Щоб зменшити кількість шкідливих викидів в атмосферу з початку цього століття на стали застосовувати сажові фільтри на дизелях, а з 2010-го він став обов’язковим елементом легкового автотранспортного засобу з дизельним ДВС.

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

Що таке фільтр сажі на дизелі, де він стоїть, як його чистити і наслідки його видалення – далі в статті.

Навіщо він потрібен

Фільтр сажі на дизелі в різних країнах позначається в різній абревіатурі:

  • Diesel Particulate Filter (DPF) – в англійському варіанті.
  • Filtre a Particules (FAP) – у французькому варіанті.
  • RubPartikelFilter (RPF) – в німецькій абревіатурі.

У Росії, як і в усьому світі, більше прижилася французька абревіатура. Цьому є пояснення (в кінці статті).

Відео – фільтр сажі на дизелі і його регенерація:

Сажевік призначений для зниження процентного вмісту часток сажі у відпрацьованих газах. Вони утворюються в результаті згоряння дизельного палива. Ці частинки мають мікроскопічний розмір – від тисячних часток міліметра до 10 мікрометрів (це ще в 100 разів менше).

Такі частинки мають складний хімічний склад, ядром якого є вуглець. Він «обліпается» вуглеводнями, сірої, сполуками металів. Практично вся таблиця Менделєєва. Всі ці речовини в циліндри надходять з повітря і не зовсім якісного дизельного палива.

Де знаходиться

Сажевік може перебувати за нейтралізатором. У деяких автомобілях він знаходиться безпосередньо за випускним колектором. В такому випадку фільтр об’єднаного типу. Зовнішній вигляд типового сажевіка:

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

конструкція

Основний елемент – керамічна матриця. Її хімічний склад – карбід кремнію (кераміка). Оптимальне перетин керамічних осередків – восьмикутна. Головний елемент, що фільтрує – бокова поверхня осередків, яка має мікропористої структури. Керамічна конструкція полягає в металевий корпус.

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

Під час роботи дизельного двигуна відпрацьовані гази направляються через фільтр сажі. У мікропорах уловлюються дрібні частинки сажі. Великі частинки не так небезпечні для людей, живих і рослинних організмів. Вони осідають під дією сили тяжіння недалеко від місця руху транспортного засобу.

Дрібні частинки (менше 0,1 мкм), якщо їх не затримає фільтр сажі, можуть «полетіти» далеко за межі траси, потрапити в органи дихання, на рослини. Їм приділяється велике значення при проектуванні системи фільтрації вихлопних газів дизельних автомобілів.

В процесі роботи фільтр сажі мікропори засмічуються дрібними і великими частками. Для його очищення застосовується регенерація.

Пасивна і активна регенерація

Регенерація – процес очищення фільтр сажі. Розрізняють пасивну і активну регенерацію. Пасивна регенерація відбувається при високих температурах вихлопних газів, від 600 градусів Цельсія.

Така температура можлива при максимальному навантаженні на двигун. Сажа при високій температурі випалюється.

Для того щоб зменшити температуру, при якій випалюється сажа, до 500 градусів і нижче, застосовують спеціальні присадки.

Активна регенерація виконується за допомогою штучного підвищення температури відпрацьованих газів. Це досягається різними методами:

  • зміна кута запалювання за допомогою програмного контролю;
  • додатковий нагрів перед сажевіком;
  • примусовий впорскування;
  • нагрів СВЧ хвилями.

Спільне застосування різних методів регенерації підвищує ефективність сажових фільтрів.

Сажевік з каталітичним покриттям

Вони розроблені Volkswagen. У них також застосовується активний і пасивний режим. Каталізатор додатково окисляє сажу в умовах високих температур. При цьому відбуваються складні хімічні реакції.

Оксиди азоту окислюються киснем в присутності платини, утворюється діоксид азоту. Діоксид азоту в результаті реакції з вуглецевої сажею утворює оксид азоту і чадний газ.

Зверніть увагу

Окислюючись, чадний газ і діоксид азоту утворюють діоксид азоту і безпечний вуглекислий газ.

В результаті такого складного хімічного процесу сажа виводиться з фільтра. Активна регенерація запускається на підставі аналізу показань наступних датчиків блоком управління двигуна:

  • ДМРВ;
  • температури до сажевіка;
  • температури після фільтр сажі;
  • датчика різниці тисків.

На підставі порівняння показань і аналізу з вбудованим алгоритмом, блок управління одночасно виконує наступні дії:

  • відключає систему ЄДР, яка призначена для зменшення температури займання;
  • здійснює збільшення тривалості упорскування палива форсунками;
  • зменшує подачу повітря.

Структурна схема такої системи показана на малюнку:

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

Де: 3 – ДМРВ, 4 – силовий агрегат; 9 – фільтр сажі.

Система з уприскуванням присадок

Вперше застосував таку систему концерн Peuqeot-Citroen. Тому за ним і закріпилося французька абревіатура FAP (див. Початок статті). Така ж концепція застосовується в багатьох японських і американських автомобілях.

В системі фільтр сажа знаходиться за каталітичним нейтралізатором. Під час регенерації впорскується спеціальна присадка, яка зменшує температуру спалювання сажі до 450 градусів Цельсія. З огляду на, що сажевік знаходиться за нейтралізатором, і така температура в ньому проблематична. Тому ефект доповнюється активною регенерацією.

Присадка знаходиться в окремому баку невеликої ємності (до 5-ти літрів). Вмісту вистачає приблизно на 100.000 кілометрів пробігу. Для впорскування призначений окремий насос.

Структурна схема системи з уприскуванням присадок:

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

Де: 3 – бак для присадки, 5 – насос уприскування присадки, 6 – бак паливний.

Ресурс фільтру близько 200.000 кілометрів пробігу. Зазвичай він нижче.

Заміна фільтру сажі вимагає значних матеріальних витрат. Якщо система фільтр сажі втрачає ефективність, багато автовласників дизелів програмно і фізично видаляють її, щоб блок керування двигуном не “душив» силовий агрегат на високих швидкостях і потужностях.

Ознаки необхідності очищення

Основними ознаками є:

  • повідомлення коду помилки двигуна, що вказують на фільтр сажі;
  • зростання споживання палива;
  • підвищення рівня масла;
  • зменшення приемистости силового агрегату;
  • нестабільні неодружені обороти;
  • наявність стороннього звуку (шипіння) під час роботи двигуна;
  • раптовий «пих» диму з вихлопної труби.
  • У будь-якому випадку, слід продіагностувати двигун, щоб зробити остаточний висновок.
  • Відео – промивка фільтр сажі дизельного двигуна складом Liqui Moly:

Примусова регенерація за допомогою VAG-COM (Вася-Диагност)

Для проведення контролю регенерації сажі двигуна на автомобілях групи VAG потрібно безпосередньо сам шнурок і програма, встановлена ​​на комп’ютері. Послідовність виконання:

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

Недоліки та можливі наслідки видалення фільтр сажі на дизелі

Зараз багато майстерні і СТО надають послуги програмного і фізичного видалення фільтр сажі на дизелі. При цьому вони використовують різні емулятори або чіп-тюнінг. Чіп-тюнінг небезпечний тим, що якщо некоректно зберегти (або втратити) рідну прошивку, згодом можуть бути серйозні проблеми аж до необхідності звернення до виробника.

Відео – про нюанси і можливі наслідки видалення фільтр сажі на дизелі:

Після видалення перепрошивкой косяки можуть вилазити через деякий час. З цієї точки зору безпечніше емулятори. Але вони є не для всіх автомобілів.

Під час прийняття рішення про програмне видаленні фільтр сажі слід знайти майстерню, яка виробляє цю роботи протягом декількох років, знаходиться на одному і тому ж місці. Інакше є ризик потрапити на недосвідчених майстрів-одноденок.

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

Є майстерні, які промивають сажові фільтри за допомогою спеціальних складів. У деяких випадках це має позитивний ефект.

З проблемою зносу фільтр сажі стикаються багато автолюбителів. Не можна до неї ставитися несерйозно.

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без нихЯкщо піч в машині дме холодним повітрям, причини можуть бути різними.

Як здійснюється підключення вимикача маси автомобіля.

Як правильно вигнати повітря https://voditeliauto.ru/poleznaya-informaciya/to-i-remont/kak-vygnat-vozdux.html з системи охолодження двигуна.

Відео – відключення і фізичне видалення сажевіка на дизельному автомобілі SsangYong Actyon NEW 2.0D:

Може зацікавити:

Фільтр сажі на дизелі

У 2004 році в Європі були введені норми Євро-4, відповідно до яких у всіх нових автомобілях наявність фільтр сажі обов’язково.

Сам же елемент застосовується в вихлопних системах автомобілів з 2001 року, проте тоді лише деякі виробники встановлювали його.

Так що це – фільтр сажі на дизелі, для чого він потрібен? Давайте визначимо призначення даного елемента, його роботу і спробуємо зрозуміти, чому багато автовласників взагалі видаляють його з системи.

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

Що це – фільтр сажі на дизелі?

Це елемент вихлопної системи автомобіля, який знижує викид сажі частинок в атмосферу. Його використання знижує вміст сажі у вихлопних газах на 80-100%. У боротьбі за чистоту навколишнього середовища всі автомобілі, вироблені в Європі, з 2004 року мають бути оснащені подібним фільтром.

Залежно від конструкції цей пристрій може бути окремим елементом вихлопної системи, а може з’єднуватися з каталітичним нейтралізатором, хоча принцип від цього не змінюється.

Робота

Робота фільтр сажі заснована на двох послідовних етапах: фільтрація сажі і подальша регенерація. При фільтрації сажа осідає на стінках, а очищені вихлопні гази викидаються в атмосферу. При цьому частинки розміром 0,1-1 мкм можуть проходити крізь фільтр. Їх частка становить близько 5% від загального числа. Втім, для людини небезпечними є саме вони.

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

Скупчилися всередині частинки сажі можуть створювати перешкоду для проходу відпрацьованих вихлопних газів, через що потужність двигуна падає. Тому періодично проводиться регенерація фільтр сажі.

Залежно від передбаченої виробником конструкції процес регенерації може проходити по-різному.

Тепер, коли ми розуміємо, що це – фільтр сажі на дизелі, можна більш детально розглянути питання регенерації.

Каталітичне покриття – що це?

Фільтр, якщо він об’єднаний з нейтралізатором, має каталітичне покриття. Подібні пристрої застосовуються на машинах марки Volkswagen і інших зарубіжних виробників. Встановлюються вони за випускним колектором, недалеко від двигуна – в місці, де температура вихлопних газів є практично максимальною.

Основний конструктивний елемент цього фільтра – матриця, виготовлена ​​з кераміки. Вона має своєрідну пористу структуру, яка складається з каналів малого перетину, по черзі закритих з обох сторін. Стінки каналів є пористими і виконують функцію фільтра. На поверхню стінок наноситься титан, який виступає в ролі каталізатора. Вся ця матриця поміщається в корпус.

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

Коли відпрацьовані гази проходять через даний фільтр, більшість частинок сажі затримуються на стінках матриці, а титановий каталізатор сприяє окисленню вуглеводнів, які не згоріли в камері згоряння двигуна.

Активна і пасивна регенерація

Як відомо, регенерація фільтр сажі може бути активною або пасивною. При останньої окислення сажі відбувається безперервно за рахунок високої температури і дії каталізатора. При пасивної регенерації ланцюжок утворень виглядає наступним чином:

  1. Оксиди азоту реагують з киснем, в результаті чого утворюються діоксиди азоту.
  2. Потім новостворене речовина вступає в реакцію з сажею (вуглецем), що призводить до утворення чадного газу і оксиду азоту.
  3. Чадний газ і оксид азоту взаємодіють з киснем, і в результаті з’являється діоксид азоту і вуглекислого газу.

Якщо двигун працює на низьких оборотах, то температура газів буде невисокою, через що пасивна регенерація не відбувається. У цьому випадку буде здійснена примусова або активна регенерація.

Вона здійснюється при температурі 600-650 градусів. Досягаються такі температури за допомогою системи управління двигуном.

При цій температурі сажа згорає, тобто вступає в реакцію з киснем при подальшому освіті вуглекислого газу.

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

датчики системи

Для роботи фільтр сажі в “Мерседесі” чи інших автомобілях передбачені цілі системи управління і датчиків:

  1. Витратомір повітря.
  2. Датчик тиску в фільтр сажі.
  3. Датчик температури газів до фільтру сажі і після нього.

За отриманими результатами комп’ютер автоматично впорскує додаткові обсяги палива в камеру згоряння, знижує подачу повітря і навіть припиняє рециркуляцию вихлопних газів. Все це веде до підвищення температури вихлопу до значення, при якому регенерація може бути здійснена.

автоматична регенерація

Концерни Peugeot і Citroen розробили фільтр з автоматичною регенерацією. Їх встановлюють окремо від каталітичного нейтралізатора. У даній конструкції використовується метод регенерації, який заснований на уприскуванні в паливо спеціальних присадок, що підвищують температуру вихлопних газів. Такий же спосіб реалізується в фільтрах інших виробників (Ford або Toyota, наприклад).

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

Тут він працює в такий спосіб: коли фільтр по максимуму заповнений частинками сажі, система виробляє автоматичний впорскування в паливо спеціальної присадки з вмістом церію в складі. Цей елемент при згорянні виділяє велику кількість тепла.

Присадка може впорскуватися по сигналу комп’ютера кілька разів. Перший раз впорскування здійснюється на такті уприскування палива. При цьому відпрацьовані гази розігріваються до високої температури і нагрівають матрицю фільтра до 700 градусів. Потім впорскування присадок здійснюється на такті випуску газів.

При цьому церій не згорає та, а разом з газами потрапляє в фільтр сажі. При попаданні на розпечену матрицю паливо з церієм запалюється, і температура досягає 1000 градусів. При цьому сажа згорає, і таким чином здійснюється регенерація фільтра.

Відзначимо, що хоча температура тут дуже висока, руйнування матриці і самого фільтра не відбувається.

Сама присадка з церієм зберігається в окремій ємності. Однієї заправки вистачить в середньому на кілька років роботи (близько 80000 пробігу).

Зазвичай фільтр сажі на дизель, ціна якого є високою і варіюється в діапазоні 20-100 тисяч рублів (залежить від моделі), стійкий до застосування палива низької якості, проте в даному випадку витрата присадки може бути збільшений через велику освіти сажі.

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

Видалення фільтр сажі і наслідки на дизелі

Ці пристрої виходять з ладу досить часто. З огляду на високу їх вартість, деякі власники автомобілів не хочуть платити за них гроші.

Та й навіщо, якщо без них машина нормально їздить? Наприклад, на машинах “Рено” дизель з фільтром сажі осадом часто призводить до несправності даної системи, через що потужність мотора і тяга знижуються, рівень масла в двигуні підвищується, можливий навіть шиплячий звук з двигуна.

І все через те, що вихлопні гази будуть насилу проходити через систему. При цьому комп’ютер пропише постійну помилку і обмежить роботу двигуна (до 3000 об / хв).

Багато майстрів на СТО фізично знімають фільтр і прошивають “мізки” автомобіля. В результаті видалення фільтр сажі наслідком на дизелі стає нормальна робота двигуна.

Так, вихлопні гази при цьому будуть містити велику кількість сажі, що шкодить навколишньому середовищу, але це мало кого хвилює.

Однак після видалення потрібно і прошивка автомобіля, інакше на приладовій панелі буде помилка “чек”.

Втім, на тих же СТО знають, як почистити фільтр сажі. Але ця послуга коштує грошей і допомагає лише на час.

симптоми несправності

Як вже було сказано, при несправності цього фільтра деякі мотори перестають працювати на повну потужність.

Автомобіль автоматично відключає турбокомпресор, переводить двигун в аварійний режим роботи, при якому підняти швидкість обертання понад 3000 об / хв неможливо.

Також машина буде споживати більше палива, тяга істотно знизиться, рівень моторного масла буде вище початкового, а на приладовій панелі з’явиться знаменита помилка Check. Все це і є типові ознаки несправності даного модуля.

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

На щастя, нічого страшного в цьому немає. Як ви вже зрозуміли, він легко видаляється без шкоди для двигуна або будь-якої його системи. Має місце тільки шкоду навколишньому середовищу і перехожим людям.

На закінчення

Багато власників автомобілів знімають ці непотрібні установки зі своїх автомобілів і успішно їздять без шкоди для двигуна. Тепер ви знаєте, що це – фільтр сажі на дизелі і як він діє.

І якщо на вашому автомобілі він не працює і навіть шкодить мотору, то його сміливо можна видаляти. На щастя, сьогодні цю послугу пропонують на багатьох СТО. Зокрема зняти цей пристрій можна з автомобілів “Ніссан”, “Мерседес”, “Пежо”, “Мазда”, “Рено”.

Дизель при подальшій роботі машини не стане менш ефективним. Навпаки, можлива навіть збільшення в потужності.

Геть забитий фільтр сажі на дизелі – симптоми і варіанти відновлення пропаленням

Дизель що нині не чадить. Основний компонент дизельного чорного диму (сажа) затримується в спеціальному фильтрующем елементі, інтегрованому в вихлопну систему. Екодеталь не вічне – з часом забивається.

Передчасна заміна або видалення – недоречні, розумніше вчасно помітити критичний рівень наповнення, щоб скористатися штатними засобами регенерації.

Вони продовжують життя вузлу, повернуть спритність двигуну і збережуть час.

На що звертати увагу: ознаки забитого фільтр сажі на автомобільному дизелі будь-якої марки

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

Заметить, а тем более объяснить, небольшие ухудшения в динамике в пределах городской черты может не каждый. А это первый знак засорения сажевика. Сажа на керамической матрице будь-то немецкого DPF с платиновым ускорителем химреакций или французского FAP с жидкостью-катализатором выжигания Eolys откладывается постоянно, создавая сопротивление потоку выхлопных газов. Говоря научным языком, неполное сгорание топлива ведет к образованию частиц аморфных углеродов, которые оседают на стенках очистителя, и постепенно снижают пропускную способность детали.

Приборная индикация

А тепер оцініть режим роботи двигуна в міській штовханині: постійні перегазовки, прогріву, простої в очікуваннях зеленого сигналу. І без експертної думки ясно, що в таких умовах швидко буде забитий фільтр сажі на дизелі і симптоми з’ясовувати не доведеться – все буде відображено на приладовому табло. Але зауважимо: універсального стандарту оповіщення про наявність проблеми немає.

На машинах Audi, Seat, Skoda, VolksWagen двоступеневий алгоритм сигналізації:

  • Підсвічений значок DPF. Фільтруючий елемент заповнений сажею, виконано кілька безуспішних спроб активної регенерації в русі. У терміновому порядку необхідний активний прожиг на трасі.
  • Одночасна підсвічування датчика фільтр сажі + Check Engine або «Чек» + миготлива спіраль преднакала. Аварійний режим роботи двигуна, про що сповістить бортова система, а в ЕБУ з’явиться помилка типу Diesel Particulate Filter Restricted / Clogged MIL ON. Потрібно примусовий прожиг.

фізичні обмеження

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

Зовсім інша ситуація з аварійним режимом: ЕБУ душить систему уприскування – не дозволяє користуватися газом на повну потужність для недопущення надмірного нагріву фільтруючого вузла. Ось які примусові блокування спрацьовують на машині Audi Q7 3,0 TDI:

  • Швидкість пересування – не більше 100 км / ч.
  • При прискореннях доступна тільки половина тягового моменту.
  • Витрата палива не перевищує 10 л / 100 км.
  • Неможливо запустити круїз-контроль.

Разом взимку в автомобілі без встановленого підігріву антифризу свічками напруження буде прохолодно. Якщо сигнали приладової дошки і електронні блокування ігноруються, настає момент, коли машина глухне і не заводиться, або двигун запускається, але тут же зупиняється.

Підтвердити, що це дійсно крайні ознаки забитого фільтр сажі дизеля допомагає демонтаж і продування фільтруючого елемента компресором. При таких обставинах на виході тиску не буде.

вирішує компанія

Автомобілі Opel навчені алгоритму індикації, подібного машинам VAG: коли зовсім зле справа – лампа DPF блимає. У Toyota – абсолютна аналогія з німцями.

Mazda, Peugeot, Citroen попередженням не мають: підсвічування лампи сажевіка інформує про активацію аварійного режиму.

Однак у французів індикатор має право засвітитися при зниженні об’єму рідини-каталізатора в спеціальному бачку нижче мінімальної позначки.

Що робити при виявленні симптомів забитого фільтр сажі на легковому дизелі будь-якої моделі

На інтуїтивному рівні мета зрозуміла – позбутися від скупчень сажі. Найбільш простий метод – випалити пасивним, активним або примусовим шляхом, щоб вуглецеві частинки перетворилися в діоксид вуглецю (вуглекислий газ), який безперешкодно вийде в атмосферу. Технічне найменування процесу – регенерація.

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

пасивний прожиг

Півгодинна заміська поїздка на одній передачі з постійними оборотами, але не нижче 2 500 об / хв, знижує баласт твердих частинок на значний відсоток.

З ростом оборотів коленвала в фільтрі підвищується температура відпрацьованих газів до 350-500 ° C, що дозволяє вступити діоксиду азоту в реакцію з сажею і отримати діоксид вуглецю.

Відсутність різких прискорень знижує відсоток недопаленої палива – основна причина утворення вуглецевих елементів.

важливо

Взагалі кажучи, дизелів особливо протипоказаний прогрів на неодружених і рух на низьких оборотах. Тому, любителям міських покатушек порада одна: розбавити список короткометражних маршрутів довгими ділянками, на яких безперешкодно можна здійснювати пасивний прожиг. 2-3-х виїздів за місто в тиждень цілком достатньо. Рекомендована швидкість: 70-80 км / ч.

Увага. Пасивний прожиг корисний для сажевіков, суміщених з нейтралізатором (DPF): шлях до нього, і вихлопні гази не встигають охолонути. Якщо система заснована на застосуванні присадок (FAP), то фільтруючий вузол розташований далеко від камери згоряння і нагрітися виключно від відпрацювала газової суміші не встигає, тому випалювання природним чином не відбувається.

активна регенерація

Приставка Active присвоєна процесу через втручання штучного інтелекту в режим роботи систем двигуна з метою підвищити температуру вихлопних газів в сажевіке до 600-650 ° C. ЕБУ запускає активний прожиг фільтр сажі на дизелі після досягнення певного рівня наповненості його твердими частинками. Це може бути 30-40 грам – у кожного автомобіля поріг свій.

Якщо ЕБУ помітив допустиму базову температуру відпрацювала газової суміші (не менше 250 ° C), прогрітий мотор (не менше 60-75 ° C) і помітно наповнений паливний бак (більш 1/4), то регенерація запускається. На час її активації (наступні 10-30 хвилин), електроніка змінює тон функціонування мотора:

  • Глушиться клапан EGR, перепускає частину газів з випуску на впуск. Відсутність відпрацювала газової суміші при наповненні циліндрів сприяє підвищенню температури згоряння в котлах.
  • Активується послевприск. Розпилення додаткової порції ДТ після основного циклу (такт розширення) забезпечує Догорание солярки в сажевіке, завдяки низькій температурі її самозаймання (62 ° C).
  • Змінюється геометрія розташування соплових лопаток турбіни турбокомпресора. Мінімізація розширення вихлопних газів зменшує частку енергії, що витрачається на механічне розкручування колеса відцентрового апарату, що сприяє збереженню тепла відпрацювала газової суміші.

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

До відома. Освіта вуглекислого газу при прожиге активним способом відбувається внаслідок реакції між сажею і киснем.

Про запуск запису бортова електроніка ніяк не сповіщали. Ознаки проходження активної регенерації зчитуються за показаннями інших приладів і характером роботи двигуна:

  • Миттєво зростає температура антифризу. Часто водій не помічає цього і шукає, в чому ж причина спрацьовування вентилятора охолодження двигуна на холодну, хоча ОЖ вже давно гаряча. На BMW 525D E60 показання з покладених 92 ° C збільшуються до 97 ° C.
  • Збільшується витрата палива через послевприска. Помітити факт зростання на деяких машинах, зокрема на Пежо, неможливо – бортовий комп’ютер навмисно занижує звичний витрата на час проведення процесу.
  • Зростає температура масла. Наприклад, у Peugeot 407 в режимі запису вона досягає 116 ° C при нормальних 90-95 ° C.
  • Виникає цокання розпеченого металу, яке чітко чутно зовні.
  • На «холостих» змінюється звук мотора на характерний басовитий.
  • З глушника йде густий білий дим.

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

У сукупності з тим, що організації не сигналізує про запуск циклу відновлення фільтра, водій може не помітити твір активного запису, і продовжувати рухатися в рваною манері.

Тоді надлишок палива призводить до його потрапляння в картер і підвищенню рівня масла.

Розріджену мастило доведеться терміново міняти, а для сажевіка або залишається остання спроба активної регенерації, про що говорить палаюча лампа DPF, або примусовий прожиг, якщо приладова сигналізація однорежимні.

Крайня спроба активного запису у кожного автомобіля проводиться по-різному:

  1. Коли горить лампа DPF на перших VolksWagen з фільтром сажі, необхідно в терміновому порядку виїхати на автомагістраль і рухатися на 4 або 5 передачі зі швидкістю не більше 60 км / год до моменту, коли лампа згасне (зазвичай це 30-40 хвилин безперервного рівномірного руху) .
  2. На нових Toyota Land Cruiser 200 додатково виводиться повідомлення, що вимагає зупинитися і запустити процес в «паркінгу» за допомогою спеціальної кнопки. Система самостійно проведе регенерацію протягом 20-30 хвилин, при цьому оперувати педаллю газу заборонено.

Останній шанс: примусовий прожиг дизельного фільтр сажі штатними засобами

Процес цей вимушений, а програма його виконання прописана в ЕБУ. Запускається він ззовні, в ручному режимі – частіше за допомогою діагностичного обладнання.

Якщо коротко: через сервісну програму активується особливий режим роботи мотора (закритий EGR + послевприск + зміна геометрії турбокомпресора), піднімаються обороти ХХ до 1 500-2 000 одиниць і двигун «коптить» протягом 20-30 хвилин на місці.

По суті, це і є фінальна спроба активної регенерації. Тільки, скажімо, VolksWagen B6, вважає за краще дати водієві шанс не відвідувати зайвий раз сервіс. Ну а Toyota відразу рекомендує запускати примусовий прожиг, причому ніяких програмних засобів для цього не потрібно – включив кнопку і будь ласка.

аспекти процесу

Свої обмеження у операції є.

На VAG-івських машинах регенерація не запуститься, якщо система виявить ознаки геть забитого фільтр сажі дизеля, а саме принципову різницю показань датчика диференціального тиску (вимірює різницю тисків газів на вході і виході) і позамежні показання лічильника обсягу сажі (понад 68 грам). Мета вимушеної очищення – збити лише частина затриманих вуглеців (на Audi Q7 3,0 TDI операція завершується при розрахункових 56 грамах).

До відома. Визначити фізичний обсяг твердих частинок в фільтрі неможливо, тому використовується одна з двох моделей: вимірюється тиск і температура на вході і виході з очищувача, витрата повітря мотором або оцінюється стиль водіння, інформація з сенсора температури відпрацювала газової суміші і кисневого датчика.

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

Що робити, якщо примусовий прожиг не починається

Привід заборони – виявлення симптоми забитого фільтра. Виключати вихід з ладу датчика диференціального тиску не можна, але частіше система не бреше, що доводить вікно з розрахунковою кількістю сажі в діагностичній програмі. Скинути лічильник можна, але сенсори не обдуриш.

Реанімувати компонент реально тільки після пасивного запису, коли фактичний обсяг сажі стане менше. Лічильник, природно, накрутить зайві цифри з розрахунку 3-5 грам на 100 км, але свідчення датчика диференціального тиску вже будуть в кондиції, а накручене обнуляється через пропис нового сажевіка.

До відома. Різкі старти з 0 до 100 км / год вибивають сажу через надлишкового тиску у вихлопній системі. 5-6 жорстких розгонів протягом перших 10 … 30 секунд після запуску двигуна здатні видалити близько 10 грам вуглецю. Прискорення виробляються тільки на прогрітому моторі.

Що робити, якщо фільтр забитий і запис запустити не вдалося

  • Вирізання фільтруючого елемента і прошивка ЕБУ – 20 000-30 000 рублів. Це зручний привід обладнати підігрів антифризу вихлопними газами для поліпшення тепловіддачі штатної грубки.
  • Зняття сажевіка і промивка хімією – 15 000-20 000 рублів.
  • Заміна компонента – 70 000-100 000 рублів.

Цифри і факти

  • Приклади з експлуатації показують, що при періодичної їзді за містом і використанні якісного палива з мінімальним вмістом сірки примусовий прожиг фільтр сажі дизеля не потрібно, та й вузол служить довше належних 200 000 км на 50-100 тис. Км.
  • В результаті фільтр все одно забивається. Металовмісні присадки в ДТ, згоряння масла – основні причини утворення золи, яка осідає в DPF і не видаляється звідти. Використання мастила зі зниженою зольністю підвищує ресурс деталі.
  • Активна регенерація відбувається кожні 300-700 км.
  • Прогрів на ХХ і подальше відключення двигуна – найшкідливіший характер експлуатації: регенерація не включається, а сажа інтенсивно накопичується.
  • Видаливши сажевік, потужність двигуна автоматично збільшується на 20-30 к.с.

Які наслідки видалення фільтр сажі

Змалюємо основні наслідки видалення фільтр сажі. Будемо відверті: не завжди технологічні досягнення Заходу сприймаються «на ура» пострадянським суспільством. Ми поки не такі багаті.

Взяти для прикладу хоча б екологічні норми «Євро-4». Корисна ініціатива? Безумовно.

Однак вона передбачає установку сажових фільтрів на автомобілях з дизельними двигунами з 2001 (подекуди з 2005) року.

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

Воно б усе нічого, але … Втім, про все по порядку.

Основна заковика – фільтр сажа не вічний, він досить швидко засмічується. Після цього у автовласника на вибір є декілька алгоритмів дій, про них трохи нижче. Але важливо основне: замінити фільтр – дуже дороге задоволення. Настільки дороге (500-2500 євро), що береться під сумнів взагалі доцільність покупки машини даної моделі. Може простіше видалити?

Сам фільтр нескладний в конструкції. Існують дві основні технології, за якими працюють ці пристрої.

  1. FAP – фільтр сажі, що має функціонал регенерації.
  2. DPF – пристрій закритого типу.

У загальному випадку конструкція являє собою металевий футляр, в якому змонтована жаростійка керамічна матриця, що складається з великої кількості каналів.

Відпрацьовані автомобільні гази проходять через фільтр, каталізатор шляхом окислення мінімізує кількість незгорілих вуглеводнів, а частинки сажі осідають на стінках каналів матриці. Таким чином, значно зменшується викид небажаних речовин в навколишнє середовище.

Здавалося б все добре. Але дане пристосування має тенденцію до засмічення. І ось тут починаються справжні неприємності.

Замінити його занадто дорого (але ж і заміна – маніпуляція неразова, її доведеться робити ще і ще, це не вихід). Можна видалити. Але існують небажані наслідки видалення фільтр сажі, які ще розберемо. Найоптимальнішим варіантом є все-таки його заміна. Якщо не дозволяють кошти – випалювання, промивка, реанімація старого фільтра, установка вживаного або емулятора.

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

На жаль, всі ці дії мають тимчасовий характер і кардинально проблему засмічення не вирішують. Волею-неволею господар машини змушений схилятися до варіанту видалення фільтр сажі. Наслідки його не зупиняють. А ми поміркуємо.

  1. Перепрошивка (перепрограмування) рідного блоку управління. Інакше БО буде «скидати» в аварійний режим (дана операція може обійтися в суму трохи більше 100 євро).
  2. Фізичне видалення фільтр сажі (40 євро).

При всій простоті цих дій вони не настільки елементарні. Прошиваться потрібно тільки у перевірених програмістів, інакше проблем згодом не уникнути.

Що ми виграємо ?

  • Трохи підвищується потужність двигуна, оскільки падає опір виходу вихлопних газів.
  • Економляться гроші на заміну.
  • Зменшується витрата палива.
  • Відпадає необхідність в позамежних температурах при регенерації.

Начебто суцільні плюси, є позитивними наслідки. На жаль, не все так райдужно. Давайте обрисуємо явні мінуси.

Про негативних наслідках видалення фільтр сажі

  • Доведеться забути про поїздку в Європу.
  • Виліт з гарантії майже стовідсотковий.
  • Знімаються обмеження по оборотам турбіни, часом може бути чути навіть її свист.
  • Цілком логічний зростання викиду частинок сажі (часом видимий навіть візуально при «сильному газі»).

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

  • Одночасно з видаленням фільтр сажі доведеться вирізати і каталізатор, що ще більше погіршить показники викиду.
  • Нарешті, в разі некваліфікованої перепрошивки можуть бути неприємні наслідки з керуванням двигуном аж до прогорання системи вихлопу.

17 січня 2018 Teor21 ← Промивання двигуна при заміні масла, відгуки, думки Як робиться ремонт бокового порізу безкамерної шини → (Поки оцінок немає)

Фільтр сажі на дизелі: що потрібно знати про цей пристрій?

У цій статті поговоримо про те що таке фільтр сажі на дизелі. І що робити якщо він засмітився.

  • Турбота про екологію, активно розгорнулася в останні кілька десятиліть, стала для автомобільних інженерів справжнім викликом.
  • З кожним роком норми щодо викидів шкідливих речовин посилюються, а це значить, що потрібно придумувати нові способи очищення вихлопних газів.
  • Розглянемо фільтр сажі, що це таке, чи можна без нього обійтися і що робити, якщо він прийшов в непридатність.

Фільтр сажі на дизелі. Призначення і конструкція

  1. Перші серійні спроби установки фільтр сажі на дизелі відносяться до початку 2000-х років, а вже через десятиліття, в 2011 році, ці пристрої стали обов’язковим для всіх автомобілів з мотором на солярці.
  2. Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них
  3. Дякувати за появу фільтр сажі, що входить до складу вихлопної системи, потрібно екологічні норми Євро 4 і Євро 5.
  4. Функція, яку виконує даний фільтр, зрозуміла з його назви і без зайвих пояснень – він повинен видаляти зі складу вихлопних газів найдрібніші частинки сажі, що утворюються в результаті неповного згоряння дизельного палива.
  5. Розташовується фільтр якомога ближче до випускного колектора, там, де температура газів ще досить висока, що допомагає допалювати шкідливі речовини прямо в ньому.

Іноді фільтр сажа конструктивно об’єднують з каталітичним нейтралізатором.

Конструктив нашого сьогоднішнього героя досить простий. Усередині пристрою знаходиться спеціальна матриця, виготовлена ​​з карбіду кремнію і має пористу структуру.

Така будова дозволяє затримувати дрібні частинки. Крім цього, присутні в ньому і різні датчики, які мають зв’язок з блоком управління двигуном.

  • Вони в потрібний момент сигналізують комп’ютера про те, що фільтр вже забився і пора вжити заходів по його очищенні або так званої регенерації.
  • З другим проблем не виникає, регенерація, як правило, відбувається в автоматичному режимі, а ось в ладельцев авто з більш простими і дешевими вузлами може чекати промивка фільтр сажі, яка виконується фахівцями на СТО.
  • Чим старіше фільтр, тим частіше він вимагає однієї з цих процедур, і рано чи пізно виникає питання про його заміну. І тут власників дизельних авто, які можуть похвалитися дотриманням норм Євро 4 і Євро 5, чекає неприємний сюрприз, і про нього далі …

Чим же таким неприємним обіцяє заміна фільтр сажі? Основна проблема даної процедури полягає в значній ціною нового вузла, що досягає часом 1000 євро і більше.

Замінити?

Ясна річ витрачати такі гроші на пристрій, який, по суті, є примхою екологів, хочуть не всі автовласники. Що ж робити? Чи можна зовсім видалити фільтр сажі?

Так, зробити це можна, але необхідно пам’ятати:

При знятті даного пристрою автомобіль почне відповідати тільки нормам Євро 3.

У нашій країні цей факт є допустимим, але якщо ви раптом захочете помандрувати на своєму авто в Європу, то там, при перевірці, вас можуть змусити негайно пройти до місцевого автосервіс для установки фільтра.

Вилучити!

Як відбувається видалення фільтр сажі, адже в дійсності, даний процес також має свої нюанси.

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

Просто демонтувати його з вихлопної системи, на жаль, не вийде. Справа в тому, що він програмно прив’язаний до комп’ютера автомобіля, і система, виявивши відсутність даного пристрою, може навіть заблокувати роботу двигуна.

Тому умільці придумали кілька варіантів того, як без проблем зняти фільтр сажі на дизелі. Способи такі:

  • модернізація прошивки електронного блоку управління двигуна – за допомогою спеціального програматора в «мізки» авто заливається оновлений варіант ПО, в якому відсутня фільтр як такої. Проблема методу в тому, що впровадження в програми машини може спричинити за собою непередбачувані наслідки, тому зважившись провести саме цю процедуру, дізнайтеся у інших автовласників з таким же авто про якість робіт в тому чи іншому СТО;
  • установка обманки фільтр сажі – по суті, в цьому випадку в машині з’явиться новий невеликий блочок, підключений до її електроніці і імітує всі сигнали фільтра. Даний варіант є кращим, ніж попередній, так як ніяких згубних втручань в електроніку авто не відбувається.

Цілком логічним є запитання: видалення фільтр сажі наслідки на дизелі від цієї процедури які? Ви отримаєте приблизно наступне:

  • через зменшення перешкод у вихлопній системі для газів, потужність двигуна трохи підвищиться;
  • економія на техобслуговуванні вихлопної системи;
  • відсутність набридаючі помилок в бортовому комп’ютері від фільтра.

Отже, шановні колеги, ми з вами розглянули нюанси, які дарує фільтр сажі на дизелі.

До нових публікацій і зустрічей на сторінках блогу!

Наслідки видалення фільтр сажі на дизелі.  Куди ж без них

Чому не можна видаляти фільтр сажа в автомобілі?

Дотримання норм екологічності нерідко обертається для власників транспортних засобів додатковими проблемами, обумовленими складністю конструкції окремих вузлів і агрегатів машини. Зокрема, сажові фільтри, що встановлюються на сучасні дизелі, з часом забиваються і швидко приходять в непридатність, через що в роботі машини з’являються певні збої. Що ж робити в такому випадку? Тут виходу два: або видалити фільтр сажі, або прочистити, але багато автомобілістів чомусь вибирають перший варіант.

Чому видаляють фільтр сажі

Сильно забруднене фільтр сажа негативно позначається на працездатності всього автомобіля, а якому власнику сподобається, що у його машини зменшилася тяга, помітно зріс витрата палива, і до того ж постійно світяться докучливі контрольні лампочки.

Звичайно, можна вирішити питання заміною деталі, але за це потрібно буде заплатити досить пристойну суму.

Порада

У такій ситуації єдиним розумним виходом, принаймні з точки зору багатьох автолюбителів, є повне видалення фільтр сажі з автомобіля, ось тільки не всі замислюються про можливі наслідки.

За твердженнями фахівців, думка про те, що витяг цієї деталі сприятливо позначається на «самопочутті» залізного коня – не більше ніж міф, адже навіть незважаючи на тимчасові поліпшення динаміки, з часом все одно з’являться проблеми.

Методи видалення фільтр сажі

Видалити фільтр сажі зі свого автомобіля можна двома шляхами: за допомогою фізичного видалення всіх компонентів деталі або ж за допомогою програмної деактивації, що є більш грамотним підходом до питання.

У першому випадку необхідно дістатися до місця розміщення DPF і за допомогою болгарки вирізати блок з самим елементом, що фільтрує і каталізатором. Після цього на їх місце встановлюється спеціальний пламегаситель або приварюється звичайний шматок труби. Монтаж пламегасителя дозволяє підвищити довговічність вихлопної системи, зокрема, і глушника. Більш того, завдяки цьому пристрою значно збільшується потужність мотора, а звук вихлопу стає набагато тихіше.

Програмне видалення фільтр сажі на дизелі вважається більш гуманним методом демонтажу деталі.

Його використовують, коли хочуть уникнути появи помилок в роботі ЕБУ двигуна, що досягається шляхом додавання датчика вимірювання температури вихлопу і лямбда-зонда в шматок привареної металевої труби.

Також після видалення фільтр сажі доведеться виконати чіп-тюнінг автомобіля, що ліквідує продукти згоряння чорного кольору.

Виконавши вказану процедуру, ви помітите зниження «примхливості» мотора в плані обслуговування, хоча про гарантії від виробника доведеться забути.
Процедура видалення DPF на станції технічного обслуговування обійдеться приблизно в 25-30 тисяч рублів, однак все залежить від складності роботи і розташування самого елемента.

Що буде, якщо видалити фільтр

Видаливши забитий фільтр зі свого транспортного засобу, ви, звичайно, вирішите проблему з потужністю і витратою палива, але в той же час з’являться деякі інші неточності в роботі автомобіля. Сторонні звуки при працюючому силовому агрегаті і некоректне відображення стану деталі – це лише деякі з них.

Система буде бачити, що сажа фільтр не засмічується, а такого просто бути не може, потім вирішує, що він просто несправний, і переводить автомобіль в «аварійний» режим. Щоб уникнути всіх цих нюансів, слід перепрограмувати (або, як в народі кажуть, «перепрошити») блок управління, інакше ЕБУ постійно буде видавати коди несправностей.

Існує два основні варіанти, як можна це зробити.

У першому випадку, візьміть «прошивку» тієї версії транспортного засобу, на який фільтр сажа не встановлювався, і завантажте її в свій блок управління. Однак ніхто не може точно знати, чого ще немає в цій прошивці, і які наслідки видалення фільтр сажі тут «вилізуть». Цілком ймовірно, що штатні параметри автомобіля не зможуть «ужитися» з новими змінами, внаслідок чого може перестати працювати круїз-контроль або будь-яка інша функція, якої не було в старій програмі.

Завантажити потрібну прошивку можна в мережі Інтернет, але в цьому випадку передбачити результат буде взагалі неможливо.

Якщо така прошивка і пропрацює якийсь час, то ніхто вам не зможе гарантувати її справне функціонування через рік.

Плаваючі обороти, вічно тремтяча стрілка спідометра і нерівномірний уприскування – далеко не всі можливі наслідки використання неякісного програмного забезпечення.

Найкращий варіант вирішення проблеми з ПО – це установка програм, які використовує завод-виготовлювач, але доповнених деякими змінами, вносячи досвідченим програмістом. Таке програмне забезпечення завантажується в чіп-блок управління за допомогою спеціального пристрою – програматора.

Існує і ще один спосіб уникнути проблем, пов’язаних з видаленням фільтр сажі. Від вас вимагається встановити емулятор, який би імітував наявність в системі машини нового фільтр сажі. Таке електронний пристрій посилає сигнали, ідентичні сигналам реального фільтра, таким чином, обманюючи бортовий комп’ютер.

Переваги та недоліки видалення фільтра

  • Навіщо видаляти фільтр сажі, ви вже дізналися, але завжди слід враховувати не тільки переваги, а й недоліки будь-якого виконуваного дії.
    До позитивних моментів вилучення фільтр сажі слід віднести:
  • • збільшення потужності і тяги двигуна (вдається домогтися завдяки зниженню опору у вихлопній трубі);
  • • відсутність необхідності в дорогому обслуговуванні і очищенні фільтра;
  • • економію ресурсів мотора внаслідок відсутності процесів регенерації;
  • • відсутність спливаючих помилок, які пов’язані з роботою фільтр сажі.

Що стосується недоліків, то їх не так вже й багато. Основний – автомобіль перестає відповідати нормам стандартів Євро-4 / Євро-5, а це значить, що техогляд машина вже не пройде, принаймні, без додаткових матеріальних витрат. Правда, якщо подивитися на проблему з іншого боку, то цей нюанс виявиться не таким значним, особливо в порівнянні з вартістю процедури заміни деталі. Не треба забувати і про вищеописаних технічних проблемах, пов’язаних з відсутністю фільтр сажі, які з’являються в результаті його видалення з транспортного засобу.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…