Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Для з’ясування цього питання варто торкнутися теми конструкції дисків, що провокує їх знос, як його перевірити, які ознаки і які чинники на нього впливають.

Конструктивні особливості

Основна маса передніх і задніх дисків виготовляється з чавуну. Його популярності сприяли невисока собівартість і непогані фрикційні властивості. Але біда в тому, що в процесі гальмування відбувається нагрівання цього матеріалу.

Це може привести до його викривлення, зміни форми робочої поверхні і в підсумку нерівномірного стирання. Для мінімізації цих явищ виробники почали випуск передніх і задніх дисків з внутрішньою вентиляцією. А також стали нарізати на їх поверхні канавки і пробийте цей виріб.

Що дозволило істотно зменшити перегрів і збільшити їх час експлуатації.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Ефективне зчеплення між колядками і диском починається лише після їх притирання. У цей час не варто різко натискати на гальмо, а потрібно зупинятися плавно. Зазвичай це відбувається при пробігу не більше 1000 км. Перевірити ефективність притирання можна на спеціальному стенді.

Фактори, що впливають на знос

Кожен виробник сам прописує допустимий коефіцієнт зносу для дисків, що випускається їм марки авто. Ці параметри розраховуються виходячи з потужності двигуна, маси машини та іншого. Але складно врахувати максимальний пробіг, через який виникне необхідність міняти гальмівні диски. Адже на це впливають не піддаються обліку чинники:

  • Стиль їзди. Якщо присутній екстремальне водіння, при якому розгін змінюється різким гальмуванням, то термін зносу може істотно скоротитися.
  • Умови, в яких експлуатується авто. Якщо взимку в сльотаву погоду постійно їздити по калюжах, то потрапляє волога на розігрітий диск може спровокувати його деформацію і, як правило, нерівномірний знос.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

  • Механічні фактори. Тут грає роль матеріал виготовлення цього елемента гальм, а також якість застосовуваних колодок. Зазвичай диски виготовляють з чавуну, але з часом їх стали виробляти з інших матеріалів: сталі, кераміки, карбону. Це набагато збільшило термін їх служби.
  • Застосування неякісних колодок також може викликати нерівномірний знос. Внаслідок чого доведеться міняти цей елемент гальм.

Показники, що вказують на знос

Існують ознаки, по яких можна визначити знос гальмівних дисків. Першим показником, що вказує що пора міняти цю запчастину, є що виникли під час гальмування зайві звуки, скрегіт, вібрація або ривки.

Другим симптомом є занесення машини через блокування гальм після натискання на педаль. При виникненні таких сигналів необхідна візуальна перевірка дисків. На їх робочої поверхні не повинно бути буртиков, тріщин або відколів.

Визначення товщини стирання

Щоб дізнатися, яка допустима гранична товщина дисків варто звернути увагу на його торець або заглянути в мануал авто. Там є два значення – вихідна і мінімальна товщина цих елементів системи гальм. Ці цифри різняться в залежності від виробника як машини, так і самих деталей.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

При стирання диска до значення, коли гранична товщина не дозволить ефективно гальмувати, слід негайно їх міняти. Виміряти товщину можна на СТО за допомогою мікрометра.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Або самостійно визначивши це штангенциркулем, в цьому випадку товщину передніх дисків вимірюємо, затиснувши їх передньою частиною інструменту.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Міняти їх потрібно, коли перевірка показує максимальний їх знос або якщо у дисків виявиться різна товщина. Перевіряти ці значення необхідно в різних точках даного елемента гальм. Це пов’язано з тим, що його стирання проходить нерівномірно.

Перевірка заднього диска барабанного типу проводиться не по товщині, а по внутрішньому відстані (діаметру) від одного бортика до іншого також в декількох точках.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Нерівномірний знос, при якому виникає биття, можна перевірити спеціальним приладом, що уловлює коливання в соті частки його значень.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Виявлені похибки: нерівномірний знос або різну товщину можна підправити проточкою гальмівних дисків. А ось пошкоджений або тріснув елемент однозначно необхідно міняти.

висновок

Передчасний знос гальмівних дисків відбувається багато в чому з вини автомобіліста. Якщо постійно доводиться міняти цей елемент гальмівної системи потрібно переглянути свій стиль їзди. Також не варто економити при покупці гальмівних колодок і самих дисків. Не треба забувати, що від їх стану залежить безпека, всіх, хто знаходиться в машині.

Відео по темі

Мінімальна товщина гальмівного диска: яка повинна бути?

Гальмівний диск автомобіля, працюючи в інтенсивно-напруженому режимі і в несприятливих зовнішніх умовах, забезпечує безпеку нашого руху. Ця аксіома. Але, виконуючи складну і відповідальну роботу, сам по собі диск, начебто і виготовлений з міцного матеріалу, залишається дуже вразливою до пошкоджень деталлю гальмівної системи.

Дискові гальма, увірвавшись в наше життя в середині минулого століття, впевнено завоювали лідируючі позиції в конструкції автомобіля. Сьогодні, майже 90% легкових авто виходять з конвеєрів вже з встановленими дисковими гальмами. Причина проста – дискові гальма ефективніше і простіше в конструктивному виконанні. А значить і дешевше для масового виробництва.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Не зовсім гарною особливістю дискових гальм є мала площу зіткнення колодки з гальмівним диском. Це, в свою чергу, вимагає більшого тиску в гальмівній системі, і збільшення зносу, як гальмівних колодок, так і гальмівного диска.

Якою має бути мінімальна товщина гальмівного диска, що дозволяє експлуатацію авто? Ми не станемо приводити вам жодної цифри, які істотно відрізняються у виробників, як автомобілів, так і гальмівних дисків. І хоча існують усереднені цифри пробігу, все це відносно.

На форумах багато початківці автомобілісти задають питання, де можна дізнатися цифри про товщину гальмівного диска. Відповімо так: у самого диска і можна.

Справа в тому, що виробник подбав про наш комфорт при ремонті гальмівних дисків і вказав на торці гальмівного диска дві цифри: вихідна товщина, і мінімальна товщина гальмівного диска.

Після цієї цифри експлуатація автомобіля категорично не рекомендується.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Цифри цифрами, але занадто багато факторів впливає на прискорений знос гальмівних дисків. У числі перших – ваш агресивний стиль водіння в межах міста.

Як зрозуміти, що товщина гальмівного диска наблизилася до критичної позначки

В першу чергу стежити за поведінкою автомобіля під час гальмування, особливо екстреного. Якщо в рульовій колонці з’явилося биття, то пора уважніше придивитися до гальмівних дисків. Візуальний огляд для визначення товщини гальмівного диска потрібно проводити при знятому колесі.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Перше, що потрібно зробити – це взяти в руки штангенциркуль і виміряти в кількох місцях товщину гальмівного диска. Чому в різних місцях? Тому, що є таке поняття, як нерівномірний знос гальмівного диска. Він відбувається з різних причин.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

При вимірі гальмівних дисків не забувайте звертати увагу на буртики, глибокі подряпини та інші механічні пошкодження робочої поверхні гальмівного диска. Якщо вони є, то пора подумати про ремонт гальмівного диска.

Гальмівний диск відноситься до витратних матеріалів, на його знос, а також на ушкодження впливає безліч факторів. Так, наприклад, при інтенсивному гальмуванні диски нагріваються до 400 градусів, при такій температурі потрапляння вологи може мати серйозні наслідки, з яких тріщини не найстрашніше.

Нерідко зношений диск деформується, і це помітно по вібрації при гальмуванні. Згодом мікротріщини стають борознами, які негативно відбиваються на ефективності гальмування.

Якщо між дисками і колодками потрапляють піщинки або бруд, знос стає нерівномірним, з’являються борозни і канавки, які призводять до зменшення площі поверхонь, що труться, і як наслідок ефективність гальмування знижується. Через зношеність колодок і диски починають зношуватися нерівномірно.

До речі, якщо під час гальмування доноситься характерний скрип або навіть скрегіт, це говорить про низьку якість гальмівних колодок або порушення технології виробництва.

Якщо скрип не пропадає і під час руху і при гальмуванні, навіть якщо колодки якісні, з великою часткою ймовірності на дисках утворився буртик, який зачіпає колодки і виникає скрип.

Термін служби гальмівних дисків безпосередньо пов’язаний зі стилем водіння. Для любителів різко стартувати зі світлофора і також гальмувати слід бути готовими до швидкого зносу, як колодок, так і дисків.

Що робимо з гальмівними дисками?

Відповідей не так вже й багато. Якщо мінімальна товщина гальмівного диска відповідає цифрі, зазначеної виробником, то не випробовуйте долю, просто зробіть заміну гальмівних дисків. Їх необхідно міняти в парі на одній осі.

Якщо ж товщина гальмівного диска відповідає нормі, але на ньому є певні механічні пошкодження, то потрібно зробити проточку гальмівних дисків. Проточка дисків дозволить вам привести гальмівну систему в норму, і на певний час розтягнути ресурс служби гальмівного диска. Проточкою захоплюватися не варто – вона не панацея.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Ніколи не робіть цього!

Деякі доморослі «кулібіни», намагаючись заощадити на покупці нових гальмівних дисків, здійснюють, іноді незбагненні процедури, для того, щоб компенсувати мінімальну товщину гальмівних дисків.

Наприклад, монтують по дві гальмівні колодки. Щоб поршні гальмівного циліндра не випадало. Це призводить в результаті до того, що на швидкості гальмівні колодки просто відлітають в … нікуди. При цьому шлях автомобіля відомий – в кювет, і добре, якщо без жертв.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Невчасно вироблена заміна зношених гальмівних дисків може призвести і до виходу з ладу поршнів робочих гальмівних циліндрів, шрусов, кульових опор і т.д. Тобто, спробувавши заощадити і протягнути час, можна потім втратити більше грошей. Згадайте про скупого …

Слідкуйте за станом і товщиною гальмівних дисків, і вживайте заходів з усунення виявлених дефектів – занадто багато поставлено на карту, щоб нею нехтувати.

Удачі вам при визначенні товщини гальмівних дисків і їх заміні.

З якою мінімальною товщиною диска можна їздити на машині

Однією з відповідальних систем безпеки в автомобілі є гальмівна система. Від стану її компонентів може залежати не тільки цілісність кузова машини, але і здоров’я або життя багатьох учасників дорожнього руху.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Важливо контролювати основні механічні параметри елементів, що входять в систему. Крім колодок тестування мають піддаватися диски. Робити це необхідно через певний інтервал часу або після встановленого виробником пробігу.

Яка мінімальна товщина гальмівного диска

Для кожної марки автомобіля мінімальна товщина гальмівних дисків є індивідуальною і лімітується компанією-автовиробників. На встановлений заводом параметр впливає багато факторів:

  • потужність двигуна;
  • маса транспортного засобу;
  • діаметр дисків;
  • застосовуванийматеріал тощо.

Більше 90% машин, що сходять з конвеєрів в світі, оснащено даним типом гальм, тому допустима товщина гальмівного диска є актуальною для великого числа автомобілістів. Причина поширеності криється в оптимальній конструкції, що дозволяє здешевити готовий продукт і забезпечити його продуктивність.

Важливо! Недоліком дискових гальм визнана мала площу зіткнення колодок з диском, що призводить до необхідності підвищення тиску в зоні контакту, а наслідком є інтенсивність зносу дотичних частин.

Визначити найменше допустиме значення допомагає торцева маркування, проставлена ​​виробником. Інформація розміщена на ділянці, де відсутня стирання матеріалу. Дані представлені у вигляді числових значень, одним з яких є початковий розмір, а друге значення – мінімальна товщина.

Якщо визначати, з чого виробники роблять свої гальмівні диски, то отримаємо наступний список:

  • високоякісний тугоплавкий чавун (найбільш поширений тип);
  • керамічні склади (можуть використовуватися в якості покриттів робочих поверхонь);
  • карбон (вуглепластик).

Завдяки своїм фізичним властивостям, кожен з типів має свої переваги і недоліки.

Метал добре відводить тепло, має доступну вартість, але термін служби його менше, ніж у нових прогресивних матеріалів і маса більше.

Композитні та керамічні матеріали легші, які не поступаються за міцністю металам, ефективні і довговічні. Однак більш дорогі у виконанні, а також кераміка має крихкістю.

Ознаки несправної роботи

Щоб визначити точно, скільки ходять гальмівні диски, необхідно враховувати кілька факторів. У список входять як експлуатаційні параметри, так і технологічні. Виробники зазвичай лімітують допустимі значення усередненим пробігом. Хоча ресурс гальмівних дисків в такому випадку виявиться не завжди вірним.

При виявленні стану даних елементів системи необхідно моніторити поведінку автомобіля під час екстреного типу гальмування. У певних випадках на рульову колонку передається биття. У такій ситуації необхідно провести безпосередній огляд дисків, попередньо по черзі знявши колеса.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Приблизно визначити термін служби встановлених гальмівних дисків допоможуть не тільки огляди, а й самостійні виміри штангенциркулем. У процесі вимірів необхідно звертати увагу на утворилися наслідки експлуатації:

  • глибокі канавки;
  • подряпини;
  • биття;
  • відколи;
  • різкі перепади товщини та ін.

Досвідчені автомобілісти рекомендують проводити виміри не в двох-трьох точках, а на 6-8 ділянках. Таким чином вдасться сформувати більш правильне уявлення про геометрію деталі.

Вимірювання повинні проводитися на рівній відстані від краю окружності. Досить відступити на 10-15 мм. Допустимим значенням биття є показник 0,01-0,02 мм. Щоб мати максимально точні результати, важливо використовувати високоточні прилади, до яких відноситься електронний штангенциркуль і мікрометр, що володіють похибкою в 0,01-0,005 мм. відповідно.

Важно! Недопустимо устанавливать спаренные тормозные колодки, чтобы компенсировать выработку дисков и блокировать выпадение гидравлического штока, так как это приведет к негативным последствиям и выходу тормозной системы из строя.

Выявлять проблему можно по косвенным признакам. Водитель почувствует увеличение тормозного пути или удлинение хода педали. Иногда появляется шум и скрежет со стороны колес после нажатия на педаль.

Что необходимо делать с неисправными дисками

Если нет возможности рассмотреть допустимый производителем износ металлических тормозных дисков, то рекомендуем воздержаться от дальнейшей эксплуатации деталей при уменьшении параметра ниже 4 мм. Это значение находится близко к критическому уровню для вентилируемых конструкций.

Більшість автовласників проводить заміну на всіх чотирьох колесах. Якщо ж міняти всі деталі немає необхідності, то здійснюється попарно оновлення – ставиться передня або задня пара, виходячи з поточної потреби.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Не всі автомобілісти готові витратити на придбання ремонтного комплекту. У такому випадку доводиться оновити наявні деталі. Для цього використовується проточка робочих поверхонь.

Обробка гальмівних дисків може здійснюватися різними способами:

  • на універсальному токарному верстаті;
  • на токарному верстаті з пристосуваннями;
  • на спецоборудовании.

Найбільш прийнятними є другий і третій варіант. Вони мінімізують або виключають похибка обробки, через яку виникає торцеве биття.

Купувати ремкомплекти, на яких відсутні числові параметри поточного і мінімального значення товщини, небажано. Найчастіше такий продукт виявляється фальсифікатом і володіє досить низьким ресурсом.

Наслідки використання зношених гальмівних дисків

Агресивний стиль їзди сприяє швидкому зносу колодок і дисків гальмівної системи. Часта різка робота педаллю призводить до активного перегріву в області колеса. Високі температури провокують втрату експлуатаційних властивостей. При цьому фрикційний матеріал нерівномірно втирається в площину.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Безсистемне вплив призводить в результаті до непередбачуваного зміни товщини диска. В результаті торцеве биття передається на систему управління. Водій може відчувати вібрацію.

Виникнення канав і борозен знижує площу зіткнення фрикційних накладок з металевою поверхнею. Це мінімізує гальмівне зусилля, і як наслідок – збільшується гальмівний шлях.

Запобігти негативному розвитку допомагає плавна робота педаллю. Також після покупки нового автомобіля або установки нових дисків і накладок, фахівці рекомендують провести обкатку сполучаються пар. Для цього зі швидкості 100 км / год необхідно перейти в режим 10 км / год, використовуючи педаль поступово 10-15 разів.

висновок

Надмірно зношені диски потребують своєчасної заміни. Мінімальний параметр вказаний на торці обода. Продовжити ресурс допомагає правильна спокійна експлуатація і попередня обкатка.

Гальмівний диск і яка мінімальна товщина є допустимою

Сильним мінусом в гальмівній системі, є диски. І якщо не робити вчасно діагностику машини, а також не виробляти заздалегідь заміну запчастин, то можна угробити свій транспорт, або створити аварійну ситуацію на дорозі.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Яка мінімальна товщина гальмівного диска

Звичайно, зробити, точний розмір товщини диска можна, тому що вони різні, і кожен автомобіль має різні диски. Будь-яка компанія з виробництва, встановлює свої правила по зносу деталей, і визначається це від характеристики того чи іншого транспорту. Значить, самих критеріїв оцінки не існує.

Стирання деталей в основному відштовхується, від способу пересування боярина, а в загальному як він виробляє гальмування, і стану дорожнього покриття. У разі їзди по нерівних дорогах з ямами, то відповідно зношуватися диски будуть набагато швидше.

Зверніть увагу

Ще на швидкий знос, дуже впливає недостатньо величезну відстань від колодки до диска.

Для того щоб перешкоджати небезпечної ситуації, заводи які випускають машини, наносять на диски позначку мінімальної і номінальної товщини. Звичайно, виробник наносить позначку по товщині з запасом.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Допустима мінімальна товщина гальмівних дисків спереду

Якщо взяти диск і подивитися уважно, ви помітите там кілька цифр. Де перша повідомляє про початкову товщині диска, а наступна несе за собою мінімальну товщину. Але при нагоді якщо ви не виявили позначок, значить даний диск фейк, тобто підробка.

Абсолютно кожен механік в авто центрі, моментально без всякого обладнання дасть вам знати про стан диска, і підлягає він чи заміні або можна покотяться ще на ньому.

Тут ставиться питання, чи можливо самостійно визначити знос диска? На початку, вам необхідно виміряти товщину самого виробу, за допомогою штангенциркуля.

Але потрібно не забувати про те, що товщина може бути різною через співвісністю.

Існує 2 ознаки зношеності дисків:

· Коли робите гальмування, то відбувається биття про заснування рульової колонки і деренчання по всьому транспортному засобу. Значить, коли це трапляється, ми радимо вам, звернеться в сервіс і зробити повну діагностику вашого автомобіля. Так, як такі неприємності можуть бути не тільки з-за гальм.

· При натисканні на педаль гальма може виникнути сторонній шум, писк або скрип. Тоді можна припустити, що ваші гальмівні колодки стерлися, а з дисками в такому випадку все в порядку.

Так що не потрібно відкладати заміну деталей на потім, так як вам можуть відмовити в ремонті за гарантією.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Гальмівні диски і залишкова товщина, які можуть бути ризики

При використанні стертих гальмівних дисків, можна потрапити в масу неприємностей. І одна з них така, коли автомобіліст починає гальмування, створюється сила тертя, між диском і колодкою. Також відбудеться нагрівання до високої температури, і сам диск може зруйнуватися, а це значить, що відмовить вся гальмівна система.

Таким чином, якщо діаметр гальмівного диска менше дозволеної, то тоді втрачає свої властивості і стає крихким, а це значить що, в будь-яку хвилину він може деформуватися. Але це відбувається тільки при гальмуванні. А коли ви не можете зробити зупинку, це погано і може супроводжувати ДТП. Аби тільки без летальних випадків.

Значить, вчасно обстежень транспорт на СТО, це дасть вам не тільки спокій, але і впевненість в дорозі. Так що краще кожні 30 днів оглядати деталі вашого автомобіля, щоб бути впевненим в ньому.

Мінімальна товщина гальмівного диска

Мінімальна і допустима товщина гальмівного диска регламентується ступенем зносу вузла. Кожен виробник встановлює власну величину, що розрізняється між моделями автомобілів.

Гальмівна система відповідає за безпосередню безпеку водія з пасажирами. До неї пред’являються підвищені вимоги. Допустима товщина не повинна перевищувати допустимих значень, за цим повинен здійснюватися постійний контроль.

Особливості гальмівного диска

Диски виготовляються з високоякісного тугоплавкого чавуну з додаванням фосфору, сірки, марганцю, кремнію. Крім високої твердості, подібний матеріал вузла краще відводить високу температуру, регулярно виникає в процесі гальмування.

При натисканні на педаль колодки стискають диск з обох сторін. Виникають колосальні сили стиснення, тертя, віддача тепла всій гальмівній системі: рідини, трубопроводах, колесам.

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Сучасні високі технології дозволили виробникам виготовляти автомобільні гальмівні диски з кераміки, а також з карбону, по-іншому, з вуглепластика. Вони легше, краще відводять тепло, надійніше, ефективніше, довговічніше.

Однак, нічого вічного не буває. Приходить час, коли навіть такі сучасні вузли теж зношуються і підлягають заміні на нові.

Частий перегрів і подальше охолодження приводять до того, що зовнішні краї гальмівних дисків регулярно піднімаються вгору і опускаються вниз. Відшліфовані колодками площині коробляться і деформуються.

Ефективність гальмування від цього знижується. Виникає биття колодок по площині дисків. Дана ситуація відчувається на рульовому колесі, яке починає виляти в сторони при гальмуванні. З’являються поштовхи в педалі гальма.

Фактори, що впливають на знос

Гальмівні диски є особливо вразливими вузлами автомобіля. Цим процесам сприяють такі чинники:

  • постійні процеси тертя;
  • позамежні скачки температури;
  • сильна запиленість в зоні гальмування;
  • пересічена місцевість.

Несвоєчасне обслуговування або повна його відсутність часто призводить до фатальних наслідків. У конкретних дорожніх ситуаціях доводиться занадто пізно констатувати: гальмівні диски зносилися на величину, що перевищує допустиму. Через це на автодорогах усього світу часто стаються трагедії.

Через важкі навантажувальних режимів роботи дисків гальмування вони спочатку покриваються сіточкою дрібних тріщин. Згодом незначні поглиблення розширюються. У момент екстреного гальмування на високій швидкості в межах жвавій автостради диск розлітається на фрагменти. Машина стає некерованою.

Власники машин повинні взяти за правило візуально оглядати компоненти гальм завжди, перш ніж виїхати з гаража, а також надавати авто механікам професійного сертифікованого автосервісу для регулярного технічного обслуговування після пробігу кожних 10 тисяч кілометрів.

важливо

Зазвичай це робиться при періодичних заміни моторного масла, повітряного фільтра і всіх технічних матеріалів: тосола, антифризу, гальмівної рідини, дистильованої води.

Універсальних критеріїв виміру мінімальної товщини гальмівних дисків не існує. Товщина гальмівного диска повністю залежить від марки транспортного засобу, його моделі, виробника машин.

Кожне підприємство автомобільної індустрії встановлює для себе індивідуальні характеристики зносу. Це багато в чому залежить від динаміки двигуна машини, її маси, особливостей гальмівної системи, використовуваних матеріалів.

Орієнтовні усереднені параметри товщини автомобільних гальмівних дисків показані в таблиці нижче:

Яка допустима товщина гальмівних дисків?  Цифри, факти і рекомендації

Здатність навантаження зношеність гальмівного диска повністю залежить від зовнішніх чинників:

  1. Режиму їзди водія при експлуатації транспортного засобу.
  2. Частоти і стилю гальмування.
  3. Стану дорожнього покриття або повного його відсутності.
  4. Нерівномірний або повний знос гальмівних колодок.

Постійна експлуатація автомобіля на дорогах з кам’яним покриттям, брукових мостових обов’язково призведе до прискореного зносу гальмівних дисків.

Тривалий рух без гальмування по якісному покриттю автостради, навпаки – надовго збереже їх від стирання і руйнування. Передчасний знос дисків може прискорити недостатня площа між диском і колодкою або перекіс цих компонентів.

Допустима товщина гальмівного диска

При експлуатації транспортного засобу, для повної впевненості в ефективності гальмівної системи, необхідно регулярно обслуговувати і перевіряти ступінь зношеності дисків і колодок гальмівної системи.

Для цього проводяться виміри за допомогою штангенциркуля. Допустима товщина гальмівного диска вказується виробником на його торці, який не зношується під час експлуатації.

Маркування наноситься на диски, виготовлені з дотриманням міжнародних стандартів. При цьому використовується ударний метод нанесення.

Автовласникам досить знати два параметри: початкову товщину диска і мінімальний розмір, при якому виробник не відповідає за безаварійну експлуатацію вироби. Гальмівний диск, стертий до мінімальних значень, повинен бути замінений.

Як визначити товщину стирання

Водійські практика показує, що в якийсь момент автомобіль сам сигналізує про мінімальний знос дисків гальмування. Під час руху по трасі машина починає поводитися неадекватно.

Необхідно негайно виміряти товщину гальмівних вузлів і вжити дієвих заходів щодо забезпечення безпеки будинку в гаражі або в умовах сертифікованого автосервісу.

Симптоми повного стирання гальмівних дисків:

  • натискання на педаль призводить до блокування гальм;
  • в момент гальмування лунає сильний скрегіт з-під коліс;
  • в момент гальмування відчувається вібрація, ривки, чутні характерні клацання;
  • на площині дисків з’являються тріщини, відколи, задираки.

Виміряти штангенциркулем знос дисків, здійснити початкову діагностику, візуальний огляд, можна самостійно вдома або на станції технічного обслуговування.

Таблиця технічних характеристик, керівництво користувача для конкретного автомобіля показує ступінь допустимого зносу для даної моделі. Деякі похибки площин дисків можна усунути їх проточкою.

Якщо виявилося викривлення диска, тріщини, знос, що перевищує табличне значення – такі диски необхідно міняти без зайвих роздумів. Безпека людей дорожче будь-яких грошей.

Порада

Заміна гальмівних дисків здійснюється попарно – або двох передніх, або двох задніх. З метою забезпечення стовідсоткової впевненості в надійності гальм найкраще поміняти відразу всі чотири гальмівних диска.

висновок

Кожен автомобіліст повинен пам’ятати: хороші гальма є запорукою безпечної їзди для нього і пасажирів. Тому необхідно якомога частіше перевіряти стан гальмівних дисків, не допускаючи надмірного зносу.

При виявленні відколів, вибоїн, тріщин, мінімального зносу – замінити диски самому або скористатися послугами професійних майстрів на станції технічного обслуговування.

Товщина гальмівного диска автомобіля: яка повинна бути і коли потрібна заміна

Ми всі прекрасно розуміємо те, що машина повинна рухатися, для цього ми систематично проводимо ремонт і обслуговування всіх її систем: двигуна, доливаючи моторне масло, ходової частини, перевіряючи час від часу стан амортизаторів і т.д.

Но, помимо того, что авто двигается, мы должны быть на 100% уверены, что сможем вовремя и эффективно затормозить это движение. А для этого нашей главной задачей является своевременное обслуживание, диагностика и ремонт всех узлов и деталей тормозной системы.

Тормозные диски не являются исключением, даже наоборот, ресурс тормозных дисков и тормозных колодок, является чуть ли, не основным показателем работоспособности всей тормозной системы.

Диагностика тормозного диска

  • Для того, чтобы не попасть в неприятную ситуацию во время движения, когда тормозной диск может просто лопнуть, и разлететься на куски, именно во время торможения, нужно систематически проводить диагностику дисков.
  • В гараже посвятите 5 минут, и, вооружившись штангенциркулем, просто проведите замеры толщины тормозного диска.
  • Про те, що підходить час більш серйозної діагностики гальмівної системи, Ви можете визначити, використовуючи такі методи:

– вимірювальний – це якраз проведення замірів товщини всіх гальмівних дисків. Замір потрібно проводити в кількох точках диска. Це пов’язано з нерівномірністю зносу гальмівного диска. Так би мовити, для чистоти експерименту.

Якщо середня товщина гальмівного диска наближається до мінімальної, то саме час подумати про проточці гальмівних дисків, і одночасної заміни гальмівних колодок.

– візуальний – це звичайний огляд стану дисків. Вироблення диска, буртики, тріщини і відколи, ви можете побачити, або відчути на дотик. Часу багато не займе, а задуматися і прийняти, при необхідності, заходи, змусить.

– динамічний – під час руху ви відчуєте самі вібрацію рульового колеса або педалі гальма, почуєте скрегіт. Природно, до такого стану гальмівні диски краще не доводити.

Виходячи з результатів діагностики стану гальмівного диска, ви вже самі приймаєте рішень про те, що з ним робити. Варіантів, в принципі, небагато: провести розточення, якщо дозволяє мінімальна товщина гальмівного диска, або замінити гальмівні диски новими.

Нагадаємо, що як і гальмівні колодки або амортизатори, гальмівні диски є парними деталями, і заміна гальмівних дисків здійснюється одночасно на одній осі авто.

Що впливає на знос гальмівних дисків?

Для того, щоб передбачити питання автомобілістів про те, який повинен або може бути допустимий знос гальмівних дисків, відповість таким чином. У кожного виробника існують свої цифрові параметри гранично допустимого зносу гальмівних дисків і колодок.

Існують відповідні таблиці для марок та моделей однієї марки (буває і таке). Це пов’язано в першу чергу з потужністю двигуна, масою авто і витікаючими звідси наслідками у вигляді фізичних сил діючих на автомобіль під час гальмування.

Матеріали виготовлення. В першу чергу до встановлених на заводі зносу гальмівних дисків впливає матеріал виготовлення гальмівних дисків.

Традиційні гальмівні диски виготовляються з чавуну, але сучасні технології дозволили робити також диски з карбону (вуглепластик) і кераміки. Це фактор об’єктивний. Далі йдуть суб’єктивні чинники, що впливають на ступінь зносу гальмівних дисків.

Механічні фактори: пробіг автомобіля, наявність якісних гальмівних колодок. Неякісні гальмівні колодки призводять до нерівномірного зносу гальмівного диска і появи на ньому «задирів». В цьому випадку потрібно ремонт гальмівної системи: проточка гальмівного диска, перед заміною колодок.

Умови експлуатації авто. Більшою мірою – це фактор, що залежить від людини-водія. Наприклад, в зимовий період експлуатації цілком реально привести гальмівний диск до деформації.

При русі в будь-якому випадку відбувається нагрів диска, і якщо ви в’їжджаєте в калюжу з водою, а на вулиці все ж низька температура, то від різкого перепаду температур відбувається деформація гальмівного диска.

Зверніть увагу

І якщо це відбувається періодично, то проточки, або заміни гальмівного диска вам не уникнути.

Стиль водіння. За середньостатистичними цифрам гальмівний диск повинен служити 100 – 150 тис. Км. пробігу. Але, деякі водії вже на 6-15 тис. Км можуть сміливо звертатися на СТО – повний знос диска в результаті т.зв. «Шумахеровского» стилю: розгін гальмування і цикл повторюється. Екстрені гальмування – прямий шлях до швидкого зносу гальмівного диска.

Як зрозуміти, що товщина гальмівного диска наблизилася до критичної позначки?

Гальмівні диски, як деталі, що працюють в підвищеному діапазоні механічного впливу, виготовляються з досить міцних матеріалів.

Але, незважаючи на це, гальмівні диски є вразливою частиною гальмівної системи. Важливою, але вразливою. Схильною до механічного впливу, наприклад, з боку несправних гальмівних колодок.

Крім того, на збільшення зносу гальмівного диска впливає мала площа при зіткненні з гальмівною колодкою. Це вимагає досить великого тиску на площу контакту, і, природно, як результат, досить швидкий знос гальмівних дисків.

На резонне питання про те, як визначити знос гальмівних дисків, відповідь вам зможе дати сам гальмівний диск. Термін служби гальмівних дисків не має точної цифри в кілометрах пробігу або в роках експлуатації.

Тому, часто задається питання про те, скільки ходять гальмівні диски, є некоректним. Цю цифру просто неможливо визначити, так як у кожного водія суто індивідуальний стиль водіння і, відповідно, гальмування.

Але, виробники гальмівних дисків передбачили такий варіант розвитку подій. Доустімая товщина гальмівного диска вказана на торці гальмівного диска, за умови, що диск виконаний з дотриманням вимог міжнародних стандартів.

Водія цікавлять дві цифри, зазначені на диску: вихідна товщина гальмівного диска і мінімальна товщина, після досягнення якої, виробник знімає з себе відповідальність за подальшу експлуатацію диска.

Виправляти або замінювати?

Як тільки «діагноз» поставлений, виникає цілком резонне питання – виправляти старий диск або купувати новий?

Необхідно запам’ятати таку особливість: подточка гальмівного диска можлива, якщо залишок становить мінімум 4 мм (це стосується вентильованих дисків).

Багато керівників сервісних служб рекомендують поміняти диски на автомобілі, якщо вони стоять порівняно недорого. Але якщо ціни для вас занадто високі, можна скористатися послугами автосервісу і оновити старі гальмівні диски.

важливо

Але ніколи не забувайте, що чим більше шарів сточиться, тим нижче буде термін служби. Іноді проточку роблять навіть три рази.

Не рекомендується встановлювати «контрактні» диски, так як точно не відомо, як і де вони стояли, і існує велика ймовірність, що незабаром їх доведеться поміняти або заточити.

Способи проточки дисків

Наступним питанням стане вибір способу проточки – на спеціальному обладнанні або на токарному верстаті. Зупинившись на останньому методі, Ви зможете заощадити, така проточка коштує приблизно 80 гривень за одну одиницю.

Але тут знайдеться багато недоліків. Звичайно, майстри зроблять все в кращому вигляді, поверхня диска буде рівною, але при монтажі на транспортний засіб, можуть знову виникнути проблеми, які пов’язані з биттям в процесі гальмування. Це відбувається через те, що диск точиться не відносно маточини автомобіля, а щодо бобіни верстата.

При заточуванні за допомогою спеціального обладнання такого роду проблем не виникає. Диск в цьому випадку не знімається, він міцно стоїть на ступиці, а верстат для проточки монтується на місце гальмівного супорта. Отже, сам диск залишається на своєму місці, і можливість неякісної процедури майже зводиться до нуля.

Що стосується часу, на проточку доведеться витратити близько півгодини. Її роблять в декілька заходів, поки різець повністю не обробить всю робочу поверхню за один свій прохід. Скільки металу зніметься, залежить від стану і зносу диска.

Потрібно відзначити той факт, що для якісної заточення ди необхідні справні ступичні підшипники, без биття і люфтів, інакше дана процедура буде проведена неякісно.

Вартість «технічного» поновлення дисків залежить від класу і марки автомобіля і сильно варіюється. Наприклад, для позашляховика діагностика і проточка коштує приблизно 500 гривень , для міні-венів – трохи дешевше, 400 гривень, а власникові седана доведеться заплатити 300 гривень рублів.

Порада

Ціна залежить не тільки від часу, який було витрачено на настройку та монтаж верстата, але і від площі гальмівного диска, точніше його робочої поверхні. Чим більше машина, тим важче налаштувати обладнання і заточити гальмівний диск.

І ось проточка зроблена. Що ж далі? Чи потрібно тепер міняти гальмівні колодки?
Фахівці в один голос заявляють, що це просто обов’язково, в іншому випадку, при гальмуванні автомобіля можуть виникнути такі ж проблеми, що і до поновлення диска.

Ознаки того, що гальмівні диски краще замінити

  1. – Скрегіт при гальмуванні;
  2. – шум і биття при русі авто;
  3. – блокування гальм при натисканні на педаль гальма;
  4. – зменшення товщини площині гальмівного диска нижче допустимої;
  5. – тріщини на дисках;
  6. – виступає бортик по зовнішньому краю диска;
  7. – глибокі подряпини і відколи на диску;
  8. – деформація, перекіс диска, нерівномірна, хвиляста поверхня;
  9. – збільшення гальмівного шляху;
  10. – збільшення ходу педалі;
  11. – зниження рівня гальмівної рідини.
  12. Звичайно ж, для того щоб уникнути появи вищевказаних ознак, необхідно використовувати гальмівні диски, а також інші елементи гальмівної системи, які треба купувати тільки в перевірених місцях.
Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…