Будь-який автомобіліст знає, що в конструкції його транспортного засобу є датчики.

Дані пристрої виконують функцію своєрідних «шпигунів» і безперервно передають інформацію головним вузлів автомобіля, а також самому водієві про функціонування тієї чи іншої системи машини.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Мабуть, одним з основних серед ідентифікаторів є датчик тиску масла, що застосовується і в моделях від ВАЗ, і в самих топових іномарках. Чи маєте бажання дізнатися про устрій більше інформації? Тоді обов’язково прочитайте сьогоднішню статтю, детально описує те, яким є принцип роботи датчика тиску масла, де він знаходиться і як ремонтується.

Принцип роботи і пристрій датчика тиску масла

«Загорівся або запищав ідентифікатор датчика тиску масла» – ситуація, однозначно знайома багатьом. Нічого страшного в ній немає, але залишати без уваги загоревшуюся лампу тиску масла на панелі приладів точно не можна, особливо коли мова йде про роботу такого важливого вузла машини як двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ). При цьому абсолютно неважливо, ВАЗ у вас або топова іномарка.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Сьогодні конструкція автомобілів передбачає використання двох видів датчиків вказівки тиску масла в двигуні:

  • Аварійний ідентифікатор, який необхідний для інформування водія в тих ситуаціях, коли рівень масла в картері мотора знаходиться на гранично низькому рівні, і його недолівка здатна викликати серйозні поломки ДВС. Працює датчик аварійного тиску масла по мембранному принципом. Якщо бути точніше, то в структуру мотора в області картера вбудовується спеціальний механізм датчика з мембраною, який чутливо реагує на будь-яка зміна тиску в системі. У тій ситуації, коли останнім падає нижче допустимої норми, мембрана розправляється, тисне на відповідні контакти і замикає їх, що відбивається на приладовій панелі автомобіля у вигляді палаючої лампочки тиску масла. Варто відзначити, що загоряється ідентифікатор завжди при запуску мотора, але до тих пір, поки масло в картері не нагріється до певної температури, після чого він успішно гасне. Якщо цього не відбувається, то значить рівень мастила в двигуні впав і потрібно його долівка. В іншому випадку працює мотор при нестачі масла просто «уб’є» себе. Електротехнічні характеристики ідентифікатора такі, що опір датчика тиску масла абсолютно не впливає на підсумкові показники на приладовій панелі, тому він завжди працює максимально достовірно, природно, з тією умовою, що повністю справний. Важливо розуміти, що аварійні датчики – невід’ємна частина будь-якого автомобіля (від ВАЗ 2101 або 2114 до якогось «Геліка» або «Мерса» серії AMG); що опір датчика тиску масла абсолютно не впливає на підсумкові показники на приладовій панелі, тому він завжди працює максимально достовірно, природно, з тією умовою, що повністю справний. Важливо розуміти, що аварійні датчики – невід’ємна частина будь-якого автомобіля (від ВАЗ 2101 або 2114 до якогось «Геліка» або «Мерса» серії AMG); що опір датчика тиску масла абсолютно не впливає на підсумкові показники на приладовій панелі, тому він завжди працює максимально достовірно, природно, з тією умовою, що повністю справний. Важливо розуміти, що аварійні датчики – невід’ємна частина будь-якого автомобіля (від ВАЗ 2101 або 2114 до якогось «Геліка» або «Мерса» серії AMG);
  • Допоміжний ідентифікатор, який точно показує рівень масла в картері ДВС (тобто – цілковитий аналог шкали палива). Працює він, до речі, аналогічно датчику рівня палива. Встановлюється допоміжний ідентифікатор безпосередньо в картері двигуна, і постійно відстежує точний рівень мастила в ДВС. Такий датчик не має лампочки, яка спалахує при нестачі масла, а представлений звичайною шкалою, яка показує те, наскільки картер мотора заповнений. Відзначимо, що дані пристрої можна знайти в конструкції далеко не кожного сучасного автомобіля, тому якщо у вас його немає – нічого страшного. Найчастіше в простих моделях, типу класики ВАЗа або «старих» японців, встановлених допоміжних датчиків масла немає, а ось вже в більш нових моделях вони стоять.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Як бачите, працює датчик і контрольна лампа тиску масла в картері двигуна вкрай просто. По суті, ці пристрої – це абсолютно звичайна електрична ланцюг в конструкції машини, яких в ній повно.

Краще зрозуміти суть роботи і технічні характеристики датчика допоможе розгляд його типової схеми підключення в структуру машини (актуально і для звичайних ВАЗів, і для Мерседесів або Ауді, наприклад).

Можливі несправності вузла та їх діагностика

Тепер, коли пристрій і принцип роботи датчика тиску масла більш-менш зрозумілі кожному, можна приступити до відповіді на нагальні питання щодо цього пристрою:

  • Де знаходиться датчик тиску масла?
  • Як замінити датчик тиску масла?
  • Чому горить його лампочка?
  • Як можливо перевірити датчик тиску масла на справну роботу пристроїв?
  • Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти
  • І багато інших.
  • Для отримання бажаної інформації, в першу чергу, звернемо увагу на можливі несправності датчика тиску масла, яких, до речі, всього дві:
  • Перша – пристрій втратило герметичність в місці свого приєднання. Так, на жаль, нерідкі випадки, коли з-під датчика тиску масла починається справжня тічка мастила. При таких обставинах потрібно лише замінити несправний ідентифікатор, тобто перевірка датчика тиску масла в даній ситуації не потрібно;
  • Друга – пристрій перестало нормально працювати в силу внутрішніх дефектів. В даному випадку також необхідна заміна датчика тиску масла, однак при цьому важливо провести його перевірку (більш докладно про це нижче). Відзначимо, що при поломці подібного роду може як загорітися лампочка і не потухати (з урахуванням нормального рівня масла в картері двигуна), так і з’являтися відповідна помилка на бортовому комп’ютері.

Розташування датчика тиску масла особливих складнощів в розумінні не представляє. Пристрій завжди знаходиться в області картера і характеризується відходить від нього проводом. Тобто, зрозуміти, де розташовується датчик і як його зняти, можна без особливих проблем, якщо детально оглянути двигун свого автомобіля.

Що стосується терморегулятори ідентифікатора, то вона настільки проста, що передбачає пару вихідних контактів, один з яких відповідає за електронне харчування вузла, а інший за замикання проводів горіння лампочки.

З огляду на цей нюанс, в вивченні схеми підключення датчика тиску масла будь-яких конкретних дій приймати не треба. Тобто, якщо пристрій зламалося – просто йдемо і міняємо датчик тиску масла.

Як то кажуть, нічого зайвого.

Як підключити датчик тиску масла або все про ремонт вузла

Припустимо, необхідність ремонту датчика тиску масла підтверджена. Що робити далі? В першу чергу варто перевірити вузол на справність, звичайно, за винятком того випадку, коли він банально потік. Найчастіше перевірка датчика проводиться так:

  1. Пристрій знімається з картера двигуна;
  2. На його вихідний отвір ставиться відповідний патрубок;
  3. За допомогою патрубка і атмосферометра створюється розрядження, що відповідає нормам для тиску в картері мотора вашого авто. Після чого різко збивається. Процедура повторюється кілька разів. Якщо лампочка стабільно спалахувала / потухала, то з датчиком все в нормі. В іншому випадку вузол вимагає заміни.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Говорячи ж про те, як встановити датчик тиску масла, варто виділити наступний порядок дій:

  1. Від’єднуємо від датчика патрубок, який використовується для його перевірки;
  2. Демонтуємо датчик з конструкції автомобіля;
  3. Встановлюємо новий пристрій. Ремонт закінчений.

В цілому, особливих складнощів в ремонті і перевірці датчика тиску масла немає. Для грамотного здійснення даних процедур – досить дотримуватися зазначених вище положень, не більше.

На цьому, мабуть, по датчикам тиску масла найбільш важлива інформація підійшла до кінця. Сподіваємося, сьогоднішня стаття була для вас корисною і дала відповіді на питання, що цікавлять.

Удачі на дорогах і в ремонті автомобіля!

Якщо у вас виникли питання – залишайте їх у коментарях під статтею. Ми або наші відвідувачі з радістю відповімо на них Не забудьте поділитися цією сторінкою з друзьяміІ підписатися на нашу групу

Як перевірити автомобільний датчик тиску масла самостійно

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні фактиРобота двигуна автомобіля неможлива без масляної системи. Вона необхідна для подачі масла до деталей, що труться мотора, що дозволяє знизити їх знос, а також охолодити для запобігання перегріву. Кожен водій знає, що необхідно стежити за рівнем і якістю олії в двигуні, але деякі забувають про ще один важливий показник роботи масляної системи – тиску.

Система механізмів в масляній системі підтримує його тиск в процесі роботи мотора. За рахунок цього мастильні речовини добираються до всіх важливих елементів двигуна, впливаючи на них необхідним чином. Перевірити рівень масла в моторі можна за допомогою щупа, а для контролю тиску використовуються спеціальні датчики.

При їх виході з ладу водій перестане розуміти, створюється достатній тиск в масляній системі, і змащуються необхідним чином деталі мотора. Це може привести до серйозних проблем, аж до виходу з ладу двигуна, тому важливо в найкоротші терміни замінити датчики тиску, якщо вони виявилися несправні.

Рекомендуємо прочитати: Горить тиск масла: основні причини спрацювання датчика, діагностика, вирішення проблеми

Види датчиків тиску масла

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

В автомобільній індустрії знайшли застосування два види датчиків тиску масла:

  • Електронний, який часто називають аварійним. Він здатний працювати в двох режимах: так / ні. Тобто, точних показників від такого датчика домогтися не можна, і його завдання сигналізувати водієві, що повністю пропало тиск масла в двигуні.
  • Механічний. На відміну від електронного, він дозволяє точно визначити тиск масла, про що водій інформується стрілочної шкалою на панелі приладів.

У деяких автомобілях використовуються одночасно два типи датчиків, що дозволяє водіям контролювати точне тиск масла і миттєво реагувати на ситуацію, якщо воно впало до нуля.

Як працюють датчики тиску масла

Залежно від того, який датчик тиску масла використовується в автомобілі, розрізняються принципи їх роботи.

Принцип роботи електронного датчика тиску масла

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Електронний датчик тиску масла влаштований набагато простіше, ніж механічний, і його вихід з ладу менш імовірний.

Завдання датчика – передати на приладову панель водія інформацію про те, що тиск перестало надходити. Складається такий датчик з наступних елементів: корпус, мембрана, контакти і штовхач.

Датчик включений в електричний ланцюг, в якій також знаходиться індикатор аварійного тиску.

В неробочому стані двигуна мембрана випрямлена, штовхач засунуть і контакти замкнуті. Якщо в цей момент живити датчик, індикатор аварійного тиску загориться. Саме тому під час пуску двигуна лампочка горить на самому початку.

Коли запускається мотор, виникає тиск масла, яке впливає на мембрану, а вона взаємодіє з штовхачем, розмикальним контакти. Якщо тиск пропаде, контакти знову замкнуться, і у водія на приладовій панелі загориться аварійний індикатор.

Також індикатор може горіти при виході датчика з ладу.

Принцип роботи механічного датчика тиску масла

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Механічний датчик тиску масла влаштований складніше, і він включає в себе наступні ключові компоненти: корпус, мембрану, штовхач, повзунок і нихромовую обмотку. Крім того, в конструкції датчика присутній кілька маленьких елементів, при несправності яких він буде показувати неправильні дані або зовсім перестане працювати.

Принцип дії механічного датчика в тому, що інформація на стрілочний покажчик тиску масла на панелі приладів надходить, в залежності від положення повзунка на пластині з нихромовой обмоткою.

Коли масло під тиском впливає на мембрану, вона надає руху штовхач.

Від нього тиск передається на механізм зміни опору, і інформація про тиск надходить на стрілочний індикатор на панелі приладів.

Як перевірити електронний датчик тиску масла

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні фактиЩоб перевірити електронний датчик тиску потрібно мультиметр і насос (бажано з манометром). Перед початком перевірки необхідно зняти датчик з автомобіля і перевести мультиметр в режим діагностики ланцюга «на обрив». З’єднайте датчик з насосом і підключіть до нього мультиметр. Краще використовувати насос з манометром, щоб не подати надлишковий тиск, від якого електронний прилад вийде з ладу.

Об’єднавши насос, манометр і мультиметр, переконайтеся, що на шкалі стрілка знаходиться в нулі.

Далі подайте мінімальний тиск від насоса, в результаті чого на робочому датчику мембрана повинна зігнутися, зрушити штовхач і ланцюг розімкнеться, що призведе до відхилення стрілки приладу в сторону нескінченності.

Також рекомендується подати тиск, наближене до максимального, і переконатися в працездатності датчика в подібному режимі.

Як перевірити механічний датчик тиску масла

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні фактиПринцип перевірки механічного датчика тиску масла практично не відрізняється від діагностики електронного варіанту. Для проведення процедури потрібно насос c манометром і невеликий гумовий шланг. При перевірці датчик необхідно зняти разом зі стрілочним покажчиком. Насос підключається до датчика за допомогою гумового шланга, при цьому з’єднання повинно бути герметичним. Коли все буде поєднано, необхідно почати подавати різне тиск, контролюючи його по манометру. У момент подачі певного тиску, його значення записується і також фіксується опір. Коли кілька значень будуть зняті, можна порівнювати отримані дані з таблицею ідеальних значень, яка відрізняється від автомобіля до автомобіля, і її можна дізнатися з технічної документації до машини або в інтернеті.

Датчик тиску масла: принцип роботи і місце знаходження:

Робота сучасного двигуна неможлива без наявності додаткових датчиків. Часи, коли мотор не був залежний від електроніки, пішли далеко в минуле. Зараз усіма процесами керує електронний блок управління. Але діє він не сам по собі.

Кожен сигнал коригується залежно від показань того чи іншого датчика. У сьогоднішній статті ми розглянемо один з найважливіших елементів в даній категорії. Це датчик тиску масла.

Що він собою являє, як працює і де знаходиться на різних автомобілях? Відповіді на ці питання ви дізнаєтеся нижче.

призначення

Під час роботи двигуна мастило повинна надходити в усі його складові, в тому числі і в кривошипно-шатунний механізм. Масло надходить методом розбризкування. Щоб утворилася гарна і щільна змащуюча плівка, рідина потрібно подати під високим тиском. Воно може досягати п’яти і вище атмосфер.

Якщо рівень тиску стає нижче норми, значно збільшується тертя елементів кривошипно-шатунного механізму. Вузли і агрегати втрачають ресурс, з’являється вироблення. Щоб запобігти цьому, в конструкції будь-якого мотора є датчик аварійного тиску масла.

Саме він попереджає водія про проблему і дозволяє вчасно зупинити рух і роботу ДВС.

Де датчик тиску масла знаходиться?

Даний елемент може розташовуватися в різних місцях. Кожен виробник по-своєму розміщує датчик тиску масла в двигуні. Але найчастіше ця деталь знаходиться в районі головки блоку циліндрів. У деяких автомобілях доступ до нього може здійснюватися тільки знизу (через колісну базу).

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

На автомобілі «Лада-Калина» датчик тиску масла знаходиться в гнізді ГБЦ, близько кожуха ременя газорозподільного механізму. Від даного елемента відходить тільки один провід. Що стосується «Деу-Ланоса», тут елемент розташований в нижній частині двигуна, близько масляного насоса. Від нього йде пучок проводів в ізоляції.

Трохи інакше справи йдуть з німецькими машинами. Наприклад, в «Фольксвагені-Гольф» і «Джетте» перший датчик аварійного тиску масла знаходиться на кронштейні до фільтра. А другий елемент розташований вже на виході масляного очищувача. В автомобілях «Опель-Астра» ця деталь розташована з боку генератора, в правій частині двигуна.

Тут варто лише один датчик, і від нього виходить лише один дріт.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Але доступ до нього здійснюється через праве переднє колесо. Інакше до нього важко дістатися. На автомобілях ГАЗ з моторами ЗМЗ даний елемент знаходиться на ГБЦ в правій частині. До датчику теж підключений лише один провід.

Як влаштований?

Конструкція даного елемента досить проста. Автомобільний датчик тиску масла складається з:

  • Мембрани.
  • Рухомого контакту.
  • Корпуси.
  • Штовхача (штанги рухомого контакту).
  • Мембрани.

Даний елемент обов’язково контактує з сигнальною лампою на панелі приладів. Як діє датчик тиску масла ВАЗа, розглянемо нижче.

Принцип роботи

Після включення запалення на один з контактів сигнальної лампи надходить харчування +12 В. Другий контакт датчика з’єднаний з рухомою штангою. Алгоритм роботи елемента грунтується на замиканні і розмиканні другого виведення лампи. За це відповідає окремий штовхач. Він замикає лампу на «масу» і з’єднується з діафрагмою датчика. Верхня його частина контактує з масляною системою.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Зі збільшенням тиску мастила зростає і зусилля на мембранний елемент датчика. В результаті діафрагма вигинається. Одночасно з цим відсуваються контакти.

Якщо тиск в системі відсутній або нижче норми (зазвичай це рівень менше 0,2 Бара), діафрагма НЕ буде згинатися і залишиться в початковому положенні, при якому обидва контакти будуть замкнуті.

В результаті харчування піде на лампу, і на приладовій панелі загориться відповідна іконка у вигляді маслянки.

Таким чином, принцип роботи датчика полягає в замиканні контактів, внаслідок чого буде надсилатися сигнал на щиток приладів. Залежно від типу автомобіля ця лампа буде блимати або горіти безперервно (як правило, червоним кольором). Іноді про недостатній тиск масла сигналізує зумер. Водій чує нав’язливий писк. Двигун посилає свого роду сигнал лиха.

Що робити, якщо горить датчик тиску масла?

Така ситуація виникає вкрай рідко. Але якщо загорілася лампа, потрібно відразу шукати місце для зупинки і терміново глушити двигун. Не можна, щоб він працював без тиску масла (навіть якщо його рівень на щупі максимальний). Це спровокує підвищений знос пар тертя.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Мотор буде терпіти масляне голодування. Що необхідно робити далі? Після стоянки потрібно вирушати на місце ремонту – буксиром або на евакуаторі. Але ні в якому разі не варто включати передачу на ходу – поршнева в цей час буде працювати без подачі масла.

Ознаки несправності датчика

На жаль, характерних ознак несправності даного елемента немає. Ви не відчуєте підвищена витрата палива, падіння потужності, динаміки розгону і інші зміни в характері їзди на авто.

Єдиний спосіб розпізнати непрацюючий елемент – перевірити, чи горить лампа при включенні запалення. Так само як «Чек» та інші контрольні лампи, вона повинна горіти при повороті ключа в третє положення. Якщо іконка датчика пропала, швидше за все, стався обрив ланцюга.

Або згоріла сама лампа на панелі приладів, що малоймовірно, але теоретично можливо.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Зверніть увагу: після запуску двигуна датчик може горіти ще деякий час на щитку приладів. Зазвичай це 3-5 секунд, протягом яких насос працює ще під малим тиском. Також подібна лампа горить після заміни масла (датчик тиску тут ні при чому).

Частина його повинна наповнитися в фільтр і інші елементи ДВС. Не варто панікувати, якщо контрольний прилад загоряється на нетривале час. Однак якщо цей період становить понад п’ять секунд, варто задуматися про справність силового агрегату.

Можливо, масляний насос вимагає ремонту.

Причини виходу з ладу

Які випадки призводять до заміни датчика тиску масла? Це може статися в декількох випадках:

  • При деформації чутливої ​​мембрани.
  • Через обрив контакту або замикання в проводці.
  • При виході з ладу реле датчика. Але варто відзначити, що такий елемент є не у всіх автомобілях.
  • При вичерпанні ресурсу пристрою.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Оскільки конструкція датчика дуже примітивна, ламатися тут практично нема чому. Тому в більшості випадків деталь не працює саме через обрив контакту або пошкодження мембрани.

висновок

Итак, мы выяснили, что собой представляет датчик давления масла, как он устроен и как работает. Несмотря на свои размеры, эта маленькая деталь играет важнейшую роль в работе двигателя. В критических ситуациях датчик подает сигнал тревоги на панель. Это позволяет вовремя остановить двигатель и исключить его масляное голодание.

Датчик аварийного давления масла: проверка

Практически все системы в автомобиле подсоединены к различным сигнализаторам, с целью контроля их работы. Если у Вас на панели управления загорелась лампа аварийного сигнала, вполне вероятно, что это сработал датчик аварийного давления масла.

Для чего нужен этот сигнализатор

Датчик тиску масла – це одна з головних частин системи контролю двигуна в автомобілях Лада Калина, Газель, Камаз, УАЗ та інших. Цей сигналізатор відноситься до системи контролю подачі масла, яка однією з перших реагує на несправності в двигуні машини.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Існує два типи датчиків автомобілів:

  1. аварійний;
  2. Контрольний (додатковий).

Аварійний датчик є у всіх машинах (Daewoo, Ford, Nexia, Opel, Toyota, ГАЗ, УМЗ, Лада Пріора, ЗМЗ, Івеко, Додж).

Він реагує при найменших змінах тиску і відразу сповіщає про це за допомогою світлового сигналу на приладовій панелі.

Контрольний датчик встановлений не у всіх автомобілях, він, в свою чергу, передає будь-які свідчення тиску на стрілочний екран на панелі приладів. Таким пристроєм оснащені АЗЛК, Волга, Фольксваген Гольф 4, Мазда, Ховер.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Принцип роботи

Аварійний Автоприлад, як у машин Форд Фокус і Транзит, Нексія або Опель Корса, працює за допомогою мембранного механізму. Усередині датчика є спеціальна мембрана, яка реагує на найменші зміни в рівні масла.

Коли двигун тільки включається, в системі немає тиску масла, і контактні клеми сповіщувача знаходяться в замкнутому стані. На приладовій панелі загоряється лампа, повідомляючи про справність системи і її готовності до роботи.

Коли двигун заводиться і нагрівається, тиск масла зростає, рідина впливає на мембрану, а вона вимикає лампу.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Але як тільки тиск масла починає падати нижче необхідного рівня, мембрана знову стає в рівне становище, і контакти замикаються, забезпечуючи включення лампи. Якщо під час роботи авто, сигналізатор на панелі приладів горить, це говорить про те, що тиск дуже мало.

Контрольний датчик влаштований трохи по-іншому. Він оснащений повзунком, який з’єднаний з пластиною за допомогою спеціальної нитки. До повзунку підведений дріт, який підключений до мембрани контролю тиску масла.

Як тільки рівень масла падає або піднімається, мембрана змінює своє положення і за допомогою механізму рухається стрілка на стрілочному моніторі.

Цей прилад використовується для контролю падіння рівня зараз, часто він не оснащений сигнальною лампою.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Перевірка і ремонт

Якщо Вам потрібно перевірити пристрій, то візьміть невеликий відрізок гумового шланга.

До нього, з одного боку, прилаштовується спеціальний перехідник, який відповідає діаметру виходу насоса, а з іншого – датчик аварійного тиску машинного масла. Починаємо за допомогою насоса створювати штучне тиск.

Обов’язково фіксуйте дані відносини тиск / опір. Якщо показання датчика і його характеристики збігаються, то прилад справний.

Зверніть увагу

Є ще один спосіб, як перевірити датчик. Потрібно помістити його в пінний розчин, з великою кількістю мила. Трохи потримавши там датчик. Вийміть його і підключіть до насоса. Нагнітайте за допомогою насосної установки тиск в приладі. Якщо з сфальцованних стиків підуть бульбашки – пристрій непридатне і пропускає масло.

Але якщо Ви переконалися в несправності, необхідно замінити сповіщувачі. Датчик аварійного тиску масла у восьми клапанного двигуна знаходиться з правого боку від мотора, а у шістнадцяти клапанного – з лівої. Місце його розташування може змінюватися в залежності від моделі та марки автомобіля. Щоб його зняти, скористайтеся нашою інструкцією :

  1. Вимкніть від датчика провід, що йде на приладову панель;
  2. Під датчиком розташована різьблення, тому акуратно викрутити його гайковим ключем. Якщо вона зірвана, то постарайтеся зняти його за допомогою щипців;
  3. Після потрібно просто вийняти датчик з отвору.

Відразу ж огляньте кільце ущільнювача з алюмінію. Саме воно може служити причиною протікання масла. Залежно від результатів діагностики, Вам потрібно буде купити або новий датчик, або замінити ущільнювач.

Процес установки нового приладу є протилежним зняттю. Обов’язково перевірте міцність з’єднання контрольної лампи і датчика аварійного сигналу масла.

При цьому спосіб зняття і підключення багато в чому залежить від того, яка марка у сигналізатора і модель у автомобіля.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Іноді проблема може критися в способі установці датчика. Так, наприклад, Лендкрузер Дизель відомий тим, що там прилад може «провалюватися» в піддон, через що давати невірні показання. Іноді окислилась схема або просто обірвався провід комп’ютерного управління извещателем. Також якщо датчик криво стоїть, то він може неправильно вимірювати рівень тиску через деформацію мембрани.

Ціна датчика варіюється від декількох сотень на що був у вжитку до декількох тисяч рублів (наприклад, на ексклюзивні пристрої). Бажано проводити консультації з продавцем перед покупкою пристрою, т. К. Дуже важливо, щоб воно підійшло саме Вашому авто.

Навіщо потрібен датчик тиску масла в машині?

Завдяки контрольно-вимірювальних приладів водій може постійно отримувати інформацію про роботу систем силової установки. Встановлені в салоні на приладовій дошці інформаційні датчики і сигнальні лампи дозволяють вжити заходів у разі виникнення проблем в роботі авто.

Для отримання необхідної інформації на складові частини силової установки знаходяться вимірювальні датчики. Один з найважливіших серед них – датчик тиску масла.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Завданнями системи мастила входить зниження тертя між поверхнями, що труться вузлів і механізмів, встановлених в різних частинах силової установки. Одні змащуються розбризкуванням, інші – під тиском.

Для нормального функціонування двигуна тиск мастила повинно бути в певному діапазоні. Якщо його буде недостатньо, то мастило не потрапить до деяких вузлів (наприклад, до распредвали, встановленому в ГБЦ). Перевищення ж тиску вище норми призведе до продавлювання гумотехнічних елементів.

 Типи датчиків тиску масла

Для контролю тиску в системі мастила використовуються два типи датчиків:

  • аварійний;
  • вимірювальний.

Аварійний призначений для повідомлення водія про те, що тиск знизився нижче критичного значення. Він з’єднується з контрольною лампою на приладовій панелі. Примітно, що двигуни деяких авто комплектуються двома аварійними датчиками – низького і високого тиску, які сигналізують водієві про падіння або перевищенні тиску в системі.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Вимірювальні елементи використовуються не на всіх автомобілях. У завдання цих датчиків входить постійне інформування про функціонування системи мастила. З його допомогою водій може дізнатися поточний тиск.

Датчики для визначення тиску використовувалися з моменту появи двигунів внутрішнього згоряння. Перші з них представляли собою трубку зі скляним віконцем, приєднаним до системи змащення і встановлену в салоні. За пульсації масла по трубці водій і визначав про функціонування системи.

особливості роботи

Потім на машинах почали застосовуватися мембранні датчики, що дозволяють визначити параметри роботи мастильної системи. Вони бувають двох типів:

  1. Механічні.
  2. Електричні.

Механічні застаріли і не використовуються. Вимірювальний прилад складався з двох датчиків – мембранного і вимірювального. Вони з’єднувалися трубкою, заповненою маслом.

Суть роботи дуже проста – зростаючий тиск в системі призводить до прогинання мембрани, встановленої всередині датчика. Мембрана зміщується, штовхає шток, який видавлює масло в трубці.

Що виникає тиск призводило до переміщення стрілки на вимірювальному датчику, а за встановленою шкалою водій визначав тиск в системі. Так зараз працюють діагностичні аналогові манометри.

Конструкція і принцип роботи

Електричні зараз є найпоширенішими. При цьому конструкція елемента залежить від призначення.

Так, датчик аварійної сигналізації включає в себе мембрану з приєднаним до неї штоком. Усередині деталі два контакти, які замикають ланцюг сигнальної лампи. Один нерухомий, другий кріпиться до штоку.

Принцип роботи простий: поки тиску в системі немає, ланцюг харчування сигнальної лампи на приладовій дошці замкнута. Після запуску двигуна, тиск підвищується, що призводить до вигинання мембрани, яка штовхає шток з контактом і ланцюг розмивається – лампа гасне, сигналізує про те, що система нормально функціонує. Якщо тиск падає нижче певної позначки, ланцюг знову замикається.

Вимірювальний датчик конструктивно складніший. Для забезпечення функціонування інформаційного елемента (зі шкалою), встановленого на приладовій дошці, потрібна зміна опору електричного кола.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Такий датчик являє собою реостат з механічним управлінням. Всередині знаходиться нихромовая обмотка опору (або бігова доріжка), бігунок і приводний механізм.

Працює цей елемент так: при зміні тиску мембрана прогинається, штовхає шток, пов’язаний з приводним механізмом. Той переміщує бігунок по поверхні обмотки або доріжки, змінюючи опір в ланцюзі, що забезпечує харчування інформаційного датчика.

Вище описана лише один з видів конструкцій вимірювального датчика. Але є й інші – напівпровідниковий (на основі п’езокрісталла) і з біметалічним перетворювачем. Але і ці елементи теж використовують рух мембрани.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Де знаходиться, перевірка, заміна датчиків тиску

Розташування датчиків тиску на двигуні може бути найрізноманітнішим, але він врізається в масляні канали системи мастила. Деякі виробники встановлюють їх на голівці блоку, інші в місце установки на блоці циліндрів, біля масляного фільтра. Перший варіант використовується для аварійних елементів, другий – для вимірювальних.

Виявити датчики нескладно, оскільки вони вкручуються в тіло ГБЦ або блоку і до нього підходить один провід.

Незважаючи на простоту конструкції, датчики виходять з ладу. До речі, при виявленні проблем в роботі системи змащення за допомогою сигнальної лампи частіше проблема виникла з датчиком, а не деталями самої системи.

Відео: Ремонт датчика тиску ВАЗ 2107

Перевірити аварійний елемент нескладно, і для цього буде потрібно тільки мультиметр, встановлений в режим омметра і насос.

Перевірка робиться просто – приєднуємо штуцер датчика до насоса, «плюсової» щуп мультиметра до висновку на датчику, а «мінусової» кидаємо на корпус. При цьому вимірювальний прилад показує певне значення опору.

Далі робимо один інтенсивний качок насосом і стежимо за показанням омметра. При хитавиці створюється тиск, який призводить до розриву ланцюга і опір в цьому випадку – нескінченне.

важливо

Перевірка вимірювального елемента складніше, оскільки потрібно знати, який діапазон вимірювань і який опір створює датчик при тому чи іншому тиску. Якщо ця інформація є, то в подальшому технологія перевірки схожа з попередньою.

Тобто, насосом створюємо необхідні значення тисків і заміряємо опору. При виявленні сильних відхилень елемент вважається несправним.

Обидва види датчиків нерозбірні, тому не ремонтуються. Якщо вони несправні, то робиться заміна.

Виконати заміну нескладно. Підбираємо відповідний за розміром ключ, знімаємо клему з акумулятора, щоб знеструмити мережу, від’єднуємо дріт і викручуємо деталь. На його місце укручуємо новий (аналогічний або з ідентичними параметрами) і приєднуємо до нього проводку.

Датчик тиску масла в двигуні

Для початку згадаємо теорію. Датчик тиску масла – прилад, який контролює тиск цієї технічної рідини, що служить для змащування і охолодження компонентів мотора автомобіля. Без нього неможлива правильна робота силової установки і автомобіля в цілому.

У нашому огляді розповімо про види, принцип роботи датчика тиску масла. Також підкажемо, як перевірити це пристрій, перерахуємо типові несправності.

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Яку роль відіграє датчик тиску в маслі в автомобілі?

Моторне масло необхідно для змащення деталей силової установки авто, які взаємодіють між собою під час роботи.

Воно запобігає сухе тертя, що приводить до швидкого виходу з ладу складових моторного відсіку, покриває компоненти захисної маслянистої плівкою. Таке покриття одночасно оберігає деталі від корозійних утворень.

Плівка також перешкоджає згубному впливу хімічних агресивних речовин, що утворилися під час роботи мотора.

За рівнем цієї технічної рідини в двигуні стежить щуп. Він визначає потрібну кількість залитого масла, розповість автолюбителю про його витоку. Інформацію про правильну роботу системи підкаже водієві ДДМ в автомобілі.

Моторне масло подається в контур під певним тиском. Недостатній напір призводить до зменшення його подачі в місця тертя деталей, швидкого зносу. У цьому випадку також ускладнено вимивання елементів відпрацювання з каналів, що також негативно діє на компоненти вузла, скорочує термін їх експлуатації.

При низькому тиску припиняється доступ змазує рідини в деякі механізми, наприклад, до розподільного валу, розташованому в голівці блоку циліндрів (ГБЦ). Це загрожує швидким виходом з ладу двигуна, проведенням дорогого ремонту.

Надмірний тиск також негативно впливає на систему. Напору масла не витримують прокладки, ущільнювачі та інші гумові вироби.

Порада

Для кращого контролю за роботою в деяких моделях сучасних транспортних засобів встановлюються два датчика, які реагують на підвищену і занижене тиск.

ДДМ для контролю за верхнім показником фіксує перевищення необхідного значення: на панелі загоряється відповідний індикатор. Кожна модель автомобіля має свій параметр. У більшості випадків він дорівнює 1,8 атм.

види ДДМ

Принцип роботи датчика тиску масла.  Як саме він працює?  Всі про нього і інші потрібні факти

Всі подібні пристрої класифікуються на два типи: аварійні і вимірювальні.

Аварійні датчики сигналізують водієві про відсутність тиску масла в контурі. У цьому випадку на панелі приладів автомобіля загоряється індикатор.

Вимірювальні датчики – технічно більш складні вироби. Вони інформують автолюбителя про параметри тиску, вимірюються:

  • в Паскалях;
  • барах;
  • Ньютона / м2;
  • атмосферах;
  • кілограм / силі.

Одиниця виміру залежить від країни виробника транспортного засобу.

ДДМ розрізняються за принципом роботи. Еволюційний процес пристрою не відрізняється різноманіттям. Датчики з’явилися на зорі автомобілебудування практично одночасно з моторами.

Спочатку вони представляли собою невелику скляну колбу, розміщену в салоні. Вона була вмонтована в систему змащення силової установки.

Імпульсивний рух мастильного матеріалу всередині неї вказувало шоферові, що тиск функціонує нормально.

На зміну цього виду прийшли механічні датчики. Їх робота схожа за принципом дії з манометром. Зміна тиску в системі приводить в рух механізм, який оснащений стрілочним індикатором. Такі пристрої вже втратили популярність, вони зустрічаються на моделях минулого століття.

В даний час на більшості сучасних моделях стоять електронні датчики, які за своїм призначенням можуть бути аварійними і вимірювальними.

Як працює датчик тиску масла?

Принцип роботи ДДМ – перетворення одного виду енергії в іншу. Інформація доводиться до водія виходячи з конструкції пристрою – механічним шляхом за допомогою стрілочного приладу або за рахунок роботи електронного індикатора.

Розповімо, як функціонує кожен з видів.

Принцип роботи електронного датчика

Подібний пристрій аварійного типу не відрізняється особливою складністю.

Воно складається з:

  • мембрани;
  • штовхача;
  • електричних контактів;
  • корпусу;
  • індикатора, розташованого на панелі приладів.

Коли двигун не запущений, мембрана знаходиться в стані спокою. Після його включення спрацьовує штовхач, який в свою чергу починає рухатися від зсуву мембрани. Він розмикає контакт електричного кола, подаючи тим самим інформацію на індикатор про тиск масла. Лампочка загасає приблизно через 10 секунд після запуску двигуна, вона сигналізує, що система увійшла в робочий режим.

Харчування на пристрій подається від бортової мережі автомобіля.

Складнішою є схема електронного ДДМ вимірювального типу.

До її роботи підключені резистор, що працює в парі з мембраною, перетворювач, що транслює отриману інформацію в електронний блок керування.

Зверніть увагу

Залежно від тиску в контурі, резистор, в ролі якого виступає реостат, змінює за допомогою бігунка опір. Отримана інформація про ці зміни передається на табло.

Крім цього варіанту існує ще два види електронних датчиків масла, що працюють за допомогою біметалічного перетворювача або напівпровідникового пьезокристалла.

Як працює механічний ДДМ?

Принцип роботи механічного датчика тиску масла в моторному відсіку схожий з вимірювальним типом електронного пристрою.

Його конструкція складається з:

  • металевої мембрани;
  • штовхача;
  • нихромовой обмотки;
  • повзунка;
  • корпусу.

Залежно від тиску змінює своє положення мембрана. Ці зміни передаються на штовхач (шток) і на стрілочний індикатор, встановлений на торпедо авто.

Місце встановлення

Певного місця розташування цієї деталі немає. Датчик тиску масла в двигуні встановлюється відповідно до особливостей його конструкції в конкретному автомобілі.

ДДМ аварийного типа обычно стоят на головке блока цилиндров. Измерительное устройство ставят в районе масляного насоса или фильтра, в картере автомобиля. В систему он монтируется при помощи патрубка высокого давления.

Существуют также схемы с двумя датчиками. В этом случае первый устанавливается перед насосом, второй – после него. Чтобы не тратить время на его поиски, можно просто взять и прочитать сервисную книжку. Там такая информация отображается производителями.

Хочется предупредить: часто для проверки или замены ДДМ приходится снимать колесо автомобиля. Идеальный вариант – обратиться для этого в автосервис. Там есть подъёмники, «ямы» для осмотра.

Визуально устройство выглядит следующим образом: оно ввинчено в ГБЦ, к его «хвосту» присоединён единственный проводок.

Наведемо таблицю, в якій зазначено місце розташування датчика тиску масла в деяких популярних марках авто.

(Восьмиклапанні мотори) Права частина двигуна, гніздо в ГБЦ, близько ременя. Має один провід. Під капотом, зверху.
Права задня частина мотора, в спеціальному гнізді, розташованому в ГБЦ. Є один провід підключення. Доступ зверху. Потрібно зняти пластикову кришку на голівці блоку
(Шестнадцатіклапанним двигуни) Блок розподільного вала, задня частина мотора. Підключений один провід. З верхньої сторони.
Права частина силової установки, поруч стоїть фільтр мастила. Підключення – один провід. Знизу авто, з «ями», з підйомника.
Один ДДМ розташований з торця ГБЦ. Інший, який визначає недостатній тиск в контурі, стоїть поряд з масляним фільтром, в правій частині авто. Доступ до одного датчику зверху, іншому – знизу.
Нижня частина двигуна, по сусідству з насосом Гура. Знизу. Необхідно зняти захисний кожух для ременів.

Виникають ситуації, коли потрібно перевірити працездатність цього пристрою. У цьому випадку проводиться діагностика контролера.

Разом з тим, непогано перед перевіркою виміряти тиск в системі за допомогою манометра. Для цього необхідно відкрутити датчик і на його місце поставити вимірювальний прилад.

важливо

Параметри роботи перевіряються при різних оборотах силового агрегату. Необхідне значення можна дізнатися в розділі сервісної книжки.

Якщо воно відповідає зазначеному показнику, а до шкали приладу ДДМ вони не доходять – значить, винен датчик.

Як перевірити електронний датчик тиску масла?

Для перевірки ДДМ електронного виду потрібні: насос з манометром і мультиметр. Перед випробуванням потрібно очистити контакти датчика від окислення, нальотів бруду, інакше робота не дасть результату.

Отвір, в якому розташовується деталь, потрібно на час дослідження заткнути чистою ганчіркою.

Таким чином можна виключити попадання в систему сторонніх предметів, сміття, виключити масляні патьоки.

Перевірка відбувається в наступному порядку:

  1. Потрібно демонтувати датчик з авто.
  2. Встановити вимірювальний прилад в режим «діагностика ланцюга» для визначення її розриву. Один з дротів тестера слід під’єднати до центрального контакту вимірника, другий – «посадити» на масу. Це може бути болт корпусу, що не забруднений в фарбі або технічної рідини, частина силового агрегату.
  3. Провести з’єднання насоса з датчиком. Від герметичності з’єднання деталей залежить точність проведених замірів.
  4. За допомогою насоса подати мінімальний тиск (близько 1 атм.), Що приводить в роботу пристрій. Шкала тестера в цьому випадку показує, що коло замкнуте. Якщо такого не сталося, мембрана датчика не спрацювала, слід повторити спробу. При повторенні негативного результату провести заміну ДДМ.

Переконавшись в працездатності провести демонтаж тимчасової конструкції, і встановити виріб назад в ГБЦ.

Можливий і інший варіант перевірки: імітація робочої ситуації. В даному випадку замість мультиметра використовується індикатор. В якості джерела живлення слід використовувати автомобільний акумулятор, для подачі тиску потрібно компресор або насос з манометром.

Перевіряємо механічний датчик тиску масла в автомобілі

Принцип визначення придатності цієї деталі нагадує попередній варіант, але сам процес займе трохи більше часу. Для визначення справності потрібно також насос, манометр, невеликий гумовий шланг з діаметром отворів підходять під датчик.

Наведемо приклад поетапної перевірки:

  1. Один кінець шланга приєднується до ДДМ, другий – до насоса.
  2. Нагнітається за допомогою насоса різний тиск. Процес починається з подачі мінімального значення. Після цього його можна збільшувати аж до максимального. Параметри вказані в сервісній книжці на автомобіль. Не можна нагнітати тиск вище допустимого для цієї деталі: можна пошкодити мембрану.
  3. В результаті роботи насоса мембрана зсувається на різні величини. На шкалі відповідно змінюються показання.

Якщо стрілка залишається без руху, значить, датчик вийшов з ладу і вимагає заміни.

виносної ДДМ

Для візуального спостереження за тиском в системі змащення і охолодження двигуна потрібно вивести виносний датчик на торпедо.

Контрольний прилад встановлюється в такий спосіб:

  • відключається акумулятор автомобіля;
  • контролер тиску замінюється переходником;
  • до встановленого трійника приєднується датчик;
  • провід від індикатора приєднується до бортової мережі.

Найбільш популярний варіант розміщення виносного пристрою – лівий край панелі приладів.

Можливі несправності в роботі ДДМ

Дізнатися про те, що датчик не працює нескладно. Це зможе визначити навіть початківець автолюбитель.

Визначити несправність контролера тиску масла і системи в цілому можна за такими чинниками:

  1. Утруднений запуск двигуна.
  2. При включенні двигуна в роботу висвічується і починає блимати індикатор: Check Engine і значок маслянки. Вони гаснуть після початку роботи силового агрегату. Аналогічна ситуація виникає при роботі на холостому ходу.
  3. Двигун не набирає обертів, втрачає потужність. Автомобіль смикається під час руху, утруднений розгін.

Датчик виходить з ладу через такі причини:

  • дефект масляного насоса;
  • засмічення контролера відпрацьованим матеріалом;
  • низький рівень масла в системі;
  • забруднення масляного фільтра;
  • пошкодження мембрани;
  • замикання в електропроводці схеми ДДМ;
  • природний знос реостата.

Слід пам’ятати, що для обслуговування двигуна автомобіля слід використовувати високоякісне масло від надійних виробників. В іншому випадку доведеться відновлювати сам силовий агрегат, компоненти вузла, в тому числі, датчик тиску.

Заміна контролера тиску

Виявивши несправність необхідно негайно приступити до заміни дефектної деталі. Це дозволить уникнути дорогого ремонту двигуна та інших деталей системи.

Ремонт можна проводити самостійно при наявності певних навичок і потрібних інструментів. Якщо виникають сумніви в своїх силах, то краще звернутися до фахівців автосервісу.

Розповімо, як проводиться заміна своїми руками. Для роботи буде потрібно новий ДДМ, відповідні гайкові ключі, чиста ганчір’я і вірний помічник водія аерозоль WD-40.

Для полегшення процесу монтажу слід припасти невелика кількість моторного масла.

  1. Потрібно знеструмити автомобіль, від’єднавши батарею.
  2. Відключити дроти живлення і управління від пристрою.
  3. Відкрутити кріплення, зняти затискач.
  4. Використовувати WD-40 в разі прикипання ДДМ до голівки блоку циліндрів.
  5. Відкрутити датчик.
  6. Перед установкою нової деталі змастити різьблення моторним маслом.
  7. Вгвинчування проводиться спочатку вручну, потім виріб затягується ключем. Слід розраховувати свої сили при закрутки: інакше можна зірвати різьбу і ускладнити ремонт.
  8. Запустити двигун, перевірити працездатність системи – індикатор тиску масла на панелі приладів повинен згаснути.

Після закінчення роботи перевірити район установки ДДМ на предмет виявлення витоку. Масляні плями, текти говорять про те, що деталь була погано закручена в гніздо або кільце ущільнювача знаходиться в поганому стані.

резюме

Власнику автомобіля слід уважно ставитися до роботи цього важливого пристрою. Це допоможе уникнути значних витрат на ремонт силового агрегату.

З цієї причини, деякі автолюбителі встановлюють через перехідник додатковий датчик. Наприклад, до електронного виробу додають механічний.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…