Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від сто

Почну сьогоднішню статтю з розповіді про те, що таке датчик детонації (ДД) і для чого він потрібен двигуну автомобіля. Цей датчик необхідний, як це вже зрозуміло з назви, для того щоб стежити за детонацією в двигуні, а також стуку, які свідчать про несправності.

Кожен стукіт змушує датчик виробляти імпульс з певної напруги. Після цього імпульс йде на контролер, який виробляє подальшу обробку. Контролер регулює кут випередження запалювання залежно від величини отриманого імпульсу, весь процес займає лічені частки секунд, тому найчастіше ми просто не можемо нічого відчути.

ДД відноситься до тієї категорії автомобільних датчиків, які виходять з ладу дуже рідко, за що йому і його творцям – ВЕЛИЧЕЗНЕ водійське СПАСИБО! ?

Де знаходиться датчик детонації?

Датчик детонації ВАЗ 2114-2115 розташований між другим і третім циліндром на блоці двигуна, він може бути одно- або двоконтактний.

Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від стоОзнаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від сто

Ознаки несправності датчика детонації ВАЗ 2114-2115:

  • Двигун троїть.
  • Погіршується динаміка, поганий розгін.
  • Під час рушання і при русі під гірку загоряється «Чек Енджін».
  • Під час розгону загоряється лампочка “Check Engine”.
  • Комп’ютер видає помилку датчика детонації.

До вашої уваги помилки датчика детонації ВАЗ 2114

  • Код помилки 0325 – є обрив проводки, яка подає харчування на ДД. Найчастіше причина цієї помилки окислилися контакти датчика детонації, обрив проводки трапляється вкрай рідко. Необхідно почистити контакти, це дасть позитивний результат, принаймні гірше не буде. Крім того, ця помилка може бути викликана ременем ГРМ, так що якщо після чистки контактів ДД проблема залишилася – перевірте ремінь ГРМ. найімовірніше він перескочив на пару зубів. Виставте ремінь по мітках і знову перевірте чи не з’являється помилка.
  • Код помилки 0328 – як правило, говорить про несправних високовольтних дротах. Однак не можна виключати ймовірність перескакування ременя ГРМ.
  • Код помилки 0326 . а також 0327 – означають надмірно слабкий (низький) сигнал з датчика детонації. Щоб усунути помилки необхідно провести зачистку контактів підключення ДД ВАЗ 2114. Важливий також момент затяжки датчика, в разі слабкої затягування можуть з’являтися вищенаведені помилки.

Як перевірити датчик детонації ВАЗ 2114-2115

  • Підготуйте торцевий на «13» або «22» (в залежності від типу датчика).
  • Мультиметр або вольтметр.
  • Викрутку.

Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від сто

  1. Зніміть датчик з блоку двигуна.
  2. Увімкніть вольтметр або мультиметр в режим роботи з межею 200 Мв.
  3. Підключіть електроди мультиметра до висновків датчика детонації, потім за допомогою викрутки постукайте по корпусу деталі.
  4. Під час постукування спостерігайте за змінами на табло приладу, в залежності від сили ударів і частоти, показання вольтметра повинні змінюватися. Якщо показання у вашого датчика детонації не змінюються – він несправний, і його необхідно замінити.

ВАЗовский датчики детонації бувають двох типів:

  1. Резонансні (виконані в формі бочки).
  2. Широкосмугові (виконані у формі таблетки).

Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від сто

Ці датчики абсолютно різні, тому перед тим як купити датчик детонації на ВАЗ 2114 або 2115 перевірте який з них у вас встановлений.

На закінчення пропоную подивитися цікаве відео про те як перевірити датчик детонації в домашніх умовах:

Текст належить сайту: ВАЗ Ремонт своїми руками

Інші статті про ВАЗівських датчиках:

Самостійна перевірка датчика детонації ВАЗ 2114-2115

Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від сто

Перевірка датчика детонації ВАЗ 2114 своїми руками

Датчик детонації . як зрозуміло з назви, необхідний для відстеження детонації всередині двигуна, стукотів, які свідчать про наявні несправності.

Після кожного звуку датчик виробляє імпульс певної напруги. Імпульс переходить на контролер, який виробляє подальшу обробку. Залежно від величини отриманого імпульсу контролером регулюється кут випередження запалювання. Витрати часу на цей процес дуже малі, тому часто невідчутні.

Розташування датчика детонації

ДД ВАЗ 2114-2115 розташувався між другим і третім циліндрами блоку двигуна. Може бути одно- або двоконтактний.

Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від сто

Розташування датчика детонації ВАЗ 2110

Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від сто

Місцезнаходження ДД ВАЗ 2110

також ознайомтеся

Показники, за якими можна діагностувати несправність датчика детонації

  1. Двигун троїть.
  2. Погіршення динаміки, повільний розгін.
  3. При початку руху або при русі під гірку горить “Check Engine”.
  4. Видається помилка датчика детонації.

Перелік помилок ДД ВАЗ 2114

  • Код помилки 0325 – обірвалася проводка, що подає живлення на датчик детонації. Цю помилку можуть викликати окислилися контакти ДД. Потрібно почистити контактів. Крім цього до неї можуть привести неполадки з ременем ГРМ, тому потрібно і його перевірка (можливо, він перескочив на пару зубчиків, тоді потрібно виставити все по мітках).
  • Код помилки 0328 – несправні високовольтні дроти. Однак в цьому випадку, знову ж таки, є ймовірність перескакування ременя ГРМ.
  • Код помилки 0326, 0327 – слабкий сигнал датчика детонації. Для усунення цієї проблеми потрібно зачистити контакти підключення ДД ВАЗ 2114. Також помилки можуть бути викликані слабкою затягуванням датчика.

Перевірка датчика детонації ВАЗ 2114-2115

  • торцевий ключ на «13» або «22» (це залежить від виду датчика);
  • мультиметр / вольтметр;
  • викрутка.

Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від сто

Як перевірити датчик детонації за допомогою мультиметра

Алгоритм виконання:

  1. Демонтувати датчик з блоку двигуна.
  2. Включити вольтметр / мультиметр з режимом роботи в 200 Мв.
  3. Підключити електроди мультиметра до висновку датчика детонації. Викруткою постукати по корпусу ДД.
  4. При постукуванні потрібно відстежувати зміни на табло приладу. Показники вольтметра повинні змінюватися при ударах різної сили і частоти. Якщо цього не відбувається, датчик несправний, і потрібно його заміна.

Типи датчиків детонації автомобілів ВАЗ:

  1. резонансні (мають форму барильця);
  2. широкосмугові (мають форму таблетки).

Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від сто

Резонансні та широкосмугові датчики фото

Ці датчики мають великі відмінності, тому перед покупкою нового потрібно зрозуміти, який саме вам потрібен.

Перевірка ДД на відео:

Інші статті про ВАЗівських датчиках:

Рекомендуємо почитати

Очищати форсунки варто лише тоді, коли є крайня на те необхідність. Це пов’язано з тим, що рампа, в якій закріплені форсунки, і самі.

  • У розглянутому прикладі був вивчений цирконієвий лямбда зонд, зазвичай встановлюється на вітчизняні ВАЗи. Це зроблено для того, щоб принцип.
  • Датчик швидкості Лада Калина знаходиться в корпусі КПП близько приводу спідометра. Часто зустрічаються ознаки несправності датчика швидкості.
    • Виконувати вище позначене дію слід для того, щоб виявити несправності при діагностиці або ремонті паливної системи і конкретно в систе.
    • Головна »Датчики» Самостійна перевірка і заміна датчиків упорскування – фаз і детонації на ВАЗ 2114 і 2115 8 клапанів

    Самостійна перевірка і заміна датчиків упорскування – фаз і детонації на ВАЗ 2114 і 2115 8 клапанів

    Двигуни автомобілів ВАЗ 2114 оснащуються безліччю пристроїв і контролерів, призначених для забезпечення належного функціонування агрегату. Від їх злагодженої роботи залежить працездатність мотора і основних систем «четирку». Де знаходиться і як замінити датчик фаз ВАЗ 2114 8 клапанів (ДФ), а також датчик детонації (ДД)? Детальна інструкція представлена ​​нижче.

    Опис датчика фаз

    Для початку давайте розглянемо місце установки, призначення, а також конструктивні особливості ДФ.

    Місце розташування, призначення і пристрій

    В автомобілях ВАЗ 2114 і 2115 датчик фаз являє собою пристрій, що використовується для отримання інформації про роботу силового агрегату і подальшої передачі цих даних на блок управління.

    По конструкції в пристрій цього контролера входить чутливий елемент і перетворювач сигналу.

    Перетворювальний механізм складається з операційного підсилювача, спеціальної мостової схеми, а також вихідного каскаду.

    Усередині пристрою знаходиться чутливий елемент, принцип дії якого заснований на ефекті Холла. Основне призначення чутливої ​​складової полягає в подачі сигналу в певний момент, в який поряд з платою буде розташовуватися магнітопроводящій елемент.

    Де знаходиться ДФ в «четирку»? Місце розташування пристрою може відрізнятися в залежності від варіації двигуна:

    • в моторах на 8 клапанів ДФ розташовується безпосередньо на ГБЦ;
    • в 16-клапанних моторах ДФ можна знайти з боку ведучого розподільного вала, неподалік від генераторного вузла.

    Можливі неполадки і варіанти їх усунення

    За якими ознаками можна визначити несправність контролера:

    • в автомобілі збільшився витрата палива;
    • в роботі системи самодіагностики авто сталися неполадки;
    • динаміка транспортного засобу в цілому знизилася;
    • на приладовій панелі з’явилися нові помилки – 0343, 0340, іноді помилок немає, але є індикатор Check Engine (з’являється в разі повного виходу з ладу девайса).

    Інструкція по діагностиці та заміні ДД

    Як провести перевірку обриву і працездатності ДФ мультиметром?

    Процедура діагностики відрізняється в залежності від модифікації силового агрегату, для перевірки ДФ на 8-клапанному моторі зробіть наступне:

    1. Спочатку на виведення тестера маркування V1 потрібно буде встановити значення напруги в 13.5 вольт, цей щуп необхідно підключити до контакту Е. Потім на другому виведенні, під’єднується до контакту В, слід встановити значення напруги в 0.9 вольт.
    2. Коли контакти ланцюга будуть замкнуті, до бічної частини контролера треба піднести шило або викрутку, також можна використовуватися металеву пластину. Якщо датчик фаз працює правильно, то ви побачите, як на контакті В значення напруги знизиться до 0.4 вольт. У тому випадку, якщо значення, отримані в ході діагностики, відрізняються, це говорить про те, що регулятор підлягає заміні (відео опубліковано каналом В гаражі у Сандро).

    У випадку з 16 клапанами процедура перевірки проводиться в цілому так само, але є певні відмінності:

    1. Тестер слід налаштувати в режим V2, а на контакті Е треба виставити величину напруги в 13.5 вольт. На виведення В встановлюється 0.4 вольта.
    2. Потім до торцевої частини корпусу також треба піднести викрутку або сталеву пластинку. При нормальній роботі контролера величина напруги збільшиться до 0.9 В.

    Заміна ДФ здійснюється наступним чином:

    1. Для початку знеструмлюється бортова мережа, для цього відключається акумулятор.
    2. Потім, використовуючи ключ на 10, викручується болт, за допомогою якого фіксується ДФ на блоці. При цьому від контролера треба відключити роз’єм з проводкою.
    3. Контролер демонтується з посадкового місця і змінюється на новий. При заміні на роз’ємі бажано прочистити контакти від окислення і забруднень.

    Фотогалерея «Розташування ДФ і ДД»

    Опис датчика детонації

    Тепер розповімо про датчик детонації. Почнемо з розташування і призначення контролера.

    Місце розташування, призначення і пристрій

    ДД в «четирку» являє собою один з основних елементів, які визначають правильну роботу силового агрегату. Основним елементів конструкції датчика детонації є пьезовий механізм.

    У момент подачі навантаження на датчик детонації пристрій здійснює вироблення електричного імпульсу, який надходить на керуючий модуль.

    Зверніть увагу

    Блок визначає появу детонації в роботі двигуна, відповідно до чого виробляє зміна кута випередження запалювання.

    Що стосується місця розташування, то в ВАЗ 2114 ДД знаходиться на блоці циліндрів двигуна, між циліндрами під номерами 2 і 3. Якщо ваш автомобіль обладнаний мотором на 8 клапанів, то ви відразу побачите контролер, відкривши капот. Що стосується 16-клапанних ДВС, то в даному випадку знайти датчик буде важче, так як огляд закриває головка блоку.

    Можливі несправності і способи їх усунення

    За якими ознаками можна визначити неполадки в роботі детонаційного контролера:

    • значне падіння потужності, що особливо проявляється при розгоні;
    • на панелі приладів з’явився значок Check;
    • при різкому натисканні на педаль газу може чутися детонація – металевий стукіт, як кажуть фахівці – стукають «пальчики»;
    • в деяких випадках можливий перегрів двигуна.

    Вихід з ладу контролера, як правило, обумовлений регулярним використанням низькоякісного пального.

    Інструкція по діагностиці та заміні контролера

    Процедура діагностики може бути здійснена як за допомогою тестера, так і з застосуванням омметра. При використанні тестера сам прилад треба буде під’єднати до роз’єму для перевірки і здійснити діагностику працездатності. Якщо у вас є тільки омметр, то вам треба буде зробити вимір величини напруги між контактами контролера.

    Як перевірити працездатність ДД:

    1. Спочатку на вольтметрі встановлюється вимірювальний межа в 200 мВ.
    2. Потім до контактів регулятора необхідно під’єднати щупи діагностуючого приладу.
    3. Після цього спробуйте без особливих зусиль постукати по корпусу контролера за допомогою викрутки або іншого подібного інструменту. При постукуванні по корпусу значення напруги на дисплеї тестера має збільшитися до 20-40 мВ, в даному випадку все залежить від сили удару. Якщо в результаті впливу змін немає, то потрібно поміняти ДД на новий (автор відео – Олександр Дмитрієв).

    Для виконання заміни вам буде потрібно зробити наступне:

    1. Підготуйте стандартний слюсарний інструмент – гайкові ключі і викрутки, також буде потрібно наждачний папір або залізна щітка. Заглушіть силовий агрегат і відключіть запалювання, а потім відкрийте капот.
    2. Потім вам треба буде знайти ДД, натиснути на фіксатор і відключити роз’єм з проводкою від регулятора детонації.
    3. Використовуючи гайковий ключ відповідного розміру, потрібно відкрутити гайку зі шпилькою (якщо в вашому авто встановлений двоконтактний ДД). Якщо на двигуні встановлений контролер резонансного типу, то потрібно витягти пьезовий елемент.
    4. Після цього контакти на роз’ємах треба буде очистити за допомогою наждачного паперу або залізної щітки – видаліть всі забруднення і окислення. Якщо цього не зробити, то можуть виникнути проблеми в передачі сигналу – імпульс буде не точний. Коли очищення буде завершена, замість старого ДД встановіть новий.

    Відео «Наочна інструкція по заміні ДД»

    Як виконати заміну контролера і не допустити помилок – дивіться в ролику нижче (автор – Діманич BEST).

    Підтримайте проект – поділіться посиланням, спасибі!

    Джерела: http://vaz-remont.ru/kak-proverit-datchik-detonacii-vaz-2114-2115-v-domashnix-usloviyax/, http://prostovaz.ru/vaz-2114/samostoyatelnaya-proverka-datchika -detonacii-vaz-2114-2115.html, http://avtoklema.com/sensors/datchik-faz-vaz-2114-2115-3491/

Датчик детонації Ваз 2114

Незважаючи на те, що автомобіль має чималу кількість встановлених датчиків відповідають за різні параметри його роботи, лише кілька з них, становлять найбільшу важливість. До них відноситься і датчик детонації ВАЗ 2114.

Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від сто

Це пристрій застосовується для фіксації станів вібрації (детонації) палива при його безпосередньому згорянні всередині двигуна. Крім того, відбувається постійна передача даних у вигляді сигналів в ЕБУ автомобіля. В результаті, електронний блок коригує (змінює) кут випередження запалювання.

Важливість пристрою обумовлена, тим, що в разі його відмови або збої в роботі, ЕБУ не отримує від нього достовірні дані, як результат – відсутність гасіння процесу детонації. Вищевказані обставини руйнівним чином діє на двигун автомобіля.

Тому, халатне ставлення або несвоєчасність заміни деталі, може погубити будь-який мотор. І це не перебільшення.

Де знаходиться датчик детонації Ваз 2114

Він розташовується між другим і третім циліндром на блоці двигуна (якщо проводити огляд у напрямку з боку радіатора).

Його розташування з точки зору забезпечення простого, безперешкодного доступу, зручно реалізовано в восьми клапанних двигунах. Але в більш складних моторах (16 клапанів), з’являється деяку незручність.

Пов’язано це з високою щільністю і нагромадженням агрегатів в підкапотному просторі.

Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від сто

Найбільш поширені несправності

Насправді, випадки виходу з ладу самого пристрою, що уловлює детонацію, не настільки поширені. У більшості випадків причинами некоректної роботи є допоміжні фактори, такі як:
– пошкодження проводів з’єднують блок управління з датчиком.

В результаті чого, блок не зчитує сигнали з пристрою;
– забруднення металевої частини деталі;
– корозія (в результаті дії навколишнього середовища);
– перетирання обрив і проводів;
– окислення одного або обох контактів.

Рідше, спостерігається повна відмова внутрішнього пьеза елемента (пластини) пристрої.

У більшості випадків датчик не піддається ремонту, та й сама лагодження виходить не зовсім раціональною з точки зору витрати сил, часу і грошей. Найкращий спосіб – купити новий виріб, благо, коштує воно не дорого.

Ознаки несправності датчика детонації Ваз 2114

Перші і серйозні підстави для того щоб провести глибоку діагностику:
– посмикування ДВС автомобіля;
– зменшення потужних показників;
– поява помилки на панелі приладів;
– підвищення робочих температур двигуна і його швидке нагрівання;
– збільшення витрати палива;
– стійкий запах бензину.

Для того щоб зрозуміти причину некоректної роботи ДВС, необхідне підключення діагностичного приладу. Такий прилад дозволяє вважати і відобразити код тієї чи іншої помилки. У нашому випадку розрізняють наступні коди: з 0325 по 0327 включно. Всі вони свідчать про неправильну роботу датчика.

Як перевірити датчик детонації ВАЗ 2114

Перш ніж замінювати датчик детонації новим виробом, існує кілька рекомендацій з перевірки його працездатності, а також виявлення причин некоректної роботи пристрою.
Якщо на 8 клапанних двигунах доступ до виробу досить вільний, то на шістнадцяти клапанних моторах, вам доведеться трохи складніше.

Щоб перевірити працездатність самого датчика, можна вдатися до двох доступним способам:

  • перевірка мультиметром;
  • тестування роботи без зняття.

Перевірка мультиметром передбачає зняття самого виробу. Буде потрібно встановити перемикач режиму мультиметра в положенні 200 мілівольт постійного струму. Після чого, надішліть листа з щупи до двох контактів датчика детонації. Помістіть металевий болт всередину отвору вироби.

Візьміть інструмент (наприклад, викрутку) і зробіть невеликі постукування по корпусу болта. При цьому, показання на дисплеї повинні змінюватися в бік збільшення змінної напруги. При відсутності змін параметрів на дисплеї, факт несправності деталі буде очевидним.

Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від сто

Другий метод – без зняття датчика детонації на Ваз 2114, полягає в наступному. Спочатку ви повинні завести двигун автомобіля і підтримувати його обороти в межах від півтори тисячі до двох тисяч. Паралельно необхідно знайти датчик і вільно дотягнуться до нього.

Після чого, візьміть зручний металевий інструмент або пристосування, постукайте по деталі кілька разів з наростаючим зусиллям (головне не перестаратися). Якщо пристрій справний, обороти двигуна при простукуванні повинні піднятися (згадуємо принцип і роботи і коригування з боку ЕБУ).

Якщо після постукувань ніякої реакції не відбувається, слід демонтувати датчик і перевірити його досконально тим же мультиметром.

У будь-якому випадку, рекомендується провести візуальний огляд самого виробу і звернути увагу на такі особливості:

  • щільність кріплення і з’єднання датчика;
  • ступінь корозії і забруднення на корпусі пристрою;
  • контактне з’єднання (згодом воно може окислюватися і частково або повністю втратити провідність).

Заміна датчика детонації ВАЗ 2114

Зазвичай проведення робіт не викликає яких-небудь проблем, труднощів, і легко здійснюється навіть новачками.
«Варто знати, що в залежності від типу двигуна (8 або 16 клапанні) складність монтажу, демонтажу може відрізнятися».
Тому, для восьми клапанних моделей, найзручніший спосіб демонтувати деталь, це розташуватися зверху над двигуном.

Для шістнадцяти клапанних версій всю процедуру, можливо, здійснити з боку днища автомобіля (попередньо знявши захист двигуна). Цей підхід істотно спростить весь процес.

  • Отже, після отримання великого блоку теоретичної інформації, приступимо до практичних занять і розберемо досконально весь процес заміни (зняття) датчика.
  • Двигун 8 клапанів
    Для виконання робіт знадобиться ключ або головка на 13.
  1. Отримуємо вільний доступ і відкручуємо кріпильну гайку.Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від сто
  2. Після чого від’єднуємо контактні дроти з роз’єму пристрою.Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від сто
  3. Витягуємо деталь.

Зворотній установка проводиться в протилежному послідовності. Все досить просто.

Двигун 16 клапанів
Інструменти використовуємо ті ж що і в першому випадку. Додається лише необхідність зняття захисту ДВС і забезпечення зручного положення і доступу під днищем автомобіля. Для цього можна помістити авто на естакаді або ремонтної ямі. Процес зняття і установки аналогічний першому прикладу.

Корисні поради

Останнім часом почастішали випадки продажу дефектних запасних частин і датчиків без необхідного внутрішнього вмісту. Тому, відразу після здійснення покупки необхідного вам вироби, рекомендується перевіряти його працездатність мультиметром.

Слід знати, що на старих моделях Ваз 2114 датчик детонації (резонансний) відрізняється від сучасних виробів (широкосмугових) за ціною, конструктивним особливостям і принципам роботи. Тому, слід купувати виріб, який призначений саме для вашої моделі автомобіля.

Пристрій з резонансним типом роботи не може бути замінено сучасними виробами без доопрацювання ЕБУ.

Відео по заміні датчика

На Грант аналогічний мотор, так що відео актуально і для Ваз 2114

Основні ознаки несправності датчика детонації ВАЗ-2114

Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від стоУ будь-якому сучасному автомобілі є безліч датчиків. Їх завдання полягає в своєчасному зняття інформації з того чи іншого вузла і подальшої її передачі електронного блоку управління. Останній, грунтуючись на отриманих даних, контролює всі параметри, а також вносить ті чи інші корективи в разі виникнення такої необхідності.

Датчик детонації грає в цьому непростому «організмі» далеко не останню роль. Вся справа в тому, що він відстежує виникнення детонації в циліндрах.

Для того щоб робота пристрою була найбільш ефективною, конструктори розташували його безпосередньо на блоці двигуна. Якщо бути більш точним, то цей датчик розташований між 2-м і 3-м циліндрами.

Через це доступ до пристрою дещо ускладнений, зате сама конструкція в цілому є досить простий і дуже надійною.

Датчик детонації на ВАЗ-214 – особливості конструкції і ознаки несправності

В основу роботи даного пристрою покладено всім відомий принцип пьезоелемента. Давайте розглянемо, як він працює, трохи детальніше. Якщо в будь-якому з циліндрів виникає вібрація, вона, в свою чергу, надає механічну дію на датчик.

Через це тут виробляється електричний імпульс, що направляється на електронний блок управління. Отримавши такий сигнал від датчика детонації, ЕБУ вносить відповідні корективи в кут запалювання.

Завдяки таким діям двигун автомобіля захищається від можливих механічних пошкоджень.

Де розташований резистор грубки на ВАЗ-2114

На чотирнадцятій моделі ВАЗ може стояти один з двох типів датчиків детонації:

  • резонансний (одноконтактний);
  • широкосмуговий (двоконтактний).

Перший встановлювався на більш ранніх моделях. Відповідно, сьогодні його можна досить рідко зустріти в продажу, причому ціна такого пристрою досить висока.

Відмінною особливістю резонансного датчика є уловлювання їм тільки детонаційної частоти шумів.

Широкосмуговий же працює дещо по-іншому, більш складного принципу. Зокрема, він здатний вловлювати весь діапазон шумів, з якого пристрій потім самостійно виділяє детонацію.

Нескладно здогадатися, що якщо пристрої працюють по різному принципом, то вони не є взаємозамінними.

Іншими словами, якщо конструкція автомобіля передбачає установку резонансного датчика, то в разі поломки його можна замінити широкосмуговим.

Проблема не вирішується навіть заміною проводки. Якщо ви все-таки захочете встановити на «чотирнадцятої» ранніх випусків широкосмуговий датчик, то доведеться виконати певний обсяг роботи. Щоб вся система працювала нормально, потрібно буде замінити і електронний блок керування.

важливо

Втім, у фінансовому плані така переробка цілком себе виправдовує, не дивлячись на необхідність заміни проводів і ЕБУ. Вся справа в тому, що резонансний датчик коштує приблизно в 8-10 разів дорожче, ніж широкосмуговий. Різниця, як бачимо, вельми відчутна.

Ось через це і виходить ситуація, коли переробка всієї системи все одно є більш вигідним варіантом.

Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від стоТепер давайте розглянемо характерні ознаки, що вказують на те, що датчик детонації вийшов з ладу. В першу чергу тут хотілося б виділити спалахує напис Check Engine на приладовій панелі. З’являється вона в різних ситуаціях – коли рушаєш з місця, при русі під гору або наборі швидкості. Крім цього, динаміка автомобіля помітно змінюється в гіршу сторону – вона починає явно «тупити» при розгоні, тобто швидкість набирається не так швидко, як раніше. Тривожні симптоми подасть і сам двигун. Він починає помітно подтраівать. Вся справа в тому, що несправний датчик детонації залишають поза передачею електронного блоку управління ніяких сигналів. Через це ЕБУ не може правильно підлаштувати систему запалювання.

Де розташований датчик швидкості на ВАЗ-2114

Допоможе визначитися з проблемою і бортовий комп’ютер – за умови, що системі вдалося визначити збій. Розібратися вам допоможуть коди помилок, які висвітяться на дисплеї.

Зокрема, якщо ви побачите цифри 0326 або 0327 – це свідчення некоректного сигналу, що надходить з датчика. Причин такої неполадки може бути 2 – це окислення контактів або ослабла затяжка пристрою.

Код 03287 сигналізує, як правило, про проблеми з високовольтними дротами. Однак такі ж цифри можуть висвітитися на дисплеї бортового комп’ютера і при перекосі ременя ГРМ.

Якщо ви побачите код 0325, значить, проблеми з проводом харчування. Тут слід зазначити один важливий момент. Сам провід обривається досить рідко.

У більшості випадків такий код з’являється через окислилися контактів. Відповідно, усувається проблема їх очищенням.

Якщо ж після цієї процедури на дисплеї знову з’являється дана помилка, значить, слід перевірити, чи правильно виставлений по мітках ремінь ГРМ.

Хотілося б підкреслити, що датчик детонації – це дуже надійний пристрій, досить рідко виходить з ладу. Відповідно, всі його поломки пов’язані, як правило, з механічними пошкодженнями. Тому перш ніж починати процедуру його перевірки, краще уважно огляньте і продзвоните клеми й проведення.

Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від стоЯкщо тут ніяких проблем не виявлено, а двигун явно працює ненормально, та ще й світиться напис Check Engine, потрібно буде оглядати сам датчик. Як вже говорилося вище, розташований він в досить незручному місці, тому доведеться запастися терпінням. У самій процедурі при цьому немає нічого складного. Перед тим як приступати до діагностування, вимикайте запалювання. Далі відкривайте капот і добиратися до датчика.

Чому на ВАЗ-2114 з’являється помилка тисячі шістсот дві

Відзначимо, що пристрій резонансного типу кріпиться гайкою на 22, широкосмугового – на 10. Після того як датчик знятий, беремо вольтметр або мультиметр, налаштовуємо прилад на роботу з максимумом в 200 мВ і під’єднують до клем пристрою.

Далі потрібно виконати одну нескладну процедуру. Оскільки датчик повинен реагувати на вібрацію, слід легенько простукати по його корпусу. Зробити це можна чим завгодно – тим же гайковим ключем.

Якщо під час ударів стрілка вольтметра не змінила свого положення, значить, доведеться міняти датчик.

https://youtu.be/_9ZkLzVK-cc

Перевірка і заміна датчика детонації ВАЗ 2114

Практично всі сучасні бензинові двигуни мають електронну систему управління двигуном. Автомобіль ВАЗ 2114 не виняток – системою розподіленого уприскування управляє електронний блок.

Блок контролює роботу різних датчиків, і на підставі їх свідчень регулює подачу палива і командує системою запалювання. Відмова будь-якого з них веде до збоїв в роботі автомобіля.

Не є винятком і датчик детонації на ВАЗ 2114, від нього теж залежить стабільна робота двигуна.

Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від стоРозташування датчика детонації на ВАЗ 2114

  • Пристрій і призначення
  • НЕСПРАВНОСТІ
  • Перевірка і заміна

Пристрій і призначення

Основою датчика детонації (ДД) є п’єзоелемент, При механічній дії на ньому виробляється електричний імпульс, цей імпульс надходить на блок керування двигуном. Електроніка фіксує виникнення детонації, і на підставі отриманих даних коригує кут запалювання, тим самим захищаючи двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ) від механічних пошкоджень.

Щоб дізнатися, де знаходиться датчик детонації на ВАЗ 2114, потрібно відкрити капот і заглянути під головку блоку між другим і третім циліндром, він встановлюється на блоці ДВС (це видно на ісунке зверху). На 16-клапанному моторі його побачити відразу буде складніше, головка блоку масивніша і закриває огляд.

Всього існують два види ДД:

  • Резонансні (одноконтактні),
  • Широкосмугові (двоконтактний) датчики.

Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від стоЯкі бувають ДД

Резонансний датчик детонації встановлювався на ранніх випусках автомобілів ВАЗ 2113, ВАЗ 2114 і ВАЗ 2115 (у них повна взаємозамінність). У продажу він останнім часом зустрічається рідко, і ціна деталі досить висока.

Одноконтактний датчик детонації працює за принципом уловлювання детонаційної частоти, широкосмуговий ж (двоконтактний) приймає всю шумову смугу, а потім в ній визначає детонаційний шум. Ці пристрої не взаємозамінні, так як працюють по різному принципом.

Заміна проводки не вирішує проблему, тому при переробленні системи доводиться міняти і електронний блок управління (ЕБУ).

Але заміна ЕБУ в кінцевому підсумку виправдана, враховуючи різницю в ціні деталей. Резонансний ДД фірми GM коштує приблизно 2600 рублів. У той же час ціна широкосмугового ДД компанії «Автоприбор» знаходиться в межах 230-320 рублів.

При бажанні запасну частину можна знайти ще дешевше, наприклад, двоконтактний ДД виробництва СтартВольт продається за ціною 170-210 рублів.

 Є сенс один раз переробити всю систему, ніж потім постійно мучитися з пошуком і заміною одноконтактний датчика детонації.

НЕСПРАВНОСТІ

Є певні ознаки несправності датчика детонації на ВАЗ 2114, за якими можна судити про вихід деталі з ладу:

  • Спалахує контрольна лампа Check Engine в салоні автомашини;
  • Автомобіль погано розганяється, відчувається недолік потужності;
  • При різкому натисканні на педаль акселератора (газу) виникає детонаційний стукіт ( «стукають пальці»);
  • Двигун перегрівається, так як через неправильне показання пьезодатчика ЕБУ виставляє некоректний кут випередження запалювання.

Найчастіше причиною виникнення детонаційних стукотів є неякісний бензин. Виникає детонація також при перегріванні двигуна, і при несправному ДД вона добре чутна.

Якщо ознаки несправності датчика детонації присутні, і при цьому загоряється лампа контролю двигуна на панелі приладів, слід провести комп’ютерну діагностику.

Для цієї мети найкращим варіантом буде скористатися діагностичним тестером «Аскан».

Порада

На сканері можна спостерігати все характеристики двигуна під час його роботи на всіх режимах, переглядати, яка присутня помилка датчика детонації.

Несправності датчика детонації також визначаються на сканері «Аскан», існують коди помилок:

  • Помилка 0326 – перевищення допустимого рівня сигналу ДД.
  • Помилка 0327 – рівень сигналу занадто низький;
  • Помилка 0325 – обрив в ланцюзі ДД.

Низький рівень сигналу датчика детонації буває не тільки через несправний пьезодатчика, може бути поганий контакт в сполучному штекері або погано прикручений сам датчик до блоку циліндрів. Можливо, на ДД окислились контакти, їх можна спробувати зачистити наждачним папером.

Обрив ланцюга датчика детонації на ВАЗ 2114 – три основні причини:

  • Несправна сама деталь;
  • Чи не приходить харчування або не піддається керуючий сигнал на контакти ДД;
  • Заіржавів корпус ДД в місці кріплення в блоку циліндрів.

Якщо на корпусі ДД іржа, поверхня також зачищають «наждачкою», а при сильному окисленні широкосмуговий датчик легше замінити – коштує він дешево.

Перевірка і заміна

Навіть якщо сканер показав несправність ДД, непогано переконатися в непрацездатності деталі.

Перевірка датчика детонації проводиться за допомогою омметра виміром опору або цифровим вольтметром – виміром напруги між контактами. Опір у справного ДД на моделях авто ВАЗ практично нескінченне, а ось якщо воно невелике або відсутнє зовсім, датчик підлягає заміні.

Напруга заміряють наступним чином:

  1. Виставляють межа вимірювання на вольтметрі 200 мілівольт;
  2. До контактів датчика під’єднують щупи приладу;
  3. За корпусу ДД акуратно стукають будь-яким середньої тяжкості предметом (викруткою, плоскогубцями);
  4. Дивляться в цей момент на показання вольтметра.

У момент удару напруга на приладі посилюється і 20-40 мВ в залежності від сили удару. Чим сильніше удар, тим більша напруга.

ЗАМІНА

Заміна датчика детонації на ВАЗ 2114 проводиться дуже просто. Якщо ДД широкосмуговий, то потрібен буде комбінований ключ на 13, для одноконтактний датчика потрібно ключ на 22. Робимо наступним чином:

  1. Глушимо мотор;
  2. Відкриваємо капот;
  3. Роз’єднуємо штекер роз’єму на проводах, що йдуть до ДД;
  4. Відкручуємо гайку на 13 зі шпильки (в 2-х контактному варіанті) або сам пьезодатчик ключем на 22 (резонансний ДД);
  5. Ставимо нову деталь на місце, з’єднуємо штекер.

Ось і все, дуже просто. Ще потрібно врахувати момент затяжки – зусилля невелике, близько 2 кгс / м². При більшому зусиллі є ризик зірвати різьбу.

Ознаки несправності і заміна датчика детонації на ВАЗ 2114

Не дивлячись на те, що послуги автосервісу в наш час доступні в будь-якій точці країни в будь-який час доби, все-таки автолюбителю потрібно самому знати пристрій власного автомобіля, з ним треба «дружити». У конструкції автомашини немає дрібниць, і навіть самі малогабаритні деталі часом несуть серйозну функціональне навантаження, впливаючи на експлуатаційні характеристики відповідальних агрегатів і систем.

Знайомимося: датчик детонації

Йдеться про датчиках – мініатюрних приладах, що знімають інформацію про режими роботи окремих технічних пристроїв і блоків автомобіля в кожен поточний момент і передають її в «мозок» автомашини – ЕСУД (електронну систему управління двигуном).

На підставі сигналів, зчитувальних з кожного з датчиків, а їх в конструкції ВАЗ 2114 більше десятка, ЕСУД може контролювати і оптимізувати параметри відповідних частин двигуна і приводяться у рух елементів машини.

Наприклад, що входить в числі інших в базову комплектацію автомобіля ВАЗ 2114 датчик детонації, характеризується наступними відмітними особливостями:

  • датчик детонації (ДД) несе одну з найважливіших функцій в цьому непростому організмі. Саме цей датчик контролює роботу двигуна на предмет виникнення детонації і її ступеня, і навіть розпізнає причини і характер цього небажаного явища. Завдяки роботі ДД система управління може вчасно відкоригувати характеристики, що викликали детонацію.
  • місце, де знаходиться датчик детонації на ВАЗ 2114, забезпечує можливість негайного реагування на появу детонації в будь-якому циліндрі двигуна. Датчик детонації розміщується безпосередньо на блоці двигуна між циліндрами (другим і третім) з боку радіатора. Це місце незручно для доступу, але ДД має просту і надійну конструкцію, в зв’язку з чим рідко виходить з ладу. На Ваз 2114 застосовуються датчики як резонансні, так і широкосмугові, з одним або двома робочими контактами.
  • принцип роботи датчика детонації заснований на загальновідомою реакції п’єзоефекту. Тобто основою датчика є п’єзоелектричний пластина, що починає генерувати електроенергію з моменту виникнення вібрацій детонації напругою – тим вище, чим вище частота коливання. Напруга з ДД передається на блок управління, який в автоматичному режимі коригує налаштування випередження запалювання з подальшим налагодженням реакції займання воздушнотоплівной суміші.

Ознаки несправності датчика детонації ваз 2114. Список і коментарі від сто

Розташування датчика детонації ВАЗ 2114

Трохи про явище детонації

Для того, щоб детально розібратися, для чого потрібен датчик детонації на ВАЗ 2114, поговоримо спочатку про саме явище детонації і причини її виникнення. Зовнішнім проявом детонації є характерні металеві звуки, про які говорять: «стукають пальці».

Але насправді детонація відбувається через розбалансування параметрів процесу згоряння палива і моменту випередження запалювання, в результаті чого багато разів збільшуються температура і тиск усередині камери згоряння, що призводить до мікровзривов самозапалившись горючої суміші, що дає ефект стукоту металу об метал.

Тепер, коли стало ясно, для чого служить датчик детонації, можна назвати головні причини появи детонації в двигуні ВАЗ 2114:

  1. Якість бензину, його марка. Чим нижче октанове число бензину (марка), тим він менше детонаціонностойкій.
  2. Неточність в налаштуванні кута випередження запалювання. Щоб її виявити, потрібно перевірити значення максимального та статичного значень кутів випередження запалювання. Такий недолік може стати причиною серйозних несправностей, в тому числі помилки у визначенні детонації. У цьому випадку вже потрібно перевіряти, як працює датчик детонації.
  3. Збільшення температури згоряння робочої суміші за рахунок збідніння її складу. Збіднена суміш ініціює процес детонації за рахунок зниження випаровування палива і, як наслідок, зменшення поглинається кількості теплоти. Через це різко зростає температура, виникає детонація. Візуально ознака збідненого суміші можна визначити по нальоту на свічках запалювання.
  4. Наявність будь-якої несправності, що збільшує протитиск в системі, перешкоджає виходу гарячих газів з камери згоряння, сприяючи цим розвитку детонаційних коливань.
  5. Критичні умови експлуатації двигуна (склад застосовуваної робочої паливної суміші, перевищення допустимої техусловиями навантаження на двигун, відкладення нагару на елементах камери згоряння, спекотні кліматичні умови і т. П.)

Явище детонації, супроводжуване перегрівом елементів двигуна, зокрема, кривошипно-шатунного механізму, від разу до разу знижує зносостійкість деталей, викликаючи серйозні поломки, а потім і остаточний вихід з ладу двигуна автомашини.

Якщо датчик детонації несправний

Буває, що ДД починає видавати дивні помилки, або чути троение двигуна, значить потрібно терміново провести діагностику датчика.

Попередньо слід оглянути підводить проводку, перевірити стан контактів, зачистити їх при необхідності. Якщо неполадок не виявлено, значить несправний сам датчик.

Діагностичні заходи можна виконати самостійно, вони проводяться в такій послідовності:

  • демонтувати датчик з установочного місця із застосуванням торцевих ключів типорозмірів «13» або «20», в залежності від конкретного виду датчика;
  • налаштувати вольтметр на робочий режим в межах 200 Мв і приєднати до нього кінці проводки датчика детонації
  • потихеньку постукати викруткою кілька разів по корпусу датчика, змінюючи силу удару і частоту, і спостерігаючи за показаннями вольтметра. Відсутність реакції вимірювального приладу буде свідчити про несправності ДД.

Купити датчик детонації на ВАЗ 2114 можна в будь-якій торговельній точці з продажу автомобільних запчастин. Щоб не помилитися у виборі, потрібно обов’язково оглянути датчик, який стояв на машині раніше, а краще взяти його з собою.

При покупці датчика детонації потрібно впевнитися, що купується прилад має високу якість від серйозного виробника, адже в нормі він повинен мати тривалий термін експлуатації.

До речі, ціна на датчик детонації ВАЗ 2114 зовсім невелика – вітчизняні стоять в межах 250 рублів, а імпортні, від Bosch, – від 220 до 500 рублів.

Датчик детонації на ВАЗ 2114, не дивлячись на свої досить скромні розміри, дуже просту конструкцію і невелику вартість, виконує дуже важливу місію – захищає двигун від перспективи повільного руйнування. Без цього приладу нормально експлуатувати автомобілі було б просто неможливо.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…