Призначення вентилятора в системі охолодження двигуна цілком зрозуміло навіть людині, яка не має абсолютно ніяких знань про автомеханіка або роботі вузлів автомобіля. Вентилятор необхідний для того, щоб охолоджувати двигун, коли він нагрівається до певної температури.

Більш обізнані в автомобільній тематиці знають, що робота вентилятора контролюється спеціальним датчиком, який фіксує температуру охолоджуючої рідини в радіаторі автомобіля.

Коли рідина нагрівається до певної температури (зазвичай не більше 100-105 градусів Цельсія), включається вентилятор, який і охолоджує радіатор. Однак в сучасних автомобілях механізм включення вентилятора дещо інший.

Зверніть увагу

Датчик пов’язаний не безпосередньо з вентилятором, а з бортовим комп’ютером, а саме, з обчислювальною системою, яка контролює роботу двигуна.

Однак включення вентилятора лише при нагріванні охолоджуючої рідини в радіаторі – нормальна робота системи. Часто трапляється так, що при включенні запалювання включається вентилятор охолодження, незалежно від температури двигуна.

Часом вентилятор включається не тільки на гарячому двигуні, але і на холодному і в зимовий час. Мало того, що звук працюючого вентилятора сам по собі трохи дратує, так ще й постійна робота вентилятора охолодження призводить до неполадок в роботі двигуна.

Наприклад, двигун стає набагато складніше прогріти, що призводить до надмірно швидкого зносу агрегатів, що входять до складу автомобіля.

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Якщо при включенні запалювання включається вентилятор охолодження, слід звернути увагу на ряд причин, що найбільш часто викликають подібне явище. Якщо автомобіль оснащений бортовим комп’ютером, спробуйте провести комп’ютерну діагностику автомобіля, в більшості випадків коди помилки безпосередньо вказують на несправність.

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Варто відзначити, що в багатьох автомобілях програмні збої, що викликають помилку системи охолодження, змушують вентилятор крутиться весь час. Таким чином, двигун захищається від перегріву, який призводить до набагато більш серйозних наслідків, ніж його довга робота при низьких температурах.

Діагностика та поширені причини неполадок системи охолодження

Сама собою будь-яка помилка бортового комп’ютера, пов’язана з системою охолодження не усунеться, усунувши несправність, скиньте помилки з бортового комп’ютера, від’єднавши клеми живлення з акумуляторної батареї приблизно на 10-15 секунд.

Замикання контактів

Однією з основних за поширеністю причин даної поломки, є банальне замикання контактів датчика температури охолоджуючої рідини.

У такому випадку при включенні запалювання включається вентилятор охолодження, так як на вентилятор через замикання весь час подається електричний струм.

Наслідком від подібної несправності може бути, хіба що, прискорена розрядка автомобільного акумулятора.

Рекомендуємо почитати статтю на тему: як продовжити життя акумулятора автомобіля. У цій статті йдеться про причини короткого життя АКБ, як її, власне, продовжити, а також основних ознаках несправності акумуляторних батарей.

Для діагностики цієї несправності вам слід від’єднати датчик і за допомогою омметра виміряти опір на його контактах. Якщо датчик працює нормально, то опір буде вкрай високим (в показаннях одні дев’ятки, що є аналогом “нескінченного” опору). Якщо опір низьке, то контакти замкнуті, датчик необхідно замінити.

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Також до подібних ознак відноситься замикання клем вентилятора на масу, в такому випадку він також буде працювати постійно, як тільки буде включено запалювання. Так як напруга подається безпосередньо від акумулятора.

Мала кількість антифризу

Ще одна банальна проблема – це занадто маленька кількість охолоджуючої рідини. Саме на її температуру реагує ДТОЖ. При малій кількості антифризу розігрів рідини відбувається набагато швидше, ніж прогрів самого двигуна, в результаті вентилятор включається занадто рано. Долийте рідину до необхідного рівня і про всяк випадок перевірте, чи немає течі в системі охолодження.

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Термостат і його датчики

На деяких сучасних машинах система охолодження комплектується термостатами з датчиками, які регулюють роботу системи охолодження більш ефективно. Однак така конструкція складніша за своєю структурою, ніж звичайна, і через свою складність схильна до різних неполадок.

Якщо порушується робота конкретного датчика, який пов’язаний з термостатом. Або система управління охолодженням не отримує даних від датчиків термостата, то як правило “йде на захист”, включаючи вентилятор на постійну роботу. Перевірка цих датчиків, в принципі, схожа з перевіркою контактів звичайного ДТОЖ.

Заміряємо опір, і якщо воно низьке, то датчик слід поміняти.

окислення контактів

Варто відзначити, що ЕБУ також може “йти в захист” і в випадках, коли управління вентилятором здійснюється через сам бортовий комп’ютер. Причиною цього можуть бути проблеми з контактами.

Як правило, контакти з часом мають властивість окислюватися, що сильно ускладнює передачу сигналів від датчиків до ЕБУ.

А якщо необхідний сигнал зовсім не проходить, то в цьому випадку блок керування примусово вмикає вентилятор охолодження, незалежно від температури двигуна.

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Для усунення необхідно лише прочистити контакти і покрити їх ізолюючої мастилом, щоб не допустити поширення корозії. До речі таку процедуру рекомендується проводити 2 рази на рік, щоб уникнути неприємних ситуацій в самий невідповідний момент.

Дивимося відео, причина періодичного включення вентилятора на холодному двигуні (автомобіль Мазда 6):

Неполадки в системі кондиціонування

На деяких автомобілях радіатор кондиціонера безпосередньо пов’язаний з системою охолодження двигуна. І коли відбувається засмічення радіатора системи кондиціонування, порушується робота відразу двох систем. Хоч включення вентилятора в цьому випадку відбувається не відразу, проте дана проблема може привести до куди більш серйозних наслідків, в тому числі – перегрів двигуна.

Для виправлення необхідна чистка радіатора, а найкраще відразу двох. Для більш продуктивної роботи цих двох взаємопов’язаних систем.

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Це все що ми хотіли сказати з даного питання. По суті, це не найстрашніша несправність, однак при тривалому ігноруванні загрожує певними наслідками.

Тому затягувати з ремонтом також не варто, і якщо при включенні запалювання включається вентилятор охолодження двигуна, рекомендується ретельно перевірити систему охолодження на наявність неполадок і незабаром виправити поломку.

Що потрібно зробити при включенні вентилятора охолодження на холодному моторі

Часом автовласники стикаються з такою ситуацією, коли вентилятор системи охолодження вмикається і починає працювати при холодному двигуні. Хоча при нормальних умовах функціонування цього елемента він зобов’язаний активуватися тільки тоді, коли температура ДВС досягає певних значень.

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Існує досить багато причин виникнення подібної ситуації на сучасних автомобілях. Деякі з них здатні привести до серйозних негативних наслідків, якщо вчасно не вжити заходів щодо усунення причин і провокуючих чинників.

Щоб розібратися в ситуації, потрібно дізнатися про причини включення вентилятора, розібратися в його роботі і відшукати оптимальні методи вирішення проблеми.

діагностика

Перш ніж намагатися визначити, чому можуть включатися вентилятори системи охолодження на холодному двигуні в автомобілях, рекомендується зрозуміти суть роботи цього вузла.

Включення вентилятора відбувається за рахунок роботи спеціального датчика, який активує обертання лопатей. Розташовується цей контролер в нижній частині радіатора охолодження.

Є деякі сучасні автомобілі, що за запуск відповідає блок управління мотора, хоча це швидше виняток і виключення і правил.

важливо

Коли рідина охолодження (ОЖ) досягає необхідної температури, яка зазвичай знаходиться в межах 100-105 градусів Цельсія, датчик замикає електроланцюг, і це дозволяє включати в роботу вентилятор. Він починає обдувати радіатор. Тим самим досягається кращий ефект охолодження, оскільки поєднується повітряна і рідинна система.

При цьому бувають ситуації, коли двигун ще абсолютно холодний, ніяке додаткове охолодження йому не потрібно, але вентилятор все одно включається в роботу. Це не є нормальним станом. Потрібно шукати причину такої поведінки системи охолодження, і усувати виниклі несправності.

Якщо продовжити ігнорувати постійно працюючий вентилятор, спочатку простий дискомфорт зміниться більш серйозними неполадками. Але тут важливо відзначити, що постійна робота лопатей не так небезпечна, як повна відмова пристрою. Хоча цей факт зовсім не є причиною нічого не робити.

Все починається з діагностики. Найбільш простими і зручними в цьому плані є інжекторні двигуни. Щоб виявити несправність, досить провести комп’ютерну діагностику. Це роблять як в умовах автосервісу, так і в гаражі своїми руками.

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Підключення до електронного керуючому блоку дає можливість отримати коди помилок, які не складно розшифрувати і зрозуміти справжні причини такої поведінки вентилятора системи охолодження.

Бувають ситуації, коли ЕБУ фіксує несправність в охолоджувальній системі, і змушує вентилятор крутиться постійно, навіть коли мотор холодний. Це свого роду захисна функція, спрямована на запобігання можливого перегріву ДВС.

Тому при виявленні помилок і після усунення несправностей обов’язково робиться скидання. Щоб стерти помилки, слід заглянути в інструкцію з експлуатації до вашого авто. На деяких машинах досить зняти клему з АКБ, і помилки зітруться.

На інших же автомобілях помилки стираються за допомогою підключається діагностичного обладнання.

Якщо варіант з комп’ютерною діагностикою вам не підходить або її неможливо застосувати з тих чи інших причин, доведеться методом виключення перевіряти всі потенційні джерела неприємностей.

поширені несправності

Оскільки вентилятор крутиться, його потрібно змусити зупинитися і включатися тільки тоді, коли в цьому буде реальна необхідність.

Є кілька основних причин, чому можуть включатися вентилятори системи охолодження на холодному двигуні. Пов’язано це з:

  • датчиком включення;
  • рідиною охолодження;
  • масою;
  • термостатом;
  • температурним датчиком;
  • контактами;
  • кондиціонером.

Кожен з пунктів може виявитися причиною того, чому при холодному двигуні спрацьовує і починає обертатися вентилятор.

датчик включення

Однією з найбільш поширених причин, чому на холодному двигуні працює вентилятор, є замикання контролера, тобто датчика.

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Досить часто відбувається так, що запуск вентилятора відбувається разом з включенням запалювання. Якщо подібне виникає одночасно, ймовірно сталося замикання контактів на контролері. В результаті обдування працює постійно.

Хоча поломка найпоширеніша, вона ж найбільш нешкідлива і безпечна. Найгіршим наслідком подібного явища вважається повний розряд акумуляторної батареї. Це станеться, якщо на час залишити запалювання включеним.

Щоб перевірити, чи винувато замикання чи ні, буде потрібно за допомогою мультиметра перевірити опір, приклавши щупи до висновків. Коли датчик справний, мультиметр показує нескінченне опір, тобто відображає на дисплеї відповідне значення.

Якщо ж ви бачите, що опір менше, то контакти напевно замкнуло. Буде потрібно заміна контролера. Подібна несправність відображається окремим кодом при проведенні комп’ютерної діагностики.

рідина охолодження

Часом немає необхідності шукати всілякі причини, чому раптом вентилятор охолодження на холодному двигуні вмикається. Досвідчені автомобілісти радять почати з банальної перевірки охолоджуючої рідини.

Справа все в тому, що досить часто датчик реагує шляхом активації вентилятора на дефіцит охолоджуючої рідини в системі. Та кількість антифризу, яке є, занадто швидко нагрівається, що і призводить до запуску вентилятора при ще холодному моторі.

Тому не так вже й рідко причиною подібної несправності виступає банальна неуважність автовласника. Деякі водії просто забувають, що потрібно контролювати рівень рідини і періодично підливати свіжий антифриз в розширювальний бачок.

Вона буде поступово випаровуватися, тому запаси необхідно поповнювати. При напівпорожньому радіаторі дійсно датчик почне реагувати відповідним чином.

Щоб охолодити мотор, він буде підключати в роботу повітряне охолодження, що реалізовується за допомогою вентилятора.

Через дефіцит рідини охолодження її нагрівання відбувається швидше, ніж при повністю заповненій системі. І показники температури ОЖ не збігаються з температурою двигуна. У підсумку виходить так, що мотор тільки запустили, він ще не прогрілося, а вентилятор вже у всю обертає свої лопаті через високу температуру швидко Прогрівшись рідини.

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Вирішити проблему гранично просто. Долийте в розширювальний бачок відсутню кількість антифризу. Також додатково може знадобитися прокачування системи, якщо всередині неї утворилися повітряні пробки.

маса

Ще одним потенційним винуватцем у виникненні подібної ситуації з вентилятором системи охолодження виступає замикання на масу.

Причин такого явища досить багато. Але найчастіше пояснюється це тим, що провід маси просто погано прикрутили до кузова автомобіля. Через це вентилятор виявляється безпосередньо підключений до акумуляторної батареї, що і провокує його постійне обертання.

Ситуація здається банальною, але ось наслідки подібної недоробки досить серйозні. Машини може просто загорітися. Таке можливо при сильному замиканні і перегрів проводки.

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Щоб усунути несправність, необхідно перевірити всі з’єднання, що мають відношення до датчика внизу радіатора. Переконайтеся в цілісності всіх проводів і наявності якісної ізоляції на них. Також міцно з’єднайте проводку. При необхідності використовуйте додатковий шар ізоляції, або ж замініть повністю дроти в разі їх сильного зносу або пошкодження.

Проблеми з термостатом

На сучасних автотранспортних засобах зустрічаються термостати, доповнені датчиками. Така комбінація пристроїв дає можливість збільшити ефективність управління системою охолодження двигуна. Але у цього рішення є і деякі слабкі сторони.

Періодично датчик термостата перестає працювати, через що починає постійно обертатися вентилятор повітряної системи охолодження. Причина такого явища гранично проста. ЕБУ не отримує від термостата ніяких сигналів, оскільки за них відповідає спеціальний датчик.

В результаті електроніка переводить його в роботу в умовах аварійного режиму. Для перестраховки ЕБУ запускає вентилятор, щоб не допустити перегріву двигуна.

Порада

Якщо виникає подібна несправність, вентилятор буде крутитися до тих пір, поки датчику не повернуть його працездатність.

Перевірка датчика не повинна викликати ніяких особливих проблем у автовласника. Це фактично звичайний температурний контролер. При справному стані він показує нескінченне опір, коли двигун холодний.

В інших випадках параметри опору становить 100-500 Ом. Якщо перевірка мультиметром показує відхилення від зазначених показників, потрібно замінити контролер.

Це досить дешевий расходник, тому витрачати на ремонт багато грошей не доведеться.

додатковий датчик

Тут мова йде про датчик температури повітря. Він використовується на деяких автомобілях як додатковий контролер, який регулює температурні показники зустрічних потоків повітря. Фактично цей пристрій контролює і повідомляє про температуру повітря з навколишнього середовища, який по воздуховодам надходить зовні автомобіля.

Якщо повітря занадто гарячий, що актуально в період спекотних літніх днів, з його допомогою охолоджувати радіатор і двигун вже не виходить, оскільки він сам по собі має надмірно високу температуру.

Коли датчик фіксує температурні показники вище, ніж в ньому запрограмовані, передається сигнал про необхідність включення в роботу вентилятора.

Це направлено на те, щоб збільшити ефективність і якість охолодження двигуна.

Найчастіше подібна схема з використанням датчика для вимірювання температури зовнішнього повітря, що надходить на охолодження, використовується на іномарках з сендвіч-радіаторами. Це спеціальні тришарові конструкції.

Якщо цей датчик присутній, то напевно влітку в найбільш спекотні дні вентилятор буде постійно обертатися і допомагати охолоджувати силовий агрегат. Це вважається нормальним явищем. На таких машинах відключати цей датчик не рекомендується, оскільки ви своїми руками можете спровокувати перегрів мотора з усіма витікаючими наслідками.

Контакти

Якщо вентилятор управляється на автомобілі через електронний блок, не варто виключати виникнення проблем з окисленням контактів. Через це порушується їх з’єднання, сигнали не передаються на керуючий блок.

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Через це ЕБУ сприймає відсутність сигналів як поломку, і переводить систему охолодження в аварійний режим функціонування. Проявляється це у вигляді активації вентилятора і деяких змін в роботі інших систем.

Щоб не провокувати окислення контактів, досвідчені автомобілісти і майстри по ремонту радять двічі протягом року очищати їх. Робити це краще на початку весни і осені.

Якщо ви раптом виявили, що вентилятор почав обертатися відразу після запуску запалювання, хоча мотор ще зовсім холодний, для початку спробуйте очистити контакти. Додатково рекомендується скористатися спеціальним мастилом для контактів. Це продовжить термін служби і захистить від окислювальних процесів.

кондиціонер

Дивно, але часом в роботі вентилятора при холодному моторі винна система охолодження салону.

На деяких автомобілях кондиціонер багато в чому об’єднаний з охолоджувальною системою двигуна, і має ряд загальних компонентів. Через засмічення радіатора в самому кондиціонері активується робота вентилятора. Щоб позбутися від подібної несправності, радіатор потрібно промити.

Оскільки мова йде про використання двох радіаторів (двигуна і кондиціонера), то буде правильно промити обидві конструкції. В результаті спарена система зможе працювати правильно і ефективно.

Зверніть увагу

Тут важливо розуміти, що нічого жахливого і неймовірно страшного в постійній роботі вентилятора системи охолодження немає. Це далеко не найсерйозніша поломка, яка може статися. Тому практично будь-які завдання з відновлення нормальної працездатності охолоджувальної системи реально вирішити своїми руками.

Для цього не потрібно спеціалізоване обладнання або якісь професійні інструменти. Краще почати з діагностики, щоб точно визначити причини несправностей.

Якщо діагностику провести не вдається, почніть з найбільш простих потенційних причин, і рухайтеся до більш складним. Для початку переконайтеся, що в системі охолодження досить антифризу і всередині не утворилися повітряні пробки.

Далі вже можна перевіряти контакти, масу, термостат і міняти безпосередньо сам датчик.

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Система охолодження вкрай важлива для стабільної роботи двигуна. За її трубках циркулює антифриз, який забирає частину тепла і при проходженні великого чи малого кола віддає його в атмосферу.

Трохи про пристрій системи охолодження двигуна

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Для розуміння ролі вентилятора в системі охолодження двигуна необхідно в подробицях розглянути, як працює ця система. Вона складається з безлічі взаємозалежних елементів, таких як радіатор, термостат, розширювальний бачок і так далі. Але головну роль в загальній структурі, безумовно, відіграє сорочка з охолоджувальною рідиною.

Уявіть собі, що з боків автомобільних циліндрів розташовані невеликі канавки. У них знаходиться антифриз. Він забирає основну частину тепла, коли поршень піднімається і опускається.

Щоб процес охолодження двигуна не припинявся ні на мить під час двіженіяантіфріз постійно циркулює по системі. Якщо його температура нижче 80 градусів, то він йде по внутрішньому колу, але варто перейти цю температурну межу, як все кардинально змінюється. Охолоджуюча рідина за допомогою клапана, який також є і термостатом направляється на велике коло.

При проходженні великого кола охолоджуюча рідина потрапляє в стільники радіатори. Саме навпроти цієї деталі встановлений вентилятор системи охолодження двигуна. Як тільки, виникає необхідність, він активується і допомагає тепла розсіятися в атмосфері.

Важливо! Обдування сот також відбувається зустрічним потоком повітря.

Після того як антифриз пройде стільники радіатори, що охолоджуються вентилятором двигуна, він знову потрапить в канавки циліндрів але його температура буде набагато нижче. Цей процес не переривається ні на одну мить під час руху авто.

Якими бувають вентилятори

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Автомобільна індустрія постійно розвивається. Вченими винаходяться нові технології, які дозволяють досягти набагато більшої продуктивності. Не дивно, що існує безліч вентиляторів, які встановлюються в системах охолодження двигуна.

Проте в жорсткій конкурентній середовищі виживають лише найсильніші з сотень можливих типів. За більш ніж сто років безперервного змагання залишилося всього дві найбільш продуктивні конструкції: механічна і електрична.

Перший тип вентиляторів охолодження двигуна приходить в рух за допомогою крутного моменту, який передається від колінчастого вала через шків. Саме така конструкція була домінуючою на ринку останні 20 років. Але останнім часом у неї з’явився серйозний конкурент.

Вентилятор охолоджуючої системи з електричним приводом за багатьма параметрами перевершує свого механічного опонента. Складається він з блоку управління і мотора, який працює від бортової мережі автомобіля.

Увага! Електричний вентилятор охолодження активується від команди температурного датчика, точніше, його показань.

Перед тим як приступити до пояснення принципу роботи вентилятора охолодження двигуна необхідно трохи заглибитися в типізацію. Безумовно, все вентилятори діляться на механічні і електричні, але також їх можна класифікувати в залежності від системи управління. Природно, що це певним чином позначається на принципі роботи.

Вентилятори системи охолодження діляться на такі типи:

  • з термовимикачем,
  • з вискомуфтой,
  • з блоком управління.

Зараз в пристрої автомобілів практично не залишилося систем охолодження, в яких можна було б знайти вентилятор з вискомуфтой. Проте на позашляховиках досі встановлюють такі конструкції. Це пояснюється поздовжнім розташуванням двигуна, але не тільки.

Головне достоїнство віськомуфти – її герметичність. Як результат автомобіль з таким охолодженням може без найменших труднощів перетинати річки і невеликі водойми.

Увага! Звичайні електричні вентилятори охолодження в двигунах відразу ж ламаються при контакті з водою.

Це пов’язано з особливостями роботи вентилятора охолодження двигуна. Вискомуфта є герметичною. Тому вода не може їй зашкодити. Електричні вентилятори при таких випробуваннях приходять в непридатність.

Принцип роботи і пристрій

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Вискомуфта заповнюється маслом на силіконовій основі. Під впливом температури його властивості змінюються. Чим більше нагрів, тим вище швидкість обертання вентилятора охолодження двигуна.

Вискомуфта складається з таких конструктивних елементів:

Пристрій вентилятора з електроприводом трохи відрізняється. По-перше, тут є електродвигун, що приводить пристрій в рух. По-друге, за вибір режиму роботи і інтенсивність обертання відповідає блок управління вентилятором охолодження двигуна. Також в конструкцію входять такі елементи, як температурний датчик і реле.

Увага! Найсучасніші електричні вентилятори охолодження двигуна мають декілька датчиків.

Один датчик монтується в корпус термостата. Деякі виробники встановлюють його в патрубок на виході з двигуна. Другий прилад знаходиться на патрубку, який виходить з радіатора. На основі різниці показань блок управління вибирає інтенсивність роботи пристрою.

В ті часи, коли електроніка ще не досягла такого рівня розвитку, використовувалися інші методи управління роботою пристрою. Були так звані Термовимикачі. Саме вони відповідали за активацію.

Принцип дії пристроїв, що працюють з Термовимикачі досить простий. Сигнал з датчика передається на шкалу, розташовану в салоні. Саме на її свідчення орієнтується механізм, коли потрібно змінити швидкість обертання.

Як тільки температура антифризу перевищує задані виробником норми, всередині термовимикача замикаються контакти. Вони в свою чергу мають прямий вихід на харчування агрегату. Після цього напруга починає надходити до електричного мотору. В результаті крильчатка обертається.

Увага! При нормалізації температури рідини, контакти розмикаються, і пристрій не встановлюватиме свою роботу.

Чому включається вентилятор при вимкненому моторі і інші несправності

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Зазвичай подібний дефект свідчить про те, що температурний датчик перестав функціонувати. Але для того щоб зробити який-небудь конкретний висновок знадобиться провести більш повну діагностику.

Увага! У більшості випадків, якщо порожнини пристрою обертаються постійно. Це означає, що несправність криється в датчику включення. Але при діагностиці ви повинні враховувати, що причина поломки вентилятора може критися в чомусь іншому.

Щоб провести первинну діагностику зніміть піновий роз’єм. Він знаходиться на температурному датчику. Після чого шляхом замикання перевірте стан клем. Для цього вам знадобиться шматок дроту.

У подвійному термодатчика спершу потрібно замкнути червоно-білий і червоний кабелю, потім червоний і чорний. У першому випадку крильчатка буде обертатися повільно, а в другому швидко. Якщо нічого не відбувається вентилятор потрібно замінити.

ПІДСУМКИ

Вентилятор – це важливий пристрій для забезпечення нормальної роботи мотора. Він допомагає конструкції ефективно охолоджуватися навіть на граничних оборотах двигуна. Все більшої популярності набирають пристрої з електронними блоками управління.

Related posts:

Що робити якщо відбувається функціонування вентилятора охолодження на холодному двигуні

Часто виникає питань з боку водіїв, коли включається вентилятор охолодження на холодному двигуні. В основному проблема виникає через певні несправностей системи охолодження. Наприклад, багато хто не може зрозуміти причину, коли вентилятор починає включатися на холодному агрегаті.

Своєчасна профілактика, дозволить уникнути більш серйозних проблем. Бо якщо не звернути особливого значення і не починають вентилятор, то в майбутньому, можна викликати перегрів мотора. У частих випадках потрібне використання адаптера для проведення ретельної діагностики.

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Усуваючи головну причину, можна уникнути замикань вентиляторі.

Багато фахівців вважають, що процес досить-таки легкий, тому кожен челвоек, може, визначити несправність пристрою в своєму ж гаражі.

Цей поширений питання мучить багатьох людей, які стикаються з неприємною проблемою. Але для початку слід розібратися з принципом працездатності системи, яка поетапно виходить з ладу.

Варто відзначити, що підключення вентилятора здійснюється за допомогою датчика. Цей важливий елемент знаходиться в нижній частині радіатора. Більш сучасні моделі оснащені спеціальними запусками, які, в свою чергу, проходять через блок управління агрегатом.

Однак, це відбувається в рідкісних ситуаціях. Тому розглянемо інший варіант. Повний прогрів охолоджуючої рідини досягає не менше до ста градусів. Відповідно, відбувається замикання ланцюга, після чого включається сам вентилятор. У подібному випадку потрібно шукати причину в поломки. Так як коли псується система охолодження, то в майбутньому можуть виникнути серйозніші проблеми.

Метод діагностики вентилятора

Фахівці стверджують, що інжекторні автомобілі вважаються найбільш практичними. Їх можна діагностувати набагато швидше, ніж всі інші.

Бажано скористатися комп’ютерною діагностикою, щоб ретельно дослідити причину виникнення всіх несправностей.

Деякі моделі при помилках, відразу ж показують постійно крутиться вентилятор. Це сприяє захисту від перегріву.

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Щоб зробити скидання помилок, необхідно зняти клему з акумулятора протягом декількох секунд. Після того як відбудеться очищення системи, відповідно, все нормалізується.

замикає датчик

У частих випадках, функціонування вентилятора відбувається відразу після включення зажигателя. Це відбувається в процесі замикання контакту датчика. Таким чином, можна забезпечити постійну працездатність обдуває предмета. Даний спосіб вважається найбільш нешкідливим в процесі спостереження поломок. Якщо запалювання знаходиться в включеному режимі, то це, призведе до розряду акумулятора.

Щоб здійснити ретельну перевірку, необхідно встановити холодний датчик і зробити вимірювання опору на висновках. Якщо датчик справний, то показник опору покаже процес до нескінченності. При меншому опорі, відбувається замикання контактів.

Відповідно, для забезпечення працездатності, потрібно змінити виріб. Ретельна діагностика, відразу ж відзначить наявність поломок за допомогою спеціального коду. Тобто коли включитися датчик, можливо визначити показник.

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

Брак рідини в агрегаті

Датчик частково виходить з ладу при найменшій кількості рідини. Навіть при наявності антифризу, відбувається моментальне розігрівання дачтіка. Цей процес, може, порушити всю функцію системи і доставити чимало проблем. Подібна несправність характеризується банальним недоглядом.

При ретельному контролі, можна позбутися від серйозних проблем і поломок. Для цього необхідно перевіряти кількість рідини. Так як при випаровуванні, в радіаторі не надається рідини

При наявності малої кількості рідини, температура доходить до показника агрегату. Наприклад, якщо завести двигун, він не буде повністю нагрітим, але станеться моментальне охолодження вентилятора.

Цей процес відбувається через те, що рідина дуже швидко нагрівається в агрегаті. Дозволити проблеми можна найпростішим способом. Додаючи трохи антифризу, можна уникнути від повітряних пробок в системі.

замкнутість маси

Функціонування вентилятора залежить від різних способів, в цьому ви вже переконалися прочитавши цю статтю. Існує ще одна причина, яка виводить з ладу працездатність вентилятора.

Наприклад, при поганому прикручуванні відповідних проводів до кузова, вентилятор підключається до акумулятора безпосередньо.

Слід зазначити, що в цьому випадку, необхідно своєчасно вжити заходів, щоб уникнути серйозних проблем.

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні? розглядаємо причини

При такому варіанті, можна очікувати загоряння автомобіля. Якщо станеться сильне замикання, то, відповідно, нагріються всі дроти. Щоб уникнути серьзно наслідків, слід перевірити з’єднання і дроти, які мають доступ до датчика. Надійне скріплення проводів і неушкоджена ізоляція, знижує ризик виникнення серйозних наслідків.

проблема термостата

Кожен сучасний автомобіль оснащений термостатом з датчиком. Винахід сприяє ефективному управлінню системи охолодження. Однак, тут же існують певні недоліки. При спостереження збою в термостаті, вентилятор буде безвідмовно функціонувати.

Перевірку пристрою можна провести за допомогою спеціального обладнання. Опір при холодному агрегаті має показувати нескінченність.

Тепер, ви знаєте, чому відбуваються неполадки в двигуні і як слід правильно провести діагностику, щоб забезпечити функціонування пристрою в правильному режимі.

Чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні ВАЗ 2114: з’ясовуємо причини

Іноді автомобілісти стикаються з тим, що включається вентилятор охолодження на холодному двигуні ваз 2114. Подібна несправність, безумовно, досить неприємна, оскільки може говорити про серйозні неполадки в системі охолодження. Про те, якими причинами може бути викликано таке явище, а також про те, як його усунути, ми і поговоримо в сьогоднішній статті.

Вентилятор охолодження ВАЗ 2114

Вентилятор охолоджуючої системи

Перед тим, як розповісти про пошук несправностей, слід сказати кілька слів про сам вентиляторі охолодження. Він служить для створення потоку повітря, спрямованого на радіатор і службовця для охолодження останнього. Включення вентилятора відбувається в автоматичному режимі при спрацьовуванні температурного датчика, розташованого під радіатором.

При досягненні охолоджувальною рідиною температури 100-105 С, датчик замикається і запускає обертання вентилятора, який виробляє обдув радіатора і охолоджує його. Як можна з цього бачити, нормальне включення вентилятора можливо лише при повністю прогрітому двигуні, і його запуск при холодному моторі говорить про явні неполадки в системі.

Робота системи охолодження ВАЗ 2114

Можливі причини, їх пошук і рішення

Причин того, чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні ваз 2114, може бути кілька.

Найбільш ймовірні з них – це:

  • низький рівень охолоджувальної рідини в системі;
  • поломка датчика;
  • замикання вентилятора;
  • поломка термостата.

Починати пошуки слід з першої причини, оскільки вона – найвірогідніша і одночасно – сама швидко вирішується.

При низькому рівні ОЖ датчик може спрацьовувати практично відразу після запуску мотора, включаючи таким чином і вентилятор.

Викликано це тим, що мала кількість рідини нагрівається дуже швидко, в той час, як сам двигун буде ще «холодним». Для того, щоб вирішити цю проблему – слід просто долити охолоджуючу рідину до необхідного рівня.

Слід пам’ятати, що низький рівень ОЖ може призводити до перегрівання і навіть поломки двигуна, тому кількість рідини слід регулярно контролювати і при необхідності поповнювати.

Якщо ж з’ясувалося, що тосола в системі досить, і причина не в ньому, то слід перевірити сам датчик. Буває так, що він «залипає» в замкнутому положенні, в результаті чого ланцюг вентилятора виходить завжди включеною. Перевірити працездатність пристрою можна за допомогою мультиметра.

Якщо заміряти опір на контактах датчика при вимкненому двигуні, то тестер повинен піти в зашкал або показувати 0, в залежності від моделі приладу (тобто опір буде прагнути до нескінченності). Якщо ж мультиметр покаже цілком конкретні цифри, значить датчик замкнутий постійно, і його слід замінити на новий, аналогічний.

Температурний датчик ВАЗ 2114

Дуже зручно проводити перевірку системи охолодження за допомогою спеціального діагностичного тестера. Він покаже всі можливі несправності, включаючи поломку датчика вентилятора (для кожного елемента передбачений свій код помилки).

Якщо датчик теж виявився робочим, то слід перевірити вентилятор.

важливо

Іноді (особливо при погано прикручений корпусі або погано ізольованих проводах) відбувається його замикання на масу, в результаті чого вентилятор починає працювати прямо від акумулятора, без участі електронної ланцюга з датчиком. Усунути цю причину можна, перевіривши і підтягнувши все кріпильні елементи, а також заізолювавши оголені ділянки проводів.

Слід пам’ятати, що така несправність досить серйозна, і може служити причиною:

  1. Швидкого зносу вентилятора.
  2. Розрядки акумулятора (якщо залишити запалювання включеним без запущеного двигуна).
  3. Загоряння автомашини (при сильному нагріванні проводів).

Саме тому пошуку можливих несправностей (оголених ділянок проводів) слід приділити особливу увагу.

Останньою причиною, яка може призводити до мимовільного включення вентилятора, є поломка термостата (а точніше контролюючого датчика, встановленого на ньому).

Суть в наступному: при вийшов з ладу датчик термостата, електронний блок автоматично запускає вентилятор для охолодження системи, оскільки ЕБ не може точно контролювати температуру рідини.

Виконується свого роду «перестраховка» на випадок можливого перегріву.

Для того, щоб виявити поломку датчика, знову буде потрібно мультиметр. При перевірці слід заміряти опір між контактами датчиками (природно, при вимкненому двигуні). У нормі воно повинно бути не менше 100 і не більше 500 Ом.

Якщо отримані при вимірі показники виходять за межі цієї норми, то датчик слід замінити на новий.
Закінчуючи розмову про можливі причини самовільного включення вентилятора, слід сказати пару слів про те, як їм запобігти.

Для цього потрібно:

  • своєчасно контролювати рівень ОЖ в системі;
  • періодично перевіряти перевіряти стан електронних проводів системи охолодження;
  • очищати контакти датчиків від з’являються окислів (рекомендується проводити подібну процедуру двічі на рік – восени та навесні).

Якщо ж ви помітили, що вентилятор став самостійно включатися, то пошук поломки ніяк не можна відкладати на потім, оскільки наслідки (в деяких випадках) можуть бути вкрай серйозними.

Чи включається вентилятор охолодження на холодному двигуні: основні причини і вирішення проблеми

Як відомо, різні несправності системи охолодження двигуна не дозволяють мотору вийти на оптимальний температурний режим. Двигун може перегріватися, що може призвести до його швидкої поломкою, або ж залишатися холодним, тобто не виходити на робочу температуру.

У сучасних автомобілях використовується комбінована система охолодження ДВС: рідинне і повітряне охолодження. За рідинним слід розуміти циркуляцію тосола або антифризу по спеціальних каналах в блоці циліндрів і голівці блоку циліндрів двигуна.

Охолоджуюча рідина циркулює завдяки насосу (помпи). Для додаткового охолодження ОЖ також може циркулювати по малому колу (всередині двигуна) і по великому колу, тобто через радіатор.

Воздушное охлаждение реализовано при помощи вентилятора, который удаляет излишки тепла посредством подачи потока воздуха в подкапотное пространство для обдува мотора. Указанный вентилятор задействуется в том случае, когда нагрев агрегата достаточно высокий.

Совет

Однак досить часто водії стикаються з питанням, чому включається вентилятор охолодження на холодному двигуні, вентилятор двигуна спрацьовує взимку або крутиться постійно.

У цій статті ми поговоримо про те, з яких причин відбувається спрацьовування вентилятора охолодження на холодному двигуні, не вимикається вентилятор охолоджування двигуна або вказаний вентилятор працює некоректно.

Вентилятор працює на холодному моторі: причини, діагностика, ремонт

Почнемо з того, що зазначена проблема може чітко вказувати як на несправності рідинної системи охолодження, так і на неполадки самого вентилятора. У будь-якому випадку, мова йде про поломку, яку не можна ігнорувати, так як значно підвищується ризик перегріву ДВС.

Для кращого розуміння необхідно поверхнево розглянути принцип спрацьовування вентилятора на більшості сучасних авто. Обдув включається за допомогою спеціального датчика, який розташований в нижній частині радіатора.

Також на багатьох авто використовується окремий блок управління вентилятором охолодження двигуна. Ще зустрічаються моделі, в яких за включення вентилятора відповідає сам ЕБУ, однак така конструкція використовується рідко.

Отже, після нагрівання охолоджуючої рідини до температури, в середньому, близько 100 градусів за Цельсієм, датчик або керуючий блок замикає електричний ланцюг. Після цього включається вентилятор, покращуючи охолодження мотора. Коли температура ОЖ знижується до необхідного показника, відбувається розмикання ланцюга і обдув припиняється.

Як видно, на холодному двигуні вентилятор працювати не повинен. Отже, щоб визначити, чому відбувається раннє включення вентилятора, для інжекторних машин з діагностичним роз’ємом OBD II рекомендується почати з комп’ютерної діагностики автомобіля. Справа в тому, що можливість вважати з ЕБУ коди помилок дозволяє точніше визначити причину несправності.

Ще відзначимо, що у випадках, коли блок управління фіксує помилки системи охолодження, вентилятор може крутитися відразу після включення запалення навіть на холодному ДВС. Дана особливість зустрічається тільки на деяких моделях і є, по суті, захистом від перегріву силового агрегату, так як постійно працюючий вентилятор знижує температуру.

Після ремонту в цьому випадку також потрібно буде зробити скидання помилок. Щоб стерти помилку з ЕБУ, на одних моделях буває досить зняти клему з акумулятора на пару хвилин, в той же час на інших скидання здійснюється за допомогою діагностичного обладнання.

Поширені неполадки вентилятора охолодження

Тепер давайте розглянемо часті проблеми, які пов’язані з системою охолодження і самим вентилятором.

  • Перш за все, у багатьох випадках відбувається замикання контактів датчика повітряної системи. В цьому випадку відбувається спрацьовування обдування відразу після включення запалення.

В процесі діагностики на холодному датчику проводиться вимір опору на виходах за допомогою мультиметра. Відхилення від норми вкажуть на необхідність заміни елемента.

  • У рідинної системі недостатньо ОЖ. В цьому випадку спрацьовування вентилятора відбувається через те, що мала кількість антифризу або тосола дуже швидко нагрівається. Іншими словами, вентилятор справний і запускається природним чином.

Як правило, витоку або зниження рівня ОЖ в розширювальному бачку є основною причиною. Зверніть увагу, антифриз є сумішшю концентрату і води. Вода поступово випаровується з системи, в результаті рівень знижується. З цієї причини рекомендується періодично проводити контроль та долив рідини за спеціальними матюками.

Якщо ж в системі мало ОЖ, нагрів відбувається швидко. Примітно ще й те, що реальна температура рідини сильно відрізняється від температури ДВС. Часто буває так, що холодний мотор запустили, на приладовій панелі стрілка температури ще не піднялася, а вентилятор вже спрацьовує через занадто гарячої рідини. Для вирішення проблеми буде достатньо залити антифриз, прибрати з системи охолодження повітряні пробки.

  • Вентилятор замикає на масу, так як провід може бути недостатньо надійно прикручений, сталося руйнування місця контакту і т.п.

Вентилятор в цьому випадку може замкнути на АКБ і працювати безупинно. У подібній ситуації потрібно перевіряти всі контакти, проводку та інші елементи. Проводи повинні бути надійно заізольовані і правильно з’єднаними.

  • Вийшов з ладу датчик вентилятора, який інтегрований в корпус термостата. Досить багато сучасних машин конструктивно мають термостат, який об’єднаний з датчиком управління вентилятора.

Подібне рішення дозволяє реалізувати гнучке управління системою охолодження двигуна.

Однак у разі виникнення неполадок температурного датчика в корпусі термостата вентилятор може почати працювати без відключення.

Зверніть увагу

Справа в тому, що блок управління починає отримувати неправильні сигнали про те, як працює термостат. В результаті задіюється аварійний режим, вентилятор включається і працює постійно.

У такій ситуації потрібно перевіряти датчик мультиметром. У нормі на холодному двигуні його опір нескінченно, в інших випадках показник повинен складати 100 – 500 Ом. Відхилення в показаннях від норми вкажуть на те, що датчик потрібно поміняти на новий або справний.

  • Вийшов з ладу датчик температури зовнішнього повітря. Така проблема зустрічається на деяких автомобілях, які оснащені датчиками температури навколишнього повітря. Якщо температура виявиться вище допустимої межі, тоді зазначені датчики задіють вентилятор.

Таке рішення дозволяє більш ефективно охолоджувати силовий агрегат, особливо на автомобілях, які мають потужний форсований ДВС і кілька радіаторів. На таких агрегатах вентилятор може включатися в теплу пору року навіть на холодному ДВС для захисту від перегріву двигуна.

  • Після запуску в машині кондиціонера постійно працює вентилятор. Відзначимо, на деяких моделях така робота вентилятора є нормою.

Якщо ж говорити про несправності, на більшості сучасних авто система охолодження тісно пов’язана з кліматичною установкою. Саме з цієї причини забруднення радіатора кондиціонера може привести до того, що вентилятор охолодження ДВС буде працювати постійно на максимальних обертах.

Для вирішення завдання може знадобитися зовнішня очистка радіатора кондиціонера і радіатора системи охолодження. Справа в тому, що ці радіатори стоять поруч один з одним, між ними набивається бруд, пил і пух. Видалення такої «шуби» дозволяє нормалізувати роботу системи кондиціонування та охолодження мотора, позбутися від частих включень вентилятора і підвищеного шуму під час його роботи.

  • Проблеми з проводкою і електричними контактами. Незалежно від того, як реалізовано управління вентилятором, частою причиною неполадок стають контакти.

Окислення контактів або пошкодження проводки, недостатня фіксація в місцях з’єднань та інші дефекти призводять до замикань, передачі невірних сигналів на блоки управління і т.п. В результаті включається режим захисту від перегріву за допомогою постійного обертання вентилятора і т.д.

Для того щоб уникнути подібної ситуації, досвідчені водії рекомендують зачищати контакти перед настанням зими і літа в цілях профілактики. Також активно практикується обробка спеціальними мастилами та захисними складами.

Що в підсумку

Як видно, сам ДВС і його системи потребують регулярного обслуговування. Що стосується системи охолодження, вона також не є винятком і вимагає до себе підвищеної уваги.

Якщо водій помітив, що вентилятор охолоджування почав весь час працювати на максимальних обертах або перестав своєчасно вимикатися, тоді слід насамперед перевірити рівень антифризу, працездатність помпи і термостата.

Також необхідно враховувати, що причиною такої роботи вентилятора може бути засмічення радіатора охолодження або занадто висока температура зовнішнього повітря, замикання контактів і т.д. Не слід забувати і про те, що вентилятор може постійно крутиться на холодному двигуні при працюючому кондиціонері.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…