Коли потрібно робити розвал сходження?  Як і де краще це робити

Коректна настройка підвіски автомобілі грає важливу роль в безпеці руху. Кут установки коліс забезпечує стійкість машини на дорозі, запобігає стиранню гуми. Технічні параметри задаються заводом для кожної моделі. Вони отримані в ході численних досліджень і тестів. Тому важливо при експлуатації дотримуватися рекомендовані норми. Нижче розберемо, що таке сход-розвал коліс, які кути установки коліс передбачені, навіщо і коли потрібно проводити їх регулювання.

Навіщо стежити за правильними кутами установки коліс?

Навіть за ідеальних умов експлуатації, відбувається знос елементів підвіски і шин.

Правильна настройка параметра сход-розвал дозволяє знижувати наслідки взаємодії покришок з поверхнею дороги.

З огляду на сезонні зміни і якість покриття дорожнього полотна, неправильне регулювання призводить до нестабільного поведінки автомобіля при прямому русі, поворотах, а також до стирання шин.

Коли потрібно робити розвал сходження?  Як і де краще це робити

Виставлення положення називається сход-розвал. Процедура дозволяє задати правильні кути щодо осей машини. Так як значення різні для кожної марки, проводиться регулювання за допомогою спеціального обладнання. Завдання майстра – виставити кути близькі за значенням заводські налаштування.

Які кути бувають?

Геометрія колісної бази передбачає кілька кутів, за допомогою яких задаються оптимальні умови для їзди. Серед них:

  • розвал;
  • сходження;
  • Кастер.

Розвал це відношення розташування площини колеса до вертикальної осі. Існує три види: негативний, позитивний і нульовий. Якщо верхнє закінчення колеса направлено всередину, то це вважається негативним розвалом. Покращує маневреність автомобіля в поворотах. Внутрішня частина покришок зношується більше.

Менше пляма зіткнення сприяє погіршенню керованості при прямолінійній русі. Розвал з позитивним значенням навпаки забезпечує впевнене переміщення по прямій лінії, але погано впливає на маневрування в поворотах.

Сьогодні заводськими настройками автомобілів, призначених переважно для міського пересування, є негативний розвал.

Коли потрібно робити розвал сходження?  Як і де краще це робити

Сходження коліс – кут по відношенню площині колеса до поздовжньої осі автомобіля. Якщо краї шин «дивляться» один на одного, то це позитивний сход, навпаки – негативний. Даний параметр також впливає на поведінку автомобіля, як і розвал.

Позитивний показник сходження призначений для прямолінійного руху, негативний – для кращого контролю в поворотах. Рекомендовані параметри залежать від призначення автомобіля. При великому негативному показнику сходу, при русі по прямій лінії буде потрібно постійне подруливание.

Зайве позитивне значення сходження зробить некомфортним проходження затяжних поворотів.

Кастер є величиною відхилення маточини вперед або назад щодо балки. Далеко не на кожному авто даний параметр можна регулювати. Позитивна величина характеризується нахилом стійки в сторону салону, а негативна – в протилежну. Більшість заводів використовує позитивний кастер, так як він знижує ризик відхилення від траєкторії при відсутності контролю керма.

Зміна значень схід-розвалу

Зміна рекомендованих параметрів схід-розвалу не обіцяє нічого хорошого для автолюбителя – знос покришок, погана керованість. Сход-розвал повинен бути в нормі. Головне пам’ятати, що величина кутів змінюється. Причин тут багато, деякі з них:

  • Заміна елементів підвіски;
  • Висихання гуми сайлентблоков;
  • Зміна тиску в шинах;
  • Заміна на балони іншого розміру;
  • Невеликий люфт в важелях;
  • Деформація диска.

Рекомендується перевіряти сход-розвал при сезонній заміні шин, тобто раз на півроку. Сучасні технології забезпечили нове обладнання, таке як 3D сход-розвал, яке значно спростило процедуру. Немає необхідності заганяти автомобіль на стенд, досить надіти на колеса датчики і прокатати. Регулювання сходження проводиться на місці.

Коли потрібно робити розвал сходження?  Як і де краще це робити

На більшості автомобілів регулювання схід-розвалу здійснюється за рахунок нарізного сполучення важелів і маточини колеса. Найбільших втрат поверхні шин завдає неправильне сходження. Розвал регулюється тільки на незалежній підвісці.

Сталість значень схід-розвалу безпосередньо залежить від якості запчастин і працездатності підвіски. Параметр сходження порушується найчастіше через сайлентблоков.

Через погану якість дорожнього покриття, присутності реагентів, гума розсихається, з’являється люфт.

Для виставлення значень схід-розвалу рекомендується вибирати перевіреного майстра. Наявність високотехнологічного обладнання не завжди говорить про кваліфікацію.

Знавець своєї справи може обійтися підручними засобами для настройки сходження. Рекомендується проводити плановий ремонт на одному і тому ж СТО.

Перед винесенням значень, слід робити діагностику підвіски і замінювати вийшли з ладу частини. Робити сход-розвал на розпущених важелях не має сенсу.

Регулювання розвалу сходження своїми руками

Багатьох цікавить питання: як зробити розвал сходження своїми руками. Начебто навіщо, коли майже кожен сервіс і станція СТО в місті пропонує послуги по регулюванню сход розвалу.

Але їхати в автосервіс, де дійсно якісно його зроблять, буде не дешево.

Зверніть увагу

А якщо Ви опинилися за містом, кустарні майстерні просто висмокчуть гроші і зроблять роботу за допомогою старих методів, так навіщо платити за такий сервіс.

Кути розвалу, сходження коліс можна відрегулювати самому, це не складно. Для цього не обов’язково наявність дорогого стенда, вистачить підручних матеріалів.

Що таке розвал сходження

Коли потрібно робити розвал сходження?  Як і де краще це робитиЗробити схід розвал це значить правильно виставити кут коліс, при якому вони відповідають напрямку руху. Не існує оптимального значення цього кута, все залежить від конкретної моделі автомобіля, ступеня його завантаженості. Адже даний кут для порожнього автомобіля і завантаженого під зав’язку буде різний. Правильне регулювання забезпечує не тільки чуйне поведінка автомобіля, але і покращує зчеплення машини з дорогою.

Розвал – вертикальний кут відхилення осі колеса від перпендикуляра дорожнього покриття. Він буває як:

  1. Позитивний – кут нахилу верхньої частини спрямований від поздовжньої, центральної лінії транспортного засобу.
  2. Негативний – кут нахилу верхньої частини спрямований до поздовжньої, центральної лінії транспортного засобу.

Регулювання кута забезпечує більшу пляму контакту з поверхнею дороги, тим самим покращуючи зчеплення з дорогою.

Сходження – кут між напрямком руху колеса до площини обертання. Він теж буває:

  1. Позитивний – колеса спрямовані один до одного.
  2. Негативний – колеса спрямовані в різні боки.

Разом з розвал сходженням потрібно виставити кут кастера. Він не меншою мірою впливає на поведінку автомобіля на дорозі.

Коли потрібно робити розвал сходження

Як це не дивно, необхідно при покупці автомобіля, справа в тому, що для більшості автомобілів середньої цінової категорії завод виробник ставить усереднені значення, які повинні підправляти дилери. Найчастіше ця робота не робиться тому часто доводиться їхати з салону в сервіс.

Виконувати планову перевірку треба раз в 20-25 тисяч кілометрів. Приблизно 2 рази на рік, найпростіше поєднати цей процес з сезонною зміною покришок. Це цифра може змінюватися в залежності від вашої манери їзди і якості дорожнього покриття.

Існують так само позапланові перевірки:

  • колесо потрапило в яму з пошкодженням диска;
  • ремонт ходової частини (наприклад, заміна рульових наконечників, кульових опор, кермових тяг, рульового редуктора або рейки, маятникового важеля, стійок, пружин, сайлент-блоків, підшипника);
  • ремонт підвіски;
  • зміна кліренсу;
  • перебортовка;
  • відхилення автомобіля в сторону, при їзді по прямій;
  • нерівномірний сильний знос покришок (особливо зовнішньої або внутрішньої частини);
  • зміна кута Аккермана;
  • погане повернення керма у вихідне положення після маневру.

Важливо знати, що вага в салоні, багажнику або даху автомобіля так само позначається на оптимальних кутах. І якщо Ви все сім’єю вирішили відправитися в далеку подорож на своєму автомобілі, при цьому повністю навантажили його, то не погано б зробити розвал сходження самостійно.

Коли потрібно робити розвал сходження?  Як і де краще це робитиПеред тим, як зробити схід розвал самому, потрібно переконатися в справності підвіски і рульового управління. Оскільки безглуздо щось регулювати, якщо через кілька днів все знову зіб’ється з-за неполадок в ходової частини. Особливо важливо приділити увагу хрестовині рульового вала. Так само важливо перевірити тиск в шинах, воно повинне бути оптимальне.

У хороших сервісах регулювання роблять на спеціальних стендах, використовуючи сучасне обладнання, комп’ютерне обчислення кутів. Але можна виконати схід розвал своїми руками, без стенду. Для цього знадобиться рівна поверхня, яка оснащена ямою або підйомником і набір інструментів:

  1. Мел.
  2. Лінійка або штангенциркуль.
  3. Набір ключів.
  4. Мотузка з схилом.
  5. Телескопічна лінійка.

Регулювання розвалу коліс своїми руками

Коли потрібно робити розвал сходження?  Як і де краще це робитиВажливо щоб диски були рівні, на зігнутих не вийде виставити кути точно.

  1. Виставляємо автомобіль на рівну поверхню, обов’язково вирівнюємо колеса, що б вони дивилися прямо.
  2. Робимо зарубки крейдою зверху і знизу зовнішньої сторони колеса.
  3. Тепер беремо мотузку з схилом і закріплюємо її на крилі так, щоб вона нерухомо звисали паралельно площині диска і зарубок. Для закріплення можна покласти вантаж на неї або закріпити скотчем, ізолентою.
  4. Прикладаючи лінійку або штангенциркуль до обода зверху і знизу, робимо вимірювання відстані від обода до мотузки. Важливо, щоб уникнути похибки робити заміри потрібно не від покришки, а від обіду.
  5. Для чистоти вимірювань потрібно повернути колесо так, що б воно зробило оборот на 90˚. Знову робимо зарубки крейдою, повторюємо виміри.
  6. І знову повертаємо колесо на 90˚ або на 180˚ від початкового положення, знову робимо заміри. Сильних відмінностей у вимірах бути не повинно, в іншому випадку, у Вас або проблеми з ходовою частиною та регулювання розвалу сходження коліс своїми руками тут не допоможе. Або при несильному відхиленні 5-7 мм проводитися регулювання. Зразкові похибки повинні складати 1 мм для передньопривідних автомобілів, 1-3 мм для задньопривідних.
  7. Кут розвалу підбирається під кожну конкретну модель автомобіля і прописаний заводом виробником.
  8. Знімаємо колеса і зриваємо обидва болта кріплення кронштейна поворотного кулака.
  9. Рухаємо поворотний кулак в потрібну сторону, щоб добитися кута зазначеного в базі даних по Вашому автомобілю, використовуючи тільки що зроблені виміри.
  10. Закріплюємо кронштейн, ставимо колеса на місце.

Регулювання сходження коліс своїми руками

  1. Автомобіль встановлюється на рівну площадку, вирівнюються передні колеса з задніми.
  2. Мелом ставимо мітки на внутрішній стороні передніх коліс впритул до обода.
  3. Встановлюємо і фіксуємо телескопічну лінійку так, щоб її кінці стосувалися міток, але не зачіпали підвіску та інші деталі автомобіля. Рухливу шкалу переміщаємо до тих пір, поки 0 не співпаде з нерухомим покажчиком.
  4. Проїжджаємо на машині до тих пір, поки диски не повернутися на 180˚ або зроблять півколо, лінійка повинна виявитися на задній стороні колеса. Головне щоб вона ні за що не зачепилася.
  5. Дивимося на показники, передні колеса повинні бути спрямовані один до одного, а значить розширюватися в задній частині, потрібно підкрутити рульову тягу орієнтуючись на дані представлені заводом виробником. Тяга подовжується, якщо передня частина покришки ширше, ніж задня.А якщо ширше задня, то орієнтуємося по тому, чи зробити її ще ширше або навпаки.

Для регулювання сходження, треба зірвати і послабити контргайку рульової тяги. Далі перейдіть рульову тягу на один оборот і звірте показання, повторювати до тих пір, поки похибка не стане + -1 мм від оптимального значення. Після чого затягуйте контргайку назад.

Важливо стежити за пилюжником, якщо він починає скручуватися, то потрібно послабити муфту на ньому і затягнути після завершення регулювання. Таким чином, Ви зробите сходження коліс в домашніх умовах.

Коли потрібно робити розвал сходження?  Як і де краще це робити

На що впливає розвал сходження коліс

Неправильно виставлений кут розвал і сходження коліс автомобіля, може бути причиною:

  • швидкого зносу покришок;
  • відхилення машини в сторону при їзді по прямій;
  • збільшеного витрати палива;
  • підвищену вірогідність поломки підвіски при їзді по нерівній дорозі або наїзді на перешкоду;
  • поганої керованості на прямих і поворотах.

підсумок

Тепер Ви знаєте, як зробити схід розвал самому. Похибка даного методу при скрупульозному підході буде мінімальною, навіть при виконанні будинку. Все що потрібно це наявність часу і інструментів.

Що буде якщо не робити розвал сходження. Коли потрібно робити розвал-сходження

Для багатьох автовласників сход-розвал не є основною процедурою, яку потрібно робити. Багато хто не задаються навіть питанням, що ж таке схід розвал і навіщо він потрібен.

Розглянемо основні поняття.

Процедура сход-розвал укладає в собі регулювання кутів установки коліс авто відносно дорогі і напрямки руху – кутів «сходження» і «розвалу» коліс.

Кожен виробник на заводі для кожного автомобіля встановлює індивідуальні параметри. Важливість правильної установки досить висока, тому що від цього може залежати Ваше життя. Правильний сход-розвал забезпечує комфортне водіння і хорошу керованість.

Сумарний кут між поздовжньою віссю автомобіля і площинами, що проходять через передні колеса (сходження передніх коліс) це і є кут «сходження» коліс. Для кожної марки авто, завод встановлює параметри кута в градусах і хвилинах.

Якщо на автомобілі є функція «підрулюючою» задньою підвіскою (сучасні цим оснащені), то потрібно ще виставляти «сходження» і для задніх коліс автомобіля. Так як параметри для кожного автомобіля свої, то не всі автосервіси можуть робити сход-розвал на будь-які авто, а тільки на ті, на яких спеціалізуються.

До першого ознакою неправильного схід-розвалу відноситься помітне зношування гуми, а також тяга авто в сторону. Це може статися з багатьох причин. Від банального попадання колеса в глибоку яму до ДТП.

Коли потрібно робити розвал сходження?  Як і де краще це робити

Кут розвалу, також як і кут сходження задається індивідуально для кожної моделі на заводі, від правильності яких залежить поведінки авто.

Якщо зробити кут розвалу більш негативним, то можна підвищити стійкість авто на поворотах, але це в свою чергу сильно шкодить покришок авто, але любителі спортивної їзди часто цим користуються.

Ще один важливий параметр в даному процесі – кастер. Кастером називають кут нахилу осі повороту передніх коліс відносно напрямку руху автомобіля.

Від цього показника залежить стабільність їзди, чим більше вісь нахилена назад, тим стабільніше водіння, але перестаратися теж не потрібно, тому що при цьому збільшується навантаження на кермо. При повороті, ми звикли, що кермо сам повертається у вихідне положення, саме цей показник дозволяє домогтися такого управління.

Як регулюються кути установки коліс?

Коли потрібно робити розвал сходження?  Як і де краще це робити

Щоб сход-розвал був найбільш точним, слід дотриматися деякі нюанси:

  • Повинні бути однакові покришки, рівного зносу шин
  • Не повинно бути зайвого вантажу в машині
  • Тиск в шинах повинен бути точне

Буває сход-розвал тільки передній осі і всіх коліс відразу, якщо автомобіль має таку можливість. Не варто на цьому економити час, тому що вартість процедуру не така велика, а користь помітна.

Як часто потрібно робити регулювання?

Багато хто робить сход-розвал по необхідності, наприклад, після ремонтних робіт підвіски. Але в міру експлуатації автомобіля можуть збитися правильні параметри кутів, їзда по не рівній дорозі, ями або невеликі зіткнення, можуть стати цьому причиною. Тому завод виробник рекомендує кожні 15-20 тисяч робити сход-розвал.

Якщо ж не робити сход-розвал, то можна не уникнути серйозних наслідків, в плоть до серйозної аварії. Порушується керованість авто, надмірно витратиться паливо, зношуються покришки і гуми, автомобіль постійно веде вбік і може непередбачувано поводитися.

Отже, регулюванню піддаються три основних параметри підвіски, про них і слід розповісти в теоретичній частині статьі.Развал – це кут нахилу коліс по відношенню до поверхні дороги.

важливо

Він може бути негативним – якщо верхня частина колеса має нахил до центру автомобіля, і позитивним – якщо верхня частина колеса, відповідно, нахилена від центру машини. І кожного з положень є свої позитивні сторони і недоліки.

Наприклад, якщо кут розвалу негативний, то збільшується пляма контакту колеса з дорогою, поліпшується зчеплення з дорогою, але при цьому гума швидше ізнашівается.Второе важливе поняття, це кастер – кут поздовжнього нахилу осі повороту колеса, або, простіше кажучи, горизонтальне положення коліс в арках.

Це положення впливає на керованість: трохи збільшений кастер робить рульове управління більш гострим, але в разі надмірно збільшеного кастера кермо стає тяжелим.Третье поняття, яке слід знати, – це сходження.

Сумарним сходженням називають суму всіх кутів між поздовжньою віссю автомобіля і площиною, що проходить через центр лівого і правого коліс. Сходження може бути позитивним (для передніх коліс) – в такому випадку автомобіль стає більш стабільним на високих швидкостях, але при цьому зростає недостатня обертальність.

Негативно сходження передніх коліс робить рульове управління більш точним, але при цьому збільшується знос гуми і всі нерівності дороги відгукуються на кермі – з’являється так зване «биття» .Як проводять саму процедуру? У різних майстерень її проводять по-різному.

Деякі майстри підходять до справи відповідально: перш ніж відрегулювати схід-розвал, фахівець спочатку перевіряє тиск в колесах, зазвичай використовуючи для цього переносний компресор. Далі на всі колеса встановлюються датчики, а за допомогою спеціальної розпірки затискається ножні гальма.

Особливо кваліфіковані майстри також оглядають підвіску на наявність видимих ​​несправностей – однак такі фахівці зустрічаються вкрай рідко. Автомобіль «заганяють на яму» і «протискують». Дані з датчиків передаються в комп’ютер, після чого результати заносяться в таблицю, при цьому перший рядок – це показники автомобіля з вантажем в багажнику, наступний рядок – без нього. Все тому, що навіть невеликий додатковий вага здатний вплинути на результати виміру. При цьому більшість робочих сервісних майстерень зазвичай опускають цей момент і проводять заміри з навантаженим автомобілем.

Коли потрібно робити розвал сходження?  Як і де краще це робити

При великому пробігу машини без відповідного догляду та відвідування періодичних оглядів для перевірки технічного стану транспортного засобу в сервісному центрі, водій може помітити значне погіршення комфорту водіння автомобіля. Це відбувається через їзди по поганих дорогах, переїзді на великій швидкості нерівностей, ігнорування зносу деталей ходової частини машини.

Причиною ж поганої керованості автомобіля найчастіше виявляється порушене значення схід-розвалу коліс. Кут розвалу вказує на нахил коліс транспортного засобу по відношенню до дорожнього покриття. Значення кута розвалу впливає на зчеплення автомобіля з дорогою, його стійкість і маневреність. Кут сходження є сумарним значенням кутів між віссю машини і центрами коліс.

Значення кута сходження впливає на швидкість зносу гуми, точність управління машиною, а також її керованість, маневреність і динамічність руху. Кут кастера визначає горизонтальне положення коліс в автомобільних арках. Значення кута кастера впливає на ефективність рульового управління, проворачивание рульового колеса і на керованість машини.

Як часто слід коригувати сход-розвал? Фахівці рекомендують проводити цю процедуру через кожні 15-30 тисяч кілометрів. Для машини із середнім пробігом виходить хоча б раз на рік, в ідеалі ж – кілька разів на рік. При це робити сход-розвал в Москві краще не самостійно, а в спеціалізованих майстернях, що володіють всім необхідним обладнанням.

Зауважте, що значення кутів схід-розвалу не однаково для всіх машин. Воно залежить від марки автомобіля, від його індивідуальних характеристик і габаритів. При правильно встановленому розвал сходження транспортний засіб в нейтральному положенні коліс має рухатися строго прямо і не міняти довільно напрямки.

Це необхідно для того, щоб машина мала хороше зчеплення з дорогою і показувала відмінну керованість і динамічність їзди.

Як визначити, коли пора робити розвал сходження?

  • При прояві таких ознак автомобілісту варто відправитися в сервісний центр, щоб провести коригування схід-розвалу коліс своєї машини:
  • • різке погіршення керованості і маневреності транспортного засобу;
  • • занадто швидкий знос шин або ж нерівномірність їх зносу;
  • • різко зросло споживання палива;
  • • машину заносить на поворотах;
  • • при русі прямо машину водить з боку в бік;
  • • колеса не реагують при зміні напрямку рульовим колесом;
  • • змінилося становище і тяжкість повороту рульового колеса;
  • • рульове колесо не зайняв свою попередню позицію після повороту;
  • • змінився радіус повороту.
  • • установки нових коліс або гуми;
  • • ремонту кульових опор, рульової рейки, рульового редуктора або маятникового важеля;
  • • заміни наконечників, стійок, сайлентблока і пружин;
  • • зміни висоти посадки транспортного засобу .;
  • • придбання нового автомобіля.

  1. Як проводиться коригування схід-розвалу?
  2. Установка правильних значень кутів схід-розвалу в сервісному центрі проводиться звичайно в такий спосіб:
  3. • перевіряється рівень тиску в колесах за допомогою компресора;
  4. • на колеса встановлюють датчики;
  5. • перевіряється стан ходової частини автомобіля;
  6. • значення з датчиків передають на комп’ютер і порівнюють при завантаженому і вільному багажнику машини (це робиться через те, що збільшення навантаження на ходову частину транспортного засобу може значно вплинути на підсумкові значення вимірів);
  7. • виставляються правильні кути схід-розвалу.

Як правило, для автомобіля, процедуру “розвал сходження” виконують після пробігу в 10-15 тисяч кілометрів (вітчизняні авто), 30 тисяч кілометрів (іномарки). Знадобитися позапланова перевірка, а також регулювання кутів режиму «розвалу-сходження» при наступних моментах: Сход розвал коліс автомобіля – на дорозі Ви потрапили у велику яму, при цьому «зам’яли» диск колеса; – здійснювався ремонт ходової частини автомобіля (наприклад, виконувалася заміна наконечників у рульових тяг, міняли важелі підвіски, сайлентблоки); – змінився кліренс автомашини (наприклад, сталася установка вставок і укорочених пружин); – автомобіль в сторону початок відводити; – виник значний знос покришок; – кермо погано самоповертаючий при завершенні поворотів. Для чого необхідна процедура «розвал-сходження»? В результаті стають найбільш ефективними параметри стійкості автомобіля, керованості. При цьому виникає зниження заметів авто, зниження зносу шин.

Розвал – це правильний кут розвалу автомобільних коліс, що забезпечує якісне зчеплення з дорогою, а також рівень стабільності управління. Саме неграмотна установка розвалу здатна зробити нерівномірний знос покришок, відновити проблеми з управлінням.

Сходження – найбільш критичний кут в плані установки коліс. Це різниця тих відстаней, які вимірюються по точкам дисків коліс (горизонтальна площина).

Кастер або поздовжній нахил шворня, його функції – це поліпшення параметрів стабільності управління, забезпечення режиму до самоустановки всіх керованих коліс. Нечіткий нахил шворня здатний викликати труднощі в плані обертання рульового колеса.

Порада

Як відомо, поздовжній нахил шворня є кут, що виник в результаті вертикалі і проекції осі повороту колеса.

Варто пам’ятати, що регулювання розвалу, збіжність буде виключена при пошкодженні дисків, зміні їх геометричних властивостей. Адже колісні диски обов’язково повинні мати однакові параметри (виліт, ширина, діаметр). До того ж покришки зліва і справа повинні бути однаковими за розміром, бажано однієї моделі. Показник тиску в шинах повинен бути однаковим. Спочатку, перед процедурою регулювання, майстер оглядає машину, здійснює діагностику всієї ходової частини, заміряє тиск в колесах. Складовою частиною підготовчих заходів входить робота «компенсації биття обода». Майже всі колісні диски мають спотворення щодо геометричної форми. Для цього і проводиться «компенсація». Спочатку вивішується міст автомобіля, прилади навішуються на колеса. Прилади індивідуально регулюється під кожне колесо.

Далі виконується загальна діагностика, вона спрямована на перевірку геометрії ходової частини.

Схід розвал. Поширені запитання

07.05.2013

У даній статті ми розберемо самі часто задаються про сход-розвал коліс. Поговоримо безпосередньо про теорію: що таке сход-розвал, коли його регулювати, які параметри виставляти. Потім вже перейдемо до практичної частини: які переваги і недоліки мають різні варіації установки схід-розвалу, як не потрапити на розлучення в сервісі і багато іншого.

Що таке сход-розвал коліс?

Поєднання слів «схід-розвал» включає себе сходження і розвал коліс відносно дорогі і до кузова автомобіля.

Сходження – це певний кут, який утворюється між площиною колеса і віссю симетрії або тяги. Зверніть увагу на малюнок: на ньому зображено позитивне сходження, тобто у напрямку руху колеса дивляться один на одного. Так само існує негативне сходження, тобто колеса дивляться один від одного.

Розвал – це певний кут, який утворюється між площиною колеса і асфальтом. Якщо верхня частина колеса нахилена в сторону кузова – то розвал вважається негативним, якщо від кузова – то позитивним.

Так само, тут присутній ще один термін – «кастор» або «нахил осі повороту»

Кастор – кут між віссю повороту колеса і вертикаллю на вид з боку. Іншими словами, коли ми повністю викручуємо кермо, колесо нахиляється в сторону повороту (завалюється на бік).

Коли потрібно робити розвал сходження?  Як і де краще це робитиКоли потрібно робити розвал сходження?  Як і де краще це робитиКоли потрібно робити розвал сходження?  Як і де краще це робити

Навіщо потрібен сход-розвал?

Найголовніше завдання схід-розвалу – це безпечний рух по дорогах: щоб машину не виводила в сторону на прямий, і не зжирає колеса. Другорядне завдання схід-розвалу – збільшення стійкості або маневреності в залежності від потреб водія.

Допустимі значення (похибки) при сход-розвал

Існують певні межі, значення яких не можна перевищувати при розстановки сходження і розвалу. Іншими словами, як налаштоване по ліву вісь автомобіля, так і повинно бути налаштоване по праву вісь автомобіля. Але налаштувати з точністю до 0 хвилин не вийде, тому допускаються певні похибки, при яких керованість і їзда по прямій не постраждає.

  1. Різниця розвалив (наприклад: ліве колесо 39 ‘- праве колесо 33’ = 6 ‘допустима різниця розвалив) не повинна перевищувати 30’ хвилин, в іншому випадку автомобіль буде нести в бік при їзді.
  2. Аналогічно і з кутом кастера: різниця кутів (з більшого кута відняти менший кут) не повинна перевищувати 30 ‘.
  3. Зсув передній осі – якщо дане значення позитивне, то ліве переднє колесо стоїть ближче до заднього, ніж праве, якщо від’ємне значення – то навпаки. Даний параметр дуже важливий, тому що він характеризує стан геометрії кузова, і чим ближче цей показник до нуля – тим краще. Допустиме відхилення – 20,30 хвилин.

На які параметри налаштувати схід-розвал?

  • Ми вже поговорили про допустимі погрішності схід-розвалу, тепер давайте прейдём безпосередньо до вибору параметрів під наш стиль їзди.
  • Передня вісь:
  • Одна справа налаштовувати сход-розвал для гонок: дріфту, драга, кільця, ралі; інша справа налаштувати його під щоденне комфортне використання автомобіля.

КАСТОР: АвтоВАЗ рекомендує «заводське» положення кастору зі значенням +1 градус. Але якщо піти іншим шляхом, і налаштувати кастор на +3 градуси, то автомобіль буде впевнено і рівно тримати пряму на великих швидкостях.

До речі, +3 градуси – межа позитивного кастору для наших машин, якщо зробити вище – то вже потрібно міняти кріплення двигуна, кпп, та й доведеться регулярно міняти гранати.

РОЗВАЛ: АвтоВАЗ з заводу встановлює розвал в 0 градусів. Щоб підвищити керованість в поворотах – можна зрушити розвал в негативну сторону на 45 хвилин.

  1. СХОДЖЕННЯ: знову ж заводської параметр відповідають «0» з допустимими відхиленнями.
  2. Але якщо ми змінили розвал в негативну сторону, то нам обов’язково потрібно буде встановити сходження на +0,5 – + 1мм.
  3. Задня вісь:

РОЗВАЛ: На задній осі можна встановити розвал від -1 до -2 градусів. При цьому бажано використовувати спеціальні проставки негативного розвалу.

КАСТОР: Сходження потрібно буде зробити від +2 до + 4 мм.

Як часто робити сход-розвал?

Якщо ви встановили параметри, які наведені вище, то повторний сход-розвал потрібно робити кожні 8-10 т.км. Якщо ж якщо ви залишили все як є і як встановлено на заводі – то повторний схід розвал треба робити кожні 15-20 т.км.

Так само, схід розвал треба робити завжди, коли ви міняєте будь-якої елемент підвіски, або ставите нову гуму, якщо ви наїхали на яму, стукнулися колесом об бордюр і т.д.

Умови, при яких виставляється правильний сход-розвал

  1. Всі покришки автомобіля повинні бути однакового розміру з однаковим малюнком.
  2. Колеса повинні бути збалансовані.
  3. Диски (штампування) повинні повністю відповідати заводським параметрам автомобіля (радіус, виліт, ширина, посадковий діаметр).
  4. Однаковий тиск у всіх шинах.
  5. Всі елементи підвіски і геометрія кузова повинні бути повністю справними.
  6. Заздалегідь дізнайтеся, що входить у вартість послуг автосервісу.

Який стенд схід-розвалу вибрати: оптичний або комп’ютерний?

  • Відразу скажу, якщо у «майстра» криві руки, то оптичний або 3d розвал не має ніякої різниці.
  • Оптичні стенди – старі надійні інструменти в руках майстра, але мають відносно великі похибки вимірювання в порівнянні з комп’ютерним.
  • Так само істотним недоліком є ​​- відсутність можливості регулювання відразу двох осей на відміну від комп’ютерної.

Комп’ютерний стенд – по мимо правильної растановкой сходження і розвалу коліс, майстер відразу може оцінити стан геометрії кузова, участь в ДТП і т.д.

Висновок: найкраще користуватися послугами сучасного комп’ютерного 3d стенду, і заздалегідь знати до якого майстра їхати, тому що від прямолінійності рук залежить все!

Навіщо і коли потрібно робити сход-розвал

2019-01-30

Коли потрібно робити розвал сходження?  Як і де краще це робити

Практично завжди після заміни деталей в передній підвісці майстер говорить, що необхідно зробити сход-розвал. Крім того, ця операція потрібна після заміни амортизаторів, покришок і в ряді інших випадків. Якщо цього не зробити, то збільшується «поїдання» гуми і знижується керованість ТС. В результаті ми спостерігаємо малопередбачувані поведінку транспортного засобу на дорозі.

Що таке розвал

Розвал є кут нахилу автомобільних коліс до поверхні дороги. Коли верх нахилений у напрямку до центру авто, то це називається негативний розвал. Коли нахил дивиться від центру, то розвал позитивний.

У разі негативного розвалу підвищується зчеплення гуми з асфальтом за рахунок того, що збільшується контактна пляма з дорогою. Однак в цьому випадку покришки будуть швидко зношуватися.

Зазвичай на легковому автомобілі найбільше навантаження відчуває передня вісь. Тому кут розвалу коліс спереду становить півтора градуса, а на задніх від півтора до двох градусів.

Зверніть увагу

Всі ці речі настройки вам зроблять, коли будете робити схід розвал в Ясенів .

Варто також сказати про таке поняття як кастер. Являє собою поздовжній кут, під яким нахилена вісь повороту покришок.

Фахівці з сход розвалу виставляють його величину в позитивне значення. Вважається, що це добре позначається на керованості автомобіля під час повороту.

Кермо краще відгукується на дії водія. Особливо це проявляється при русі на високій швидкості.

Якщо кастер буде занадто великим, то рульове колесо отримає зайву вагу. Для кастера рекомендується встановлювати величину до двох градусів по відношенню до стандартного параметру.

Що таке сходження

Сходження є сумарний кут між поздовжньою віссю автомобіля і уявної площиною, що проходить по центру коліс. Цей кут може відрізнятися на задніх і передніх колесах.

У випадку з задніми колесами негативний кут може підвищити ймовірність занесення. На передніх колесах негативний кут призводить до збільшення зносу гуми. Однак швидкість реакції коліс на дії з рульовим колесом зростає.

важливо

У разі позитивного кута ускладнюється обертальність, але це дає стабільність при русі на високій швидкості.

Як кажуть фахівці з сход-розвалу в Ясенів, кути сходження вищеназваних площин повинні прагне до нуля. Але практично завжди вони коригуються в залежності від ситуації.

Коли необхідно робити сход-розвал

  • У штатному режимі краще виконувати його через 10-15 тисяч км пробігу;
  • При зміна кліренсу (дорожнього просвіту);
  • У разі пошкодження або ремонту підвіски;
  • Коли спостерігається відхід в сторону автомобіля зі смуги;
  • У тих випадках, коли спостерігається підвищений або нерівномірний знос покришок;
  • При деформації колісних дисків;
  • Якщо автомобіль погано тримає дорогу.

Коли потрібно робити розвал сходження?

Для підтримки агрегатів автомобіля в хорошому стані, водій повинен виконувати ряд простих дій: експлуатувати машину відповідно до рекомендацій виробника, вчасно міняти витратні елементи, проходити технічне обслуговування в термін, а також стежити за колесами. До останнього пункту відноситься не тільки заміна літніх покришок на зимові шини, але і процедура сходження-розвалу.

Що таке сход-розвал коліс автомобіля?

Розвал-сходження або сход-розвал – це процедура, яка складається з двох етапів регулювання коліс щодо кузова: розвал і сходження. Дані регулювання необхідно проводити, щоб не виникало проблем з керованістю автомобіля, від якої безпосередньо залежить безпека руху.

Якщо колеса щодо кузова налаштовані неправильно, машина буде гірше входити в повороти і «відгукуватися» на рухи керма. Крім того, не виконуючи своєчасно сход-розвал, водій ризикує зіткнутися з проблемою швидкого зносу гуми. При особливо згубної ситуації нова покришка може стертися менш ніж за 500 кілометрів.

Регулювання сходження-розвалу коліс в сучасних сервісах виконується за допомогою спеціальних стендів з оптичними датчиками, і проведення діагностики на комп’ютері. За рахунок цього вдається виставити максимально точні значення. Раніше сход-розвал регулювався за допомогою звичайних схилів.

Що таке розвал коліс?

Під поняттям «розвал» розуміється кут між площиною обертання коліс і вертикальної прямої. Інакше кажучи, відхилення коліс на осях від вертикалі.

Виходячи з визначення розвалу, можна зробити висновок, що він буває позитивний і негативний:

  • Позитивним називається розвал, коли верхні частини коліс на одній осі знаходяться на більшій відстані один від одного, ніж нижні. Позитивний розвал навмисно використовується на вантажних автомобілях. Пов’язано це з тим, що при завантаженні автомобіля з позитивним розвалом коліс, розвал може вийти в нуль або максимально наблизитися до цього значення;
  • Негативним називається розвал, коли верхні частини колеса на одній осі знаходяться на меншій відстані один від одного, ніж нижні. Негативний розвал навмисно використовується, щоб збільшити стійкість автомобіля при вході в повороти на високих швидкостях.

При нульовому розвалі коліс, коли верхні і нижні частини покришок знаходяться на однаковій відстані уздовж однієї осі один від одного, вдається досягти мінімального зносу покришок.

Що таке сходження коліс?

Під поняттям «сходження» розуміється кут між площиною обертання коліс і поздовжнім розтином автомобіля. Виділяють позитивне і негативне сходження коліс:

  • Позитивним називається сходження, коли передні частини коліс знаходяться на меншій відстані один від одного, ніж задні;
  • Негативним називається сходження, коли задні частини коліс знаходяться на меншій відстані один від одного, ніж передні.

При неправильно виставленому сходження коліс, в рази збільшується знос колеса, набагато значніше, ніж при неправильно виставленому розвалі.

Як визначити, що на автомобілі неправильно відрегульований схід-розвал коліс?

Є ряд симптомів, які явно вказують на збиті настройки сходження-розвалу коліс автомобіля:

  • При входженні в поворот на невеликій швидкості чується вереск коліс;
  • Для руху автомобіля по прямій кермо потрібно відхилити трохи вправо або трохи вліво від центральної осі;
  • Якщо відпустити кермо автомобіля, машину починає мимоволі тягнути в одну зі сторін;
  • Шини автомобіля швидко зношуються.

Якщо виявляються описані вище симптоми, необхідно відрегулювати розвал-сходження коліс. Подібну процедуру виконують практично в будь-якому сервісному центрі.

Коли потрібно робити сход-розвал?

Ремонтуючи автомобіль, потрібно знати, в яких випадках обов’язково потрібно по закінченню роботи виконати розвал-сходження коліс.

Заміна кульових опор

Положення коліс автомобіля безпосередньо залежить від кульових опор. Після їх заміни обов’язково потрібно провести розвал-сходження коліс.

Це пов’язано з тим, що в старій кульовій опорі в процесі експлуатації утворюється люфт, під який виконується сход-розвал коліс.

Коли встановлюється нова кульова опора, люфт мінімізується, відповідно, змінюється нахил коліс і необхідності проходити сходження-розвалу.

Заміна рульового наконечника

Від налаштувань рульового наконечника і залежить сходження коліс. Відповідно, при їх заміні потрібно виконати процедуру сходження-розвалу. Також вона може знадобитися, якщо проводиться заміна рульової рейки.

Заміна шарнір рівних кутових швидкостей (ШРУС)

Сама заміна ШРУСа не впливає на підвіску автомобіля, але після подібної роботи обов’язково слід провести розвал-сходження коліс.

Це пов’язано з тим, що при заміні шарнір рівних кутових швидкостей фахівці відкручують кріплення рульового наконечника або кульової опори, оскільки це необхідно, щоб зняти ШРУС. Після заміни, встановивши новий шарнір, при закручуванні рульового наконечника можна збити його налаштування або зовсім його розбити, через що кермо буде тягнути автомобіль вліво або вправо при русі по прямій.

Після яких робіт необов’язково робити сход-розвал

Сходження-розвал – процедура не з дешевих, і часто недобросовісні сервіси запевняють водіїв, що після проведення тієї чи іншої роботи її обов’язково потрібно провести. Нижче наведені найбільш поширені ситуації, коли водієві може здатися, що необхідно виконати сход-розвал коліс, але насправді цього не потрібно.

заміна шин

Найпоширеніша омана, що при заміні зимової гуми на літню і навпаки потрібно виконувати сход-розвал. Це не так, оскільки на параметри сходження і розбіжності коліс заміна гуми, виконана стандартним чином, ніяк не впливає.

Якщо після заміни шин автомобіль почало тягнути мимовільно в сторону при русі по прямій, слід насамперед перевірити гуму на рівномірність зносу.

заміна амортизаторів

Після заміни амортизаторів не потрібно виконувати сход-розвал коліс, оскільки від них практично неможливо залежить кермові тяги й кульові опори. Під час заміни амортизаторів дані елементи рульового управління не будуть зачіпатися, їх навіть не потрібно розкручувати.

заміна стабілізаторів

Ситуація зі стабілізаторами ідентична амортизаторам. Після їх заміни не потрібно виконувати сход-розвал коліс, оскільки при проведенні робіт не будуть зачіпатися ключові елементи підвіски і рульового управління.

Як робити і регулювати розвал сходження?

  • Для запобігання зношуваності шин і поліпшення керованості автомобілем у випадках заміни амортизаторів, пружин, гуми на нові або опори автомобіля необхідно проводити діагностику розвалу сходження і її балансування.
  • Якщо ви хочете отримати якісну, добре виконану роботу, при виборі стенду і самого майстра-«развальщік» варто звертати увагу на такі моменти: як давно стенд, неважливо оптичний або комп’ютерний, проходив перевірку і калібрування.
  • Досвідчений майстер перед регулюванням обов’язково зробить перевірку самого автомобіля, тиску в колесах, проведе діагностику всієї ходової частини, пояснить як робити розвал сходження, про існуючі проблеми поставить вас до відома і попередить про необхідність виправлення недоліків, тільки потім приступить до балансуванню самого розвалу сходження, це говорить про його компетентності і відповідальності до роботи.

В першу чергу необхідно звернути увагу на проведення підготовчого процесу. Він повинен включати перевірку биття обода диска колеса. Майстер повинен виключити вплив фактора неправильної геометричної форми диска на сам процес регулювання. Це відбувається наступним чином: вивішується або передній або задній міст автомобіля, на кожне колесо встановлюється прилад, який визначає відсоток спотворення кожного колеса індивідуально.

Якщо майстер не починає проводити таку операцію слід насторожитися і можливо вибрати інше СТО, де знають як робиться розвал сходження. Винятки становлять лише нові 3D стенди.

У таких випадках, автомобіль просто проганяється туди-сюди.

Від того який рівень кваліфікації працівника і його навички в роботі, від надійності стенду залежить «поведінку» транспортного засобу на дорозі, а значить безпеку вас та ваших пасажирів.

Слід пам’ятати, що серйозний невдалий заїзд на нерівну поверхню дороги, потрапляння в яму або на бордюр тротуару, може збити або змінити параметри налаштування розвалу сходження.

Які плюси регулювання?

    • легка керованість транспортним засобом;
    • підвищена стійкість автомобіля;
    • економічність у витраті паливно-мастильних матеріалів;
    • маневреність в транспортному русі (парковка, розворот і т.п.);
    • знижена схильність до амортизації автомобіля;
    • стійкість і надійність в екстремальних ситуаціях.

Коли потрібна балансування?

    • нерівномірний і підвищений знос шин;
    • відведення автомобіля вліво або вправо;
    • заміна вузлів і деталей ходової частини (підвіски) і т.д;
    • заміна вузлів і деталей рульового управління.

httpv: //youtu.be/6ZIr7bwsVKk

Розвал є кут нахилу коліс по відношенню до дороги. У тому випадку якщо кут має негативний показник, це означає, що верхня частини колеса спрямована на цент транспортного засобу. Позитивний нахил в свою чергу свідчить про те, що колеса спрямовані в зворотну сторону.

Перший варіант забезпечує краще зчеплення з дорогою, а значить і стійкість автомобіля. Негативним параметром такого нахилу є швидка зношуваність коліс.

В цьому випадку вибираєте ви, що для вас є більш важливим. Установка для негативного кута коліс складає приблизно різницю в 1,5 градуса від нульового показника до центру.

Як на передній так і задній частинах ходової частини.

Як робити правильно?

Сходження – це показник сумарний показник кутів між поздовжньою віссю і площиною між колесами справа і зліва. Якщо розглядати передні колеса, то позитивне значення сходження забезпечує надійність і стійкість автомобіля при великих швидкостях, але зменшення маневреності на поворотах.

Негативне сходження забезпечить автомобілю стабільність і слухняність рульового управління, але воно і буде передавати всі нерівності дороги на кермо, простіше кажучи «бити». З заднім сходженням відбувається те ж саме негативний показник зробить транспортний засіб схильним до заметів, а позитивний вплине на довговічність гуми. Оптимальний варіант – це нульовий показник сходження.

Ми розібралися з поняттям як робиться розвал сходження і процесом попередньої підготовки до регулювання розвалу сходження. Основний етап полягає в загальній діагностиці та геометрії ходової частини транспортного засобу, виявлення недоліків і їх усунення. Це може бути кут нахилу, зміщення амортизаторів, лонжеронів, мостів та інше.

Порада

Слід врахувати, що при діагностиці та регулювання розвалу і сходження, паралельно діагностуються інші неполадки і можливі проблеми з автотранспортним засобом. Пам’ятайте, що своєчасне обслуговування автомобіля і налагодження його функціональних частин і механізмів це ваша безпека і впевненість на дорозі.

У перелік послуг більшості автосервісів входить не тільки шиномонтаж або регулювання сходу-розвалу, а й капітальний ремонт двигунів, ходової, фарбування автомобіля лаком, ремонт рульового керування і гальмівних систем. Причому це стосується не тільки вітчизняних автомобілів.

Заміна масла Міцубісі Лансер 10 або заміна масла в АКПП Туарег, кваліфікація працюючих там спеціалістів дозволяє з однаковою легкістю проводити будь-які роботи на будь-яких автомобілях.

А де зробити розвал сходження ви завжди можете дізнатися у нас, або наприклад, якщо вам треба зробити порошкову фарбування в Пермі.

  • Євген Смольников
  • Роздрукувати
Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…