Випускна система автомобіля ВАЗ-2114 з інжекторним двигуном не відрізняється особливою складністю, проте іноді доводиться витратити достатньо часу, а може, і грошей (якщо проводити роботу на СТО), щоб привести її в нормальний стан. Сьогодні розберемося з випускним колектором ВАЗ-2114, з особливостями його демонтажу і установки.

Коли потрібні заміна і зняття випускного колектора на ВАЗ-2114

Величезні перепади температури – це основна проблема, з якою стикається випускний колектор і прокладка, заради якої його і знімають. Сам колектор виконаний з чавуну особливої марки, він може витримувати високі температури (до 800-900 градусів) , проте це критичні значення, після яких колектор може покоробитися або растрескаться.

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 кроки

Випускний колектор ВАЗ-2114

Основне його завдання – збір вихлопних газів і розподіл їх в приймальню трубу глушника.

Заміна або демонтаж випускного колектора ВАЗ-2114 необхідні в таких випадках:

  1. Механічне пошкодження колектора.
  2. Викривлення і втрата герметичності на стику з головкою блоку циліндрів.
  3. Прогар прокладки між головкою і колектором.
  4. Поява тріщин в результаті перегріву двигуна.
  5. Заміна колектора на пристрій іншій конфігурації, адаптованого на більш жорсткий режим експлуатації.

У тому випадку, якщо ми не збираємося брати участь в швидкісних заїздах на приз начальника обласного ДАІ, заміна або демонтаж колектора може бути необхідний у ряді випадків.

Інструмент і матеріали для демонтажу

Є ряд симптомів, які підкажуть, що потрібно готуватися до зняття випускного колектора:

  • підвищений рівень шуму в підкапотному просторі , двигун видає характерний, гучний звук в будь-яких режимах роботи;
  • прорив відпрацьованих газів в підкапотний простір і іноді в салон;
  • зниження потужності двигуна через розбіжність отворів для виходу вихлопних газів в голівці блоку і в колекторі.

Багато вирішуються на заміну штатного колектора «тюнинговим», виконаним з нержавіючої сталі і має іншу конфігурацію, тим самим бажаючи підвищити потужність двигуна, знизити опір, яке штатний колектор надає вихлопних газів. Як правило, найчастішою причиною демонтажу вузла стає прогар прокладки .

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 кроки

Прокладка випускного колектора

Прокладка колектора на ВАЗ-2114 виконана з пресованого армованого азбесту і покликана забезпечувати герметичність з’єднання головки блоку і фланців колектора.

Азбест застосовується для корекції коефіцієнта теплового розширення алюмінієвого сплаву, з якого вилито головка, і чавуну, з якого відливають колектор.

На високих оборотах і в режимі тривалих навантажень прокладка може прогоріти. Тоді її заміна і демонтаж колектора неминучі.

Для демонтажу колектора буде необхідний штатний набір інструментів, набір головок з подовжувачами, яка проникає мастило WD-40 або її аналог. У разі обриву шпильок знадобиться екстрактор шпильок, дриль, свердла і набір мітчиків. За день-два до демонтажу колектора варто зволожувати по кілька разів весь кріплення, це суттєво спростить процедуру зняття .

Процедура демонтажу колектора – покрокова інструкція

Сам по собі процес демонтажу не так складний, складний доступ до деяких гайок, тому бажано виконувати роботу на підйомнику або на оглядовій ямі. Алгоритм дій для інжекторної ВАЗ-2114 в цьому випадку виглядає так:

  1. Знімаємо мінусову клему з акумулятора або відключаємо вимикач маси.
    Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 крокиЗнімаємо клему з АКБ
  2. Зливаємо антифриз з системи. Не варто нехтувати цим пунктом, не дивлячись на те, що завод не зобов’язує звільняти систему охолодження від рідини.
    Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 крокиЗливаємо з системи охолоджуючу рідину
  3. Відключаємо трубки паливних магістралей.
    Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 кроки

    Знімаємо паливні трубки

  4. Знаходимо датчик положення дросельної заслінки, датчик холостого ходу і знімаємо з них дроти.
    Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 крокиВідключаємо датчик положення дросельної заслінки
  5. Знімаємо шланги вентиляції картера, шланг з вакуумного підсилювача гальм.
    Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 крокивідкручуємо патрубки
  6. Демонтуємо ресивер, відключаємо дроти форсунок і знімаємо паливну рампу в зборі. Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 крокиЯк зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 крокиЯк зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 крокиВід’єднуємо електричний роз’єм паливної рампи Демонтуємо паливну рампу
  7. Отримуємо повний доступ до колектора. Демонтуємо термоотражающим екран.знімаємо термоекран
  8. Відкручуємо приймальню трубу глушника від колектора.Від’єднуємо приймальню трубу глушника від колектора
  9. Відкручуємо гайки кріплення колектора зі шпильок в голівці блоку.Демонтуємо кріплення випускного колектора
  10. Демонтуємо колектор.Знімаємо випускний колектор

Заміна прокладок і установка колектора

Після демонтажу колектора рідко вдається зняти прокладку неушкодженою. Вона змінюється в будь-якому випадку , але на привалочной площині з боку головки і з боку колектора обов’язково залишаться частини зруйнованої прокладки. Їх необхідно акуратно видалити.

Міняємо прокладку колектора

Для цього можна використовувати спеціальний спрей, який розм’якшує залишки прокладки, можна акуратно їх видалити лезом. При цьому не можна пошкоджувати площину, інакше герметичність з’єднання буде порушена.

Також при встановленні нових прокладок випускного колектора не рекомендують використовувати герметики . Вони можуть бути різної якості, можуть утворювати при обтиску частинки, які потрапляють в картер, що вкрай небажано.

Відео про заміну прокладки випускного колектора на ВАЗ-2114

На завершення

Після установки нових прокладок (для 8-клапанного мотора і для 16-клапанного вони різні) і фіксації колектора варто переконатися, що вузол не контактує з електропроводкою, шлангами і не стосується стабілізатора. Вдалою всім роботи!

Випускний колектор, опис спосіб зняття і установки, заміни прокладки і ремонту, як заварити тріщину на лопнула колекторі?

Шукаємо двох авторів для нашого сайту, які ДУЖЕ добре розбираються в пристрої сучасних автомобілей.Обращаться на пошту aleksandr.belozerov@gmail.com. string (10) “error stat”

Випускний колектор – перший вузол вихлопної системи автомобіля.

Конструктивно це кілька каналів, об’єднаних в один загальний канал, що передає вихлопні гази далі по випускного тракту. Випускні колектори встановлюються на всі типи двигунів внутрішнього згоряння незалежно від їх марки або призначення.

Випускні колектори необхідні для збору і відводу вихлопних газів.

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 крокиСхема розташування випускного колектора

Правильно спроектований і підібраний колектор сприяє більш ефективної вентиляції циліндрів, а значить, більш оптимальному наповненню паливо-повітряної сумішшю. Досягається подібний ефект завдяки руху вихлопних хвиль усередині каналів колектора.

Принцип роботи випускного колектора

Перед тактом випуску відпрацьовані гази знаходяться в циліндрі під великим тиском. Після відкриття випускного клапана відбувається перепад тисків, вихлопні гази спрямовуються в випускний колектор (де тиск значно нижче).

Поршень при цьому починає рух вгору, виштовхуючи вміст камери згоряння в вихлопну систему. Частина газів йде далі по вихлопного тракту, частина – відбивається і прагне до сусідніх циліндрах. Подібні руху відпрацьованих газів прийнято називати хвильовими.

Побічним позитивним ефектом є розрядження середовища в випускному колекторі після проходження такої хвилі.

Комплексна робота впускного колектора, газорозподільного механізму і випускного колектора забезпечує додаткову продувку камери згоряння. Вся справа в тому, що випускний клапан завжди «запізнюється» з закриттям (під час початку такту впуску, випуск ще відкритий).

Зверніть увагу

Накопичене тиск паливо-повітряної суміші в впускному колекторі в певних умовах вище тиску у випускному колекторі. Відбувається різкий перепад тисків, циліндр додатково продувається від вихлопних газів, наповнюється свіжою порцією паливо-повітряної суміші.

Випуск закривається.

Види випускних колекторів

Всі випускні колектори можна розділити на цілісні і трубчасті. Цілісний випускний колектор – це, як правило, єдина деталь, відлита з чавуну. Трубчастий колектор виготовляється із зварених труб, стали і фланцевих з’єднань для стикування з блоком двигуна.

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 кроки

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 крокиЧавунні випускні колектори Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 крокиТрубчастий впускний колектор

Види компонування труб колекторів

Випускний колектор з компонуванням 4-1. Являє собою чотири труби-каналу, з’єднаних в одну загальну трубу (кількість каналів відповідає кількості циліндрів).

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 кроки

Випускний колектор 4-2-1. У таких колекторах труби спочатку з’єднують циліндри, що працюють в парі (на одному такті), а потім переходять в одну загальну трубу.

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 кроки

Важливим параметром випускних колекторів є їх довжина, а відповідно – і обсяг. При недостатній довжині випускних каналів енергії потоків вихлопних газів буде досить, щоб потрапити в канали сусідніх циліндрів і негативно впливати на їх роботу.

У таких колекторах погано синхронізовані хвильові руху газів з роботою двигуна. У той же час на двигунах з невеликою довжиною випускного колектора, як правило, «вузькі» фази газорозподілу з відносно невеликим об’ємом вихлопних газів.

Виробництво колекторів з малою довжиною виправдано низькою вартістю.

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 крокиЦілісний колектор 4-1 з малою довжиною випускних каналів

На потужних і продуктивних двигунах використовуються довгі випускні колектори. У таких колекторах частина обсягу вихлопних газів прагне по загальній трубі в наступні вузли вихлопної системи, а частина – «відбивається» до решти циліндрах. Для переходу хвилі з одного циліндра в інший буде потрібно значно більше часу, що створює безумовно кращі умови для розрядження і продувки.

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 крокиКомплект вихлопної системи 6-2-1

Випускний колектор з рівною довжиною випускних труб (равнодлінний). Як правило, встановлюється на потужні спортивні автомобілі.

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 крокиСкладний равнодлінний випускний колектор, виготовлений з труб

Равнодлінний колектор дозволяє рівномірно здійснити випуск у всіх циліндрах і краще синхронізувати роботу двигуна з вихлопною системою. Тюнінг випускного тракту можна робити на будь-якому двигуні. Це гарантовано принесе додаткові 3-5% потужності.

Не варто забувати, що збільшення довжини випускного колектора спричинить за собою і збільшення температури в підкапотному просторі.

Проблема з температурою вирішується установкою теплоізоляції. Для цього можна використовувати металевий кожух або спеціальну негорючую тканину.

Існують моделі колекторів, в яких в якості теплоізоляції застосовується керамічне напилення.

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 крокиКожух випускного коллектораКанали колектора, ізольовані спеціальної тканьюВипускной колектор і равлик турбіни c керамічним напиленням

Експлуатація випускних колекторів

Типові несправності випускних колекторів:

  1. Пошкодження прокладки між колектором і блоком циліндра. Для ущільнення вузла з’єднання «блок циліндрів – випускний колектор» застосовується прокладка, яка виготовляється з пароніту, металу або композитних матеріалів. Під дією тиску і високих температур з часом прокладка руйнується, що призводить до порушення герметичності. Частина газів проривається, безпосередньо в атмосферу, двигун працює нестабільно.
  2. Деформація фланця труб колекторів. Температура випускного колектора може досягати 900 ºС. При порушенні температурних режимів колектор піддається деформації, яка може викликати пошкодження різьбових з’єднань кріплення колектора. Наприклад, болти випускного колектора може просто «зірвати» (пошкодити різьблення). До таких наслідків призводить порушення режиму роботи двигуна або зайвий тюнінг.
  3. Фізичні ушкодження, порушення герметичності. Випускний колектор працює в агресивному середовищі, тому з часом і пройденими кілометрами чавунні колектори лопаються, а трубчасті сталеві – можуть прогоріти. Це негативно відбивається на роботі двигуна. Навіть невелика тріщина в випускному колекторі викликає порушення роботи вихлопної системи. У разі, якщо тріщина незначна, проблема якийсь час може себе не проявлять.Сімптомамі можу бути:
    • помилки блоку управління двигуном;
    • нестабільні обороти двигуна – плавні перепади 300-500 одиниць;
    • звук двигуна з ненастроєного запалюванням;
    • в подібних випадках визначається сильно прогоріла труба.
  4. Засмічення каналів випускної системи. На стінках випускних колекторів утворюється нагар і іржа. Подібні відкладення можуть привести до зменшення просвіту каналів і погіршення характеристик двигуна.

Трубчастий випускний колектор з деформованої стикувальній пластиною «фланцем»

Для того, щоб уникнути перерахованих вище несправностей, слід пам’ятати, що випускний колектор – вузол двигуна, який слід розглядати при плановому технічному обслуговуванні мало не в першу чергу.

Трубчастий випускний колектор з набором прокладок і кріплення

Ремонт випускних колекторів

Проблеми з випускними колекторами можуть виникати навіть на порівняно молодих автомобілях. Багато автовласників з часом задаються питаннями: що робити, якщо лопнув випускний колектор, як зняти випускний колектор, скільки може коштувати новий випускний колектор, поміняти або відремонтувати елементи випускного колектора.

Звичайно, найпростіший спосіб вирішення проблем – звернутися в сервісний центр. Вартість деталей і послуг буде варіюватися в залежності від марки автомобіля і його унікальності. Наприклад, новий випускний колектор може коштувати від кількох сотень до кількох тисяч доларів.

Але ремонт випускного колектора може осилити і рядовий автомобіліст. Необхідний лише стандартний набір інструментів і обладнання.

Заміна випускного колектора

У разі, якщо випускний колектор значно прогорів або має сильно порушену геометрію, він підлягає заміні. Для цього:

  • чекаємо поки двигун і колектор охолонуть до нормальної для ремонту температури;
  • знімаємо всі елементи, які можуть перешкодити роботі (захист двигуна, захист колектора або інші вузли);
  • розкручуємо нарізні сполучення кріплення до блоку і приймальні трубі вихлопної системи;
  • виконуємо зняття випускного колектора;
  • далі – заміна прокладки випускного колектора;
  • монтуємо новий колектор з кріпленням, обтягуємо його;
  • встановлюємо все демонтовані елементи в зворотному порядку, обтягуємо з’єднання.

Частіше за все потрібно тільки заміна прокладки випускного колектора.

Прокладка випускного колектора

У разі якщо лопнув випускний колектор, або навіть якщо його патрубок повністю відламаний, не поспішайте купувати новий.

У багатьох сервісах практикується зварювання випускних колекторів. Чавун вариться особливими електродами або аргонодугового зварюванням. Сталеві трубчасті колектори також підлягають заварці.

Подібні роботи не по силам новачкові, краще звернутися до фахівців.

Лопнув чавунний випускний колектор до … лопнув патрубок випускного колектора

Випускні колектори фізично необхідні для збалансованої роботи ДВС, тому сучасні двигуни проектуються з урахуванням комплексної роботи вузлів і механізмів. Тюнінг же систем вихлопу дає цілком відчутний приріст потужності, а при правильному підході не вплине на показники автомобіля в цілому.

Якщо у вас виникли питання – залишайте їх у коментарях під статтею. Ми або наші відвідувачі з радістю відповімо на них

Прокладка випускного колектора – як її замінити? + Відео

Прокладка випускного колектора є важливим ущільнювача елементом, від справності якого залежить нормальне функціонування колектора. Якщо вчасно не здійснювати заміну прокладки, безпеку експлуатації авто катастрофічно знижується.

Цей пристрій, що входить в випускну систему транспортного засобу, необхідно для видалення в загальну трубу відпрацьованих газів, які відходять від циліндрів.

Також колектор призначається для поліпшення процесу наповнення камер згоряння і якісного їх продувки. Випускний колектор функціонує при високому тиску і температурах.

Кріплять його за жорстким типу на ГБЦ (головка блоку циліндрів) і під’єднують до випускній трубі або до спеціального каталітичного нейтралізатора.

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 кроки

Цікавить нас прокладка знаходиться між ГБЦ і колектором. Її головним завданням є запобігання потрапляння в підкапотний простір відпрацьованих газів, які цілком можуть стати причиною займання вузлів і деталей моторного відсіку.

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 кроки

Конструкція випускного колектора (він виготовляється з нержавіючої сталі або з чавуну з високими показниками жароміцності) відрізняється чудовою міцністю.

Ремонт даного вузла сучасного автомобіля потрібно вкрай рідко.

Фахівці кажуть, що колектор може вийти з ладу тільки в тому випадку, коли на його поверхні утворюються тріщини, викликані потраплянням на гарячий метал вологи.

А ось прокладки колектора, на жаль, є найслабшою ланкою цього надійного механізму, який звик працювати в дуже складних умовах.

Саме прокладки часто підводять автомобіліста. Їх доводиться періодично міняти і на машинах з великим пробігом, і на зовсім ще «молодих» двигунах.

У другій ситуації передчасний знос прокладок може обумовлюватися наступними причинами:

  • низькою якістю ущільнювача;
  • інтенсивної експлуатацією автомобіля в складних дорожніх умовах (неякісні автотраси, великий пробіг за короткий час і так далі).

Коли потрібна заміна прокладки колектора?

В наші дні ущільнювальні прокладки виготовляють з пресованого високоміцного азбесту, який, до того ж, додатково армується сталлю.

Але навіть настільки надійний матеріал з часом не витримує навантажень, з якими йому доводиться стикатися.

І в один «прекрасний» момент водій розуміє, що прокладка на колекторі його транспортного засобу прогоріла, а значить, її потрібно негайно міняти на нову.

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 кроки

Як досвідчений водій визначає поломку прокладки? Та дуже просто. Симптоми виходу її з ладу такі: в салоні відчутно чути «аромат» вихлопних газів; двигун автомобіля погано заводиться; з-під капота авто доноситься неприємний характерний звук. Як тільки автомобіліст стикається з вищезазначеними симптомами, йому слід відразу ж зайнятися перевіркою випускної системи на герметичність.

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 кроки

І якщо виною всьому є прокладка (встановити протікання нескладно – в тому місці, де прориваються гази, з’являється кіптява), її необхідно негайно міняти. Про те, як це зробити, дивіться нижче.

Заміна прокладки випускного колектора

Процес заміни ущільнюючого елемента при його виході з ладу (прокладка прогоріла) порівняно простий. Схема демонтажу старого та встановлення нового ущільнювача наступна:

  • відкриваємо капот машини;
  • знімаємо повітрозабірник і карбюратор, під якими розташований випускний колектор;
  • демонтуємо термоекран, що закриває колектор (в старих карбюраторних авто його може і не бути);
  • відкручуємо болти, якими колектор кріпиться до розподільної вихлопній трубі, а потім і болти, що з’єднують його з блоком двигуна.

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 кроки

Тепер можна знімати випускний механізм. Під ним і знаходиться потрібна нам прокладка, а точніше – її залишки, які нерідко намертво прикипають до колектора. Не поспішайте ставити новий ущільнювальний елемент. Спочатку потрібно дуже ретельно зачистити ділянку прилягання ГБЦ і колектора, видаливши з нього залишки старої прокладки і нагар.

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 кроки

Після чистки цю ділянку повинен буквально блищати. Потім на очищену поверхню наносять графітовий мастильний склад і встановлюють нову прокладку. Графітової мастилом, до речі, можна обробити і все кріпильні елементи. Вам залишається тільки змонтувати всі зняті механізми на місце – заміна ущільнювача пройшла успішно!

  • Михайло
  • Роздрукувати

Випускний колектор і його заміна

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 кроки

Відпрацьовані гази паливо-повітряної суміші виходять з головки блоку циліндрів (ГБЦ) і надходять в випускний колектор. Випускний колектор направляє гази з усіх циліндрів в вихлопну трубу. Прочитавши статтю, ви дізнаєтеся, що впливає на стан колектора і навчитеся змінювати його.

Що впливає на стан колектора

Температура газів, що виходять з ГБЦ, перевищує 600 градусів.

Якщо мотор працює на максимальній потужності, неправильно виставлений кут випередження запалювання або паливна система готує занадто збагачену або збіднення суміш, то температура вихідних газів перевищує 1500 градусів.

Через це випускний колектор нагрівається до температури 200-300 градусів. У режимі максимальної потужності, при неправильній роботі систем запалювання або підготовки палива, його температура може досягати 600 градусів, через що колектор набуває тьмяний малиновий колір.

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 кроки

Якщо все системи двигуна працюють нормально, то термін служби випускного колектора перевищує 40 років. Виняток становлять гоночні автомобілі і машини, двигун яких постійно працює в режимі максимальної потужності. Проходження розжарених газів призводить до поступового вигорання металу. На швидкість вигоряння впливають:

  • температура;
  • відкрите полум’я (коли топливовоздушная суміш догорає в колекторі);
  • вміст кисню у вихлопі.

Випускний колектор виготовлений з чавуну, основа якого залізо і вуглець. Чим вище температура колектора, тим сильніше залізо вступає в реакцію з киснем і атмосферною вологою. З часом це призводить до того, що метал колектора прогорає і вихлопні гази замість випускної труби або каталізатора, потрапляють в моторний відсік.

В результаті повітря в ньому нагрівається, що призводить до зростання температури двигуна, перегріву і іншим проблемам. Частина диму з моторного відсіку потрапляє в салон, негативно впливаючи на самопочуття водія та пасажирів.

Якщо під час сильного нагрівання колектора ви проїхали по калюжі і, вода потрапила на чавун, то виріб з великою часткою ймовірності, покриється тріщинами і зажадає заміни.

Заміна колектора своїми руками + Відео

Як зняти випускний колектор?  Робимо це в 3 кроки

Якщо колектор прогорів або покрився тріщинами, то намагатися заварити його безглуздо. Вартість подібних робіт буде в кілька разів вище установки нового колектора в майстерні. Для заміни колектора вам знадобляться:

  • домкрат;
  • тазик для зливу охолоджувальної рідини;
  • набір комбінованих, накидних і торцевих ключів;
  • ключ-трещетка з подовжувачем і комплектом насадок різної довжини;
  • плоска і хрестова викрутки;
  • новий колектор;
  • нова прокладка колектора і ГБЦ;
  • нова прокладка колектора і приймальної труби випускної системи.

Заміну колектора проводите так:

  1. Уважно прочитайте статтю – техніка безпеки для ремонту і обслуговування автомобілів.
  2. Вимкніть акумулятор.
  3. Злийте охолоджуючу рідину. Детально ця процедура описана в статті заміна охолоджуючої рідини своїми руками.
  4. Зніміть повітряний фільтр, ресивер інжектора (на карбюраторних автомобілях ця операція не потрібна) і температурний екран.
  5. Відкрутіть болти і гайки фланців випускного колектора і приймальної труби випускної системи.
  6. Відкрутіть гайки або болти, які кріплять колектор до ГБЦ і зніміть колектор. На восьмиклапанним двигунах ці болти або гайки утримують впускний і випускний колектори. Тому необхідно відкрутити все гайки, потім демонтувати впускний і тільки після цього знімати випускний колектор.
  7. Очистіть площину ГБЦ від слідів старої прокладки.
  8. Якщо необхідно, відновіть різьблення отворів або встановіть нові шпильки кріплення колектора.
  9. Встановіть нові прокладки.
  10. Встановіть новий колектор. На восьмиклапанним моторах разом з ним встановлюють і впускний колектор.
  11. Закрутіть, але не затягуйте гайки або болти, які кріплять колектор до ГБЦ.
  12. З’єднайте колектор з приймальною трубою (трубами) випускної системи, встановивши нову прокладку, потім закрутіть, але не затягуйте їх болти і гайки.
  13. Міцно затягніть гайки колектора до ГБЦ з необхідним зусиллям (його ви знайдете в інструкції по ремонту вашого автомобіля).
  14. Затягніть болти і гайки фланців колектора і приймальної труби.
  15. Відфільтруйте і залийте в радіатор охолоджуючу рідину.
  16. Підключіть акумулятор.

Заміна прокладки випускного колектора своїми руками – виконуємо правильно

Автомобиль является очень сложным механизмом, который состоит из бесчисленного множества систем. Правильное функционирование каждой из них, а такжеих деталей, обеспечивают не только комфортное передвижение, но и сохраняют человеческие жизни. Сегодня мы решили более подробно познакомить Вас с таким элементом всей выпускной системы автомобиля, как выпускной коллектор и прокладка, которая предотвращает попадание отработанных газов под капот. Рано или поздно наступает необходимость в ее замене, однако как правильно осуществить подобную процедуру – знают далеко не все.

Именно для таких автовладельцев мы и собрали всю самую необходимую информацию. Ниже мы более подробно ознакомимся с тем, что же собой являет выпускной коллектор, как понять, что наступила необходимость заменить его прокладку и как произвести подобную замену.

1. Випускний колектор автомобіля в деталях: функції, структура, правильна експлуатація

Як ми всі знаємо, все автомобільні двигуни працюють або на дизельному паливі, або на бензині. Так чи інакше, в процесі згоряння цих речовин утворюється певна кількість газів, які виводяться назовні через вихлопну трубу. Однак, потрапляють вони в її через випускний колектор, про котом і йдеться в нашій статті. Це пристрій розташовується на голівці блоку циліндрів і однією стороною дуже добре прикріплюється до нього. А ось вихід іншій частині колектора зв’язується або з випускною трубою, або з нейтралізатором каталітичного дії. В цілому, даний елемент випускної системи автомобіля виконує дві дуже важливі функції:

– видалення всіх відпрацьованих газів, які надходять від циліндрів автомобільного двигуна;

– ефективний продув і наповнення камер згоряння, завдяки чому забезпечується безперебійність роботи двигуна і автомобіля в цілому.

На старих і зовсім сучасних автомобілях можна зустріти колектори двох типів. Перший з них – це цілісний випускний колектор, який складається з певної кількості коротких каналів.

Всі ці канали об’єднуються в одну загальну камеру, яка виводить гази безпосередньо в вихлопну трубу або нейтралізатор. Колектори такого типу виготовляються переважно з металу, вони встановлені на більшій кількості автомобілів.

важливо

Що ж стосується другого типу колекторів – трубчастого, то вони можуть бути виготовлені не тільки з металу, а й з кераміки. Перевага другого типу полягає в можливості більш ефективно функціонувати на середніх і дуже високих оборотах.

Моделі таких колекторів можна зустріти на більш сучасних авто. Також, їх встановлюють на машини при проведенні серйозного тюнінгу внутрішньої начинки.

Відносно самої конструкції випускного колектора, то абсолютно всі виробники намагаються виготовляти його виключно з найміцніших матеріалів. Для цього використовуються або нержавіюча сталь, жаростійкий чавун. Завдяки цьому забезпечується вкрай тривалий період експлуатації колектора, а також відсутність потреби в його ремонті. Єдине ушкодження, від якого дійсно може постраждати цей елемент – це гідроудар. Йдеться про попаданні холодної води на розігрівшись метал, в результаті чого на його поверхні можуть з’являтися тріщини. У цьому випадку ремонт може бути просто марним.

Але, на превеликий жаль, така деталь випускного колектора, як його прокладка, вимагає регулярної заміни. Розташовується прокладка безпосередньо між самим колектором і головним блоком циліндра двигуна.

Оскільки циліндрів чотири – то і колектор розгалужується на чотири гілки, на кожній з яких обов’язково варто власна прокладка. Як уже згадувалося, прокладка повністю блокує можливість попадання відпрацьованих газів під капот автомобіля.

В іншому випадку цілком реально займання вузлів та інших не менш важливих деталей, які знаходяться в моторному відсіку. Адже не варто забувати, що при активній роботі двигун може нагріватися більш ніж до 100 ° С .

При такій же температурі відбувається горіння палива, і приблизно таку ж температуру мають всі гази, який утворюються від горіння.

Так ось, під впливом таких високих температур, прокладки досить швидко зношуються. Однак, замінити їх не так вже й складно і під силу будь-кому, навіть не дуже присвяченому в механіку, автомобілісту. Важливо також звернути Вашу увагу, що знос прокладки колектора відбувається незалежно від віку автомобіля та двигуна, який на ньому встановлений. Причини зносу прокладок на відносно «молодому» двигуні можуть полягати в наступному:

– на колектор була встановлена ​​прокладка дуже низької якості, в результаті чого і сталася втрата її основних властивостей;

– тривало інтенсивна експлуатація автомобіля на складних ділянках доріг і бездоріжжя (закипання двигуна).

Порада

Таким чином, дбайливе ставлення до автомобіля і правильна його експлуатація позитивно позначається на термінах служіння його деталей, навіть самих незначних.

Однак, яким би хорошим і якісним ні ущільнювач (тобто, матеріал, з якого виготовлена ​​сама прокладка випускного колектора), при регулярній їзді на автомобілі вона все одно зношується.

Про те, як дізнатися, що потрібно її заміна, ми розберемося нижче.

2. Ознаки, які свідчать про необхідність замінити прокладку колектора

І так, прокладка колектора – це високоміцний азбест, з якого сьогодні виготовляються ущільнювачі самого різного типу. У нашому випадку їх не тільки пресують, а й на додаток армують за допомогою стали. Але яким би надійним не видався матеріал, рано чи пізно все одно виникає потреба в його заміні. Адже і сам двигун іноді виходить з ладу, що вже тут скажеш про азбестового прокладці. Досвідчений водій і сам зможе здогадатися, коли необхідна заміна прокладки випускного колектора, тобто, коли вона прогоріла і більше не виконує свої прямі функції. Але що ж робити автовласникові без стажу?

Насправді все дуже просто. Єдине, що потрібно для цього – уважне ставлення до свого автомобіля і його функціонуванню. Серед «симптомів» прогорання прокладки, слід назвати Вам наступний перелік:

  • – в салоні автомобіля починає дуже сильно смердіти вихлопними газами, які через прогорання прокладки тепер безперешкодно потрапляють в моторне відділення і поширюються далі;
  • – помітні зміни в роботі двигуна, він став погано заводитися, може безпричинно глухнути, змінився звук його роботи;
  • – коли прислухатися до роботи автомобіля зовні, буде чути дуже неприємний звук.

Наявність всього переліку проблем і будуть свідчити про розгерметизацію випускної системи, найчастіша причина якої полягає в зносі або прогорании прокладок.

Встановити, чи дійсно це так, зовсім не складно. Необхідно всього лише заглянути під капот: якщо в якомусь місці прокладка тримає нещільно і через неї вириваються гази – там обов’язково з’явиться кіптява.

Така прокладка підлягає заміні, до чого ми і приступаємо далі.

3. Як здійснюється заміна прокладки випускного колектора: детальна інструкція з поясненнями особливостей

Таку послугу, як заміна прокладки випускного колектора, Вам зможуть запропонувати на будь-якій станції техобслуговування. Однак, якщо руки у Вас ростуть з правильного місця, не варто даремно розщедрюватися, тим більше що і за часом подібна процедура не так вже й тривала. Головне, детально ознайомитися з поетапними вказівками і чітко дотримуватися їх в реальних умовах. Так, щоб зняти старий і одягнути новий ущільнювач, необхідно:

1. Відкрити капот автомобіля.

2. Випускний колектор знаходиться під повітрозабірником і карбюратором. Тому, щоб до нього дістатися, два названих елемента автомобільного механізму потрібно обережно зняти. Щоб Ви змогли правильно встановити їх назад, уважно придивляйтеся до особливостей кріплення і підключення кожного.

3. Слід повністю вилучити з автомобіля термоекран, який закриває колектор. Для цього Вам знадобитися звичайний ключ «на 12», яким Вам буде необхідно відкрутити гайки шпильок, якими екран кріпитися. Якщо авто у Вас щодо старе, то цього елемента на ньому може і не бути.

4. Переходимо до демонтажу самого випускного колектора. В першу чергу необхідно відкрутити все болти, якими він з’єднується розподільної вихлопній трубі.

Тільки після цього можна приступати до згвинчення болтів, відсутність яких допоможе від’єднати колектор від блоку циліндра двигуна. Болти і гайки обов’язково складіть в надійне місце, щоб вони не загубилися.

Після цього всього можна безперешкодно зняти весь випускний механізм вашого автомобіля і уважно його оглянути. Під колектором Ви і зможете знайти «винуватця» поганої роботи автомобіля. Найчастіше від прокладки залишаються лише незначні, сильно забруднені накипом і конденсатами, залишки. Саме з цього, не варто відразу ж ставити нову прокладку і прикручувати колектор на старе місце. Справа в тому, що для створення герметичних з’єднань обов’язково необхідно провести зачистку всієї ділянки, де з’єднується головний блок циліндра і колектор. Іноді залишки старої прокладки настільки сильно прикипають до поверхні колектора, що з його очищенням наводиться провозитися досить довго.

Але яким би сильним не був би шкоди від згорілої прокладки, старання і натиск обов’язково додадуть поверхні колектора блиску і чистоти, якими можуть похвалитися тільки ті колектори, які лежать на прилавках магазинів.

Для того, щоб на очищений елемент встановити нову прокладку, його необхідно змастити за допомогою спеціального графітового мастильного складу. Подібна мастило є практично універсальною, тому її можна застосувати до всіх кріпильних елементів, які Ви будете встановлювати на колишнє місце.

Після її нанесення на колектор одягається прокладка і проводиться той же демонтаж, тільки вже в зворотному напрямку.

Після проведення все робіт, обов’язково озирніться навколо на наявність забутих деталей. Якщо все добре, можете сміливо приступати до експлуатації свого автомобіля. Однак, в перший час після заміни прокладки все одно буде необхідно постійно заглядати під капот і дивитися, чи не з’явилася на колекторі і прилеглих до нього деталях, кіптява або інші дивні забруднення. В цілому ж, через деякий час в салоні очиститься повітря, і Ви знову зможете забути про проблеми з газами згоряння палива і будете відчувати впевненість і безпеку при водінні автомобіля. Будьте уважні до свого автомобіля і його роботі!

Як зняти пружинні скоби, що кріплять трубу до випускного колектора

Опубліковано Мар 17, 2009 by admin

Зняти пружинні скоби, що кріплять трубу до випускного колектора дуже просто.

Потрібно тільки поставити машину на яму – якщо є дві людини важче – добре, якщо в поодинці – треба пошукати гараж з підвалом (далі буде зрозуміло чому) Діяти на підйомнику – треба з обережністю, щоб машина не розгойдувалася – не дай вам Боже, впаде.

* Інструменти: довга (метра 3) і міцна мотузка, шматок труби або арматури (метр-півтора)

* Процедура: з-під машини протягуємо мотузку, складену вдвічі, в скобу, на рівні стелі підвалу (ями) на мотузці робиться петля з вузлом надійніше, в петлю протягується труба – інструмент готовий. Якщо є дві людини – повисають своєю вагою на кінцях труби, скоба починає пружинити. Відтягнути скобу вниз і вивести з зачеплення з фланцем. УСЕ! Якщо в поодинці – утворити важіль – один кінець труби уперти в стелю (перекриття) підвалу гаража, так, щоб мотузка в результаті йшла не чітко вниз, а трохи вбік від скоби (щоб скоба могла вийти із зачеплення) на іншому кінці повисати самому. Трохи покачати. Відтягнути вниз і в бік – і готово. Сам знімав-одягав кілька разів поодинці, ваги в 80 кг цілком достатньо. А спочатку сам боявся

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…