Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти

Карбюраторний вузол (КУ) досить простий в налаштуванні, має в цілому нескладну конструкцію щодо інших подібних пристроїв, але у нього є свої особливості і характерні «хвороби». Тут ми розглянемо пристрій карбюратора, його демонтаж і монтаж, специфіку регулювання, настроювання рівня бензину, налагодження пускового механізму.

Пристрій карбюратора ВАЗ-2109

Перші передньопривідні авто ВАЗ були запущені у виробництво 1985 році, Тольяттинский завод почав виробляти тридверні моделі 2108, оснащені 1,3-літровим бензиновим двигуном. Дещо пізніше було налагоджено конвеєрне виробництво 5-дверних «дев’яток», також з’явилися нові двигуни 1,1 і 1,5 л (модифікації 21081 і 21083).

Під кожною обсяг мотора АвтоВАЗом розроблений свій карбюратор, але зовні КУ між собою практично не відрізняються, різниця полягає лише в дозуючих елементах, розташованих усередині корпусу, і шильдиком з позначенням моделі. На відміну від класичних «Озон» «Солекс» мають корпус тільки з двох частин, а не з трьох – це основна секція з майданчиком для установки на двигун і верхня кришка.

Пристрій карбюратора ВАЗ-2109 має свої особливості, але в цілому містить ті ж самі деталі, що й інший подібний вузол для легкових вітчизняних автомобілів дев’яностих і початку двотисячних років.

Зверніть увагу

Цей КУ – емульсійного типу, двокамерний, з послідовним відкриванням камер, для більш стабільної роботи забезпечений рідинним підігрівом (використовується тосол або антифриз, залитий в охолоджуючу систему).

Для повноцінного функціонування на будь-яких режимах і оптимального дозування повітряно-паливної суміші тут передбачені системи:

  • головна дозуюча, є основною, її елементи є в обох камерах (жиклери подачі повітря і палива, дифузори, емульсійні трубки);
  • холостого ходу (ХХ), забезпечує стабільність роботи ДВС на малому ходу, економічне споживання бензину;
  • перехідна з першої камери на другу, служить для запобігання ривків і провалів в момент відкриття заслінки другої камери;
  • насос-прискорювач, подає додаткову порцію палива в момент різкого прискорення автомобіля, за рахунок чого обороти набираються плавно, без ривків;
  • економайзер, збагачує паливну суміш при великих оборотах двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ) і підвищених навантаженнях;
  • пусковий пристрій, дозволяє без проблем запускатися мотору в будь-яку холодну погоду:
  • поплавкові камера, підтримує необхідний рівень бензину незалежно від навантаження і швидкості.

Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти

Зняття і установка карбюратора

Монтаж і демонтаж проводиться в разі ремонту цього вузла, його повної заміни, а також для ґрунтовної промивання і чищення. Засмітитися КУ може, якщо автомобіль експлуатується по курних дорогах, а також в результаті несвоєчасної заміни елемента повітряного фільтра.

Зняття і установка карбюратора ВАЗ-2109 відбуваються дуже просто, навіть при початкових навичок автослюсаря виконати таку роботу своїми руками здатний майже будь-який водій (автовласник). Виконуємо операцію по демонтажу наступним чином:

  • вимикаємо запалювання, відкриваємо капот, знімаємо верхню кришку, фільтруючий елемент, потім відвертаємо чотири гайки, які кріплять повітряного фільтра (КВФ);Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти
  • послабивши хомути, від’єднуємо паливні шланги, відкручуємо два кріплення троса підсосу, прибираємо тросик в сторону, роз’єднуємо фішки проводів електромагнітного клапана і датчика закриття дросельної заслінки;Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти
  • також від’єднуємо трос газу, попередньо видаливши поворотну пружину, шланг випередження кута запалювання, відкручуємо гайки кріплення самого карбюратора (теж 4 шт.);Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти
  • щоб не втрачати тосол і не від’єднувати патрубки з охолоджувальною рідиною, простіше відкрутити гвинтик кріплення блоку підігріву, але він знаходиться позаду корпусу, не в самому доступному місці;
  • в такому випадку піднімаємо вгору открученной карбюратор, зрушуємо його вперед, знаходимо положення, в якому зручно було б демонтувати цей кріплення;Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти
  • тепер нічого не заважає зняти вузол цілком.

Якщо КУ грунтовно прикипів до шпильок і не зривається, можна акуратно подстучать його біля основи невеликим молоточком, похитати руками з одного боку в інший. Як правило, після декількох спроб пристрій піддається, після його знімання можна приступати до подальших запланованим операціях, монтаж вузла проводиться в зворотному порядку.

Основні несправності

Будь-який дефект карбюратора 2109 відображаються на працездатності двигуна: мотор може глухнути при скиданні оборотів, працювати з перебоями, не розвивати потужність, понад норму витрачати бензин. Причин виникнення неполадок в цьому вузлі досить багато, але найбільш характерні з них, це:

  • засмічення жиклерів ГДС і холостого ходу, як повітряних і паливних, так і в електромагнітному клапані (ЕМГ);
  • розрив (дефект) діафрагми насоса-прискорювача;
  • відмова самого ЕМГ;
  • нещільне прилягання до сідла голки запірного механізму;
  • підсмоктування повітря через стик корпуса і кришки;
  • негерметичність поплавка в камері поплавця;
  • забивання брудом (сміттям) розпилювача прискорювального насоса;
  • разрегуліровка гвинтів ХХ.

Зрозуміло, різного роду збої можуть виникати не тільки через карбюратора, нерідко несправний і сам двигун, також буває неправильно виставлено запалювання, особливо, якщо установка проводилася недосвідченим майстром без стробоскопа. Проблеми з холостими оборотами можуть виникати через відсутність харчування на електроклапанів, тому, перш ніж розбирати КУ, спочатку варто перевірити наявність напруги на цьому проводці.

Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти

Налаштування рівня палива в камері поплавця

Підтримання нормального рівня бензину в камері поплавця – важлива умова, якщо воно не дотримується, відбуваються порушення в роботі автомобіля:

  • якщо рівень нижче норми, двигуну не вистачає оборотів, знижується потужність, зростає витрата бензину;
  • якщо вище покладеного, споживання пального також підвищується, до того ж ще більше.

Налаштування рівня палива для ВАЗ-2108-09-099 проводиться досить просто, і знімати карбюратор в цьому випадку зовсім не обов’язково. Порядок регулювання положення поплавців наступний:

  • знімаємо КВФ в зборі з елементом, що фільтрує;
  • від’єднуємо трос підсосу, паливні шланги, провід живлення ЕМГ;
  • відкручуємо п’ять гвинтів кріплення карбюраторної кришки;
  • перевертаємо кришку, беремо свердло товщиною від 1 до 2 мм і робимо завмер між прокладкою і нижньою поверхнею поплавців – це відстань повинна бути саме в таких межах, причому, однакове.

Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти
Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти
Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти

Важливі умови при налаштуванні рівня:

  • поплавки повиннi розташовуватися обов’язково паралельно відносно один одного, уздовж кришки;
  • встановлюються вони строго вертикально, без перекосів;
  • при піднятті поплавковою пари до упору вгору відстань від їх нижніх кутів до прокладки повинно знаходитися в межах 15 мм;
  • настройка крайніх положень при регулюванні виконується за допомогою підгинання язичків з двох сторін;

Якщо всередині камери поплавці будуть встановлені з перекосом або не строго вертикально, можливо їх перетирання об стінки корпусу, перелив бензину в результаті залипання.

Регулювання холостого ходу

Найбільш поширена проблема карбюратора “Солекс” – зникнення нормального холостого ходу, мотор починає працювати з перебоями на малих обертах.

Дуже часто причиною подібної несправності є або засмічений жиклер ЕМГ, або сам електромагнітний клапан.

Перевірити це дуже легко – під час роботи движка на ХХ від’єднуємо проводок від ЕМГ, якщо характер роботи ДВС абсолютно не змінюється, а при викручування клапана обороти помітно зростають, значить, дефект присутній.

Відновити нормальну роботу ХХ можна спробувати без зняття вузла цілком, і проводиться така процедура досить просто:

  • на заглушеному двигуні знімаємо повітряний фільтр з корпусом:
  • від’єднуємо дріт ЕМГ, викручуємо сам клапан;
  • запускаємо мотор, заткнувши пальцем руки «холостий» канал, «прогазовиваем» кілька разів;
  • зупиняємо двигун, компресором або ручним насосом не забуваємо продути ЕМГ і його жиклер, роз’єднавши між собою ці частини;
  • встановлюємо на місце деталі, робимо контрольний запуск ДВС: якщо ХХ стабілізувався, а при знятті проводка обертів змінилися, значить, причина була саме в засміченні, і тепер холостий хід «прийшов в норму».

Але прочистити таким чином канал вдається не завжди, смітинка може застрягти в районі гвинта якості. Тут вже потрібно знімати і розбирати карбюратор, демонтувати гвинтик, що в цілому не дуже непросто, так як знаходиться він глибоко в каналі і утримується там ущільнювальним гумовим кільцем.

Коригування кута запалювання

Млявий розгін машини і нестійкість ХХ також часто пов’язані з неправильно виставленим запалюванням, в основному таку процедуру виконують в автосервісах на спеціальній апаратурі. Але при бажанні коригування нескладно зробити самостійно, до того ж і без стробоскопа, причому, досить точно:

  • на зупиненому двигуні послаблюємо три гайки кріплення трамблера (третє кріплення знаходиться внизу, його зверху не видно);
  • заводимо машину, повертаємо переривник-розподільник за годинниковою стрілкою (на «+»), і якщо стояло пізнє запалювання, обороти ХХ будуть помітно збільшуватися;
  • вибираємо оптимальне положення трамблера (робота ДВС повинна бути рівна, без збоїв), гвинтом кількості зменшуємо число оборотів, глушимо мотор, фіксуємо переривник-розподільник поки однієї гайкою, перевіряємо результати коригування запалювання на ходу.

Якщо при великому навантаженні і різкому розгоні починають помітно «стукати пальці» (з’являється детонація двигуна), слід трамблер трохи посунути на «мінус», потім ще раз перевірити машину на ходу. Так можна досить точно виставити запалювання, і навіть деколи краще, ніж зі стробоскопом.

Особливості та несправності пускового пристрою

З настанням морозів багато власників «дев’яток» стикаються з проблемою поганого холодного запуску двигуна, і причиною несправності часто є пусковий пристрій (ПУ), який призначений для збагачення паливної суміші в певній пропорції.

При витягуванні троса підсосу повітряна заслінка (ВЗ) закривається, але під дією розрідження вона змінює своє положення, злегка відкриваючись і в деякій мірі даючи проходити повітрю в карбюратор.

важливо

Ще положення ВЗ регулюється за допомогою діафрагмового пристрою, яке з заслінкою механічно пов’язано системою тяг.

Зрозуміло, холодний движок може не запускатися в мороз через слабке акумулятора, поганого стартера, через самого двигуна, якщо він вже зношений, але також нерідко винуватцем неполадки стає карбюраторний вузол. Причини несправності в цьому випадку:

  • неправильно відрегульований гвинт відкриття повітряної заслінки на диафрагменном пристрої;
  • порвана або втратила еластичність сама діафрагма (також може бути підсос повітря);
  • погано закріплений або неправильно встановлений трос підсосу;
  • відсутня або розтягнута поворотна пружина;
  • невірно підібрана інша пружина, яка знаходиться всередині диафрагменного механізму.

Щоб движок безпроблемно запускався при низьких температурах, важливо відрегулювати пусковий зазор (кут нахилу ВЗ при запуску). Регулювання виконуємо так:

  • повністю витягаємо трос підсосу;
  • за допомогою викрутки, натиснувши на тягу, примусово відкриваємо ВЗ;
  • послаблюємо контргайку на диафрагменном механізмі, за допомогою регулювального гвинта налаштовуємо заслінку так, щоб вона встановилася в положенні з заданим пусковим зазором (2,5-3 мм в залежності від модифікації КУ);
  • затягуємо контргайку, гвинтом прочинені дросельної заслінки підвищуємо кількість оборотів;
  • два рази хитнувши педаллю газу, щоб бензин потрапив в карбюратор, пробуємо запустити двигун;
  • після запуску за допомогою гвинта прочинені обертів зменшуємо, доводимо їх до потрібної норми (для зимового періоду – приблизно 2700-3000 об / хв);
  • якщо повітряна заслінка закрита дуже щільно, а мотор при цьому сіпається, шляхом регулювання на працюючому двигуні ще раз коригуємо тепловий зазор.

Домігшись бажаного результату, затягуємо контргайку, робимо повторний холодний пуск, машина в цей раз заводитися повинна практично відразу.

Спосіб демонтажу гвинта якості

У карбюраторів «Солекс» нерідко засмічується канал ХХ в самому корпусі, і щоб його добре продути, необхідно вийняти гвинт якості. Але цей гвинтик, як уже говорилося вище, має дуже щільну посадку, і дістати його нелегко. Існує кілька методів демонтажу деталі, ми розглянемо лише один варіант.

Беремо шматок старої антени від будь-якого радіоприймача, підбираємо зовнішній діаметр так, щоб трубка входила в канал корпусу карбюратора, зазвичай зовнішня товщина «знімача» дорівнює близько 4 мм.

Відрізаємо невеликий шматок, робимо на одному її кінці розпил (десь 1 см глибиною), по іншому гвинта якості (запасному, або спеціально можна купити в магазині), перевіряємо, як щільно трубка насаджується на головку гвинтика.

Тепер можна відкручувати гвинт і за допомогою саморобного знімача діставати його з корпусу КУ.

Як правильно налаштувати карбюратор ВАЗ-2109

Основна кількість автомобілів ВАЗ сімейства «Самара», і зокрема ВАЗ-2109, з конвеєра йшли з карбюраторною системою живлення, і тільки пізніше невелика серія отримала інжектори.

Карбюраторних система має просту конструкцію і досить надійна, але основний її складовий елемент – карбюратор вимагає періодичного регулювання.

ВАЗ-2109 і інші моделі сімейства комплектувалися карбюраторами «Солекс», що відрізняються порівняно простою технологією регулювань, виконати які може кожен автолюбитель.

Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти

Основних налаштувань карбюратора дві – рівня палива в поплавкової камерах і оборотів двигуна на холостому ходу (ХХ). Ці регулювальні роботи проводять при нестабільності роботи мотора на холостому ходу і ще при прояві певних симптомів неправильної роботи системи харчування:

Ці проблеми вказують на те, що рівень палива в камері не в нормі.

Установка рівня палива

Регулювання кількості палива в камерах карбюраторів «Солекс» – процедура проста і не вимагає наявності спеціалізованого обладнання. Хоча в заводських умовах це регулювання виконують за допомогою спеціального шаблону, який спрощує і прискорює роботу. Але в домашніх умовах можна обійтися і без цього шаблону. Для самостійного виконання регулювальних робіт потрібні:

  • викрутки (хрестову, плоску);
  • лінійка (краще штангенциркуль);
  • круглий пруток діаметром 2 мм (підійде дріт або свердло).

З таким оснащенням можна швидко виконати всі роботи.

Рекомендований метод

Технологія регулювання рівня включає в себе ряд етапів:

  1. Демонтуємо корпус повітряного фільтруючого елемента. Для цього викручуємо кріпильну гайку кришки корпусу, отщелкивали фіксатори, знімаємо кришку, дістаємо фільтр і скручуємо 4 гайки, що фіксують корпус карбюратора.Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти
  2. Піднімаємо корпус, від’єднуємо гумові патрубки. Прибираємо корпус в сторону.Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти
  3. Послаблюємо хомути кріплення паливних патрубків, що підходять до карбюратора, і від’єднуємо їх.
  4. Знімаємо дріт, відповідний до електромагнітного клапану холостого ходу;
  5. Від’єднуємо приводний трос повітряної заслінки (рукоятки «підсосу»);
  6. Викручуємо 5 гвинтів, які фіксують карбюраторну кришку;Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти
  7. Демонтувавши кришку, відразу визначаємо рівень палива в камерах, опустивши в одну з них до упору лінійку або штангенциркуль (використовуючи його глибиномір). Якщо завмер показує рівень 25-26 мм – він відповідає нормі і настройка не потрібна;Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти

У разі, коли кількість палива в камері нижче або вище норми, виконуємо візуальний огляд і ряд замірів на поплавцях, якщо потрібно – коригуємо їх положення.

Для проведення регулювальних робіт кладемо зняту карбюраторну кришку на рівну горизонтальну поверхню поплавками вгору.

Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вмітиНалаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вмітиНалаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вмітиНалаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти

альтернативний спосіб

Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти

Потім піднімаємо поплавці вгору і дивимося на їх дно, яке після підняття має розташуватися паралельно поверхні кришки. При потребі коригуємо положення поплавців підгином язичка.

Після регулювальних робіт збираємо карбюратор.

Регулювання холостого ходу

Друге настроювання карбюратора ВАЗ-2109 – оборотів холостого ходу, буває частковою та повною. Перша для незначної корекції оборотів, друга – з регулюванням кількості повітря (установка викидів СО у вихлопних газах).

Часткова коригування виконується за допомогою гвинта «кількості» паливо-повітряної суміші.

Цим гвинтом проводиться установка кута відкриття дросельних заслінок, що забезпечує надходження паливо-повітряної суміші в циліндри при відпущеної педалі акселератора.

Порада

Гвинт «кількості» впирається в важіль управління дросельними заслінками і при угвинчуванні він виштовхує важіль, через що заслінки відкриваються.

Часткова настройка холостого ходу виконується на прогрітому моторі і зі створенням навантаження на бортову мережу авто, шляхом включення дальнього світла фар і обігрівача салону на повну потужність.

Коригування здійснюється на заведеному моторі шляхом вкручування / викручування гвинта «кількості» до тих пір, поки не встановляться оптимальні обороти холостого ходу, які для ВАЗ-2109 становлять 800-900 об / хв (відстежити це можна за штатним або підключається тахометру).

Якщо встановити необхідні обороти не вдається або на них мотор працює нестійкий, здійснюється повне регулювання, яка виробляється за допомогою двох гвинтів – «кількості» і «якості».

Алгоритм цього регулювання складається з таких етапів:

  1. Прогріваємо мотор, після чого глушимо;
  2. Шукаємо гвинт якості (може бути закритий заглушкою, яку доведеться витягти), загортаємо його до упору, а після відкручуємо на 3-4 повних обороту;
  3. Заводимо мотор, включаємо електроспоживачі (освітлення і грубку), щоб створити навантаження в бортовій мережі;
  4. Обертаючи гвинт «кількості», домагаємося на тахометрі 700-800 об / хв;
  5. Обертаючи гвинт «якості» ставимо максимально можливі обороти (вони будуть підвищуватися до певного рівня, а після перестануть. Момент припинення підвищення оборотів і вважається максимальним);
  6. Виставляємо гвинтом «кількості» 900 об / хв;
  7. Гвинтом «якості» знижуємо їх до 800 об / хв;
  8. Повільно загортаємо гвинт «якості», поки в роботі силової установки не з’являться перебої, після чого відвертаємо його назад на 1 оборот;
  9. Коригуємо обороти гвинтом «кількості», довівши їх до нормального показника – 800-900 об / хв;

Після регулювальних операцій перевіряємо правильність їх проведення. Робиться це шляхом різкого натискання на педаль газу з подальшим швидким відпуском.

При правильно налаштованому карбюраторі двигун повинен швидко реагувати на натискання, без всяких провалів і затримок.

А після відпускання педалі обороти знизяться до рівня холостого ходу, без просадок або прояви нестійкості роботи мотора.

Відео: ЯК ПРАВИЛЬНО НАЛАШТУВАТИ РІВЕНЬ ПАЛИВА

Як відрегулювати карбюратор на ВАЗ 2109

зміст:

Регулювання карбюратора є досить широко поширеною процедурою для автомобілів ВАЗ 2109. Вам слід звернути увагу на характерні ознаки того, що цього агрегату потрібно налаштування.

З основних ознак відзначимо:

  • Двигун глухне під час руху;
  • Збільшується витрата палива без об’єктивних на те причин;
  • Мотор не розвиває свою повну потужність;
  • Силовий агрегат неможливо завести тощо.

Грамотно виконана регулювання карбюратора на ВАЗ 2109 дозволить вам уникнути більш складного і дорогого ремонту. Тому це першочергове процедура, яку вам варто виконати.

немає іскри

Клімат нашого регіону, а також недосконалість технічної частини ВАЗ 2109, призводять до того, що пропадає іскра. Через це двигун завестися не може.

Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти

Причин тому може бути декілька:

  • Порушена функціональність комутатора;
  • Котушка запалювання зламалася;
  • Датчик Холла не функціонує належним чином;
  • Контакти окислились або на них утворилися забруднення;
  • У високовольтного проводу стався збій;
  • Замок запалювання не працює, йому потрібний ремонт;
  • На свічках утворився нагар;
  • Кут випередження запалювання на карбюраторі неправильно виставлений.

заливає свічки

Якщо ви помітили, що переливає карбюратор на ВАЗ 2109, справа в затоці свічок. Відбувається це найчастіше взимку. Страждає від такої недуги як карбюраторний, так і інжекторний двигун.

Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вмітиВид залитої свічки

Причини бувають наступними:

  • Для створення робочої суміші взимку потрібно більше зусиль, від чого свічки заливає;
  • На нових автомобілях це явище неможливо;
  • Зносився силовий агрегат;
  • Свічки або свічкові дроти виявилися низької якості.

Щоб уникнути затоки свічок, рекомендується підтримувати акумулятор повністю зарядженим, використовувати високоякісне масло, а також стежити за справністю стартера. Зрозуміло, все це обов’язково доповніть надійними свічками.

плавають обороти

Одні з найбільш частих несправностей карбюратора на ВАЗ 2109 є плаваючі обороти. Подібні проблеми виникають на автомобілі, який пройшов досить значний кілометраж.

Визначити той факт, що плавають обороти холостого ходу на ВАЗі 2109, не складно. Для цього включіть холостий хід і по черзі запустіть різні механізми. Якщо обороти почнуть плавати, потрібно оперативно вирішити цю проблему.

Причин плавання холостого ходу існує три:

  • Засмітився жиклер. На це, до речі, фахівці рекомендують звертати увагу в першу чергу;
  • Перегоріло харчування електромагнітного клапана;
  • Відсутнє живлення електромагнітного клапана.

Якщо проблеми з карбюратором в результаті були виявлені, настройку і регулювання можна виконати самостійно, заручившись допомогою одного.

Тут краще працювати в чотири руки. А ось на станції технічного обслуговування не поспішайте. Вони візьмуть за свої послуги багато грошей при відносній легкості роботи, яку можна виконати своїми руками.

Щоб карбюратор не створював вам проблем, намагайтеся використовувати якісне пальне, змащувати гвинти якості, перевіряти справність троса повітряної заслінки. Останній, до речі, вимагає періодичної заміни.

Підготовка до налаштування карбюратор ВАЗ 2109

Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти

Щоб розібратися в тому, як відрегулювати карбюратор на своєму ВАЗ 2109, почати слід з підготовчих заходів. Вони в себе включають:

  • Підготовка приміщення для регулювання, де є постійний доступ до свіжого повітря;
  • Машина повинна обов’язково стояти горизонтально і максимально рівно;
  • Не використовуйте звичайні ганчірки під час роботи, оскільки з них лізе ворс, який може нашкодити автомобілю;
  • Під рукою у вас завжди повинна бути плоска викрутка;
  • Підготуйте чистячі засоби, або бензин. Найкраще прочищає систему стиснене повітря.

чистка карбюратора

Виконувати регулювання карбюратор на ВАЗ 2109 своїми руками можна до того, як ви прочистіть його.

Для цього підійде звичайний бензин або стиснене повітря, миючі та чистячі засоби. Налаштуйте попередньо запалювання. Якщо воно раннє або пізніше, тоді настройка карбюратора не дасть рівним рахунком нічого.

Виконуйте роботи лише після досягнення двигуном робочих температур. Для цього потрібно завести машину і потримати її на холостих. Від педалі газу потрібно демонтувати тягу, відкрутити вентиляцію картера, перевірити відсутність в трубці регулятора вакууму. Якщо вакуум є, значить ви зробили щось не так. Гвинти якості обов’язково відрегулюйте.

Покрокове регулювання

Внести корективи ви зможете своїми руками, але для цього слід дотримуватися чіткої послідовності ваших дій.

Крок 1. Регулювання дросельної заслінки

Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти

  1. Перевірте рівень натягу троса. Він може бути натягнутий надмірно або слабо.
  2. Ключем на 13 відрегулюйте натяг.
  3. Перевірте роботу. Натиснувши педаль до упору, заслінка повинна повністю відкритися, а відпустивши педаль – повністю закритою.
  4. Тим же ключем на 13 налаштуйте положення контргайки для досягнення ідеального результату.

Крок 2. Регулювання повітряної заслінки

Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вмітиповітряна заслінка

  1. Зніміть кришку з фільтр, замініть його при необхідності.
  2. Перевірте його працездатність. Утопите ручку підсосу повністю, і тоді заслінка повинна бути повністю відкритим і розташовуватися під торпедою.
  3. Потягніть важіль заслінки, щоб повністю відкрити її.
  4. Втисніть важіль до упору.
  5. Вийміть трос з ізоляції і притисніть болт регулювання тяги.
  6. Перевірте функціональність заслінки ще раз.
  7. Досягнувши необхідного результату, зафіксуйте болт на важелі і закрийте кришку повітряного фільтра.

Крок 3. Пусковий пристрій

Регулювання здійснюють, знімаючи або не знімаючи карбюратор. Якщо ви не можете його зняти, тоді скористайтеся тахометром. Корпус повітряного фільтра знімається, витягується важіль повітряної заслінки. Запускайте двигун і стежте за тим, що відбувається.

Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти

Повітряна заслінка відкривається плоскою викруткою на третину, а ключем на 7 регулюється болт регулювання. Тахометр повинен показувати 3100-3400 оборотів. Якщо потрібний результат досягнутий, заслінку можете відпустити.

Крок 4. Регулювання холостого ходу

  1. Зарядіть максимально повністю акумулятор.
  2. Прогрійте двигун, щоб він досяг своєї робочої температури.
  3. Увімкніть фари, аудіосистему і інше обладнання, яке споживає електроенергію. Потрібно домогтися максимального використання заряду акумуляторної батареї.
  4. Зробіть максимальні оберти на холостому ходу.
  5. Обертанням гвинта якості Зменшуйте швидкість приблизно на 50-150.

Відео

Не забувайте, що постійна регулювання карбюратора, його грамотна чистка та налаштування дозволять істотно продовжити термін служби пристрою, уникнути складного і дорогого ремонту. Плюс до всього, це позитивно позначається на витраті палива, який знижується в результаті подібних процедур.

Тепер ви знаєте, що робити при несправності карбюратора на вашому ВАЗ 2109, провалах при розгоні, нетриманні холостих обертів і інших неприємностей.

Зрозуміло, якщо проблема виявилася серйозною і карбюратор потребує ремонту, тоді краще довірити професіоналам. Братися за подібну справу самостійно не рекомендується.

 Завантаження …

Регулювання карбюратора на ваз 2109 – тонка настройка своїми руками

Регулювання карбюратора ваз 2109 – найпоширеніша процедура обслуговування автомобіля. Через складність вузла, вона вважається самою тонкою і чутливою налаштуванням автомобіля. Саме час дізнатися, як виконується регулювання карбюратора ваз 2109 і ремонт.

Перед тим, як чистити і настроювати карб, необхідно вивчити дані карбюратора. Це таблиця яка має зміст у вигляді технічних характеристик.

Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти

Ознаки несправності карбюратора Solex

Перед тим, як виконати регулювання карбюратора на автомобілі ВАЗ 2109, необхідно ознайомитися з супутніми несправностями, щоб не виконувати ремонт агрегату просто так.

Отже, приводом, після якого йде настройка карбюратора ВАЗ 2109 вважають:

  • Занадто багата паливна суміш. Досвідчені автомеханіки знають, що для ідеального співвідношення палива і повітря необхідна величина 1 до 15. Це означає, що для згоряння 1 кг палива, необхідно 15 кг повітря. Якщо суміш називають багатою, це означає, що рівень палива перевищує номінальний.
    Симптоми: двигун погано запускається, чорний дим з вихлопної труби, свічки з чорним нагаром і простріли у вихлопній системі. Система подачі палива швидко засмічується.
  • Занадто бідна топливовоздушная суміш. Збіднення суміші – означає, що палива подається в дуже малій кількості. Через це автомобіль програє в динаміці і збільшує кількість палива, що подається. У деяких випадках спостерігається економія бензину, але швидше виходять з ладу свічки запалювання. Збіднення суміші супроводжується збільшенням холостих обертів двигуна.

Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти

Наступні ознаки можна назвати наслідком попередніх і це:

  • Нестійкі обороти холостого ходу;
  • Підвищення витрати палива;
  • Погіршення пускових властивостей;
  • Зниження приемистости двигуна.

Принцип роботи карбюратора і системи подачі палива змушує автовласників виконувати таку процедуру, як відрегульований карбюратор ВАЗ 2109 виконувати, як мінімум, раз на півроку. Механізм на машині з карбом потрібно змащувати раз на місяць, на відміну від авто з уприскуванням, де є форсунки. Регулюється все гранично просто.

Причини виходу з ладу карбюратора ваз 2109

Карбюратор Солекс – це дуже чутливий прилад, в якому знаходиться велика кількість дрібних каналів. При проходженні через них величезної кількості неякісного палива, можна зіткнутися з тим, що вони заб’ються домішками і перестануть функціонувати.

Перше, що може відразу стати помітним – зниження оборотів на холостому ходу. Надалі, автомобіль погано заводиться і потребує регулювання карбюратора.

Дана процедура ділиться на кілька етапів:

  1. зняття агрегату
  2. Розбирання та чистка
  3. Збірка і монтаж
  4. Налаштування холостого ходу карба

Зняття, розбирання і чищення карбюратора ваз 2109

При виявленні всіх перерахованих вище симптомів можна приступати до зняття і розбирання карбюратора. На ВАЗ 2109 ремонт карбюратора солекс можливий при використанні ремкомплекта.

Рекомендується заздалегідь придбати ремонтний комплект, щоб відразу поміняти всі прокладки, жиклери і клапана. Таблиця має дані форсунок та всіх необхідних клапанів. Машина повинна стояти нерухомо.

Розбираючи деталі, найголовніше – нічого не втратити.

Щоб зняти і налаштувати пристрій, необхідно відкрити капот і від’єднати від нього все шланги. Вони кріпляться на хомутах, тому рекомендується заздалегідь запастися викруткою.

Наступний етап – це трос приводу педалі газу і повітряної заслінки. Обидва елементи знімаються досить просто. Після цього демонтуйте фішку з економайзера холостого ходу.

Демонтаж виконується гранично акуратно, щоб не пошкодити контакти. Розібрати все – ще простіше.

Рекомендована пропускна здатність жиклерів пневматичного економайзера для різних умов експлуатації

умови експлуатації Пропускна здатність см³ / хв умови експлуатації Пропускна здатність см³ / хв
Легкі дорожні умови зі значним навантаженням (економічна регулювання) 60 Середні дорожні умови 110
Робота з причепом (економічна регулювання) 160
Робота з причепом (показники потужності регулювання) 200
Легкі дорожні умови 80

Тепер можна відкрутити чотири гайки корпусу, які утримують карбюратор на впускному колекторі. Якщо він знімається з працею, то можна підколупнути його за допомогою товстої викрутки. Забийте колектор ганчіркою, щоб всередину не потрапили сторонні частинки і очистіть місце посадки від залишків старої прокладки карбюратора.

Сам карбюратор складається з декількох елементів:

  • Верхня кришка
  • Нижня кришка і поплавкові камера
  • Блок дросельних заслінок

В першу чергу, знімається верхня кришка. Заодно перевіряється стан голчастого клапана і стан поплавця. Клапан повинен переміщатися без заїдань і також легко повертатися у вихідне положення.

Відразу можна перевірити роботу приводу прискорювального насоса. Всі з’єднання повинні легко крутитися. Принцип дії багатьох механізмів дуже простий, а стояти вони повинні рівно. Налаштовується він після складання.

Тепер необхідно відокремити блок дросельних заслінок від нижньої кришки. Все тримається за допомогою болтів, тому викрутки тут буде достатньо. Як тільки всі вузли будуть повністю розібрані, їх потрібно обробити за допомогою очищувача дросельних заслінок або звичайного бензину. Деталі потрібно витирати за допомогою сухих ганчір’я.

Зверніть увагу

На особливу увагу заслуговують жиклери. Їх потрібно не тільки чистити, але і продувати. Вся справа в тому, що жиклери мають дуже тонкі канали, які легко забиваються сторонніми частинками. Навіть однієї смітинки вистачить, щоб вивести весь вузол з ладу. Розібрати і зібрати карбюратор – це півсправи. Тепер потрібно все акуратно встановити і налаштувати. Підключення шлангів виконується без герметика.

Якщо залишилися питання, подивіться відео:

Що робити якщо забився карбюратор ваз 2109

Збільшений витрата палива – усунення цієї проблеми на ваз 2109

Установка і збірка карбюратора ваз 2109

Після чищення всіх елементів, можна виробляти його збірку. Заздалегідь перевірте зазори в блоці дросельних заслінок і встановіть їх по номінальним значенням.

Для кожного типу агрегату можна знайти все Таріровочние дані в довідниках. Замість старих прокладок рекомендується відразу встановлювати нові, щоб уникнути повторної розбирання через два тижні експлуатації.

Установка деталей проводиться акуратно.

Поміняйте голчастий клапан, якщо потрібно. Несправний клапан може негативно відбитися на витраті палива, так як він западає і пропускає величезну кількість бензину через перетин каналу.

Приводу заслінок, важелі і тяги рекомендується змастити за допомогою селедола або Літола 24. Не рекомендується застосовувати дану мастило в середовищі, яка контактує з бензином. Густа змащення підходить виключно для зовнішніх частин, типу пластикових суглобів для тяг карбюратора. Вони можуть і не стояти.

Верхню кришку встановлюють в найостаннішу чергу і лише після настройки рівня в камері поплавця.

Налаштування рівня камери поплавця карбюратора своїми руками

Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти

Схема камери поплавця з параметрами установки: 1 – поплавок; 2 – язичок; 3 – прокладка; 4 – кришка.

Рівень в камері поплавця необхідний для безперебійної роботи карбюратора. Занадто завищений рівень сприяє збільшенню подачі палива, а недостатній – знизить прийомистість карбюраторного двигуна, так як рівень не зможе набратися вчасно.

Налаштування карбюратора на ваз 2107, 2109 і 21099. Соромно не вміти

Щоб налаштувати рівень в камері, необхідно перевернути верхню кришку і відігнути поплавок на стільки, наскільки це дозволяють вусики. Відстань між нижнім кутом і кришкою має відповідати 20 мм. Якщо це не так, підігніть вусики і встановіть верхню кришку. Таке регулювання карбюратора ваз 2109 своїми руками вважається номінальною. Принцип дій тут нескладний.

Регулювання повітряної заслінки або пускового пристрою

Встановіть карб, але не ставте повітряний фільтр. Повністю витягніть підсос і закрийте заслінку. У такому положенні потрібно регулювати трос приводу повітряної заслінки.

Спробуйте витягнути і прибрати підсмоктування кілька разів. Заслінка повинна повністю відкриватися і закриватися без заїдань. Якщо все зроблено правильно, можна встановлювати повітряний фільтр на місце, підключити всі шланги і приводу карбюратора. Саме час приступити до регулювання холостого ходу ВАЗ 2109. Не забудьте про підключення ЕПХХ.

Як налаштувати правильно карбюратор на ВАЗ 2109?

Номінальні обороти на двигуні ваз 2109 повинні відповідати 750-800 об / хв. Регулювання ХХ карбюратора необхідна для економічного підтримки роботи двигуна під час стоянки і якнайшвидшого прогріву перед початком руху.

Без цього пристрій не працюватиме. Таблиця з тих. характеристиками карбюратора таких даних не має. Робити це потрібно відповідно до наступної інструкції, яка містить норму ХХ. Результати та схема регулювання – усталені звороти.

Дана процедура проводиться при наявності проблем з двигуном або раз на півроку відповідно до регламенту про технічне обслуговування ВАЗ 2109. Витратити на неї потрібно всього 3-4 хвилини.

важливо

Мотор прогрівається до робочої температури на підсосі або за допомогою педалі акселератора. Далі прибираємо підсмоктування і повністю закручуємо гвинт якості. Швидше за все, мотор затихне.

Тепер гвинт викручується рівно на три оберти і мотор знову запускається.

За допомогою регулювального гвинта кількості виставляє обороти 650-700 об / хв. Тепер обертайте гвинт якості до тих пір, поки не вийдуть максимально можливі обороти холостого ходу. Знову виставляємо кількістю обертів, рівні номінальним. Тепер потрібно знову обертати якість, поки не отримаємо максимальні оберти. Регулювати так можна довго.

Тепер закрутіть кількість до 800 об / хв. Таке регулювання вважається правильною. Якщо з першого разу цього досягти не вдалося, потрібно повторити процедуру ще раз.

Варто нагадати, що вся процедура виконується при включеному ближньому світлі фар і печі, що працює в максимальному режимі.

Це пов’язано з тим, що при зниженні напруги, обороти падають, тому під час використання даних споживачів, обороти повинні бути номінальними, а при виключенні повинні трохи зростати.

Гвинт якості і кількості на карбюраторі автомобіля Лада 2109 розташований позаду агрегату. У зв’язку з цим регулювання ускладнюється. Хоча, регулювати стає складніше, але не так частіше, як на Жигулях.

Відмінне відео по тонкій настройці карбюратора солекс на ваз 2109

Що робити якщо немає холостого ходу на карбюраторної дев’ятці

висновок

Якщо після регулювання з’явилися провали при натисканні на педаль газу, то викрутити трохи гвинт кількості, щоб збагатити суміш. Швидше за все, обороти трохи зростуть, але не повинні перевищувати 900 об / хв. Регулювання і настройка карбюратора на автомобілі ваз 2109 своїми руками на цьому завершена.

Більш точна настройка карбюратора проводиться при використанні спеціального газового аналізатора. Такий прилад дозволяє не тільки налаштувати холостий хід карбюратора, але ще і знизити шкідливі викиди вихлопних газів. Таким чином, регулювання карбюратора може перетворитися в турботу про навколишнє середовище. Але, частіше за все, його немає, коли він потрібен. Він є досить рідкісним.

Установка карбюратора і його налаштування може виконуватися з без аналізатора. Підключення пристрою виконується герметично.

Порада

Ось так проводиться регулювання карбюратора ваз 2109. Сподіваємося, що ця стаття допомогла відповісти читачам на питання, що цікавить – як відрегулювати карбюратор на ваз 2109 правильно. Бажаємо успіху на дорогах і буду раз вислухати вашу думку щодо статті в коментарях, можливо є якісь правки!

Юрій Веселов

09.04.2018

Як Відрегулювати Карбюратор На Ваз 21099

Регулювання карбюратора ВАЗ 2109

При внутрішньої прочищення можна користуватися пензликами або ганчірками , так як в жиклери можуть потрапити нитки, щетинки і волокна. Краще використовувати спеціальні засоби і води з очищення та догляду за карбюратором. Коли карбюратор почищений, можна приступити до регулювання.

Приступаємо до регулювання приводу заслінки дроселя, спочатку необхідно перевірити натяг троса.

Трос не повинен провисати, так і дуже натягнутий бути не повинен, тому що надзвичайно натягнутий трос не дає можливості повністю закритися. Карбюратор від ВАЗ 2108 на класику.

Нескладна інструкція для тих, хто не знає, як відрегулювати карбюратор ВАЗ 2105. Є також відео, в якому розглядається дане питання.

Щоб натягнути або ж послабити натяг, треба відрегулювати привід .

  • Ключем на «13» слід тримати гайку наконечника на оболонці троса, а другим ключем потихеньку відкручувати контргайку на пару оборотів.
  • Після можна починати виставляти потрібну відстань від наконечника регулювальної гайки і карбюратора.
  • Педаль газу повинна бути відпущена – при повністю натиснутій педалі заслінка повністю відкрита.
  • Тепер открученную раніше контргайку потрібно затягнути.

Для того, щоб зробити регулювання приводу повітряної заслінки , з повітряного фільтра потрібно зняти кришку. як відрегулювати клапана на газ 66. Після починаємо перевіряти хід тяги в оболонці. У тому випадку, якщо привід правильно відрегульований, то при «втопленою» ручці приводу повітряна заслінка повинна відкриватися повністю.

Зроби сам! регулювання холостого ходу і запалювання на дорозі!

Пропоную на ваш суд нову рубрику. Термостат: 1 Зробив все як на Здрастуйте, у мене ваз 2115.Недавно зіткнувся с. Карбюратор ВАЗ потрібно перевіряти карбюратор на несправності Як працює карбюратор. Зроби сам. Відео як відрегулювати клапана на ЗАЗ Таврія. Ось перша спроба – Абонент з Ульяновска.Пріятного.

Сьогодні пощастило дев’яносто дев’ятого! Від установки до перевірки витрат! (СОЛЕКС)

До Наіль знову підтягуються з наближених до Ульяновської області країв. Як відремонтувати трамблер на ВАЗ 2101-ВАЗ 2107? Примітка! РЕМОНТ ВАЗ 2106, РЕМОНТ ВАЗ 2107 2. На цей раз СТО Наиля Порошина.

Якщо у вас щось не так, то потрібно відрегулювати . №10 Чистка повітряного фільтра на мопеді альфа, Як налаштувати карбюратор на. Важіль слід повністю провернути, щоб заслінка відкрилася повністю.

Ручку приводу заслінки потрібно «утопити».

Беремо пасатижі, ними треба витягнути трос з «сорочки», після чого болт потрібно затиснути назад.

Зверніть увагу

Починаємо регулювати пусковий пристрій, точне регулювання можна виконати тільки на знятому карбюраторі, користуючись підстроюванням зазорів. Щоб зробити регулювання карбюратора не знімаючи його – знадобиться тахометр.

Починаємо, перше, що потрібно зробити, це зняти корпус повітряного фільтра, потім до упору витягується рукоятка приводу повітряної заслінки. Підбираємо жиклери ГДС на карбюратор ДААЗ 2105 2105 для роботи на ВАЗ Як почистити. Запускаємо мотор.

Хлопці підкажіть хто в курсі, хочу відрегулювати клапана на таврії, але зробити це хочу як робив це на інших авто. Саму заслінку потрібно відкрити викруткою приблизно на 1/3 її повного ходу . Крутимо регулювальний болт, треба домогтися 3200-3400 об / хв.

, Після заслінку відпускаємо.

Тепер, при ослабленій контргайці, крутимо гвинт викруткою: потрібно щоб частота обертання була 2800-3000 об / хв. Ну, і все, тепер слід затягнути гайку, а корпус фільтра поставити на місце.

Щоб відрегулювати холостий хід, двигун потрібно прогріти до робочої температури, також потрібно включити потужні споживачі електрики, можна включити фари або грубку . Добридень! Хто може підказати, хочу на ваз 21099 поставити пружини зі 112, чи потрібно їх підрізати ??? Беремо викрутку, з її допомогою потрібно обертати гвинт «якості», щоб виставити максимальні оберти.

  1. Тепер, користуючись гвинтом «кількості», потрібно зменшити обороти до такої позначки, яка на 50-100 більше, ніж повинно бути на холостому ходу.
  2. Знову, використовуючи гвинт «якості», знижуємо до нормального значення.
  3. Також можна переглянути книжку по карбюраторам «Солекс» – в ній розглянуті пошук і усунення несправностей, регулювання і доопрацювання карбюратора.
  4. джерело
Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…