З повсюдним впровадженням необслуговуваних акумуляторів багато автомобілістів вже забули, що значить заряджати свій акумулятор. І коли їм все ж доводиться проробляти цю процедуру, на свій подив вони виявляють киплячу батарею. Чому це відбувається і як цього уникнути, розберемо в цій статті.

Як влаштована акумуляторна батарея (АКБ)

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Сучасний акумулятор винайдений ще в 19 столітті, і за цей час суттєвих змін так і не зазнав.

Все так же принцип дії АКБ заснований на окисленні свинцю у водному розчині сірчаної кислоти. При цьому у момент розрядки батареї металевий свинець електродів, перетворюється в сульфат свинцю.

При зарядці відбувається зворотний процес. Це основні реакції, на основі яких відбувається накопичення і віддача електричної енергії. Однак крім них в банках акумулятора відбувається ще 60 різних реакцій.

Загальний пристрій АКБ показано на малюнку вище. У пояснення до нього варто відзначити, що, свинцеві пластини, виконані у вигляді решітки, осередки яких заповнені в позитивних електродах, діоксидом свинцю (PbO2) у вигляді порошку, в негативних – свинцем, так само порошковим.

У проміжку між основними пластинами розташовані інші пластини з пористого пластику, що не взаємодіють з кислотою, які поділяють електроди і перешкоджають їх замикання.

Далі більш детально розглянемо процес, зарядки АКБ, саме він нас і цікавить більшою мірою.

Що робити якщо розрядився акумулятор

Зверніть увагу

Отже, при зарядці акумулятора, сульфат свинцю переходить в розряд чистого металу, при цьому витрачається вода і утворюється сірчана кислота. Щільність електроліту при цьому збільшується.

Що ж вважається кипінням акумулятора?

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Цей процес прямо випливає з процесу зарядки. Як написано вище при зарядці витрачається сульфат свинцю, і коли кількість сульфату, стає менше, нікого критичного рівня, починається процес електролізу води.

При цьому процесі виділяється водень і кисень, які, як відомо, гази. І весь процес, зовні, нагадує кипіння.

Як же правильно заряджати батарею, щоб уникнути цього неприємного процесу? Далі про це більш детально.

Як правильно заряджати акумулятор

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Сьогодні існує два основних способи зарядки батареї, і обидва їх опишемо.

Варто пам’ятати, що для зарядки використовується спеціальний зарядний пристрій з можливістю зміни зарядного струму.

Зарядка малим струмом

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

При цьому способі ви повинні вибрати зарядний струм напругою рівним 0,1 від ємності батареї.

Тобто якщо у вас найпоширеніший акумулятор ємністю 60 ампер / год, то зарядний струм повинен становити напругу в 6 Ампер.

Зарядка АКБ таким методом відбувається приблизно добу. Про те, що зарядка закінчена, ви дізнаєтеся по початку кипіння батареї.

Зарядка великим струмом

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Даний спосіб можна вважати професійним, так як він вимагає постійного спостереження за процесом, при цьому можливо зарядка акумулятора на 100%.

Зарядку потрібно почати напругою в 14,5 Вольт, після того як, батарея перестане брати зарядку, вона буде заряджена десь на 80%. Що б довести зарядку до 90% ємності, зарядна напруга потрібно підняти до 15 Вольт.

Ну і останній етап, це доведення зарядки до 100%. Він здійснюється шляхом додавання напруги до 16,5 В.

Варто відзначити, що при цьому способі потрібно не тільки постійно спостерігати за батареєю, але і мати професійне зарядний пристрій.

В яких випадках акб почне кипіти

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Як вже було написано вище кипіння електроліту, це не зовсім кипіння, в звичному розумінні, це всього лише фігура мови.

Таким виразом називають процес виділення газу з електроліту, який відбувається при зарядці акумулятора. У цьому процесі немає ні чого страшного, однак, по тому, як він відбувається можна оцінити стан батареї.

Якщо цей процес почався відразу після старту зарядки, то це дуже поганий сигнал. З більшою ймовірністю можна сказати, що акумулятор у вас вже відпрацював свій ресурс.

  • Кипіння при закінченні ресурсу служби АКБ. В цьому випадку кипіння починається відразу при підключенні зарядного пристрою. При цьому процес зазвичай починається не у всіх, а лише в деяких банках. Це може свідчити про те, що в цих банках знаходяться короткозамкнені пластини. В такому випадку вам батарею не врятувати, і її пора міняти.
  • Кипіння в разі, коли батарея повністю заряджена. Якщо кипіння починається через тривалий час, через 8 годин і більше, то це нормально. Це говорить про те, що щільність електроліту вже піднялася до штатного значення і батарея заряджена. В цьому випадку потрібно просто припинити зарядку батареї.

Чому закипає акумулятор на машині?

  • Якщо кипіння АКБ при зарядці процес, найчастіше, нормальний і ні про що погане не свідчить, то кипіння на працюючому двигуні це однозначно погано.
  • Такий момент свідчить про несправності в електрообладнанні автомобіля.
  • Нижче буде розглянуто, в яких же випадках кипить батарея на працюючому моторі.

Способи визначення киплячого акумулятора

Якщо у вас батарея яку обслуговує, то цей процес найпростіше визначити візуально. Наприклад, так як це показано на відео нижче:

Якщо ж у вас найпоширеніша сьогодні, обслуговуюча АКБ, то процес кипіння можна визначити за непрямими ознаками.

  • Перший найпоширеніший ознака кипіння – це поява зеленуватого нальоту і рясних окислів на клемах акумулятора, таких які показані на малюнку нижче;
  • Іншою ознакою кипіння є що з’явилася в підкапотному просторі запах електроліту. Він досить різкий і його можуть почути навіть люди без гострого нюху;
  • Ще однією ознакою може, є поява іржі на капоті в районі акумулятора і сильна корозія подаккумуляторной полки;
  • Існують ще екзотичні способи визначення процесу кипіння. Деякі водії, коли з’являється підозра на киплячий акумулятор, під’єднують до його газовідвідної трубки повітряну кульку або презерватив. У разі якщо батарея кипить, він почне надуватися;
  • Іншим екзотичним способом є використання медичного стетоскопа. Якщо його прикласти до киплячої банку, то можна почути характерне булькання;

Причини кипіння АКБ на машині

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

  • Найпоширенішою причиною кипіння батареї на працюючому двигуні, є коротке замикання в одній з банок.

На жаль, це ознака того що акумулятор в автомобілі вийшов з ладу. Варто відзначити, що останнім часом це стало відбуватися не тільки на старих АКБ, а й на порівняно свіжих.

Дуже часто банки замикає від вібрації силового агрегату. Або через, банального, шлюбу пристрою. Так що якщо ви купили нову батарею, то подбайте про оформлення гарантії на неї.

Ну і коли, термін гарантії добігає кінця, проведіть її всебічне тестування. Можливо, це допоможе вам заощадити гроші, які ви витратите на покупку нової батареї.

  • Другий за поширеністю проблемою, є той випадок, коли відбувається перезарядка.

Перезаряд – це процес зарядки від генератора струмами, напруга яких вище штатних.

Це зазвичай відбувається через несправність генератора автомобіля. Зазвичай, штатний напруга зарядки з генератора не повинна перевищувати значення 14,5 Вольт.

Більше воно може бути в тих випадках, коли на генераторі несправний регулятор напруги. Усувається ця несправність шляхом ремонту генератора.

  • На старих АКБ процес перезарядження може, відбуватися не тільки при замиканні пластин в банку, але і при сульфатации пластин.

Сульфатація – це хімічний процес, при якому утворюється сірчанокислий свинець на поверхні пластин.

У старих акумуляторах сірчанокислого свинцю накопичується стільки, що струм зарядки знижується. В цьому випадку, якщо генератор продовжує видавати напругу в 14,5 В, АКБ починає кипіти.

  • Іншою поширеною причиною, особливо якщо АКБ вже не нова, є велике навантаження на акумулятор.

Тобто, якщо у вас багато електроспоживачів і всі вони включені, наприклад, дальнє світло, кондиціонер, двірники та інші, а батарея при цьому вже не першої свіжості, то вона не буде справлятися з навантаженням і буде грітися і кипіти.

  • Ну і найменш поширеною причиною, але не такий вже і рідкісною є недостатня вентиляція акумулятора. Це відбувається в тому випадку, якщо у АКБ забилося вентиляційний отвір або через використання нештатного акумулятора біля нього недостатньо місця для вентиляції.

Власне, це все основні причини кипіння АКБ.

Профілактика кипіння електроліту на працюючому моторі

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Для того що б ваша АКБ, прослужила максимально довго, потрібно дотримуватися простих і нехитрих правил профілактики кипіння електроліту:

  1. Перш за все, влітку перевіряйте рівень електроліту в обслуговуваних батареях.
  2. Необхідно пам’ятати, що пластини повинні бути завжди покриті електролітом. І якщо рівень знижується, то потрібно просто долити дистильованої води. Необхідно знати, що звичайну воду в АКБ доливати не можна.
  3. Крім цього регулярно проводите візуальний контроль стану пристрою. Воно повинно бути чистим, а на клемах не повинно бути нальоту.
  4. Ну і останнє, при відвідуванні станцій технічного обслуговування не полінуйтеся попросити перевірити зарядний струм, який видає генератор автомобіля.

На цьому все, удачі на дорогах і ніколи не ламається.

Кипить акумулятор при зарядці

Багато автолюбителів стикалися з поняттям «кипить акумулятор». Кипіння представляє виділення газу внаслідок зовнішнього впливу на рідину.

Кипить вода, тому що її підігрівають, а електроліт виділяє бульбашки газу під впливом поданого напруги на клеми акумулятора. Чому акумулятор при заряді почав кипіти? Йде електроліз води, що означає, молекула розпадається на кисень і водень.

Якщо кипить автомобільний акумулятор на зарядку, причина – батарея прийняла енергії, скільки змогла.

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Чи повинен кипіти акумулятор під час зарядки?

Коли акумулятор заряджається, він поглинає енергію, яка витрачається на відновлення чистого свинцю з PbSO4. Звільняється кислотний залишок, який переходить в електроліт, підвищуючи його щільність.

Коли сіль свинцю вся відновлена, починається електроліз води. У цей період з електроліту виділяється газ, створюючи кипіння.

Якщо при зарядці газоутворення бурхливий – починає кипіти електроліт, виділяючи мікрочастинки їдкого пара.

Зі сказаного можна зробити висновок – кипіння є ознакою закінчення накопичення заряду в акумуляторі.

Чи повинен кипіти електроліт в акумуляторі при зарядці? Якщо кипіння починається через 8 годин після початку зарядки – акумулятор справний, повністю прийняв заряд, готовий до роботи.

Однак після початку закипання, протягом трьох годин, ємність продовжує збільшуватися, акумулятор кипить, і це нормально. Але якщо акумулятор продовжує кипіти після відключення ЗУ, стався явний перезаряд.

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Скільки повинен кипіти акумулятор при зарядці

Часто власники автомобілів задають питання, чи повинен і скільки може кипіти акумулятор при зарядці. Справний АКБ починає кипіти години за три до повного набору ємності. Це нормальний процес, коли при зарядці киплять все банки акумулятора.

Це залежить від того, наскільки АКБ втратив ємність в результаті сульфатами. Так відомо, що не обслуговуються Ca / Ca батареї після 2-3 глибоких розрядів сідають повністю, відновлення майже неможливо.

важливо

Ви відновлюєте ємність, виробляючи зарядку акумулятора малим струмом протягом тривалого часу? Якщо банки киплять слабо, значить, електроліз йде. Поступово руйнується кірка на пластинах, підвищується щільність електроліту. При зарядці потрібно контролювати, щоб кипіння не переходило в бурхливу фазу, захоплюючи електроліт. Для цього зменшують зарядний струм.

Фахівці не радять зловживати швидкої зарядкою високими струмами, акумулятор починає інтенсивно кипіти, скорочується термін придатності пристрою. Що робити, якщо АКБ під час зарядки кипить занадто інтенсивно? Знизити зарядний струм.

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Акумулятор відразу кипить – причини

Ви тільки що поставили акумулятор на зарядку і через півгодини або ще раніше виявили, що він кипить. В реакції відновлення свинцю під дією електричного струму беруть участь мікроскопічні кристали.

Якщо пластини акумулятора покриті щільною кіркою цієї ж речовини, в результаті сульфатирования, вона стає діелектриком, не пропускає заряд. А раз пристрій не може отримати чистий свинець, підвищити щільність електроліту, починається електроліз води.

І знову кипить акумулятор, але він не набрав ємність, напруга на клемах низька.

Основною причиною швидкого кипіння акумулятора при зарядці є втрата ємності батареї в результаті сульфатирования банок або коротке замикання в корпусі.

Банки в акумуляторі з’єднуються послідовно. Загальне напруження на клемах дорівнює сумі всіх банок, а ємність визначається по найслабшою. Тому, якщо акумулятор відразу починає кипіти, потрібно зробити виміри густини електроліту в банках і виявити дефектну.

Чому кипить тільки одна банка? Що робити? Це означає, що потрібно провести відновлення ємності десульфатаціі або просто підняти рівень електроліту. Може бути, при зарядці тільки одна банка не кипить, тоді в інші потрібно додати дистильованої води.

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Чому швидко кипить електроліт при зарядці, відомо:

  • Замикання всередині АКБ або в одній з банок.
  • Розсипаються пластини через сульфатации.
  • Низький рівень електроліту.

 Чому кипить акумулятор на машині

Кипіти акумулятор може не тільки під час зарядки від мережі, але в робочому положенні. Під капотом під час руху авто акумулятор заряджається від генератора. Акумулятор може кипіти при неправильній експлуатації:

  • перезаряд;
  • перерозряду;
  • змінний струм;
  • недостатня вентиляція корпусу.

Напруга в бортовій системі авто при справному регуляторі в генераторі має бути не вище 14,4 В.

Вимірюється показник на клемах акумулятора на включеній машині при холостому ходу і на підвищених обертах мотора. Більше значення свідчить про відмову регулятора напруги.

Але при справному реле причиною кипіння електроліту може бути несправність в самому акумуляторі – замкнуло банку.

Порада

Перерозряду пов’язаний з великою витратою енергії через потужні споживачів. Акумулятор переразряжается при тривалій роботі стартера і теж може закипіти.

Змінний струм подається на клеми, якщо відмовив діодний міст. Генератор виробляє змінний струм. Якщо випрямляч не працює, акумулятор може розряджатися і кипіти.

Буває, власник авто встановлює велику батарею, прагнучи збільшити ємність. Пристрій недостатньо охолоджується, перегрівається і починає кипіти.

Основними причинами, чому кипить акумулятор на машині, вважають несправність регулятора напруги, діодного моста або коротке замикання банки акумулятора.

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Кипить акумулятор на машині – ознаки

Визначити, що батарея кипить, можна при зовнішньому огляді акумулятора. На корпусі утворився наліт, як паморозь, клеми покритті оксидами і білої пухкої масою. Фарба в підкапотному просторі зблякла.

Під кришкою капота відчувається неприємний запах кислоти або сірководню. Якщо зняти пробки з обслуговується акумулятора буде видно вихідна пара.

Можна прослухати обслуговуються акумулятор медичним стетоскопом, але навряд чи він знайдеться у простого водія. Але ось повітряну кульку, прикріплений до газовідвідної трубки необслуговуваного АКБ, точно виявить газоутворення.

Знайти несправну банку можна, заміривши щільність в банках ареометром. Показання відрізняються набагато.

Що робити, якщо водій виявив, що акумулятор кипить під час руху? Зупинитися і дати охолонути пристрою хоча б до 40 0. Виміряти напругу на клемах при працюючому моторі.

Якщо значення більше 15 В слід від’єднати генератор від АКБ і доїхати до СТО. Перевірити рівень води в банках автомобільного акумулятора, долити до норми.

Якщо замкнуло банку, батарею потрібно міняти або відновлювати.

Подивіться відео – як кипить акумулятор на заведеній машині

Чи повинен кипіти автомобільний акумулятор при зарядці – що робити в такому випадку

Коли при зарядці акумулятора починає кипіти електроліт, у багатьох автолюбителів виникають питання про можливі наслідки цього явища. У кожної АКБ подібні процеси мають різну інтенсивність: від виділення невеликих бульбашок до активного бурління. Розповімо, чому це відбувається, і які заходи необхідно приймати в подібних випадках.

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Причини виникнення процесу кипіння

Щоб зрозуміти, чи повинна кипіти акумуляторна батарея в кінці зарядки, необхідно з’ясувати причини виникнення даного явища, а для цього згадаємо шкільні курси хімії та фізики.

У сучасних автомобілях як джерело електроенергії використовуються свинцево-кислотні АКБ.

Більшість батарей має 8 або 6 секцій (банок), в кожній з яких розташовані свинцеві решітки, занурені в електроліт – водний розчин сірчаної кислоти.

При подключении зарядного устройства внутри батареи возникает множество химических реакций, нас же интересует та реакция, которая вызывает «кипение». Когда на свинцовую решетку подается ток, в растворе происходит химическая реакция – электролиз воды.

Обратите внимание

Начинается выделение водорода и кислорода с одновременным повышением плотности электролита. Данное явление автомобилисты называют кипением, хотя в нашем случае это не совсем верно.

Температура раствора соляной кислоты не достигает того значения, при котором начинается кипение, а наблюдаемые процессы – это выход гремучего газа (смеси кислорода и водорода).

Получается, что исправный аккумулятор во время зарядки должен «кипеть». Этот процесс указывает на формирование электродвижущей силы, а так же на скорое завершение подзарядки.

Какие действия необходимо предпринимать?

Відповідь на це питання залежить від інтенсивності виділення газів, а так само від того, коли почалося нуртування. У справної батареї гази виділяються при досягненні 30% заряду. Це відбувається через 2-3 години після підключення зарядного пристрою (ЗУ).

У міру підвищення щільності електроліту буде збільшуватися кількість газу, що виділяється. У нормі не повинно бути рясного бурління, незначна кількість бульбашок допустимо і побоюватися цього не варто.

Через 3 години після початку кипіння можна відключити джерело електричного струму.

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Тривале кипіння електроліту призведе до поломки акумулятора.

Уникайте ситуацій, коли акумулятор кипить більше трьох годин, це може нашкодити його працездатності. У кращому випадку частково википить електроліт, для необслуговуваних АКБ така проблема фатальна.

Крім того, при тривалому процесі електролізу акумулятор вийде з ладу.

Спочатку з’явиться свинцевий осад на дні банок, який може призвести до замикання електродів, а потім почнуть руйнуватися свинцеві пластини.

Так само слід пам’ятати, що виділяється під час електролізу гримучий газ небезпечний. Дотримуйтесь наступних правил зарядки акумуляторів, щоб продовжити термін їх служби і убезпечити себе:

  • перед початком зарядки викрутити все пробки. Це правило актуально навіть для пристроїв, забезпечених запобіжними клапанами. Вони справляються зі своїм завданням при експлуатації, але під час зарядки стануть перешкодою для виходу газу;
  • не ставте акумулятор біля джерел відкритого або закритого вогню, не паліть поблизу, не чіпайте клеми – це вбереже від вибуху;
  • заряджайте батарею в добре вентильованому приміщенні.

Якщо зарядка виконується на відкритому повітрі – стежте, щоб в банки не потрапив сміття. Дістати його ви не зможете, при цьому найменша частка може застрягти між свинцевими пластинами, що призведе до замикання.

Усунення можливих проблем

У автомобілістів може виникнути ситуація, коли кипіння відбувається, але акумулятор більше не заряджається. Зазвичай це трапляється при зниженні рівня електроліту в банках. Якщо акумулятор не обслуговуються – його доведеться викинути. В інших випадках можна спробувати реанімувати АКБ за допомогою нашої інструкції:

  1. відкрутіть одну пробку;
  2. акуратно злийте електроліт в скляну банку;
  3. зверніть увагу на його колір (в нормі прозорий, при осипання пластин – темний);
  4. якщо колір не змінився – залийте електроліт до потрібного рівня і закрутіть пробку;
  5. повторіть попередні операції з кожної банкою, перш ніж підключати ЗУ.

Таким чином, ви зможете визначити, що викликало проблему. Якщо електроліт прозорий у всіх банках – значить причина в зниженні його рівня.

Це буває при тривалому зберіганні батареї, порушенні герметичності корпусу або пробок. Якщо ж електроліт каламутний – це значить, що свинцеві пластини обсипалися, і сталося замикання.

При незначних пошкодженнях можна спробувати відремонтувати АКБ самостійно.

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Помірне кипіння акумуляторної батареї – це нормальний процес.

Під час зарядки акумулятора одна банка не кипить – пошук причин

В процесі зарядки може виникнути така ситуація, коли не кип’ятити одна або дві банки. Це свідчить про несправності відсіку – повне зруйнування свинцевих пластин або короткому замиканні між ними.

У першому випадку акумулятор відновити не вдасться. Навіть якщо у вас вийде поміняти свинцеві пластини, то через деякий час вийде з ладу наступна банку.

Процес піде по наростаючій, і АКБ все одно доведеться викинути.

Виконуючи дії з поступовим зниженням інструкції, можна визначити причину поломки. При замиканні між пластинами електроліт не змінить свій колір. Якщо у вас саме цей випадок, тоді акумулятор можна спробувати реанімувати:

  1. злийте електроліт з непрацюючою банки;
  2. спробуйте струсити АКБ, якщо проблема викликана сміттям, які застрягли між пластинами, то при трясці він впаде на дно банки;
  3. промийте відсік 2-3 рази кип’яченою водою;
  4. залийте в промиту банку електроліт потрібної щільності;
  5. підключіть зарядний пристрій і перевірте, заряджається чи АКБ.

У деяких випадках такі примітивні заходи допомагають, і акумулятор повертається до життя. Якщо банку як і раніше не кипить – доведеться робити «розтин»:

  1. злийте електроліт;
  2. зріжте верхню частину відсіку;
  3. решітки кожного з відсіків з’єднуються один з одним свинцевою пластиною, тому розріжте її;
  4. витягніть пакет свинцевих пластин;
  5. огляньте його.

Між пластинами розташовані пластикові ізолятори, іноді їх цілісність порушується, і пластини торкаються один одного. Цього бути не повинно. Акуратно вирівняйте їх, перевірте, чи немає в блоці інших порушень. Якщо все в порядку – збирайте акумулятор.

Бувають випадки, коли від решітки відділяється невелика секція (майстри її називають «коротун»). Відстань між пластинами незначне, «коротун» встає поперек, відбувається замикання електродів. За допомогою спиці або пінцета обережно приберіть його. Усунувши проблему, приступайте до збірки в зворотному порядку:

  1. обережно покладіть свинцевий блок назад в банку;
  2. спаяти свинцеву планку;
  3. посадіть на клей зрізану верхню пластикову частину (краще не склеювати, а споювати);
  4. залийте електроліт потрібної щільності;
  5. підключіть зарядний пристрій.

Часто, виконавши всі дії по відновленню АКБ і підключивши її до ЗУ, людина з прикрістю зауважує, що банку знову не кипить – це зрозуміло.

Ви вже намагалися заряджати акумулятор, тому працездатні банки набрали потрібний заряд і киплять, а той відсік, який ви ремонтували, ще не заряджений – виходить нерівномірна зарядка. Щоб вирішити проблему, потрібно вирівняти рівень заряду в кожній банці.

Для цього підключіть до клем АКБ дроти, а до них – автомобільну лампочку. Навантаження не повинна бути великою, тому автомобільна лампочка – оптимальний варіант. Таке нехитре пристосування розрядить все відсіки до нуля за кілька діб.

При зарядці АКБ виставляйте малий струм – 10% від ємності батареї. Наприклад, якщо у вас акумулятор ємністю 55 А-ч, то подавайте струм 4-5 Ампер. В цьому випадку зарядка триває довше, але кожна банку отримує необхідний заряд. Через добу повинні почати кипіти все банки.

Підведемо підсумки

Тепер ви знаєте, чому кипить електроліт в процесі підзарядки батареї. Бурління – це нормальний процес, який вказує на те, що АКБ досягла потрібного рівня заряду.

При дотриманні техніки безпеки і правил зарядки, даний процес не становить небезпеки. Що стосується усунення несправностей при відсутності кипіння в одній з банок батареї – вирішувати вам.

Майстри неохоче беруться за відновлення, тому якщо відчуваєте, що можете не впоратися з ремонтом – купіть новий акумулятор і не мучтеся.

При зарядці акумулятора кипить електроліт

Якщо на клеми повністю зарядженого акумулятора подати постійний струм напругою близько 14,5 В, то через нетривалий час акумулятор почне кипіти. Часовий проміжок, після закінчення якого цей процес почнеться, а також інтенсивність утворення газів багато в чому будуть залежати від сили струму, а також від ємності АКБ.

Закипання акумулятора в такій ситуації є абсолютно нормальним явищем. Якщо батарея кипить до повної зарядженості, то це може вказувати на серйозні відхилення в її працездатності. Визначити момент початку закипання електроліту під час руху автомобіля досить проблематично, але при зарядці від ЗУ можна легко зрозуміти, коли починає закипати електроліт.

Чи повинен кипіти акумулятор при зарядці

Повністю справний і потребує підзарядки акумулятор не повинен кипіти при подачі на його клеми електричного струму від зарядного пристрою. Винятком з цього правила може є підвищений струм або підвищена напруга. Це може статися через неякісний ЗУ або неправильно виставлених значеннях струму і напруги.

Сучасні акумулятори, які виготовлені по кальцієвої технології, можуть тривалий час не закипати, навіть при значному перевищенні граничних значень подається на їх контакти електричного струму, тому при використанні подібних виробів слід більш відповідально підходити до питання вибору приладу для зарядки батареї, а також до більш точної установці режиму подачі електричного струму.

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Чому може кипіти електроліт в АКБ при зарядці

Батарея може закипіти з багатьох причин. Найбільш частими причинами такого явища можуть бути перезаряд батареї, а також в разі надмірного освіти нальоту на пластинах і короткого замикання в одній або декількох банках.

Акумулятор повністю зарядився

В процесі зарядки акумулятора всередині нього відбувається хімічна реакція, в результаті якої на пластинах осідає чистий свинець, а в електроліт переходить кислотний залишок.

Коли речовини, які підтримують цю реакцію, будуть повністю витрачені, починається гідроліз води з освіту вибухонебезпечного газу.

важливо

Крім цього температура батареї значно підвищується, що викликає утворення їдкого пара.

  Акумулятор на Nissan Qashqai I і II

Багато сучасні зарядні пристрої мають автоматичний режим зарядки, завдяки якому можна повністю виключити ймовірність виникнення ситуації, коли закипів електроліт. При використанні приладів застарілої конструкції або саморобних зарядних пристроїв, доводиться постійно контролювати рівень зарядженості батареї, щоб запобігти закипання електроліту.

йде перезаряд

Якщо на клеми АКБ подається напруга, значення якого значно вище рекомендованого заводом-виробником батареї, то електроліт в такому акумуляторі теж дуже швидко закипить. Це може статися через неправильну настройки заводських ЗУ або при використанні саморобних приладів для зарядки акумуляторів.

Крім неправильно виставленого напруги ще можна неправильно виставити силу струму. Вона повинна бути рівна 10% від ємності акумулятора. Тобто якщо ємність 60 Ач, то сила струму повинна бути 6 Ампер. При завищенні цього значення рідина може почати кипіти.

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

При сульфатации пластин ємність різко знижується. Наприклад, у нас є акумулятор із заявленою ємність 75 Ач, через сульфатации ємність падає до 40 Ач. Ми при зарядці виставляємо силу струму виходячи із заводських показників – 7,5 Ампер. В результаті відразу відбувається сильний перезаряд і батарея закипає.

У будь-якому випадку при виявленні перезаряда пристрій необхідно негайно відключити від електричної мережі і АКБ.

При сульфатации пластин

Про це вже говорилося трохи вище, але якщо електроліт закипає відразу після підключення до зарядного пристрою, то причина надмірного утворення газу може полягати в сильній сульфатации пластин.

При такому стані ємність акумулятора помітно знижується, тому батарея швидко закипає навіть при подачі на клеми струму, який за силою не перевищує рекомендованих значень.

Коротке замикання

Якщо в одній або декількох банках акумулятора утворилося коротке замикання, то струмова навантаження на неушкоджені відділи АКБ значно підвищується, тому нерідко такий акумулятор відразу ж кипить після підключення до зарядного пристрою.

  Чому телефон швидко заряджається і розряджається

Основним діагностичним ознакою, за яким можна судити про те, що акумулятор кипить через замикання – це коли киплять не всі банки. У замкнутих відсіках АКБ не проходить хімічна реакція, тому не виділяється газ навіть після тривалого підключення до ЗУ.

При незначних пошкодженнях пластин кипить одна банка в акумуляторі. Також закипання однієї банки може бути ознакою того, що в ній недостатній рівень електроліту.

Як це може вплинути на батарею

Постійне закипання електроліту при зарядці від ЗУ може викликати такі небажані процеси і стану батареї:

  • Руйнування свинцевих пластин.
  • Замикання пластин між собою.
  • Вибуху батареї.
  • Корозії клем і затискачів зарядного пристрою.

З перерахованих ушкоджень найбільш небезпечним є вибух батареї. У цьому випадку можливо не тільки освіту пожежі, а й отримання хімічних опіків та результаті розбризкування великої кількості розчину сірчаної кислоти.

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Що робити при закипанні акумулятора

Перше, що необхідно зробити при закипанні акумулятора – це відключити подачу електричного струму на його клеми. Якщо причиною газоутворення всередині батареї є неправильне виставлення рівня струму або напруги, то досить встановити ці значення в рекомендованих межах, щоб повністю усунути кипіння електроліту.

Якщо батарея кипить, але не заряджається більше, то це може свідчити про закінчення циклу заряду. В цьому випадку акумуляторну батарею також необхідно відключити від ЗУ, після чого встановити на автомобіль, дотримуючись полярності.

Якщо акумулятор відразу почав кипіти, то можливо його вже необхідно замінити. На жаль, термін роботи свинцевою батареї обмежений і, при занадто сильної сульфатации або руйнуванні пластин, працездатність вироби відновити вже не вдається.

На ранніх стадіях сульфатации пластин, коли оксидний шар ще не досить великий, можна спробувати збільшити ємність батареї за допомогою зарядного пристрою, який має спеціальний тренувальний режим. У такому режимі напруга на клеми подається в переривчастому режимі, що дозволяє помітно знизити товщину сульфатного шару.

  Чи можна заряджати акумулятор на холоді

При зарядці акумулятора кипить електроліт – що робити?

Кипіння акумулятора можна віднести як до нормальної ситуації, так і до приводу насторожитися. Коли нормально? У разі якщо зарядка акумулятора майже завершена, кипіння електроліту – явище нормальне. Якщо зарядка проводиться за допомогою електричного струму, досить лише зменшити його силу, щоб злегка зменшити даний звук.

Якщо електроліт закипає на самому початку після з’єднання із зарядним пристроєм, це може свідчити про суттєві неполадки акумулятора, які здатні привести до повного виходу пристрою з ладу.

Чому кипить акумулятор

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Акумулятор – досить простий пристрій, яке, однак, має свої особливості. Струм в ньому утворюється за рахунок металевих (свинцевих) пластин, які повинні бути повністю занурені в електроліт. Той, в свою чергу, складається на 35% з концентрованої сірчаної кислоти і на решту – з дистильованої води.

При зарядці відбувається хімічний процес, при якому утворюються пари азоту і водню. Саме освіту цих бульбашок газу і їх лопание створює звук, схожий на кипіння. Як правило, з’являється він на кінцевій стадії зарядки пристрою, коли середовище практично повністю наповнена зарядженими частинками.

ДОВІДКА . Кипіння акумулятора – це звук лопаються бульбашок газу, які виділяються при досить сильною хімічної активності речовин, що містяться в електроліті.

Що робити якщо акумулятор кипить?

Якщо акумулятор кипить при тривалій зарядці від електричного струму, досить знизити силу струму наполовину.

Кипіння має зменшитися і можна спокійно дочекатися, коли пристрій зарядиться повністю.

Якщо закипати він почав на початку зарядки, це може свідчити про суттєві неполадки і варто придивитися до пристрою уважніше, негайно відключивши його від зарядного пристрою.

Порада

УВАГА! Якщо акумулятор почав сильно кипіти, потрібно знизити силу струму зарядного пристрою мінімум наполовину.

Стандартно акумулятор складається з шести банок, в яких розташовані свинцеві пластини. Звук кипіння можуть викликати:

  • Замкнувшие пластини;
  • Розщеплення пластин;
  • Недостатня кількість електроліту в одній або декількох банок.

В первых двух случаях замена неисправного устройства практически неизбежна. Поэтому следует сначала отсоединить его от ЗУ, а затем отвезти либо в сервисный центр для осмотра и окончательного заключения, либо утилизировать.

В последнем случае нужно изучить качество и количество электролита. В обслуживаемых моделях посмотреть, достаточно ли жидкости, довольно просто. Достаточно открутить крышки банок и произвести визуальный осмотр.

Если в одной или нескольких электролит не закрывает платины, нужно долить дистиллированной воды до нужного уровня.

Доливать самостоятельно серную кислоту не рекомендуется, производить подобные операции должны только в центрах обслуживания.

Измерение плотности электролита

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Від щільності наявного в банках електроліту безпосередньо залежить здатність акумулятора приймати заряд. Щільність змиритися тільки у повністю зарядженого пристрою, який простояв пару годин в стані спокою при температурі близько 25 градусів за Цельсієм. Якщо заміряти відразу після зарядки, показання виявляться завищеними.

Щільність вимірюється в грамах на кубічний сантиметр і при нормальному кліматі повинна становити 1,25-1,27 г / см3. У більш холодних регіонах її підвищують до 1,29 г / см3. Відповідно, рівень щільності в теплих регіонах може бути на 0,01 нижче.

Виміряти показання щільності можна самостійно, використовуючи для цього спеціальний прилад – денсиметром. Він являє собою скляну трубку, всередині якої знаходиться ареометр. До неї приєднується пластикова трубка з одного боку і гумова груша – з іншого.

Для виміру необхідно трохи відкрити банку з електролітом, занурити в неї пластиковий кінець трубки і натисканням на грушу зачерпнути трохи електроліту. Аерометри покаже щільність. Подібним способом можна перевірити щільність у обслуговується моделі акумуляторів.

Щоб перевірити даний показник у акумулятора, що не, який не дає доступ до наявного електроліту, досить подивитися в спеціальне віконце. При нормальному рівні щільності в ньому має бути видно зелений індикатор. При зниженні щільності індикатор стане чорним.

Якщо щільність електроліту нижче норми, це не обов’язково говорить про те, що потрібно його доливати. При кипінні акумулятора з рідкого складу може випаровуватися тільки вода.

Зверніть увагу

Сірка залишається в складі, однак може зібратися навколо свинцевих пластин, приводячи до сульфатации.

Якщо процес ще не дуже запущений і лише невелика частина кристалів сірки зібралася у нижнього краю пластин, виправити ситуацію можна, провівши кілька циклів заряду / розряду акумулятора.

ВАЖЛИВО! Заливати електроліт можна тільки в тому випадку, якщо він був пролито через необережність або випадковості. При цьому важливо, щоб щільність і температура двох складів повністю відповідали один одному.

Як заряджати автомобільний акумулятор

Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт? Вивчаємо і уникаємо це

Автомобільний акумулятор важливо вміти правильно заряджати. Для цього їх розрізняють на дві категорії, кожна з яких вимагає певного підходу:

  • Обслуживаемые аккумуляторы. В данном типе аккумуляторов нет герметизации, поэтому вода может с легкостью испаряться. Он состоит из шести банок с откручивающимися крышками, поэтому вода может из них с легкостью испаряться. Перед тем, как их заряжать необходимо произвести подготовку.
  • Необслуживаемые. Батареи данного типа полностью герметичны. Испарения воды в них не происходит, так как ей просто некуда уходить. Она скапливается на стенках устройства, где конденсируется и снова опускается. Проверить уровень электролита в них можно, посмотрев на просвет. Если пластик прозрачный, можно будет оценить количество находящейся жидкой субстанции внутри.

Подготовка обслуживаемого аккумулятора

Подготовительные мероприятия включают в себя следующие действия:

  • Очищення. Для цього можна використовувати звичайну дрантя, змочену в розчині соди. Вона видалить всю скопилася бруд і пил, а також білий наліт. Якщо забруднення досить сильні, краще скористатися щіткою (неметалевої).
  • Перевірку рівня електроліту. Згодом він випаровується і може неповністю покривати пластини. Це призводить до їх руйнування і подальшого виходу з ладу всього акумулятора. Тому настійно рекомендується перевірити і при необхідності додати дистильованої води для покриття пластин.
  • Перевірку щільності електроліту. Вона повинна становити 1,26 – 1,30 г / см3. Перевірка здійснюється за допомогою денсиметра. Процес докладно описаний вище.

Заряд за допомогою електричного струму

Таким чином заряджають акумулятори, які є обслуговуються. Для цього потрібно:

  • Підключити акумулятор із зарядним пристроєм, дотримуючись відповідність мінус і плюса;
  • Встановити силу струму в розмірі 10% від ємності акумулятора. Зарядка проводиться до того, як напруга не виросте до 14,4 В.
  • Зменшити силу струму наполовину, після чого знову залишити заряджатися до досягнення напруги 15 В.
  • Після цього знову знизити силу струму наполовину і заряджати акумулятор до того, як свідчення сили струму і напруги перестануть змінюватися.

Спосіб не найзручніший і вимагає постійного контролю за силою струму. Однак він дозволяє домогтися стовідсоткового заряду акумулятора, при цьому часу на це піде приблизно близько 10-12 годин, можливо менше. Час зарядки залежить від того, наскільки сильно розрядився акумулятор.

Заряд за допомогою постійної напруги

Даний спосіб не вимагає постійного контролю і уваги з боку власника. Тут все регулює сам прилад. Досить приєднати акумулятор із зарядним пристроєм, включити останнє, потім встановити напругу на позначці 14,5 В. І чекати. Час зарядки таким способом, як правило, становить приблизно ті ж 10 годин.

Не варто тримати акумулятор на зарядку цілодобово, так як це може призвести до сульфатации пластин і виходу з ладу пристрою. Якщо все ж немає можливості постійно стежити за рівнем заряду і регулювати силу струму, можна залишити її на мінімальному значенні. Так час зарядки істотно збільшиться, пошкоджень пристрою при цьому не виникне.

Кипіння акумулятора може насторожувати тільки в тому випадку, якщо це відбувається безпосередньо після підключення пристрою до електричної мережі.

В такому випадку необхідно терміново вжити заходів і перевірити рівень вмісту електроліту, а також стан пластин.

Після проведення профілактичних заходів, як правило, кипіння при зарядці може означати тільки швидке закінчення цього процесу і можливість знову експлуатувати виріб.

Чи повинен кипіти акумулятор при зарядці

Автомобільний акумулятор – щодо просте технічний пристрій, призначений для накопичення і збереження електроенергії. В процесі роботи батарея заряджається від штатного генератора. При відмові генератора або тривалій роботі електрообладнання на зупиненому двигуні АКБ розряджається, після чого її необхідно зарядити за допомогою зарядного пристрою.

Під час зарядки батареї багато автовласників помічають, що батарея кипить, після чого спішно припиняють процедуру. Однак чи такий страшний чорт, як його малюють? Чому при зарядці акумулятора кипить електроліт і що при цьому потрібно робити?

Пристрій АКБ і фізичні процеси, що відбуваються в ній

Розглядати фізичні процеси, що протікають в батареї, можна тільки після ознайомлення з її пристроєм. Автомобільний акумулятор являє собою ємність, всередині якої розташовано 6 енерговирабативающіх елементів. У кожному з них є по 8 позитивних і 8 негативних пластин. Кожен з елементів з’єднаний з іншими послідовно.

Енерговирабативающіе елементи всередині АКБ залиті сумішшю, що включає в себе 65% дистильованої води і 35% концентрованої сірчаної кислоти.

При відборі енергії батарея здійснює хімічну реакцію, в якій бере участь свинець з позитивних пластин і електроліт. При цьому відбувається рух електронів в напрямку позитивної клеми.

важливо

Кожен елемент виробляє напругу в 2 вольта. На виході нормально заряджений акумулятор видає 12 вольт.

Під час зарядки батареї відбувається зворотна хімічна реакція. При цьому напрямок руху електронів усередині АКБ змінюється в протилежну сторону. Вони займають початкове положення.

На певному етапі протікання реакції утворюється газ (суміш кисню з воднем), який і піднімається у верхню точку батареї у вигляді бульбашок.

Власне, саме це явище сприймається більшістю автовласників як закипання АКБ.

Коли кипить акумулятор?

Реакція електролізу – розщеплення води, що міститься в електроліті на водень і кисень – починає протікати тоді, коли батарея виявляється не в змозі зберегти отриманий зарядний струм. Надлишки енергії, незасвоєним пластинами, йдуть на підтримку електролізної реакції. По суті, якщо акумулятор кипить при зарядці, це свідчить про достатньо високий рівень його заряду.

Варто зауважити, що в нормі справний акумулятор повинен кипіти не раніше, ніж через 5-6 годин зарядки на максимальному струмі (за умови початкової повної розрядки). Однак реальний час до початку закипання залежить від того, скільки часу експлуатується батарея і який її залишковий ресурс.

Інтенсивність виділення бульбашок наростає поступово. Спершу з боку батареї може бути чутно легке шелестіння, пізніше – добре помітне булькання. Щоб уникнути розбризкування електроліту рекомендується прикрити батарею, залишивши при цьому щілину для відходження газів.

Ознакою несправності є ситуація, коли кипіти акумулятор починає відразу після подачі зарядного струму або через кілька хвилин після цього. Моментальне початок виділення газу свідчить про те, що зруйнований внутрішній склад батареї – пластини. Така АКБ для подальшого використання непридатна і потребує заміни або серйозного ремонту.

Що робити, якщо кипить акумулятор

Коли кипить акумулятор при зарядці, необхідно знизити силу надходить на його клеми зарядного струму. Сучасні зарядні пристрої регулюють цей показник без втручання людини. Застаріле обладнання вимагає ручного регулювання. При цьому зменшувати зарядний струм необхідно нижче межі «точки кипіння».

Рекомендується зниження струму мінімум удвічі. Після цього слід прикрити «банки» АКБ (якщо відкривалися) так, щоб залишалася щілину, і продовжити зарядку. Після того, як виділення газу почалося знову, силу зарядного струму знижують ще раз. Заряджати акумулятор необхідно до моменту, коли амперметр приладу покаже, що батарея більше не отримує харчування.

Якщо відразу після початку процедури зарядки стало видно, що накопичувач енергії закипів, несправний акумулятор слід відключити від пристрою. Якщо цього не зробити, кислота в поєднанні з водою виділить стільки гримучого газу, що корпус батареї розірве під його тиском.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…