Одним з головних параметрів диска у автомобільного колеса є разболтовка.

Провідні компанії, що випускають автомобілі, самостійно визначають параметри разболтовка для рідних дисків універсальних моделей.

У нестандартних дисків параметри маркування буквально на 2-3 міліметра можуть відрізнятися від еталона: різниця непомітна неозброєним поглядом, проте вона безпосередньо впливає на безпеку їзди.

Зверніть увагу

Вибираючи колісні диски, завжди дотримуйтеся правила – розміри нової деталі по всіх фронтах повинні повністю відповідати параметрам вашого стандартного диска, який був встановлений виробником.

Сьогодні ми представимо вам таблиці сумісності разболтовка колісних дисків, які значно спростять задачу підбору потрібної деталі.

Особливості маркування

Для заміни стандартних дисків в авто на нові необхідно враховувати ряд нюансів для правильного вибору. При покупці завжди дивіться на маркування деталі.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві поради

В – ширина диска; D – діаметр диска; ET – виліт диска; З – діаметр привалочной площині; DIA – діаметр центрального отвору; PCD – діаметр окружності центрів кріпильних отворів

На диск може бути нанесена наступна інформація: 8.5Jx18 H2 5 × 120 ET20 d74.1. Розглянемо докладніше, що можуть позначати зазначені числа:

  • 8.5 – ширина колісного диска, яка визначається в дюймах. В основному даний параметр позначається буквою W;
  • 18 – діаметр колісного диска, позначається буквою D і вимірюється в дюймах;
  • 5х120 – інформація про кількість посадкових болтів і про діаметр отворів, в які вони посаджені. В основному діаметр вимірюється в міліметрах. У нашому випадку в диску використовується п’ять посадкових болтів, діаметр кожного болта – 120 мм;
  • ET20 – параметр вильоту диска. Виліт диска – відстань між площиною, яка притискає колісний диск до маточини, і віссю симетричності диска. Даний параметр вимірюється строго в міліметрах, в нашому випадку виліт диска становить 20 міліметрів;
  • d74.1 – позначення діаметра центрального отвору, вимірюється в міліметрах. Бувають випадки, коли виробники дисків з легких сплавів збільшують даний параметр. Для того, щоб зробити центрування диска, необхідно використовувати спеціальні диски. Вони забезпечують надійну фіксацію диска, за рахунок чого немає вібрації при русі транспортного засобу.

У маркування є і ряд додаткових параметрів, однак вони в основному цікаві тільки професіоналам і для рядового автомобіліста ніякого смислового навантаження не несуть. Мова йде про:

  • J – інформація про вид конструкції закраин у обода колісного диска. Також може бути позначений літерами JJ, K, JK, B, P і D, в залежності від особливостей параметра;
  • H2 – інформація про конструкцію кільцевих виступів на ободі. Даний параметр також може позначатися абревіатурою H, H2, FH, FH2, CH, EH2, EH2 +.

Зупинимося докладніше на зазначених параметрах. Єдине, що не вимагає розшифровки – це ширина і діаметр диска, дані параметри зрозумілі і початківцям автомобілістам.

Діаметр кола, на якому розташовуються кріпильні болти, позначається абревіатурою PCD. У разі необхідності цей параметр можна розрахувати самостійно, навіть не знімаючи колеса з автомобіля. Для вимірювання знадобиться звичайна лінійка – за допомогою неї проводиться вимір відстані між центрами двох найближчих кріпильних болтів.

Певну відстань стане в нагоді для розрахунку PCD. Для проведення розрахунку параметра вибирайте одну із запропонованих формул в залежності від кількості кріплень:

  • 3 отвори: PCD = X * 1.154;
  • 4 отвори: PCD = X * 1.414;
  • 5 отворів: PCD = X * 1.701;
  • 6 отворів: PCD = X * 2;
  • 10 отворів: PCD = X * 3.326.

Автомобілісти, в основному початківці, роблять помилку, ігноруючи важливість високої точності параметра PCD. Діаметр отвору для кріпильного болта часто має допуск. Це часто стає причиною того, що диск всього на пару міліметрів не відповідає штатним параметрам.

Неозброєним поглядом розбіжність непомітно, але допускати його строго заборонено.

Різниця в відстані призведе до того, що лише одна з усіх кріпильних гайок на диску буде затягнута повністю і правильно, а гайки в інших отворах виявляться перекошеними.

Результат у такого кріплення один – колесо нещільно ляже на маточину, в результаті під час руху авто буде чути стукіт, а гайки з часом почнуть розкручуватися.

Величина вильоту

Кожен власник транспортного засобу прагне зробити авто оригінальним і неповторним за допомогою тюнінга. Багато сил і часу витрачається на підбір дисків.

Деякі автомобілісти не дивляться на штатне маркування, ігнорують вимоги і встановлюють низькопрофільні диски, забуваючи про те, що будь-які відхилення неприпустимі.

Невідповідність колісних дисків призводить до того, що автомобіль стає аварійним і безпосередньо загрожує життю всіх учасників дорожнього процесу.

Після рішення про тюнінг не варто відразу бігти в магазин і купувати вподобані диски для свого авто, а слід розглянути декілька важливих параметрів вибору. Не варто розраховувати на допомогу консультантів в магазині, багато хто з них просто некомпетентні в питаннях вибору і намагаються просто реалізувати деталь, особливо, якщо помічають, що ви в ній зацікавлені.

Щоб уникнути грошових розтрат, необхідно вибирати диск строго за параметрами. Існує величезна кількість міфів, при цьому багато забобони абсолютно не мають відношення до реальної ситуації.

Автомобілісти впевнені, що виліт колісного диска – це величина, якої позначається виступає частина диска над кузовний частиною транспортного засобу. Насправді параметр несе трохи іншу смислове навантаження.

Будь-диск в авто має привалочну площину, яка стикається з маточиною колеса при установці диска. В результаті виліт – це відстань від привалочной площині диска до вертикальної осі симетрії диска.

Важливо

Не варто ігнорувати параметр вильоту. Він безпосередньо відповідає за безпеку їзди в транспортному засобі. Якщо ви вибрали диски з неправильним вильотом, ви збільшили ризик виникнення ДТП і передчасного зносу основних вузлів. Так, неправильно підібраний параметр може обернутися передчасним зносом підвісок.

В основному автомобілісти, вибираючи диски для свого авто, можуть зробити три поширені помилки:

  • Сліпо вірять розповідям консультантів, сподіваючись отримати висококваліфіковану допомогу у виборі;
  • Ігнорують інформацію про маркування, яка нанесена на штатний диск від виробника авто;
  • Роблять вибір тільки за параметрами зовнішнього вигляду, кольору, геометричних особливостей, інших естетичних факторів.
  • Для того, щоб придбати відповідну деталь, необхідно правильно підраховувати параметр вильоту:
  • ET = ab / 2
  • У формулі символом «а» позначається відстань між внутрішньою площиною і частиною диска, яка стикається безпосередньо з маточиною, символом «b» позначається параметр ширини профілю диска. Більш наочно зазначена інформація представлена ​​на малюнку:

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві поради

Всі дані для розрахунку параметра вильоту можна виміряти вручну міліметровою лінійкою

Результат виходить в міліметрах. Виліт може бути позитивним, негативним, або відповідати нульовому показнику.

Якщо виліт вийшов з плюсом – вісь трохи зміщена від місця закріплення, нульовий параметр – вісь і площину повністю відповідають і щільно прилягають, негативний параметр – площину знаходиться за межами осі.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві поради

Найчастіше на автомобілях зустрічається позитивне значення вильоту

Разболтовка

Часто при виборі дисків автолюбителі стикаються з таким параметром, як разболтовка, значення якої припадає вираховувати самостійно. Кількість кріпильних болтів вважається легко без додаткових інструментів, а ось з розрахунком діаметра кріпильної окружності можуть виникнути проблеми.

Даний параметр позначається абревіатурою PCD. Існує кілька способів визначення даного параметра, але ми зупинимося на самій простій методиці.

Як дізнатися разболтовка колісного диска лінійкою

Для обчислення параметра підраховуємо А з формули. Беремо штангенциркуль або звичайну лінійку, знімаємо кріпильні болти і вимірюємо відстань між двома сусідніми отворами по стінці. Вимірюємо діаметр кріпильного болта, додаємо результат до виміряного раніше віддалі, в результаті отримуємо параметр А.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві поради

Найзручніше для виміру відстані використовувати штангенциркуль, однак цілком підійде і шкільна лінійка

Розраховуємо параметр В за вказаною на зображенні формулою. Вибір формули безпосередньо залежить від того, скільки кріпильних отворів в вашому колісному диску.

Важливо, щоб параметр разболтовка колісного диска до міліметра сходився з параметрами штатного диска. Нехтувати даними показником не варто, так як саме від нього залежить, наскільки точно колесо буде встановлено на осі.

Візуально помітити будь-які відхилення досить проблематично, але при їзді на неправильно підібраному диску ви зіткнетеся з «биттям». Це не тільки небезпечно для всіх учасників дорожнього процесу, а й може призвести до передчасного зносу підвіски і рульового колеса.

Таблиці сумісності для різних автомобілів

Для зручності підбору колісних дисків, нижче ми розмістимо таблиці сумісності для деяких марок автомобілів. Дані таблиці містять лише загальну інформацію, і перед покупкою обов’язково слід звертати увагу на маркування та інші параметри.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиЯк дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиЯк дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві поради

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиЯк дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиЯк дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві поради

Колісні диски слід підбирати за параметрами сумісності, а не з естетичних характеристик. Слідкуйте за тим, щоб абсолютно всі параметри відповідали штатним, щоб не наражати на небезпеку життя учасників дорожнього руху.

Як дізнатися разболтовка колісних дисків

Зовні автомобілі, що мають незвичайні литі диски, залучають набагато більше уваги, і, побачивши таку машину, хочеться мати такі ж ефектні колеса.

Проводячи тюнінг свого транспортного засобу, потрібно знати міру, і вибирати такі комплектуючі для коліс, щоб вони не зношуються підвіску і не погіршували управління і комфорт в салоні.

З цієї причини параметри складових коліс повинні бути сумісними з вашим авто.

Для цього потрібно знати, що таке разболтовка колісних дисків, а також вміти користуватися таблицею сумісності, для якої передбачає оптимальні параметри ободів.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиРазболтовка колісних дисків авто

характеристики разболтовка

Якщо ви вирішили замінити колеса вашого автомобіля, поставивши литі ободи, або плануєте з настанням холодів «перевзути» свого чотириколісного товариша, вам обов’язково потрібно враховувати разболтовка колісних ободів. Що таке разболтовка дисків?

Щоб полегшити водіям життя, разболтовка колісних дисків (таблиця сумісності, якщо бути точніше) сьогодні є в інтернеті для майже для всіх марок авто. Це поняття включає в себе кілька наступних характеристик:

  • число отворів для болтів маточини машини. Маркується літерами LZ і позначає кількість кріплень, за допомогою яких прикручується колесо (зазвичай їх від 3 до 6, якщо авто легкове);
  • відстань, на якому знаходяться болти;
  • діаметр, на якому розташовуються кріплення (PCD, розшифровується як Pitch Circle Diameter). Він задається ще на заводі-виробнику машини.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиСхема з позначеннями на колісних дисках

Говорячи про те, що таке разболтовка колісних дисків, не зайвим буде згадати дискову маркування. Наприклад, з позначення 6Jx16H2 ET20 PCD: 5/110 d 66.6 можна дізнатися:

  • ширину вироби, зазначену в дюймах (6);
  • J – різновид бортових закраин;
  • діаметр пристосування, теж вимірюється в дюймах (16 “);
  • Н – різновид конструкції хампов;
  • виліт колеса (ET20), який вимірюється в міліметрах;
  • PCD – діаметр для кріплення отвори і їх кількість (5/110);
  • D – діаметр отвору обода в центрі (6,66 мм).

Як дізнатися разболтовка з цих параметрів? Все просто: 5/110 говорить нам про те, що на обіді 5 болтів, які розташовуються на окружності діаметром в 110 мм.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиРазболтовка колісних дисків машини

Правила визначення разболтовка

Підбірка дисків по цікавлять вас параметрам – заняття не таке вже й складне. Воно вимагає уважного перегляду характеристик коліс і гарного «окоміру». Перший параметр, кількість кріплень, легко визначити неозброєним оком, просто порахувавши болти.

Що ж стосується відстані, то тут вже треба бути вкрай уважним, якщо ви хочете визначити його «на око». Найскладніше при визначенні разболтовка колісних дисків справа йде з перебуванням діаметра, на якому розташовані болти.

Порада

Сьогодні на просторах інтернету є маса способів того, як визначається разболтовка колісних дисків. Таблиці сумісності містять корисні дані тільки по популярним маркам і моделям автомобілів.

Однак як бути тим, чиє авто там годі й шукати? Щоб визначити сумісність дисків з колесами, для них придуманий простий спосіб.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиТаблиця сумісності колісних дисків автомобіля марки «Лексус»

Подивившись на малюнок, для початку потрібно зрозуміти, як дізнатися величину А. Для цього дотримуйтесь наступним алгоритмом:

  • візьміть штангенциркуль, виміряйте за його допомогою величину між сусідніми кріпильними отворами;
  • додайте до цього числа розмір діаметра отвору для кріплення;
  • ви отримаєте число, яке є відстанню між центрами одного і іншого кріпильного отвори. Його потрібно буде помножити на 1,155, як показано у формулі на малюнку.

  Що потрібно мати в машині взимку?

Аналогічні дії потрібно буде виконати, якщо на вашому колісному диску 4 або 5 отворів. Щоразу отримане значення А потрібно буде множити на коефіцієнт, щоб отримати В – шуканий Pitch Circle Diameter.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиРазболтовка дисків на КІА Ріо

Небезпека неправильної разболтовка

Нехтувати визначенням разболтовка не варто. Саме вона, хоч і непрямим чином, але впливає на безпеку їзди. Якщо встановлювати колеса, не враховуючи відхилення в будь-яку сторону, то воно буде змонтовано з неточністю по осі. Це, в свою чергу, не дозволить досягти потрібного рівня затяжки.

Визначити, чи правильно було зроблено разболтовка, «на око» практично неможливо. Наслідки неправильного монтажу будуть помітні під час руху за такими ознаками:

  • посилене серцебиття коліс;
  • пошкодження механізму керма, підвіски;
  • збільшення ймовірності відкручування колеса.

Як видно, разболтовка досить серйозно впливає на безпеку і може навіть призвести до ДТП.

Нерідко в середовищі автомобілістів можна почути розповіді про підгонці характеристик автомобіля до нових дисків, у яких значення PCD – більше, ніж штатний (то, яке передбачив автовиробник). Нерідко в процесі установки вони використовують центрові кільця для дисків. Варто сказати про неоднозначність цього методу, однак багато автомобілістів бачать в цьому вихід при зміні дисків.

Особливості разболтовка різних типів дисків

Сьогодні на ринку можна знайти такі види дисків для автомобілів:

  • штамповані (сталеві);
  • литі (легкосплавні);
  • ковані.

Сталеві моделі здобули популярність через скромною вартості, а також можливості виконання рихтування при вм’ятини (вони рідко тріскаються і зазвичай не вимагають дорогої зварювання). Рихтування доступно для них через високу міцності – така модель не лопне навіть при прямому зіткненні. Разболтовка штампування повинна відповідати штатними нормативами.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиТаблиця разболтовка колісних дисків авто

Литі моделі досить легкі, але не настільки довговічні в процесі експлуатації. Разболтовка колісних дисків, таблиці сумісності яких представлені кожним виробником, повинна також укладатися в штатний норматив.

Ковані моделі досить жорсткі і міцні. Під час експлуатації вони не лопаються (на них надзвичайно важко зробити навіть вм’ятину), а також не піддаються руйнівній дії корозії. До того ж кований диск при наявності у нього вм’ятини можна полагодити за допомогою прокатки в автосервісі.

Таким чином, тільки правильно зроблена разболтовка заощадить ваші гроші на відносно часту лагодження рульового механізму і підвіски, а також зробить їзду безпечною. Це, безумовно, більш цінне, ніж бажання поставити на своє авто невідповідні за характеристиками колісні диски.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиТаблиця поєднання колісних дисків і шин БМВ 3 серії

Виліт диска коліс

Не менш важливим, ніж разболтовка, значенням є виліт. У прикладі розміру диска виліт становить 20 мм. Це означає, що відстань між серединою ширини диска і пріволочной площиною – 20 мм.

Визначити його можна за формулою ET = ab / 2, де b – загальна дискова ширина. На виліт диска не роблять вплив такі чинники, як дисковий діаметр або його ширина, а також параметри шини.

  Які краще вибрати зимові шини: рейтинг 2017-2018 роки Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиВиліт колісного диска авто

Існує 3 типи значення вильоту:

  • нульовий виліт досягається тоді, коли вищевказані 2 площині збіглися;
  • позитивний виліт досягається при розташуванні привалочной площині ззаду центру колеса. При цьому колеса розташовані всередині;
  • негативний виліт можливий, коли прівалочная площину розташовується перед центром коліс. Якщо встановити обід з негативним вильотом, він буде виступати назовні, при цьому ризикуючи зачепити колісну арку.

Крім німців, які найчастіше позначають виліт буквами ET, можна зустріти в продажу диски з написом DEPORT (характерно для виробників комплектуючих з Франції) і OFFSET, що характерно для інших країн-виробників. При покупці потрібно обов’язково звернути увагу на поєднання вироби з автомобілем. Інакше подвесочние вузли та інші елементи стануть непереборною перешкодою на шляху до встановлення.

Як дізнатися разболтовка колісних дисків

зміст

Як дізнатися показники разболтовка

Яка буває разболтовка

У кожного авто свої конфігурації разболтовка колісних дисків і будь-які нововведення повинні повністю їм відповідати. Інакше можуть страждати технічні параметри і безпеку руху. Виробники користуються стандартною маркуванням при випуску як штампованих, так колісних дисків, випущених методом відливу. Маркування включає в себе характеристики:

  • маркер разболтовка;
  • ширина диска в дюймах;
  • виліт диска в мм.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиРазболтовка колісних дисків

Можуть бути включені спосіб виготовлення і вказівка ​​приводу авто як частина маркування.

Що таке разболтовка колісних дисків, повинен знати кожен. Якщо коротко, то це набір характеристик, який впливає на надійність і безпеку руху. Маркер разболтовка складається з двох цифр, перша показує кількість фіксуючих болтів (для легкових авто буває 3-6 шт.

), Друга цифра – діаметр окружності розміщення фіксуючих болтів. Зазначений діаметр відповідає стандарту і міжнародному назвою PCD. При бажанні можна знайти чимало інформації по сумісності колісних дисків.

Вона подається в різних видах: як в табличному варіанті, так і в формі тексту.

Вильотом колісного диска називається відстань від площини, де диск стосується маточини до центру, розташованого щодо ширини диска. Буває три види вильоту:

  • позитивний;
  • нульовий – обидві площині між собою збігаються;
  • негативний.

Завод-виробник суворо регламентує параметр вильоту дисків. Через зв’язку вильоту з кінематичними параметрами підвіски, змінити задану величину можна не більше ніж на 5 мм. 

Компанії-виробники з різних країн позначають параметр вильоту диска по-різному. Німецькі диски маркуються «ЕТ», французькі – «Deport». Найчастіше застосовують маркування «Offset».

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиРозшифровка колісного диска

При установці нових колісних дисків необхідно враховувати факт, що якщо у вильоту від’ємне значення, то при повороті диск зачіпає колісну арку і виступає назовні.

Якщо значення позитивне – диск втоплений всередину колісної арки. У разі підбору дисків без урахування вильоту, колесо встановити неможливо, – цього завадять деталі підвіски.

Оптимальним положенням вильоту вважається, коли колесо не виступає за кромку авто.

Як дізнатися показники разболтовка

  Досить часто автолюбителі задаються питанням, як дізнатися разболтовка колісних дисків, якщо вона не вказана. Існує кілька способів, але в основному користуються наступним. Перший параметр дізнаються, просто перерахувавши кріпильні болти. З другим складніше, але теж можливо визначити.

Рулеткою, а в ідеалі – штангенциркулем, вимірюємо відстань між сусідніми отворами для кріплення. Тепер потрібно виміряти діаметр самого отвору і додати до отриманого раніше розміром. Завдання полягає в тому, щоб дізнатися значення між центрами отворів для кріплення. Цей параметр допоможе дізнатися PCD, застосовуючи формулу розрахунку.

Коефіцієнт обчислення залежить від кількості кріпильних болтів:

  • при трьох болтах, отриманий результат множимо на 1,155;
  • при чотирьох – на 1,414;
  • п’яти – на 1,701;
  • шести – на 2.

Якщо сумніваєтеся в своєму результаті або не бажаєте займатися розрахунками, можна скористатися в інтернеті готовими таблицями сумісності дисків по маркам авто.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиТаблиця разболтовка колісних дисків

При монтажі колеса без урахування разболтовка, зсувається вісь і порушується ступінь кріплення. Отвори кріплення йдуть з допуском плюс по діаметру, тому часто роблять неприпустиму річ – помиляються з розміром PCD буквально на два міліметри.

При цій помилці тільки одна гайка затягнута повністю, інші практично не тримають колесо і можуть відкручуватися самостійно. Візуально помітити неможливо, але при русі у колеса підвищується рівень биття. В результаті такого кріплення можуть бути пошкодження рульового механізму і підвіски.

Для недопущення такої помилки при підборі розміру використовуйте дані сумісності дисків по маркам авто.

Іноді автолюбителі роблять підгонку нових колісних дисків, що мають PCD більшого значення, за допомогою центровочних кілець. Процедура сумнівною безпеки, але має своїх прихильників.

У продажу існує три види колісних дисків:

  1. Литі. Головне достоїнство цього виду – мала вага. Швидко покриваються іржею, незважаючи на захисні покриття.
  2. Сталеві. Доступна ціна, можливість рихтування.
  3. Ковані. Підвищеної міцності, не лопаються при ударах, практично не іржавіють.

В ідеалі мати два комплекти дисків на холодну і теплу пору року. Це продовжує термін їх експлуатації.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиКовані диски Beneventi K5

Яка буває разболтовка

У кожної марки автомобіля виробником закладені свої параметри разболтовка, що відрізняються від конкурентів.

Існує чимало таблиць разболтовка колісних дисків по маркам автомобілів. Зазвичай вони складаються з моделі авто, вильоту, разболтовка і діаметра отвору під маточину. За вказаними параметрами можна без зусиль підібрати диски, повністю підходять під заводських налаштувань.

Як приклад узятий автомобіль Audi. Разболтовка колісних дисків, таблиця сумісності:

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиРазболтовка дисків AUDI

При покупці в магазині не варто вірити запевненням продавця про незначність різниці разболтовка в два-три міліметри. Це може привести до зниження якості руху, передчасного зносу шин і пошкодження підвіски. Зустрічається також більш детальна таблиця разболтовка колісних дисків і розмірів шин.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиAudi 80

Вона складається з наступних параметрів:

  • моделі автомобіля;
  • розміру колісних дисків;
  • вильоту диска;
  • кріпильних характеристик;
  • розміру застосовуваних шин.

Не варто жертвувати безпекою на користь ефектного зовнішнього вигляду. Обов’язково при купівлі комплекту нових дисків використовуйте дані по разболтовка. Завдяки сучасним технологіям і інтернету доступ до параметрів колісних дисків таблиця сумісності можна здійснити в будь-який час. Будьте впевнені в своєму авто, застосовуючи знання і використовуючи інформацію в нашому блозі.

Як можна дізнатися правильну разболтовка на колісних дисках

Плануючи покупку нового комплекту дисків на свій автомобіль, ніколи не можна забувати про значущість разболтовка колісних дисків. Разболтовка називають звід з різних вимірюваних характеристик, які дозволяють вибрати відповідний комплект, повністю відповідає особливостям конкретного транспортного засобу.

Щоб зробити виміри, можна скористатися інструментами і виконати роботу своїми руками. Альтернативою є спеціальні таблиці сумісності. Автовласники, які лише недавно почали самостійно експлуатувати машину, не до кінця усвідомлюють всю складність вибору коліс для свого транспортного засобу.

Комплекти можуть істотно відрізнятися один від одного, призначатися для абсолютно різних машин, хоча зовні відшукати різницю між ними вкрай складно.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиМетодика визначення разболтовка колісних дисків.

Основні параметри

Є кілька головних розмірів, які грають ключову роль у виборі правильних і потрібних коліс на кожен конкретний автомобіль. Якщо хоча б по одному з них припуститися помилки, комплект просто не встане на своє місце.

Машину не можна експлуатувати на колесах, параметри яких не відповідають заявленим вимогам і конструктивними особливостями. Перед тим як поміряти разболтовка, кожен автомобіліст повинен знати, що саме йому належить заміряти, і які розміри грають основну роль.

Мова йде про таких засадничих розмірах:

  • кількість болтових отворів, на які встановлюється колесо (позначається літерами LZ в маркуванні);
  • відстань, яке передбачено між болтовими отворами;
  • діаметр окружності, де розташовуються отвори під кріпильні колісні болти, використовується маркування PCD;
  • показник діаметра ступичного або ж центрального вікна: зустрічаються обидва поняття, але вони за своєю суттю синоніми, цей параметр маркується літерами DIA;
  • розмір вильоту, це значення легко дізнатися з маркування ET.

Слід розуміти, що кожен з цих параметрів, наявність яких передбачає разболтовка, вкрай значущий в питанні вибору відповідних коліс. Тому потрібно уважно підходити до покупки, щоб потім не довелося міняти комплект, переплачувати за доставку і банально витрачати час на пошуки.

 Якщо говорити про легкових транспортних засобах, то на них кількість вікон для кріпильних болтів може становити від 3 до 6 одиниць. У вантажних машин їх набагато більше. В основному налічується від 12 до 15 віконець.

Вітчизняний автопром, основою якого є АвтоВАЗ, застосовує по 4 вхідних отвори під кріпильні болти. Єдиним винятком виявилася легендарна Нива, на яку поставили 5 кріплень. Тільки отвори можна порахувати найлегше.

Для цього досить візуально поглянути на машину. Ви легко побачите, скільки саме болтів застосовується для кріплення колеса.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві поради

самостійні виміри

Багатьох цікавить, як можна дізнатися самому разболтовка колісних дисків. Це не настільки складно, як декому може здатися. Але не можна процедуру назвати і надзвичайно легкою. Певні знання та навички поводження з інструментами вам обов’язково знадобляться.

Важливою складовою вимірювань є перевірка відстані, що відокремлює одне віконце від іншого. Щоб це зробити, можна скористатися звичайною лінійкою, або ж більш складним в зверненні штангенциркулем. Другий інструмент дозволяє отримати точні розміри, в той час як лінійка передбачає незначну похибку.

Самі виміри виконуються двома способами. Це робиться між:

  • сусідніми отворами;
  • найбільш віддаленими один від одного отворами.

сусідні віконця

Цей показник визначають з урахуванням того, які розміри має окружність, де розташовується центр прорізи під кріпильні колісні болти. Щоб отримати результати вимірів діаметра, можна скористатися простою лінійкою, або ж взяти на озброєння спеціальні таблиці сумісності.

 Вам слід за допомогою інструменту заміряти відстань, яка розділяє два сусідніх між собою болта. Далі отриманий результат множать на коефіцієнт. Останній безпосередньо залежить від того, скільки отворів є під кріплення колеса. Якщо отворів три, то коефіцієнт складе 1,155.

Зверніть увагу

Якщо машина передбачає використання 4 отворів, тоді застосовують у формулі розрахунку коефіцієнт 1,414. Припустимо, що після вимірювання відстані між сусідніми отворами ви отримали значення 63,5, а на машині використовується 5 болтів кріплення. Тоді ви примножуєте 63,5 на коефіцієнт 1,701. У підсумку виходить 108.

Тут не так складно розібратися в тому, як перевірити разболтовка, якщо мати таблиці коефіцієнтів перед очима, а також вміти справлятися зі звичайною лінійкою або штангенциркулем.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві поради

Дальні вікна

За дальнім отворів також можна самостійно визначити разболтовка колісного диска. Слід розібратися, як її розрахувати, і що для визначення знадобиться автовласникові. Найпростішим вважається вимір дисків, які передбачають використання парного кількості кріпильних отворів, тобто 4, 6 або 8 для легкових авто.

Вимірюється відстань, яке перевіряється між протилежно розташованими віконцями, є значенням PCD. Якщо у диска застосовується 5 болтів для кріплення, слід виконати виміри між 2 віконцями, що не є сусідами один з одним. Отримане значення множиться на коефіцієнт 1,051, що і дозволяє домогтися остаточного результату.

Ступичне вікно і його діаметр

Значення центральних маточинних вікон автомобілів вказуються в спеціальних таблицях і в повній формулі для визначення разболтовка. Якщо ж у вас перед очима відсутні таблиці і інформацію отримати не вдається, завжди є можливість виконати виміри своїми руками.

Тут є свої рекомендації щодо того, як виміряти разболтовка колісних дисків. Це важливий розмір колеса при визначенні повної разболтовка, тому йому варто приділити увагу. Заміри робляться звичайною лінійкою або штангенциркулем.

Хоча в певних ситуаціях підручні інструменти не допоможуть, оскільки на деяких автомобілях центральний отвір характеризується неправильною формою.

Щоб не допускати помилок, краще відразу скористайтеся зведеними таблицями. Це дозволить вам максимально точно розібратися в разболтовка і купити підходящі диски на свій автомобіль. Не останню роль у визначенні разболтовка грає виліт дисків.

Вильотом називають відношення вертикальних осей симетрії дисків щодо місць зіткнення з маточиною. Виліт буває нульовим, негативним і позитивним. В теорії встановлювати диски з неправильним підбором по цій характеристиці можна. Тобто комплект може встати на свої місця.

При цьому ви порушите правильну роботу підвіски машини, через що транспортний засіб стане потенційно дуже небезпечним.

формули разболтовка

Щоб остаточно розібратися в тому, як правильно дізнатися разболтовка, слід з’ясувати нюанси використовуваних формул. Для таких завдань застосовується дві формули. Одна скорочена, а друга повна.

Із заводу на колесах виробники часто вказують повну формулу, що дозволяє отримати інформацію про всі найважливіші параметри виробу. Розмовна мова автомобілістів дозволяє переходити на короткі і всіма пізнавані значення.

Але по ним отримати повне уявлення про виріб не вийде. Хоча правильно використовувати повну формулу, про скороченою також слід поговорити.

скорочена

Скорочену формулу, яка призначена для визначення основних показників разболтовка, називають скорочено PCD. Вона складається всього з двох показників і виглядає приблизно наступним чином: 4 х 98.

Прикладом виступає стандартна разболтовка, передбачена для таких автомобілів як ВАЗ 2110. Значення 3 говорить про те, скільки передбачено отворів під кріпильні болти. 98 означає розміри поперечної окружності.

Найбільш часто в скорочених формулах зустрічаються такі значення окружності:

  • 139,7;
  • 130;
  • 120;
  • 114,3;
  • 112;
  • 108;
  • 100;
  • 98.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві поради

Досить часто автовласники без особливих знань і досвіду намагаються встановити колісні диски зі значенням 98 на маточину, яка має параметри 100. Це можна пояснити досить просто.

Візуально різницю практично неможливо помітити, оскільки відміну незначне.

Але якщо допустити таку помилку, встановивши 98 диски на 100 маточину, колесо виявиться перекошеним, а відтворити диск буде повноцінно прилягати до маточини, як це потрібно за правилами експлуатації і безпеки.

Використовуючи скорочені формули, можна підібрати запчастина для своєї машини. Але якщо допустити помилки за іншими параметрами, вам не вдасться повною мірою задовольнити всі вимоги транспортного засобу. В результаті некоректно підібраний комплект коліс призведе до серйозних і небезпечних наслідків.

повна формула

Ще на заводі при виробництві колісних дисків на них наноситься повна формула, за допомогою якої можна отримати необхідну інформацію. Виглядає все приблизно так:

7,5Jх16 H2 5x100ET 40D 54.1.

Для недосвідченого автовласника це набір незрозумілих цифр і букв. Але при розшифровці все виявляється досить просто. Розглянемо позначення на представленому прикладі:

  1. Першим йде значення 7,5 JX16. Це означає, що у обода ширина становить 7,5 дюймів, а діаметр дорівнює 16 дюйми. X дозволяє нам зрозуміти, що перед нами литий або ж кований колісний диск. Ще одна буква J служить для інформування покупця про те, що такий виріб може застосовуватися тільки на машинах з монопріводом. Це відноситься до передньопривідним і заднеприводним машинам. Якби диск призначався для повнопривідних транспортних засобів, у формулі використовували б позначення JJ.
  2. Далі слід Н2. Вказує на кількість використовуваних Хапов, тобто Конєва виступів. Вони потрібні для утримання на диску безкамерної шини. Існують вироби тільки з одним хапом або ж без них зовсім. Варіантів пропонується кілька, і для кожного передбачено своє позначення. Хампи дозволяють надійно зафіксувати шину, а також запобігти розгерметизацію. Вони відмінно допомагають в поворотах.
  3. 5х100. Це значення PCD, про який йшлося трохи раніше. Тому тут все повинно бути гранично зрозуміло.
  4. ET 40. Вказує на параметри вильоту. В даному конкретному випадку виліт позитивний, і становить 40 мм. Якщо використовується негативний виліт, тоді перед цифровим значенням ставлять знак мінус. Якщо ж виліт нульовий, тоді ставлять просто цифру 0. Від величини вильоту залежить розташування привалочной площині. Відхиляючись від рекомендацій автовиробника, ви своїми руками поміняєте напрямок і величину сил, що впливають на автомобільну підвіску. Тобто порушувати вимоги не варто.
  5. D54,1. Каже нам про те, яке значення у діаметра ступичного віконця або отвори. Вимірюється в міліметрах і є показником DIA.

Цікавий і той факт, що для вимірювання діаметра і ширини обода колеса застосовуються дюйми. Всі інші значення наводяться переважно в міліметрах.

таблиці сумісності

Ніхто не сперечається з тим фактом, що разболтовка можна визначити самостійно, використовуючи відповідні інструменти і спеціальні формули для розрахунків. Але в нинішніх умовах в цьому немає абсолютно ніякої необхідності. Для полегшення процесу вибору існують спеціальні таблиці сумісності для разболтовка колісних дисків.

Автомобілісту потрібно лише відшукати таблицю, передбачену для його марки і моделі автомобіля. Також дуже просто визначити відповідну разболтовка за допомогою інформації, наведеної в офіційному керівництві по експлуатації. Там присутні дані про всі розміри, вильоти, діаметри і багато іншого.

Залежно від того, який діаметр дисків і шин хоче використовувати власник, виробник на кожен випадок дає рекомендації.

Важливо розуміти , що для всіх автомобілів є свої обмеження щодо мінімальних і максимальних діаметрів дисків і параметрів шин. Виходити за їх межі настійно не рекомендується, оскільки це може обернутися негативними змінами в роботі підвіски, підвищеного зносу деталей, а також до збільшення витрати палива.

важливо

Є ряд автовласників, які ігнорують рекомендації виробників і не враховують інформацію з таблиць сумісності. Їх метою є економія на покупці деталей.

Тому вони купують не зовсім підходящі диски, починають розширювати ступичні отвори, роблять додаткові прорізи під кріпильні болти. Деякі йдуть далі, змінюючи розташування місць для кріплень колеса до маточини.

І вже в такому вигляді виріб встановлюють на транспортний засіб. В теорії такі модернізації мають право на існування. Але тільки за умови, що всі розрахунки і роботи проводились максимально точно. А досягти цього кустарним методом в гаражних умовах неможливо.

Якщо неправильно просвердлити отвори, почнеться биття коліс, маточини будуть руйнуватися. Та й підвіска машини дуже швидко прийде в стан непридатності.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві поради

Допрацьовувати невідповідні стандартам вашого автомобіля колеса, якщо ви хочете отримати результат, наближений до заводського, економічно вкрай невигідно. На роботу доведеться витратити значну суму. Набагато дешевше придбати вже повністю регламентовані виробником колеса, в ефективності і працездатності яких сумніватися не доведеться.

Разболтовка колісних дисків: що це таке, таблиця сумісності по маркам авто

Разболтовка колісних дисків – це спеціальний параметр в автомобілі, який вказує на кількість кріпильних болтів і діаметр, на якому вони розташовані.

Колеса будь-якої машини є дуже важливим компонентом, який відповідає за зчеплення з дорогою, керованість, стійкість, динамічні характеристики і витрата палива.

Цьому параметру необхідно приділити особливу увагу, важливо бути в курсі, як дізнатися разболтовка на диску і мати розуміння про параметрі перед підбором нового комплекту виробів.

Кожна модель автомобіля має свої параметри коліс, деякі концерни для уніфікації застосовують однакові розміри для декількох моделей. Тобто все це індивідуально, тому кожен автовласник повинен бути в курсі і розуміти, якими параметрами і характеристиками володіє його машина.

Що це таке

Кожен автолюбитель прагне вдосконалити свій автомобіль за допомогою тюнінга, заміни оригінальних деталей і частин на більш привабливі або сучасні. Це ж стосується і колісних дисків, від зовнішнього вигляду і способу виготовлення яких залежить зовнішній вигляд транспортного засобу. Авто з колесами великого розміру виглядає набагато привабливіше аналогічного з оригінальними.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиПозначення разболтовка на маркуванні

Зробити автомобіль привабливіше – це правильне бажання, проте головне, щоб це не впливало на зниження ефективності роботи засоби пересування.

Необхідно підбирати такі деталі і компоненти, які б відповідали рекомендованим технічним характеристикам і рівнем безпеки.

Можна говорити про привабливість обраних дисків тільки після того, як буде тверда впевненість в їх відповідності всім необхідним технічним характеристикам.

Часто пропоновані на ринку репліки копіюють зовнішній вигляд оригінальних виробів і популярних моделей, при цьому не відповідаючи за якістю виконання і технологічності.

У виробництві шин і коліс є певні стандарти якості, які допомагають визначити рівень технологічності їх виготовлення. Репліки не відповідають жодному з цих стандартів.

Разболтовка коліс позначається як PCD. Якщо пояснити гранично доступно, то це кількість болтів і діаметр, на якому виконані отвори, призначені для них.

Часто багато автолюбителів не вникають в ці дані, тому відчувають труднощі при виборі та купівлі нових виробів при зносі старих або зміні сезону.

Порада

Якщо під час підбору керуватися цими даними, то проблем з установкою придбань не буде.

Найскладніше в даному випадку те, що на око можна визначити тільки кількість болтів для кріплення.

А ось діаметр, на якому вони розташовані, заміряти набагато складніше. Неправильно підібраний і встановлений на машину обід є загрозою безпеці водія і пасажирів. У кращому випадку це позначиться негативно на рівні зносу деталей і вузлів ходової частини, а в гіршому – може привести до аварії.

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиЯка разболтовка у обода і як вона виглядає візуально

Таблиця сумісності разболтовка колісних дисків по маркам

У деяких джерелах разболтовка дисків іменується ще як сверловка. Для визначення величини разболтовка колісних дисків, яка залежить від моделі машини і застосовується для визначення конкретних даних в залежності від року випуску і об’єму двигуна, використовується спеціальна таблиця.

Оскільки певні характеристики і розміри встановлюються заводом-виробником і мають безпосередній вплив на роботу авто, то важливо точно дотримуватися всі встановлені виробником дані.

Параметри по сверловке, вильоту і діаметру центрального отвору необхідно дотримуватися в точності. Можливо тільки невелике коливання по вильоту обода до 10 мм в ту чи іншу сторону.

За цим посиланням можна знайти таблиці сверловки по всіх марках автомобілів. Вибравши модель машини і рік випуску, можна визначити всі розміри.

Не завжди представлені в інтернет-таблицях дані можуть відповідати дійсності.

Для повної впевненості необхідно перевірити параметри сверловки для конкретної марки. Вони вказуються в інструкції з експлуатації та іншої технічної документації, яка йде в комплекті з машиною.

як позначається

Кожен колісний диск маркується у відповідності до міжнародних стандартів.

Позначається маркування незалежно від способу виготовлення, розміру і виробника виробів. Як приклад необхідно розглянути стандартний тип позначення сверловки, який застосовується для коліс моделі «Форд Фокус»: 7.0Jx16H2 ET50 PCD: 5 × 108 d 63.3.

В цьому випадку:

  • 7.0J – ширина обода, яка вимірюється в дюймах.
  • 16 – діаметр диска, вимірюваний в дюймах.
  • 5 × 108 – позначає кількість болтів для кріплення обода до конструкції ходової частини. Цифра 5 вказує, скільки їх використовується. Друга цифра (108) означає діаметр, на якому болти закріплюються відносно один одного. В даному випадку його розмір становить 108 мм.
  • Окружність, по діаметру якої розташовані отвори для кріплень, позначається як PCD (Pitch Circle Diameter) і вимірюється в міліметрах. Отвори для кріплення обода знаходяться на різних відстанях з жорстким позиційним допуском, по відношенню до центрального отвору.
  • Розмір вильоту обода, який позначається в міліметрах і дорівнює ET50, тобто 50 мм. Дорівнює відстані між привалочной площиною колісного обода (площину, до якої кріпиться диск до ступиці) і серединою ширини обода (при збігу цих площин виліт нульовий).
  • Діаметр центрального отвору або d 63.3, який вимірюється з боку привалочной площині, також в міліметрах. У конкретному випадку він дорівнює 63.3 мм.

Як видно з опису, разболтовка в даному випадку дорівнює 5 × 108 і є досить поширеною, особливо серед німецьких виробників.
Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиВиліт обода і як його поміряти

Що стосується розміру вильоту, він вважається рівним нулю, якщо збігаються всі площини. Розмір його регламентується і може трохи змінюватися в залежності від обраного обода. Розмір важливо строго враховувати, оскільки при негативному значенні виріб буде зачіпати арку колеса при поворотах, а при позитивному – обід буде знаходитися всередині арки.

Деякі автовласники цікавляться, разболтовка 4х100 на яких машинах застосовується. Відповідь дуже проста, це деякі моделі виробника «АвтоВАЗ».

Як виміряти самостійно

Є безліч способів, як виміряти разболтовка на певній моделі автомобіля. Кожен з них має свій певний набір кроків і дій.

У зв’язку з тим фактором, що першою цифрою завжди позначається кількість болтів, то їх легко можна порахувати візуально. А ось з другим значенням складніше, воно вказує діаметр, на якому болти розташовані і візуально не визначається.

Для визначення параметра сверловки в залежності від кількості кріплень застосовуються прості формули:

  • B = A × 1,155, застосовується для трьох отворів;
  • B = A × 1,414, вважається для чотирьох отворів;
  • B = A × 1,701, для максимальної кількості в п’ять отворів.

В даному випадку необхідно знати величину А, яка позначає відстань між сусідніми отворами. Його можна виміряти за допомогою звичайної лінійки або більш точно, застосувавши штангенциркуль. Отримавши значення цієї величини, можна легко визначити шуканий розмір діаметра, який позначений як В.

Точність виміру має величезне значення, тому що діаметр часто має близькі параметри, наприклад, 98 і 100.

При цьому обід з діаметром 100 просто не підійде під розміри кріплень, які дорівнюють 98. Крім цього, важливо вгадати з розміром діаметра центрального отвору. Його можна самостійно виміряти лінійкою.

Однак цього не рекомендується робити, оскільки є ризик отримати похибка. Всі необхідні параметри і розміри вказуються в технічній документації до машини або вибиваються на зворотному боці обода.

Щоб не знімати виріб, їх можна подивитися на запасному колесі.

Важливо враховувати той фактор, що сталеві штамповані колеса часто не мають вказаного значення сверловки. Їх необхідно дивитися тільки в технічній документації або консультуватися з офіційним дилером.

Чи можлива установка вироби з невідповідними параметрами

Як дізнатися разболтовка диска? Кілька способів і цікаві порадиДиск з центрувальні кільцем

Можливо встановити виріб на автомобіль з невідповідними параметрами разболтовка. Для цього часто застосовують спеціальні кільця, які називаються центрувальними. З їх допомогою можна встановити параметр спеціально під установку вибраних дисків. Це може нести в собі похибки в балансуванні і порушення геометрії підвіски. Тому категорично не рекомендується проводити подібні операції, оскільки вони можуть порушити характеристики машини в русі.

Разболтовка – це важливий параметр, за допомогою якого можна визначити, яким чином диск кріпиться до конструкції ходової частини. Можна виміряти її самостійно або дізнатися з офіційних джерел, що краще.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…