Густий чорний дим з вихлопної труби автомобіля з дизельним двигуном – часте явище на наших дорогах. Деякі власники авто просто не звертають на це уваги, вважаючи, що для «дизеля» це цілком нормальне явище. Але чи так це насправді?

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Який вихлоп повинен давати дизельний двигун

Нормальна робота прогрітого до робочої температури мотора сучасного автомобіля, що працює на солярці, повинна супроводжуватися прозорим вихлопом.

При запуску холодного двигуна вихлоп на нетривалий час може набувати темний або сизий (сірий) колір, який після прогріву зобов’язаний стати безбарвним.

Вихлопні гази білого, сизого або чорного кольору під час роботи гарячого «дизеля» свідчать про неправильну роботу мотора.

Про що може розповісти чорний колір вихлопу

Чорний вихлоп – ознака того, що топливоповітряна суміш сформована неправильно. Їй не вистачає кисню для повного згоряння. В результаті цього частина суміші просто обвуглюється. А чорноту газу надають дрібні частки сажі, утворені незгорілими молекулами вуглецевих сполук.

Причинами неповного згоряння горючої суміші можуть бути:

  • забруднення повітряного фільтра;
  • неправильне регулювання подачі палива насосом високого тиску;
  • пізнє впорскування палива;
  • забитий (засмічений) трубопровід повернення палива;
  • неправильне регулювання клапанів;
  • несправність форсунки (форсунок);
  • неполадки в роботі турбокомпресора (турбіни);
  • недостатній тиск (компресія) в камерах згоряння;
  • неякісне паливо.

Розглянемо кожну з наведених проблем.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Забруднення повітряного фільтра

При появі чорного вихлопу насамперед необхідно перевірити стан повітряного фільтра, тим більше що це зробити нескладно і самому. Досить відкрутити кілька гвинтів і зняти кришку його корпуса.

При наявності на робочій поверхні фільтра великої кількості пилу або бруду, його потрібно терміново замінити новим. Зверніть увагу на наявність вологи (конденсату) в його корпусі або слідів масла. Конденсат може утворюватися при тривалому простої.

Зверніть увагу

Це небажане явище, тому якщо фільтр вологий, його також необхідно замінити, а також прибрати сліди вологи з корпусу.

Якщо на фільтрі або в його корпусі ви виявите сліди масла, необхідно звертатися до фахівців. Масло в корпусі фільтра свідчить про високий тиск в системі, що викликається непрохідністю решітки маслоуловлювачу, або, що набагато гірше, зносом деталей поршневої групи.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Вийнявши фільтруючий елемент і видаливши бруд з внутрішньої поверхні корпусу, запустіть двигун, прогрійте його, і перевірте, як змінився колір вихлопу. Якщо чорний сажний дим зник, проблема була саме в фільтрі, якщо ні, пошук проблеми потрібно продовжувати.

Сучасні повітряні фільтри – одноразові, призначені для ефективної роботи протягом 10-40 тис. Км пробігу. Якщо автомобіль використовується в жорстких кліматичних або погодних умовах, заміна фільтра проводиться в 2-3 рази частіше. І ще, забруднений на 50% фільтр може стати ще й причиною засмічення турбіни маслом, і навіть виходу її з ладу через це.

Неправильне регулювання подачі палива

Паливний насос високого тиску (ТНВД) – це «серце» дизеля. Найменші перебої в його роботі незмінно приведуть до проблем в роботі двигуна. Якщо насос справний, то причиною чорного вихлопу найчастіше стає його неправильне регулювання, приклад описаний нижче.

Всі паливні насоси дозволяють проводити грубе налаштування подачі палива за допомогою спеціального гвинта. При його закручуванні подача палива на форсунки збільшується, що супроводжується зростанням потужності двигуна. Але при цьому зростають і обороти холостого ходу, знизити які можна шляхом обертання гвинта регулювання ХХ на насосі.

У подібній ситуації двигун розвиває хорошу потужність, і на холостому ходу працює начебто нормально. Ось тільки при відпуску педалі газу автомобіль як би «зависає», не скидаючи обертів, а вихлоп набуває характерний чорний колір, що свідчить про те, що двигун «захлинається» солярой.

Крім цього суттєво збільшується витрата палива.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Самостійно налаштувати ТНВД, не маючи достатнього досвіду і необхідних засобів, практично неможливо. Та й не кожна станція техобслуговування може це зробити. Тому якщо у вас виникли підозри на неправильне регулювання паливного насоса, краще звернутися до спеціалізованого сервісного центру.

Пізнє впорскування палива

Пізнє уприскування палива також супроводжується викидами чорного кольору. А відбувається це ось чому. Перша фаза процесу горіння (затримка самозаймання) затягується, внаслідок чого в камери згоряння впорскується більше палива. Зайва соляра знижує температуру яка утворюється в суміші, що додатково «відсуває» момент займання.

З початком загоряння палива спалах спалює присутній кисень, розрахований на меншу кількість палива. Надлишки соляри обуглюються, перетворюючись в сажу, і уповільнюють процес горіння. Іншими словами, для повного згоряння суміші не вистачає кисню і часу.

Іншими симптомами пізнього уприскування можуть бути утруднений старт двигуна, втрата потужності, підвищена витрата палива.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Здійснити регулювання кута випередження впорскування самому краще не намагатися. У сучасних автомобілях вона проводиться з використанням спеціальних стендів і комп’ютерної техніки.

Непрохідність зворотного паливопроводу

ТНВД подає паливо до форсунки під великим тиском, що іноді призводить до його надлишку. На цей випадок у конструкції форсунки передбачений канал для повернення палива. Надлишки соляри повертаються по ці каналам в окремий (поворотний) паливопровід, звідки потрапляють назад в бак. У разі його засмічення солярці нікуди відходити, і вона потрапляє в циліндри, порушуючи баланс горючої суміші.

Діагностувати непрохідність поворотного паливопроводу можна тільки шляхом його демонтажу. Якщо діагноз підтверджується, його можна продути, промити або замінити новим.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Неправильне регулювання клапанів

Привести до зниження концентрації кисню в камерах згоряння може неправильне налаштування зазорів клапанів. Зокрема їх зменшення призводить до того, що після нагрівання клапана перестають щільно прилягати до сідел.

В результаті знижується тиск всередині камери згоряння, а паливна суміш, не встигаючи згоряти, йде в вихлопну систему, догоряючи на ходу. У гіршому випадку, гази можуть піти у впускний колектор.

У будь-якому випадку супроводжуватися це буде чорним димом.

Виправити ситуацію можна шляхом регулювання клапанів, яка повинна здійснюватися регулярно через кожні 50-60 тис. Км пробігу.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Несправність форсунок

Несправні форсунки – найбільш часто стає причиною чорного вихлопу. Вийшла з ладу форсунка починає не вводити паливо в камеру згоряння, а просто лити. Природно, це позначається на роботі двигуна.

До речі, несправність форсунок важко помітити, адже спочатку може здатися, що мотор навіть став працювати краще: з’явилася жвавість, збільшилася потужність, зникли «провали». Але підвищена витрата палива і чорний колір вихлопу при цьому повинні насторожити водія.

Саме ці ознаки можуть свідчити про необхідність ремонту або заміни форсунок.

Причиною несправності форсунок може бути їх знос або засмічення розпилювача. У першому випадку буде потрібно заміна неробочі форсунки, а краще – заміна всіх форсунок. Засмічення найчастіше пов’язано з якістю палива, вірніше, наявністю в ньому речовин (парафінів, смол), які з часом дрібними частинками осідають на робочих поверхнях форсунки.

У разі засмічення розпилювача, слід провести опресовування.

Процес опресування – це не що інше, як перевірка форсунки на правильність розпилення палива під тиском. Для цього використовують спеціальні перевірочні стенди. Без такого обладнання перевірити розпилювач на ефективність його роботи неможливо.

Якщо в процесі опресування виявляється, що форсунка ллє, а не розпилює паливо, її можна промити. Знову ж таки, в домашніх умовах цього не зробиш, потрібно звертатися в сервісний центр. Промивають форсунки за допомогою ультразвуку.

Сторона форсунки, на якій розташувався розпилювач, опускається в спеціальну очищувальну рідину, де на неї певний час буде впливати ультразвук. Самі ж форсунки підключаються до драйверу – пристрою, який подає імпульсні електричні сигнали для роботи розпилювачів, включаючи їх і вимикаючи.

Важливо

Ефективність такої чистки досить висока, і дозволяє виробляти якісне відновлення.

Є ще один спосіб промивки форсунок, але він швидше профілактичний. У продажу є спеціальні засоби у вигляді присадок в паливо, які призначені для очищення всієї паливної системи. Такі засоби також можуть бути використані, хоча їх ефективність помітно нижче ультразвуку.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Несправності турбіни (турбокомпресора)

Турбокомпресор, як в дизельному, так і в бензиновому двигуні, призначений для подачі повітря під напором у впускний колектор. Таким чином, турбіна істотно збільшує потужність двигуна без зміни його обсягу.

Несправність турбокомпресора призводить до того, що двигун під навантаженням починає «задихатися». Для оптимальної роботи йому просто не вистачає кисню.

В цьому випадку в циліндри мотора також буде надходити занадто збагачена суміш, ознакою якої є чорний вихлоп.

Симптомами несправності турбіни, крім підвищеної димності, зниження потужності і динаміки, може бути також сторонній шум, викликаний неправильною роботою елементів пристрою, а також підвищені витрата палива.

Перевіряти турбокомпресор на наявність проблем краще на станції технічного обслуговування, так як для цього буде потрібно спеціальне обладнання.

Першим перевіряється датчик тиску повітря, встановлений або на повітропроводі, що йде від турбіни до впускного колектора, або ж на самому колекторі.

Саме він відправляє сигнал на електронний блок управління автомобіля, а останній, в свою чергу, контролює відкриття-закриття клапана подачі повітря. Датчик перевіряється шляхом приєднання до нього приладу діагностики. У разі його несправності, він підлягає заміні.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Другим пунктом перевірки є діагностика самої турбіни. Для цього до її вихідного патрубка під’єднують манометр, який показує тиск повітря на виході. Якщо його значення менше, ніж передбачалося, турбіну потрібно ремонтувати.

Діагностувати несправність турбокомпресора можна і в домашніх умовах. Єдине, що для цього вам буде потрібно помічник. Для початку огляньте саму турбіну і її вхідний патрубок.

Якщо на ньому є сліди масла, значить, має місце, або його викид через сапун внаслідок непрохідності маслоуловлювача або зносу поршневої, або ж подсмоктування через систему вентиляції картера через сильне забруднення повітряного фільтра.

Переконавшись візуально, що турбокомпресор в нормі, можна переходити до його тестування. Для цього від’єднайте повітропровід від патрубка турбіни і прогрійте двигун.

Попросіть помічника сісти за кермо і «погазувати». Самі ж перекрийте долонею вихідний патрубок, і відчуєте як тиск нагнітається.

Звичайно, це лише поверхнева перевірка, але вона дозволить визначити, чи працює турбіна взагалі.

Недостатня компресія

Зниження компресії в дизельному двигуні також може служити причиною появи вихлопу чорного кольору, хоча частіше він не зовсім чорний, а темно-сірий. При недостатній компресії це відбувається через потрапляння в камеру згоряння моторного масла, горіння якого супроводжується білим димом.

Зменшення тиску, створюваного поршнем в кінці такту стиснення призводить до того, що паливна суміш запалюється з запізненням, і не встигає згоріти повністю до відкриття випускних клапанів. В результаті цього вона догорає вже в системі відводу відпрацьованих газів, утворюючи чорний дим.

Найчастіше причиною зниження компресії є знос деталей поршневої групи. Йому супроводжує підвищена витрата масла. У подібних випадках кажуть, що двигун жере масло. Іншими словами, якщо тиск в камерах недостатній, а масло йде незрозуміло куди, швидше за все, прийшла пора робити капітальний ремонт двигуна.

Порада

Але може трапитися і так, що компресія була знижена через «залягання» поршневих кілець, причиною чого, звичайно, стає використання неякісного палива. Кільця закоксовуються і прилипають до поршня в стислому стані.

В цьому випадку можна спробувати раскоксовать їх за допомогою спеціальних присадок, ну а якщо не вийде, без демонтажу головки блоку циліндрів не обійтися.

Щоб визначити показники компресії, її необхідно виміряти у всіх циліндрах. Зробити це можна на будь-якій станції техобслуговування, або самостійно, звичайно, якщо у вас є компрессометр.

Для дизельних «атмосферників» нормальна компресія становить 28-40 Атм, де перше значення – задовільне, а друге – відмінне.

Для турбірованних моторів граничні показники трохи нижче: 25-32 Атм.

Вимірюють компресію, викрутивши всі свічки розжарювання. Укрутивши штуцер компрессометра на місце однієї з свічок, стартером провертають колінвал на 2-3 обороту. Отримані результати порівнюють з рекомендованими.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Паливо

Ще однією причиною чорного диму з вихлопної труби може стати неякісне паливо. Нерідко буває, що колір вихлопу змінюється в залежності від того, що знаходиться в баку. Тому перш ніж приступати до діагностики паливної системи і самого двигуна, спробуйте змінити заправку.

Чому дизельний двигун димить? відповідають фахівці

Чому димить дизельний двигун? Насправді існує багато причин, за якими автомобілі з дизельними силовими установками випускають надмірну кількість диму. Але швидке визначення диму кольору, часто білого або чорного, допоможе діагностувати причину проблеми в надії «вилікувати» або зупинити даний процес.

Якщо ви спостерігаєте димлячі хмара, що виходить з вашої вихлопної труби, то ви вже на половину шляху до вирішення проблеми, а саме, до визначення несправних частин двигуна, які призводять до появи таких хмар.

Якщо ваш «движок» при роботі випускає шлейфи чорного, білого або синього диму, то ви зможете багато дізнатися, виходячи з візуальної оцінки туманних викидів, що виходять з вашого авто.

Найбільш поширені симптоми допоможуть вам визначити, чому ваш дизельний двигун димить і яким саме компонентів слід приділяти особливу увагу. Це очевидно, що ваш автомобіль не функціонує належним чином, і тому вам може знадобитися рада або допомога кваліфікованого фахівця.

Зверніть увагу

Більшість силових агрегатів (якщо не всі) випускають незначну кількість чорного диму, коли відбувається прискорення автомобіля. Це нормально, тому що потрібен якийсь час для системи двигуна на розвиток достатньої кількості оборотів і потужності для спалювання палива.

Ось як працює дизельний двигун, і ці знаки не є типовими ознаками димного дизельного двигуна.

Але якщо є помітне перевищення кольоровий витяжки диму, що з’являється позаду вашого автомобіля під час прискорення, то це вступне керівництво допоможе вам у ваших пошуках, щоб виконати все правильно.

Дим від дизельних двигунів

Що змушує автомобіль випускати дим? Сучасний автомобіль, що працює на дизельному паливі в хорошому стані і з хорошою регулюванням, не повинен виробляти практично ніякого видимого диму – в більшості випадків експлуатації.

Проблеми димлять дизельних двигунів матеріалізуються з різних причин, але більшість водіїв приймають належним поява коротких затяжок сірого диму або пари, коли двигуну важко або він піддається великому навантаженні при прискоренні.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.У різних випадках дизель може випускати дим різних кольорів

Важкі дизельні двигуни і більшість вантажівок випускають дим, який найбільш часто є результатом поганої техніки водіння (волочіння авто), поганого технічного обслуговування інжектора, неприпустимо високій швидкості подачі палива або комбінації всіх трьох причин відразу.

Викиди клубів різного кольору є попереджувальними знаками, що говорять, що транспортний засіб витрачає даремно паливо, або його спалювання нераціонально. Також це може говорити і про деяке рівні ушкодження двигуна.

Мабуть, найбільш розумним рішенням є використання регулярного технічного обслуговування, яке допомагає усунути багато проблем, що викликають викиди диму. У довгостроковій перспективі це, швидше за все, економія часу і грошей.

Проте, як і більшість власників дизельних автомобілів знають, механічні проблеми можуть відбуватися і відбуваються навіть після того, як регулярне технічне обслуговування транспортного засобу пройдено. Причому це стосується як старих, таки нових моделей.

Чому димить дизельний двигун – діагностика

Щоб усунути надмірне виділення диму при роботі дизеля, все спочатку роблять перевірку повітряного фільтра на предмет засмічення. Загальною причиною смогу автомобіля може бути недостатня кількість повітря, що втягується або всмоктується в систему.

Причина часто може бути досить проста, наприклад, засмічення системи фільтрації. В’язкий повітряний фільтр з скопилася брудом не дозволяє дизелю спалювати паливо належним чином, і це буде однією з перших речей, які ми рекомендуємо зробити при виявленні причин димлять двигунів.

Перевірка фільтра

Навіть самі непідготовлені механіки зможуть легко перевірити повітряний фільтр на предмет забруднення. Вийміть фільтр з корпусу і збільште оберти двигуна. Робота автомобіля без фільтра не завдасть йому ніякої шкоди протягом короткого періоду часу.

Якщо двигун все ще димить, то проблему викликає щось інше. Ви могли б бути трохи розчаровані цим, тому що відновлення повітряного фільтра, як правило, найлегше і дешеве рішення даної проблеми.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.Запустіть двигун без повітряного фільтра

В іншому випадку, можливо, подальші перевірки повинні виконуватися компетентним дизельним механіком, так як наступна частина роботи – це перевірка форсунки.

Наявність хитромудрого інжектора передбачає низька якість горіння дизельного палива, через що часто проводиться чорний дим.

Можна встановити нові форсунки, але ми рекомендуємо отримати професійну допомогу, щоб зупинити випуск чорного диму від дизельного двигуна.

Поганий робочий такт також викликає подібні симптоми, тому що будь-яка загальна неефективність системи призводить до згорає палива. Це означає, що ви, ймовірно, побачите прокурені почорнілі хмари вихлопних газів.

Чорний або сірий дим

Що таке чорний дим від дизельного двигуна? Коли справи йдуть погано, дизельні автомобілі можуть виробляти несгоревшего чорну сажу, що випускається з їх вихлопних газів.

Це насправді дисбаланс у співвідношенні повітря до палива, де фільтром сажі речовина, що складається із з’єднань вуглецю, не спалюється належним чином.

Загальною причиною такого неповного згоряння є низька місцева температура, що створює ситуації, коли паливо не повністю розпорошується.

Іншою причиною чорного диму з вихлопної труби може бути, коли ваше авто «їсть» занадто багато палива. Перевірте компоненти впуску автомобіля, починаючи з повітряного фільтра, паливних форсунок, датчиків і регулятора тиску палива. Хоча це і не так часто, варто відзначити, що засмічення паливопроводу може також виробляти аналогічні симптоми.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.Швидше за все, причина криється в несправних форсунках

Найменша кількість пошкоджень відбувається при заміні зношених або пошкоджених компонентів, як тільки ви визначили проблему. Хороший рада для дизельних власників: підтримуйте двигун свого автомобіля в відмінному стані. Це включає в себе періодичну регулювання клапанів і своєчасна заміна фільтруючих елементів.

Дизельний двигун димить чорним при холодному запуску , або при прискоренні – не рідкість для старіших автомобілів. Але купувати паливо на сумнівних точках напевно викличе у вас проблеми на якомусь етапі. Справа в тому, що брудне паливо забруднює компоненти, приводячи до необхідності в чищенні форсунок і всієї паливної системи.

Чорний вугіллячко або сірий дим – нехороша знак, якщо ваш автомобіль є пізньої моделлю (або вантажівкою) з так званим «чистим дизелем». Сучасні дизелі оснащені електронним управлінням і форсунками високого тиску, щоб зменшити проблеми з димленням.

Синій дим

Дизельний двигун, який випускає рясний синій дим – це вірна ознака того, що масло спалюється. Хмарка блакитного диму, часто в задній частині двигуна, свідчить про спалювання залишків машинного масла і відбувається, швидше за все, через його потрапляння в камеру згоряння. Це може відбутися з кількох причин, включаючи:

  • знос деталей в силових агрегатах, таких як циліндри і поршневі кільця;
  • ущільнення клапанів стали непридатними для використання;
  • поршневі кільця можуть бути закоксовавшіеся;
  • неправильний сорт масла (наприклад, занадто рідкі, проходять повз поршневих кілець);
  • проблема з циліндровим покриттям;
  • паливо розбавлене з маслом (масло проріджують з дизельним паливом).

Побачивши дим синього кольору під час холодного пуску, це, як правило, відображає проблему зі зниженим контролем масла. Найбільш поширеними причинами для цього є обростання навколо поршневих кілець (вуглець був переміщений при русі циліндра).

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.Чому двигун димить синім димом

Простіше кажучи, синій дим передбачає, що вам потрібно для відновлення фізичної чистоти всіх компонентів двигуна замінити зношені механічні деталі.

Якщо потрібен капітальний ремонт, що включає в себе витяг двигуна, то вам, безумовно, не пощастило. Перш ніж піти на такий рішучий крок, ви могли б спробувати вивільнити кільця циліндра за допомогою банки Wynn’s.

Дана автохімія допомагає зупинити надмірне споживання масла, відновити компресію двигуна, і збільшити тиск масла.

Білий дим

Що це означає, якщо ваш автомобіль випромінює білий дим? Як правило, це буде ознакою внутрішньої витоку, і двигун спалює охолоджуючу рідину або рідина КПП. Основними причинами для автомобілів, які виробляють димні хмари білого кольору, є негерметичні прокладка головки або, можливо, навіть тріщина в голівці блоку циліндрів.

Якщо проблема полягає в трансмісійної рідини, швидше за все, двигун всмоктує рідину з КПП через одну з вакуумних шлангів, який з’єднується з коробкою передач. Це може також статися, коли паливо виходить через вихлопну систему повністю неушкодженим і несгоревшим. Інші міркування включають в себе:

  • білий дим у вигляді звичайної пари, як правило, говорить про те, що вода почала випаровуватися. Якщо він димить білим, то це може бути результатом низької температури двигуна, і ви будете відчувати запах незгорілого дизельного палива (білий пар не буде виділятися);
  • якщо вода входить в камеру згоряння, то вона кипить і призводить до появи білого диму. Попадання води найчастіше виникає через неправильно встановленої або порваній прокладки головки, а іноді тріснутий головки блоку циліндрів;
  • перевірте форсунки на справність або на предмет неправильного моменту уприскування (зношеного приводу ГРМ або пошкодженого колінчастого вала);
  • низький ступінь стиснення циліндра часто є причиною поломки клапанів, приклеювання або виходячи з ладу поршневих кілець;
  • білий дим, що виходить з дизельного двигуна при холодному запуску не є рідкістю в холодну морозний ранок;
  • безперервні прокурені білі хмари під час водіння автомобіля також можуть бути ознакою того, що навколо поршневих кілець або дзеркала циліндра скупчуються відкладення (особливо, якщо дим зникає, коли двигун нагрівається);
  • якщо задимленість зберігається після того, як двигун прогріється, проблема може бути в несправному інжекторі, несправності паливного насоса. Хоча і вкрай рідко, але повітря в паливній системі також може викликати подібну проблему.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.Не плутайте пар, що з’явився через перепад температури, з димом

Дизельный механик знает, как работает дизельный двигатель, и он может проверить компрессию двигателя. Если изношены цилиндры, то не может быть нормального сжатия для полного сгорания дизельного топлива. Он также может быть в результате изношенных клапанов. В этом случае вы, вероятно, увидите дым из сапуна трубы картера двигателя.

Важно! Пар, вызванный вытекающей прокладкой головки или другой утечки воды в системе сгорания, может замаскировать себя как дым. Пар будет быстро рассеиваться, как только достигнет более низкой температуры, чем окружающий воздух, в то время как дым будет постоянно клубиться в воздухе.

Испытание выхлопного дыма

Тест свободного ускорения (автомобиль стационарный) обычно используется для проверки вытяжки дыма.

Но поскольку он не моделирует типичные условия, которые существуют при достижении транспортным средством определенной нагрузки, вы можете получить недостоверные результаты.

Это также может быть трудно для водителя: наблюдать какие-либо доказательства вытяжки дыма, находясь при этом внутри кабины. Поэтому наблюдения должны проводиться со стороны автомобиля и в то время как он испытывает различные условия нагрузки и скорости.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.1 – испытание в лаборатории; 2 – на открытом воздухе

Транспортное средство должно иметь возможность ехать  при нормальной рабочей температуре во время испытания с холодного старта (если не подозревается неисправность воздушной заслонки). Это должны быть испытания через регулярные интервалы времени и после механического обслуживания.

Мы надеемся, что это руководство поможет вам разобраться в образовавшейся проблеме.

Чому димить дизельний двигун чорним димом і причини цього

Багато власників дизельних автомобілів та спецтехніки стикаються з проблемою, коли дизельний двигун димить, і шукають причини несправності. Розглянемо той випадок, якщо під час роботи вихлоп двигуна чорного кольору.

Головною причиною, через яку це відбувається, є неповне згоряння палива, що використовується. Чорна сажа, що вилітає з вихлопної труби, це залишки не згорілих вуглеців. Для їх повноцінного згоряння в камері не вистачає кисню або перевищено оптимальну кількість подається паливної суміші.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Будь-який, навіть найсучасніший дизельний двигун виробляє невелику кількість кіптяви при повністю справній роботі. Для зниження її кількості в вихлопі використовують підвищення тиску при подачі палива в камеру згоряння. Вбудовані сажові фільтри вловлюють більшу частину вилітає сажі. Для їх повноцінної роботи необхідно проводити регулярне очищення або заміну.

Для багатьох регіонів актуальна проблема низької якості дизельного палива на АЗС, що також є частою причиною. При цієї причини часто виявляються детонаційні стуки, так як таке паливо випереджає встановлений процес згоряння.

Визначення точної причини

Часто причиною димності мотора стає поломка електронної системи контролю правильного згоряння палива. Відмова, будь-якого датчика, включеного в цю систему, призводить до хаотичних уприскуванням, як палива, так і кисню. Також основною причиною димленія двигуна є неправильне освіту повітряно-паливної суміші.

Недолік подачі повітря обумовлений в основному забрудненням повітряного фільтра двигуна або засміттям повітропроводів. З боку електронних систем з ладу можуть вийти датчики кількості повітря, що подається. Практично всі датчики даного типу не підлягають ремонту і змінюються на нові.

Якщо чорнота вихлопу різко підвищується з набором оборотів двигуном необхідно провести діагностику паливного насоса високого тиску (ТНВД). На його роботі позначається порушення герметичності всього паливного тракту і інтеркулера. Явною причиною будуть патьоки масла в місцях з’єднання хомутами або тріщини шлангів.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Для перевірки герметичності можна використовувати будь-якої побутової насос (велосипедний, автомобільний), щоб створити імітацію високого тиску. Для цього необхідно від’єднати відповідні до турбіни і впускного колектора шланги, закрити їх з обох сторін і за допомогою насоса створити тиск. Якщо є витік, то це буде або видно, або чути звук вихідного повітря.

Усунення чорного диму з вихлопної труби

Найбільш простим рішенням стане проста заміна фільтрів. У разі, коли заміна не допомогла, варто звернути увагу на стан паливних форсунок.

Головною причиною виходу з ладу паливних форсунок є нікое якість дизельного палива. Зовні несправність форсунок виражається в появі густого диму при русі з навантаженням або спробі швидкого прискорення. При цьому в салон передається відчутна вібрація від двигуна.

Іноді причиною стає ранній кут уприскування палива, в результаті чого повітряно-паливна суміш запалюється з великою затримкою, що призводить до створення підвищеного тиску в робочому циліндрі. В результаті суміш не згорає повністю, і велика кількість вуглеців перетворюється в чорну сажу, яка викидається в вихлопну трубу.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Якщо в результаті діагностики кута вприскування правильні, а якість палива відповідає нормам, тоді буде необхідний ремонт і форсунок і ТНВД.

Несправності турбокомпресора і проблеми з компресією

Сучасні дизельні двигуни оснащені турбокомпресорами, що дало їм велике поширення на легкових автомобілях для повсякденного користування. Також це додало ще одну причину, що димить двигуна.

Це або потрапляння підвищеної кількості масла у впускний тракт через зношування гумових ущільнювачів, або турбіна з якоїсь причини не здатна нагнітати необхідний тиск. Якщо в двигуні низька компресія, тоді спостерігаються проблеми з запуском двигуна, помітна втрата потужності і поява густого чорного диму під навантаженням.

Дуже рідкісною причиною, чому димить дизельний двигун чорним димом, є надлишок компресії. У салоні чітко чути звук роботи мотора, шуми детонації палива. Такий дефект з’являється при помилках під час збирання всього мотора в цілому. Сама по собі висока димності дизельного двигуна не призводить до поломки двигуна.

Але якщо причиною є неправильно встановлений кут уприскування або поступовий вихід з ладу форсунок, тоді їзда на такому автомобілі призведе до руйнування деталей двигуна від підвищеного навантаження. Кінцевим підсумком стане необхідність капітального ремонту або повної заміни агрегату, що є дуже дорогою процедурою для дизельних двигунів.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Рідкісний випадок

Іноді навіть довга діагностика не дозволяє виявити причину чорного диму від дизельного мотора. У цьому випадку варто оглянути механізм запалювання. Деякі моделі моторів оснащуються клапаном, який регулює роботу блоку запалювання. Момент роботи такого блоку регулюється за допомогою болта на корпусі. Такі блоки побудовані на електромагнітному принципі регулювання.

Перевірити працездатність таких установок можна по звуку (справний датчик почне тріщати), або відключити його від системи. Якщо ця маніпуляції налагодила роботу двигуна і пропала димності це вказівка ​​до заміни елемента.

Наслідки утворення сажі

При підвищеному освіті сажі в дизельному двигуні першим з ладу, як правило, виходить фільтр сажа дизеля, що призводить до необхідності його заміни. Надалі сажа потрапляє в масло, яке циркулює по всьому мотору. Масляні канали швидко забиваються, через що масло не може ефективно виконувати відведення тепла від деталей двигуна і відбувається їх перегрів.

Спочатку на поршневих кільцях відбувається утворення нальоту (вони закоксовуються). Потім всі встановлені в автомобілі фільтри швидко забиваються брудом і втрачають свої властивості.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Зниження прохідності паливних каналів зменшує кількість що надходить масла для змащення деталей, через що вони піддаються підвищеному зносу. Робота двигуна в умовах підвищених температур з часом призведе до прогару клапанів і поршнів. Заміна цих деталей є однією з найдорожчих процедур при обслуговуванні автомобіля.

При змішуванні палива і моторного масла, в’язкість останнього сильно знижується і в такому стані масло не здатне захистити деталі від зносу в процесі експлуатації.

Візуально це можна визначити, вийнявши масляний щуп з двигуна.

Якщо навіть при негативних температурах, моторне масло буде капати зі щупа, а по запаху нагадує солярку це пряма вказівка ​​на необхідність термінового ремонту.

Висновок

У статті розглянуті основні причини, за якими дизельний двигун димить чорним вихлопом.

Поява чорного диму з вихлопної труби не означає, що двигун потребує дорогого ремонту або заміни.

Але якщо повністю ігнорувати цей сигнал про несправності, то подальше використання автомобіля призведе до руйнування внутрішніх стінок двигуна, коксування поршнів або прогару форкамер.

Для усунення цих наслідків доведеться витратитися на капітальний ремонт всього двигуна, а можливо і на покупку нового. При появі такої ознаки як димлення двигуна варто якомога швидше звернутися в автосервіс для з’ясування причини.

Якщо причиною послужив не просто знос повітряного фільтра, а щось серйозніше, тоді найкращим рішенням буде відразу приступити до усунення причини і тимчасово відмовитися від використання такого автомобіля.

Дизельний двигун димить чорним димом: причини

На трасі нерідко можна помітити чорний дим з вихлопної труби дизеля. Густі темні клуби деякими автомобілістами вважаються у великих вантажівок звичайним явищем. Хоча подібні факти, пов’язані з кіптявою від авто, можуть сигналізувати про серйозні неполадки з мотором. Своєчасна і правильна реакція допоможе уникнути дорогого ремонту силової установки або окремих систем.

Чорні вихлопи

При нормальних умовах позаду машини з дизельним двигуном не повинен залишатися темний газовий шлейф з запахом гару. Нормальним умовою є наявність прозорих викидів. Чорний колір виникає через неповне згоряння вуглецевого палива в циліндрах, внаслідок чого утворюються частинки сажі.

Необхідно знати, що ефективність спалювання в повній мірі залежить від вивіреного співвідношення в паливо-повітряної суміші кисню і дизпалива.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Зміна пропорційного складу призводить до утворення непрозорих газових відходів. Помітити такі викиди вдасться днем. Важкі частинки служать доказом неповного спалювання солярки в блоці циліндрів.

Виникати певні проблеми з вихлопами

Якщо дизельний двигун димить чорним димом, причини бувають наступними:

  • встановлений повітряний фільтр істотно забруднений;
  • дизпаливо впорскується зі значною затримкою;
  • здійснюється розбалансованість подачі дизпалива від ТНВД;
  • засмічення каналів повернення твердими частинками;
  • одна або кілька форсунок несправні;
  • впускні і випускні клапани невірно відрегульовані;
  • турбокомпресор має неполадки і не працює належним чином;
  • в циліндрах не утворюється достатній тиск (компресія) для повноцінного згоряння палива;
  • в автомобілі використовується низькоякісне дизпаливо.

Кожен з цих факторів виявляється непрямими шляхами при грамотній діагностиці. Іноді кілька подій накладаються одночасно. Найбільш простий перший хід – зміна паливної заправки, на якій постійно заливаєте дизпаливо після зливу або викочування залишків .

забруднене фільтр

Досвідчені автомобілісти, котрі помітили вихлопи з сажею у дизеля, перевіряють якість повітряного фільтра. Зробити це можна самостійно в гаражних умовах, відкрутивши кілька болтів кріплення і видаливши кришку корпусу. Заміну необхідно проводити, виявивши значні забруднення або велика кількість пилу на рифленої поверхні.

Не допускається наявність слідів вологи або масляних плям на поверхні, що фільтрує. Краплі конденсату можуть формуватися при тривалому зберіганні і істотних температурних перепадах. Експлуатувати надалі такий виріб не рекомендується. Потрібно його обов’язкова заміна і усунення всередині корпусу можливих залишків вологи.

Масляні сліди є непрямими ознаками більш серйозних факторів. Ймовірно, в системі змащення перевищено значення тиску. Решітка маслоуловітель може бути засмічена, що блокує прохідність. У гіршому варіанті масляні сліди в фільтрі говорять про істотне зносі поршневої групи.

Важливо

Провівши чистку від невеликих забруднень або встановивши новий фільтр, заводимо автомобіль і прогріваємо його до робочого температурного режиму. Коли причина виникнення сажі в вихлопах полягає в проблемах надходження повітря для паливної суміші, то після проведення таких заходів відпрацьовані гази повинні виходити вже прозорими. В іншому випадку продовжуємо пошуки проблеми.

  Чи варто промивати двигун при заміні масла

У сучасних автомобілях ставляться разові повітряні фільтри. Їх ефективна робота лімітується 10-40 тис. Км пробігу при експлуатації в нормальних умовах. Під час екстремальної їзди доводиться міняти їх в 1,5-2 рази частіше.

Винен паливний насос

Один з важливих елементів в конструкції дизельних авто – паливний насос високого тиску. Навіть невеликі збої в його функціонуванні здатні стимулювати виникнення збоїв в ДВС. Коли насос без проблем виконує свій функціонал, то причина, чому дизель димить чорним димом при розгоні, ховається в невірних його налаштуваннях.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

За рахунок вбудованого гвинта в ТНВД автовласник має можливість здійснювати грубу настройку. Після вкручування певного гвинта на форсунки підвищується подача солярки, що відбивається в підвищенні потужності авто. Однак паралельно ростуть обороти холостого ходу, які знизити вдасться за рахунок регулювання окремого гвинта ХХ, встановленого на насосі.

При такому варіанті мотор здатний розвивати достатню потужність, а також працювати стабільно на холостих обертах. Недоліки помітні при відході назад педалі акселератора, коли скидання обертів відразу непомітний, а з труби починає йти чорний дим, який демонструє надмірну подачу палива в циліндри. Паралельно збільшується середня витрата палива.

Провести самостійну точну настройку паливного насоса без спеціальної підготовки в гаражних умовах автомобілісту навряд чи вдасться. Навіть не на кожній станції знайдуться такі майстри. У такій ситуації рекомендуємо звернутися в сервісний центр для вирішення питання.

Запізніле впорскування

При пізньому уприскуванні палива автомобіль також ризикує їхати з чорними вихлопами ззаду. Процес горіння в такому випадку затягується, виникає відстрочка самозаймання, що супроводжується уприскуванням в камеру більшої кількості палива. Надлишковий обсяг солярки не дозволяє досягти температурі встановленого значення, що виражається в запізнілому займанні.

На початковій стадії після спалаху спалюється наявний кисень, обсяг якого розрахований на меншу кількість дизпалива. Перевищений обсяг палива просто обволікається сажею, що призводить до уповільнення згоряння. Фактично для максимального згоряння солярки бракує часу і надійшов кисню.

Важливо знати, що додатковими непрямими ознаками запізнення вприскування служить зниження потужності, проблемний старт авто і помітне збільшення витрати палива.

Чи не рекомендуємо самостійно регулювати кут випередження впорскування. Для сучасних автомобілів, начинених великою кількістю електроніки, передбачені спеціальні стенди на СТО.

Проблеми зі зворотним топливопроводом

Надлишок палива в системі близько форсунок виникає через подачу його під високим тиском від ТНВД. Для подібних ситуацій конструктори передбачили наявність особливого каналу для зворотної подачі дизпалива.

Зайвий обсяг рідини відправляється по певних каналах в поворотний топлівовпровод, а далі в паливний бак.

Якщо відбувається засмічення отворів, то діватися солярці нікуди, тому рідина вимушено надходить в циліндри, негативно змінюючи пропорції паливо-повітряної суміші.

  Як правильно помити двигун самомуПричини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Усунути проблему вдається за допомогою прочищення канальців. Для цього попередньо варто демонтувати поворотний паливопровід. Коли чистка виявиться неможливою, то доведеться вузол повністю замінити .

Складнощі з форсунками

Однією з найбільш частих причин виникнення брудного сажі вихлопу служать вийшли з ладу форсунки. Через вихідне сопло не починати розпорошуватися дрібнодисперсний потік, а відбувається затоку палива, що негативно позначається на працездатності мотора.

Не завжди вдається помітити такий недолік, так як двигун навіть починає жвавий працювати, зникають провали, відчувається збільшення потужності. Однак при таких позитиви з’являється чорний дим. Вирішують проблему заміною форсунок або ремонтом.

Порада

Винуватцем в зниженні працездатності форсунок нерідко служить засмічення розпилювача або їх фізичний знос. Останній варіант «лікується» лише демонтажем старих елементів і установкою нових. Виникнення засмічень – наслідок затоки неякісного палива, багатого небажаними домішками у вигляді парафінів або смол, які осідають на стінках каналів. Для чищення використовують опресовування.

Рекомендуємо скористатися своєчасно профілактичними засобами, пропонованими автомобілістам у вигляді хімічних паливних присадок. Ціна ємності з препаратом істотно нижче, ніж вартість ремонту.

Збій налаштування клапанів

Коли при різкому прискоренні помічаємо чорний дим з вихлопної труби, то до цього може приводити розбалансування настройки клапанів. Дане явище провокує зниження концентрації кисню в циліндрах. Нагріті клапани погано прилягають до сідел, що призводить до збільшення небажаних зазорів і, відповідно, зниження тиску в камері згоряння.

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Низька компресія веде до неповного згоряння паливної суміші в камерах. Залишки дизпалива відправляються в вихлопну трубу в недогоревшей вигляді. Також частина газів відправляється у впускний колектор, що є більш негативним сценарієм. В результаті таких маніпуляцій від авто виходить чорний дим.

Важливо знати, що регулювання клапанів повинна здійснюватися регулярно з періодичністю 50-60 тис. Км пробігу.

знижена компресія

Низький тиск в циліндрах призводить до виникнення клубів темно-сірого відтінку. Паливна маса при зниженому тиску не встигає загорятися своєчасно до того моменту, як відкриється випускний клапан.

За традицією стабільна компресія втрачається після зносу поршневої групи. Додатковий ознака – підвищена витрата палива.

Рішенням проблеми в подібному випадку служить капітальний ремонт, що спричинить істотні фінансові витрати. Рідше тиск падає через залягання закоксовавшіеся поршневих кілець.

Для раскоксовкі використовується спеціальна присадка, в іншому випадку без трудомісткого демонтажу головки не обійтися.

Чому димить дизельний двигун

При справній роботі всіх систем вихлоп не має кольору і його зовсім мало. Якщо ж дизельний двигун димить густим димом, пофарбованим у білий, чорний або інші кольори, це говорить про низьку якість палива або несправності різних систем автомобіля.

Загальні причини задимленості

Як відомо, паливно-повітряна суміш згоряє в циліндрах двигуна. Паливо потрапляє сюди через форсунки інжектора і “зустрічається” з повітрям, який подається через впускний колектор.

Поршні циліндрів створюють тиск, необхідний для змішування повітря з паливом. Коли вся система працює, як годинник, суміш згорає майже повністю, викид вуглеводнів в атмосферу мінімальний.

Дим, який виходить з вихлопної труби в момент запуску двигуна – результат неповного згоряння паливної суміші з різних причин:

  • Збитий кут випередження впорскування.
  • Нерівномірне розпилення палива.
  • Недостатня подача повітря в блок циліндрів.
  • Паливо низької якості, з великою концентрацією сірки.

Відразу відзначимо, що з’ясувати точну причину поломки тільки з вигляду вихлопів не можна. Колір диму підкаже, де шукати несправність (система охолодження, компресор і т.д.), що заощадить час. Але точний “діагноз” поставить лише повна діагностика всіх систем, з якою краще не тягнути.

Чорний колір диму: причини і наслідки

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Забився повітряний фільтр

Завдання фільтра – очищати надходить в циліндри повітря від твердих частинок, які можуть пошкодити двигун. При його засміченні подача повітря зменшується, що позначається на потужності двигуна і витрату пального.

При забитому фільтрі паливо згорає даремно. Якщо ви помітили, що поряд з чорним димом збільшився витрата палива, насамперед перевірте фільтр.

Зверніть увагу

В автомобілях, оснащених бортовий системою діагностики, комп’ютер буде видавати помилки P0171 або P0172.

Рішення проблеми очевидне – повітряний фільтр потрібно поміняти. Автовиробники радять робити заміну фільтруючих елементів кожні 12 місяців або через кожні 10-20 тис.км. Термін “життя” фільтра багато в чому залежить від умов експлуатації авто. На запорошених грунтових дорогах він засмітиться швидше, ніж при їзді по рівному чистому асфальту.

Забилися форсунки

Якщо дизель димить чорним димом на холодну, запускається не з першої спроби і глухне при натисканні на педаль газу, швидше за все, причина в форсунках. При використанні низькоякісного палива в розпилювальних отворах скупчуються смоли і шлам. Повернути працездатність форсунок допоможе їх очищення. Існує два способи промивання форсунок:

  • Хімічний. У паливну систему заливають спеціальний миючий склад (сольвент) і запускають двигун кілька разів.
  • Фізичний. Форсунки знімають з двигуна і поміщають в спеціальну ультразвукову ванну. Цей спосіб більш ефективний, хоча і більш витратний.

Несправний турбокомпресор

Чорний дим з вихлопної труби при низькій потужності двигуна і підвищеній витраті масла вказує на проблеми з турбонаддувом. Причин може бути дві:

  • засмічення воздуховодной каналу;
  • протікання впускного тракту / випускного колектора.

Діагностувати витік повітря можна навіть на слух – при включеному двигуні система турбонаддува видає гучний характерний свист. Якщо турбокомпресор “мовчить”, потрібно заглушити мотор і перевірити повітряний тракт на предмет засмічення.

Несправності ТНВД

Дизель може диміти чорним через невірно виставленого кута вприскування на паливному насосі високого тиску (ТНВД). Паливно-повітряна суміш запалюється з затримкою. Тиск в циліндрах зростає, що призводить до утворення великої кількості сажі.

Перевіряти і при необхідності змінювати кут уприскування краще в автомайстерень, так як процедура складна і вимагає спеціального обладнання.

Затягувати з цим не варто, так як тривала експлуатація авто з неправильно виставленим кутом уприскування призводить до швидкого зносу деталей циліндро-поршневої групи.

Ще однією причиною димності дизеля може стати знос плунжерних пар ТНВД. На цю несправність вказують “плаваючі” обертів на холостому ходу при прогріванні двигуна.

Білий колір диму: причини і наслідки

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

А ось якщо дизель димить білим вже при добре прогрітому моторі і при плюсовій температурі, це говорить про проблеми системи охолодження. Швидше за все в блок циліндрів потрапила охолоджуюча рідина. Здебільшого вона складається з води, яка утворює густу пару при згорянні паливно-повітряної суміші. Рідина проникає в блок через розгерметизацію самих циліндрів або зносу прокладок, що відповідають за герметичність головки блоку або впускного колектора.

Для діагностики несправностей знімають головку блоку і оцінюють стан усіх частин системи. Попадання води в паливно-повітряну суміш посилює знос всіх деталей. Ремонт системи охолодження обійдеться набагато дешевше, ніж капремонт мотора. Тому білий дим при роботі дизеля “на гарячу” краще не ігнорувати.

Синій колір диму: причини і наслідки

Попадання масла в циліндри

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.

Перевірити наявність масла в вихлопі допоможе простий тест. При включеному моторі трубу закривають на кілька секунд аркушем паперу. Якщо на ньому з’являться жирні краплі, значить, в камери згоряння просочилося масло. Це можливо в разі зносу компресійних кілець або пошкодженні поверхні циліндра через потрапляння абразивних частинок. Якщо автомобіль тривалий час провів на стоянці, на циліндрах і компресійних кільцях можуть з’явитися вогнища корозії.

Ступінь зносу деталей можна визначити за кольором диму. Якщо синій колір вихлопу проявляється тільки при нагріванні, знос поки незначний. При сильному пошкодженні деталей диму стає тільки більше.

Іноді дизель димить сизим димом через те, що маслознімні кільця втратили пружинистість. Автомобілісти називають це явище заляганням. Кільця не виконують свою пряму задачу і масло потрапляє в циліндри двигуна.

Падіння компресії

Діагностувати падіння компресії в циліндрах дизельного двигуна можна по густому чорному вихлопу при запуску. Великий розкид тиску призводить до нестабільної роботи мотора. У мороз агрегат зі слабкою компресією може взагалі не завестися – не вистачить температури для займання паливної суміші.

Ще одна причина синього диму – прогар клапанів циліндрів, що супроводжується підвищеною витратою масла. Проблему легко діагностувати, перевіривши компресію у всіх циліндрах – в пошкодженому вона буде дуже низькою. Також на прогар клапанів вказує наростання нагару на свічках.

Іноді мотор димить синім через розрив мембрани регулятора в АКПП. Порожнина мембрани виходить у впускний колектор, і при запуску мотор підсмоктує масло з АКПП.

Інші причини димності дизельних двигунів

  • Несправність КВГК (клапан вентиляції картерних газів). Ця проблема характерна для автомобілів BMW. При різкому прискоренні дизель димить густим білим димом. Проблему вирішує заміна клапана.
  • Перегрів моторного масла. Проблема проявляється при екстремальних навантаженнях на мотор (повне завантаження по масі, затяжний підйом) – тоді з глушника валить густий білий дим. Рішення – замінити масло на більш якісне і не піддавати двигун перевантажень.
  • Знос або затвердіння сальників клапанів. Проблема характерна для вітчизняних автомобілів з дизельним двигуном. Виявляється рясним викидом біло-блакитного диму в перші секунди після запуску двигуна. У міру прогріву димність сходить нанівець. Рішення – заміна маслос’емних ковпачків.

Присадки проти димності – панацея чи непотрібні витрати?

Різні бренди автохімії пропонують спеціальні присадки для зменшення витрати масла. Вони формують на тертьових деталях двигуна плівку, яка захищає їх від зносу і заповнює вже наявні мікротріщини. Використання присадок замінює раскоксовку поршневих кілець, очищаючи їх від бруду. Все це обіцяють виробники, але чи так це насправді?

На автофорум можна зустріти суперечливі думки про протидимного присадках. Деякі автомеханіки відзначають, що застосування таких засобів ускладнює капремонт двигуна. Деталі двигуна покриваються масляним шаром, який дуже складно відмити до кінця. Окремі деталі, які можна було просто почистити, доводиться замінювати, відповідно, ремонт обходиться дорожче.

Присадка лише трохи подовжує життя мотора до постановки на ремонт, але не гарантує його безвідмовну роботу.

Чому димить дизельний двигун

Найчастіше якщо диміти дизельний двигун то це означає, що щось не так. Дим слід сприймати як ознаку того, що є проблеми (давно наявні або тільки країни, що розвиваються), які потенційно можуть скоротити термін служби двигуна, або стати причиною додаткових витрат на ремонт.

Дым – это своего рода симптом, сигнализирующий о необходимости принять меры, которые позволят вам сэкономить деньги, как в долгосрочной, так и в краткосрочной перспективе.

По крайней мере, дымление может быть вызвано низкой эффективностью сгорания и обойдется вам чрезмерными расходами на топливо (даже на холостом ходе).

Важно

С другой стороны, дым может быть сообщением о последнем шансе к незамедлительному действию до катастрофического отказа двигателя (например, заклинивание поршня, клапана или отказ турбокомпрессора).

Дизельный двигатель в хорошем состоянии не должен давать никакого видимого дыма из выхлопной трубы, за исключением больших нагрузок. Небольшой дым, когда двигатель ускоряется под нагрузкой, приемлем.

Отже, дим – симптом, значить треба лікувати. Але як визначити причину, чому димить дизельний двигун? Допомога в діагностиці може дати колір диму. Як правило, якщо дизельний двигун димить, то димить чорним, синім або білим димом.

Чорний дим

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.Чорний дим є найбільш поширеним кольором вихлопних газів дизельних двигунів і говорить про неповному згорянні палива. Ось основні причини, чому двигун димить чорним:

  • Надходить недостатньо повітря. Повітряний фільтр забитий або частково заблокований.
  • Брудні або зношені паливні інжектори. Зазвичай нагар.
  • Двигун перевантажений. Зменшіть навантаження, використовуйте знижену передачу,
  • Знос паливного насоса, або неправильні настройки.
  • Нагару в камерах згорання. Зазвичай при малих навантаженнях.
  • Надмірний нагар навколо випускних клапанів.
  • «Залипання» поршневих кілець. Часто через нагару.
  • Неправильні зазори клапанів.
  • Несправність ущільнення штока клапана. Рідко.
  • Знос двигуна в цілому. Часто неправильно діагностується, тоді як реальною проблемою є нагар.
  • Занадто мала в’язкість моторного масла. Перевірте рівень масла і клас масла в залежності від умов експлуатації.
  • Неправильне час вприскування палива. Тільки якщо були змінені заводські настройки.
  • Низька якість палива.

Очевидно, що зношені або пошкоджені деталі повинні бути замінені. І чим раніше ви виявите і усуньте проблеми, тим менше шкоди буде завдано.

Регулярно проводите технічне обслуговування повітряних, паливних і масляних фільтрів. Не купуйте паливо на підозрілих АЗС.

Забруднені компоненти двигуна, такі як паливні інжектори, можуть бути легко відновлені до повної чистоти за допомогою ефективного і надійного очисника паливної системи.

Синій або сизий дим

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.Синій або сизий дим викликаний горінням мастила в двигуні. Масло може потрапляти в камеру згоряння з різних джерел. Основні причини:

  • Зношені направляючі клапанів або ущільнення
  • знос кілець
  • Використовується неправильний сорт масла. Занадто рідке масло (мала в’язкість) може просочуватися крізь ущільнення.
  • Паливо, розбавлене маслом.

Однак масло може згоряти в двигуні і без прояву синього (сизого) диму. Тому регулярно перевіряйте рівень масла. Синього диму не повинно бути на будь-якому етапі. Але якщо він є, то найчастіше він виявляється при холодному старті.

Білий дим

Причини, чому димить дизельний двигун чорним димом.Причиною білого диму може бути сире незгоріле паливо, що потрапило в вихлопну систему або потрапляння води в камеру згоряння. В обох випадках причинами можуть бути:

  • Знос прокладки на голівці блоку циліндрів.
  • Дефектні паливні інжектори.
  • Низька компресія.
  • Витоку через клапани.

Частою причиною потрапляння води є знос прокладки головки блоку або тріщини.

Якщо двигун димить білим димом при холодному старті, а потім дим зникає в міру прогріву двигуна, то найімовірніше причиною є забруднення і відкладення навколо поршневих кілець і / або циліндра.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…