Перевірка датчика рівня палива

Перевірка датчика рівня палива

Про кількість що залишився палива в бензобаку ми дізнаємося від покажчика рівня палива, що одержує інформацію від спеціального датчика рівня палива (дута). Існує 3 види таких датчиків. З 80-х років значного поширення реостат, інші два – це графічні і цифрові, які недавно почали встановлюватися в автомобілях і впевнено витісняють реостати.

реостат

Принцип дії реостата полягає в переміщенні стрілки індикатора біметалічними смугами. Положення, яке займає смуга, залежить від створюваного в ланцюзі датчика опору. В бензобаку встановлюється поплавок, що включає спеціальний важіль. При зростанні рівня палива опір знижується, збільшується напруга струму, що нагріває смугу, яка, в свою чергу, переміщує стрілку індікатора.По міру зниження рівня палива, поплавець опускається і зменшує напругу ланцюга. Напруга струму зменшується, і біметалічна смуга переміщує стрілку індікатора.Другімі словами, при розриві ланцюга, датчик перестає працювати, що говорить про порожньому баку, Аеслі виникає коротке замикання – про повну.

Магнітний датчик палива

Цей датчик використовує магніт, розміщений в магнітному полі. Воно створюється за допомогою 3 котушок індуктивності.

Особливість системи в тому, що значна частина напруги подається відразу на всі три котушки, і лише решта потрапляє на перший виток. Залежно від положення магніту, ця складова буде змінюватися. Показання такого датчика більш точні, ніж у реостата і адекватно реагують на зміну рівня палива.

Електронний ДУТ

Це сучасний пристрій для відображення рівня палива в баку. Для цього іспользуетсяціфровой дисплей, що працює на основі даних опору того ж ланцюга. Регулятор напруги отримує інформацію про опір і «вирішує», яку частину дисплея треба включити в роботу для відображення інформації про рівень палива.

Методи перевірки роботи датчика

Відомо безліч способів перевірки працездатності дута. Найпоширеніший – виміряти опір ланцюга. Для цього потрібно підключити до відкріплення контактам омметр і вивчити свідчення. Якщо вони відрізняються від норми, ви виявили причину несправності. Після цього потрібно провести заміну датчика рівня палива. Можна використовувати і підручні засоби. Наприклад, вставити в бак чистий щуп Отже чином перевірити повноту бака. Точні свідчення в даному випадку не є обов’язковими, приблизні теж підійдуть.

Інший спосіб перевірки передбачає повний злив бензину і поступове доливання. На кожному етапі контролюється рівень опору датчика. Воно повинно поступово змінюватися.

Інші причини несправності датчика:

  • В поплавці утворився отвір, в результаті він недостатньо занурюється в бензин
  • Відбулася деформація паливного бака, і він заважає нормальному переміщенню поплавця
  • Можуть бути дефекти важеля поплавця. Це найчастіше обломи і перегини

Якщо датчик в порядку, проблема, швидше за все, полягає в покажчику палива або електричній проводці. Для перевірки проводів заміряйте їх опір.

Перевіряємо покажчик рівня палива

Покажчик рівня палива також можна продіагностувати декількома способами. Для цього дістаньте датчик з бензобака і включіть запалення. Важіль поплавка переміщайте в різні боки. Якщо немає зміни показань приладу, він дійсно несправний. Можна також провести діагностику за допомогою спеціального тестера калібрування. Його потрібно підключити замість дута і змінити опір ланцюга. У разі, якщо стрілка приладу не реагує, покажчик вимагає заміни. При використанні магнітного датчика, опір ланцюга перевіряється за допомогою омметра. Нормою вважається опір в 10-15 Ом.

Датчик рівня палива: принцип роботи, ремонт і як обдурити датчик

Датчик рівня палива (ДРП) являє собою вимірювач обсягу пального, встановлюється в баку транспортного засобу. Принцип дії пристрою схожий з роботою поплавка – контролер вимірює рівень палива і відправляє показники витрати на панель приладів. Дані, зафіксовані датчиком, перетворюються блоком управління і виводяться на приладовому щитку аналоговим або цифровим пристроєм.

Принцип дії електричного паливного датчика в автомобілі заснований на вимірюванні об’єму пального і самостійному спрацьовуванні при критичному залишку бензину. При активації резистор системи вимірювань, встановлений в бензобаку, подає візуальний сигнал. Замір обсягу палива здійснюється за допомогою використання спеціального поплавка. Ступінь заповнення резервуара пальним можна відстежити за показаннями приладової панелі: у міру витрати палива покажчик, розташований на щитку, поступово знижується.

Особливості принципу дії контролера:

1. Поплавок, призначений для вимірювання, при витраті пального опускається, а при його збільшенні – переміщається вгору.

2. При переміщенні поплавок контактує зі спеціальними секторами, підключеними до проводів. Кабелю йдуть на датчик палива, встановлений на приладовій панелі. Зміна кількості пластин, підключених до резистору або потенціометра, сприяє зміні рівня опору.

3. Якщо бак повний, то бігунок розташовується в крайньому положенні і ток передається в потенціометрі по найкоротшому шляху. Передача сили здійснюється з використанням пластини, встановленої з краю. Відповідно, рівень опору низький і варіюється в районі 7 кОм. При витраті палива бігунок починає пересуватися, в результаті чого проводка додається новими пластинами (опір зростає). При повному баку робочий параметр становить близько 120 Ом.

4. У трубчастих регуляторів дещо інший принцип функціонування. Паливо надходить через нижню частину пристрою (його технологічний отвір) по спеціальній трубці. Поплавок встановлюється на поверхні пального.

Які бувають датчики рівня палива?

Важільні ДУТ для авто складаються з наступних елементів:

– бігунок пристрою, виконаний у вигляді переміщається контакту;

Поплавок володіє інерційністю, тому при функціонуванні він не смикає стрілку індикатора на приладовій панелі. Схема, за якою датчик повинен правильно підключатися в авто – «12-вольтний джерело – контролер, встановлений на приборке – маса машини або заземлення».

Трубчасті контролери використовуються в сучасних авто і характеризуються більш низькою чутливістю до коливань пального. Завдяки тому, що вимірювальний компонент надійно захищений від зіткнення з бензином, його термін служби вище.

Види електронних безконтактних вимірювальних пристроїв для виміру обсягу

Магнітні – датчики оснащуються чутливими елементами, щільно зафіксованими і захищеними від зіткнення з паливом. Дані про обсяг пального подає на індикатор важільний елемент, підключений до магніту. Це призводить до пересування магніту по секторами, на яких є сталеві пластинки. Сигнал зчитується регулятором.

Радіокеровані – інформація про роботу пристроїв надходить на приладову панель по радіоканалу. Основна особливість електронних безконтактних датчиків полягає в системі харчування. Пристрої живляться на окремий довговічний акумулятор, ресурс експлуатації якого в середньому становить близько семи років. Провід, якими потрібно приєднувати датчик, відсутні. Батарея нічого витрачає енергію, параметри датчика не залежить від електрики, відповідно, його значення більш точні.

Ультразвукові – пристрої розташовуються на зовнішній поверхні бензобака, а також на контрольному інформаційному модулі. З кожним окремим видом пального може працювати різна програма. Такі системи характеризуються точними свідченнями і мають максимально високою вибухозахищені.

Після демонтажу пристрою виконується його перевірка і ремонт:

– Спочатку тестується герметичність поплавця. Виконується діагностика резистивного шару на платі. Якщо ці елементи зношені, то їх можна замінити за умови, що є запчастини від «донора».

– У разі якщо резистивний шар стерся, для усунення проблеми можна вкоротити контакт, наявний на платі. Це дозволить елементам переміщатися по збереженої частини шару.

– Щоб відремонтувати контролер, його потрібно розібрати. Повідець витягується з засувки (цей же елемент виконує функцію осі контактної пластини).

– Плата розпаювали і витягується з корпусу регулятора. Потім, використовуючи наждачний папір, виконується очищення схеми від слідів окислення. Діяти необхідно обережно, оскільки плата тендітна.

– Схема встановлюється назад. Цей елемент треба поставити так, щоб виключити ймовірність появи зазорів між ним і корпусом контролера з боку цифрового кодування. За допомогою паяльника робиться дві зарубки в корпусі регулятора. Якщо цього не зробити, то схема може переміщатися.

– До регулятору підключається дріт з роз’ємом і заземлення.

Як зробити датчик своїми руками?

Саморобний ємнісний контролер проводиться з двох модулів, підключених між собою за допомогою трьох проводів:

– Перший модуль, виконаний у вигляді металевої пластини, підключається до блоку ємнісного регулятора.

– Другий модуль необхідно з’єднати з блоком відображення.

– По двох електролінії харчування надходить на блок пристрою. По третьому провіднику на блок йде сигнал, перетворює на показник обсягу палива.

Перш ніж виготовити датчик, треба врахувати наступні нюанси:

– Робоча поверхня двох електродів повинна бути заізольована від контакту.

– Простір між електродами має повністю заповнюватися паливом, якщо контролер занурюється в рідину.

– В бензобак необхідно встановити датчик під нахилом.

– Саморобний пристрій не повинно мати рухомих компонентів і частин.

– Харчування регулятора має бути організовано не більше, ніж від 5 Ватт. Якщо напруга буде більш високим, то паливо може спалахнути від впливу іскри.

– Вимірювальна схема повинна бути розміщена як можна ближче до контролера. Кабелю для її сполуки повинні бути не довше 2 см.

Як обдурити ДУТ?

Обдурити датчики рівня палива можна таким чином:

– Щоб обдурити показання ультразвукового датчика, на нього потрібно впливати струмом або напругою, також підійде магніт. Останній встановлюється поверх регулятора. Це призводить до збільшення напруги і появи збоїв в роботі датчика.

– занурюватися пристрої більш герметичні, точніше визначають обсяг пального і стійкі до зовнішніх впливів. Для обману такого регулятора користувачеві необхідно зігнути патрубок всередині паливного бака.

Що робити, якщо покажчик неправильно показує рівень палива?

Експлуатувати автомобіль стає вкрай незручно, якщо бреше або не працює покажчик рівня палива на приладовій панелі. Щоб не потрапити в безвихідну ситуацію з порожнім баком, водієві доводиться записувати свідчення одометра і обчислювати приблизний пробіг по витраті пального. Інший варіант – постійно возити в багажнику запасну каністру, наповнену бензином або соляркою. Позбавлення від перерахованих незручностей – поїздка на автосервіс або самостійна діагностика і усунення несправності.

Як функціонує прилад?

Щоб самому розібратися в проблемі, потрібно розуміти, як здійснюється вимір рівня пального і передача інформації вказівником приладу. Схема, реалізована в більшості транспортних засобів, включає такі основні елементи:

  • поплавок, виготовлений з легкого полімеру, занурений в бензобак і часто поєднаний з блоком насоса;
  • датчик бензину – потенціометр (інакше – реостат) типу важеля;
  • стрілка покажчика зі шкалою;
  • з’єднувальні дроти.

У багатьох сучасних автомобілях до системи підключено електронний блок управління.

Класичний реостат є відкритою котушку з дроту підвищеного опору. Важіль, оснащений контактом і прикріплений до поплавця, піднімається або опускається разом з рівнем пального в баку, а контакт переміщається по витків обмотки. Класична схема працює просто:

  1. Реостат і стрілочний прилад включений в ланцюг послідовно, обидва живляться від автомобільної бортової мережі.
  2. При переміщенні поплавця з важелем опір потенціометра змінюється.
  3. Зміна опору викликає підвищення або зниження сили струму в ланцюзі, на що реагує стрілка покажчика. Шкала проградуірована за значеннями опору, відповідним наповненням бензобака.

Оновлена ​​версія системи працює з участю контролера. Стрілка рівня палива отримує оброблений цифровий сигнал від електронного блоку, що подає харчування на потенціометр. Принцип роботи не змінюється, але схема дозволяє отримувати більш точні свідчення.

поширені неполадки

Система контролю над обсягом палива в бензобаку схильна до таких несправностей:

  • стрілочний покажчик лежить на нулі незалежно від кількості що залишився в баку пального;
  • прилад неправильно показує рівень палива – бреше в більшу або меншу сторону;
  • стрілка «скаче» або змінює свідчення за короткий проміжок часу;
  • не горить жовтий індикатор мінімального залишку палива.

Довідка. У деяких вітчизняних моделях машин паливний датчик бреше ще з заводу. Приклад – позашляховик Chevrolet Niva перших випусків, де прилад сильно занижує реальний рівень бензину. Водій, орієнтуючись на покажчик, заїжджав на заправку, але виявляв доверху повний бак.

Причин падіння стрілки на нуль зустрічається кілька:

  1. Заїдання або заклинювання важеля.
  2. Поплавок втратив герметичність і опустився на дно.
  3. Розрив електричного кола через окислилися контактів або проблеми з проводкою.
  4. Поломка самого індикатора або важільного датчика – потенциометра.

Зазвичай неправильні показання і «стрибки» стрілки – це наслідок забруднення реостата і бігунка. На автомобілі з великим пробігом ці деталі можуть зноситися – тонкий шар на пластинах стирається, чому між ними і бегунком пропадає контакт.

Датчик рівня палива в баку посилає суперечливі сигнали, що відбиваються на приладовій панелі.

Одна з причин непрацюючого індикатора мінімального рівня – перегоріла лампочка на панелі приладів. Рідше зустрічаються проблеми з кінцевим контактом, що знаходяться всередині бака, або обрив електропроводки. У новітніх системах лампа і зовсім загоряється по команді контролера, коли опір важеля потенціометра досягне певного значення.

Діагностика та способи ремонту

Щоб здійснити перевірку і виявити несправність, виконайте ряд підготовчих робіт:

  1. Пошукайте в автомобілі технологічний люк, що відкриває доступ до блоку електробензонасоса і поплавкового механізму. Зазвичай розташовується під заднім диваном, де встановлений паливний резервуар.
  2. Відкрутіть притискної фланець і витягніть вузол через отвір. Почистіть всі контакти і пластину реостата, встановіть блок на місце.
  3. Підготуйте «контрольку» з лампочкою і мультиметр.

Насамперед потрібно точно визначити «винуватця» – перевірити окремо датчик і покажчик. Працездатність приладу діагностується в такий спосіб:

  1. Увімкніть запалювання і підключіть один затиск мультиметра або контрольної лампочки до маси авто.
  2. Другий контакт підключіть до плюсової клеми проводу, що виходить в технологічний отвір. Вимірювач повинен показати напруга бортової мережі.
  3. Зніміть плюсову клему і замкніть її на масу. Якщо прилад на панелі справний, стрілка покаже повний бак. Значить, не працює датчик рівня палива.
  4. Якщо до бензобаку приходить 2 дроти, по черзі з’єднувати їх з масою автомобіля. Від одного повинна спалахнути контрольна лампа, від другого – покажчик переміститися на максимум. Якщо спостерігаються перераховані ознаки, міняйте датчик.

У тому випадку, коли на проводах є напруга 12 вольт, але після замикання на масу стрілочний покажчик не реагує, доведеться розбирати торпедо і знімати прилад. Аналогічні дії робляться при неробочому індикаторі мінімального залишку бензину.

Самостійно перевірити оновлену систему, що встановлюється в машини останніх років, дещо складніше, просте замикання клем нічого не дасть. За допомогою мультиметра переконайтеся, що на проводах присутня напруга живлення, а потім потрібно підключити до них інший, працездатний датчик. Якщо при ворушіння поплавка стрілка на приладовій панелі реагує, елемент слід замінити.

Ретельне очищення бігунка і витків реостата допомагає в тому випадку, коли банально бреше датчик рівня палива. Рухомий контакт можна акуратно перегнути, щоб він проходив по незношених частини витків. Очищайте струмонесучі смужки потенціометра м’якою тканиною, просоченою спиртом, щоб не пошкодити поверхню елемента.

Деякі несправності бензинового датчика можна усунути в гаражних умовах:

  • «Потонув» поплавок з тріщиною змінюється в зборі з важелем або окремо (залежить від марки авто);
  • відірвалися провідники з’єднуються за допомогою звичайного паяльника;
  • пошкоджена платівка реостата змінюється на нову за умови, що запчастина до вашого автомобіля знайдеться в продажу.

На даний момент ремонт датчика рівня палива стає неактуальним. З огляду на вартість нового елемента, простіше і надійніше поміняти неробочу деталь.

Якщо покажчик і вимірювач залишку бензину справний, але стрілка приладу бреше, спробуйте зробити регулювання. Акуратно підігніть штангу поплавка в потрібну сторону і знову перевірте показання. Щоб домогтися максимальної точності, операцію напевно доведеться повторити кілька разів.

Як перевірити датчик рівня палива

Датчик рівня палива

Про кількість палива, що залишилося в баку, ми дізнаємося за допомогою покажчика рівня палива. Покажчик же, в свою чергу, приводиться в дію за допомогою датчика рівня палива, який встановлюється в бензобаку автомобіля і передає інформацію про залишився паливі в баку.

На даний момент існує три види таких датчиків. Перший являє собою магнітний аналог або реостат, який широко застосовувався до 80-х років 20 століття. Решта два – це цифрові і графічні, які не так давно стали застосовуватися на багатьох автомобілях і поступово витісняють свої примітивні аналоги.

Реостатний датчик рівня палива

Принцип дії такого датчика заснований на біметалевих смугах, який переміщують стрілку індикатора на панелі приладів. Положення смуги залежить від опору, створюваного в ланцюзі датчика.

В бензобаку автомобіля встановлюється поплавок зі спеціальним важелем. При збільшенні палива в баку, опір зменшується, а значить, зростає струм, який нагріває смугу і вона переміщує стрілку індикатора.

При зменшенні рівня палива, поплавець опускається і важелем знижує напруга в ланцюзі. Таким чином, струм знижується, і біметалічна смуга відсуває стрілку індикатора в інше положення, що відповідає рівню палива в баку.

Якщо говорити простіше, то при розриві ланцюга, датчик перестає працювати, і весь час буде вказувати на те, що бак порожній, а при короткому замиканні в ланцюзі реостата вкаже, що бак заповнений бензином повністю.

Існує ряд датчиків, опір в яких змінюється зовсім навпаки. Відповідно, показання будуть іншими.

Датчик палива з магнітом

Такий датчик, замість біметалічною смуги, використовує магніт, який поміщений в магнітне поле. Дане поле створюється за допомогою трьох індукційних котушок, на які подається напруга.

Принцип дії полягає в тому, що частина напруга подається на всі три котушки і лише решта виходить на перший виток. Ця частина буде змінюватися в залежності від положення магніту в магнітному полі, який змінює опір ланцюга.

Перевагою такого датчика можна назвати те, що його свідчення більш точні і швидше реагують на зміни рівня палива.

Електронний датчик рівня палива

Даний тип датчиків істотно відрізняється від своїх аналогів і являє собою сучасний пристрій, який показує більш точну кількість палива в баку автомобіля.

Для вказівки рівня палива використовується цифровий дисплей, який працює на основі даних про опір все тієї ж ланцюга. Спеціальний регулятор напруги отримує інформацію про опір і приймає рішення, яку частину дисплея необхідно включити в роботу, щоб вивести інформацію про стан рівня палива.

діагностика несправностей

Бувають випадки, коли датчик вказує на те, що бак завжди порожній або заповнений повністю. Причому свідчення не змінюються, навіть якщо поміняти рівень палива.

Основні причини:

  1. Датчик несправний і потребує заміни.
  2. Є погане контактне з’єднання з кузовом.
  3. Несправність регулятора напруги, який подає некоректне харчування до датчика.
  4. Покажчик палива несправний.
  5. Є проблеми, пов’язані з проведенням ланцюга датчика, найчастіше, обрив.

Перед тим, як робити висновки про несправності регулятора напруги, необхідно заміряти вихідна напруга на контактах пристрою. Для цього буде потрібно зняти приладову панель і підключити вольтметр до контактних висновків.

Для перевірки пристроїв не має значення послідовності. Найчастіше, проблему починають шукати в приладах, які знаходяться в самому доступному місці.

Як перевірити роботу датчика

Існує безліч способів, щоб перевірити працездатність датчика рівня палива. Один з них – це перевірка опору кола. Для цього підключіть до від’єднання контактам омметр і зверніть увагу на показання. Якщо вони відхиляються від норми, значить, ви знайшли причину несправності. Після цього, проводиться заміна датчика рівня палива.

Для перевірки палива в баку і оцінки відповідності показаннями датчика можна використовувати багато підручні засоби. Вставте в бак чистий щуп і перевірте повноту бака. Необов’язково мати точні свідчення, в цьому випадку прекрасно підійдуть і приблизні.

Інший спосіб перевірки полягає в повному зливі бензину з бака і поступовому доливанні. Після кожного доливання контролюється величина опору датчика, яка повинна обов’язково змінюватися.

Аналогічний варіант застосовується і при знятті датчика з бака. В цьому випадку, змінювати положення важеля поплавця необхідно рукою. Таким чином, перевірка стає набагато точніше.

Неелектричні причини неправильної роботи датчика:

  1. В поплавці з’явився отвір, що стало причиною його неправильного занурення в бензин.
  2. Деформація паливного бака, в результаті якої він заважає нормальному переміщенню поплавця.
  3. Дефекти важеля поплавця. Це можуть бути його обломи і перегини.

Якщо датчик знаходиться в повному порядку, значить, проблему необхідно шукати в покажчику палива або електричній проводці. Для перевірки проводів потрібно заміряти їх опір або просто «продзвонити».

Як перевіряється покажчик рівня палива?

Покажчик рівня палива теж можна перевірити за допомогою декількох способів. Щоб провести діагностику його стану можна витягнути датчик з бензобака і включити запалювання автомобіля. Важіль поплавка перемістіть в різні боки. Якщо показання приладу залишилися незмінними, отже, він дійсно не працює.

Інший спосіб перевірки полягає в використанні спеціального тестера калібрування. Він підключається замість датчика рівня палива і змінює опір ланцюга. Якщо стрілка приладу не реагує, значить, покажчик необхідно замінити.

Якщо у вас використовується магнітний датчик, то можна перевірити опір ланцюга за допомогою омметра. Як правило, нормою таких покажчиків вважається опір, рівний 10-15 Ом.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Не працює підсвічування годин ваз 2107

Чи не працює підсвічування годин ваз 2107 Годинники ВАЗ 2107: усунення несправностей…

Розбирання збірка паливного насоса

Розбирання збірка паливного насоса Розбирання збірка паливного насоса Перед складанням паливного насоса…

Витрата бензину лада веста механіка

Витрата бензину лада веста механіка Витрата палива Лада Веста на 3-ох модифікаціях…

Робочий тиск масла в двигуні камаз

Робочий тиск масла в двигуні камаз Клуб власників і любителів автомобілів КАМАЗ…

Економітель палива fuelfree розлучення або правда відгуки

Економітель палива fuelfree розлучення або правда відгуки Економітель палива FuelFree (Фуел Фрі)…

Раскоксовка поршневих кілець без заміни масла

Раскоксовка поршневих кілець без заміни масла Лада 2114 «Salavat Motorsport»> бортжурнал> Засіб…

Скільки масла заливати в двигун оки

Скільки масла заливати в двигун оки Заміна масла в двигуні ока Автомобіль…

Економітель палива fuelfree відгуки фахівців

Економітель палива fuelfree відгуки фахівців Економітель палива FuelFree (Фуел Фрі) Не так…

Скільки масла в двигуні ваз 21099 карбюратор

Скільки масла в двигуні ваз 21099 карбюратор Заміна масла в двигуні ВАЗ…

Симптоми брудного паливного фільтра

Симптоми брудного паливного фільтра Забруднення паливного фільтра Паливний фільтр є одним з…