Морозостійка мастило ЦИАТИМ-201

Застосування мастила циатім 201 і її характеристики.  Все, що потрібно знати

Мастило ЦИАТИМ 201 була випущена в продаж в кінці 60-х років минулого століття і отримала назву на честь організації-розробника (Центральний інститут авіаційних палив і олив).

Незважаючи на свою 50-річну історію її до сих пір без праці можна зустріти на прилавках магазинів. А це говорить про її затребуваності в даний час.

Це морозостійка антифрикционная мастило залишається працездатною на морозі до -60 ° С, тому особливо була популярна взимку, а також в умовах Крайньої Півночі.

Одним з факторів, які зробили мастило популярної, була наявність її в СРСР у вільному продажі, незважаючи на епоху загального дефіциту. Саме з цієї причини ЦИАТИМ-201 спочатку використовували скрізь, де тільки могли придумати. Її можна було побачити навіть у тих вузлах, де вона працювала погано або не працювала зовсім.

  • Згодом цей матеріал обріс безліччю чуток – як про низьку якість, так і про нескінченну безліч чудових випадків застосувань.
  • Що ж являє собою ця мастило і чим вона хороша?
  • Щоб відповісти на це питання, потрібно спочатку з’ясувати, якою вона має склад, якими володіє властивостями, які у неї основні переваги та недоліки, де її застосування буде ефективним, а де – недоцільним.

ЦИАТИМ-201 – це пластична багатоцільова мастило, виготовлена ​​на основі мінеральних нафтових масел малої в’язкості. Як загусник використовується стеарат літію. Крім того, в її складі є антиокислительная присадка, яка робить матеріал більш стабільним.

В СРСР мастило випускалася відповідно до ГОСТ 6267-74. Зараз цей нормативний документ практично втратив свою актуальність і не є обов’язковим до виконання.

З цієї причини склад сучасних мастил, що випускаються різними виробниками під ім’ям ЦИАТИМ-201 відповідно до розроблених ними самими Технічними Умовами, може незначно відрізнятися.

Зверніть увагу

Однак в будь-якому випадку ЦИАТИМ-201 залишається мінеральної літієвої мастилом з антиокисної присадкою.

Властивості, особливості, характеристики і застосування мастила ЦИАТИМ-201 визначаються складом її компонентів. Ця літієва змазка від світло-жовтого до світло-коричневого кольору виготовлена ​​не нафтовому олії низької в’язкості, загущених простим літієвим милом. У складі також присутній антиокислительная присадка.

Простий склад з доступних компонентів робить вартість мастила гранично низькою.

Діапазон робочих температур мастила становить -60 … + 90 градусів.

  1. У той же час температура каплепадения ЦИАТИМ-201 досить велика і складає +175 ° С.
  2. Цей матеріал добре працює в умовах вологи, проте при постійному контакті з водою – добре вбирає вологу і втрачає свої мастильні властивості.
  3. Низька адгезія призводить до того, що мастило легко змивається з поверхні водою і миючими засобами.

При роботі на відкритому повітрі мастило швидко висихає і може формувати абразивні частинки. Низька колоїдна стабільність може призводити до розшарування і виділення масла при зберіганні.

Вплив високих механічних навантажень призводить до руйнування структури мастила. При цьому вона стає рідшою, а межа її міцності знижується.

Хочеться відзначити її ще одну цікаву особливість. Мастило довше зберігатиметься свої властивості, якщо знаходиться не на зберіганні, а в режимі безперервної експлуатації.

ЦИАТИМ-201 не відноситься до матеріалів підвищеної пожежної небезпеки і не містить агресивних, шкідливих для здоров’я людини речовин, тому при роботі з нею досить дотримання звичайних заходів пожежної та санітарної безпеки.

Як бачимо, характеристики мастила ЦИАТИМ-201 досить скромні.

Відразу зауважимо, що переваги і недоліки, зазначені далі в відношенні мастила ЦИАТИМ-201, не є власне, плюсами або мінусами. Матеріал спочатку створювався для вирішення комплексу задач, з якими насправді прекрасно справляється.

У той же час, абсолютно універсальних складів, які можуть працювати в будь-яких умовах і мати при цьому невелику вартість – не існує.

Згідно ГОСТ 6267-74, мастило ЦИАТИМ-201 – це морозостійка мастило для малонавантажених вузлів тертя кочення і ковзання в діапазоні температур -60 … + 90 ° С.

важливо

І серед її плюсів, безсумнівно – нижня межа експлуатаційних температур. У той час як у більшості багатоцільових мастил вона зазвичай становить -30 … -40 ° С, вузли тертя з мастилом ЦИАТИМ-201 прекрасно працюють в умовах сильних морозах і не вимагають розігріву.

Щоб добитися такої морозостійкості при збереженні мінімальної вартості мастила в якості базової рідини використовуються маловязкие масла, які, в свою чергу, обмежують несучу здатність матеріалу.

Невисокий межа верхніх робочих температур так само можна віднести до мінусів. У інших багатоцільових матеріалів цей параметр зазвичай лежить в межах + 120 … + 130 ° С. Однак для більшості вузлів устаткування будь-якого призначення +90 ° С – цілком достатньо.

Область застосування змащення обмежена невисоким порогом верхньої експлуатаційної температури, невисокою несучу здатність і іншими експлуатаційними властивостями.

Вона успішно застосовується в авіатехніки, вузлах транспортних засобів, контрольно-вимірювальних приладах, вуличної техніці та іншого обладнання, що не випробовує серйозних навантажень і зусиль зсуву.

Спочатку розроблена як авіаційна мастило ЦИАТИМ-201 з характеристиками морозостійкості затребувана для Північних регіонів, де дозволяє запускати та експлуатувати техніку навіть в екстремальні морози.

В принципі ЦИАТИМ-201 підходить і застосовується для більшості вузлів тертя автомобільного та іншого транспорту, де немає високих навантажень або температур:

  • підшипників стартера
  • підшипників генератора
  • Дверних петель і замків
  • тросів управління
  • Гнучких валів в оболонках
  • Рульовий рейки
  • мастила валиків

ЦИАТИМ-201 не рекомендується використовувати для змащення гумових і пластмасових деталей – під дією базових нафтових масел ці матеріали руйнуються. Для цієї мети більше підійде інший матеріал з цієї ж лінійки – ЦИАТИМ-221. Його основні відмінності і різниця від ЦИАТИМ-201 – силіконове базове масло, яке повністю сумісний з пластмасами і еластомерами.

Як аналогів мастила ЦИАТИМ-201 можна підібрати безліч матеріалів як вітчизняного, так і іноземного виробництва.

Застосування мастила циатім 201 і її характеристики.  Все, що потрібно знати

У лінійці ЦИАТИМ є також 3 матеріалу, які часто використовують замість 201 мастила – ЦИАТИМ-202, ЦИАТИМ-203 і ЦИАТИМ-221. Ці пластичні мастила мають різний склад, межі робочих температур і інші характеристики. Однак вони можуть застосовуватися в таких же вузлах при аналогічних або більш жорстких умовах.

Так, якщо порівняти, наприклад, ЦИАТИМ-201 і ЦИАТИМ-221, то ми побачимо, що верхній поріг другий мастила значно вище і становить +150 ° С. Крім того, ця мастило не розчиняється у воді, може застосовуватися у відкритих вузлах тертя, сумісна з пластмасами і резинами.

ЦИАТИМ-202 і ЦИАТИМ-203 по характеристикам незначно відрізняються від мастила ЦИАТИМ-201. У багатьох ситуаціях ці матеріали взаємозамінні. Однак в тих випадках, коли важлива морозостійкість саме до -60 ° С, зазначені мастила для заміни не підійдуть.

Інші матеріали вітчизняного виробництва, які можуть служити заміною мастилі ЦИАТИМ-201:

Застосування мастила циатім 201 і її характеристики.  Все, що потрібно знати

  • Зімол – водостійка всесезонна мастило з високою механічною стабільністю. Працює при температурах від -50 до +130 ° С. Характеризується хорошими протизносні і захисними властивостями
  • Літа – працює при температурах від -50 до + 100 ° С. Характеризується високою водостійкістю і хорошими консерваційними властивостями. Механічна стабільність низька.
  • МС-70 – морська мастило, яка відмінно працює при безпосередньому контакті з солоною водою. Діапазон робочих температур її так само невисокий – від -45 до +65 ° С, зате вона характеризується хорошими консерваційними властивостями і забезпечує періодичну роботу механізмів протягом 10 років. У потужних механізмах вона може працювати до -50 ° С
  • Ера – це мастило з хорошими протизадирними, протизношувальними і антикорозійними властивостями. Діапазон її робочих температур -50 … + 120 ° С. На відміну від ЦИАТИМ-201 Ера не руйнує гумові вироби, тому може контактувати з ущільненнями, сальниками, прокладками і т.д.

Серед морозостійких зарубіжних мастильних матеріалів також є такі, які в більшості випадків можна використовувати замість ЦИАТИМ-201:Застосування мастила циатім 201 і її характеристики.  Все, що потрібно знати

  • Mobil Mobiltemp SHC 32 – синтетична бентонітова мастило, що забезпечує низький коефіцієнт тертя і максимальні протизносні характеристики в інтервалі температур від -50 до +180 ° С
  • Huskey HTL-500 Ultra Low Grease – повністю синтетичне мастило з додаванням високодисперсного політетрафторетіленового наповнювача. Працює як при екстремально низьких (застигання відбувається при -71 ° С), так і при екстремально високих температурах до +221 ° С. Мастило повністю безпечна для організму людини і має допуск H1 по NSF
  • Shell AeroShell Grease 22 – багатоцільова пластичне мастило на основі вуглеводневої масла, загущенного спеціальним мікрогеля. Призначена для важких умов роботи при температурах від -65 до +204 ° С

Таким чином, є велика кількість мастильних матеріалів, які в більшості випадків застосування зможуть повністю замінити ЦИАТИМ-201 і мають більш високі властивості. Однак ЦИАТИМ-201 залишається однією з найдешевших мастил і прекрасно справляється ос своїми функціями в межах своїх характеристик, що робить її як і раніше привабливою для багатьох користувачів.

Мастило Циатім 201

Від того, яка мастило використовується для механізмів транспортного засобу, буде залежати його безперебійна експлуатація. Сучасний ринок мастильних матеріалів пропонує автолюбителям величезний асортимент товарів, що розглядаються прикладом буде Циатім 201.

Склади в даних речовинах можуть бути універсальними, які представляють різні виробники, а також мати унікальний склад, який представляє конкретна фірма. Але багато хто звертає увагу на відповідність продукту необхідним гостами.

Характеристики мастила Циатім 201

Багатьох автовласників цікавить мастило Циатім 201 характеристики і застосування, а також її основні особливості. І варто зазначити, що продукт знайшов широке поширення серед споживачів у своїй категорії. А пов’язано це все з тим, що мастило має відмінні технічні характеристики, і виготовляється згідно ГОСТ.

Застосування мастила циатім 201 і її характеристики.  Все, що потрібно знати

Продукт з’явився на автомобільному ринку досить давно, саме тому водії вже добре знають його властивості та особливості, і віддають перевагу саме йому. Навіть незважаючи на те, що ринок пропонує нові, більш вдосконалені аналоги. Але важливою особливістю Циатім є його відповідність ГОСТ стандарту.

При виробництві речовини використовується літієве мило і нафтові олії. Сюди ж додають і присадки проти окислення. В кінцевому підсумку, речовина виходить досить густим. Колір його може коливатися від світлих відтінків жовтого до коричневого. Склад речовини універсальний, тому він відмінно підходить для застосування в різних умовах.

Що стосується температурного режиму її застосування, то він може варіювати від -60 до +90 градусів.

особливості застосування

Циатім підходить для більшості технічних засобів. Якщо говорити про автомобілі, то практично у всіх вузлах, які піддаються тертю, можна зустріти її застосування.

Застосування мастила циатім 201 і її характеристики.  Все, що потрібно знати

Оскільки вона володіє густою консистенцією, а також має підвищену міцність, застосовують її і в таких механізмах, які працюють в умовах високих навантажень.

Також, якщо вивчити її опис, то важливою її особливістю виступає водостійкість речовини. Це дуже важливо, оскільки вона здатна функціонувати в умовах підвищеної вологості, не втрачаючи своїх властивостей.

  • Завдяки своїй можливості працювати при низьких температурах, мастило знайшла широке застосування в північних регіонах країни. Оскільки всі механізми, оброблені даними речовиною, що не будуть примерзати.
  • Циатім 201, виготовлений за Держстандартом, відмінно підходить і для закритих елементів вузлів. В автомобілях, які не оснащені гідропідсилювачем керма, їм обробляють кермові рейки. Завдяки своїм властивостям тривалої експлуатації, мастило може служити тривалий період, без необхідності її заміни, що дуже зручно для багатьох автомобілістів.

Також дану мастило можна застосовувати і для кульових шарнірів, щоб продовжити термін їх служби. Вона є досить економічним продуктом, якого вистачає на тривалий термін.

Одним з властивостей продукту є його токопроводімость. А це означає, що використовувати її можна і для електричних з’єднань.

Застосування мастила циатім 201 і її характеристики.  Все, що потрібно знати

Мастило, вироблена за ГОСТом 6267 74, є досить вигідною для споживачів. Оскільки за своїми властивостями не поступається аналогам, але при цьому має більш доступну ціну.

Речовина абсолютно безпечно в застосуванні, оскільки є нетоксичним. А завдяки своїй густої консистенції, нанести її на необхідні з’єднання не складе ніяких труднощів.

  • Часто застосовують для ремонтних робіт механізмів в умовах відкритої місцевості, при морозах. Оскільки вона має відмінну здатність не застигати на сильному холоді.

Недоліки Циатім 201

При всіх своїх перевагах, головним недоліком даного речовини буде служити його схильність до швидкого висихання. Тому застосовувати її краще лише в закритих механізмах, і не використовувати на відкритих ділянках.

А також Циатім не придатний для тривалого простою, так речовина просто приходить в непридатність. Для таких цілей краще вибирати продукти більш сучасного виробництва.

Мастило ЦИАТИМ 201: характеристики і застосування на автомобілі

Багатьох моїх знайомих, клієнтів, та й мене особисто, часом дратує той факт, що на ринку ПММ сьогодні так багато різних мастил і супутніх складів, що вибрати підходящий, просто не реально. Звичайно, є дуже популярні мастила, що володіють потрібними характеристиками, і підходять для частого застосування, а й вартість такої продукції дуже висока.

Застосування мастила циатім 201 і її характеристики.  Все, що потрібно знати

Я вважаю за краще купувати мастило Циатім 201, яка не просто задовольняє всі мої побажання, але і виконує всі необхідні функції. Продукт підходить для різнопланового використання, що мене дуже радує.

Не завжди ж потрібно змащувати мотор у автомобіля або інші деталі. Коли я вперше придбав Циатім 201, побоювався, що потрібного ефекту продукт не дасть. Дуже радий, що помилявся і сьогодні застосовую даний склад постійно в роботі.

Своїми враженнями я б хотів поділитися з читачами, а також, дати кілька порад.

Короткий опис мастила

Купуючи Циатім 201, можна розраховувати на отримання відмінного антифрикционного і змащуючого складу різного застосування.

Продукт був створений ще за часів СРСР, на основі ГОСТу 6267-74 і призначався для змазування конструкцій різних вузлів, деталей ковзання, кочення і тертя з невеликої та середньої навантаженням.

Назва речовині «ЦИАТИМ» – це абревіатура, під якою ховається найменування підрозділ, що займається розробкою масел і палива для авіації.

Застосування мастила циатім 201 і її характеристики.  Все, що потрібно знати

Широкий спектр можливостей робить речовину дуже затребуваним і популярним у користувачів, причому купують люди мастило для застосування в авіатехніки та в електроприладах в хутро.

приводах і інших агрегатах, функціональних вузлах, пристроях.

За рахунок того, що мастило непогано переносить морози і не твердне навіть при -60 градусах Цельсія, використовуватися склад можна навіть в північних регіонах країни.

Склад Циатім 201

Зовні продукт виглядає як маслянистий склад коричневого відтінку. Завдяки тому, що в складі речовини присутня літієве мило, продукт має ще й іншу назву – літієва змазка. Крім зазначеної добавки, продукт складається з таких інгредієнтів:

  • нафтове масло малої в’язкості;
  • стеарат літію (літієве мило), який застосовується в якості згущувача;
  • присадки, що захищають від окислення змазаних поверхонь деталей.

Завдяки наявності в складі таких речовин, продукт виконує свої функції при показниках термометра в -60 – + 90 градусів Цельсія. Запас міцності у продукту 500 Па (Паскаль).

Технічні параметри мастила

Завдяки наявності в складі різних компонентів, Циатім 201 придбав особливі тех.показателі. Для наочності, представлю їх у вигляді таблиці:

критерії показники
Робоча температура -60 – + 90 градусів Цельсія
температура каплепадения 175 градусів Цельсія
В’язкість при -50 ° С і межа міцності при + 50 ° С 1100 Па • с і 250 … 500 Па
Стійкість до окислення, мг КОН на 1г. 3 мг.
Испаряемость за годину при 120 ° С 25%
Термін придатності з дати виготовлення 5 років

Додати можна те, що мастило не містить води і тому, не може спровокувати розвиток іржі у металів. Мастило не дуже липка, тому іноді змивається, але матеріал не відноситься до токсичних, а значить, при роботі з продуктом не буде потрібно використовувати засоби індивідуального захисту. Якщо ціатімовая мастило запалала, то гасити неодмінно треба піною, а не водою.

Переваги та недоліки змащуючого складу

У Циатім – 201 є кілька безперечних плюсів і точно є мінуси. Розповім про переваги і недоліки більш докладно. З переваг можна виділити наступні характеристики:

  • недорога (від 173 рублів за кілограм) і нетоксична мастило, що автоматично відносить склад до безпечних;
  • продукт інертний і нейтральний, тобто на гумові та пластмасові деталі він ніяк впливати не буде;
  • не тече і відрізняється хорошою в’язкістю;
  • підходить для використання навіть у спеку і при холоді.

Застосування мастила циатім 201 і її характеристики.  Все, що потрібно знати

На жаль, недоліки у продукту теж є. По-перше, відкриту банку не варто тривалий час залишати на відкритому повітрі.

По-друге, для відкритих механізмів і вузлів продукт використовувати не можна, оскільки ефект спочатку хороший, а потім виникають проблеми, у вигляді висихання складу.

Довгий час речовина теж не зберігається, оскільки втрачає свій творчий хист, розшаровується і стає непридатним для використання.

Додаткова інформація про мастило представлена ​​у відеоролику:

аналогічні склади

Мастило випускається в Росії, але конкуренти у неї теж є. Як альтернативні варіанти можна виділити наступні склади з аналогічними властивостями і можливостями:

Назва складу коротка характеристика
BP Energrease SY-HT 2 / БП Енергріс Підходить для вузлів, де спостерігається висока температурна навантаження. Відмінно захищає від зносу і корозії.
Shell AeroShell Grease 6 / Йшов Аерошел Гріз 6 Склад, виготовлений на мінеральній основі. Універсальний, захищає від корозії і виступає в ролі антифрикционного змащуючого складу.
Mobil Mobiltemp SHC 32 / Мобіл Мобілтемп Надійний склад з довгим терміном експлуатації. Підходить для підшипників різного типу.
HUSKEY HTL-500 Ultra Low Grease / Хаскі Продукт, що має температурний діапазон від -75 до + 221 градусів Цельсія.

Пропоновані мастила, без сумніву дуже якісні і можуть виконувати свої функції навіть при дуже низьких / високих температурах, але Циатім 201 виділяється вигідною ціною і непоганими характеристиками.

висновок

Закінчити огляд по мастилі можна висновками:

  1. Циатім 201 дуже популярний в Росії за рахунок невисокої вартості і відмінних технічних характеристик.
  2. Мастило не містить воду, але здатна її відмінно вбирати. Завдяки цій якості, склад не викликає корозії і захищає від неї металеві елементи.
  3. З недоліків люди відзначають відсутність можливості тривалого зберігання складу і швидке висихання на повітрі.

Литол-24. Сфера применения. Характеристики и аналоги. Список надежных производителей

Застосування мастила циатім 201 і її характеристики.  Все, що потрібно знати

Литол – собирательное название пластичных и водостойких смазок многоцелевого применения. Наиболее распространённым представителем этой серии по праву считается Литол-24, которая применяется практически во всех отраслях машиностроения.

Первые работы в создании универсального смазочного материала велись ещё в СССР и первые опытные образцы появились в 1933 году. Первым производителем литола стал ЦИАТИМ – институт, специализирующийся на создании низкотемпературных смазок и авиационных масел.

Спочатку, мастильний матеріал застосовувався тільки в області оборонної та військової промисловості, приблизно з середини 70-х років минулого століття, мастило стала з’являтися у вільному продажу. Уже майже 50 років Литол-24 є самим широко поширеним складом на території Росії і країн СНД .

Галузь застосування

Литол-24 не дарма вважається універсальним мастильним матеріалом. Він застосовується практично скрізь, де є тертьові деталі. Зокрема, основними галузями застосування вважаються:

  • автомобілестроеніевтомобілестроеніе;
  • електротехніка;
  • ремонт і обслуговування рухомого залізничного складу;
  • обслуговування верстатів і механізмів;
  • водний і повітряний транспорт.
  • Якщо говорити про деталі, Литол-24 може застосовуватися для технічного обслуговування:
  • дверних петель;
  • підшипників ковзання і регульованих маточин;
  • рульового управління і підвіски;
  • шарнірних механізмів і зубчастих передач;
  • стартерів електродвигунів.

Потрібно відзначити, що для підшипників закритого типу це змащення використовується за принципом «поклав і забув».

Склад і властивості

Литол-24 – це в’язка субстанція жовтувато-коричневого кольору з вираженим запахом нафтопродуктів. Склад включає такі компоненти, взяті в процентному співвідношенні:

  1. Залишковий Депарафінірованние масло – 60 .
  2. Мастило – 40 .
  3. 12-гідроксистеарат літію – 15 .
  4. Дифеніламін – 0,5 .

Частки змісту компонентів наведені в максимально допустимому значенні.

Основними властивостями матеріалу вважається широкий діапазон робочих температур, що дозволяє її використовувати в регіонах з різними кліматичними умовами. Крім цього, мастило стійка до вологому середовищі і не змивається при випадковому попаданні води.

Литол-24 володіє і антикорозійним ефектом, тому його застосовують для тривалої консервації деталей і механізмів.

Переваги і недоліки

Мастило застосовується в різних сферах, тому буде не зайвим ознайомитися з її достоїнствами і недоліками. Особливо, якщо врахувати, що складу майже століття.

переваги недоліки
  1. Доступна ціна та широке поширення.
  2. Хімічна та механічна стабільність – матеріал впевнено почуває себе в будь-яких умовах.
  3. Нейтральність до вологи – несприйнятливий навіть до киплячій воді.
  4. Відмінна сцепляемость – утримується на будь-яких деталях.
  5. Нульова електропровідність – застосовується при обслуговуванні деталей, що труться електрообладнання.
  6. Незалежність від температурних коливань – властивості характеристики зберігаються в холодному і теплому кліматі.
Відсутність в складі присадок, що підвищують зносостійкість деталей. В якості порівняння: індекс задирака трансмісійного масла ТМ5- 18 дорівнює 58 , Літола-24 – 28 . Занижені показники при зварюваних навантаженнях. Матеріал горючий, що вимагає відповідних умов зберігання.

До негативних моментів відноситься і той факт, що мастило утримує абразивні частинки і неякісно відводить тепло від тертьових елементів механізму. Відповідно, щоб уникнути передчасного зносу деталей, заміну мастила потрібно проводити точно за встановленим регламентом.

Технічні характеристики

Базові технічні характеристики для Літола-24 відповідно до вимог ГОСТ виглядають наступним чином.

характеристика показник
Стабільність виділяється масла 12%
испаряемость 6% при температурі + 1200С
Зовнішній вигляд Однорідна мазь від світло-жовтого до коричневого кольору
Температура каплепадения, ° С, не нижче +180
Щільність «Літола 24» при температурі + 15 ° С 892 г / см3
Пенетрація при + 25 ° С з перемішуванням, мм-1 220-260
В’язкість при -20 ° С і середньому градієнті швидкості деформації 10 с-1, не більше 650 П • з (6500 П)
В’язкість при 0 ° С і середньому градієнті швидкості деформації 10 с-1, не більше 280 П • с (2800 П)
В’язкість при + 50 ° С і середньому градієнті швидкості деформації 100 с-1, не більше 8 П • с (80 П)
Межа міцності при + 20 ° С 500-1000 Па (5-10 гс / см2)
Межа міцності при + 80 ° С більше 200 Па (2 гс / см2)
Колоїдна стабільність виділеного масла до 12%
Испаряемость при + 120 ° С до 6%
Масова частка вільного лугу в перерахунку на NaOH до 0,1%
Масова частка механічних домішок до 0,05%
Змащувальні властивості на четирехшаріковой машині при + 20 ± 5 ° С, не менше
Навантаження зварювання (Рс), Н (кгс) 1410 (141)
Критичне навантаження (Рк), Н (кгс) 630 (63)
Індекс задирака (З), кгс 28
Набухання гуми марки 26-44,%
зміна обсягу ± 8
зміна твердості ± 8

Необхідно враховувати, що в залежності від виробника, склад і характеристики можуть змінюватися.

Аналоги. Гідна заміна мастилі

Литол-24 – досить «стара» мастило, не позбавлена ряду недоліків. За останні 80 років були розроблені більш вдалі речовини, з якими ми і ознайомимося.

Назва Особливості
солідол Володіє стійкістю до води. Може використовуватися для консервації вузлів і деталей. Температура експлуатації в межах -30 … 650С
Фіол-3 До складу входять спеціальні загусники, що збільшують в’язкість.
ЦИАТИМ-201 Експлуатаційні температури -50 … 1200С , водостійкий
CASTROL LM, LMX Включені присадки « EP » класу, що збільшують стійкість до навантажень
MOBILUX EP2, EP3 Універсальна змазка, не втрачає властивостей при температурах в межах -20 … 1200С . Граничне навантаження 40 lb .
BEACON-3 Експлуатація при температурах від -30 до +130 ° С . Може застосовуватися в середовищі підвищеної вібрації.
TEXACO HYTEX EP-2 Протизадирне літієва змазка, захищає деталі від окислення і добре проникає в найдрібніші порожнини при негативних температурах.

Замінювати Литол-24 імпортними аналогами нерентабельно через їх високу вартість. При цьому вітчизняна мастило цілком впорається з функціями іноземної мастила, подарувавши відчутну фінансову вигоду.

Фасування і зберігання

Литол-24 розфасовується в пластикову, металеву тару, і в картонно-набивні барабани. Стандартний обсяг тари: відра 18 кг і бочки 180 л . Крім цього, мастило часто фасується в герметичні пластикові контейнери місткістю 0,9, 2,2 і 10 кг .

Зберігати матеріал потрібно далеко від відкритих джерел вогню і опалювальних приладів. Термін зберігання, заявлений виробником складає 5 років .

Список надійних виробників

З огляду на підвищений і стабільно зростаючий попит, Литол-24 випускається десятками компаній. Вибираючи перевіреного і надійного виробника, рекомендуємо в першу чергу звертати увагу на продукцію таких брендів:

  • ТОВ «НовоВітал» . Компанія спеціалізується на розробці і виготовленні багатоцільових і вологостійких мастил. Підприємство знаходиться в Зеленограді, працює з 2007 року .
  • «Ярославські мастила» . Компанія працює з 2004 року , вважається одним з найбільших постачальників центрального регіону. Вся продукція, що випускається проходить суворий лабораторний контроль, відповідає вимогам ГОСТ .
  • ЦентрНефтеСбит . Це офіційний дилер найбільшої нафтогазової компанії «Лукойл» , що постачає на вітчизняний ринок продукцію високої якості, що не поступається за базовими характеристиками мастильних матеріалів провідних світових виробників.
  • «Нафтопродукт» . Дочірнє підприємство концерну «Роснефть» , що працює з 1968 року . Компанія випускає широкий асортимент мастильних матеріалів, які застосовуються у всіх галузях промисловості.

Відзначимо, що це далеко не повний перелік вітчизняних виробників, але тут відібрані кращі компанії за оцінкою експертів.

Змазки ЦИАТИМ-201

Літієва антифрикционная морозостійка и тугоплавка мастило для змащування малонавантаженіх вузлів тертим кочення и ковзання.

М’яка мазь білого або світло-сірого кольору. Гранична температура использование мастила около 150 ° С. Можливий короткостроковій нагрів до 180 ° С. головного особлівістю мастила є непогані нізькотемпературні Властивості.

Мастило ЦИАТИМ-201 практично нерозчінне в воде, хоча и має скроню гігроскопічність. Стабільність мастила зберігається даже при кіп’ятінні. Разом з тим, при поглінанні води з вологих Повітря вона ущільнюється, и ее експлуатаційні, зокрема нізькотемпературні Властивості погіршуються. Тому мастило ЦИАТИМ-201 рекомендується зберігаті в герметічній тарі.

Протізносні Властивості мастила ЦИАТИМ-201 при терті ковзання нізькі, так як вона приготовлена ​​на основе полісілоксанової Рідини. Тому для Важко-і средненагруженних ПІДШИПНИКІВ ковзання, что направляються и редукторів рекомендуваті ее нельзя.

Порада

У підшіпніках кочення це змащення найчастіше працює непогано. Вона Досить стабільна хімічно и інертна по відношенню до широкого кола полімерних матеріалів и гумі.

Тому мастило ЦИАТИМ-201 Досить широко Використовують в парах тертим метал-гума, например, для змазування пневматичний ціліндрів з гумових кільцямі ущільнювачів и ін.

Мастило ЦИАТИМ-201 давно и успешно застосовують в Вузли тертий, что Працюють в глибокий вакуумі: від 10-1 до 10-10Па (від 10-3 до 10-12 мм рт. Ст.).

У вакуумі мастило ЦИАТИМ-221 Забезпечує роботу середньо- и малонавантаженіх ПІДШИПНИКІВ кочення при частотах Обертаном до декількох тисяч обертів на хвилини и температурах до 150 ° С примерно в течение Тисячі годин.

У ціх же условиях при 80 ° С і 2500 об / хв мастило ЦИАТИМ-221 зберігає свои робочі Властивості течение багатьох тисяч годин.

Стандартом на мастило ЦИАТИМ 201 передбача можлівість ее! Застосування в контакті з Агресивне середовище; Однако ее стабільність в таких условиях дуже невелика. Наявність спеціальніх хімічно стійкіх мастил Зроби вживання для ціх цілей мастила ЦИАТИМ-201 недоцільнім. Пріпустімо ее! Застосування лишь в середовіщі з невелика домішкамі агресивних парів.

Колоїдна стабільність мастила ЦИАТИМ-201 задовільна, а віпаровуваність масла даже при 150 ° С незначна. При зберіганні Властивості мастила змінюються мало; це дозволяє НЕ только гарантуваті тривалий термін ее зберігання в тарі, а й використовуват мастило без Зміни в багатьох періодічно Працюють Механізми течение Довгих років. Розфасовують ее только в дрібну тару.

В останні роки мастило ЦИАТИМ-201 серйозно потісніла основні мастила для ЕЛЕКТРОМАШИНА: ВНИИНП-242 и мастило 1-13.

Зверніть увагу

Це пояснюється працездатністю мастила ЦИАТИМ-221 в широкому діапазоні температур (від -60 до 150 ° С) i великим терміном служби в підшіпніках ЕЛЕКТРОМАШИНА (2-3 тис. Ч. При 100 ° С і 6000 об / хв).

Однако слід вважаті, что ЕЛЕКТРОМАШИНА звичайний типу не потребують такой дорогої мастілі, отріманої загущення полісілоксанової Рідини. Чи не гірші, а Кращі результати могут буті отрімані в мастильні матеріали на нафтових маслах.

Мастило ЦИАТИМ-201 успешно Використовують в агрегатних підшіпніках різніх тіпів, в тому чіслі літальних апаратів. Ее Досить широко застосовують в пріладовіх підшіпніках кочення и малонавантаженіх редукторах. Як пріладовій мастила ее можна використовуват НЕ только при нормальному атмосферному тиску, а й у вакуумі при температурах від -60 до 150 ° С.

  • Спеціфічні Властивості мастила ЦИАТИМ-201 и Перш за все широкий температурний діапазон! Застосування дозволяють вважаті ее Досить перспективною.
  • Найменування показніків мастила Ціатім-201
  • Норма по ГОСТ (ТУ)
  •   Зовнішній вигляд
  •  Однорідна мазь гл. Структури від світло-жовтого до коричневого кольору
  •  Температура каплепадения, ° С, не нижчих
  •  175
  •  Пенетрація при 25 ° С, мм • 10-1
  • Чи не нормується
  •  В’язкість ефективна при (-50) ° С і середня градієнті швідкості деформації 10 з-1Па • с (П), що не более
  • 1100
  •  Межа міцності при 50 ° С, Па (гс / см2), що не менше
  •   250-500
  •  Колоїдна стабільність,% віділеного масла, що не более
  • 26
  •  Стабільність проти окислення, мг КОН на 1 г мастила, які не более
  • 3
  •  Корозійній Вплив на метал (сталь 40, 45 або 50)
  •  вітрімує
  •  Масова Частка вільного лугу в перерахунку на NaOH,%, не более
  • 0,1
  •  Вміст механічніх домішок
  •  Відсутність
  •  вміст води
  • Відсутність
  •  Испаряемость при 150 ° С, за 1 годину,%, не более
  • 25

ПОШУК

    Мастило ЦИАТИМ-201 (ГОСТ 6267 – 59)  [c.37]

  •     Мастило ЦИАТИМ-201 влітку (ГОСТ 6267-59), масло МВП взимку (ГОСТ 1805- 51)  [c.36]
  •     Мастило ЦИАТИМ-201 (ГОСТ 6267-59) Трансформаторное масло (ГОСТ 982-68)  [c.43]
  •     Мастило ЦИАТИМ-201 влітку (ГОСТ 6267 – 59), масло МВП взимку (ГОСТ 1805-51)  [c.37]
  •     Мастило ЦИАТИМ-201 (ГОСТ 6267-59) або 1-ЛЗ (ГОСТ 12811-67)  [c.38]
  •     Мастило ЦИАТИМ-201 (ГОСТ 6267-59)  [c.39]
  •     Мастило ЦИАТИМ-201 30 г мастила закладають в  [c.112]

    Мастило ЦИАТИМ-201 (ГОСТ 6267-59) і масло приладове МВП (ГОСТ 1805-51)  [c.

45]

    Мастило 1-ЛЗ (ГОСТ 12811-67) або мастило ЦИАТИМ-201 (ГОСТ 6267-59)  [c.47]

    Головні кардани а) шарніри (чотири гнізда тертя) а) Сильно навантажена пара тертя ковзання. Рух зворотно-обертальний Мастило ЦИАТИМ-201 (ГОСТ 6267-59) 200 г мастила заправляють ручним шприц-пресом в чотири гнізда тертя. Мастило додають при МПР, замінюють на БПР  [c.110]

    Для шліців мастило солідол УС-2 (ГОСТ 1033-51), для каналів хрестовин кардана мастило ЦИАТИМ-203 (ГОСТ 8773 – 63).

Для каналів хрестовин допускається застосування масел МК-22, МС-20 (ГОСТ 1013-49) або автотракторного річного масла (ГОСТ 542-50).

При температурі нижче + 5 ° С допускається застосування масла МС-14 (ГОСТ 1013-49) або масла автотракторного зимового (ГОСТ 542-50)  [c.126]

    Підшипники. Для змазування підшипників кочення електричних машин застосовують консистентне мастило ЦИАТИМ-201 (ГОСТ 6267-69), 1-13 (ГОСТ 1631-61) або 1-ЛЗ (ГОСТ 12811 – 67).

При зміні мастила подшипниковую камеру очищають від залишків старого мастила і протирають серветкою, змоченою в бензині. Свіжу мастило закладають на обсягу підшипникової камери.

Змішання різних сортів мастила, а також використання зволожених забороняється. [c.172]

важливо

    Мастило ЦИАТИМ-201 (ГОСТ 6267-59) Стеарин технічний. Гідрат окису літію. Дифеніламін. … Масло приладове МВП 11 2 Типово розрахунку 0,3 0,01 Решта до 100%  [c.222]

    ЦИАТИМ-201 (УТВМА – універсальна тугоплавка вологостійка морозостійка активована) готується шляхом загущення вазелінового приладового масла МВП літієвим милом і містить стабілізуючу присадку. Діапазон робочих температур цієї мастила від -60 до 140-150 ° С.

Мастило непридатна для вузлів тертя, де робочі температури можуть бути вище 160-180 ° С, а також для вузлів тертя з дуже великими питомими навантаженнями. У связп з малою концентрацією загустителя і низькою в’язкістю входить в неї масла мастило ЦИАТИМ-201 в умовах тривалого зберігання при підвищених температурах схильна до синерезису.

Тому її зберігають в прохолодному місці в дрібній тарі, щоб масло не вичавлювати під тиском верхніх шарів мастила. [c.200]

    Різновидом мастила ЦИАТИМ-201 є мастила ЦИАТИМ-202, приготована на більш в’язкому мінеральному маслі, в зв’язку з чим має велику температуру каплепадения, і ЦИАТИМ-203, яка містить протизносні і протівозадір-ву присадки, що дозволяє застосовувати її для вузлів тертя з підвищеною питомим тиском (вузли автомата перекосу вертольотів). [c.200]

    Солідоли, консталіни Змащення ЦИАТИМ-201, 203, 221, НК-50, карданна, IP-2, лейнерная, гарматна, снарядна, ІПК, ІТ, 1-13, автомобільна ЯНЗ-2 Масло медичне вазелінове Вазелін медичний Парафін  [c.177 ]

    Змащують при монтажних роботах змазкою ЦИАТИМ-201 (ГОСТ 6267-59) або мастилом ЖТКЗ-65 (ТУ 32 ЦТ-003-68)  [c.27]

    Консистентне мастило ЦИАТИМ-201 (ГОСТ 6267- 59) або ЖТКЗ-65 (ТУ 32 ЦТ-003-68) закладають в гнізда тертя ручним способом. Шар мастила відновлюють при оглядах даху-шевого обладнання. В якості замінників застосовують влітку солідоли марок УС-1, УС-2, УС-3 (ГОСТ 1033-51), а взимку приладове масло МВП (ГОСТ 1805-51). Мастило в шарнірних вузлах замінюють при ревізії  [c.28]

Порада

    Для змазування застосовують приладове масло МВП в зимовий час і мастило ЦИАТИМ-201 або ЖТКЗ-65 в літній час  [c.28]

    Застосовують мастило ЦИАТИМ-201. Шкіряні манжети перед постановкою в механізм жирують складом 12. Внутрішню поверхню циліндра і манжети при складанні ретельно промазують. При розтинах циліндра шкіряні манжети дожіровивают. В процесі експлуатації періодично подають мастило всередину циліндра  [c.29]

    Допоміжні машини а) кардани Гарді приводу (два гнізда тертя) Шарніри та шліцьові ковзаючі з’єднання. Робота механізму безперервна, рух зворотно-поступальний зі швидкістю обертання 1 ред) б1мін Мастило ЦИАТИМ-201 (ГОСТ 6467-59) 100 г мастила заправляють в гнізда тертя ручним шприц-пресом. Додають при ПО, замінюють на ПР  [c.110]

Дивитися сторінки де згадується термін Мастило ЦИАТИМ : [c.41] [c.46] [c.46] [c.64] [c.64] [c.133] [c.136]    Довідник хіміка-енергетика Том 2 Изд .2 (1972) – [c.44, c.46, c.63, c.76, c.80]

© 2019 chem21.info Реклама на сайті

Мастило ЦИАТИМ-221. Призначення, особливості, сучасні аналоги

11.07.

2017

Справжньою статтею починається короткий цикл публікацій про спеціальні мастилах номенклатури ГОСТ, які в силу широко наступаючого ринку сучасних мастильних матеріалів втратили первісне значення використовуються не завжди технічно грамотно.

Існує безліч помилок, які я постараюсьне стільки викрити, скільки на їхніх прикладах пояснити принципи правильного підбору мастил. Бо, як сказав Гельвецій, розуміння принципів звільняє від запам’ятовування безлічі деталей.

Отже, оповитий міфами про «крилатому» походження ЦИАТИМ-221, сприйняття якого в свідомості механіків грунтується на його аерокосмічному призначення і досить високою ціною, розглянемо в технічному аспекті.

Незважаючи на те, що навіть абревіатура ЦИАТИМ розшифровується як Центральний Інститут Авіаційних палив і олив, а ціна і авіаційне призначення виділяють 221-й на тлі більшості інших мастил, ця обставина зовсім не чинить його кращої мастилом на всі випадки життя. Навпаки, область застосування ЦИАТИМ-221 дуже вузька і специфічна.

І ось чому.

Проведемо аналіз переваг і недоліків цієї мастила на рівні фізико-хімічних особливостей та експлуатаційних властивостей.

Фізико-хімічні особливості ЦИАТИМ-221 обумовлені його складом. А полягає ця мастило з кремнийорганической базової рідини, загущеній комплексним кальцієвих милом.

Особливості кремнийорганической рідини визначають найширший діапазон робочих температур від мінус 60 ° С (і багато нижче), зберігаючи працездатність до + 300 ° С. Це робить силіконові мастильні матеріали незамінними як в криогенном, так і високотемпературному обладнанні.

А низька випаровуваність кремнійорганікі допускає їх використання в умовах вакууму. Не випадково 221-й це типова мастило для аерокосмічної техніки!

Зверніть увагу

Однак не все так просто, адже загущувач, що складається з комплексного кальцієвого мила, «приземляються» цю «крилату» мастило за рахунок своїх досить обмежених властивостей. Дійсно, температура каплепадения на рівні ~ 200 ° С визначає максимальну температуру використання не вище 150 ° С.

А посередні низькотемпературні властивості загустителя роблять експлуатацію ЦИАТИМ-221 кілька невпевненою при температурах нижче мінус 20-30 ° С. Компенсується цей недолік лише дуже низькою температурою застигання базової рідини.

Навіть хороша водостійкість загустителя нівелюється високою гігроскопічністю, внаслідок якої мастило, вбираючи з навколишнього середовища вологу, ущільнюється і змінює початкову консистенцію.

Зараз складно коментувати, чому ЦИАТИМ-221 настільки незбалансований продукт, але з великою часткою ймовірності можна припустити, що технології виробництва загусники на рубежі 70-80 років просто не дозволяли створити щось більш врівноважене. Остання редакція державного стандарту, що регламентує виробництво ЦИАТИМ-221, датується 1980 роком. Мастило здійснюється згідно з ГОСТ 9433-80 з 1980 року.

І все-таки головні властивості мастила – її експлуатаційні властивості.

Отже, експлуатаційні властивості ЦИАТИМ-221.

Найважливішою характеристикою ЦИАТИМ-221 виступає вельми низька ефективна в’язкість на рівні не більше 800 Па · с при -50 ° С, яка визначає застосування в високошвидкісних вузлах тертя з частотою обертання до 10000 об / хв., А також мінімальну робочу температуру до -60 ° С .

Не менш суттєвою характеристикою 221-го є хімічна інертність мастила по відношенню до вуглеводневим полімерів і еластомерів. Принцип розчинення подібного в подібному щодо цих матеріалів не діє, так як кремнійорганікі – з’єднання не вуглеводневу.

Це важлива властивість визначає область її застосування в парах тертя метал-гума, метал-пластик, пластик-пластик і т.п.

Однак рівно в такій же мірі кремнійорганікі протипоказана в парах тертя метал-метал. Її трибологические характеристики щодо металів явно недостатні і для сталевих підшипників стандартного устаткування ЦИАТИМ-221 не підходить.

Нагадаю, читачі, що трибология це наука про тертя і фізичних явищах, супроводжуючих тертя. У розрізі мастильних матеріалів нас цікавлять безпосередньо протизносні і протизадирні властивості. Про ці властивості силіконових мастильних матеріалів поговоримо докладніше.

Як було зазначено вище, кремнійорганічні рідини в силу своїх фізико-хімічних особливостей не утворюють необхідну для ефективного захисту від зносу пар тертя метал-метал трибосистем , характерну для вуглеводневих масел. Причому виправити це становище за допомогою звичних трибологічних присадок і добавок також неможливо, так як кремнійорганікі не здатна формувати розділяє поверхні тертя мастильну плівку.

важливо

Цим і пояснюється застосування силіконових мастильних матеріалів тільки при високих швидкостях ковзання (кочення), при яких розділяє шар форміруетсяза рахунок гідродинамічного ефекту.

При малих і середніх швидкостях силіконові мастила не ефективні.

Механічні навантаження силіконовим змащенням також протипоказані, так як небезпечні зривом гідродинамічного клину і пошкодженням робочих поверхонь.

Але в своїй області мастило ЦИАТИМ-221 дуже затребувана і в таких апаратах, як високошвидкісні електричні машини, авіаційні агрегати, системи управління і прилади замінити її складно. А тому виробник, не відмовляючись від перевіреного і затребуваного ринком продукту, пропонує ЦИАТИМ-221 на основі вже сучасних досягнень.

Якщо ви експлуатуєте високошвидкісні електричні машини або інше наземне обладнання, яке потребує мастила з високим швидкісним чинником і хорошими низькотемпературними властивостями, то ідеальним рішенням для вас є мастила на поліальфаолефінові синтетичних маслах, загущені комплексно-літієвим загусником.

Найбільш передова за кількістю інноваційних мастил, виведених на ринок Росії, компанія АРГО пропонує для вас відмінно зарекомендувала серію TermoSint .

За рахунок комплексно-літієвий загустителя мастила TermoSint працездатні при температурах до + 180 ° С, а синтетичне (ПАТ) базове масло забезпечує мінімальну температуру застосування до мінус 60ºС. При цьому досить високі трибологические властивості мастила дозволяють застосовувати її навіть у високонавантажених підшипниках.

Ось один з продуктів цієї серії для агрегатів, що працюють при швидкостях до 10000 об / хв – мастило TermoSint 15 .

показник метод TermoSint 15 EP2
Загущувач Lithium-Complex
Діапазон робочих температур, ºС DIN 51825 -60 .. + 130
Класифікація мастил DIN 51502 КЕ2K-60
колір мастила візуально Світло-бежевий
Клас консистенції NLGI DIN 51 818 2
Пенетрація 0,1 мм DIN ISO 2137 265-295
В’язкість базового масла при 40ºС, мм2 / с DIN 51562-1 15
Температура каплепадения, ºС DIN ISO 2176 240

Цінова характеристика TermoSint 15 вигідно відрізняє цю мастило на тлі продуктів подібного класу, а також ЦИАТИМ-221.

А на закінчення, друзі, традиційно пропоную розглянути практичні питання. Сподіваюся, ця стаття породила багато питань, пов’язаних з правильним застосуванням мастила ЦИАТИМ-221. Нагадую свій e-mail: pavel.n@tpgargo.ru.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…