Чому з вихлопної труби капає вода: ознакою чого це є

Вітаю, дорогі друзі! Багато з тих, хто експлуатує авто, напевно стикалися з ситуацією, коли з вихлопної труби капає вода.

При цьому деякі тут же починають панікувати, вважаючи, що подібні явища мають серйозні причини. Запускаючи двигун, під час прогріву вихлоп дійсно часто ширяє. Причому не варто плутати це саме з димом.

Найчастіше випаровування і воду з вихлопної системи добре помітно взимку або восени, під час вологої і холодної погоди. Хоча зустрічається і влітку. Але чи так небезпечно утворення парових хмар і краплі рідини, що виходять через вихлопну трубу транспортного засобу ?! Насправді все не так страшно.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Основою такого явища виступає конденсат. Саме через нього вода часом буквально ллється, залишаючи після себе пляму на асфальті. Давайте розберемося в причинах і в тому, що потрібно робити в подібних ситуаціях.

Можливі причини

Для початку слід дізнатися, чому саме може з’являтися вода і що це взагалі таке відбувається з автомобілем.

Причому не має ніякого значення, купили ви абсолютно новенький Рено Каптур, або експлуатуєте старенький ВАЗ 2114. Характерна ознака у вигляді води, що капає, що часто доповнює білий дим, зустрічається на будь-яких автомобілях.

Тому на форуми з подібними питаннями звертаються власники транспортних засобів різних категорій, починаючи від стареньких, часом навіть радянських машин, закінчуючи розробками провідних автокомпаній, випущених мало не кілька місяців тому.

У більшості випадків автомобілісти стикаються з простим фізичним явищем під назвою конденсат. Його утворення зумовлене найпростішими законами фізики.

Але є випадки, коли вода і велика кількість пара говорить про серйозні несправності, таких як пробита прокладка головки блоку або навіть тріщина в ГБЦ.Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Перш ніж думати про те, як видалити воду з глушника, розберемося з причинами її появи.

Всі ДВС в процесі роботи нагріваються до дуже високих температур. Відведення тепла забезпечується наявністю системи охолодження. При цьому вихлопний тракт все одно залишається нагрітим.

Приймальні труби і випускний колектор можуть прогріватися до 500-700 градусів Цельсія, що обумовлено знаходженням близько мотора. А труби, розташовані трохи далі, як і глушник з резонатором, не так перегріваються.

Хоча показники температур все одно бувають високими.

Порада

Коли мотор зупиняється, то пар починає поступово осідати на внутрішніх стінках. Пар, як ви знаєте, є одним з агрегатних станів води.

Саме ці пари поступово перетворюються в звичайну воду. Ось чому при холодному пуску найчастіше спостерігається вихід води з вихлопу, але на прогрітому двигуні все проходить, оскільки висока температура сприяє повному випаровуванню вологи.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Чого варто побоюватися

Ранньою весною, а також восени і взимку конденсована волога часом навіть замерзає. Нічого катастрофічного в цьому немає. Особливо, якщо білий дим і краплі води перестають стікати після прогріву ДВС.

Таке явище вважається нормальним для раннього весняного і осінньо-зимового періоду. Причому найактивніше накопичення води у вихлопній системі відбувається саме тоді, коли машина експлуатується в режимі коротких поїздок.

Стара волога не встигає випаруватися, і паралельно з’являється новий конденсат. Спостерігаючи щось подібне, що проходить після виведення машини на робочий температурний режим, переживати не варто взагалі.

Це природні фізичні процеси.

Інша справа, коли після прогріву пар все одно з’являється у великому обсязі. Про чорний дим або синій взагалі говорити не доводиться. Це трохи з іншої категорії.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Автомобілісту варто звернути увагу не тільки на колір рідини, але також і на характер диму. Про це розповім трохи пізніше.

І так, мотор прогрівся, але клуби пара все одно виходять з труби. Тут варто звернути увагу на наступні ознаки можливої ​​несправності:

  • У розширювальному бачку закипає рідина охолодження. Не найкраща ознака, причини якої бувають різними;
  • У тому ж розширювальному бачку падає рівень рідини. Причому після додавання ОЖ знову йде за короткий проміжок часу;
  • Якщо перегазовати, з вихлопу йде густа хмара пара, яка супроводжується краплями вологи;
  • Спрацьовує температурний датчик і повідомляє про перегрів силової установки.

Неприємна ситуація, часто вимагає розбирання блоку циліндрів і демонтажу його головки. Не помітити пробиту прокладки складно.

Крім порушення цілісності прокладки ГБЦ, не виключається деформація поверхні зіткнення між блоком і його головкою.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Зверніть увагу на дим і колір рідини

Ми вже з’ясували, що при холодному моторі в процесі прогріву двигуна нічого страшного в появі води і білого диму немає. Це просто пар, який незабаром випарується повністю, і капати з труби перестане.

Але буває так, що характер диму зовсім інший, темний або сизого відтінку. Паралельно випливає не просто вода, а якась чорна рідина. Часом автомобілісти відзначають, що колір води жовтий.

Варто розглянути всі ці ситуації і можливі причини з виникнення.

  • Сизий дим і темний колір рідини. Якщо хмари диму густі і характеризуються таким кольором, тоді напевно зносилися елементи циліндро-поршневої групи, відбулося залягання поршневих кілець. Потрібно терміново звернутися до досвідченого моториста;
  • Дим чорний і рідина аналогічного кольору. Тут доведеться перевіряти стан паливної системи. Відбувається перевитрата пального, паливо змішується з маслом через порушення цілісності з’єднань, прокладок та ін .;
  • Сизий, але слабкий вихід диму найчастіше пов’язаний з задубілим маслоз’ємними ковпачками. Їх доведеться міняти. Якщо у вас турбомотор, тоді не виключається поломка самого турбокомпресора .;
  • Жовтий колір води. Тут ситуація неоднозначна. Багато автомобілістів стверджують, що жовтий колір обумовлений фарбуванням палива на деяких АЗС. Це цілком відповідає реальності, тому виключати такий варіант не варто. Або ж вихлопна система проржавіла зсередини, тобто жовта вода є банальним наслідком утворення іржі.

Чоний дим.

Нічого хорошого в чорному димі немає. У переважній більшості випадків погано або неправильно згорає паливо. Самі ж причини можуть критися в затиснутих клапанах, забитих форсунках, поломки карбюратора, забитому повітряному фільтрі, збитий насосі високого тиску та ін.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Заходи профілактики

Якщо вас турбує наявність крапель води і білого диму (пара), але ніяких інших ознак несправностей двигуна немає, переживати не варто. При бажанні можна дотримуватися кількох простих правил, щоб утворення конденсату відбувалося в меншому обсязі.

Для зменшення виходу пара можна:

  • періодично їздити не тільки на короткі дистанції, але здійснювати і далекі поїздки;
  • виконати в резонаторі отвір, через яке буде виходити конденсат;
  • гарненько погазувати при прогрітому двигуні, після чого заглушити його.

До речі, на деяких авто отвір для зливу передбачено ще з заводу. Тут додатково нічого свердлити не потрібно.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

І ще пару слів скажу щодо замерзання води у вихлопній системі. Якщо лід утворюється в вузьких проходах, тоді порушиться процес відведення вихлопу, двигун перестане нормально заводитися або буде глухнути.

Щоб не допустити негативних наслідків від замерзання конденсату взимку, можна застосувати кілька методів:

  • прочистити трубу, якщо лід з’явився в доступному для ручної очистки місця;
  • відігнати машину в теплий гараж або на СТО;
  • включити обігрівач біля автомобіля;
  • скористатися будівельним феном;
  • викликати майстрів, здатних вирішити цю проблему;
  • відігнати авто на автомийку і обдавши вихлоп гарячою водою.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Варіантів, як бачите, досить багато. А ось бездумно шарахатися по вихлопній трубі молотком або іншими подібними предметами категорично не рекомендую.

Звідки береться вода?

Головна проблема конденсату – непомітність. Більшість з нас просто не звертає увагу на його появу, поки кількість рідини не стане помітним неозброєним оком. Взимку, коли вода постійно переходить з одного стану в інший, це особливо небезпечне явище. Але і влітку рідина, що капає з вихлопної, теж не віщує нічого доброго.

Сам по собі конденсат – це в основному вода, яка утворюється при переході з газоподібного стану в рідке. У природі він формується постійно, але збитків не завдає. Але ось для автомобіля може стати проблемою.

Він може формуватися не тільки в глушнику, а й у міністерстві внутрішніх справ системах автомобіля: паливної, масляної, а також в системі охолодження. Він також накопичується в салоні, закритих ділянках кузова. У будь-якому випадку, шкоди від цього є.

Але його ступінь в кожному окремому випадку відрізняється.

У момент, коли ви глушите двигун, починається утворення конденсату в вихлопній трубі. Навіть якщо машина нова і повністю робоча. Це природне явища, від якого захиститися неможливо. Зовні вся система охолоджується куди швидше, ніж усередині.

Всередині глушника з’являються невеликі скупчення вологи, які за короткий час замерзають і покривають «нутрощі» крижаною кіркою.

Зверніть увагу

Фахівці стверджують, що особливої ​​шкоди в даному випадку це явище не завдає, проте багато водіїв ставляться до нього з побоюванням.

Справа в тому, що невелике скупчення вологи в глушнику при активній експлуатації автомобіля може, навпаки, свідчити про його справності і правильній роботі. Ось кілька прикладів того, як і чому відбувається утворення конденсату:

  • При активній експлуатації авто він буде формуватися завжди. У холодну пору року поїздки на машині і, зрозуміло, нагрів двигуна стають головною причиною його утворення;
  • Автомобілі з автозапуском сильніше схильні до цього явища. Труба прогрівається максимум за 20 хвилин, замерзлий конденсат тане, але ще не встигає випаруватися, а під потоком вихлопних газів вихлюпується назовні.
  • Якщо ви різко натиснете педаль газу, рідина з вихлопної труби вийде активніше через більшого тиску в вихлопної.

Висновок: якщо взимку в мінусову температуру капає вода з глушника, а кількість її невелика, це ще не привід для паніки і не причина їхати на найближче СТО, щоб проводити ретельну діагностику і ремонт.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсатКапає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсатКапає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсатКапає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсатКапає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсатКапає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Які небезпеки таїть в собі конденсат?

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Утворюючи в глушнику, практично ніякої шкоди він не завдасть. Хоча і стає згодом головною причиною корозії. Але взимку процес корозії відбувається набагато повільніше, ніж в теплу пору року. Якщо взимку машину не прогрівати хоча б раз в день, кількість замерзлого конденсату в вихлопній може збільшиться до того рівня, що машина просто не буде заводитися вже через пару днів простою. Деякі радять, щоб уникнути подібних неприємностей просвердлити невеликий отвір в резонаторі, щоб непотрібна волога стікала. Однак таке рішення – не найкраще. Проблема в тому, що корозія металу навколо зробленої вами дірки відбуватиметься значно швидше. Як наслідок, після невеликої кількості часу вам доведеться повністю міняти вихлопну трубу. Погодьтеся, якби такий метод був дієвим,

Інша річ, коли конденсат накопичується в інших системах вашого автомобіля:

  • У двигуні. На горловині масло-заливний кришки може утворюватися білий наліт. Це теж вода, а вірніше – ознака її відсутності, що само по собі стає причиною багатьох додаткових проблем. Такий наліт може утворюватися і біля клапанів при пошкодженні прокладки, і на інших ділянках. Частина його теж може потрапляти в вихлопну трубу і виходити через неї. Це також може бути використовуваний вами антифриз, коли він потрапляє в масляну систему автомобіля. При цьому безпосередньо двигун може почати сильніше грітися. Але якщо нічого подібного не спостерігається, то турбуватися нема про що. У процесі змішування води і масла на поверхні двигуна також досить часто утворюється шар вологи. Однак в даному випадку вона в вихлопну трубу не потрапляє, і побачити її можна тільки заглянувши під капот. Але при нагріванні двигуна наліт швидко змивається і не становить загрози. Швидше за все, білий наліт з’являється через недостатню кількість води в маслі. При необхідності можна просто трохи її додати і розмішати. Заміну масла робити при цьому не обов’язково.
  • В бензобаку. Тут головна причина – низькоякісний бензин. У ньому може знаходитися деяка кількість води. Особливо, якщо ви заправитеся на старій заправці. У тих, хто їздить з повним баком і залишає машину в теплі, з цих проблем немає. При малій кількості вільного простору конденсату просто ніде утворюватися. Але якщо в баку палива мало, кількість вологи сильно збільшується. Однак, коли машина взимку знаходиться на вулиці, то різниця температури повітря і вашого паливного бака мінімальна. Тому роса практично не з’являється. А ось якщо залишати машину в теплому гаражі, то все відбувається з точністю до навпаки.

Вода в баку, яка також частково потрапляє в глушник, є не дуже хорошим знаком. Іноді вона може стати причиною збоїв в роботі свічок або паливного насоса. Але з бака волога також може потрапляти рухову систему.

Для дизельних двигунів це особливо небезпечно, адже через це можуть замерзати паливо-проводи, і фільтр тонкого очищення.

Сьогодні існують спеціальні удалители води, які вступають в хімічну реакцію з водою і перетворять її в речовини, які легко згорають разом з паливом, не потрапляючи при цьому в інші системи.

Головна проблема в тому, що в вихлопну трубу ця волога потрапляє далеко не завжди, тому залишається непоміченою до останнього. Але якщо ви бачите, що кількість виходить через неї рідини значно зросла без видимих ​​на те причин, потрібно ретельно вивчити інші системи автомобіля і перевірити їх на наявність конденсату.

Як боротися з водою в глушнику і чи варто це взагалі робити?

Для того, щоб волога не так активно накопичувалася в глушнику і швидше з нього виходила, є кілька дієвих способів:

  • Якщо у вашій машині є функція автоматичного прогріву і вона запускається кілька разів за ніч, але при цьому вранці рідина все одно продовжує капати з вихлопної, досить просто збільшити час прогріву. Справа в тому, що при короткочасному прогріванні глушник просто не встигає нагрітися до потрібної температури. Крім того, можна використовувати підігрівач.
  • Завжди ставити машину в гараж, якщо такий є.
  • Спробуйте замінити паливо на більш дороге. Цілком може бути, що значна частина використовуваного – це просто вода.
  • Щоб вода виходила в стані пара, а не рідини, можна завести двигун почекати пару хвилин, а потім поставити під нахилом передом вниз. Але цей варіант не особливо дієвий. Він не зменшує кількість конденсату, а просто змінює його форму. Однак, в деякій мірі знижує швидкість корозії металу глушника через вологу.
  • Також можна утеплити сам глушник негорючим утеплювачем або зробити додатковий рідинний підігрів.

Але всі ці дії все одно не захистять від появи конденсату взимку. Різниця температур за фактом нікуди не дівається. Ви тільки можете трохи знизити її, але повністю проблему це не вирішить.

Залежно від якості самого глушника він може прослужити вам від п’яти до десяти років. Далі в будь-якому випадку доведеться його замінити на новий.

Бажано від виробника і з додатковим захистом від корозії.

Корозія глушника, всупереч усталеній думці, утворюється в основному не через конденсату, а через агресивне середовище, що створюється вихлопними газами. Вода в глушнику – це лише один з факторів, що впливають на швидкість і ступінь корозійних процесів.

Боротьба з конденсатом, виходячи з цього, є часто порожній і марною тратою часу. Турбується слід тільки тоді, коли разом з водою з глушника йде густий білий дим. Це сигнал, що прийшов час замінити прокладку циліндрового блоку.

Та й то це потрібно тільки в тому випадку, якщо рівень антифризу став набагато швидше знижуватися.

Більшість автомобілістів хвилює не стільки чому з глушника капає вода, а яку загрозу це явище несе їх автомобілю. Як бачите, в переважній кількості випадків ніякої серйозної небезпеки таке явище саме по собі не несе. Однак регулярний огляд інших внутрішніх систем при цьому обов’язковий.

Всерйоз турбується варто тільки в тому випадку, якщо разом з конденсатом виходить дим непривичного кольору. Це вже може свідчити про несправності паливної системи або двигуна. В інших же випадках у вас немає особливих причин для занепокоєння.

Вода і дим з труби глушника: причини, чи потрібно з цим боротися

При запуску автомобіля нерідко можна помітити, що під час прогріву двигуна тече вода з глушника, а також йде пар. Особливо це явище помітно в холодну або мокру погоду, і багатьох автовласників турбує, чому ллється вода.

Але освіту парового хмари і рідини, що виходить з вихлопної труби, далеко не завжди говорить про несправності силового агрегату, конденсат утворюється відповідно до закону фізики, і його ще ніхто не відміняв.

Хоча в деяких випадках поява води і рясного пара може свідчити про пробитою прокладки головки блоку, тріщині в самій ГБЦ, і тоді вже привід для занепокоєння є, необхідний ремонт мотора.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Причини утворення води і пара в глушнику

Двигуни внутрішнього згоряння (ДВЗ) автомобілів при роботі розігріваються до високої температури, відведення тепла забезпечує система охолодження, але вихлопної тракт залишається досить гарячим.

Так, наприклад, випускний колектор і прийомна труба, що знаходяться в безпосередній близькості від силового агрегату, можуть розігріватися до 500-750ºC, далекі від движка труби, глушники і резонатори розжарюються не так сильно, але все одно нагрів тут дуже великий.

Після зупинки мотора залишився в випускних трубах пар осідає на стінках заліза, остигаючи, перетворюється в воду.

важливо

Саме з цієї причини, коли відбувається запуск холодного двигуна, з вихлопної труби можна побачити, як бризкає вода, ще в міру прогріву машина починає парити (йде білий дим).

Але при справному двигуні таке явище може спостерігатися тільки при холодному ДВС, при прогріванні до робочого стану всі ці ознаки повинні зникнути.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Чи можна усунути текти води з вихлопної труби

При прогревах в осенне-зимний и ранний весенний период из глушителя идет вода достаточно часто, особенно активно скапливается влага в выхлопе при коротких поездках (не успевает испаряться). Другое дело, если пар продолжает клубиться на хорошо прогретом ДВС, здесь есть повод для беспокойства. Признаками неисправности в таком случае может быть:

  • закипание тосола в расширительном бачке;
  • уменьшение уровня жидкости в охлаждающей системе;
  • неровная работа ДВС на всех оборотах (двигатель троит);
  • появление густого пара и капель влаги из выхлопной трубы при перегазовке;
  • повышение температуры по датчику выше допустимой нормы.

Чтобы устранить дефект, необходимость снимать головку блока, производить диагностику с помощью визуального осмотра. Как правило, пробитую прокладку сразу видно, чтобы выполнить диагностику ГБЦ, делают опрессовку.

Також у головки блоку може бути деформована поверхня, прилегла до блоку циліндрів, в гаражних умовах вона перевіряється штангенциркулем або рівним краєм металевої лінійки і щупом для регулювання клапанів, при деформації площину краще вирівнювати на фрезерному верстаті.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Якщо вода потрапила в глушник природним шляхом (скупчився конденсат), позбутися повністю від неї вийде навряд чи. Але зменшити вихід пари і вологи при прогріванні все-таки можна так:

  • намагатися хоча б іноді здійснювати не тільки короткі, але і довгі поїздки;
  • зробити в резонаторі (глушнику) невеликі отвори для виходу конденсату;
  • провести досить довгу прогазовке на прогрітому двигуні перед тим, як його заглушити.

Потрібно відзначити, що на деяких автомобілях отвори для зливу конденсату в резонаторах (глушники) передбачені заводом-виготовлювачем, тому допрацьовувати такі елементи немає ніякої необхідності.

Конденсат в глушнику влітку

Звідки вода в глушнику накопичується взимку і восени, зрозуміло, але чому конденсат накопичується у вихлопній системі влітку? Відповідь досить простий: і в літній період бувають перепади температур, випадають опади, а в деяких регіонах трапляються похолодання і навіть іноді заморозки. У суху теплу погоду пар з труби глушника практично не йде, але це не означає, що конденсованих не відбувається. Адже якась частина води в трубах і банках «випуску» все одно осідає, просто ясним днем ​​пар не так помітний на сонці.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Пророблення отворів в глушнику (резонаторі)

При справному двигуні утворення конденсату не викликає серйозних проблем за винятком одного моменту: скупчилася в банках глушника волога, яка тривалий час перебуває всередині, сприяє виникненню іржі, через це елементи випускної системи можуть вийти раніше з ладу. Зрозуміло, багато що залежить від якості металу, але на бюджетних машинах деталі «випуску» іржавіють досить швидко.

Зробити отвори в «глушітельной» банку просто, роботу зручно робити на ямі або підйомнику в гаражі, де є електрика. Для цього знадобиться електродриль і свердло приблизно на 1,5-2 мм, виконуємо операцію так:

  • спускаємося під машину (піднімаємо авто на підйомнику), знаходимо задню банку глушника, за допомогою дриля і свердла проробляємо отвір (бажано в найнижчій точці);Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат
  • діяти дрилем необхідно дуже акуратно, так як при просверливании металу практично завжди починає витікати вода, тому електроінструмент потрібно вчасно встигнути прибрати в сторону;Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат
  • також можна виконати і другий отвір знизу з іншого боку банки, до речі, на деяких автомобілях можуть встановлюватися глушники з двома подібними технологічними отворами.

Деякі автовласники вважають, що після розсвердлювання в цьому місці почне більш інтенсивно іржавіти метал, скоротиться термін служби випускної системи.

Але це питання спірне, тому що невідомо, від чого швидше згниє глушник: від води, що знаходиться всередині, або від зробленого отвору.

Хоча і так середній термін служби деталей «випуску» дорівнює приблизно трьох років, у більш дорогих автомобілів вихлопні труби служать зазвичай довше.

Особливості доопрацювання глушника для зливу конденсату

Далеко не всі глушники швидко іржавіють, є навіть недорогі моделі машин, на яких задня банку без доопрацювання і будь-якого ремонту може прослужити до 10 років (наприклад, Renault Logan).

Іржавіння найчастіше піддається метал випускної системи на китайських авто, це стосується автомобілів Chery, Lifan, Great Wall. Також недовго «ходять» багато неоригінальні запчастини, тому всі вони потребують доопрацювання, і злив води тут не завадить.

Чому отвори робляться на самій задній банку, внизу і певного діаметру, пояснити нескладно:

  • якщо свердлити ближче до двигуна, в салон будуть частково потрапляти вихлопні гази, що, безумовно, принесе чимало незручностей і неприємностей пасажирам і водієві;
  • при розмірах отворів більшого діаметра з’явиться додатковий призвук гарчить глушника (хоча комусь, навпаки, звук подобається);
  • при більш високому рівні свердління вода з банки повністю не вийде, процес іржавіння триватиме.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Характер диму з випускної труби

При наявності конденсату в системі вихлопу з задньої труби витікає вода і йде пар (білий дим), але колір відпрацьованих газів може бути іншим, і він вже точно вказує на несправність в автомобілі. Отже, що може означати колір диму:

  • сизий, що виходить з глушника густими клубами, свідчить про знос деталей циліндро-поршневої групи, залягання поршневих кілець;
  • чорний, говорить про проблеми паливної системи, велику витрату палива.

Якщо автомобіль димить з сизим відтінком несильно, і зазвичай відразу після запуску ДВС, причиною такої несправності в основному є «задубілі» маслос’емниє ковпачки.

Димлення цим кольором при переході авто на знижену передачу і з підгазування – «втомилися», не тримають, залягли поршневі кільця, через що в значній мірі витрачається масло, хоча мотор може і не втратити при цьому потужність.

Якщо мотор з турбокомпресором, також може бути несправною турбіна.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Чорний дим в будь-якому випадку свідчить про погану (неправильному) згорянні палива, в залежності від типу двигуна причиною дефекту можуть бути:

  • забиті паливні форсунки;
  • дефектний датчик витрати повітря;
  • перелив карбюратора;
  • затиснуті клапана ДВС;
  • невідрегульований насос високого тиску (для дизелів);
  • засмічений повітряний фільтр.

При чорному і сизому Димлення необхідно займатися діагностикою, з’ясовувати причину поломки, експлуатувати з такими дефектами авто не слід.

Замерзання глушника через скупчування в ньому конденсату

Якщо машина залишається взимку в мороз на відкритій стоянці, в системі випуску може зібратися багато вологи, а застигає вода нерідко в низько розташованому коліні і в вузькому місці.

В результаті лід перегороджують прохід відпрацьованим газам, виникають проблеми з запуском ДВС – машина буде заводитися, потім відразу ж глухнути.

У таких випадках необхідно відігрівати або отстукивать (прочищати) вихлопної тракт, але в цілому є кілька варіантів рішень:

  • спробувати прочистити трубу, якщо лід утворився ззаду (не в коліні між банками);
  • відбуксирувати авто в теплий гараж або на станцію техобслуговування;
  • відігріти «випуск» за допомогою будівельного фена;
  • скористатися послугами виїзних фахівців;
  • відігнати машину на автомийку для відігрівання глушника за допомогою гарячої води.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Гріти за допомогою відкритого вогню (газовим пальником, паяльною лампою і так далі) не рекомендується, всі інші методи можна розглянути. І щоб уникнути повторення подібних випадків, отвори в глушнику потрібно все-таки зробити, також слід прогазовивать авто для видування конденсату перед постановкою на стоянку, робити це і при автозапуску, ставити машину не на спуск, а на підйом.

 

З глушника капає вода: причини, наслідки, способи усунення проблеми

Конденсат у вихлопній системі автомобіля виникає при змішуванні холодного і гарячого повітря. Капає вода з глушника завжди лякає початківця автовласника. Чи так це страшно і які негативні наслідки можуть бути?

Звідки береться вода в вихлопної?

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Водяна пара має властивість перетворюватися в конденсат. У машині конденсат збирається в багатьох місцях – в системах вихлопу і охолодження, в магістралях палива і холодоагенту. Також накопичується волога в салоні і важкодоступних нішах кузова.

Після зупинки двигуна конденсат починає утворюватися в системі вихлопу. Це відбувається навіть на нових авто, повністю робітників.

Пояснюється тим, що зовні система охолоджується значно швидше, ніж усередині. Тому з глушника бризкають краплі води. Вони можуть швидко затвердіти, покривши внутрішні частини глушника крижаною скоринкою.

Великого збитку не буде, хоча багато водіїв упевнені в зворотному.

Природне утворення вологи в системі вихлопу неминуче. Найбільш інтенсивним воно є:

  • після активної експлуатації автомобіля;
  • на машинах з автозапуском;
  • після різкого натискання на педаль акселератора.

Якщо конденсат з’являється при температурі нижче 0 і його трохи, нічого страшного.

Вода з глушника: причини

Є 2 причини, чому з глушника капає вода. Конденсат може з’являтися ззовні – коли сніг і дощ проникають всередину автомобільних систем. У другому випадку волога формується прямо в вихлопі, так як будь-який двигун працює на паливно-повітряної суміші.

На гарячому моторі утворюється пара, кількість якого збільшується через різкі перепади температур.

Конденсат може накопичуватися і в інших системах автомобіля:

  • У самому двигуні. Білий наліт у горловини – сліди конденсату.
  • Біля клапанів (через пошкодження прокладки).
  • В системі мастила (через холодоагенту).
  • У паливному баку (через використання низькосортного пального).

Намагайтеся тримати бак заповненим по самі вінця, а машину ставити в закрите приміщення. Тоді ризик виникнення вологи в баку буде мінімальним.

Волога всередині автомобіля – велика проблема, адже вона може не доходити до глушника, залишаючись непомітною.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Рідина значно прискорить знос елементів. Тому варто регулярно перевіряти підкапотний простір, своєчасно проходити ТО.

Наявність конденсату в паливному баку можна визначити по важкого запуску двигуна або по його перебоїв. Потрапляє волога всередину резервуара разом з низькоякісним паливом.

При заправці дивіться на ціну бензину або солярки. Якщо вона значно нижча за ринкову, насторожитеся, не поспішайте радіти. Октанове число легко підвищується синтетично, за допомогою добавок. Тому краще заїжджати на перевірені, брендові автозаправки.

Досвідчені автомобілісти намагаються завжди тримати паливний бак повним. Це не примха, а можливість уникнути появи конденсату навіть з низькосортних паливом. Для вологи всередині резервуара просто не залишається місця.

І навпаки, регулярні часткові заправки сприяють затриманню вологи в бензобаку і інших системах авто.

Чи не менше клопоту з конденсатом в двигуні. Сюди він потрапляє з паливного резервуара. Ознака проблеми – надмірне нагрівання мотора. Потрібно оглянути машину на предмет наявності дірявих прокладок або клапанів. Якщо волога на самому ДВС, це можна визначити по плямам мастила на корпусі двигуна. Масло змішується з гарячим повітрям, випаровується, осідає у вигляді конденсату.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Позбутися від вологи в баку і двигуні вдасться, застосувавши хімію – особливі ферменти розчиняються у воді. Формуються з’єднання, які легко згорають в процесі роботи двигуна, не завдаючи шкоди моторної установки.

Вода частіше утворюється в автомобілях із сучасною системою очищення відпрацьованих газів. Конденсат може випливати з глушника прямо під час їзди. Він виникає в каталізаторі, окислюється платину, паладій і інші шкідливі сполуки, що надходять з двигуна. В результаті реакції утворюються вуглекислий газ і водяну пару, який залишається на стінках труби.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Чим загрожує вода в глушнику

Природний прозорий конденсат проблеми із себе не представляє, якщо його мало. Це просто вода – її скупчення, навіть навпаки, говорить про справність всіх систем. Гірше йдуть справи, якщо колір у вологи незвичайний, виникає густий чорний дим.

Небезпека №1 – конденсат може перетворитися в лід. Це загрожує розривом глушника або резонатора. Крім того, при замерзанні води закупорюються важливі канали, що з’єднують мотор з іншими системами. Тому машину дуже важко, майже неможливо завести.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Небезпека №2 – корозія. Внутрішні порожнини вихлопної системи швидко іржавіють. Наприклад, на перших автомобілях ВАЗ резонатори і штани згнивають практично за 3 роки, хоча і були виготовлені з міцної сталі.

З нержавіючим глушником іномарок справи йдуть трохи краще, але конденсат може увійти в реакцію з сірчистим ангідридом (присутній в вихлопі будь-якого ДВС), утворити кислоту і роз’їсти метал за 1-2 роки.

Особливо небезпечна волога для дизельного агрегату. Тут легко замерзають паливні магістралі, фільтр тонкого очищення, виникають перебої в роботі свічок накалу навіть влітку.

Важливий колір конденсату, що виходить з глушника. Жовтий (або червоний) колір вказує на текти антифризу або масла. Чорний конденсат – використання неякісного палива з присадками. Також чорний колір говорить про осіданні нагару. Зелений відтінок – наслідок високого вмісту сірки в бензині.

Як позбутися від води в глушнику

Волога не повинна активно накопичуватися всередині глушника. Уникнути її освіти можна, дотримуючись таких рекомендацій:

    1. Збільшити час прогріву двигуна, якщо на двигуні автопрогрев. Можна використовувати окремий рідкий підігрівач, якщо глушник не встигає нагрітися.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

  1. Не залишати автомобіль під відкритим небом взимку.
  2. Використовувати якісне паливо. У низькосортному суцільно вода.
  3. Ставити машину під нахилом передком вниз, після запуску мотора. Такий метод дозволить знизити інтенсивність поширення корозії на металевих стінках.
  4. Утеплити глушник (особливо актуально для холодних районів). Можна використовувати будь-який негорючий утеплювач.

Хоча б раз у 30 днів (бажано – взимку або восени) варто здійснювати довгі поїздки. Це дасть можливість добре прогріти машину і її вихлопну систему.

Годинна поїздка по трасі на високих оборотах – кращий спосіб видалити зайву вологу з глушака. Короткочасні поїздки по місту такого ефекту не дають.

Це, навпаки, згубний фактор – конденсат встигне лише відтанути і перетворитися в воду.

Чи можна свердлити глушник?

Свердлити потрібно резонатор, а не сам глушник. На дриль ставлять тонке 3-мм свердло по металу. З банок вихлопної може витекти до 250 мл води. Спосіб недосконалий, але цілком безпечний. Деякі водії застосовують його навіть на нових машинах.

Виробник не рекомендує дірявитимуть резонатор. Метал глушника швидко приходить в непридатність після цього, адже навіть незначне отвір – потенційний вогнище корозії. Через високі температур і бруду процес поширення іржі стає більш інтенсивним. Крім того, дірявий глушник сильно шумить, в салон потрапляють відпрацьовані гази.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсатРесурс елементів вихлопу – 4-5 років. При регулярній експлуатації авто – і того менше. Купуючи новий глушак, віддавайте перевагу моделям з антикором.

Кожен другий водій в РФ змушений вирішувати проблему з конденсатом. Вологий російський клімат – тому причина. Будьте уважні, слідкуйте за кількістю вологи. Невелика кількість води – не біда. Якщо ж її надто багато, краще звернутися в автосервіс, виконати діагностику і точно знайти джерело проблеми.

Капає конденсат з глушника, причини і як це виправити

Бувають випадки, що деякі автомобілісти помічають, що в їхньому автомобілі капає конденсат з глушника. У цьому, звичайно, особливої ​​проблеми немає, але якщо буде накопичуватися багато води, то це призведе до корозії, тому треба виправляти цю проблему і зробити так, щоб конденсат в глушнику не накопичувався.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Звідки з’являється конденсат в глушнику?

Конденсат в глушнику накопичується поступово і непомітно, а через деякий час в глушнику накопичується помітну кількість води. Коли починає бризкати з вихлопної труби вода, то це вже видно не озброєним оком. А ще вода може булькати коли машину трясе, це все досить неприємні відчуття.

Найчастіше вода починає накопичуватися взимку, саме в цей період вона часто змінює свій стан з води на лід, з льоду в воду, а з води в газ. Влітку теж вода може накопичуватися в глушнику, хіба що вона не перетворюється в лід, але капає конденсат з глушника як і раніше.

Зверніть увагу

Можна просто поміняти глушник, якщо є на це гроші, а досить і просто поміняти гофру глушника. Скільки коштує заміна гофри глушника не повинно лякати, тому що це копійки в порівнянні з тією радістю, коли їдеш автомобілі з справним глушником.

До речі, треба не забувати, щоб була в нормальному стані і подушка глушника. Якщо вона зносилася, то треба поставити нову.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

За своєю суттю, конденсат – це вода, яка зовсім недавно була в газоподібному стані. Те, що з’являється конденсат на вихлопній трубі – це нормальне природне явище.

Конденсат може також з’являтися і в салоні і в інших частинах автомобіля.

Іноді він нешкідливий, а іноді може завдати шкоди деяким деталям автомобіля, особливо металевим, які можуть просто заіржавіти і згнити.

Сильный конденсат из выхлопной трубы может брызгать даже в новой и исправной машине. Появляется конденсат в глушителе именно после выключения мотора. Машина внутри остывает медленнее, чем снаружи, поэтому в глушителе начинает скапливаться влага.

А если на улице мотор, то эта влага замерзает. Если машина постоянно в движение, на ней ездят каждый день, то конденсат на выхлопной трубе и внутри трубы всегда будет скапливаться.

Особенно хорошо конденсат будет скапливаться в холодное время года, потому что мотор нагревается до большой температуры и происходит перепад температур.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Також капає конденсат з глушника особливо часто у машин з автозапуском в зимовий період, тому що вихлопна труба вже за 20 хвилин повністю прогрівається і лід встигає розтанути, а випаруватися ще не встигає, але коли натискаєш сильно на газ, то з вихлопної труби вода починає вилітати разом з вихлопними газами.

Також буде цікаво: Renault Laguna: чи заслуговує уваги водіїв?

Тому якщо ви помітили, що з вихлопної труби капає вода – то в цьому немає нічого страшного і панікувати і їхати на сервіс не обов’язково.

В вихлопній системі накопичується багато води, в чому небезпека?

Єдина небезпека того, що накопичується конденсат в глушнику, полягає в тому, що полягає в тому, що глушник зсередини почне поступово іржавіти. Але це стосується недорогих глушників. Якщо машина нормальна, то глушник зсередини добре захищений від корозії.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

А ось якщо конденсат буде накопичуватися не в глушнику, а в інших вузлах, ось це вже привід для занепокоєння. До речі, конденсат ще часто може накопичуватися в бензобаку. Особливо, якщо заправлятися неякісним бензином. Також якщо машина ночує не в гаражі, а на вулиці, то в баку природним чином буде накопичуватися вода.

Воду викачати з бака не так то просто, і вона буде перебувати внизу бака, так як вона важча бензину.

Щоб прибрати воду з бензобака можна налити в бак спирту, який змішається з водою і щільність такої суміші буде такою ж, як і бензин, тому вода спокійно вийде разом зі спиртом і бензином через паливний провід і двигун від цього не постраждає. Крім цього, воду з бензобака можна висмоктати з допомогою трубки.

Чи є сенс боротися з конденсатом в глушнику?

Щоб поменше допускати накопичення і з вихлопної труби вода виходила швидше, є такі способи:

  • заливати якісне паливо;
  • утеплити глушник утеплювачем, який не запалюється;
  • залишати автомобіль в гаражі, якщо він є;
  • або зробити отвір в глушнику, тоді через нього вода буде стікати, але цього робити небажано, тому що в місці отвору буде ще швидше розвиватися корозія і в підсумку глушник стане не тихим.

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Але все одно, взимку конденсат в глушнику буде утворювати, як не крути, бо різниця температур залишиться завжди. Глушник прослужить близько 10 років навіть, якщо в ньому буде накопичуватися волога. Коли він заіржавіє і будете вибирати новий глушник, то краще відразу купувати більш дорогий з антикорозійним захистом.

Тому боротися з конденсатом у вихлопній системі – марна трата часу. А тим, хто турбується, чи буде ця вода з глушника завдавати шкоди автомобілю, не варто переживати – не принесе цей конденсат шкоди.

А далі відео про те чому капає конденсат з глушника:

Чому з вихлопної труби капає рідина, і наскільки це небезпечно

Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсат

Багатьох водіїв насторожує рідина, що капає з глушника під час прогріву машини. Причини такого явища можуть бути різними, і найчастіше його не варто розцінювати, як привід для занепокоєння. Хоча в окремих випадках це все-таки може бути ознакою деяких неполадок у внутрішніх системах автомобіля.

Зазвичай «капає» взимку, коли в результаті різниці температур в глушнику виникає конденсат. Адже після того, як машину заглушили, внутрішня частина випускний магістралі охолоджується не так інтенсивно, як зовнішня. В охолодженому авто волога замерзає, а при запуску двигуна відтає і випливає. В даному випадку краплі з вихлопної труби ніякої небезпеки не представляють.

Такому явищу в значній мірі схильні до автомобілі, оснащені системою автозапуску. Поки глушник прогрівається, замерзлий конденсат тане, але ще не встигає випаруватися, і під впливом вихлопних газів витікає назовні.

Це також характерно для машин, обладнаних каталізатором, в якому окислюються різні хімічні сполуки. В результаті утворюється вуглекислий газ і водяну пару, який конденсується на внутрішній поверхні глушника.

Звичайно, волога може стати причиною його корозії, але, по-перше, взимку цей процес відбувається набагато повільніше, ніж в теплу пору року. А по-друге, ця частина випускної системи іржавіє в основному через вплив зовнішнього агресивного середовища. Так що і в цьому плані турбуватися не варто.

Крім того, вода в глушник може потрапляти з паливного бака, де вона накопичується від пального низької якості. В цьому випадку є деякий привід для неспокою, оскільки, якщо рідина звідти надходить в випускну систему, то з тим же успіхом вона може просочитися в двигун. Хоча сучасні мотори оснащені системами, що оберігають їх від попадання води.

Про дійсно серйозні проблеми з паливною системою або двигуном можна судити, якщо разом з конденсатом з вихлопної труби виходить густий дим сірого або блакитного кольору. У такій ситуації автомобіль краще відразу відправити на діагностику.

Що у водія завжди має бути в машині Капає рідина з вихлопної труби? Без паніки - це конденсатщо у водія завжди має бути в машині

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…