Автомобільний датчик рівня палива або ДРП – це особливе функціональне пристрій, що належить до сучасної паливній системі транспортного засобу. Призначенням даного пристрою автомобіля є визначення обсягу палива в баку.

Чому не працює датчик рівня палива?  Поширені причини і способи ремонту

Встановлено подібний датчик рівня палива в баку, куди подається пальне, а на приладову панель в салоні автомобіля виводяться основні показники.

Незважаючи на те, що датчики не мають зношуються елементів, час від часу вони виходять з ладу.

В рамках даної статті можна знайти відповіді на питання, що являє собою ДУТ, яких видів бувають прилади, а також які можуть трапитися поломки з ним і як їх усувати.

Принцип роботи датчика рівня палива в автомобілі

Чому не працює датчик рівня палива?  Поширені причини і способи ремонту

Принцип роботи пристрою досить простий. Прилад постійно вимірює кількість палива і при критичному обсязі автоматично видає відповідний сигнал. Замір пального проводиться за допомогою спеціального поплавка. Як тільки водій сідає за кермо, на приладі він бачить ступінь заповнення бака. Через деякий час, у міру витрати палива, здійснюється плавне зниження покажчика. Все це і фіксує датчик рівня палива в баку і видає водієві на панелі приладів.

Сучасні пристрої можуть допускати деякі похибки у вимірах. У будь-якому випадку вона не буде значною, не перевищить 1%.

В основній масі паливних систем сучасних авто встановлені спеціальні цифрові пристрої, що видають не стандартні аналогові сигнали, а цифрові. Особливістю таких пристроїв є можливість перетворення отриманого сигналу в певні цифрові дані.

Після фіксації необхідного показника проводиться коригування і вирівнювання значення, з прийняттям до уваги всіх можливих коливань в кількості палива. Подібний цифровий покажчик рівня палива характеризується високими показниками точності.

Рівень похибки тут не перевищує 0,5%.

Типи датчиків рівня палива

Чому не працює датчик рівня палива?  Поширені причини і способи ремонту

Перш ніж розглянути питання, як перевірити датчик рівня палива, варто вивчити, які бувають види таких приладів. Сучасні датчики характеризуються певною кількістю переваг, серед яких можна відзначити:

  • надійність, доступність і простота конструкції;
  • високі показники точності вимірів;
  • низька вартість.

Серед недоліків можна виділити присутність попередньо записаних файлів, які сприйнятливі до частих поломок через окислення.

У паливній системі сучасних авто використовуються пристрої двох основних категорій – важільні і трубчасті. Головним схожим елементом подібних пристроїв є поплавок. Для їх виготовлення задіюється тонколистовий метал, пінопласт і порожниста пластмаса. Інші деталі даних пристроїв дещо відрізняються, тому кожен вид потрібно розглянути окремо.

важільного типу

Складаються подібні пристрої з потенціометра, поплавка і важеля. Поплавок з’єднаний з контактом датчика за допомогою невеликого важеля, виконаного з якісного металу. За своєю конструкцією датчики такого плану є сектор, розділений на смуги з металу особливого резистивного типу.

Такі датчики можуть монтуватися окремо або в самому блоці, що відповідає за подачу палива. Завдяки саме цій універсальності датчики можуть бути використані практично на всіх видах і категоріях паливних баків.

трубчастого типу

У цьому датчику поплавок пересувається всередині порожнистої частини трубки. Тут є також спеціальні дроти, які створюють певний опір. На кінцях присутні контактні кільця для вхідного в комплектацію поплавка. Серед основних особливостей такого приладу можна відзначити:

  1. Високий рівень стійкості до коливань автомобіля.
  2. Основний елемент повністю закритий, що захищає контакт з використовуваним паливом.
  3. Поплавок тут з’єднується з важелем за допомогою магніту.

Пересування магніту проводиться по сектору, де встановлені металеві пластини різної довжини. Сформоване магнітне поле створює особливий електронний сигнал, який визначає актуальний на час виміру рівень паливної суміші в паливному баку.

Основні несправності в роботі датчика

Якщо датчик неправильно показує рівень палива, можна судити про те, що сталася певна поломка і її потрібно усунути. Сучасні датчики, здатні фіксувати рівень палива, як і всі деталі транспортного засобу, час від часу виходять з ладу. В цьому випадку потрібно обов’язково провести ремонт датчика рівня палива.

Чому не працює датчик рівня палива?  Поширені причини і способи ремонту

Несправність в показниках

Основною ознакою поломки датчика є показ помилкових даних, що відображаються на покажчику. За його «поведінки» можна зробити певні висновки щодо утворилася поломки. Ось самі основні види поломок і їх причини:

  1. Покажчик знаходиться на нулі, незалежно від рівня палива. Проблема полягає в поломці обмежувача ходу поплавця.
  2. Покажчик переміщається, але все одно опускається на нульову позначку. В цьому випадку потрібно звернути увагу на загальний стан обмотки пристрої, а також на надійність контакту між датчиком і токос’емник.
  3. Коливання в покажчиках кількості палива. Дана несправність вказує на досить сильне зношування контактів.
  4. У процесі запуску двигуна покажчик палива не піднімається вище нульової позначки. Подібна проблема виникла безпосередньо з електронікою транспортного засобу. Тут важливо провести перевірку проводів на предмет можливого обриву і на ступінь надійності підключення. Важливо переконатися в загальній цілісності запобіжника.
  5. Чи не загоряється лампочка низького рівня палива. Подібна проблема часто пов’язана з виходом приладу з ладу.
  6. Бреше датчик рівня палива. У подібній ситуації потрібно провести перевірку поплавка на рівень герметичності.

Відповідно до сучасних ПДР, експлуатація машини з несправним покажчиком суворо заборонено. Проблеми, що виникли з датчиками потрібно максимально своєчасно усувати.

Несправність механіки і функціонування

Чому не працює датчик рівня палива?  Поширені причини і способи ремонту

Поряд з проблемами, які виражаються в неправильні показники, поломки датчика можу проявлятися в наступних несправності:

  • втрата герметичності вбудованого поплавка;
  • сильний вигин дротяного власника;
  • порушення загальної герметичності корпусу і випливає звідси зниження рівня опору;
  • механічний обрив змінного резистора;
  • втрата герметичності в місці кріплення приладу до паливного баку.

Після втрати поплавком належної герметичності, пристрій з контролю, при повному баку, буде показувати неповний рівень палива. При досить сильної втрати герметичності індикатор тут же покаже мінімальний рівень палива.

При цьому реальна кількість не матиме значення. Щоб усунути подібну несправність, потрібно зняти датчик і замінити поплавок. Якщо поплавець немає можливості придбати, потрібно повністю замінити весь прилад.

Досить часто датчик виходить з ладу через довготривалого переміщення по пересіченій або нерівній місцевості. Постійні удари по баку призводять до серйозного пошкодження дротяного власника вбудованого поплавка.

Зверніть увагу

При таких вигинах поведінку індикатора буде прямо залежати від того, куди був зігнутий тримач. Якщо вигин буде спрямований вгору, показники завжди будуть збільшеними, якщо вниз, параметри будуть заниженими. Якщо поломка полягає в подібному вигині, потрібно просто випрямити дротяний держатель, надати йому первинну форму.

Нерідко у датчика порушується герметичність корпусу. Це відбувається після аварії, що сталася, а також після довготривалого застосування палива низької якості. Попадання бензину в прилад призводить до порушення його роботи і, як наслідок, до неправильних показаннями датчика. Дані несправності можна усунути тільки повною заміною приладу.

Якщо обірветься змінний резистор, це призведе до того, що датчик завжди буде показувати наповнений або зовсім порожній бак. Аналогічні ознаки можуть спостерігатися в процесі обриву сигнального проводу, що йде від датчика до Індикаційна блоку.

Перед тим як зняти датчик, потрібно приєднати до кузова авто і до сигнального контакту змінний резистор, у якого рівень опору становить 100 – 200 Ом. У процесі обертання ручки потрібно переконатися в тому, що показання датчика змінюються.

В цьому випадку усунути несправність можна буде тільки за допомогою повної заміни приладу.

Основною ознакою повної втрати герметичності на місці монтажу приладу є поява в салоні запаху бензину.

Як самостійно усунути несправність датчика рівня палива?

Чому не працює датчик рівня палива?  Поширені причини і способи ремонту

Якщо не працює датчик рівня палива, перестав справлятися з покладеним на нього основною функцією, не контролює витрату бензину, потрібно провести спеціальні ремонтні роботи.

зняття датчика

У прямій залежності від моделі транспортного засобу, процес зняття пристрою може трохи відрізнятися. У будь-якому випадку певні моменти є схожими. Ось основні дії, спрямовані на зняття вийшов з ладу датчика:

  1. Спочатку скидається мінусова клема з акумулятора транспортного засобу.
  2. Забезпечується доступ до датчика. Для цього потрібно зняти в багажнику оббивку. У деяких випадках потрібно демонтувати одне із задніх сидінь.
  3. Всі датчики оснащені спеціальною фіксуючою запобіжної пластиною. Щоб видалити її, потрібно відкрутити кріпильні болти.
  4. Обов’язково потрібно почистити датчик від пилу і бруду, якщо планується після ремонту використовувати його знову.
  5. З приладу знімаються всі кріпильні болти і дроти.

Після виконання всіх описаних маніпуляцій, пристрій можна діставати. Даний процес необхідно виконувати акуратно, щоб не була пошкоджена його конструкція.

установка датчика

Монтаж приладу по контролю витрат палива здійснюється в зворотному демонтажу порядку. На даному етапі бажано простежити за тим, щоб за приклад була взята схема підключення датчика рівня палива. Послідовність дій тут дотримується наступна:

  1. Від залишків герметика очищається посадочне місце пристрою.
  2. Якщо був куплений новий прилад, можна розраховувати на те, що в комплекті з ним йде гумова якісна прокладка. Її потрібно покласти на бак для суміщення отворів під болти.
  3. Після цього вставляється датчик в паливний бак. При цьому важливо не переплутати напрямок вбудованого поплавка.
  4. Ретельно закручуються все болти і затягуються.
  5. Якщо в комплекті не йде новий ущільнювач, можна використовувати старий. З цією метою потрібно намазати місце майбутньої установки датчика невеликим шаром автомобільного герметика.
  6. Зверху кладе ущільнювач, і поєднуються отвори для кріпильних болтів.
  7. Зверху потрібно також намазати герметиком.
  8. Вставляється датчик, поєднуються всі кріпильні отвори і ретельно закручуються.
  9. Здійснюється підключення всіх проводів, акумулятора.
  10. Чи включається запалювання і вивчаються показання індикатора.

Якщо транспортному засобу більше 15 років, стоїть навіть при новому ущільнювачі використовувати герметик.

Перевірка датчика

Перевірка датчика повинна бути проведена обов’язково, але зробити це відразу після установки неможливо. Після установки приладу не потрібно відразу закривати до нього доступ. Проїхавши 50 км, потрібно уважно оглянути датчик, упевниться в повній відсутності витоків. Якщо все в порядку, доступ можна закривати і користуватися пристроєм, час від часу проводячи стандартні перевірки.

висновок

Щоб посеред шляху не залишитися без палива, потрібно знати кількість пального в баку.

Завдяки пристрою можна зрозуміти, потрібно чи ні відвідувати заправку, який запас бензину присутній в баку і вийде їхати далі.

Це не просто корисний пристрій, а прилад, який відповідає за рівень безпеки на дорозі. Сучасним законодавством передбачено обов’язкову наявність подібного датчика і його справний стан.

Чи не працює датчик рівня палива: чому перестав правильно показувати, діагностика. Як перевірити

Вимірювач рівня палива в баку – досить простий механізм, розібратися в роботі якого зможе будь-який автолюбитель з базовим рівнем технічних знань. Розглянемо, чому не працює датчик рівня палива, а також способи усунення всіх можливі поломок (стрілка смикається, «бреше», показує тільки повний або порожній бак).

Умови для коректної роботи

Якщо ви раніше не стикалися з електротехнічними пристроями і не знаєте принцип роботи системи вказівки рівня палива, ознайомтеся з наступними поняттями:

  • змінний опір (реостат) – апарат, за допомогою якого можна регулювати величину опору. Чим більше опір в ланцюзі, тим менший у ній протікає струм;
  • покажчик рівень палива (УУТ) – елемент панелі приладів, що рахує кількість пального в баку. Може бути аналоговим або електронним;
  • датчик рівня палива (ДРП) – вимірювач, розташований в баку.

Більшість систем вказівки рівня пального в баку працюють за єдиним принципом. У баку знаходиться поплавець, на відповідної частини якого розташований ковзний контакт. Скользящий контакт рухається по пластині з контактами (резистивное речовина), жорстко закріпленої на корпусі вимірювача. Переміщення ковзаючого контакту змінює величину опору, тим самим збільшуючи або зменшуючи величину струму що проходить в ланцюзі. Чим менше опір, тим більший струм протікає в ланцюзі і тим більше відхиляється стрілка покажчика рівня пального.Чому не працює датчик рівня палива?  Поширені причини і способи ремонту

Ланцюг включає в себе:

  • джерело живлення (харчування з’являється після включення запалення);
  • запобіжник;
  • УУТ;
  • ДРП.Чому не працює датчик рівня палива?  Поширені причини і способи ремонту

Описано принцип роботи ДУТ типу важеля, але у випадку з вимірником трубчастого типу різниця тільки в способі зміни опору в ланцюзі. Вимірювачі трубчастого типу можна зустріти на БМВ. У новому поколінні автомобілів ВАЗ і моделях іноземного виробництва ДУТ найчастіше типу важеля і кріпиться до пластикового корпусу насосної секції.

Чому не працює датчик рівня палива?  Поширені причини і способи ремонту

контрольна лампа

Один з контактів лампи, що сигналізує про низький рівень палива, може бути прикріплений до реостата. У такому випадку при зниженні обсягу пального опір в ланцюзі падає настільки, що величини струму стає достатньою для запалювання лампи.

У деяких системах в ланцюг лампи включений окремий терморезистор (опір залежить від його температури). Терморезистор закріплений в корпусі насосної секції.

При зниженні кількості бензину / дизеля до певного рівня він перестає омиватися і охолоджуватися паливом. Проходить ток нагріває терморезистор, зменшуючи його опору. Зі зменшенням опору починає спалахувати лампочка на приладовій панелі.

З яких причин може не працювати покажчик рівня палива:

  • відсутність хорошого контакту на будь-якому з ділянок ланцюга (відламування проводів, окислення в місцях з’єднання роз’ємів, тріщини в місцях пайки);
  • несправність індикатора приладовій панелі (наприклад, порушення місць пайки);
  • від’єднання поплавка від ковзаючого контакту;
  • згорів запобіжник;
  • відсутність контакту між резистивной доріжкою і ковзаючим контактом. Причиною може стати утворення на поверхнях окислів, нальоту, ослаблення натиску ковзаючого контакту на резистивний шар, стирання доріжок резистивного шару.

Покажчик «бреше», працює з перебоями

Причини, за якими покажчик невірно показує рівень палива в баку:

  • наявність в ланцюзі додаткового опору (окислення в місцях роз’ємів, поганий контакт маси, утворення оксидів, відкладення на резистивном шарі і ковзному контакті);
  • дефект лиття поплавка, через що він наповнюється паливом. Поломка вкрай рідкісна, але все ж можлива, втім, як і вигинання тяги поплавця внаслідок механічної дії при некваліфікованому ремонті;
  • утворення нальоту на направляючої стійки (характерно тільки для датчиків трубчастого типу). В такому випадку рух поплавка буде утруднено.

Стрілка завжди показує повний бак, якщо в системі:

  • стався відрив поплавка від ковзаючого контакту (в такому випадку повзунок завжди буде в крайньому положенні);
  • провід, що йде до покажчика, десь коротить на масу, через що в ланцюзі зменшується опір.

Сіпаються стрілка УУТ свідчить про часткове стирання резистивной доріжки потенціометра. Це ж буде причиною перебоїв в роботі покажчика.

Оскільки найчастіше автомобіль використовується з паливним баком, наповненим на 40-60%, то саме в цьому діапазоні стирання резистивного шару відбувається швидше за все.

Тому покажчик може справно працювати, тільки коли становище ковзаючого контакту потрапляє на неушкоджений резистивний шар.

Діагностика своїми руками

Щоб знайти причину, по якій не працює датчик рівня палива, вам буде потрібно мультиметр (рекомендуємо прочитати, як користуватися мультиметром) і контролька. Насамперед необхідно визначити – причина поломки в датчику, розташованому в баку, або в покажчику.

Для цього зніміть роз’єм, що підключається до паливної секції (знаходиться у лючка бензобака, доступ до якого в більшості випадків є з салону). За схемою електропроводки вашої моделі авто визначте, який з проводів йде на покажчик приладової панелі.

Увімкніть запалювання, після чого через контрольну лампу подайте до відповідного пін роз’єму мінусовій потенціал. Якщо стрілка покажчика стрімко попрямувала вгору, значить, проблема в датчику. Для подальшої діагностики необхідно діставати паливну секцію.

Мультиметр дозволить виміряти опір потенціометра.

важливо

Якщо ж реакції не послідувало – проблема в проводці, що йде до приладової панелі, або в самому вказівнику всередині щитка. Обрив проводки можна перевірити, вимірявши опір проводу мультиметром. Але перевірити контакти на «паразитне» опір можна тільки при перевірці дроти під навантаженням.
Якщо ви так і не змогли зрозуміти принцип роботи датчика, суть методів діагностики і усунення несправності, рекомендуємо довірити роботу професійному автоелектрика. Для наочного уявлення рекомендуємо подивитися прикладені до статті відео, в яких показані методи діагностики основних несправностей датчика рівня палива.

Чому Чи не Працює Датчик Палива ~ VESKO-TRANS.RU

Ремонт датчика рівня палива

Вимірювач рівня пального в баку – достатньо звичайної механізм, розібратися в роботі якого зуміє будь-якій автовласник з базисним рівнем технічних знань. Розглянемо, чому не працює датчик рівня палива, а також методи усунення всіх вірогідні поломок (стрілка смикається, «бреше», вказує тільки повний або порожній бак).

Умови для коректної роботи

Якщо ви раніше не стикалися з електротехнічними пристроями і не розумієте механізм роботи системи вказівки рівня пального, ознайомтеся з наступними поняттями:

  • змінний опір (реостат) – апарат, за допомогою якого можна регулювати величину опору. Чи не працює датчик палива на шевроле ланос | авто-допомогу. Чим більше опір в ланцюзі, тим менший у ній протікає струм;
  • покажчик рівень пального (УУТ) – елемент панелі приладів, що рахує кількість пального в баку. Може бути аналоговим або електричним;
  • датчик рівня пального (ДРП) – вимірювач, розташований в баку.

Чому не працює датчик рівня палива?  Поширені причини і способи ремонту

Ланцюг містить в собі:

  • джерело живлення (харчування виникає після включення запалення);
  • запобіжник;
  • УУТ;
  • ДРП.Чому не працює датчик рівня палива?  Поширені причини і способи ремонту

Чому не працює датчик рівня палива?  Поширені причини і способи ремонту

Чіатйте також: Як Правильно Приклеїти Датчик Дощу

контрольна лампа

Один з контактів лампи, що сигналізує про низький рівень палива, може бути прикріплений до реостата. Датчик рівня палива може працювати справно тривалий час.

Сам механізм не відноситься до числа найбільш болючих місць ваз-2114, але, як.

У такому випадку при зниженні обсягу пального опір в ланцюзі падає настільки, що величини струму стає достатньою для запалювання лампи.

Покажчик рівня палива на ваз. Чому не працює покажчик рівня палива несправності. невірні показанія.ремонт

У цьому відео шукаю причину неправильних показань рівня палива на щитку приладів ваз 2115 і подібних за конст.

Чи не працює датчик рівня палива! Підкажіть що робити ??

При перевірці самодіогностікі приладової панелі стрілка справна. Якщо просто включити запалювання то стрілка.

У деяких системах в ланцюг лампи включений окремий терморезистор (опір залежить від його температури). Терморезистор закріплений в корпусі насосної секції.

При зниженні кількості бензину / дизеля до певного рівня він перестає омиватися і охолоджуватися паливом. Чому не працює електропідсилювач на калині | авто. Чому кондиціонер не працює на обігрів причини.

Проходить ток нагріває терморезистор, зменшуючи його опору. Зі зменшенням опору починає спалахувати лампочка на приладовій панелі.

несправності

З яких причин може не працювати покажчик рівня палива :

  • відсутність хорошого контакту на будь-якому з ділянок ланцюга (відламування проводів, окислення в місцях з’єднання роз’ємів, тріщини в місцях пайки);
  • несправність індикатора приладовій панелі (наприклад, порушення місць пайки);
  • від’єднання поплавка від ковзаючого контакту;
  • згорів запобіжник;
  • відсутність контакту між резистивной доріжкою і ковзаючим контактом. Причиною може стати утворення на поверхнях окислів, нальоту, ослаблення натиску ковзаючого контакту на резистивний шар, стирання доріжок резистивного шару.

Покажчик «бреше», працює з перебоями

Причини, за якими покажчик невірно показує рівень палива в баку:

  • наявність в ланцюзі додаткового опору (окислення в місцях роз’ємів, поганий контакт маси, утворення оксидів, відкладення на резистивном шарі і ковзному контакті);
  • дефект лиття поплавка, через що він наповнюється паливом. Поломка вкрай рідкісна, але все ж можлива, втім, як і вигинання тяги поплавця внаслідок механічної дії при некваліфікованому ремонті;
  • утворення нальоту на направляючої стійки (характерно тільки для датчиків трубчастого типу). В такому випадку рух поплавка буде утруднено.

Чіатйте також: Як Встановити Запалювання На Ваз 2107 інжектор

Стрілка завжди показує повний бак, якщо в системі:

  • стався відрив поплавка від ковзаючого контакту (в такому випадку повзунок завжди буде в крайньому положенні);
  • провід, що йде до покажчика, десь коротить на масу, через що в ланцюзі зменшується опір.

Сіпаються стрілка УУТ свідчить про часткове стирання резистивной доріжки потенціометра. Це ж буде причиною перебоїв в роботі покажчика.

Оскільки найчастіше автомобіль використовується з паливним баком, наповненим на 40-60%, то саме в цьому діапазоні стирання резистивного шару відбувається швидше за все.

Тому покажчик може справно працювати, тільки коли становище ковзаючого контакту потрапляє на неушкоджений резистивний шар.

Діагностика своїми руками

Щоб знайти причину, по якій не працює датчик рівня палива , вам буде потрібно мультиметр (рекомендуємо прочитати, як користуватися мультиметром) і контролька. Насамперед необхідно визначити – причина поломки в датчику, розташованому в баку, або в покажчику. чому не працює датчик рівня палива? Ремонт, розбір. Toyota haice 3l.

Для цього зніміть роз’єм, що підключається до паливної секції (знаходиться у лючка бензобака, доступ до якого в більшості випадків є з салону). За схемою електропроводки вашої моделі авто визначте, який з проводів йде на покажчик приладової панелі .

Увімкніть запалювання, після чого через контрольну лампу подайте до відповідного пін роз’єму мінусовій потенціал. Якщо стрілка покажчика стрімко попрямувала вгору, значить, проблема в датчику. Купив скутер китайця «racer rc150t-15. Все нормально їжджу другий сезон! Проблема тільки в одному! Чи не працює датчик рівня пального в баку.

Порада

Для подальшої діагностики необхідно діставати паливну секцію. Мультиметр дозволить виміряти опір потенціометра.

Якщо ж реакції не послідувало – проблема в проводці, що йде до приладової панелі , або в самому вказівнику всередині щитка. Обрив проводки можна перевірити, вимірявши опір проводу мультиметром. Але перевірити контакти на «паразитне» опір можна тільки при перевірці дроти під навантаженням.

Чіатйте також: Як Відкрити Двері В Саартале

Чому не працює або неправильно показує датчик палива

AutoAbra.ruНеісправності автомобіля Чому не працює датчик рівня палива?  Поширені причини і способи ремонту

Постійна наявність невеликої каністри з бензином в автомобілі або автовласник голосує на трасі з проханням заправитися, все це наслідок того, що в машині не працює датчик палива. Поломка даного датчика не впливає на роботу основних механізмів залізного коня, але суттєво б’є по комфорту користування автомобілем, так як постійно виникає необхідність розрахунків скільки автомобіль проїхав з моменту останньої заправки і скільки ще можна проїхати кілометрів, не заїжджаючи на заправну станцію.

mudriy_lev Спеціалізація: ремонт автогенераторів і сервоприводів в автомобілі. Місце роботи: сервісний центр. Стаж: 2 роки.

Освіта: вища – інженер-електромеханік, середню спеціальну – слюсар механоскладальних робіт.

Розглянемо основні причини.

Потенціометр і його проблеми

На сучасних автомобілях встановлюються найрізноманітніші датчики рівня палива. Найбільш широку нішу зайняли датчики на основі потенціометрів. Такий тип перетворення інформації про рівень палива в електричний сигнал має велику кількість переваг. Існує два типи датчиків, заснованих на даному способі вимірювання рівня палива:

  • важільні (набули широкого поширення)
  • трубчасті (використовуються в основному на великогабаритних автомобілях)

У разі якщо датчик рівня палива типу важеля виконання неправильно показує рівень палива, то причина, пов’язана з потенціометром і викликала цю несправність, може полягати в наступному:

  • окислились контакти потенциометра
  • стався природний знос доріжок або бігунка резистора
  • природне старіння резистора
  • невідповідність резистора номінального значення

Діагностика та усунення несправностей потенциометра

Симптомом того, що окислилися контакти потенціометра, є тимчасова відсутність правдивої інформації про рівень палива в бензобаку. Власник зауважує, що час від часу індикатор показує достовірну інформацію. Зазвичай в такому випадку лампочка, що сигналізує про закінчення палива, працює бездоганно.

Для діагностики даної несправності необхідно візуально оглянути змінний резистор датчика рівня палива. Оксиди будуть виділятися відмінним від нормального кольору. За їх кількістю і приймається рішення що робити далі:

  • почистити (в разі малої кількості оксидів)
  • перемістити бігунок (в разі якщо окислилась тільки частина доріжок)
  • замінити датчик рівня палива на новий (в разі якщо оксиди значні і призвели до пошкодження доріжок або бігунка)

Симптомом природного зносу доріжок і бігунка є або повна відмова датчика, або його коректна робота лише на певних ділянках. Візуальний огляд в такому випадку показує заїжджене доріжок, а в окремих випадках пошкодження бігунка.

У разі якщо є можливість пересунути (загнути) бігунок на неушкоджений ділянку, то датчик порадує власника свого довгого справною роботою. Але якщо пошкоджений бігунок, або сталося серйозне руйнування доріжок, ремонт не має сенсу. Необхідно купувати новий датчик рівня палива.

Для встановлення наступної причини, чому не працює датчик палива, необхідний мультиметр, або омметр будь-якої конструкції.

Резистор може поміняти своє опір і в результаті цього показувати недостовірну інформацію.

Звірка значення опору при порожньому, повному і наполовину заповненому бензобаку дозволить виявити цю проблему. Ремонт в такому разі не доцільний, оскільки надійніше поставити новий датчик.

Якщо проблеми з неточним рівнем палива виникли після установки нового датчика, то частою причиною є невідповідність опору номіналом. Дана ситуація виникає через те, що датчики схожі зовні, але різні їх модифікації мають різні номінали опорів.

Поплавок не інформативний

Проблеми, коли не працює покажчик рівня палива часто пов’язані з поплавком. На автомобілях встановлюються 2 типу поплавців:

  • пустотіла (пластмасовий, пластиковий, металевий)
  • виконаний з легкого пористого матеріалу

Перший тип поплавка стикається з проблемою механічного пошкодження. В результаті, поступово стрілка покажчика не доходить до максимуму при повному баку все більше і більше. Поплавок наповнюється бензином і датчик бензину показує неправильний рівень з кожним днем ​​все більше. Ремонт в такому випадку виконується заміною поплавця.

З другої причиною, чому бреше датчик палива стикаються обидва типи поплавця. В результаті механічного пошкодження бензобака відбувається заїдання поплавка. При цьому індикатор буде показувати або єдине значення, або працювати тільки в невеликому діапазоні. Усунення даної поломки можливо тільки заміною бензобака.

«Сумлінний» попередній власник

Даний тип «несправності» контролювати на приладах не має сенсу. У разі, якщо автомобіль тільки куплений на вторинному ринку і в ньому не працює датчик рівня палива, необхідно зняти бензонасос і подивитися наявність даного датчика. Бувають випадки, коли цей датчик (або частина датчика) просто-на-всього відсутня в результаті «передпродажної підготовки» попереднього власника.

Датчик неправильно показує рівень палива через вигину важеля

Головною ознакою такої проблеми є те, що стрілка індикатора не доходить до однієї з крайніх відміток. Усунення цієї несправності здійснюється шляхом правки важеля.

Але так як така несправність не виникає сама по собі, а є результатом механічного впливу на бензобак, можливо заїдання поплавка після правки важеля.

У такому випадку потрібно ремонт або заміна бензобака.

Індикатор і його неполадки

Також причина, чому не працює датчик палива, може ховатися не в самому датчику, а в індикаторі, який показує неправильний рівень палива в результаті підклинювання рухомий обмотки індикатора і як результат – неможливість вільного його переміщення.

Чому не працює датчик рівня палива

Більшість сучасних автомобілів працює на двигунах внутрішнього згоряння. Для руху транспортного засобу з ДВС необхідно використовувати паливо (бензин, дизель, газ та ін.).

Для кожного водія вкрай важливо знати, скільки пального у нього залишилося в баку, тому на приладовій панелі завжди є відповідна шкала. Однак ніхто не застрахований від поломки, і іноді свідчення цього приладу не відповідають дійсності або зовсім відсутні.

Про те, чому не працює датчик палива і як його полагодити, докладно піде мова далі.

типи пристрої

Перед тим як описати основні причини поломки вироби, необхідно ознайомитися з його видами. В сучасних транспортних засобах використовуються датчики рівня палива двох різновидів:

Важільний тип ДУТ вважається універсальним в автомобілебудуванні.

Такі аналоги повсюдно застосовувалися на авто до 1990-років випуску, а й сьогодні їх часто ставлять на машини вітчизняного виробництва, наприклад, на деякі моделі ВАЗ.

Основними елементами такого виробу є потенціометр, поплавок, важіль. Контактна частина датчика з’єднана з поплавком невеликим металевим важелем, при русі якого виникає опір струму.

Конструкція трубчастого виробу

Чому не працює датчик рівня палива?  Поширені причини і способи ремонту

  • поплавок (знаходиться в баку);
  • резистивное речовина;
  • ковзний контакт;
  • корпус вимірювача.

У конструкцію трубчастого поплавка монтується ковзний контакт, який переміщається уздовж пластини з резистивним речовиною. Вона міцно зафіксована на корпусі вимірювача, який передає сигнал пристрою, що зчитує. Стрілка на приладовій панелі відхиляється в залежності від опору сили струму. Чим менше цей показник, тим більше палива міститься в баку.

Сучасні датчики: переваги

Ситуацій, коли розглядається виріб не функціонує належним чином, не так вже й багато. Більшість з них трапляється вже після 5-10 років експлуатації транспортного засобу, коли механічна частина вироби зношується. Конструкція, матеріали та герметичність більшості ДУТ дозволяє їм функціонувати аж до утилізації машини. Серед головних достоїнств вироби слід зазначити:

  • доступну ціну;
  • повну герметичність;
  • простоту і надійність конструкції;
  • високий рівень стійкості до механічних впливів.

В середньому, ціна ДУТ становить в межах 1-2 тис. Рублів. При необхідності вони легко демонтуються і змінюються. Серед недоліків паливних датчиків виділимо низьку окислювальну стійкість металевих пластин, внаслідок чого часто спостерігається невідповідність положення стрілки пального на приладовій панелі з поточним рівнем в баку.

 Що робити, якщо двигун почав троіть?

поширені поломки

Якщо стрілка рівня пального не функціонує належним чином, то причиною несправності може бути:

  1. вигоряння запобіжника;
  2. втрата контакту в електричному ланцюзі;
  3. проблеми з індикатором приладовій панелі;
  4. поломка поплавка або ковзного контакту.

Проблеми з датчиком палива з’являються на авто або після поїздок по пересіченій місцевості, або взимку, коли на дільниці електричного кола потрапляють агресивні речовини (реагенти).

Хімічні і механічні дії окислюють контакти, призводять до заломів або тріщинах в місцях пайки.

Якщо з окисленням контактів можна впоратися шляхом простої зачистки, то при розриві електричного кола проводів їх доведеться перепаять або повністю замінити.

Зверніть увагу

Від’єднання поплавка від ковзаючого контакту призводить до того, що стрілка рівня палива завжди знаходиться в верхньому (максимальному) положенні. Коли покажчик пального постійно «тремтить», то частково зношена резистивная доріжка.

Оскільки машини зазвичай їздять з паливним баком, наповненим на 30-70%, то саме в цьому діапазоні відбувається механічне зношування. У такому випадку рекомендується демонтувати старий аналог і встановити справний пристрій.

Аналогічну процедуру слід провести з запобіжником датчика рівня палива, якщо він перегорів.

Як усунути поломку?

Якщо паливний датчик не функціонує належним чином, потрібно виконати ремонтні роботи. На кожній моделі автомобіля процес демонтажу цього пристрою може значно відрізнятися, а також вимагати спеціального інструменту. Проте, загальні дії носять схожий характер і полягають в наступному:

  1. від’єднується мінусова клема від акумулятора;
  2. забезпечується доступ до приладу шляхом демонтажу обшивки багажника;
  3. откручиваются що фіксують положення датчика кріпильні болти, знімається пластина;
  4. демонтується виріб, металеві елементи зачищаються (якщо воно буде використовуватися знову).

Діставати ДУТ необхідно тільки після від’єднання всіх проводів і сторонніх елементів. Виріб повинен вилучатись легко, без видимих ​​зусиль. На старих авто прилад може «прікореть»: в такому разі його потрібно змастити спеціальною рідиною (наприклад, WD).

Датчик рівня палива (новий або відремонтований) монтується на місце в протилежному зняттю порядку. Спочатку очищаємо сідло від бруду, пилу, сторонніх елементів, після чого кладемо спеціальну прокладку під корпус, яка продається в комплекті з невикористаним приладом.

Акуратно розміщуємо ДУТ в паливному баку, дотримуючись напрям поплавка. Зверху на датчик фіксуємо ущільнювач, який промащується герметиком, щоб уникнути попадання вологи на пристрій. Акуратно закручуємо кріплення, підключаємо всі проводи, приєднуємо клеми на акумуляторі.

 Як поміняти свічки запалювання в автомобілі

Після виконання всіх перерахованих дій, включаємо запалювання і звіряємо показання з поточним рівнем палива в баку. Стрілка повинна знаходитися на одному рівні, підніматися до певного значення без ривків.

Навіть коли візуально все в порядку, не завадить невеликий тест на міцність. Ідеально для цього підійде гравійне покриття: подолавши на автомобілі відстань в 10-15 км по невеликих нерівностях, а потім оглянете датчик на предмет витоків.

При їх відсутності і правильному показанні приладу обшивку в багажнику можна ставити на місце.

Таким чином, якщо датчик рівня палива не функціонує належним чином, причиною цього ймовірно є механічний знос або розрив (спотворений сигнал) електричного кола.

важливо

Запускати проблему не варто, інакше можна опинитися без пального на пустельній заміській трасі або жвавій міській дорозі.

Ремонт цього пристрою допускається виконувати самостійно за умови дотримання заходів безпеки, а також мінімальної кількості монтажних навичок.

Датчик рівня палива. Основні причини виходу з ладу і боротьба з ними

оновлено о 21:44 09.09 23:53 07.12.2015

моніторинг транспорту

У цій статті спробуємо дати деякі рекомендації на тему того, як продовжити життя датчику рівня палива (далі ДУТ) і не допустити виходу його з ладу. Причини ці, в основному, прості і банальні, але багато їх чомусь не враховують. Можна виділити 4 групи факторів, що впливають на довговічність роботи дута: 

  • шлюб і недоробки в конструкції Дута;
  • вандалізм;
  • особливості умов експлуатації;
  • некоректний монтаж і налагодження.

Зупинимося детальніше на кожному з цих пунктів.

Незважаючи на гадану простоту, Датчик Рівня Палива – прилад досить складний і технологічний. Для того, щоб створити дійсно якісний прилад, потрібно не один рік розробок і практичних тестів.

Можна згадати приклад компанії Омникомм – їх перша модель датчика рівня палива не відрізнялася необхідної надійністю, і лише через кілька років вони зуміли на підставі власних помилок створити ДУТ, який протягом багатьох років був певним еталоном якості на ринку.

За останній час з’явилася велика кількість датчиків від самих різних виробників, і, найчастіше, їх технічні рішення при перевірці на практиці виявляються невдалими. Датчики не витримують умов експлуатації, ламаються, клієнти стикаються з необхідністю заміни обладнання, все це веде до проблем і збитків.

Що робити? Основна порада – довіряйте ДУТам, перевіреним на практиці іншими клієнтами, ДУТам, про яких є достатня кількість позитивних відгуків. Якщо мова йде про серйозні замовлення і кількостях – не полінуйтеся відвідати виробництво, подивитися на те, як організовані технологічний процес і контроль на різних стадіях складання датчика рівня палива.

І не варто довіряти виробникам, які представили своїми виріб менше року тому. Рік – це, мабуть, мінімальний термін, необхідний для повноцінного тестування дута, напрацювання статистики по ньому. Не варто за свої гроші ставати тестувальником обладнання. Правильно обраний виробник – гарантія того, що ваші ДУТи пропрацюють довше.

Вандалізм по відношенню до датчика рівня палива

Тут все зрозуміло. Датчик рівня палива – прилад контролю і обліку і, само собою, після його установки у нечистих на руку водіїв і механіків з’являється дуже велике бажання його обдурити або вивести з ладу.

Чи треба говорити, що всі роз’єми і кріплення датчика рівня палива в обов’язковому порядку повинні бути опломбовані? Але найчастіше цього недостатньо, є маса варіантів, як обдурити ДУТ або вивести його з ладу зі збереженням цілісності пломб. Основна боротьба з вандалізмом повинна вестися на адміністративному рівні.

Кожен власник автопарку, що впроваджує систему моніторингу, повинен чітко розуміти такі речі:

  1. Впровадження системи моніторингу з контролем палива вимагає наявність окремого незалежного людини (або навіть відділу) займається контролем та аналізом даних постійно. Не можна кинути систему на самоплив, заглядати в неї раз в 2 місяці і сподіватися, що вона буде працювати сама по собі, і все перестануть красти і обманювати. Так не буває.
  2. Власник автопарку повинен бути впевнений на 100% в показаннях системи і не повинен в них сумніватися. Впевненість цю повинна створити компанія-інтегратор грамотним підходом, якісно проведеними монтажами, можливо, комусь буде потрібно демонстрація контрольних зливів-заправок.

    У будь-якому випадку, при виникненні ситуації з підвищеною витратою або появою зливів, власник повинен бути 100% впевнений у винності відповідальної особи, а не сумніватися в цьому, мовляв, «водія Петровича я 15 років знаю, він ніколи не крав у мене, а раптом система мені показує неправду? ».

    Такі випадки траплялися на практиці.

  3. Після установки моніторингу повинна бути введена адекватна система штрафів. Бували випадки, коли водій зливав стільки, що з лишком компенсував позбавлення премії. Звичайно, система моніторингу з датчиком рівня палива ніяк в цьому випадку не могла допомогти.
  4. І головне. Якщо для водія створені нормальні умови роботи, якщо він завантажений на 100% і отримує за свою роботу хороші гроші – він ніколи не буде займатися крадіжкою палива і лівими рейсами. Хоча, безсумнівно, зустрічаються іноді співробітники, у яких злодійство і небажання працювати в крові.

    Але, як правило, їх нескладно визначити і швидко з ними розлучитися. Підходьте уважніше до підбору персоналу, платите їм гідну зарплату і, головне, робіть це вчасно – і термін служби ваших Дутова гарантовано збільшиться. І, повірте, це буде не єдиний плюс для вашого бізнесу.

Існує ряд факторів, які можу привести до виходу з ладу датчика рівня палива в процесі експлуатації. Перш за все – механічне пошкодження. Трапляється, що в важких умовах експлуатації, наприклад, на кар’єрної техніки, голова датчика Рівня Палива може бути пошкоджена впав бруківкою.

Порада

Трапляються пошкодження баків, пошкодження проводки датчика рівня палива. У цих випадках рекомендується при монтажі Дута встановлювати над його головою додаткові силові елементи, які не допускають його пошкодження.

Деякі виробники Дутова мають в асортименті подібні захисні елементи, але їх можна виготовити і самостійно. 

Ще один аспект – проблеми з електроживленням. Навіть на справному автомобілі можуть виникати короткочасні перепади напруги, здатні вивести з ладу датчик рівня палива.

Зрозуміло, що на новому технічно справному автомобілі ризик такої ситуації досить малий, проте, часто в наших автопарках зустрічаються автомобілі, що зійшли з конвеєра жоден десяток років тому, і на них ймовірність виникнення несправності в проводці досить велика.

Безсумнівно, ДУТи мають вбудований захист від стрибків напруги, однак не завжди вона виявляється досить ефективна, тому що датчик рівня палива (в порівнянні з тим же блоком моніторингу) – пристрій досить невелике і вмістити туди ефективну ланцюг захисту не завжди можливо за габаритами.

І про фінансове питання забувати не варто – конкуренція на ринку висока і виробники Дутова змушені шукати шляхи зниження собівартості. Тому при установці датчиків рівня палива часто буває не зайвим подбати про встановлення додаткового пристрою захисту ланцюгів живлення.

Таких пристроїв багато на ринку і коштують вони порівняно недорого, зате в разі виникнення нештатної ситуації збережуть працездатність дута, а, отже, і ваші гроші.

І останній аспект – паливо. При використанні неякісного палива з часом вимірювальна трубка Дута покривається різноманітними відкладеннями. Спочатку це не сильно відбивається на якості показань. Потім з часом починає «йти» діапазон вимірювань датчика рівня палива.

Зверніть увагу

В принципі, ця проблема лікується перекалібровка рівня «порожнього-повного», але це вже додаткові витрати. Та й надалі накопичення цих відкладень всередині вимірювальної трубки Дута призведе до того, що паливо і повітря будуть проходити всередині насилу, точність і якість роботи датчика рівня палива в цілому знизяться і його доведеться міняти.

Чим якісніше паливо, яке ви використовуєте – тим довше пропрацює ваш ДУТ.

Некоректний монтаж датчика рівня палива

Наостанок, хотілося б звернути увагу ще ось на такий аспект. Найчастіше, особливо в регіонах, у компаній-інтеграторів існує дефіцит кваліфікованих працівників і монтаж датчиків рівня палива здійснюється фахівцями, які мають належних знань про роботу датчика рівня палива і практичного досвіду установок.

Часом, зроблені ними помилки призводять до того, що ДРП виходить з ладу раніше, ніж міг би. Які помилки вони допускають? Обговоримо основні. Одна з досить часто можна зустріти помилок – неправильний вибір довжини датчика рівня палива. Встановлений ДУТ повинен не діставати до дна 1,5-2 см.

Чому погано робити його довше? Вся справа в тому, що в процесі експлуатації автомобіля на дні бака неминуче накопичуються різноманітні відкладення, бруд, вода. Якщо профілактична чистка бака не проводиться, то рано чи пізно ці відкладення потраплять в вимірювальну частину дута і різко змінять діелектричну проникність середовища.

При цьому показання датчика рівня палива перестануть коректно відображати реальний рівень палива. Власне, для боротьби з цим ефектом багато виробників поставляють в комплекті з дутому захисний ковпачок, який необхідно встановити після обрізки датчика рівня палива до потрібної довжини. Крім того, ковпачок цей рекомендується встановлювати на герметик, тому що

в разі не герметичності бруд і осад можуть потрапити безпосередньо в ковпачок і внести постійну похибку в показання датчика рівня палива. Нажаль, багато монтажники нехтують цими рекомендаціями.

Крім того, якщо зазор між дном бака і торцем датчика рівня палива буде занадто маленьким – великий ризик, що при температурному розширенні або вібрації ДУТ буде впиратися в дно бака, тим самим наражаючись нерозрахованих механічних навантажень, що в кінцевому підсумку може призвести до виходу його з ладу.

При установці Дута часто монтажники використовують додатково герметик, додаючи його під прокладку датчика рівня палива, щоб гарантовано виключити протікання палива.

важливо

Само по собі це правильно, але, якщо герметика додати занадто багато – великий ризик того, що він при затягуванні протече всередину бака по стінках труби дута і закупорити дренажні отвори.

В цьому випадку ДУТ може відразу прийти в непридатність (якщо отвори закупоряться повністю), або почати показувати дані з похибкою, т.к вихід повітря з трубки датчика рівня палива при заповненні її паливом буде утруднений.

Ще одна з основних помилок монтажників, на яку слід звернути увагу – це якість протягання кабельної траси ДУТ.

Тут необхідно уважно стежити, щоб траса не проходила поблизу рухомих деталей або деталей випускної системи автомобіля, які можуть сильно нагріватися.

Провід обов’язково повинні бути прокладені в гофротрубе і ні в якому разі не в «натяг», інакше вони можуть в процесі експлуатації банально перетертися про який-небудь металевий кут і закоротити. А замикання один на друга проводів у трасі ДУТ цілком може вивести його з ладу.

Як бачите, від професіоналізму і сумлінного підходу до справи монтажників залежить багато, але як перевірити їх кваліфікацію? Багато виробників датчиків рівня палива проводять навчання для співробітників фірм-інтеграторів по монтажу та обслуговування своїх виробів. Звичайно, сертифікат – це не гарантія реальних знань і навичок, але, тим не менше, його наявність, безсумнівно, підвищує шанси на те, що монтаж буде виконаний якісно. 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…