Все рано чи пізно виходить з ладу, не є винятком і автомобіль, тому іноді власники можуть зіткнутися з такою проблемою, що двигун пішов в рознос. Що ж це означає і як це усунути? Про це і піде мова в даній статті.

У разі такої проблеми мова йде про мимовільному збільшенні оборотів, що перевищує норму. При цьому вони не підвладні ніякому контролю. Найчастіше, помітити цю неполадку можна під час запуску або ж при скиданні навантаження.

В основному, відбувається рознос дизельного двигуна, хоча іноді таке може статися і з карбюраторним, бензиновим. Також до подібної поломки менш схильні і сучасні агрегати, тобто ніж старше автомобіль, тим більша ймовірність проблеми.

Виявити це досить просто, обороти різко підвищуються, з глушника викидає масло, що супроводжується густим виділенням диму.

Зверніть увагу

Причиною даної поломки, скоріше за все, служить несправна паливна рейка ТНВД (насос високого тиску для палива), вірніше її заклинювання, таким чином, паливо надходить в циліндри в необмеженій кількості.

При цьому, чим більше обертів, тим більше солярки надходить в камеру згоряння. Відбувається розмикання ланцюга зворотного негативного зв’язку, і в залежності від положення регулятора движок або глухне, або ж іде в рознос.

Другою причиною є захоплення масла. Якщо движок сильно зношений, то гази, прориваючись через стінку поршня в картер, підхоплюють масляний туман і виносять його в колектор.

З огляду на той факт, що масло містить досить енергії, обороти двигуна починають різко зростати, а захоплення масла відбувається більш інтенсивно.

Є і ще одна причина, чому двигун йде в рознос – це несправність турбіни або прогар поршня. І якщо масло накопичилося в інтеркулере, то рознос може повторитися.

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий списокПричини, чому двигун йде в рознос.  цікавий списокПричини, чому двигун йде в рознос.  цікавий списокПричини, чому двигун йде в рознос.  цікавий список

Чому двигун йде в рознос – визначаємо причину

Остання поломка є дуже небезпечною, так як вона може призвести до таких наслідків:

  • загоряння, що виникло в випускному колекторі;
  • заклинювання двигуна, внаслідок його перегріву;
  • і навіть його руйнування через підвищених механічних навантажень.

Отже, двигун пішов в рознос, і причини можуть бути різні, значить, для усунення виниклої проблеми вкрай важливо виявити, що саме посприяло виникненню розносу.

Якщо ви бачите, що з глушника валить густий дим, при цьому обороти різко зростають, то, скоріше за все, несправна турбіна. А однією з причин несправності турбонаддува, в свою чергу, є виникла текти масла.

важливо

У цьому випадку навіть при відключенні подачі палива цілком можлива подальша робота движка, просто на маслі.

Якщо ж причиною послужила несправна паливна рейка ТНВД, то це призводить до перегріву двигуна з усіма витікаючими з цього наслідками. Також це можна визначити по чорній солярці, що має бульбашки повітря в «обратке».

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий списокПричини, чому двигун йде в рознос.  цікавий списокПричини, чому двигун йде в рознос.  цікавий списокПричини, чому двигун йде в рознос.  цікавий список

Коли у вашому автомобілі стався рознос двигуна, в першу чергу слід припинити подачу палива, зробити це можна, від’єднавши трубку подачі пального. Потім навантажите двигун.

Необхідне навантаження можна дати наступним чином: включивши четверту чи п’яту передачу, різко натисніть на гальмо. Після цих дій двигун повинен стихнути. Якщо ж ці заходи не дали результату, то потрібно також перекрити подачу повітря в систему.

Однак здійснити це не так вже й легко, так як при наявності турбіни проста ганчірка не допоможе, потрібно щось суттєвіше.

Але виконати всі перераховані вище дії необхідно досить оперативно, тому що такі наслідки, як займання в випускному колекторі, можуть привести до вельми сумного результату.

Щоб не стикатися з такою неприємною проблемою, необхідно своєчасно проводити технічне обслуговування, заміну циліндро-поршневої групи, не допускати скупчення моторного масла в тракті, а також здійснювати контроль роботи відцентрового регулятора і ТНВД.

Рознос двигуна: що це таке і як виправити

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий список

Іноді, рухаючись по автомагістралі або міській вулиці, можна побачити незвичайне видовище: з працею проглядається через клуби диму вантажівка, дорожній каток або легковий автомобіль, з нестямним ревом викидає з вихлопної труби хмари їдкого чада. Перевірений шофер не здивується, зазначивши: “Движок в рознос пішов”.

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий список

Рознос двигуна – серйозна проблема, на яку краще відразу звернути увагу

Чому двигун йде в рознос

Під розносом двигуна прийнято розуміти  різке і неконтрольоване водієм збільшення оборотів до критичних . Особливо небезпечно це під час руху, так як різкий і несподіваний розгін автомобіля здатний легко спровокувати аварійну ситуацію. Але навіть при успішній зупинці працює на граничних оборотах мотор легко може зруйнуватися.

Рознос дизельного двигуна як правило небезпечніше, ніж у бензинових агрегатів. Це пов’язано з різним механізмом регулювання обертів:

  • Бензинові двигуни мають кількісне регулювання : водій, змінюючи положення дросельної заслінки, регулює опір впускного тракту і, відповідно, кількість горючої суміші умовно постійного складу, що потрапляє в двигун. Тиск в кінці такту стиснення при цьому варіюється в широких межах: від 12 бар при різкому відкритті газу на низьких оборотах до 1-2 бар при скиданні газу на високих оборотах для звичайного двигуна на зразок ВАЗівської;
  • Дизельні мотори повинні мати постійний високий тиск в циліндрах (більше 20 бар) для забезпечення самозаймання палива, що впорскується, тому обмеження надходження повітря для них неприйнятно і призводить до зупинки двигуна. Регулювання оборотів здійснюється кількістю палива, що подається, і, відповідно, якістю суміші. Такий механізм називають  якісним регулюванням .

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий списокДізнайтеся тут, як зробити підсвічування днища автомобіля, щоб не потрапити під дію штрафу.

Дивіться у нас, скільки коштує ліцензія на таксі і який порядок її отримання.

Таким чином, для різкого збільшення оборотів двигуна, що працює на бензині, необхідно якимось чином швидко збільшити як подачу повітря, так і відповідно подачу палива, щоб зберегти здатність паливної суміші до займання від іскри.

Погодьтеся, це важку умову.

Крім того, бензиновий двигун легко заглушити відключенням запалювання (карбюраторні двигуни, звичайно, здатні працювати на гартівному запаленні при перегріванні електродів свічок запалювання, але це – рідкість, що вимагає вкрай грубої помилки при підборі свічок).

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий список

Для підтримки ж роботи двигуна, що працює на важкому паливі, ніякі електричні ланцюги не потрібні , і навіть шлях надходження палива в циліндри не важливий – саме тому навіть сучасні дизелі з електронним уприскуванням Common Rail можуть піти в рознос на вимкненому запаленні, коли форсунки є не розпилюють ні міліграма пального. Чи не є принциповим і склад пального:  висока ступінь стиснення дозволяє запалювати самі, здавалося б, невідповідні для цього речовини:  мотори старих тепловозів на вугільних розрізах йшли в рознос навіть від суспензії вугільного пилу в повітрі через неефективні повітряних фільтрів.

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий список

Ось ми і прийшли до справжню причину, по якій йдуть в рознос саме дизельні мотори і чому їх при цьому важко заглушити:  рознос виникає через самовільне надходження у впускний колектор здатних до займання в циліндрах двигуна рідин, а саме – моторного масла .

При цьому відключення подачі палива (перекриття електроклапана, керованого замком запалювання, на старих дизелях або відключення насоса і ЕБУ уприскування на сучасних) не призводить до зупинки мотора – поки він обертається, масло продовжує надходити в впуск … і він продовжує обертатися, поки надходить масло.

Цей замкнутий цикл може перерватися  тільки руйнуванням двигуна від критично високих обертів або масляного голодування .

  • Масло потрапляє у впускний колектор  двома шляхами : або через  вентиляцію картера  (але для збільшення його виносу цим шляхом до критичних величин потрібна серйозна несправність на зразок руйнування поршня), або через  несправний турбокомпресор . Другий варіант найбільш част і небезпечний: масло подається в турбіну під тиском, а значить, через несправні ущільнення зможе потрапляти в двигун в такій кількості, що він розвине обертів, далеко йдуть в червону зону тахометра. Чи не зупинений вчасно двигун неминуче зруйнується через клина шатунних або корінних вкладишів  при вичерпанні обсягу моторного масла –  на високих оборотах це призводить до обриву шатунів, здатних легко пробити блок циліндрів. Крім того, масло при цьому накопичується в інтеркулере – навіть якщо Ви вчасно зупиніть двигун, мотор і після ремонту зможе знову піти в рознос, якщо забути промити інтеркулер.

Іншою причиною відходу в рознос дизельного мотора може стати несправність ТНВД на старих автомобілях з механічним управлінням  – в цьому випадку мотор перестає скидати оберти при відпуску педалі газу, але відключення подачі палива його зупиняє. Цей варіант, хоч і не менш неприємний (ремонт ТНВД досить дорогий), але не несе таких руйнівних наслідків.

Дізнайтеся, який принцип роботи дизеля і як вчинити, якщо двигун пішов в рознос (відео)

Як зупинити пішов в рознос мотор?

Вперше зі схильністю дизельних двигунів радянські водії зіткнулися після війни, завдяки широкому розповсюдженню скопійованого з американського двигуна GMC кінця 30-х років двотактного дизельного мотора ЯАЗ-204. За майже сорок років, що він стояв на конвеєрі, їм оснащувалося безліч різноманітної техніки: вантажівки ЯАЗ (Ярославський автомобільний завод), ЗІЛ і МАЗ, дорожні катки і навіть катери.

Двотактний цикл, за яким працював цей дизельний агрегат, зажадав застосування нагнітача для примусового продування циліндрів.

В його ролі виступав потужний двороторний компресор типу “Рутс”, нині часто зустрічається підноситься над капотами американських тюнінгованих масл-карів.

Низька якість шестерних ущільнень редуктора компресора (в ті часи звичні нам гумові сальники були екзотикою, їх роль виконували малоефективні фетрові набивання) часто призводило до потрапляння моторного масла в циліндри і догляду мотора в рознос.

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий список

Частота цього явища призвела до того, що перед нагнітачами на заводі встановлювалися спеціальні аварійні заслінки, призначені для глушіння мотора вручну. Саме цей спосіб є єдиним, що дозволяє зупинити скажений дизель – якщо не можна зупинити надходження палива, залишається тільки перекрити потік повітря .

Звідси родом і відомі водійські байки про “КамАЗ”, здатних проковтнути фуфайку – для зупинки пішов в рознос двигуна потрібно забити в повітрозабірник якусь щільну тканину, у далекобійників, часто, ту саму фуфайку. Спроби зупинити большеоб’емная мотор затисненням гальм на включеній передачі часто призводять до того, що мотор, який пішов на режим пікової потужності, продовжує тягнути автомобіль вперед, спалюючи зчеплення.

Отже, порядок дій у разі втрати контролю над двигуном:

  1. При різкому неконтрольованому зростанні оборотів мотора  негайно вимкніть передачу і запалювання , і по можливості переміститеся на узбіччя.
  2. Увімкніть аварійну сигналізацію і відкрийте капот, якщо це необхідно для доступу до воздухозаборнику.
  3. Закрийте повітрозабірник  будь-яким доступним шматком щільного матеріалу. Ні в якому разі не намагайтеся закрити його рукою, це може привести до серйозних травм! Якщо ж у Вас є  вуглекислотний вогнегасник , направте його розтруб в повітрозабірник і відкрийте кран – потужний потік негорючого газу змусить мотор захлинутися і зупинитися.
  4. До місця ремонту автомобіль можна доставляти тольо на буксирі або евакуаторі:  не намагайтеся його повторно завести !

Як правило, при своєчасній зупинці пішов в рознос дизель не отримує ушкоджень (якщо, звичайно, причиною надходження масла в циліндри двигуна не стало руйнування поршня) і після ремонту або заміни турбокомпресора без проблем може експлуатуватися далі.

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий список

підсумок

Як уже згадувалося, дизельний двигун не просто не потребує наявності дросельної заслінки, вона навіть шкідлива для його роботи. Разом з тим, здивування у багатьох знайомих з принципами роботи дизельних двигунів викликає її наявність у сучасних автомобілів з уприскуванням Common Rail, причому ця заслінка має тільки електричне управління від ЕБУ уприскування.

Насправді її основне призначення – створювати локальну зону розрядження у впускному колекторі після виходу турбокомпресора в робочий режим для правильної роботи системи рециркуляції відпрацьованих газів (EGR).

Одночасно з цим, при виключенні запалення вона автоматично закривається, здійснюючи плавне глушіння двигуна без характерного для дизелів з механічним ТНВД “взбрикі” і оберігаючи мотор від догляду в рознос.

Тому, якщо Ваш автомобіль оснащений саме таким мотором – вважайте, що ця стаття для Вас носила виключно пізнавальний, а не практичний характер.

Рознос дизельного двигуна

В даний час все ширше використовуються дизельні автомобілі. Їх застосовують як для перевезення різних вантажів, так і використовують в якості пасажирського транспорту. Багато автолюбителів в зв’язку з погіршенням стану дорожнього полотна воліють пересісти на дизельні позашляховики.

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий список

Існує ряд переваг, за якими дизельний двигун істотно виграє в порівнянні з бензиновим. До таких належать:

  • Довший термін експлуатації;
  • Істотна економія коштів на паливі;
  • У порівнянні з бензиновим мотором значно нижче навантаження на навколишнє середовище;
  • Немає необхідності проводити часту регулювання двигуна. Однак потрібно ретельно стежити за станом повітряного фільтра, а також перевіряти кут, під яким відбувається вприскування палива.

Що таке рознос двигуна?

Кількість дизельного транспорту з кожним днем ​​все збільшується. Тому досить часто можна спостерігати картину їхав в клубах чорного диму. Або з вихлопної труби легкового автомобіля вилітає їдкий дим з досить гучними оплесками. В окремих випадках спостерігаються спалахи полум’я. Це є першою ознакою проблеми, яку називають, рознос дизельного двигуна.

Рознос двигуна – це підвищення оборотів двигуна до критичних значень. Дана подія для водія непідконтрольно. Небезпека проявляється під час руху, так як розгін або гальмування може спровокувати аварію.

Навіть якщо експлуатувати машину в спокійному режимі, підвищені обороти здатні повністю вивести з ладу мотор. На панелі приладів стрілка тахометра буде розташовуватися в зоні, зазначеної червоним.

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий список

До наслідків розносу двигуна можна віднести наступні проблеми:

  • Поломка колінчастого вала;
  • Починається процес плавлення клапанів і поршнів;
  • Можливий вибух двигуна, при якому осколки розлетяться по всіх системах автомобіля, розташованим під капотом.

Причина розносу

Існує дві причини розносу двигуна:

  1. Основна причина розносу дизельного мотора – це неконтрольоване, самостійне потрапляння у впускний колектор рідин, які здатні самостійно займатися в циліндрах двигуна. Найбільш поширене потрапляння моторного масла;
  2. Несправність паливного насоса високого тиску. Це поширене на старих автомобілях з механічним управлінням. Паливний насос відповідає за подачу палива в точних дозах. Відцентровий регулятор в системі потрібно, щоб мотор дотримувався строго потрібні обороти. У разі, якщо колінчастий вал починає обертатися частіше, то за допомогою регулятора відбувається обмеження подачі пального. При збільшенні оборотів, відбувається збільшена подача насосом палива, яким заливаються циліндри. В результаті починаються максимальні оберти, і двигун йде в рознос.

Розглянемо докладніше, чому ж двигун йде в рознос? У момент попадання сторонніх рідин, коли почався процес розносу, мотор дуже складно заглушити. Навіть якщо примусово перекривати подачу палива, то масло продовжує йти в мотор, поки він обертається. А обертатися двигун буде, поки йде подача масла.

Тобто замкнуте коло відбувається. Розірвати це коло може тільки руйнування мотора внаслідок критичних високих обертів, або масляне голодування.

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий список

У дизельному моторі, суміш, що складається з палива та повітря, запалюється немає від випадкової іскри, а від ступеня стиснення і високих температур.

Якщо вчасно грамотно і правильно не зупинити роботу обладнання, то це призведе до повного руйнування буквально протягом декількох хвилин.

Небезпека розносу для дизельних автомобілів

В циліндрах дизельних моторів тиск завжди має бути постійним і досить високим. І складати не менше 20 Бар. Такий тиск необхідно для того, щоб при уприскуванні палива, воно займається. У разі, якщо відбувається порушення при подачі повітря, то робота двигуна зупиняється.

Робота дизельного двигуна заснована на принципі якісного регулювання, тобто регулювання обертів виконується за допомогою нормального кількості палива, що подається, і при високій якості самого пального.

У дизельних автомобілях мотор може піти в рознос навіть при вимкненому запаленні, коли форсунками не розпорошувати пальне навіть в мінімальних дозах.

Як зупинити двигун?

Як тільки автовласник помітив несправність з двигуном – його необхідно терміново зупинити. Як це зробити?

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий список

На заводах-виробниках дизельного транспорту в системі перед нагнітачами встановлюються аварійні заслінки. Їх призначення – дати можливість ручного відключення мотора. Тобто, якщо немає можливості припинити подачу палива, то потрібно встановити подачу повітря.

План дій при порушенні роботи двигуна

Багатьма автомобілістами вже відпрацьований певний план заходів, які рекомендується виконувати в разі поломки обладнання.

  1. Якщо обороти мотора чомусь почали різко зростати, то необхідно відключити запалювання, передачу. Дуже часто водій не завжди встигає вчасно помітити зростання оборотів. На початковому етапі їх росту, існує можливість заглушити двигун звичайним способом.
  2. Якщо є можливість – переміститися на узбіччя;
  3. При необхідності відкрити капот, щоб отримати доступ до воздухопріємником;
  4. Рекомендується включити аварійні вогні;
  5. Впускні отвори для повітря необхідно закрити щільною тканиною. Далекобійники використовують для цих цілей фуфайки. Якщо в машині є вуглекислотний вогнегасник, то застосувати його. Струмінь направляється в повітрозабірник. Так як цей газ не горючий, то потужний потік змусить мотор як би «захлинутися», що призведе до його зупинки;
  6. Заводити двигун більше не можна. Інакше автовласник побачить, як помирає його мотор. До ремонтної майстерні машина транспортується або на буксирі, або на евакуаторі.

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий список

Якщо з якихось причин, водій не може виконати дані маніпуляції, то слід відійти від машини на невелику відстань і починати викликати спеціалізовані служби в допомогу.

Якщо вчасно виконати вищевказані дії, то це призведе до того, що буде потрібно тільки ремонт двигуна, можливо і заміна турбокомпресора. Однак ніяких інших серйозних наслідків не буде.

Фахівці не рекомендують виконувати ремонт обладнання своїми силами, адже найменша недоробка призведе до того, що ситуація з розносом повториться. Дизельний двигун найкраще ремонтувати в спеціалізованих центрах. Тому не варто економити на роботі професіоналів, щоб не платити двічі.

Чому дизельний двигун йде в рознос, і як його зупинити, не допустивши наслідків?

Найпоширенішими двигунами внутрішнього згоряння є дизельні і бензинові агрегати. Як відомо бензинові мотори з’явилися на багато раніше, проте в даний час їх популярність падає.

Все частіше вибір автолюбителя падає саме на дизельний мотор, і в цьому немає нічого незвично. Так як дизельні двигуни мають ряд безсумнівних переваг:

  • Високий рівень ККД;
  • Володіє кращими характеристиками потужності;
  • Економічніший;
  • Порівняно невисока ціна палива.

Але і у цих моторів є серйозні недоліки, і одним з них є неконтрольоване збільшення оборотів двигуна. Що це означає, чим загрожує, чому дизель йде в рознос, і як зупинити такий ДВС? Саме про це і піде мова в нашій статті.

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий список

Що значить: дизельний двигун йде в рознос?

Вираз «рознос дизельного двигуна» означає мимовільне, неконтрольоване збільшення оборотів коленвала мотора, незалежно від ступеня натискання водієм на педаль газу.

А супроводжується все це справа моторошним ревом мотора і чорним димом з вихлопної труби дизеля (іноді може вириватися навіть полум’я). При цьому стрілка на тахометрі заходить за червону зону, двигун працює на межі своїх можливостей.

Таке явище за лічені секунди просто вбиває дизельний агрегат.

До речі, це єдина подібна проблема дизельних моторів, що збереглася ще з часів їх винаходу. З кожним новим поколінням механізм двигуна стає все більш досконалим, але повністю виключити такий недолік не виходить.

Найгірше те, що передбачити подібний збій в роботі вчасно не вийде. А статися це може в будь-який момент, наприклад на стоянці або під час руху. Від чого водія і саме авто можуть очікувати різні наслідки. Втім, для двигуна рознос завжди закінчується плачевно. У кращому випадку мотор потребуватиме капремонту.

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий список

Найнебезпечніша ситуація виникає при розносі двигуна на дорозі, особливо, якщо за кермом недосвідчений водій. Так як крім збільшення оборотів двигуна зростає і швидкість руху автомобіля, тому прийняти правильне рішення в ситуації, що склалася потрібно відразу, інакше є ризик виникнення серйозної аварії.

Рознос на стоянці загрожує також не менше небезпечними наслідками. При збільшенні оборотів на нейтральній швидкості мотор перетворюється на бомбу сповільненої дії. Якщо зупинити подібний процес вчасно не вийде, існує ймовірність того, що двигун просто «вибухне», злетить головка блоку циліндрів, розкидавши деталі мотора в різні боки.

Чому дизель йде в рознос, і як його зупинити?

Насправді причин розносу двигуна не багато. Найчастіше це може статися з двох причин:

  1. Несправність паливного насоса.
  2. Попадання масла в циліндри внутрішнього згоряння.

У першому випадку збій може наступити через поломки паливної рейки в ТНДВ. В такому випадку розвиток подій відбуватиметься за одним із сценаріїв:

  • Солярка повністю перестає надходити в двигун, і він просто глухне.
  • Кількість що надходить у двигун палива багаторазово збільшиться, через що вал почне обертатися все швидше (робота дизельних двигунів контролюється надходять в камери згоряння паливом). А так як швидкість подачі солярки безпосередньо залежить від числа обертів колінчастого вала, то чим швидше буде працювати двигун, тим більше палива буде вкидати в нього насос. Коло замкнулося!

Також трапляються випадки розносу дизеля через проникнення масла в камеру згоряння. Якщо двигун турбований, то цілком ймовірно, що проблема викликана саме несправністю турбіни.

Справа в тому, що турбіна в зв’язку з великими навантаженнями сильно нагрівається, тому потребує постійного охолодженні і мастилі. Таким чином, конструкторами було забезпечено безперебійне надходження масла до цього механізму.

Якщо в системі виникають витоку, то масло разом з повітрям починає потрапляти в циліндри внутрішнього згоряння, де під впливом сильного тиску стане виконувати функцію палива і розганяти двигун.

Порада

Потрапити масло в камери згоряння може і через вентиляцію картера. Так як система вентиляції з’єднується з впускним колектором.

Якщо поршневі кільця зношені, то тиск з камери згоряння проникає в картер, а масляні пари при цьому з великою ймовірністю почнуть потрапляти в циліндри двигуна, провокуючи зростання оборотів.

У свою чергу, збільшення числа оборотів призводить до підвищення тиску масла, замкнуте коло. Саме тому зупинити прискорення двигуна дуже непросто.

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий список

Набагато рідше причина може ховатися в некоректній роботі акселератора. Але помітити і виправити таку поломку вчасно набагато легше. У будь-якому випадку надривна робота двигуна може призвести до закипання, заклинювання, перегорання поршнів, деформації клапанів або поломки самого колінчастого вала. Крім того, може стати причиною пожежі в випускному колекторі.

Як зупинити рознос дизеля?

Якщо своєчасно звернути увагу на збої в роботі двигуна, коли обороти двигуна тільки стали рости, то найбільш правильним рішенням буде заглушити мотор. Але скористатися цією порадою можна тільки в тому випадку, якщо машина стоїть.

А ось рознос двигуна під час руху автомобіля більш небезпечна і складна ситуація. Якщо ви помітили, що машина перестала слухатися педалі газу і тільки набирає розгін, в першу чергу потрібно подбати про те, щоб не допустити серйозного ДТП, особливо на жвавій дорозі.

Для цього вичавіть педаль зчеплення і перейдіть на нейтральну передачу, ну а далі все що потрібно – це зупинитися на узбіччі. У такій ситуації порятунок двигуна стає другорядним завданням.

Якщо ж розгін двигуна тільки починається, можна спробувати «втихомирити» його під час руху, переключившись на підвищену передачу, натиснути на педаль гальма (заздалегідь упевнившись у безпеці цього маневру).

Якщо ж цього виявилося мало, двигун заглушити не вдалося, то для того щоб зберегти мотор і уникнути дорогих ремонтів досвідчені автомобілісти радять зробити в такий спосіб:

  1. Перекрити подачу повітря в дизельний мотор;
  2. Перекрити доступ солярки в двигун.

У першому випадку необхідно закрити повітропровід поруч з повітряним фільтром. Зробити це можна шматком ганчірки або фанери. Але як показує практика процедура не дуже дієва, а іноді може створити ще більше проблем.

Також потрібно врахувати, що в момент розгону двигун перегрітий, є ймовірність отримання опіків і загоряння легкозаймистих предметів. Ця процедура не є безпечною і через велику ймовірність розриву циліндрів.

Дивимося відео, рознос дизельного двигуна, і як його вдало зупинили:

Другий варіант передбачає від’єднання патрубків, що беруть участь в подачі солярки. Але цей спосіб вимагає від водія певних знань по влаштуванню двигуна, підвищеної обережності і вправності. Якщо проблема з оборотами була помічена вчасно, а її причина попадання масла, то іноді цілком достатньо виставити на мінімум подачу палива на ТВДН, не знімаючи шланги.

Якщо ж ви не впевнені в тому, що зможете правильно провести описані вище дії, то краще не вживати ніяких спроб. В цьому випадку краще всього відійти від авто подалі і дочекатися результату розгону (все закінчиться протягом декількох хвилин).

Відмітна риса розгону – блискавичну швидкість. Тому навіть досвідчені автолюбителі не завжди встигають виправити ситуацію. А значить, найефективніше в боротьбі з розгоном виявляється своєчасне технічне обслуговування і підтримку всіх систем автомобіля в належному стані.

Це все що ми хотіли сказати з даного питання. Тепер ви знаєте, чому дизель йде в рознос, і як зупинити небезпечний процес. Сподіваємося, що даний матеріал виявився для вас корисним. Бажаємо успіху і удачі на дорогах!

Про те, чому може двигун йти в рознос. про причини і наслідки розносу

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий список

Отже, однією з головних причин по якій мотор може піти в рознос, вважається клин паливної рейки в ТНВД. Суть цього в тому, що паливо потрапляє всередину циліндрів без міри і обмежень, і чим вище стають обороти, тим, отже, і всередину камер згоряння надходить більше соляри. Ну а далі все просто, не встигає ГРМ реагувати і клапани гнуться, поршні плавляться, трапляється перегрів з усіма звідси витікаючими наслідками, ну і в кінцівці даної п’єси або мотор ламає колінвал, або «шофер» якимось (чудесним) чином встигає двигун заглушити . А глушити мотор можна різними способами, або перекривши «кисень» – надходження повітря (рекомендується) за допомогою якого-небудь предмета, який не шкода, а якщо ви Термінатор, або не потрібна рука, то можна і заткнути рукою. Або ж другий метод – трохи довший, це від’єднання трубки подачі палива. По любому поки доберешся до паливної трубки або воздухана, велика ймовірність, що все ж буде пізно. А взагалі ми б порадили відійти подалі від мотора, який йде в рознос – неважливо – покаже він кулак чи ні, як підказує статистика, в більшості випадків досить нехілий кулак дружби може показати! Ну а якщо покаже, то знайте, що осколки блоку полетять силою, подібної вибуху гранати, і мало не покажеться тим, кого зачепить.

Хоча це досить рідкісна причина, але має місце бути причина! Через неї мотор може піти в рознос: це наявність неполадок і несправностей в турбіні на турбомотор. Але для початку трохи інформацій: ступінь стиснення всередині камер згоряння дизельних двигунів на порядок вище, ніж у бензинових – а саме від 1,5-3 разів.

Якщо у «бензінніка» компресія в середньому становить 12-16 атм, то дизеля мають компресією 28-36атм. Така висока рівень компресії необхідно, бо дає це дуже високу температуру, таку необхідну для запалення палива в кінці такту стиснення. Адже дизель при такій температурі можна топити дровами.

А суть теми полягає в тому, що однією з несправностей турбонаддува вважається текти масла, адже масло, як добре відомо, горить, причому добре горить. Отже, далі може бути сценарій такого роду – в одну прекрасну мить запущена турбіна, яка «тече» маслом, ще й робить це в великих кількостях, через що не може не «радіти» двигун.

Ще б! Адже його хлібом, тобто соляркою годують, і він, так би мовити «пре», а тут ще шоколадного десерту, тобто масла йому підливають. «Дригатель» на радощах від допінгу починає набирати мимоволі обороти, але ж, як відомо чим більше обертів у двигуна, тим вище в системі змащення стає тиск масла.

Все більше допінгу з ростом тиску масла через воздухан і турбіну відлітає і потрапляє в камери згоряння, а отже обертів двигуна зростають. У підсумку «двигло» поступово йде в рознос. Деякі зрадіють при цьому, і подумають: «ні чого собі турбіна у мене скажена!», Поки не побачать дим …

Зверніть увагу

Є випадки, коли мотор після відключення подачі палива не ДЛМГ, а працював чисто на «моторці», звичайно недовго, і на низьких оборотах, однак дуже стабільно.

До речі двигуни танків взагалі радянської епохи були багатопаливного типу, наприклад: 5ТДФ – двотактне, п’ятициліндрові оппозітноє 13,6літровое агрегатіще від радянського танка Т-64.

Машини з цим мотором могли проїхати шістдесят кілометрів шляху на мазуті, ну і на додачу до всього 5ТДФ спокійнісінько міг працювати в звичайних режимах на гасі, бензині, солярці – потрібно було лише тумблёром вибрати потрібний режим на одному з видів палива …

До чого це оповідання, а до того, що дивуватися не варто, що звичайний дизель навіть без такого крутого девайса може спокійно використовувати моторне масло в якості палива замість солярки. Також при розносі колінвал нерідко ламається навпіл, проте при цьому мотор може працювати і при зламаному коленвале (!!!), правда з характерним грюкання.

Розглянемо реальний розповідь майстра – в своєму житті він лише двічі бачив наяву, як мотор пішов в рознос і обох випадках «главгероя» були мотори серії ЯМЗ-238 на тракторах К700. Враження від побаченого досить таки своєрідні.

Якщо описати двома словами, то чується на початку, спокійна робота мотора, а потім раптом трактор різко набирає швидкість, під ревом двигуна, а дикий свист турбіни просто шокує.

Нагадує злегка прикольні кадри з анімаційного 3Де фільму «Тачки», де «герої» трактори, від раптового звуку злякавшись мимовільно під рев мотора розганялися, і вражено впали на спину, але в житті не настільки смішно ставати і страшніше звуки навколо, ніж у фільмі.

Так от, не встигли очевидці що-небудь нічого, як почули вибух, трактор, хоча не впав на спину, але показав кулак дружби. Після цього різко настала тиша …

Чому двигун «йде в рознос»? Основні причини явища

Причини, чому двигун йде в рознос.  цікавий список

Рознос двигуна – одна з найбільш неприємних ситуацій, пов’язаних з поломкою двигуна. Вона характеризується неконтрольованим підвищенням обертів двигуна, через що зупинити його роботу неможливо ключем. Фактично силовий агрегат перестає підкорятися водієві і починає працювати в відсічення до тих пір, поки не відбудеться критична поломка. Сьогодні ми поговоримо про те, чому двигун може піти в рознос, і як цього уникнути.

Визначити те, що мотор початок розносити, дуже просто. Подібне явище характеризується постійними високими оборотами  і, як правило, дуже великою кількістю вихідних газів з вихлопної системи.

Бувають випадки, коли рознесений двигун обволікає всю дорогу димної завісою, через що видимість стає нульовою. Якщо Ви побачили подібну ситуацію на дорозі,  підходити дуже близько і дивитися на мотор я не рекомендую .

Імовірність вибуху силового агрегату мінімальна, але нещасні випадки зустрічалися на практиці.

Так чому ж двигун йде в рознос? На це може бути декілька причин. Найпоширеніша з них –  несправність паливної системи , а саме паливного насоса високого тиску (ТНВД).

Як відомо, на дизельних двигунах регулювання паливно-повітряної суміші здійснюється не дроселем, а ТНВД.

важливо

Якщо його заклинить в положенні повної подачі пального, то звернути процес підняття оборотів буде неможливо.

Іншою причиною відходу дизельного двигуна в рознос є  потрапляння великої кількості масла в циліндри . Як відомо, дизельні мотори можуть працювати не тільки на «солярці», а й на звичайному моторному (і навіть соняшниковій!) Маслі.

При високому знос силового агрегату пари масла можуть потрапляти в циліндри і згоряти там, безконтрольно підвищуючи обороти. Подібна ситуація  ще небезпечніше , ніж у випадку з несправністю ТНВД.

Саме вона характеризується величезними викидами диму, а зупинити процес вкрай складно.

Також масло в камеру згоряння може потрапляти через  несправності турбіни або дефектах в порушених . На практиці мотор буде розносити до тих пір, поки його не заклинить. Масло буде швидко витрачатися і буквально через кілька хвилин його обсяг досягне критично низької позначки.

Найчастіше  двигун йде в рознос через неправильне обслуговування автомобіля або високого ступеня зносу конструкції . Провісників подібної несправності може і не бути, тому багато автолюбителів просто не готові до ситуації. Проте,  у водія завжди є кілька хвилин врятувати мотор від повного руйнування.

Рекомендуємо до прочитання:

Чому дизельний двигун йде в рознос?

Хоча історія знає декілька випадків, коли в рознос йшов бензиновий карбюратор, дана проблема все ж залишається долею дизельних агрегатів.

Кожен власник дизельного автомобіля чув моторошні історії про те, як у «знайомого одного знайомого» мотор почав неконтрольоване і мимовільне підвищення оборотів до практичного максимуму, в результаті чого силова установка просто зруйнувалася. Чому ж відбувається таке і як цього можна уникнути?

Ознаки та наслідки неісправностіДвігатель, який пішов в рознос, демонструє кілька недвозначних симптомів: – зростання оборотів до межі при відпущеної педалі газу, – двигун не припиняє роботу навіть при вимкненому запаленні, – дуже сильний шум від працюючого двигуна, – густий чорний дим і кіптява, як від палаючої гуми, що йде з вихлопної труби (іноді навіть супроводжується спалахами полум’я) .Якщо оперативно не заглушив мотор, то наслідки даної несправності будуть самі катастрофічні. По-перше, двигун сильно перегріється, що вже саме по собі небезпечно. По-друге, від перегріву і погіршення змащення заклинить один з рухомих вузлів, що призведе до його руйнування. Типовими наслідками стають руйнування деталей поршнів, шатунів, колінчастого вала, оплавлення клапанів і поршнів, а також інші не менш драматичні наслідки. Іноді пішов в рознос дизель може вибухнути в прямому сенсі слова, що загрожує практично повним руйнуванням всього, що є в підкапотному просторі і розльотом осколків за межі автомобіля. Не виключено і загоряння машини.

Порада

Причини несправності відміну від бензинового мотора, в дизелі паливо підпалюється не примусовою від іскри, а від потужної компресії, а обсяг повітря, що поступає ніяк не обмежується дросельною заслінкою.

У дизелі обороти коленвала регулюються тільки за рахунок дозування надходить у двигун палива. Іншими словами, дизельний мотор буде працювати до тих пір, поки в нього надходить топліво.Із вищесказаного випливає, що несправності в системі подачі палива є основною причиною розносу дизельного мотора.

Якщо бути точним, то проблема полягає в паливному насосі високого тиску, який дозує подачу палива. У ньому є відцентровий регулятор оборотів, який повинен обмежувати подачу палива при збільшенні оборотів коленвала.

І якщо цей регулятор заклинить, то може статися одне з двох: мотор затихне від припинення подачі палива, або піде в рознос від безперервної подачі солярки.

Однак це ще не все. Оскільки ТНВД безпосередньо пов’язаний з колінчастим валом за допомогою редуктора, чим сильніше розкручується колінвал, тим більше палива насос закачує в двигун. Коло замикається і починається те, чим люблять лякати один одного власники дизельних машин.

Звідси випливає висновок: якщо Ви не хочете, щоб мотор Cummins на Вашій машині пішов в рознос, своєчасно і якісно обслуговуйте машину, в тому числі паливну систему.

Як заглушити двигун в рознос? Найгірше в цій ситуації те, що, просто відпустивши педаль газу і повернувши ключ запалювання в перше положення, Ви не доб’єтеся рівним рахунком нічого.

Двигун все одно продовжить працювати, оскільки його робота більше не регулюється органами управління автомобілем.Еслі рознос почався під час зупинки – Вам пощастило. У Вас є можливість врятувати мотор, якщо Ви швидко перекриєте подачу палива або повітря в двигун. Для цього досить щільно заткнути ганчіркою повітропровід в районі повітряного фільтра.

А ось відключати паливну магістраль слід лише в тому випадку, якщо Ви точно знаєте, як це робити. Якщо рознос двигуна застав Вас під час руху, зростання оборотів тут же призведе до неконтрольованого набору швидкості. В цьому випадку потрібно вимкнути зчеплення і прийняти екстрені контраварійна заходи. Головне завдання – швидко і безпечно зупинити машину.

Зверніть увагу

Тільки після цього, якщо буде час, можна приступати до описаних вище дій по порятунку мотора.

Дизель в рознос причини і наслідки

Всі чули про те, що дизельний двигун може піти в рознос. Хтось навіть пережив подібний досвід в самий невідповідний момент. Двигун після розносу підлягає капремонту або відправці в утиль. У чому суть такого явища, і як зробити, щоб дизель в рознос не пішов?

Як проісходіт- рознос дизеля

Коли мотор йде в рознос, його обороти різко збільшуються і стрілка на тахометрі переміщається в червону зону. З вихлопної труби вириваються чорні клуби диму, часом, разом з полум’ям. Все це відбувається раптово і не піддається контролю з боку водія. Така поведінка дизель може демонструвати в будь-якому стані:

  • при русі по трасі;
  • на стоянці в нейтральному режимі.

Перший випадок – найнебезпечніший, особливо, для початківця водія. При виході мотора з нормального режиму функціонування починається безконтрольний розгін автомобіля. Тут і до аварії рукою подати, якщо водій не зорієнтується по ходу руху.

У разі збою при режимі нейтральної позиції, що вийшов з ладу дизель може знести собі головку і розкидати свій вміст навколо автомобіля. Це теж небезпечна ситуація, тому що можна отримати осколкове поранення, як під час вибуху гранати.

Чому так відбувається

Причинами подібного стану дизельного двигуна можуть бути:

  1. несправність паливного насоса;
  2. несправність турбіни.

Чому дизель йде в рознос? У конструкції дизельних моторів контроль над надходженням палива в циліндри здійснюється паливним насосом ТНДВ. Відцентровий регулятор тримає число обертів на необхідному рівні, координуючи надходження палива.

Швидкість роботи насоса залежить від числа обертів коленвала. Вихід з ладу паливної рейки викликає збій в роботі насоса і безконтрольне надходження солярки в циліндри, що неминуче впливає на прискорення роботи движка.

Чим швидше крутиться вал, тим більше палива заливається в камери згоряння. Замкнуте коло.

У разі заклинювання даного механізму відбувається або зупинка движка через недостачу паливного ресурсу, або мотор йде в рознос від його надлишку. Це і викликає поломку мотора, з усіма наслідками, що випливають:

  • прогар поршнів;
  • деформація клапанів;
  • перегрів двигуна;
  • поламаний колінвал в деяких випадках.

Дизель йде в рознос: причина в несправності турбіни. Недостатня герметичність вузла може спровокувати текти масла, яке дуже легко займається і довго горить.

Чому відбувається безконтрольне надходження моторного масла? Через порушення герметичності вузла масло разом з повітрям може потрапляти в двигун, який сприймає його як ресурс харчування і починає працювати.

Масло може накопичитися в інтеркулере або у впускному колекторі.

Як заглушити мотор

Якщо водій зможе швидко заглушити мотор, в цьому випадку жахливих наслідків може і не відбутися. Та годі заглушити двигун поворотом ключа запалювання – марна дію. Заглушити двигун можна такими способами:

  • гальмувати автомобіль двигуном;
  • перекрити подачу повітря;
  • від’єднати трубку, що подає солярку.

Якщо у машини автоматична коробка передач, можна зробити так:

  1. відрегулювати найвищу передачу;
  2. натиснути на гальма;
  3. відпустити зчеплення.

В цьому випадку движок затихне через великий механічної навантаження без руху автомобіля.

Інший спосіб. Як тільки ви відчули несанкціоноване прискорення, терміново натисніть на гальмо, поставте коробку передач на нейтральну позицію і виведіть машину на узбіччя дороги. Двигун буде продовжувати роботу якийсь час, а потім затихне. Ви ж в цей час телефонуйте в екстрені служби.

Що ще можна зробити? Спробувати самостійно заглушити двигун за допомогою вогнегасника. Потрібно відкрити капот і розпорошити вміст вогнегасника по всій подкапотной поверхні. Вуглекислий газ СО2 спрацює як повітря, необхідний для вигоряння паливного ресурсу: це зупинить роботу движка.

важливо

Перекрити повітряну магістраль (повітрозабірник) можна будь-яким предметом типу фуфайки або шматка фанери (з ним можна відразу попрощатися). Не намагайтеся це зробити рукою! Якщо в авто є гірське гальмо, його слід включити: це аварійний пристрій перекриє надходження повітря в циліндри.

Процедура відключення трубки – більш тривалий процес, який до результату все одно не призведе. Ви просто не встигнете завершити від’єднання, так як мотор все одно вас випередить і вийде з ладу.

Якщо машину покрили клуби чорного диму – причина неполадки у впускному колекторі. В цьому випадку слід відійти від машини на деяку відстань і викликати екстрені служби.

Що робити після зупинки двигуна

Навіть якщо вам і вдалося заглушити двигун, не намагайтеся його знову заводити. Залиште авто на узбіччі та чекайте евакуатор. Якщо машина перебуває посередині дорожнього полотна, вручну відкотити її на узбіччя. Не намагайтеся заводити мотор!

Тепер машина потребує ремонту. В автосервісі повинні детально дослідити причину розносу і усунути неполадки. Профілактикою подібних випадків є:

  1. своєчасна перевірка і заміна циліндрів і поршнів;
  2. своєчасна перевірка відцентрового регулятора і паливного насоса (ТНДВ).

Якщо движок зношений, ймовірність попадання масла з циліндри дуже велика.

Відео як дизель йде в рознос

https://www.youtube.com/watch?v=e_G4c3H2srU

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…