Сьогодні ми поговоримо про те, як правильно їздити на задньому приводі взимку. Також розглянемо техніки і методики зимової їзди на автомобілі із заднім приводом по ожеледі, щоб уникнути занесення на віражах


Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнути
Багатьох автолюбителів, особливо початківців, мучить питання – як їздити на задньому приводі взимку? Чи дійсно це так небезпечно і не зручно як про це ходять чутки? Давайте спробуємо розібратися в цьому питанні!

Для початку давайте розберемося, ніж задній привід відрізняється від переднього. Насправді, найперші машини проводилися з заднім приводом. Лише через десятиліття, автомобілебудування досягло таких висот, що дозволяють виробляти автомобілі з переднім і повним приводом.

Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнутиСама конструкція заднього приводу передбачає наявність карданної передачі крутного моменту на задню вісь автомобіля. Відмінною особливістю автомобілів із заднім приводом є наявність досить високого тунелю, що проходить через весь салон. Передній же привід позбавлений цього недоліку, так як крутний момент передається з маховика безпосередньо на колеса передньої осі через шарніри рівних кутових швидкостей (ШРУС).

Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнути

Провідні задні колеса як би «штовхають» автомобіль перед собою, в той час як передні – «тягнуть». Тут і починаються деякі складності експлуатації задньопривідного автомобіля взимку.

У сніжну погоду не складно загрузнути на засніженій трасі, так як при рушанні з місця задні колеса «риють» під собою яму, внаслідок чого автомобіль просідає.

На передньому приводі рушати простіше, колеса можна обертати і за що небудь зачепитися.

Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнути
Іншим мінусом експлуатації заднього приводу можна назвати некерований замет. Він може виникнути при гальмуванні або різкому скиданні газу, а також і при різкому прискоренні. Занесення може також спровокувати мокре або крижане покриття дорожнього полотна. При занесенні на заднеприводном автомобілі задні колеса перестають йти за передніми і набувають поступальний рух – автомобіль як би закручується. Щоб зупинити занос виник в результаті різкого гальмування, потрібно додати газу.

Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнути

 Щоб зупинити занос виник в результаті різкого набору швидкості, потрібно трохи пригальмувати. Далі необхідно вирівняти автомобіль різким і в той же час плавним ривком керма в бік заносу.

Саме в той момент, коли автомобіль вирівняється, треба повернути кермо в прямолінійне положення. Якщо ж ви не встигнете це зробити, почнеться наступний занос. Порядок дій такий самий.

Головне не панікувати і холоднокровно повертати кермо в заметі на той же кут, на який занесло авто.

Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнути

Цьому не вчать в автошколі. Цьому потрібно тренуватися самому або з професійним інструктором в школі контраварійної підготовки.

Виберіть вільну, рівну площадку без автомобілів і сторонніх людей і спробуйте вищеописані навички на швидкостях не вище 20-25 км / ч.

Рухи потрібно вивчити і відточити до автоматизму, щоб у разі реальної аварійної ситуації, ви змогли застосувати їх і уникнути ДТП.

Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнути
Задній привід Існує думка, що в разі занесення автомобіля, необхідно повертати кермо в його сторону. Важливим моментом в цьому випадку є короткочасний поворот керма, після чого потрібно плавно вирівняти авто. В екстремальній ситуації, недосвідчені водії часто викручують баранку до відмови, що призводить до подальшого руху юзом. Стаття по темі “Як правильно тримати кермо при водінні”. Дуже важливо розуміти наперед, що буде відбуватися з машиною на слизькій дорозі. Рух на льоду краще здійснювати однією рукою, при цьому важливо відчувати поведінку транспортного засобу, відчувати траєкторію повороту коліс, що досить складно для тих, хто не має пристойного водійського досвіду. 

Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнути

Якщо авто обертається на льоду, слід, під час повернення машини в початкове положення, повернути кермо в протилежну сторону. У ситуації, коли по ожеледі автомобіль із заднім приводом ковзає, необхідно блискавично скинути газ.

Розглянуті варіанти більше відносяться до вітчизняних автомобілів, оскільки сучасні німецькі або японські машини мають електронну систему контролю. Наприклад, BMW з заднім приводом не так просто відвести в занос навіть спеціально, оскільки електроніка чинитиме опір маневру.

При їзді взимку на задньопривідному автомобілі з АКПП на слизькій дорозі, можна попередити занос, виконуючи різкі маніпуляції з педаллю газу. Особливості трансмісії в цьому випадку не дозволяють колесам різко блокуватися.

Але, варто враховувати, що цей варіант доречний при їзді на невеликій швидкості, інакше різке зниження передачі може привести до поломки КП, а це вже загрожує блокуванням коліс і занесенням практично некерованою машини.

Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнути

На льоду краще всього керувати однією рукою. У разі, якщо автомобіль обертається, то, в той момент, коли машина повертається у вихідне положення, вкрай актуально повернути кермо в протилежну сторону.

При всьому при тому, актуально відчувати власний автомобіль і траєкторію руху коліс, що надзвичайно важко зробити без пристойного водійського досвіду – коли кермо був кілька разів повернуть в різні сторони, можна просто-напросто заплутатися.

Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнути

АВТОМОБІЛІ з заднім приводом більш схильні до заносу. Щоб цього уникнути при проходженні віражів, необхідно дуже акуратно працювати з педаллю газу. Він повинен бути рівним. Чуть-чуть переборщили – задня вісь починає зісковзувати. Той же ефект буде і якщо ви різко скинете газ на заднеприводном автомобілі.

Якщо на машині коштує система стабілізації, проходження віражів більш безпечно. Однак пам’ятайте: якщо ESP втрутилася в процес управління – значить, ви щось зробили неправильно.

Якщо уникнути занесення не вдалося, необхідно застосувати контрруленіе – тобто повернути кермо в бік заносу. Але короткочасно, відразу повернувши колеса в початкове положення. Справа в тому, що якщо затягнути з контрруленіем, можливий повторний занос, машину розгойдає, і впоратися з нею вже буде набагато складніше.

Машини з переднім приводом, навпаки, більш схильні при безграмотному управлінні до зносу передньої осі. Він відбувається з двох причин: в повороті ви занадто переборщили з газом, провідні колеса починають пробуксовувати, машина ковзає і її виносить з траєкторії. Друга причина – входячи в віраж, ви занадто сильно повернули кермо, колеса втратили зчеплення з дорогою і пішов знесення.

Головна помилка при знесенні передньої осі – додати газ, в надії що передній привід в результаті витягне автомобіль. Це, навпаки, призведе до збільшення зносу і вильоту з траси.

Якщо в повороті ваш передньопривідний автомобіль почав зісковзувати, необхідно скинути газ, але не повністю, трохи зменшивши тиск на педаль. Кермо треба трохи випрямити, щоб машина зачепилася за покриття. Якщо цього виявилося недостатньо, то можна ще більше скинути газ. У цьому випадку за інерцією задня частина машини почне повертати, і ви зможете увійти в поворот. Правда, автомобіль при цьому може трохи занести. Але, застосувавши контрруленіе і додавши газ, ви зможете швидко стабілізувати машину. Як правило, управляти задньопривідним автомобілем трохи складніше. Як наслідок, щоб успішно вийти із замету на такому авто, теж доведеться дотримуватися кількох рекомендацій. Уникайте поширеної помилки, властивої більшості новачків: гальмувати відразу ж після того, як почався занос. Це недопустимо.

Алгоритм дій наступний: відіжміть педаль газу, а потім різко крутите кермо чітко в бік заносу. При віджиманні педалі ви створите певний гальмівний ефект на задні колеса вашого авто, це і посприяє вирівнюванню курсу.

Використовуємо повний привід взимку: прийоми управління

Основу тактики управління певним автомобілем зумовлює саме тип приводу. Повна, тільки передня або задня тяга – це лише інструмент для грамотної реалізації безпечних принципів руху. Ідеального варіанту, прощає помилки водія в справі управління авто, особливо в повороті, не існує.

Чим буде корисна ця стаття:

  • особливості управління
  • Як впоратися з занесенням
  • висновки

Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнути

Принади передньо- і задньопривідних автомобілів

Широко поширені судження про те, що повний привід взимку є ідеальним вибором, – помилкові . Хибність затвердження наочно демонструє неправильна тактика проходження повороту, яка веде до зносу або заносу автомобіля.

Важливо! Стабілізація напрямку руху машини – завдання, яке вирішується за допомогою перерозподілу ваги «залізного коня» вперед / назад і зміни вектора головного руху (положення керма). Заднеприводная машина має надлишкову поварачіваемостью, схиляючи автомобіль до заносу.

Запобігти такого роду ковзання можна після ювелірного виконання відпрацьованих дій :

  • повернути кермо в бік заносу і плавно зменшити подачу палива;
  • після припинення явного прояву надмірної обертальності повернути «баранку» в напрямку повороту і плавно збільшити газ.

Передньопривідна компоновка більш схильна до зносу передньої осі. Вихід із замету на такій машині змальований іншими діями :

  • натиснути на газ, збільшивши масовим перенесенням зчеплення задніх коліс;
  • повернути колеса в сторону повороту.

Втім, на невеликих швидкостях (до 40-50 км / ч) для «переднеприводников» актуально таке рішення: короткочасно повернути «баранку» в бік заносу, знизивши подачу палива, після – повернути в бік напрямку руху і витягати автомобіль «газом».

Боротьба зі зносом передньої осі, коли автомобіль прагне до зовнішньої частини повороту , ведеться іншими засобами. Водієві авто з переднім моноприводом необхідно:

  • акуратно викрутити кермо на більший кут (маленька швидкість);
  • плавно зменшити газ або пригальмувати і повернути рульове колесо на менший кут (висока швидкість).

Завдання повного припинення занесення на задньому приводі переслідує такі цілі:

  • на великій швидкості необхідно повернути в колеса в сторону повороту і різко скинути газ, перерозподіливши масу на передню вісь для відновлення зчеплення і зірвавши в контрольований замет задні колеса;
  • на маленькій швидкості, повернувши кермо в напрямку руху, слід короткочасно затиснути ручник або піддати газу, викликавши пробуксовку ззаду.

До відома. Контрольований занос на задньопривідних машинах досягається плавною роботою акселератором: більше «газу» – авто розгорне навколо своєї осі, менше «газу» – машина вирівнюється.

Особливості повнопривідних автомобілів

Повний привід: схеми розподілу тяги на всі колеса

Повнопривідний автомобіль хизується майстерними характеристиками, що притягають увагу споживачів:

  • володіє найбільш ефективної розгінної динамікою;
  • схильний долати важкопрохідні ділянки на бездоріжжі;
  • здатний без праці підніматися на крижані гірки.

Однак далеко не кожна повноприводна трансмісія здатна якісно реалізувати дані характеристики. Втім, навіть повноцінне виконання безпосередніх завдань відбувається далеко не в безкомпромісному руслі. Багато що залежить від компонування повного приводу :

  • постійний;
  • підключається засобами автоматики;
  • підключається вручну.

Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнутиПостійний повний привід в русі взимку: особливості та складності

Повноцінна повнопривідна компоновка забезпечує постійну циркуляцію потужності між двигуном, передніми і задніми осями. Основна конструктивна одиниця системи – роздавальна коробка , що розподіляє тягу між двома міжколесними диференціалами. Вузол включає :

  • міжосьовий диференціал;
  • блокувальний пристрій, що забезпечує жорсткий зв’язок передньої і задньої осей (вискомуфта, фрикційна муфта, диференціал);
  • ланцюгову передачу, за допомогою якої крутний момент надходить на вал передньої осі.

Саме повноцінний повний привід є незамінним помічником взимку : потужність підводиться до всіх 4 колесах безперервно як на асфальті, так і на бездоріжжі, так і миттєво спрацьовує блокування дозволяє з упевненістю штурмувати засніжену «пересеченке».

Класичний акцент на прохідності постійного «полноприводника» зроблений на шкоду іншим якостям:

  • велика маса;
  • свідомо збільшена витрата палива;
  • складність реалізації конструкції, що значно підвищує собівартість опції.

Універсальне технологічне рішення: повний привід

Гібридна альтернатива постійною схемою розподілу 4х4 – передній привід з підключається на вимогу електроніки задньою віссю . Компонування трансмісії являє собою ускладнений варіант «переднеприводников»:

  • диференціал передньої осі традиційно пов’язаний з коробкою передач;
  • примітивна роздавальна коробка: конічна передача, що забезпечує передачу крутного моменту від передньої осі на карданну передачу;
  • агрегат, що включає задню вісь: вискомуфта або фрикційний вузол.

Електронне бесступенчатое розподіл потужності заманливо:

  • відносно низька собівартість вироби;
  • невеликі габарити і маса вузлів;
  • незначне збільшення показників витрати пального в порівнянні з передньопривідною версією.

Разом з тим рішення вельми компромісно:

  • на бездоріжжі і засніжених ділянках заблокована муфта схильна до швидкого перегріву і виходу з ладу;
  • на звичайній автостраді автомобіль практично знаходиться в переднеприводном режимі (на задню вісь передається незначна кількість потужності – до 10-20%);
  • повноцінне використання задньої осі можливо тільки при пробуксовці передніх коліс або старті.

Варто відзначити, що занесення на повному приводі такого компонування запобігти вельми складно . Раптова трансляція моменту на задні колеса, що виникає при пробуксовці передньої осі, зажадає ювелірних дій від шофера.

Консервативний підхід: «ручний» повний привід

Виключивши з повноцінної повнопривідної схеми диференціал і замінивши електронне блокування на можливість ручного підключення через «раздатку» передньої осі, можна отримати примітивну малогабаритну механічну систему повного приводу. Властива суто позашляховим екземплярів схема має такі особливостями :

  • стійкість до великих механічних навантажень;
  • в активованому стані забезпечується співвідношення 50/50;
  • будучи включеною, надійна механіка здатна занапастити трансмісію на асфальті;
  • перемикання відбувається на нерухомому автомобілі.

Управління повноприводними автомобілями

Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнутиособливості управління

Аргументуючи перевагу системи 4х4 над моноприводні компонуваннями в зимових умовах, недосвідчені автомобілісти досить рідко беруть до уваги особливості її поведінки на слизьких ділянках.

Панування чотирьохканальної тяги – це :

  • нейтральна обертальність, що дозволяє проходити повороти на високих швидкостях, докладаючи максимум зусиль і уваги;
  • мінімальний час (в порівнянні з моноприводних авто) на вчинення єдино вірного дії в екстрених ситуаціях (знесення / занос);
  • щодо пізній початок фази ковзання, що вимагає максимальної концентрації уваги і відповідної підготовки пілота.

Долаючи поворот взимку на авто з повним приводом, легко помітити такі особливості :

  • в процесі проходження ділянки «точка-входу – апекс» поведінку машини ідентично авто з задньої тягою;
  • на виході з повороту проявляється недостатня обертальність, властива «повнопривідника».

Раптовий занос автомобіля з повним приводом: що робити?

Запобігти раптове ковзання моноприводних автомобіля доступно навіть малодосвідченому водієві – він точно знає, що на передній тязі необхідно натиснути на газ, а на задній – скинути.

Важливо! Головний інструмент у процесі ковзання «переднеприводников» – тяга. У разі прояву ковзання в повороті скидати газ категорично заборонено !!!

Класика поведінки «полноприводника» в ковзанні така:

  • різке скидання акселератора – знесення всіх чотирьох коліс з подальшим розворотом передньої частини в бік виходу з віражу;
  • плавний скидання тяги – автомобіль йде в бік повороту;
  • прибавка тяги – траєкторія руху випрямляється.

Строго дотримуватися теоретичної схеми поведінки системи 4х4 не варто. Развесовка автомобіля, індивідуальна конструкція та відмінні настройки диференціалів і блокує електроніки здатні привести до зовсім інших реакцій. Тому майстри автоспорту настійно рекомендують оцінити поведінку автомобіля на закритому майданчику.

Застава збереження контролю над автомобілем в ковзанні – синхронна робота газом і невеликі похитування рульовим колесом. Саме таким судженням керуються пілоти ралі та інші майстри автоспорту.

Уникнути критичного заносу в слизькому повороті на повному приводі нерідко допомагає елементарне виставлення автомобіля на вході в поворот:

  • становище педалі газу не змінюється (залишається натиснутою);
  • злегка пригальмувати лівою ногою;
  • повернути кермо на мінімальний кут в сторону віражу (ніколи не повертати в бік заносу).

Зловживати кутом повороту керма не варто:

  • занадто вивернуті колеса + хороша завантаження передньої осі (хороше зчеплення) призводять до заносу;
  • великий кут “бублика” і погане зчеплення передніх коліс призводять до зносу.

До відома:

  • автомобілі з автоматично підключається повним приводом вельми небезпечні при ковзанні: трансмісія здатна перейти в повнопривідну при пробуксовці передніх коліс і навпаки;
  • на кордоні балансу диференціал підвищеного тертя схильний до подтормаживанию коліс, викликаючи занос;
  • сучасна електроніка часто розрахована на невірні дії новачків: наприклад, при занесенні на переднеприводном авто допускається не тільки скидання газу, а й гальмування.

В підсумку

Прийнято розрізняти три схеми організації повного приводу: постійний, що підключається автоматично і «ручний». З точки зору ефективності розподілу енергії, прохідності і керованості в слизьких віражах кращий постійний повний привід.

Найбільш простим і передбачуваним в управлінні у заметі є задньопривідний авто – досить короткочасно скинути газ і короткочасно повернути кермо в бік заносу.

На «переднеприводников» необхідно додати газу і вивернути колеса в сторону повороту.

Зверніть увагу

Найбільш складний взимку в управлінні автомобіль з повним приводом: вихід із замету проводиться акуратною акцелерацією і ледве помітними рухами керма в сторону віражу.

При втраті контролю над автомобілем з будь-яким приводом слід вичавити зчеплення і натиснути до упору на гальмо: двигун не затихне і збережеться можливість швидкого старту, що актуально при розташуванні на зустрічній смузі.

  • Андрій
  • Роздрукувати

Водіння автомобіля взимку

Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнутиОсобливості зимового водіння обумовлюються кількома факторами. До них відносяться слизьке дорожнє покриття, ожеледь, сніг, а також короткий зимовий день. Все це сильно ускладнює керування автомобілем. Звичайно, при дуже вже несприятливих умовах від поїздки краще було б відмовитися. Але найчастіше виявляється так, що питання про те, їхати чи не їхати, навіть не варто, і виїжджати на дорогу все-таки доводиться. Якщо при цьому дотримуватися певних правил і використовувати деякі контраварійна прийоми водіння, то ризик потрапити в ДТП можна значно знизити. Отже, по-порядку.

ПОЧАТОК РУХУ .

Перш за все перед виїздом на дорогу треба визначитися з коефіцієнтом зчеплення коліс з поверхнею, щоб передбачити, як поведе себе автомобіль при розгоні, гальмуванні або різкому маневруванні.

Виконайте ці дії ще до виїзду на проїжджу частину, у дворі будинку або біля гаража. Виїхавши на вулицю, зверніть увагу на стан дорожнього покриття там. Це може бути укочений сніг або ожеледь.

Далі – рушаємо з місця. Тут важливо, щоб перший оборот ведучих коліс пройшов без пробуксовки. Потрібно як би качнути автомобіль, надавши йому хоч якийсь рух вперед, а потім дуже плавно додати газ.

На машинах з АКПП це робиться дуже просто – важіль переводиться з положення N в положення D без участі педалі газу, і машина плавно рушає з місця. Після цього вже можна трохи додавати газ, знову ж таки не допускаючи пробуксовки. Якщо колеса все ж забуксували – негайно скинути газ і почати все заново.

Газувати на місці марно – колесо швидко розігріє лід, що утворилася тонкий прошарок води значно збільшить ковзання, і пробуксовка збільшиться.

Якщо ваша машина обладнана штатної антипробуксовочною системою ( TRC – Traction Control), її потрібно вимкнути спеціальною кнопкою, з нею не вийде плавно, але потужно качнутися. Не допускайте, щоб автомобіль “повело” при рушанні, особливо при виїзді з парковки – в цьому випадку може постраждати сусідня машина.

ШВИДКІСТЬ . Швидкість руху автомобіля повинна бути безпечною завжди, а при поганих дорожніх умовах вона повинна гарантовано дозволити водієві уникнути зіткнення або застосувавши гальмування, або маневруванням.

І не слід плутати безпечну швидкість з дозволеною – не завжди можна на швидкості 60 км / год вчасно зупинитися перед раптово виникли перешкодою, наприклад, перед вискочив на дорогу пішоходом. Визначити для себе безпечну швидкість ми повинні на самому початку поїздки, коли перевіряємо коефіцієнт зчеплення коліс з дорогою.

Якщо на сухому покритті при швидкості 60 км / год середній зупинний шлях автомобіля складає 40 метрів , то на слизькому покритті він збільшується до 90 – 140 метрів .

ДИСТАНЦІЯ І ІНТЕРВАЛ .

При виборі безпечної дистанції та інтервалу потрібно пам’ятати, що зчіпні властивості з дорогою на слизькому покритті майже вдвічі зменшуються, пропорційно збільшується гальмівний шлях, і значить, потрібно тримати дистанцію до попереду йде транспортного засобу в півтора-два рази більшу, ніж зазвичай.

Навіть якщо ваш автомобіль перевзутий в зимову шиповану гуму і обладнаний усіма можливими електронними системами безпеки, який їхав попереду старенький “Жигуль” може просто розгорнути на 360 град., А ось при зіткненні винним визнають саме вас – це порушення п. 12.

важливо

3 ПДР (у разі виникнення небезпеки для руху … водій повинен негайно вжити заходів для зменшення швидкості аж до зупинки) .В місті особливу небезпеку становлять торовані відшліфовані крижані ділянки перед світлофорами і перехрестями. Ось дві аварії в цій ситуації (фото з відеореєстратора): вул. Шинна і вул. Білостоцького.

Гальмування . Поширена помилка початківців водіїв при гальмуванні взимку – різкий удар по гальмах. Якщо автомобіль не обладнаний АБС , колеса відразу блокуються, машина втрачає керованість і йде юзом.

На слизькій дорозі (якщо у вас немає  АБС ) необхідно застосовувати переривчасте гальмування – кілька разів натискаючи і відпускаючи педаль гальма, до повної зупинки. Максимальна ефективність при гальмуванні досягається при 10-15% прослизанні шин, причому незалежно від покриття.

Використовуючи переривчасте гальмування, ми добиваємося схожого ефекту – саме так працює АБС .

ВИХІД із замету – ЗАДНИЙ ПРИВІД . Ситуація наступна: при прямолінійному русі задню частину автомобіля починає заносити в сторону, і машина як би прагне розгорнутися поперек дороги. Дії – не гальмувати, (а на механіці – і не вичавлювати зчеплення), плавно скинути газ і так само плавно повернути кермо в бік заносу.

Скиданням газу ми зменшуємо тягову силу на провідних задніх колесах, а розгальмування передні керовані колеса повертають нас на первісну траєкторію руху. Тут важливо повертати кермо не різко і не надмірно, інакше автомобіль розгорне в протилежну сторону.

Якщо це все ж сталося, то вирівнювати поворотом керма в сторону вже цього нового заносу, але ще плавніше і на менший кут.

ВИХІД із замету – ПЕРЕДНІЙ ПРИВІД .

Ситуація та ж: заносить задню частину машини, дії – повертаємо кермо в бік заносу, але, на відміну від задньопривідних, газ не скидаємо ні в якому разі, а трохи додаємо – передні провідні колеса як би витягають автомобіль в тому напрямку, куди повернені.

Однак тут є один нюанс – важливо дуже НЕ перегазовать, інакше колеса зірвуться в пробуксовку, втратять зчеплення з дорогою і перестануть нас витягати. Настане знесення і поворот керма вже нічого не дасть. Тоді треба трохи скинути газ до відновлення контакту з дорогою, а потім знову додати.

Застряглих автомобілів – МЕХАНІЧНА КОРОБКА . Якщо закопалися – НЕ газуйте на місці, зариєтеся ще більше. Спробуйте розгойдати автомобіль взад-вперед. У більшості випадків буває досить просто трохи підштовхнути. Часто допомагають перехожі або проїжджаючі мимо водії.

Якщо не допомагає, треба дістати з багажника лопату (взимку возите завжди з собою) і трохи підкопати. Відкопувати потрібно то колесо, яке забуксувало. Загляньте під машину, не лягла вона на сніг захистом, піддоном, балкою або важелями. Якщо так – підкопують і під машиною. Потім за і перед провідними колесами прочистите лопатою дві невеликі колії, по півметра в кожну сторону.

Порада

Якщо є можливість, підсипте туди піску або щебеню, і потім враскачку, що не газуючи, вибирайтеся зі снігу.

Застряглих автомобілів – АКПП . Тут трохи складніше через деяку “задумі” автомата – він недостатньо швидко для нашого випадку перемикає швидкості з D на R і назад.

Розкачку робимо наступним чином: тримаємо над гальмом ЛІВУ НОГУ -> на D подаємо автомобіль вперед -> у верхній мертвій точці, не відпускаючи газ, лівою ногою фіксуємо машину -> відпускаємо газ -> включаємо R -> відпускаємо гальмо і додаємо газ, і так до задньої вехньої мертвої точки; там знову фіксуємо лівою ногою гальмом, потім знову вперед – зафіксували, тому – зафіксували, і так поки амплітуда розгойдування не стануть досить великий, щоб вибратися. Гальмо тримати обов’язково лівою ногою, інакше поки ви переставите праву з газу на гальмо, машина встигне скотитися вниз.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО ТЕМІ “КЕРУВАННЯ АВТОМОБІЛЯ ВЗИМКУ” . Головна, і сама підступна особливість зимового водіння – це часто змінюється і непередбачуване покриття. Невідомо, що нас чекає за черговим поворотом: лід, колія, глибокий сніг або асфальт, покритий тонкою невидимою крижаною кіркою.

Такий асфальт найбільш небезпечний, іноді його ще називають black ice – чорний лід. Потрібно навчитися правильно оцінювати і прогнозувати зміну стану дороги. Якщо потепліло і тане сніг, на дорозі вода, а на завтра обіцяють заморозки – це не страшно.

Вода на дорозі не перетвориться на лід, а висохне, випарується. А ось якщо при невеликому морозі йде дощик – це вже серйозно. В цьому випадку ми отримуємо найчистіший ожеледь. Визначається дуже просто – по тонкій крижаній скоринці на лобовому склі, по якій марно ковзають двірники.

В таких погодних умовах навіть дуже досвідченому водієві краще скасувати намічену поїздку.

Далі. У русі спостерігайте за тим, як автомобіль тримається на різних покриттях.

Наприклад, на заміських дорогах на битій снігу досить непоганий коефіцієнт зчеплення коліс з дорогою, побоюватися варто тільки відшліфованих ділянок у перехресть, перед поворотами і на спусках.

Взимку на трасі зазвичай є колія, намагайтеся триматися в ній, не йдучи в бік. Якщо все ж доводиться зміщуватися – намагайтеся, щоб все колеса (і ліві, і праві) потрапили на однорідне покриття. Інакше може розгорнути:

Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнути

На зимовому покритті направляйте колеса туди, де зчеплення шин з дорогою буде максимальним. Це менш слизька колія, або острівці снігу на льоду, або більш шорсткий лід – в загальному все, за що колеса можуть зачепитися.

Щоб постійно тримати на контролі про зміну покриття, можна час від часу “промацувати” дорогу короткими натисканнями на гальмо, і по поведінці машини робити висновки. Якщо автомобіль “клює носом”, трохи осаджується – зчеплення з дорогою нормальне, а якщо не реагує і чути ковзання шин по покриттю – ви на льоду.

Якщо машина з АБС , то в цьому випадку “биття” педалі гальма ви відчуєте при трохи меншому, ніж зазвичай, зусиллі натискання.

На прямих ділянках дороги з обмерзлих покриттям на великій швидкості автомобіль може “попливти”. Причина цього – потрапляння на невидимі оком нерівності. Що робити: як і у всіх таких випадках – не гальмувати і різко не кидати газ.

Ковзання треба зупинити відразу – різко крутнути кермом в бік заносу і тут же повернути назад. Важливо пам’ятати, що при попаданні на відрізок дороги з гарним зчепленням колеса заздалегідь повинні бути повернені в бік напрямку руху.

В іншому випадку автомобіль різко кине в сторону і можна втратити над ним контроль.

Зверніть увагу

За важкого і мокрому снігу машину направляйте по колії, прокладеної проїхали раніше автомобілями. На заміській трасі остерігайтеся узбіч – можна впасти в засніжений кювет. Утворюється так звана фіктивна узбіччя, розчищена снігоочисної машиною.

Найголовніше, чого потрібно навчитися в зимовому водінні – вміти спрогнозувати будь-яку ситуацію, прорахувати її на крок вперед і завжди знати, яке в даний момент зчеплення коліс з дорогою .

про інструктора

Як уникнути аварій взимку: прості і лаконічні правила

Незважаючи на всі попередження синоптиків, сніг випадає несподівано для багатьох водіїв, які виявляються непідготовленими до морозів. І навіть якщо ви вчасно поставили зимові шини на автомобіль, ДТП в місті – часте явище.

Моторошні пробки на засніжених трасах, аварії по всьому місту і за його рисою – це додаткові нерви і витрати. Щоб максимально уникнути неприємних ситуацій, Авто Інформатор ділиться простими, але важливими правилами безпеки.

знижуйте швидкість

Як кажуть в народі: «Тихіше їдеш – далі будеш». Цей закон працює при будь-яких складних погодних умовах і утрудненою видимості. А в сніг і ожеледь – це найголовніше правило. Гальмівний шлях на слизькому покритті збільшується в 3 рази, тому необхідно тримати відповідну дистанцію.

Забудьте про телефон

Відсутність мобільного під рукою допоможе вам зосередитися на дорозі і не відволікатися на сторонні звуки, наполегливі дзвінки та повідомлення. Оскільки саме телефон найчастіше стає причиною дрібних аварій, рекомендується заховати його подалі. Слідкуйте за дорожньою обстановкою, щоб вчасно зреагувати на автомобілі, що втратили контроль.

освітлення

Згадайте про фарах. Під час снігопаду краще їх включити, щоб позначити свій рух. І не забувайте заздалегідь включати поворотники, щоб інші учасники трафіку встигли зреагувати на ваш маневр.

Чи не переоцінюйте свої можливості

Не забувайте, що ситуації бувають абсолютно різні, і людина не завжди без спеціальної підготовки встигає зреагувати на них. А наслідки деколи бувають плачевні.

Забудьте про гальмо

Найстрашнішим ворогів водія може стати не слизьке покриття, а гальмо. Затиснуті колеса не дозволяють водієві контролювати напрям руху, і машину несе за інерцією. Інструктор з контраварійного водіння рекомендує працювати газом і кермом, всупереч бажанню загальмувати негайно. В іншому випадку машину ви все одно не зупините, а контроль над нею втратите.

Пригальмовуйте на прямих ділянках доріг з рівними колесами

При блокуванні коліс зчеплення з дорогою може бути неоднорідним, і машина здатна вильнути задом або передом в будь-яку сторону. Щоб цього не сталося, важливо дотримуватися правила «прямого керма».

Плавне їзда

Ніяких різких рухів за кермом робити не можна, якщо покриття слизьке. Машину смикне, і не врятують навіть новітні покришки. Не кидайтеся зі смуги в смугу, поступайтеся дорогу і дотримуйтеся полосности руху. Пам’ятайте: якщо машину занесло, необхідно кермо крутити в бік самого замету. Краще відпрацювати цю звичку з інструктором.

У повороті утримуйте стабільну швидкість

Швидкість і поворот – свято для дрифтерів і кошмар для автомобілістів в дорожньому потоці. Дуже важливо скинути оберти до мінімуму і плавно заходити в поворот, працюючи газом і кермом.

Стартуйте з другої передачі

Механічна коробка передач стає незамінна при їзді по слизькому покриттю. Вона дозволяє водієві контролювати автомобіль без ризику. Для того, щоб не прослизати на старті, досить стартувати з другої передачі, попередньо підкрутивши обертів. Гальмувати коробкою теж безпечніше, ніж ручником або гальмом.

Не панікуйте

У складній ситуації включайте холодну голову. Якщо ви відчуваєте, що машину несе, тоді діяти потрібно швидко і правильно:

  1. Повернути кермо в ту сторону, куди несе автомобіль і відразу повернути назад, щоб не занесло в іншу.
  2. Гальмо не використовуємо, а газом працюємо в залежності від приводу: на передньому – додати, на повному – тримати нерухомо або додати трохи, а на задньому – прикрити, але не кидати. Якщо ж занесло машину, то відпускаємо газ і ні в якому разі не повертають кермо – потрібно чекати, поки автомобіль не почне повертати.

Якщо так сталося, що машину почало нести, тоді ваше першочергове завдання зробити все можливе, щоб знизити швидкість до нуля, як можна безпечніше для інших учасників дорожнього руху. Найпростіше – Встромити автомобіль в узбіччя.

Раніше ми писали, що з жовтня по травень водії зобов’язані їздити з увімкненими фарами. А також в Києві знову діє обмеження швидкості до 50 км / год на всіх вулицях.

Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнути автомобілі, дороги, дтп, новини України, ПДР

Сюрпризи переднього приводу взимку

Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнути

Останнім часом на дорогах стало набагато більше передньопривідних машин. Стиль водіння цих автомобілів інший, що відрізняється від прийомів водіння задньопривідних, особливо це видно в заморозки, коли дороги покриваються крижаною кіркою.

Взагалі передньопривідні автомобілі дуже чутливі до будь-якого дотику керма. Якщо різко розганяти автомобіль на повороті, самовозврат рульового колеса збільшується.

При такому русі виростає стабілізуючий момент, який чітко відчувається на рульовому колесі.

Порівнюючи задньопривідний з передньопривідним автомобілем можна відзначити, що останній краще утримує прямолінійний рух.

Ця здатність автомобіля дуже сильно розхолоджує автолюбителів. Адже як приємно, що і на слизькій дорозі машина слухається керма і не йде в занос. Людина повністю довіряє себе машині і збільшує швидкість, будучи впевненим, в рульових якостях свого коняги. Однак, на дорогах завжди є місце форс-мажорній ситуації, яка переростає в аварійну.

На великій швидкості водій вже не встигне зробити який-небудь маневр. Буває критична ситуація, коли виникає так званий «легкий кермо» і невелике зміщення автомобіля в бік. По-іншому кажучи, машина почала пробуксовувати передніми колесами, що призводить до повної її некерованості. Ні в якому разі не допускайте на слизькій дорозі пробуксовки коліс.

Втім, сюрпризи передньопривідних автомобілів на цьому не закінчуються. На слизькому асфальті в повороті у них великий радіус руху. Автомобіль заходить на зустрічну смугу, а потім прямо в кювет. Щоб уникнути аварії на повороті необхідно правильно розрахувати швидкість.

При повороті швидкість руху машини повинна забезпечувати достатню зчеплення шин і дорожнього покриття. При виникненні заносу не скидайте газ. Обертанням керма спробуйте відкоригувати рух машини, він повинен рухатися в бік заносу.

При коригуванні необхідно повільно збільшити подачу палива.

Якщо передні колеса зносить в бік потрібно зменшити газ до припинення пробуксовки і далі відновити рух автомобіля рульовим колесом. На слизькій дорозі автомобіль більш охоче повертає по вертикальній осі при зниженні газу, а збільшуючи його, машина, навпаки, відмовляється слухатися.

Треба запам’ятати, що проходити «слизькі» повороти, потрібно спочатку вибравши швидкість, а потім, проїжджаючи поворот, збільшувати подачу газу. Це було, по-перше, а по-друге, хороше управління передньопривідною машиною в чому залежить від правильного тиску в шинах.

важливо

Адже найменшої відхилення від норми різко знижує керованість передньопривідних автомобілів

Інші статті:

Водіння автомобіля вночі – передмова

Нічне водіння – осліплення. Нічне водіння – зустрічні роз’їзди і обгони. Нічне водіння – Причини нічних аварій і дтп Нічні автомобільні розв’язки. Фальшиві квитанції на оплату штрафів ГИБДД Передпродажна підготовка автомобіля

Контраварійне водіння на зимовій дорозі

Зростання числа аварій в зимову пору року зовсім не означає, що принципи управління автомобілем на снігу сильно відрізняються від прийомів водіння влітку. Саме так вважають багато експертів з екстремального водіння. Просто, сухий асфальт прощає помилки, які взимку можуть призводити до виникнення ДТП.

Загальна рада досить банальний, але, тим не менш, слідувати йому забувають. Рекомендація щодо безаварійного водіння звучить так: треба уникати різких натискань на «гальмо» і на «газ». Зрозуміло, що рух автомобіля по снігу повинно бути максимально плавним і розміреним. Далі розглянуто кілька важливих рекомендацій більш детально.

Розгін і гальмування

Відомо, що на слизькій дорозі надмірне натискання на педаль гальма викликає блокування коліс. Якщо необхідно загальмувати швидко, то можна просто «бити по гальмах», як влітку.

Педаль доведеться «качати», встигаючи відпустити її до моменту, коли колеса заблокують повністю. Значно спрощується завдання, якщо водій керує автомобілем з ABS (там «керувати» гальмами буде комп’ютер).

Використовуючи ABS, до речі, можна відразу зрозуміти, в якому стані знаходиться дорога.

Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнути

Існує думка, що пересуватися по снігу і льоду на передньопривідному автомобілі завжди виявляється безпечніше, ніж на заднеприводном.

З цим не згодні експерти: передній привід дає більше свободи при розгоні, але можливість втратити зчеплення з дорогою не скасовується в будь-якому випадку. А машину з приводом на задню вісь дещо простіше виводити із замету.

Рада власникам передньопривідних авто: як тільки починається занос, поступово додайте газ, ні в якому разі не відпускаючи педаль повністю.

Елементи позашляхового водіння

Взимку масу проблем створює глибокий сніг. Виїжджати з кучугури експерти рекомендують «в розкачку». Звичайно, на автомобілі з ручною коробкою такий маневр виконати простіше. Але якщо не допускати пробуксовки, вибратися з будь-якого замету не завадить і наявність АКПП.

Це цікаво: Проста заміна лампочок в приладовій панелі ВАЗ 2114

Прямо як в снігу взимку, влітку можна забуксувати в глибокій багнюці. Експерти пояснюють, що поради, які зазвичай даються для зимових умов, діють круглий рік.

Головні правила водіння взимку. Правила водіння автомобіля взимку (задній привід)

Говорячи про безпеку на дорозі в зимовий період, ми все розуміємо, що зимова дорога вимагає від кожного учасника дорожнього руху особливої ​​обережності і підвищеної уваги.

Частою причиною загибелі і поранення учасників дорожнього руху (недосвідчених водіїв, пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів і пасажирів), є порушення ними вимог правил дорожнього руху, до яких, в першу чергу, відносяться: керування транспортним засобом в нетверезому стані, перевищення водіями встановленої швидкості руху , недотримання правил користування ременями безпеки.

Найбільш поширеною причиною скоєння ДТП на дорогах в зимовий період, є невідповідність типів шин погодних умов і перш за все підвищений знос висоти малюнка протектора.

Для того що б уникнути багатьох неприємностей, пов’язаних з їздою на автомобілі в зимовий період, необхідно дотримуватися ряду правил. Перше що потрібно зробити – це подбати про правильному підборі шин автомобіля.

Також для правильної та безпечної експлуатації автомобіля взимку необхідні морозостійка гальмівна рідина, масла, правильна вентиляція, підготовка акумулятора і електрики машини.

  • При русі по зимовій дорозі (в ожеледь, по свіжому снігу, укотив) необхідно пам’ятати:
  • Дотримуйтесь дистанцію (вона дозволить уникнути зіткнення);
  • Дотримуйтесь бічний інтервал (він забезпечує безпеку руху); не порушуйте швидкісний режим;
  • Не робіть різких гальмувань та рухів.
  • Можна виділити на зимовій дорозі такі потенційно небезпечні ділянки, де транспортні засоби зупиняються, пригальмовують або починають рух:
  • Поблизу світлофорів;
  • Близько в’їздів на головну дорогу в місцях нерегульованих перехресть; біля зупинок.
  • Проїжджати такі ділянки або під’їжджати до них треба вкрай обережно, оскільки дорожнє полотно, вкрите кригою, на них відполіроване до дзеркального блиску шинами набирають швидкість і гальмують автомобілів.
  • Слизькі ділянки на заміських дорогах зустрічаються:
  • На узліссях лісу в зоні снігових переметів;
  • У розривах лісозахисних насаджень;
  • На перехрестях і розвилках доріг;
  • Після і перед крутими поворотами, біля яких багато водіїв спочатку пригальмовують, а потім збільшують швидкість руху.

При русі в умовах ожеледиці, будь попереду йде або зустрічний транспортний засіб через помилку водія може розвернутися, і здатне потенційно перешкодити Вашому руху. Необхідно триматися на безпечній дистанції від всіх машин. При необхідності потрібно бути готовим не тільки зупинитися на проїжджій частині, а й змінити напрямок руху.

  1. Якщо Ви вирішили зробити обгін на слизькій дорозі, необхідно заздалегідь підготувати хоча б один варіант відходу від зіткнення на той випадок, якщо обганяє мимоволі або свідомо стане Вам заважати, а якщо таких варіантів немає, то краще утриматися від обгону.
  2. А ось кілька правил, якими потрібно керуватися при сніговому заметі:
  3. Гальмуєте тільки на прямих ділянках дороги;
  4. Гальмування двигуном – найбільш ефективне;
  5. Щоб уникнути пробуксовки на місці рушайте з другої передачі;
  6. Під’їжджаючи до пішохідних переходів, знижуйте швидкість;
  7. При повороті підтримуйте рівномірну швидкість руху;

Зима час чудес! Не тільки через Нового Року, але і просто за фактом того, наскільки перетворюється природа, даруючи нам незабутні моменти, відмінний настрій і відчуття тієї істинної Зимової Казки, яке всі ми пам’ятаємо з дитинства.

Зима надзвичайно гарне час року. Особливо справжня російська зима, коли все навколо потопає в м’якому покривалі сліпуче білого снігу, а термометр за вікном стабільно показує мінус дцять градусів. Як сказав класик, «Мороз і сонце, …».

Але для автомобіліста, зима, справжнє випробування його здібностей, йому в прекрасну снігову пору не розслабитися, завжди потрібно бути напоготові.

Порада

Особливо складно доводиться новачкам, які тільки починають освоювати премудрості буття автомобілістом і мають дуже невеликий досвід.

Перша зима для кожного водія це незабутня пригода і випробування, яке кожен з нас зобов’язаний пройти без пригод!

Існує дуже багато «підводних каменів» в зимовому водінні, описати які навіть в циклі статей не представляється можливим, швидше за тут важливий практичний досвід, ніж гола теорія, але основами, які повинен знати кожен, ми поділимося прямо зараз.

Важливі статті по темі зимового водіння:

І ще один важливий факт. Деякі автомобілі краще підходять для зимового водіння, деякі гірше.

Але навіть в тому випадку, якщо Ви придбали найдорожчий, найсучасніший, самий технологічно досконалий і дуже безпечний автомобіль, пам’ятайте, лише від Вас залежить Ваша безпека і безпека оточуючих людей.

Механіку і фізику поведінки автомобіля ніхто не відміняв і Майбахи потрапляли в аварії, в багатьох випадках причиною неприємних інцидентів була людська дурість.!

1. Обслуговування автомобіля

Контраварійне водіння взимку на задньому приводі.  Дтп можна уникнути

Детальну інформацію про правильний догляд за автомобілем взимку ви знайдете на сторінках нашого Інформаційного інтернет видання сайт.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…