Головна »Новини

Опубліковано: 22.08.2018

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Існує багато думок про доцільність встановлення полегшеного маховика на автомобіль, одні бачать в цьому багато плюсів, інші ж навпаки, призводять багато контраргументів, які важко заперечити.

Полегшені маховики встановлюють не тільки на спортивні або тюнінговані автомобілі, але і на вітчизняні ВАЗи або інші авто, а ось в чому тут суть і чому це роблять поговоримо далі.

Чим характерний полегшений маховик

Полегшений маховик, це виріб з якого було вилучено певну кількість металу.

Наприклад, багато автовласників ВАЗ із серії класика, полегшують свій маховик на півтора, два, а то і 3,5 кілограма. При цьому заводський вага пристрою близько 7,5 кг.

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

При останньому варіанті виріб буде важити близько 4 кг і вважається, що це межа для вазовских автомобілів, так як вихід за нього в меншу сторону може вплинути на характеристики міцності самого маховика. Ризикувати не варто. Хоча при правильному підході вага виробу на ВАЗі можна зменшити до 3 кг, але про це далі.

Але зазвичай на вазовских моделях вага маховика зменшують на 1,5 кг, що не може негативно позначитися на його міцності.

Але не так все просто, як здається, тут є багато підводних каменів, про які важливо знати.

Скільки потужності забирає на себе звичайний маховик

  • На будь-якому автомобілі, неважливо вантажному або легковому, маховик є невід’ємною складовою системи запуску двигуна.
  • Саме завдяки цьому пристрою обертальний момент від Бендикс стартера передається на колінвал.
  • Але після того, як автомобіль завівся маховик не зупиняється, а продовжує обертатися, так як постійно з’єднаний з коленвалом.

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Маючи певну вагу, при наборі швидкості, він забирає частину потужності від двигуна. І чим більше виріб важить, тим більше потужності йде. Як правило, це 2 – 3%.

Особливо така картина спостерігається на високих оборотах роботи мотора, що йдуть за позначку 4 тис. В хвилину.

Здавалося б, це конструкторська недоробка, яка вимагає технічного рішення, але не так все просто. Виявляється, в цьому є і свої плюси.

Справа в тому, що маховик під час обертання, забирає на себе багато небезпечних коливань від побічних процесів, що відбуваються в моторі, які важко врахувати при конструюванні останнього.

По суті, коливання не йдуть в кузов автомобіля, а гасяться, що важливо.

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Під час запуску агрегату і на високих оборотах маховик переносить великі навантаження, тому при виготовленні в нього закладаються такі показники, як стійкість до зламу, кручення і великих навантажень.

Тому важити виріб може в межах від 6 до 9 кг, в залежності від того на якій моделі авто встановлено і який у неї потужності агрегат.

Маховик в ролі енергетичного акумулятора

  1. Встановлюють важкі маховики на звичайні, призначені для користувача автомобілі з серійними моторами ще з однієї причини – вони виконують функцію енергетичного акумулятора.
  2. Справа в тому, що на низах передача потужності у таких автомобілів від поршня на колінвал відбувається в дуже вузькому діапазоні – 500.
  3. При цьому чотири такту в двигуні відбувається за 7200 (2 обороту), з них теоретичний робочий хід тільки 1800.

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

У зв’язку з тим, що у стандартного мотора обороти невеликі, а передача потужності відбувається в дуже вузькому діапазоні, навіть обертання його на холостому ходу ускладнено.

Цю ситуацію виправляє важкий маховик, який за 500 повороту колін вала вбирає в себе досить енергії щоб потім за інерцією далі розкручуватися і допомагати двигуну.

Це ж властиво і для роботи агрегату на низах. Тобто важке пристрій на моторах, у яких робочі обороти в межах 2,5 – 4 тис., а неодружені – від 0,8 до 1 тис. грає позитивну роль і полегшувати його не варто якщо паралельно не вносити конструкторські зміни в інші елементи мотора.

Взаємозв’язок з ГРМ

  • Наступна особливість полягає в тому, що маховик безпосередньо зав’язаний з газорозподільним механізмом.
  • Якщо на серійному моторі варто звичайне важке виріб, як в нашому випадку, і серійний, чи не тюнінговий, ГРМ, який забезпечує хороше наповнення циліндра і крутний момент на низьких оборотах – двигун працює в звичайному режимі.
  • Але якщо на звичайному моторі замінити важкий маховик на легкий аналог, то вийти що для низів інерційної енергії вироби не вистачить щоб машина плавно рухалася в звичайному режимі, так як циліндри паливної сумішшю будуть наповнюватися погано.
  • Але в той же час високі обороти у стандартного мотора не з’являться бо механізм газорозподілу буде відразу ж задавлений і як в першому випадку теж не буде встигати якісно наповнювати циліндри паливної сумішшю.

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Тому вибір маховика і ступінь його полегшення буде прямо залежати від ГРМ, тобто від того, в якому швидкісному режимі буде працювати двигун.

Якщо ж навпаки, встановити тюнінгований широкий распредвал і в цей же час поставити важкий маховик, то якісних низів у мотора не буде тому, що не дозволить широкий распредвал.

А високі обороти у двигуна буде погані тому. що йому доведеться обертати велику масу моховики і це створить перешкоду для якісного наповнення циліндрів.

Тому швидкісний режим моторів насамперед залежить від механізму газорозподілу і вже під цей ГРМ підганяються всі інші деталі, включаючи і вага маховика.

Тут все залежить від конкретної компоновки впускного і випускного трактів, ширини фаз газорозподілу, кількість і діаметр клапанів і так далі.

Чи потрібен полегшений маховик на форсованому двигуні

У форсованого двигуна робочий режим роботи варіює в межах 6 – 7 тис. Оборотів. На таких частотах важке виріб є великою перешкодою, адже таку масу потрібно швидко провертати.

  1. Полегшене же виріб плюс обертання важкого колінчастого вала на великих оборотах буде достатнім щоб на інерції підтримувати стабільне обертання мотора.
  2. Тому в даному випадку важкий маховик буде зайвим, його можна полегшувати.
  3. При цьому на форсованому моторі вже було проведено комплекс заходів по його тюнингу.

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Особливості установки полегшеного пристрою на автомобілі ВАЗ

Установка тільки полегшеного маховика на будь-яку вазівську модель не дасть помітного приросту потужності, хоча динаміка набору швидкості безумовно збільшиться.

Перед самою установкою бажано зробити тюнінг газорозподільного механізму, тільки тоді він дозволить добре наповнювати циліндри на частотах в межах 7 – 8 тис. Об / хв.

По суті, при такому тюнингованном ГРМ маховик уже буде не потрібен, але так як його повністю викинути не можна, його можна спокійно полегшити до 3 кг, і він буде добре себе показувати. Але холостий хід на такому агрегаті буде вже в межах 2 – 2,5 тис. Об / хв.

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Можна зробити і менше, але мотор в даному випадку буде працювати нестабільно і не в своєму режимі, може перегрітися поршень і прогоріти.

Плюси і мінуси полегшеного маховика

  • Отже, давайте підведемо невеликий підсумок, так в чому ж плюси полегшеного маховика в порівнянні зі звичайним, і які його мінуси.
  • плюси:
  • мінуси:

У полегшеної версії вироби відцентрова і інерційна сили менше, ніж у стандартного, а це значить, що відбір потужності від двигуна при прискоренні буде меншим, цей показник приблизно дорівнює 2%;
На великих оборотах зростає ККД роботи мотора, так як зменшуються інерційні і відцентрові сили;
Запуск агрегату і набір оборотів до максимальних проходять з меншими витратами, а значить заощаджуватися паливо. Якщо поставити на звичайний мотор тільки полегшений аналог, то на автомобілі пропадуть низи, а верхи не додасться, в результаті двигун буде працювати не в своєму режимі й швидко помре від підвищених навантажень. Тому тут необхідний комплексний підхід де потрібно правильно підігнати один до одного все компоненти двигуна, а не тільки встановлювати тюнінговане виріб.
Після полегшення пристрої неможливо отримати явно видимий результат. Збільшення потужності на 2% і незначна економія палива, це не ті показники, заради яких варто заморожувати. Як правило, відразу ж полегшують і колінчастий вал, проводять інші роботи по тюнінгу двигуна, коробки передач, зчеплення, розподільних валів, випускної системи, які в комплексі дають значний приріст потужності і економію. Наприклад, встановлюють прямоточний глушник.
Спосіб мало ефективний при не швидкісний манері їзди, наприклад, при їзді за 4 – 4,5 тис. Об / хв, а особливо на 9, результат буде відчутний так як збільшитися момент на розкручування від 4000 до 8000 – 9000, а при їзді до 3 тис. об / хв результат буде практично непомітний. Якщо автомобіль буде постійно їздити завантажений, по бездоріжжю, то з легким маховиком машина буде смикатися, швидко втрачати обороти, глухнути, причина – відсутність достатньої інерції. Тому доцільно встановлювати полегшений маховик тільки на спортивні автомобілі або, як уже зазначалося вище, на звичайні, але з доопрацюванням інших систем.
Необхідність в точної балансуванню тюнингованного вироби разом з шківом ременя генератора і колінчастим валом.
Характеристики міцності полегшеного пристрої значно нижче, закладених на заводі, тому гарантувати стабільну і тривалу його роботу неможливо.
Складність виготовлення своїми руками, так як виріб повинен бути ідеально отбалансировал. Для гарантовано якості маховик полегшують на цифровому координатном верстаті;
Висока вартість, якщо купувати на авторинку.

Які вироби небезпечно купувати

На авторинку представлений широкий вибір полегшених маховиків. Якщо ви займаєтеся спортивною їздою або дрифтингу, то не варто купувати вироби вагою до 3 кг. Чому?

Зазвичай для полегшення маховика:

Обточують його задню частину з протилежного боку від зчеплення;
Видаляють метал шляхом прорізання отворів на максимальному радіусі; Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів
Зменшують товщину заднього зовнішнього буртика, наприклад, з 15 мм до 3,5 мм;
Просвердлюють отвори; Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів
Застосовують інші способи.

Як правило, основний спосіб перший, але в будь-якому випадку важливо не переборщити з кількістю знятого металу.

На гонках або дріфтінге постійно працює зчеплення і в результаті тертя в зоні маховика виникають божевільні температури. З цієї причини тонкий метал пристрої може не витримати і його просто поведе або воно розлетиться.

Розлетівся маховик може відірвати кошик зчеплення, розірвати дзвін, може відлетіти стартер. Тому тут потрібно знаходити компроміс між сильно полегшеним пристрій і його надійністю, і безпекою.

Отже, максимум що дасть полегшений маховик, встановлений на звичайний автомобіль, наприклад, ВАЗ класика, зі стандартним мотором, це приріст потужності не більше ніж на 2%.

Але при цьому можлива нестабільна робота двигуна на холостому ходу і низах, так як інерції виробу вже буде не вистачати для повноцінної роботи газорозподільного механізму. Та й з високими оборотами тут теж не все гладко (читайте вище).

  1. Вносити зміни в двигун доцільно за умови, що його потужність зросте хоча б на 20%, а для цього потрібно проводити комплекс заходів по тюнінгу, одне з яких і буде – полегшення маховика.
  2. У статті викладено особисто нашу думку, воно може відрізнятися від вашого, тому чекаємо ваших коментарів.
  3. ЦЕ МОЖЕ БУТИ КОРИСНИМ:
  4. Розповісти про цю новину З ДРУЗЯМИ:

Полегшений маховик: плюси, мінуси, що дає, як полегшити, відгуки

x

Check Also

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Що таке звукопоглотитель він же наповнювач, він же депфер в ящику саба? На що він впливає, як він працює а головне що можна вважати демпфером!

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Новий бампер без зайвих витрат: ремонтуємо деталь скловолокном Бампер є важливою деталлю, призначення якої полягає в забезпеченні безпеки в разі виникнення зіткнення або наїзду на …

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Більшість людей, які відчувають головні болі, вважають за краще «заглушати» їх таблетками, не замислюючись, що подібна реакція організму сама по собі – показник проблем. Хворобливі відчуття як такі …

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Хромування деталей є одним з найбільш привабливих видів покриттів, що застосовуються при проведенні тюнінгу автомобілів. Воно надає виробам блискучий сріблястий вид, а також захищає метал від …

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

У будь-якого виробника машин основний принцип пристрою коробки передач однаковий – це певна кількість валів, на яких розміщені шестерні з певною кількістю зубів. Вся ця …

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Чому двигун автомобіля не заводиться: як знайти причину Рано чи пізно переважна більшість водіїв стикається з тим, що двигун не заводиться. Щоб уникнути паніки і …

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Інтенсивна експлуатація автомобіля призводить до стрімкого збільшення його пробігу. У зв’язку з цим технічний стан машини погіршується, якщо за її агрегатами і елементами не стежити.

Спільноти> ВАЗ: Ремонт і Доопрацювання> Блог> павук 4-2-1 (на класику) Всім привіт! У мене ВАЗ 2101. Збираюся замовити павука, так як стара …

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Будову, призначення та робота турбокомпресора. Турбіна зі змінюваною геометрією Потужність, що розвивається двигуном внутрішнього згоряння, залежить від кількості палива і повітря, що надходить у двигун. Потужність двигуна …

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Ласкаво просимо! Стартер – річ в автомобілі дуже потрібна, вити завдяки ній двигун у машини і заводиться, але останнім часом стартери починають підробляти і …

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Сьогодні ми ділимося з вами секретами, як зробити димний кальян, щоб було багато будинку. Що на це впливає, як краще забивати чашку і який тютюн …

Чого тільки не придумують власники автомобілів, щоб справити враження на оточуючих. Зараз на вулицях можна побачити і занижені, і повністю затоновані, і «одягнені» в ефектний …

Leo-13> Блог> Спортивне зчеплення – види фрикційних накладок При тюнінгу двигуна збільшення потужності і, відповідно, крутного моменту часто заходить за 30% від серійного, …

Цікаво, що компанія Коматсу була створена в уже далекому 1917 році і спеціалізувалася як виробник гірського і вугільного обладнання. Її засновник – Meitaro Takeuchi (Маітаро …

Saab 9-5 TurboViking> бортжурнал> Ремонт обігріву заднього скла Як я писав раніше, жертвами зняття тонування впали дві нитки обігріву скла. З краю, зачепив …

Спілкування на результат. Як переконувати, продавати і домовлятися Згадайте, як часто вам зустрічаються такі слогани, як «Знайдете дешевше – повернемо різницю», «Найнижчі ціни в …

Полегшений маховик: плюси, мінуси, що дає, як полегшити, відгуки

x

Check Also

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Way too many hot days, cool off with this round of Men Only Montly. Men Only Monthly has some great new designs for the fellas.

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Двірники з підігрівом своїми руками швидко і легко Взимку кожному автомобілісту знайома проблема, пов’язана з прістиваніем двірників до лобового скла. Така неприємність навіть може стати …

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Рестайлінг – це найпростіший спосіб зміни автомобіля на краще Поняття «рестайлінг» в російську мову прийшло з англійської. Їм описується процес невеликого зміни зовнішнього вигляду …

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

S2000 Buildup: Solving The Bolt-On Mystery And Making 283 WHP While Doing It The S2000 proved to be something different right from the start. It …

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Свою історію Ford Focus починає з 1998 року. У 2004 році з’явилося друге покоління моделі, яке зазнало рестайлінг в 2008 році. У 2011 році на …

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Пристрій і принцип роботи кондиціонера автомобільного Сьогодні багато хто має в своїх автомобілях кондиціонери. Але мало хто замислювався, як вони працюють. Для автолюбителів це всього лише …

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Mercedes Sprinter із середньою колісною базою дозволяє створити справжній бізнес-офіс на колесах «Luxury» або комфортабельний салон для відпочинку та поїздок з сім’єю «Excellent». Заводом «Daimler …

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Паливні системи тепловозів служать для безперебійної подачі очищеного палива до паливних насосів високого тиску протягом часу, визначеного його запасом на тепловозі. Принципово топлівниесістеми різних …

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

KIA> Вивчаємо вплив 204 сил на характер хетчбека Kia Soul GT Версія GT – найдорожча 1 370 000 рублей. А так оновлений Soul …

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Як провести заміну салонного фільтра в Лада Калина? Нерідко власники різних автомобілів нарікають на жахливу вентиляцію, запотівання скла і на неприємний запах і, звичайно ж, …

Термостат «Опель Астра Н»: опис, особливості, заміна і пристрій Система охолодження двигуна внутрішнього згоряння потребує періодичного обслуговування. Найчастіше все зводиться до заміни антифризу кожні …

З 19 по 22 жовтня 2017 року Криму на скелі «Парус» недалеко від Севастополя пройшли міжнародні змагання рятувальних формувань з надання допомоги потерпілим …

«70 000 чоловік співають на День міста:« Екстезі, мене відвіз »- Як ти проліз на радіо? У тебе ж в піснях – мат, речовини. Елджі: …

Обігрів лобового скла. Своїми руками будь-якого автомобіля Ну що хлопці зима на всю лютує, випадає сніг, лід лежить на дорогах, машину потрібно прогрівати вранці, …

Як правильно вибрати відповідний для вас квадроцикл Хочете придбати, але не знаєте, як вибрати квадроцикл? Все відмінно! Значить питання, зазвичай терзає сумніву, брати чи не …

Такий автомобіль, як Нива, досить хороший, міцний і якісний позашляховик. У даного автомобіля досить велика кількість позитивних якостей, але більшість власників цієї машини прагнуть поліпшити …

Зверніть увагу

Одним з небагатьох корисних досягнень радянського автомобілебудування можна сміливо вважати цей автомобіль. Швидше за все, з’явився він не завдяки, а всупереч, але розбиратися в тонкощах його …

Лада 4 × 4 3D Ніффка> бортжурнал> трошки музики в Ниву 🙂 Як я і говорив, ниву ми взяли в повністю стоковому стані (не було навіть …

Автомобіль Chevrolet Camaro, перше покоління: характеристики та відгуки Одним з найефектніших, привабливих і дійсно якісних старих американських автомобілів є Chevrolet Camaro. Перше покоління було …

Для того щоб пройти техогляд, не потрібно багато чого. Тільки технічно справна машина і в багажнику лежали найнеобхідніші речі в автомобілі: аптечка, аварійний знак і …

Лампи заднього ліхтаря Лада Гранта ліфтбек – P21W, PY21W, R10W і W16W підбір і заміна ламп Лада Гранта ліфтбек (Lada Granta Liftback) – уявити сімейства моделі …

Прем’єра нового Audi RS 4 Avant в Росії відбулася в рамках найбільшого яхтового заходи в Росії – Sochi Yacht Show 2018 Вишуканий стиль, яскраві емоції …

Завод виробник рекомендує замінювати масло в двигуні і масляний фільтр через 15 тис. Км пробігу або 1 рік експлуатації (в залежності від того, що настане …

Любі друзі! Якщо ви зібралися на відпочинок, і прямуєте поїздом до російського, що залишився після бездарного поділу земель, клаптику морського берега під назвою «курорти Краснодарського краю», …

Маховик полегшений: особливості, пристрій, переваги і недоліки

Автомобілі 8 липня 2017

Один з основних елементів двигуна – це маховик. Саме на нього передається обертальний момент від крутного вала. Елемент з’єднується з коробкою через диск зчеплення. Є однією з найдорожчих деталей в кривошипно-шатунного механізму. Що являє собою даний елемент і що дає полегшений маховик? Давайте дізнаємося.

функція

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

  • Для зниження нерівномірності обертання коленвала.
  • Передачі крутного моменту від ДВС на трансмісію (маховик є веденим диском зчеплення).

Згладжування пульсацій моменту досягається завдяки періодичної віддачі і накопичення маховиком кінетичної енергії. Вона запасається при робочому ході поршня. Витрачається енергія при такті виведення поршня їх мертвої точки. Робочий хід поршнів зростає з кількістю циліндрів в блоці. І щоб забезпечити рівномірну передачу моменту, в конструкції передбачений маховик. Полегшений елемент відрізняється від заводського в першу чергу масою (про неї – пізніше). Але, незалежно від типу, даний механізм закріплюється в торцевій частині клонували, у заднього корінного підшипника. Останній відрізняється високою стійкістю до навантажень. Саме на корінний підшипник покладається вага маховика і все навантаження від нього.

Про масі

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Чим актуальний важкий заводський маховик?

Даний елемент забезпечує стабільність роботи на низьких оборотах двигуна. Це значно допомагає при старті новачкам – машина рушає максимально плавно. Якщо розглядати маховик полегшений, з ним автомобіль буде рушати дуже різко.

Заводський елемент також дає можливість рушати з більш високих передач. У місті часто бувають випадки, коли потрібно рушити вже відразу. Машина набрала 5-10 кілометрів на годину «накатом», і вам необхідно продовжити рух далі.

важливо

Включити першу швидкість буде важко – ви або зламаєте синхронізатори, або зовсім її НЕ увіткнете (все це супроводжується характерним хрускотом). Стало бути, найоптимальніший варіант – використання другої передачі.

Завдяки важкій масі заводський маховик може забезпечити хороший крутний момент з низів. Це великий плюс.

Навіщо ставлять полегшений?

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Мінуси полегшеного маховика

Чому ж самі виробники не використовують такий маховик при складанні двигунів? Так, з ним дуже легко набрати швидкість. Але так само легко вона і втрачається за рахунок малої маси. Помітно збільшується і витрата палива автомобіля. Перед включенням підвищеної передачі спостерігається падіння оборотів двигуна.

Якщо не включити швидко швидкість, доведеться знову їхати на зниженій. Через це постійно навантажується коробка. Для збереження її ресурсу рекомендується витримати паузу між перемиканням передач (хоча б дві секунди). З полегшеним маховиком за цей час обороти впадуть мало не до неодружених.

Коробку доведеться постійно «гвалтувати», щоб нормально пересуватися по місту.

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

вартість

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Чи можна полегшити заводський?

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

висновок

Полегшений маховик – дуже хороша розробка в автоспорті. Але ставити його на цивільний автомобіль не має сенсу. Такий маховик має низку недоліків, з якими дуже важко змиритися.

fb.ru

Полегшений маховик – плюси і мінуси, автоблог

Деякі «народні» умільці, починають замінювати стандартний маховик (хто не знає, що це таке читаємо тут), на так званий – «полегшений».

Зараз це один з доступних видів тюнінга, сам був свідком такої установки на «пацанськи» занижену ПРІОР.

Однак ходить багато всіляких думок, хтось висловлюється – що це просто марна трата грошей і часу, хтось навпаки просто «пищить» від захвату! А як же є насправді? Давайте розбиратися …

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Для тех, кто не знает — что такое маховик, и для чего он вообще нужен (кто не перешел по верхней ссылки). Немного поясню – это элемент нужен, для запуска автомобиля. Во время старта двигателя его раскручивает стартер, после «пуска» мотора, он вращается уже вместе с коленчатым валом двигателя. То есть это неотъемлемая часть механизма запуска, без нее никак!

Как бы кто ни говорил, но это достаточно выверенная деталь, которая рассчитывается — и на нагрузки, и на кручение, и даже на слом.

Обычно его вес колеблется в пределах от 7 до 9 килограмм. Все зависит от модели и класса автомобиля (грузовики не беру, там веса намного больше).

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Після того як двигун запущено, звичайний маховик набирає кінетичну енергію від роботи мотора. Тому при роботі двигуна якась частина, йде саме на його розкрутку і подальше обертання. Причому чим важче цей «диск», більше енергії потрібно витратити. Особливо це позначається на високих оборотах, де споживанні енергії зростає в квадратичної прогресії, починаючи вже з 4500 оборотів.

Тобто виходить що маховик, як би заважає роботі двигуна, забираючи у нього частину енергії, на свою розкрутку. Однак тут не все так однозначно – завдяки своїй вазі, цей елемент відбирає на себе різні непотрібні енергії, викликані детонацією двигуна або якимись іншими побічними процесами. Таким чином, вони не йдуть в кузов, а як би «поглинаються» що не маловажно!

Принцип простий, так «народні тюнери» (та й деякі компанії), просто прибирають «зайвий» вагу.

Наприклад, з «нашого» маховика на ВАЗ, виключають приблизно 3,5 кілограма з 7,5 можливих! Тобто його вага становить – 4 кілограми, а це суттєво! Справедливості заради варто відзначити що, зараз існує безліч різновидів таких елементів, тобто прибирають різні ваги від 1,5 до 3,5 кг. Різні «тюнери» пояснюють це по-різному, але суть залишається однією – «полегшення»!

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Ви можете поставити справедливе питання – а чому ж не можуть взагалі зробити вагою в 1 або 1,5 кг, замість скажімо 7,5? Справедливе питання, але відповідь очевидна – такий легкий варіант буде вкрай не стабільним, якщо висловлюватися простою мовою – то його просто зламає.

Тому повинен залишатися зачепив міцності, який дозволить цій деталі, працювати в стандартному режимі! Ось ми і підійшли до плюсів і мінусів, давайте розберемо докладніше.

Постараємося зрозуміти – що може дати такий полегшений тип будови при роботі двигуна.

  • Меншу вагу, а значить потрібно менше витрачати енергії для розкрутки, що позитивно позначається на витраті палива. Якщо не вдаватися в довгі міркування, то економія становить приблизно 2 – 3%, але не більше.
  • Зменшуються механічні втрати.
  • Розкрутити його легше, а значить, підвищується «віддача від двигуна», у нього менше інерція.
  • Двигун швидше виходить на максимальні оберти.
  • Робота на «високих» оборотах поліпшується.

Це дійсно присутня, якщо розрахувати силу інерції, а також відцентрову силу і порівняти її зі стандартним маховиком – то стає зрозуміло, що полегшена модель, вимагає менше механічних і силових витрат на свою роботу. А це як я вже написав зверху – економія палива, швидка розкрутка і найкраща робота на «верхах». Адже саме на високих оборотах стандартний варіант, починає відчувати зайві навантаження відцентрової і інерційної сил.

Куди ж без них. Для початку потрібно відзначити такий аспект, полегшений маховик, вимагає правильного налаштування і інших конфігурацій двигуна. А це означає, що мало поставити його одного, потрібно також полегшувати і колінчастий вал, правильно налаштовувати центрування кошика зчеплення т.д. Тобто – цілий комплекс заходів, тоді ефект буде більш значущим і помітним. Стисло нагадаємо основні мінусів.

  • Міцність конструкції нижче.
  • На низьких оборотах, при малих швидкостях, ефект практично не помітний.
  • Потрібна додаткова балансування з колен.валом і шківом ременя генератора
  • Гірше проводить тепло, в зимовий час трансмісія буде прогріватися довше на «холостих».
  • Ну і коштує дорожче звичайного, якщо брати будь-яких іменитих виробників, а не зроблений своїми руками.

Виходить, якщо берете для автомобіля зі стандартною (нешвидко) манерою їзди (до 3000 об.) – ефект буде мінімальним. Якщо берете для «прокачаний» автомобіля, який працює на оборотах за 4500 (особливо для турбованих двигунів), то ефект дійсно буде.

Звичайно можна, і за основу часто беруть стандартний маховик, який переробляється на «полегшений», шляхом зрізання зайвого металу.

Зазвичай випилюють частини на великому, можна сказати зовнішньому радіусі, подивіться ось на цю фотографію.

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Тут приблизно вирізане 1,5 – 2 кг металу. Причому міцність і самого маховика і його вінця, залишається практично незмінною. Дивимося відео виробництва такого варіанту саме своїми руками.

Звичайно, багато виточують аж 3 – 3,5 кг, але чесно сказати я не думаю що такі варіанти будуть досить міцними. У відео видно, що вінець приварений зварюванням до того, що залишилося від самого диска, дивимося.

  • Як я думаю, це не самий міцний варіант.
  • Полегшений маховик, має місце бути на наших свами машинах, однак потрібно завжди розуміти для якої мети ви його встановлюєте.
  • НА цьому все, думаю моя стаття була вам корисна – читайте наш автоблог.

Плюси і мінуси полегшеного маховика, який від нього сенс

Коли автовласники хочуть затюнингован свій двигун, вони встановлюють штатний маховик на спортивний. Як правило, він легше звичайного. Це і є перевагою. Зазвичай вага штатного маховика зменшують на півтора кілограма.

Основними відмітними особливостями спортивного маховика є:

  • Такий маховик розкручується швидше, так як у нього менша інерція.
  • Автомобіль розганяється набагато швидше і динамічніше.
  • Максимальні обороти мотора досягаються за менший проміжок часу.
  • Спортивний маховик надає приріст потужності в 4%. Але це не означає, що цей приріст буде грати величезну роль в потужних характеристиках мотора.

Фахівці виділяють один нюанс, про який потрібно пам’ятати. Якщо міняти штатний маховик на полегшений, тоді потрібно перестаіваться всю силову установку. Потрібно кожен елемент модернізувати, а також силову передачу.

Тільки дійсно добре налаштований агрегат буде видавати максимальний результат.

Дуже багато автовласників модернізують своїх «залізних коней», але не кожні усвідомлюють і розуміють мінуси такого удосконалення, слухаючи лише своїх знайомих.

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Перед тим, як розбиратися в позитивних і негативних сторонах спортивного маховика, потрібно вивчити вагові характеристики. Більшість автомобілів із заводу оснащуються маховиками з масою понад 12 кілограм.

Але існують моделі, які оснащувалися більш легкими аксесуарами. Вага деталей не перевищував 5 кілограм.

Дійсно полегшений, або ж спортивний маховик має масу менше 3,5 кілограм, і виконаний зі сталі, або ж зі сплавів алюмінію.

Штатний маховик, який встановлюється конструкторами на заводі, виконує функцію підтримки обертів під час перемикання передач, а також надає прискорення автомобілю.

Всі деталі підганяються таким чином, щоб динаміка розгону володіла заводськими характеристиками.

Створюючи маховик, конструктори розраховують його вага таким чином, щоб той максимально відповідав своєму класу, а також відмінно підходив під кожного власника автомобіля.

Штатний аксесуар, володіючи великою вагою, має ряд переваг:

  • Хоч він і збільшує час розгону, зате дозволяє силовій установці рівно працювати на низьких оборотах.
  • Завдяки важкій маховика, недосвідчений водій може рушати хоч з третьої передачі. Але це не рекомендується.
  • Швидкість після перемикання зберігається, але розгін стає більш тривалим, ніж у спортивного маховика.
  • Великий крутний момент.
  • Краще передається тяга на силову передачу.

Щоб збільшити динаміку розгону, і встановлюють спортивні маховики. В такому випадку силова установка буде обертати легший вузол, завдяки чому відбувається дуже швидкий набір оборотів мотором. При установці легкого маховика поліпшується розгін, але з’являються такі негативні сторони:

  1. Швидкість буде набиратися дуже швидко, але і знижуватися вона буде з такою ж швидкістю.
  2. Двигун почне «їсти» палива більше, так як розгін буде швидше.
  3. Коли доводиться перемкнутися на підвищену передачу, обороти значно знижуються. Зате передачі включаються більш точно через низькі обертів.
  4. Рухаючись по місту, або ж стоячи в пробці, проявляються певні незручності.
  5. Величина крутного моменту знижується, зате підвищуються показники потужності.
  6. Полегшений маховик може порушити роботу двигуна, якщо той обладнаний системою турбонаддува.

Як кажуть справжні експерти: не можна заважати налагодженій механізму працювати. Кожен автомобіль оснащений конкретної деталлю, з потрібною масою і конкретними характеристиками. Тому покращувати та вже нічого. Зменшити час розгону на позашляховиках і великих седанах немає резону. Якщо розмова зайде про купе, тоді спортивний маховик буде вельми доречний, так як поліпшить динаміку і час розгону.

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Якщо автовласник вирішить встановити на свій автомобіль такої маховик, тоді він зіткнеться з низкою проблем:

  1. Рухатися по місту можна буде лише з дуже швидким розгоном, і таким же гальмуванням. Це не дуже добре впливатиме на апетит автомобіля.
  2. Якщо рухатися, при встановленому спортивному маховику, на довгі дистанції, тоді педаль газу потрібно вдавлювати сильніше. Через це обороти двигуна збільшаться, що спричинить за собою сильне нагрівання деталей мотора.
  3. Сильний перегрів силової установки безсумнівно приведе до швидкого зносу його складових частин.

Ті, хто володіє динамічним характером стилю їзди, спортивна деталь підійде добре. Для цього потрібно вибрати аксесуар, яка буде легше звичайної, бажано зроблена з алюмінієвих матеріалів. Такий аксесуар зустрічається в спеціальних ательє, які займаються тюнінгом. Коштувати такий тюнінг буде близько 2000 рублів. І це при тому, що всю процедуру заміни власник буде проводити сам.

Перед тим, як встановлювати спортивний аксесуар, потрібно як слід вивчити характеристики цієї моделі. Найголовніший чинник, яким повинна володіти дійсно хороша деталь – це міцність.

Небажана поломка маховика під час експлуатації на високих оборотах може привести до сильних пошкоджень силової установки, елементам коробки передач, а також деформацій кузова. У зв’язку з цим, установка спортивного маховика справа дуже рішуче.

Тому вся відповідальність за його подальшу роботу лежить тільки на автовласників.

Якщо власник все-таки зважився придбати і встановити на свій автомобіль полегшений маховик, тоді потрібно уважно прочитати всі необхідні рекомендації, які допоміг виконати дійсно якісну покупку.

На заводі полегшений маховик роблять шляхом використання полегшених сплавів, або ж зняттям зайвих частин деталі. Тому, перед покупкою, важливо вивчити з якої частини видаляли матеріал.

Ніяк не можна купувати маховик, у якого центральна частина хоч трохи, але вирізана. Центр повинен бути повністю укріпленим.

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Якщо центральна частина полегшеної деталі видалена, тоді є всі можливості зриву, в результаті якого залишки деталі можуть застрягти і в салоні. Деформований спортивний аксесуар відразу ж розлітається на дрібні шматочки, які здатні без будь-яких питань пробити тонкий метал кузова. А це може призвести до дуже серйозних травм водія.

У статті були конкретно описані всі плюси і всі мінуси установки спортивної деталі. Як висновок, слід виділити, що свій вибирати краще деталі, які виготовлені з алюмінію. Все пояснюється тим, що зменшують вагу шляхом використання більш легких матеріалів, а не зменшення кількості матеріалу на квадратний сантиметр, що зменшує міцність в рази.

Якщо ж такі маховики вас не цікавлять, і вибір припав на сталеві деталі, тоді краще звернути свою увагу на той факт, що метал повинен бути вирізаний максимально близько до раю деталі. Це при тому, що центральна частина повинна бути максимально оснащена металом.

Переваги та недоліки установки полегшеного маховика

Автомобілісти досить часто вдаються до установки різних елементів тюнінга. Деякі з них роблять це з якоюсь певною метою, інші – просто для поліпшення дизайну.

Одним з таких рішень, яке набирає популярність в останні роки і вважається установка полегшеного маховика. Про подібну модифікації на транспортному засобі можна зустріти різні відгуки, як позитивні, так і негативні.

Порада

Придбати полегшену версію автомобіліст може і в спеціалізованому автомобільному магазині, або ж зробити її власними силами.

Але чи варто це того? В рамках даної матеріалу будуть детально розписані всі достоїнства і недоліки установки полегшеного маховика. А також розказано про те, чи дійсно такий вид тюнінга можна вважати настільки корисним для автомобіля.

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Маховик: який можна вважати полегшеним?

В автомобілі маховик відповідає за накопичення кінетичної енергії, яка утворюється в результаті руху. Крім цього, він призначений для врівноваження утворюється енергії. Іншими словами, маховик допомагає автомобілю при нестачі потужності в момент розгону набрати відповідні обороти до початку руху.

Як правило, автомобільний маховик важить в межах 5-15 кг. Цей показник може змінюватися в залежності про модель авто. Полегшений елемент зазвичай має вагу 3-3,5 кг. Для полегшення елемента виробники виготовляють його з легкого металу алюмінію.

Тобто таким чином у них виходить зберегти колишні розміри елемента, але при цьому зробити його значно легше по вазі.

Чому полегшений маховик варто встановлювати на авто?

Як і будь-який інший вид тюнінгу, установка полегшеного маховика має цілий ряд позитивних сторін. Однак встановлювати такий пристрій найкраще в таких ситуаціях:

  • Коли машині потрібно швидкий старт;
  • Коли необхідно підвищити показники потужності двигуна;
  • Коли потрібно збільшити плавність руху машини.

З полегшеним маховиком автомобіль стартує на порядок швидше. Крім того в моторі витрачається менше енергії для обертання елементів, що призводить до підвищення потужності. Таке технічне рішення особливо актуально встановлювати не на масових видах транспорту, і на тих авто, які призначені для різних змагань.

Плюси і мінуси полегшеного маховика.  Докладний розбір моментів

Недоліки полегшеного маховика

Крім плюсів, які виглядають досить привабливо для водіїв, установка такого механізму має і певні недоліки. У порівняння з позитивним ці моменти виглядають набагато істотніше і полягають в наступному:

  1. Автомобіль з полегшеним маховиком здатний не тільки швидко розганятися, а й дуже швидко втрачати набрану швидкість;
  2. Може спостерігатися падіння оборотів при переході на підвищений швидкісний режим;
  3. Відбувається зниження крутного моменту;
  4. Виникають труднощі з прохідністю по бездоріжжю і засніженому дорожньому полотну;
  5. Можливість розколу маховика через його крихкості.

У більшості ситуацій керування автомобілем з полегшеним маховиком в умовах міського трафіку вельми проблематично. Автомобіль буде швидко стартувати з місця, але при цьому практично миттєво втрачати набрану швидкість.

  • Більш докладно про встановлення полегшеного маховика буде розказано в цьому відеоролику:

Принцип роботи маховика! Чи є сенс ставити полегшений?

Ласкаво просимо!
Маховик – це одна з важливих частин автомобіля, за якою необхідно вести дбайливий догляд в плані їзди, тому що якщо їздити недбало (Рушати з пробуксовкою, передачі включати не вичавлюючи зчеплення і т.д), то в такому випадку моховик і саме зчеплення проживуть НЕ довге життя і внаслідок чого сильно зносяться і зажадають заміни.

А чому маховик з часом зношується? А як взагалі працює дана деталь? І який маховик краще поставити на свій автомобіль, щоб машина швидше їхала? Насправді у мене дуже часто запитують ці три питання, тому сьогодні ми з вами розберемо їх по подробней!

Через що маховик зношується?

Якщо говорити про стандартні маховиках, то відбувається це лише через сильні навантажень на нього, а саме як уже згадувалося раніше, при різкому рушанні з місця супроводжується пробуксовкою, а так само при неправильній установки маховика і при їзді на високих оборотах двигуна, тобто коли стрілка тахометра буде знаходиться в червоній зоні.

Який принцип роботи у маховика?

Маховик – це сам по собі диск, завдяки якому потужність від двигуна передається на зчеплення, а потім на коробку і в кінцевому підсумку на колеса, в зв’язку з чим автомобіль їде.

 При роботі даного агрегату, відбуваються митників руху, а саме маховик не крутиться по всій своєї осі, а лише за принципом маятника працює на одному місці, для наочності погляньте на малюнок нижче і ви все зрозумієте.

Примітка!
Більш детально зрозуміти принцип роботи даного агрегату, ви зможете в самому низу статті, в рубриці під назвою: «Додатковий відео-ролик»!

На даний момент існує дуже багато чуток, то що поставивши полегшений маховик на автомобіль, машина нібито швидше поїде. На самому те справі все вірно, але на жаль не у всіх випадках. Полегшену версію даного агрегату потрібно встановлювати на автомобіль тільки в тому випадку, якщо холостий і робочий хід двигуна призначений лише для середніх оборотів «1700-∞».

Тому якщо полегшений маховик поставити на повністю стандартний мотор, холостий хід у якого становить «800 оборотів в хв», то вже саме в цьому випадку при заведенні двигуна на холодну, автомобіль швидше за все буде працювати нестабільно і можливо навіть буде глухнути. Вихід з цієї ситуації є лише один, піднімати холостий хід у автомобіля за рахунок різних доробок двигуна, або ж міняти маховик на старий.

Примітка!
На полегшеному маховику, намагайтеся при їзді ніколи не доводити робочий момент двигуна до дуже низьких оборотів, тому що це з часом погубить ваш двигун від перевантажень!

Як замінити маховик на ВАЗ?

  • Як зробити заміну – на класиці?

Додатковий відео-ролик:
Більш детально про принцип роботи маховика, а так само про його полегшеної версії, дивіться в цікавому відео-ролику який наведено нижче:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…