Несправність електрообладнання автомобіля зустрічаються досить часто і займають одне з лідируючих місць в списку поломок.

Їх можна умовно поділити на несправності джерел струму (акумуляторів, генераторів) і несправності споживачів (оптика, запалювання, клімат і т.д.). Основними джерелами електроживлення автомобіля є акумуляторні батареї і генератори .

Несправність кожного з них веде до загальної несправності автомобіля і експлуатації його в ненормальних режимах, а то і зовсім – до знерухомлення автомобіля.

Несправності генератора і способи їх усунення. Основні причини та їх вирішення

В електрообладнанні автомобіля акумулятор і генератор працюють в нерозривнім тандемі. Якщо вийде з ладу одне – через деякий час вийде з ладу і інше. Наприклад, зламаний акумулятор призводить до збільшення зарядного струму генератора.

А це тягне за собою несправність випрямляча (діодного моста).

У свою чергу, при несправності регулятора напруги, що надходить від генератора, може збільшитися зарядний струм, що неминуче призведе до систематичної перезарядки батареї, «википання» електроліту і швидкого руйнування.

Поширені несправності генератора:

  • знос або пошкодження шківа;
  • знос струмознімальних щіток;
  • знос колектора (струмознімальних кілець);
  • пошкодження регулятора напруги;
  • замикання витків обмотки статора;
  • знос або руйнування підшипника;
  • пошкодження випрямляча (діодного моста);
  • пошкодження проводів зарядної ланцюга.

Поширені несправності акумуляторної батареї:

  • коротке замикання електродів / пластин батареї;
  • механічне або хімічне пошкодження пластин акумулятора;
  • порушення герметичності банок акумуляторів – тріщини корпусу акумулятора в результаті ударів або неправильної установки;
  • хімічне окислення вивідних клем аккумулятора. Основними причинами зазначених несправностей є:
  • грубі порушення правил експлуатації;
  • витікання терміну служби виробу;
  • різні виробничі дефекти.

Безумовно, конструкція генератора складніше акумуляторної батареї.

Цілком резонно, що і несправностей генератора в рази більше, і діагностика їх значно складніше.

Автомобілісту дуже корисно знати основні причини несправностей генератора , способи їх усунення, а також профілактичні заходи щодо запобігання поломок.

Всі генератори підрозділяються на генератори змінного і постійного струму. Сучасний легковий транспорт оснащується генераторами змінного струму з вбудованим доданими мостом (випрямлячем).

Зверніть увагу

Останній необхідний для перетворення струму в постійний, на якому працюють електроспоживачі автомобіля.

Випрямляч, як правило, знаходиться в кришці або корпусі генератора і представляє з останнім одне ціле.

Несправності генератора і способи їх усунення. Основні причини та їх вирішення

Всі електроприлади автомобіля розраховані на строго певний діапазон робочих струмів по напрузі. Як правило, робочі напруги – в діапазоні 13,8-14,7 В.

З огляду на те, що генератор «прив’язаний» ременем до колінчастого валу двигуна, від різних оборотів і швидкості руху автомобіля, він буде працювати по-різному .

Саме для згладжування і регулювання струму призначений реле-регулятор напруги, що грає роль стабілізатора і запобігає як скачкам, так і провалам робочої напруги. Сучасні генератори забезпечені вбудованими інтегральними регуляторами напруги, в просторіччі іменовані «шоколадкою» або «таблеткою».

Вже зрозуміло, що будь-який генератор це досить складний агрегат, надзвичайно важливий для будь-якого автомобіля.

Види несправностей генератора

  • З огляду на те, що будь-який генератор – це електромеханічний пристрій, відповідно і різновидів несправностей буде дві – механічні та електричні.
  • До перших відносяться руйнування кріплень, корпусу, порушення роботи підшипників, притискних пружин, ремінного приводу і інші, не пов’язані з електричною частиною поломки.
  • До електричних несправностей відносяться обриви обмоток, несправності діодного моста, вигоряння / знос щіток, міжвиткові замикання, пробої, биття ротора, несправності реле-регулятора.

Несправності генератора і способи їх усунення. Основні причини та їх вирішення

Нерідко симптоми, які вказують на характерні несправного генератора, можуть з’явитися і внаслідок цілком інших неполадок. Як приклад – поганий контакт в гнізді запобіжника ланцюга обмотки збудження генератора покаже на несправність генератора. Також підозра може виникнути через обгорілі контакти в корпусі замку запалювання. Так само, постійне горіння лампи-сигналізатора несправності генератора може бути викликано поломкою реле, миготіння цієї лампи може свідчити про несправності генератора.

Основні ознаки несправності автогенератора :

  • При працюючому двигуні блимає (або безперервно горить) контрольна лампа розряду акумулятора.
  • Розрядка або перезаряд (википання) акумуляторної батареї.
  • Тьмяне світло автомобільних фар, що деренчить або тихий звуковий сигнал при працюючому двигуні.
  • Значна зміна яскравості фар при збільшенні числа обертів. Це може бути допустимо при збільшенні оборотів (перегазовки) з режиму холостого ходу, але фари, захопившись яскраво, далі яскравість свою збільшувати не повинні, залишаючись в одній інтенсивності.
  • Сторонні звуки (виття, писк) від генератора.

Необхідно регулярно контролювати натяг і загальний стан ременя приводу. При тріщинах і розшаруваннях необхідна негайна заміна.

Ремкомплекти генератора

Щоб усунути зазначені несправності генератора, знадобиться провести ремонт. Починаючи пошук ремкомплекта генератора в інтернеті, варто приготуватися до розчарування – пропоновані комплекти, як правило, містять шайби, болти і гайки.

А повернути генератору працездатність часом можна тільки заміною – щіток, діодного моста, регулятора … Тому сміливець, який наважився на ремонт, складає індивідуальний ремкомплект з тих деталей, які підходять до його генератору.

Виглядає це приблизно так, як показують таблиці нижче, на прикладі пари генераторів для ВАЗ 2110 і Форд Фокус 2.

Генератор ВАЗ 2110 – КЗАТЕ 9402.3701-03 на 80 А. Застосовується на ВАЗ 2110-2112 і їх модифікаціях після 05.2004 р, а також на ВАЗ-2170 Лада-Пріора і модифікаціях

Генератор КЗАТЕ 9402.3701-03

деталь Каталоговий номер
щітки 1127014022
Регулятор напруги 844.3702
Діодний міст БВО4-105-01
Підшипники 6303 і 6203

Генератор Рено Логан – Bosch 0 986 041 850 на 98 А. Застосовується на Renault: Megane, Scenic, Laguna, Sandero, Clio, Grand Scenic, Kangoo, а також Dacia: Logan.

Генератор Bosch 0 986 041 850

деталь Каталоговий номер
щітки 140371
щіткотримач 235607
Регулятор напруги IN6601
Діодний міст INR431
Підшипники 140084 і 140093

На сучасних автомобілях використання «дідівського» способу діагностики шляхом скидання з клеми акумулятора може призвести і до серйозної поломки безлічі електронних систем автомобіля. Значні перепади напруги бортової мережі автомобіля здатні вивести з ладу майже всю бортову електроніку.

Саме тому сучасні генератори завжди перевіряються тільки шляхом заміру напруги в мережі або діагностики самого знятого вузла на спеціальному стенді. Спочатку проводиться вимір напруги на клемах акумулятора, пускається двигун і знімаються свідчення вже при працюючому моторі.

Важливо

До запуску напруга повинна бути близько 12 В, після запуску – від 13,8 до 14,7 В. Відхилення в більшу сторону свідчить, що йдете «перезаряд», що має на увазі несправність реле-регулятора, в меншу – що струм не надходить.

Відсутність струму підзарядки свідчить про несправності генератора або ланцюгів.

Причини поломок

Поширені причини несправностей генератора – це банальний знос і корозія. Майже всі механічні несправності, будь-то знос щіток або розвалені підшипники – наслідок тривалої експлуатації.

Сучасні генератори оснащуються закритими (не обслуговуваними) підшипниками, які просто підлягають заміні після закінчення певного терміну або пробігу автомобіля.

Те саме можна сказати і до електричної частини – часто вузли підлягають заміні цілком.

Також причинами можуть бути:

  • низька якість виготовлення комплектуючих;
  • порушення правил експлуатації або робота поза межами нормальних режимів;
  • зовнішні фактори (сіль, рідини, висока температура, дорожня «хімія», бруд).

Самостійна перевірка генератора

Найпростіший спосіб – перевірити запобіжник. Якщо він справний, оглядається генератор і його розташування. Перевіряється вільне обертання ротора, цілість ременя, проводів, корпусу.

Якщо нічого підозр не викликало, перевіряються щітки і контактні кільця. В процесі роботи щітки неминуче зношуються, їх може заклинити, перекосити, а канавки токоз’емних кілець забитися графітової пилом.

Явна ознака цього – надмірне іскріння.

Нерідкі випадки повного зносу або поломки, як підшипників, так і поломка статора.

Несправності генератора і способи їх усунення. Основні причини та їх вирішенняНесправності генератора і способи їх усунення. Основні причини та їх вирішення

Найпоширеніша механічна проблема генератора – знос підшипників. Ознака даної несправності – виття або свист при роботі агрегату.

Звичайно, підшипники потрібно негайно замінити, попередньо оглянувши посадочні місця. Ослаблення натягу приводного ременя також може бути причиною слабкої роботи генератора.

Однією з ознак може бути високий по тону свист з-під капота, коли автомобіль газує або розганяється.

Для перевірки обмотки збудження ротора на короткозамкнені витки або обриви, потрібно підключити мультиметр, перемкнутий в режим вимірювання опору, до обох контактних кілець генератора. Нормальний опір – від 1,8 до 5 Ом. Показання нижче свідчить про наявність короткого замикання в витках; вище – прямий обрив обмотки.

Для перевірки обмотки статора на «пробою на масу», їх потрібно від’єднати від випрямного блоку. При показаннях опору, які видаються мультиметром, що мають нескінченно велике значення можна не сумніватися у відсутності контакту статорних обмоток з корпусом ( «масою»).

Для перевірки діодів в блоці випрямляча використовується мультиметр (після повного від’єднання від обмоток статора). Режим перевірки – «перевірка діодів». Плюсовій щуп під’єднується до плюса або мінуса випрямляча, а мінусовій – до висновку фази. Після цього щупи міняють місцями.

Якщо при цьому значення показань мультиметра сильно відрізняються від попередніх – діод справний, якщо не відрізняються – несправний. Ще одна ознака, яка свідчать про швидку “смерть” діодного моста генератора – окислення контактів, а причина цього – перегрів радіатора.

Несправності генератора і способи їх усунення. Основні причини та їх вирішення

Ремонт і усунення несправностей

Всі механічні неполадки усуваються шляхом заміни несправних вузлів і деталей (щіток, ременя, підшипників і т.п.) на нові або справні. На старих моделях генераторів найчастіше потрібна проточка контактних кілець.

Приводні ремені змінюються внаслідок зносу, максимального розтягування або закінчення строку експлуатації. Пошкоджені обмотки ротора або статора, їх, в даний час, змінюють на нові в зборі.

Перемотка хоч і зустрічається серед послуг автомайстрів, але все рідше – це дорого і недоцільно.

Несправності генератора і способи їх усунення. Основні причини та їх вирішенняНесправності генератора і способи їх усунення. Основні причини та їх вирішення

А ось всі електричні проблеми з генератором потрібно вирішувати внаслідок перевірки , як інших елементів ланцюга (зокрема АКБ), так і безпосередньо його деталей і вихідної напруги.

Однією з частих проблем, з якою доводиться стикатися автовласникам – це перезаряд , або ж навпаки, низька напруга генератора .

Усунути першу несправність допоможе перевірка і заміна регулятора напруги або діодного моста, а з видачею низької напруги розібратися буде трохи складніше. Причин, чому генератор видає низьку напругу, може бути кілька:

  1. збільшення навантаження на бортову мережу споживачами;
  2. пробою одного з діодів на діодному мосту;
  3. вихід з ладу регулятора напруги;
  4. прослизання поліклинового ременя (внаслідок слабкого натягу)
  5. поганий контакт масового проводу на генераторі;
  6. коротке замикання;
  7. просаженний акумулятор.

Несправності генератора і способи їх усунення. Основні причини та їх вирішення

 

Генератор не працює – шукаємо причини несправності

Несправності генератора і способи їх усунення. Основні причини та їх вирішення

Якщо акумулятор або генератор не працює, використовувати транспортний засіб у нормальному режимі не вийде. Як правило, автомобіль взагалі не може зрушити з місця. Якщо один з джерел електричної енергії в автомобілі виходить з ладу – чекайте проблем з іншим.

Простий приклад: руйнування акумуляторної батареї підвищить ток зарядки генератора. У підсумку все закінчиться поломкою діодного моста.

Ще один варіант: при виході з ладу регулятора напруги, яке видає генератор, дуже часто зростає зарядний струм. Це, в свою чергу, викликає регулярну перезарядку акумулятора, що призводить до швидкого руйнування батареї.

Несправності генератора і способи їх усунення. Основні причини та їх вирішення

Поширені несправності акумулятора

Як правило, автомобілісти стикаються з наступними несправностями АКБ :

  • ушкодження пластин (хімічне або механічне);
  • коротке замикання пластин або електродів акумулятора;
  • пошкодження корпусу АКБ, через які банки батареї втрачають герметичність;
  • хімічне окислення клем на виведення АКБ.

У більшості випадків несправності акумулятора виникають з таких причин:

  1. Неправильна експлуатація акумуляторної батареї.
  2. Закінчення терміну використання АКБ.
  3. Заводський брак.

Прийшов час перейти безпосередньо до генератора автомобіля. Поломки генератора зустрічаються набагато частіше, що викликано більш складною конструкцією цього елемента. Та й виявити проблеми буває набагато важче.

Несправності генератора і способи їх усунення. Основні причини та їх вирішення

Фахівці часто мають справу з такими несправностями генератора:

  • поломка регулятора напруги;
  • ушкодження діодного моста (він же випрямляч);
  • зношування струмознімальних щіток;
  • дефекти проводів зарядної ланцюга;
  • пошкодження або експлуатаційний знос шківа;
  • знос струмознімальних кілець або колектора;
  • замикання окремих витків на обмотці статора;
  • вихід з ладу підшипника.

Кожен поважаючий себе автолюбитель повинен розуміти, які причини несправностей генератора зустрічаються найбільш часто, і як з ними можна боротися.

Необхідно також не забувати про те, що уникнути серйозних проблем допомагає своєчасна профілактика.

Ближче до кінця статті ми розглянемо і деякі поради, які допоможуть вам дізнатися, як перевірити генератор самостійно. Але давайте спочатку дізнаємося про внутрішній устрій вузла.

Порада

Існують генератори постійного та змінного струму. У наш час легкові автомобілі комплектуються пристроями змінного струму з інтегрованим випрямлячем, який також називаю доданими мостом.

Саме ця деталь забезпечує перетворення змінного струму в постійний, який необхідний для функціонування електричних пристроїв в машині. У більшості випадків діодний міст розташований в корпусі або кришці генератора.

Як правило, він вбудований в одну з цих деталей.

Несправності генератора і способи їх усунення. Основні причини та їх вирішення

Електричне обладнання сучасного автомобіля може працювати лише в заданому діапазоні струмів по напрузі. Дуже часто робочим вважається напруга від 13,8 до 14,7 Вольт. Оскільки генератор з’єднаний з коленвалом мотора за допомогою спеціального ременя, його робота безпосередньо залежить від швидкості руху транспортного засобу і поточних оборотів двигуна.

З метою згладжування одержуваного струму використовується реле-регулятор напруги. По суті, він використовується як стабілізатор і допомагає вирівняти робоча напруга, в якому не повинно бути провалів і стрибків. Багато автомобільні генератори комплектуються регуляторами напруги інтегрального типу, які автомобілісти називають «таблетками» або «шоколадками».

Класифікація несправностей генератора

Оскільки автомобільний генератор являє собою пристрій електромеханічне, основні його несправності поділяють на дві категорії – електричні і механічні. Електричними несправностями є поломки діодного моста, міжвиткові замикання, пошкодження обмоток, поломки реле-регулятора, вигоряння щіток і їх знос, а також пробої.

А ось до механічних несправностей можна віднести пошкодження кріпильних елементів, проблеми з підшипниками, руйнування корпусу генератора, порушення правильної роботи ремінного приводу і інші несправності, які не мають ніякого зв’язку з електричної «начинкою» генератора.

Дуже часто ознаки, що свідчать про поломку генератора, викликані абсолютно іншими проблемами, що виникли раніше. Наприклад, несправність генератора може бути наслідком обгорілих контактів, розташованих в корпусі замку запалювання. Іноді лампочка, яка свідчить про те, що генератор не працює, горить через поломку реле.

Типові ознаки несправності генератора в авто:

  1. Акумулятор перезаряджається або розряджається.
  2. На занедбаному моторі горить або блимає лампочка розряду АКБ.
  3. Істотне збільшення яскравості світла фар при зростанні оборотів. Таке може відбуватися під час перегазовки після холостого ходу, проте яскравість фар не може рости постійно.
  4. Занадто слабкий звуковий сигнал, недостатньо яскраве світло фар при запущеному двигуні.
  5. Наявність специфічних звуків, які видає генератор.

Несправності генератора і способи їх усунення. Основні причини та їх вирішення

Експерти рекомендують періодично перевіряти натяг ременя приводу генератора і стежити за його станом. Якщо Ви маєте певні дефектів, наприклад, тріщин, ремінь необхідно замінити.

Способи діагностики несправностей

Багато автолюбителів звикли перевіряти генератор старими методами, які заборонено використовувати на сучасних авто. Наприклад, деякі «гаражні» майстра радять скинути клему з акумулятора. Таке рішення може викликати вихід з ладу різної електроніки автомобіля, тому ризикувати не варто.

Діагностика генераторів сьогодні проводиться за допомогою визначення напруги в електромережі або перевірки пристрою з використанням спеціального обладнання. На першому етапі фахівець визначає напругу на клемах АКБ. Потім він запускає мотор і виконує завмер вже на працюючому двигуні.

На заглушеному двигуні напруга повинна становити приблизно 12 Вольт, а ось після запуску агрегату показник повинен досягати позначки 13,8-14,7 Вольт.

Якщо напруга більше, це ознака «перезарядження», який викликаний поломкою реле-регулятора. Якщо присутній відхилення в меншу сторону, подача струму не відбувається.

Причина може полягати у виході з ладу ланцюгів або несправності генератора.

Несправності генератора і способи їх усунення. Основні причини та їх вирішення

Причина несправності

Як правило, основні причини несправності генератора – це поява корозійних процесів і звичайний експлуатаційний знос. Практично всі механічні поломки – результат тривалого використання вузла.

У нових автомобілях генератори комплектуються підшипниками закритого типу, які періодично потребують заміни. Це ж стосується і електричної складової пристрою – нерідко їх просто доводиться міняти в зборі.

Додаткові фактори, які викликають поломки:

  • погана якість деталей;
  • ненормальні умови експлуатації;
  • вплив підвищених температур, солі, бруду, рідин і хімічних дорожніх реагентів.

Перевірка генератора своїми руками

Найпростіший варіант для тих, хто не знає, як перевірити генератор, полягає в огляді запобіжника. Якщо елемент працює, переходимо до самого генератора.

Необхідно переконатися в тому, що ремінь не порваний, ротор обертається безперешкодно, а корпус не має пошкоджень. Далі здійснюється діагностика контактних кілець і щіток. Щітки періодично потрібно міняти.

Якщо ви помітили занадто сильне іскріння, це свідчить про необхідність покупки нових щіток генератора. Іноді несправності автогенератора викликані виходом з ладу статора.

Зверніть увагу

Фахівці відзначають, що найчастіше з механічних компонентів генератора ламаються підшипники. Визначити їх знос можна по характерному свистячому звуку під час роботи генератора.

Зношені підшипники треба міняти в обов’язковому порядку. Іноді генератор працює недостатньо ефективно через занадто слабкого натягу ременя приводу.

Дуже часто такий свист з’являється під час розгону авто.

Діагностика обмотки збудження ротора виконується за допомогою мультиметра. На приладі слід вибрати режим визначення опору і підключити його до контактних кілець агрегату. Опір повинен становити в межах 1,8-5 Ом. Якщо ви бачите нижчі показники, в витках сталося коротке замикання. Якщо ж показники вище згаданих значень, стався обрив обмотки.

Щоб перевірити обмотки статора генератора на «пробою на масу», відключаємо їх від випрямного блоку. Якщо мультиметр відображає показання опору з нескінченно великими параметрами, відсутній нормальний контакт обмоток з корпусом (тобто «масою»).

Діоди в випрямному блоці тестуються також за допомогою мультиметра (попередньо відключаємо від обмоток статора). Вибираємо робочий режим «перевірка діодів». Червоний щуп слід підключити до «+» або «-» випрямляча, а от чорний щуп (мінусовій) з’єднується з виводом фази.

Потім щупи слід поміняти місцями. Якщо при виконанні такої процедури показання приладу значно відрізняються від колишніх, діод працює нормально. Якщо ж відмінностей немає, діод вийшов з ладу. Несправність діодного моста генератора підтверджує і окислення контактів в результаті перегріву радіатора.

Ремонт генератора і усунення несправностей

Поломки механічного типу «лікуються» банальною заміною непрацездатних компонентів на нові або робочі. На старих генераторах нерідко протачивают контактні кільця.

Ремені привода генератора слід міняти при розриві, надмірному розтягуванні або наявності видимих ​​дефектів.

Ротори і статори, обмотки яких отримали ушкодження, рекомендується міняти, так як перемотуванням вже практично ніхто не займається.

Якість його функціонування генератора – завдання №1 автомобіліста: як її підтримувати?

Ні для кого не секрет, що генераторний пристрій є одним з ключових вузлів транспортного засобу. Тому найчастіше несправності генераторів вимагають негайного втручання автолюбителя, оскільки при несвоєчасній діагностиці ремонт може бути дорогим. Детальніше про найбільш поширених несправності і способи вирішення проблем читайте в цій статті.

Якщо машина не може завестися, при цьому ви чуєте, що моторний відсік загудів і почав вити, або ж авто періодично глухне під навантаженням або без неї, це може свідчити про поломку генератора.

Знімати і розбирати свій гуде генератор – це остання справа, для початку необхідно розібратися в основних несправності і причини.

Видів поломок, при яких потрібно генераторів ремонт, може бути два – це механічні та електричні типи.

важливо

До основних механічних ушкодженнями відносяться поломка кріплень, корпусу пристрою, проблеми в роботі підшипникових пристроїв, притискних пружинок, ремінного приводу.

В принципі, причини несправності генератора механічного типу існують найрізноманітніші, але так чи інакше, вони не пов’язані з електричною частиною.

Що стосується електричних поломок, то до таких належать несправності обмоток, діодного моста, вихід з ладу щіток, замикання, пробої, проблеми в роботі реле і т.д.

Несправності генератора і способи їх усунення. Основні причини та їх вирішенняДіодний міст автомобільного генератора

Як показує практика, досить часто симптоми, які свідчать про вихід з ладу генераторного пристрою, можуть з’явитися в результаті інших неполадок.

Наприклад, при наявності поганого контакту в роз’ємі запобіжних елементів можна подумати, що проблема пов’язана з пристроєм. Але така сама ознака може проявитися в результаті вигорілих контактів в замку запалювання.

Крім того, якщо постійно горить лампа виходу з ладу пристрою, це не означає що з’явилися проблеми з генератором, оскільки це може свідчити про вихід з ладу реле.

Які ж ознаки несправності генератора:

  1. На працюючому моторі стала блимати лампочка розряду батареї. Також вона може безперервно горіти.
  2. Ремонт генератора своїми руками може здійснюватися при википанні АКБ.
  3. При роботі оптики помічається більше тьмяне освітлення. Також при працюючому моторі може проявлятися брязкіт. У свою чергу, коли водій тисне на педаль газу, тобто обороти мотора збільшуються, яскравість оптики значно зростає. Як правило, це проявляється при перегазовке, однак оптика, яка стала працювати яскравіше, більш яскраво вже не працює.
  4. Гуде генератор. Якщо виє генератор або гуде, це в першу чергу свідчить про його несправність, яку необхідно якомога швидше вирішити.
  5. Ремонт автомобільних генераторів також повинен здійснюватися в тому випадку, якщо машина періодично глухне. Якщо генератор виє, при цьому автомобіль глухне прямо на ходу, це може свідчити про брак напруги. Зрозуміло, коли авто глухне під час руху, водій в першу чергу перевірить АКБ, але якщо батарея заряджена, необхідно провести діагностику генераторного пристрою (ГУ).

Несправності генератора і способи їх усунення. Основні причини та їх вирішенняРеле регулятора напруги генераторного пристрою

В яких випадках потрібна заміна генератора або його ремонт і обслуговування?

Розібрати генератор буде потрібно при таких несправностях:

  1. Механічні пошкодження або знос шківа. Якщо пошкодження досить значущі, то здійснюється заміна шківа генератора.
  2. Розбирання генератора виробника при зносі або пошкодженні струмознімальних щіток.
  3. Поломка струмознімальних кілець генератора (знос колектора). Зазвичай заміна струмознімальних кілець проводиться своїми руками без проблем.
  4. Вихід з ладу або проблеми в роботі регулятора.
  5. Зняття генератора і його ремонт також повинен здійснюватися при замиканні витків обмотки статора.
  6. Обслуговування генераторів повинно проводитися при повному руйнуванні або зносі підшипникових деталей.
  7. Несправності діодного моста генератора також приведуть до його розбору і ремонту. Основні ознаки несправності діодного моста – це слабка іскра на свічках, а також знижений вольтаж батареї.
  8. Різні пошкодження кабелів зарядної мережі.

Несправності генератора і способи їх усунення. Основні причини та їх вирішенняСхема виміру напруги на клемах АКБ

Виявлення причин і усунення несправностей

Що робити, якщо не заводиться генератор? Якщо свистить генератор? Розбирання та збирання генератора – в принципі, процедура не дуже складна, якщо ви знаєте, що потрібно робити.

Отже, як відремонтувати генератор, знаючи основні причини:

  1. Занадто малий заряд АКБ або його повна відсутність може бути результатом того, що запобіжний елемент згорів або просто відійшов через механічну тряски. Крім того, відсутність вольтажа в бортовій мережі може бути наслідком зносу щіток. Електрика в цьому випадку дуже важлива, оскільки при скачках напруги можуть згоряти діоди, а в обмотці ротора або статора може статися обрив або замикання.
  2. Щоб перевірити працездатність щіток, зазвичай досить візуального огляду. Але якщо в мережі стався обрив проводки або коротке замикання, для діагностики може знадобитися мультиметр. Якщо ви не знаєте, як зняти генератор, скористайтеся сервісним мануалом, оскільки відновлення зламався діода здійснюється тільки шляхом його заміни або пайки. Якщо необхідна також перемотування генератора, в домашніх умовах її здійснити буде проблематично. Для цього краще звернутися до професіоналів, щоб ви могли бути впевнені, що все буде зроблено правильно. Як правило, процедура перемотування зазвичай коштує дешевше, але якщо її вартість занадто висока, можливо, є сенс провести заміну на нове ГУ.
  3. Що стосується ремонту ротора, то його можна здійснити своїми силами. Як правило, необхідність ремонту ротора обумовлена ​​розривом електричного кола поруч з контактними кільцями або розпаюванням кінців обмоток. В цьому випадку процедуру ремонту слід починати з того, що необхідно обережно відмотати один видок кабелю. Зламався кінець необхідно випаять, після чого, використовуючи паяльник і витратні матеріали, потрібно встановити готовий кабель із застосуванням відмотати витка. Як показує практика, зазвичай навіть не потрібно зменшувати число витків, оскільки здійснюється розпаювання висновків.Щоб забезпечити нормальну роботу ГУ, також можна провести очищення кільця дрібнозернистим наждачним папером. Якщо на кільці є більші пошкодження, від них можна позбутися за застосуванням плоских надфилей.Як зняти генератор в такому випадку – знову ж таки, потрібно звернутися до сервісного мануалу, оскільки процедура демонтажу в кожному випадку буде різною. Таким же чином здійснюється розбирання або складання генератора. В процесі необхідно бути обережним, щоб нічого не переплутати.

    Заміна контактних кілець генератора, як правило, здійснюється в разі повного їх пошкодження.

  4. Якщо ГУ сильно гуде, найімовірніше, причина полягає в зносі роторних підшипників. Якщо ви помітили, що стан підшипникових пристроїв досить сумно, можливо, прийшов час провести їх заміну. Але все може бути не так сумно. Наприклад, якщо люфт на підшипниках не особливо критичний і практично не відчувається, можна просто демонтувати деталі і промити їх своїми силами. Перед установкою елементів необхідно буде змастити підшипники.
  5. Відсутність вольтажа або скачки напруги в бортовій мережі зазвичай можна вирішити шляхом зміни реле регулятора. Слід зазначити, що першорядною причиною в даному випадку можуть бути проблеми в роботі діодного моста або якихось його компонентів. Визначити вийшли з ладу діоди дозволить діагностика пристрою за допомогою мультиметра.
  6. У тому випадку, якщо доданий значок на контрольному щитку приладів повідомляє водієві про проблеми з вольтажем акумуляторної батареї, це може говорити про можливе пробої. Зокрема, мова йде про один з діодів в ланцюзі. Якщо вам необхідно буде дістатися до цієї схеми з діодними компонентами, буде потрібно відкрутити кілька гайок з обмотки, після чого витягти гаєчку, яка зміцнює позитивний висновок. Коли ви зробите це, ви отримаєте доступ до схеми, яку можна або замінити, або відремонтувати (автор відео про самостійне ремонті ГУ – В’ячеслав Ляхов).

Висновок

Як показує практика, якщо ви займаєтеся самостійним ремонтом свого «залізного коня», то в принципі, від більшості несправностей можна позбутися своїми силами. Важливо з розумом підійти до процедури ремонту, щоб не зробити ще гірше, ця рекомендація особливо актуальна для початківців автолюбителів.

Слід також зазначити, що деякі ремонтні процеси можуть виявитися неефективними з економічної точки зору, наприклад, мова йде про заміну обмотки статора. В даному випадку найбільш доцільно буде провести заміну ГУ повністю.

Якщо ви сумніваєтеся в своїх силах, краще довірте процедуру ремонту фахівцям.

 Завантаження …

Відео «Ремонт ГУ в домашніх умовах»

Наочна інструкція по ремонту ГУ своїми руками представлена ​​на відео нижче на прикладі автомобіля Форд Транзит (автор відео – Ramanych).

Чи була ця стаття корисною? Стаття була полезнаПожалуйста, поділіться інформацією з друзями

Генератор – основні несправності

Під час руху автомобіля частота обертів вала генератора досягає 10-14 тисяч обертів на хвилину. Це найбільша швидкість обертання серед всіх вузлів автомобіля, в 2-3 рази перевищує частоту обертів двигуна.

Термін служби у генератора приблизно в два рази менше, ніж у двигуна: приблизно 160 тис.кілометров пробігу.

Генератори бувають двох видів:

  • генератор змінного струму (використовується на більшості легкових автомобілів)
  • генератор постійного струму (використовується на більшості автомобілів, що працюють в автогосподарствах)

Генератор змінного струму

Генератор змінного струму складається з двох основних частин: статора з нерухомою обмоткою, в якій індукується змінний струм, і ротора , що створює рухливе магнітне поле, а також кришок, приводного шківа з вентилятором і вбудованого випрямного блоку.

Змінний струм генератора випрямляється двухполуперіодним трифазним випрямлячем з напівпровідниковими діодами.

Генератори змінного струму мають ряд переваг в порівнянні з генераторами постійного струму. Ротор генератора змінного струму може обертатися з більшою частотою, ніж якір генератора постійного струму.

При великій частоті обертання якоря генератора постійного струму погіршується контакт між щітками і ламелями колектора внаслідок коливань щіток при ковзанні їх по колектору. Крім того, під дією відцентрових сил можливий вихід обмоток з пазів якоря.

Для того щоб напруга при збільшенні частоти обертання якоря нічого не змінено, необхідно пропорційно зменшувати магнітний потік збудження.

При застосуванні в генераторі електромагнітів це можна забезпечити, зменшуючи силу струму в обмотках збудження. На цьому принципі засноване регулювання напруги автомобільних генераторів.

Воно здійснюється за допомогою електромагнітних вібраційних реле, званих реле-регулятором.

Порада

Діагностика реле-регулятора генератора здійснюється за допомогою діагностичних стендів, де визначають напругу включення генератора і зарядний струм. Напруга, регульоване реле-регулятором повинно бути в межах 13,9 – 14,5 В.

Слід перевіряти натяг ременя приводу генератора. При прослизанні ременя генератор не розвиває повної потужності, що призводить до розряду акумуляторної батареї.

В генераторах також перевіряють знос щіток, зусилля пружин щіткотримачів і стан контактних кілець і підшипників ротора.

Висоту щіток вимірюють при знятому щіткотримачі. Якщо щітки зносилися до висоти 8 – 10мм, їх замінюють.

Зусилля пружин щіткотримачів має відповідати нормам марки Вашого автомобіля, наприклад, для ВАЗ – 4,2 ± 0,2 Н (420 ± 20ГС).

Контактні кільця повинні бути чистими, без слідів масла.

Стан підшипників можна перевірити, обертаючи вал ротора від руки при знятих щітках. Вал повинен обертатися легко, без заїдань, шумів і стукотів.

Основні несправності генератора і способи їх усунення

Генератор не дає зарядного струму (амперметр показує розрядний струм при номінальній частоті обертання колінчастого вала двигуна)
Пробуксовка приводного ременя Натягнути ремінь, переконавшись в справності підшипників
Звісно щіток Очистити щіткотримач, щітки від бруду, перевірити зусилля щіткових пружин
Підгорання контактних кілець Зачистити і при необхідності проточити контактні кільця
Обрив ланцюга збудження Усунути обрив ланцюга
Зачіпання ротора за полюси статора Перевірити підшипники, місця посадки. Пошкоджені деталі замінити
Несправність регулятора напруги Замінити регулятор напруги
Обрив в ланцюзі “генератор-акумулятор” усунути обрив
Генератор дає зарядний струм, але не забезпечує хорошого заряду акумуляторної батареї
Поганий контакт “маси” генератора з “масою” регулятора напруги Перевірити цілісність дроту, що йде на “масу”, і надійність контакту
Спрацьовування реле захисту регулятора напруги через замикання в ланцюзі збудження генератора на “масу” Знайти місце замикання і усунути несправність
знос щіток Замінити щітки новими
Звісно щіток Очистити щіткотримач, щітки від бруду
Забруднення і замаслення контактних кілець Протерти кільця тканиною, змоченою бензином
Несправність регулятора напруги Перевірити і при необхідності замінити регулятор напруги
Витковое замикання або обрив ланцюга однієї з фаз обмотки обмоткіНеісправность (пробою) діодів випрямного блоку Розібрати генератор, перевірити стан обмотки статора (відсутність обриву і замикання). Статор з несправною обмоткою замінити
Слабке натяг ременя Відрегулювати натяг ременя
Підвищена гучність генератора
Знос або руйнування підшипників замінити підшипники
Ослаблення гайки шківа генератора підтягнути гайку
Знос посадкового місця підшипника Замінити кришку генератора
Межвитковое замикання обмотки статора ( “виття” генератора) замінити статор

Як обчислити несправність генератора?

Генератор автомобіля – це дуже суттєвий елемент його конструкції, який, разом з акумулятором машини, забезпечує багато важливих вузли транспортного засобу необхідною електроенергією. Так, завдяки енергії, отриманої від генератора, працює система запалювання, світлові прилади і різні електронні пристрої, яких в сучасному автомобілі досить багато. Зрозуміло, навіть найменша несправність генератора буде впливати на робочу ефективність будь-яких електроприладів машини аж до повного блокування їх діяльності.

Тому автовласникові бажано мати хоча б загальне уявлення про основні причини неполадок генератора, їх характерні ознаки, методи діагностики і усунення.

1. Що таке генератор?

Автомобільним генератором називають пристрій, що відповідає за перетворення механічної енергії, отриманої від коленвала двигуна, в її електричний варіант.

В сучасних транспортних засобах генератор застосовується для живлення системи запалювання, бортового комп’ютера, різної автомобільної світлотехніки, системи діагностики та інших електроспоживачів. Крім того, саме він забезпечує заряд акумуляторної батареї. У сучасному світі до таких пристроїв пред’являється цілий ряд вимог, серед яких надійність знаходиться на першому місці. Це й не дивно, адже генератор створений для підтримки безперебійної роботи більшості складових компонентів машини (стандартна потужність сучасного агрегату легкового автомобіля становить близько 1 кВт).

Перший генератор «побачив» світ в 1832 році, а його «батьками» стали паризькі вчені-техніки – брати Пікс. Звичайно, на той час така конструкція була далекою від досконалості, і нею було важко користуватися.

Для роботи такої машини люди були змушені обертати важкий постійний магніт, який створював змінний електрострум на двох дротяних котушках, закріплених недалеко від його полюсів.

Даний генератор мав пристрій для вирівнювання струму, а для підвищення потужності електричних машин вчені тих часів почали збільшувати кількість магнітів і котушок.

Зверніть увагу

Таким чином, однією з машин «нового поколенья» став генератор Еміля Штерера , сконструйований в 1843 році. Він був оснащений відразу трьома сильними рухомими магнітами і шістьма котушками, які оберталися навколо вертикальної осі.

Перший етап створення та подальшого розвитку електромагнітних генераторів (охоплює період до 1851 роки) ознаменувався тим, що для отримання магнітного поля використовувалися постійні магніти, а на другому етапі (з 1851 по 1867 рік) вони були замінені електромагнітами, що призвело до збільшення потужності самого генератора. Харчування обмотки електромагніту виходило від невеликого автономного генератора струму з постійними магнітами.

Перші автомобілі обладналися колекторними генераторами постійного струму, а сам колекторний вузол вимагав регулярного контролю і обслуговування, причому серйозно обмежуючи струм навантаження.

З появою сильних діодних випрямлячів (спочатку селенового типу, а пізніше і кремнієвих) стало можливим використовувати на транспортних засобах синхронні генератори змінного струму, які володіли куди більш вигідними характеристиками: вони були приблизно втричі легше і набагато надійніше при тих же показниках потужності і більш стабільному струмі на виході.

У наш час на автомобілях встановлюють синхронні трифазні електричні генератори змінного струму, а в якості випрямляча виступає пристрій трифазного типу, створене за схемою Ларіонова.

Такі генератори мають достатню міцність, великим робочим ресурсом, порівняно невеликою масою і такими ж габаритами, мають невисокий рівень шуму і радіоперешкод. Однак основною вимогою до даного механізму є наявність достатнього рівня потужності і постійної подачі струму.

Потужності генератора повинно вистачати для одночасного постачання електроенергією працюють електроспоживачів і заряду акумуляторної батареї.

Більш того, навіть у разі використання всіх штатних споживачів на малих обертах мотора, акумулятор не повинен сильно розряджатися.

Також генератор зобов’язаний підтримувати напругу бортсети не тільки в заздалегідь встановлених межах, а й у всьому діапазоні електричних навантажень.

2. У чому полягають несправності генератора і як їх можна усунути

Несправності за частиною електрообладнання автомобіля займають одну з лідируючих позицій в списку найбільш частих поломок.

Умовно їх поділяють на дві групи: перша – це неполадки джерел струму (акумулятора або генератора), а друга – несправності його споживачів (оптики, запалювання, бортового комп’ютера і т.д.).

Проблема в роботі хоча б одного з джерел електричного струму викликає загальну несправність транспортного засобу і піддає його експлуатації в ненормальних режимах, а в окремих випадках – веде до знерухомлення машини.

З огляду на той факт, що генератор – це не тільки електричне, але ще і механічний пристрій, цілком логічним буде розділити всі його можливі проблеми на дві категорії – механічні та електричні. До першого варіанту відносять руйнування корпусу, кріплень, порушення роботи підшипників, ремінного приводу, притискних пружин і інші несправності, ніяк не пов’язані з електричною частиною.

До другої групи, тобто до електричних неполадок, слід віднести обрив обмотки, поломку діодного моста, міжвиткові замикання, биття ротора, знос / вигоряння щіток, пробої, несправності реле-регулятора і всілякі замикання.

Правда, досить часто симптоми, які вказують на типові несправності генератора, виявляються наслідком абсолютно інших причин.

Так, наприклад, поганий контакт в гнізді запобіжника обмотки збудження дійсно вказує на несправність генератора, проте така ж думка може виникнути і через обгорання контактів, що знаходяться в корпусі замку запалювання.

Точно також постійне світіння лампи-індикатора, що сигналізує про несправності генератора, може бути наслідком поломки реле.

  • Основними ознаками несправності автомобільного генератора є:
  • 1) Безперервне свічення (або мерехтіння) контрольної лампи розряду акумуляторної батареї при працюючому двигуні;
  • 2) Повна розрядка або перезаряд акумулятора;
  • 3) тьмяне світіння автомобільних фар або ледве чутний звуковий сигнал при працюючому моторі;
  • 4) Істотна зміна яскравості ліхтарів зі збільшенням кількості оборотів. Такий варіант вважається допустимим, коли присутній збільшення оборотів (перегазовка) з режиму холостого ходу, проте після яскравого загоряння фар вона більше не повинна збільшуватися, залишаючись все на тому ж рівні;
  • 5) Сторонні звуки (писк або виття), які виходять від генератора.

Зараз ми розглянемо найбільш типові несправності генератора і способи усунення проблеми.
Отже, якщо приводний ремінь пробуксовує, то від Вас буде потрібно краще його натягнути, попередньо переконавшись в справному функціонуванні підшипників.

У разі, коли спостерігається зависання щіток, слід очистити їх від бруду, перевірити щіткотримач і зусилля щіткових пружин. При необхідності – замінити несправні елементи.
Проблема підгоряння контактних кілець вирішується шляхом їх зачистки, а при необхідності ще й проточки.

Якщо ротор зачіпає полюса статора, то тут потрібно перевірити підшипники і місця їх посадки, а в разі сильного зносу пошкоджені деталі слід замінити.
Проблеми в роботі регулятора напруги і обрив в ланцюзі вирішуються шляхом заміни зазначеного регулятора і ліквідації обриву.

  1. Якщо генератор посилає зарядний струм, але не забезпечує достатній заряд акумуляторної батареї, то причину потрібно шукати в:
  2. 1) Поганому контакті між «масою» генератора і «масою» регулятора напруги (слід перевірити цілісність проводів і надійність самого контакту);
  3. 2) спрацьовування захисного реле регулятора напруги, що грунтується на замиканні в ланцюзі збудження генератора «на масу» (знайдіть місце замикання і усуньте поломку);
  4. 3) знос або зависанні щіток (вирішити проблему можна шляхом їх заміни або очищення від бруду);
  5. 4) замасливании та інше забруднення контактних кілець (протріть деталі тканиною, змоченою в бензині);
  6. 5) Несправності регулятора напруги. Якщо причина і правда в ньому, то, швидше за все, доведеться міняти устрій;

6) Також причиною подібного явища може бути виткове замикання, обрив ланцюга однієї з фаз обмотки статора або пробою діодів випрямного блоку. В цьому випадку слід розібрати пристрій, перевірити стан обмотки статора на предмет обриву або замикання і, в разі необхідності, замінити несправну деталь.

Слабке натяг ременя генератора або знос і руйнування підшипників усуваються шляхом відповідного регулювання і заміни.
При ослабленні гайки шківа генератора слід підтягнути гайку, а знос посадкового місця підшипника свідчить про необхідність нової деталі.

Якщо Ви почули, що генератор почав «вити» (відбулося межвитковое замикання), то в даному випадку вирішити проблему зможе тільки новий статор.
Окремо слід наголосити на необхідності регулярного контролю натягу і загального стану ременя приводу, щоб при найменших тріщинах і розшарування вчасно замінити пошкоджену деталь.

3. Самостійна діагностика, або як розібратися в проблемах генератора

Визначити несправність в самостійному порядку буває дуже навіть непросто, особливо якщо для її діагностики потрібна спеціальна апаратура, як, наприклад, у випадку з межвитковое замикання обмоток.

Досить часто проблеми в працездатності генератора з’являються внаслідок замикання обмоток на «корпус». В цьому випадку його присутність допоможе визначити омметр – прилад, призначений для вимірювання опору.

Використовуючи цей інструмент, також можна провести діагностику діодного моста і сполучних проводів на предмет їх цілісності або визначити наявність контакту власників щіток.

  • У більшості випадків можливі несправності генератора можна виявити за допомогою індикатора контролю заряду батареї: якщо при включенні запалювання індикаторна лампа так і не запалилася, причинами цього можуть бути:
  • – несправність акумуляторної батареї;
  • – несправність самої контрольної лампочки;
  • – відсутність контакту або пошкодження цілісності проводів в ланцюзі індикатора;
  • – знос генераторних щіток або поганий контакт на щітковому вузлі;
  • – проблеми в роботі регулятора напруги.
  • У тих випадках, коли контрольна лампа індикатора постійно світиться, незалежно від режиму роботи силового агрегату, то в функціонуванні генератора можуть бути присутніми наступні проблеми:
  • – пробою діодів;
  • – знос або ослаблення приводного ременя;
  • – обрив або коротке замикання в обмотці статора;
  • – несправність або збій в налаштуваннях регулятора напруги.

Свідченням нормальної працездатності автомобільного генератора є стабільну напругу на виході (тобто на клемах пристрої), відповідне показником в 13,8 – 15,5 Вольт. У разі підвищеного порогу напруги, це може викликати поломку електричних елементів автомобільної схеми, а також вплинути на руйнування акумуляторної батареї. Причиною цього явища часто є несправний стан регулятора напруги або ж неточна настройка зазначеного пристрою.

Крім того, занадто високу вихідну напругу нерідко буває наслідком пробою діодного моста, поганого контакту на корпусних клеми генератора або свідченням наявності міжвиткових замикань на обмотці ротора.

Правда, в окремих випадках винуватцем підвищеної напруги бортсети є акумулятор, коли виникає замикання будь-який з його секцій. Тому, намагаючись визначити причини несправності генератора, про цей момент не варто забувати.

У домашніх умовах найпростішим способом діагностики пристрою генератора є перевірка запобіжника. Якщо з ним все добре, тоді можна переходити до огляду самого агрегату і його розташування. В першу чергу виконується перевірка вільного обертання ротора, цілісність ременя і інших складових елементів (проводки, корпуси і т.д.).

Якщо не знайшлося нічого, що могло б викликати підозри, тоді перевірте щітки і контактні кільця. Як правило, в ході тривалої експлуатації щітки зношуються, і їх може перекосити або заклинити. Канавки струмознімальних кілець часто забиваються графітової пилом, що вимагає негайної їх очищення (ознакою цієї проблеми буде надмірне іскріння).

Важливо

Приділіть увагу підшипників та статора, адже нерідко зустрічаються випадки серйозного зносу саме цих деталей.

Щоб перевірити обмотку збудження ротора на наявність короткого замикання або обривів, можна скористатися мультиметром, переключеним в режим омметра (для вимірювання опору). Він приєднується до контактних кілець генератора.

Допустимий опір, яке прийнято вважати нормою, повинно знаходитися в межах від 1,8 до 5 Ом.

Значення нижче зазначеної цифри будуть свідчити про наявність замикання, а якщо показники вище неї, значить проблема в прямому обриві обмотки.

Перевірку обмотки статора на «пробою на масу» виконують, попередньо від’єднавши її від випрямного блоку. Якщо мультиметр видав дуже велике показання опору, можна не сумніватися у відсутності контакту статорних обмоток з корпусом, тобто «масою».

Діоди, розташовані в блоці випрямляча, також можна перевірити за допомогою мультиметра, попередньо повністю від’єднавши від обмотки статора. Виберіть на приладі відповідний режим ( «перевірка діодів») і підключіть плюсової щуп до плюса або мінуса випрямляча, а мінусовий – до висновку фази.

Після виконання цієї дії щупи потрібно поміняти місцями. Якщо другі показання мультиметра сильно відрізняються від попередніх – це значить, що з діодом все в порядку, якщо зовсім не відрізняються – деталь несправна.

Найбільш явна ознака швидкої «загибелі» генераторного діодного моста – окислення контактів, причиною чого є перегрів радіатора.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…