Всім привіт! Сьогодні хочеться торкнутися теми здорового харчування. Ні, мова не про ЗСЖ, а про гучну і якісну музику в авто!

І так, давайте подивимося які існують акумуляторні батареї (АКБ). Дізнаємося які з них більше підійдуть для авто з просунутими аудіосистемами, а заодно я поділюся своїм досвідом.

Для автомобілів існує кілька типів АКБ:

  • кислотні
  • гелеві
  • AGM (АГМ)
  • Літій (секретний тип, про нього в самому кінці)

Кислотний акумулятор

Свинцево-кислотний акумулятор  – тип акумуляторів, винайдений в 1859 році французьким фізиком …, далі в Вікіпедії.

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

Кислота – вона і є кислота, хто її не знає. Якщо у вас не вимоглива сістемка, просто тримайте його зарядженим і справним. Можна замінити штатний на більш ємний (до 30%).

Якщо ви будете використовувати кілька акумуляторів, я думаю не варто пояснювати, що кислотний в салон ставити не варто.

Гелевий акумулятор

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

Принцип і пристрій гелевого акумулятора аналогічні кислотному. У ньому так само кислота і дистильована вода, ось тільки в кислоту додана двоокис кремнію, яка і перетворює отриманий електроліт в гелеобразну рідину. В результаті він практично не випаровується і не настільки агресивно окисляє пластини. До речі, в популярних моделях пластини виконані не у вигляді касет, а згорнуті в спіраль, що дає велику площу контакту.

Одна з найвідоміших марок гелевих акумуляторів це Оптима, в арсеналі якої є варіанти для різних призначень, в тому числі і для автозвукових потреб.

Кілька років тому гелеві акумулятори починали активно входити в користування автозвукарів, але до сьогоднішнього дня основне місце в хороших системах зайняли AGM батареї.

Як заряджати гелевий акумулятор

Головне при зарядці Геліка НЕ перевищувати напругу і не перезарядити батарею . Можна, придбати спеціальний зарядний пристрій (ЗУ), який автоматично регулює напругу. Тому у таких ЗУ перезаряд батареї неможливий. У купівлі є сенс, якщо ви маєте справу з автозвуком. Хороший зарядник в господарстві потрібно мати.

Заряджати гелевий акумулятор можна звичайними зарядними пристроями для кислотних батарей . Головне стежте за напругою , зараз практично всі ЗУ мають можливість ручного регулювання напруги.

Гелеві АКБ дозволяють виробляти швидку зарядку, збільшуючи силу струму в процесі до 20%. Але якщо в мануалах нічого про це не говориться, то краще не ризикувати і встановлювати силу струму на рівні 10% від енергоємності, заряджаючи його при такому показнику.

AGM акумулятор

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

Тепер давайте розберемося, що таке AGM акумулятор. AGM – (Absorbent Glass Mat – просочений стекломатом / скловолокно). У цих батарейках електроліт не залитий як всі звикли, всередині корпусу знаходиться скловолокно, просочене в ньому.

Акумулятори AGM мають додаткові переваги:

  • Високі пускові струми.
  • Тривалий термін служби
  • Відсутня принципова можливість витоку. Одного разу до нас прийшов такий акумулятор з пробоїнами в корпусі в результаті варварської транспортування, так ми просто заклеїли дірки і він працює до цих пір, на якості харчування це ніяк не позначилося.
  • Дуже стійка робота при низьких температурах. Перевірено особисто – крутить у -40 як здрастє, без всяких прогревов.
  • АГМ швидше заряджаються, він може приймати до 30% сили струму від ємності як і гелевий.
  • Їх можна встановлювати в будь-якому положенні (правда догори ногами виробники не рекомендують), що буває необхідно при розташуванні додаткового харчування в нестандартних місцях.
  • АГМ акумулятори безпечно використовувати в салоні автомобіля.

До недоліків можна віднести високу ціну (у порівнянні з кислотними) і можливо велику вагу.

У свою чергу AGM діляться на «плити» і «стандартні»

AGM плита

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

Плити або плоскі батареї довго розряджаються і довго заряджаються, не призначені для короткочасної віддачі великого струму. Тому добре підходять для повсякденних систем, де не варто завдання одного або декількох найпотужніших пострілів для замірів. До того ж плоска форма зручна для розміщення.

стандартна форма

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

Краще віддають великий струм в піках в порівнянні з плитами, добре протистоять просадив. Підходять як для «музики» так і для «тиску».

Як заряджати AGM акумулятор

Для цих АКБ НЕ обов’язково потрібні спеціальні зарядні пристрої – не ведіться на міфи. AGM можна заряджати тими ж зарядник, що і звичайні кислотників. Головне , як і з гелевими,  НЕ перевищувати напругу і не перезарядити батарею .

Якщо потрібні більш докладні цифри то:

  1. Коли батарея встановлена в автомобілі і використовується за призначенням (тобто розряд не повний), то вимоги такі: напруга 14,2 – 14,8В (Не перевищувати 15В ), при силі струму в залежності від ємності батареї  10 – 30% – що і робить ваш генератор.
  2. Якщо акумулятор розряджений повністю , тоді:  напруга 14,2 – 14,8В , а сила струму 10% від ємності (максимум).
  3. У разі, коли ви зберігаєте батарею і вона не юзается, то для підзарядки використовуйте напруга 13,2 – 13,8 В , з Ампераж – 5 – 10% від ємності .

Як бачите, нічого складного немає. Дотримуйтесь цих умов і батарейки будуть довго і добре працювати для вас.

Зарядні пристрої

Зрадник може бути автоматичним або механічним.

Якщо берете автомат – можна вибрати з двома режимами – основний заряд / зберігання, для AGM це буде максимальний варіант.

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

ЗУ з режимом зберігання

У механічному пристрої вам потрібно буде самому регулювати параметри заряду. Тут головне ваша уважність!

Сам я особисто користуюся ЗУ моделі Кулон 707d, він мене повністю влаштовує, але є і маса інших прийнятних варіантів.

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

кулон 707d

літій

З недавніх пір широке застосування в колах спортсменів і людей, ганятися за лютим харчуванням, отримують літій-іонні батареї .

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

Літій може короткочасно віддавати струми, в кілька разів перевищують можливості АГМ. В результаті просадити систему на таких акумуляторах досить складно. Вага та розміри є додатковими плюсами!

Але за все прийдемо платити.

Мінуси літієвих батарей:

  • дуже висока ціна;
  • глибокий розряд потужно вантажить генератор;
  • необхідно балансувати вольтаж між банками;
  • повний розряд майже гарантовано вб’є батарейку;
  • ідеальна зарядка забезпечується спеціалізованими пристроями.

Який АКБ вибрати для автозвуку?

У разі, якщо у вас не вимоглива система (до 1-1,2 кВт в цілому) можна нормально використовувати кислоту достатньої ємності. Якщо мова йде про 1,2 – 2 кВт , то додайте додаткову кислоту в багажник або замість цього встановіть АГМ, що дасть додаткових плюсів для зимового використання.

Не рекомендую літій для повседнева, це скоріше доля професіоналів і досвідчених ентузіастів.

Особистий досвід

Не одноразово своїх системах я використовував зв’язки кислотних АКБ, міняв на Геліки, пробував плити, але в кінцевому підсумку зупинився на стандартному АГМ.

важливо

  • Якщо ви хочете поставити кілька акумуляторів, то не встановлюйте АГМ або гелевий разом з кислотним в одну систему.
  • Ні в якому разі не залишайте будь-акумулятор в повністю розрядженому стані на тривалий час.
  • Не допускайте перезаряда гелевих та AGM акумуляторів.

^ НАВЕРХ

Читати ще:

  • Як підключити підсилювач
  • Як вибрати сабвуфер
  • Конденсатор для сабвуфера

Якщо матеріал був вам корисний, поділіться ним:

Вибір між гелевим і кислотним акумуляторами

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

Сьогодні на ринку представлено безліч альтернативних акумуляторів. Кожен претендує на звання кращого. Остаточний вибір можна зробити, лише порівнявши найбільш популярні джерела живлення. 

Системи постійного електрозабезпечення дозволяють отримувати електроенергію навіть у випадку аварій. Вони забезпечать вас струмом до відновлення його подачі або підключення генератора. Такі системи створені із застосуванням специфічної техніки – джерела постійного живлення – для підживлення акумуляторів.

види акумуляторів

Акумулятор – джерело струму, який може перетворювати один вид енергії в інший і накопичувати її впродовж певного періоду часу. Описувані «центри» харчування бувають декількох видів:

  1. Автомобільні акумулятори, що функціонують від стартера. Такі джерела живлення не вимагають значного догляду. Досить перевіряти кількість внутрішнього речовини щорічно (хоча б раз). Служать ці акумулятори в середньому до 5 років.
  2. Акумулятори для авто герметичні. Не вимагають обслуговування зовсім. Починають працювати від стартера. Ці джерела живлення служать до 6 років.
  3. Акумулятори AGM стаціонарного, стійкого типу. Експлуатувати їх можна протягом 12 років.
  4. Стаціонарні акумулятори GEL (гелеві). Вони можуть прослужити 12 років.

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

технологія акумуляторів

На сьогоднішній день досить популярні джерела живлення зі свинцю з кислотним наповнювачем, які виробляють двома способами:

  1. Технологія (AGM) має на увазі застосування дірчастого сепаратора, створеного зі скловолокна. Він просякнутий наповнювачем, і допомагає зробити акумулятор безжідкостним. Такі джерела живлення не потребують обслуговування на протязі всього терміну застосування.
  2. Технологія (GEL). Акумулятор, створений за допомогою цього способу, має гелеобразний наповнювач, який забезпечує герметичність цього типу батареї. Всі хімічні процеси відбуваються всередині наповнювача.

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

Акумулятори обох типів створені зі свинцю і мають кислотний наповнювач. Зроблені з схожих частин і поміщені в ємність з пластика з достатнім рівнем цілісності. У корпус поміщені також пластини, створені, найчастіше, з свинцевих електродів.

Вони знаходяться в кислому середовищі в будь-якому стані (рідкому, гелевом). Згодом реакцій між пластинами виникає струм електричної природи.

При зарядці (зовнішньої напруги) відбуваються протилежні процеси, коли батарея набуває вихідні характеристики, тобто заряджається.

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

У кожного типу акумулятора є свої особливості, за якими можна визначити, що краще. Перш ніж зупинити свій вибір на одному з них, потрібно їх врахувати. Давайте ж розберемося, тип джерела живлення краще всього впорається з поставленими завданнями: гелевий або кислотний.

Особливості гелевих та кислотних акумуляторів

Акумулятор першого типу (AGM технологія) має цілісну конструкцію і клапани, які роблять неможливою витік наповнювача. Працюють ці джерела живлення безпечно: при правильній експлуатації ймовірність вибуху повністю ліквідована.

Встановлювати кислотний джерело живлення можна в будь-якому положенні (крім перевернутого). Акумулятор має високі параметри заряду. Працює без збоїв навіть при серйозних зниженнях температури.

Така батарея швидко заряджається і є дуже стійкою до вібрації.

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

Акумулятор другого типу, створений за GEL технології, повністю захищений від витікання наповнювача (через його стану). Встановлювати батарею можна в будь-якому положенні. Гелевий джерело живлення захищений від корозії матеріалу, з якого зроблений. Це обумовлено тим, що наповнювач не розкладається.

Акумулятор витримує високі амплітуди температур: від морозних до жарких. Довгострокові розряди йому не страшні, а ось короткочасні можуть вивести з ладу. Батарея прослужить дуже довго (навіть десятки років) через свою високої ємності.

На джерело живлення гелевого типу не впливає електронне обладнання, навіть високочутливі. Через своєї будови акумулятор краще переносить тривале зберігання, в порівнянні з кислотним. Вологе середовище не є перешкодою для гелевого джерела живлення.

Відмінно виконує функції працюючої від стартера і «крутить» батареї. Джерело живлення ідеально поєднує вартість з тривалістю використання і з кількістю циклів функціонування.

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

У той же час кислотний джерело живлення залежимо від змін напруги струму при зарядці акумулятора. Це відбувається у зв’язку з меншою кількістю наповнювача в такій батареї.

Гелева батарея має гірші властивості навантаження в порівнянні з поширеними джерелами живлення через підвищеного рівня опору всередині. Такі акумулятори чутливі до температури навколо і стабільності зарядного напруги. Тому заряджати такі батареї потрібно зі спеціальними пристроями, що забезпечують сталість напруги.

Вивчивши основні властивості акумуляторів гелевого типу, можна стверджувати, що його використання більш багатофункціональне. Якщо застосовувати таке джерело живлення разом з кислотним можна зменшити шкідливий вплив навантаження на другий. Батарея з гелевим наповнювачем може бути застосована для домашніх цілей, адже їй не характерні газовиділення з шкідливими випарами.

Який же джерело живлення краще? Що краще, кожен вирішує сам. Варто відзначити тільки, що акумулятор гелевого типу популярнішим і сьогодні є більш поширеним. Який він з усіма перевагами і недоліками ми визначили.

Гелевий акумулятор: плюси і мінуси, відмінності від кислотного

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

Останнім часом автолюбителі часто задаються питанням, чим хороші гелеві акумулятори та наскільки буде виправданим саме таке придбання для автомобіля. Завдяки активним рекламним кампаніям з боку виробників цієї разовідності АКБ, багато хто вважає їх найкращими і бажають купити, незважаючи на їх досить високу вартість. Також водії цікавляться тим, який акумулятор краще, гелевий або кислотний. Тому найкраще буде детально розповісти про характеристики гелевих акумуляторів саме в їх порівнянні зі свинцево-кислотними АКБ.

Згадуємо кислотні акумулятори

Для початку не завадить коротко пригадати про те, як влаштована свинцево-кислотна батарея. Всередині неї знаходиться пакет пластин, що мають мінусовій і плюсовій полюса, а між пластинами – пластикова проложка, що не давало їм замикатися один з одним. Разом – 6 стандартних «банок» і 6 пакетів пластин, залиті рідким електролітом.

Електроліт має наступний склад: 35% сірчаної кислоти і 65% дистильованої води. Саме електроліт, взаємодіючи зі свинцевими пластинами, дозволяє накопичувати заряд. Вода поглинається, щільність кислоти зростає .. Таким чином відбувається накопичення заряду всередині кислотних АКБ з вихідною напругою 12 вольт.

Коли відбувається розряд такої батареї, сірчана кислота осідає на свинцевих пластинах, і в акумуляторі стає більше води. Якщо вона відноситься до категорії обслуговуються, в неї можна залити свіжий електроліт для відновлення робочих характеристик.

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

Плюси і мінуси кислотної акумуляторної батареї

плюси:

  • Помірна ціна , до 5000 рублів.
  • Термін служби 5-6 років (за умови хороших показників ємності).
  • Серед свинцево-кислотних АКБ є більш вдосконалені, необслуговувані варіанти , де пробок зверху немає, а електроліт «запечатаний» всередині. Він випаровується, так як всередині є вода, але вийти з банки не може, конденсуючись вниз.
  • Стійкі до середніх перезарядити . Його можна заряджати від 14,4 до 16 В, і він витримає, незважаючи на високе навантаження. Головне – не давати йому високий ампераж при такій напрузі.

Мінусів у них, все-таки, більше:

  • Якщо батареї потребує обслуговування, потрібно постійно стежити за тим, який рівень і щільність має електроліт . Без постійного контролю «кислотник» швидко вийде з ладу, і відновлення акумулятора стане неможливим.
  • Може замерзнути в холодних умовах . Наприклад, якщо розряджений в нуль, і вдарили морози 20-30 ° С.
  • При перезарядці він може вибухнути . Якщо електроліт сильно кипить, досить тільки однієї іскри для того, щоб стався вибух з виділенням летючого водневого газу.
  • Пластини можуть обсипатися, і ємність відразу падає . У цьому випадку «реанімувати» батарею також буде неможливо.
  • Чи не допускається перевертати АКБ догори ногами і набік (пластини оголяться і перегріються, а електроліт може витекти). Зберігати і експлуатувати – тільки у вертикальному положенні.
  • Не можна використовувати в салоні автомашини через те, що виділяється сірководневий газ, отруйний і небезпечний для здоров’я.

Гелеві акумуляторні батареї з вихідною напругою 12 В мають безперечні переваги перед свинцево-кислотними. Особливо в плані безпеки. Розглянемо спочатку їх головні особливості та хімічну структуру.

Як влаштований гелевий акумулятор

Пристрій гелевого акумулятора значно відрізняється від пристрою його кислотного попередника. Головна відмінність – замість рідини всередині знаходиться щільна структура у вигляді гелю. Така структура забезпечується тим, що в електроліт додається оксид кремнію.

Гель виконує і роль сепаратора (роздільник) між пластинами щоб уникнути короткого замикання між ними. Він щільно «тримає» електроліт і пластини, як би запечатуючи їх усередині себе. Все це виглядає для покупця дуже заманливо. Але перед тим, як купувати гелевий акумулятор для авто, плюси і мінуси такого варіанту також не завадить розглянути більш докладно.

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

Переваги і недоліки гелевих батарей

плюси:

  • Гелеві АКБ заряджаються швидше кислотних , тому що їх пластини зроблені з очищеного свинцю, що має низький опір.
  • На питання про те, як обслуговувати гелевий акумулятор, можна сміливо відповісти, що ніякого додаткового обслуговування він не вимагає , тому що відноситься до категорії необслуговуваних.
  • Заряд і розряд у нього буде вище, а отже, будуть сильніше і пускові струми, до 1000 А . У «кислотників» їх максимальний рівень становить 300-400А.
  • Відсутність рідкого електроліту і небезпечних для життя і здоров’я випарів  – величезна перевага: гелеві АКБ можна класти набік і навіть перевертати «догори ногами».
  • Гелевий акумулятор стійкий до глибоких розрядів внаслідок запечатаних пластин  – пластини, що знаходяться в глибоко запечатаному стані, не обсипаються.
  • Можна тримати його в режимі очікування рік або навіть два роки . Рідини всередині немає, тому ніяких «над-хімічних» реакцій не відбувається. Рекомендується заряджати його раз на рік при відсутності експлуатації.
  • Така АКБ довговічніше свинцево-кислотної, може служити від 8 до 15 років .

Однак, незважаючи на всі переваги, мінуси у таких акумуляторів теж є:

  • Висока вартість . Гелеві АКБ ємністю 60 Ач коштують від 20 000 рублів за одну штуку. Це в чотири рази дорожче, ніж будь-який «кислотник».
  • Вони бояться високої напруги . Їм необхідно заряджатися струмами не більш 14,4-15 вольт. Якщо заряджати струмом 15,3 В, то дуже швидко почнеться процес руйнування акумулятора. Гель при напрузі вище 15 вольт починає танути і стає рідким, а до свого попереднього стану його повернути неможливо.
  • При температурах нижче -50 ° С гель перетворюється в кристал, замерзає, стає ламким і не тримає електроліт всередині . Ємність падає, і «оживити» батарею неможливо.
  • Якщо планується установка в автомобіль гелевою АКБ, необхідно буде придбати дві додаткові захисні клеми з реле-регулятором – для того, щоб ця система «страхувала» батарею від небезпечних для неї рівнів напруги. Якщо докуповувати дві клеми, коштувати вони будуть близько 3000 рублів.

Останній пункт з розряду «мінусів» потребує додаткового роз’яснення. Буде корисно дізнатися і врахувати певні особливості пристрою вітчизняних автомобілів. Точніше, слабкість конструкції їх реле-регуляторів, які можуть вийти з ладу в будь-який час.

Якщо це станеться, і системи контролю напруги не буде, гелева АКБ безповоротно втратить свою придатність до роботи.

Для цього і потрібні захисні клеми з додатковим реле-регулятором, який візьме на себе функції «місцевого» реле в разі, якщо його справність буде порушена.

«Кислотників» або «гель»?

Відповідь на це питання криється, здебільшого, в фінансових можливостях і особисті уподобання покупця. Зваживши свої фінанси, можна зрозуміти, що буде найкращим.

З одного боку, не варто боятися, що обслуговуються варіантів акумуляторів.

Сучасні кислотні батареї бувають і частково обслуговуються: просто заправте їх раз на рік додатковою порцією електроліту, або дистильованої води.

Однак для того, щоб визначити щільність рідини всередині АКБ, потрібен певний досвід, знання і навички. До того ж, необхідність навіть такого контролю на сучасному етапі сприймають не всі водії.

Якщо споживача не бентежить висока вартість гелевою батареї, можна придбати її і спокійно їздити. Але важливо не забути про додаткове реле-регуляторі, без якого такий акумулятор встановлювати не можна. Особливо, якщо мова йде про автомобілі вітчизняного виробництва.

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

Перевіряємо батарею при покупці

вилкою навантаження

Отже, якщо рішення про придбання гелевою АКБ прийнято остаточно, слід знати про те, як перевірити гелевий акумулятор безпосередньо перед його придбанням в магазині. Йдеться про обов’язкову перевірку за допомогою навантажувальної вилки, яку повинен вміти проводити будь-який продавець. Не варто купувати АКБ без належної перевірки її працездатності.

При перевірці акумулятора навантажувальною вилкою вона «забирає» у нього частину струму.

Під час процесу такого тестування важливо пам’ятати про те, що протягом 30 секунд за євростандартом (або 10-15 секунд по російському ГОСТ) напруга в батареї не повинно впасти нижче 9 вольт .

Після цього воно повинно швидко відновитися до вихідного рівня 12,6-12,7 В . Якщо тестування пройдено успішно, напруга під час підключення вилки не падає нижче, а після – швидко відновлюється.

У разі, якщо U «просідає» до 8 В і нижче, а потім відновлення не відбувається, таку батарею купувати не рекомендується. Це означає те, що вона, швидше за все, довго пролежала на складі без використання, і рівень її ємності значно впав.

цифровим вольтметром

В процесі експлуатації гелевою батареї важливо проведення самостійної діагностики рівня її напруги – для того, щоб не пропустити того моменту, коли вона буде потребувати в тому, щоб зарядитися:

  • відкрийте знімну кришку батареї ;
  • обережно проведіть від’єднання спочатку мінусового, а потім плюсового її полюсів ;
  • підведіть цифровий тестер (вольтметр) до акумулятора, дотримуючись полярності ;
  • включите тестер і уважно дивіться на табло ;
  • орієнтуйтеся на наступні показання – якщо напруга становить від 12,8 до 12,9 вольт , батарея в нормі ; якщо U 12,6 В  – це значить, що заряд батареї складає 70-75% , що не є критичним; в разі, якщо напруга 12,3 В і нижче батарея розряджена на 50% , і їй скоро буде потрібно зарядка.

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

Зарядка гелевого акумулятора

Для того, щоб гелева АКБ заряжалась правильно і безпечно, краще не застосовувати ніяких домашніх методик і не економити на хорошому і надійному зарядному пристрої. Як вже говорилося, такі батареї дуже вимогливі по відношенню до струму заряду.

Рекомендований струм заряду становить 10% від номінальної ємності батареї. Щоб забезпечувати саме таку умову протягом усього циклу заряду, необхідно придбати блок живлення або зарядний пристрій з регульованими показниками напруги і струму .

Скачки цих параметрів при зарядці неприпустимі.

Щоб зарядити гелевий акумулятор, потрібно:

  • включити зарядний пристрій в мережу ;
  • виставити параметри напруги, зазначені на корпусі АКБ (в середньому, 14 В з невеликим);
  • обов’язково зменшити струм «в нуль» ;
  • підключити батарею із зарядним пристроєм, дотримуючись полярності  – «мінус» до «мінуса», а «плюс» до «плюса»;
  • поступово збільшувати струм (він повинен бути не більше 10% від ємності АКБ);
  • важливо:  у міру наближення зарядки до її закінчення, напруга буде зростати, а струм падати  – це значить, що батарея заряджається правильно;
  • в кінці зарядки показник струму може становити мізерні 100 мА .

Про те, як відновити гелевий акумулятор, читайте тут →

Якщо ваші фінансові можливості дозволяють придбати гелевий акумулятор, при дотриманні певних правил його екплуатациі він виправдає свою вартість і навіть придбання додаткового реле. Важливо знати специфіку батарей такого типу і не ставитися до них надто безтурботно, не дивлячись на «не потребує обслуговування», наявність якої не скасовує дбайливого й уважного ставлення до АКБ будь-якого типу.

Було корисно? – Залиште інформацію в соціальних мережах:

Гелевий або кислотний акумулятор? Плюси і мінуси

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

зміст:

Популярність гелевих акумуляторів поки не широка в нашій країні. Для західних теренів і США цей вид батарей використовується нарівні з аналогами на рідкому електроліті.

Виробники обладнання на гелеобразном електроліті гарантують його термін служби від 12 до 14 років, причому вказують на багато інших переваг. Слід розібратися, в чому саме полягають ці плюси, чи є у батареї недоліки, що відповідає дійсності.

Для цього доцільно провести порівняльний аналіз АКБ на основі рідкого електроліту з гелевим аналогом.

Будова даного типу акумуляторів просте. У корпус з пластика поміщаються 6 окремих ізольованих банок. В їх порожнину вносяться по черзі розташовані пластини електродів з поділом діелектричними шарами, щоб не відбувалося короткого замикання при можливому зіткненні. Вся порожнину заповнюється рідиною, а саме розчином 35% сірчаної кислоти в дистилляте.

В процесі зарядки відбувається накопичення електролітом заряду, спостерігається характерне кипіння рідини, що свідчить про готовність до експлуатації в автомобілі.

При споживанні електрики від такого АКБ з поверхні свинцевих пластин вириваються атоми цього елемента, сірчана кислота розщеплюється на гідроксильну групу і інше з’єднання, що утворить зі свинцем солі.

Останні осідають на протилежно заряджених електродах, приносячи їм заряд.

Зверніть увагу

В процесі багаторазової зарядки-розрядки кількість міститься води в розчині зменшується, що призводить до втрати електролітом щільності. Це викликає падіння напруги на клемах.

Найважливіше при зарядці – це не допускати перевантаження високими струмами і напругою. Такі скачки згубно позначаються на пристрої. З плином часу практично ніяких нововведень для батарей даного типу придумано і введено не було.

Вони успішно продовжують експлуатуватися на сотнях вітчизняних транспортних засобів.

плюси

Серед головних переваг, які притаманні кислотно-свинцевого типу акумулятором, багато фахівців виділяють наступні:

  • Допускається зарядка на підвищених показниках напруги і сили струму;
  • При наявності в процесі зарядки середніх перезарядити, відрізняються стійкістю;
  • Для необслуговуваних АКБ даного типу протягом усього експлуатаційного періоду майже не потрібно догляд;
  • Наявність безлічі типів, видів, виробників, що забезпечує високу конкуренцію і невисоку вартість обладнання;
  • Термін служби помірний і в деяких варіантах, при гарному догляді, досягає 5 років;
  • Порівняно невисока вартість. Для більшості батарей ціна коливається в межах від 2 тис. Руб. до 3 тис. руб., а брендові аналоги коштують від 5 тис. руб. до 6 тис. руб.

мінуси

Незважаючи на невисоку вартість і хороший термін експлуатації свинцево-кислотні акумулятори володіють наступними недоліками:

  • Зберігання чи використання обладнання в салоні категорично забороняється. Навіть в надійних і дорогих моделях не виключається випаровування електроліту. Розчин пожежонебезпечний, може згубно позначитися на здоров’ї водія і його пасажирів при контакті з випарами;
  • Зміна положення з строго вертикального може вивести з ладу прилад, існує ризик того, що стикнутися електроди, трапиться коротке замикання, з ладу вийде та банку, в якій це сталося;
  • При процесу осипання пластин в банках відбувається коротке замикання і вихід з ладу;
  • Може погіршитися зарядка через окислення клем. Такий процес можливий за рахунок википання електроліту;
  • Якщо своєчасно не відключити і тривалий час подавати заряд на готову до використання батарею, є великий ризик вибуху;
  • У морози при наявності глибокого розряду, падіння щільності електроліту, сильного розведення дистилятом рідини в банках, розчин може замерзнути;
  • Щільність електроліту необхідно регулярно контролювати;
  • В обслуговуються батареях контролю піддається рівень електроліту;
  • Менш популярні марки та виробники гарантують всього 2-3 роки безперервної роботи батареї.

гелевий акумулятор

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

За рахунок внесення в електроліт з’єднань кремнію конструктори домоглися гелеобразного стану. Від звичних свинцево-кислотних пристроїв дане обладнання принципом роботи не відрізняється. На відміну від рідких аналогів, гель утримує більшість газів і води всередині, що запобігає випаровуванню в більшій мірі і дозволяє зробити прилад не обслуговуються.

Якщо порівнювати навантажувальні характеристики звичайних батарей з показниками АКБ з заглушеним електролітом, то у рідких аналогів вони дещо краще.

Через підвищений внутрішнього опору гелеобразной маси стає більш складним зняття високих струмів. Також найгірша робота спостерігається при коротких режимах з високими струмами.

Вони відрізняються більшою чутливістю до температурного режиму середовища, що оточує гелевий акумулятор. Тому вони не здатні забезпечити стабільне зарядна напруга.

З усіх цих причин для батареї на гелеобразном електроліті потрібна особлива зарядний пристрій, що відрізняється від класичного, яке повинно забезпечувати нестабільність заряду не нижче 1% розносу від подаваного значення в будь-яку сторону.

Це дозволить запобігти великій газовиділення в електроліті. В акумуляторах GEL типу спостерігається більш висока стійкість до глибоких розрядів. Причому відсутня потреба в творі при нормальних умовах експлуатації обслуговування.

При порушенні будь-якого з правил процес старіння батареї запускається безповоротно і стрімко.

Для використання в якості автомобільного АКБ гелевих батарей потрібно дотримуватися в установці електроустаткування високі вимоги. Причиною цього вважається чутливість до низької температури і різке зниження через неї пускового струму.

У батареях типу AGM використовується технологія як в свинцево-кислотних, оскільки електролітична рідина в такому стані і знаходиться. Гелеподібна консистенція досягається за рахунок введення між електродами спеціального скловолокна, який утримує за допомогою капілярних явищ потрібний рівень рідини. Саме ця особливість істотно відрізняється такі АКБ від кислотних.

Дозування електроліту проводиться з можливістю наявності певної кількості вільних пір скловолокна. Такий підхід забезпечує можливість активної газової циркуляції і рециркуляції. Це дозволяє зробити такі акумулятори не обслуговуються.

важливо

Не менш важливою перевагою гелесодержащего АКБ вважається висока стійкість до вібрацій, зміни в просторі положення.

За рахунок більш високої стійкості до температурних перепадів і пов’язаного станом електроліту, гелеві батареї вважаються більш безпечними в процесі експлуатації.

плюси

Головні переваги даних батарей полягають в:

  • Збільшення терміну служби до 10 років, а для деяких брендових примірників цей показник досягає 14 років;
  • Якщо трапляється пошкодження корпусу, то протікання електроліту не буде, він повністю утримується капілярними явищами в скловолокна або через гелевою структури складу;
  • Перекидання, вібрації, перевертання не боїться;
  • В обслуговуванні не потребує;
  • Процес зарядки здійснюється більш швидко, ніж у аналогів на рідкому електроліті;
  • У порівнянні зі стандартними кислотними акумуляторами, може видавати до 1 кА струм запуску, в рідкісних випадках перевищує аналогічні показники звичайної кислотної батареї в 2-2,5 рази;
  • Відрізняється підвищеною стійкістю до високих розрядів;
  • Немає необхідності постійного використання, в режимі «очікування» без втрати вольтамперних характеристик може перебувати навіть рік.

Не варто забувати, що в силу недостатньої інформованості, відсутність у вільному продажу спеціальних зарядних пристроїв і відмінності техніки нашої країни для вітчизняного застосування є деякі недоліки. У більшості випадків вони просто виправляються або вирішуються.

мінуси

Найпоширенішими недоліками акумуляторів на гелевом електроліті вважаються:

  • Показники індикаторів повинні моніториться постійно;
  • В автомобілі для коректної та ефективної роботи приладу необхідна наявність складної електроніки;
  • Відрізняється чутливістю до дуже низьких температур, при зниженні до – 50 ° С структура гелю переходить в напівзамерзлий ламку консистенцію;
  • Вартість набагато вище, ніж свинцево-кислотних аналогів, що часом доходить до 18 тис. Руб. за одиницю;
  • Висока чутливість до струмів з високою напругою (більше 15 В), що може пошкодити структуру електроліту і привести до швидкого згасання батареї.

висновки

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

Вибір акумулятора залишається за водієм. Тільки він здатний адекватно оцінити наявність в своєму автомобілі потрібної електроніки, можливість експлуатації належним чином, здатність забезпечення потрібного зарядного пристрою і взагалі актуальність установки гелевого АКБ. Більш кращим залишається свинцево-кислотний акумулятор, який демонстрував свою надійність вітчизняним автолюбителям вже не одне десятиліття.

Якщо матеріал був для вас цікавий або корисний, опублікуйте його на своїй сторінці в соціальній мережі:

ᐈ Який акумулятор краще гелевий або свинцево-кислотний? ᐈ GEL vs AGM

Настав час змінювати акумулятор на автомобілі. Саме на даному етапі для власників технічних засобів настає складний момент: який акумулятор краще вибрати: гелевий або кислотний?  Широкий асортимент марок і модифікацій ускладнюють вибір, потрібна допомога фахівців.

З метою надання методичних рекомендацій, ми детально розглянемо в чому відмінність між гелевим і свинцево-кислотних акумулятором. Для прикладу покажемо, з чого складається автомобільна акумуляторна батарея.

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

Різниця між гелевою і лужної батареєю

Багато малодосвідчені автомобілісти вважають, що в машині головний двигун. Це помилково. Перше місце відведено системі електроживлення. Без іскри не запалиться горюча суміш, відсутній тиск, вихлопні гази, автомобіль не руйнує з місця. Першоджерело системи харчування – акумулятор, саме від нього надходить енергія в магістраль, і до стартера.

Абсолютно всі випускаються батареї є свинцево-кислотними. На сучасних АКБ повсюдно зустрічається абревіатура VRLA і SLA. У перекладі з англійської мови означає: АКБ відкритого / закритого типу. Іншими словами, яку обслуговує і обслуговуюча. В останньому випадку не потрібно систематично відстежувати рівень рідини.

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

З метою зниження частоти обслуговування, виробники застосовують одну з двох технологій: GEL (Gelled Electrolite) і AGM (Absorptive Glass Mat). Батареї, наповнені гелевим електролітом всередині мають желеподібну консистенцію. Як хімічного реагенту до складу доданий кремній, тому рідина не вихлюпується, не випливає, при будь-якому стилі водіння.

Багато по-старому припускаються грубої помилки, плутаючи гелевий і гелевий акумулятори. Фактично, хімічний газ гелій не має ніякого відношення до АКБ. Принцип роботи заснований на рекомбінації газів, внаслідок цього вода всередині розпадається на водень і кисень.

Хаотично переміщуючись по периметру, молекули розпаду знову відновлюються, утворюють воду. Вищезгаданий гель активно вбирає воду, перетворюючи консистенцію в електроліт. Вийшов такий собі замкнутий цикл, не потрібно доливати воду, так як вона просто не випаровується.

На відміну від гелевого (Gelled Electrolite), кислотно-лужний AGM акумулятор має всередині мати з скловолокна. Після процесу розпаду вода вбирається матами, перетворюється в електроліт. Єдиний недолік такого типу – витікання електроліту при точковому ударі, деформації, аварії. Ось чому при покупці нового акумулятора віддають перевагу технологією GEL VRLA.

Головними відмінностями між гелів і кислотними акумуляторами є те, що кислотні мають в кілька разів меншу питому ємність, а також частий постійний розряд для кислотних є критичним, оскільки в майбутньому це призведе до скорочення кількості циклів «розряд-заряд».

мультигелевий акумулятори

Це не окремий тип АКБ, найчастіше, його прирівнюють до AGM. Маркування мультигелевий позначається символами «MG». Вартість такого акумулятора трохи нижче гелевого. Переважна більшість батарей необслуговуваного типу. Це слід враховувати при покупці.

Чим відрізняється гелевий GEL від AGM акумулятора?

Досить великою популярністю користуються акумулятори AGM. Однак, чим відрізняється гелевий акумулятор від лужного, що використовує рідку кислоту утримувану в порах сепаратора.

Така конструкція допомогла досягти абсолютної герметичності акумуляторного корпусу, а також забезпечити можливість продовжувати функціонувати в разі тих чи інших порушень.

AGM відзначилися своєю стійкістю до температурних перепадів, вібрацій, глибоких розрядів, а також своєю довговічністю. Серед недоліків – перезаряд згубно впливає на agm акумулятори.

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

До плюсів гелевих можна віднести герметичність, яка блокує іспореніе. У них дуже мале внутрішній опір, всього лише 3-4 мОм. Саме від нього залежить віддача струму. Підведемо підсумок:

  • рідина в гелевом акумуляторі повністю заповнює порожнину батареї, свинцеві пластини, що підвищує ефективність, якість і тривалість роботи;
  • показник реадсорбції газів трохи нижче AGM типу. В останньому він становить 98% проти 96%. Нерідко після трьох років активного використання зустрічаються перепади в напрузі, провали, збільшення навантаження в ланцюзі;
  • відсутність фізичної можливості відтоку газів призводить до здуття АКБ. В кінцевому підсумку корпус дає тріщину, витікає рідина;
  • навіть найнезначніші замикання в мережі виводять з ладу акумулятор;
  • допускається установка гелевою батареї в будь-якому положенні, крім перевернутого;
  • середня вартість гелевих на 30% дорожче аналогів.

Який акумулятор краще гелевий або кислотний?

Кінцевий вибір за покупцем, але бути озброєним знаннями ви зобов’язані. За умови дотримання основних правил експлуатації, тривалість ресурсу становить 6 років активного використання. Більше про гелевих акумуляторах читайте тут. 

Гелеві і свинцево-кислотні акумулятори. У чому різниця?

Який акумулятор краще, гелевий або кислотний? Порівнюємо і робимо висновки

Ми рекомендуємо всім клієнтам, які хочуть придбати гелевий акумулятор , уважно ознайомитися з текстом даної статті. Будуть розкриті всі основні моменти, які впливають на вибір моделей. Матеріал буде особливо цікавий покупцям, які зазнають труднощів з покупкою.

У нашій практиці почастішали випадки питань від клієнтів. Найчастіше звучить одна і та ж фраза: “Який акумулятор краще – гелевий або свинцево-кислотний ?”.

Також можна зустріти запити в службу підтримки, які виглядають так: “Які саме у вас акумулятори – свинцево-кислотні або все-таки гелеві?”. Зустрічаються і особливі випадки: клієнти люто наполягають на продажу гелевих моделей і зовсім не хочуть слухати аргументи фахівців.

При цьому покупці не вникають в саму суть проблеми: використання такої продукції не принесе бажаних результатів в конкретно описаному випадку застосування.

Ще один приклад технічної безграмотності – узагальнення всіх моделей і зарахування всіх акумуляторів необслуговуваного типу до гелевих. Ми зробимо все можливе, щоб ви поповнили свої знання і змогли зробити правильний і усвідомлений вибір.

Гелеві акумулятори (іноді називають GEL або VRLA ) – це окремий вид в сімействі герметичних необслуговуваних акумуляторів.

Їх конструкційна особливість досягається іммобілізацією електроліту за допомогою спеціальних пластин або використанням спеціального наповнювача з силікону, який пов’язує сірчану кислоту. Нерідко в мережі можна придбати «гелієві» акумулятори або «мультигелевий» моделі, які не мають нічого спільного з існуючими товарами.

Ми просимо клієнтів ретельно знайомитися з такими пропозиціями і уникати їх за всяку ціну. Розплата за неуважність і непоінформованість – втрачений час, втрачені гроші і непотрібна головний біль.

Основні особливості гелевих акумуляторів

  • Електроліт у вигляді гелію повністю заповнює вільний простір між пластинами, не виключено наявність сепаратора.
  • Що стосується переробки газів, що утворюються в процесі електролізу, то їх повторне використання досягає 97 відсотків. Цей показник трохи гірше, ніж у моделей AGM типу (до 99%).
  • У гелевом електроліті іони знаходяться в щільному середовищі, а тому показники їх рухливості трохи знижені. Це негативно відбивається на зарядних і розрядних характеристиках. Все відштовхувальні струми, які розвиваються в батареях, нижче на 40 відсотків в порівнянні з AGM типом. Неодноразово помічені випадки зниження провалу в напрузі, особливо при збільшеною навантаженні. Це призводить до того, що спрацьовують захисні пристрої, а обладнання працює в нестандартних режимах. Гелеві акумулятори не слід використовувати для завдань, які пов’язані з управлінням електричним струмом.
  • Зарядні показники впираються в позначку 0,2 С10. Якщо даний показник перевищено, то акумулятор може збільшитися в розмірах, «роздутися». Цей процес пов’язаний з накопиченням надлишкових газів, отримані в результаті електролізу.
  • Гелеві акумулятори вимагають якісні параметри зарядного напруги – а тому потрібно використовувати стабільні джерела енергії, з мінімальними показниками пульсації. Якщо не дотримуватися цих вимог, акумулятори перегріваються і отримують надлишковий заряд.
  • Будь-яке, навіть короткочасне коротке замикання, призводить до знищення акумулятора. Навіть в тих випадках, коли ви замикаєте металевим предметом різні полюси на короткий проміжок часу. Гелевий склад сприяє підвищеній фіксації пластин і уповільнює корозійні процеси. Цей фактор знайшов своє відображення в циклах заряду і розряду. Показники гелевих акумуляторів в три рази вище, ніж у простих АGM моделей (не плутати з новими АGM останнього покоління ). Це важлива перевага відображає основну сферу застосування виробу.
  • Крім того, гелеві акумулятори можуть використовуватися в будь-якому положенні – крім перевернутого. АКБ зі зв’язаним гелевим електролітом мають низькі показники саморазряда. А тому такі моделі краще застосовувати в режимах тривалого розряду малим струмом.

На основі наведених характеристик можна зробити відповідні висновки: гелеві акумулятори мають кращі параметри циклічного ресурсу і переваги в саморозряд. Всі інші якості значно поступаються акумуляторів AGM типу, в тому числі і за ціновими показниками.

Гелеві моделі на 30 відсотків дорожче своїх AGM побратимів. Вибір за вами, дорогі клієнти. Ми сподіваємося, що всі представлені дані допоможуть вам придбати якісний, а найголовніше – затребуваний тип акумуляторів. І жоден з продавців не зможе обдурити вас в процесі покупки.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…