Газорозподільний механізм двигуна будь-якого автомобіля приводиться в дію від колінчастого вала. Раніше для цієї мети застосовувалися ланцюга, а зубчасті ремені почали використовувати близько тридцяти років тому.

Безперечними перевагами ремінного приводу перед ланцюговим, є його проста конструкція, невелика маса і мала галасливість. Однак не позбавлений він і недоліків, головний з яких – порівняно невеликий ресурс ременя ГРМ.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?

Ланцюговий привід відрізняється тривалим терміном служби. Ланцюг може прослужити більше 200-250 тисяч кілометрів. При зносі вона витягується і починає шуміти, інформуючи, таким чином, про необхідність заміни.

Ремінь ГРМ, працює 60-90 тисяч кілометрів, після чого його обов’язково потрібно замінити, навіть якщо на вигляд він абсолютно нормальний. Якщо цього не зробити, ремінь може обірватися.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?

  • Якщо відбувається обрив ременя ГРМ, распредвал перестає обертатися, і клапана зупиняються в одному положенні. Колінчастий вал продовжує обертатися за інерцією, і поршні спрямовуються назустріч відкритим клапанів і загинають їх …
  • Сучасні мотори сконструйовані так, щоб отримати максимальну потужність при невеликому обсязі і поршні виточок під клапана не мають.
  • Тому обрив ременя ГРМ означає неминучу зустріч поршнів з клапанами, чому останні гнуться.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?

Чим вище обороти двигуна в момент обриву, тим важче наслідки.

Крім загину клапанів, можуть лопнути напрямні втулки, а це загрожує ремонтом або заміною головки блоку циліндрів. Також від удару можливо і руйнування поршнів.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?

Причини обриву ременя ГРМ

Найбільш поширені причини обриву ременя ГРМ пов’язані з відсутністю контролю за його станом.

А головна серед них – це несвоєчасна заміна зношеного ременя.

Заводи-виробники встановлюють інтервали між замінами в 60 або 90 тисяч кілометрів (але ресурс ременя перевищує інтервал заміни в середньому на 10 т. Км).

Зверніть увагу

Однак важкі умови експлуатації, до яких можна віднести мороз нижче -30 град. і спеку вище +35, значно скорочують його ресурс.

А текти масла через сальники розподільного або колінчастого валів, може моментально вивести його з ладу.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?

  1. Тому слід стежити за станом захисного кожуха і звертати увагу на появу течі масла.
  2. Чужорідний предмет, що потрапив між ременем і шестернею, також здатний привести або до обриву.
  3. Також часто зустрічається і заклинювання натяжної ролика ременя ГРМ, або його мимовільне відпускання, заклинювання водяного насоса.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?

Основні ознаки обриву ременя ГРМ:

  • мотор раптово заглох;
  • завести повторно не вдається;
  • при включенні стартера чути металевий стукіт у верхній частині двигуна;

Отже, щоб уникнути можливого обриву і як наслідок дорогого ремонту двигуна вашого автомобіля, не економте на його перевірки та контролю сальників масляної системи і допоміжних агрегатів, таких як помпа (водяний насос) і т.д …

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?

Вартість перевірки стану ГРМ в нашому автотехцентру від 800 рублів. *

Час даної операції від 20 хвилин. *

* В залежності від марки, моделі автомобіля та виду двигуна.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?

З нами ви будете впевнені в завтрашньому дні!

Обрив ременя ГРМ, якщо порветься гніт клапана, які причини і наслідки несправності, клин механізму і слабку напругу, яка профілактика

Шукаємо двох авторів для нашого сайту, які ДУЖЕ добре розбираються в пристрої сучасних автомобілей.Обращаться на пошту aleksandr.belozerov@gmail.com.

Газорозподільний механізм (ГРМ) – один з найважливіших елементів в конструкції дизельних, газових і бензинових моторів.

Можливих поломок у даного вузла не так вже й багато, але якщо вони трапляються, то варто налаштовуватися на максимально серйозні наслідки. Найчастіше відбувається обрив ременя ГРМ, який на більшості сучасних машин зроблений з високоякісної гуми. Небезпека цієї несправності дуже висока, адже обірваний привід нерідко гніт клапана.

Більш докладно про сутність обриву ременя, методах усунення його наслідків і профілактики поломки читайте нижче.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?

небезпека несправності

Для більш-менш досвідчених автомобілістів давно не секрет, що стеження за справністю одних вузлів – істотно продовжує термін служби інших. Це правило як ніколи можна застосувати до оскільки він розглядався сьогодні ременя ГРМ.

Багато в чому такий стан справ пов’язаний з тим, що привід газорозподільного механізму здійснює найважливішу функцію, поєднуючи його елементи в відмінно працюючу систему.

Остання, до слова, забезпечує синхронну роботу клапанів і поршнів мотора, так таким чином, що вони абсолютно не взаємодіють один з одним і служать свій повний експлуатаційний термін.

Робота ГРМ воістину налагоджена, однак і в такому пристрої може статися збій. Найнебезпечніший з таких в першу чергу для стану двигуна – це обрив ременя. Дана несправність провокує асинхронну роботу клапанів і поршнів мотора, що виливається в наступну послідовність явищ:

  1. Спочатку клапана застряють у відкритому положенні;
  2. Потім поршні починають бити по ним. Удари тривають до тих пір, поки що втратив компресію мотор не затихне;
  3. У підсумку, або клапана, або поршні, або інші елементи двигуна (ГБЦ, доріжки клапанів, ГРМ) виходять з ладу і вимагають дорогого ремонту.

У рідкісних випадках, звичайно, вдається «відбутися малою кров’ю», тобто – виключно обривом ременя ГРМ, але так трапляється нечасто, тому готуватися варто до найсерйозніших наслідків.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?

Діагностика обриву ременя

Багато недосвідчених автомобілісти часто задаються питанням – «Як діагностувати обрив ременя ГРМ?». Насправді – дуже просто. Специфіка даної поломки така, що при її наявності мотор просто відмовить в роботі.

Безпосередньо в момент обриву ременя відбувається короткочасний, але гучний хлопок в області підкапотного простору, після чого двигун глухне.

важливо

У наступні за обривом ременя моменти часу запуск мотора стає неможливим, а стартер крутить досить-таки легко і з характерним металевим стукотом (поршень б’є по клапанів). Природно, все це супроводжується втратою двигуном компресії.

Для більш якісної і правильної діагностики несправності ГРМ аналізу того, що сталося недостатньо. Як мінімум, потрібно «забратися» під капот і перевірити стан:

  • клапанів (може постраждати до третини від усіх наявних);
  • видимих ​​через ГБЦ частин поршнів;
  • ГРМ;
  • сам ремінь.

На більшості сучасних автомобілів процедура подібної перевірки виглядає так:

  1. Знаходиться ГРМ (він або у відкритому доступі, або знаходиться під захистом мотора);
  2. Проводиться оцінка його стану;
  3. Знімається ГБЦ або її захист і оцінюється стан внутрішніх елементів двигуна.

Завдяки тому, що процес заміни ременя ГРМ дуже простий, такий ремонт цілком реально здійснити і в тому місці, де сталася поломка, тому в якості швидкої допомоги краще мати з собою запасний привід конкретно під експлуатований модель мотора.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?

причини обриву

Найчастіше клапана гне унаслідок обриву ременя ГРМ, але чому рветься він – мало хто знає. Природно, в топі причин даної несправності знаходиться експлуатаційний знос.

Важливо розуміти, що гумовий ремінь навіть якісного виробництва не здатний від’їздити більше 70 000 кілометрів пробігу, тому міняти його потрібно кожні 60-65 000. Визначити те, що привід варто замінити раніше покладеного терміну, можна за допомогою його детального огляду.

Поверхня ременя, як мінімум, не повинна містити будь-яких тріщин, первинних зубів або масляних патьоків, а в кращому випадку – і ніякої вироблення.

Крім зносу, порватися ремінь ГРМ може з наступних причин:

  • клин газорозподільного механізму через його внутрішніх поломок (найчастіше страждають ролики і натягувач);
  • установка приводу зі слабким або надмірно сильним натягом;
  • часта експлуатація машини в умовах великого навантаження;
  • порушення герметичності захисту двигуна;
  • попадання на ремінь масла через протікання прокладок або зносу сальників.

Повне виключення зазначених вище факторів, своєчасна заміна ременя і використання тільки якісних деталей – саме те, що допоможе знизити ризики його обриву до мінімуму. В іншому випадку варто готуватися до наслідків, які мають місце бути при обриві ременя ГРМ.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?

процедура заміни

Процес заміни обірваного ременя умовно ділиться на організацію трьох основних заходів:

  1. Купівля необхідних запчастин;
  2. Підготовка інструменту;
  3. Безпосередньо ремонт.

Для кращого розуміння всієї процедури не зайвим буде розглянути кожен етап окремо. Почнемо, природно, з покупки необхідних запчастин. Крім самого ременя, також потрібно придбати обвідні ролики і натяжители.

Все автоексперти сходяться на тому, що змінювати їх потрібно спільно з ременем ГРМ і не економити на цьому. При придбанні тих чи інших запчастин важливо упевнитися в їх ідентичності деталей, встановленим раніше.

Досягти мети не настільки складно, якщо звернутися до технічної документації ремонтується мотора або ж зняти старі елементи ГРМ і використовувати їх в якості прикладу.

Що стосується інструментарію, то в його мінімальний перелік входять:

  • набір викруток;
  • монтування;
  • домкрат;
  • гайкові ключі і головки;
  • пасатижі.

Підготувавшись і купивши потрібні запчастини, можна починати ремонтні роботи. Безпосередньо процес заміни виглядає так:

  1. Відключаємо акумулятор (досить від’єднати мінусову клему);
  2. Отримуємо доступ до ременя;
  3. Поєднуємо мітки ГРМ;
  4. Демонтуємо замінні ролики і натягувач;
  5. Відкручуємо несправний привід;
  6. Прочищаємо посадочні місця;
  7. Встановлюємо нові елементи;
  8. Проводимо заміну інших витратних матеріалів знімаються вузлів мотора (прокладки, наприклад);
  9. Збираємо автомобіль в зворотному порядку;
  10. Користуємося машиною, надалі не забуваючи стежити за станом всього ГРМ і ременя зокрема.

Примітка! Якщо крім порваного ременя були виявлені ще які-небудь поломки, обов’язково усуньте і їх. В іншому випадку ремонт буде мати короткочасний ефект і, по суті, стане непотрібним.

Багатьох автомобілістів цікавить питання вартості подібного ремонту. Відзначити, що заміна обірваного ременя своїми руками обійдеться кожному в межах 1 000-3000 рублів, а якщо ж звертатися на СТО, то заплатити доведеться в 1,5-2 рази більше. У разі, коли були виявлені інші поломки двигуна – з великою часткою ймовірності доведеться викладати за ремонт п’ятизначний суму.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?

Мабуть, з даної теми на цьому все. Сподіваємося, представлений сьогодні матеріал дав зрозуміти кожному, як варто діяти, якщо порвався ремінь ГРМ. Удачі в експлуатації і обслуговуванні авто!

Якщо у вас виникли питання – залишайте їх у коментарях під статтею. Ми або наші відвідувачі з радістю відповімо на них

Наслідки обриву ременя ГРМ

Газорозподільний механізм / ГРМ забезпечує управління потоками газів в циліндрах ДВС, а також перемикає фази в процесі газорозподілу. Однією з головних деталей в даному механізмі залишається ремінь / полотно.

Він в певній послідовності з’єднує вали ДВС (розподільчий, колінчастий) і потрібен для того, щоб при русі поршнів (вгору / вниз) відкривалися / закривалися тільки необхідні клапани. Так виникає тиск всередині циліндрів необхідну для займання робочої суміші. Ремінь ГРМ вкрай суттєвий елемент в будові силового агрегату.

Далі ми поговоримо, що провокує обрив ременя ГРМ. Наслідки обриву і їх усунення нерідко обходиться автовласникові «в копієчку».

Модифікації ременів ГРМ

З часу винаходу автомобіля розробниками пропонувалися різні види ГРМ. Ремені механізму в різний час проводилися з різних матеріалів і в різних варіаціях:

  • шкіряний виріб;
  • металева ланцюг;
  • металізована модифікація, що має гумову основу, яка сьогодні використовується на автомобілях всіх типів і різних виробників.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?Ремінь газорозподільного механізму

До безперечних плюсів сучасних ременів ГРМ відноситься:

  1. Простота використання.
  2. Надійність конструкції.
  3. Прийнятна ціна.

Металева ланцюг відрізняється високою вартістю і складністю конструкції, а тому в бюджетних автомобілях ремінь даного типу практично не використовується. Зразки зі шкіри мають невеликий період експлуатації і, незважаючи на мінімальну вартість, популярності у сучасних автомобілістів не мають.

Симптоми розриву ременя ГРМ

Не секрет, що навіть самі надійні механізми ламаються, вичерпавши робочі ресурси . І ремінь в ГРМ, що має величезне значення і забезпечує стабільну роботу мотора, не виняток! Не тільки професіонали, але і звичайні автолюбителі знають, що наслідки обриву ременя ГРМ можуть бути самими негативними, наприклад, для двигуна транспортного засобу.

А щоб своєчасно виявити проблему, необхідно знати ознаки обриву ременя ГРМ.

Зазвичай, обрив ременя ГРМ супроводжується бавовною, при цьому силовий агрегат глухне, але інші елементи системи продовжують працювати в нормальному режимі.

Новий запуск двигуна в цій ситуації часто супроводжується стуком «металу» і «легкістю» обертання стартера елемента, через некоректне компресійного процесу в циліндрах.

У момент появи симптомів розриву полотна ГРМ потрібно зупинити машину, підняти капот і подивитися на його стан.

Хоча часто автомобілісти не завжди мають можливість зробити зупинку, щоб переглянути полотно на цілісність, і це нерідко веде до вкрай негативних результатів.

Чому відбувається розрив ременя ГРМ

Як було сказано раніше основною функцією ременя ГРМ є забезпечення роботи розподільного вала , який в свою чергу синхронізує роботу поршневий і клапанної систем транспортного засобу. У момент обриву ременя відбувається рассинхронизация даного процесу.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?Обрив ременя ГРМ

Причини обриву ременя ГРМ бувають різними, зупинимося на деяких з них.

існуючий межа

У сучасних ременів ГРМ відмінні експлуатаційні характеристики , в тому числі, і термін служби. Наприклад, в автомобілях іноземного виробництва він може бездоганно відпрацювати до 150 тис. Км пробігу.

Але все має межу! За такий тривалий термін він елементарно «стирається» – зменшується його товщина, знижується здатність зберігати необхідний натяг, втрачаються інші експлуатаційні характеристики.

І тому відбувається розрив ременя.

Саме знос залишається найбільш поширеною причиною пошкодження ременя, тому фахівці рекомендують періодично перевірять полотно на знос, а при необхідності проводити заміну.

Зауважимо, що в російських Lada ремінь може проходити набагато менше приблизно 30-50 тис. Км, але іноді ремінь рветься, проїхавши всього 15000.

Порада

Тому часто звучать скарги від власників «Priora», «Kalina» та інших моделей цього заводу.

Порада. Якщо ви придбали російський автомобіль, та ще з пробігом (нехай і не більшим), то краще буде відразу поміняти ремінь, щоб уникнути проблем!

Поломка роликів натягу

З назви деталей зрозуміло, що ролики призначаються для забезпечення натягу ременя ГРМ. Це перешкоджає його прослизання і зіскакуванню з зубів. Взагалі, ролик – це підшипник, що має зверху спеціальний шар.

Як відомо, підшипники теж мають певний термін роботи. Наближення закінчення терміну експлуатації супроводжується характерним шумом. Якщо вчасно не провести заміну підшипників натягу, то їх «заклинює», що, в буквальному сенсі, за короткий час зітре полотно ременя.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?Натяг ременя ГРМ

Руйнування зубів ременя ГРМ

Трапляється, що обриву немає, але від сильного зносу ламаються зуби , розташовані в місці зчеплення з шестернями на валах.

У подібній ситуації теж нічого позитивного немає: розриву полотна не видно, але машину завести не виходить, або вона завелася, але не працює належним чином …. А справа в тому, що при таких умовах «збивається» запалювання. І тут знову-таки слід замінити ремінь ГРМ.

«Клин» помпи

Особливо часто помпу «заклинює» на машинах російських заводів , хоча і на будь-який іномарці це теж може трапитися.

Виникнення подібної проблеми теж нерідко веде до розриву полотна ГРМ і вимагає оперативного вирішення. Що, зі свого боку, позбавить автовласника від більш серйозних грошових і часових витрат у разі, коли порвався ремінь ГРМ і це спровокувало поломку силового агрегату

якість запчастин

І ще одна часта причина обриву полотна ГРМ – це неякісні комплектуючі . Це дуже часто трапляється, знову-таки з вітчизняними Lada.

Припустимо, після звернення в сервіс і заміни відповідних «расходников» ви проїхали всього 5 тис. Км, а ремінь раптом порвався.

Неякісна деталь (фальсифікат) – провокує смерть мотора!

Тому постарайтеся купувати комплектуючі для ГРМ тільки в перевірених сервісах і магазинах, а краще у офіційних дилерів виробника, яких сьогодні є більш ніж достатньо. Чи не розумно економити на газорозподільному механізмі і його комплектуючих!

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?Газорозподільчий механізм

Результати обриву полотна ГРМ і ймовірні витрати

Детальніше про ймовірні наслідки

Автомобілісти зазвичай задаються питанням: «А що буде якщо порветься ремінь ГРМ?». Результати розриву полотна також, як і його причини, бувають різними.

Те наскільки значними вони будуть, залежить, головним чином, від конструкційних характеристик – чим «простіше» влаштований мотор, тим нижча ймовірність серйозного його ушкодження!

Зазвичай розрив полотна ГРМ тягне:

  1. Капремонт мотора.
  2. Ремонт / повну заміну газорозподільного механізму.
  3. Заміну клапанів через їх згинання через некоректну роботу ГРМ. Це трапляється, коли клапана опустилися, випускаючи газ / впорскуючи паливну суміш. У цей момент колінвал, інерційно обертаючись, вдаряється об поршня. Саме поршня завдають серйозного удару. Хоча, таку проблему мають, в основному, автомобілі, в яких в камері згоряння свідомо зменшені розміри, або на поверхні поршнів немає вибірки. Щоб визначити рівень пошкоджень, доцільно відігнати машину в сервіс, оскільки може знадобитися демонтаж головки і діагностика мотора з використанням спеціального обладнання. В ідеалі, необхідно поміняти повний клапанний комплект навіть, якщо при обриві мотор працював холостим ходом і пошкодження зазнали не всі клапани.
  4. Розвал учасників поршневої системи. Зазвичай цим «страждають» японські авто, а відбувається це через удар значної сили по голівках з боку клапанів. Коли розрив полотна відбувається при великих швидкостях / с високими оборотами і клапана «полетіли», втулка лопається і поршні пробиваються уламками. Тоді доведеться вкрай дорогий ремонт зі зміною головки.

Найбільш важкі наслідки обриву полотна газорозподільного механізму відзначаються у дизельних силових агрегатів. Через конструкційних особливостей в них існують «перешкоди» руху клапанів, а тому при розриві, коли клапана варто в мертвій точці, одночасно може статися:

  • поломка розподільний вал;
  • поломка головки циліндрів;
  • деформування шатунів;
  • «Загнуться» клапана.

Витрати при усуненні результатів розриву полотна ГРМ

Ціна клапана, без урахування супутніх витрат, приблизно 1000 рублів (плюс-мінус). Досить просто підрахувати, величину витрат, якщо буде потрібно поміняти всі 16 клапанів сучасного мотора. Сума такої заміни буде досить серйозною.

Крім того, необхідно буде придбати деякі «дрібниці», наприклад:

  • Ремінь або повний комплект ГРМ, що включає всі підшипники;
  • прокладку на кожен з колекторів (впускний / випускний);
  • прокладки на ГБЦ і клапанні заглушки;
  • кріплення;
  • не виключено, що буде потрібно придбати помпу (водяний насос), коли підозрюється її знос.

Крім того, якщо ви припускаєте провести необхідні роботи самостійно вам будуть потрібні відповідні ключі, викрутка, штифти, а іноді, і спеціальний інструмент.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?Заміна ременя ГРМ

Порядок дій при заміні полотна ГРМ

Для вилучення старого полотна ГРМ необхідно виконати дії в наступному порядку:

  1. Зняти кожух ГРМ, який кріпиться на декількох болтах.
  2. Відкрутити кріплення на картерной захисту.
  3. Зняти ремінь з компресора, демонтувавши його, дістати ремінь і повернути компресор в належне місце.
  4. Зняти ремінь з генератора.
  5. Для знеструмлення контактів необхідно зняти клему з акумулятора.
  6. Відкрутити кріплення на двигуні і витягти генератор, клему і шків водяного насоса, не забувши спочатку видалити відповідні болти.
  7. Не виключено, що знадобиться демонтувати підставу силового агрегату.
  8. Прибрати кожух захисту з полотна ГРМ.

Після виконання всіх зазначених дій можна робити заміну. Для цього необхідно зняти кришку з зубчастого шківа і прибрати порвав полотно ГРМ.

Потім потрібно поставити нове полотно, не забувши підтягнути натягувач. При виявленні зносу роликів, то їх теж потрібно поміняти.

Потім виконайте описані вище дії, дотримуючись зворотну послідовність, щоб привести конструкцію в початковий стан.

Врахуйте! Для конкретної моделі авто існують характерні нюанси в знятті і установці полотна ГРМ, хоча, загалом вони дуже схожі.

Профілактика розриву полотна ГРМ

Ви напевно захистите себе від серйозних наслідків через розрив полотна ГРМ, якщо періодично будете здійснювати його заміну, від’їзд з ним приблизно 60 тис. Км. При це доцільно брати оригінальні комплектуючі і не чекати, поки полотно саме порветься.

Крім того, варто регулярно контролювати і рівень натягу полотна, а також стан водяного насоса і роликів. Натяг має бути рівномірним, на його окремих ділянках мають бути відсутні провисання.

Крім того, слід уважно стежити:

  • за аварійної лампочкою, яка показує рівень масляного тиску;
  • за станом сальників клапанів (якщо вони зносилися і масло просочується на полотно, то воно в короткий час виходить з ладу, а явною ознакою протікання стають цятки масла на асфальті під машиною або на двигуні).

Постарайтеся уникати запуску двигуна з «штовхача», оскільки такі ривки провокують більш швидкі розрив полотна ГРМ.

Але навіть, дотримуючись ці рекомендації, автовласник не може мати повної впевненості, що полотно раптом не порветься. І тому корисно завжди мати необхідні інструменти і запасне полотно ГРМ, щоб в разі його обриву оперативно провести його заміну.

Ми коротко розповіли, що робити, якщо порвався ремінь ГРМ, але головне, як цього не допустити.

Обрив ременя ГРМ: причини і наслідки

Ремінь ГРМ – це важливий елемент, який відповідає за синхронну і злагоджену роботу розподільного і колінчастого валів двигуна внутрішнього згоряння. Деталь відповідає за функцію своєчасного відкриття і закриття клапанів.

Повністю справний ремінь повертає розподільний вал в строго заданому темпі – рівно в два рази повільніше, ніж обертається колінчастий вал. У процесі обертання розподільного валу в циліндри двигуна подається топливовоздушная суміш (ТВС), а відпрацьовані гази виводяться через вихлопну систему.

Обрив ременя ГРМ збивають весь нормальний цикл роботи силового вузла, і може привести до серйозних наслідків.

Зверніть увагу

Ремінний привід був впроваджений виробниками з метою випуску більш легких і дешевих автомобільних двигунів. Разом з цим, в значній мірі був зменшений шум працюючого двигуна. Але за все розплачувалися пересічні споживачі.

Нововведення в плані установки ременя газорозподільного механізму принесли проблеми в обслуговуванні і заміні.

Експлуатаційний термін ремінного приводу набагато нижче, і при його експлуатації слід постійно «моніторити» його стан і натяг.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?

Конструкторами малося на увазі те, що сам ремінь механізму газорозподілу повинен одночасно володіти і високою міцністю, яка близька до ланцюга, і бути цілком еластичним і зносостійким. В результаті конструкторських «потуг» і з’явилася тришарова конструкція ременя ГРМ.

Періодичність заміни ременя ГРМ

Навіть якщо робота двигуна не викликає нарікань, не забувайте про своєчасну перевірку стану ременя ГРМ, адже у нього теж є межа зносу.

Дізнатися цю величину можна з технічного паспорта автомобіля, але можна поступити набагато простіше: рекомендується міняти запчастина через кожні 50 тисяч кілометрів пробігу.

Якщо ви купили старий автомобіль і не знаєте, коли востаннє проводили заміну, огляньте ремінь візуально. Поява мікротріщин на корпусі – це перша ознака занепокоєння.

При цьому не панікуйте, адже мікротріщини не означають, що вузол обірветься при першій же навантаженні. Всередині у нього передбачена металева основа з тонких прутів.

Це дозволяє витримувати значні ударні навантаження і не рватися тривалий період часу. На деякі моделі автовиробники встановлюють міцні ремені з посиленим металевим кордом.

Таким чином, вдається продовжити термін експлуатації приблизно на 30%.

Причини обриву ременя ГРМ

Причин, що спонукають до обриву ременя механізму газорозподілу, існує кілька, і для їх визначення необхідно хоча б трохи розбиратися в пристрої силового агрегату. Найчастіше, з даною проблемою водії стикаються після заміни ременя або ремонту механізму газорозподілу, який пов’язаний із заміною напрямних клапанний втулок.

Причини обриву ременя газорозподільного механізму

Ремінь ГРМ – один з основних елементів авто, який потрібно своєчасно і якісно обслуговувати. При цьому причини обриву ременя ГРМ можуть бути наступні:

Несвоєчасна заміна вузла. Як правило, виробник рекомендують міняти виріб вже через 60-70 тисяч кілометрів. Але рекомендації можуть відрізнятися – кожен виробник може вказувати свої тимчасові параметри, які часто бувають більше або менше згаданого нами періоду.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?

Неправильна експлуатація. Ремінь може обірватися не тільки через природне старіння, але через помилки в експлуатації всього вузла. Наприклад, якщо натяжители, ролики або помпа заклинять під час руху, то що виник імпульс може привести до розриву ременя ГРМ.

Це на вигляд він міцний і не рветься. Коли обертання колінчастого вала досягає 5-6 тисяч оборотів, будь-який різкий імпульс може привести до непоправних наслідків. Особливу увагу потрібно приділяти натягу ременя. Часто причиною розриву є його перетяжка.

З іншого боку ослаблення натягу може привести до аналогічної за наслідками проблеми – зіскакуванню ременя з пазів шківа. Висока ймовірність такої ж ситуації і при наявності сильного люфту одного з шківів.

Ось чому так важливо своєчасно перевіряти натяг ременя ГРМ і стан всіх елементів системи.

Попадання масла на поверхню. При появі перших же слідів масла або охолоджуючої рідини на ремені ГРМ, виріб необхідно міняти.

В іншому випадку можлива неефективна робота всього газорозподільного механізму, прослизання ременя, його зіскакуванню зі шківа і навіть обрив.

важливо

Багато автолюбителів роблять велику помилку – вони просто стирають наявне забруднення ганчіркою і продовжують експлуатувати автомобіль.

Як показує практика, після попадання технічної рідини на текстуру ременя вивести її вже неможливо. Гума буквально вбирає масло і втрачає свої якості. Врятуватися можна тільки заміною.

Низкое качество изделия. При покупке ремня ГРМ на рынке «по дешевке» будьте готовы к «сюрпризам» в процессе эксплуатации. Учтите, что экономия в таком вопросе неизбежно приведет к еще большим затратам в будущем. Если уж и покупать детали для машины, то они должны быть оригинальными.

В этом случае вы будете точно уверены в их качестве и заявленном сроке службы. Мастерам на СТО хорошо известны ситуации, когда из-за нескольких сотен рублей экономии владельцы авто выбрасывали в ремонт десятки тысяч. Это не удивительно, ведь ремень ГРМ низкого качества может не пройти и 20 тысяч километров.

Поверьте, ездить и ожидать, что ремень в любой момент выдержит – удовольствие не из лучших.

Зовнішні пошкодження. Унаслідок природного зносу або низької якості на ремені можуть з’явитися різні дефекти, наприклад, поглиблення, тріщинки, відшарування ниток на торцевій частині вироби і так далі. Подібні дефекти неможливо і не можна усувати.

Єдиний вихід в цьому випадку – це установка нового ременя. Ігнорувати проблему також не варто, адже на максимальному навантаженні навіть невеликий дефект розвинеться дуже швидко і стане причиною розриву ременя.

Згодом можна довго себе звинувачувати за нерозторопність, але ж минулого вже не повернути.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?

Суворий клімат і активна їзда. Врахуйте, що експлуатація авто в умовах дуже низьких або, навпаки, занадто високих температур вимагає особливого підходу до ремонту. Зокрема, різкі і часті зміни температурного режиму можуть швидше зносити ремінь ГРМ, а особливо, якщо він має низьку якість. Як наслідок, заміщення краще виробляється набагато частіше, ніж рекомендує сам виробник.

Ознаки обриву ременя ГРМ

У більшості випадків при обриві ременя ГРМ лунає бавовна, і двигун глухне, хоча всі інші автомобільні елементи продовжують функціонувати нормально.

Повторний завод мотора в такому випадку найчастіше супроводжується металевим стукотом і легкістю обертання стартером, через відсутність компресії в циліндрах.

Хоча при наявності будь-яких підозр можливий розрив вироби робити повторний запуск двигуна до огляду не варто.

Порада

При виникненні перших підозр на обрив ременя ГРМ слід зупинити автомобіль і піднявши капот оглянути, в якому стані знаходиться ремінь, якщо є така можливість з швидким доступом, як правило, такої можливості немає.

У найбільш важких випадках при повторній заведенні може бути чути металевий стукіт десь в області двигуна. У момент самого обриву ременя можна почути різкий характерний хлопок (але при включеній магнітолі його можна і не помітити).

В іншому випадку вам доведеться дізнатися, гнуться клапана при обриві ременя ГРМ і які ще можуть бути «сюрпризи».

Наслідки обриву ременя ГРМ

Найстрашніше в яку розглядаємо, – це можливі наслідки обриву ременя ГРМ.

А вони можуть бути різними, починаючи з необхідності зазвичай заміни ременя ГРМ до капітального ремонту двигуна і відновлення газорозподільного механізму.

Тут багато залежить від двох чинників – двигуна, своєчасної реакції і везіння. Найскладніша ситуація, коли через обрив ременя ГРМ гнуться клапана.

Наслідки обриву ременя ГРМ залежать безпосередньо від конструкції силового агрегату. По суті, чим простіше влаштований двигун, тим вище ймовірність того, що при обриві нічого не пошкодиться.

У разі якщо на двигуні в положенні верхньої мертвої точки поршень клапана у відкритому положенні не дістає до днища поршня, то можна вважати, що це везіння – в разі обриву доведеться міняти тільки сам ремінь. Але не завжди вийде звільнитися так легко.

Нинішні багатоклапанні двигуни спрямовані на підвищення потужних характеристик і вони позбавлені досить глибоких вибірок під клапанні тарілки. В результаті, коли обривається ремінь ГРМ, положення газорозподільних валів зупиняється в тій точці, що була в момент обриву.

Колінвал, який розкручений маховик, в силу свого інерційного руху ще обертається і зустрічається з поршнем. Найпростіше, що може статися внаслідок цього, – загин клапанів. В даному випадку необхідно демонтувати головку блоку.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?

Якщо ремінь ГРМ обірвався на холостих обертах, тоді буде потрібно, як показує практика, заміна всього пари-трійки клапанів, а якщо на передачу, тоді вже, швидше за все, всіх. Але досвідчені механіки в будь-якому випадку рекомендують повну заміну всього комплекту клапанів.

Однак можуть лопнути і напрямні втулки, що загрожує ремонтом блоку циліндрів або його заміною. Рідше, навіть від удару головок про поршень, другий руйнується. Буває і так, що обірваний на високій швидкості ремінь сприяє Загинання всіх шістнадцяти клапанів, Лопанню втулок і наскрізного пробивання поршнів осколками.

В такому випадку ремонт силового агрегату буде дуже дорогим. Моторна статистика показує, що деякі двигуни схильні отримувати вищеописані пошкодження при обриві ременя газорозподільного механізму, і в основному це агрегати від японських виробників. Лідирують тут DOHC Nissan, Mazda, Toyota, Subaru та інші.

Але найбільш серйозні наслідки розриву ременя механізму газорозподілу проявляються у дизельних двигунів.

Внаслідок своєї специфічної конструкції, в положенні верхньої мертвої точки клапани майже не мають хід, тому відбувається руйнування цілого ланцюжка деталей відразу: розподільний вал і його підшипники, штовхачі і деформація шатунів. А обрив на високій частоті обертання силового агрегату загрожує навіть капітальним ремонтом блоку циліндрів.

Наслідки обриву ременя грм.  Що буде і чого очікувати?

Що робити, щоб уникнути обриву ременя ГРМ? Серйозною неприємністю для кожного автовласника є момент обриву ременя газорозподільного механізму. В даному випадку можна сказати з повною упевненістю про те, що доведеться відновлювати не один погнутий клапан.

Залежно від того, якими конструктивними особливостями володіє силовий агрегат, їх кількість може варіюватися, і не факт, що в сторону зменшення.

Так, в шістнадцяти клапанних двигунах трапляється, що виходить з ладу 75% клапанів, тобто цілих 12! Продовжувати поїздку з такою катастрофічною несправністю силового агрегату просто неможливо. Ще гірше, коли обрив ременя газорозподільного механізму впливає на роботу поршневої системи.

В цьому випадку гарантований дорогий ремонт і багато втраченого часу на повне відновлення двигуна і працездатності всього автомобіля в цілому. Тому ні в якому разі не доводьте свій автомобіль до стану виникнення такої ситуації.

А для цього необхідно дотримуватися кількох певних процедур, завдяки яким Ви, як правило, позбавите себе від неприємностей обриву ременя механізму газорозподілу. Дотримуйтесь їх, і Ви не тільки уникнете колосальних вкладень в ремонт свого автомобіля, але і істотно заощадите собі час і нерви.

Ознаки, причини і наслідки обриву ременя ГРМ

Багато автовласників чули про таку несправність двигуна, як обрив ременя ГРМ. Ця тема є свого роду страшилкою для початківців автовласників, і народжує навколо себе багато чуток, часом не співвідносяться з реальністю.

Газорозподільний механізм двигуна приводиться в дію від шестерні колінчастого вала. Спочатку для цієї мети застосовувалися ланцюга, і зубчасті ремені, які почали масово застосовуватися близько двадцяти років тому, викликали недовіру у автовласників.

Безперечними перевагами ремінного приводу перед ланцюговим, є його проста конструкція, невелика маса і мала галасливість. Однак не позбавлений він і недоліків, головний з яких – порівняно невеликий ресурс ременя ГРМ.

Зверніть увагу

Ланцюговий привід відрізняється дуже тривалим терміном служби. Якщо мотор не гвалтувати, ланцюг цілком може прослужити більше 200 тисяч кілометрів.

У міру зношування вона витягується і починає гриміти, сигналізуючи, таким чином, про необхідність заміни.

Якісний ремінь, між тим, працює в середньому 60 тисяч кілометрів, після чого його потрібно замінити, навіть якщо на вигляд він цілий. Якщо не зробити це вчасно, ремінь може обірватися.

Що відбувається при обриві

Наслідки обриву ременя ГРМ цілком залежать від конструкції силового агрегату. Щоб уявити собі, що станеться в цей момент, потрібно звернутися до механіки роботи двигуна внутрішнього згоряння.

У працюючому двигуні поршні безперервно рухаються з однієї мертвої точки в іншу. Під час такту впуску поршень рухається вниз, і відкривається впускний клапан, під час такту випуску відкривається випускний клапан, поршень при цьому рухається вгору. У той момент, коли поршень знаходиться у верхній мертвій точці, все клапана повинні бути закриті.

Якщо відбувається обрив ременя ГРМ, распредвал перестає обертатися, і клапана зупиняються в одному положенні. Колінвал при цьому продовжує обертатися за інерцією, і поршні спрямовуються назустріч відкритим клапанів.

У деяких двигунах, наприклад, 8-клапанному ВАЗ-2111, поршні мають спеціальні виточки, щоб в разі обриву уникнути контакту з клапанами. У цьому випадку ніяких наслідків не буде, за винятком того, що дістатися своїм ходом до гаража або майстерні автомобіль не зможе.

Сучасні багатоклапанні мотори сконструйовані таким чином, щоб отримати максимальну потужність при невеликому обсязі, тому поршні таких виточок не мають, або вони недостатньо глибокі. Для таких двигунів обрив ременя ГРМ означає неминучу зустріч поршнів з клапанами, чому останні гнуться.

  • Якщо ремінь обірвався на холостих обертах, загинаються, як правило, тільки кілька клапанів, якщо автомобіль рухався на передачу, і обороти були високими – швидше за все, під заміну піде весь комплект.
  • Майстри в автосервісах, як правило, справедливо радять в будь-якому випадку міняти весь комплект клапанів.

Чим вище обороти коленвала в момент обриву, тим важче наслідки. Крім загину клапанів, можуть лопнути їх втулки, що в свою чергу загрожує ремонтом або заміною головки блоку циліндрів або самого блоку. Крім цього, від удару можуть зруйнуватися поршні.

Відомі навіть випадки, коли обрив відбувався на високій швидкості, і від удару загиналися все клапана, головка блоку отримувала ушкодження, «несумісні з життям», лопалися напрямні втулки, а їх осколки наскрізь прошивали поршні. Ремонт таких моторів обходиться надзвичайно дорого. Згідно зі статистикою, частіше такі пошкодження отримують двухвальні (DOHC) двигуни японських виробників.

Однак, в порівнянні з дизелями, наслідки обриву ременя ГРМ для бензинових моторів, досить легкі. Через специфіку конструкції, клапани майже не мають вільного ходу, коли поршень знаходиться в ВМТ. В результаті обриву руйнування приймають характер доміно:

  • гнуться клапана;
  • руйнується распредвал, його підшипники;
  • Головка блоку;
  • гнуться шатуни і штовхачі.

При обриві на високих оборотах також можливе руйнування поршнів і пошкодження блоку циліндрів.

Причини обриву ременя ГРМ

Найбільш поширені причини обриву пов’язані з безпечністю автовласника. Головна серед них – несвоєчасна заміна зношеного ременя.

Як правило, автовиробники встановлюють інтервали між його замінами в 60 тисяч кілометрів (реальний ресурс якісного ременя перевищує інтервал заміни на 5-10 тисяч км).

Якщо в перший раз його змінюють на плановому ТО, то в подальшому автовласники нерідко забувають про це.

важливо

Встановлюючи замість оригінальної запчастини недорогий аналог китайського виробництва, слід бути готовим до того, що він обірветься задовго до того, як «відходить» свої 60 тис. Така економія загрожує значно більшими витратами, тому купувати бажано або штатні запчастини, або якісні аналоги, які часом коштують дорожче.

Крім того, ремінь приходить в непридатність через систематичне попадання бруду і масла, тому слід стежити за станом захисного кожуха і звертати увагу на появу течі масла з двигуна. Чужорідний предмет, що потрапив між ременем і шестернею, також здатний привести або до обриву, або до зрізання його зубів.

Крім цих, найбільш часто зустрічаються, можуть бути й інші причини обриву ременя ГРМ, такі як заклинювання, або мимовільне відпускання натяжної ролика, клин помпи, а також заклинювання розподільного або колінчастого вала. До обриву можуть привести різкі навантаження на ремінь, наприклад, якщо машина часто заводиться «з штовхача».

Ознаки обриву ременя ГРМ

Основні ознаки обриву ременя ГРМ наступні:

  1. мотор раптово заглох;
  2. завести повторно його не вдається;
  3. при роботі стартера можливий металевий стукіт у верхній частині двигуна (поршні б’ють по клапанів).

Встановити точно, чи дійсно обірвався ремінь, можна лише заглянувши під капот. Швидше за все, ми матимемо сам розірваний ремінь і його пошкоджений кожух.

Обрив ременя ГРМ і можливі наслідки – причини, симптоми, ремонт

Головна »Поради по ремонту» Обрив ременя ГРМ і можливі наслідки – причини, симптоми, ремонт

У більшості випадків при обриві ременя ГРМ лунає бавовна і двигун глухне, хоча всі інші автомобільні елементи продовжують функціонувати нормально. Повторний завод мотора в такому випадку найчастіше супроводжується металевим стукотом і легкістю обертання стартером, через відсутність компресії в циліндрах.

При виникненні перших підозр слід зупинити автомобіль і піднявши капот оглянути, в якому стані знаходиться ремінь, якщо є така можливість з швидким доступом, як правило такої можливості немає.

Наслідки і причини обриву ременя ГРМ

Те наскільки серйозними виявляться для вашого автомобіля наслідки обриву ременя ГРМ прямо пов’язане з конструкцією двигуна, ніж вона простіше, тим менше ймовірність його пошкодити.

Найчастіше вони можуть спричинити за собою:

  • Капітальний ремонт двигуна.
  • Відновлення газорозподільного механізму.
  • Згинання клапанів – Відбувається при розриві ременя ГРМ в момент, коли вони опускаються для випуску газів або уприскування палива. При цьому колінвал за інерцією продовжує обертання і зустрічається поршнями, які в свою чергу можуть завдати клапанів сильного удару. Однак, дана проблема характерна тільки для автомобілів із спеціально зменшеною камерою згоряння або при відсутності вибірки на порушених. Для визначення ступеня пошкодження найкраще буде транспортувати автомобіль на СТО, тому що буде потрібно демонтувати головку блоку циліндрів і зробити діагностику двигуна на спеціальному обладнанні. Найкраще буде замінити весь комплект клапанів, навіть якщо під час обриву, мотор працював на холостих обертах і пошкодилися лише 3-4 з них.
  • Руйнування поршня – Найчастіше відбувається на автомобілях японських виробників і походить від сильного удару головками клапанів. Якщо обрив ременя відбудеться на високій швидкості і всі клапани загнуться втулки лопнуть і поршні виявляться пробиті осколками. У такому випадку потрібно проведення вельми дорогого ремонту включає в себе і заміну головки.

Найсерйозніші наслідки розриву ременя ГРМ спостерігаються у дизельних двигунів, конструкція яких практично не дає клапанів рухатися, тому при обриві, коли вони знаходяться в положенні верхньої мертвої точки, одночасно можуть прийти в непридатність:

  • Шток з підшипниками
  • Головка блоку циліндрів
  • шатуни деформуються
  • гнуться клапана

Характер обриву ременя ГРМ

Не менший вплив на наслідки, які тягне за собою обрив ременя ГРМ, несе і його характер, адже в деяких випадках він не розривається, натомість на ньому зрізається один або кілька зубів. У такому випадку і колінчастий вал і распредвал продовжують здійснювати обертання, завдаючи поршнями удари по всіх найближчих деталей.

Схожі пошкодження можуть спостерігатися, навіть якщо зуби ременя залишаться цілими, але перескочать по зубах зірочки ГРМ.

Можливі витрати і процедура заміни ременя

Вартість одного клапана без урахування додаткових витрат становить в середньому тисячу рублів, а з огляду на що замінити можливо знадобиться все 16. можна уявити у скільки приблизно обійдеться ремонт.

Крім супутніх дрібниць, вам знадобиться придбати:

  • Новий ремінь, або комплект ГРМ з натяжним і обвідним роликом.
  • Прокладки для впускного і випускного колекторів.
  • Прокладки для ГБЦ і кришки клапанів.
  • Набір кріпильних болтів.
  • Можливо водяний насос (Помпу), якщо є підозри на знос.

Операцію по заміні найпростіше виробляти на підйомнику. Для роботи вам знадобиться:

  • набір ключів
  • викрутка
  • установчі штифти для міток ГРМ
  • в деяких випадках спец. інструмент.

Щоб демонтувати старий ремінь дотримуйтеся наступного плану дій:

  1. Зніміть кожух ГРМ – закріплений кількома болтами.
  2. Відкрутіть болти картерной захисту.
  3. Далі зніміть ремінь компресора. Для цього, демонтуйте його, витягніть ремінь і встановіть компресор на місце.
  4. Зніміть ремінь генератора.
  5. Щоб знеструмити всі контакти зніміть клему з акумуляторної батареї.
  6. Відкрутіть кріпильні болти з двигуна і витягніть генератор, клему і шків помпи, не забуваючи попередньо видаляти утримують їх болти.
  7. Можливо буде потрібно зняти опору двигуна
  8. Зніміть захисний кожух з ременя ГРМ

Тепер приступайте до безпосередньої заміни, для якої вам знадобиться витягти кришки зубчастого шківа і витягнути старий ремінь ГРМ. Поставивши на його місце новий і затягніть натягувач.

Якщо і ролики прийшли в непридатність їх також слід замінити. Далі зберіть конструкцію в зворотній послідовності.

Враховуйте, що для кожної марки автомобіля характерні свої особливості демонтажу і установки ременя ГРМ, проте, в цілому вони досить схожі.

Відео обриву ременя ГРМ

профілактичні заходи

Щоб уникнути необхідності заміни ременя ГРМ на дорозі внаслідок несподіваного обриву слід проводити його заміну як мінімум після пробігу в 60 тис. Км, використовуючи для цього тільки оригінальні запчастини і не чекаючи поки ремінь сам вийде з ладу.

Не лінуйтеся періодично перевіряти ступінь його натягу і стан помпи і всіх роликів. Натяжка повинна бути виконана рівномірно, без провисань на окремих ділянках.

Також, щоб уникнути обриву ГРМ варто звертати увагу:

  • На аварійну лампу показує ступінь тиску масла
  • На стан сальників – Якщо вони прийшли в непридатність і пропускають масло на ремінь ГРМ він швидко вийде з ладу. Головним свідченням протікання служать масляні плями на асфальті або поверхні мотора.
  • Уникайте заводити автомобіль «з штовхача», так як подібні ривки можуть спровокувати обрив вже після 20 тис. Км пробігу

Навіть при дотриманні всіх рад, не можна бути впевненими в тому, що він не порветься в дорозі, тому, корисно буде мати комплект інструментів і новий ремінь для швидкого здійснення заміни.

Проголосуйте, чи сподобалася вам стаття?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…