Як зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками?Рано чи пізно автомобіль може перестати заводитися через низький заряд акумулятора. Довга експлуатація призводить до того, що генератор більше не здатний заряджати батарею. У такому випадку потрібно обов’язково брати з собою хоча б найпростіше зарядний пристрій для автомобільного акумулятора.

Зараз на зміну звичайним трансформаторних зарядки приходить нове покоління удосконалених моделей. Великою популярністю серед них користуються імпульсні і автоматичні ЗУ. Ознайомимося з принципом їх роботи, а ті, хто вже хоче майструвати – переходите по посиланню.

Імпульсні зарядки для АКБ

Як зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками?На відміну від трансформаторного, імпульсний зарядний пристрій для автомобільного акумулятора забезпечує повний заряд. Однак, його головні переваги полягають в простоті використання, значно меншою ціною і компактному розмірі.

Заряд акумулятора імпульсними пристроями здійснюється двома етапами: спершу при сталості напруги, а потім при сталості струму (часто процес зарядки автоматизується). В основному сучасні зарядні пристрої складаються з однотипних, але дуже складних схем, тому в разі їх поломки недосвідченому власнику краще придбати нове.

Кислотно – свинцеві акумулятори дуже чутливі до температури. При жаркій погоді рівень заряду батареї не повинен бути нижче 50%, а в умовах суворого морозу не нижче 75%. В іншому випадку акумулятор може перестати працювати, тому потрібно його підзарядка. Імпульсні пристрій дуже добре підходять для цього і не псують акумулятор.

Як зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками?

Ми зібрали кращі картинки аерографії на авто. Виберіть малюнок, який відмінно підійде саме вашому автомобілю.

Що таке флок і як він може перетворити вашу машину читайте тут – клац. Дешево й сердито!

Автоматичні ЗУ для автомобільних акумуляторів

Як зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками?Недосвідченим водіям краще всього підійде автоматичний зарядний пристрій для автомобільного акумулятора. Воно має ряд функцій і захистів, які сповістять Вас про неправильне підключення полюсів і заборонять подачу електричного струму.

Деякі пристрої розраховані на вимір ємності і рівня заряду акумулятора, тому їх застосовують для зарядки акумуляторних батарей будь-якого типу.

Електричні схеми автоматичних пристроїв містять спеціальний таймер, завдяки якому можна здійснювати кілька різних циклів: повну зарядку, швидку підзарядку і відновлення акумулятора. Після завершення процесу пристрій проінформує про це і відключить навантаження .

Дуже часто через неправильну експлуатацію акумулятора на його пластинах утворюється сульфітація. Цикл заряду-розряду не тільки позбавляє батарею від з’явилися солей, але і продовжує термін її служби.

Не дивлячись на низьку ціну сучасних ЗУ, трапляються моменти, коли під рукою не виявляється належної зарядки. Тому цілком реально зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками. Розглянемо кілька прикладів саморобних пристроїв.

Зарядка для АКБ з блоку живлення комп’ютера

У кого-то можуть залишатися старі комп’ютери з робочим блоком живлення, з якого можна отримати відмінне зарядний пристрій. Воно підійде практично для будь-яких АКБ. Як зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками?Схема простого зарядного пристрою з блоку живлення комп’ютера [/ caption]

Практично у кожного блоку живлення на місці DA1 варто ШІМ – контролер на мікросхемі TL494 або аналогічної їй KA7500. Для заряду акумулятора потрібно струм в розмірі 10% від повної ємності батареї (зазвичай від 55 до 65А * год), тому будь-який БП потужністю понад 150 Вт здатний виробити його. Спочатку потрібно випаять непотрібні дроти з джерел -5 В, -12 В, +5 В, +12 В.

Далі необхідно випаять резистор R1, який замінюється підлаштування резистором з найвищим значенням 27 кОм. Напруга з шини +12 В передаватиметься на верхній висновок. Потім від основного дроти відключається 16 висновок, а 14 і 15 просто перерізаються на місці з’єднання.

Як зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками?

Тепер на задній стінці блоку живлення встановлюється потенціометр-регулятор струму R10, і пропускаються 2 шнура: один мережевий, інший для підключення до клем АКБ . Рекомендується заздалегідь приготувати блок резисторів, за допомогою якого підключення і регулювання здійснюється набагато зручніше.

Як зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками?

Для його виготовлення паралельно з’єднуються два струмовимірювальних резистора 5W8R2J потужністю 5 Вт. В результаті сумарна потужність досягає 10 Вт, а необхідний опір дорівнює 0,1 Ом .

Для настройки зарядного пристрою на цю ж плату закріплюють підлаштування резистор. Необхідно видалити деяку частину друкованої доріжки. Це допоможе виключити можливість появи небажаних зв’язків між корпусом пристрою і основним ланцюгом.

Звернути на це увагу слід по 2 причинам:

  1. корпус блоку живлення зроблений з металу, тому в цілях безпеки він не повинен вступати в гальванічний зв’язок з загальним проводом ланцюга зарядки АКБ;
  2. для зарядного струму виключається паразитная ланцюг з струмовимірювальні резистори R11.

Як зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками?

Висновки 1, 14, 15, 16 на мікросхемі спочатку слід облуди, а потім підпаяти многожілістие тонкі дроти.

Повний заряд буде визначатися напругою холостого ходу в межах від 13, 8 до 14,2 В . Його необхідно виставити змінним резистором при середньому положенні потенціометра R10.

Для підключення висновків до клем АКБ на їх кінці встановлюються затискачі типу «крокодил». Ізоляційні трубки на затискачах повинні бути різного кольору. Зазвичай червоний колір відповідає «плюса», а чорний – «мінуса».

Не варто плутатися з підключенням проводів, інакше це призведе до псування приладу .

Як зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками?

Якщо зарядний пристрій буде застосовуватися виключно для зарядки акумуляторної батареї, то можна відмовитися від вольт і амперметра. Щоб задати початковий струм досить використовувати відградуйовану шкалу потенціометра R10 зі значенням 5,5-6,5 А. Майже весь процес зарядки не вимагає людського втручання.

Зарядний пристрій такого типу виключає можливість перегріву або перезарядки АКБ.

Як зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками?В ролі джерела постійного струму тут виступає пристосований 12-вольта адаптер . На цей випадок схема зарядного пристрою для автомобільного акумулятора не буде потрібно.

Головне врахувати важливу особливість – напруга джерела живлення повинна бути рівним напрузі самого акумулятора , в іншому випадку батарея не буде заряджатися.

Кінець дроту адаптера обрізається і оголюється до 5 см. Далі дроти з різнойменними зарядами віддаляються один від одного на 40 см.

Потім на кінець кожного проводу одягається «крокодил» (тип затискачів), кожен з яких повинен відрізнятися за кольором, щоб уникнути плутанини з полярністю.

Затискачі послідовно підключають до акумулятора ( «від плюса до плюса», «від мінуса до мінуса») і після цього включають адаптер.

Складність полягає лише у виборі правильного джерела живлення. Також варто звернути увагу на те, що в процесі акумулятор може перегрітися. У такому випадку потрібно перервати зарядку на деякий час.

Ксенонова лампа один з кращих джерел світла для авто. Дізнайтеся, який штраф за ксенон перед тим, як його встановлювати.

Встановити парктроник зможе кожен бажаючий. Переконатися в цьому можна на цій сторінці. Переходьте і дізнайтеся, як встановити парктронік самому.

Багатьма водіями доведено, що поліцейський радар «Стрілка» не прощає помилок. За цим посиланням /tuning/elektronika/radar-detektor-protiv-strelki.html можна дізнатися, які радар-детектори зможуть уберегти водія від штрафу.

Зарядний пристрій з побутової лампочки і діода

Для створення нехитрого ЗУ потрібно кілька простих елементів:

  • побутова лампочка потужністю до 200 Вт. Від її потужності залежить швидкість підзарядки акумулятора – чим вище, тим швидше ;
  • полупродніковий діод, проводить електрику тільки в одному напрямку. В якості такого діода можна використовувати зарядку від ноутбука ;
  • дроти з клемами і штекер.

Схема підключення елементів і процес зарядки АКБ наочно продемонстровано на цьому відео.

При правильному налаштуванні схеми лампочка буде горіти в полнакала, а якщо вона зовсім не горить, то значить потрібно доопрацювати схему. Можливо, лампочка не буде горіти в разі повного заряду АКБ, що є малоймовірним (на клемах напруга висока, а значення струму маленьке).

На зарядку йде приблизно 10 годин, після закінчення яких обов’язково від’єднайте зарядний пристрій від мережі, інакше перегрів акумулятора призведе до виходу його з ладу.

В екстрених випадках підзарядити акумулятор можна за допомогою досить потужного діода і обігрівача методом струму від мережі.

Зверніть увагу

Послідовність підключення до мережі повинна бути наступна: діод, обігрівач, акумулятор. На такий спосіб йде велика кількість електроенергії, а ККД значно малий – 1%.

Це саморобний зарядний пристрій для автомобільного акумулятора можна вважати найпростішим, але вкрай ненадійним.

висновок

На створення самого простого зарядного пристрою, яке не буде псувати Ваш акумулятор, потрібно чимало технічних знань. З араз на ринку представлений широкий вибір зарядок з великим функціоналом і простим інтерфейсом для роботи.

Тому при можливості краще мати при собі надійний пристрій з гарантією того, що акумуляторна батарея нічого очікувати піддаватися ризику і продовжить стабільну роботу.

Погляньте на це відео. На ньому показаний ще один спосіб швидко зарядити АКБ своїми руками.

Як зробити зарядку для автомобільного акумулятора

Проблеми з акумуляторами – не таке вже рідкісне явище. Для відновлення працездатності необхідна дозарядки, але нормальна зарядка коштує пристойних грошей, а зробити її можна з підручного «мотлоху».

Найголовніше – знайти трансформатор з потрібними характеристиками, а зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками – справа буквально пари годин (при наявності всіх необхідних деталей).

трохи теорії

Процес заряду акумуляторів повинен проходити за певними правилами. Причому процес заряду залежить від виду батареї. Порушення цих правил призводить до зменшення ємності та терміну експлуатації.

Тому параметри зарядного пристрою для автомобільного акумулятора підбираються для кожного конкретного випадку. Таку можливість надає складне ЗУ з регульованими параметрами або куплене спеціально під цю батарею.

Є і більш практичний варіант – зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками. Щоб знати, які параметри повинні бути, трохи теорії.

Як зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками?

Перед початком зарядки треба виміряти напругу

Види зарядних пристроїв для акумуляторних батарей

Заряд акумулятора – процес відновлення витраченої ємності. Для цього на клеми акумулятора подається напруга, трохи перевищує робочі показники АБ. Подаватися може:

  • Постійний струм. Час заряду – не менше 10 годин, протягом усього цього часу подається фіксований струм, напруга змінюється від 13,8-14,4 В на початку процесу до 12,8 В в самому кінці. При такому вигляді заряд накопичується поступово, тримається довше. Недолік цього способу – необхідно контролювати процес, вчасно відключити зарядний пристрій, так як при перезаряді електроліт може закипіти, що істотно знизить його робочий ресурс.
  • Постійна напруга. При заряді постійною напругою, ЗУ видає весь час напруга 14,4 В, а струм змінюється від великих значень в перші години заряду, до дуже невеликих – в останні. Тому перезаряда АБ НЕ буде (хіба що ви залишите його на кілька діб). Позитивний момент цього способу – час заряду зменшується (90-95% можна набрати за 7-8 годин) і заряджається акумулятор можна залишити без нагляду. Але такий «екстрений» режим відновлення заряду погано впливає на термін служби. При частому використанні постійною напругою АБ швидше розряджається.

Як зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками?

Графіки зміни параметрів ЗУ в різних режимах

Загалом, якщо немає необхідності поспішати, краще використовувати заряд постійним струмом. Якщо треба за короткий час відновити працездатність акумулятора – подавайте постійна напруга.

Якщо говорити про те, яке краще зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками, відповідь однозначна – подає постійний струм.

Схеми будуть прості, що складаються з доступних елементів.

Як визначити потрібні параметри при зарядці постійним струмом

Дослідним шляхом встановлено, що заряджати автомобільні свинцеві кислотні акумулятори (їх більшість) необхідно струмом, що не перевищує 10% від ємності батарей .

Якщо ємність заряджається АБ 55 А / ч, максимальний струм заряду буде 5,5 А; при ємності 70 А / ч – 7 А і т.д. При цьому можна ставити трохи менший струм. Заряд буде йти, але повільніше. Він буде накопичуватися навіть якщо струм заряду буде 0,1 А.

Просто для відновлення ємності буде потрібно дуже багато часу.

Так як в розрахунках приймають, що струм заряду становить 10%, отримуємо мінімальний час заряду – 10 годин. Але це – при повному розряді акумулятора, а його допускати не можна. Тому фактичний час заряду залежить від «глибини» розряду. Визначити глибину розряду можна, заміривши вольтаж на АБ до початку заряду:

  • Повністю заряджена батарея (100%) має напругу 12,7-12,8 В.
  • Половинний розряд (близько 50%) з напругою 12 В. Ось при такому розряді або трохи нижче треба ставити АБ на зарядку.
  • Майже повний або повний розряд (10-0%) – 11,8-11,7 В. До таких значень краще не опускатися – частий повний розряд скорочує термін служби.Як зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками?Конкретний вольтаж буде у кожного виробника свій, але можна приблизно орієнтуватися за цими даними (акумулятори Bosch)

Щоб розрахувати приблизний час заряду АБ , треба дізнатися різницю між максимальним зарядом батареї (12,8 В) і поточним її вольтажем. Помноживши цифру на 10 отримаємо час в годинах.

Наприклад, напруга на акумуляторі перед зарядом 11,9 В. Знаходимо різницю: 12,8 В – 11,9 В = 0,8 В. Помноживши цю цифру на 10, отримуємо що час заряду буде близько 8 годин.

Це за умови, що подавати будемо струм, який становить 10% від ємності батареї.

Схеми зарядного пристрою для авто АБ

Для заряду акумуляторів зазвичай використовується побутова мережа 220 В, яка перетворюється в знижена напруга за допомогою перетворювача.

прості схеми

Найбільш простий і ефективний спосіб – використання понижуючого трансформатора. Саме він знижує 220 В до необхідних 13-15 В. Такі трансформатори можна знайти в старих лампових телевізорах (ТС-180-2), комп’ютерних блоках харчування, знайти на «розкладках» блошиного ринку.

Але на виході трансформатора виходить змінна напруга, яке необхідно випрямити. Роблять це за допомогою:

  • Одного випрямляючих діода, який встановлюють після трансформатора. На виході такого ЗУ ток виходить пульсуючим, причому биття сильні – зрізана тільки одна полуволна.Як зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками?Найпростіша схема
  • Діодного моста, який негативну хвилю «загортає» наверх. Струм теж пульсуючий, але биття менше. Саме ця схема найчастіше реалізується самостійно, хоча не є найкращим варіантом. Можна зібрати діодний міст самостійно на будь-яких випрямляють діодах, можна купити готову збірку.Як зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками?Зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками: схема з доданими мостом
  • Діодного моста і згладжує конденсатора (4000-5000 мкФ, 25 В). На виході цієї схеми отримуємо постійний струм.Як зробити зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками?Схема зі сглаживающим конденсатором

У наведених схемах присутні також запобіжники (1 А) і вимірювальні прилади. Вони дають можливість контролювати процес заряду. Їх зі схеми можна виключити, але доведеться періодично використовувати для контролю мультиметр.

З контролем напруги це ще терпимо (просто приставляти до клем щупи), то контролювати струм складно – в цьому режимі вимірювальний прилад включають в розрив ланцюга. Тобто, доведеться кожного разу вимикати харчування, ставити мультиметр в режимі вимірювання струму, включати харчування.

розбирати вимірювальну ланцюг в зворотному порядку. Тому, використання хоча-б амперметра на 10 А – дуже бажано.

Недоліки цих схем очевидні – немає можливості регулювати параметри заряду. Тобто, при виборі елементної бази вибирайте параметри так, щоб на виході сила струму була ті самі 10% від ємності вашого акумулятора (або трохи менше). Напруга ви знаєте – бажано в межах 13,2-14,4 В.

Що робити, якщо струм виходить більше бажаного? Додати в схему резистор. Його ставлять на плюсовом виході діодного моста перед амперметром.

Опір підбираєте «за місцем», орієнтуючись на струм, потужність резистора – побільше, так як на них буде розсіюватися зайвий заряд (10-20 ВТ або близько того).

І ще один момент: зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками, зроблене за цими схемами, швидше за все, буде сильно грітися. Тому бажано додати куллер. Його можна вставити в схему після діодного моста.

Порада

Схеми з можливістю регулювання

Як вже говорили, недолік всіх цих схем – в неможливості регулювання струму. Єдина можливість – міняти опору. До речі, можна поставити тут змінний підлаштування резистор. Це буде найпростіший вихід. Але надійніше реалізована ручне регулювання струму в схемі з двома транзисторами і підлаштування резистором.

Как сделать зарядное устройство для автомобильного аккумулятора своими руками?

Схема зарядного пристрою для автомобільного акумулятора з можливістю ручного регулювання струму заряду

Струм заряду змінюється змінним резистором. Він стоїть вже після складеного транзистора VT1-VT2, так що струм через нього протікає невеличкий. Тому потужність може бути порядку 0,5-1 Вт. Його номінал залежить від обраних транзисторів, підбирається досвідченим шляхом (1-4,7 кОм).

Трансформатор потужністю 250-500 Вт, вторинна обмотка 15-17 В. Діодний міст збирається на діодах з робочим струмом 5А і вище.

Транзистор VT1 – П210, VT2 вибирається з декількох варіантів: германієві П13 – П17; кремнієві КТ814, КТ 816. Для відводу тепла встановлювати на металевій пластині або радіаторі (не менше 300 см2).

Запобіжники: на вході ПР1 – на 1 А, на виході ПР2 – на 5 А. Також в схемі є сигнальні лампи – наявності напруги 220 В (HI1) і струму заряду (HI2). Тут можна ставити будь-які лампи на 24 В (в тому числі і світлодіоди).

Відео по темі

Зарядний пристрій для автомобільного акумулятора своїми руками – популярна тема для автолюбителів. Звідки тільки не витягують трансформатори – з блоків живлення, мікрохвильовок .. навіть мотають самі. Схеми реалізуються не найскладніші. Так що навіть без навичок в електротехніці можна впоратися самостійно.

11 прикладів: схеми на саморобний зарядний пристрій для автомобільного акумулятора

Розбір більше 11 схем для виготовлення ЗУ своїми руками в домашніх умовах, нові схеми 2017 і 2018 року, як зібрати принципову схему за годину.

Щоб зрозуміти, чи володієте ви необхідною інформацією про акумулятор і зарядний пристрій для них, слід пройти невеликий тест:

  1. За якими основними причинами відбувається розрядка автомобільного акумулятора на дорозі?

А) Автомобіліст вийшов з транспорту і забув вимкнути фари.

Б) Акумуляторна батарея занадто нагрілася під впливом сонячних променів.

  1. Чи може акумулятор вийти з ладу, якщо автомобілем не користуються довгий час (стоїть в гаражі без запуску)?

А) При довгому простої акумуляторна батарея вийде з ладу.

Б) Ні, батарея не зіпсується, її потрібно тільки зарядити і вона знову буде функціонувати.

  1. Яке джерело струму використовується для підзарядки АКБ?

А) Є тільки один варіант – мережа з напругою в 220 вольт.

Б) Мережа на 180 Вольт.

  1. Обов’язково знімати акумуляторну батарею при підключенні саморобного пристрою?

А) Бажано проводити демонтаж батареї з встановленого місця, інакше виникне ризик пошкодити електроніку надходженням великої напруги.

Б) Необов’язково знімати АКБ з встановленого місця.

  1. Якщо переплутати «мінус» і «плюс» при підключенні ЗУ, то акумуляторна батарея вийде з ладу?

А) Так, при неправильному підключенні, апаратура згорить.

Б) Зарядний пристрій просто не включиться, потрібно перемістити де вони повинні знаходитись необхідні контакти.

відповіді:

  1. А) Чи не вимкнені фари при зупинці і мінусова температура – найбільш поширені причини розряду АКБ на дорозі.
  2. А) АКБ виходить з ладу, якщо довго не заряджати її при просте автомобіля.
  3. А) Для підзарядки застосовується напруга мережі в 220 В.
  4. А) Не бажано робити зарядку батареї саморобним пристроєм, якщо вона не знята з автомобіля.
  5. А) Не слід плутати клеми, інакше саморобний апарат перегорить.

Акумулятор на автотранспорті вимагають періодичної зарядки.

Причини розрядження можуть бути різні – починаючи від фар, що господар забув вимкнути, і до негативних температур в зимовий період на вулиці. Для підживлення АКБ потрібно гарне зарядний пристрій. Таке пристосування в великих різновидах представлено в магазинах автозапчастин.

Але якщо немає можливості або бажання покупки, то ЗУ можна зробити своїми руками в домашніх умовах. Є також велика кількість схем – їх бажано все вивчити, щоб вибрати найбільш підходящий варіант.

Визначення: Зарядний пристрій для автомобіля призначається для передачі електричного струму з заданою напругою безпосередньо в АКБ.

  1. Чи буде виробляти якісь додаткові заходи, перед тим як приступати до зарядки акумуляторної батареї на своєму автомобілі? – Так, буде потрібно почистити клеми, оскільки під час роботи на них з’являються кислотні відкладення. Контакти дуже добре потрібно почистити, щоб струм без труднощів надходив до батареї. Іноді автомобілісти використовують мастило для обробки клем, її теж слід прибрати.
  2. Чим протерти клеми зарядних пристроїв? – Спеціалізоване засіб можна купити в магазині або приготувати самостійно. Як самостійно виготовленого розчину використовують воду і соду. Компоненти змішуються і перемішуються. Це відмінний варіант для обробки всіх поверхонь. Коли кислота стикнеться з содою, то відбудеться реакція і автомобіліст обов’язково її помітить. Це місце і буде потрібно ретельно протерти, щоб позбутися від всієї кислоти. Якщо клеми раніше оброблялися мастилом, то вона забирається будь чистою ганчіркою.
  3. Якщо на акумуляторі стоять кришки, то їх потрібно розкривати перед початком зарядки? – Якщо кришки є на корпусі, то їх обов’язково знімають.
  4. З якої причини необхідно відкручувати кришечки з акумуляторної батареї? – Це потрібно, щоб гази, що утворюються в процесі зарядки, безперешкодно виходили з корпусу.
  5. Є необхідність звертати увагу на рівень електроліту в акумуляторної батареї? – Це робиться в обов’язковому порядку. Якщо рівень нижче необхідного, то необхідно додати дистильовану воду всередину акумулятора. Рівень визначити не важко – пластини повинні бути повністю покриті рідиною.

Саморобка за способом експлуатації дещо відрізняється від заводського варіанту. Це пояснюється тим, що у покупного агрегату є вбудовані функції, що допомагають в роботі. Їх складно встановити на апараті, зібраному будинку, а тому доведеться дотримуватися кількох правил при експлуатації.

  1. Зарядний пристрій, зібране своїми руками не буде відключатися після повного зарядження. Саме тому необхідно періодично стежити за обладнанням і підключати до нього мультиметр – для контролю заряду.
  2. Потрібно бути дуже акуратним, не плутати «плюс» і «мінус», інакше зарядний пристрій згорить.
  3. Устаткування має бути вимкнено, коли відбувається з’єднання із зарядним пристроєм.

Виконуючи ці прості правила, вийде правильно зробити підживлення АКБ і не допустити неприємних наслідків.

Топ-3 виробників зарядних пристроїв

Якщо немає бажання або можливості своїми руками зібрати ЗУ, то зверніть увагу на наступних виробників:

Фірми добре зарекомендували себе на ринку, а тому про надійність і функціональність переживати при покупці не слід.

Як уникнути 2-х помилок при зарядці акумуляторної батареї

Необхідно дотримуватися основних правил, щоб правильно підживити батарею на автомобілі.

  1. Безпосередньо до електромережі акумуляторну батарею заборонено підключати. Для цієї мети і призначається зарядні пристрої.
  2. Навіть якщо пристрій виготовляється якісно і з хороших матеріалів, все одно буде потрібно періодично спостерігати за процесом зарядки, щоб не доводилося берегти.

Виконання простих правил забезпечить надійну роботу самостійно зробленого обладнання. Набагато простіше стежити за агрегатом, ніж після витрачатися на складові для ремонту.

Найпростіше зарядний пристрій для АКБ

Схема 100% робочого ЗУ на 12 вольт

ЗУ на 12 вольт

Подивіться на зображенні на схему ЗУ на 12 В. Обладнання призначається для зарядки автомобільних акумуляторів з напругою 14,5 Вольт.

Максимальний струм, що отримувався при заряді складає 6 А. Але апарат також підходить і для інших акумуляторів – літій-іонних, оскільки напруга і вихідний струм можна відрегулювати.

Всі основні компоненти для складання пристрою можна знайти на сайті Aliexpress.

Необхідні компоненти:

  1. dc-dc понижуючий перетворювач.
  2. Амперметр.
  3. Діодний міст КВРС 5010.
  4. Концентратори 2200 мкФ на 50 вольт.
  5. трансформатор ТС 180-2.
  6. Запобіжники.
  7. Вилка для підключення до мережі.
  8. «Крокодили» для підключення клем.
  9. Радіатор для діодного моста.

Трансформатор використовується будь-який, на власний розсуд Головне, щоб його потужність була не нижче 150 Вт (при зарядному струмі в 6 А). Необхідно встановити на обладнання товсті і короткі дроти. Діодний міст фіксується на великому радіаторі.

Схема ЗУ Світанок 2

Схема ЗУ Світанок 2

Подивіться на зображенні на схему зарядного пристрою Світанок 2. Вона складена за оригінальним ЗУ. Якщо освоїти цю схему, то самостійно вийде створити якісну копію, нічим не відрізняється від оригінального зразка.

Конструктивно пристрій являє собою окремий блок, що закривається корпусом, щоб захистити електроніку від вологи і впливу поганих погодних умов. На підставу корпусу необхідно під’єднати трансформатор і тиристори на радіаторах.

Буде потрібно плата, що буде стабілізувати заряд струму і управляти тиристорами і клеми.

1 схема розумного ЗУ

розумне ЗУ

Подивіться на зображенні принципову схему розумного зарядного пристрою. Пристосування необхідно для підключення до свинцево-кислотних акумуляторів, які мають ємність – 45 ампер на годину або більше.

Підключають такий вигляд апарата не тільки до акумуляторів, що щодня використовуються, але також до чергових або знаходяться в резерві. Це досить бюджетна версія обладнання.

У ній не передбачено індикатор, а мікроконтролер можна купити найдешевший.

Якщо є необхідний досвід, то трансформатор збирається своїми руками. Немає необхідності встановлювати також і звукові сигнали оповіщення – якщо акумулятор підключиться неправильно, то, коли LED розряду буде повідомляти про помилку. На обладнання необхідно поставити імпульсний блок живлення на 12 вольт – 10 ампер.

1 схема промислового ЗУ

Подивіться на схему промислового зарядного пристрою від обладнання Барс 8А. Трансформатори використовуються з однієї силової обмоткою на 16 Вольт, додається кілька діодів vd-7 і vd-8. Це необхідно для того, щоб забезпечити бруківку схему випрямляча від однієї обмотки.

1 схема инверторного пристрої

інверторний вид

Подивіться на зображенні схему инверторного зарядного пристрою. Це пристосування перед початком зарядки розряджає акумуляторну батарею до 10,5 Вольт.

Струм використовується з величиною С / 20: «C» позначає ємність встановленого акумулятора. Після цього процесу напруга підвищується до 14,5 Вольт, за допомогою розрядно-зарядного циклу.

Співвідношення величини заряду і розряду становить десять до одного.

1 схема живлення ЗУ електроніка

схема Електроніка

1 схема потужного ЗУ

потужне ЗУ

Подивіться на зображенні на схему потужного зарядного пристрою для автомобільного акумулятора. Пристосування застосовується для кислотних АКБ, мають високу ємність.

Пристрій з легкістю заряджає автомобільний акумулятор, який має ємність в 120 А. Вихідна напруга пристрій регулюється самостійно. Воно становить від 0 до 24 вольт.

Схема примітна тим, що в ній встановлено мало компонентів, але додаткові настройки при роботі вона не вимагає.

2 схеми радянського ЗУ

радянське ЗУ

Багато вже могли бачити радянських зарядний пристрій. Воно схоже на невелику коробку з металу, і може здатися зовсім ненадійною. Але це зовсім не так.

Головна відмінність радянського зразка від сучасних моделей – надійність. Устаткування має конструктивної потужністю. У тому випадку, якщо до старого пристрою під’єднати електронний контролер, то зарядник вийде оживити.

Але якщо під рукою такого вже немає, але є бажання його зібрати, необхідно вивчити схему.

До особливостей їх обладнання відносять потужний трансформатор і випрямляч, за допомогою яких виходить швидко зарядити навіть сильно розріджену батарею. Багато сучасні апарати не зможуть повторити цей ефект.

електрон 3М

Схема Електрон 3М

За годину: 2 принципові схеми зарядки своїми руками

прості схеми

1 найпростіша схема на автоматичне ЗУ для авто АКБ

проста схема

Топ 4 схем імпульсних ЗУ

імпульсні ЗУ

1 схема на тиристорне ЗУ

схема

1 спрощена схема з сайту Паяльник

схема

1 схема на інтелектуальне ЗУ

інтелектуальне ЗУ

4 докладні схеми захисту для ЗУ

захист

Нові схеми 2017 і 2018 року

нові схеми

1 схема на китайське ЗУ

схема

1 проста схема – як зібрати ЗУ

схема

Схеми саморобних зарядних пристроїв для автомобільного акумулятора

Для того щоб автомобіль завівся, йому необхідна енергія. Така енергія береться з акумулятора. Як правило, його підзарядка походить від генератора під час роботи двигуна. Коли автомобіль довго не використовується або батарея несправна, вона розряджається до такого стану, що машина вже не може завестися . У цьому випадку потрібна зовнішня зарядка. Такий пристрій можна купити або зібрати самостійно, але для цього знадобиться схема зарядного пристрою.

Принцип роботи автомобільного акумулятора

Автомобільний акумулятор подає харчування на різні прилади в автомобілі при вимкненому двигуні і призначений для його запуску. По виду типу виконання застосовується свинцево-кислотна батарея.

Конструктивно вона збирається з шести елементів живлення з номінальним значенням напруги 2,2 вольта, з’єднаних між собою послідовно. Кожен елемент представляє собою набір ґратчастих пластин зі свинцю.

Пластини покриваються активним матеріалом і занурюються в електроліт.

Розчин електроліту включає до свого складу дистильовану воду і сірчану кислоту . Від щільності електроліту залежить морозостійкість батареї. Останнім часом з’явилися технології, що дозволяють адсорбувати електроліт в скляному волокні або згущувати його з використанням силікагелю до гелеобразного стану.

Кожна пластина має негативний і позитивний полюс, а ізолюються вони між собою використанням пластмасового сепаратора. Корпус вироби виконується з пропілену, що не руйнується під дією кислоти і службовець діелектриком.

Позитивний полюс електрода покривається діоксидом свинцю, а негативний губчастим свинцем. Останнім часом стали випускатися акумуляторні батареї з електродами з свинцево-кальцієвого сплаву.

Такі акумулятори повністю герметичні і не вимагають обслуговування.

важливо

При підключенні до акумулятора навантаження активний матеріал на пластинах вступає в хімічну реакцію з розчином електроліту, і виникає електричний струм. Електроліт з часом виснажується через осадження сульфату свинцю на пластинках.

Акумуляторна батарея (АКБ) починає втрачати заряд. В процесі зарядки хімічна реакція відбувається в зворотному порядку, сульфат свинцю і вода перетворюються, підвищується щільність електроліту і відновлюється величина заряду.

Порада

Акумулятори характеризуються значенням саморазряда. Він виникає в АКБ при його бездіяльності. Основною причиною служить забруднення поверхні батареї і поганої якості дистилятора. Швидкість саморозряду прискорюється при руйнуванні свинцевих пластин.

Види зарядних пристроїв

Розроблена велика кількість схем автомобільних зарядних пристроїв, що використовують різні елементні бази і принциповий підхід. За принципом дії прилади заряду розділяються на дві групи:

  1. Пуско-зарядні, призначені для запуску двигуна при неробочому акумуляторі. На короткий час подаючи на клеми акумулятора струм великої величини, відбувається включення стартера і запуск двигуна, а в подальшому заряд батареї походить від генератора автомобіля. Вони випускаються тільки на певне значення струму або з можливістю виставлення його величини.
  2. Передпускові зарядні, до клем акумуляторної батареї підключаються висновки з пристрою і подається струм тривалий час. Його значення не перевищує десяти ампер, протягом цього часу відбувається відновлення енергії батареї. У свою чергу, вони поділяються: на поступові (час зарядки від 14 до 24 годин), прискорені (до трьох годин) і кондиціонуючі (близько години).

За своєю схемотехніки виділяються імпульсні і трансформаторні пристрої. Першого виду використовують в роботі високочастотний перетворювач сигналу, характеризуються малими розмірами і вагою. Другого виду в якості основи використовують трансформатор з випрямним блоком, прості у виготовленні, але володіють великою вагою і низьким коефіцієнтом корисної дії (ККД).

Виконано зарядний пристрій для автомобільних акумуляторів своїми руками або придбано в торговій точці, вимоги, що пред’являються до нього однакові, а саме:

  • стабільність вихідної напруги;
  • високе значення ККД;
  • захист від короткого замикання;
  • індикатор контролю заряду.

Однією з головних характеристик приладу заряду є величина струму, яким заряджається батарея. Правильно зарядити акумулятор і продовжити його робочі характеристики вийде тільки при підборі потрібного його значення. При цьому важлива і швидкість заряду.

Чим більше струм, тим вище і швидкість, але високе значення швидкості призводить до швидкої деградації акумулятора. Вважається, що правильним значенням струму буде величина рівна десяти відсоткам від ємності батареї.

Ємність визначається як величина струму, що віддається АКБ за одиницю часу, вимірюється вона в ампер-годинах.

Саморобний зарядний пристрій

Пристосування для заряду повинно бути у кожного автолюбителя, тому якщо немає можливості або бажання придбати готовий прилад, нічого не залишиться, як зробити зарядку для акумулятора самостійно.

Нескладно виготовити своїми руками як найпростіше, так і багатофункціональний пристрій. Для цього знадобиться схема і набір радіоелементів.

Існує також можливість переробити джерело безперебійного живлення (ДБЖ) або комп’ютерний блок (АТ) в прилад для підзарядки АКБ.

Трансформаторне зарядний пристрій

Такий пристрій найпростіше в збірці і не містить дефіцитних деталей. Схема складається з трьох вузлів:

  • трансформатор;
  • випрямний блок;
  • регулятор.
Порада

Напруга з промислової мережі надходить на первинну обмотку трансформатора. Сам трансформатор може використовуватися будь-якого виду. Складається він з двох частин: сердечника і обмоток. Сердечник збирається зі сталі або фериту, обмотки – з провідникового матеріалу.

Принцип роботи трансформатора заснований на появі змінного магнітного поля при проходженні струму по первинній обмотці і передачі його на вторинну.

Для отримання на виході необхідного рівня напруги кількість витків у вторинній обмотці робиться менше, в порівнянні з первинною.

Рівень напруги на вторинній обмотці трансформатора вибирається рівним 19 вольт, а його потужність повинна забезпечувати триразовий запас по струму заряду.

З трансформатора знижена напруга проходить через випрямний міст і надходить на реостат, підключений послідовно до акумулятора.

Реостат призначений для регулювання величини напруги і струму, шляхом зміни опору. Опір реостата не перевищує 10 Ом. Величина струму контролюється включеним послідовно перед акумулятором амперметром.

Такою схемою не вийде заряджати АКБ з ємністю понад 50 Ач, так як реостат починає перегріватися.

Спростити схему можна, прибравши реостат, а на вході перед трансформатором встановити набір конденсаторів, що використовуються як реактивні опору для зменшення напруження мережі. Чим менше номінальне значення ємності, тим менше напруга надходить на первинну обмотку в мережі.

Порада

Особливість такої схеми в необхідності забезпечення рівня сигналу на вторинній обмотці трансформатора в півтора рази більше, ніж робоча напруга навантаження. Таку схему можна використовувати і без трансформатора, але це дуже небезпечно. Без гальванічної розв’язки можна отримати ураження електричним струмом.

Імпульсний пристрій підзарядки

Гідність імпульсних пристроїв в високому ККД і компактних розмірах. В основі приладу лежить мікросхема з широтно-імпульсною модуляцією (ШІМ). Зібрати потужне імпульсний зарядний пристрій своїми руками можна за наступною схемою.

Порада

Як ШІМ контролера використовується драйвер IR2153. Після випрямних діодів паралельно АКБ ставиться полярний конденсатор С1 з ємністю в межах 47-470 мкФ і напругою не менше 350 вольт. Конденсатор прибирає сплески напруги і шуми лінії.

Діодний міст використовується з номінальним струмом понад чотирьох ампер і з зворотним напругою не менше 400 вольт. Драйвер управляє потужними N-канальними польовими транзисторами IRFI840GLC, встановленими на радіаторах.

Струм такої зарядки буде дорівнює до 50 ампер, а вихідна потужність до 600 Ватт.

Виготовити імпульсний зарядний пристрій для автомобіля своїми руками можна, використовуючи перероблений комп’ютерний джерело живлення формату АТ. Як ШІМ контролера в них використовується поширена мікросхема TL494. Сама переробка полягає в збільшенні вихідного сигналу до 14 вольт. Для цього знадобиться правильно встановити підлаштування резистор.

Порада

Резистор, який з’єднується першу ногу TL494 зі стабілізованою шиною + 5 В, видаляється, а замість другого, пов’язаного з 12 вольтової шиною, упаюється змінний резистор з номіналом 68 кОм. Цим резистором і встановлюється необхідний рівень вихідної напруги. Включення блоку живлення здійснюється через механічний вимикач, згідно із зазначеною на корпусі блоку живлення схемою.

Пристрій на мікросхемі LM317

Досить проста, але стабільно працююча схема зарядки легко виконується на інтегральної мікросхемі LM317. Мікросхема забезпечує установку рівня сигналу 13,6 вольт при максимальній силі струму 3 ампера. Стабілізатор LM317 забезпечений вбудованим захистом від короткого замикання.

Порада

Напруга на схему приладу подається через клеми від незалежного блоку живлення постійної напруги 13-20 вольт. Струм, проходячи через індикаторний світлодіод HL1 і транзистор VT1, надходить на стабілізатор LM317.

З його виходу безпосередньо на АКБ через X3, X4. Дільником, зібраним на R3 і R4, встановлюється необхідне значення напруги для відкривання VT1. Змінним резистором R4 задається обмеження струму підзарядки, а R5 рівень вихідного сигналу.

Вихідна напруга встановлюється від 13,6 до 14 вольт.

Зверніть увагу

Схему можна максимально спростити, але її надійність зменшиться.

У ній резистором R2 підбирають струм. Як резистора використовується потужний дротовий елемент з ніхрому. Коли АКБ розряджений, струм заряду максимальний, світлодіод VD2 горить яскраво, у міру заряду струм починає спадати і світлодіод тьмяніє.

Зарядний з джерела безперебійного живлення

Сконструювати зарядник можна зі звичайного бесперебойніка навіть з несправністю вузла електроніки. Для цього видаляється з блоку вся електроніка, крім трансформатора. До високовольтної обмотці трансформатора на 220 В додається схема випрямляча, стабілізації струму і обмеження напруги.

Випрямляч збирається на будь-яких потужних діодах, наприклад, вітчизняних Д-242 і мережевому конденсаторі 2200 мкФ на 35-50 вольт. На виході вийде сигнал з напругою 18-19 вольт. Як стабілізатор напруги використовується мікросхема LT1083 або LM317 з обов’язковим встановленням на радіатор.

Підключивши акумуляторну батарею, виставляється напруга, рівне 14,2 вольта. Контролювати рівень сигналу зручно за допомогою вольтметра і амперметра.

Вольтметр підключається паралельно клем батареї, а амперметр послідовно. У міру заряду АКБ його опір буде зростати, а струм падати.

Ще простіше виконати регулятор за допомогою симистора, підключеного до первинної обмотці трансформатора на зразок підсвічування.

При самостійному виготовленні пристрою слід пам’ятати про електробезпека при роботі з мережею змінного струму 220 В. Як правило, вірно виконаний прилад зарядки з справних деталей починає працювати відразу, потрібно лише тільки виставити струму заряду.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…