Розпізнати певний вид несправності в транспортному засобі можна по характерному звуку. Найпоширеніша проблема, визначити яку зможе навіть водій без досвіду, – свист ременя генератора.

Багато хто вважає, що при виникненні неприємного свисту необхідно відразу виконати заміну ременя. Однак є велика кількість інших причин, через які ремінь свистить і при цьому зовсім необов’язково проводити його заміну.

Тому перед заміною ременя водій повинен провести діагностику, яка дозволить відшукати точну причину писку.

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимо

Що являє собою ремінь для генератора

Ремінь генератора встановлюється для передачі крутного моменту на ротор генератора з клонували. За рахунок цього відбувається вироблення електроенергії, в подальшому розподіляється між усіма споживачами і для підзарядки акумулятора. Для роботи ременя використовуються шківи, ​​саме на них ремінь і надівається для з’єднання з колінчастим валом.

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимо

Крім того, особливістю ременя є безшумність в роботі. Якісні вироби витримують великі навантаження протягом тривалого часу, при цьому постійно згладжуючи ривки і поштовхи.

Розміри ременя невеликі. З цієї причини вони не займають багато простору.

Однак ця деталь одноразово надає руху важливі конструкційні вузли в машині, серед яких насос ГУР, помпа, кондиціонер і сам генератор.

При розриві генераторного ременя в автомобілі перестануть працювати всі вищеназвані вузли, акумулятор розрядиться, про що водієві буде повідомлено на панелі приладу загорянням лампочки акумулятора.

Чому водій чує свист?

При роботі силового агрегату в машині ремінь, нарівні з іншими передавальними пасами, відчуває максимальні навантаження.

Велика частина приводних ременів, встановлених в машині, мають формою у вигляді клина, що забезпечує більше значення сили тертя в тому місці, де деталь контактує зі шківами. Такі елементи навіть носять відповідні назви – клинові ремені.

Зверніть увагу

Ці ж вироби, але мають відразу кілька доріжок, іменованих струмочками, отримали назву поліклинові.

Генераторні ремені можуть бути і з зубами, і без них. Прийнято вважати, що вироби, які мають зуби, володіють великим експлуатаційним терміном, так як рідше зношуються і прослизають.

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимо

Так чому ж лунає свист? У 95% ситуацій прояв протилежного свистячого звуку трапляється завдяки тертю ременя про шків, якщо має місце прослизання. Виходить, коли ремінь нездатний провернути шків, тоді він прослизає. Ця дія супроводжується звуком, що нагадує свист.

Автомобіліст повинен шукати не причину виникнення звуку, а несправності, які викликають прослизання ременя .

Їх може бути кілька:

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимо

  1. Для людей із вадами і, навпаки, дуже тугий натяг ременя генератора. З плином часу ремінь може витягнутися. Головною причиною для цього стає знос і стирання нижньої частини деталі. Від автовласника буде потрібно лише підтягнути місце з’єднання. Однак важливо пам’ятати, що занадто сильно затягувати не потрібно. На самому довгому ділянці у полотна повинен бути хід в діапазоні 8 – 10 міліметрів. Занадто туго натягнутий ремінь може також бути причиною свисту. Не секрет, що надзвичайно жорстке натяг не дає шківів можливості нормально крутиться. Ця ситуація часто виникає в зимовий час. Писк пропадає з того моменту, коли мотор набере робочу температуру, а ремінь прийме колишню форму.
  2. Низька якість або тимчасової знос ременя. Найчастіше зовні на поверхню виробу китайських виробників наноситься не той матеріал, який використовується у виробництві самого ременя. При стиранні верхнього шару ремінь видає писк. Якщо знос занадто великий, то усунути проблему зі свистом ременя не допоможе навіть чергове натяг. Коли на виробі з’явилися тріщини або візуально можна виявити сліди великого руйнування, виправити проблему можна за допомогою заміни. Тягнути з цим питанням не варто, так як такий ремінь може порватися в будь-який момент часу.
  3. Попадання на шків або на ремінь технічної рідини, використовуваної в роботі машини, наприклад, масла, омивайки і навіть простої води Проблеми зі свистом з’являються найчастіше через попадання моторного масла. Ремінь втрачає колишнє зчеплення і прослизає з появою характерного звуку.
  4. Несправність ролика натягу або підшипника генератора. Технічна проблема з підшипником може стати причиною появи неприємного звуку, видаваного навісним ременем. Від власника машини потрібно всього лише замінити підшипник. Даний конструкційний вузол має ще спеціальні ролики натягу. Ця деталь є різновидом підшипників, яка з плином часу може почати підклинювати. Через цієї проблеми порушується хід пасової передачі, ремінь сильно треться об шків. У цій ситуації на ремені виникнуть ознаки сильного зносу. Автовласник повинен оглянути механізм, демонтувати ремінь і виконати перевірку люфту роликів.
  5. Невідповідність осей між шківами. Поява противного свисту може бути пов’язано з Неспіввісність лінії між двома шківами. Шківи повинні бути розташовані строго на одній осі, і навіть незначне значення ухилу може стати причиною свисту.

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимо

Шківів в автомобілі кілька. Перший розташовується на коленвале, а другий на генераторі. При постійній експлуатації автомобіля шківи зношуються. На генераторі встановлюється шків невеликого розміру, на коленвале, навпаки, найбільший.

Велика частина навантаження буде йти саме на маленький шків. Деякі автовиробники виготовляють маленький генераторний шків з не самих міцних матеріалів. Тому знос зубів на цій деталі є справою часу.

Крім того, нерідко трапляються ситуації, коли пошкодження виникають на самій доріжці, наприклад, після удару.

У будь-якому випадку власнику машини потрібно діагностика і заміна пошкоджених деталей.

Вас також зацікавить:

Чому ремінь свистить на холодну?

Проблема свисту на холодну може мати кілька різновидів. Писк або свист з’являється ні до запуску мотора, а через пару хвилин. Дана проблема легко діагностується, так як після набору двигуном робочої температури звук зникає.

Причина нестандартної поведінки ременя також прихована в його прослизанні. Момент, який передається з клонували, недостатній для розкрутки шківа. Є кілька причин такої проблеми:

  1. Неточний підбір підшипникової мастила для генератора. Через ущільнення консистенції мастильної рідини при невисокій температурі на вулиці шків генератора не здатний звично функціонувати, поки силовий агрегат машини не прогріється. При робочій температурі двигуна мастило розморозиться і неприємний звук пропаде. Рішенням проблеми стане придбання автовласником варіанти мастила більш стійкою до перепадів температури за вікном.
  2. Слабке натяг. Ця ситуація ідентична попередньої. Поки мотор не набере необхідну робочу температуру, внаслідок слабкого натягу ремінь не здатний виконувати свої функції на потрібних оборотах і буде прослизати.

Писк генераторного ременя на холодну може бути ознакою серйозних проблем – заклинювання шківа. Ця проблема цілком може бути діагностована своїми силами. Власник автомобіля повинен спробувати провернути зазначену деталь руками. Якщо спроба не приводить до успіху, тоді доведеться або замінити генератор, або відремонтувати зламану деталь.

Як прибрати свист ременя генератора

Для усунення свисту ременя спершу варто визначитися з причинами, які викликають прослизання ременя генератора.

Проблема прослизання супроводжується неприємним свистом, і усувати її необхідно в такому порядку:

  1. Глушиться мотор, відкривається і фіксується капот.
  2. Уважно оглядається ремінь, притому демонтувати його зі шківів не треба. Поверхня деталі повинна бути без надривів, вилізли ниток та інших пошкоджень. У разі виявлення ознак зносу варто замінити деталь.
  3. Обидві сторони ременя генератора не повинні бути вологими, зі слідами бруду, ознаками потрапляння будь-яких технічних рідин, використовуваних в транспортному засобі. Те ж саме і зі шківами.
  4. Перевірити значення натягу деталі, адже найчастіше свист з-під капота криється в слабо натягнутому ремені. Відшукати відомості про потрібному параметрі натягу ременя генератора для будь-якої моделі авто можна в поданій заводської інструкції або в інтернеті.

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимо

Якщо ці дії не увінчалися успіхом, з-під капота все одно доноситься свист, можна завести двигун, і при хорошому освітленні візуально перевірити співвісність розташування шківів.

Явною ознакою порушення співвісності варто назвати момент, коли поліклинові ремінь перескакує між доріжками і сповзає зі шківа.

Слід загострити увагу і на нелінійності під час обертання шківів. Якщо одна з таких деталей при обертанні малює вісімку, з плином часу вона буде або скидати, або рвати ремінь генератора. Наведене поведінка властива шківів з демпфером з гуми. Цей матеріал швидко втрачає колишню еластичність і не виконує покладені на нього обов’язки.

Коли навіть після всіх зазначених дій проблема не зникла, тоді слід шукати рішення або в самому ремені, або в конструкційних елементах, що приводяться у рух. Причина може ховатися від автовласника і в загусла мастилі підшипників або виході їх з ладу. 

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимо

Усунути неприємний звук генераторного ременя на деякий час можна спеціальної автохимией. Наприклад, кондиціонер-натягувач допоможе ненадовго усунути проблему. Повністю викорінити свист автохімія не допоможе, але на якийсь час тишу водій собі забезпечить.

Чому свистить ремінь генератора на холодному двигуні і при навантаженні? Причини і способи усунення проблеми

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимоДеякі несправності автомобіля мають характерний звук, за рахунок якого їх можна діагностувати, а після і усунути. Однією з найвідоміших проблем, яку навіть малодосвідчений водій здатний діагностувати по звуку – це несправність ременя генератора. Існує думка, що якщо свистить ремінь генератора, його необхідно відразу міняти, але це зовсім не так. Є маса причин, чому свистить ремінь генератора, і далеко не завжди неприємний звук з-під капота пов’язаний з дефектами елемента. Перед тим як приступати до заміни ременя генератора, краще діагностувати проблему і, при можливості, усунути її.

Чому свистить ремінь генератора: основні причини

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимоЯкщо розбиратися в технічних особливостях роботи автомобільного двигуна, то можна зрозуміти, що на ремінь генератора покладені не найскладніші завдання. Він необхідний, щоб передавати обертання з колінчастого вала на ротор генератора, тим самим дозволяючи йому виробляти електричну енергію і розподіляти її між споживачами, в тому числі заряджаючи акумулятор. Щоб з’єднати один з одним колінчастий вал і ротор генератора використовується не тільки ремінь, але і шківи, ​​на які безпосередньо він надівається. Найчастіше причину свисту ременя генератора слід шукати саме в шківі.

Як нескладно здогадатися, свист ременя генератора виникає через непередбаченого тертя деталей одна об одну. Якщо конкретизувати проблему, то можна виявити, що основні причини появи свисту ременя генератора наступні:

  • На шків або ремінь генератора потрапили різні рідини: масло, охолоджуюча рідина, бензин або інша;
  • Ремінь надмірно зносився, і навіть його повторне натяг не завжди дозволяє вирішити проблему;
  • Ремінь виконаний з низькоякісних матеріалів. Часто поверхню «китайських» ременів генератора покривається не тим матеріалом, з якого він зроблений всередині. Коли зовнішній шар стирається, починається свист.

Також варто відзначити, що свистіти ремінь може через несправність самого генератора, наприклад, при сильному зносі підшипників. У таких ситуаціях необхідно замінити генератор або відремонтувати його.

Свистить ремінь генератора на холодну

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимоСвист генератора має свої різновиди, і іноді він може з’являтися при старті двигуна, а після пропадати. Найчастіше такі ситуації виникають при низьких температурах, і йдеться, що свистить ремінь генератора на холодну. Таку проблему дуже легко діагностувати – після прогріву двигуна неприємний звук пропадає.

Причиною свисту ременя генератора на холодному двигуні є його прослизання. Рухаючись з колінчастого вала момент недостатній, щоб розкрутити шків генератора, і на це може бути декілька причин:

  • Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимоНевірно підібрана мастило для підшипника генератора. Через ущільнення її консистенції в холодну погоду, шків генератора не зможе прокручуватися належним чином до тих пір, поки двигун не нагріється, що, в свою чергу, «розморозить» мастило, і свист в такій ситуації припиниться. Очевидним рішенням проблеми є заміна мастила на більш стійкий до температури варіант.
  • Ремінь генератора слабо натягнутий. Тут ситуація схожа, поки двигун автомобіля не почне динамічно працювати, погано натягнутий ремінь генератора не зможе «розігнатися» на шківі, і при його прослизанні буде чути свист.

Зверніть увагу, що свистіти ремінь генератора на холодну може при серйозній проблемі генератора – заклинювання шківа. Таку проблему можна діагностувати самостійно, спробувавши прокрутити шків генератора. Якщо він не крутиться взагалі, потрібен серйозний ремонт або заміна генератора.

Свистить ремінь генератора при навантаженні

Якщо ремінь генератора свистить не тільки при старті двигуна, але і при роботі автомобіля, зовсім необов’язково відразу його міняти. Проведіть наступні процедури, які покликані виправити стан справ:

  1. Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимоЗніміть повністю ремінь генератора з автомобіля і огляньте його на ступінь зносу;
  2. Далі переконаєтеся, що ремінь чистий – на ньому немає ніяких автомобільних рідин, оскільки навіть одна крапля масла або антифризу приведуть до його свисту під час роботи;
  3. Перевірте, наскільки добре обертається шків генератора;
  4. Встановіть ремінь назад і переконайтеся, що він натягнутий грамотно;
  5. Спробуйте знову завести двигун і «прослухати» автомобіль на свист.

У більшості випадків свист ременя генератора пов’язаний з поганим натягом ременя.

Рідина для підвищення еластичності ременя генератора

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимоВ автомобільних магазинах можна знайти багато різної «хімії», серед якої є і спеціальний засіб для ременів генераторів. Найчастіше воно виконується у вигляді аерозолю, і його завдання – захистити ремінь від розтріскування і підвищити його еластичність. Подібні засоби дійсно надають сприятливий вплив на ремінь генератора, і в багатьох випадках (при підвищеному зносі або поганому натягу ременя) дозволяють позбутися від його свисту.

Виробники рідин для ременя генератора рекомендують наносити свою продукцію не тільки коли з’являється свист, а й в профілактичних цілях раніше, для збільшення терміну служби елемента. На деяких упаковках з подібною «хімією» позначено, що вона здатна продовжити працездатність ременя генератора в два рази при регулярному використанні.

( 424

Чому свистить ремінь при запуску двигуна на холодну і як усунути поломку

Противний писк вранці під час пуску двигуна чув практично кожен. Пора симфоній зазвичай настає восени і триває до глибокої весни.

Тим часом, джерело лякає вереску шукати довго не доводиться – він знаходиться під капотом в районі розташування навісного обладнання.

Найчастіше воно приводиться в дію ремінною передачею, елементи якої в стані видавати сторонні звуки. Дефект не критичний, але ігнорувати його неприпустимо.

Чому свистить ремінь додаткових агрегатів при запуску двигуна на холодну: ймовірні причини

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимо

Справний ремінний привід працює беззвучно. Поява стороннього шуму – результат прослизання ремінця по шківах.

В результаті тертя клинів про метал спостерігається не тільки акустичний дискомфорт, а й підвищений знос тканинної-гумового виробу.

Варто відзначити, що бракований або несмазанний ролик натяжителя не відтворює свист – він шелестить, причому протягом прогріву мотора або протягом всієї його роботи.

як упевнитися

Що робити в разі, коли пищить ремінь генератора або що робити при свисті здогадатися нескладно – необхідно перевірити натяжку.

Часто ремінна конструкція послаблена внаслідок некваліфікованої допомоги або розтяжки в процесі тривалої експлуатації. Це перше і просте правило при виявленні подібної несправності.

До слова, він єдиний в разі недавньої установки нового вироби.

Втім, не на всіх машинах агрегати пов’язані через генератор. На багатьох автомобілях з ланцюговим приводом ГРМ ремінців може бути і два: один пов’язує установку, що генерує струм, і помпу системи охолодження з двигуном. Другий – насос Гура і компресор кондиціонера з мотором.

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимо

Методика перевірки полягає в додатку додаткового навантаження до ременів за допомогою задіяння максимальної потужності навісного обладнання. Ремінець генератора може запищав на неодружених, якщо одночасно активувати всі електроприлади:

  • Підігрів сидінь.
  • Автомагнітолу.
  • Обігрів бічних дзеркал і заднього скла.
  • Дальнє світло фар.
  • Салонний обігрівач.

Діагностика наявності сторонніх звуків при роботі іншого ременя полягає в активації кліматичної установки при одночасному обертанні рульового колеса. Схема установки ремінних конструкцій може бути і інший – все залежить від конструктивних особливостей силового агрегату.

До відома. Огляд підкапотного простору – кращий метод визначення кількості ремінців.

прічінноследственние чинники

Недостатня натяжка – не єдина причина, по якій свистить ремінь при запуску двигуна на холодну і на гарячу. Сторонній звук здатне видавати також зношене виріб: гумова складова на морозі дубєєт. Недостатня еластичність не дозволяє передавати крутний момент необхідної величини.

Забруднення поліклиновий деталі веде до втрати належних зчіпних властивостей внаслідок швидкого зносу. Критично варто розцінювати наявність на робочій поверхні ремінця масляних плям. Нерідко свист спостерігається кілька секунд після проїзду калюжі. В цьому випадку вживати ніяких дій не потрібно – виріб просохне і вереск піде.

Що робити, якщо свистить ремінь генератора при запуску двигуна на холодну: рекомендації по усуненню

Часто писк з-під капота видається після регламентного обслуговування, в ході якого проводиться заміна всіх видаткових одиниць. Якщо до результатів виконання роботи претензій немає, причиною шуму може бути низька якість пасової конструкції. Як правило з цим стикаються любителі економити. Як і хороша зимова гума, оригінальний ремінець застрахований від затвердіння на морозі.

замінити

Брати на заміну варто тільки ремінь, відповідний для навісного обладнання конкретної моделі транспортного засобу. Застереження менеджерів торгових точок типу «майже такий же» приймати не можна: виріб або не встане, або не натягнеться належним чином.

Розробити загальну методику заміни не вийде – у кожного автомобіля свої нюанси настройки полікліноременной передачі. Тому найкраща рекомендація – ознайомиться з керівництвом по обслуговуванню конкретної машини. Складного в процесі нічого немає – необхідні лише інструменти і вільний час.

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимо

підтягнути

Головна операція в процесі установки нового вироби – натяжка. Вона ж є відповіддю на питання, що робити при писку ременя приводу генератора машини з будь-яким пробігом. Цю процедуру прописують і відносно новим ременів для продовження терміну служби. Однак не завжди виробником надається можливість здійснення цієї дії. Все залежить від конструкції:

  1. Схема з відсутнім натяжним роликом.
  2. Конструкція з автоматичними натяжителями.
  3. Система з налаштуванням натягу ремінця.

Ремені, які не підлягають натяжки

Даною схемою користується Ford. Нещодавно долучилася і Lada.

Поверхневе перевага у вигляді простої установки, що спрощує хід заміни ременя ГРМ на Лада Веста, нівелюється ключовим недоліком – неможливістю натягнути його в далекій дорозі, коли сталося прослизання. Деякі модифікації Гранти оснащені подібною системою, але на них, до того ж, ще й ускладнена процедура монтажу ремінного вироби.

Ручне регулювання

Повністю автономна система набула поширення в основному на автомобілях вітчизняного виробництва. Тут головне – не перетягнути. Для новачків зійде така схема:

  • Натягнути ремінь слабкіше норми, регулювальний ролик не контр.
  • Запустити двигун.
  • Активувати або кондиціонер, або всі споживачі електроенергії (ремінь почне повискувати).
  • Вирощують натягувач до моменту зникнення стороннього звуку.
  • Заглушити двигун.
  • Законтріть ролик.

Після вчинення дій з налаштування натягу перевіряємо беззвучність роботи приводний передачі запуском двигуна. При виявленні короткочасного свисту необхідно трохи підтягнути виріб. Зазвичай коректно встановлений ремінець повертається не більше, ніж на 90 °.

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимо

автоматичне натяг

Краще рішення, що забезпечує належну натяжку протягом усього терміну служби ременя. Він може запищав лише в тому випадку, коли досягнута величина критичного зносу або зіпсований ролик автоматичного натяжителя. Особливість при установці ремінного вироби полягає в розблокуванні пристрою автоматичного натягу, яке здійснюється шляхом відсунення штифта.

Коротко про причини і способи їх усунення

Якщо ремінь почав свистіти при запуску двигуна машини на холодну – це свідчення того, що він прослизає. Необхідний огляд. Перевірити коштує як чистоту і відсутність тріщин, так і рівень натягу. Брудний замаслений ремінець з розтрісканої робочою поверхнею підлягає заміні. Попадання бруду на ремінець викликає швидкий знос не тільки його, а й шківів.

Чисте виріб з запасом по терміну служби ще походить – досить його підтягнути, якщо система дозволяє. Якщо такого немає, то виручить тільки установка нового. Свист з’явився після недавньої заміни – недотягли ремінь. Підтяжка не допомагає – зношені або шківи, ​​або гумотехнічний продукт не є оригінальним. В особливих випадках в писку винен перекошений натягувач.

Чому свистить ремінь генератора і як усунути свист?

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимо

У більшості випадків у появи свисту, писку, скрипу або вереску з-під капота машини причина одна – свистить ремінь генератора, або ремінь ГРМ. На сучасних автомобілях приводний ремінь крім генератора може також обертати шківи гідропідсилювача керма, компресора кондиціонера, помпи системи охолодження двигуна та іншого навісного обладнання.

Причини появи свисту можуть бути різними. Наприклад, свист ременя генератора при вологій погоді може бути викликаний попаданням вологи на ремінь і шківи. А якщо ремінь генератора свистить на холодну, то це може відбуватися через загусла змащення в підшипниках генератора або натяжних роликах.

Свист може з’являтися на якийсь час, а потім пропадати (наприклад, свист ременя генератора при холодному двигуні, під час дощу або при включенні кондиціонера), а може бути постійним. Що робити і з чого почати пошук причини свисту?

Чому свистить ремінь генератора (причини свисту)

Багато автолюбителів вважають, що свист ременя генератора з’являється тільки через його зношеності або провисання, але це не зовсім так. Далеко не завжди можна усунути свист заміною старого ременя на новий або його “підтяжкою”. Найчастіше причини свисту можуть бути неочевидні.

Для того щоб зрозуміти як усунути свист ременя генератора потрібно спочатку розібратися з тим, чому він свистить (пищить, скрипить), і які причини появи цих звуків.

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимо

В процесі роботи ремінь генератора, як і інші приводні ремені автомобіля, піддається тривалим високих навантажень. З його допомогою крутний момент від коленвала двигуна передається до генератора і до решти навісного устаткування.

Більшість приводних ременів в автомобілі мають клиноподібну форму, яка забезпечує більшу силу тертя в місцях контакту зі шківами. Вони так і називаються – клинові ремені. Ті ж ремені, які мають кілька клиновидних доріжок (так званих “струмочків”) називаються – поліклинові.

Клинові ремені бувають з зубами і без. Вважається, що ремені із зубами краще працюють на злам, не ламаються і прослизають рідше.

Ось ми і підійшли до відповіді на головне питання – чому свистить ремінь генератора ? Все дуже просто – в 99% випадків свист з’являється через тертя ременя про шківи і натяжні ролики в результаті прослизання! Тобто, якщо ремінь не може провернути шків генератора або іншого обладнання, то він просто прослизає, видаючи неприємний звук схожий на свист, писк, скрип або вереск.

Тому шукати потрібно не причину свисту, а причини, що викликають прослизання ременя. І основних таких причин може бути п’ять:

  1. Слабке або дуже сильне натяг ременя генератора;
  2. Погана якість або знос ременя;
  3. Попадання бруду, вологи, масла та інших технічних рідин на ремінь і шківи;
  4. Несправний підшипник генератора або натяжної ролика;
  5. Неспіввісність шківів.

Крім того, на появу свисту можуть вплинути і такі чинники, як вологість і температура повітря навколишнього середовища, технічний стан генератора, кондиціонера, гідропідсилювача керма і іншого устаткування, що приводиться в рух від ременя генератора.

Як усунути свист ременя генератора

Позбутися від свисту ременя генератора можна, усунувши причини, що викликають його прослизання на шківах.

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимо

При появі ознак прослизання ременя, що супроводжується неприємним свистом, пропонуємо усувати його в наступному порядку:

  • Заглушіть двигун, відкрийте і зафіксуйте капот, щоб уникнути його самовільного закривання;
  • Уважно огляньте ремінь генератора, не знімаючи з машини. На його поверхні не повинно бути надривів, що стирчать ниток і інших видимих ​​пошкоджень. При їх виявленні ремінь підлягає заміні на новий.
  • І внутрішня, і зовнішня сторона ременя повинні бути сухими і чистими, без слідів бруду, масла та інших технічних рідин автомобіля. Це ж стосується і шківів.
  • Перевірте ступінь натягу ременя – в більшості випадків причиною появи свисту з-під капота є саме слабке натяг ременя генератора. Про те, як правильно перевіряти ступінь натягу ременя генератора ми писали тут.
  • При необхідності відрегулюйте натяг ременя. Хороша відео-інструкція по регулюванню ременя генератора є внизу цієї сторінки.
  • Якщо все вищеперелічене не допомогло і ремінь генератора продовжує противно пищати, тоді при заведеному двигуні і хорошому освітленні уважно огляньте лінію шківів на співвісність.

Непрямим ознакою несоосности шківів є перескакування поліклинового ременя з доріжки на доріжку і його сповзання зі шківа.

  • Зверніть увагу на лінійність обертання шківів – якщо який-небудь шків обертається “вісімкою”, то він буде рвати і скидати з себе ремінь. Найчастіше так поводяться шківи з гумовим демпфером, який з часом втрачає еластичність і перестає виконувати свої функції.

І так, якщо ремінь генератора свистіти не перестав, але при цьому він цілий, чистий, добре натягнутий, шківи обертаються рівно і плавно, то ситуацію можна спробувати виправити ще одним методом:

  1. Зніміть ремінь генератора і ще раз ретельно огляньте його на предмет пошкоджень і забруднень. Якщо ремінь цілий, тоді потрібно почистити його поверхню з внутрішньої і зовнішньої сторони (можна з допомогою бензину або гасу), якщо будуть виявлені пошкодження – купуйте новий ремінь.
  2. При знятому ремені генератора гарненько почистіть шківи від бруду і пилу. Найкраще це робити за допомогою металевої щітки. Можна також застосовувати бензин або гас.
  3. На чисті шківи надіньте чистий ремінь і відрегулюйте його натяг. Після цього свист ременя генератора повинен зникнути.

Якщо все вищеперелічене не допомогло і свист ременя нікуди не подівся, значить, проблема криється або в якості самого ременя, або в обладнанні, яке наводиться в русі від нього: натяжних роликах, генераторі, насосі гідропідсилювача керма, компресорі кондиціонера і т.д. Можливо просто загусла змащення в підшипниках або вони вийшли з ладу, а може причина куди більш серйозна, тому в даному випадку краще буде звернутися за допомогою до фахівців автосервісу.

Тимчасово свист можна спробувати усунути за допомогою спеціальної автохімії, так званих кондиціонерів-натяжителей для приводних ременів. Проблему це, звичайно ж, не вирішить, але свист на якийсь час пропаде.

Відео-інструкція по регулюванню ременя генератора на Рено Логан і Лада Ларгус

Чому свистить ремінь генератора на холодну і що робити в таких випадках

Свист ременя генератора при холодному двигуні – поширене явище при експлуатації автомобілів навіть з невеликим пробігом.

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимо

Чому він виникає, наскільки небезпечний, як його усунути без проведення заміни самого ременя і натяжителя, ніж його змастити щоб не свистів розбираємося в даній статті.

Призначення і види

Основне призначення ременя генератора відповідно до назви – передача обертального руху від коленвала двигуна генератора для забезпечення зарядки автомобільного акумулятора, роботи електричної системи автомобіля в цілому.

У більшості автомобілів призначення ще ширше. Іноді він здійснює обертання помпи (водяного насоса), муфти компресора кондиціонера, насоса гідропідсилювача, інших обертових механізмів автомобіля.

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимо

рис.1

Чому у всіх автомобілях для передачі обертального руху від коленвала до генератора вибрана саме ремінна передача, якщо є більш надійні і довговічні, наприклад, зубчаста?

Ремінна передача має кілька суттєвих переваг:

  • простота;
  • можливість виконання кінематичних зв’язків на великі відстані;
  • мабуть, основна перевага – захисні функції.

Захисна функція пасової передачі полягає в тому, що при заклинювання генератора (компресора, гідропідсилювача, помпи) потужний момент руху клонували двигуна не зруйнує генератор і інші вузли. Ремінь забезпечує прослизання. На худий кінець, він просто порветься, але інші вузли залишаться зруйнованими.

До ременів генератора ставляться такі вимоги:

  • надійність (термін служби зазвичай не менше 30.000 км);
  • еластичність, здатність зберігати силу натягу при перепадах температури, вологості протягом усього терміну експлуатації;
  • хороші антиковзні властивості;
  • стійкість до впливу агресивних засобів.

Для того, щоб забезпечити ці високі вимоги, виробники використовують різні види і технології виробництва ременів генератора:

  • клинові – для забезпечення більшої площі зіткнення зі шківом, бічний стійкості до зісковзуванню;
  • поліклинові – для множення властивостей клинових ременів;
  • зубчасті поліклинові – для збільшення гнучкості клинових ременів;
  • ткане покриття неробочий зони – для збільшення терміну експлуатації.

Сучасний ремінь генератора від офіційного виробника – високотехнологічний виріб із застосуванням якісних матеріалів. Однак, яким би якісним він не був, в процесі експлуатації він зношується, збільшуються його лінійні розміри .

Під час роботи двигуна в підкапотному просторі його робоча температура може змінюватися в діапазоні від – 30 до + 100 градусів. Це також викликає зміна геометричних розмірів ременя генератора. Для підтримки зусиль натягу на постійному рівні застосовують регулятори натягу.

В автомобілях 80-х років регулювання натягу часто вироблялося зміною геометричного положення генератора. У цьому випадку одна сторона генератора закріплювалася стаціонарно. Друге кріплення мало паз.

Відео – чому свистить ремінь генератора на холодну і як вирішити проблему:

У разі ослаблення натягу, друге кріплення послаблювалося, за допомогою пристосування переміщався генератор, підтягуючи ремінь генератора, далі болт кріплення затискався знову. Трохи незручно, зате ніяких додаткових роликів, тяг та інших вузлів.

В даний час застосовують натяжители трьох видів:

  • ролик з ексцентриком (послаблюється центральний болт, обертається болт ексцентрика для необхідного натягу, затискається центральний болт);
  • ролик з гвинтовою тягою (не вимагає наявності двох ключів, регулювання натягу простіше, хоча сама конструкція менш надійна);
  • динамічні натяжители (самоадаптіруемие, не вимагають регулювання в процесі експлуатації).

Є моделі автомобілів, в яких взагалі немає елементів регулювання зусилля натягу ременя генератора. У цьому випадку особливо важливо вибирати виріб від рекомендованого виробника згідно керівництву по експлуатації.

Чому свистить ремінь генератора на холодну

Механічна причина свисту одна – тертя. Прикладів звуків в автомобілі, викликаних тертям безліч. Це скрип гальм, звук зношених підшипників, шум тертьових елементів кузова.

Але такого яскравого і знайомого всім автолюбителям звуку, як свист ременя генератора, в авто більше немає. Чому саме свист?

По-перше, виходячи з матеріалів, що труться: гума об метал. Якщо потерти гумою об скло, звук буде ще більш неприємний.

важливо

По-друге, частота звуку залежить швидкості деталей, що труться. Звук виходить високочастотним (свистячим), так як швидкість руху ременя щодо пробуксовує шківів велика.

Всім відомий факт, що при збільшенні оборотів двигуна частота свисту збільшується. З подальшим збільшенням оборотів двигуна свист може припинитися взагалі. І автолюбителі заспокоюються: свист пройшов.

А ось і ні! У багатьох випадках свист триває, але вже в діапазоні ультразвуку, який людське вухо не чує. Але для вузлів автомобіля він шкідливий подвійно. Тому дуже важливо встановити джерело звуку і його технічну причину.

Технічними причинами свисту ременя генератора можуть бути:

  • недостатнє натяг внаслідок його зносу і, як наслідок, пробуксовування;
  • порушення структури матеріалу (неякісний виріб);
  • попадання в області тертя сторонніх матеріалів (масло, тосол, вода, інші рідини);
  • порушення геометричної співвісності, перекіс шківів;
  • ослаблення кріплення шківів (це особливо небезпечно);
  • знос підшипника генератора;
  • пріклініваніе генератора, помпи, гідропідсилювача (такі проблеми зазвичай проявляються, якщо на холостих обертах він не свистить, звук з’являється при їх збільшенні або русі на швидкості).

При появі такого свисту необхідно точно встановити технічну причину і негайно її усунути.

Свистить ремінь генератора – що робити в такому випадку

Метод усунення свисту ременя генератора безпосередньо залежить від технічних причин його появи.

Перевірка натягу

Щоб перевірити натяг ременя генератора зазвичай виробляють тиск Р на ділянку посередині найдовшого пробігу (див. Рис. 1). Величина осідання h повинна становити від 5 до 10 міліметрів.

Сильне натяг (менше 5 міліметрів) призводить до швидкого зносу ременя, підшипників або втулок генератора. Слабка натяжка призводить до пробуксовування і свисту, може викликати неповну зарядку акумулятора, інші проблеми в роботі електрообладнання.

Усунути цю проблему можна регулюванням натяжителя. Якщо меж регулювання недостатньо, ремінь генератора слід міняти.

Відео – свист через перекіс натяжителя:

Щоб перевірити структуру робочої зони вироби, необхідно забезпечити гарне освітлення і доступ до гумової поверхні. Іноді досвідчені фахівці натирають поверхню ременя дрібному, тоді мікротріщини будуть більш помітні.

Перевіряють також тканинну основу неробочий поверхні. Якщо є її пошкодження, обриви, відколи на робочій поверхні, глибокі мікротріщини, такий виріб необхідно міняти.

Чим змастити ремінь генератора, щоб не свистів

  • На ринку є ряд спеціальних засобів автохімії, які можуть допомогти у вирішенні даної проблеми.
  • Відео – кондиціонер і натягувач приводних ременів Hi-Gear:

Попадання сторонніх рідин, особливо, масла, – найбільш часта причина свисту працездатного ременя генератора.

Є перевірений спосіб ремонту – змочування ременя спиртом або, на крайній випадок, неактивним розчинником, змішаними з водою в пропорції 1 до 2 (для забезпечення пожежної безпеки).  Ні в якому разі не чистим бензином (!).

Потім можна дати трохи (хвилину – дві) попрацювати двигуну, щоб розчинник змастив шківи і ролики, так як саме вони можуть бути джерелами потрапляння масла. Потім слід знайти джерело потрапляння масла і усунути проблему.

Перевірка шківів

Перекіс шківів можливий після ДТП або проведення ремонту вузлів автомобіля. У генераторі шків може зміститися в результаті зносу втулки ротора. В такому випадку необхідний ремонт генератора.

Визначити перекіс можна візуально, розташувавши погляд вздовж напрямку руху пасової передачі.

Якість кріплення шківів слід перевіряти відразу після проведення регламентних або ремонтних робіт будь-яких вузлів, що беруть участь в обертальному русі ременя генератора.

Перевірка зношування підшипників

Знос підшипників генератора або помпи, гідропідсилювача, роликів може викликати пріклініваніе цих вузлів і викликати свист. Іноді за свист ременя приймають звук зношеного підшипника помпи, викликаний протіканням сальника.

Це можна визначити по підтікання антифризу в районі помпи. Перевірити підклинювання підшипників можна тільки, знявши ремінь. Далі перевіряють «легкість» обертання всіх шківів і роликів (за винятком клонували).

Заклинювання генератора також можливо, але про цю проблему можна дізнатися і з палаючої лампочці АКБ на приладовій панелі. До речі таке оприлюднення, може бути і при пробуксовуванні ременя.

Кілька порад щодо збільшення його терміну служби

  • до і після тривалої стоянки, особливо в теплу пору року можна трохи «розм’якшити» робочу зону ременя, змастивши його спеціальним засобом автохімії (наприклад, використовуючи кондиціонер і натягувач приводних ременів Hi-Gear) або в крайньому випадку розчином бензин-вода в пропорції 1: 2, це допоможе запобігання розтріскування;
  • захищайте ремінь під час регламентних робіт, стежте щоб поблизу нього не перебувала електропроводка, хомути, ганчір’я;
  • після тривалого руху по курній дорозі продміть компресором область обертання ременя генератора;
  • перевіряйте ступінь його натягу на початку кожного сезону: літо, осінь і далі;
  • в сильні морози обов’язково перевірте натяг, тому що зайве натяг може привести до його вже ніколи не повернеться розтягування і передчасного виходу з ладу;
  • якщо ви ставите автомобіль на зимову сплячку, звільніть натяг на період зимівлі.

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимоЯкі основні ознаки несправності ДПКВ і як його перевірити на працездатність.

Дивіться як працює датчик температури охолоджуючої рідини і на що він впливає.

Що таке лямбда-зонд https://voditeliauto.ru/poleznaya-informaciya/to-i-remont/datchik-kisloroda-priznaki-neispravnosti.html і його принцип роботи.

Відео – як можна усунути свист ременя генератора при холодному двигуні:

Може зацікавити:

Чому свистить ремінь генератора: причини і способи усунення

Вітаю вас друзі на сайті ремонт автомобілів своїми руками. Власники автомобілів ВАЗ часто стикаються з ситуацією, коли при запуску двигуна чути свист ременя генератора.

Чому свистить ремінь генератора при навантаженні і на холодну?  Дратує?  поправимо

У такій ситуації більшість новачків бачать тільки один вихід – заміну нібито зношеного елементу. Насправді ж не варто приймати необдумані рішення.

Світ може бути викликаний цілим рядом причин, які можна усунути своїми руками і з мінімальними витратами.

Особливості і можливі причини свисту ременя генератора

Щоб «вилікувати» проблему, ви повинні чітко розуміти тонкощі роботи генератора і ймовірні причини несправності. Так само прочитайте статтю, як перевірити діодний міст генератора.

Основне призначення генератора – харчування електроустаткування автомобіля. Але як забезпечується постійне обертання ротора?

На колінчастому валі двигуна і валу генератора є спеціальні шківи, ​​на яких і натягнутий ремінь. Після запуску двигуна колінвал починає обертатися, приводячи в дію ротор генератора.

Порада

Поява писку обумовлено підвищеним тертям ременя про шків генератора (колінчастого валу) або звичайним проскальзиваніем.

При цьому на практиці причини писку і свисту можуть бути наступні:

  • Підвищений знос ременя. Іноді не рятує навіть додатково натяг.
  • Попадання на шків генератора (коленвала) або безпосередньо ремінь різних рідин (тосола, масла і так далі).
  • Низька якість ременя.
  • Знос підшипника в генераторі.

Ця несправність найчастіше проявляється при підвищених навантаженнях. Підшипник може видавати свист або гриміти. У такій ситуації може виручити тільки заміна своїми руками або на СТО.

Діагностика та усунення свисту ременя генератора

У машині свистить ремінь генератора? – Не піддавайтеся паніці. Перше, що потрібно зробити – провести невелику діагностику. Огляньте ремінь на факт явних пошкоджень.

Перевірте, чи добре він натягнутий, чи немає явного зміщення лінії шківів. Особливу увагу приділіть поверхні ременя – на ній не повинно бути ніяких рідин.

Після огляду, ви зможете зробити попередні висновки і прийняти рішення щодо подальшого ремонту:

Якщо ремінь візуально пошкоджений, на поверхні є серйозні тріщини, а краю пошарпані, то без заміни ременя вже не обійтися. При цьому купуйте тільки оригінальні деталі для своєї моделі ВАЗ.

В іншому випадку вже через пару тисяч кілометрів ви знову зіткнетеся з цією проблемою. До слова, неякісні китайські підробки часто «свистять» відразу після установки.

На ремені видно явні забруднення (масло, тосол)? – Акуратно очистіть ремінь від зайвих забруднень (якщо це можливо). Якщо бруд в’ївся в виріб і чистка не дає видимих ​​результатів, то ремінь генератора краще замінити.

Якщо зовні проблем не виявлено, переходите до механічної частини. Перевірте натяг. Для цього натисніть на ремінь в середній точці між шківами колінчастого вала і генератора.

Зверніть увагу

Оптимальний рівень прогину – близько 6-8 мм. Якщо цей параметр виявився більше або менше, без регулювання не обійтися.

Відразу відзначимо, що для кожної моделі ВАЗ процес налаштування може трохи відрізнятися. Ми розглянемо загальний випадок.

Підготуйте Трещеточний рукоятку, накидний ключ на «19», глибоку головку на «17», а також запасіться 15-20 хвилинами особистого часу.

Послідовність підтяжки ременя генератора

Ключем на «17» злегка відкрутіть верхню кріпильну гайку, що сполучає генератор з кронштейном.

Відпустіть гайку кріплення в нижній частині (досить відкрутити її на кілька оборотів).

Якщо треба послабити ремінь, візьміться за генератор і потягніть його на себе (якщо потрібно підтягнути ремінь – від себе). Після чого необхідно затягнути гайки і провести перевірку роботи генератора.

Перед запуском двигуна включите кілька основних споживачів, наприклад, піч, дальнє світло і обігрів. Якщо свист пропав, а рівень зарядки залишається на нормальному рівні, то роботу можна вважати успішною.

При цьому пам’ятайте, що перетяжка також неприпустима (це може привести до підвищеного зносу шківів і ременя).

Якщо необхідна заміна, то послідовність дій аналогічна. Послаблення робіть доти, поки ремінь не зніметься з шківів. Не забудьте прочитати статтю про заміну ременя ГРМ.

Бувають ситуації, коли ремінь генератора свистить час від часу, наприклад, при зниженні температури або підвищенні вологості на вулиці.

важливо

В цьому випадку можна скористатися спеціальними присадками (продаються в стандартних балончиках). Спосіб застосування досить простий.

Необхідно розпорошити склад на внутрішню частину ременя і шківи. Вартість таких виробів – від 500 до 1500 рублів.

Якщо на вашому авто пищить ремінь генератора, то не варто відразу ж мчати на СТО і виробляти дорогий ремонт.

У більшості випадків проблема вирішується набагато простіше і за кілька хвилин. І тепер ви знаєте, як це робиться. Удачі на дорогах і звичайно ж без поломок.

( 4

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…