Реєстрація саморобних транспортних засобів

Саморобні ПРИЦЕПИ

Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви вирішили ускладнити собі життя і сфабрикувати своїми силами, припустимо, човновий причіп (замість того, щоб купити готовий в магазині). Для Вас ми детально розписали перелік пригод на найближчі пару місяців, якщо вирішите цим самостійно зайнятися.

Порядок державної реєстрації транспортних засобів дозволяє реєстрацію мотоциклів, легкових, а також вантажних автомобілів виготовлених самостійно, якщо їх максимальна маса не перевищує 3500 кг, а також самостійно виготовлених причепів і напівпричепів.

Почати слід з вимог до конструкції. Ці вимоги висуває випробувальна лабораторія, яка згодом буде видавати висновок на Ваше творіння. На наступному малюнку відображені параметри, які дуже бажано дотримати:

Інформація для проведення випробувань причепа:

ПОСЛІДОВНІСТЬ ДІЙ:

1. Попередньо погоджуємо в ДП «ДержавтотрансНДІпроект» (Київ, пр. Перемоги 57, тел. 201-08-19) конструкцію майбутнього причепа і отримуємо проектну документацію (висновок) про те, як все повинно бути зроблено.

2. Купуємо зчіпний пристрій в магазині або на ринку. У продавця обов’язково беремо на нього чек і копію сертифіката відповідності, бажано з мокрою печаткою. Збираємо причіп, згідно рекомендацій вищевказаного інституту.

3. Проходимо випробування причепа і отримуємо протокол випробувань в ДП «ДержавтотрансНДІпроект»

4. У ТСЦ (раніше МРЕВ) робимо висновок експерта про те, що ідентифікаційний номер на причепі відсутній (зрозуміло, звідки ж йому там взятися).

5. Їдемо в НДБСЕ “Сантодор” (пр. Червонозоряний 12, тел. 249-86-65). Вони готують заяву на ДСЦ МВС (Київ, вул. Лук’янівська 62) від Вашого імені для присвоєння ідентифікатора Вашому причеп і дозволу його нанесення. З собою мати:

– особистий паспорт

– документи на зчіпний пристрій

– висновок експерта-криміналіста ТСЦ

-Укладення і протокол випробувань ДП «ДержавтотрансНДІпроект»

6. ДСЦ МВС привласнює ідентифікаційний номер причепа, готує висновок для НДБСЕ “Сантодор” про нанесення номера, дає Висновок про відповідність причепа вимогам безпеки дорожнього руху та дає дозвіл власнику на реєстрацію причепа в ТСЦ.

7. НДБСЕ “Сантодор набиває номер на причіп, про що видає відповідні документи.

8. Після нанесення номера звертаємося до органу сертифікації і отримуємо сертифікат відповідності на причіп. Його можна отримати все в тому ж ДП «ДержавтотрансНДІпроект» .

9. Їдете в ТСЦ МВС з причепом і всіма отриманими по ходу руху документами на реєстрацію. Реєстрація відбувається на підставі п. 14 Постанови Кабміну № 1388 від 07.09.1998.

Саморобний автомобіль

Вся наведена нижче інформація викладена для загального розуміння процесу і нормативних документів, що повинно полегшити задачу автолюбителю, який наважиться на такий непростий і сміливий крок, як реєстрація саморобного автомобіля.

В Україні допускається самостійне виготовлення легкових автомобілів “з нуля”, а також на базі вже існуючих заводських марок.

Реєстрація саморобного автомобіля в Україні – непросте заняття, так як не існує чіткої нормативної бази з цього питання. «Бути чи не бути» реєстрації, залежить від ДСЦ МВС і від експертів, які видають дозволи.

Але в будь-якому випадку, якщо хочете без проблем їздити на саморобному, або переобладнаному з серійного автомобіля – його необхідно реєструвати.

Порядок реєстрації ТЗ:

14. Допускається державна реєстрація легкових автомобілів, які складені самостійно з частин транспортних засобів, самостійно сконструйованих мотоциклів, легкових а також вантажних автомобілів, повна маса яких не перевищує 3500 кілограмів, причепів та напівпричепів до них, інших прирівняних до них транспортних засобів і мопедів, виготовлених відповідно до обов’язкових вимог норм і стандартів України, на підставі документів, що підтверджують правомірність придбання складових частин із зазначенням їх ідентифікаційних номерів, а також висновків Головного сервісного центру МВС та інших, визначених Кабінетом Міністрів України підприємств, установ та організацій.

Мається на увазі, що складова частина автомобіля (кузов і / або шасі) повинні бути розмитнені. Можна ввезти і розмитнити ці частини з-за кордону, а можна купити в Україні останки також розмитненого автомобіля.

Існує два шляхи реєстрації саморобного автомобіля в залежності від обсягу переробок:

1) У разі великого обсягу деталей, виготовлених самостійно, або зібраних з різних автомобілів (наприклад раму взяти від Prado, припустимо, двигун від BMW, корпус зі склопластику і т.д …) автомобіль реєструється як саморобний. Після переоформлення в ТСЦ в техпаспорті на автомобіль в графі “марка, модель” буде вказано саморобний. У графі “особливі відмітки” вкажуть, на базі якого автомобіля він був виготовлений. У цьому випадку, коли автомобіль буде зібраний із запчастин різних автомобілів, доведеться проходити випробування всіх систем, щоб отримати сертифікат про відповідність стандартам і безпеки експлуатації. Тому краще максимально все робити по ГОСТу і комплектуючі купувати від серійної техніки з сертифікатами відповідності. Так легше буде отримати висновок ДСЦ МВС і дешевше обійдеться проведення випробувань в ДП «ДержавтотрансНДІпроект» “. Паливна система також повинна бути перевірена на рівень вихлопів. Обов’язково проводиться розрахунок міцності несучої системи ТС.

2) Куди простіше зробити банальний тюнінг (поміняти тільки обвіс, салон, при бажанні ще двигун), не чіпаючи більше жоден робочий механізм. Це буде оформлятися як переобладнання. Наприклад, на базі старої згнилі іномарки (припустимо Mercedes, Toyota або BMW) можна виліпити подобу Lamborghini. На основу TOYOTA поставити обвіс Волги, наприклад. Послідовність дій для оформлення в ТСЦ така ж, як і для оформлення причепа.

Вимоги до конструкції та технічного стану ТЗ

Опис конструкції саморобок

Про погодження матеріалів з Порядком Переобладнання транспортних засобів

Корисний сайт самоделкиних: kit-car (знайдете дуже багато конструкторських рішень та рекомендацій по технічній частині)

Кращі саморобки, зроблені в Україні

Кабмін спростив реєстрацію саморобних автомобілів.

Загальний порядок переобладнання, прописаний у статті 32 основного закону для автомобілістів – «Закону України про дорожній рух»:

Переобладнання транспортних засобів, тобто зміна типу або марки (моделі), призначення чи параметрів конструкції транспортних засобів, що перебувають в експлуатації, шляхом установки кабіни, кузова чи їх деталей, спеціального обладнання і номерних агрегатів, не передбачених нормативно-технічною документацією на даний транспортний засіб, повинно відповідати правилам, нормативам і стандартам України.
Не дозволяється без погодження з виробниками транспортних засобів та їх складових частин або іншої спеціально уповноваженої на це Кабінетом Міністрів України організації переобладнання, що призводить до зміни повної маси та її розподілу по осях, розміщення центру ваги, типу двигуна, його ваги і потужності, колісної бази чи колісної формули, системи гальмового і рульового керування та трансмісії.
Переобладнання, що призвело до зміни облікових даних механічного транспортного засобу, повинно бути відображено у його реєстраційних документах.

А ось зібрати із запчастин, наприклад, BMW X5 або будь-яку іншу заводську модель і її зареєструвати буде дуже складно і не рентабельно. Так як держава перешкоджає збірці автомобілів кустарним способом і забезпечує контроль за виробництвом серійних автомобілів. Збірка транспортних засобів з ввезених на територію України деталей і комплектуючих, дозволяється тільки після отримання відповідних сертифікатів та ліцензій. Але витрати на сертифікацію одного автомобіля, зібраного із запчастин будуть занадто великими і тому, індивідуальне великовузлове складання невигідне.

Створення саморобного або переобладнання автомобіля слід почати з отримання проектної документації в ДП «ДержавтотрансНДІпроект» “. Потрібно подати туди креслення, фотографії, документи на придбання номерних деталей (кузов, рама). На цьому етапі можна узгодити з експертом всі свої побажання, врахувати зауваження, виправити помилки. Потім інститут готує проект “Висновків науково-технічної експертизи”. У цьому документі вказується, які переробки, на якому конкретно автомобілі можуть бути зроблені і яким вимогам повинен відповідати транспортний засіб після переобладнання. Термін дії цього документа – один рік з моменту його видачі.

У випадках, коли переобладнання транспортного засобу приведе до порушень вимог безпеки або не відповідає нормативним документам, що діють на території України, заявник може отримати від експертів обгрунтовану відмову. На підставі відмови заявник може зробити висновки, що можна змінити в конструкції, а чого не варто робити і знову подати заяву на узгодження переобладнання.

Якщо переобладнання транспортного засобу тієї ж моделі, проводиться способом аналогічним, як це зроблено за раніше виданим висновком, із застосуванням тих же агрегатів (наприклад, так само, як у товариша, який раніше отримав дозвіл), процедура узгодження проходить швидше і вже не викликає питань у експертів. Але дозвіл все одно необхідно отримувати в індивідуальному порядку на кожний транспортний засіб.

Після отримання погодження, роботи з переобладнання потрібно виконувати на сертифікованій СТО або ремонтному підприємстві. Можна, роботи з переобладнання, виконати самостійно, але все одно, доведеться домовлятися на сертифікованій СТО про видачу акту виконаних робіт. Після закінчення робіт, автомобіль потрібно сертифікувати на відповідність стандартам і нормативам України, а також відповідності умовам переобладнання, записаним в документі, виданому експертною організацією. Це досить витратна частина всього процесу, оскільки для видачі сертифіката, випробуванням підлягають практично всі складові частини і механізми автомобіля.

Далі, з усіма документами і переобладнаним автомобілем, щасливий власник їде в ТСЦ для проведення реєстрації. Для цього знадобиться: паспорт громадянина України, техпаспорт автомобіля (якщо він переобладнаний з уже існуючого), митна декларація на кузов або шасі (якщо автомобіль створений з нуля), висновок ДП “ДержавтотрансНДІпроектом”, акт виконаних робіт, укладання ДСЦ МВС про відповідність автомобіля вимогам безпеки дорожнього руху, сертифікат відповідності автомобіля стандартам України, висновок Головного сервісного центру МВС.

https://www.auto-kontora.com.ua/poleznaa-informacia-dla-voditelej

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…