Нормальна напруга автомобільного акумулятора.  Яке воно?Нормальна напруга автомобільного акумулятора.  Яке воно?

Напруга АКБ, поряд з ємністю і щільністю електроліту, дозволяє зробити висновок про стан акумулятора. По напрузі автомобільного акумулятора можна судити про ступінь його зарядженості. Якщо ви хочете бути в курсі стану вашого акумулятора і здійснювати грамотний догляд за ним, то обов’язково потрібно навчитися контролювати напругу. Тим більше що це зовсім нескладно. А ми постараємося доступно пояснити як це робиться і які потрібні інструменти.

Що показує напругу акумулятора автомобіля?

Спочатку слід визначитися з поняттями напруги і електрорушійної сили (ЕРС) автомобільного акумулятора. ЕРС забезпечує протікання струму по ланцюгу і забезпечує різниця потенціалів на висновках джерела живлення. У нашому випадку це автомобільна акумуляторна батарея. Напруга акумулятора визначається різницею потенціалів.

Нормальна напруга автомобільного акумулятора.  Яке воно?

ЕРС є величину, яка дорівнює роботі, що витрачається на переміщення позитивного заряду між висновками джерела живлення. Значення напруга і електрорушійної сил між собою нерозривно пов’язані.

Якщо в акумуляторі не виникає електрорушійної сили, то на його висновок не буде напруги. Також слід сказати, що напруга і ЕРС існують без проходження струму в ланцюзі.

У розімкнутому стані струму в ланцюзі немає, але в акумуляторі все одно порушується електрорушійна сила і на висновках є напруга.

Обидві величини, ЕРС і напруга акумулятора автомобіля вимірюються в вольтах. Варто також додати, що електрорушійна сила в автомобільному акумуляторі виникає внаслідок протікання всередині нього електрохімічних реакцій. Залежність ЕРС і напруги АКБ можна виразити наступною формулою:

  • E = U + I * R0 де
  • E – електрорушійна сила;
  • U – напруга на виводах батареї;
  • I – струм в ланцюзі;
  • R0 – внутрішній опір АКБ.

Як можна зрозуміти з цієї формули, ЕРС більше напруги акумулятора на величину падіння напруги всередині нього. Щоб не забивати вам голову зайвою інформацією скажімо простіше.

Електрорушійна сила батареї є напруга на висновках АКБ без урахування струму витоку і зовнішнього навантаження.

Тобто, якщо зняти акумулятор з авто і заміряти напругу, то в такій розімкнутої ланцюга воно буде дорівнює ЕРС.

Нормальна напруга автомобільного акумулятора.  Яке воно?

Для вимірювання напруги можна використовувати мультиметр

Вимірювання напруги виробляються такими приладами, як вольтметр або мультиметр. В акумуляторі величина ЕРС залежить від щільності і температури електроліту. При збільшенні щільності електроліту зростає напруга і ЕРС. Для прикладу, при щільності електроліту 1,27 гр. / См3 і температурі 18 C напруга банки АКБ одно 2,12 вольта. А для акумуляторної батареї, що складається з шести елементів, значення напруги буде 12,7 вольта. Це нормальне напруга автомобільного акумулятора, який заряджений і не перебуває під навантаженням.
Повернутися до змісту

Нормальна напруга акумулятора автомобіля

Напруга на акумуляторі автомобіля повинно бути 12,6─12,9 вольта, якщо він повністю заряджений. Замір напруги АКБ дозволяє швидко оцінити ступінь зарядженості. Але реальний стан і зношеність акумулятора по напрузі дізнатися не можна.

Щоб отримати достовірні дані про стан акумуляторної батареї, потрібно перевірити її реальну ємність і провести тест під навантаженням, про який буде сказано нижче.

Радимо прочитати матеріал про те, як перевірити акумулятор автомобіля на працездатність.

Зверніть увагу

Однак за допомогою напруги ви завжди можете дізнатися ступінь зарядженості акумулятора. Нижче наводиться таблиця ступеня зарядженості акумулятора, в якій наводяться значення напруги, щільності і температури замерзання електроліту в залежності від заряду батареї.

Щільність електроліту, г / см. куб. (+15 гр. Цельсія) Напруга, В (за відсутності навантаження) Напруга, В (з навантаженням 100 А) Ступінь заряду АКБ,% Температура замерзання електроліту, гр. ЦельсіяПлотность електроліту, г / см. куб. (+15 гр. Цельсія) Напруга, В (за відсутності навантаження) Напруга, В (з навантаженням 100 А) Ступінь заряду АКБ,% Температура замерзання електроліту, гр. Цельсія

1,11 11,7 8,4 -7
1,12 11,76 8,54 6 -8
1,13 11,82 8,68 12,56 -9
1,14 11,88 8,84 19 -11
1,15 11,94 9 25 -13
1,16 12 9,14 31 -14
1,17 12,06 9,3 37,5 -16
1,18 12,12 9,46 44 -18
1,19 12,18 9,6 50 -24
1,2 12,24 9,74 56 -27
1,21 12,3 9,9 62,5 -32
1,22 12,36 10,06 69 -37
1,23 12,42 10,2 75 -42
1,24 12,48 10,34 81 -46
1,25 12,54 10,5 87,5 -50
1,26 12,6 10,66 94 -55
1,27 12,66 10,8 100 -60

Радимо періодично перевіряти напругу і заряджати АКБ в міру необхідності. Якщо напруга автомобільного акумулятора впало нижче 12 вольт, його обов’язково потрібно підзарядити від мережевого зарядного пристрою. Експлуатація його в такому стані вкрай не рекомендується.

Експлуатація батареї в розрядженому стані призводить до збільшення сульфатации пластин і як наслідок, падіння ємності. Крім того, це може привести до глибокого розряду, що для кальцієвих акумуляторів смерті подібно. Для них 2─3 глибоких розряду – це прямий шлях на смітник.

Напруга також допоможе діагностувати замикання банок. Напруга одного зарядженого елемента АКБ становить 2,1─2,15 вольта. Якщо одна з банок буде замкнута, то вимірявши сумарне напруга батареї на висновках, ви відразу зможете зрозуміти це. Правда, потрібно буде ще з’ясувати, який елемент замкнуло.

Обслуговуються акумулятори, які випускалися раніше, мали висновки для кожного з елементів. Вимірявши по ним напруга, можна було встановити, де саме замикання. В сучасних малобслужіваемих акумуляторних батареях замкнуту банку можна встановити при вимірюванні щільності електроліту.

У замкнутому елементі щільність буде значно відрізнятися від середнього значення по банкам. Радимо також прочитати про причини перезарядження акумулятора.

  1. Ну, а тепер про те, а який інструмент потрібен автолюбителю для контролю напруги і стану АКБ.
  2. Повернутися до змісту

Інструменти для контролю напруги акумулятора автомобіля

Тепер, коли ви знаєте, що таке нормальне напруга акумулятора автомобіля, поговоримо про його вимірі. Для контролю напруги потрібно мультиметр (ще званий тестер) або звичайний вольтметр.

Нормальна напруга автомобільного акумулятора.  Яке воно?

Вимірювання напруги акумулятора

Щоб виміряти напругу мультиметром, потрібно перевести його в режим вимірювання напруги, а потім щупи прикласти до висновків батареї. Акумулятор повинен бути знятий з авто або з нього зняті клеми. Тобто, вимірювання проводяться на розімкнутої ланцюга. Червоний щуп йде на плюсової висновок, чорний – на мінусовій. На дисплей буде виведено значення напруги. Якщо переплутати щупи, нічого страшного не трапиться. Просто мультиметр покаже від’ємне значення напруги. Детальніше про норму заряду акумулятора автомобіля читайте в статті за вказаним URL.

Є ще такий прилад, як навантажувальна вилка. Їм також можна виміряти напругу. Для цього в навантажувальної вилка має вмонтований вольтметр.

Але набагато цікавіше для нас те, що навантажувальна вилка дозволяє вимірювати напругу АКБ в замкнутому ланцюзі з опором. За ці показаннями можна судити про те, в якому стані знаходиться акумулятор.

Фактично, навантажувальна вилка створює імітацію пуску двигуна автомобіля.

Нормальна напруга автомобільного акумулятора.  Яке воно?

навантажувальна вилка

Для вимірювання напруги під навантаженням слід підключити клеми навантажувальної вилки до висновків АКБ і включити навантаження на 5 секунд. На п’ятій секунді дивіться свідчення вбудованого вольтметра.

Якщо напруга просіло нижче 9 вольт, то акумулятор вже втратив працездатність і його слід замінити. Звичайно, за умови акумулятор повністю заряджений і в розімкнутої ланцюга видає напругу 12,6─12,9 вольта.

На працездатною батареї при подачі навантаження напруга спочатку просяде десь до 10─10,5 вольта, а потім почне трохи зростати.

Як бачите, напруга акумулятора може бути в нормі, а ось його стан незадовільним. Тому тільки за значенням напруги не можна судити про працездатність акумулятора, а лише про ступінь його зарядженості. Можете також прочитати про причини розрядки акумулятора на автомобілі.
Повернутися до змісту

Про що потрібно пам’ятати?

На закінчення наведемо деякі поради, які вбережуть вас від помилок при експлуатації АКБ:

  • періодично вимірюйте напруга акумулятора і регулярно (раз в 3 місяці) заряджайте його від мережевого зарядного пристрою;
  • тримайте в справному стані генератор, проводку і регулятор напруги автомобіля для нормальної зарядки АКБ при поїздках. Необхідно регулярно перевіряти значення струму витоку. Струм витоку акумулятора автомобіля, норма і його вимір описані в статті за посиланням;
  • перевіряйте щільність електроліту після зарядки і звіряйтеся з таблицею вище;
  • утримуєте акумулятор в чистоті. Це знизить струм витоку.

Увага! Ніколи не замикайте висновки автомобільного акумулятора накоротко. Наслідки будуть сумними.

Ось і все, що хотілося сказати про напругу автомобільного акумулятора. Якщо у вас є доповнення, виправлення і питання, пишіть їх в коментарях. Вдалою експлуатації АКБ!

Повернутися до змісту

Напруга акумулятора в зимовий і літній час

Нормальна напруга автомобільного акумулятора.  Яке воно?

По напрузі акумулятора можна судити про ступінь зарядженості АКБ, тому слід навчитися правильно визначати цю величину на клемах джерела електроенергії. У цій статті будуть описані основні методи вимірювання цього параметра за допомогою мультиметра, а також будуть приведені еталонні значення напруги на батареях різної конструкції.

Напруга акумулятора під навантаженням

Напруга акумулятора під навантаженням буде нижче, ніж в стані спокою. За цим показником можна також судити про справність батареї. Якщо після підключення навантажувальної вилки контрольний прилад покаже менше 9 В, то АКБ розряджена і її необхідно зарядити. Якщо після повторення процедури ситуація не зміниться, то батарею найближчим часом треба буде замінити новою.

Нормальна напруга автомобільного акумулятора.  Яке воно?

Якщо немає можливості застосувати навантажувальну вилку, для проведення тестування акумулятора під навантаженням, то можна скористатися цифровим мультиметром, а в якості навантаження включити стартер двигуна.

Якщо напруга в бортовій мережі при включенні стартера впаде нижче 9 В, то в цьому випадку також буде потрібно зарядити АКБ за допомогою ЗУ. Також варто перевірити елементи проводки і споживачі електроенергії на справність. Якщо немає витоку електрики в системі, а при повністю зарядженій батареї буде знову спостерігатися надмірне падіння напруги, то акумулятор варто замінити.

Якщо потужні споживачі електроенергії не будуть підключатися до акумулятора, то напруга під незначним навантаженням занадто сильно змінюватися не буде.

Напруга акумулятора без навантаження

Напруга акумулятора, до якого не приєднані споживачі електроенергії, складає 12,6 – 12,8 В.

Якщо напруга в стані спокою менше цього показника, то це буде говорити про те, що батарея розряджена або в деяких банках є коротке замикання.

важливо

Експлуатація АКБ зі зниженим рівнем заряду неодмінно призведе до утворення на пластинах сірчанокислого свинцю, що стане причиною значного падіння ємності пристрою.

  Акумулятори Forse

Щоб зробити точні вимірювання напруги акумулятора без навантаження слід обов’язково зняти клеми з висновків батареї безпосередньо перед підключенням вимірювального приладу.

Нормальна напруга автомобільного акумулятора.  Яке воно?

Напруга зарядженого акумулятора

Якщо акумулятор повністю заряджений, то величина напруги буде залежати від моделі АКБ. Якщо експлуатується звичайна сурм’янистого батарея, то мінімальне значення цього показника повинно бути 12,6 В.

У кальцієвого акумулятора цей показник може бути трохи вище, а на клемах гелевою батареї, цей параметр не має опускатися нижче 13 В. При відхиленні цього показника від норми АКБ необхідно зарядити струмом рівним 10% від ємності батареї.

Якщо напруга акумулятора змиритися при працюючому двигуні, то показання приладу будуть значно вище. При справному акумуляторі і реле-регуляторі напруга на клемах може досягати максимального значення в 14 В.

Нормальна напруга акумулятора

Нормальна напруга АКБ – це показник, який відображений в документації до джерела електроенергії. Якщо при покупці нової батареї, її не вдається зарядити до зазначеного в інструкції значення, то така несправність буде гарантійним випадком.

Якщо на автомобілі справний реле-регулятор і генератор, то АКБ, під час експлуатації машини, буде автоматично заряджатися до нормального рівня.

Бажано протягом усього терміну експлуатації прагнути до використання батареї тільки при наявності нормального напруги на клемах.

При значних відхиленнях цього параметра в меншу сторону в зимову пору року, електроліт в розрядженому акумуляторі може повністю замерзнути, а влітку будуть більш інтенсивно руйнуватися свинцеві пластини.

Рівень заряду у вмістом сурми і гібридних АКБ при напрузі в Вольтах

Темперптура
електроліту
100% 75% 50% 25% 0%
48,9 12,663 12,463 12,253 12,073 11,903
43,3 12,661 12., 461 12,251 12,071 11,901
37,8 12,658 12,458 12,248 12,068 11,898
32,2 12,655 12,455 12,245 12,065 11,895
26,7 12,650 12,45 12,240 12,060 11,890
21,1 12,643 12,443 12,233 12,053 11,883
15,6 12,634 12,434 12,224 12,044 11,874
10 12,622 12,422 12,212 12,032 11,862
4,4 12,606 12,406 12,196 12,016 11,846
-1,1 12,588 12,388 12,178 11,998 11,828
-6,7 12,566 12,366 12,156 11,976 11,806
-12,2 12,542 12,342 12,132 11,952 11,782
-17,8 12,516 12,316 12,106 11,926 11,756

  Акумулятори President

Рівень заряду у кальцієвого, AGM та GEL АКБ при напрузі в Вольтах

Темперптура
електроліту
100% 75% 50% 25% 0%
48,9 12,813 12,613 12,416 12,013 11,813
43,3 12,811 12,611 12,411 12,011 11,811
37,8 12,808 12,608 12,408 12,008 11,808
32,2 12,805 12,605 12,405 12,005 11,805
26,7 12,8 12,6 12,4 12,0 11,8
21,1 12,793 12,593 12,393 11,993 11,793
15,6 12,784 12,584 12,384 11,984 11,784
10 12,772 12,572 12,372 11,972 11,772
4,4 12,756 12,556 12,356 11,956 11,756
-1,1 12,738 12,538 12,338 11.937 Репутація 11,738
-6,7 12,716 12,516 12,316 11,916 11,716
-12,2 12,692 12,492 12,292 11,892 11,692
-17,8 12,666 12,466 12,266 11,866 11,666

Напруга розрядженого акумулятора

Якщо напруга акумулятора менше 11,6 В, то АКБ вважається повністю розрядженою. В цьому випадку експлуатація джерела електроенергії неможлива і для відновлення його працездатності буде потрібно використовувати зарядний пристрій, що працює від мережі 220 В.

Практично всі свинцеві АКБ чутливі до повного розряду. Кислотно кальцієві акумулятори здатне втратити значну частину своєї ємності навіть після однократного глибокого розряду. Сурм’янистого пристрій має велике терпимістю. Найбільш стійкі до повного розряду є гелеві та AGM батареї.

Напруга акумулятора взимку

Взимку, постійний недозаряд батареї може призвести до значного зменшення щільності електроліту, внаслідок чого рідина всередині банок може замерзнути. Замерзання електроліту, у багатьох випадках, призводить до повної непрацездатності джерела електроенергії. Щоб цього не сталося в зимовий період на клемах повинно бути не менше 12,5 В.

Якщо експлуатується яку обслуговує модель акумулятора, то рівень зарядженості батареї можна контролювати без використання вольтметра. Досить робити регулярні виміри густини електроліту, яка у повністю зарядженої АКБ повинна становити близько 1,28 г / см3.

Нормальна напруга автомобільного акумулятора.  Яке воно?

Залежність напруги від щільності електроліту

Рівень заряду батареї безпосередньо залежить від щільності електроліту. Якщо АКБ є обслуговується, то рівень зарядженості можна досить точно поміряти без використання тестера.

За допомогою ареометра щільність змиритися парканом невеликої кількості електроліту з кожної банки пристрою.

Максимальна щільність суміші сірчаної кислоти і води в повністю зарядженому акумуляторі становить 1,3 г / см3.

  Як зняти акумулятор з автомобіля

Дотримуватися цього показника слід, якщо машина експлуатується на морозі. У літню пору може експлуатувати АКБ при щільності 1,26 г / см3 і вище. Якщо щільність електроліту знаходиться в цих межах, то напруга на клемах буде близько 12,7 В. При падінні щільності відбувається і пропорційне зниження різниці потенціалів на клемах акумулятора.

Особливо сильно цей показник може знизитися при наявності негерметичних місць в корпусі батареї, через які частина електроліту буде витікати. Відновити рівень електроліту можна буде за рахунок додавання дистильованої води.

Нормальна напруга автомобільного акумулятора.  Яке воно?

Як перевірити напругу акумулятора мультиметром

Заміряти робоча напруга на клемах акумулятора можна за допомогою вольтметром, який є однією з функцій мультиметра.

Акумуляторна батарея є джерелом постійного струму, тому перед початком вимірювальних робіт слід перевести прилад в положенні «DC». Також слід встановити обмеження по напрузі 20 В, щоб можна було зробити більш точні вимірювання.

Після правильної підготовки вимірювального приладу досить буде з’єднати чорний щуп з мінусом, а червоний – з плюсом АКБ, щоб прилад показав напругу постійного струму. Якщо переплутати щупи, то значення буде негативним.

Напруга зарядженого акумулятора автомобіля: яким воно має бути

Нормальні значення параметрів АКБ «треба знати в обличчя». За ним контролюється ступінь її зарядженості.

Якщо контроль взяти за звичку, то можна продовжити термін служби виробу і позбавити себе від зустрічі з наслідками його розрядки. Обговоримо допустимі цифри і способи їх виміру.

Також поміркуємо про причини відхилень і виробимо список дій по поверненню величин в прийнятні рамки.

Нормальна напруга повністю зарядженого акумулятора автомобіля і методи його виміру

Нормальна напруга автомобільного акумулятора.  Яке воно?

Вимірювання вольтажа проводиться вольтметром. Він зустрічається в складі мультиметра, в конструкції навантажувальної вилки і в асортименті додаткового бортового обладнання. Річ бездушна, але будучи приєднаної до АКБ, здатна викликати тривогу.

Без навантаження: що показує тестер при 100% заряді

12,6-12,7 Вольт при + 20 … + 25 ° C. Саме таке напруга повинна бути на акумуляторі автомобіля через 6 годин після повної зарядки від побутової мережі або стоянки з непрацюючим двигуном. При вимірах важливо від’єднати одну з клем і враховувати температуру акумулятора. Скажімо, при -10 … -15 ° C «напряжение» 12,7 В відповідає вже 75% заряду.

Відразу після відключення крокодилів зарядного пристрою різниця потенціалів трохи вище. Конкретної цифри немає. Наприклад, у AGM вона може бути в районі 13,8-14,8 В, у EFB і кальцієвого – 13,8-14,4 В.

Під навантаженням: що показує навантажувальна вилка при 100% заряді і чи варто взагалі їй довіряти

Все АКБ, які тримають більше 10В протягом перших 5 секунд, вважаються справними. Так, статус розмазаний, але точну ступінь розрядженого або зарядженості вилка без детального аналізу параметрів не скаже. Саме тому спиратися на показання приладу з додатковим опором не варто навіть при перевірці нового акумулятора перед покупкою в магазині.

Нормальна напруга автомобільного акумулятора.  Яке воно?

Залишається покладатися на реальні дані, які беруться з дослідів. Відомо, що звичайна батарея на 55 А * год вважається повністю зарядженої, якщо навантажувальна вилка видає 10,5 В, при цьому:

  • Напруга після зняття навантаження відновлюється до 12,66-12,7 В.
  • Температура навколишнього середовища – близько + 15 ° C.
  • Навантаження – 100 А.

На додаток до вольтажу: щільність електроліту зарядженої АКБ

З епохи дефіциту батарей відомо, що напруга зарядженого акумулятора автомобіля безпосередньо залежить від щільності електролітичної рідини. З тих пір нічого не змінилося. Електроліт – це як і раніше суміш сірчаної кислоти і дистильованої води, а ареометр – прилад №1 в комплекті юного акумулює.

1,26-1,28 г / см3 при + 20 … + 25 ° C. Така щільність хімічної речовини в кожній банці відповідає напрузі 12,6-12,7 В.

Подібне співвідношення показань ареометра і мультиметра говорить про те, що ємність джерела живлення відновлена ​​до 100%.

Говорячи науковою мовою, сульфат, що відкладається на пластинах при розряді в складі сульфату свинцю, повністю покинув електроди і прореагував з воднем, перейшовши в сірчану кислоту.

Взимку: яким має бути напруга повністю відновленого акумулятора автомобіля в мороз

12,9 В при -10 … -15 ° C. Ця різниця потенціалів відповідає 100% заряду АКБ. При мінусовій температурі хід електрохімічних реакцій сповільнюється і факти тому підтвердження:

  • При -30 ° C фактична ємність батареї становить приблизно 50% від зазначеної на етикетці.
  • Щільність електроліту – 1,28 г / см3. Напруга при -30 ° C – 12,4 В, а при + 25 ° C – 12,7 В.
  • При температурі нижче -25 ° C акумулятор перестає брати заряд від генератора.

У холодних регіонах прийнято додавати в електроліт сірчану кислоту, завдяки чому підвищується його щільність. При 1,30-1,32 г / см3 напруга акумулятора автомобіля на морозі має бути 12,9 В без навантаження (температура: -10 … -15 ° C). Збільшуючи концентрацію сірчанокислого компонента, не варто перевищувати 1,35 г / см3, інакше він почне роз’їдати пластини.

До відома. При розряді виділяється вода, і щільність електролітичної рідини падає, чому трапляється її замерзання при мінусових температурах. Лід коробить пластини, ніж виводить АКБ з ладу.

Нормальна напруга автомобільного акумулятора.  Яке воно?

Чим викликані відхилення від норми в 12,6-12,7 В

Глибока сульфатация пластин перешкоджає відновленню напруги без навантаження до нормальних величин. В цілому, це не єдиний її ознака:

  1. Зменшується щільність електролітичної рідини в банках.
  2. Акумулятор швидко розряджається і швидко заряджається.
  3. Пластини покриті білим шаром.

Великі сульфати не розчиняються в ході звичайного зарядного циклу з струмом 10% від ємності АКБ. Тому, час заряду від стандартного ЗУ скорочується, і електроліт швидко закипає.

Прогрес сульфатации викликаний зберіганням в розрядженому стані. Окремий випадок – використання в режимі хронічного недозаряд. Протистояти деструкції не здатні ні кальцієві, ні прогресивні батареї AGM і EFB.

Що робити, якщо різниця потенціалів нижче 12,6 В

  • Зарядити. 12,3-12,4 В. До цієї напруги можна розряджати акумулятор автомобіля без особливого для нього шкоди. Понад 60% ступеня зарядженості сульфатация протікає уповільненим чином. Для відновлення батарею рекомендується «поганяти» струмом до 10% від ємності протягом 6-7 годин. Якщо виріб часто заряджається і в автономному стані тримає норму, цікавтеся, чому АКБ швидко розряджається при просте.
  • Провести десульфатаціі. У незапущених випадках досить підключити десульфатірующім пристрій до клем АКБ на кілька днів і ємність відновиться. Спецприлад доріг, тому багато імітують його функціонал за допомогою звичайного зарядника і лампи з автомобільної фари.

Цікаві факти з експлуатації акумуляторних батарей

Скільки споживає стартер взимку, який мінімальний поріг вольтажа для його спрацьовування і скільки прокручувань він може зробити в -20 ° C, перш ніж сяде акумулятор? Як оцінити ступінь зарядженості АКБ тільки за допомогою мультиметра, і як часто користуватися зарядним пристроєм? Про все це розповідають експерти журналу.

Батарея і стартер

Максимальний пусковий струм електромотора стартерного механізму на передньопривідних ладах – не більше 400 А. Взимку, як правило, справа доходить до 350 А. Влітку потрібно менше – близько 200 А.

Якщо зробити послідовно 5 спроб запуску двигуна при -20 ° C, акумулятор сяде.
Результат отриманий при певних умовах:

  • Ємність АКБ – 60 А * год.
  • Виріб заряджена: при кімнатній температурі тестер показував 12,7 В.
  • Батарея ночувала на вулиці.
  • Тривалість 1 спроби безуспішного запуску – 10 секунд.
  • Машина – Lada Priora.
  • Масло – напівсинтетика Liqui Moly 10W-40.

До відома. Після відігрівання в приміщенні батарея частково відновлюється і здатна ще кілька разів покрутити стартер.

11,9 В без навантаження при температурі + 15 ° C – мінімальна напруга, при якому двигун ще може запуститися. Але ситуація небезпечна, оскільки при 11,9 В і нижче прогресує сульфатация.

Нормальна напруга автомобільного акумулятора.  Яке воно?

Мультиметр – акумулятор – ЗУ

Для оцінки ступеня зарядженості акумулятора розроблені таблиці, погоджує напруга на клемах з% заряду за шкалою від 0 до 100%. Критичним прийнято вважати 10,8 В. Це глибокий розряд. Звичайна батарея переносить не більше 2-3 таких граничних режимів.

Раз в два місяці при змішаному циклі їзди. Така періодичність підзарядки АКБ влітку, навесні і восени. Взимку частота збільшується до 2-3 тижнів при -10 ° C за бортом. При експлуатації при температурі нижче -25 ° C зарядка повинна проводитися 1 раз в 5 днів.

Яке має бути напруга автомобільного акумулятора, поради бувалих

Нормальна напруга автомобільного акумулятора.  Яке воно?

Двигун – це «серце автомобіля», тоді акумулятор це частина його нервової системи – це його спинний мозок. Від нормально функціонуючої батареї залежить робота електроприладів і звичайно пуск двигуна. Особливо критичний пуск в холодну пору. До зими акумулятор повинен бути підготовлений. Будь-діагност і досвідчений автолюбитель знає, що ключовий показник при діагностиці акумулятора – це його напруга.

Напруга – це фізична величина, значення якої дорівнює роботі ефективного електричного поля (що включає сторонні поля), яку здійснюють при перенесенні одиничного пробного електричного заряду з точки A в точку B.

Якщо говорити простими словами, то це накопичена енергія, яку акумулятор передасть стартеру при повороті ключа. Стартер цю енергію витратить, а генератор потім компенсує. Цей процес повинен проходити нерозривно. Водій повинен постійно стежити за величиною напруги. Щоб не заплутатися і зробити все правильно розглянемо все по порядку.

Нормальні показники з навантаженням і без

Нормальна напруга автомобільного акумулятора.  Яке воно?

Дуже важливо розуміти в який момент виробляти завмер: у спокої або під навантаженням.     Це принципово різні величини. Перш за все розглянемо номінальне і фактичне напруга в спокої зарядженого АКБ без навантаження.

  • Номінальна (в спокої) має бути 12,6 – 12,7 В. Дана цифра прописана в паспортах та інструкціях до акумуляторів майже будь-якого виробника і вона говорить про повну справність і нормальної роботи батареї.
  • Фактичне (в спокої) дещо відрізняється від номінального. На ділі діапазон коливається в межах від 12,4 до 12,8 В.

При вимірах напруги акумулятора в спокої величина може піднятися до 13,2 В. Така картина виникне, якщо заміряти відразу після зарядки, тому необхідно почекати 30 хвилин і повторити завмер. Тоді ви побачите реальний показник.

Найчастіше 12,6 вольт – це те яким має бути напруга нормального АКБ.

Важливо! Якщо заряд акумулятора в спокої впали нижче 12 В – це говорить про низький заряд АКБ і необхідно терміново поставити батарею на зарядку.

Тепер розберемося з напругою акумулятора під навантаженням. Для чого вона потрібна і які нормативи?

Порада

Навантаження на акумулятор потрібно для перевірки працездатності АКБ. Нормативне напруга може винести будь-яка АКБ, а ось уже навантаження далеко не будь-яка. Якщо навантажити батарею, то напруга зміниться.

Перевірка ця дуже проста. Спеціальним приладом навантажуємо акумулятор.

Це цікаво: Характеристика батарейки CR2025

Навантаження повинна бути майже в два рази більше ємності батареї . Наприклад, якщо Ваш акумулятор має ємність 80 А / ч, навантажуємо його на 160 ампер.

Навантаження дається на 5 секунд (максимум)! Напруга має вийти вище 9 вольт . Якщо заряд падає нижче цієї межі – це значить акумулятор розряджений, або його подальша експлуатація неможлива. В цьому процесі є один нюанс.

Після навантаження, напруга повинна наблизитися до норми приблизно за 5-6 секунд.Нормальна напруга автомобільного акумулятора.  Яке воно?

Щоб дізнатися в якому стані акумулятор, потрібно повторити весь процес після зарядки. Якщо з другого разу величина піднімається до 9 вольт і вище, значить АКБ в нормальному стані, але був розряджений.

Визначення рівня зарядженості

Вимірювання напруги АКБ проводиться мультиметром (також підійдуть вольтметр або навантажувальна вилка). Для того щоб заміряти напругу (неважливо під навантаженням або в спокої) необхідно перевести регулятор мультиметра в режим «U» і притулити щупи приладу до клем акумулятора. На дисплеї відобразитися результат виміру.

Як писалося вище – завмер можна виробляти в спокої і під навантаженням. У першому випадку, а також, в разі, якщо ми беремо навантаження з зовнішнього приладу – електричні ланцюги повинні бути розімкнуті, запалювання відключено.

Перевірка напруги акумулятора під навантаженням за допомогою бортової мережі автомобіля – небажана, тому що мережа підключена не прямо до батареї. Тому тут можуть бути похибки вимірювань і неточності.

Важливо!   Навантажувальна вилка  повинна використовуватися строго відповідно до полюсами  (плюс або мінус). А ось при замірах вольтметром або мультиметром можна не звертати увагу на полярність щупів і клем акумулятора.

Крім напруги, є ще рівень зарядженості акумулятора Ці дві величини нерозривні між собою. Знаючи нормальне і фактичне напруга батареї, ми можемо визначити до якої міри вона заряджена, чи потрібно заряджати ще. Розглянемо як перевірити рівень заряду акумулятора.

Таблиця зарядженості

Дана таблиця допоможе визначити стан акумулятора та ступінь його зарядженості.

напруга АКБ Ступінь зарядженості АКБ
12,6 вольт і вище 100%
12,5 вольт 90%
12,42 вольт 80%
12,32 вольт 70%
12,2 вольт 60%
12,06 вольт 50%
11,9 вольт 40%
11,75 вольт 30%
11,58 вольт 20%
11,31 вольт 10%

Визначити рівень заряду по напрузі не важко. Як видно з таблиці – при зниженні напруги до 12,06 вольт, можна говорити про розрядження акумулятора наполовину. Якщо напруга падає до 11,31 вольт, значить він заряджений всього лише на 10%.

Падіння напруги нижче говорить про його повному розряді. Навпаки, якщо заряд акумулятора 12,6 вольт і вище, значить він заряджений повністю і підзарядка не потрібно.

Напруга в 12,5 – 13 вольт – саме те, до якого і потрібно заряджати.

Це цікаво: Як зарядити акумулятор автомобіля без зарядного пристрою

Нужно помнить что эти данные актуальны только для классических свинцово — кислотных АКБ, заряженность EFB, AGM, GEL и прочих, технологичных батарей требуется проверять по другим таблицам. К примеру вольтаж полностью заряженного EFB аккумулятора равен 16, вольт.

Нормальное напряжение аккумулятора автомобиля: проверка акб

Какое напряжение должно быть на аккумуляторе, не всегда знают даже опытные водители.

А ведь от качественной работы блока питания зависит не только запуск двигателя автомобиля, но и функционирование звуковой системы, подсветки, сигнализации, остальных потребителей напряжения.

Вся бортовая сеть современных машин зависит от нормально заряженного аккумулятора. Но какие показатели считаются приемлемой нормой?

Нормативные требования заряда батареи

До найважливіших аспектів робочого стану автомобільного блоку живлення належить напруга. Проаналізувавши його показники, розраховують кількість заряду в акумуляторі і, відповідно, його працездатність.

Напруга АКБ, що складається з шести окремих банок (найбільш поширений вид блоків живлення), в ідеалі знаходиться в межах 12,6-12,9В. Деякі виробники автомобільних джерел живлення запевняють, що їх продукція може видавати 13-13,2В, що також вважається допустимим. На практиці напруга в легкових машинах становить 12,2-12,5В, що свідчить про неповну заряді.

Ще менше значення вказує на те, батарея розряджена. Її можна використовувати без якихось наслідків за умови, що напруга не опуститься нижче 12 В.

Якщо вироблені вимірювання покажуть таку цифру, акумулятор необхідно зарядити, інакше його використання погано відобразиться на стані джерела живлення.

При низьких показниках зарядки збільшується сульфатация пластин, що супроводжується зменшенням ємності батареї.

Але навіть якщо вимірювальний прилад показує таке мале напруга, мотор автомобіля запускається. В робочому стані батарея за допомогою генератора при заведеному моторі поверне собі повний заряд.

Зверніть увагу

Багатьох водіїв цікавить, скільки вольт повинен показувати акумулятор, щоб його категорично заборонялося експлуатувати. Мінімальним значенням є напруга в 10,8 В.

Всі показники, менші за цю цифру, свідчать про глибоку розряді джерела живлення. Таке значення дуже небезпечно для необслуговуваних акумуляторів.

Розрядившись повністю 2-3 рази, вони швидко виходять з робочого стану.

Не варто проводити вимірювання показників напруги блоку харчування відразу після відключення зарядного пристрою, а почекати хоча б годину.

Ще одним аспектом, пов’язаним з нормативними показниками вольтажа автомобільних джерел живлення, є його величина на висновках агрегату, що не підключеного до машини. Дана величина відома як ЕРС і вимірюється в тих же вольтах.

Перегляньте відео про перевірку напруги АКБ. На практиці ЕРС нічим іншим, як робота, що витрачається на пересування плюсового заряду між висновками акумулятора. ЕРС спостерігається на висновках навіть тоді, коли струм не протікає по ланцюгу.

Якщо після повної зарядки блоку живлення на його висновках фігурує показник в 12,6В, то після установки батареї під капотом і подальшого виміру напруги цей показник падає до 12,4-12,5В.

Знаючи, скільки повинен показувати заряджений акумулятор, немає причин для занепокоєння.

Рівень заряду акумулятора визначають і контролюють не тільки за показниками вольтажа, але і вимірюванням щільності електроліту.

Під час підзарядки випаровування води призводить до збільшення показників кислоти, від рівня якої збільшується щільність електроліту.

На зарядженому до 100% блоці живлення її показники повинні становити 1,27-1,29 грам на кубічний сантиметр. Щільність вимірюють спеціальним пристроєм – ареометром.

важливо

Процедура твори виміру виглядає так: прилад опускають в заливний отвір блоку живлення, за допомогою груші роблять забір електроліту в колбу таким чином, щоб поплавок вільно рухався. Потім за шкалою пристрої знімають показник щільності відповідно до верхнім рівнем електроліту. Показники безпосередньо залежать від температурних умов утримання і роботи акумулятора.

Недосвідчених автомобілістів часто цікавить питання, скільки ампер повинен показувати повністю заряджений акумулятор. В амперах вимірюють вольтаж, а силу струму, через що навіть на 100% заряджений джерело живлення в стані спокою не покаже жодних ампер, оскільки між клемами струм не протікає.

Причини зниження напруги в АКБ

Напруга на акумуляторі зменшується в тих випадках, коли:

  • батарея грунтовно вичерпала відведений їй ресурс;
  • вийшов з робочого стану автомобільний генератор, не дозволяючи джерела живлення зарядитися під час руху;
  • відбувається витік струму;
  • після зарядки збільшені навантаження на автомобільну електричний ланцюг.

Більшість з цих причин можна легко виправити, після чого нормальна напруга акумулятора автомобіля буде навіть в тих випадках, коли джерело живлення експлуатується не один рік. Лише коли термін служби блоку живлення закінчився, то такому агрегату нічим не можна допомогти.

У деяких випадках винуватцями розрядки блоку живлення є самі автомобілісти. Експлуатуючи машину поїздками на близьку відстань, вони не дають можливості батареї відновитися повністю.

Нещільно закривши двері і не зачинивши багажник, забувши вимкнути фари, вони сприяють тому, що навіть на стоянці батарея продовжує працювати, зменшуючи свій заряд.

Включені лампочки та інші пристосування, що вимагають витрати заряду, за кілька годин можуть розрядити акумулятор до нуля.

Перед тим, як проводити додаткову (планову) зарядку батареї або задуматися над покупкою нового агрегату, необхідно провести візуальний огляд агрегату, виміряти силу струму, щільність електроліту і визначити напругу в ньому. Важливо враховувати показники приладів при роботі блоку живлення без навантаження і з додатковим навантаженням, зважати на умовами зберігання і експлуатації.

Як і чим перевіряють потрібний рівень заряду?

Заміряти напругу на джерелі живлення, вдаючись до допомоги бортового комп’ютера машини, вкрай небажано, оскільки він часто може показувати помилкові дані. Різнобій показників відбувається тому, що вольтметр пристосовують не безпосередньо до батареї, а це призводить до можливих втрат, показуючи цифри набагато менше, ніж безпосередньо на блоці живлення.

Напруга автомобільного акумулятора бажано вимірювати з використанням мультиметра або вольтметра, спорядженого вилкою навантаження.

Використовуючи перший прилад, необхідно виставити його в режим для вимірювання вольтажу. Потім до висновків блоку живлення прикладають щупи пристрої (полярність особливого значення не має) і заміряють показник напруги.

Мультиметр коштує недорого і надійно служить в тих випадках, коли необхідно провести роботи з установкою, обслуговуванням і профілактикою автомобільного електрообладнання.

Порада

В інструкції до використання приладу вказані таблиці, що дозволяють визначити рівень зарядки.

Використання навантажувальної вилки (приладу з вольтметром, двома контактами, ручкою і додатковим опором) для того, щоб визначити напругу на клемах акумулятора, допоможе вивчити реальний стан блоку живлення. В даному випадку вимірюється вольтаж з опором в замкнутому ланцюзі. Вилка створює імітацію навантаження на батарею, яку можна порівняти із запуском мотора.

Перевірка напруги АКБ.

Перед використанням даного пристрою необхідно прибрати всю грязь з корпусу батареї, гарненько протерти його і очистити клеми (для цього можна використовувати дрібнозернисту наждачний папір).

Насамперед для такого тесту блок живлення необхідно зарядити до максимуму, після чого клеми вилки підключають до висновків батареї і подають навантаження в проміжку 5 секунд. На останній секунді засікає свідчення вольтажа на шкалі вольтметра.

Якщо прилад покаже цифри нижче 9 вольт, то перевірку АКБ більше виробляти немає необхідності – таке джерело живлення необхідно замінити.

Показники напруги акумулятора під навантаженням повинні складати 10-10,5В. Після від’єднання приладу напруга батареї трохи збільшиться.

Така перевірка демонструє працездатність блоку живлення, оскільки нормальне напруга можуть витримати практично всі АКБ, а навантаження вказує, яка з них «дохла». Вилка створює навантаження, в два рази перевищують показники від номінальної ємності акумулятора.

Якщо без додаткового навантаження джерело живлення демонструє показники вольтажу повністю зарядженого блоку живлення, а після приєднання навантажувальної вилки сильно «просідає», то це свідчить про якусь несправність в батареї (короткому замиканні, сульфатации та інших факторах). Розібравшись з причиною, несправність треба усунути або купити новий агрегат, щоб старий акумулятор одного разу не підвів.

Зимові особливості показників напруги на блоках харчування авто

Багато водіїв скаржаться на те, що в холодну пору року в джерелі живлення при непрацюючому двигуні знижуються всі його параметри, і машина не заводиться. Завбачливі власники чотириколісних транспортних засобів забирають батарею на ніч з вулиці в тепле приміщення.

Справа не в тому, що на морозі відбувається розрядка акумулятора, а в тому, що при мінусових температурах змінюються показники щільності електроліту, чому зменшується рівень вольтажа.

У повністю зарядженого акумулятора збоїв в роботі не буває навіть в сильні морози.

У розрядженою батареї стан електроліту залежить від температури замерзання, що призводить до проблем з запуском і нормальною роботою двигуна.

Зверніть увагу

Зниження температури уповільнює хімічні реакції в корпусі агрегату, з кожним градусом нижче нуля йде приблизно 1% максимального заряду, внаслідок чого зменшується і вольтаж.

Для тестування акумуляторів в мінусових умовах використовують так званий «холодний старт». Спочатку вимірювання проводять при -18 ° С (таку температуру більшість блоків живлення витримують без проблем), а потім при – 29 ° С.

Нормальна робота блоку живлення залежить не від напруги, а від енергії віддачі. Тобто, чим нижче показники опору, тим легше току протікати всередині корпусу.

У сучасних типах акумуляторів показники опору знімають за допомогою спеціальних домішок, які додають в пластини, а також шляхом збільшення максимальної контактної площі електроліту і пластин.

Максимально зарядженій батареї не страшні будь-які морози. Але взимку показники того, якою має бути зарядка авто, необхідно знімати хоча б раз в 7-10 днів.

Знаючи, яка напруга має бути на акумуляторі, необхідно пам’ятати, що виміри напруги бажано проводити раз на місяць, щоб оберегти батарею від небажаних наслідків. Перевірити акумулятор можна не тільки на СТО, але і в домашніх умовах.

Цікаві відео про норму зарядки акб

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…