Одна з несправностей механічної КПП, це нечітке включення передач або неможливість їх включення.

У подібній ситуації може бути кілька причин несправності і необхідно відразу визначити відносяться вони до самої КПП або проблема пов’язана з вузлом зчеплення. Так, якщо на незаведенном двигуні все передачі включаються чітко, а при працюючому моторі з’являються проблеми, то найімовірніше причина криється в зчепленні.

Зверніть увагу

Крім цього, проблема з включенням швидкостей може бути викликана і несправністю приводу перемикання передач. При цьому важіль перемикання може бути конструктивно розташований на самій МКПП (задньопривідні автомобілі ваз 2101-07), так і через систему тяг або тросів від куліси до коробки перемикання передач.

Сам принцип роботи трансмісії однаковий для всіх марок авто, незалежно іномарка це або вітчизняний автомобіль.

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностейпристрій МКПП

  • У випадках появи питань з включенням передачі не обов’язково звертатися до професіоналів автосервісів, можна спробувати вирішити їх своїми руками.
  • Розберемо по порядку, що може впливати на погане включення швидкостей або неможливість їх включення.
  • Кулиса і тяга перемикання швидкостей

На передньопривідних моделях куліса з’єднується з МКПП за допомогою тяг, при несправності яких можуть виникнути проблеми з включенням передач. Привід від важеля перемикання може бути і на задньопривідних моделях, наприклад, BMW 3, Москвич 412 і інших.

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностейтяги куліси

За куліси можуть бути такі проблеми як ослаблення її кріплення, перелом ручки перемикання. За системою приводу можуть бути такі несправності як, втрата стопора фіксації тяги, ослаблення затяжки кріплення повзуна приводу коробки передач.

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностейкулиса МКПП

Для виявлення несправності необхідно зробити ревізію лаштунки в салоні автомобіля і оглянути привід під днищем машини.

На більш сучасних моделях авто привід виконаний за допомогою троса. При розриві троса перемикання передач стає неможливим.

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностейТрос перемикання передач Ford Transit

  1. привід зчеплення
  2. При несправності приводу, наприклад, подтекании гідравлічного з’єднання, відбувається неповний вижим, що також веде до того, що передачі включаються насилу, або не включаться.
  3. Опори двигуна і КПП

При зношених подушках силового агрегату, коли вони просіли від часу або лопнули, то привід куліси буде працювати з перекосом і можлива її поломка. Також просіли подушки можуть спровокувати заїдання первинного вала коробки передач.

Особливо критично це для задньопривідних автомобілів, коли просідають подушки кріплення МКПП, викликаючи перекіс, що веде до утруднення або неможливості включення швидкостей.

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностейПодушка МКПП

вилка перемикання

Вилка служить для передачі зусилля від педалі зчеплення до блоку зчеплення через вижимний підшипник. У випадках, коли у вилки утворюється тріщина, або вона виходить із зачеплення з підшипником вичавлюючи, перемикання передач стає скрутним, або взагалі неможливим.

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностейНесправна вилка зчеплення

Потрібно ревізія вилки або її заміна.

Вижимний підшипник необхідний для передачі зусилля від вилки на пелюстки кошика, яка в свою чергу відводить диск зчеплення від маховика двигуна, розриваючи крутний момент (мотор працює окремо від трансмісії), даючи можливість включити необхідну швидкість.

Коли настає знос підшипника, то швидкості будуть включатися з працею або перемикання стане взагалі неможливим. Проблема вирішується заміною вичавного підшипника.

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностейРозвалений вижимний підшипник

  • Кошик
  • При зносі пелюсток кошика або появи тріщини в пелюстковому диску, не відбувається повного вижиму, в результаті ведений диск в повному обсязі відходить від маховика двигуна, викликаючи неможливість включення передачі.
  • Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей
  • Ведений диск зчеплення

При зносі демфіруючими пружин диска або ослабленні їх кріплення передачі будуть включатися з працею і буде спостерігатися тряска силового агрегату.

Також при заміні диска зчеплення можливий варіант установки вироби, товщина якого вище допуску, що веде до неможливості повного від’єднання диска від маховика, так як не вистачає ходу пружини кошика, що також веде до неможливості включення передач.

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностейДиск зчеплення

Проблема вирішується шляхом заміни диска.

синхронізатори

Дані елементи виконані з м’яких матеріалів (мідь, латунь) і тому часто схильні до зносу. Особливо страждають синхронізатори від різкого відпускання педалі зчеплення при різких стартах, що веде до ударних навантажень і швидкого зносу поверхні конуса синхронізатора або його поломки.

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностейСинхронізатор КПП – жовтого кольору

При їх знос також перемикання буде утруднено, або неможливо.

Також на неможливість включення передач може вплинути знос валів коробки перемикання, коли буде можна включити другу або п’яту передачі. Дана несправність вимагає повного розбирання МКПП і заміни валів.

вали КПП

резюме

При появі будь-яких проявів утрудненого включення передач, рекомендується відразу визначити несправність і вжити заходів до її усунення, так як подальша експлуатації МКПП з несправністю, в результаті, закінчиться складним і дорогим ремонтом трансмісії.

Погано встромляється перша передача ваз 2110. Чому не включаються передачі на заведеному двигуні? Наш список несправностей

29.09.2018

У ситуації, коли погано включаються швидкості
, може бути кілька прічін.Для початку, щоб звузити район пошуку несправностей, спробуйте включати швидкості на заглушеному двигуні. Якщо швидкості включаються без проблем, коли двигун не заведений і погано включаються на заведеному двигуні, то найімовірніше винувато зчеплення або все, що пов’язано з його приводом.

Відразу слід уточнити – не змінювалося чи перед виникла несправністю зі швидкостями зчеплення. Якщо до заміни включення швидкостей не викликали ніяких нарікань, то швидше за все встановлено диск зчеплення, товщина якого не відповідає визначеній за специфікацією заводу – виробника.

У цій статті розглянемо ситуацію після заміни диска зчеплення
.

Наприклад, для класики ВАЗ, ця величина дорівнює 8.0 + – 0, 2 мм, якщо товщина диска зчеплення буде більше зазначених значень, а іноді зустрічаються розміри нових «фірмових» дисків і 10 мм, то швидкості будуть або включатися з великими труднощами і характерним звуком , або їх взагалі буде неможливо включити.

Це відбувається тому, що у корзини зчеплення не вистачає ходу натискного диска і вона не може повністю роз’єднати маховик зі зчепленням. Диск залишається частково на маховику і частина крутного моменту передається на коробку. Звідси і чутний хрускіт при включенні швидкостей.

  • Як правило в таких випадках не включаються (або включаються насилу) перша і задня передачі.
  • Як можна поступити в таких випадках
    .
  • КПП можна не знімати, а лише відсунути від двигуна, попередньо віддавши кардан від заднього редуктора і звільнивши підвісний підшипник.

Потім робите в такий спосіб. Так як вам невідома товщина встановленого нового диска (хоча може хтось заміряв перед установкою заради інтересу), то підбираєте кількість шайб за кількістю болтів кріплення корзини зчеплення, скажімо 6 або 8. Болти на більшості машин для кріплення кошика мають діаметр різьблення 8 мм.

Значить, заготовивши 6 шайб під болти на 8мм, затискаєте їх стопкою в лещата, можна і по одній, це кому як зручніше. Фортуною або ножівкою по металу вирізаєте в шайбах сектор, ширина якого повинна бути достатньою, щоб збоку одягнутися на болт М8.

Це робиться для того, щоб спростити вам роботу. Шайби взагалі необхідні для того, щоб відвести кошик від маховика на «зайву» товщину нового диска зчеплення. А вирізи для зручності установки.

Коли в шайбі є виріз, то немає необхідності повністю викручувати болти кріплення кошика. Для початку болти кілька послаблюються, щоб кошик мала мінімальну слабину і потім під кожен болт ставиться разрезная шайба. Потім кошик затягується запропонованим моментом.

Спочатку через один болт по колу, потім пропущені болти і вже наостанок затягуються остаточно. Всі встановлюється на свої місця і можна спокійно експлуатувати автомобіль, ситуація, коли погано включаються швидкості
повториться тепер не скоро.

Інші причини поганого включення передач розглянемо в наступних статтях.

Успіхів!

Однією з найпоширеніших коробок передач, що застосовуються на авто, в тому числі і марки ВАЗ, є механічна. Хоча на багатьох сучасних авто вже в конструкцію включають автоматичний пристрій Але від використання механічних коробок не відмовляються.

Адже ВАЗ, як і будь-який інший марки авто, є дуже надійною, невибагливою і вимагає мінімум обслуговування. Вона здатна витримувати значні навантаження без будь-якої шкоди для себе. Доказом тому є часте використання такого на авто, що беруть участь в різних змаганнях.

важливо

Але якою б надійною і простій не була «механіка», з нею теж трапляються неприємності. Одна з таких несправностей – погано включається перша і задня передача. Причому іномарки не є винятком.

Але щоб зрозуміти, чому перша передача включається погано, потрібно на початку розібрати конструкцію даного типу КПП.

пристрій трансмісії

Отже, схема коробки передач досить проста. Є корпус, приєднаний до картера зчеплення. В цьому корпусі розташовуються три вала – провідний, ведений і проміжний. Особливість розташування валів така, що ведучий і ведений вали знаходяться на одній осі, причому одним своїм кінцем ведений вал входить в провідний. Нижче їх встановлено проміжний вал.

На кожному з валів розташовані шестерні різних діаметрів і з різною кількістю зубів, при цьому частина цих шестерень, установлених на відомому валу, може переміщатися по ньому.

Принцип роботи

Робоча схема коробки передач така. Ведучий вал приймає обертання від веденого і передає його на проміжний. Якщо на коробці включена нейтральна швидкість, зачеплення шестерень проміжного валу з веденим немає, авто знерухомлені, оскільки обертання не передається.

При включенні якої-небудь передачі водій вводить в зачеплення шестерню веденого елемента з певною шестернею проміжного. І обертання починає передаватися від веденого вала на колеса. Авто починає рухатися.

У зачеплення необхідні шестерні вводить блок управління, що складається з трьох плазунів і вилок. Кожна з вилок одягнена на спеціальну проточку елемента.

Тобто водій за допомогою важеля КПП і за допомогою спеціальної лаштунки впливає на певний повзун, переміщаючи його в одну зі сторін. При цьому вилка на повзунові штовхає шестерню, і та заходить в зачеплення.

На зміну швидкості перемикання передач впливають шляхом введення в зачеплення різних за розміром і кількістю зубів шестерень.

Щоб не відбувалося повернення повзуна з виделкою в початкове положення, блок управління коробкою оснащений фіксаторами. Останні – підпружинені кульки, які входять в проточки на ползунах. Тобто на повзунові є в певних місцях проточки.

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей

Це спрощене опис конструкції і принципу роботи механічної трансмісії.

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей

У деяких авто в КПП повзун, який відповідає за включення першої швидкості, забезпечує також і включення задньої. У них і буває таке, що погано включається перша і задня передача. Зрозуміло, на цю поломку можна не звернути увагу.

На інших же КПП перша швидкість і задня розділені і за включення їх відповідають різні повзуни. У таких авто проблеми з включенням першої швидкості можуть не відбиватися на включенні задньої.

Варіантів, чому перша передача включається погано – кілька. Також залежить все від того, як проявляється причина – неможливо включити її, при цьому всі супроводжується металевим скреготом з боку коробки, або ж швидкість включається, але відразу ж самостійно вимикається.

Погане включення через повзуна

Спочатку розглянемо, чому перша передача включається погано і виною тому проблеми саме з трансмісією.

Найчастіше проблема з включенням швидкості криється в фіксаторі і повзунові. Поява задирки біля проточки для фіксатора на повзунові запросто може заважати заходу кулькового фіксатора в проточку.

Порада

При переміщенні повзуна фіксатор впирається в цю задирку і не може її подолати без значного зусилля з боку водія.

При цьому шестерні сильно зближуються, але в зачеплення не входять, і зуби однієї шестерні б’ються об іншу.

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей

вибивання швидкості

Якщо вона включається, але відразу ж вимикається, то можливо заїдання фіксатора в вичавленому положенні, тому свою роботу він вже не виконує. Також можливе руйнування пружини, яка підтискає кульковий фіксатор. Без зусилля пружини він не зможе утримувати повзун в потрібному положенні.

При створенні значного зусилля під час включення передачі може погнутися вилка включення.

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей

Причиною поганого включення може бути і неправильна установка куліси ручки КПП. В такому випадку куліса не доводить шестерню для повного зачеплення.

Усунення несправності КПП

Усунення несправностей з коробкою передач виробляється шляхом зняття її з авто, розбиранні, дефектації деталей, якщо виявлено, що якісь з них сильно зношені. Особливу увагу потрібно звернути на стан плазунів і фіксаторів.

Якщо на ползунах помічені задирки, їх потрібно прибрати за допомогою напилка. Також треба перевірити стан пружин і кульок фіксатора. Пружини повинні бути цілими, а фіксатор без проблем переміщатися в своєму посадковому місці.

При потребі зношені або пошкоджені елементи потрібно замінити.

Також слід уважно оглянути вилки включення на вигин. Навіть незначний вигин може вплинути на легкість включення передачі.

Після складання також повинна бути виконана регулювання перемикання передач. Якщо бути точним, виставляється положення лаштунки.

несправності зчеплення

Найчастіше причиною того, чому перша передача включається погано, є не сама коробка, а зчеплення.

Сучасна коробка передач оснащена синхронізаторами, які зрівнюють швидкість обертання шестерень, забезпечуючи легкість входу в зачеплення.

Однак перша швидкість синхронізатором не оснащена. Якщо зчеплення «веде», то при вижимі педалі його повного припинення передачі крутного моменту від мотора до КПП не проводиться.

Через це відбувається різницю обертання валів і шестерень першої передачі, зокрема.

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей

Цілком можливо, що і задня швидкість теж не включатиметься, або включатися важко. При цьому, якщо вдалося все ж включити передачу, автомобіль починає рухатися навіть при повністю вичавленою педалі зчеплення. Додатковим ознакою проблем зі зчепленням є те, що автомобіль смикається при перемиканні передач, особливо якщо якісь з них не оснащені синхронізаторами.

Як перевірити зчеплення?

Вказати на несправність зчеплення, а не коробки може допомогти двигун авто. Якщо при заглушеному моторі все швидкості включаються легко, ніяких проблем не виникає, а при заведеному моторі погано включається перша і задня передача, або зовсім її неможливо включити – слід звернути увагу на зчеплення.

Причиною того, що зчеплення «веде», найчастіше є неправильна його регулювання.

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей

Регулювання і ремонт зчеплення

  1. Перше, що потрібно зробити при проблемах зі зчепленням, то це зробити регулювання.
  2. Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностейНа різних авто вона проводиться по-різному, але всі операції зводяться до одного – установці вичавного підшипника на необхідній відстані від діафрагми або кулачків.

Якщо регулювання не допомогла, то доведеться демонтувати зчеплення з авто, проводити дефектовку і замінювати зношені елементи. Іноді з часом відбувається знос всіх складових частин системи. В такому випадку проводиться повна заміна зчеплення – провідного і веденого дисків, вичавного підшипника.

висновок

Вище вказані основні причини того, що на авто утруднено включення передач. Хоча, як зазначено на початку, якщо механічна трансмісія дуже надійна, то частіше виною поганого включення є зчеплення, а не сама коробка.

Дуже часто можна почути питання, чому не включаються передачі на заведеному двигуні. Багато стикаються з цим абсолютно несподівано. Але в переважній більшості випадків водії просто не помічають перших ознак проблеми. Адже спочатку передачі включаються або не повністю, або з невеликою натяжкою. Тому потрібно дуже уважно стежити за такими ознаками.

При найменших проявах такої проблеми потрібно шукати причину. Адже з часом включити передачу просто не вийде. А ремонт на ранній стадії виконати завжди простіше і дешевше, ніж дочекавшись повного зносу або зламу деталей.

Зверніть увагу

Основні причини

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?
Тут все залежить від того, чи можна включити швидкість на заглушеному моторі. Якщо швидкість не включається повністю, то швидше за все проблема в синхронізатором. Також може бути проблема з шестернями. Але встановити причину можна тільки розібравши коробку.

Якщо швидкість не включається при заведеному двигуні, то проблема в зчепленні. Причин тут може бути дві:

  • Брак масла;
  • Неповне включення зчеплення;
  • Відсутність рідини в гідросистемі приводу;

Визначити причину більш точно можна лише знявши коробку. Найчастіше проблема криється в кошику зчеплення. Рідина можна перевірити, просто заглянувши в розширювальний бачок. Стосується це лише моделей, які мають гідропривід зчеплення. Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностейНайчастіше при такій проблемі передачі все ж будуть включатися, але при цьому буде чути неприємний металевий скрегіт. При практично «сухий» коробці перемкнутися просто неможливо. Пов’язано це з неможливістю зачеплення шестерень один за одного. Також без мастила не можуть працювати синхронізатори.

При появі такої проблеми слід перевірити рівень масла в коробці. Також її уважно оглядають на предмет патьоків. При необхідності пошкоджені прокладки та ущільнювачі замінюються. Заодно бажано поміняти сальники в хвостовику і на первинному валу. Після цього залийте масло. Мастило слід вибирати з урахуванням побажань виробника. .

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей

Кошик

Якщо включаються передачі на заведеному двигуні, але скреготу не чути. Швидше за все, проблема в кошику. При цьому зчеплення не включається до кінця. Багато водіїв вважають за краще в такому випадку повністю замінити кошик, але далеко не завжди це необхідно. Для уточнення причини в будь-якому випадку доведеться зняти коробку.

Для початку слід. Він повинен вільно ходити по первинному валу. Якщо він заклинений або в деяких місцях рухається насилу причина в ньому. Несправний підшипник не дає до кінця включитися зчепленню. Вирішується така проблема заміною проблемної деталі.

Інша причина це високий знос диска. Для визначення його стану необхідно розібрати кошик і оцінити його стан візуально. На фрикційних накладках не повинно бути видно клепок, також на них не повинно спостерігатися нагару. Якщо є хоч один з таких ознак, то слід поставити новий диск. Швидше за все, проблема з включенням передач буде вирішена.

Дещо складніше визначити несправність кошика. Згодом рівень зносу пелюсток стає позамежним. В результаті вони стають сприйнятливі до високої температури. Нагрівшись, така кошик не може повністю відвести притискної диск.

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностейУ деяких випадках досить візуально подивитися на корзину. Пелюстки будуть кілька викривлені, також на них будуть сліди перегріву або пошкоджень. Інший спосіб діагностики, доступний в будь-якому гаражі, установка на машину свідомо робочої деталі. Якщо автомобіль почав працювати, так як треба, причина була в кошику.

В такому випадку проблема може проявлятися періодично. Найчастіше в русі. Пов’язано це нестачею в системі рідини і / або наявності там повітря. Визначити це можна візуально, просто заглянувши в бачок.

При виявленні витоку рідини слід перевірити всі компоненти приводу. Обов’язково оглядаються трубки, шланги, вижимний циліндр. Всі виявлені місця витоків усуваються. Після чого слід прокачати систему.

Збірка зчеплення
. Установка всіх деталей зчеплення на автомобіль серйозне завдання. Важливо збирати все в потрібній послідовності. Всі з’єднання необхідно протягувати з певним моментом сили. Перед установкою коробки зчеплення центрируется. Для цього використовується спеціальне пристосування, але можна використовувати і первинний вал, знятий зі старою коробки.

Висновок
. Проблеми з перемиканням швидкостей не такі вже й рідкісні. Пов’язано це з високими навантаженнями, яким піддаються коробка і зчеплення. Особливо часто такі проблеми зустрічаються молодим водіям.

Вони правил зберігання швидко псують ці вузли автомобіля. При виникненні проблеми відразу відповісти на питання, чому не включаються передачі на заведеному двигуні, що не вийде.

Це той випадок, коли для детальної діагностики доведеться знімати деталь з машини і розбиратися що з нею сталося.

Не включаються передачі на заведеному двигуні: можливі несправності

Автомобілі 22 лютого 2017

Автомобіль складається з безлічі вузлів і механізмів. Щоб енергія крутного моменту перейшла в дію, і машина поїхала, потрібно задіяти коробку передач. Але іноді трапляється ситуація, коли з працею включаються передачі на заведеному двигуні. В чому може бути проблема? Сьогодні ми спробуємо відповісти на це питання.

Ваз або іномарка – чи є різниця?

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей

Тяга і куліса

Якщо у вас передньопривідний вітчизняний автомобіль (дев’ятка, «Пріора» і так далі), і туго включаються передачі на заведеному двигуні, варто звернути увагу на ці дві деталі.

Часто при старті з місця, важіль КПП починає судорожно деренчати (особливо це стосується сімейства «Лада Самара» першого і другого покоління). Кулиса вилітає з кріплень. В результаті погано включаються передачі на заведеному двигуні. Вихід із ситуації – заміна елементів на нові.

Але це варто робити тільки в тому випадку, якщо ви дійсно переконалися в несправності саме куліси, заглянувши під днище автомобіля.

трос

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей

Подушка кріплення ДВС

Як не дивно, але ця несправність може істотно впливати на якість роботи КПП. Причому через погані подушок не включаються передачі на заведеному двигуні як з МКПП, так і на “автоматі”.

На деяких автомобілях встановлюють окремі опори для коробки. Перевірте їх цілісність і при необхідності замініть. Перевірити дуже просто – мотор не повинен сіпатися з одного боку в інший при збільшенні оборотів і на холостому ходу.

Якщо «просіли» подушки, мотор зламає кулісу або буде заїдати первинний вал.

Виделка

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей

вичавний

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей

Кошик

Такий елемент встановлюється на всі автомобілі з механічною коробкою. Що стосується «автоматів», то тут використовується гідротрансформатор або в простолюдді «бублик». Отже, чому не включаються передачі на заведеному двигуні? Згодом, виникає знос пелюсток кошика зчеплення. Їх вигинає або ламає.

В результаті не включаються передачі на заведеному двигуні. Огляньте стан елемента візуально. Якщо пелюстки мають пошкодження, значить, елемент необхідно замінити. Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностейАле і це не остання причина того, чому не включаються передачі на заведеному двигуні. Якщо швидкості туго включаються, а машину на старті трясе, всьому виною зношений диск зчеплення. Виглядає елемент наступним чином: Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностейТак виглядає новий елемент. Через 100 тисяч кілометрів він придбає дещо інший вигляд. Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностейЯкщо диск стертий, що підгорів або на ньому повилітали пружини, його слід замінити. До речі, вироблення є і на маховику, але вона не така суттєва.

Чи часто змінюється диск зчеплення?

Певного регламенту тут немає. Ресурс диска зчеплення – поняття суб’єктивне. Все залежить від навантажень – чи використовували ви причіп, наскільки сильно перевантажували автомобіль і як часто рушали з пробуксовкою коліс.

Кожен удар від маховика припадає саме на диск зчеплення, адже головна його задача – передати крутний момент, причому зробити це максимально плавно. Ресурс може становити від 30 до 200 і більше тисяч кілометрів.

Термін служби безпосередньо залежить від стилю їзди і умов навантаження автомобіля.

синхронізатори

При несправності даних елементів, передачі можуть включатися, але з великим зусиллям і з характерним хрускотом (як на 53-му газон).

Самі синхронізатори представляють собою м’які шестерні, які згладжують кутові швидкості валів. Зазвичай елементи виготовляються з міді та латуні, тому схильні до зносу.

У міру вироблення, передачі будуть включатися все складніше і складніше, аж до використання подвійного вижиму з перегазовкой.

вали трансмісії

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей

висновок

Отже, ми з’ясували, чому не включаються передачі на заведеному двигуні. Як бачите, більшість проблем можна виявити і усунути своїми руками. Головне – вчасно визначити поломку і усунути її, інакше ви ризикуєте потрапити на дорогий ремонт.

fb.ru

Погано включається перша швидкість. Чому не включаються передачі на заведеному двигуні? Наш список несправностей

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностейЧому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей

Якщо автомобіль не новий, то рано чи пізно доведеться стикатися з тим, що туго включаються передачі
. Спочатку просто дуже важко включити передачу, а в подальшому важіль КПП взагалі не буде реагувати на маніпуляції водія. Зрозуміло, що приємного в цьому мало, а коли передачі взагалі не включаються, то автомобіль взагалі не зможе рушити з місця.

Якщо мова йде про моделі з переднім приводом, то може бути погано відрегульована куліса. Саме це пристосування необхідно для з’єднання коробки передач з важелем. У кращому випадку те, що погано включаються передачі
, усувається за допомогою регулювання.

Може бути й таке, що куліса, де використані пластикові втулки, зносилася, так що потребує заміни. У випадку з задньопривідними автомобілями то, що з працею включаються передачі
, явно не полягає в кулісі, адже її немає.

У моделей з заднім приводом важіль безпосередньо підключений до трансмісії.

Ще одна причина того, що з працею включаються передачі
, може бути в приводі зчеплення.

На автомобілях із задніми провідними колесами він найчастіше гідравлічний, тобто рідина штовхає поршень, а він уже тисне на вилку зчеплення, яка і від’єднує коробку від двигуна.

А коли робочий циліндр зчеплення тече, то тиску на вилку немає, а значить, зчеплення не відключається. Відповідно, включення передачі не є можливим.

У передньопривідних автомобілів, особливо сімейства ВАЗ, привід зчеплення механічний. А погано включаються передачі
, якщо трос зчеплення злетів. Це визначається дуже легко, адже при обриві троса або коли він злітає, то педаль зчеплення просто провалюється.

Ще одна проблема зі зчепленням, яка може привести до того, що туго включаються передачі
це несправність кошика. Її пелюстки вже не мають необхідної пружності, зносилися або взагалі поламалися, через що зчеплення не працює нормально. Виходить, що зчеплення не вимикається до кінця, через що передачу включити набагато складніше.

Звичайно, проблеми зі кошиком це дорогий ремонт, але найгірше, якщо туго включаються передачі
якраз через несправність самої коробки. В першу чергу причина може критися в зношених синхронізатором.

Це латунні втулки, які полегшують включення передач. Так як латунь матеріал м’який, то він стирається, а визначити те, зношені чи синхронізатори можна по хрускіт при включенні передач.

важливо

Якщо він чути, то значить скоро почнуть погано включатися передачі, а значить доведеться міняти сінхонізатори.

З підшипниками в коробці проблеми бувають не дуже часто, але і вони можуть заклинити. В такому випадку в коробці один з валів перестане обертатися, а значить, не все передачі можна буде включити.

Може бути проблема і в самому валу коробки передач. Так, він не піддається зносу і особливо сильним навантаженням, але проблема може критися в заводський дефект.

Якщо на заводі вал Перекалля при виготовленні, то він все одно коли-небудь зруйнується, вже не те, що туго включаються передачі
, а трансмісія взагалі не буде працездатною і власник автомобіля потрапить на дорогий ремонт.

Найприкріше, що визначити дефектні вали або підшипники не вдається, так що залишається тільки сподіватися, що раз насилу включаються передачі
, то проблема полягає саме в регулюванні, а не доведеться скидати коробку передач, а ще гірше її розбирати.

Дуже часто можна почути питання, чому не включаються передачі на заведеному двигуні. Багато стикаються з цим абсолютно несподівано. Але в переважній більшості випадків водії просто не помічають перших ознак проблеми. Адже спочатку передачі включаються або не повністю, або з невеликою натяжкою. Тому потрібно дуже уважно стежити за такими ознаками.

При найменших проявах такої проблеми потрібно шукати причину. Адже з часом включити передачу просто не вийде. А ремонт на ранній стадії виконати завжди простіше і дешевше, ніж дочекавшись повного зносу або зламу деталей.

Зверніть увагу

Основні причини

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?
Тут все залежить від того, чи можна включити швидкість на заглушеному моторі. Якщо швидкість не включається повністю, то швидше за все проблема в синхронізатором. Також може бути проблема з шестернями. Але встановити причину можна тільки розібравши коробку.

Якщо швидкість не включається при заведеному двигуні, то проблема в зчепленні. Причин тут може бути дві:

  • Брак масла;
  • Неповне включення зчеплення;
  • Відсутність рідини в гідросистемі приводу;

Визначити причину більш точно можна лише знявши коробку. Найчастіше проблема криється в кошику зчеплення. Рідина можна перевірити, просто заглянувши в розширювальний бачок. Стосується це лише моделей, які мають гідропривід зчеплення. Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностейНайчастіше при такій проблемі передачі все ж будуть включатися, але при цьому буде чути неприємний металевий скрегіт. При практично «сухий» коробці перемкнутися просто неможливо. Пов’язано це з неможливістю зачеплення шестерень один за одного. Також без мастила не можуть працювати синхронізатори.

При появі такої проблеми слід перевірити рівень масла в коробці. Також її уважно оглядають на предмет патьоків. При необхідності пошкоджені прокладки та ущільнювачі замінюються. Заодно бажано поміняти сальники в хвостовику і на первинному валу. Після цього залийте масло. Мастило слід вибирати з урахуванням побажань виробника. .

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей

Кошик

Якщо включаються передачі на заведеному двигуні, але скреготу не чути. Швидше за все, проблема в кошику. При цьому зчеплення не включається до кінця. Багато водіїв вважають за краще в такому випадку повністю замінити кошик, але далеко не завжди це необхідно. Для уточнення причини в будь-якому випадку доведеться зняти коробку.

Для початку слід. Він повинен вільно ходити по первинному валу. Якщо він заклинений або в деяких місцях рухається насилу причина в ньому. Несправний підшипник не дає до кінця включитися зчепленню. Вирішується така проблема заміною проблемної деталі.

Інша причина це високий знос диска. Для визначення його стану необхідно розібрати кошик і оцінити його стан візуально. На фрикційних накладках не повинно бути видно клепок, також на них не повинно спостерігатися нагару. Якщо є хоч один з таких ознак, то слід поставити новий диск. Швидше за все, проблема з включенням передач буде вирішена.

Дещо складніше визначити несправність кошика. Згодом рівень зносу пелюсток стає позамежним. В результаті вони стають сприйнятливі до високої температури. Нагрівшись, така кошик не може повністю відвести притискної диск.

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностейУ деяких випадках досить візуально подивитися на корзину. Пелюстки будуть кілька викривлені, також на них будуть сліди перегріву або пошкоджень. Інший спосіб діагностики, доступний в будь-якому гаражі, установка на машину свідомо робочої деталі. Якщо автомобіль почав працювати, так як треба, причина була в кошику.

В такому випадку проблема може проявлятися періодично. Найчастіше в русі. Пов’язано це нестачею в системі рідини і / або наявності там повітря. Визначити це можна візуально, просто заглянувши в бачок.

При виявленні витоку рідини слід перевірити всі компоненти приводу. Обов’язково оглядаються трубки, шланги, вижимний циліндр. Всі виявлені місця витоків усуваються. Після чого слід прокачати систему.

Збірка зчеплення
. Установка всіх деталей зчеплення на автомобіль серйозне завдання. Важливо збирати все в потрібній послідовності. Всі з’єднання необхідно протягувати з певним моментом сили. Перед установкою коробки зчеплення центрируется. Для цього використовується спеціальне пристосування, але можна використовувати і первинний вал, знятий зі старою коробки.

Висновок
. Проблеми з перемиканням швидкостей не такі вже й рідкісні. Пов’язано це з високими навантаженнями, яким піддаються коробка і зчеплення. Особливо часто такі проблеми зустрічаються молодим водіям.

Вони правил зберігання швидко псують ці вузли автомобіля. При виникненні проблеми відразу відповісти на питання, чому не включаються передачі на заведеному двигуні, що не вийде.

Це той випадок, коли для детальної діагностики доведеться знімати деталь з машини і розбиратися що з нею сталося.

Деякі водії, яким «пощастило» помітити такий недолік механічної коробки, навіть придумали своєрідне правило: перша передача призначена тільки для початку руху, а далі застосовується друга, третя, четверта, п’ята.

Порада

Безумовно, це правило є в корені неправильним, так як вибирати передачу необхідно зі співвідношення поточної швидкості руху і оборотів колінчастого вала двигуна. По суті, навіть нормально припаркуватися можна лише на першій передачі. Паркуватися на другій передачі – рівнозначно тому, що ви будете «палити» зчеплення або необґрунтовано швидко маневрувати.

Отже, абсолютно будь-якому водієві необхідно обзавестися вкрай простим навиком, що дозволяє включати першу передачу на ходу.

Теорія роботи коробки передач

Сучасні легкові автомобілі, обладнані механічною коробкою перемикання передач, мають синхронізатори. Синхронізатор – це складова частина механічної коробки, що виконує роль уравнителя обертів валів, а також відповідає за безударное включення шестерень.

Саме в процесі штовхання важеля коробки передач з положення другої передачі в положення першої ми натикаємося на якесь препятсвие, що заважає нам перевести важіль в положення першої передачі. Це перешкода – синхронізатор.

Якщо синхронізатор першої передачі на новий, то процес перемикання передач з підвищеною на знижену відбувається без будь-яких серйозних затримок. Якщо ж автомобіль з великим пробігом, то синхронізатори починають переставати виконувати свої прямі функції.

Водієві доводиться згадувати дідівські методи управління механічною коробкою – це різноманітні перегазовки, суміщені з подвійним вижимом зчеплення. Перегазовка з подвійним вижимом виконує роль уравнителя кутових швидкостей сочленяющаяся шестерень.

Чим вище різниця кутових швидкостей, і чим вище знос синхронізатора для даної передачі, тим більше доведеться газувати. Коли кутові швидкості рівні, то водій відразу ж відчує це: важіль коробки перемикання передач з легкістю перейде в стан першої передачі.

Ніякої сили докладати не потрібно.

Швидкості не включаються

ГлавнаяВаз 2110Скорості не включаються

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей

Чіткість включення передач і робота всього механізму перемикання часто турбує власників автомобілів з механічною коробкою. Поширеною проблемою є те, що після запуску двигуна одна або кілька передач включаються з великим зусиллям або в повному обсязі, немає можливості включити швидкість, в момент включення лунають сторонні шуми, з’являються зайві вібрації і т.д.

Такі несправності проявляються несподівано, а також труднощі при включенні передач можуть наростати поступово. Швидкості можуть погано включатися «на холодну» і / або «на гарячу». Примітно те, що часто передачі в МКПП на заглушеному моторі переключаються нормально.

Погано включаються передачі на заведеному моторі: можливі причини

На самому початку слід зазначити, що відсутність можливості включити передачу на незаведенном двигуні може вказувати на серйозну несправність КПП, яка полягає у виході з ладу синхронізаторів. Другою причиною може бути знос або поломка шестернею. Також можливе заклинювання вузлів і механізмів, що відповідають за передачу зусилля від важеля в салоні на КПП при виборі передачі.

Для точного встановлення причин в першому випадку буде потрібно зняти коробку для розбирання і подальшої дефектації, у другому необхідно виявити і замінити зламані вузли. У ряді випадків буває досить провести їх профілактику: зняття, мастило і ретельну настройку.

Що стосується проблемного перемикання при запущеному ДВС, тоді в списку найбільш частих несправностей відзначають:

  • відсутність трансмісійного масла в КПП;
  • проблеми з механізмом зчеплення;

Низький рівень масла в коробці передач

Недостатня кількість масла в коробці робить процес перемикання передач вкрай скрутним, але швидкості повинні включатися. При такому перемиканні лунає металевий хрест, коробка при їзді на включеній передачі починає сильно шуміти і «вити».

Повна відсутність мастила в КПП не дозволить перемикати передачі, так як без масла синхронізатори не зможуть працювати належним чином, а також не відбуватиметься зачеплення шестерень в коробці.

Будь-який прояв зазначених симптомів вимагає негайного припинення експлуатації автомобіля і повірки рівня трансмісійного масла в коробці передач. Необхідно також оглянути КПП на предмет пошкоджень корпусу, витоків масла через сальники і прокладки.

Зверніть увагу

Необхідно відзначити, що для МКПП багатьох автомобілів масло в коробці з заводу залито на весь термін служби. На практиці заміна рекомендується кожні 60-80 км. пробігу.

Потрібно обов’язково заливати тільки рекомендовану по в’язкості і іншим характеристикам мастило. Що стосується доливання масла в трансмісію, необхідно окремо враховувати питання сумісності з уже залитим мастильним матеріалом.

несправності зчеплення

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей

Якщо просто, то зчеплення являє собою механізм, який служить для передачі крутного моменту ДВС на трансмісію, а також розмикає двигун і трансмісію для того, щоб можна було переключити передачу. Вихід з ладу окремих компонентів даного вузла може унеможливити перемикання передачі саме при заведеному двигуні.

Витоку гальмівної рідини

Конструкція багатьох сучасних автомобілів передбачає, що робочою рідиною для зчеплення виступає гальмівна рідина. Якщо в гідравлічній системі приводу зчеплення не опиниться рідини в належній кількості, тоді зчеплення буде включатися в повному обсязі.

Передачі в даному випадку будуть включатися туго або не включатися зовсім. Для початкової перевірки слід поглянути на рівень рідини в бачку. При низькому рівні необхідно провести перевірку на витік, усунути дефекти і прокачати зчеплення.

У тому випадку, якщо рівень рідини в нормі і інших причин не виявлено, потрібно знімати коробку передач для огляду елементів зчеплення. Зазвичай при спробі включити швидкість і поломки даного механізму гучних скрежещущіх металевих звуків із самої КПП не лунає.

Вижимний підшипник

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей

Передачі можуть не включатися або включатися не до кінця в тому випадку, якщо проблема пов’язана з кошиком зчеплення. Також причиною може стати вижимний підшипник. У тому випадку, якщо зазначений підшипник рухається по первинному валу не є вільним або його заклинило, тоді необхідна заміна деталі.

Необхідно окремо додати, що первинною ознакою проблем з вижимним виступає поява шереху або виразного гулу на заведеному авто. Шуми проявляються виключно в той момент, коли педаль зчеплення вичавлені до статі.

Такі сторонні звуки можуть бути присутніми як на холодній машині, так і на прогрітій. Після відпускання педалі зчеплення шум повинен пропадати.

Заклинив вижимний не дозволить включатися зчепленню, що ускладнює перемикання передач, а також може призвести до швидкого зносу і руйнування інших елементів механізму зчеплення.

Кошик і диск зчеплення

Чому не включаються передачі на заведеному двигуні?  Наш список несправностей

Несправності кошика найчастіше пов’язані з критичним зносом пелюсток. Знос означає, що кошик перестає виконувати свої функції з нагріванням. Підвищення температури призводить до того, що за допомогою кошика зчеплення не вдається повністю здійснити відведення притискного диска. Результатом стає сильно утруднене перемикання швидкостей після невеликого прогріву двигуна.

Після зняття коробки необхідно оглянути кошик на предмет деформації, слідів перегріву і інших дефектів. У разі виявлення елемент підлягає обов’язковій заміні. 

Ще однією причиною того, що передачі не включаються на заведеній машині або включаються із зусиллям, може бути зношений диск зчеплення.

Після розбору необхідно оглянути фрикційні накладки на диску. Вони не повинні бути критично зношеними, підгорілими або пошкодженими, також не допускається деформація диска.

 Додатково в процесі огляду зчеплення потрібна перевірка діафрагменних пружин.

 Після заміни поламаних елементів зчеплення коробку при подальшій збірці необхідно добре відцентрувати, а зчеплення потрібно прокачати.

Не включаються передачі в МКПП: що робити і де шукати несправність?

В результаті постійних навантажень, яким піддаються механічна коробка передач і зчеплення, більшість водіїв все частіше починають помічати проблеми з перемиканням швидкостей.

Однак, далеко не всі встигають своєчасно на них відреагувати, адже часто єдиною ознакою несправності МКПП служить не повне включення передач або здійснення їх запуску з невеликою натяжкою.

Тому, щоб уникнути в подальшому серйозних проблем слід дуже уважно стежити за такими проявами і своєчасно усувати причину, яка спровокувала їх появу.

Краще відразу звернутися за допомогою в автосервіс, наприклад, якщо Ви з Пітера, то сюди http://spb-avtoremont.ru/p264438239-remont-kpp-mkpp.html.

Пошук причини

Найпростіше визначити, чому не включаються передачі на МКПП двома способами:

1. Заглушіть мотор і включіть швидкість – Якщо нічого не відбувається, значить, швидше за все, проблема пов’язана з несправними синхронізаторами або шестернями. Для визначення винуватця поломки МКПП доведеться розібрати.

2. Заведіть двигун і включите швидкість – Якщо вона не працює, значить, проблема в зчепленні. Найчастіше цю несправність провокують такі проблеми, як недостатня кількість мастила, неповне включення зчеплення і нестача рідини в гідросистемі приводу. При цьому остання несправність характерна тільки для автомобілів оснащених гідроприводом зчеплення.

У будь-якому випадку для того, щоб визначити справжню причину вам доведеться зняти МКПП і оглянути стан, в якому знаходиться корзина зчеплення, якщо воно задовільний перевірте обсяг рідини, яка знаходиться в розширювальному бачку і при її нестачі, зробіть долівку.

Недостатня кількість мастила

Незважаючи на те, що при нестачі мастила в МКПП передачі все-таки включаються, переключити їх буває досить складно, так як шестерінки не можуть повноцінно зачепитися один за одного. Крім того, недостатня кількість мастила з часом може вивести з ладу навіть синхронізатори.

Тому, почувши при перемиканні передач неприємний металевий скрегіт, перевірте рівень масла в МКПП і огляньте її на предмет наявності патьоків. Якщо такі присутні, здійсните заміну всіх прокладок і ущільнювачів. Не зайвим буде поміняти заодно і сальники, розташовані в хвостовику і на первинному валу.

Основні проблеми та шляхи їх усунення

Якщо попередні методи перевірки нічого не дали і несправність, яка спровокувала проблеми з включенням передач на МКПП не визначена, значить потрібно оглянути стан, в якому знаходиться корзина зчеплення. Головним поштовхом для цього має стати те, що передачі перестають включатися саме на заведеному двигуні.

В першу чергу огляньте:

• Вичавний підшипник – При нормальному стані його переміщення по первинному валу має бути нічим не ускладнене. У тому випадку, якщо його починає заклинювати в деяких місцях і він рухається по ним з працею, значить причина в ньому. Однак, не варто переживати, тому що вирішується вона простою заміною проблемної деталі.

• Знос диска – Для того щоб визначити наскільки сильно він зносився, розберіть кошик і оціните його стан візуально. На фрикційних накладках повинен бути відсутнім нагар, а клепки під диском повинні бути не видно. У тому випадку якщо одна з цих проблем є, диск буде потрібно замінити. Швидше за все, після цієї процедури проблема з включенням передач буде вирішена.

• Несправність самої кошика – При тривалій експлуатації автомобіля так звані «пелюстки» складові кошик сильно зношуються, в результаті чого вони стають вельми сприйнятливими до високих температур і вже не справляються з відведенням притискного диска. Найчастіше для визначення стану, в якому перебувають пелюстки досить простого, візуального огляду – її пелюстки будуть деформовані або на них відіб’ються сліди перегріву. Кошик в такому випадку доведеться замінити.

• Гідропідсилювач – Якщо в системі не вистачає рідини або в ній присутній повітря передачі на МКПП можуть періодично не включать. Для діагностики огляньте бачок і огляньте всі елементи приводу, включаючи шланги, трубки і вижимний циліндр. Всі виявлені ділянки з витоками необхідно буде усунути і прокачати систему.

збірка зчеплення

Якщо для того щоб виявити проблему з включенням передач вам довелося розбирати зчеплення, виконуючи його зворотну збірку будьте гранично уважними.

Всі з’єднання, на яких є різьблення, затягуйте з максимальною обережністю. І обов’язково центрир зчеплення перед тим, як здійснити установку МКПП.

Для цієї мети можна скористатися як спеціальним інструментом, так і первинним валом, який доведеться зняти зі старої коробки передач.

РЕКОМЕНДУЄМО ТАКОЖ ПРОЧИТАТИ:

Опубліковано у Автосладості. Додайте в закладки постійне посилання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…