Якщо відбувається зменшення рівня тосола, але не помічені патьоки рідини зовні, значить у наявності його потрапляння в мастило двигуна.

Те, що тосол йде в масло – погане явище, так як відбувається втрата мастильних властивостей, збільшується навантаження на двигун, що приводить до його виходу з ладу. Цьому сприяє один з компонентів тосола – гліколь.

Його хімічні властивості провокують утворення постійно зростаючого потенціалу, який блокує якісні показники масла.

Список причин, чому тосол потрапив в масло

Поява тосола в маслі: які ознаки

Перше, що повинен потурбуватися автомобіліст, коли помітив, що зменшується охолоджуюча рідина – це де вона накопичується або куди в підсумку потрапляє.

Звичайно, якщо немає явних слідів витікання тосола під транспортного засобу (під ним сухо), але при цьому рідина зникає, значить слід звернути увагу на ознаки, які показують, що в масло потрапляє тосол.

Наявність таких ознак дозволяє швидко визначити чому різко змінюється рівень охолоджувальної рідини.

Список причин, чому тосол потрапив в масло

На щупі рівня масла видно тосол

Нерівномірно працює двигун при холостому ході. Машину троит.

  1. При перевірці рівня масла, щуп виявився з краплями тосола.
  2. Верхній показник рівня рідини швидко прагне до мінімального.
  3. Виявлення невластивих патьоків тосола під головкою.
  4. У розширювальному баку, при підвищених обертах, спостерігаються повітряні бульбашки.
  5. Візуально спостерігаються масляні патьоки на зовнішній стіні розширювального бачка.
  6. Помітні сліди від охолоджуючої рідини на картері.
  7. Зміна кольору тосола. За кілька місяців він стає значно темніше і тьмяніє, аж до чорного.
  8. При огляді свічок запалювання і їх посадочних канавок виявляються сліди охолоджуючої рідини.
  9. Збільшення концентрації вихлопу – чадний газ в розширювальному бочці перевищує допустимий вміст.
  10. У піддоні накопичується рідина, що охолоджує.

Коротко про причини потрапляння тосола в масло двигуна

Список причин, чому тосол потрапив в масло

мікротріщини ГБЦ

Водії з досвідом, відразу ж зможуть вказати на причину чому тосол в маслі, але не так все просто, як може здатися на перший погляд. Перше про що вони заговорять – це головка блоку циліндрів. Перш за все – це прогорание прокладки.

Такий пробій направлений або в зовнішнє середовище за межі блоку, або у всередину його. Коли прогар стався в напрямку моторного відсіку, то він видно відразу по потік.

Крім цього існує ще ряд причин чому масло потрапляє в тосол, такі як:

  • Мікротріщина в блоці циліндрів
  • Деформація головки, яка викликана перегрівом, довгої експлуатацією або перетяжкой болтів.
  • Корозійні явища в гільзах циліндрів.

Всі ці проблеми переборні за допомогою автосервісів, токар розточник, фрезерувальників. Важливо знати, якщо прокладка вигорає зсередини блоку, то визначити таку несправність значно важче. Для того, щоб це виявити цю поломку, автомобіль обов’язково оглядати кожен день і звертати увагу на найменші зміни в його роботі.

Виявлений вчасно тосол в маслі не заподіє важких наслідків. Ось чому так важливо проводити візуальний огляд щодня всіх доступних агрегатів і систематично обслуговувати машину у фахівця.

Якщо тосол потрапив в масло: що робити

Коли точно встановлено, що в маслі виявився тосол, то залишається з’ясувати джерело цього явища. Як тільки буде зрозуміло який фактор вплинув, необхідно негайно звернутися в автосервіс. Для цього головку блоку зазвичай знімають самостійно і віддають майстру для ремонту.

Можлива поява масла безпосередньо в тосоле

Список причин, чому тосол потрапив в масло

темний тосол

Але виникає ситуація, коли охолоджуюча рідина починає темніти, в ній спостерігаються маслянисті плями. При цьому виникають проблеми в експлуатації автомобіля. В цьому випадку необхідно з’ясувати і усунути причину чому масло потрапляє в тосол.

Фактично, найчастіше це відбувається через утворення тріщин в різних механізмах, які завжди можна самостійно її виявити. Вони виявляються в частині контурів, прокладок, і в тих місцях, де розташовуються конструкції, які утримують масло.

Якщо відразу не вирішити проблему, то загубиться багато моторного масла і антифризу. Для того, щоб позбутися від причини, необхідно злити обидві рідини і промити кожен бак, потім заповнити наново. Якщо ж ми усувати цей дефект, то подальша експлуатація автомобіля спровокує пошкодження втулки і призведе до інших більш дорогим поломок.

Є ще одна досить вагома причина того звідки масло в тосоле – це технічне пошкодження або розгерметизація трубок. В наслідок чого виникає перетікання масла в охолоджуючу рідину і назад.

Визначити такий технічний дефект можливо самостійно. По-перше, при відкритті бочка охолоджувача мастила або радіатора, будуть видні маслянисті сліди. У той же час, якщо відбулося у відповідь потрапляння антифризу, то масляниста частина стає світлішою. Набуває сіруватого відтінку.

Список причин, чому тосол потрапив в масло

В тосол потрапило масло

По-друге. Як тільки стало зрозуміло, що відбувається досить швидка зміна рівня рідини, необхідно зняти кришку з піддону і злити рідину. Слід звернути увагу, що саме поллється спочатку. Якщо це буде водяниста частина, то отже тосол пішов в масло. Якщо разом з ним випливає масляниста рідина – отже масло проникло в антифриз.

Щоб зробити таку нехитру процедуру, необхідно дати можливість транспортному засобу відстоятися не менше 10 – 12 годин. Зазвичай проблема довго не проявляється. Помітити її вкрай складно, тому важливо звертати пильну увагу і реагувати на будь-які звуки, які викликають сумнів. Коли ж дефект виявлений, то його слід усунути негайно.

Існує ряд профілактичних заходів, які полегшують визначення звідки масло в тосоле. Для цих цілей в мастильний матеріал вводять специфічну добавку. Вона має більш світлий колір, ніж основний компонент. Використання цієї суміші в значній мірі полегшує власникові визначення місця витоку і буде сприяти збільшенню терміну служби автомобіля.

Причини і ознаки попадання антифризу в двигун

Автомастила і охолоджувач мають різне призначення і не повинні змішуватися. Однак іноді відбувається потрапляння тосола в масло (і навпаки). Через це мотор починає неправильно функціонувати.

Список причин, чому тосол потрапив в масло

Щоб запобігти негативним наслідкам попадання тосола в масло, своєчасно виявивши неполадку, потрібно розуміти, які ознаки наявності охолоджувача в мастилі.

Чому охолоджувач потрапляє в автомасло

Причини, за якими тосол пішов в масло, можуть бути наступними:

Прогоріла накладка. Переможе головки циліндрового блоку і циліндрів є накладка з металу. Великі температури в камері згоряння і охолоджувач збільшують зношування цієї запчастини. Якщо правильно експлуатувати машину, накладка прослужить приблизно сто тисяч кілометрів. Однак при постійних перегревах або заливці низькоякісного охолоджувача деталь деформується, охолоджувач йде в мастило.Список причин, чому тосол потрапив в масло

Тріщинки. Працюючи, двигун нагрівається і остигає. Через це метал тріскається. Крізь тріщини охолоджувач потрапляє в мастильний комплекс. Негативний вплив збільшується, якщо запускати мотор в низькотемпературних умовах.

Деформувалася блокова головка. Дана проблема з’являється після ремонту мотора (якщо знімали головку). Зважаючи на це капітальний ремонт потрібно доручати фахівцям.

Бракована накладка. Навіть серед нових запчастин зустрічаються низькоякісні вироби. Замінивши деталь на браковану, неполадку ви точно не усунете.

Купуйте запчастини лише в надійних торгових точках. Чи не вдавайтеся до послуг автосервісів, в яких працюють співробітники, чия кваліфікація викликає сумніви.

Автомастила в антифризі

Буває і навпаки. Коли автомобілісти бачать сліди мастила на стінах розширювального бака, вони задають собі питання: «Чому масло в тосоле?». Автомастила з мастильного комплексу якось виявляється в системі охолодження, при цьому з масляною рідиною все нормально. Її обсяг, відтінок, в’язкість не змінюються.

Навчені досвідом водії в подібних ситуаціях кажуть: «Кінець циліндровому блоку». Зазвичай ці слова відповідають дійсності. Через тріщину в блоці частина мастила потрапляє в охолоджуючий комплекс, згортається там. Утворюється емульсія. Замінити циліндровий блок своїми силами практично неможливо. Необхідно звертатися до спеціалізованого сервісного центру.

Ознаки потрапляння антифризу в автомасло

Як визначити, що тосол потрапив в мастильний комплекс? Зрозуміти це можливо за такими ознаками:

Підвищилася кількість мастильної рідини, зменшився рівень охолоджувача. Якщо розширювальний бак швидко порожніє, при цьому протікання відсутні, подивіться на щуп. Швидше за все, рідина вже пішла за максимальну позначку.Список причин, чому тосол потрапив в масло

  1. Відтінок мастила змінився з коричневого на більш темний. Зверніть особливу увагу на цей показник, якщо не так давно поміняли нафтопродукт.
  2. Автомастила має неоднорідну консистенцію. Взаємодіючи з охолоджувачем, масляна рідина стає схожою на емульсію.
  3. Змінився колір вихлопів. Коли охолоджувач згорає, вихлопні гази стають світлими. Влітку цей показник неможливо не помітити.Список причин, чому тосол потрапив в масло

Погіршився функціонування силового агрегату. Він починає «троить», так як емульсія засмічує маслоканали, перешкоджає правильній роботі двигуна.

Якщо ви виявили, що охолоджувач йде в мастило, вимкніть мотор і з’ясуйте причину витоку. В іншому випадку вам, ймовірно, доведеться капітально ремонтувати двигун внутрішнього згоряння.

Які дії зробити?

В першу чергу з’ясуйте, чому тосол став витікати в автомасло (як дізнатися причину, було написано вище). У більшій частині випадків потрібно поміняти накладку, перевіривши моторні запчастини.

Якщо блокова головка в нормальному стані, не має помітних тріщин і раковин, то ремонт обійдеться недорого. При наявності сильної деформації потрібно поміняти зношених деталь.

Пам’ятайте, що ремонтувати зламану блочну головку безглуздо. Простіше замінити її на іншу.

Зверніть увагу

Після того як усунете основну причину, повністю промийте охолоджуючий і мастильний комплекс. Знадобиться розібрати патрубки, очистити маслоканали. Це досить складно. Суміш охолоджувача і мастила не так просто усунути з запчастин. Використовуйте промиваючі кошти, за допомогою яких мотор чиститься від різноманітних забруднень.

Кисле масло в тосоле негативно позначається на роботі движка. Закоксовуються підшипники, мастило відкладається на запчастинах, посилюється корозійне вплив. Якщо ігнорувати проблему, відбудеться заклинювання силового агрегату, знадобиться робити капітальний ремонт.

Купуючи транспортний засіб, приготуйтеся до того, що ТО знадобиться проводити власноруч. Всі рекомендації написані в експлуатаційному керівництві. Зрозумівши, як влаштований автомобіль, ви навряд чи наллєте тосол в мастильний комплекс.

Подібні знання приходять з досвідом. Чим досвідченіший водій, тим більше процедур він може виконувати самостійно. Це дає можливість економити власні кошти, так як не потрібно платити за роботу співробітникам автосервісу.

Щоб ваш транспортний засіб прослужило вам по максимуму тривалий термін, дотримуйтесь тим рекомендаціям, які прописав автовиробник в експлуатаційному керівництві.

Заливайте в мотор лише ті витратні матеріали, які оптимальні для вашого силового агрегату. Якщо ви не впевнені у виборі оптимального охолоджувача / автомастила, зверніться до досвідченого водія або до співробітника сервіс-центру.

Грамотне технічне обслуговування авто є гарантією довгої експлуатації машини.

Тосол в моторному маслі

Така неприємність, як потрапляння антифризу в масло – нерідке явище. Вона може трапитися в автомобілі будь-якої марки і не залежить від виду використовуваного палива. Способи і причини різні. Тут міг зіграти роль і людський фактор і технічні неполадки.

Найбільш поширені фактори, за якими можна зрозуміти, що тосол потрапив в масло

Існують деякі ознаки попадання антифризу в мастильну рідину. Як визначити і виявити тосол в маслі:

  • Зменшення кількості антифризу, за умови, що він не випливає з автомобіля.
  • Двигун троїть, мотор працює нерівномірно.
  • Білясті сліди тосола на щупі.
  • При відкриванні клапанної кришки видно, що вона біла зсередини. А також білі плями є всередині колби.
  • Візуально спостерігаються бульбашки повітря в розширювальному бачку на великих оборотах двигуна. На поверхні патьоки мастила.
  • На картері, свічках запалювання, під головкою, в піддоні видно тосол.
  • Висока концентрація вихлопних чадних газів. Колір вихлопу – білий, більше схожий на пар.
  • Мастило швидко темніє.

Список причин, чому тосол потрапив в масло

Чому тосол потрапляє в мастильну рідину

Якщо тосол або його сліди виявлені, потрібно зрозуміти шлях, по якому він потрапляє в мастило і усунути несправність.

Деякі можливі причини:

  • Зношена, пробита, деформована прокладка головки блоку циліндрів. Для тосола немає перепони, щоб протекти в мастило. Це явно буде спостерігатися на свічках запалювання. Вони будуть в білястих податках антифризу.
  • Неякісна установка прокладки головки блоку циліндрів. Недостатньо сильно затягнуті болти головки або навпаки, перетягнуті.
  • Відсутність герметичності теплообмінника.
  • Деформація головки через важких умов експлуатації, перегріву.
  • Поганої якості антифриз. Міг замерзати при невеликих негативних температурах. Після відтавання, така рідина призводить до деформації головки блоку. А також використання неякісної рідини призводить до того, що гільзи циліндрів іржавіють, руйнуються.
  • Забитий або неправильно встановлений рідинний насос.

Список причин, чому тосол потрапив в масло

Що робити, якщо антифриз потрапив в масло

Залежно від того, як антифриз потрапив в масло, існують певні, конкретні для кожного випадку шляхи усунення неполадок.

Зношена прокладка головки блоку циліндрів Демонтувати і встановити головку блоку. Поміняти прокладку ущільнення.
Пробита прокладка ГБЦ. Тріснула перегородка масла від антифризу. Ремонт тріщини.
Деформована прокладка. Заміна внутрішньої частини деформованої головки, що прилягає до мотору.
Погано встановлена ​​прокладка. Перевстановлення, якісна затягування болтів.
Антифриз низької якості. Заміна рідини на якісну. Ремонт, заміна прокладок і циліндрів.
Неправильно встановлений рідинний насос. Перевстановлення насоса.

Які наслідки для мотора при проникненні антифризу в масло

Тосол – це рідина, змішана з концентрованими добавками чиста вода. Добавки не дають воді замерзати при низьких негативних температурах.

Антифриз, потрапляє в масло, і призводить до того, що його мастильні, захисні властивості різко змінюються. Присадки, що роблять масло унікальним матеріалом, здатним запобігати двигун від сухого тертя, що забезпечують оптимальну працездатність мотора при різних температурах навколишнього середовища, руйнуються.

Список причин, чому тосол потрапив в масло

В результаті двигун досить швидко зношується. Охолоджуючий антифриз, перебуваючи в маслі призводить до того, що наслідки для мотора можуть бути катастрофічними. Може з’явитися стукіт в колінчастому і розподільчому валі. Він з’являється в результаті видалення фрикційного шару вкладишів.

При розгляді під збільшенням мікроскопа, на вкладишах видно білі кульки солі. Саме вони і є причиною стирання і корозії вкладишів. Утворюються вони в результаті хімічної реакції взаємодії присадок мастила і добавок тосола.

Під час робочого режиму масло розігрівається і прискорює реакцію.

Ще однією причиною виникнення неполадок в двигуні є те, що масляні присадки краще розчиняються у воді, ніж в маслі. Тосол має водну основу. Навіть мала його кількість знищує великий відсоток присадок. Таким чином, масляна основа перестає мати заявлені виробником захисні властивості. Ось чому тосол небезпечний для мастильної рідини.

Потрапляючи в масло охолоджуюча рідина, антифриз, з часом призводить до капітального ремонту двигуна, якщо вчасно не усунути причину проникнення. Навіть десяті частки відсотка охолоджуючої рідини в маслі, дуже небезпечні для мотора.

Щоб своєчасно помітити і усунути такого роду несправність, а також побачити протікання, можна покрити двигун срібною фарбою, що не боїться високих температур.

Чому і яким чином масло потрапляє в тосол?

Однією з проблем власників машин може стати потрапляння моторного масла в охолоджуючу систему автомобіля, і навпаки. У нормі і моторне масло, і охолоджуюча рідина циркулюють по колам замкнутого типу і перемішуватися між собою ніяк не можуть. Виявлений тосол в маслі і масло в антифризі – результат подібних несправностей.

Список причин, чому тосол потрапив в масло

діагностика несправності

Це можуть бути тріщини в контурах або пробита прокладка. Від того, де саме виникла витік, буде залежати складність подальшого ремонту і понесені у зв’язку з цим фінансові витрати.

Зазначена проблема, як не дивно, найчастіше виникає в нових автомобілях виробництва американського автопрому, а часом автовласники стикаються з нею після відвідування станцій технічного обслуговування.

Подібна несправність при своєчасному виявленні здатна привести до втрат тосола і масла.

важливо

Їх доведеться повністю злити, а потім залити нові. І це найкращий результат для автолюбителя.

Якщо продовжити експлуатацію автомобіля, не усунувши проблему, можна стерти втулки розподільного вала, спровокувати поломку колінчастого і плавно прийти до подальшого капітального ремонту двигуна автомобіля. З урахуванням серйозності наслідків подібної несправності важливо вчасно виявити причини, чому масло і тосол змішуються.

Тосол в маслі або потрапляння самої мастила в антифриз найчастіше виявляються випадково, наприклад, при відкритті кришки радіатора або розширювального бачка охолоджувача масла.

У тосоле при цьому чітко видно масляні розводи і частинки мастила, а характерні ознаки попадання рідини в мастило – це зміна кольору останньої на світло-сірий і поява відомих кульок тосола, плаваючих в масляному розчині.

Виявити тосол в маслі можна й іншим шляхом. Як відомо, вода і масло мають різну щільність, а тому, помітивши зміну рівня мастила в автомобілі, просто викрутити пробку з піддону і перевірте, що поллється першим. Якщо вода, значить, охолоджуюча рідина проникає в масляний контур двигуна. Подібну процедуру слід проводити після того, як автомобіль постояв протягом 10 годин.

Іноді виявити несправність при наявності проблеми змішування масла і антифризу складно. Щоб знизити тимчасові втрати і трудовитрати, в моторне масло доливається спеціальна світиться добавка.

Завдяки цій домішки знайти місце витоку або тріщини стає простіше. Полегшити собі або майстрам роботу з діагностики ви можете, якщо будете утримувати свій автомобіль і його двигун в чистоті і порядку.

У чистому двигуні помітити місця витоків рідин ви зможете швидше.

Поломка охолоджувача масла

Система охолодження масла необхідна автомобілю, щоб підтримувати мастило в комфортному для роботи машини температурному режимі.

Якщо пошкоджуються трубки маслоохладителя і відбувається розгерметизація цієї системи, масло поступово починає потрапляти в охолоджуючу рідину.

Перший сигнал до того, що проблема вашої поломки саме в маслоохолоджувачі, це поява масла з бульбашками в охолоджуючої рідини.

Порада

В цьому випадку необхідно зняти з маслоохладителя патрубки, промити їх і з’єднати між собою. Повністю очистити потрібно і розширювальний бак системи. Після цих маніпуляцій рідина заливається заново.

Через невеликий проміжок часу після повторного запуску автомобіля потрібно перевірити, зникла проблема чи ні.

Якщо так, то ремонт вам обійдеться трохи дешевше, так як доведеться зайнятися виключно охолоджувачем.

Список причин, чому тосол потрапив в масло

Знявши охолоджувальну систему, слід грунтовно перевірити всі трубки і при наявності тріщин заварити їх. Цю частину роботи слід довірити професіоналам. Неякісний ремонт, в результаті, обійдеться вам ще дорожче. Найчастіше в місця утворення тріщин маслоохладителя просто вставляють відповідного діаметру мідні трубки.

Часом масло потрапляє в тосол з вини співробітників СТО. Якщо подібна неприємність була виявлена ​​вами після відвідин станції, варто перевірити, чи не підлили чи в охолоджувальну систему вашого автомобіля моторне масло. Для цього рідину з маслоохладителя повністю зливається, а сама система ґрунтовно промивається. У фінальній частині роботи вам просто потрібно залити в двигун новий антифриз.

Обов’язково врахуйте, що у легкових автомобілів фільтр теплообмінника масляний. При діагностованою несправності розглянутого контуру двигуна обов’язково потрібно замінити і фільтр.

Поломка головки блоку двигуна

  1. Ця причина несправності автомобіля вже буде на порядок серйозніше, ніж поломка маслоохладителя. Головка і блок – це дуже важливі місця моторного відсіку, адже саме тут знаходяться циліндри, камери згоряння та інше.
  2. З внутрішньої сторони головка омивається маслом, а з зовнішньої частини по контурах вона охолоджується тосолом. Тиск масла при цьому вище, ніж тиск в охолоджувальній системі, а тому мастило через тріщини може потрапити в тосол.
  3. Металевий корпус, за допомогою якого контури систем відділені одна від одної, має отвори. У них встановлені прокладки, які в нормі запобігають змішання тосола і масла, і саме вони можуть дати подібну витік. Причин тому кілька.
  4. Перший з можливих варіантів – це роз’їдання самої прокладки при змішуванні охолоджуючих рідин.
  5. Через незнання або недосвідченість автолюбителі іноді можуть долити в систему охолодження антифриз іншої марки або іншого виробника, замість повної його заміни.
  6. Така економія, в результаті, обходиться дуже дорого, оскільки рідини можуть містити різні присадки, і при вступі один з одним в реакцію вони утворюють згубну для двигуна суміш.
  7. Саме хімічний розчин і під’їдають прокладки головки блоку, утворюючи тріщини, а іноді призводить до утворення останніх і в металевих деталях самих контурів. Друга причина витоку прокладок більш банальна.
  8. Вони можуть просто зноситися.
Зверніть увагу

В ході експлуатації автомобіля корпуси двигуна і головки відчувають певні механічні дії з боку інших елементів силового агрегату, а також температурні навантаження.

Підсумком цього стає поява тріщин на прокладках.

Якщо причина змішання олії і антифризу була виявлена ​​саме в продірявився прокладці, усунути таку несправність допоможе повна заміна розхідники.

Набагато гірше, коли з прокладками і з системою охолодження все в порядку, а причиною проникнення рідин в інші контури стають тріщини на самій голівці блоку двигуна.

Виявити це допомагає зняття головки і перевірка її герметичності шляхом опресування. Виявлені тріщини можна усунути наступним шліфуванням або зварюванням.

Щоб заварити їх в голівці якісно, ​​потрібен досвідчений майстер.

Список причин, чому тосол потрапив в масло

  • Справитися з подібним завданням можуть далеко не всі працівники станції технічного обслуговування, а тому часто потрібна повна заміна головки блоку двигуна. Такий тип ремонту є найбільш витратним як за часом, так і по фінансовій частині. Зверніть увагу: поява тріщин в головці блоку може спровокувати б’є по ній поршень.
  • Також нерідкі випадки, коли недбайливі автолюбителі в ході експлуатації свого «залізного коня» просто не враховують елементарних фізичних явищ і самі провокують появу тріщин в головці.
  • Прикладом служить замерзла до стану льоду рідина в зимовий період.
  • Крім того, згубні різкі перепади температур влітку, які трапляються при перегріванні охолоджувального складу в ході їзди на автомобілі.
  • Рідина, залита в систему, розширюючись під впливом високої температури, починає витікати і випаровуватися.
  • В цей час сам водій, щоб усунути вказане явище, починає доливати нову рідину, але вже холодну.
  • Підсумком подібного неправильного поводження з двигуном автомобіля стають мікротріщини, які непомітно для ока можуть продавлюватися всередину мотора. Саме так і виявляється тосол в маслі або мастило в рідини.
  • Обов’язково врахуйте, що при будь-якому типі поломки вам необхідно буде повністю замінити як рухове масло, так і охолоджуючу рідину.
  • Самі системи після усунення причин поломки потрібно буде ретельно прополоскати, видаляючи залишки попередніх сумішей.
  • Обидві рідини при попаданні один в одного за якісним складом погіршуються і призводять до збоїв в роботі автомобіля. Відповідно, залишати їх, навіть усунувши причину поломки, не можна.

Тосол в маслі і масло в тосоле – причини і способи діагностики

Список причин, чому тосол потрапив в масло

Не секрет, що для нормальної роботи двигуна необхідна рідина, вірніше рідини, такі як моторне масло, охолоджуюча рідина (антифриз, тосол або вода), а також паливо, за рахунок якого відбувається робочий такт.

Я не буду вдаватися в подробиці того яку роль грає кожна з перерахованих вище рідин, думаю, все і так в тій чи іншій мірі знають про це.

Замість цього я хочу поговорити про змішування цих рідин, про те, чому це відбувається, чим це загрожує і як цього уникнути.

Тосол в маслі – наслідки

Така біда як тосол в маслі або масло в тосоле – завжди неприємно і завжди загрожує великими неприємностями. Якими, зараз дізнаєтеся.

Попадання тосола в масло неприпустимо з тієї причини, що будь-яке масло має свою в’язкість, а також необхідний набір присадок, що забезпечує мастило тертьових деталей і захист їх від впливу корозії. Потрапляючи в масло антифриз розбавляє його, погіршуючи мастило деталей і підвищуючи їх знос.

Поява антифризу в камері згоряння або масляній системі може привести до утворення нагару або появи відкладень, які з часом негативно позначаться на роботі силового агрегату.

важливо

Антифриз або тосол в маслі може також привести до масляного голодування шляхом забивання фільтрувальних елементів, які в підсумку ускладнять подачу масла в масляній системі.

Крім того, є й інша “сторона медалі” – ймовірність перегріву двигуна за рахунок зниження рівня охолоджуючої рідини (ОЖ). Зниження рівня ОЖ нижче допустимого робить охолодження силового агрегату не таким ефективним, в результаті можливий перегрів двигуна.

Як виявити охолоджуючу рідину в маслі

Найпростіше виявити тосол в маслі по зниженню рівня ОЖ в системі. Якщо рівень тосола падає, при цьому патьоків ніде немає, слід перевірити рівень масла, а також його колір і стан, можливо тосол пішов в масло.

Список причин, чому тосол потрапив в масло

При перевірці рівня моторного масла побачити тосол не складно, він буде мати більш світлий колір і буде розташовуватися вище рівня масла, а сам тосол буде швидко стікати по масляному щупі. Колір масла за рахунок розведення тосолом буде змінений в сторону кольору ОЖ.

Другий варіант перевірки і виявлення тосола в маслі – розширювальний бачок. Необхідно завести мотор і підвищити обороти, при цьому необхідно відкрити бачок і подивитися чи немає в ньому бульбашок повітря.

Також якщо тосол в маслі або масло в тосоле, на стінках розширювального бачка буде видно сліди масла. Якщо тосол потрапляє в масло, то через деякий час колір самого тосола також зміниться.Список причин, чому тосол потрапив в масло

Свічки. У разі потрапляння тосола в масло, свічки також матимуть нагар або характерний відтінок тосола.

Колір вихлопу при попаданні тосола в масло або масла в тосол буде змінюватися, він може стати більш густим і концентрованим.

Як тосол потрапляє в масло?

ГБЦ (головка блоку циліндрів). На ГБЦ “грішать” в першу чергу, можливий прогар прокладки. Якщо прокладка ГБЦ негерметична з внутрішньої сторони, то зрозуміти це можна буде за кольором вихлопу, корозії в гільзах циліндрів. Якщо ж прокладка прогоріла зовні, то на блоці буде видно характерний патьок.

Масло в тосоле може з’явитися також через появу мікротріщин в блоці циліндрів, або в результаті деформації ГБЦ. Останнє може бути викликано декількома причинами, наприклад, перегрівом двигуна або тривалим терміном експлуатації.

Як не допустити потрапляння масла в тосол або тосола в масло?

Регулярний повноцінний контроль за рівнем рідин, а також їх кольором і станом, дозволять уникнути неприємностей, таких як масло в тосоле або тосол в маслі.

Своєчасне виявлення поломки дозволить не тільки заощадити на ремонті, а й мінімізувати її наслідки.

Якщо ви не маєте можливості або необхідних навичок, що дозволяють самостійно визначити є тосол в маслі чи ні, з появою перших симптомів рекомендую звернутися на СТО до професіоналів, які допоможуть вам в цьому питанні.

Чому тосол потрапив в масло

Досвідчені водії без тіні сумніву назвуть причини, чому тосол в маслі і відразу покажуть шляхи його міграції. Вірніше, шлях тільки один – головка блоку циліндрів. Іншого шляху, як кажуть, в природі немає. Однак і тут не все так просто, як здається на перший погляд. Одна справа, коли в масло потрапляє тосол, і зовсім інша ситуація, коли в масло потрапляє вода.

Причини, чому тосол в маслі, поза всяким сумнівом, пов’язані з блоком циліндрів. Перше, що спадає на думку більш-менш досвідченому автомобілісту, це прогар прокладки. Такий «пробою» може бути спрямований як зовні, так і внутрішньо блоку.

діагностика

Коли прокладка ГБЦ (головка блоку циліндрів) прогорає в сторону моторного відсіку, то місце витоку тосола або іншої рідини з системи охолодження, легко можна визначити по потік. Це за умови, що за двигуном встановлений нагляд і його регулярно миють.

Особливо культурні водії для швидкого виявлення місць витоків різних рідин, циркулюючих в движку, фарбують його в термостійкий серебрянку і регулярно миють сам двигун.

На Серебрянці все витоку визначаються моментально, що дозволяє швидко усунути несправність. Звичайно, на брудному двигуні щось швидко визначити неможливо. Але свіже видавлювання тосола з-під головки побачити шанс є.

  • Але прокладка може не тільки прогоріти, а й вигоріти зсередини блоку і тоді тосол дійсно піде в масло.
  • Визначити таку несправність важко але можливо, якщо щодня оглядати автомобіль і придивлятися до всіх змін в його роботі. Наявність тосола в маслі визначається за трьома ознаками:
  • по-перше, змінюється колір і насиченість вихлопних газів, вони стають білого кольору і клубочаться густим паром, взимку саме ця пара і збиває водіїв з пантелику – спробуй, визнач, тосол потрапив в масло або це від морозу;
  • по-друге, в якості додаткової перевірки перевіряється колір масла але щупі, якщо воно недавно змінювалося, але вже встигло почорніти, то велика ймовірність, що в нього таки потрапив тосол;
  • по-третє, хоч і повільно, але рівень рідини охолоджувача в бачку її розподілу з кожним днем ​​буде зменшуватися.

Поступове зменшення обсягу тосола це ще не страшно, і може вказувати як на наявність пробою в прокладці, так і на витік в мостах з’єднання магістралі або на мікротріщини в шлангах. Обмін тосола і масла може відбуватися і в теплообміннику внаслідок порушення герметичності.

Коли питання стосується тільки тосола, то вчасно виявлене його потрапляння в масло не викличе серйозних або необоротних процесів з іншими системами двигуна. Гірше складеться ситуація, коли в системі не тосол, а антифриз розбавлений водою.

У такому випадку від двигуна можна очікувати всього, аж до перегріву і деформації ГБЦ.

  1. Наслідки попадання антифризу в масло
  2. У антифризі присутній таку речовину, яка називається етиленгліколь. За своїм впливом на двигун воно небезпечніше води, і ось чому:
  3. антифриз з’єднуючись з маслом, утворює на стінках мастилопроводів і каналів відкладення, що знижує обсяг пропускається рідини і забиває фільтри;
  4. етиленгліколь вступаючи в реакцію з компонентами масла створює тверді фракції, які мають характеристика абразивних матеріалів і збільшують ступінь і швидкість зношування підшипників.

Як видно з вищенаведеної інформації, причини, чому тосол в маслі з’являється, не численні, але наслідки їх можуть мати катастрофічний вплив на двигун.

Це зайвий раз доводить, наскільки важливий щоденний візуальний огляд всіх доступних агрегатів і устаткування, а також регулярне обслуговування машини. Необхідний контроль не тільки рівня масла, а й рівня рідини охолодження.

Вода / тосол / антифриз потрапляє в моторне масло – причини і наслідки

Є кілька способів визначити воду в маслі, всі вони можна застосувати практично до всіх видів мастильних матеріалів. Для початку, визначимося, звідки береться вода в системі змащення двигуна.

Ознаки води в маслі

Отже, почнемо з того, що двигун все-таки несправний, і рідина потрапляє туди не по своїй волі. Є кілька ознак, за якими це можна дізнатися:

  • Зменшення антифризу . Перше, що треба перевірити при таких підозрах – це рівень охолоджувальної рідини . Поступове зменшення обсягу охолоджуючої рідини – це ще не страшно і може вказувати як на наявність пробою в прокладці, так і на витік в мостах з’єднання магістралі або на мікротріщини в шлангах. Обмін тосола і масла може відбуватися і в теплообміннику внаслідок порушення герметичності.
  • Змінений відтінок масла . Тут все не так просто, тому що такі речі можна розглянути тільки «набитим» оком . З іншого боку, не важко побачити, що масло стає як би іржавим . Справа в тому, що деталі при наявності води окислюються, і олії насправді присутній іржа.
  • Білий наліт на щупі . У такому випадку частка води в маслі вже досить велика. Тут навіть не бажано запускати двигун, напевно, не треба пояснювати чому.
  • Масло з двигуна “стріляється” при його кип’ятінні в металевій ємності. Якщо води немає, то масло буде просто диміти .
  • Змінюється колір і насиченість вихлопних газів , вони стають білого кольору і клубочаться густим паром, взимку саме ця пара і збиває водіїв з пантелику – спробуй, визнач, тосол потрапив в масло або це від морозу.
  • Негерметична прокладка блоку циліндрів Часто таке явище називають як “прогар” прокладки і такий «пробою» може бути спрямований як зовні, так і внутрішньо блоку. Діагностика Коли прокладка ГБЦ (головка блоку циліндрів) прогорає в сторону моторного відсіку , то місце витоку тосола або іншої рідини з системи охолодження, легко можна визначити по потік. Це за умови, що за двигуном встановлений нагляд і його регулярно миють. Особливо культурні водії для швидкого виявлення місць витоків різних рідин, циркулюючих в движку, фарбують його в термостійкий серебрянку і регулярно миють сам двигун. На Серебрянці все витоку визначаються моментально, що дозволяє швидко усунути несправність. Звичайно, на брудному двигуні щось швидко визначити неможливо. Але свіже видавлювання тосола з-під головки побачити шанс є. Але прокладка може не тільки прогоріти, а й вигоріти зсередини блоку і тоді тосол дійсно піде в масло . Визначити таку несправність важко, але можливо, якщо щодня оглядати машину і придивлятися до всіх змін в його роботі. Експлуатація машини – це дуже агресивні умови для роботи двигуна. Постійні вібрації, якість палива, вологість вхідного повітря і ще величезний список причин, за якими може відмовити мотор. Однак, спочатку подивимося, як вода потрапляє в масло.   Як вже говорилося вище, одним з ознак є спадання охолоджуючої рідини . Якщо це так, то є кілька варіантів:
  • Негерметичність головки блоку циліндрів . Буває так, що прокладку «пробиває» супроводжується це характерним свистом, тому діагностиці піддається досить легко.
  • Негерметичність патрубків . Теж поширена проблема, але місць, де охолоджуюча рідина стикається з маслом досить мало. Теж легко визначити. Можливий витік в мостах з’єднання магістралі або через мікротріщини в шлангах.
  • Обмін охолоджуючої рідини і масла може відбуватися і в теплообмінник е внаслідок порушення герметичності.
  • Тріщина в «сорочці» двигуна . Тут уже нічим не допоможеш, такі деталі потрібно тільки міняти .

Але буває і так, що вода в маслі – це не наслідок несправності, а природний хід речей . Найчастіше проявляється це при коротких поїздках, особливо взимку, а й улітку не все так гладко . Отже, подивимося на кожну пору року окремо.

експлуатація взимку

Проблема зими полягає в низькій зовнішній температурі. Двигун запустили, прогріли, виконали технікою певну роботу, повернулися і поставили техніку. Мабуть, це найпоширеніший сценарій використання техніки для власних потреб.

Так, ось, над рівнем масла в двигуні є вільний простір, який заповнений повітрям . Неважливо, звідки він там, просто він є. Але при цьому його вологість, як правило, вище, ніж у зовнішньому середовищі, тому що масло покриває всі внутрішні частини .

Порада

А в ньому застосовуються так звані естери, вони покликані зіграти роль, свого роду, силікону, щоб зберегти змащувальні властивості . Так ось ці самі естери дуже гігроскопічні . Це означає, що вони вбирають в себе вологу .

Таким чином, з часом, вологість повітря в картері двигуна досягає 90 відсотків.

Так ось, ми прогріли двигун, ця волога починає випаровуватися зі стінок, а після охолодження стає конденсатом, який поступово стікає вниз, тобто в піддон картера, в масло .

Як вже говорилося, основна проблема – це низька температура «за бортом», а значить, до артерний конденсат набирається швидше .

Ситуація особливо погіршується при зносі поршневої групи .

Справа в тому, що циркуляція одного і того ж кількості води в картері не так критична, як постійне поповнення. Картерів гази, які прориваються через поршневі кільця, так само мають деяку кількість вологи, а значить загальна концентрація зростає.

Влітку, як може здатися, немає такої хвороби, тому що перепадів температур немає. Насправді, частково це так. Але є інша проблема. А полягає вона в тому, що вологість повітря в літній час значно вище, а значить вода в картері набирається швидше. Тепер подивимося в загальному.

Спочатку нормальним є кількість води в маслі в кількості до 5 грамів на 1 літр (0,5%). Саме таким воно продається в магазині. Якщо норма перевищена, партія відправляється в шлюб.

З одного кубометра повітря при температурі 90 градусів (робоча температура) осяде близько 500 грамів води .

Середній обсяг повітря в картері становить приблизно 20 літрів . Це означає, що при вологості в 60% двигун отримає близько 6 грамів при одному охолодженні. Візьмемо середній обсяг масла в двигуні 6 літрів.

Разом отримаємо концентрацію води в маслі 0,01%. Це середні цифри. У році 365 днів, відповідно, двигун отримає дозу вологи в розмірі 0,365%. Чи не включаємо сюди дні з підвищеною вологістю.

Наслідки потрапляння охолоджувальної рідини або води в масло двигуна

Коли питання стосується тільки охолоджуючої рідини, то вчасно виявлене його потрапляння в масло не викличе серйозних або необоротних процесів з іншими системами двигуна . Гірше складеться ситуація, коли в системі антифриз розбавлений водою .

У такому випадку від двигуна можна очікувати всього, аж до перегріву і деформації ГБЦ . У антифризі присутній таку речовину, яка називається етиленгліколь .

За своїм впливом на двигун воно небезпечніше води, і ось чому: антифриз з’єднуючись з маслом, утворює на стінках мастилопроводів і каналів відкладення, що знижує обсяг пропускається рідини і забиває фільтри; етиленгліколь вступаючи в реакцію з компонентами масла створює тверді фракції, які мають характеристика абразивних матеріалів і збільшують ступінь і швидкість зношування підшипників.

Як видно з вищенаведеної інформації, причини, чому охолоджуюча рідина в маслі з’являється, не численні, але наслідки їх можуть мати катастрофічний вплив на двигун. Це зайвий раз доводить, наскільки важливий щоденний візуальний огляд всіх доступних агрегатів і устаткування, а також регулярне обслуговування машини. Необхідний контроль не тільки рівня масла, а й рівня рідини охолодження. Зайві 5 хвилин ранкового огляду можуть зберегти тисячі гривень витрачені на ремонт.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…