Перші електромобілі набагато старше за свої аналоги, які працюють від двигуна внутрішнього згоряння. Народження електрокара офіційно відносять до 1841 року.

Однак перший екземпляр, який представляв собою невелику візок з встановлення на неї електродвигуном, датується ще 1828 роком. За розміром і виду конструкції він був більше схожий на сучасний скейтборд з моторчиком, ніж на автомобіль.

Проте, непоказний вигляд даного агрегату зовсім не бентежив його винахідника Аньос Джедліка з Угорщини.

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

З цього моменту почався розвиток машин, що пересуваються під впливом електричного струму. Перший електроекіпаж реального розміру був винайдений в період з 1828 по 1839 року Робертом Андерсоном, які проживають в Шотландії. Приблизно в той же час, в 1835 році голландські винахідники Стратин Гронінген і Крістофер Беккер також створили автомобіль на електричній тязі.

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

До 1841-1842 років електромобілі стали більш досконалими. Роберту Андерсону і Томасу Девенпорт прийшла ідея про те, щоб харчування надходило до двигуна від неперезаряжаемие батарей. 1847 рік став знаменним для міста Пітсбург, тому як тут заробив локомотив, який одержує електричне живлення від рейок, за якими він рухався.

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Ближче до 1880-х років була розроблена концепція того, як можна було продовжити час і дальність їзди на електрокарі без підзарядки батареї. Це стало заслугою французьких винахідників Каміля Форе і Гастона Платье.

Приблизно в цей же час англієць Ральф Уорд першим запустив в столиці Великобританії цілу лінію так званих омнібусів, що працюють від електродвигунів. Омнібуси є попередниками сучасних автобусів.

Дані події призвели до того, що Англія і Франція стали країнами, які першими почали активно розробляти і випускати електромобілі.

Історія електромобілів в Росії

Що ж стосується Росії і Америки, то тут аж до кінця XIX століття про електромобілі згадувалося лише в публікаціях журналістів.

Тільки в 1898 році Іполит Романов, російський інженер-винахідник, представив на огляд свій двомісний електромобіль, який міг їхати зі швидкістю до 37,4 км / год.

У 1899 році ним був розроблений чотиримісний електромобіль, а також омнібуси, розраховані на 17 і 24 пасажири.

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Легкові машини надавали можливість регулювання швидкості від 1,5 до 35 кілометрів на годину за допомогою дев’ятиступеневою контролера. Романов приділяв значну увагу зниженню ваги своїх електромобілів і їх керованості.

Він вирішив зменшити товщину пластин в батареях, а сам акумулятор розташував горизонтально. Його праці принесли свої плоди.

У порівнянні, наприклад, з популярним французьким електрокаром «Жанто», весівшім 1440 кг, розроблений Романовим екземпляр мав масою всього 720 кг.

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Історія електромобілів в США

Американці ж виявилися кілька проворней. Почавши з винаходу електровагон на шість пасажирів в 1891 році і електричного велосипеда в 1895 році, вони також прийшли до усвідомлення потенціалу електродвигунів.

У 1897 році в Нью-Йорку вже діяла ціла лінія таксі з декількох десятків тисяч електромобілів.

А Філадельфія стала відома нововведенням в якості електричного залізничного транспорту для перевезення пасажирів.

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Найбільш відомим винахідником в США став Уолтер Бейкер. Його екіпажі та автомобілі були досить зручними, хоч і важкими. Вони могли конкурувати з машинами Паккарда, Форда і Олде, які працювали на бензині.

Свої електромобілі він оснащувати м’якою підвіскою на чотирьох ресорах. Завдяки ємного акумулятора заряду вистачало на 6-8 годин їзди.

До 1901 року електромобілі Бейкера видавали швидкість до 30 кілометрів на годину, а заряду акумулятора вистачало на відстань до 80 км.

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Електромобіль-рекордсмен

Перший світовий рекорд по швидкості пересування по суші вище 100 км / ч був встановлений в 1899 року 1 травня завдяки бельгійця Камилю Женатці і його електрокару La Jamais Contente, який розвинув швидкість в 68 миль / год.

До цього моменту максимальна швидкість їзди на електрокарі була зафіксована на позначці 92,78 км / год. Досяг її якийсь граф де Шасла-Лоб 4 березня 1899 року.

Новий електромобіль-рекордсмен був схожий на торпеду, зроблену зі сплаву алюмінію, магнію і вольфраму, і мав вагу приблизно 1000 кг.

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

На ньому було встановлено два досить потужних електродвигуна, загальна потужність яких склала 67 кінських сил. Встановивши цей рекорд, компанія Женатці, яка випускала вантажівки і легкові автомобілі на електродвигуні, довела своє лідерство в сфері автомобілебудування і привернула масу клієнтів.

Початок XX століття

На початку XX століття з’явилася ідея про те, щоб впровадити електродвигуни в сферу пожежогасіння. Таким чином, з’явилися автомобілі, які переміщувалися своїм ходом на обмежені відстані.

Вони були досить важкими, проте внесли великий вклад в забезпечення безпеки городян.

Першу лінію пожежних машин, що працюють від акумуляторів, випустила компанія «Юстус Крістіан Браун» в Німеччині в 1901 році.

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Найбільш великими компаніями, які виробляли електрокари і електроекіпажі, були «Бейкер Мотор Вінкл Компані» (США), «Жанго» (Франція), «Берсе» (Великобританія), «Лорнер» (Австралія).

На американському ринку співвідношення вироблених автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння і працюють на електриці говорила про широкої популяризації останніх.

Так в перші роки XX століття з 2,5 тисяч випущених автомашин 1,5 тисячі були оснащені електродвигуном.

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Одним з найбільш відомих в США і світі став екіпаж Вуда, який свідчив про чималий прорив в області електродвигунів. Даний транспорт забезпечував стабільну швидкість в 14 миль / год з запасом до 18 миль / год. Його оцінювали в 2 тис.

доларів США, що в той час було колосальною сумою для багатьох американців.

Згодом до 1916 року з’явився і також прославився автомобіль Вуда, який був справжнім гібридом і міг працювати на електродвигуні і двигуні внутрішнього згоряння.

Тимчасовий захід електроавтомобілебудування і його причини

На стику XIX і XX століть конкурували між собою електромобілі, а також автомобілі, що працюють на пару і від двигуна внутрішнього згоряння. Парові авто були досить економічними з точки зору капіталовкладень, проте несли незручності в зимовий період часу.

Щоб завести таку машину в мінусову температуру, потрібно витратити півгодини, а іноді і цілу годину часу. До того ж, парові автомобілі не могли вміщати достатній обсяг палива, тобто води, щоб конкурувати за дальністю їзди.

У зв’язку з цим найбільш гостра конкуренція почалася між автомобілебудівниками, які випускали авто, що працюють на електриці і пальному паливі.

Зверніть увагу

Середня вартість електрокара на початку XX століття становила 1000 американських доларів. Однак, попитом серед багатіїв користувалися і машини, прикрашені дорогими і ексклюзивними елементами. Ціна такого електромобіля могла досягати 3000 доларів США.

1912 рік можна вважати найбільш успішним з точки зору масового випуску електромобілів. Однак незабаром мода на них вичерпалася і в 1920-х роках їх виробництво в світі помітно скоротилося. Якщо на початку 1900-х років частка електромобілів з усього самохідного транспорту становила близько 50%, то до 1920-м вона зменшилася до 1%.

Справа в тому, що використовуються на той момент електрокари були досить повільні. Це задовольняло умови пасажирських перевезень до того моменту, поки не були побудовані більш якісні дороги.

З поліпшенням якості доріг з’явилася можливість їздити на більшій швидкості, яку тоді не могли видати електродвигуни. Незручності доставляло також те, що електромобілі початку XX століття були важкими і заводилися за допомогою спеціальної ручки.

Куди простіше було завести авто, яке працює на бензині і має електростартер. У зв’язку з цим, світ на кілька десятків років практично забув про даному виді транспорту.

Інший дуже вагомою причиною став тиск з боку власників нафтовидобувних установок. Воно стало можливим завдяки відкриттю кількох великих родовищ нафти і різкого падіння цін на пальне паливо.

До 1912 року Генрі Форд, який випускає лінію відомих на весь світ автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння, зосередився на їх масовому виробництві. Це дозволило йому істотно знизити ціну своїх машин. За вартістю електромобілі не йшли з ними ні в яке порівняння.

Наприклад, родстер з електродвигуном коштував на той момент 1750 доларів США, а ні в чому не поступається форд з двигуном внутрішнього згоряння можна було придбати за 650 доларів.

важливо

У 1916 році компанію Бейкера поглинула «Оуен Магнетик», яка займалася створенням автомобілів, що працюють на бензині. До цього часу по всьому світу з компаніями, які випускають електрокари, спостерігалася така ж тенденція. Вони продавалися і переобладнувалися на виробництво автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння.

Одна з найбільш відомих американських компаній Detroit Electric, яка почала виробництво електромобілів в 1907 році, в кращі роки випускала до 2000 примірників на рік. Однак, з часом кількість замовників різко скоротилося і до 1940-х років випуск даних авто став символічним. Випуск був зупинений в 1942 році.

Відродження електромобілів

1960-і роки стали етапів відродження сфери машинобудування, заснованого на електродвигунах. Першою причиною тому стала сильна забрудненість міст, яка стала помітна, як тільки спала стурбованість людей Другою Світовою Війною. Здоров’я міського населення сильно підривалося через загазованість.

Потім, ціни на нафту різко вирасло, що позначилося на вартості виробництва автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння. Це спонукало виробників знову звернутися до електромобілестоенію.

Відродження даної галузі почалося з випуску автомобіля Henney Kilowatt, яким займалася компанія National Union Electric Company. У 1959-1960 роках цей автомобіль був вдосконалений. Його швидкість зросла з 64 до 97 км / год, а дальність пробігу на одному заряді акумулятора з 64 до 97 кілометрів.

Сполучені Штати стали головним двигуном прогресу в області виробництва автомобілів з електродвигуном. У 1960-1970-х роках компанії Sebrin-Vanguard і Elcar Corporation займали лідируючі позиції в даній галузі. Вони спеціалізувалися на випуску невеликих двомісних електромобілів для пересувань по місту на відстань в середньому до 80 км.

У 1970-х роках американська фірма Battronic випустила 20 одиниць міських автобусів, що працюють на електротязі. А в 1975 році American Motor Company продала 350 електроджіпов поштової компанії США.

Електромобілі 90-х років

У 1990-х роках галузь електромобілебудування стала набирати обертів за рахунок того, що деякі з країн ввели жорсткі обмеження на використання авто, що виділяють вихлопні гази.

Штат Каліфорнія став першим в США, де набула чинності постанова про збільшення кількості екологічно чистих автомобілів до 2%, а до 2003 року їх кількість повинна була складати не менше 10% від загального числа автотранспорту штату.

У цей час був розроблений прекрасний спортивний автомобіль з відкритим верхом, який заволодів серцями багатьох. Renaissance Tropica видавав до 100 км / год і міг без підзарядки проїхати до 130 кілометрів.

Електромобілі XXI століття

З цього моменту найвідоміші автобудівельні компанії направили і прискорили свої розробки в сфері екологічно чистого автотранспорту. Зокрема до цього вдалися концерни Ford, Toyota, General Motors, Honda та інші. Лідируючу позицію з 1997 року зайняла компанія Toyota. Її найбільш популярною моделлю стала Prius. На сьогоднішній день випущена не одна сотня цих авто.

Сьогодні ринок електромобілів налічує кілька десятків моделей різних марок. Лідируючу позицію займає компанія Nissan зі своїм електромобілем моделі Leaf. Цей електрокар має частку на загальносвітовому ринку більше 25% і продовжує встановлювати рекорди з продажу в різних країнах п’ятий рік поспіль.

З Nissan Leaf активно конкурує Toyota Prius plug-in. Іншими популярними моделями є Renault Twizy, Peugeot 3008 Hybrid4, Honda Insight, Lexus GT200h, Toyota Prius, Opel Ampera, Chevrolet Volt, Smart ForTwo Electric Drive і інші.

Історія електромобілів: від витоків зародження в 19-м до злету і падіння в 20-м столітті

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Напевно, багато хто здивується, коли дізнаються, що історія електромобіля бере свій початок ще з 1830-х років. Мало хто знає, що перший електромобіль з’явився майже на півстоліття раніше, ніж перший звичайний автомобіль. Мало того, спочатку, на зорі автомобілебудування електромобілі були навіть більш поширені, ніж бензинові транспортні засоби. Втім, це не так вже й дивно, оскільки пристрій електродвигуна набагато простіше, ніж будь-якого виду двигунів внутрішнього згоряння.

статті

  • З чого почалася історія електромобілів?
  • Перші електромобілі і перші рекорди
  • Електромобільні гіганти кінця XIX – початку XX століття
  • Чому електромобілі були краще бензинових?
  • Завершення ери електромобілів в XX і воскресіння в XXI столітті

З чого почалася історія електромобілів?

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Розвиток автомобілів на електротязі почалося з того, що Фарадей відкрив явище електромагнітної індукції, ніж спантеличив всіх інженерів і винахідників, які почали шукати, як же можна його застосувати на практиці.

Під поняттям «електромобіль» ми маємо на увазі такий транспортний засіб, в якому крутний момент на приводную вісь створює електрику, що отримується зазвичай від хімічного джерела струму, а в сучасних розробках додатково – від сонячного випромінювання або від рекуперації кінетичної енергії під час гальмування.

Угорець Аньос Джедлік в 1828 році приробив електродвигун до візка розміром з скейтборд. У 1834 році російський винахідник Б.

Якобі створив перший в світі придатний до практичного застосування електродвигун принципово нової конструкції (з обертовим якорем) – він створював крутний момент, який було простіше перетворювати в інші види руху, ніж зворотно-поступальний, яке створювали попередні електродвигуни.

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Перші проби створення екіпажів, що приводяться в рух електромоторами, почалися в 1859 році, після винаходу свинцевого акумулятора.

Перші спроби створення транспорту на електриці зробив відомий англієць Томас Паркер, який намагався застосувати його для локомотивів лондонського метро і трамваїв.

Пізніше він зайнявся винаходом автономного електричного транспортного засобу, що не потребує контактних проводів.

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Перші електромобілі і перші рекорди

Ім’я першого винахідника електромобіля точно ніхто не знає, але відомо, що шотландець Роберт Андерсон, американець Томас Девенпорт і англієць Роберт Девідсон приблизно в один і той же період часу представили світові свої електричні конструкції.

Ці безлошадіние електричні екіпажі відрізнялися величезним вагою, малою швидкістю пересування, що не перевищує і 4 км / год, і неособенной практичністю.

Головна проблема полягала у відсутності заряджають акумуляторів, які б відрізнялися порівняно невеликими розмірами, що дозволяють заряджати електромобілі.

Порада

Історія їх розвитку продовжилася після того, як в 1865 році французом Гастоном Планте був представлений прообраз сучасного акумулятора. Пізніше (1878 г.) його удосконалив Камілл Фор. Подібні акумулятори стали найбільш поширеними і до сих пір використовуються в транспортних засобах для запуску двигунів.

У США в 1888 році винайшли триколісний електромобіль з 10 свинцево-кислотними акумуляторами, що важать приблизно 40 кг. Конструкція могла розвивати швидкість до 8 миль на годину при потужності двигуна в 0,5 л. с. Мабуть, її можна було назвати, скоріше, триколісний електровелосипедом.

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

У 1889 році інженер Іполит Романов створив перший російський електромобіль на дві персони. Він мав передній привід, причому пасажири також розташовувалися попереду екіпажу, в той час як водій сидів ззаду і височів над ними на високому сидінні. Відсік з акумуляторами знаходився позаду салону, а самі вони були легше аналогів, завдяки чому вага автомобіля вдалося знизити до 720 кг.

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання
Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Для порівняння – популярний в ті роки «Жанто» (Франція) важив рівно вдвічі більше. Він міг розігнатися до 35 км / год, однак, проїхати міг приблизно з кілометр. Кожен двигун при 1800 оборотах давав потужність 6 л. с.

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Трохи пізніше, в 1890 році американець У. Моррісон представив публіці 6-місний фургон, який міг розігнатися до 23 км / ч.

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Першим, хто зважився випробувати електричні саморушні візки, став граф Гастон де Шасла-Лоба – французький автогонщик. Він же і встановив перший швидкісний рекорд, зареєстрований офіційно в 1898 році. Тоді його автомобіль розігнався до неймовірних 63 кілометрів на годину.

Через 4 місяці цей рекорд був поліпшений іншою маркою електромобіля «Le Jamais Contende», причому він відразу ж перевалив за знакові 100 км / год і склав 105 км / ч. Це вдалося бельгійця Камилю Женатци, який керував екіпажем власної конструкції з обтікають контурами. Щоб поставити рекорд, інженер поставив в машину два електромотора, що давали в сумі 67 л. с.

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Новий вид транспорту швидко сподобався бізнесменам, тому вже в 1898 році по вулицях Берліна, Лондона, Парижа і Нью-Йорка вже бігали електричні таксомотори. Їх заряджали в спеціальних кімнатах.

Електромобільні гіганти кінця XIX – початку XX століття

З 1899 року до випуску електромобілів приступила компанія «Woods» з США. Спочатку в Чикаго був представлений двомісний автомобіль скромних розмірів «Electric Buggy».

А в 1905 році вже можна було помилуватися розкішним «Woods Victoria», який представляв собою карету, забезпечену парою 2,5-сильних електродвигунів, модель могла розганятися до 30 км / с.

Ще через 10 років був запропонований перший гібрид «Dual Power», який розганявся зі старту до 24 км / год на електричній тязі, а після цього включався 27-сильний бензиновий двигун, який доводив швидкість машини до 56 км / ч. Подібних гібридів, що стоять 2 700 доларів, випустили близько 600 штук за три наступні роки.

Легендарний Фердинанд Порше також починав свою кар’єру саме з електромобілів. У 1900 році на Паризькому автосалоні їм була представлена ​​унікальна модель «Lohner-Porsche», на передній осі якого стояла пара електромоторів потужністю 3,5 л. с. кожен. Екіпаж був здатний розганятися до 50 км / год, а ресурс автономного пробігу становив 50 кілометрів.

Пізніше Порше спеціально для британського автогонщика Харта виготовив автомобіль, який мав окремий електродвигун в кожному колесі, таким чином, він опинився першим в світі повнопривідним автомобілем.

Таланту Порше належить і перший в світі гібридний автомобіль «Semper Vivus», в якому замість звичних акумуляторів був встановлений 4-циліндровий бензиновий двигун, який і виробляв електрику.

На рубежі XIX-XX століть швидкість і запас ходу у електромобілів і машин з бензиновими двигунами знаходилися приблизно на одному рівні. Однак були деякі труднощі з підзарядкою акумуляторів: їх не можна було просто підключити до розетки, щоб через кілька годин вони виявилися зарядженими.

Зверніть увагу

Оскільки в мережі підтримується змінний струм, то був потрібний ще випрямляч струму – в мережу включався електродвигун змінного струму, який обертав вал генератора постійного струму, а вже до останнього і підключалися акумуляторні батареї.

Але навіть такі технічні складності не завадили швидкому поширенню електричних таксі, яких до 1910 року по Нью-Йорку бігало вже близько 70 тисяч.

Прогрес електромобілів тривав. Наприклад, в 1900 році на частку електричних автомобілів доводилося 28% всіх самохідних транспортних засобів. У 1912 році було зареєстровано 33,8 тисяч нових електромобілів, в той час як бензинових – тільки 19,5 тисяч. До подібних обсягами випуску електромобілів світ зміг повернутися лише через 100 років.

Відео про історію створення та розвитку електромобілів:

Особливо відзначилася в виробництві електромобілів заснована в 1907 році компанія «Detroit Electric».

До розробки її моделей доклав свій талант сам Томас Едісон, він винайшов нікелеву батарею, яка підняла ресурс пробігу машини до 80 км без підзарядки.

Правда, максимальна швидкість авто була невисока – всього 39 км / ч, однак, цього цілком вистачало для міських умов. Компанія пропонувала клієнтам кілька кузовів на вибір.

Сам Едісон роз’їжджав на купе «Detroit Electric», а слідом за ним на подібні ж екземпляри сіли генерал Ейзенхауер (що став пізніше президентом США) і сам Джон Рокфеллер. Дружина Генрі Форда, нехтуючи патріотизмом, деякий час надавала перевагу користуватися цією ж маркою.

Пізніше, в 1948 році в СРСР був побудований електромобіль НАМИ-751 з вантажопідйомністю в 1,5 т, який використовували для перевезення пошти.

Чому електромобілі були краще бензинових?

У 80-х роках 19 століття почався бум електромобілебудування, викликаний створенням порівняно легких, а головне, досить ємних і заряджають акумуляторів. Це час багато хто називає «золотим віком» електромобілів.

В ті часи двигуни внутрішнього згоряння вважалися малоперспективними. Середні електромобілі тих років могли розвивати швидкість до 3 км / год, а однієї підзарядки батареї вистачало на цілий день.

До того ж електромотори заводилися практично без проблем, не вимагали перемикання передач і працювали досить тихо.

важливо

Повною протилежністю в той час був автомобіль. Його мотор гуркотів, вередував, випускав величезні хмари диму, які до того ж мали огидний бензиновий запах. Запускалися такі автомобілі вручну, а для їх управління потрібно перемикати передачі, тому вони не користувалися попитом у покупців в той час.

Перший час електромобілі прекрасно конкурували з двигунами внутрішнього згоряння:

  • Працювали тихіше, були міцніші, що не отруювали вихлопами повітря.
  • Їх експлуатація також обходилася дешевше.
  • Їх було набагато простіше заводити, адже бензинові двигуни тієї пори заводилися за допомогою великої заводний рукоятки і пристойних зусиль.
  • Спрощувалося і обслуговування електродвигунів: ні масла не потрібно замінювати, ні фільтрів, ні свічок запалювання – але ж це доводилося робити самим автомобілістам, оскільки мережа автосервісів тоді ще не сформувалася.

Електродвигуни з перших же обертів забезпечували гарну тягу, тому не вимагали багатоступінчастої, складної трансмісії. Приблизно в той же час в Європі і Америці почалася масова електрифікація, тому навіть представники середнього класу могли не відчувати потребу з підзарядкою своїх акумуляторів. Уже в той час пропонувалася безкоштовна заміна акумуляторів.

Завершення ери електромобілів в XX і воскресіння в XXI столітті

У 20-х роках ситуація кардинально змінилася, коли все більше помітне став проявлятися головний недолік електромобілів – недостатній запас ходу. У США, Німеччині та Італії в ці роки масово створювалася мережа автодоріг, завдяки яким відкрилася можливість далеких подорожей. Ось для них найбільше і підходили автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння.

Тому їх стали більше розвивати і вдосконалювати: для комфортного запуску з’явився електричний стартер, двигуни стали працювати надійніше і тихіше. А завдяки конвеєрного способу виготовлення вдалося значно знизити собівартість автомобілів і різко збільшити їх виробництво.

Оскільки бензин в ті роки коштував дуже дешево, то про його витраті ніхто не замислювався, тим більше нікого не хвилювала довкілля.

Фактично стрімко розвивається історія створення електромобілів завершилася до 1930 року – до цього часу їх практично припинили виробляти.

До початку 1990 років про них зовсім не згадували, поки не виникла гостра проблема, пов’язана з необхідністю охорони навколишнього середовища. До того ж стало зрозуміло, що запаси нафти не безмежні. Тому деякі компанії почали випускати електричні транспортні засоби. Перший сучасний серійний автомобіль GM EV1 був випущений в США в 1996 – 2003 роках.

Ще один цікавий факт – електромобілі стали єдиними засобами пересування, які змогли покинути Землю і працювати на інших небесних тілах. Всі види радянських, американських і китайських місяцеходів і марсоходів по цілком зрозумілих причин мають виключно електричний привід, а джерелом енергії для них стали сонячні батареї.

А Ви знали, що історія електромобілів така довга? Як Ви ставитеся до електрокарів? Чи вважаєте Ви, що за ними майбутнє? Поділіться своєю думкою.

Історія винаходу та розвитку електромобілів

2019 рік стане рекордним за кількістю придбаних електромобілів людством. Завдяки зацікавленості людей в збереженні екології Землі та новими технологіями електромобілі стрімко набирають світову популярність. Однак мало хто знає, що поява першого автомобіля з електродвигуном далеко не пов’язано з Ілоною Маском.

Роберт Андерсон – перший винахідник електричного транспорту

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Ідея Андерсона мала ряд недоліків, наприклад, одноразові блоки живлення для вироблення електроенергії і не досягла популярності.

Томас Девенпорт і його «Локомотив»

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Гастон Планте і його перша заряджається батарея

Сьогодні про Гастоне майже ніхто не згадує, однак в наш час жоден транспортний засіб не обходиться без його винаходу 1859 року. Французький фізик винайшов свинцево-кислотну батарею. Принципова конструкція того часу використовується і сьогодні.

Розвивати ідею продовжив Каміль Форе. Він відкрив патент на більш вдосконалений зразок батареї під назвою Fulmen. Акумуляторна батарея була менших розмірів і містилася під капот машини.

Електромобіль з перезаряджаємими батареями власного виробництва

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Томас Паркер був стурбований згубним впливом диму і гару на людину, тому проводив експерименти з електромобілями. Для цього він використовував розроблені акумулятори високої продуктивності.

“Електричний вагон” Вільяма Моррісона

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Золотий Вік електричних машин

Період 1890-1900 рр. ознаменований золотим століттям автомобілів. Інтерес до транспортних засобів все зростав, в той же час удосконалювалися технології.
Великий внесок у розвиток внесли компанія “Porsche”. Вона зуміла створити перший в своєму роді гібрид, що складається з електричної установки і ДВС.

У 1911 гібрид випущений чиказької компанією Woods Motor Vehicle Company. Однак він зазнав комерційний крах.

Переваги електромобілів кінця 19-го століття

  • Незважаючи на низьку швидкість розгону, що випускаються автомобілі не мали вібрації.
  • Застосування транспорту супроводжувалося без запаху, як при бензинових авто.
  • Електромобілів не було потрібно перемикання передач.
  • Для того, щоб завести автомобіль не потрібно вручну заводити двигун заводний рукояткою.

Такі автомобілі користувалися популярністю серед заможного населення.

Електричні автомобілі отримали статус міського транспорту.

Також електрокари пропонувалися в використання жінкам як засіб з простим функціоналом. Газета New York Times визнала найбільш підходящим засобом для слабкої статі. І це правда, вони були легкими, нескладними і долали десятки кілометрів з повним зарядом електроенергії.

Чому електромобілі не отримали поширення

Хоча в той час бензинові автомобілі коштували набагато дешевше електричних, це була не єдина причина.

20-е ст. характеризувалися технологічним прогресом і розвитком промисловості. Посилені розробки місць корисних копалин, а саме нафти і газу, призвело до широкої доступності бензину для авто.

Розвиток дорожньої інфраструктури та заправних станцій дозволили людям подорожувати і долати великі відстані, чого не можна було зробити на електрокарах з низьким зарядом енергії. В результаті нафта здобула перемогу над електрикою.

Відродження інтересу електромобілів нашого часу

Вирішальним фактором відродження інтересу до електричного транспорту стало падіння світових цін на нафту і газ, а також погіршення екології. Людство стало замислюватися над альтернативними джерелами енергії.

Значним зрушенням з мертвої точки став анонс в кінці 90-х рр. нової гібридної машини від японського автовиробника Toyota під назвою Toyota Prius. Люди заново відродили інтерес до електромобілів.

І вже через десятки років на світ вийшов абсолютно унікальний електромобіль від Tesla Motors під керівництвом Ілона Маска. Після нього на ринку стали з’являтися більш доступні моделі, наприклад, Nissan LEAF .

Щоб повністю перейти на використання електричних автомобілів повинно пройти не одне десятиліття.

Порада

Залишається тільки сподіватися, що на зміну бензиновим автомобілям прийдуть нові, екологічно безпечні машини, що працюють на електроенергії.

Розробки по збільшенню ємності акумулятора і дальності ходу тільки доводять, що за допомогою електрокара ми зможемо легко переміщатися на багато сотень кілометрів.

Коли був створений перший електромобіль? Розбираємо історію і сучасні напрацювання »

Коли був створений перший електромобіль? Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Кінець запасам нафти або коли був створений перший електромобіль. Ось така цікава тема сьогодні буде розглянута в даній рубриці. Актуальність полягає в тому, що людство вимушено шукати інші види ресурсів для винаходу нових двигунів, так як внутрішнього згоряння своє віджив, і запаси нафти стрімко вичерпуються.

Перша звістка прийшла ще років 10-12 тому, коли зробили попередній підрахунок, і з’ясувалося, що запаси закінчаться в найближчі десятиліття. Все б нічого, але ось альтернативи ефективної, по суті немає. А тим часом, екологія продовжує загинати від щоденних вихлопів.

Коли був створений перший електромобіль? Він був створений після того як побачили діючу альтернативу нафти. Вперше забили тривогу європейці і розробили стандартизацію викидів по системі «Євро», яка з дня на день вдосконалюється. Крім того, німці всіляко заохочують покупку екомобілів , звільняючи власників від сплати внесків та зборів.

Як би там не було, але широкої популярності ці девайси не набув через кусючою ціни.

Наприклад, найпростіший двомісний китайський варіант буде стояти від 15 000 євро. Далеко не дешево і дозволити може не кожен. Але і це не головне, основною проблемою є, що поки немає єдиної бази для обслуговування таких авто в країні в цілому.

Вірите чи ні , але перший прототип з’явився в далекому 1840 році, двигуна внутрішнього згоряння ще в помині не було. Він представляв собою примітивний електромотор і віз.

На пострадянському просторі електромобіль винайшли в Санкт-Петербурзі в 1900 році, це була двомісна карета на чотирьох колесах. Серцем були акумуляторні батареї, сумарною потужністю 4 конячки і швидкістю до 37,0 км / год.

В цей час Америка вже відчувала свої перші плоди у вигляді La Jamais Contente . Мобіль розвивав швидкість понад 100 км / год на певній ділянці, а середня становила близько 57 км / ч. подальші розробки вивели на рубіж в 130 км / ч.

Перевагою екомобілів це: безшумність в роботі, простота в експлуатації і обслуговуванні, миттєвий старт. Починаючи з 1910 року почали використовувати железонікелевие батареї, які забезпечували хід до 160 км. без підзарядки.

Ще почав розробляти технології, що дозволяють масово впроваджувати екомобілі , але після пожежі в одній з його фабрик, документація саме за цими напрацюваннями повністю згоріла, відновленню не підлягає. Проект помер не народившись. Подейкують про провокації з боку конкурентів по автопрому. В іншому то вже історія.

Коли був створений перший електромобіль?  Розбираємо історію і сучасні напрацювання

Напевно багатьом знайоме словосполучення, але мало хто про це знає. 1931 рік був знаменитий і запам’ятався на багато століття тим, що автомастер Нікола Тесла на одній з автовиставок в США вилучив з машини ДВС, а на його місце встановив електромотор з потужністю 80 конячок, який синхронізуватися із стічною трансмісією.

Мало що відомо про начинку мотора, одне точно, що Тесла перед цим закупив дуже багато резисторів, радіоламп і транзисторів. Чи не розкривши таємницю свого авто, Ніколо Тесла пішов з життя. Правда, на цьому розробки не закінчилися і сучасні «Тесла» нічим не поступаються бензиновим аналогам.

Технічні характеристики:

  • Максимальний пробіг – 380 км;
  • ємність акумулятора – 60 кВт / год;
  • потужність движка – 365 конячок;
  • розгін – 5,9 сек. до 96 км / год .;
  • максимальна швидкість – 210 км / ч;
  • вага – 1950 кг .;
  • кліренс – 16,0 см .;
  • час зарядки 30 хв.

Електромобіль: історія, розвиток майбутнє

Перший серійний і відносно доступний у фінансовому плані електромобіль Тесла був представлений більш 2 років тому. Популярність електрокарів росте в багатьох країнах, проте до масової експлуатації ще далеко, хоча обсяг продажів повільно, але вірно збільшується. Рано чи пізно машини з електричними двигунами витіснять з ринку моделі з двигунами внутрішнього згоряння.

важливо
важливо

Історія створення

Люди вже давно замислюються про використання електрики в якості сили, здатної надати руху транспортних засобів. Перший електромобіль в світі і зовсім з’явився до створення ДВС, і сталося це в 1841 році .

  • Через 58 років в Санкт-Петербурзі був представлений 17-місцевий омнібус, оснащений 4-сильним електромотором, запас ходу якого становив 64 км.

Наступна віха в історії електромобілів відноситься до початку 30-х років XX століття. У 1931 році геніальний винахідник Нікола Тесла, купивши радіоелектронні деталі в звичайному магазині, зібрав пристрій, який при установці його замість бензинового мотора змогло зрушити автомобіль з місця. Потужність агрегату склала 80 л. с.

Протягом наступних майже 55 років технологія практично не змінилася. У 1996 році з конвеєра сходить перший серійний електрокар, розробка якого була здійснена компанією General Motors.

Однак сталося це не через бажання автовиробника або вимог ринку: просто в Каліфорнії, де продавалися автомобілі GM, вийшов закон, що посилює вимоги до машин: нові авто, на думку авторів законопроекту, взагалі не повинні були забруднювати навколишнє середовище.

Зверніть увагу

Але досить скоро він був скасований, оскільки в технічному відношенні виконати його на той момент не представлялося можливим.

General Motors випускала електроавто протягом 7 років, але солідними продажами похвалитися не могла: за цей період часу було реалізовано трохи більше 1150 екземплярів моделі, які і до цього дня зберігаються в приватних колекціях (нерозпродані транспортні засоби були пущені під прес).

важливо

На сьогоднішній день провідним популяризатором ідеї електромобілів є Ілон Маск, який купив компанію Tesla Motors і всерйоз зайнявся її розвитком.

Серійний електромобіль Tesla Roadster, випущений в 2008 році, продавався протягом 4 років, але через занадто високу вартість, яка дорівнює 109000 $, доступний він був тільки дуже багатим людям.

У 2012 році виходить уже більш доступна машина Model S, яка пережила згодом дві модернізації і сприятливо зустрінута як експертами, так і рядовими автолюбителями.

важливо

2015 рік був ознаменований виходом Model X: кросовер відрізнявся великим запасом ходу (від 354 до 539 кілометрів залежно від модифікації та інших параметрів), чудовою динамікою (до сотні модель здатна розігнатися за 3,2 секунди), а також безліччю незвичайних функцій, раніше що не використовуються іншими виробниками (наприклад, підсвічуванням салону в такт звучала музиці та ін.).

важливо

Принцип роботи сучасних електромобілів

Електрокару, на відміну від авто з традиційним двигуном внутрішнього згоряння, не потрібен складний мотор з чималою кількістю недоліків (різні проблеми при експлуатації, складний ремонт, шум при роботі та ін.). Електричний двигун є повністю безшумним і невибагливим до палива, оскільки електрику в усьому світі однаково.

Ще один плюс електромобілів полягає у відсутності коробки передач, що значно спрощує і управління, і обслуговування. Формально коробка є, але на колеса надходить відразу вся потужність, тому люди в салоні не відчувають ривків, неминучих при перемиканні передач.

Необхідна умова для роботи подібного автомобіля – електроенергія, запас якої зберігається в акумуляторі. Більшість компаній мають у своєму розпорядженні його під днищем, що дозволяє, по-перше, зробити салон більш просторим, а по-друге, поліпшити керованість.

важливо

Останнім часом світові виробники прийшли до висновку про необхідність застосування системи рекуперації, яка виробляє енергію і потім запасає її в випадках, коли машина рухається за інерцією, внаслідок чого збільшується запас ходу (ця ж технологія уповільнює рух транспортного засобу після того, як водій прибирає ногу з педалі газу).

Продажі електромобілів в світі

Те, що за електрокарами майбутнє, стає очевидним всім провідним виробникам, які поспішають включитися в процес розробки і виготовлення, поки відрив від конкурентів не став надто великим: на сьогоднішній день на ринку є як бюджетні моделі (KIA Soul EV), так і марки, що відносяться до преміального сегменту (Audi E-Tron).

Компанія Tesla, незважаючи на те, що вона фактично випустила перший електромобіль, який користується попитом, відчуває фінансові труднощі, і цей факт підстьобнув інших автовиробників.

В результаті цього за останній рік кількість повноцінних моделей, а не концептів, збільшилася в кілька разів.

Серед нових гравців ринку є як імениті компанії з розкрученим ім’ям зразок BMW, так і численні мало кому відомі китайські розробники.

важливо

У розвитку електрокарів в даний час простежуються наступні тенденції:

  1. Впровадження управління за допомогою однієї педалі. Першопрохідцем в цій області стала Nissan Motor Co., Ltd. з моделлю Leaf. Ідея прижилася, і все більше число компаній впроваджують технологію, при якій гальмування стане здійснюватися за рахунок рекупераційних системи.
  2. Підвищення інтелекту електромобілів (з’являються безпілотні електрокари, що не потребують діях людини).
  3. Розробка кожною компанією власної унікальної платформи, завдяки якій покупець отримує можливість стати володарем по-справжньому чогось нового і унікального.

розвиток інфраструктури

Зростання виробництва електромобілів не має ніякого сенсу без розширення мережі станцій для зарядки: навіщо купувати електрокар, якщо на ньому не можна буде далеко виїхати?

важливо

Зараз найбільшою заправної мережею є Supercharger, що належить Tesla. Нею можна користуватися безкоштовно за умови наявності спеціального абонемента і покупки електромобіля Тесла. Але навіть при неможливості дотримання даних умов їздити на електриці вигідніше, ніж на бензині або дизельному паливі.

Якщо на ринок першими вийшли американські електромобілі, то в даний час відібрати лідерство має всі передумови Європа, де кількість зарядних станцій стрімко зростає, а уряд кількох країн і зовсім заявляє про можливе швидке повну відмову від застосування двигунів внутрішнього згоряння.

Порада

У ряді європейських країн власники машин з електромоторами отримують всілякі пільги у вигляді безкоштовної парковки і зниження або повного скасування транспортного податку. У США також діє програма підтримки покупців електрокарів, але працює вона до того моменту, поки виробник не випустить 20 тисяч примірників таких транспортних засобів.

Багато власників купують зарядну станцію для електромобіля і встановлюють її прямо у себе в гаражі: пристрій PowerWall, що кріпиться на стіну, робить процес зарядки авто ідентичним зарядці акумулятора на смартфоні. Особливо великі фанати автомобілів з електричними двигунами монтують на даху власного будинку сонячні батареї, які накопичують потім енергію в PowerWall.

важливо

Мережа російських зарядочних станцій поки не так велика, як хотілося б, але прогрес помітний (крім апаратів Supercharger, росте число станцій, що належать державним компаніям, правда, поки тільки в великих містах).

гібридні автомобілі

Крім повністю електричних авто, попитом користуються гібриди, тобто моделі, у яких одночасно є і електромотор, і ДВС.

Гібриди бувають двох видів:

  1. без роз’єму для здійснення зарядки. До них відноситься Toyota Prius першої генерації і деякі інші перші гібридні машини. Зарядка акумулятора в них відбувається виключно за рахунок роботи рекуперативної системи;
  2. з роз’ємом для зарядки батареї. Таких гібридів зараз на ринку абсолютна більшість. Вони здатні підключатися до зовнішніх джерел енергії, що значно спрощує процес заповнення заряду.

Незважаючи на наявність електродвигуна, на одній електриці гібриди в змозі проїхати не більше 50 км. Якщо ж у справу включається ДВС, запас ходу зростає до кількох сотень кілометрів.

мінуси електромобілів

Електрокари – це розвивається тип транспорту, тому недоліків вони не позбавлені.

Основна проблема електромобілів , що гальмує їх поширення, – це висока ціна . Коли буде знайдено спосіб налагодити масове виробництво акумуляторів, вартість знизиться, але поки ціновий фактор зупиняє багатьох покупців, які були б не проти відмовитися від авто з ДВС.

Ще один істотний мінус – нерозвинена інфраструктура . Якщо на звичайній машині можна відправитися практично в будь-яку точку земної кулі, то тривала поїздка на електромобілі стає проблематичною.

Кількість станцій зарядки навіть в європейських країнах дуже маленьке. Сьогодні зростання продажів електрокарів значно випереджає зростання числа зарядочних станцій.

Проблема має ще одне рішення: важливо не тільки розвивати мережу заправок, але і працювати над збільшенням ємності батарей, що дозволить подолати більшу відстань без необхідності підзарядки.

Час від часу навіть у шанувальників електромобілів виникають сумніви щодо їх екологічної безпеки. Саме використання електрики абсолютно нешкідливо, але ось при його виробленні в атмосферу викидається величезна кількість шкідливих речовин. Людству ще належить знайти можливість відмови від застосування теплових електростанцій і переходу до сонячної і вітряної енергії.

перспективи електромобілів

Більшість експертів сходяться на думці, що люди з кожним роком будуть купувати все більше електрокарів. Уже зараз автомобільна промисловість пройшла свого роду точку неповернення, і відмовитися від розвитку електрокарів стало неможливо.

  1. Обчислювальні потужності продовжать рости, а штучний інтелект буде ставати все більш досконалим, що, без сумніву, позначиться і на зростанні числа авто з електромоторами в світі.
  2. Кількість електромобілів в Росії теж збільшується, хоча не так швидко, як в Європі або Китаї: причиною тому – невисокий рівень доходів населення країни.
  3. З великою часткою ймовірності можна сказати, що світ без машин з ДВС неминучий: коли людська цивілізація повністю відмовиться від цієї технології, є лише питанням часу.
Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…