Після технічного обслуговування багато власників не розуміють чому масло в двигуні швидко чорніє після заміни. Варто попередити, що лякатися цього не потрібно, оскільки це природний процес.

Чорне масло в двигуні означає правильну роботу мастила. Темніше його роблять нагар і інші забруднення двигуна, які з’являються при його роботі.

Однак чорніти воно повинно поступово, якщо цей процес відбувається дуже швидко, варто задуматися над його причинами.

Швидко темніє масло в двигуні можливо це норма

Масло має бути присутнім в достатній кількості в будь-якому двигуні незалежно від того, дизельний він або бензиновий. Для кожного силового агрегату розраховане необхідну кількість рідини, менше якого опускатися не можна, так як це може істотно зашкодити системі.

Достатня кількість забезпечує не тільки ковзання деталей, знижуючи опір між ними, а й позбавляє механізм від забруднень у вигляді стружки, нагару, інших елементів. Масло складається з основи і присадок. Кожна з присадок виконує певну роль, а також кожен продукт містить певну кількість лугу.

Саме завдяки лугу відбувається робота жидкості. Чорніє масло в двигуні через те що присутня в ньому луг працює. Основним завданням даної речовини є нейтралізація кислот, боротьба з брудом і нагаром, які можуть приставати до стінок циліндрів, інших частин мотора.

Зверніть увагу

Через постійний вплив цих речовин, які масло приймає в себе, з часом відбувається потемніння рідини. Якщо колір не змінюється, при тому, що ви часто користуєтеся автомобілем, значить, масло недостатньо високої якості і погано виконує свою роботу, не надаючи потрібного ефекту.

Якщо масло не починає темніти з часом, можна зробити висновок про його якість. Швидше за все, це підробка, яка не включає потрібних для очищення присадок, не здатна вбирати бруд.

Чому масло в двигуні швидко чорніє? Список всіх причин

Якщо відкладення не виводити з вузлів транспортного засобу, вони швидко зносяться і прийдуть в непридатність. Найчастіше виведення бруду не відбувається тому, що основа містить недостатню кількість лугу. Якщо, навпаки, швидко чорніє масло в двигуні, це свідчить про велику кількість речовини в основі рідини. Це масло більш правильне, воно допоможе уникнути наступного:

  • Масляне голодування, коли рідина не може омивати всі рухомі частини двигуна, так як вони забиті шлаком. Порушення температурного режиму. При малій кількості масла або недостатньої його ефективності порушується відведення тепла при роботі мотора. Це може позначитися на ньому негативно, перегрів сприяє руйнуванню різних деталей, найчастіше страждає распредвал, заміна якого коштує досить дорого на будь-якому автомобілі.
  • Однак за мотором все одно потрібно стежити і замінювати масло вчасно. В середньому це робити потрібно раз в 10-15 тисяч км пробігу. Заміна можлива і частіше, але небажано рідше, так як зібране у відпрацюванні сміття почне шкодити двигуну.

Принцип роботи двигуна в машині

Щоб розібратися, чому масло в двигуні швидко чорніє, потрібно розуміти, що воно знаходиться в замкнутому контурі, масляний насос піднімає рідину, що знаходиться в картері двигуна, змушуючи її переміщатися по спеціальних каналах. Масло не тільки змащує деталі, але і змиває з них нагар і інші забруднення, після чого стікає назад в картер.

За таким принципом працює не тільки бензиновий двигун, а й дизель. Постійно циркулюючи, масло збирає все сміття, яке затримується в ньому, особливо великі частки можуть перебувати в картері.

Тому важливо вчасно міняти рідину, промивати картер, перевіряючи його на наявність великої стружки, яка може свідчити про серйозні порушення роботи системи.

Чому масло в двигуні швидко чорніє? Список всіх причин

Важливо пам’ятати, при якій температурі доводиться працювати рідини: вона перевищує 100 градусів.

Висока температура сприяє ефективному очищенню внутрішніх деталей вузлів, однак через неї рідину темніє швидше. Масло може не чорніти, якщо в ньому мало присадок, навіть якщо досить лугу. В цьому випадку нагар і інші відходи теж залишатиметься всередині системи, і наносити їй шкоди. Вирішити проблему можна заміною продукту на більш якісний.

Швидко темніє масло в двигуні-причини

Існує кілька причин, за якими масло чорніє відносно швидко, його заміна потрібна частіше. Якщо забруднення відбувається занадто швидко, проблема може полягати не тільки в низькій якості залитої мастила, але і в певних несправності автомобіля. Звернути увагу варто на наступне:

  • Помітний не просто чорний колір рідини, а мастило стала схожа на мазут, її консистенція занадто густа, тягуча. Така проблема зазвичай викликана тим, що мастило запікається в циліндрах, перевірити це можна, знявши голівку циліндра і вичистивши її за допомогою дрантя, якщо вона в гару, значить, авто потребує ремонту. Така несправність виникає зазвичай через зношування поршнів. Найчастіше його можна спостерігати на авто з великим пробігом; при роботі поршня утворюється зазор між ним і стінкою циліндра, в яку і проникає масло, через недостатньо щільно прилягають маслоз’ємних кілець відбувається пригорання, так як температура в камері згоряння палива для нього занадто велика.
  • Помітити проблему можна, звернувши увагу на витрату палива: зазвичай він підвищується. Поступово двигун почне втрачати потужність, особливо це стане помітно при підйомі в гору.
  • Мастило може різко потемніти, якщо двигун перегріється. Це може статися, якщо було неправильно підібране масло, при високій температурі мотора в’язкість рідини підвищиться, мастило закипить, через це зруйнуються існуючі в ній присадки. Масло перетвориться в мазутоподібна рідина, яка може завдати шкоди мотору. Якщо це сталося, їздити на авто не можна, потрібно замінити масло, виконавши перед цим ретельну промивку системи. Така рідина може нашкодити різних вузлів, включаючи масляний насос, фільтр, поршневу групу, распредвал і інші деталі.

 

Способи вирішення проблеми

Якщо чорне масло в двигуні стає занадто густим або темніє дуже рано, потрібно знайти причину. Способів може бути кілька:

  • Потрібно промивка двигуна, так як він надмірно забруднене різноманітними частками, старим маслом, яке могло пристати до стінок окремих деталей.
  • Перевірити картер двигуна: в ньому можуть накопичуватися гази. У цьому випадку проблема в вихлопній системі.
  • Замінити масло на іншу, більш підходящу по в’язкості рідина, замінити виробника, уважно вивчити лужний баланс вироби.
  • Перевірити і прочистити масляні канали в особливо складних випадках, якщо рідина поганої якості встигла забити і їх. Якщо цього не зробити, створюється загроза для роботи мотора і циліндрів. Масляний фільтр теж потрібно поміняти, його в цьому випадку не завадить змінити ще кілька разів в процесі експлуатації нової рідини, так як в них можуть осісти особливо великі частки і в’язкі речовини, що залишилися від старої.
  • Не рекомендується використовувати агресивні миючі засоби.
  • Усередині системи можуть залишатися хімічні компоненти, які мають високу агресію. Це ще одна причина, чому відбувається швидке почорніння рідини.

Чому масло в двигуні швидко чорніє? Список всіх причин

Якщо використовувалася промивна рідина, краще залити більш густе масло, так як вона теж частково залишиться в системі, її в’язкість невелика, що погано поєднується з такими компонентами. Якщо цього не зробити, ДВС буде випробовувати підвищені навантаження. Для вирішення проблеми рекомендується частіше міняти масло.

  • Чорним масло може ставати, якщо в картер потраплятимуть вихлопні гази, його витрата при цьому також збільшиться, зросте і витрата палива. Ця проблема може викликати важкі наслідки і обійтися дорогим ремонтом, наприклад, може знадобитися заміна блоку циліндрів. Для того щоб вирішити проблему, можна спробувати розточити циліндри і замінити кільця. Найчастіше така проблема спостерігається, якщо автомобіль не новий і має солідний пробіг.
  • Якщо було залито неякісне масло, то після промивання системи та заміни проблема поступово вирішиться, але доведеться замінити фільтри і саму рідину кілька разів. Якщо використовується рідина з високим вмістом лугу, потрібно міняти її раз в 5-7 тисяч км пробігу.ч

Особливості дизельного мотора

Для бензинових двигунів пропонується великий вибір масел, які підбираються відповідно до технічних вимог, що стосовно дизельного варіанту, по суті, все те ж саме, відрізняється тільки вид палива, а деякі особливості конструкції індивідуальні. Мастило в будь-якому силовому агрегаті виконує одну і ту ж роль.

Однак ті, хто їздить на дизельних моторах, помічають, що масло чорніє набагато раніше, ніж на бензинових. Справа в якості і особливості палива: через солярки нагар більше і вивести його складніше.

Саме тому рідини доводиться міняти частіше, потрібно використовувати саме призначені для дизеля, так як вони мають інші присадки, здатні впоратися з більш складним завданням.

Чому масло в двигуні швидко чорніє? Список всіх причин

Вибираючи, що купити – мінеральне масло, синтетик або напівсинтетику, – звертати увагу, перш за все, варто на технічні параметри мотора. Синтетичні масла добре підходять для сучасних моторів, інші – для більш старих двигунів.

контрафактна продукція

При покупці рідин для авто завжди потрібно звертати увагу на продавця, якість упаковки, самої рідини. У підробці може не бути потрібних присадок, і в кращому випадку вона виявиться марною. Якщо масло швидко почорніло, злийте його, промийте систему, придбайте інше в іншому місці – можливо, ви купили підробку.

Чому масло в двигуні швидко чорніє? Список всіх причин

Висновок

Стан рідин може багато сказати не тільки про їхню якість, а й про стан автомобіля. Почорніння масла – це нормально, проте якщо воно відбувається занадто швидко, варто пройти діагностику авто в сервісі.

8 причин швидкого потемніння моторного мала в двигуні

Темніє масло , значить щось не так, думають деякі автовласники. Але чи так це насправді? Адже одна справа коли воно швидко почорніло після заміни (ще майже свіже), а інше якщо через пару тисяч кілометрів пробігу.

Чому масло в двигуні швидко чорніє? Список всіх причин

Причин, чому так сталося, існує кілька – неякісна змащуємо рідина, брудне стан двигуна, довгий пробіг машини без заміни, перехід на більш якісне масло, перегрів, навіть через поганий палива може бути. Як зрозуміти коли швидко темніє моторне масло це добре, а коли погано? Адже не завжди це негативний наслідок і потрібно переживати. Тоді обов’язково звертайте увагу на додаткові фактори і перевіряйте якість масла.

Поступове старіння і потемніння – природний процес . Тому основне завдання автолюбителя – розібратися, викликане потемніння позитивними або негативними факторами.

Темніє масло – це нормально

Так чому темніє масло в двигуні автомобіля? Це нормально чи ні? Процес почорніння пов’язаний з тим, що серед інших функцій, що змазує рідини є і очищувальна.

В процесі експлуатації мотора відбувається згорання палива з появою складних хімічних сполук, склад яких багато в чому залежить від типу і якості палива, але вони завжди шкідливі для мотора.

Ці залишки знаходяться безпосередньо в двигуні (на стінках циліндрів, порушених, кільцях і так далі).

 

Одне із завдань масла – вичищати ці відкладення з поверхні перерахованих деталей і підтримувати їх в своєму складі, не даючи відкластися в двигуні. Тобто, залишки згоряння палива переходять до складу моторного масла, а це призводить до його природному потемніння .

Темне масло в АКПП з’являється з аналогічних причин – внаслідок очищення деталей коробки, зокрема, через зношування фрикційних. Причому, ATF має високі миючі здатності, тому і швидко темніє. Плюс ступінь потемніння залежить від пробігу і використовуваної раніше змазує рідини.

Зверніть увагу на різницю використовуваного палива і ступінь потемніння моторного масла в двигуні. При згорянні дизельного палива утворюються темніші вихлопні гази, аналогічно утворюються і більш чорні відкладення в двигуні. А значить, масло темніє швидше. Що стосується двигунів, що працюють на газі (метан, пропан, бутан), то тут зворотна ситуація.

Через хімічного складу в газі менше грязьових відкладень (як в нафтопродуктах), тому вони видають набагато чистіші вихлопні гази. Відповідно, моторне масло в даному випадку буде чистішим. І тоді навпаки, ті хто знають що воно повинно змінювати свій колір, будуть цікавитися чому масло не темніє.

При традиційному використанні бензину, стан моторного масла буде десь посередині між дизелем і газом.

Масла, розраховані для роботи двигуна на газу темніють не так швидко, і там можлива ситуація, коли масло буде не дуже темним аж до заміни.

Черговий важливе питання в даному контексті – через скільки кілометрів пробігу має темніти масло . Якщо масло темніє швидко (майже відразу після його заміни або при короткому пробігу) – це привід виконати діагностику і пошук причин, про які йтиметься далі.

Якщо ж масло темніє природно, приблизно до двох-трьох тисяч кілометрів пробігу – це, швидше за все, природний процес потемніння, і якщо немає додаткових симптомів несправності двигуна (він стабільно працює, не «під’їдають» масло), то причин для занепокоєння немає.

Причини, чому темніє масло

Описані далі причини, через які з часом з’являється темне моторне масло в двигуні, розділимо на дві категорії – позитивні і негативні. Почнемо з позитивних.

Використання більш якісного масла

Коли в картері знаходиться більш якісне масло, ніж використовувалося до цього, воно почне швидше темніти, адже воно реально початок і чистити, а не тільки змащувати.

Відомо, що у різних виробників склади можуть відрізняться не тільки базою масла, але і кількістю миючих присадок (не кажучи вже і про різні типи) Тому якщо була проведена заміна, то в якісному маслі буде знаходитися більше вимитих відкладень (а значить, воно буде темніше ), ніж в тому, що було раніше.

На такому маслі можна їздити, проте потрібно уважно стежити за його станом за допомогою щупа. Якщо воно з вигляду однорідно в’язке і однорідно брудне – значить, процес очищення йде нормально. Однак виконати заміну змазує рідини має сенс трохи раніше, ніж це належить за регламентом.

Природне потемніння

Тобто, використання дійсно якісного масла. Як було описано вище, якщо масло потемніло НЕ стрибкоподібно, а змінює свій колір поступово – значить, все в порядку, і воно просто виконує свою роботу з очищення елементів двигуна від продуктів нагару і окислення, і при цьому тримає їх у суспензії (в переміщуваний обсязі ).

Своєчасна заміна масла забезпечує надійний захист елементів двигуна від тертя, перегріву, надмірного зносу. А в довгостроковій перспективі перешкоджає «масложор».

Більш-менш якісне масло стає майже чорним (але не густим) приблизно до 2 … 3 тисячам кілометрів пробігу.

Якщо масло не дуже якісне, то воно почорніє десь до 800 … 1000 кілометрів пробігу або ж навпаки навіть після 3 тис км буде залишатися світлим (коли не має засобів для чищення властивостей). Це справедливо для бензинових двигунів.

Що стосується дизелів, то у них масло чорніє приблизно в два рази швидше, тобто, на деяких моторах воно може бути темним вже при пробігу в тисячу кілометрів.

Ще один цікавий факт полягає в тому, що масло в двигуні буде темніти швидше в разі, якщо силовий агрегат недавно пройшов капітальний ремонт. В даному випадку потемніння викликане великою кількістю металевої стружки, що утворюється в результаті взаємодії тертьових пар. Після «капіталки» рекомендується міняти масло раніше покладеного за регламентом терміну.

Високе значення зольності і мале TBN

Чому масло в двигуні швидко чорніє? Список всіх причин

Сульфатна зольність моторного масла – це показник для визначення присадок, до складу яких входять органічні сполуки металів (зокрема, входять до їх складу солей цинку, калію, магнію, кальцію, барію, натрію та інших елементів). Простими словами, цей показник характеризує кількість вогнетривких елементів при угарі і миючі здатності масла. Сульфатна зольність в даному контексті цікава тим, що вона прямо пропорційна лужному числу (TBN).

Найчастіше в експлуатаційних характеристиках олій (на каністрах або в описі в магазині) можна знайти інформацію про значення сульфатної зольності і / або лужної числа.

І ось чим вони вищі – тим більше високими миючими здібностями володіє змазує рідина, а значить, і більш темним масло буде в процесі експлуатації .

І навпаки, чим ці значення нижче – тим воно буде більш прозорою.

Тому причиною потемніння масла може бути і високе значення зольності. Але ці значення вибираються і рекомендуються автовиробником для конкретного мотора. Зверніть увагу, що масла з низьким лужним числом вимагають більш частої заміни, приблизно через кожні 6 … 7 тисяч кілометрів пробігу. Вони дуже чутливі до якості палива і швидше втрачають свої властивості.

Тепер перейдемо до негативних причин , тобто, таким, від яких варто позбуватися.

Підробка

У картер залито підроблене масло. На жаль, в даний час ця проблема досить актуальна, адже практично на всі популярні марки масел підпільно випускають підробки.

Природно, що їх продукція має дуже погану якість, не виконує покладених на неї функцій, і в тому числі, швидко темніє. Таке масло потрібно якомога швидше замінити на оригінальне.

Бажано попередньо промивши двигун.

Сюди ж можна віднести і випадок, коли автовласник купує неякісне масло якоюсь маловідомою торгової марки за низькою або середньою ціною. Такі склади часто мають невисокі експлуатаційні характеристики, і як наслідок, швидко втрачають їх, що виражається, в тому числі, і в їх швидкому потемніння.

Попадання продуктів згоряння в масло

Чому масло в двигуні швидко чорніє? Список всіх причин

В цьому випадку масло починає швидко окислюватися, втрачає свої експлуатаційні властивості, і в тому числі, змінює свій колір на більш темний. Основна причина тут – розгерметизація, а вона, в свою чергу, може бути викликана різними причинами – пробиттям прокладки головки блоку циліндрів, пошкодженням маслоз’ємних кілець і так далі. Також в масло може потрапляти бензин, він розріджує його і змінює його колір. Якщо має місце ослаблення мастилозйомних кілець поршня, то виникає ситуація, коли масло, залишаючись на стінках циліндрів, згоряє разом з паливом. В цьому випадку масло також буде чорніти. Як правило, при цьому спостерігається надмірна витрата змазує рідини.

У будь-якому випадку потрібно виконати ревізію двигуна самостійно або звернутися за допомогою в автосервіс. Якщо має місце несправність двигуна, то в рамках даної статті неможливо однозначно відповісти на питання, чому темніє масло в моторі.

Попадання картерних газів назад в двигун

При несправній системі вентиляції картерних газів останні можуть потрапити знову в двигун і мати контакт зі змазує рідиною. Через це вона швидше окислюється, втрачає свої експлуатаційні властивості і темніє. І чим більше газів потрапляє в двигун – тим швидше відбувається згаданий процес.

Неякісне паливо

Оскільки основною причиною потемніння масла є продукти спалювання бензину / солярки, то склад палива в даному випадку дуже важливий.

Чим чистіше паливо (виконано за більш високим стандартом, не має додаткових домішок), тим менш темними будуть продукти його згоряння, а значить, і менш темним буде моторне масло.

важливо

Тому намагайтеся заливати в бак хороше паливо, це не тільки підвищить потужність двигуна, але і вбереже його від надмірного зносу, а також підвищить ресурс моторного масла.

Існує думка, що в країнах СНД багато домішок має тільки солярка, однак насправді це не так. Бензин також повсюдно неякісний. Переконатися в цьому можна, просто запаливши його і подивившись на колір вихідного диму.

Перегрів масла

Якщо двигун довго або постійно працює в важких умовах (при високій навколишній температурі, при поганій вентиляції, при високих оборотах / навантаженнях), то його температура природним чином буде дуже висока.

І як наслідок, використовуваного масла теж. В таких умовах змазує рідина буде буквально «присмажуватися» і чорніти.

І це тим більш актуально, ніж, по-перше, старіше масло (був здійснений великий пробіг на ньому), а по-друге, нижче його рівень в картері.

У найгірших випадках змазує рідина може перетворитися в важких умовах в якусь подобу мазуту, а це може привести до дуже сумних наслідків аж до капітального ремонту двигуна.

Тому потрібно намагатися не експлуатувати двигун постійно при критичних навантаженнях, або ж вибирати масла з відповідними експлуатаційними характеристиками (в’язкість, допуски і так далі).

До речі, неправильний вибір в’язкості масла (дуже густе або навпаки дуже рідке) також часто може привести до перегріву двигуна в цілому і масла зокрема.

Підсумок

Якщо масло темніє поступово, і при цьому двигун працює в штатному режимі – причин хвилюватися немає. У нормальних умовах масла темніє приблизно через дві тисячі кілометрів пробігу. Потім воно починає чорніти і густіти.

Якщо ж змазує рідина придбала темний відтінок дуже швидко (через пробіг в 300 … 500, може, до тисячі кілометрів пробігу для бензинового движка, в деяких випадках може навіть відразу після заміни), то це привід задуматися і виконати діагностику двигуна.

Якщо ваша машина їздить на газі – то масло зазвичай прозоре навіть при значному пробігу (проте міняти його потрібно все одно за регламентом, не дивлячись на прозорість).

Що робити якщо темніє масло в двигуні

Відповідь на питання «що робити?» залежить від причини потемніння. Перерахуємо загальні рекомендації на підставі згаданих вище причин і методи профілактики цього явища. Тобто, які дії зробити щоб потемніння було природним, а не “патологією”.

Чому масло в двигуні швидко чорніє? Список всіх причин

Перше . Купувати оригінальне якісне моторне масло. Вибір масла пов’язаний з урахуванням великої кількості факторів. Намагайтеся робити покупки в перевірених магазинах.

В даний час набирає обертів тенденція, коли популярні виробники змащувальних рідин захищають свою продукцію в режимі онлайн.

Тобто, справжність каністри з маслом можна перевірити за допомогою смартфона, підключеного до інтернету.

Друге . Регулярно стежити за станом двигуна вашого автомобіля. Контролювати функціонування елементів циліндро-поршневої групи, маслоз’ємних кілець, прокладок, сальників, одним словом, не допускати змішування палива і масла в ньому.

Третє . Регулярно міняти масло двигуна. В ідеалі потрібно це робити відповідно до рекомендацій автовиробника. Зазвичай вказується відповідне значення в 10 … 15 тисяч кілометрів пробігу. Однак в даному випадку краще судити по Напрацювання .

Приблизно через 250 … 300 годин роботи двигуна присадка, що відповідає за зміст в собі темних опадів, перестає працювати, і відкладення починають осідати усередині.

Якщо при перевірці стану змазує рідини було виявлено, що в її складі є нагар і / або тверді частинки, то краще виконати заміну якомога швидше. У деяких випадках має сенс промити двигун спеціальними складами.

Як показує практика, при неспішної їзди в мегаполісі (особливо при численних пробках) міняти масло має сенс вже при 7 … 9 тисячах кілометрів пробігу.

Четверте . Постійно перевіряти рівень масла в картері двигуна за допомогою щупа, не допускати падіння його значення нижче позначки MIN (але і надлишок олії також шкідливий). Аналогічно при активізації на приладовій панелі сигнальної лампи про зниження тиску масла, потрібно не відкладаючи перевірити його рівень і при необхідності долити змазує рідина.

П’яте . Користуватися тим маслом, яке наказав виробник автомобіля. Це стосується як значень в’язкості, так і інших експлуатаційних характеристик, зокрема, допуски автовиробника, стандарти по API, ACEA і так далі.

Шосте . При переході на більш якісне масло (з великою кількістю, в тому числі, миючих присадок) має сенс скористатися промиванням двигуна.

Однак цього не рекомендується робити, якщо двигун має великий пробіг і в ньому постійно використовувалося не дуже якісне масло.

Порада

У цьому випадку існує ризик, що миючі присадки нової змазує рідини видалять накоксованіе з різних місць вироблення деталей, що труться і / або мікротріщин масляної системи, а це призведе до її розгерметизації, витоку масла і падінні компресії.

Двигун з великим пробігом може вбити не тільки промивка, а й застосування масла з великою кількістю миючих присадок , особливо якщо до цього була залита неякісна змазує рідина.

Сьоме . Вчасно міняйте масляний фільтр. Його обов’язкова заміна виконується при зміні масла. Однак на багатьох машинах регламентом наказано міняти відповідний фільтр набагато частіше. Ознайомтеся з цією інформацією в мануалі вашої машини та дотримуйтесь рекомендацій.

Восьме . Намагайтеся заливати в бак хороше паливо, тобто, заправлятися на перевірених заправках, і навпаки, не заливати в машину всякий сурогат, який часто можна зустріти в продажу за низькими цінами.

Дев’яте . Не експлуатуйте двигун при надмірних навантаженнях і / або великих оборотах. Якщо потрібно користуватися машиною при великій температурі навколишнього повітря – необхідно забезпечити нормальну роботу системи вентиляції мотора, а також підібрати масло з відповідними характеристиками (в’язкість і температурні допуски).

Десяте . Постійно стежте за справністю системи вентиляції картерних газів. Не допускайте їх попадання назад в двигун. При виникненні підозр про відповідну несправності потрібно відразу ж виконати ревізію, а при необхідності – ремонт.

Чому масло в двигуні швидко чорніє: причини, чорне масло в двигуні

В процесі проведення технічного обслуговування транспортного засобу ви можете зіткнутися з такою незрозумілою на перший погляд проблемою, як почорніле моторне масло.

Причому інформувати про появу подібної ситуації може горілий запах, який почне супроводжувати ваші поїздки вже через 200-500 кілометрів після заливки нової технічної рідини.

Спробуємо розібратися, чому масло в двигуні швидко чорніє і як уникнути подібної проблеми.

Коли темне масло є нормою?

Чому масло в двигуні швидко чорніє? Список всіх причин

Чорне масло – не привід для занепокоєння, якщо забарвлювалося воно протягом встановленого межзаменного інтервалу. Тобто якщо робоча рідина прослужила 5-10 тисяч кілометрів пробігу і зберегла свої споживчі властивості, паралельно придбавши темний відтінок, то хвилюватися нема чого: це звичайний для хорошого масла показник. Чому? Та все просто: до складу будь-якої хімічної основи технічної рідини входить луг. Вона дозволяє очищати від нагару і забруднень поверхні всіх робочих вузлів, перешкоджаючи їх закоксовування. Іншими словами, вона відокремлює шкідливі для двигуна відкладення і виводить їх з силової установки. В результаті, забруднюючі частинки змішуються з моторним маслом, від чого воно і починає темніти.

Зміна кольору рідини всередині двигуна машини вказує на те, що всі відпрацьовані з’єднання утримуються всередині циркулюючого моторного масла. Причому на деталі робочої зони вони не потрапляють.

Така здатність захисного шару мінімізує ризики освіти окислювальних реакцій всередині установки і підвищує ресурс ДВС.

При проведенні планового технічного обслуговування транспортного засобу та заміні мастильного матеріалу все вимиті їм шкідливі речовини зливаються разом з ним, не осідаючи на поверхнях мотора.

Швидко чорніє масло в двигуні: можливі причини

Якщо відкатати на свіжому маслі вдалося лише кілька сотень кілометрів, говорити про норму тут недоречно: у наявності наявність проблеми. І на цьому етапі важливо розпізнати, що саме послужило причиною швидкого старіння рідини – саме масло або мотор автомобіля.

Низька якість захисної мастила – найбільш часто зустрічається ситуація. Робоча плівка не може забезпечити двигуну належного рівня захисту від постійних температурних стрибків.

В результаті, виникає агресивне взаємодія силових механізмів, їх блискавичний знос і утворення великої кількості нагару від підгорає рідини.

Довго експлуатувати мотор подібною сумішшю небезпечно – ремонт заклиненому системи аж ніяк не дешеве “задоволення”.

Чому масло в двигуні швидко чорніє? Список всіх причин

Зустрічаються також випадки, коли моторна мастило стає схожа на мазут по консистенції і кольору. Тут ПММ вже не просто потемніло, а чорніє з неймовірно високою швидкістю і купує надмірну густоту. Даний показник говорить про те, що всередині установки відбувається активний процес горіння масляної основи.

Така ситуація має місце тоді, коли спостерігається значний знос циліндро-поршневої групи. Чорне масло в двигуні утворюється через порушення герметичності циліндрів і попадання в робочу зону великої кількості незгорілого палива.

Паливо в свою чергу змішується з маслом, змінює його хімічний склад і робить суміш непридатною до подальшої експлуатації.

Якщо масло почорніло, значить, мають місце такі наслідки:

  1. зниження потужних показників двигуна,
  2. підвищена витрата паливної суміші,
  3. повна зупинка двигуна в зв’язку з руйнуванням основних робочих вузлів.

Якщо ви розібралися, чому чорніє масло в двигуні, і причина цього – неякісна продукція або неполадки в роботі системи, необхідно негайно вжити заходів щодо усунення проблеми. У першому випадку, досить замінити неякісну продукцію.

Спиратися тут можна на відгуки автовласників і рекомендації фахівців. В іншому випадку, ситуація може повторитися з гіршими наслідками. Також рекомендується уважно оглядати придбані каністри з рідиною на виявлення слідів підробок.

Широкий асортимент моторних масел, на жаль, в більшій мірі може складатися з фальсифікованих товарів. Будьте пильні.

Зверніть увагу

Що стосується проблем з герметичністю рухової системи, то тут одна лише заміна рідини не допоможе. Заміна поршневої групи – складне, що не терпить помилок заняття.

І довірити його доцільно кваліфікованих спеціалістів сервісного центру. Після заміни зношених елементів потрібно ретельна промивка двигуна для видалення залишків прогоріла олійно-паливної суміші.

Чому масло в дизелі чорніє швидше?

Якщо в бензиновому двигуні мастильний склад вимагає заміни через п’ять-десять тисяч км пробігу, то в дизельному двигуні таку процедуру необхідно проводити частіше. Відповідно, і потемніння масла відбувається швидше.

Чому? Дизельний двигун швидко забруднюється сажовими частинками, а причина цього криється в неповному згорянні паливної суміші. Дана ситуація призводить до великої кількості шкідливих для механізмів опадів.

Моторне масло, циркулюючи в робочій зоні, вбирає незгорілі частки в себе, обробляючи раніше пошкоджені поверхні миючими хімічними сполуками, і сприяє безперешкодному руху деталей. Оскільки

кількість відкладень в складі мастильної рідини збільшується при кожному натисканні на педаль газу, порушення її властивостей відбувається набагато швидше, ніж на бензиновій установці.

Своєчасна заміна моторного складу сприятливо впливає на роботу всього автомобіля.

Чисте масло – симптом неякісної продукції

Чому масло в двигуні швидко чорніє? Список всіх причинМоторне масло в двигуні

При заміні моторної рідини можна помітити, що її колір з моменту, як ви поміняли її в минуле технічне обслуговування, залишився незмінним. Якщо при постійних перевантаженнях двигуна масло зберегло первинний зовнішній вигляд, при цьому воно відходило не одну тисячу кілометрів пробігу, значить, всередині силової конструкції хлюпається рідина з неефективним комплектом миючих присадок. Як говорилося раніше, нормальна робота двигуна супроводжується потемніння змащуючого речовини. Його кришталева чистота вказує на те, що деталі не очищаються від нагару, сміття і шламу, що значно скорочує термін їх корисного використання.

Зіткнувшись з такою ситуацією, ви повинні змінити обрану марку моторного масла. Повторна заливка використовуваної раніше продукції може стати останньою для рухового відсіку вашого транспортного засобу.

Вчасно діагностуємо проблему

Чому масло в двигуні швидко чорніє? Список всіх причинПорівняння свіжого / с пробігом / старого масла

Щоб зрозуміти, чи швидко темніє ПММ або, навпаки, зберігає кришталеву чистоту, необхідно регулярно оцінювати його стан за допомогою масляного щупа. Перевірка повинна проводитися 1-2 рази на тиждень для того, щоб своєчасно розпізнати неполадку.

Зверніть увагу, що перед аналізом кольору, консистенції і рівня змащуючого речовини необхідно протирати щуп тільки чистою ганчіркою. Попадання в робочу зону Нитяні волокон, катишек або іншого сміття призведе до швидкого забруднення технічної рідини.

І на останок

Зміна кольору мастильного складу не завжди говорить про наявність проблем. Тому, як тільки ви виявили, що моторне масло потемніло, необхідно визначити, чому масло в двигуні швидко чорніє, і як скоро рідина втратила початкові параметри.

А вже після цього планувати подальші дії. Також варто відзначити, що якщо щуп залишив на дрантя густі чорні плями, експлуатувати автомобіль з такою мастилом неприпустимо.

Масло в двигуні почорніло: чому так відбувається

В процесі експлуатації транспортного засобу незалежно від типу встановленого ДВС власники досить часто відзначають таке явище, коли свіже моторне масло після заміни швидко чорніє.

У маслі також може з’являтися горілий запах, який виразно відчувається вже через 200-500 км. пробігу.

У подібній ситуації багато водіїв задаються питанням, чи має чорніти масло в двигуні і як швидко це відбувається.

важливо

На самому початку слід зазначити, що причин для почорніння мастильного матеріалу може бути кілька.

В одних випадках швидке потемніння є нормою, тоді як в інших це може вказувати на певні проблеми з двигуном або низька якість самого моторного масла.

У цій статті ми розглянемо основні причини, за якими швидко чорніє масло, а також відповімо на питання, чому чорніє масло в бензиновому двигуні або дизельному моторі.

Масло в двигуні темніє

Почнемо з самого мастильного матеріалу. Добре відомо, що будь-який моторне масло є мінеральної, синтетичної або напівсинтетичній базовою основою, в якій також міститься пакет активних присадок.

Зазначені присадки дозволяють всебічно покращувати різні експлуатаційні характеристики змащення: знизити втрати на тертя, стабілізувати температурні показники, продовжити термін служби масла і уповільнити його старіння, забезпечити миючий ефект і т.д.

У списку хімічних добавок в базову основу окреме місце займає показник лужного числа того чи іншого моторного масла. Іншими словами, в складі мастила обов’язково має бути присутня луг.

Головним завданням цієї добавки є нейтралізація кислот, які утворюються в ДВС під час роботи агрегату і потім потрапляють в систему змащення. Лужні присадки також активно борються з виникненням відкладень в моторі, змивають нагар, кокс і т.п.

Якщо простіше, луг в складі моторного масла захищає від окислення і виконує миючі властивості, дозволяючи підтримувати силовий агрегат зсередини в чистоті.

Виходить, від показника лужного числа безпосередньо залежатимуть здатність масла відмивати забруднення. Якщо врахувати цю особливість, тоді поширене твердження про те, що якісне автомасло практично не має темніти в перші 3-5 тис. Кілометрів пробігу після заміни є глибокою помилкою. Зазвичай якість масла тільки по швидкості потемніння звикли оцінювати водії, які мали справу з подібною продукцією 15-20 років тому. Справа в тому, що в ті роки присадок було менше і якісне масло помітно відрізнялося від більш доступних аналогів по швидкості забруднення.

Якщо простіше, почорніння масла було одним з головних показників для його заміни. Дешевий мастильний матеріал міг починати темніти вже через 400-800 км, в той час як більш дорогі варіанти залишалися чистими 2-3 тис.

км, потім поступово темніли до 5 тис. км. і далі чорніли. Відзначимо, що колір мастила змінювався не в результаті дії присадок, а з урахуванням властивостей базового масла.

Порада

Сьогодні ситуація кардинально змінилася, так як сучасні автомастила містять велику кількість активних присадок.

Потемніння масла вказує на те, що мастило утримує в собі і пов’язує хімічні компоненти, відкладення і т.д. Виходить, кислоти не мають контакту з деталями, сповільнюється корозія і мінімізується знос ДВС.

В процесі заміни мастильного матеріалу забруднення зливаються разом з відпрацьованим маслом, а не осідають на поверхнях деталей. Іншими словами, все виходить з точністю до навпаки – якщо масло довго не чорніє, тоді воно не миє і не очищає мотор, не забезпечує надійний захист від шкідливих продуктів.

Довга прозорість і чистота масла вказує на те, що миючі функції мастило виконати просто не здатна.

Також корисно знати, що якщо лужних добавок в складі мастильного матеріалу мало, тоді в разі перевищення міжсервісний інтервалу заміни двигун буде схильний до інтенсивного забруднення і скупченню відкладень.

У ряді випадків зазначені забруднення призводять до зниження пропускної спроможності каналів системи змащення, в результаті чого тиск в системі знижується, мастильний матеріал подається до навантажених пар тертя в недостатньому обсязі, виникає масляне голодування і підвищений знос силового агрегату.

Паралельно з цим в місцях сполучення порушується температурний режим, збільшення сили тертя призводить до перегріву. Також засмічення каналів масляної системи не дозволяє циркулюючої мастилі в повній мірі забезпечити відведення тепла.

В результаті відбувається пошкодження деталей ДВС, провертає шатунні або корінні вкладиші колінчастого вала, виходять з ладу рокери, забиваються гидрокомпенсатори і т.д.

Зверніть увагу

Саме для ефективної протидії і запобігання можливих наслідків виробники збалансовано додають лужні присадки. Додамо, що відразу після попадання свіжої мастила в двигун починається активна робота добавки, тобто відбувається старіння мастила.

З пробігом присадка поступово втрачає свої властивості, ступінь захисту двигуна від кислот і відкладень погіршується, що є приводом до чергової заміни масла.

Виходить, термін служби сучасного мастильного матеріалу визначається не за кольором, а за показником того, скільки миюча лужна присадка буде перебувати в робочому стані. Дана особливість є однією з основних причин, по якій мастило потрібно обов’язково міняти з урахуванням суворо визначених інтервалів (в середньому, 10-15 тис. Км. На території СНД, що залежить від якості палива). Стає зрозуміло, що масло призначене не тільки для змащення, а й для очищення. З цієї причини цілком нормальним явищем можна вважати його потемніння в процесі експлуатації.

Відзначимо, що особливо швидко мастило темніє в моторах, які спочатку були забруднені. Іншими словами, потемніння означає те, що масло активно миє двигун.

З урахуванням цього факту більше повинна насторожувати чистота масла, тобто коли його колір практично не змінюється з перебігом.

Це може вказувати на те, що мастильний матеріал має низьку миючу здатність і двигун не очищається.

Для кращого розуміння досить згадати особливості роботи системи змащення. Моторне масло закачується з картера двигуна за допомогою маслонасоса, потім циркулює по окремих каналах.

Мастильний матеріал захищає деталі від сухого тертя, паралельно змивається нагар і відкладення, які потім потрапляють в картер. Також потрібно врахувати і високі температури, при яких працює масло.

 В результаті колір матеріалу поступово змінюється на більш темний і відбувається це за короткий проміжок часу.

Масло в моторі швидко почорніло

Як вже було сказано, потемніння масла вказує на те, що воно працює, тобто активно очищає мотор від забруднень. При цьому також буває, що масло не просто темніє, а стає чорним і більше схожим на мазут. В цьому випадку даного моменту варто приділити особливу увагу і з’ясувати, чому масло в двигуні швидко чорніє.

  1. На самому початку необхідно витягти масляний щуп і витерти з нього масло чистою ганчіркою. Залишки чорних розлучень вкажуть на те, що мастильний матеріал в двигуні угарает. Причиною може бути значний знос ЦПГ, тобто масло потрапляє в камеру згоряння. Паралельно паливо також стікає в катер двигуна, розріджуючи мастило. В результаті робоча рідина мастильної системи ДВС втрачає свої захисні, миючі та інші корисні властивості. Виходить, швидке почорніння масла вказує на наявність проблем з самим двигуном. Додатковими симптомами зазвичай є підвищена витрата палива і масла, зниження потужності двигуна, димність вихлопу, утруднений пуск на холодну і т.д.
  2. Другою причиною, яка пояснює, чому масло в дизельному двигуні швидко чорніє або відбувається почорніння мастила в бензиновий агрегат, є перегрів масла. Швидка зміна кольору на чорний відбувається в разі, якщо мотор постійно експлуатується в тяжких режимах на високих оборотах і максимальних навантаженнях. Також масло перегрівається тоді, коли спочатку був неправильно підібраний мастильний матеріал за характеристиками в’язкості. Фактично, відбувається закипання, мастило стає однорідною масою чорного кольору.

Стає зрозуміло, що в разі проблем з ЦПГ мотору потрібен ремонт. Якщо ж масло не підходить для даного типу двигуна, тоді таке мастило потрібно негайно замінити на відповідний варіант, який є рекомендованим виробником ДВС і відповідає всім допускам. Не варто також забувати про те, що в мотор може бути випадково залита низькосортна підробка. З цієї причини рекомендується купувати ПММ тільки в перевірених точках продажу.

Пам’ятайте, подальша експлуатація двигуна з чорним маслом може привести до серйозних поломок силового агрегату в разі відсутності вже наявних неполадок, а також додаткових проблем при відкладанні ремонту і заміни мастила на агрегатах, в яких відмічено почорніння масла через знос окремих елементів.

Як швидко масло в двигуні має темніти або чорніти

Отже, все масла незалежно від типів і брендів рано чи пізно темніють. При цьому один продукт може чорніти раніше або пізніше іншого. Відзначимо, що на швидкість потемніння впливає ряд загальних і індивідуальних чинників, серед яких фахівці виділяють:

  • стан конкретного двигуна і чистоту його системи мастила;
  • кількість миючих присадок в тому чи іншому змащувальному матеріалі;

Цілком очевидно, що якщо мастильна система вже має в каналах різні відкладення, тоді прискорене почорніння можна вважати нормальним. Причому, чим більше миючих добавок в конкретному виді мастила, тим швидше буде темніти мастильний матеріал. Також слід враховувати, що після заливки свіжої мастила, вона починає активно відмивати старі відкладення, які потім накопичуються не тільки в самому маслі, але і в масляному фільтрі. Це означає, що протягом одного міжсервісний інтервалу при швидко темніє мастилі фільтр краще змінити двічі і більше. Сам інтервал заміни також можна скоротити на 20-40%.

Такий підхід дозволить «м’яко» видалити відкладення, які циркулюють по масляній системі. Іншими словами, двигун поступово відмивається самим моторним маслом, яке змінюється передчасно, тобто до початку втрати миючих властивостей. Додамо, що для якісної очистки може знадобитися провести процедуру заміни фільтрів і масла за такою схемою не один раз, а кілька.

Ще одним способом прочищення є використання промивок в масло, а також нетривала експлуатація ДВС на так званих промивних маслах.

Відзначимо, що дані способи мають як переваги, так і недоліки.

Якщо коротко, промивання чинять негативний вплив на гумові ущільнення, а також можуть призвести до різних непередбачуваних хімічним реакціям після змішування з базової мастилом.

важливо

Додатковим нюансом є те, що після розм’якшення наявних в двигуні відкладень під дією промивання вони можуть забивати канали мастильної системи.

У таких випадках зростає ризик передчасного виходу з ладу робочого силового агрегату.

Якщо ж масло стало швидко чорніти унаслідок попадання газів в картер, тоді мотору необхідна раскоксовка, заміна поршневих кілець або капітальний ремонт двигуна.

З урахуванням вищесказаного можна зробити висновок про те, що якщо масло чорніє, але витрата мастила залишається в нормі, тоді можна почати з очищення масляної системи. Після видалення забруднень швидкість почорніння повинна прийти в норму або відчутно сповільниться. Якщо ж є проблеми з механічної частини, тоді проблема піде тільки після ремонту силового агрегату.

Що в підсумку

Як видно, швидке потемніння масла сьогодні не можна вважати ознакою його поганої якості. Якщо мотор справний, тоді швидкість зміни кольору мастила на темний або чорний буде залежати від ступеня забрудненості двигуна і лужного числа використовуваного масла.

В однакових умовах масла з меншою кількістю лужних добавок будуть темніти повільніше і гірше відмивати двигун в порівнянні з високолужних аналогами. При цьому мастило з високими миючими властивостями може потемніти вже через 300-400 пройдених кілометрів. Паралельно з цим потемніння масла не означає, що його пора міняти. Активні присадки і луги відмивають і потім утримує бруд в маслі, дозволяючи мастильному матеріалу працювати протягом усього заявленого терміну служби.

Також додамо, що при виборі мастила слід враховувати ряд додаткових особливостей, а не тільки його миючі властивості. Справа в тому, що масла з великим лужним числом відрізняються коротким терміном служби (в середньому, близько 6-7 тис. Км).

Справа в тому, що подібні продукти зазвичай не містять великої кількості присадок, які уповільнюють процес старіння мастильного матеріалу.

Іншими словами, масло з гарною миючої здатністю розраховане на менший термін служби і схильне прискореного окислення і старіння, що означає необхідність скорочення інтервалу і більш частої заміни.

Чому масло в двигуні швидко чорніє? Список всіх причин »

Чому масло в двигуні швидко чорніє? Список всіх причин

Для многих водителей до сих пор остается загадкой, почему масло в двигателе быстро чернеет. И это явление их, несомненно, пугает. Ведь по устоявшемуся мнению это свидетельствует о предсмертном состоянии силового агрегата. На самом деле, это миф, тут все зависит от того, каким образом происходит почернение. Во многих случаях, это совершенно нормальное явление. Но, также это может свидетельствовать о проблемах с двигателем. Поэтому, важно знать, как отличить нормальное почернение от признака поломки. Это поможет вам избежать нервотрепки по поводу подозрений в неисправности.

Почему масло в двигателе быстро чернеет, для ответа на этот вопрос придется разобраться в составе смазки для мотора. Дело в том, что все современные масла имеют в своем составе особые присадки, обеспечивающие очищение деталей мотора от лакового нагара, грязи.

Все це розчиняється в мастилі. В результаті, вона відповідно змінює свій колір на більш темний. Звичайно, це не повинно відбуватися дуже швидко. Хоча є винятки.

Після використання низькоякісного масла, більш якісна мастило може почорніти майже миттєво.

Напевно всі майстри автосервісів можуть розповісти історії, коли клієнти, заливши після мінералки синтетику, навіть з промиванням двигуна.

Порада

Незабаром приїжджали назад (після пробігу 500-1000 км) і, тикаючи пальцем в двигун, з великими очима повідомляли про почорнілому маслі.

Причина цього явища в більш високій очисної здатності синтетичних масел. В даному випадку, мастило від’їдає скупчилися відкладення і швидко чорніє.

Очищення досягається за рахунок наявних в мастилі лужних речовин, які здатні розчиняти відкладення. У зв’язку з цим, потемніння масла не є ознакою його низької якості.

Відзначено, що підробки не змінюють свій колір навіть після пробігу в 15000-20000 кілометрів. Якщо, ви придбали масло, а воно за час експлуатації не змінило колір, то краще вдруге його не купувати. При заміні обов’язково промийте движок.

Це прибере відкладення, які з’явилися в моторі.

Чому почорніння відбувається по-різному?

Часто трапляється так, що один і той же масло може темніти не одночасно на різних моторах. Пов’язано це з цілком певними причинами і властивостями масла. На швидкість забруднення мастила впливають такі чинники: Чистота мотора, а точніше кількість відкладень в ньому; Очисні властивості масла. Чим більше в ньому лужних елементів, тим швидше чорніє мастило.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…