Незважаючи на те що очевидні переваги зробили дизельні двигуни досить популярними, автомобіля з «серцем» циклу Дизеля залишаються досить специфічною технікою. Тому кожному власнику авто, що працює на солярці, буде корисним дізнатися несправності, при яких погано заводиться дизель.

Розглянемо причини, при яких дизель буде погано заводитися:

  • морозним ранком;
  • після тривалої стоянки;
  • на гарячу, коли ДВС прогрітий;
  • стартер крутить, чи не схоплює або запускається, але після відразу глухне.

специфіка

Чому дизель погано заводиться на гарячу?  список причин

ТНВД

Те, що дизель, як і «бензинка», преобразовует зворотно-поступальні рухи поршня в механічну роботу, є само собою зрозумілим. Щоб краще зрозуміти причини поганого пуску, поговоримо про специфіку циклу Дизеля.

У моторах такого типу відсутні котушка, розподільник, ВВП і свічки запалювання як такі. Вони йому не потрібні, оскільки в камерах згоряння відбувається самозаймання паливної суміші. Повітря, потрапляючи в камеру згоряння, стискається поршнем.

Чому в камері згоряння відбувається значне підвищення температури. Саме висока температура паливно-повітряної суміші змушує дизель самозайматися.

У холодну погоду для полегшення розігріву повітря в камері згоряння все ДВС оснащуються свічками напруження.

механіка

Чому дизель погано заводиться на гарячу?  список причин

Закоксованность поршневих кілець

Однією з причин поганого запуску на холодну може бути природний знос циліндро-поршневої групи:

  • вироблення в циліндрах, елліпсность;
  • залягання, знос компресійних кілець;
  • негерметичність камери згоряння і багато інших.

Взимку або після простою в мороз «втомлений» двигун з подібними проблемами запустити буде особливо складно. Навіть хороший акумулятор і справний стартер не стануть гарантією хорошого пуску вранці в мороз.

Якщо до прогріву ДВС димить, не розвиває ніякої тяги, працює нестійкий або й зовсім глухне, а після на гарячу симптоми зникають, приділіть пункту «компресія» особливу увагу.

Врахуйте, що на гарячу зношений дизельний ДВС буде заводитися без проблем.

Оскільки на звичайний завмер компрессометром впливає безліч супутніх чинників (той же стартер), перевіряти стан циліндро-поршневої групи краще пневмотестери. Тест на витоку дасть найточнішу інформацію про стан ДВС.

Чому дизель погано заводиться на гарячу?  список причин

Режим зарядки справним генераторм

Оскільки для запуску дизельне паливо необхідно досить сильно стиснути, дизель апріорі має посилений стартер. Для запуску взимку в мороз стартер вимагає від акумулятора набагато більшою витримки. Зрозуміло, для пуску необхідний достатній струм. Якщо стартер на вашому авто справний, проблема поганого пуску в мороз може бути в недостатньому пусковому струмі.

Для діагностики:

  • перевірте ступінь зарядженості в кожній секції батареї (значення для справної АКБ, зарядженої приблизно на 80%, не нижче 12,4.) і значення щільності електроліту (відповідно, 1.233);
  • окислення контактів на стартері, клемах АКБ або «масі» не зможуть пропустити на стартер достатній струм.

ЕБУ системи Common Rail навіть не дасть команду на відкриття форсунок, якщо в паливній рампі стартер не зможе забезпечити граничне тиску палива.

Виміряти тиск в рампі можна за допомогою комп’ютерного діагностичного обладнання та відповідного програмного забезпечення.

повітря

Дизель не може нормально функціонувати, якщо в паливній магістралі знаходиться повітря. Через повітря після простою в паливній магістралі падає тиск.

Перш ніж запустити ДВС, стартер буде крутити, наганяючи тиск в магістралі. Основною ознакою подібної несправності буде утруднений пуск після простою.

Наступні запуски і спільна робота двигуна можуть не зазнати ніяких змін.

Чому дизель погано заводиться на гарячу?  список причин

Груша ручної підкачки палива значно полегшить розповітрювання системи

діагностика:

  • в паливну магістраль низького тиску (бажано перед ТНВД) необхідно урізати прозору трубку невеликої довжини. Так ви зможете виявити бульбашки повітря;
  • компресором накачайте в бак близько 2 Атм тиску. Всі місця пошкодження шланга, подсоса в місцях ущільнень почнуть «потіти».
  • під час запуску дивіться на вихлоп. Якщо двигун не заводиться, але, по крайней мере, димить (чорний дим – це залишки незгорілого палива), проблема скоріше за все не в завоздушіванію системи.

До найбільш частих причин підсосу повітря відносяться пошкодження шлангів паливної магістралі (подачі і обратки), втрата еластичності ущільнювачів гумок, кілець, сальників (наприклад, паливного фільтра, приводного вала або кришки ТНВД). Остання проблема найбільш характерна в мороз, коли гумовотехнічні вироби деформуються під впливом температури.

Якщо дизель заводиться після простою, але через деякий час глухне, причина також може ховатися в повітрі. Просто конструкція ТНВД забезпечує невеликий залишок солярки, навіть якщо з обратки все паливо втекло назад в бак.

Якщо мотор глухне після різкого натискання на педаль, а потім моментального скидання газу, 99% проблема в підсосі.

Свічки розжарення

Чому дизель погано заводиться на гарячу?  список причин

  • свічки розжарення;
  • реле розігріву;
  • шину, яка з’єднує всі свічки в єдиний ланцюг.

Перевірку слід почати зі свічок накалу. Можу вас запевнити в тому, що популярний метод перевірки з вимірювання мультиметром опору, є багато в чому неефективним тестом. Покликаний він виявити розрив нагрівального елементу (опір в цьому випадку буде відсутній). Всі свічки можуть мати опір, але причина поганого запуску на холодну взимку буде саме в них. При високій температурі за бортом або на гарячу справний дизель можна завести і зовсім без свічок розжарювання.

У великий мороз призначення системи передпускового підігріву не тільки в полегшенні запуску, але і в допомоги при перших секундах прогріву.

Зверніть увагу

Після затухання «спіральки» на приладовій панелі, свічки продовжують ще деякий час працювати.

Якщо вам, нехай і з ефіру, вдалося запустити ДВС морозним ранком, але двигун ще деякий час продовжує працювати нестабільно, обов’язково приділіть увагу діагностиці свічок накалу.

Як перевірити

  • Чому дизель погано заводиться на гарячу?  список причинСвічку необхідно вивернути з колодязя;
  • підключіть її безпосередньо від акумулятора (масу на корпус свічки, плюс до місця підключення шини) і спостерігайте за розігрівом. Справна свічка в обов’язковому порядку розжарюється від краю, рівномірно змінюючи колір від нагрівання.

Тільки така система забезпечить справний пуск в мороз. У камері згоряння знаходиться лише кінчик свічки. Тому свічка, яка при перевірці покаже опір, може розжарюватися не у підстави і бути причиною погано запуску взимку.

Всі свічки повинні розжарюватися в приблизно однаковому темпі. Якщо двигун погано заводиться після охолодження, а після запуску кілька секунд димить і працює нестійкий, можете сміливо починати діагностику з свічок.

Також варто перевірити реле. Можливо, через окислення контактів не вдається передати достатній струм для розігріву. Не забувайте про можливість перегорання запобіжника або пошкодженні шини. Час розігріву перед пуском залежить від температури ОЖ. У крайніх випадках причини некоректної роботи системи можуть ховатися в відповідному датчику.

паливо

Вітчизняне паливо на багатьох АЗС бажає краще. Особливо в мороз, коли запарафініваніе палива призводить до знерухомлення дизелів. Для вашого ж блага буде прохання до співробітників АЗС про пред’явлення паспорта якості на паливо.

Якщо після заправки на неперевіреною АЗС мотор складно запустити, він глухне, димить або працює нестабільно – скоріше за все проблема в паливі. Тільки після самостійної перевірки ви можете бути впевненим не тільки в тому, що мотор запуститься після ночівлі і не замерзне при русі по трасі в лютий мороз.

Тиск, порція палива і час упорскування

Частиною контуру низького тиску є підкачувати секція в корпусі ТНВД (додатково може бути встановлений аналог бензинового паливного насоса в баку). Несправність підкачувати системи призведе до того, що стартер кожен раз буде змушений наздоганяти тиск.

Причиною поганого пуску, того що ДВС глухне, може бути паливний регулятор ТНВД.

Чому дизель погано заводиться на гарячу?  список причин

форсунки

Безбожно «ллє» форсунки доповнюють причини поганого запуску на холодну. діагностика:

  • від’єднайте шланги обратки. Замість них прикріпіть шланги рівної довжини, на кінці яких закріпіть звичайні шприци;
  • запустіть ДВС. Справні форсунки повинні зливати в обратку рівну кількість палива. Якщо по форсунках є значний розкид, необхідна перевірка на стенді і заміна несправних елементів. Можливо, звільнитеся лише розпилювачами.

При цьому на гарячу двигун запускається нормально, не глухне, але димить більше звичайного через перезбагачення суміші. На холодну з вихлопної труби буде йти дим (не перетворилися в «туман» крапельки палива, які тому і не згоріли).

Проблеми на гарячу

Якщо прогрітий дизель димить і іноді глухне, власнику варто морально бути готовим до дорогого ремонту.

Першочерговим причиною може бути плунжер. На гарячу паливо стає «рідині», що ускладнює нагнітання тиску. Якщо ви помітили, що прогрітий двигун втрачає тягу, до того ж погано запускається, самостійно вирішити проблему можна і не вирішити.

Чому дизель погано заводиться на гарячу

4393 Переглядів

Дизельний двигун є дуже популярною серед автомобілістів. Надійність його систем надзвичайно висока. При своєчасних замінах вузлів і механізмів, знесення через старіння матеріалів, силовий агрегат експлуатується досить тривалий період.

Вкрай мала ймовірність несподіваного виходу з ладу відповідальних деталей, спонтанні відмови провідних систем трапляються дуже рідко. Як правило, це похідні дефекту, що розвивається тривалий час.

Відмови гарячого движка

Причини, за якими не заводиться дизельний двигун на гарячу, не настільки різноманітні, як у карбюраторних силових агрегатів. Більше 70% випадків утрудненого пуску прогрітого дизеля відбуваються через неполадки в паливній системі, що складається з наступних приладів:

  • очищувач повітря;
  • ручна помпа (це відноситься до старих дизелів);
  • форсунки, розпилювачі;
  • ТНВД;
  • фільтри тонкої, попереднього очищення дизельного палива;
  • регулятор частоти обертання колінчастого вала;
  • паливний привід.

Чому дизель погано заводиться на гарячу?  список причин

У постійно працюючому дизельному моторі відбувається вироблення форсунок, плунжеров, розпилювачів. З плином часу пружини втрачають свою пружність.

Внаслідок старіння, впливу високих температурних режимів гумові сальники, ущільнювальні манжети стають менш еластичними, щільність і герметичність порушується.

Топлівопроводи засмічуються через неякісне пальне. Це тягне за собою неполадки всієї системи.

Збій заводського регулювання, рівномірної подачі точних обсягів суміші, кутів випередження, початкового тиску піднімаються голок в форсунках, найменших оборотів колінчастого вала при холостому ході призводить до збільшення витрат дизельного палива, постійного задимлення відпрацьованих газів. Часто утруднений пуск прогрітого дизеля відбувається через таких супутніх чинників:

Видимі зовні несправності дизелів, методи їх усунення показані в таблиці:

Поведінка гарячого мотора Причина несправності спосіб усунення
Утруднений запуск прогрітого мотора. Двигун глухне, перебої в роботі. Порушилася герметичність системи живлення. Перевірити герметичність, підтягнути трубки, закріпити прилади.
Силовий агрегат чхає, зупиняється, немає тяги. Засмітилися фільтри палива. Вимити, поміняти.
Гарячий мотор не заводиться, крутний момент на валу недостатній. Вихід з ладу ТНВД. Зняти вузол, замінити всі зношені деталі.
Мотор працює ривками, з недостатньою потужністю. Забиті форсункові фільтри. Прочистити, промити, замінити.
Вихлоп димний, немає тяги двигуна. Зашлакованому вікна для продувки в гільзах циліндрів. Почистити.
Труднощі з пуском розігрітого двигуна, робота переривчаста. Збиті настройки форсунок. Форсунки відрегулювати на стенді.
Чорні відпрацьовані гази, двигун працює з перебоями. Збитий кут випередження впорскування палива. Відрегулювати установку кута.
Нерівномірне робота силового агрегату, надмірно димний випуск газів, чутні нетипові звуки металевих тонів. Рейки ТНВД не відрегульовані. Налаштувати рівномірну подачу дизельного палива, регулювання рейок привести у відповідність.
Колінчастий вал обертається надто швидко, рознос двигуна. Поломка регулятора частоти обертання. Перевірити регулятор, здійснити ремонт, налаштувати всі параметри.
Чи не розвивається нормальна тяга, масло очищувача повітря темне. Засмітився повітряний очисник. Змінити масло, вимити фільтруючий елемент.

самостійний ремонт

Деякі проблеми може спробувати виявити, а також усунути кожен водій, проявивши максимум старання і завзяття. Якщо після тривалої їзди, а потім короткого простою двигун заводиться з працею, пошук несправності повинен відбуватися з урахуванням специфіки, яку має кожен дизель. Солярка не може випаровуватися активно, як бензин. Спалах – результат стиснення, але не іскри.

Дизельний мотор також показує, що якщо він заводиться в холодному стані, значить, у нього все в порядку з основними характеристиками:

  • недостатня компресія;
  • несправний стартер;
  • акумулятор;
  • трубки подачі солярки;
  • брудне паливо.

Чому ж двигун не заводиться на гарячу? У більшості випадків у цьому винна поломка окремих топлівопроводящіх елементів і електроприладів. Прогрітий дизель погано заводиться з-за несправності форсунок, датчиків, паливного насоса, плунжеров. Виявити, чому дизельний мотор не заводиться на гарячу, можна охолодженням його тильній частині, поливаючи холодною водою і накладаючи мокру ганчірку.

Якщо дизель успішно запустився, це означає, що причина важкого запуску на гарячу – в зношених плунжерних парах.

Як доповнення може бути розбита втулка на насосі або старіння гуми сальника, виражене в його розтріскування. Через подібних дефектів повітря потрапляє в ТНВД.

Зношені компоненти не можуть створювати і утримувати тиск в системі. Необхідно ремонтувати весь паливний насос.

Чому дизель погано заводиться на гарячу?  список причин

Прогрітий автомобіль погано запускається внаслідок негерметичності паливних форсунок. Паливо продовжує надходити в заглушений мотор через форсунки і розпилювачі. Воно не дозволяє завести гарячий силовий агрегат. Щоб переконатися в цьому, форсунки необхідно викрутити. Вологі форсунки, сильно пахнуть соляркою – дефект в наявності.

Силовий агрегат чхає і глухне

Автолюбителю часто буває прикро, а часом незрозуміла поведінка автомобіля в шляху. Вранці машина відмінно заводиться, добре їде, набирає температуру. Варто тільки датчику зафіксувати робочий режим температури – прогрітий двигун глухне, ніяка сила не здатна його запустити. Способи вирішення проблем і можливі варіанти несправності наступні.

Транспортний засіб працювало в межах норми до чергової заправки паливом. Як тільки наповнився бак, машина почала від’їжджати від заправної станції, з’явилися ривки, хлопки, автомобіль став смикатися в момент натискання на педаль акселератора. Після зупинки прогрітий раніше дизель почав погано запускатися, глухнути, подальший рух стало неможливим.

Така причина відразу зрозуміла – паливо на заправці виявилося неякісним. Його негайно видаляють. Треба промити систему, все продути стисненим повітрям. Обов’язково встановити новий фільтр очищення повітря. Щоб компенсувати витрати, треба виробити звичку забирати платіжну касову квитанцію. Потім цієї компанії пред’являється претензія через суд.

важливо

При наявності хорошого палива, справної роботи автомобіля після звичайного прогріву на гарячу він працювати перестає. Прогрітий двигун не заводиться, чхає, поводиться непередбачувано. Найбільш ймовірно, що засмітився і вийшов з ладу паливний фільтр. Необхідно його замінити.

Аналогічні симптоми з’являються, коли забивається фільтр очищення повітря. Мотор глухне від перезбагачення паливом повітряної суміші. Деякі автовласники очищають його за допомогою пилососа. Реставрований фільтр може виконувати свої функції деякий період часу.

Але краще замінити його відразу, двигун при нагріванні повинен отримувати свіжий прохолодне повітря.

Дизельний двигун погано заводиться. Причина цього – генератор не дає зарядний струм. Підтягується ремінь, що приводить в дію генератор. Якщо не допомагає – несправний генератор. Акумулятор буде посаджений, автомобіль не заведеться. Необхідно купувати нову батарею.

Чому дизель погано заводиться на гарячу?  список причин

Вирушаючи в дорогу, необхідно запастися спостережливістю і кмітливістю. Це найкращі помічники в далекій дорозі. Всіх випадків не передбачиш. Якщо почав вередувати силовий агрегат, послухайте звуки його роботи. Спробуйте використовувати поради з даної статті. Не втрачайте самовладання, будьте впевненими в своїх знаннях, і вам обов’язково посміхнеться удача!

7 причин, чому дизель погано заводиться «на холодну» (і заходи боротьби)

31 жовтня 2018 Категорія: Корисна інформація.

Багато власників дизелів після тривалої нічної стоянки стикаються з тим, що машина відмовляється заводиться, або двигун заводиться погано – вібрує, глухне. У чому причини і що робити, щоб полегшити холодний пуск дизеля? 

Чому дизель погано заводиться на гарячу?  список причин

Чому дизель важко запустити “на холодну”

В холоду мотор завести складно. Особливо це стосується дизельних агрегатів.

Причин, за якими двигун погано заводиться на холодну, багато. Перелічимо деякі поширені.

  • низька компресія в циліндрах
  • замерзли паливні магістралі і паливо в них
  • моторне масло загусло
  • низький рівень заряду АКБ, несправний стартер
  • вийшли з ладу свічки напруження
  • завоздушіна в паливній системі
  • несправний ТНВД і форсунки

 низька компресія в циліндрах 

Якщо двигун досить віковий, причиною, чому його складно завести в холод, може бути низька компресія в циліндрах.

Проблема в такому випадку буде проявлятися в основному після тривалого простою. А повторний пуск вже прогрітого мотора буде даватися з трудом. Після запуску такої мотор буде «троить», обороти на ньому будуть плавати в процесі їзди. На холостому ходу дизель сильно вібрує і навіть може стихнути.

Причина такої нестійкої роботи дизеля полягає в сильно зношених деталях ЦПГ: між ними утворюються зазори, герметичність циліндрів падає, компресія знижується. В результаті паливно-повітряна суміш недостатньо стискається і нагрівається, тобто не може спалахнути.

А після виходу дизеля на робочу температуру під впливом тепла зазори між елементами ЦПГ скорочуються, компресія підвищується і робота двигуна стає більш стабільною.

 замерзло паливо 

Найпоширеніша і загальновідома причина, по якій буває складно запустити дизельний мотор взимку. Після нічної стоянки дизельне паливо може загустевать і перетворюватися в парафінізірованний гель. Особливо якщо з приходом холодів власник не перейшов на «зимовий» дизпаливо.

Коли в ДТ утворюються кристали парафіну, вони забивають паливний фільтр. Тому головна рекомендація всім власникам дизеля – міняти паливний фільтр перед холодним сезоном щорічно.

Справитися з проблемою допоможе підігрів паливної системи (паяльною лампою, наприклад) і додавання присадок-антигель в паливо. У запущених випадках доведеться промивати, а то і ремонтувати паливну дизельну апаратуру.

Порада

Інша причина, по якій паливо не прокачується по магістралях – в нього потрапила вода і замерзла в фільтрі.

Вода може потрапити в паливний бак як результат конденсату на його стінках або випасти осадом в баку, якщо паливо низької якості. Для профілактики проблеми бак потрібно тримати в холоду максимально повним, а в паливо можна додати дегидрирующей присадку.

Чому дизель погано заводиться на гарячу?  список причин

 загусло моторне масло 

Якщо масло в картері дизеля занадто загусло або не підходить за коефіцієнтом в’язкості для зимової експлуатації, двигун не заведеться.

Тому корисно витягнути щуп і оцінити стан масла. Якщо воно не тече, потрібно поміняти моторне масло, знизивши його в’язкість.

Про те, як вибрати відповідне моторне масло, ми писали тут.

 АКБ розрядилася, стартер клинить 

Акумулятор в холодну пору справляється з екстремальними навантаженнями.

Если он старый или уровень его заряда после ночной стоянки упал, коленвал не провернется с нужной частотой для создания давления, а свечи накаливания не прогреются для нормального подогрева топлива-воздушной смеси в цилиндрах.

Стартеру сложнее прокручивать коленвал на морозе из-за загустевающего на холоде моторного масла. Если он изношен, его может клинить – и тогда стартер крутит, щелкает, но не запускает двигатель.

 вышли из строя свечи накаливания

Свечи накаливания облегчают пуск дизельного ДВС, подогервая солярку в цилиндрах. Свечи питаются через реле, а нагревом их управляет блок управления с учетом заданного времени, после которого реле перестает передавать напряжение на свечи накала.

Неисправность свечей накала непросто определить: даже при выходе из строя 1 или 2 свечей, двигатель может с трудом, но запускаться, даже если на улице -5.

Неякісні свічки напруження виходять з ладу буквально за один сезон, тому на якості свічок економити не можна.

Перевіряють свічки напруження, викручуючи з і заміряючи опір. Про те, що проблема саме зі свічками напруження, власнику підкаже запізнювання в момент схоплювання мотора. А ще холодний ДВС буде «троить» в момент пуску і вимагати підтримки стартером.

Ознакою несправності реле або блоку управління злучити відсутність характерного звуку (тихий клацання) в момент повороту ключа в запалюванні перед пуском дизеля.

Чому дизель погано заводиться на гарячу?  список причин

 завоздушіна в паливній системі 

Відмінність конструкції дизельного мотора – повітря і паливо потрапляють в циліндри окремо. Якщо в паливній системі утворюється повітряна пробка, мотор буде глухнути.

Повітря потрапляє в паливні магістралі через ділянки порушення їх герметичності. Щоб видалити пробку, ТНВД і магістралі прокачиваются.

 несправний ТНВД, форсунки 

Форсунки дизельного двигуна з часом забиваються відкладеннями домішок з палива, частинками іржі і металлостружкі.

Зношені і забруднені форсунки не можуть нормально прокачувати і розпорошувати паливо в камеру згоряння. В результаті дизель втрачає потужність, троит на холостому ходу, працює нестійкий і глухне.

Зверніть увагу

Якщо ж дизельний ДВС нормально заводиться в холод, але після прогріву і виходу на робочу температуру відмовляється заводитися «на гарячу», проблему варто шукати в плунжерній парі ТНВД. Рішення – ремонт або заміна паливної апаратури.

Допомогти встановити причину, чому дизельний мотор погано заводиться в холод і працює нестійкий, допоможе і колір вихлопу. Детально ми писали про те, як встановити проблеми з дизелем за кольором вихлопу, ми писали тут.

Разом

Як бачимо, причин, за якими дизельний двигун не заводиться в мороз, більш ніж достатньо.

Для того, щоб успішно запускати дизель в холодну пору року, до настанням холодів потрібно підготуватися:

  • заряджати АКБ (замінити на новий), упевнитися в справності генератора
  • поміняти моторне масло і фільтр
  • перевірити справність свічок розжарювання
  • поміняти паливний фільтр
  • перейти на «зимовий» солярку
  • їздити з повним баком

У більшості випадків, вже при дотриманні цих заходів проблем з запуском дизеля на холодну не виникне.

Але якщо двигун на холодну не запуститься, спробуйте додати в бак тепле паливо або розігріти ДТ в магістралях, направивши будівельний (побутовий) фун на паливний фільтр і бензобак. Потім прогрійте дизель на ХХ хвилин 10-15, поки тепле паливо не стече назад в бак, і вирушайте в дорогу.

Якщо проблема в розрядженому АКБ, спробуйте «прикурити» двигун, а краще – зніміть, відігрійте і заряджайте телефон.

  • Про те, як правильно запускати дизельний ДВС взимку, ми писали тут 

Паливні насоси, ТНВД для дизельного двигуна знайдете в нашому каталозі

ПЕРЕЙТИ В КАТАЛОГ

Чому дизель не заводиться на “гарячу”, але інших проблем немає?

ABW.BYНовостіОпит експлуатацііПочему дизель не заводиться на “гарячу”, але інших проблем немає?

“Двигун не заводиться на” гарячу “, але відмінно заводиться на” холодну “, працює без будь-яких негативних моментів по витраті палива і тязі. Перебуваю в США, тому все йде набагато складніше з фахівцями.

У дилерському центрі викачали грошей, причину не знайшли, пропонують міняти форсунки, навіщо – не зрозумію.

Поїхав в інший сервіс, там довго мучилися, думали і припустили, що справа в плунжерній парі, але не нічого не гарантують, кажуть, що комп’ютер видає помилку на форсунку п’ятого циліндра.

Зійшлися на тому, що будуть міняти плунжерні пару, так як всі симптоми вказують на неї. Але що робити, якщо не допоможе? У сервісі сказали, що наступний етап – інжектори, однак я не думаю, що їх треба міняти. Куди тоді рухатися далі? Автомобіль Freightliner M2-106 “. 

Чому дизель погано заводиться на гарячу?  список причин

Якщо мова йде про дизелі, оснащеному системою харчування з механічним паливним насосом високого тиску, то заміна зношеної плунжерній пари дійсно може з великою ймовірністю допомогти впоратися з ситуацією, коли мотор без питань заводиться на “холодну”, але відмовляється заводитися на “гарячу”. При зносі плунжерній пари відбувається наступне. Поки двигун, а вірніше – ТНВД, в якому в залежності від конструкції може знаходитися одна або кілька плунжерних пар, що складаються з плунжеров і гільз і є основним робочим елементом насоса, що не нагрівся, зазор між плунжером і гільзою, званої також обоймою або втулкою плунжера, залишається в межах норми. Це дозволяє плунжерній парі на порівняно невеликих оборотах, з якими стартер обертає колінчастий вал в період запуску,

Далі в міру нагрівання через температурного розширення зазор між плунжером і його обоймою збільшується.

Якщо він стає надмірним, більше палива по зазору видавлюється з простору над плунжером, а створюване плунжером тиск і подається кількість палива може виявитися недостатнім для впевненого запуску, поки насос залишається нагрітим. Існує народний спосіб перевірити стан плунжерній пари.

Він полягає в тому, що відразу після безуспішного запуску “гарячого” мотора ТНВД рясно поливають холодною водою. Якщо після такого охолодження двигун запуститься без труднощів, проблему, по всій видимості, створює плунжерні пара. 

Але може виявитися, що свою лепту в труднощі з гарячим запуском вносить стартер. При цьому під час запуску з буксира питань немає. Пов’язано це з тим, що обороти двигуна, коли його запускають з “штовхача”, як правило, вищі за ті, що забезпечуються стартером.

важливо

При більш високій швидкості, з якою в цьому випадку рухається плунжер в гільзі, плунжерні пара, навіть будучи підношення, здатна створювати достатній тиск.

Це також пояснює, чому двигун, незважаючи на труднощі з запуском на “гарячу”, в подальшому працює без будь-яких негативних моментів по витраті палива і тязі.

Чому дизель погано заводиться на гарячу?  список причин

Однак якщо двигун оснащений ТНВД з електронним управлінням за умови, що з стартером проблем немає, важче сказати, чи допоможе заміна плунжерній пари. Справа в тому, що електронне урядування може втручатися в запуск.

Втручання полягає в тому, що в холодному дизелі смесеобразование утруднено через низьких температур, несприятливих для швидкого і якісного випаровування палива, розпорошеного форсунками. В результаті частина розпорошеного палива не перетворюється в пар, а осідає на стінках камери згоряння.

Щоб компенсувати цю втрату, в момент запуску блок управління навмисно збагачує суміш. Іншими словами, впорскується трохи більше палива, ніж потрібно було б для нормального сумішоутворення в гарячому моторі.

Зате при запуску гарячого двигуна впорснути паливо випаровується добре, через що збагачувати суміш немає ніякого сенсу.

Більш того, оскільки запуск супроводжується неповним згорянням, а отже, насиченням вихлопних газів вуглеводнями і сажею, з екологічних міркувань подача палива в момент запуску гарячого дизеля навіть штучно обмежується.

Електроніка сучасних дизелів коригує також випередження уприскування палива, про що блоку управління сигналізує підйом голки форсунки. У зв’язку з цим не завадило б знати, в чому полягає помилка, яку виявила діагностика по одній з форсунок.

Якщо ж система харчування – Common Rail, то крім електронного управління значення має ще й те, що в ній процеси створення високого тиску для вприскування і безпосередньо самого уприскування і зовсім розділені.

В який бік в такому випадку “копати”? У нас немає відповіді, що робити, якщо заміна плунжерній пари не допоможе.

Проблема повинна вирішуватися в реальних умовах роботи з конкретним двигуном, а не шляхом міркувань на основі явно недостатньою інформації, що стосується даного випадку, коли будь-яка з припущень може направити по невірному шляху і викликати недоцільні грошові витрати.

Сергій Боярський ABW.BY

У вас є питання? У нас еcть відповіді. Цікаві для вас теми кваліфіковано прокоментують або фахівці, або наші автори – результат ви побачите на сайті abw.by. Надсилайте питання на адресу vopros@abw.by і стежте за сайтом

Чому погано заводиться дизель

Другим за популярністю двигуном внутрішнього згоряння є дизель (дизельний ДВС), принцип роботи якого заснований на самозаймання палива, що впорскується, розпорошеного від впливу стисненого гарячого повітря.

статті:

Низька компресія дизеля

Питання про вимірювання компресії циліндрів дизельного двигуна треба починати вирішувати при перших відмовах заведення дизеля. Якщо погано заводиться навіть на гарячу, то в першу чергу треба заміряти тиск циліндрів.

Ознаками низької компресії у дизельного двигуна також є:

  • утруднений пуск двигуна як на холодну, так і на гарячу;
  • не тримає холості оберти;
  • троит постійно або подтраівает;
  • нестабільна обертів під час руху;
  • спостерігається сильна вібрація на холостому ходу;
  • глухне на холосту;
  • заводиться з запізненням;

Частими причинами, через які компресія знижується, є:

2. Механічні пошкодження поршневих компресійних кілець.

3. Неправильна робота механізмів газорозподільної системи.

Перераховані причини зменшують герметичність циліндро-поршевой групи. Якщо в циліндрі двигуна знижена компресія, це не означає, що він не робочий, буває, що спрацьовує через раз.

Що робити, якщо замерзла солярка

Якщо дизель не заводиться або, після того, як заведеться відразу глухне, то причина може бути в дизпаливі. Залежно від географічного положення та сезонності солярку класифікують на літню, зимову і арктичну.

  • Якщо залити в дізбак річну солярку в холодну пору року, то вона загусне як кисіль або утворює частинки льоду.
  • Паливний насос високого тиску ТНВД не здатний продавлювати гелевидний густе дизпаливо, через що двигун авто глухне.
  • В першу чергу засмічується паливний фільтр від крісталлообразном солярки.
  • Якщо був залитий літній варіант дизельного палива, а на вулиці мороз, то проблеми можна вирішити наступним чином:
  1. Підігріти паливну.
  2. Замінити паливний фільтр.
  3. Додати спеціальну присадку, антигель, яка виведе рідина з загустілого в жідкообразное стан.
  4. Промивання паливної системи дизеля.
  5. Додати гас і мінеральне моторне масло в дизельний бак. Пропорція для приготування 100 літрів незамерзаючої річної солярки потрібно 89 літрів річної солярки, що не більше 10 літрів гасу і 1 літра мінеральної олії (наприклад, автолу).

Що буде, якщо їздити взимку на літній солярці

Експлуатування дизельного мотора взимку на літній солярці обходиться дорого, а саме, це привіт до поломки або виходу з ладу паливної системи дизельної апаратури.

Вода в паливній системі дизеля, що робити

Причин, за якими вода може потрапити в паливну систему дизеля, кілька:

  1. Поява води в паливному баку виникає через утворення конденасата, яка більше утворюється в холодну погоду.
  2. Поява води з самого дизпалива, якщо воно неякісне. В цьому випадку вода осідає на дні бака.

Наслідки наявності води в паливній дизельної системі

У зв’язку з тим, що солярка і вода не змішуються, вода може вивести з ладу ТНВД, або ще гірше – до гідроударів. Щоб паливне обладнання і деталі двигуна не псувалися, встановлюють паливний фільтр грубої очистки, яка затримують воду та інші різні механічні домішки.

Щоб захистити від появи води в паливному баку, додають трохи спирту або дегідратор (спеціальна, наприклад, присадка Супротек для дизельного палива).

Краще дизельне моторне масло

Класифікація дизельних моторних масел:

  • СС – для атмосферних дизелів і для двигунів з помірним наддувом;
  • CD – для двигунів з високим турбонаддувом і працюють з високим вмістом сірки;
  • РЄ – для двигунів з високим наддувом, рік випуску яких пізніше 1983 р .;
  • CF – для 4-х контактних моторів пізніше 1990 р .;
  • CG-4 – високі вимоги по токсичності, від 1994 р .;
  • СА, CB – ці масла не продаються;
  • CD-11, CF-2 – такі масла призначені для двох тактних двигунів.

Основний принцип правильної експлуатації дизельних і бензинових агрегатів в тому, що завжди заливати масло однієї марки (Мобіл, Кастрол, Шелл, Лукойл).

В основному, для експлуатації в зимовий період заливають масло з параметрами 15w-40. Детально розкладена тема по розшифровці маркувань моторних масел.

Там є дуже багато тонкощів, є масла які не підходять для такого-то року випуску двигуна.

Якість дизельного моторного масла

Дизельні агрегати відомі тим, що погано заводяться взимку. Благо зараз існують спеціальні підігрівачі різних принципів дії. Однією з причин незаводкі в тому, що в картері мотора загусло масло. Заливаючи спеціальне масло, яке загусає навіть в сильні морози, полегшується пуск двигуна.

Щоб визначити в’язкість масла, треба, поки двигун холодний витягнути щуп і перевірити плинність масла. Якщо масло не капає, то воно загусло. Значить треба переходити на синтетичне масло малої в’язкості.

Реле свічок накалу і блок управління

Акумулятор відмінно заряджений, стартер крутить і крутить, а дизель все не заводиться.

Може бути проблема з свічок накалу, яка виконує важливу функцію – підігрів робочої камери циліндра, що сприяє швидкому самозаймання дизельного палива.

Але, якщо стартер клацає, але не крутить, то це можуть бути в електричної або механічної частини стартера неполадки, або контакти на акумуляторі.

В цьому випадку, якщо треба зарядити АКБ, треба знати як правильно зарядити автомобільний акумулятор. Справа в тому, що, якщо щільність більше 1,27, то відбувається відділення кислоти від води, а нагрівається вода призводить до вибуху АКБ.

Порада

Свічки розжарювання харчуються через реле, мають БУ (блок керування) з таймером. Таймер блоку управління включає свічки напруження з заданим періодом часу.

Після того, як двигун нагріється до робочої температури, реле перестає живити свічки.

До речі, зручно, особливо для автомобілів з дизельними двигунами, встановити автономні або електричні опалювачі, які значно спрощують пуск і експлуатують мотор в щадному режимі.

Якщо вийшла з ладу одна або дві свічки, двигун може легко заводиться влітку на холодну і гарячу.

При, навіть однієї, непрацюючої свічки розжарювання в зимовій період, автомобіль вже не заводиться або заводиться з працею на холодну.

Для перевірки працездатності свічок накалу, їх треба викрутити і виміряти опір омметром або мультиметром. Значення опору, приблизно, має бути однаково.

Чи не працює реле або електронний блок свічок накалу

Справно працює реле клацає при повороті ключа запалювання. Електронний блок управління задає роботу свічок накалу. Якщо перед пуском дизеля при повороті ключа запалювання реле не клацає, значить вийшло з ладу або реле, або електронний блок.

Повітря в паливній системі дизеля

Відмінністю роботи дизеля і бензинового двигуна є і те, що повітря і паливо в апарат дизеля подається окремо. При попаданні повітря в паливну систему дизель буде погано заводитися. Присутність повітря в ТНВД також перешкоджає нормальному пуску і роботі мотора.

Чому дизель погано заводиться на гарячу?  список причин

У паливну магістраль повітря не може потрапити через ТНВД. Якщо пошкоджена паливна магістраль, то повітря потрапить в систему харчування дизельного двигуна. Підсмоктування повітря відбувається через не затягнутих хомутів, тріщин.

Прокачуванням ТНВД і паливної магістралі видаляється повітря з системи.

Чи не працює ТНВД

Буває і так, що дизель добре заводиться і працює на холодну. А на гарячу не здатний завести. Причина цього явища – неякісно працює плунжерні пара паливного насоса високого тиску. ТНВД підлягає ремонту або заміні.

Чи не працює форсунка дизеля

Основна проблема дизельних форсунок в тому, що вони швидко забруднюються. Закупорка відбувається через відкладення лаку, сірки, механічних домішок неякісного палива. Навіть, якщо заливалося завжди якісне чисте дизпаливо, форсунки зношуються природним чином.

Дизельні форсунки пропускають через себе нагнітається насосом високого тиску дизпаливо. Якщо пропускалися отвори забиті, що передається тиск буде зменшеним. Допустиме мінімальне тиск після форсунок повинно бути 300 psi (1 psi = 4.6 атм.). Якщо значення менше мінімально допустимого, то необхідний ремонт або заміна форсунок.

Працездатність дизельних форсунок перевіряють на спеціальному стенді. Визначають якість розпилення рідини.

Зверніть увагу

Форма факела розпилу не повинна бути порушена, інакше форсунки будуть заливати циліндри, при цьому дизпаливо буде згоряти не повністю. Якщо забиті форсунки, то холодний дизель не заводиться, як правило.

Під час їзди автомобіль не зможе розвивати високу швидкість і колір вихлопних газів буде чорним.

Якщо паливо в циліндрах буде згоряти не повністю, швидко заб’ється фільтр сажі і впускні елементи, а також з’явиться нагар на стінках камери згоряння, клапанах і поршнях. Доведеться потім робити раскоксовку поршневих кілець.

колір вихлопу

Колір вихлопних газів допомагає діагностувати роботу дизельного двигуна. Часто ми бачимо, що дизеля димлять, причому різними кольорами.Чому дизель погано заводиться на гарячу?  список причин

Синій колір вихлопу говорить про те, що в камері згоряння не відбувається повного згоряння. Залишки виходять не згоріли.

Темно-сірий колір з синювато-білястим відливом вказує на те, що паливо теж не згорає повністю в камері згоряння, а випаровується на виході від гарячого глушника. У сучасній вихлопної системи автомобіля є така деталь – гофра глушника, яка теж впливає на якість роботи двигуна.

Нормальні кольору для вихлопних газів дизеля – сірий.

Причини ненормальних квітів вихлопу дизеля:

  1. Низька компресія стиснення.
  2. Неполадки з паливним насосом.
  3. Неполадки з форсунками.
  4. Встановлено пізній кут випередження впорскування.
  5. Неполадки зі свічками напруження.
  6. Неполадки реле свічок розжарювання.
  7. Неполадки електронного блоку управління.

Проблеми вихлопу чорного диму дизеля:

    1. Форсунки переливають паливо.
    2. Подається недостатня кількість повітря. Недолік повітря вказує на забруднення повітряного фільтра.

Поради по дизелю

Хоч дизельний мотор набагато простіше бензинового, неполадок, що виникають в процесі експлуатації з’являється чимало.

Займання палива в дизелі здійснюється не від іскри свічок запалювання, а від нагрівання і сильного стиснення. Це основна відмінність системи харчування дизельного двигуна від бензинового і газового.

Володарям автомобілів з дизельними двигунами треба знати ряд правил для успішної експлуатації взимку. Стежити за компресією, так як при низького ступеня стиснення дизпаливо важче стиснути і запалити.

Тимчасове рішення низькою компресії – залити моторне масло в циліндр через, викрутивши свічки розжарювання. В’язке масло створить герметичність і завести мотор буде набагато легше. Але, треба розуміти, що цей спосіб тільки тимчасовий, доїхати до будинку або сервісу.

Що робити, якщо дизель погано заводиться на гарячу

Автомобілі з дизельними двигунами – це справжні робочі конячки, що володіють високою потужністю і невибагливістю, але іноді з ними також трапляються поломки, наприклад, кожному водієві знайома ситуація, коли дизель раптом став погано заводитися на гарячу.

При цьому холодний старт проходить без будь-яких проблем, але варто машині зупинитися через кілька сотень кілометрів і все – завести її стає проблематично.

Існує кілька причин, чому дизель став погано заводитися на гарячу, і всі вони мають свою специфіку та особливості ремонту.

Знос плунжерній пари – найпоширеніша проблема

Важливим елементом будь-якого дизельного силового агрегату є паливний насос внутрішнього тиску, за допомогою якого здійснюється подача палива безпосередньо на циліндри. Дози паливної суміші суворо відміряно, їх перевищення або недостача відразу ж позначається на роботі всього силового агрегату. Плунжерная пара є найважливішим вузлом насоса, а до її складу входить:

  • Втулка, в якій є отвори для безпосередньої подачі палива в нагнітальні вузли.
  • Плунжер, що представляє собою подовжений поршень циліндричної форми, що рухається безпосередньо всередині втулки.

Для забезпечення точного дозування палива, зазор між втулкою і плунжера мінімальний, вимірюється мікронами. Плунжерная пара під час роботи двигуна знаходиться в постійному русі, що з часом призводить до зносу деталей. В результаті зазор між нагрітими деталями збільшується, що призводить до зміни тиску і дози палива, що подається і неможливості з першого разу завести машину.

Перевірити справність саме плунжерній пари досить легко, для цього потрібно:

  • Рясно полити холодною водою розігрітий паливний насос.
  • Покласти на насос мокру ганчірку.

Якщо після цих простих маніпуляцій машина заведеться, то для усунення проблеми достатньо провести регулювання деталей або замінити їх на нові. У деяких випадках в насосі зношується не тільки плунжерні пара, а й сальник або втулки внутрішнього валу, які також потрібно замінити на нові.

Чому дизель погано заводиться на гарячу?  список причин

Розгерметизація дизельних форсунок

Дизельні форсунки також постійно відчувають сильні навантаження, так як під час роботи вони знаходяться в агресивному середовищі і в постійному русі.

Їх призначення – дозований впорскування палива в камеру згоряння, і навіть незначний знос призводить до розгерметизації, втрати всіх характеристик.

В результаті навіть після зупинки двигуна невелика кількість дизеля продовжує надходити в камеру згоряння, де воно накопичується і перешкоджає нормальній роботі всієї системи.

Причиною розгерметизації форсунок найчастіше стає:

  • Низька якість палива, що містить велику кількість небажаних домішок. Це призводить до швидкого пошкодження розпилювача.
  • Недостатньо якісна збірка, через що форсунки не можуть витримати опиняється на них тиск.
  • Різного роду ушкодження, викликані неправильним функціонуванням інших суміжних вузлів.

Щоб переконатися в розгерметизації форсунок, необхідно спочатку вийняти інжектор з блоку циліндрів і ретельно оглянути на предмет нехарактерних мокрих плям.

Намокання свічок є найвірнішим ознакою порушення герметичності форсунок. Для лагодження потрібно їх професійна чистка, яку можна проводити самостійно, а можна довіряти професіоналам автомобільних майстерень.

У деяких випадках може знадобитися повна заміна даних елементів.

У разі необхідності термінового запуску двигуна можна злегка відкрити дросельну заслінку, що дозволить зменшити тиск в камері згоряння. Додатково рекомендується провести перевірку кілець ущільнювачів, так як нерідко саме вони через зношування починають давати текти палива.

Вихід з ладу датчика

Досить часто причиною відмови заводитися на гарячу стає вихід з ладу датчика контролю температури охолоджуючої рідини.

За своєю будовою і функціонали ДТОЖ є звичайним терморезистор, призначений для забезпечення стабільної роботи двигуна.

Після зміни температури навколишнього середовища, в датчику змінюються показники електричного струму, що відразу ж виявляється електронікою і призводить до включення різних захисних функцій.

важливо

Перевірити справність датчика можливо тільки після його вилучення, що при бажанні зможе зробити кожен автовласник. У більшості випадків він знаходиться в голівці блоку циліндрів в безпосередній близькості від корпусу термостата. Однак, місце розташування може бути і іншим, але його завжди можна уточнити в мануалі до моделі автомобіля.

Далі потрібно виконати наступні дії:

  • Перевірити наявність холодоагенту в системі, а також повне занурення датчика в рідину.
  • Перевірити контакти і з’єднання на наявність утворення іржі і окислювальних проявів.
  • Якщо датчик приєднаний, що не окислен і занурений в воду, але все одно є підозри на його несправність, то потрібно його зняття.
  • Після вилучення, ДТОЖ опускається в банку з окропом, а показники його опору вимірюються. Отримані дані порівнюються з рекомендованими показниками для даної марки автомобілів. Варто зазначити, що у різних марок і моделей нормальні показники можуть значно відрізнятися.

У разі значної розбіжності показників від норми датчик вимагає заміни, яку можна зробити самостійно. Конструкція і принцип його роботи не передбачають ніякого ремонту і намагатися робити його абсолютно недоцільно.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…