Якщо врахувати складні погодні умови, вам слід подумати над тим, як утеплити двигун самостійно і які матеріали для цього використовувати?

Навіть сучасні автомобілі з надійними моторами, що оснащуються спеціальними підігрівниками, можуть зазнавати труднощів із запуском, а для їх розігрівання до робочих температур потрібно досить багато часу. Головний прийом підготовки транспортного засобу до зимових холодів передбачає якісне утеплення моторного відсіку, про який мова піде нижче.

 

Про переваги утеплення

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

спеціальна ковдра

Для початку розберемося, навіщо взагалі потрібно утеплення моторного відсіку і як воно допомагає в мороз? Багато наївно вірять в рекламу недобросовісних виробників, що продають спеціальні комплекти з утеплення двигунів.

У буклетах і спеціальних рекламних роликах подібні комплекти позиціонують як панацею від довгого прогріву мотора до робочих температур. Виробник гарантує економію палива до 20% та інші переваги.

Зрозуміло, спеціальні автоковдри коштують досить дорого, але незважаючи на це багато людей готові розщедритися. Після покупки виробу деякі відразу розчаровуються і розуміють, що попалися на рекламну хитрість. Найчастіше подібні комплекти представляють собою шматок теплоізоляційного матеріалу з чохлом в комплекті для установки в передній частині для захисту радіатора від потоків повітря.

Для багатьох стане подивом, але подібні комплекти-утеплювачі капота абсолютно не впливають на ранковий запуск двигуна. Вони надають позитивний ефект, якщо ви часто залишає авто на вулиці на кілька годин. Вироби просто зберігають тепло в моторному відсіку, а за ніч при температурі -15 градусів або менше все промерзне наскрізь, в тому числі спеціальна ковдра.

Таким чином, запам’ятайте відразу одну важливу істину: будь-які заходи з утеплення силового агрегату або моторного відсіку лише прискорюють прогрів мотора і не дають йому остигати при нетривалих простоях до 1-2 годин. Економія палива буде обумовлена ​​лише скороченням часу прогріву агрегату, тобто вона буде ледь помітна.

Врахуйте все це і подумайте ще раз, чи хочете ви утеплювати двигун свого автомобіля і купувати для цього спеціальний дорогий комплект. Щоб заощадити ваші гроші, ми розповімо, як зробити це самостійно з мінімальними фінансовими витратами.

Утепливши мотор, ви можете задатися питанням, чи потрібно прогрівати двигун в холодну пору року?

Способи утеплення

Розглянемо кілька цікавих способів, що дозволяють утеплити двигун машини в зимову пору року з використанням підручних засобів.

Захист радіатора

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

Груба захист радіатора

Найпростішим способом утеплення силового агрегату є підкладання між передньою декоративними гратами і радіатором який-небудь теплоізоляційної пластинки. Найледачіші використовують звичайний картон, складаючи його в 2-3 шари. Якщо простір не дозволяє вставити цілісний шматок. Розірвіть картон на шматочки і вставте їх окремо один від одного.

Якщо ви віддаєте перевагу більш грамотному підхіду, встановіть спеціальні заводські утеплювачі або зшийте їх самі за розміром. Для цього можна використовувати шкірозамінник, заповнений теплоізоляційним матеріалом.

Подібні утеплюючі елементи для двигуна мають ряд переваг перед звичайною заслінкою з картону, так як в них можна передбачити спеціальні відкриваючі клапана для кращого охолодження (якщо на вулиці потеплішало).

Теплоізоляція під кришкою

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

Теплоізоляція під кришкою

Щоб утеплити силовий агрегат в мороз, потрібно встановити теплоізоляцію не тільки перед радіатором, але також під кришкою капота. Можна купити готову автоковдру, але ціна досить висока, або зробити її самостійно з фольгованого поліпропілену, мінеральної вати, повсті та інших теплоізолюючих матеріалів.

Багато сучасних машини вже мають теплоізоляцію капота, яка виключає випаровування тепла з моторного відсіку через металеву кришку без такого захисту при заведеному моторі падаючий сніг тане, а коли мотор не працює, він замерзає і утворює полій, що негативно впливає на стан ЛКП.

Додатково можна ущільнити стики між кузовом і капотом. Так ви приберете щілини, крізь які тепло від розігрітого двигуна буде видувати зустрічними потоками повітря.

Якщо вирішите, що вищеописаних заходів мало, можете вдосконалити систему захисту. Для цього зніміть захист мотора знизу, якщо він у вас є, і очистіть його, а потім знежирте.

Після цього з теплоізоляційного матеріалу виріжте шматок за формою захисту, і зафіксуйте його на ній клеєм.

Серйозний підхід

Для більш якісної і грунтовної теплоізоляції моторного відсіку можете використовувати додаткові матеріали для обклеювання бічних поверхонь підкапотного простору і перемичку між моторним відсіком і салоном.

Дана процедура вимагає істотних витрат часу, так як для кріплення теплоізоляції потрібно буде ретельно очистити всі поверхні, демонтувати різне обладнання.

Кілька разів подумайте, чи хочете ви це робити самостійно і чи потрібно вам така теплоізоляція?

Тонкощі утеплення мотора на зиму

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

Утеплення повстю

Краще робити утеплення двигуна комплексно із застосуванням всіх перерахованих вище прийомів. З їх допомогою ви досягнете бажаного результату: мотор не буде так швидко остигати на морозі. При установці теплоізоляційних матеріалів важливо враховувати певні тонкощі:

  1. Всі деталі потрібно ретельно кріпити, щоб теплоізоляція не відірвалася під впливом зустрічних повітряних потоків. В іншому випадку, це може привести до серйозної поломки двигуна, якщо матеріал потрапить під ремені або на шківи приводу вентилятора, помпи, генератора.
  2. Взимку іноді буває потепління, тому важливо передбачати можливість часткового відкриття теплоізоляційної заслінки, щоб забезпечити додатковий приплив холодного повітря. В іншому випадку, мотор може почати перегріватися. Для цього на теплоізоляційний матеріал, призначений для захисту радіатора, потрібно зробити клапана, що відкриваються і закриваються за вашим бажанням без зняття елемента.
  3. Пам’ятайте, що мотор працює за рахунок спалювання палива і до нього підходять електричні дроти. У зв’язку з цим потрібно застосовувати не займисті матеріали для теплоізоляції, а також вони не повинні накопичувати статичну електрику. Кріпите теплоізоляцію так, щоб вона не контактувала з випускним колектором.
  4. Фіксуйте теплоізоляційні елементи так, щоб навесні їх можна було швидко і легко демонтувати без пошкодження заводської фарби.

Висновок

Вирішивши повністю запакувати моторний відсік теплоізоляційними матеріалами і забезпечити максимально швидкий прогрів, можете зробити з штатного вентилятора охолодження зимовий варіант.

Крильчатка симетрично обрізається, але в даному випадку вам доведеться купити запасний вентилятор і встановити його при настанні потепління.

В іншому випадку, уникнути перегріву силового агрегату вам не уникнути.

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

 

Як утеплити двигун в домашніх умовах

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?
 Сьогодні ми розглянемо цікаву тему, присвячену утеплення моторного відсіку. А точніше, як правильно це зробити, і чи потрібно це робити. Особливо це актуально для російського регіону, де на більшій частині країни, зима дуже сувора, а температура може опускатися до -50 за Цельсієм. При цьому, багато співвітчизників пишаються і захоплюються «російської взимку», саме зимовий період вважається нашою візитною карткою (крім ведмедів і балалайки). Але варто нагадати, що з приходом холодів, у автомобілістів виникає безліч проблем.

 Наприклад, перша проблема при сильних морозах полягає в серце автомобіля – його силовий агрегат. Який при критично низьких температурах відчуває величезні навантаження при старті і прогріванні, що змушує автовласників пробувати різні способи захисту від холодів, в тому числі і утеплення двигуна. Адже мотор, може охолонути буквально за 10 хвилин, а прогрівати його доведеться не менше 15 хвилин. Навіть маючи систему передпускового підігріву, можна відчувати деякі труднощі, не рахуючи підвищеної витрати палива. 

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

 Тому, у багатьох автовласників виникає питання як утеплити капот автомобіля, і чи буде толк від цього. І якщо сенс в даній дії є, то як зробити це правильно.

 Радимо подивитися відео про утеплення моторного відсіку, де розкрито багато інформації: 

   Це важливе питання допомагає заощадити кошти і в деяких випадках, домогтися кращої ефективності від утеплення. На сьогоднішній день, на ринку автомобільних аксесуарів пропонується безліч спеціалізованих комплектів для утеплення капота взимку. За барвистим написам і іншій рекламі, потенційний клієнт отримує неправдиву інформацію, про всі переваги даних комплектів. Часом вони створюють лише видимість утеплення, часом стоять в десятки разів дорожче за свою реальну вартість, але в підсумку, кожен споживач прийде до думки, що утеплювати мотор взимку необхідно самому.

 У пропонованих комплектах використовується самий звичайний матеріал, який можна знайти самостійно, і використовувати його там де вважаєте за потрібне і скільки вважаєте за необхідне. Так само, в комплекті може перебувати «чохол» на решітку радіатора і додаткова теплоізоляція по периметру моторного відсіку. 

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

 Також, головний мінус покупних комплектів теплоізоляції для моторного відсіку полягає в розрахунковій температурі. Більшість з них розраховане на холоду до 10 градусів нижче нуля, а що робити автовласникам в регіонах, де температура може опуститися до 50 градусів нижче нуля?

 плюси теплоізоляції

 Головний плюс в даній ситуації – це максимальне зниження екстремального навантаження, а отже і скорочення ресурсу, на мотор автомобіля. Відчуває величезні проблеми при екстремально низьких температурах. Навіть беручи до уваги збільшеного часу прогріву, а отже і підвищеної витрати палива.

 Багато здогадуються, що в автомобілі масло густіє при таких температурах, а отже, не здатна швидко надходити до необхідних деталей по вузьких каналах. Що призводить до величезного зносу особливо важливих деталей силового агрегату, адже йому доводиться працювати перший час без якісної мастила.

Це може привести до пошкодження поршнів, поршневих кілець, циліндрів, коленвала, распредвала і багатьох інших деталей. Також, при такій температурі, паливо гірше випаровується, що призводить до значного погіршення паливної суміші і нестабільної роботи мотора.

А замерзлий акумулятор втрачає значну частину своєї потужності, що ускладнює процес запуску холодного двигуна. 

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

 Ось тепер стало ясно, що в сувору зиму варто зайнятися утепленням моторного відсіку, як мінімум – гірше від цього не буде, а позитивні моменти для автомобіля і комфорту з’являться 100%. Тому перейдемо від теорії до практики:

 Як утеплити дизельний мотор

 Особливо власникам дизельних версій автомобілів доводиться гірше всіх. На відміну від бензину, дизельне паливо без спеціальних присадок може замерзнути, а замерзає воно не тільки в паливному баку, а й по всій паливній системі, в тому числі і під капотом.

При сильних морозах, свічки напруження не можуть впоратися з усім топливопроводом. Але варто відзначити, що і з присадками, дизельне паливо на сильному холоді працює гірше. Тепер перейдемо до способів і методів утеплення дизельного двигуна.

Для цього, бажано скористатися теплим гаражем, і знадобитися наступний інструмент:

 • острозаточенного ніж;   

 • степлер і скоби для нього; • силікон і пістолет для нього; • гофрований поліетилен; І так, в першу чергу, необхідно вкрити сам двигун, можна скористатися повстяним матеріалом або старою ковдрою. Це не дасть тепла двигуна розсіюватися через капот автомобіля. Але як ми згадували, дуже важливо утеплити паливну систему. Якщо утеплювати паливний бак не так важливо, то паливні трубки більш схильні до впливу холодом.

 Для цього, знадобитися заїхати на естакаду, для отримання зручного доступу до трубок паливної системи. Для утеплення ідеально підходить побутової утеплювач на основі з спіненого поліетилену і фольгований із двох сторін.

Нарізів утеплювач смужками приблизно по 5 сантиметрів, обертаємо ними паливопровід і фіксуємо силіконом або іншими засобами.

Це істотно врятує паливо від перемерзання і допоможе мотору запускатися в більш спокійному режимі, а свічки напруження прослужать трохи довше. 

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

      Також, цим же матеріалом можна закрити решітку радіатора з внутрішньої сторони, не варто це робити герметично. Досить перекрити більшу частину повітряного потоку, це врятує двигун від перемерзання при русі, але не допустить його перегрів, так як залишаться отвори для вентиляції.

 Як утеплити двигун внутрішнього згоряння

 З бензиновим агрегатом слід робити так само – ретельно утеплювати його всіма можливими засобами, це допоможе зберегти грошові кошти на паливі та ремонті силового агрегату, довше зберегтися ресурс мотора.

 Найшвидший, ефективний і простий спосіб захисту моторного відсіку від холоду – це перекриття повітряного потоку через решітку радіатора. Багато хто користується «дідівським» методом, і просто закривають радіатор картонкою складеної в два рази, але спосіб не найефективніший і не естетичний.

 Замість картону або картонної коробки, слід скористатися спеціально пошитими кожухами на решітку радіатора. Крім якісних матеріалів з додаванням утеплювача, такі кошти мають спеціальні клапани-отвори для регулювання повітряного потоку і, отже, робочої температури мотора.

Вартість таких чохлів не особливо дорога, але переваги для використання – незаперечні. Також, можна утеплити сам простір між радіатором і гратами радіатора. Для цього підходить будь-який теплоізоляційний матеріал. 

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

      Наступним етапом захисту моторного відсіку від сильних морозів стане утеплення кришки капота. Сам капот – це велика металева поверхня, здатна розсіювати температуру з високою ефективністю. Капот утеплюють з внутрішньої сторони, на сучасних автомобілях зустрічається тепло і шумоізоляція встановлена ​​на заводі виробника. В такому випадку, турбуватися нема про що. В іншому випадку, можна скористатися будь-яким побутовим утеплювачем, закривши вся внутрішню поверхню кришки капота, при цьому стежачи, щоб новий утеплювач не заважав іншим деталям автомобіля, і дозволяв добре закриватися моторному відсіку. Після проведеної операції, температура мотора зберігається значно довше. Вище, ми розглянули найперші необхідні дії при утепленні моторного відсіку, також, вони найефективніші в співвідношенні якості і трудовитрат.

 Для зменшення тепловтрат через днище автомобіля, слід утеплити захист картера з внутрішньої сторони. Для цього необхідно її зняти, ретельно відмити від бруду і знежирити, заклеїти хорошим шаром теплоізоляції фольгою вгору. Ми не будемо стверджувати, що цей метод дасть істотну надбавку до теплозахисту, але марним не буде також. 

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

      Також, як говорилося вище, слід захистити піддон картера від перемерзання, замерзле автомобільне масло не здатне якісно виконувати свої функції. Що призведе до сильного зносу деяких елементів мотора. Для цього – потрібно якісно відмити і знежирити піддон, а потім, його ретельно заклеїти теплоізоляційним матеріалом. Але найефективнішим і відповідно трудомістким способом, є утеплення периметра моторного відсіку з боку крил і салону. Це практично перетворить моторний відсік в своєрідний термос, в якому буде зберігатися температура довгий час, а сам мотор стане швидко прогріватися. Для цього, необхідно зняти всі обладнання, закріплене на бічних частинах моторного відсіку і перегородки між двигуном і салоном. Не забудьте про знежирюванні і чистоті, краще зробити один раз якісно, ніж переробляти вдруге. Сил і часу знадобитися багато, але після ретельної теплоізоляції, Ви відчуєте значний результат, а автомобіль довше прослужить і буде готовий до екстремальних умов.

 висновок

 Утеплювати моторний відсік на період суворих холодів – необхідно, але варто відзначити, що температура до -10 за Цельсієм не може вважатися суворої. В такому випадку, це буде зайвою витратою грошей і сил.

 Але, якщо Ви вважаєте, що утеплення необхідно для автомобіля, то варто задуматися про комплексне проведенні процедури. Адже тільки тоді, можна домогтися максимального ефекту і відчути всю різницю.

Але варто дотримуватися максимальної обережності при виконанні робіт, і стежити за якістю кріплення ізоляційного матеріалу. Не можна допустити відклеювання і потрапляння шматків ізоляції в систему мотора.

Шматочок теплоізоляції потрапив під ремінь газорозподільні може завдати істотної шкоди силовому агрегату.

 Також, після утеплення, варто ретельно стежити за робочою температурою.

важливо

Адже екстремально низька температура повітря не постійна, і при підвищенні температури навколишнього середовища, система охолодження двигуна може перегрітися. Тому, варто передбачити можливість часткового демонтажу або відкриваються технічні отвори для збільшення вентиляції. Перегрів двигуна – це можливі серйозні неполадки в недалекому майбутньому і дорогий капітальний ремонт двигуна. 

 Підвівши підсумки, можна сказати про те, що ми обговорили всі найважливіші нюанси в питанні як утеплити капот автомобіля своїми руками. Тепер ви готові провести необхідні роботи, або аргументовано переконати знайомих в необхідності або можливості полегшення життя в умовах суворої але шалено красивою Російської Зими.

Як утеплити двигун автомобіля на зиму

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

Щоб зима не перетворилася для автолюбителя в один суцільний стрес, потрібно вчасно утеплити двигун. До того ж, за ступенем зносу мотора, один холодний запуск кратний приблизно 100 кілометрів пробігу автомобіля. Утеплити двигун на зиму своїми руками можна, як підручними матеріалами, так і за допомогою спеціальних автоодеял.

На ринку існує безліч різних матеріалів для утеплення двигуна. При цьому всі виробники таких утеплювачів обіцяють економію палива. Але чи так це? Давайте разом розберемося, навіщо потрібно утеплювати двигун і чим це краще зробити.

Можна, звичайно, не утеплювати мотор, а відразу встановити на машину систему автозапуску або передпусковий підігрівач двигуна – це допоможе економити час після тривалих стоянок на морозі і сідати за кермо відразу в теплий салон. Але подібні пристрої досить дорого коштують. До того ж автозапуск “з’їдає” багато палива, а передпусковий підігрівач ще й вкорочує життя акумулятора.

Навіщо потрібно утеплювати двигун взимку?

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

За статистикою, витрата палива взимку збільшується на 20-25%. Відбувається це в основному за рахунок тривалого прогріву силового агрегату. Середній двигун для того, щоб нагрітися до робочої температури часом спалює до половини літра бензину, а при нинішніх цінах – це в прямому сенсі “гроші на повітря”. У підсумку, більшість автомобілістів задаються питанням: як зменшити витрату палива взимку?

Зробити це можна кількома способами.

  1. Перший спосіб, який, до речі, і рекомендують виробники більшості іномарок – взагалі не прогрівати двигун. При недалеких поїздках без пробок, можливо, так і вдасться заощадити. Правда, потім доведеться серйозно витратитися на капітальний ремонт поршнів, тому що різкі навантаження на холодні деталі просто руйнують механізм.

Виробникові важливо, щоб машина пройшла гарантійний термін, а що буде далі – це проблеми автовласника. Тому експерти радять все-таки прогрівати силовий агрегат частково на холостому ходу, а частково в русі. Детальніше про прогріванні двигуна дивіться тут.

  1. Найпопулярніший серед вітчизняних автолюбителів спосіб скоротити час прогріву при холодному пуску – це заглушити радіаторну решітку картонкою або іншим щільним матеріалом. Складно сказати, наскільки це може бути ефективно, але на наш погляд, кращого засобу, щоб закип’ятити двигун, просто не знайти. Особливо, якщо ви потрапите в пробку.
  1. Третій народний спосіб знизити витрату палива в зимові морози – це утеплити двигун. Наприклад, накрити його повстю, старою ковдрою або, на худий кінець, курткою. Однак основним недоліком цього способу є небезпечність, тому що та ж куртка може спалахнути в будь-який момент під час їзди, так як деякі частини мотора при роботі розігріваються до 700 ° C.

Виходячи з вищевикладеного, стає зрозуміло, що для скорочення часу прогріву двигуна взимку і, як наслідок, для зменшення витрати палива, двигун автомобіля потрібно утеплювати. Причому робити це треба не закриваючи радіатор, а утеплюючи підкапотний простір.

Тести показали, що оптимальним рішенням при утепленні двигуна є застосування спеціально призначених для цього матеріалів (дивіться відео в кінці статті). Такі автомобільні утеплювачі витримують температуру до 1200 ° C і виготовляються з високотехнологічного вогнестійкого волокна.

Переваги спеціальних матеріалів для утеплення двигуна

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

Спеціальні матеріали для утеплення двигуна (так звані, автоодеяла) підбираються під розмір капота і вельми просто встановлюється. З таким ковдрою двигун не закипить, тому що радіаторна решітка залишається відкритою. Автоодеяло перетворює капот автомобіля в своєрідний термос, так як воно не випускає тепле повітря від двигуна, що прискорює його нагрівання і уповільнює охолодження.

Експерти стверджують, що з утепленою двигуном економія на бензині в зимовий сезон може скласти до 25%. Утеплення двигуна окупиться всього за півтора-два місяці, до того ж автоодеяло забезпечує ще й додаткову шумоізоляцію моторного відсіку.

Автомобільні утеплювачі двигуна мають відразу декількома корисними властивостями:

  • Вони відмінно утримують тепло двигуна, тому мотор швидко прогрівається до робочої температури і остигає набагато повільніше.
  • Утеплювач нетоксичний, пожежобезпечний, стійкий до всіх робочих рідин, що використовуються в автомобілі.
  • Автомобільні ковдри для двигуна легко встановлюються і не потребують будь-якого особливого догляду.

Використовувати фірмовий утеплювач просто і вигідно, головне – це правильно підібрати його за розміром. А процедура утеплення двигуна під капотом відніме у вас всього пару хвилин.

Утеплення двигуна автоодеялом своїми руками

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

Утеплити двигун своїми руками за допомогою автоодеяла зможе навіть тендітна дівчина. Все дуже просто:

  1. Автоодеяло стелиться на мотор і повністю закриває відсік, так як під кожну модель автомобіля існує утеплювач потрібного розміру.
  2. Якщо раптом моторний відсік виявився нестандартним, тоді краю утеплювача можна підвернути (дивіться на фото вище).
  3. Утеплювати двигун потрібно восени, ближче до холодів. А знімається ковдру пізньою весною, коли стає зовсім тепло. Весь інший час утеплювач знаходиться під капотом. На ніч прибирати його не потрібно.
  4. Автоодеяло не можна прати, допустима лише сухе чищення.
  5. Знімається утеплювач також легко, як і встановлюється: він згортається і складається в пакет.

Фірмове автоодеяло прослужить вам мінімум один сезон. А якщо ви їздите на машині кожен день, то вже в перший же рік воно окупиться кілька разів, так як прискорений прогрів мотора заощадить вам час, паливо і гроші. Та й сам утеплювач по кишені сильно не “вдарить”.

Відео: тест матеріалів для утеплення двигуна

Як ефективно утеплити двигун автомобіля на зиму?

Досвідчені автомобілісти знають, чому в зимовий час при запуску двигуна можуть виникнути проблеми. Одна з причин – зміна властивостей технічних рідин при низьких температурах. Тому необхідно не тільки вибрати синтетичне масло, але і утеплити двигун машини. Як це зробити, розглянемо в даній статті.

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

Навіщо утеплювати двигун?

Мета утеплення – забезпечення теплоізоляції. Двигун, утеплений в зимовий час, швидше нагрівається до робочої температури і набагато повільніше остигає. Це забезпечує швидке прогрівання салону, розморожування льоду зі скла і дзеркал.

Важливо! Але найголовніша причина необхідності утеплення двигуна – поліпшення стану технічних рідин при негативних температурах.

Під час холодного пуску маслонасосів в двигуні повільно прокачує мастило в систему через те, що масло на холоді сильно густіє. У двигуні починається масляне голодування, що приводить до того, що система не може розпочати повноцінну роботу. Відчути таке явище може кожен, якщо рушить до того, як автомобіль прогріється.

Час прогрівання мотора прямо пов’язане зі станом мастила. Чим швидше прогріється двигун, тим швидше рідини відновлять оптимальні захисні властивості і в’язкість. Також прискорення процесу прогрівання мотора забезпечує менший знос цілінро-поршневої системи. Деталі двигуна зношуються через підвищеного навантаження, викликаної недостатнім тепловим розширенням.

Додаткові негативні фактори при холодному двигуні:

  • пуск утруднений ще тим, що при негативних температурах випаровуваність бензину занадто низька;
  • не варто забувати про акумулятор, який швидко розряджається в умовах холоду;
  • холодний запуск ДВС загрожує зростанням витрат палива, зношуванням деталей.

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

утеплення двигуна

Як утеплити двигун внутрішнього згоряння?

Утеплення бензинового мотора можливо зробити за допомогою поліетилену гофрованого, чохлів зі шкірозамінника, або за допомогою картонки, закріпленої на радіаторі. Але останній варіант – найменш ефективний і неестетичний з усіх представлених.

Для утеплення двигуна знадобиться:

  • степлер канцелярський;
  • ножиці;
  • гофрований поліетилен;
  • інструмент для роботи з силіконом.

Покрокова інструкція:

  1. Необхідно накрити матеріалом двигун. Для цього зніміть штатний утеплювач, виміряйте його, зробіть шаблон, за яким виріжте шматок з утеплювача. У разі відсутності штатного утеплювача, прикладіть папір до внутрішньої сторони ДВС і окресліть контури.
  2. Закріпіть утеплювач на ДВС.

Важливо! На деяких машинах існує необхідність демонтажу трубок подачі рідини з бочка. При цьому важливо дотримуватися граничної обережності і акуратність, т. К. Елементи тендітні.

Крім укриття матеріалом самого двигуна, можна утеплити капот. Для цього потрібно використовувати спеціальні кліпси, які закріплять матеріал в потрібному положенні. Це дозволить утримувати тепло в підкапотному просторі.

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

Як утеплити дизельний мотор?

Для якісного утеплення необхідно загнати авто на оглядову яму, ізолювати паливопровід спеціальним ізоляційним матеріалом. Це запобіжить швидке охолодження системи. Для цього краще вибрати поліетилен, товщина якого буде не менше 0,5 см.

Вимірявши діаметр трубки, виріжте шматок відповідної ширини і довжини, після чого зафіксуйте його за допомогою степлера, добре обгорнувши трубку. Всі краї потрібно ретельно обробити герметиком. Якщо є щілини під капотом, закрийте їх цим же поліетиленом гофрованим.

Таким же способом утеплюють радіатор, знявши верхню частину і відкрутивши 4 гвинта. Після того, як вийняті засувки, необхідно відміряти розмір отвору. Матеріал необхідно проштовхувати зверху від замка, додаткові кріплення при цьому не потрібні.

Використання автоодеял

Ще один варіант утеплення – придбання автоодеяла. Продається воно в автомагазинах у вигляді готового виробу, зробленого зі спеціальної вати. Автооделяло має низьку теплопровідність і стійкістю до хімічного впливу, що убезпечить від небажаних наслідків у вигляді загоряння.

Переваги використання автоодеял:

  • легкість встановлення;
  • нетоксичність, пожежна безпека;
  • для кожної моделі авто існує певний розмір;
  • швидке прогрівання і повільне охолодження.

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

Корисні рекомендації

  • утепляйте двигун в кінці осені, знімайте утеплення навесні;
  • автоодеяла піддаються тільки сухому чищенню;
  • надійно зафіксуйте окремі частини, адже відрив теплоізоляції під час руху авто призводить до поломки двигуна;
  • не допускайте попадання теплоізоляційних матеріалів на систему охолодження і приводні ремені;
  • не використовуйте пожежонебезпечні матеріали, уважно вивчіть властивості матеріалів.

Таким чином, подбавши про утеплення ДВС, можна не тільки зробити прогрівання салону швидким і забезпечити комфорт, але і значно уберегти мотор від можливих поломок.

Утеплювачі для двигуна на зиму: види і як правильно утеплювати

Багато автовласників при експлуатації свого автомобіля в зимову пору року стикалися з проблемою замерзлого двигуна, який відмовляється заводитися, і машину експлуатувати стає неможливо.

Вирішити подібні проблеми можна шляхом використання відповідних утеплювачів мотора, які продаються сьогодні в багатьох спеціалізованих автомагазинах.

Розповімо докладніше як вибрати утеплювач двигуна і як провести таку роботу самостійно.

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?

Для чого слід утеплювати мотор

Багато фахівців рекомендують утеплювати двигун автомобіля, який експлуатується в зимову пору року. Виконавши таку роботу, автовласник отримує наступне:

  • Зменшуються показники витрати палива.
  • Двигун швидше прогрівається.
  • Відсутні проблеми при русі по трасі.

Саме проблеми з виходом двигуна на робочу температуру і призводять до різного роду проблем в експлуатації мотора. В результаті чого можуть з’являтися навіть серйозні поломки, які вимагають дорогого капітального ремонту. Саме тому рекомендується в обов’язковому порядку утеплювати моторний відсік, для чого можна використовувати спеціалізовані утеплювачі двигуна.

Матеріали для утеплення

Як утеплити двигун на зиму і чи потрібно це робити?Багато автомобілістів використовують повсть, скловолокно та інші підручні матеріали. Сьогодні ж в спеціалізованих магазинах з’явилися мулькремнійземлістие матеріали, які здатні витримувати високу температуру і при цьому відрізняються повною пожежостійкість.

Сьогодні такі мулькремнійземлістие матеріали з оксиду кремнію і алюмінію вважаються одними з кращих для утеплення моторного відсіку. Найкращі зразки мають навіть спеціальну дзеркальну плівку, яка відображає тепло від двигуна, дозволяючи істотно прискорити нагрів моторного відсіку.

Подібні матеріали являють собою ковдру, виконане за розмірами капота конкретного автомобіля. Також у продажу є універсальні варіанти, які підходять для більшості поширених моделей автомобілів. Кожен з цих матеріалів має свої певні переваги і недоліки.

Наприклад, повсть і скловолокно відрізняються доступною вартістю і доступні всім без винятку автовласникам, мулькремнійземлістие матеріали забезпечують максимальний теплозахист моторного відсіку, і при цьому вони відрізняються максимальною вогнестійкістю.

Виходячи зі свого досвіду, можемо відзначити, що використовувати для утеплення повстяний матеріал все ж не рекомендується.

Справа в тому, що він не відрізняється належної температурної стійкістю, що здатне привести до задимлення і загоряння в моторному відсіку.

Саме тому при необхідності утеплення двигуна все ж рекомендується використовувати якісні спеціалізовані матеріали, що і дозволить провести таку роботу самостійно, повністю вирішивши проблеми з утепленням в зимову пору року.

Як утеплити моторний відсік

Розглянемо технологію утеплення моторного відсіку автомобіля за допомогою мулькремнійземлістих утеплювачів. Пропонуємо вибирати такі варіанти, які з однієї зі сторін мають дзеркальну теплоотражающий плівку. Тим самим забезпечується максимальна ефективність використання подібних засобів.

  • Матеріал, що використовується необхідно обрізати за розмірами капота, після чого зробити вирізи в матеріалі, які відповідають внутрішньої поверхні капота.
  • Далі закріпити такий утеплювач можна до внутрішньої частини капота на наявної клейкий шар матеріалу або ж на герметик.

Пам’ятайте про те, що просто укладати такий утеплювач на моторний відсік не рекомендується. Він повинен бути закріплений саме до внутрішньої сторони капота. Це дозволить забезпечити максимальну теплоеффектівность використовуваних утеплювачів.

  • Можливо також кріплення такого теплоізоляційного матеріалу за допомогою саморізів і дюбелями-грибками. Для цього необхідно в першу чергу визначити місце зіткнення капота і утеплювача в закритому стані. Для цього акуратно розправляємо по всій поверхні підкапотного простору утеплювач, після чого акуратно закриваємо капот.
  • Далі вам необхідно підняти капот, що дозволить побачити місце зіткнення металу з утеплювачем. У таких місцях акуратно просвердлюємо у внутрішній частині ребер жорсткості невеликі отвори, покриваємо метал мовіль і фіксуємо утеплювач саморізами і дюбелями-грибками, які зверху заклеюються спеціальної липкою стрічкою або армованим скотчем.

Подібна технологія монтажних робіт дозволить вам заощадити на об’єкті придбання теплоізоляційний матеріал, так як купувати дорогий утеплювач, який має відповідну клейка основа на одній зі сторін, не потрібно. Всі роботи будь-який автовласник може провести самостійно, що і дозволить йому істотно заощадити.

висновок

Утеплення моторного відсіку дозволить вирішити ряд складнощів, які виникають при експлуатації автомобіля в зимову пору року. Наприклад, ми незмінно стикаємося з проблемою високої витрати палива в зимову пору року.

Відбувається це через тривалого виходу двигуна на робочу температуру. Тоді як, використовуючи відповідні утеплювачі для мотора, можна повністю вирішити проблему підвищеної витрати палива в зимову пору року.

В даний час на ринку є численні спеціалізовані утеплювачі для автомобілів, які розрізняються своєю вартістю і використовуваним матеріалом. Відзначимо, що самостійне утеплення мотора не представляє особливої ​​складності, що і дозволяє з легкістю виконати таку роботу своїми руками.

Захист двигуна взимку: як зберегти тепло

З огляду на складні кліматичні умови в зимовий період, а також сильне сезонне похолодання в окремих регіонах РФ і СНД, багато автолюбителів починають заздалегідь готувати автомобіль до холодів. Перед зимою актуальний не тільки питання зміни гуми на зимову, але ще і питання захисту двигуна при мінусовій температурі.

Справа в тому, що навіть власники нових сучасних авто, не обладнаних системою передпускового підігріву або автозапуску, зазнають труднощів при спробі завести автомобіль в зимовий період.

При цьому існує кілька способів, які дозволяють домогтися легкого і ефективного запуску в холодну пору року. Іншими словами, потрібно знати, як захистити двигун і зберегти тепло.

Дані способи ми розглянемо нижче.

Навіщо утеплювати двигун машини

Перш ніж почати розбирати, чим утеплити двигун взимку і як утеплити двигун автомобіля, давайте розберемося, які переваги утеплення двигуна і чи потрібно взагалі це робити.

Іншими словами, важливо розуміти, як зниження температури впливає на процес роботи автомобільного двигуна.

Отже, добре відомо, що при запуску мотора взимку виникають труднощі. Для досвідчених автолюбителів не є секретом те, що при низьких температурах змінюються властивості практично всіх технічних рідин в авто, в першу чергу, палива і моторного масла.

  • На морозі масло загусає (виняток-дорога синтетика) і потрібно більше часу, щоб маслонасосів прокачав через систему змащування густу рідину безпосередньо до місць змащування деталей. Деякий час після пуску двигун працює в режимі так званого «масляного голодування», що вкрай небажано і веде до швидкого зносу деталей, що труться. У двигуні в результаті такої нестачі мастила в першу чергу страждають деталі циліндропоршневої групи, а саме поршневі кільця, поршень, гільза циліндра.
  • Низька температура впливає також на зміни властивості палива. При низькій температурі той же бензин випаровується набагато гірше, що автоматично впливає на якість що надходить в камери згоряння паливно-повітряної суміші.
  • Крім того, на морозі сповільнюються хімічні процеси в акумуляторної батареї, тому ємність АКБ падає.

Всі перераховані фактори в сукупності і призводять до виникнення проблем з пуском двигуна в мороз. Вирішувати цю проблему потрібно комплексними методами, заздалегідь підготувавши автомобіль до зимового сезону. Серед таких методів виділяють застосування спеціальних синтетичних моторних масел і використання спреїв-аерозолів типу «швидкий старт» на основі ефірів для полегшення запуску.

Також важливу роль відіграє установка передпускових підігрівачів двигуна і обігріву моторного масла, системи харчування, а ще утеплення двигуна (якщо точніше, підкапотного простору). З урахуванням того, що установка додаткових пристроїв зажадає витрат (в ряді випадків значних), давайте зупинимося на найпростіших і доступних рішеннях.

Як утеплити дизельний двигун своїми руками

Почнемо з дизельного ДВС, так як цей мотор більш «холодний» в порівнянні з бензиновим. Більш того, з дизелем не все так просто, як здається на перший погляд.

Справа в тому, що не можна однаково утеплити всі види двигуна. До кожного двигуну потрібен свій індивідуальний підхід для утеплення.

Отже, утеплення дизельного двигуна особливо актуально, так як більш високий ККД і низький витрата палива в порівнянні з бензиновим мотором (менше на 30%) означають, що втрати на тепло в такому моторі менше. Також в дизельному двигуні не потрібно система запалювання і свічки (оскільки має місце самозаймання паливно-повітряної суміші від стиснення і нагрівання).

Однако не лишен дизель и минусов. Прежде всего, это вопрос дизельного топлива. Подходить к выбору топлива нужно внимательно и осторожно. Ведь существует несколько видов дизельного топлива — летнее, зимнее и межсезонное. К сожалению, некоторые автозаправочные комплексы практикуют продажу летнего топлива по ценам «зимнего».

Совет

При этом отличить виды топлива по цвету и консистенции прямо на заправке вряд ли удастся. А отличия в них все же есть: в зимнем топливе меньшее содержание парафинов, это позволяет ему не мутнеть и не загустевать при низких температурах окружающей среды. Соответственно, сохраняется текучесть и способность проходить через топливный фильтр, обеспечивая нормальную работу двигателя.

Еще проблемой часто становится топливный фильтр. Современные дизели обладают мощными стартерами и аккумуляторами, а также снабжаются свечами накаливания. Все это в совокупности с маловязким моторным маслом в норме гарантирует успешный запуск дизельного автомобиля.

На практике главным препятствием для запуска даже полностью исправного дизельного ДВС все же является холод. Не трудно догадаться, что данный вид двигателя в зимний период нуждается в дополнительной защите от мороза. Как известно, уже при −20 °C дизельный двигатель сильно переохлаждается, что отрицательно сказывается на жидкостях и деталях.

Через переохолодження агрегат з працею заводиться, паливо підмерзає, можуть виникнути різні складнощі з паливним фільтром і т.д. Також після запуску мотор може працювати нестабільно і довго не виходити на робочі температури. Отже, щоб швидко утеплити дизельний двигун і зробити це грамотно, для початку потрібно озброїтися наступними матеріалами і інструментами:

  • звичайними гострими ножицями;
  • канцелярським степлером;
  • спеціальним інструментом для роботи з силіконом;
  • поліетиленом гофрованим.

Перше, що потрібно зробити, так це укрити двигун чим-небудь теплим. Наприклад, автоодеялом. Але не варто думати, що при сильних морозах така процедура вам допоможе. Це дасть користь, але ефекту може бути недостатньо.

Щоб утеплити дизельний двигун більш якісно, ​​крім того, що використаний утеплювач двигуна, також буде потрібно:

  1. Поставити машину на оглядову яму.
  2. Після цього потрібно провести ізоляцію трубопроводу, що запобіжить охолодження палива. Для цих цілей краще всього підходить гофрований спінений поліетилен, що має товщину 5 мм. Щоб ізоляція була виконана правильно, потрібно для початку виміряти окружність трубки і необхідну смугу вирізати з поліетилену ножицями. Укутати цією смугою трубопровід і зафіксувати степлером. У трубки формується своєрідний хвостик, який далі потрібно заводити за підводки і фіксувати герметиком.
  3. Точно такий же матеріал добре підходить для ліквідації різних щілин в підкапотному просторі.

Ще можна утеплити радіатор. Для цього потрібно:

  • зняти верхню частину на радіаторі шляхом відкручування чотирьох гвинтів;
  • виймаються дві засувки і змиритися розмір отвору;
  • вирізається ножицями шматок утеплювача і складається вдвічі;

Далі залишається проштовхнути гофрований утеплювач зліва від приводу замка і, розправляючи, підсунути верх під замок. При цьому ніяких додаткових кріплень робити не потрібно. Решта щілини будуть навіть корисні, так як не дадуть перегрітися двигуну, хоча дизель не особливо схильний до перегріву в зимовий період. Як видно, особливих витрат і навичок в утепленні двигуна не знадобиться.

Утеплення бензинового двигуна

Тепер давайте поговоримо про те, в чому особливості бензинового двигуна і чи потрібно його утеплювати взимку. Розберемося спочатку з деякими характеристиками даного типу силової установки.

Перш за все, справний бензиновий двигун не потребує особливого вигляді палива по сезону і заводиться легше дизельного в умовах низьких температур. Це є величезним плюсом, так як впевнений старт незалежно від погодних умов полегшує експлуатацію.

Єдиним слабким місцем є система запалювання, яка вимагає періодичного уваги при обслуговуванні автомобіля. Також бензиновий мотор частіше перестає «тягнути», може сіпатися або «троить» саме через проблеми з запалюванням. Рідше винуватцем виявляється його система харчування.

Отже, розібравшись з особливостями бензинового двигуна, можна сміливо стверджувати, що утеплювати взимку його також необхідно. Хоча в порівнянні з дизелем бензиновий аналог більш «гарячий», масло в картері на холоді також густіє, АКБ втрачає свій заряд і т.д.

Що стосується утеплення, є кілька варіантів:

  • Начнем с уже упомянутого выше автоодеяла. Также в комплексе можно использовать дополнительные решения. Это специальные изделия  ручного или заводского пошива, сделанные обычно из кожзаменителя, включающего в свой состав утеплитель. Этот материал хорошо справляется с задачей перекрытия пространства между радиатором и передней решёткой. Кстати, в сравнении с картонкой такой материал имеет неоспоримое преимущество — наличие специальных клапанов, открывающихся при значительном повышении температуры. Это не даёт двигателю перегреться.
  • Ще подібні рішення мають можливість кріплення теплоізоляції як перед радіатором, так і на внутрішній стороні кришки капота. Для реалізації цього варіанту можуть бути застосовані або готові елементи утеплення, або пристосування, зроблені своїми руками з: мінеральної вати, повсті, фольгованого поліпропілену. Таке утеплення закриє всі щілини, через які тепло не буде йти з підкапотного простору. В результаті мотор не так сильно остигає від зустрічного потоку вітру.

Якщо ж описаних вище методів не досить, тоді можна додатково утеплити двигун. Для цього потрібно буде демонтувати захист двигуна. Вона знаходиться внизу автомобіля на багатьох моделях, але на деяких її може і не бути. У цьому випадку захист потрібно придбати окремо.

Зняту захист ретельно очищаємо від бруду і знежирюємо. Потім вирізаємо утеплювач (види утеплювача були представлені вище) за розміром захисту і фіксуємо за допомогою клею.

Рекомендується зробити викрійку таким чином, щоб країв матеріалу вистачило на закриття місць кріплення захисту. Для цього вирізаємо матеріал на пару сантиметрів більше необхідного розміру по всьому периметру.

Крім того, потрібно стежити за тим, щоб утеплювач щільно притискався до захисту.

Ще додамо, що в морози мастило густіє і не встигає вчасно доходити до деталей двигуна при холодному пуску. Найпростішим способом утеплення є рішення знежирити піддон картера і обклеїти теплоізоляцією.

Поради та рекомендації

З урахуванням того, що є можливість утеплення двигуна спеціальною ковдрою «автотепло», багато власників відмовляються від кустарної самостійної установки утеплювача і віддають перевагу готовому рішенням. Автоодеяло являє собою особливий утеплювач, який призначений для вантажних і легкових автомобілів. Він повністю вогнестійкий і здатний витримати температуру понад 1000 ° C.

Рекомендуємо також прочитати статтю про те, яке автоодеяло для двигуна краще вибрати. З цієї статті ви дізнаєтеся про призначення, особливості та відмінності подібних виробів, а також на які нюанси слід звертати увагу при виборі автоодеяла.

Крім того, матеріал екологічно чистий і має прийнятну вартість. Виходить, така покупка позбавляє власника від необхідності витрачати час на самостійне виготовлення утеплювача, паралельно вирішується частина проблем з монтажем в підкапотному просторі.

Як підсумок зазначимо, що будь-який спосіб утеплення (як самостійно, так і за допомогою готових рішень) дозволить двигуну довше зберігати тепло після зупинки, швидше виходити на робочі температури після запуску і т.д.

Головне, захист двигуна взимку (утеплення підкапотного простору) має бути виконано комплексно, а також з урахуванням індивідуальних характеристик того чи іншого автомобіля і ряду умов зберігання і експлуатації ТЗ.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…