Кришка розширювального бачка системи охолодження двигуна авто, як правило, не викликає підозр на предмет справності.

На цю, як багато хто думає, вельми «скромну» за своєю значимістю деталь покладено дуже відповідальне завдання – регулювати тиск в системі охолодження.

Коли кришка перестає з цим справлятися, в кращому випадку буде закипати або витікати рідина, а в гіршому – це призведе до поломки якихось вузлів.

Зверніть увагу

У працюючого двигуна, як відомо, в системі охолодження створюється тиск, відмінний від звичайного атмосферного.

Це відбувається в силу того, що охолоджуюча рідина (ОЖ) нагрівається разом з мотором, внаслідок чого розширюється – збільшується в об’ємі.

В результаті тиск в системі охолодження двигуна (СОД) зростає, а вона не контактує із зовнішнім середовищем, і їй нікуди скинути надмірний тиск.

З підвищеним тиском в СОД розробники сучасних автомобілів не борються «радикально» – не намагаються повністю від нього позбутися. За допомогою кришки бачка його регулюють. Підвищений тиск в СОД використовують для зсуву моменту закипання ОЖ.

Адже ні для кого не секрет, що при нормальному атмосферному тиску для води він настає при температурі 100 ° C, для тосола – 105-110 ° C, а для антифризу – 120 ° C.

Робоча температура двигунів сучасних автомобілів дуже близька до цих критичних значень.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Кришка бачка

Так, наприклад, для карбюраторних ВАЗ вона повинна знаходитися в межах 90-95 ° C, а для інжекторних – 97-105 ° C.

Однак при деяких режимах роботи двигуна відбувається короткочасне підвищення його температури до більш високих значень, що, втім, не призводить до виходу з ладу справного двигуна, але викликає таке ж нагрівання ОЖ.

Наприклад, на інжекторних ВАЗ 2109 у рідини в такі моменти може бути 120-125 ° C. Очевидно, що такого нагрівання не перенесе навіть антифриз.

У той же час, зростання тиску будь-якої рідини призводить до збільшення її температури кипіння.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Інженери, які проектують двигуни, давно з’ясували – щоб ОЖ не закипала навіть при короткочасному критичному нагріванні мотора, досить підтримувати тиск в СОД на рівні 1,1-1,5 кгс / см2 (1,1-1,5 бар). Більш висока температура не потрібна, тому що двигун на неї не розрахований, і вона приведе до виходу його з ладу.

А допускати більше мимовільне підвищення тиску, яке може, тим не менш, відбуватися, не має сенсу, тому що воно викличе ускладнення процесу виготовлення і обслуговування мотора, а також зростання його собівартості, так як потребують більш міцну і герметичну СОД (міцніші патрубки і розширювальний бачок, міцні хомути).

Тому кришка бачка повинна бути герметичною, але тільки до зазначених вище необхідних граничних значень тиску, після досягнення яких вона їх підтримує, поєднуючи в міру необхідності систему із зовнішнім середовищем для випуску стисненого всередині розширювальної ємкості повітря.

Пристрій і принцип роботи кришки розширювального бачка

Щоб при працюючому двигуні в СОД склався необхідний тиск, пристрій кришки забезпечує щільне герметичне закривання бачка. Для скидання надлишкового тиску передбачений запобіжний клапан. Він спрацьовує (відкривається), тільки коли тиск всередині СОД стане 1,1-1,5 кгс / см2 (залежить від конструкції кришки і її виробника).

Поки воно нижче, клапан закритий, а відразу після стравлювання надлишкового тиску до величини, яка менша за вказану вище – часткового випуску стисненого в бачку повітря – він закривається.

Важливо

У кришці стоїть ще 1 клапан – впускний, його ще називають вакуумним. Його призначення прямо протилежне запобіжного. Впускний клапан служить для забору (всмоктування) повітря в СОД.

Справа в тому, що після зупинки двигуна він, як відомо, починає остигати. Падає температура і у ОЖ.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

При цьому вона зменшується в об’ємі, що супроводжується зниженням тиску всередині СОД.

ОЖ, що надійшла в бачок, при власному нагріванні починає йти назад в систему, звільняючи місце для залишившигося в розширювальної ємкості повітря і перестаючи на нього тиснути.

Потім настає момент, коли тиск в СОД порівнюється із зовнішнім атмосферним. Якщо при цьому у ОЖ температура виявиться вище, ніж у зовнішньому середовищі, то вона, продовжуючи остигати, буде далі зменшуватися в обсязі.

Це призведе до того, що тиск в СОД стане нижче атмосферного, тобто до зменшення заряду, вакуумному ефекту. Зовнішнє повітря стане чинити тиск на елементи системи і буде при цьому прагнути зайняти її внутрішні обсяг.

Якщо в будь-якій частині СОД виявиться «слабке» місце, де при її охолодженні і зовшнішньому тиску буде порушена герметичність, то в систему потрапить повітря, і в ній може утворитися так звана повітряна пробка.

Коли двигун буде знову запущений, воно, звичайно, може бути виштовхнута ОЖ в розширювальний бачок.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Але якщо цього не станеться, повітряна пробка буде порушувати циркуляцію рідини в СОД, перешкоджати охолодженню мотора і може навіть стати причиною виходу його з ладу. Зазвичай повітря потрапляє в систему за рахунок підсосу між патрубками і штуцерами, на які вони надіті.

Щоб цього не сталося, тиск в СОД вирівнюється із зовнішнім атмосферним впускним клапаном. Він спрацьовує при розрядження в системі 0,03-0,1 кгс / см2 і впускає в розширювальний бачок повітря, який фактично заміняє виштовхнуте через запобіжний клапан при нагріванні ОЖ.

Відбувається вирівнювання внутрішнього тиску в СОД з зовнішнім.

Ознаки та можливі наслідки несправності деталі

Найчастіше наслідком несправності кришки є закипання ОЖ, іноді супроводжується викиданням останньої з розширювального бачка – нерідке явище для автомобілів ВАЗ. Якщо це відбувається при робочих температурах двигуна, то, швидше за все, пробка не тримає необхідний тиск.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Інша причина цього ж явища – через несправність вакуумного клапана в СОД потрапило повітря і утворило пробку, яка порушує нормальну циркуляцію, а значить, і охолодження ОЖ.

Взимку через повітряні пробки може погано працювати грубка. Неприємні наслідки: втрата ОЖ, яку доводиться регулярно підливати.

Таке трапляється, коли з-за підвищеного тиску в СОД рідина «вигониться» через стики між штуцерами і патрубками, надітими на них, через хомути.

Плачевні наслідки:

  • розрив неякісних патрубків або тих, що давно не змінювалися (картина, знайома не тільки власникам ВАЗ);
  • поява течі в основному або опалювальному радіаторі;
  • розриває корпус термостата (для Nexia звичайна справа – на 2 частини);
  • лопнув розширювальний бачок.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Всі ці ознаки-наслідки несправності кришки є результатом підвищеного тиску в СОД. Останнє – не рідкість для автомобілів ВАЗ 2108, 2109 і особливо 2110 з бачками нового зразка.

Звичайно, очевидно, що пластик цих розширювальних ємностей залишає бажати кращого, але, тим не менш, тут справа і в несправності пробки.

Так що кришка, регулюючи тиск в СОД, ще й оберігає її елементи від механічних пошкоджень.

Як перевірити кришку і виявити проблеми?

Перед тим, як перевірити кришку розширювального бачка, її спочатку треба оглянути, щоб переконатися, що вона жива, і у неї відсутні механічні пошкодження у вигляді подряпин, тріщин і сильного зносу, а також немає іржі, бруду, накипу та інших вад. Потім слід перевірити працездатність її клапанів. Кілька простих способів діагностики, що дозволяють лише приблизно визначити їх справність, наведено нижче.

Для запобіжного клапана. При працюючому, прогрітому двигуні відкручуємо кришку. Повинен пролунати шиплячий звук виходячого з бачка стисненого повітря. Значить, клапан тримає тиск. Але який саме – не всякий професіонал визначить.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Для вакуумного:

  • Якщо патрубки СОД перед першим запуском мотора вранці виглядають деформованими (здавленими, плоскими) – клапан точно несправний.
  • Викручуємо і знімаємо кришку. Потім сильно здавлюємо один з патрубків СОД і, утримуючи його так, ставимо і закручуємо пробку назад. Відпускаємо патрубок. Якщо він почав приймати свою первісну форму – швидше за все, клапан справний.

Більш надійний спосіб перевірити роботу клапанів – використовувати для цього насос з манометром. Також буде потрібно будь-який порожній розширювальний бачок. До одного з його штуцерів приєднуємо, а потім фіксуємо хомутом шланг насоса, у якого перед цим зняли наконечник під ніпель. Решту з бачка глушимо якимись пробками. Потім закриваємо бачок новою кришкою.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Можна перевірити і на бачку, встановленому на своїй машині, не зливаючи при цьому ОЖ. Для цього, наприклад, на ВАЗ 2109 від’єднуємо від розширювальної ємкості патрубок, відповідний зверху і відвідний пар з СОД.

Замість нього встановлюємо шланг насоса. У від’єднаний патрубок, щоб його заглушити, вставляємо що-небудь круглого перетину і відповідного діаметру, наприклад, свердло.

Потім на цей шланг одягаємо хомут і затягуємо його.

Включаємо насос і, спостерігаючи за стрілкою його манометра, фіксуємо момент появи клацання, а слідом – шиплячого звуку повітря, що виходить з бачка через пробку. Якщо це сталося на позначці 1,1-1,5 кгс / см2, а подальше накачування призводить тільки до посилення шипіння, але тиск не підвищується, значить, вакуумний клапан не труїть, а запобіжний працює, як належить.

Щоб уникнути проблем, пов’язаних з кришкою розширювального бачка, рекомендується проводити заміну цього найпростішого пристрою раз в декілька років. Не зайвим буде і періодично контролювати рівень охолоджувальної рідини в бачку.

При систематичному зниженні рівня антифризу (витоку) виникають перевантаження системи охолодження, що негативно відбивається на працездатності клапанних механізмів кришки і інших елементів СОД.

Кожен автолюбитель повинен знати про те, що така маленька непримітна деталь виконує важливі для роботи ДВС функції.

Ігнорування перших симптомів несправності може привести до серйозних наслідків, перегрів двигуна лише початок проблем, які виллються в капітальний ремонт. Тому краще вже купити кришечку і замінити в цілях профілактики, ніж займатися ремонтом СОД.

Доопрацювання нової деталі – що робити, якщо вона не функціонує?

Коли з’ясовується, що кришка вперто не хоче скидати надлишковий тиск і / або не здатна відновити втрати повітря в СОД, її можна доопрацювати. Найбільше, чомусь, нарікань з боку власників ВАЗ, моделі 2109 в тому числі, які купують нові пробки. Ясна річ, що причина неправильної роботи клапанів кришки криється в занадто великий жорсткості їх пружин.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Щоб виконати доопрацювання кришки, наприклад, для ВАЗ 2109, її спочатку треба розібрати. Робити це треба акуратно, використовуючи плоскогубці і тонку викрутку з плоским жалом.

Треба постаратися запам’ятати, де що стояло, щоб пружинки не полетіли бог знає куди. Після того, як кришку для бачка ВАЗ 2109 вдалося розібрати, настає час кусачок.

Ними треба вкоротити пружинки: велику, для запобіжного клапана, як правило, на 1 виток, а маленьку – на 2.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Для другої довжина зайвого відрізка не критична – аби вона взагалі підпирала вакуумний клапан при його закритті і не чинила опір тиску зовнішнього повітря в 0,03-0,1 кгс / см2. З великою пружинкою складніше – як би не переборщити.

Треба дивитися по її жорсткості і тому тиску, при якому запобіжний клапан відкрився при перевірці кришки бачка ВАЗ 2109. Після укорочення пружинок кришку збираємо у зворотній послідовності.

Перед експлуатацією бажано ще раз перевірити, як вона працює.

Як перевірити роботу кришки розширювального бачка на автомобілі ВАЗ

  1. Увага водіїв, які звикли обслуговувати свою машину самостійно, зазвичай прикута до двигуна і ходової частини. Безумовно, ці вузли вважаються основними в роботі всього автомобіля.
  2. Однак рівнозначну увагу потрібно приділяти навіть таким незначним, на перший погляд, деталям, як кришечка на розширювальному бачку.
  3. Яку роль в системі охолодження відіграє цей елемент? Більшість водіїв навіть і не здогадується про те, що якість охолодження мотора цілком залежить саме від цієї кришки!

Що таке кришка розширювального бачка

Будь-який водій, навіть самий недосвідчений, добре знає, для чого потрібен розширювальний бачок в автомобілі. У нього заливається охолоджуюча рідина, а вільним обсяг покликаний компенсувати підвищення або зниження кількості рідини.

Відповідно, бачок закривається кришкою. Кришка встановлюється на горловину бака у верхній його частині. Багато водіїв не надають великого значення кришці – адже важливо просто підтримувати герметичність бачка, а чим саме його закривати, не має значення.

Так, кришка бачка розширення – це замикаючий елемент. Однак всупереч розхожій думці, кришка має складну будову і виконує особливі функції.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевіркиПорожнина кришки включає в себе гумовий ущільнювач і подвійний клапанний механізм

З чого складається елемент

У своєму складі кришка має цілих два клапана. Вони покликані оберігати систему охолодження від можливих пошкоджень через перегрів, до того ж ці клапани стабілізують роботу всієї системи.

Якщо викрутити кришку з бачка і подивитися на її внутрішню будову, то можна побачити своєрідний датчик регулювання тиску.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевіркиДва клапана є пробки двох закривають пружинок

Кришка обов’язково щільно (без зазорів) прилягає до граней бачка. Для надійності з’єднання до складу кришки входить ущільнювальна гумка. Усередині ж вбудовані два клапана:

  • перший підбурює зайвий тиск в бачку;
  • другий нагнітає необхідний тиск в бачок, якщо помпа з яких-небудь причин не справляється зі своєю роботою.

Ці клапани отримали свої назви за рахунок використання високого або низького тиску: на ВАЗах перший клапан називається запобіжним, а другий – вакуумним. Однак обидва знаходяться в стані спокою, поки тиск в бачку в заданому діапазоні показань.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Водій не завжди може вчасно помітити несправність в роботі клапанів кришки. Візуально зробити діагностику просто неможливо. Але ж поломки частин кришки розширювального бачка можуть привести до серйозних проблем з руховим апаратом.

Симптоми несправності кришки розширювального бачка

Власники автомобілів російського виробництва знають, як важливо стежити за станом всіх систем в конструкції машини.

Навіть такий маленький елемент, як кришечка розширювального бачка, може наробити багато біди – наприклад, якщо вийдуть з ладу клапанні механізми, може порушитися робота всієї системи охолодження.

Порада

Як наслідок – перегрів мотора і заклинювання циліндрів. Водія в цьому випадку чекає дорогий ремонт.

Це цікаво: Ручне управління на автомобіль

Тому, щоб попередити неприємні наслідки, потрібно уважно стежити під час їзди за деякими особливостями в поведінці авто:

  • з’являються клуби диму з-під капота – отже, охолоджуюча рідина потрапила на розжарену поверхню колектора, що працює на впуск. Потрапити на колектор тосол міг тільки з однієї причини – запобіжний клапан на кришці вийшов з ладу;
  • з печі йде прохолодне повітря, а двигун сильно гріється: це ознака виходу з ладу вакуумного клапана кришки. Через неполадки в його роботі виникають пробки повітря в системі охолодження, що і веде до перегріву двигуна;
  • зриви хомутів, розриви шлангів теж свідчать про те, що тиск в системі нестабільне. А так як за тиск відповідає саме кришка розширювального бачка, то ці симптоми говорять про те, що її пора замінити або відремонтувати.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Здається, що досить викрутити кришку з розширювального бачка і оглянути її нутрощі, щоб зрозуміти специфіку проблеми. Однак це не так.

Наприклад, в сервісних центрах використовують спеціальні насоси тиску, які можуть нагнітати потрібну кількість атмосфер .

Створюючи штучне тиск в системі охолодження, прилад дозволяє обчислити коректність спрацьовування клапанів.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Але у водіїв немає цього дорогого устаткування, тому доводиться справлятися з тим, що є в стандартному гаражі. Діагностика якості роботи кришечки бачка буде менш точна, проте можна буде виявити основні несправності клапанів:

  1. Заглушити двигун.
  2. Викрутити кришку з горловини бачка.
  3. Оглянути виріб на наявність тріщин, вм’ятин, відколів. Може бути, розірвалася або сильно зносилася прокладка ущільнювача.
  4. У тому випадку, якщо видимих ​​пошкоджень немає, кришку слід закрутити назад і завести мотор.
  5. Дочекатися, поки двигун нагріється до своєї штатної температури.
  6. Почати потихеньку викручувати кришку з бачка.
  7. Якщо в процесі відкручування чується свист повітря, що виходить (цей звук можна порівняти з виходом газів при відкриванні лимонаду), то кришка знаходиться в робочому стані, так як вона стримує тиск в бачку і шлангах.
  8. Після цього потрібно знову заглушити двигун.
  9. Оглянути патрубки системи охолодження. Якщо вони втягнуті всередину, то погано працює вакуумний клапан кришки, так як тиск в системі гранично низький.

Це типова схема перевірки клапанів кришки розширювального бачка на всіх моделях транспортних засобів виробництва АвтоВАЗ.

Перевірка кришки на основних моделях ВАЗ

Досвідчені власники вітчизняних машин взяли за правило міняти кришку від розширювального бачка кожні два – три роки. З одного боку, така увага до дрібниць значно спрощує роботу системи охолодження ДВС, а з іншого – кришка коштує менше 100 рублів, тому абсолютно кожен водій може дозволити собі її покупку.

Та й заміна кришки не викликає будь-яких труднощів. Спочатку потрібно на охолодженому автомобілі викрутити кришку з бачка. Потім вкрутити нову до упору.

Перевіряємо кришку на ВАЗ 2108/2109

Конструкція «вісімок» і «дев’яток» виробництва АвтоВАЗу дозволяє виконати перевірку працездатності кришки бачка за одну хвилину. Операція виглядає наступним чином:

  1. Відкрити капот остиглого після їзди автомобіля.
  2. Відкрутити кришку розширювального бачка.
  3. Стиснути якомога міцніше рукою підвідний шланг.
  4. Попутно закриття кришку назад.
  5. Після цього опустити шланг.

Якщо місце стиснення відразу ж набуває первісну пружність, значить, клапана на кришці працюють справно. У тому випадку, якщо воно довго ще не може відновитися, рекомендується замінити кришку бачка на нову.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Як перевірити працездатність кришки на ВАЗ 2110/2111/2112

Процедура перевірки клапанів на кришці така ж, як і для попередніх моделей ВАЗ. Єдиний нюанс на ВАЗ десятого сімейства полягає в тому, що при відкручування кришки з бачка сам клапанний механізм може випадати з порожнини кришки. Це не показник поломки, але, швидше за все, ненадійно зафіксований елемент не буде довго працювати.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Перевірка кришки розширювального бачка на ВАЗ 2113-2116

Діагностика кришки бачка для охолоджувальної рідини на останніх моделях ВАЗ полягає в наступному:

  1. Завести двигун.
  2. Відкрити капот і почати викручувати кришку.
  3. Якщо після перших же дій з-під кришки виривається характерний звук газів ( «пшик»), то можна говорити про робочому стані клапанів.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Однак на сучасних моделях ВАЗ встановлюються більш складні клапанні механізми, в силу чого перевірка в гаражі може не показати поломок і несправностей. Рекомендується звертатися в сервісний центр, щоб кришку перевірили на спеціальному насосному обладнанні.

Кришка розширювального бачка на автомобілях ВАЗ тільки виглядає як найпростіший елемент. Усередині кришки розташовуються важливі для всієї охолоджувальної системи клапана, які регулюють тиск тосола. Рекомендується робити заміну кришки кожні два або три роки – в цьому випадку можна уникнути більш дорогого ремонту інших елементів системи охолодження.

Як самому перевірити кришку розширювального бачка на працездатність

Всім привіт! Темою нашої сьогоднішньої розмови стане відповідь на питання про те, як перевірити кришку розширювального бачка своїми руками. Хоча деякі роблять це ротом, все ж не рекомендую ставити експерименти над власним здоров’ям. Є куди більш прості і безпечні способи.

Як відомо, розширювальний бачок служить для зберігання рідини охолодження. Тільки не плутати з бачком для незамерзайки, яка використовується в складі системи склоомивача. Без антифризу або ОЖ (рідини охолодження) ваш ДВС довго не протягне.

Саме на цьому бачку розташовується спеціальна кришка. Її правильніше називати саме клапанної кришкою. Пристрій здається простим, але в дійсно на кришку покладається велика відповідальність.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

завдання кришки

  1. Справність клапанної кришки від розширювального бачка безпосередньо впливає на працездатність всієї системи охолодження силового агрегату.
  2. При роботі мотор гріється, що цілком природно і всім прекрасно зрозуміло. Коли двигун нагрівається, антифриз відбирає частину цього тепла, щоб не відбувався перегрів ДВС.
  3. Коли сама ОЖ нагрівається, вона збільшується в об’ємі, тобто розширюється, і паралельно зростає внутрішній тиск в системі. Чим гаряче двигун, тим в системі охолодження вище тиск.
  4. Щоб уникнути розривів патрубків і самого бачка, радіатора і інших компонентів, за якими проходить антифриз або тосол, використовується клапанна кришка.
  5. Дуже важливо не просто правильно закручувати пробку, але і періодично перевіряти її на працездатність. Якщо необхідний ремонт або заміна, вони проводяться при прояві перших же ознак проблем.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

  1. Кришка служить не тільки як захист від надлишкового тиску. В конструкції передбачені два клапана, або один, але поєднує в собі обидві функції. Один клапан служить для скидання надлишкового тиску, а інший для його нагнітання.
  2. Щоб мотор працював коректно, йому слід підтримувати робочу температуру. Зазвичай вона знаходиться в діапазоні від 95 до 120 градусів. Залежить від конструктивних особливостей самого двигуна. При таких температурних показниках розширення ОЖ відбувається приблизно на 20-30%.
  3. Це призводить до появи надлишкового тиску. А нормальним тиском вважається 1,1-1,5 атмосфери.
  4. Клапанна кришка розширювального бачка при необхідності виводить із системи надлишковий тиск, або ж нагнітає, щоб усередині не утворювався вакуум, патрубки без стиснення і шланги не переставали циркулювати антифриз.

Якщо пробка працює коректно, двигун буде функціонувати при оптимальній температурі і з нормальним робочим тиском. Якщо ж ні, наслідки несправності можуть виявитися згубними для ДВС. І виною всьому звичайна кришка.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

пристрій кришки

Важливо розуміти, що запірний елемент для розширювальних бачків є на будь-якому автомобілі, під капотом якого встановлений ДВС. І дарма що важливо, дизельний він, бензиновий або працюючий на газі.

Тому проблема з виходом з ладу цього вузла може зустрічатися на будь-яких авто, включаючи такі моделі як:

  • Лада Калина;
  • Форд Фокус;
  • Газель Некст;
  • Деу Ланос;
  • Фольксваген Пассат;
  • Лада Пріора;
  • ВАЗ 2110;
  • Рено Логан;
  • Опель Астра;
  • ВАЗ 2114;
  • Шевроле Лачетті та ін.

Ви вже зрозуміли, що кришка служить не тільки для запобігання виливання ОЖ з бачка. Це ще і регулятор тиску в системі.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Усередині кришки, виконаної зазвичай з пластика, ховається клапан. Саме він бере на себе таку відповідальність. Клапан занурюється всередину розширювального бачка, і в міру необхідності нагнітає або підбурює надлишковий тиск.

  1. Перш ніж купувати новий елемент, якщо колишній ви запідозрили в поломці, його можна перевірити. Вибирати слід аналогічний тип запірного механізму.
  2. Врахуйте, що всі сучасні іномарки в переважній більшості випадків перейшли на одноклапанние кришки для розширювальних бачків. Тобто фізично присутній лише одна конструкція клапана.
  3. Просто він може виконувати одночасно одразу дві функції. У той час як на вітчизняних автомобілях досі можна зустріти пару клапанів. Кожен з них відповідає за виконання відповідної функції.
  4. Добре це чи погано, судити складно. Але факт залишається фактом.

Спрацювання кришки відбувається тільки тоді, коли фіксується надлишок тиску або його дефіцит в системі. Для кожного авто є свої норми температури і тиску для спрацьовування елемент.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

ознаки несправностей

Перш ніж перевіряти кришку, потрібно отримати сигнал про те, що вона потенційно вийшла з ладу і не виконує більше свої функції.

Симптоматика поломки швидше непряма, і може проявлятися в наступному вигляді:

  • з-під капота валить густий білий дим;
  • двигун перегрівається, але пічка залишається холодної;
  • зриває хомути;
  • розриває трубки системи охолодження;
  • порушується герметичність радіатора;
  • розриває бачок з рідиною охолодження;
  • трубки стискаються і не пропускають ОЖ;
  • порушується циркуляція антифризу по системі та ін.

Дим зазвичай з’являється, коли тиск перевищує допустимі значення. А ось перегрів при холодному обігрівач вказує якраз на дефіцит тиску в системі. Тут буде корисно нагадати вам про матеріалі, присвяченому усунення повітряної пробки. Я залишу посилання на нього. Переходьте і читайте.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Інструкції з перевірки

Намагатися створити тиск ротом, щоб перевірити на працездатність потенційно вийшла з ладу клапанну кришку від розширювального бачка, зазвичай марно. Краще відмовитися від такої затії. Інакше є ризик сьорбнути антифризу. А якщо він ще й гарячий, то тут без візиту в лікарню не обійтися.

Найпростіше виконати перевірку в автосервісі. Там є спеціальні насоси для створення тиску. Вони нагнітають потрібне число атмосфер, що дає наочно зрозуміти, спрацьовує клапан чи ні.

Але багатьох цікавить саме самостійна перевірка. Вона також можлива.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Тут потрібно діяти за певним алгоритмом.

  • Спочатку вимкніть двигун, дайте йому деякий час охолонути, після чого акуратно відкрутіть кришку з бачка. Вивчіть її стан візуально. Будь-які серед розривів ущільнювача, сколи та тріщини говорять про необхідність заміни;
  • При відсутності механічних пошкоджень ще немає гарантії, що елемент справний. Закрутіть пробку на місце, включите мотор на холостих обертах;
  • Зачекайте, поки температура двигуна дійде до робочих параметрів;
  • Уважно прислухайтеся, стоячи біля бачка, що не сичить чи в районі кришки. Такий звук нагадує відкриття банки з газованою водою;
  • Якщо шипіння є, це вказує прямо на те, що клапан стримує всередині надлишковий тиск і не випускає його;
  • При відсутності шипіння слід перевірити роботу на нагнітання тиску. Для цього пощупайте доступні без складного демонтажу патрубки;
  • Якщо вони втиснули і стиснуті зсередини, то клапан нагнітання не працює.

Досить простий, але ефективний спосіб самостійної перевірки. Його перевага полягає в тому, що такий метод підійде для будь-якого автомобіля з системою рідинного охолодження двигуна.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Існують альтернативні варіанти діагностики, але вони не завжди можуть бути проведені через конструктивних особливостей двигуна. Якщо ви можете дотягнутися і дістати до одного з товстих шлангів, що йдуть від бачка з ОЖ. Він стискається, а перед цим відкручується пробка. Стиснувши шланг, закрутіть пробку, і потім розтисніть трубку. Якщо вона прийме вихідну форму, клапан виконує свої функції.

Незважаючи на такі скромні розміри і зовнішню непомітність, такий елемент системи охолодження має великий вплив на працездатність всього двигуна. Тому обов’язково слід запам’ятати причини, ознаки та методи діагностики стану клапанної пробки на розширювальному бачку.

Які функції виконує кришка розширювального бачка і як її перевірити

Навіть малодосвідчені водії, які лише недавно сіли за кермо автомобіля, прекрасно знають про наявність розширювального бачка в підкапотному просторі, куди заливається рідина охолодження двигуна. Тобто мова йде про антифризі або тосоле.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

При цьому у цього бачка, зазвичай виконаного з пластика, є кришка. Про те, що вона виконує певні функції і має величезне значення, відомо далеко не всім.

Деякі впевнені, що кришка або заглушка потрібна виключно для запобігання витікання охолоджуючої рідини в процесі експлуатації автотранспортного засобу. На практиці завдання і функції кришки набагато ширший. Це важливий компонент для роботи всього двигуна.

Багато в чому від справної роботи заглушки розширювального бачка залежить збереження дуже дорогих елементів ДВС і системи охолодження двигуна.

Що це таке

В процесі роботи двигуна він нагрівається. Це природне явище, обумовлене протікають всередині мотора діями. У міру нагрівання ДВС також нагрівається рідина системи охолодження, тобто антифриз або тосол.

Ця ОЖ забирає частину тепла, передаючи її на обігрів салону і мінімізуючи перегрів двигуна. Коли рідина нагрівається, вона розширюється і паралельно збільшується тиск. Закономірність проста. Чим сильніше нагрітий двигун, тим вище створюється тиск в системі охолодження.

Якби в системі все було герметично, і на розширювальному бачку використовувалася звичайна щільна заглушка, це призвело б до вкрай неприємних наслідків. Високий тиск провокує розрив патрубків, трубок, шлангів, вихід з ладу радіатора і інших елементів, що входять в систему охолодження.

Зверніть увагу

Щоб все це не відбулося, на розширювальний бак надаватися спеціальна кришка. Вона створена не тільки для закриття ємності, але також виконує функції клапана.

Залежно від типу двигуна і його конструктивних особливостей, для кожного мотора існують свої нормальні температурні показники, при яких вони можуть працювати в звичайному режимі. Для більшості силових установок це діапазон від 90 до 100 градусів Цельсія. Хоча є й більш серйозні ДВС, де нормальним вважається прогрів до 100-130 градусів.

При зазначених температурних діапазонах рідина охолодження може розширюватися приблизно за 20-30% від свого номінального значення. Це провокує створення всередині системи охолодження надлишкового тиску.

Середній нормальний показник тиску, який не зважає критичним, становить від 1,1 до 1,5 атмосфер. Якщо ж тиск перевищує ці показники або воно падає нижче норми, виникають певні неприємності.

Це може проявлятися у вигляді створення ефекту вакууму, стиснення трубок, виходу з ладу різних елементів системи охолодження.

Робота кришки розширювального бака, куди заливають антифриз або тосол, дозволяє захистити двигун від надмірно високого і зниженого тиску, підтримуючи його приблизно на одному постійному рівні.

Пристрій і принцип роботи

Тепер слід детальніше поговорити про пристрій використовується в конструкції розширювального бачка кришки, а також поговорити про принцип роботи цього на вигляд непримітного елемента практично кожного автомобіля.

Основне завдання кришки розширювального автомобільного бачка ви вже знаєте. Це контроль нормального тиску в системі охолодження двигуна. Паралельно заглушка утримує всередині всю охолоджуючу рідину. А для цього потрібно щільне прилягання до граней.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

І тут важливо врахувати, як влаштована і працює ця кришка або пробка від розширювального бачка. Вся справа в конструкції маленької деталі, в яку вмонтовано спеціальний клапан. Саме за рахунок нього відбувається процес регуляції тиску.

Клапан знаходиться всередині розширювального бачка, тобто з внутрішньої сторони заглушки. При цьому на сучасних машинах використовується тільки 1 клапан, який виконує 2 функції одночасно.

Тобто він підбурює надлишковий тиск, а також нагнітає його, якщо тиск всередині системи знижується до критичних позначок.

Якщо говорити про те, як працює на автомобілі кришка розширювального бачка, слід врахувати тип використовуваної заглушки.

Сучасні іномарки отримують заглушки, де встановлено фізично тільки один клапан, який займається двома протилежними функціями нагнітання і підбурювання.

А на старих вітчизняних машинах передбачено відразу 2 різних клапана. Кожен з них виконує покладені на нього функції.

важливо

Але кількість клапанів не грає принципової ролі. Найголовніше, щоб вони відкривалися і закривалися тоді, коли значення тиску досягають своїх критичних нижніх або верхніх меж.

Коли тиск нормальний, і не виходить за рамки допустимих параметрів, клапани не функціонують, тобто знаходяться в умовному режимі очікування. Але в момент перевищення значення вони починають скидати тиск, або ж поступово нагнітають, повертаючи тиск в системі охолодження в стан норми.

симптоми несправностей

Якщо автомобілісту вдасться розібратися в характерних ознаках несправностей кришки розширювального бачка, для нього не складе труднощів своєчасно вжити заходів щодо їх усунення.

Насправді діагностувати ці несправності, що стосуються клапанної конструкції кришки від розширювального бачка, буває не так просто. Ознаки можуть не проявитися відразу, а з більш серйозними симптомами наслідків доводиться боротися вже не простою заміною кришки, а кардинальними заходами і дорогим ремонтом.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Є кілька ситуацій, що вказують на те, що заглушка явно не працює і не справляється з покладеними на неї функціями.

  1. З підкапотного простору починає валити дим. Найчастіше таке відбувається в ситуаціях, коли антифриз або тосол починає виливатися і потрапляти на впускний колектор, розігрітий на той час до високої температури. Але добре лише те, що в подібному випадку температура самого двигуна залишається в нормі. Цей симптом характерний при поломці клапана. У нормі він повинен спустити тиск тільки тоді, коли воно збільшиться до пікового значення. Але буває так, що скидання починається раніше. А тому з бачка вихлюпується рідина охолодження.
  2. Двигун перегрівається, але при цьому з печі надходить холодне повітря. При наявності подібних ознак напевно вийшов з ладу клапан, який відповідає за контроль низького тиску. Його поломка веде до завоздушіванію системи охолодження, повітряні пробки всередині якої провокують перегрів ДВС.
  3. Сліди рідини охолодження. Якщо ви помітили, що антифриз виявляється в районі хомутів, трубок або під радіатором, ймовірно вийшов з ладу клапан. Він не дає зайвої тиску виходити, а тому тиск усередині системи підвищується. Через це зриваються хомути, розриваються трубки і виходить з ладу радіатор.

Крім безпосередньо самої заміни кришки на розширювальному бачку, тут також доведеться замінити радіатор, хомути, трубки, поміняти ущільнювачі при необхідності. Буває і так, що розриває сам розширювальний бачок від надлишкового тиску. Тоді вже немає сенсу купувати нову кришку. Весь вузол змінюється в зборі.

Перевірка стану кришки

У деяких ситуаціях правильно з позиції автомобіліста буде зайнятися самостійною перевіркою пробки з розширювального бачка. Але важливо враховувати, що це досить складна процедура. Адже працездатність елемента безпосередньо пов’язана зі створюваним всередині системи охолодження тиском.

Штучно в гаражних або домашніх умовах створити потрібний тиск, щоб перевірити елемент, що не дуже просто. Тому пробку від розширювального бачка, яку підозрюють в несправності, часто відправляють в автосервіс, а не ламають голову над тим, як зробити це своїми руками.

Суть диагностики на автосервисе заключается в том, что проверяемая крышка бачка подвергается давлению, создаваемому специальными насосами. Именно они обеспечивают необходимое количество атмосфер для той или иной модели крышки с клапанами. Это даёт возможность увидеть, срабатывает ли при заданных значениях открытие и закрытие, либо устройство вышло из строя и требует замены.

Самостоятельно провести диагностику можно, пусть даже точность полученных результатов будет ниже в сравнении с проверкой в автосервисе. Зато платить деньги никому не придётся. Для проверки нужно выполнить следующие манипуляции:

  1. Для начала, пока двигатель не запускался, нужно снять крышку со своего расширительного бачка в подкапотном пространстве, и визуально осмотреть пробку со всех сторон при хорошем освещении. Наличие сколов, разных трещин, разрывов и затёртостей говорит о том, что элемент имеет ряд механических повреждений, которые вероятно и привели к появлению характерных симптомов.
  2. При отсутствии механических повреждений верните заглушку на место, и запустите мотор. Нужно дождаться, когда ДВС прогреется до своих рабочих параметров. Снова вернитесь к подкапотному пространству, наденьте перчатку и начинайте постепенно раскручивать пробку. Важно создать вокруг себя тишину, поскольку тут придётся слушать.
  3. Если вы ничего не слышите, никакие звуки при открытии не появляются, с крышкой всё хорошо. Но при наличии звука, напоминающего процесс открытия какой-нибудь газировки, это указывает на неисправность. Шипение говорит нам о том, что клапан не срабатывает, хотя давление уже достаточно высокое. Подобные звуки подтвердят ваше опасение. Заглушка сдерживает избыточное давление, поскольку клапан не функционирует и не открывается при необходимости.
  4. Перевірити низький тиск можна трохи інакше. Для цього закрутіть щільно кришку, прогрійте двигун до робочих температур, після чого проінспектуйте стан товстих шлангів у вашій системі охолодження. Бувають ситуації, коли шланги виявляються немов втиснули всередину, їх стиснуло. Характерна ознака, який підказує автомобілісту, що кришка вийшла з ладу, і не нагнітає тиск при його падінні нижче необхідного рівня.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Існує альтернативний метод діагностики, але він підійде не всім, оскільки автомобільні системи охолодження відрізняються за своєю конструкцією та доступу до шлангів.

Якщо ж дістатися без зайвих демонтажних робіт до шлангу системи охолодження ви можете, спробуйте використовувати цей метод. Вам буде потрібно відкрутити пробку, стиснути підручним пристосуванням або просто рукою один шланг, а потім повернути на місце кришку. Те місце, яке ви затиснули, слід відпустити. Якщо при цьому трубка повернеться в своє початкове стан, з клапанами все добре.

При виявленні ознак, що вказують на несправність клапанної кришки розширювального бачка з рідиною охолодження, єдиним способом усунути несправність буде заміна пошкодженого елемента.

Для цього купите таку ж кришку, як встановлена ​​на вашу машину, і закрутіть її.

Якщо після таких маніпуляцій працездатність системи повернеться до норми, причина крилася саме до заглушки бачка з антифризом.

Пробка досить маленька і непримітна, але на практиці виконує вкрай важливі функції. Тому автовласникам рекомендується періодично перевіряти її працездатність, проводити візуальний огляд і не забувати підливати в бачок якісну охолоджуючу рідину.

Як перевірити кришку розширювального бачка системи охолодження двигуна?

Кришка розширювального бачка на перший погляд може здаватися досить простий деталлю. Але в реальності без неї неможливе регулювання тиску в системі охолодження двигуна. Несправність кришки призведе до перегріву двигуна або пошкодження одного з компонентів системи охолодження.

Головна функція пробки бачка

Під час роботи силового агрегату в його системі охолодження росте тиск. Це викликано нагрівом охолоджуючої рідини. Підвищений тиск вимагає постійного регулювання. Саме для цього і застосовується кришка розширювального бачка.

Підтримка стабільно високого тиску допомогла змістити момент закипання рідини в системі. При звичайному атмосферному тиску вода закипає при температурі 100 ° C, а антифриз – близько 120 ° C.

Нормальна температура для більшості сучасних двигунів практично впритул наблизилася до цих позначок.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

У деяких ситуаціях температура ОЖ стрімко зростає. Щоб запобігти перегріву двигуна і необхідне підвищення тиску. Це супроводжується зростанням температури кипіння рідини.

У зв’язку з цим фахівці прийшли до висновку, що для запобігання кипіння рідини в системі охолодження двигуна при нетривалому, але значному його нагріванні, необхідно підтримувати стабільний тиск в системі в діапазоні від 1,1 до 1,5 кгс / см2.

Цього цілком достатньо, так як при більш високому тиску доведеться оснащувати двигуни більш надійними і міцними компонентами системи охолодження.

У зв’язку з цим кришка бачка повинна підтримувати тиск до необхідного значення, після досягнення якого вона випускає повітря, що знаходиться всередині бачка.

Як працює розширювальний бачок

Для створення необхідного тиску на заведеному двигуні, кришка повинна забезпечити герметичність. За зниження тиску відповідає запобіжний клапан. Якщо тиск в системі перевищує 1,1-1,5 кгс / см2, цей клапан повинен відкритися. Після зниження тиску до робочих значень, клапан закривається.

Також в кришці встановлений впускний або вакуумний клапан. Він забезпечує подачу повітря в систему охолодження. Після зупинки мотора температура охолоджуючої рідини знижується, падає і тиск в системі. Обсяг рідини в бачку зменшується, що тягне за собою падіння тиску в системі.

Порада

Це призводить до того, що в розширювальному бачку з’являється простір для повітря. У певний момент тиск в системі стає рівним атмосферному тиску повітря.

Якщо в цей момент температура охолоджуючої рідини буде вище, ніж температура повітря зовні, її обсяг продовжить скорочуватися.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

В результаті всього цього створюється так званий ефект вакууму або розрядження. Зовнішній повітря буде тиснути на компоненти системи. Якщо одна з деталей системи охолодження буде негерметичной, повітря виявиться всередині неї.

Це призводить до появи повітряної пробки. Після запуску двигуна вона може потрапити в розширювальний бачок. Але можливий і варіант появи проблем в нормальної циркуляції рідини в системі.

Іноді це призводить до перегріву двигуна або проблем в роботі системи обігріву.

Повітря може виявитися в системі охолодження через порушення герметичності патрубків і інших деталей. Щоб уникнути цього тиск в системі має бути рівним атмосферному, за що і відповідає впускний клапан.

Він включається в роботу, якщо розрядження досягає позначки в 0,03-0,1 кгс / см2. Цей клапан забезпечує подачу повітря, який був випущений запобіжним клапаном під час нагрівання рідини.

Завдяки цьому тиск в системі не відрізняється від атмосферного.

Ознаки несправності пробки розширювального бачка

У більшості випадків водій приділяє увагу кришці в разі кипіння охолоджуючої рідини без серйозних причин. У деяких випадках рідина може викидатися в підкапотний простір. Якщо при цьому температура двигуна знаходиться в межах норми, винуватцем зазвичай є саме пробка бачка.

Ще одна можлива причина – вихід з ладу впускного клапана, в результаті чого в системі виявився повітря. Він сформував пробку, наявність якої перешкоджає правильній циркуляції рідини.

Наслідки несправності кришки розширювального бачка можуть бути вкрай неприємними:

  • ушкодження патрубків через природного зносу або низької якості деталі;
  • розрив корпусу термостата;
  • текти в основному радіаторі або радіаторі грубки;
  • розрив розширювального бачка.

До таких неприємностей призводить надмірно високий тиск в системі охолодження силового агрегату. Винуватцем цього є несправна кришка.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Як перевірити кришку розширювального бачка і запобігти негативним наслідкам?

  1. На першому етапі проводиться звичайний огляд деталі на предмет відсутності механічних пошкоджень. Якщо ви купили нову кришку, її також треба оглядати, так як нерідко трапляється заводський брак.
  2. Якщо зовнішній вигляд кришки не викликає ніяких сумнівів, перевіряємо її працездатність на запущеному двигуні. Кришку треба закрутити і прогріти двигун до робочої температури, після чого повільно почніть відкручувати її. Ви повинні почути шиплячий звук вихідного повітря. Це ознака нормально працюючої кришки.
  3. На працюючому моторі треба оглянути товсті патрубки системи охолодження. У разі непрацездатності кришки вони можуть бути втиснутими, що є ознакою занадто низького тиску в системі.
  4. Ще один варіант – відкрутити пробку бачка і стиснути один з товстих патрубків. Далі закручуємо кришку і відпускаємо патрубок. Якщо кришка працює правильно – це місце має відновитися до початкової форми.
  5. Найбільш результативним методом є використання насоса з вбудованим манометром. Також необхідно підготувати порожній розширювальний бачок від будь-якого іншого автомобіля. Один з його штуцерів треба з’єднати шланг насоса (без наконечника для ніпеля) і надійно зафіксувати його хомутом. Інші штуцери бачка необхідно заглушити. Після цього бачок треба закрити пробкою, справність якої ви перевіряєте.

Ви можете перевірити кришку розширювального бачка прямо на своєму автомобілі. Зливати рідина при цьому не потрібно. Обов’язково має бути від’єднано від бачка верхній патрубок, призначений для відводу пара з системи. До штуцера бачка приєднуємо шланг насоса.

Отвір патрубка необхідно заглушити. Для цього підійде болт відповідного діаметру. Тиск буде рости, тому поверх болта необхідно надіти на шланг хомут і гарненько його затягнути, щоб болт не вилетів в подальшому.

Починаємо підвищувати тиск в системі за допомогою насоса. У певний момент ви почуєте характерні звуки – клацання і шипіння. Це звук повітря, яке підбурює клапан кришки бачка.

Якщо клапан спрацював при тиску близько 1,1-1,5 кгс / см2, а додавання повітря лише підсилює шипіння і не призводить до зростання тиску, впускний клапан повністю справний.

Та й запобіжний клапан відмінно справляється зі своєю функцією.

Як перевірити кришку розширювального бачка? Кілька варіантів перевірки

Купили нову кришку, а вона не працює?

Якщо перевірка нової кришки розширювального бачка показала, що один або обидва клапана несправні, деталь можна спробувати доопрацювати. Дуже часто з цією проблемою стикаються власники автомобілів ВАЗ 2110 і 2114. Зазвичай клапана працюють неправильно через використання виробником занадто жорстких пружин.

Спочатку потрібно розібрати кришку за допомогою плоскої викрутки і щипців. Під час розбирання запам’ятовуйте, як саме були встановлені всі компоненти, так як пружинки можуть розлетітися в різні боки. Після розбирання необхідно зменшити довжину пружин. Велика пружина для клапана скидання тиску коротшає на один виток, а менша – на два.

Пружину запобіжного клапана (велику) необхідно вкорочувати з урахуванням того, коли саме спрацював клапан під час перевірки кришки. У цій справі головне не перестаратися.

Зверніть увагу

А ось з другої пружиною все набагато простіше – вона повинна створювати хоча б мінімальний тиск на впускний клапан в момент його закриття. Після доопрацювання кришки всі компоненти треба зібрати в зворотному порядку.

Перевірку пробки необхідно виконати повторно, щоб переконатися в тому, що клапана спрацьовують вчасно.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…