Шукаємо двох авторів для нашого сайту, які ДУЖЕ добре розбираються в пристрої сучасних автомобілей.Обращаться на пошту aleksandr.belozerov@gmail.com.

В принципі, обгону муфта генератора є модернізованим шківом, що згладжує численні ривки колінчастого вала.

При високому власному експлуатаційному ресурсі 100 000 км пробігу авто муфта підвищує термін служби ременя передачі обертання з клонували на генератор.

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теоріяМал. 1 Муфта генератора обгону

Призначення муфти обгінної

Основними проблемами кліноременних передач машини традиційно є:

  • колінчастий вал не має постійної швидкості обертання, крутиться ривками відповідно циклам займання палива
  • вторинні вали, які отримують обертання від коленвала, мають інертністю, тому або запізнюються, або випереджають шків генератора
  • один ремінь використовується для декількох агрегатів, що збільшує момент інерції, виникає прослизання ременя в моменти імпульсної передачі обертання з колінчастого вала
  • авто рухається нерівномірно з гальмуванням і розгоном, мотор періодично зупиняється і запускається в роботу

Подібне різноманіття ривків і послаблень неминуче призводить до інтенсивного зносу клинопасової передачі. Страждають ролики натяжителя, стираються шківи, ​​підвищується час простою авто для ремонту.

Для вирішення зазначених проблем була створена обгону муфта генератора, що складається з двох взаємопов’язаних обойм. Зовнішня гасить інерцію вала якоря, внутрішня є стопорним пристроєм за аналогією з Бендиксен стартера.

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теоріяМал. 2 Принцип дії муфти обгінної

Кращим прикладом синхронізації обертання за допомогою обгонів муфти є велосипед. При розкручуванні педалей аналог цього пристрою забезпечує жорстке зчеплення педалей з заднім валом. Під час вільного кочення вал продовжує обертатися, а педалі виведені із зачеплення, щоб користувач міг поставити на них ноги для відпочинку.

Переваги і недоліки

Багато виробників встановлюють обгону муфту генератора ще на заводі. В цьому випадку власникові не потрібно нічого покращувати, але слід врахувати ресурс цього вузла для своєчасної заміни. Відрізнити оснащення генератора кожен автолюбитель може візуально:

  • звичайний шків завжди кріпиться на валу гайкою
  • у муфти обгінної гайки бути не може, найчастіше її торець прикритий захисною кришкою

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теоріяМал. 3 Зліва шків звичайний, праворуч муфта обгону

Оскільки ідеальних конструкцій не існує в принципі, муфта обгону в порівнянні зі звичайним шкивом так само має плюси і мінуси, розглянуті нижче.

Ціна

Варто обгону муфта 1500 – 8000 рублів, що набагато дорожче звичайного шківа (200 – 500 рублів). При заміні цього «розхідники» своїми руками потрібно спеціальна головка за ціною 200 – 500 рублів замість звичайної шестигранною оснастки, яка зазвичай є в кожному наборі автолюбителя.

ресурс

Оскільки ремонт рухомих деталей генератора необхідний, як при експлуатації звичайного шківа, так і при використанні обгонів муфти, слід врахувати ресурс всього комплекту кінематичної схеми клиноремінного приводу:

  • шків звичайний – канавки зношуються і приходять в непридатність приблизно через 200 000 км пробігу
  • муфта обгону – відповідно до вимог виробника необхідна заміна через кожні 100 000 км
  • ремінь – в залежності від конкретного бренду, моделі машини і кінематичної схеми змінюється через 25 – 50 тисяч пробігу

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теоріяМал. 4 Звичайний шків генератораПринцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теоріяПринцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теорія

Іншими словами, якщо під капотом авто генератор приводиться від коленвала індивідуальним ременем, то вигідніше використовувати звичайний шків. У разі приводу одним ременем декількох споживачів (піч, компресор кондиціонера і так далі) доцільно поставити на генератор муфту обгонную, якщо цього вже не зробив виробник на конвеєрі.

ремонтопридатність

І для шківа звичайного, і для муфти обгінної ремонт економічно не вигідний. Тому зазначені витратні матеріали змінюються цілком, але з різних причин:

  • шків коштує відносно дешево, немає сенсу кустарно напоювати і обточувати «струмки» для посадочних місць ременя – це обійдеться дорожче нової деталі, що виготовляється промисловим способом
  • ремонт обгонів муфти занадто складний, що так само обійдеться вище собівартості деталі на прилавках магазина

Ремінь змінюється частіше, але завжди цілком, його ремонтопридатність нульова за замовчуванням.

Увага: Фахівці СТО відзначають замерзання мастила обойм муфти при експлуатації в холодних регіонах РФ. З звичайними шкивами такої проблеми не існує в принципі.

Конструкція муфти обгінної

На відміну від класичного шківа генератора принцип роботи муфти обгінної набагато складніше:

  • внутрішня обойма запрессована на вал генератора
  • зовнішня обойма нерухома відносно шківа
  • ролики знаходяться між обоймами в кілька рядів
  • при розгоні генераторного якоря колінчастим валом ролики переміщаються вгору за рахунок відцентрової сили, зачеплення стає жорстким, зазначені вали обертаються з однаковою швидкістю
  • в момент стиснення паливної суміші в циліндрах займання немає, колінвал починає запізнюватися в обертанні щодо набрав інерцію за рахунок маси якоря вала генератора
  • внутрішня обойма починає обганяти зовнішню, ролики падають вниз, зчеплення вузла роз’єднується

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теоріяМал. 7 Конструкція муфти обгінної

Після чергового займання в камерах згоряння порції паливної суміші цикл повторюється багато разів.

Таким чином, вал (якір) і шків генератора отримують незалежне обертання один від одного в різні моменти часу. Інерція на ремінь генератора відсутній, цей расходник служить довше.

Храпові і фрикційні пристрої синхронізації обертання поділяються на кілька типів:

  • радіально замкнуті
  • з осьовим замиканням
  • стрічкові модифікації
  • муфти з пружинними механізмами
  • клинові обгонні муфти

У легкових машинах частіше застосовуються саме клинові муфти обгонні через простої конструкції і низької собівартості виготовлення. Крім двох рядів роликів і пари обойм в конструкцію входять деталі:

  • шліцьовій профіль для установки і демонтажу муфти
  • еластична прокладка
  • полімерна кришка
  • пластина контактна, в яку вмонтований сальник

Без кришки експлуатація пристрою синхронізації обертання заборонена категорично.

Поломки обгонів муфти

З’ясувавши, для чого потрібна муфта на валу генератора, необхідно врахувати нюанси експлуатації цієї видаткової деталі:

  • поломки зазвичай викликані зносом обойм і їх заклинювання відносно один одного
  • періодичність заміни вказується виробником на упаковці, в середньому становить 100 000 км пробігу машини

Після заклинювання обойм обгону муфта фактично стає звичайним шківом. Але в деяких випадках (висипання роликів) повністю зникає зчеплення шківа з якорем генератора, припиняється вироблення електрики. В останньому випадку авто проїде трохи, поки не витратиться весь заряд акумулятора.

На нижньому фото права муфта виробила ресурс, експлуатувалася правильно. Ліва деталь заіржавіла без захисної кришки і заклинило, про що свідчить блискуча поверхня канавок шківа. У центрі для зразка знаходиться нова муфта без реального експлуатаційного ресурсу.

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теоріяМал. 8 Порівняння нової і двох бу муфт

Заміна своїми руками

Для забезпечення заявленого виробником експлуатаційного ресурсу обгону муфта комплектується захисною кришкою. Якщо власник / співробітник сервісу забув її поставити або вона злетіла в процесі використання, яка проникає всередину обойм бруд / пилу може заклинити ролики.

Заміна доступна для самостійного ремонту цього вузла генератора, але при наявності спеціального оснащення, так як звичайні шестигранні головки для цього не підійдуть.

інструмент

Чи впорається з відкручуванням закліневшей муфти обгінної допоможе спеціальна головка. Ціна питання 170 – 500 рублів, існує кілька варіантів оснащення:

  • c зубами на кінці в середній частині і приєднувальних квадратом 1/2 »для VW, Skoda, Mercedes, Ford, BMW, Audi і неоторих інших авто
  • шестигранником на 17 і головкою приєднувальних на 10 для Toyota і деяких інших азіатських виробників
  • «Зірочка» і шестигранник для муфти генератора машин концерну VAG

Сервісні ключі дозволяють демонтувати муфту, не знімаючи генератор з посадочних місць.

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теоріяМал. 9 Набір головок для демонтажу обгінних муфт будь-якого виробника

діагностика

Неправильна робота обгонів муфти генератора визначається «на слух» і механічним способом:

  • свист, брязкіт в салоні сповіщають про погане натягу, перекосе або зношених посадкових поверхнях ( «струмках») шківа
  • якщо заклинити викруткою крильчатку примусового повітряного охолодження генератора, муфта повинна прокручуватися в зворотну сторону вільно, в робочому положенні на деяку частину повороту, поки ролики не піднімуться вгору для синхронізації обертів вала і шківа

При заклинюванні обойм муфти слід негайно замінити расходник новим виробом.

демонтаж

Навіть при зовнішньому огляді муфти після зняття захисної кришки стає зрозуміло, навіщо необхідно використовувати спеціальний сервісний ключ. Замість звичайного кріпильного болта тут застосована зубчаста поверхня, для якої потрібно інструмент з відповідними шлицами.

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теорія

Оснащення вставляється всередину муфти, зуби зачіпляються, деталь відкручується ріжковим ключем або накидною головкою із зубами.

Установка обгонів муфти

Після демонтажу заклинив муфти обгінної нова деталь встановлюється алогічним способом. Основними нюансами операції заміни є:

  • зусилля затяжки 70 – 90 Нм
  • установка захисної кришки, що оберігає від попадання в обойми пилу і бруду

Мал. 11 Установка нової муфтиРіс. 12 Захисна кришка муфти

Якщо в авто експлуатувався генератор без обгонів муфти, досить підібрати модифікацію деталі з аналогічними посадочними поверхнями для вала і ременя. Ці діаметри повинні збігатися повністю.

Таким чином, навіть у фахівців немає єдиної думки з приводу доцільності експлуатації муфти обгінної замість традиційного шківа. Окупність цього дорогого вироби під сумнівом при бюджетною ціною ременів і шківів без двох обойм з роликами всередині. Але основне призначення – згладжування моментів інерції на валу, обгону муфта виконує в повному обсязі без нарікань.

Якщо у вас виникли питання – залишайте їх у коментарях під статтею. Ми або наші відвідувачі з радістю відповімо на них

Обгону муфта генератора – як вона працює? + Відео

Щоб зрозуміти, як працює обгону муфта генератора, заміна якої потрібно приблизно кожні 100 тисяч кілометрів пробігу транспортного засобу, необхідно розібратися з її конструкцією і функціональним призначенням.

Ще років 15-20 назад ремені генератора служили не більше 25-30 тисяч кілометрів їзди, після чого їх доводилося міняти через неминуче розриву. Настільки малий експлуатаційний ресурс ременів обумовлений нерівномірністю функціонування двигуна автомобіля, крутний момент від якого передається імпульсами при згорянні палива в циліндрах.

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теорія

За два повних оберти колінчастого вала даний процес здійснюється один раз, що викликає непостійний показник обертання коленвала.

При цьому деталі, що приводяться в дію ременем генератора, обертаються за інерцією з іншої циклічністю, ніж вал (вони або випереджають його, або істотно відстають).

Якщо до описаного явища додати режими розгону машини і її гальмування, запуску і зупинки двигуна, можна зрозуміти, чому фіксується розтяжка ременя, а потім (через деякий час) і його розрив.

Щоб нівелювати цей негативний факт і була створена обгону муфта, яку просто-напросто вбудували в шків генератора. Вона має в своєму розпорядженні двома обоймами:

  • внутрішньої, пов’язаної з валом генераторного якоря;
  • зовнішньої, яка з’єднується безпосередньо зі шківом.

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теорія

Принцип функціонування даного вузла аналогічний принципу, за яким працює Бендикс стартера. При розгоні якоря під час згоряння палива в циліндрах спеціальні стопорні ролики замикають один з одним дві частини обойми муфти, і на якір надходить крутний момент.

А коли пальне не згоряє (обертання колінчастого вала гальмується через стиснення палива), зовнішня обойма починає «відставати» від внутрішньої.

Це призводить до роз’єднання обойм, а значить, обертання якоря і шківа стає самостійним, що і забезпечує відсутність негативного впливу інерції на генераторний ремінь.

Будова обгонів муфти

Крім двох обойм в розглянутому нами механізмі є ролики (зазвичай їх вибудовують в два ряди). Один ряд – це ролики, що переміщаються по внутрішній обоймі (по профільованою її частини) та виконують функцію стопорного механізму. Інший ряд складається з роликів, які грають роль підшипників голчастого типу.

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теорія

Інші складові муфти:

  • пластина (контактна), оснащена сальником;
  • дві внутрішні втулки (перша – звичайна, друга виконана з похилими площинами);
  • кришка з пластика;
  • прокладка, виготовлена ​​з міцного еластомеру;
  • шліцьовій профіль.

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теорія

Без пластикової кришки експлуатувати шків з муфтою забороняється. Така кришка монтується за все один раз. Її установка виконується вручну без найменших труднощів.

Як перевірити обгону муфту генератора?

  • Явним симптомом того, що муфта і ремінь виходять з ладу, є брязкіт в салоні (водій ні з чим не сплутає це звук) і суттєва вібрація при повільному русі транспортного засобу (або тоді, коли авто перебуває на гальмі або передачі).
  • Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теорія
  • Перевірити справність обгону механізму можна наступним чином:
  • відкрити капот ТЗ, завести автомобіль;
  • розкрутити приблизно до чотирьох тисяч обертів двигун;
  • відключити запалювання.

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теорія

Після цього необхідно прислухатися до свого «залізного коня». Якщо ви чуєте якийсь залишковий звук, що нагадує звук зупинки турбіни, значить, муфта функціонує цілком адекватно, і проблема не в ній. Якщо ж зазначеного характерного «звучання» не спостерігається, найімовірніше, обгону муфта виробила свій ресурс.

Обгону муфта, як і будь-яка деталь автомобіля, має свій ресурс, який становить близько 100 000 кілометрів пробігу. За своєю будовою муфта нагадує звичайний підшипник кочення, відповідно і несправності схожі.

Визначити неполадки можна за деякими характерними симптомами:

  • при запуску двигуна з’являється свист;
  • від ролика натяжителя доносяться клацання;
  • ремінь починає «стрибати», не помітити це складно.

Несправності можуть виникнути з різних причин, наприклад, при попаданні бруду в механізм, через неправильну установку генератора і через природного зносу.

В принципі з несправною обгінної муфтою (якщо вона, звичайно, не заклинило) можна експлуатувати автомобіль, проте це чревато швидким зносом пасової передачі і підшипників генератора.

Щоб уникнути додаткових фінансових витрат краще своєчасно усунути несправність своїми руками або звернувшись в найближчий автосервіс. Ремонт муфти не практикується, простіше купити нову деталь. Поміняти можна самостійно, для цього необхідно демонтувати генератор і відкрутити болт кріплення муфти битою Torx, після чого встановлюється нова деталь і фіксується тим же болтом.

  • Михайло
  • Роздрукувати

Обгону муфта генератора для чого потрібна і як влаштована

  • Розглянемо цікавий вузол двигуна, обгону муфта генератора для чого потрібна і на що не звертали конструктори в минулому столітті.
  • Однак здрастуйте, друзі-читачі!
  • Якщо серед вас є водії з великим стажем, то напевно вони пам’ятають, що кілька десятків років тому приводний ремінь генератора автомобіля доводилося міняти досить часто – він рідко «ходив» понад 25 тисяч кілометрів.

Сучасний автолюбитель про цю проблему може навіть і не знати, адже зараз один ремінь може без проблем експлуатуватися 100 тисяч і більше. У чому ж секрет такої довговічності?

А справа в невеликому пристрої – так звана обгону муфта генератора.

Секрет короткого життя приводного ременя

Отже, обгону муфта генератора для чого потрібна і як вона збільшує ресурс роботи ременя?

Перш ніж відповісти на це питання, давайте з’ясуємо, що ж було не так з генераторами в минулі часи, коли герой нашої сьогоднішньої статті ще не встиг стати частиною автомобільного устаткування.

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теорія

  1. Виявляється, собака зарита в самому двигуні, а якщо точніше, то в циклічності його роботи.
  2. Справа в тому, що мотор в силу своєї фізики, не видає крутний момент рівномірно, а робить це як би ривками – під час згоряння суміші відбувається різке прискорення обертання коленвала, потім настає уповільнення.
  3. Крім цього, сам генератор вносить свою частку в знос через інерцію обертання якоря, яка тим більше, чим масивніше агрегат.

Таким чином, ремінь постійно знаходиться під дією сил, постійно дёргающіх його, що ясна річ, не кращим чином впливало на його довговічність. Саме цю проблему і вирішує обгону муфта генератора, яка знайшла своє місце на шківі даного вузла.

Обгону муфта генератора для чого потрібна та принцип роботи

Питання «Обгінна муфта генератора для чого потрібна?» поступово починає розкриватися. Щоб ще краще розібратися в ньому, необхідно розглянути конструкцію цього вузла.

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теорія

Як ви вже зрозуміли, його головне завдання максимально згладити різні смикання і розтягування ременя. Складається муфта з таких частин:

  • внутрішня обойма;
  • зовнішня обойма;
  • ролики, які виконують роль стопорних механізмів;
  • ролики, службовці підшипниками.

Якщо ви, шановні читачі, старанно вивчаєте пристрій автомобіля, то напевно згадайте, що схожий механізм є і у стартера, а називається він Бендикс – принцип роботи у цих двох пристроїв аналогічний.

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теорія

Обгону муфта генератора, закріплена на його валу внутрішньої обоймою, а зовнішньої – на шківі, починає діяти в той період роботи мотора, коли в його циліндрах згоряє паливо.

Саме в цей момент колінвал починає прискорюватися. У свою чергу обойми муфти за допомогою стопорних роликів вводяться в зачеплення, і енергія обертання від пасової передачі повністю передається генератору.

У моменти, коли колінвал гальмується, швидкості обертання обойм стають різними, через що стопорні механізми роз’єднують їх, і шків з валом генератора починають крутитися кожен сам по собі.

Таким чином постійні смикання ременя пропадають, а це значить, що він прослужить довше.

Ну що ж, друзі, сподіваюся ви знайшли відповідь на питання «Обгінна муфта генератора для чого потрібна?», Залишається обговорити ще кілька моментів.

Як довго працює обгону муфта?

На жаль, як і будь-який механізм, обгону муфта не є вічною і рано чи пізно вона виходить з ладу. Зазвичай, фахівці рекомендують міняти цей вузол кожні 100 тисяч кілометрів пробігу.

Які поломки найбільш часто зустрічаються? Є кілька варіантів:

  • муфту клинить і вона перестає заощаджувати ресурс ременя генератора;
  • обойми муфти не входять до зачеплення зовсім, через що обертання взагалі не передається на вал.

У першому випадком ви ризикуєте швидко втратити ремінь, а з ним, швидше за все, і натягувач, а в другому – генератор перестане виконувати свої прямі функції по харчуванню електросистеми автомобіля.

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теорія

Як би там не було, якщо ви почули з під капота незвичайний свист або брязкіт, а також якщо генератор перестав заряджати акумулятор і живлення електросистем відсутня – цілком ймовірно, що обгону муфта вийшла з ладу, і саме час заїхати в автосервіс для її заміни.

Колеги-автолюбителі, я думаю ми з вами з’ясували що таке обгону муфта генератора для чого потрібна, що це взагалі таке і як вона працює.

Для чого потрібна обгону муфта генератора насправді?

20.11.201820.11.2018

Добрий день. У сьогоднішній статті я розповім, для чого насправді, потрібна обгону муфта генератора. Як проявляються її несправності і, що буде, якщо вона заклинить.

Традиційно для нашого сайту, стаття містить безліч фото і відео матеріалів і буде цікава широкому колу читачів.

Коротка відповідь:

Обгону муфта потрібна тільки на автомобілях обладнаних автоматичними натяжителями ременя, щоб, при різкому зменшенні оборотів двигуна, ремінь не спадав. Детальніше нижче.

Як працює обгону муфта?

Все каталися в дитинстві на велосипеді? Всім знайоме, що за допомогою педалей, обертання передається на колесо, а обертання колеса, в свою чергу, не передається на педалі. Тобто передача крутного моменту можлива тільки в одному напрямку.

Точно також працює і обгону муфта. Тільки вона оптимізована для роботи на великих оборотах і зроблена набагато компактніше.

Приклад конструкції і роботи обгонів муфти:

Для чого насправді потрібна обгону муфта?

На великі сайтів розповідається рідкісна дурниця про те, що обгону муфта потрібна для кращого збереження ременя генератора і генератора, так як при роботі двигуна виникають пульсації, і ремінь то розтягується, то стискається.

 Пишуть про те, що особливо важливо, щоб вона була на генераторі дизельного двигуна тому там ці пульсації на порядок вище і т.п. дурниця, що з впровадженням муфти термін служби ременя збільшується в 10 разів.

Склалося враження, що всі статті написані технічно безграмотними журналістами, які не знають пристрій автомобіля.

Зверніть увагу

Все набагато простіше. Двигун обертається досить лінійно. Маховик відмінно стабілізує його роботу і при оборотах вище холостого ходу, я б вважав, що для ременя і навісного обладнання, двигун обертається з однаковою швидкістю під час всього обороту.

Якір генератора є найважчим елементом розкручуваним ременем, і при цьому він є найбільш огинає:

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теорія

Природно сила тертя (зчеплення) ременя з генератором значна. Сам якір, за рахунок маси, володіє досить велику інерцію. Якщо двигун різко зменшить оберти, генератор по інерції протягне ремінь вперед.

Якщо автомобіль обладнаний автоматичним пружинним натяжителями ременя, він різко дінеться тому генератор своїм обертанням вибирає його вільний хід. Виглядає це приблизно ось так:

При цьому великий ризик зіскакування ременя генератора.

Все точка. Ось для цього потрібна обгону муфта.

Які несправності бувають у обгонів муфти?

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теорія

заклинювання

Це найпоширеніша несправність. Настає після 100-150 тисяч кілометрів пробігу. На жаль, обгону муфта є не потребує постійного обслуговування і має кінцевий ресурс.

Заклинювання неприємно тим, що майже ніяк не проявляється, до того моменту поки ремінь не досягне критичного зносу (хіба що натяжітель смикається). Після того як знос ременя стане позамежним він або заскрипить або зіскочить.

прослизання

При слабкому прослизанні обгонів муфти, генератор не розвиватиме повної потужності. Ви побачите це по індикатору напруги, утрудненого запуску і зниження яскравості фар.

Якщо вчасно не вжити заходів, обгону муфта повністю втратить зв’язок з якорем генератора і буде обертатися сама по собі.

Ви побачите це по палаючого індикатору відсутності заряду:

Принцип роботи обгонів муфти генератора.  виразна теорія

З великою часткою ймовірності, прослизання обгонів муфти генератора буде супроводжуватися свистом і шумом.

Природно, при такій несправності довго їздити не вийде. Можна просто встати посеред дороги або чи не завести машину після стоянки.

Як перевірити стан обгонів муфти?

На знятому генераторі це робиться просто – стопор викруткою якір і обертаємо за шків. Якщо шків не обертається – обгону муфта заклинило.

  • Якщо шків вільно обертається в обидві сторони – обгону муфта прослизає.
  • При справній обгінної муфті шків буде провертатися тільки в одну сторону.
  • Ось вам відео, як перевірити обгону муфту на генераторі зі знятим ременем (до речі ця муфта вже шумить і скоро з нею будуть проблеми):

Якщо генератор встановлений на машині, обгону муфту перевіряють, провертаючи якір генератора тонкої викруткою. Все аналогічно! Але точність такої перевірки не висока, так як неможливо відчути люфт.

висновок

На цьому у мене сьогодні все. Я сподіваюся, що стаття повністю відповіла на питання, навіщо потрібна обгону муфта генератора. Якщо у вас залишилися питання або якщо ви хочете доповнити статтю, пишіть коментарі.

З повагою, адміністратор https://life-with-cars.ru

Обгону муфта: види, робота, недоліки, фото, відео

Муфта вільного ходу або обгону муфта – це механічний пристрій, основне завдання якого – запобігання передачі крутного моменту до ведучого валу від відомого в моменти, коли ведений вал починає обертатися швидше. Муфта також використовується в тих випадках, коли необхідно передати крутний момент лише в одну сторону. Розглянемо принцип дії, компоненти муфти, а також її переваги і недоліки.

Деякі види обгінних муфт

Обгінні муфти, як правило, мають нескладну конструкцію. Для включення / вимикання муфти не потрібно будь-яких додаткових виконавчих механізмів.

Найбільш простими обгінними муфтами можна вважати роликові і сухаріковие.
Роликова муфта набула широкого поширення в техніці завдяки своїй простоті, безшумності в роботі і високої надійності:

Обгінна роликовий муфта

Муфта складається з двох кілець – внутрішнього і зовнішнього. У поглибленнях внутрішнього кільця, який є провідним валом, встановлені ролики, які під дією пружин притискаються до канавок на зовнішньому кільці, обмежуючи тим самим його самостійне обертання, в результаті чого зовнішнє кільце починає обертатися синхронно з внутрішнім.

При досягненні зовнішнім кільцем більшої кутової швидкості, ніж у ведучого вала, ролики під дією відцентрової сили стискають пружини, внаслідок чого виходять із зачеплення із зовнішнім кільцем, яке, не передаючи зусиль на провідний вал, може розвивати ще більшу кутову швидкість, не пошкоджуючи можливими перевантаженнями весь механізм (трансмісію).

Найочевиднішим є застосування обгінних муфт на велосипедах – саме завдяки цим нескладним пристроїв велосипедисти позбавлені від необхідності весь час крутити педалі. При відсутності обгонів муфти на провідному колесі жорстке з’єднання відомою зірочки і маточини колеса педалі б змушені весь час крутиться.

Втім, на «живому прикладі» можна більш наочно пояснити і описати принцип дії обгінних муфт, використовуючи в якості приклади і інших зразків використання муфт, попутно розглянувши деякі варіанти їх пристроїв і призначення в роботі того чи іншого механізму.

Як довго працює обгону муфта?

На жаль, як і будь-який механізм, обгону муфта не є вічною і рано чи пізно вона виходить з ладу. Зазвичай, фахівці рекомендують міняти цей вузол кожні 100 тисяч кілометрів пробігу.

Які поломки найбільш часто зустрічаються? Є кілька варіантів:

  • муфту клинить і вона перестає заощаджувати ресурс ременя генератора;
  • обойми муфти не входять до зачеплення зовсім, через що обертання взагалі не передається на вал.
  • У першому випадком ви ризикуєте швидко втратити ремінь, а з ним, швидше за все, і натягувач, а в другому – генератор перестане виконувати свої прямі функції по харчуванню електросистеми автомобіля.
  • Як би там не було, якщо ви почули з під капота незвичайний свист або брязкіт, а також якщо генератор перестав заряджати акумулятор і живлення електросистем відсутня – цілком ймовірно, що обгону муфта вийшла з ладу, і саме час заїхати в автосервіс для її заміни.
  • Колеги-автолюбителі, я думаю ми з вами з’ясували що таке обгону муфта генератора для чого потрібна, що це взагалі таке і як вона працює.

Навіщо потрібна і як працює

Цей механізм називається – обгінної муфтою. Встановлюється на шків генератора, має не великий корпус (є дуже компактні моделі).

Конструкція і принцип роботи дуже простий, є дві обойми зовнішня і внутрішня:

  • Зовнішня – знаходяться в зачепленні з шківом
  • Внутрішня – знаходиться в зачепленні з якорем (валом) генератора

Між двома цими обоймами розташовується шар з декількох «рівнів» спеціальних роликів. Один – це шар голчастих підшипників, інший – це спеціальні профільовані фігури, які «катаються» по своїй обоймі – виконують роль стопорного пристрою.

Власна основна робоча навантаження йде саме на «стопорні ролики». Коли в момент займання палива в циліндрах колінвал починає розганяти зовнішню обойму, то ці стопорні елементи – замикає, тим самим пов’язуючи зовнішню і внутрішню частину, тобто починає розкручуватися і якір генератора.

АЛЕ після того як в циліндрах двигуна немає ЗАПАЛУ, а відбувається стиснення або відведення відпрацьованих газів, тоді клонували хіба що гальмується, внутрішня обойма (яка пов’язана з якорем), починає обганяти зовнішню (зв’язок з ременем).

важливо

У цей момент стопорні елементи – АБО занурюється в спеціальні канавки, АБО повертається боком, ЯКИЙ КРУГЛИЙ, ВІН НЕ ЗУПИНЯЄ обойми. Вони роз’єднуються, тобто як би верхня і внутрішня обойми обертаються окремо один від одного.

Подивіться корисне відео, воно повністю вам пояснить цей принцип.

Тим самим, немає згубного впливу інерції, прослизання ременя, і інших негативних моментів. Обгону муфта РЕАЛЬНО вберігає ремінну передачу, і НАБАГАТО продовжує ресурс.

Як визначити, що муфта вийшла з ладу

З обгону елементом, на думку деяких експертів, ресурс зріс приблизно в 5 – 6 разів. Пішла вібрація (пов’язана з ослаблення ременя), інерційна навантаження на інші елементи в системі, стало помітно менше шуму. Одні плюси!

Але варто пам’ятати що муфта не нескінченні, вона як будь-який інший підшипник зношується і як правило її відразу «клинить».

Запам’ятайте – ресурс приблизно 100 000 кілометрів, буває трохи більше, але після цього її бажано замінити і НЕ ТЯГТИ З ЦИМ.

Які ризики виникають якщо її заклинить?  ТАК власне ремінна передача перетворюється в звичайну, як було років так 20 – 30 тому, то є немає нівелювання інерції, прослизання, Інос ременя збільшується в рази. А якщо він у вас вже тепер зношений (адже часто пробіг більше 100 тисяч), тобто дуже швидко порве. До речі швидко помре і його «натяжітель».

Перші ознаки це:

  • Ремінна передача починає стрибати. Тобто якщо раніше все було рівно, то зараз її просто «ковбасить», це ні з чим не переплутати.
  • Найчастіше з ранку починається пронизливий свист або писк.
  • З’являються клацання «натяжителя»

Після того як знімете перевірка така, стопор якір (можна зробити викруткою через верхню кришку). В одну сторону вона обертатися не повинна (стопор викруткою), а ось в іншу повинна легко обертатися. Якщо такого не відбувається, вийшла з ладу. Дивимося докладний відео.

Однак є й інша, менш поширена поломка – коли муфта «Не стопориться», а завжди крутиться в обидві сторони, тобто вона практично не пов’язує якір і зовнішню обойму.

В цьому випадку діагностика набагато складніше, тільки при зніманні генератора.

Зрозуміти що справа саме в цьому вузлі вкрай складно, але непрямою причиною буде недозаряд акумулятора або мерехтіння значка АКБ на панелі приладів.

Якщо не змінити обгінний елемент? У вас так і буде рвати ремінь через дуже короткий проміжок часу, адже якоря сучасних генераторів досить масивні. Вранці так і буде свист, будуть проявлятися незрозумілі вібрації.

Переваги і недоліки

автоматичне включення і відключення механізму (муфта не потребує наявності приводів управління) Обгінна муфта має такі переваги:

  • за допомогою механізмів вільного ходу спрощуються конструкції вузлів і агрегатів машини
  • простота конструкції

Відзначимо, що обгону муфта з храповим механізмом більш надійна, ніж пристрій з роликами. При цьому храповий механізм є ремонтопрігодним, на відміну від механізму з роликами.

Спроби починають роликовую обгону муфту – це марна трата часу, так як вона є нерозбірним вузлом. Зазвичай при її поломки встановлюється нова аналогічна деталь.

Порада

При монтажі нової роликового муфти не можна застосовувати ударні інструменти, так як механізм може заклинити.

Обгону муфта не позбавлена ​​недоліків. Мінуси роликового механізму вільного ходу наступні:

  • неможливість регулювання
  • сувора співвісність валів
  • підвищена точність виготовлення

Обгону муфта з храповим механізмом має такі недоліки:

  • головний недолік – удар при зачепленні собачки з зубами. Через це такий тип механізму вільного ходу не може бути застосований в вузлах, що працюють з великими швидкостями, або у випадках, коли потрібна велика частота включень
  • храповий механізм обертається з характерним шумом. Відзначимо, що зараз є механізми, в яких собачка при русі за годинниковою стрілкою не зачіпає храпове колесо і, відповідно, не видає шуму
  • через великі навантажень зуби храпового колеса стираються, після чого обгону муфта виходить з ладу

застосування муфти

Механізми вільного ходу знайшли широке застосування в вузлах автомобілів різних виробників. Отже, обгону муфта присутній в:

  • системах запуску двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ): тут пристрій вільного ходу є частиною стартера. У момент, коли двигун запустився і набрав робочі обороти, муфта відключає від нього стартер. Без муфти колінчастий вал двигуна міг би зашкодити стартер
  • АКПП класичного типу: в них механізм вільного ходу є частиною гідротрансформатора – пристрою, який відповідає за передачу і зміна крутного моменту від ДВС до коробки передач
  • генераторах – тут муфта виступає в якості захисного компонента, обмежуючи передачу крутильних коливань від колінчастого вала ДВС. Також муфта нейтралізує коливання на ремені генератора, знижує рівень шуму ремінного приводу. В цілому, тут механізм вільного ходу істотно продовжує термін служби генератора.

Обгону муфта шківа генератора

Застосування муфт вільного ходу в шківах генераторів обумовлено малими термінами служби приводних ременів. У шківі генератора встановлено два ряди роликових підшипників.

Один ряд виконує, так би мовити, основну функцію – забезпечує обертання шківа, і, отже, ротора генератора. Інший ряд роликів при різкому зменшенні числа обертів двигуна «пригальмовує» ротор, в результаті чого шків продовжує вільно обертатися.

В результаті ривки, які відчуває приводний ремінь, пропадають, що позитивно позначається на терміні його служби. Конструкція обгонів муфти шківа і Бендикс стартера досить схожі – в якості елементів, що передають крутний момент, використовуються ролики.

Обгінні муфти в АКПП

Обгінні муфти є виконують важливі функції в роботі «звичайної», гідротрансформаторной АКПП. Вони є керованими і від їх своєчасного спрацювання і якісного блокування замків муфт, залежить робота АКПП.

Муфти першого типу блокують включення передач, коли селектор АКПП знаходиться в режимі «D», але водій утримує авто, натискаючи на педаль гальма. Муфта в такому випадку (внутрішнє кільце якої є частиною «сонячної» шестерні) обертається разом з «сонячної» шестернею, а водило, передає крутний момент, залишається нерухомим – обертаються тільки сателіти.

Як поміняти – відремонтувати своїми руками

Нічого складного – нам потрібно послабити ремінь, зняти генератор і демонтувати муфту. Складнощі можуть полягати тільки в тому – як її відкрутити, найчастіше вона прикручена болтом «ТОРЕКС» (біти позначаються як «T»), а насадки досить рідкісні, проте у великих професійних наборах вони точно є. Просто відкручуємо і ставимо нову, простіше – простого.

Відремонтувати стару, майже не можливо (хоча звичайно є ентузіасти), це як ремонтувати старий зношений підшипник. Потрібно міняти самі ролики, стопорні елементи, ну і обойми. Як мені здається – ремонт буде приблизно за вартістю нової муфти.

До речі коли будете її міняти, ЗВЕРТАЙТЕ увагу на пластикову кришку, яка закриває всі нутрощі. Якщо її не поставити бруд, волога набагато швидше потраплять всередину і швидше зруйнують механізм.

  1. Власне скільки коштує оригінальний обгінний механізм? Тут як завжди великий розбіг від класу моделі автомобіля (беру оригінальні запчастини):
  2. «B – C» клас – ціна питання в 2000 – 3000 рублів
  3. «D» клас – 3000 – 4000 рублів

Представницький клас – від 6000 до 12000. АЛЕ потрібно розуміти там дуже об’ємні генератори.

Також в бюджет бажано закласти ще й новий ремінь, натягувач та інші ролики приводів.

Звичайно, можна заощадити на запчастинах і скажемо взяти неоригінальну. АЛЕ варто розуміти що набагато дешевше він коштувати не буде, якщо у авто середнього класу все одно доведеться віддати близько 2000, є звичайно варіанти по 700 – 1000, але це «голімий» Китай зроблений не зрозумій з чого і не зрозумій скільки він буде працювати.

Обгону муфта: принцип роботи, пристрій, застосування

Принцип роботи обгонів муфти в тому, щоб запобігати передачу крутного моменту від веденого елемента до ведучого валу саме в той момент, коли той починає обертатися більш інтенсивно. Сам виріб відноситься до категорії механічних агрегатів.

Експертами було доведено, що муфта актуальна і в тих випадках, коли потрібно швидко передати крутний момент виключно в одну сторону.

Щоб правильно застосовувати агрегат, потрібно заздалегідь ознайомитися з принципом дії, перевагами і недоліками пристосування.

Пристрій затребуваною обгонів муфти

Експерти активно використовують храпові і фрикційні агрегати, які відрізняються численними перевагами. Принцип роботи муфти фрикційного типу залежить від того, до якої саме категорії відноситься виріб:

  • З осьовим замиканням.
  • Універсальні клинові обгонні.
  • З стрічковими механізмами.
  • Багатофункціональний радіальне замикання.
  • Пружинний механізм.

В автомобілях найбільшою популярністю користуються роликові обгонні вироби, які вигідно відрізняються тривалим експлуатаційним терміном і високим ступенем надійності.

Основні елементи конструкції

Принцип роботи обгонів муфти залежить від працездатності всіх використовуваних деталей. Конструкція агрегату включає в себе наступні відповідальні вузли:

  1. Внутрішня обойма. Цей елемент надійно з’єднується з якорем – валом генератора.
  2. Зовнішня обойма. Деталь зачіпається зі шківом.
  3. Потужна контактна пластина з вмонтованим сальником.
  4. Два ряди роликів. Ці конструктивні елементи є сполучними деталями зовнішньої і внутрішньої обойм. Перший ряд складається з голчастих підшипників, а другий – універсальні профільовані фігури, які вільно пересуваються і є стопором.
  5. Довговічна прокладка, виготовлена ​​з поліестеру.
  6. Профіль з шліцами.
  7. Якісна втулка з похилими площинами.
  8. Пластикова кришка.
  9. Оригінальна втулка циліндричної форми.

Принцип роботи

Обгонная муфта широко распространена в автомобильной отрасли. Роликовый агрегат со свободным принципом хода делится на две основные категории: первая максимально крепко зафиксирована на основном валу, а вот вторая соединена с ведомой частью.

Во время вращения по часовой стрелке небольшие ролики постепенно перекатываются в узкий отсек зазора между двумя полумуфтами. В результате этого происходит заклинивание. Именно поэтому нужно отметить тот факт, что принцип работы обгонной муфты основан на том, что агрегат передает крутящий момент исключительно в одном направлении.

Если мастер будет вращать устройство в противоположную сторону, то агрегат будет просто прокручиваться.

Хот-хэтч Cupra Leon выйдет с разными силовыми установками

Преимущества использования агрегата

Принцип роботи обгонів муфти генератора вигідно відрізняється численними позитивними характеристиками. Виробники відзначають, що виріб відрізняється автоматичним включенням і відключенням, за рахунок чого не потрібно підключати додаткові приводи управління. Муфта відрізняється простотою конструкції.

За допомогою універсальних механізмів вільного ходу спрощуються конструкції відповідальних вузлів і агрегатів техніки. Більшою надійністю володіє обгону муфта з храповим механізмом, ніж агрегат з роликами. Це пов’язано з тим, що перша модель піддається ремонту. А ось роликове пристрій полагодити не вдасться.

Під час монтажу категорично заборонено використовувати ударні інструменти, так як відповідний механізм може просто заклинити.

недоліки пристрою

Класичний принцип роботи обгонів муфти стартера не позбавлений негативних характеристик. Користувачів не влаштовують ті моменти, що пристосування не піддається регулюванню, присутній сувора співвісність валів. Основний недолік обгонів муфти з храповим механізмом полягає в тому, що при зачепленні собачки з зубами відбувається удар.

Через це таке не можна телефонувати в тих агрегатах, які працюють з великими швидкостями. Через підвищених навантажень зуби храпового колеса швидко стираються, з цієї причини виріб просто виходить з ладу. Механізм обертається з характерним шумом.

Важливо відзначити те, що сьогодні у продажу є пристосування, в яких собачка при русі за годинниковою стрілкою не зачіпає колесо.

Сфера застосування

Універсальний принцип роботи обгонів муфти велосипеда користується величезним попитом, так як це універсальний агрегат, який вигідно відрізняється від всіх аналогів своєю практичністю і довговічністю. Сьогодні механізми вільного ходу широко затребувані в вузлах автомобілів різних виробників. Класичну обгону муфту можна зустріти в наступних установках:

  1. Стандартна АКПП. Механізм вільного ходу є частиною багатофункціонального гідротрансформатора. Цей агрегат відповідає за своєчасну передачу і подальше перетворення крутного моменту від ДВС до коробки передач.
  2. Системи запуску двигуна внутрішнього згоряння. В цьому випадку виріб є частиною стартера. Коли двигун запустився і набрав необхідні оберти, муфта відключає стартер. В іншому випадку колінчастий вал міг завдати серйозної шкоди стартеру.
  3. Принцип роботи обгонів муфти генератора «Тойота» високо цінується експертами і звичайними автолюбителями. Пристрій нейтралізує коливання на ремені, знижуючи при цьому гучність приводу. Муфта істотно продовжує експлуатаційний термін генератора.

  Паркетник Honda BR-V скупо оновився в Індонезії

Поширені ознаки поломки

Незважаючи на багатофункціональний принцип роботи обгонів муфти АКПП, цей пристрій теж може вийти з ладу під впливом різних несприятливих факторів. За своєю конструкцією виріб представлено у вигляді вдосконаленого підшипника кочення. У разі поломки агрегат просто заклинить.

Це може вказувати на те, що ремінна передача, яку забезпечує муфта, моментально перетворюється в звичайну. В результаті цього інерція просто перестає компенсуватися, відбувається прискорений знос ременя. Щоб своєчасно виявити несправність агрегату, потрібно розбиратися в тому, які саме ознаки можуть вказувати на поломку.

Експерти відзначають три основних параметри:

  • Характерне клацання натяжителя.
  • Нестабільність пасової передачі.
  • Сильний свистячий шум при включеному моторі.

Коли мінімум один з цих ознак став проявлятися, потрібно звернутися на станцію технічного обслуговування. Тільки професіонал може правильно виконати діагностику обгонів муфти.

Якщо агрегат зламаний, то його доведеться замінити, так як ремонт практично неможливий.

Виконати самостійно всі необхідні маніпуляції вдається в рідкісних випадках, так як для цього необхідно володіти відповідними навичками та пристосуваннями.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…