Деякі неполадки автомобіля особливо неприємні, оскільки їх складно діагностувати. Досвідчені водії з пристойним стажем добре знають, наскільки важко виявити джерело несправності, коли «плавають» або не падають обороти двигуна на холостому ходу.

Мотор вібрує, може періодично глухнути, «троить» і важко запускатися. Причин такої поведінки силового агрегату досить багато – в цьому полягає проблема.

Але автолюбителю варто виконати первинну діагностику самостійно, перш ніж звертатися в автосервіс.

Чому не падають обороти двигуна на холостому ходу?  Найпопулярніші поломки

Причини і симптоми несправностей

Нестабільна робота двигуна на холостому ходу – це реакція силового агрегату на неполадку, що виникла в одній з наступних систем автомобіля:

  • елементи схеми запалювання;
  • електроніка, що управляє інжектором;
  • топлівоподача;
  • несправності самого мотора.

Щоб розібратися, чому «плавають» обороти двигуна, рекомендується діяти методом виключення, рухаючись від простого до складного.

Спочатку потрібно перевірити власні підозри – адже тільки автолюбителю відомо, що відбувалося з машиною незадовго до появи «пропасниці» мотора.

Зверніть увагу

Пригадайте останні заходи щодо ремонту або заміни деталей в одній з перерахованих систем і копайте в цьому напрямку.

Порада. В процесі діагностики звертайте увагу на додаткові симптоми, які проявляються на холостому ходу і робочих оборотах двигуна. Ці ознаки допоможуть звузити коло «підозрюваних» елементів і вузлів автомобіля.

Неполадки системи запалювання

В даному випадку нестійка робота двигуна на холостому ходу супроводжується пропусками циклів запалювання в одному або декількох циліндрах – мотор починає «троить». Причини криються в несправності таких елементів:

  • свічки запалювання;
  • високовольтні проводи;
  • котушка високої напруги (на інжектор ставиться один загальний модуль запалювання);
  • в карбюраторних моторах – головний розподільник (трамблер).

Неробоча свічка або бронепровода виявляється старим «дідівським» методом – почерговим зняттям наконечників зі свічок контактів при працюючому двигуні.

Якщо при відключенні «люльки» обороти силового агрегату не падають, потрібно перевірити опір даного проводу і стан електродів. Бажано вивернути все свічки, щоб порівняти колір нагару робочої частини.

На несправну свічку вкаже чорна сажа – залишки незгорілого палива.

Чому не падають обороти двигуна на холостому ходу?  Найпопулярніші поломки

Важливий момент. Проблеми системи запалювання характеризуються стабільною «пропасницею» мотора і пострілами у впускний колектор. Якщо «плавають» обороти двигуна (періодично зростають і падають), причину слід шукати в іншому місці.

Високовольтні дроти легко перевірити на обрив мультиметром – опір має перебувати в діапазоні 3,5-10 кОм. Котушки або модуль запалювання діагностується в умовах СТО. Окрема історія – неполадки трамблера, встановленого на карбюраторних версіях авто. Причиною нестабільної роботи можуть бути такі несправності:

  • тріщина в кришці розподільника, куди приєднуються проводи;
  • вийшов з ладу рухливий контакт – бігунок;
  • датчик Холла сильно забруднений металевою стружкою;
  • підгоріли контакти механічного запалювання;
  • зносився підшипник контактної пари.

Проблеми з електронікою

Вібрація і підвищені обороти холостого ходу на прогрітому двигуні нерідко виникають унаслідок накопичення помилок в пам’яті контролера. Очищення проводиться просто: вимкніть мінусову клему акумулятора на 15 хвилин. Найчастіше такий прийом відразу дає позитивний результат – силовий агрегат починає працювати в нормальному режимі.

Рекомендація. Якщо очищення доводиться виконувати постійно, варто звернутися на станцію техобслуговування. Причину накопичення помилок повинен з’ясувати майстер – електронник.

Причиною нестійких оборотів силового агрегату часто стає алгоритм роботи електронного блоку управління. Коли приходить в непридатність один з ключових датчиків, контролер включає аварійний режим і готує топливовоздушную суміш, орієнтуючись по справним приладів. Характерні симптоми:

  1. Мотор трясеться і працює нестабільно.
  2. Інжектор подає збагачену топливовоздушную суміш, чому зростає витрата бензину.
  3. З вихлопної труби йде чорний дим.
  4. На електродах свічок відкладається сажа.

У сучасному автомобілі далеко не один датчик відповідає за оберти двигуна на холостому ходу. Інформацію контролера передає кілька основних приладів:

  • ДМРВ – вимірювач витрати всмоктуваного повітря або його наступник – датчик абсолютного тиску (ДАТ);
  • лямбда – зонд – вимірювач кількості кисню у вихлопних газах;
  • ДПдв – визначник положення дроселя, підключеного до педалі акселератора;
  • датчик положення колінчастого валу (ДПКВ).

Найпростіший спосіб перевірити зазначені прилади – по черзі відключати електричні роз’єми, спостерігаючи за поведінкою мотора.

Чому не падають обороти двигуна на холостому ходу?  Найпопулярніші поломки

Несправності з подачею палива

Перебої на холостих обертах можуть бути пов’язані з наступними неполадками системи подачі палива:

  1. Поломка регулятора холостого ходу, вбудованого в блок дросельної заслінки.
  2. Недолік пального, обумовлений падінням тиску в паливній рампі. Причини – засмічення фільтрів грубої і тонкої очистки, несправність перепускного клапана або електробензонасоса. У карбюраторних моторах – вироблення механічного приводу насоса.
  3. Застряг у відкритому положенні продувочний клапан адсорбера.
  4. Знос або сильне забруднення форсунок інжектора.

Важливий нюанс. Якщо двигун не в змозі розвинути нормальні обороти через нестачу палива, несправність проявиться у всіх режимах, а не тільки на холостому ходу. Низький тиск в паливній рампі веде до падіння потужності силового агрегату і «провалів» в процесі руху.

Проблема з подачею бензину або солярки виявляється шляхом вимірювання тиску в паливній рампі, де встановлено спеціальний штуцер. Якщо воно недостатнє, перевіряються фільтри, скидний клапан і насос. Завислий клапан адсорбера нескладно розібрати і замінити в разі необхідності.

Забруднені або зношені форсунки нездатні створювати стійкий «факел» з палива – вони бризкають струменем і протікають при непрацюючому моторі. Поломка діагностується перевіркою розпилювачів на стенді, тому без розбирання не обійтися.

Чому не падають обороти двигуна на холостому ходу?  Найпопулярніші поломки

Знос деталей двигуна

На автомобілях з великим пробігом нестійкі обороти – показник критичного зносу елементів силового агрегату. Симптом проявляється в таких випадках:

  1. Покрилася нагаром задня частина тарілки клапана, через що останній перестав закриватися. Циліндр відмовляє, оскільки в ньому падає компресія.
  2. Зниження тиску в одному або декількох циліндрах в результаті нерівномірного зносу поршневої групи.
  3. Розтягнута ланцюг або ремінь перескочила на 1 зубець шківа. Порушені фази газорозподілу, мотор втрачає потужність і вібрує на всіх режимах.
  4. Проблеми в системі вентиляції картера – засмічений жиклер або в маслі присутні бензин, чиї пари надходять в циліндри на дожигание – двигун «задихається».
  5. Пробій прокладки під головкою циліндрів – в камери згоряння проникає антифриз. Вірна ознака – білий пар з вихлопної труби і масло в розширювальному бачку.

Знос клапанів і поршневої групи діагностується виміром компресії . Неробочий циліндр можна відшукати описаним вище методом – знімати дроти зі свічок на холостому ходу. Для перевірки газорозподільного механізму потрібно демонтувати клапанну кришку і поєднати мітки на шківах колінчастого і розподільного вала з ризиками на нерухомих деталях двигуна.

Чому не падають обороти двигуна на холостому ходу?  Найпопулярніші поломки

Про підсосі повітря

Проникнення стороннього повітря в циліндри працюючого мотора непомітно під час їзди, оскільки частка негорючого газу відносно невелика. Зате «плаваючі» і високі обороти двігателяпоявляютсяна холостому ходу, коли пального в камери подається мало. Підсмоктування повітря за рахунок руху поршнів можливий з наступних місць:

  • прокладки під колекторами і на інших стиках;
  • пробитий вакуумний підсилювач гальм;
  • блок дросельної заслінки;
  • різні вакуумні патрубки;
  • система продувки адсорбера.

Більш детальніше про проблему читайте тут https://autochainik.ru/podsos-vozdukha.html

Для виявлення підсосу повітря на прокладках і стиках можна скористатися ще одним старим способом. Заповніть шприц бензином і видавлюйте пальне на передбачуване місце нещільності.

Операція виконується на працюючому моторі. Якщо в невидиму щілину проникне паливо, воно неминуче втягнеться поршнями в камери згоряння.

Обороти силового агрегату виростуть і не знизяться, поки ви не припините заливати щілину бензином.

Чому обертів двигуна не падають до неодружених? – Причини і способи усунення

Нерідко автовласники стикаються з такою несправністю, коли при скиданні газу не падають обороти двигуна, точніше сказати, не опускаються до нормального рівня холостого ходу (ХХ). Це стосується як інжекторної системи подачі палива, так і карбюраторної.

Зазвичай холості оберти бензинових легкових автомобілів, в залежності від моделі мотора, знаходяться в межах 650-1000 об / хв. Будь-які відхилення від цих показників свідчать про некоректну роботу системи живлення автомобіля.

З усуненням цієї несправності затягувати не варто, оскільки підвищені обороти двигуна призводять до збільшення витрати палива в автомобілі і прискоренню зносу мотора, що негативно позначається на фінансовому стані водія.

важливо

Іноді причина може критися в надмірному збагаченні паливно-повітряної суміші, яка подається в циліндри.

Це провокує зростання оборотів до деякого рівня, після чого двигун починає «захлинатися», тим самим знижуючи обороти до нормального значення, після чого вони знову піднімаються.

Дана несправність викликає ефект “плаваючих оборотів”, але проблема може полягати і в інших порушеннях роботи системи харчування. До того ж не варто забувати, що несправності у випадках з інжекторними і карбюраторними моторами будуть відрізнятися.

Основні неполадки двигуна з карбюраторною системою живлення

Чому не падають обороти двигуна на холостому ходу?  Найпопулярніші поломки

  • Залягання голчастого клапана, що відповідає за регулювання рівня бензину в камері поплавця.
  • Нещільне закриття дросельної заслінки, що нерідко трапляється при її засміченні або механічному пошкодженні. Забруднену заслінку слід прочистити спеціальним засобом, який можна придбати в магазині автозапчастин. А при механічному пошкодженні даного вузла, найчастіше, потрібна повна заміна карбюратора.
  • Неправильне регулювання системи ХХ. Дана проблема нерідко з’являється після чистки або заміни карбюратора. Для усунення потрібно просто його відрегулювати, забезпечуючи оптимальне співвідношення бензину і повітря в паливно-повітряної суміші.
  • Стабільно високі холості оберти можуть свідчити про поганому закриття дросельної заслінки, що знаходиться в первинній камері. Така проблема з’являється внаслідок зносу троса приводу дросельної заслінки або деформації самої заслінки.
  • Пошкодження впускного колектора або знос прокладки між ГБЦ або карбюратором.

Чому не падають обороти двигуна на холостому ходу?  Найпопулярніші поломки

У випадку з інжекторної системою харчування, можливих причин підвищення холостих обертів помітно більше. Обумовлено це тим, що вони можуть бути пов’язані як з виходом з ладу механічних компонентів, так і з несправністю електронних датчиків.

Основні несправності інжектора

Чому не падають обороти двигуна на холостому ходу?  Найпопулярніші поломки

  • Несправність датчика температури охолоджуючої рідини. Перебої в роботі даного датчика призводять до того, що мотор постійно функціонує на підвищених обертах, в режимі прогріву. При цьому після прогріву силового агрегату до робочої температури електронний блок керування не скидає обертів до нормальних значень, оскільки датчик сигналізує про те, що двигун ще не прогрівся. Це ж відбувається і при неправильному функціонуванні регулятора холостого ходу.
  • Заїдання троса регулювання дросельної заслінки. Особливо часто це відбувається на автомобілях з великим пробігом.
  • Порушення працездатності регулятора ХХ або його електронного датчика, при цьому обороти на холостому ходу можуть збільшуватися або зовсім пропадати.
  • Несправність датчика положення дросельної заслінки.
  • Зіскакуванню або надмірне розтягування поворотної пружини, яка повинна повертати заслінку в початкове положення.
  • Порушення цілісності прокладок, гумових ущільнювачів форсунок або самого колектора. При даних неполадки в камеру згоряння потрапляє зайве повітря з навколишнього середовища.

Самою банальною причиною того, що при скиданні газу не падають обороти двигуна до холостих, може бути неакуратне розміщення килимок під педаллю акселератора після відвідування автомийки.

Чому не падають обороти двигуна на холостому ходу?  Найпопулярніші поломки

Підведемо підсумки

В першу чергу несправність инжекторной і карбюраторної системи харчування, слід почати діагностувати за огляду дросельної заслінки.

У випадку з інжекторним двигуном, точно визначити несправність конкретного датчика допоможе комп’ютерна діагностика. Для цього найкраще скористатися послугами сервісу, який спеціалізується на обслуговуванні автомобілів конкретної марки.

Чому не падають обороти двигуна на холостому ходу?  Найпопулярніші поломки

Пам’ятайте, що своєчасна діагностика дозволить усунути несправність без істотних витрат.

Падають обороти на холостому ходу

2506 Переглядів

Купуючи автомобіль, мало хто замислюється про необхідність його своєчасного технічного обслуговування. Відмова від цього призводить до періодичних поломок його різних механізмів і силового вузла.

Однією з найбільш частих несправностей, пов’язаних з неналежним обслуговуванням, є неправильна робота на прогрітому двигуні холостого ходу.

Чому так відбувається, допоможе розібратися ця стаття.

Робота холостого ходу на инжекторном моторі

Для вирішення цієї проблеми необхідно розібратися в тому, як працює холостий хід на инжекторном двигуні.

Чому не падають обороти двигуна на холостому ходу?  Найпопулярніші поломки

Всією роботою сучасного силового агрегату управляє електронний блок (ЕБУ), який використовує свідчення різних датчиків, встановлених на картері мотора. За холостий хід відповідає кілька таких деталей, а саме:

  • клапан, який регулює холостий хід;
  • датчик, який відповідає за регулювання положення дросельної заслінки;
  • витратомір надходження повітряного струменя у впускний колектор (ДМРВ);
  • клапан системи дожига відпрацьованих газів EGR.

Кожен з них має певну функціональність і здатний вплинути на частоту обертів двигуна без навантаження. ЕБУ отримує дані від цих вузлів і, обробляючи їх, вибирає оптимальний режим роботи автомобільного двигуна.

Іноді причиною несправності, при якій падають обороти на холостому ходу, може бути вихід з ладу будь-якого датчика.

При такій поломці найкраще звернутися на станцію технічного обслуговування автомобілів, яка володіє спеціалізованим діагностичним обладнанням і здатна швидко виявити дефектну деталь.

Якщо такої можливості немає, доведеться провести самостійні пошуки. І почати їх слід з клапана, що регулює холостий хід.

Клапан, що регулює холостий хід, або РХХ

РХХ представляє собою маленький електромотор, в який поміщена на пружині конусоподібна голка.

Він призначений для подачі повітря в систему живлення двигуна, який необхідний для утворення належної якості повітряно-паливної суміші, роблячи її збідненої.

Він становить зв’язку з ДМРВ і, отримуючи сигнал від ЕБУ, відкривається, забезпечуючи надходження повітря, що не задіюючи дросельну заслінку, яка змінює положення від натискання педалі газу.

Порада

Володіючи досить тендітними частинами і перебуваючи у впускному колекторі двигуна, регулятор схильний до утворення на голці різного нальоту, який перешкоджає її руху, що і призводить до виходу з ладу цієї деталі.

Перевірити працездатність РХХ досить просто, для цього необхідно скористатися тестером і на прогрітому моторі перевірити показання його опору. Робочий опір має становити діапазон в межах від 40 до 80 Ом. Якщо це не так, значить, він несправний і вимагає заміни.

Ще однією характерною ознакою виходу з ладу регулятора є те, що на гарячу мотор починає глухнути, як тільки під час їзди відбувається вимикання передачі КПП.

Ремонту РХХ не підлягає, тому його просто змінюють на нову деталь. Якщо показник опору регулятора знаходиться в нормі, тоді варто перевірити ДМРВ.

Роль датчика масової витрати повітря (ДМРВ)

Цей пристрій призначений заміряти повітря, певна кількість якого подається в колектор для змішування з бензином. По виду це металева сітка і розміщений в ній вимірювальний елемент з роз’ємом живлення на чотири контакти.

Вимірювальний елемент забезпечений платинової струною, яка виступає в якості теплообмінника.

Вона охолоджується йде з повітряного фільтра потоком повітря, а нагрівається шляхом подачі на неї електроживлення, чим сильніше повітряний потік, тим більше подається електрики на платину.

При виході з ладу ДМВР на електронний блок не подається сигнал про абітурієнта обсязі повітря, і блок не здатний забезпечити необхідний режим роботи двигуна.

Перевірити його на прогрітому моторі не складно, для цього необхідно відключити від датчика роз’єм живлення і завести мотор. При такому варіанті електронний блок вибере аварійний режим і підвищить кількість оборотів коленвала до 1500 в хвилину. Проїхавши на автомобілі кілька кілометрів і зрозумівши, що машина стала набагато Пріємістий, можна виявити несправність ДМРВ і його потрібно замінити.

Для переконливості можна скористатися тестером, перевівши його в граничний двухвольтовий режим постійної напруги. Після чого, включивши в автомобілі запалювання, червоний провід тестера замикають з жовтим проводом роз’єму ДМРВ, а чорний з зеленим. Тестер повинен показати значення від 101 до 103, це означає, що він справний. Якщо вище 105, датчик несправний і вимагає заміни.

Причиною поломки цієї деталі найчастіше є надмірно забитий повітряний фільтр і несправність картерной вентиляції силового агрегату.

Чому не падають обороти двигуна на холостому ходу?  Найпопулярніші поломки

Датчик, який регулює становище дросельної заслінки (ДПДЗ), і її механізм

Даний елемент, керуючись сигналом від блоку управління, починає відкривати дросельну заслінку, ніж та забезпечує більшу кількість бензину і повітря для утворення паливної суміші.

Під час роботи холостого ходу заслінка повністю закрита, перекриваючи повітряний потік. Будь-яка несправність в цьому механізмі призведе до того, що на прогрітому двигуні буде різко плавати частота обертів коленвала.

Поломка будь-якій частині цього механізму негативно позначається на працездатності силового агрегату. Несправність в датчику дросельної заслінки проявляється в його нездатності управляти відкриттям або закриттям, при цьому заслінка не реагує на сигнал, залишаючись в одному положенні.

Зверніть увагу

В результаті чого в бензин потрапляє велика кількість кисню, ніж надмірно збіднює суміш, роблячи її непридатною для займання в камері згоряння двигуна. Перевірити роботу ДПДЗ можна тестером. Для цього автомобіль заводиться, і чорний провід на тестері замикають з корпусом машини, а червоний – з контактом ДПДЗ під номером 1 або буквою А.

Він повинен показати значення від 4.8V до 5.2V. Будь-яке відхилення від цієї норми говорить про несправності подачі живлення на ДПДЗ.

Далі приступають до перевірки опору при закритій і відкритій дросельної заслінки. Для цього замикають проводами мультиметра залишилися клеми і дивляться його значення, яке при закритій одно від 0.9 до 1.2 кОм, а при відкритій – не більше 2.7 кОм. Будь-яке відхилення означає поломку ДПДЗ і його потрібно замінити.

Перевіряється і хід самої заслінки, який повинен бути вільним. Будь-які закушування заслінки необхідно усунути шляхом зняття утворився нагару та інших забруднень.

система EGR

Дана система призначена для повернення деякої частини відпрацьованих газів назад в циліндри для поліпшення займання в камерах згоряння. На прогрітому двигуні її несправність здатна привести до різких стрибків холостого ходу.

Основним призначенням EGR є зменшення токсичних викидів в атмосферу. Від постійного впливу підвищеної температури клапан EGR засмічується, що і призводить до плаваючих оборотів коленвала.

Усувають поломку шляхом простого чищення сідла на клапані, якщо це не допоможе, значить, його треба міняти.

Чому не падають обороти двигуна на холостому ходу?  Найпопулярніші поломки

Для виключення падіння кількості оборотів коленвала варто вчасно проходити сервісне технічне обслуговування автомобіля і чітко виконувати всі умови виробника.

Використовувати виключно оригінальні або аналогічні якісні запасні частини, а не заміняти їх на недорогі аналоги невідомих виробників.

В цьому випадку машина прослужить довго, не завдаючи при цьому зайвих і неприємних турбот власнику.

Чому двигун не тримає обороти на холостому ходу?

Якщо двигун не тримає холості оберти, то це не означає, що машину не можна відремонтувати. Така проблема часто зустрічається у водіїв різних марок автомобілів, починаючи від стареньких «Жигулів», і закінчуючи сучасними автомобілями іноземного виробництва. Двигун може стихнути, працюючи на холостих обертах, без видимих ​​причин.

Навіть якщо автомобіль після цього став нормально працювати, як ніби нічого й не відбувалося, то таку проблему необхідно вирішувати невідкладно. Причин для такої поведінки двигуна може бути безліч. Розглянемо основні з таких причин.

Причини зупинки двигуна на холостому ходу

Зазвичай завжди, коли двигун не тримає обороти на холостому ходу, причиною є забруднення деталей або якась несправність. Основними причинами зупинки двигуна можуть бути:

  • Забруднення вентиляційної системи картера двигуна.
  • Несправність повітряного датчика, дросельної заслінки.
  • Забруднення фільтрів, бензинового насоса.
  • Засмічення інжектора, каналів карбюратора, дросельної заслінки.
  • Засмічення жиклера холостого ходу.
  • Поломка регулятора холостого ходу.

Двигун запускається довго і відразу глухне

Часто буває, що двигун не знижує обертів при відпуску газу, або навпаки, зупиняється на холостих обертах. Велика частина таких ситуацій пов’язана з тим, що несправна дросельна заслінка мотора автомобіля, тобто, вона заклинює або засмітилася.

Така ситуація може виникнути через тривалу їзди на поганому бензині, якого в нашій країні досить, а також від брудного повітря, засмоктує в двигун через фільтр.

Ця проблема вирішується шляхом очищення дросельної заслінки. При цьому використовують універсальний очищувач для карбюраторів та інших деталей. Він продається в автомобільних магазинах в балончиках.

Для виявлення причини потрібно звернути увагу на постійне забруднення маслоуловітель у вентиляційній системі картера двигуна, так як з часом він обов’язково забрудниться. Якщо він заблокований, то двигун задихається картерів газами, в результаті холості оберти падають і двигун зупиняється. Тому потрібно періодично виконувати промивання фільтра вентиляції картера.

Якщо двигун глухне, потім нормально запускається

Причиною цього може бути неякісна прошивка електронного блоку мотора. Так буває, коли автомобіль піддається самостійного тюнінгу. В результаті цього автомобіль на великих оборотах видає гарну динаміку, а на холостих обертах глухне. Це вирішується шляхом перепрошивки електронного блоку на заводську версію прошивки.

Але зазвичай такі проблеми виникають через нестабільність функціонування деяких датчиків. Наприклад, датчик дросельної заслінки, повітряний датчик.

важливо

Регулятор холостого ходу також може стати причиною зупинки двигуна на холостих обертах. Всі ці деталі необхідно періодично перевіряти на діагностичному обладнанні.

Краще мати з собою резервний набір вищезгаданих датчиків. Вартість їх невисока.

Чи винен карбюратор

Чому не падають обороти двигуна на холостому ходу?  Найпопулярніші поломки

Якщо двигун карбюраторний, то 90% подібних несправностей виникає через карбюратора. Найбільш простий причиною є його засмічення. Тому чистка та промивка карбюратора є періодичним обслуговуванням.

Будь-яка мікроскопічна порошинка, яка якимось чином пройшла через фільтри, може серйозно ускладнити роботу двигуна і створити чимало проблем, як у початківців водіїв, так і у професіоналів.

Доцільно промивати карбюратор спеціальними засобами, у вигляді розчинників, які продаються в автотовари і господарських магазинах.

Чому забруднюється карбюратор

Основним недругом карбюратора є погане паливо. У ньому може міститися велика кількість різного сміття, який може з’являтися в паливі вже в машині. Наприклад, це може статися з осаду на дні бензинового бака. Осад піднімається, коли ви заправляєте автомобіль на заправці.

На багатьох автомобілях перед входом в карбюратор є фільтр палива, але його необхідно періодично міняти, так як з часом він забивається і вже не очищає паливо. У паливному насосі також є дрібна сіточка, яка може засмітитися, і стати причиною зупинки двигуна.

Старіння гумових шлангів і інших деталей в системі харчування є небезпекою на шляху проходження бензину від бака до камери згоряння.

Такі деталі необхідно вчасно міняти, так як вони через кілька років втрачають свою надійність.

Зовні гума тріскається, а всередині відбувається руйнування стінок шлангів під впливом хімічних речовин, що містяться в паливі. Продукти руйнування просуваються по каналах до двигуна.

Нерідко руйнується мембрана бензинового насоса. До того, як зруйнуватися, вона може засмічувати паливні канали шматочками, хто відокремився від неї в результаті руйнування.

Чому глухне інжекторний мотор

Система безпосереднього впорскування має більш складний пристрій, в порівнянні з карбюраторною системою. Тому, якщо заміна датчиків не дає результати, то краще звернутися в автомайстерню. Причиною може стати недостатня герметичність впускного колектора.

При цьому слід проконтролювати вакуумні шланги, що ущільнюють кільця форсунок, прокладки, вакуумний підсилювач, заглушки колектора. Місце підсосу повітря легко визначити димогенератором. Він напевно є на станції техобслуговування.

Обов’язково слід перевірити і тиск в паливній рампі.

У системах, оснащених регулятором тиску, найкращий показник – 2,5 атмосфери в режимі холостого ходу. Системи, що мають регулятор тиску в баку, повинні мати тиск близько 4 атмосфер. Також слід перевірити систему запалювання, а також свічки.

Проблеми на класиці і передньопривідних «жигулях»

Чому не падають обороти двигуна на холостому ходу?  Найпопулярніші поломки

На таких автомобілях двигун глухне на холостих обертах нерідко. Якщо двигун карбюраторний, то справа зазвичай в ньому. Він може забитися, або забитий жиклер холостого ходу, який відповідає за нормальну роботу мотора на холостому ходу.

Треба витягнути жиклер і продути його, потім промити розчинником. Якщо це не допомогло, то можна перевірити клапан електромагніту.

Для його контролю потрібно включити запалювання і від’єднати від нього провід. Потім знову підключити. При цьому повинен чутися клацання. Якщо його немає, то необхідно заміряти напругу на цьому дроті.

Якщо горить контрольна лампа, то клапан необхідно міняти. Якщо немає можливості придбати клапан, то можна ще проїхати чимало шляху, якщо скористатися простим методом. Голку клапана потрібно просто відламати.

При цьому трохи зросте витрата палива, але зате ви доїдете до місця призначення.

Інжекторниє «жигулі» мають аналогічні несправності: поломка датчиків. Зрідка виходить з ладу електронний блок, який можна знайти на авторазбор.

Глухне на холостих обертах дизельний мотор

В такому силовому агрегаті найбільш імовірною причиною є насос високого тиску. Існує кілька варіантів проблем. Через неякісний або старого фільтра палива засмітилася система. Може з’явитися підсос повітря, або плунжери вийшли з ладу.

Власники дизельних машин часто знаходять причину в сіточці паливного бака. Коли вона забивається, то двигун глухне, коли палива ще половина бака. Можуть засмітитися форсунки, вийти з ладу свічки розжарювання.

Чи не падають обороти двигуна: чому так відбувається

Для нормальної роботи двигуна і прийнятного витрати палива необхідно, щоб всі системи силового агрегату працювали справно. При цьому двигун повинен нормально працювати як під навантаженням, так і в режимі холостого ходу.

На практиці досить часто водії стикаються з проблемою, коли після скидання газу обороти двигуна не падають або падають з великою затримкою. Цілком очевидно, що завищені холості оберти вказують на неполадки і є причиною збільшеного витрати пального.

У цій статті ми поговоримо про те, чому не падають обороти мотора, а також розглянемо основні причини, за якими виникають подібні проблеми на карбюраторних і інжекторних авто.

При скиданні газу обороти підвищені або «зависають»: поширені несправності

Почнемо з того, що на багатьох автомобілях з інжектором під час прогріву ДВС обороти піднімає ЕБУ. Це необхідно для того, щоб силовий агрегат стабільно працював після холодного пуску.

Однак після підвищення температури блок управління знижує обороти ХХ, доводячи їх до норми. На багатьох машинах з карбюратором водій самостійно збільшує обороти під час прогріву, використовуючи так званий «підсмоктування».

При цьому після того, як двигун прогрітий, в нормі холостий хід становить, в середньому, 650-950 об / хв. Якщо натиснути на газ і відпустити акселератор, обороти повинні підвищуватися, після чого знову знижуватися до зазначених значень.

Також нерідко виникає ситуація, коли повільно скидаються обороти або постійно тримаються на позначці 1.5 тис. Об / хв, 2 тис. Оборотів і т.д.Естественно, в подібних випадках збільшується витрата і сильніше зношується ДВС, що вказує на необхідність проведення діагностики.

  • Отже, почнемо з частих проблем карбюратора. Найчастіше обертів двигуна не скидаються через проблеми з дросельною заслінкою. Наприклад, коли водій тисне на газ, заслінка повинна бути відкрита ширше, щоб в циліндри потрапляло більше повітря для спалювання палива. Після того, як педаль газу відпускається, заслінка закривається, обороти зменшуються.

Якщо ж заслінка не закривається до кінця, в циліндри надходить переобогащенная суміш, обороти підвищені. Причиною може бути сильне забруднення дросельного вузла або пошкодження самої заслінки (деформація). Для початку слід почистити заслінку, як очищувача підходить рідина для очищення карбюратора.

Рекомендуємо також прочитати статтю про те, чому на холостому ходу підвищені обороти. З цієї статті ви дізнаєтеся про причини високих обертів холостого ходу на инжекторном або карбюраторном двигуні, а також про способи діагностики та ремонту даної несправності.

Ще відзначимо, що нещільно заслінка закривається і в тому випадку, коли зношений трос приводу. В такому випадку трос підлягає заміні. На карбюраторних машинах не падають обороти двигуна часто і в тому випадку, якщо прокладка між карбюратором і ГБЦ вийшла з ладу. Також винуватцем може виявитися впускний колектор, який має пошкодження.

Слід зазначити, що після чистки карбюратора та паливної системи повільно падають обороти двигуна через збій регулювань самої системи холостого ходу. Іншими словами, після будь-яких маніпуляцій з даними вузлами слід налаштувати і регулювати карбюратор.

Головним завданням стає знайти правильне співвідношення кількості палива і повітря. Нерідко високий рівень пального в камері поплавця карбюратора також призводить до підвищених оборотів. Перевірку слід починати з голчастого клапана.

Як правило, проблеми з оборотами можуть бути викликані неполадками як механічних елементів, так і електронних компонентів. У списку основних несправностей фахівці виділяють порушення роботи датчика температури ОЖ, який встановлений в системі охолодження.

Порада

Простими словами, якщо зазначений датчик подає невірний сигнал, ЕБУ вважає, що двигун холодний і задіє розігріватися. У цьому випадку блок керування піднімає обороти, щоб силовий агрегат працював стабільно і швидше вийшов на робочу температуру.

Також проблеми з оборотами можуть початися через неполадки і збоїв в роботі РХХ (регулятор холостого ходу). Буває і так, що трос дросельної заслінки заїдає і підклинює. Ще пружина, яка закриває дросельну заслінку, може розтягнутися або виявитися пошкодженої.

Окрему увагу слід приділяти прокладкам, так як підсос повітря може призводити до того, що порушується смесеобразование. Це означає, що потрібно окремо оглядати прокладки колекторів, ущільнювачі форсунок і т.д.

Плаваючі обертів: причини

Відзначимо, що в деяких випадках обертів не просто повільно падають або тримаються на одне рівні, а «плавають». В такому випадку двигун може працювати нестабільно. Плаваючі обороти спочатку падають, потім різко зростають і все повторюється. Частою причиною такого явища стає подача зайвого повітря, що і призводить до «стрибків» оборотів на ХХ.

Такі проблеми виникають у разі виходу з ладу датчика подачі повітря (ДМРВ), який дозволяє ЕБУ розрахувати, скільки повітря надійшло і скільки палива подати для приготування необхідної суміші.

Якщо ж виникають збої, блок управління не може приготувати «правильну» суміш для режиму ХХ, що і викликає скачки обертів після відпускання педалі газу або при роботі мотора на холостих.

Підведемо підсумки

Як видно, щоб точно визначити, чому не скидаються обороти двигуна, у багатьох випадках може знадобитися поглиблена діагностика. Для карбюраторних моторів часто необхідна чистка та регулювання самого карбюратора, тоді як для інжектора потрібно комп’ютерна діагностика.

Якщо проблема не лежить на поверхні (закис трос заслінки, після миття або хімчистки неправильно покладений килимок в салоні, який підганяє педаль газу і т.п.), тоді краще доставити машину в сервіс.

Найбільш складною ситуацією є така, коли пристрій системи харчування передбачає наявність великої кількості датчиків і виконавчих пристроїв. У цьому випадку навіть використання діагностичного обладнання не завжди дозволяє швидко і точно визначити проблему.

Якщо діагностика утруднена, оптимально доставити автомобіль на такий сервіс, який спеціалізується на ремонті конкретної марки автомобілів. Як правило, це офіційні дилерські СТО, рідше можна зустріти сторонні організації.

Наостанок зазначимо, що своєчасне виявлення проблеми дозволяє зберегти ресурс ДВС та інших вузлів і агрегатів. Іншими словами, високі обороти ХХ, плавання оборотів і скачки вказують на те, що є проблеми з подачею повітря / палива або зі сумішоутворенням. Ігнорування таких неполадок негативно впливає на двигун і термін його служби.

Чому не падають обороти двигуна на холостому ходу? Найпопулярніші поломки »

Чому не падають обороти двигуна на холостому ходу? Найпопулярніші поломки

Часто водії цікавляться, чому не падають обороти двигуна на холостому ходу. Ситуація ця досить часто зустрічається, причому від цього не застраховані ні карбюраторні движки, ні більш сучасні інжектора. Правда, причини несправності у них будуть різними. Але, на практиці все можна діагностувати самостійно, а також практично на всіх моделях автомобілів проблема усунена своїми руками без особливих складнощів. Тут найголовніше правильно поставити діагноз, це значно прискорить процес ремонту, і позбавить вас від додаткових проблем і складнощів.

Чому не падають обороти двигуна на холостому ходу? Для початку давайте визначимося, як зрозуміти, що виникла проблема, а також подивимося, до чого вона може призвести. Визначити підвищення оборотів на холостому ходу може навіть недосвідчений автолюбитель. Це легко відчувається на слух.

При збільшенні оборотів спостерігається збільшення шуму працюючого двигуна при відпущеної педалі газу. Також на машинах, обладнаних тахометром, можна простежити збільшення оборотів по приладу. Практично на всіх моделях легкових авто холості оберти коливаються в межах 650-950 оборотів в хвилину (уточніть показник в тех.

паспорті свого автомобіля), все що вище вважається відхиленням від норми. Також на багатьох інжекторах така проблема викликає включення «чека» на панелі.

У будь-якому випадку, проблему слід постаратися усунути в найкоротші терміни. Підвищені обороти – причина збільшення витрат палива. Це підвищує витрати на заправку. Також збільшення оборотів істотно прискорює знос двигуна.

Зверніть увагу

Так що не бажано затягувати з вирішенням цієї проблеми. Так ви значно заощадите свої фінансові ресурси.

При виявленні та усуненні причини високих обертів, слід пам’ятати, що на карбюраторах і інжекторах проблема може бути викликана різними несправностями.

Для початку, розберемося з проблемою на карбюраторних двигунах. Цей тип харчування вважається застарілим, але до сих пір багато автомобілів на дорогах укомплектовані саме так.

Також багато автолюбителів за своїми ідейних міркувань використовують такі мотори, і не збираються від них відмовлятися.

Діагностувати джерело проблеми тут досить складно, і це з урахуванням невеликого списку елементів, що викликають збільшення оборотів. Давайте розглянемо, на що слід звернути свою увагу:

  • Залягання голчастого клапана. В цьому випадку, паливо надходить в камерах не дозовано. Причому в залежності від розташування в якому заклинило клапан, холості оберти можуть як пропадати, так і навпаки збільшуватися;
  • Порушення регулювання системи холостого ходу. Відбувається це зазвичай після чистки або ремонту карбюратора. Щоб уникнути проблем, слід правильно виставляти співвідношення подачі палива і повітря. Якщо ви раніше не проводили, то краще прочитати, як це робиться саме на вашому варіанті;
  • Проблема з закриттям. Причин у такій несправності може бути кілька. Найчастіше, заслінка не закривається у зв’язку з наявністю на ній нагару. В цьому випадку, потрібно буде провести очищення цього вузла. Зазвичай, це допомагає. У деяких випадках дросельна заслінка може бути пошкоджена. Тоді буде потрібно поміняти цю деталь, але не на всіх карбюраторах ця можливість передбачена;
  • Іноді, проблема може проявлятися при, таке трапляється досить рідко. Але, все ж краще перевірити. Для цього, на працюючому двигуні відкрийте кришку радіатора, при прогоріла прокладці з горловини буде виходити білий дим. У цьому випадку буде потрібно поміняти прокладку;
  • Відкритий підсос. Перевірте, як працює заслінка в первинній камері. Якщо виявили проблему, то має сенс подивитися, як працює підсос. Найчастіше, для усунення проблеми виявляється досить просто змастити трос і привід заслінки.

Чому не падають обороти двигуна і що робити

Підвищені оберти двигуна на холостому ходу або під час руху – ознака того, що мотор не в порядку. Така поведінка силового агрегату веде до збільшення витрати палива і підвищеного зносу деталей двигуна. Тому даний дефект необхідно усунути в найкоротший термін.

Опис проблеми

При запуску двигуна обороти піднімаються приблизно до 1500 об / м на холостому ходу. Після прогріву движка вони спадають приблизно до 650-950 об / м, що є нормою. Якщо після прогріву обороти залишаються на колишньому рівні, то мотор працює некоректно.

Другий варіант, коли зустрічається дефект, це відсутність падіння автомобіля при скиданні газу під час руху, тобто при гальмуванні двигуном і їзді накатом. В цьому випадку обороти начебто «застигають» на позначці понад 1000 об / хв аж до повної зупинки автомобіля, хоча у справних машин повинні падати нижче зазначеної відмітки.

Визначити, що машина працює на підвищених обертах досить просто. Якщо приладова панель автомобіля обладнана тахометром, то підвищені обороти відображаються на ньому. У тому випадку, коли тахометра немає, то підвищені обороти можна визначити за звуком двигуна. Чим більше їх кількість – тим вище тональність і голосніше звук роботи движка.

Основні причини

Причини того, що обороти силового агрегату не знижуються, розрізняються у автомобілів з інжекторними і карбюраторними двигунами.

На карбюраторних двигунах

В автомобілях, обладнаних карбюраторами, саме цей вузол відповідає за приготування і подачу повітряно-паливної суміші в камери згоряння. Найчастіше проблеми з підвищеними оборотами пов’язані з переобогащенная паливно-повітряної суміші, однак можуть зустрічатися і інші причини несправності.

Ефект підвищених оборотів може бути викликаний наступними неполадками.

  1. Некоректна робота дросельної заслінки, що відповідає за подачу повітря. Якщо заслінка після скидання газу або прогріву двигуна не може щільно закритися, а в ній утворюється щілина, то в двигун надходить збагачена паливно-повітряна суміш.
  2. Відкритий підсос. Підсос – ручка регулювання повітряної заслінки, що відповідає за надходження повітря в карбюратор. З його допомогою можна збагатити повітрям паливно-повітряну суміш. При невірно працюючому підсосі відбувається переобогащение суміші повітрям.
  3. Залягання голчастого клапана. В цьому випадку в камеру згоряння палива буде надходити невірна доза палива. Несправність голчастого клапана може проявлятися по-різному, в тому числі і відсутністю падіння оборотів.
  4. Невірна регулювання холостого ходу. З такою проблемою нерідко стикаються автовласники, змінювали або ремонтували карбюратор.
  5. Досить рідкісна причина – прогорание прокладки головки блоку циліндрів. Проблема проявляється не тільки підвищеними оборотами двигуна, але і появою білого диму з моторного відсіку.

На інжекторних моторах

У автомобілів, обладнаних інжекторними двигунами, коло причин підвищених оборотів ширше.

Це пов’язано з тим, що в таких машинах набагато більше електронних пристроїв і датчиків, що відповідають за передачу інформації в електронний блок управління, який регулює обороти мотора.

Тому порушення режиму роботи движка можуть бути пов’язані і з механічними пошкодженнями, і з несправністю електронних систем.

Причиною підвищених оборотів інжекторних двигунів може бути одна з нижченаведених проблем.

  1. Некоректна робота або вихід з ладу датчика контролю температури охолоджуючої рідини. При подібній несправності двигун постійно працює в режимі прогріву, так як ЕБУ (електронний блок управління) не отримує інформацію від датчика про те, що мотор уже прогрітий. Як вже говорилося вище, в такому режимі обороти мотора підвищені.
  2. Поломка датчика масової витрати палива (ДМРВ), який також називається датчиком холостого ходу. Несправність ДМРВ може проявлятися по-різному – зникненням або підвищенням обертів. В останньому випадку двигун також переходить в режим постійного прогріву.
  3. Несправність датчика положення дросельної заслінки. В цьому випадку несправність датчика може сприйматися ЕБУ як інформація про відкритій дросельної заслінки. Тоді блок управління дає команду на підвищення оборотів.

Також причини підвищених оборотів інжекторних двигунів можуть бути пов’язані і з механічними пошкодженнями.

  1. Поломкою поворотною пружиною дросельної заслінки.
  2. Заїданням троса дросельної заслінки.
  3. Пошкодженням прокладок форсунки.

Що робити

Для вирішення проблеми необхідно її діагностувати. На автомобілях, обладнаних карбюраторними двигунами, послідовно перевіряються і виправляються несправності.

  1. Неповне закриття дросельної заслінки найчастіше виникає через утворення нагару продуктами горіння. У цьому випадку її потрібно просто чистити за допомогою карбклінера. Якщо дросельна заслінка не закривається повністю через відколу або тріщини, то її доведеться замінити.
  2. Несправність подсоса можна усунути, змастивши трос і привід повітряної заслінки.
  3. Проблема голчастого клапана вирішується заміною деталі.
  4. Невірно налаштований холостий хід можна виправити, правильно відрегулювати його.
  5. Прогоріла прокладка ГБЦ змінюється на нову.

Рішення проблем з електронними датчиками інжекторних двигунів майже завжди вирішується їх заміною. Їх несправність проявляється появою написи Check Engine, після діагностики сканером можна отримати код помилки, який вказує на конкретну проблему. Також для діагностики несправностей датчиків можна використовувати мультиметр в режимі омметра.

Як уникнути проблеми

Якщо всі деталі і вузли автомобіля в порядку, то проблема у автомобілів, обладнаних інжекторним уприскуванням палива, може критися в прошивці ЕБУ.

Саме блок керування регулює оберти двигуна і склад повітряно-паливної суміші, що надходить в циліндри.

Щоб уникнути в подальшому проблеми збереження високих обертів після скидання газу або прогріванні мотора, можна перепрошити електронний блок управління.

важливо

Ще однією причиною того, що обороти зберігаються при русі, може бути килимок, западаючий за педаль газу. В цьому випадку педаль акселератора повністю не опускається, що і призводить до зайвого збагачення паливно-повітряної суміші. Для запобігання проблеми потрібно просто поправити килимок.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…