•  Механічна трансмісія: ознаки основних несправностей
  •  Ознаки несправності підшипника первинного вала.  Вивчи цей список
  • Механічна коробка перемикання передач, як один з основних агрегатів автомобіля, викликає ряд питань, пов’язаних з її функціональними особливостями у автолюбителів. Ключовими, в даному випадку, стають такі питання:
  • Якими можуть бути основні несправності механічної КПП;
  • Яким чином проводиться процес ремонту КПП в загальних випадках;
  • Виходячи з яких показників складається вартість проведених ремонтних робіт механічною КПП, і чому терміни завершення робіт по її відновленню не можливо визначити однозначно.

Ця група питань найбільш поширена, і відповіді на них ми наведемо нижче.

Трохи історії

Конструкція найперших пристроїв мала всього дві передачі. Цей механічний агрегат з’явився практично одночасно з винаходом і експериментальної складанням саморушного екіпажу, який був оснащений бензиновим двигуном, і був, по суті, досить примітивним засобом пересування.

Конструкція першого пристрою складалася з двох різних за діаметром куль, які розташовувалися безпосередньо на провідній осі, і з’єднувалися ременем з моторним валом. При виникненні необхідності регулювання крутного моменту, ремінь встановлювався на різні шківи за допомогою важелів.

Набагато пізніше, спроби вдосконалити прообраз сьогоднішньої механічною КПП, привели до заміщення ременів ланцюгом, а шківів – зірочками, що робило самохідні екіпажі більш схожими на велосипед, у якого є можливість перемикати швидкості, ніж на автомобіль.

Зверніть увагу

Однак, незважаючи на гадану простоту, саме ця ідея, тільки кілька модернізована, до нашого часу використовується в механічних трансмісіях, конструкціях яких з плином часу багаторазово ускладнилася, але при цьому залишилася в рамках вже понад столітньою концепції.

Можна з упевненістю сказати, що трансмісія сучасного автомобіля не має найважливіших конструктивних елементів. За своєю значимістю все вони – абсолютно однакові, з єдиною відмінністю в тому, що одна частина з них конструктивно складніші, а друга – кілька простіше.

Саме з цього, дотримуючись принципу рівнозначності, обговоримо деталі КПП по порядку, почавши – від двигуна.

муфта зчеплення

Ознаки несправності підшипника первинного вала.  Вивчи цей список

По суті, муфта зчеплення, є вузловою конструкцією, яка управляє значенням крутного моменту, що передається на коробку передач двигуном.

Робота муфти здійснюється за рахунок сили тертя, яка виникає між ведучим диском (інакше званим – маховиком для роботи стартера) і веденим (так званим – фрикційним) диском, який пов’язаний з вхідним валом механічною КПП за допомогою шліцьового з’єднання.

Площа взаємодії, а так само зусилля притиснутого в повній мірі фрикційного диска, повинні забезпечувати повноцінну, яка виключає втрати, передачу крутного моменту. Конструкція корпусу муфти (кошика зчеплення) а так само і самого диска сприяє посиленню притиску веденого диска крізь вилку вичавного підшипника, аж до виникнення розриву кінематичного зв’язку.

Ознаки та причини несправностей

  • Знижено динаміка починається руху або прискорення при встановлених нормативних оборотах двигуна (відсутня миттєва реакція автомобіля, «веде» зчеплення):
  • Прослизання, а простіше – пробуксовка, фрикційного диска, викликаного зниженням значення сили тертя, внаслідок його засолювання або критичного зносу;
  • Викривлення, деформація диска, викликані наслідками його перегріву (при цьому обов’язково матимуть місце знос і засолювання).
  • Потріскування і шум (до скреготу) при вижимі педалі зчеплення:
  • Властиво при наявності ознак розв’язання однієї і більше пружинних пластин кошика зчеплення.
  • Початок руху (за умови плавної роботи зі зчепленням) відбувається ривками:
  • Зруйновано демпфирующие пружини фрикційного диска.

При наявності вищеперелічених ознак, ремонт несправностей пов’язаний з демонтажем коробки передач, а так же кошика зчеплення, і полягає виключно в заміні пошкодженої деталі на нову запчастина КПП .

Коробка передач

Призначення агрегату – перетворення крутного моменту (показника частоти обертань двигуна), з дотриманням пропорційності передавального відношення зубчастих коліс, які знаходяться в активній фазі зачеплення. Конструктивно агрегат є редуктором з органом управління.

Ознаки та причини несправностей

  • Агрегат мимовільно вимикає (вибиває) передачу:
  • Зношені фіксатори положення важеля, з огляду на попадання частинок бруду в вузол вибору позиції передачі;
  • Знос або деформація елементів синхронізатора, або ж часткове, або повне руйнування його пружних елементів.
  • Неможливо включити передачу:
  • Можлива поломка, або деформація приводу переміщення шестерень (як правило, конструкційні можливості синхронізаторів МКПП, гарантують при вичавленому зчепленні включення будь-якій швидкості автомобіля, що стоїть).
  • Ускладнено включення всіх, без винятку, передач:
  • Може бути викликане сильним забрудненням або ж деформацією елементів приводу переміщення шестерень;
  • Підводка, скручування шліцов первинного вала, викликані перегрівом або ударними навантаженнями (в цьому випадку, якщо і швидкість включається із застосуванням зусилля, то суттєвий ремонт практично неминучий).
  • Під час здійснення руху чітко чути гул або ж відчувається вібрація (а можливо – і одночасно гул з вібрацією):
  • Є наслідком руйнування підшипників валів КПП, або ж дефект в евольвенті зубчастого зачеплення, наявність зазорів в моменті зачеплення (в цих випадках, як правило, зникає пляма контакту), аж до повного руйнування безпосередньо зуба (дозвіл підшипників, неминуче призводить і до повного або часткового вирішенню зубів шестерні).

Остаточна діагностика виниклої несправності може бути встановлена ​​тільки після розбирання КПП в умовах ремонтної майстерні.

При цьому слід враховувати, що при всіх перерахованих несправності, і, зокрема, мимовільному відключенні передачі, неможливості або ускладнення її включення може знадобитися замінити синхронізатор на вал вторинний КПП , або провести роботи по ремонту демультиплікатора, при яких також може знадобитися замінити синхронізатор або вал вихідний демультиплікатора . При цьому обов’язково врахуйте, що в РФ на сьогоднішній день діють суворі норми щодо сертифікації даного виду запчастин, що вимагають використання тільки сертифікованих продуктів, яким зараз на території РФ є синхронізатор демультиплікатора Артикул  12JS160T-1707140 .

Для тих, хто має у власності вантажний транспорт, і стикається з його обслуговуванням, так само цікава буде інформація про те, які оригінальні синхронізатори використовуються для КПП вантажних автомобілів .

Сертифікованих новинок для вантажного транспорту на авторинку зараз практично немає.

Виняток становить новий зареєстрований Артикул 12JSD200TA синхронізованою Китайської КПП для вантажівок , що було викликано стрімко зростаючою кількістю виведених на ринок Росії китайських вантажівок SHACMAN (Shaanxi), які були випущені в адаптованій під умови РФ експортної версії цієї марки автомобілів.

Особливості трьох видів приводів.

Як відомо, схема передачі крутного моменту від коробки передач на колеса машини, має суттєві відмінності для різних видів приводу.

Автомобілі, конструкція яких оснащена заднім приводом, працює згідно зі схемою «КПП – карданний вал – головна передача з диференціалом – піввісь».

важливо

Для передньопривідних моделей автомобілів (розташування двигуна в яких – поперечне) властива схема «КПП з вбудованим диференціалом – два приводні вали (з шарнірами рівних кутових швидкостей)». Повнопривідні моделі машин оснащені роздавальної коробкою передач.

Задній привід

Ознаки несправності підшипника первинного вала.  Вивчи цей список

Заднім типом приводу оснащувалися перші покоління автомобілів. Сучасне автомобілебудування в випускаються моделях, запущених в масове виробництво, віддає перевагу передньопривідним конструкціям.

Карданна передача

Її призначення в загальній конструкції – передача крутного моменту від нерухомої (відносно) коробки передач на вхідний вал головної передачі заднього моста, в той час як безпосередньо задній міст залежною підвіски – переміщається по вертикальному вектору і має незначну можливість горизонтальних переміщень.

Конструкційно – карданний вал є порожнистої трубою, яка з’єднана з двома елементами, службовцями сполучною ланкою до КП і заднього моста, безпосередньо через два карданних шарніра. Силовим елементом в карданної передачі є хрестовини з голчастими підшипниками.

Конструктивна розробка підшипників і тип їх мастила передбачають тривалий термін їх експлуатації, за умови відсутності пошкоджень сальників хрестовин.

Проміжна опора (інакше – підвісний підшипник) і еластична муфта використовуються для зниження автоколебаний передачі (в зборі).

Ознаки та причини несправностей

  • Несправність в карданної передачі може бути тільки одна – руйнування і знос голчастого підшипника хрестовини внаслідок попадання в нього частинок бруду або підвищеної вологості.

Ця несправність яскраво проявляється на змінних навантаженнях (в момент гальмування або прискорення), а так же зміні напрямку руху, у вигляді відчутних ударів або клацань. Коли проводиться рівномірний рух, хрускіт або гул можуть видавати як задній міст, так і підшипник проміжної опори.

Передній привід

Ознаки несправності підшипника первинного вала.  Вивчи цей список

Популяризація передніх приводів стала можливою через стрімке розвитку можливостей автомобільної промисловості, значного зменшення габаритів двигунів, а так же новим технічним концепціям в компонуванні вузлів трансмісії.

КПП передньопривідного автомобіля оснащена вбудованим диференціалом. З коробки передач на колеса, безпосередньо через карданний вал, в якому звичні хрестовини заміщені шарнірами рівних кутових швидкостей (ШРУС), здійснюється передача крутного моменту.

В конструкції даного вала використані два шарніра – внутрішній і зовнішній, які прийнято називати «гранатою».

Необхідно визнати, що ШРУС поки залишається найбільш уразливим елементом трансмісії передньопривідного автомобіля, особливо, якщо має місце пошкодження захисних манжет.

Ознаки та причини несправностей

  • Помітний хрест матеріалів при повороті, клацання, рівномірний гул:
  • Починається дозвіл, пов’язане з потраплянням частинок бруду або зайвої вологи в «гранату», а так само її знос;

Іншими причинами, здатними викликати передчасний знос шарніра при непорушеною цілісності захисного кожуха (за умови, що шум або гул присутні постійно) можуть стати надмірно різке гальмування або прискорення при поворотному маневрі, а так само бічні удари при бічному сковзанню або повороті.

Ремонт даної несправності можливий при виявленні пошкоджень захисної манжети на ранній стадії, ще до виникнення стійких шумових ознак. Він полягатиме в доскональному видаленні змащення з повною промивкою всіх деталей, з наступною заміною мастила і манжети.

В інших випадках може знадобитися повна заміна вала або шарніра.

Слід пам’ятати, що характерною особливістю руйнування ШРУСа є можливість вибухового моменту в самий невідповідний час, що може стати причиною серйозних наслідків як для самої КПП, так і для всього автомобіля в цілому.

Повний привід

Ознаки несправності підшипника первинного вала.  Вивчи цей список

Конструктивні можливості повного приводу передбачають передачу крутного моменту з коробки передач на міжосьовий диференціал (на роздавальну коробку), а після цього – на міжколісні диференціали обох мостів (переднього і заднього), і далі – безпосередньо на колеса:

  • Через піввісь (у випадку з залежною підвіскою заднього моста)
  • Через карданні вали (з шарнірами – типу ШРУС для незалежної підвіски.)

Роздільні диференціали мостів і роздавальна коробка, сприяють управлінню кожним з цих вузлів окремо, використовуючи можливість блокування або невеликого пригальмовування диференціалів.

У конструкціях «брендових» позашляховиків, роздавальна коробка має постійну систему підключення до обох мостах, а так само здатна перерозподіляти крутний момент по його осях, в залежності від сьогочасної навантаження на ту чи іншу вісь.

Це перерозподіл здійснюється в автоматичному режимі (диференціал, багатодискова фрикційна муфта, вискомуфта), або ж в ручному режимі – при передачі команди на електричний або гідравлічний привід. Необхідно зауважити, що крім зазначених можливостей, вони оснащені заниженою передачею, вбудованою в роздавальну коробку (так званий планетарний редуктор).

У деяких моделей позашляховиків поряд з вище перерахованими, так само є можливість відключення одного з двох мостів (як правило – це задній міст).

Таким чином, не можна не визнати, що автомобілю з повним приводом властиві всі ті ж несправності, які, по суті, притаманні заднеприводним і передньопривідним автомобілям, однак при цьому, він може мати ще й несправності як механічного походження (які можуть бути наслідком помилок при виборі режиму експлуатації), так і електронного. Саме тому, виникнення будь-яких сторонніх і не характерних шумів, так само як і невластивий «поведінку» машини в ході її експлуатації, повинні стати приводом для негайного звернення до фахівців.

Усвідомлюючи необхідність як примусового, так і профілактичного обслуговування автомобіля, слід пам’ятати важливу деталь – не всі автосервіси приймають на ремонт і обслуговування роздавальні коробки, навіть якщо ремонт звичайних МКПП вони все-таки роблять.

Ремонт «раздатки», який вимагає наявності спеціального обладнання і пристосувань, можуть виконувати лише спеціалізовані автосервіси, в яких є висококваліфіковані фахівці вузької спрямованості.

Порада

Саме тому, необхідно заздалегідь подбати про те, щоб у вас в будь-який час була інформація про таку майстерні, в яку ви могли б своєчасно звернутися.

Організаційні деталі ремонту та обслуговування МКПП, і їх вартість

Звертаючись в автосервіс з необхідністю провести ремонт МКПП або її обслуговування, враховуйте, що до початку робіт загальну її вартість вам однозначно назвати не зможуть, оскільки до огляду ще не буде відомий розмір витрат на придбання запасних частин.

Набір тих запчастин, які підлягають заміні, буде визначено лише в процесі дефектації КПП, вже після того, як агрегат буде знятий з автомобіля, отже, і загальна сума їх вартості стане відома тільки після закінчення формування їх переліку.

А до цього моменту вам може бути названа тільки сума оплати за самі ремонтні роботи.

Який же порядок проведення ремонтних робіт МКПП, і з яких складових формується вартість цього ремонту?

  • Першим етапом стане зняття агрегату з автомобіля. Враховуйте, що вартість цієї процедури для тих моделей, в яких для демонтажу КПП потрібно зняття підрамника (а так само і подальша його установка), буде трохи вище.
  • На другому етапі буде проведений розбір і діагностика всіх механізмів КПП, а так само подальша їх дефектовка. Саме на цьому етапі визначиться перелік необхідних запчастин, а так же обсяг майбутніх робіт і їх вартість.
  • Третім етапом стане закупівля деталей. Саме на цьому ступені стане відома загальна сума вартості замінних елементів, і, власне – кінцева сума вартості всього процесу ремонтних робіт.
  • На четвертому етапі проводиться безпосередньо ремонт і обслуговування МКПП.
  • І остаточний, п’ятий етап робіт, передбачає зворотну збірку агрегату, його установку на автомобіль, і проведення тест-драйву.

Таким чином, ми бачимо, що вартість робіт складається з трьох складових:

  • Вартості демонтажу і подальшого монтажу агрегату;
  • Вартості запасних частин;
  • Вартості робіт по ремонту.

Чому виходять з ладу підшипники?

Заміна підшипників не завжди пов’язана з поломкою. Часто необхідність заміни виникає при природному зносі. Передчасний вихід з ладу відбувається при неправильній подачі масла і неправильного поводження.

Небезпеку становить окалина, пісок, металева стружка, що потрапили в мастило. Поломка є наслідком неправильного поводження і перебоїв в подачі мастила. Особливо небезпечне потрапляння в мастило окалини, металевої стружки або піску.

Зверніть увагу

Це призводить до швидкої зношуваності робочих поверхонь підшипника і порушення його працездатності.

Заміна через поломки потрібно при високих навантаженнях, поганих ущільненнях, недостатньому робочому зазорі, перегрів, расплавлении деталей підшипника і утворення тріщин. Для багатоопорних валів характерною причиною поломки служить порушення в співвісності опор, шийок вала. Причиною поломки може стати пропуск через підшипник електроструму.

Основні причини поломки

Ознаки несправності підшипника первинного вала.  Вивчи цей списокНайчастіше, причини пов’язані з порушеннями правил експлуатації і їх наслідками. Своєчасне виявлення справжньої причини поломки дозволить уникнути проблем з роботою підшипників в подальшому.

Поширені причини несправності:

  1. Недостатня мастило і швидкий розігрів. Запуск підшипникового вузла відбувається з недостатньою подачею масла. Визначити причину візуально можна при огляді – поверхні відполіровані до блиску, зношені, після запуску знаходять блакитно-коричневий відтінок. Проблема може бути усунена при достатню кількість змащення і своєчасної перевірки ущільнень.
  2. Кільце підшипника провертається щодо корпусу або валу. З’являються механічні задираки на зовнішній поверхні, змінюється забарвлення. Рішення проблеми – в збільшенні натяжки до рівня, що перешкоджає переміщенню в посадці.
  3. Попадання води, інших корозійних речовин, що приводить до утворення раковин на поверхні. Візуально визначити корозію можна за наявністю сіро-чорних смужок поперек доріжок кочення. Рішення проблеми – в перевірці стану ущільнень і застосування мастила з високими антикорозійними характеристиками.
  4. Посадка з зазором, наявність похибок у формі посадочних місць викликає контактну корозію. Візуально фреттинг-корозія проявляється утворенням іржі на поверхні кілець, є виражені сліди кочення. Питання вирішується бездоганними умовами посадки.
  5. Установка на неплоскому підставі призводить до відхилення від круглої посадкової поверхні. Відбувається викришування на діаметрально протилежних ділянках кілець, є явні сліди кочення. Для усунення проблеми потрібно виготовлення нового валу або корпусу.
  6. Якщо неправильно поводитися, удари по кільцю, поява механічних пошкоджень (тріщин і відколів).

Причини поломки можуть бути в неправильній конструкції підшипникового вузла, нерівномірного розподілу навантаження, в підвищеної кромочної навантаженні, несочетаемости матеріалів, з яких виготовлені підшипники і вал і ін.

Негативні фактори, що зменшують термін служби

Ознаки несправності підшипника первинного вала.  Вивчи цей списокТривалість експлуатації може бути зменшена через недостатнє змащування, неякісної мастила у вузлах, після перегріву, порушення ущільнення і попадання чужорідних речовин і частинок.

Розпізнати перші симптоми втоми можна при високій частоті його обертання, високих навантаженнях і проблеми зі змазкою. Природна втома виникає при змінних напругах зсуву підповерхневих шарів доріжок кочення. Утворені тріщини поширюються далі в напрямку до поверхні, відбувається сколювання матеріалу деталі.

Підшипник швидше вийде з ладу при погіршенні умов роботи – зниження якості / зміні сорту мастильних матеріалів, зміні умов роботи системи змащування, підвищення частоти обертання і навантаження на підшипник.

Він буде довше працювати, якщо будуть дотримані норми навантаження, якості і кількості мастильного матеріалу, захист від попадання абразивних речовин і агресивного середовища впливу.

Як превентивний захід проводять заміну, не чекаючи повного руйнування, при виявленні в роботі посилюється вібрації і шуму.

Методи виявлення несправності

Замір рівня вібрації і спостереження за рівнем шуму дозволяє виявити знос на ранніх стадіях. Вібромоніторинг спеціальними приладами обліку визначає ступінь зносу і діагностує необхідність заміни.

Сигналом до майбутнього виходу з ладу ступичні підшипників служить поява низькочастотного шуму в області коліс. Згодом шум стає сильнішою і через деякий час перетворюється в гул.

Можна самостійно діагностувати поломку ступичні підшипників, досить поспостерігати за шумом, які з’являтимуться на швидкості близько 40 км / ч. При повороті в протилежну від несправності сторону, навантаження стає більше, і шум зростає. Поворот в сторону непридатного підшипника зменшить навантаження, гул стане тихіше.

Підшипник ступиці переднього колеса пошкоджується частіше. Причина в тому, що сильні удари колеса про дорожні перешкоди викликають руйнування сепаратора.

Ще один варіант діагностики – прокрутка піднятого колеса і перевірка люфту. Обертання колеса з несправною деталлю призведе до появи шуму і люфту колеса.

  • Підбірка відео про несправних підшипниках і їх діагностиці:

Правила заміни несправного підшипника

Уникнути подальшого передчасного зносу (або швидкого виходу з ладу) дозволить дотримання основних правил.

  • Головна умова подальшої благополучної роботи – дотримання чистоти, захист від попадання чужорідних часток і бруду при монтажі.
  • Підшипник витягують з упаковки перед безпосереднім монтажем.
  • Деталі машини, де має бути заміна підшипника, повинні бути закриті, щоб захистити від забруднень місце установки.
  • При заміні слід уникати механічного впливу на нього, не можна наносити прямі удари по ньому.
  • Запресовування проводиться за допомогою спеціальної втулки.

Несправності підшипників АКПП

Ознаки несправності підшипника первинного вала.  Вивчи цей список

Поява сторонніх шумів і вібрацій в автомобілі часто свідчить про вихід з ладу підшипника того чи іншого вузла або агрегату. АКПП в подібному випадку не виняток. Однак, руйнування підшипників в АКПП крім шумів може привести до більш важких наслідків, аж до неможливості руху автомобіля.

Через складність конструкції і великої кількості деталей, що обертаються АКПП, поряд з двигуном, лідер за кількістю підшипників серед автомобільних агрегатів. Підшипники бувають різних типів (кулькові, роликові, голчасті, конічні і т. Д.) І можуть відрізнятися один від одного за конструкцією і призначенням.

Разом з тим, їх основне завдання – знизити втрати на тертя обертових деталей. Крім цього, підшипники утримують в потрібному положенні і фіксують в осьовому напрямку вали і інші деталі, що обертаються в корпусі або інших частинах коробки.

Про всяк випадок нагадаємо, що будь-який підшипник – це деталь, виконана з дуже високою точністю.

Основними причинами поломки підшипників є перегрів, забруднення і недостатня мастило. Як правило, при виході з ладу того чи іншого підшипника в АКПП можуть бути присутніми відразу всі три перерахованих причини. При цьому за мастило, охолодження і забезпечення чистоти деталей, в т. Ч. Підшипників, відповідає масло, залите в АКПП.

Вкрай негативно на роботу підшипників впливає потрапляння в них металевої стружки, яка утворюється в результаті сухого або іншого аномального тертя металевих деталей, обумовленого несправностями АКПП. Також не варто забувати, що у кожного підшипника є свій певний запас міцності і ресурс.

важливо

  Розсипався через зношування підшипник становить загрозу іншим вузлів і деталей АКПП. Великий знос підшипників часто супроводжується осьовим биттям валів, що негативно впливає на довговічність зубчастих передач, шліцьових з’єднань і інших відповідальних вузлів АКПП. При цьому може з’являтися вібрація.

Несправний підшипник може стати причиною пошкодження валів в місцях сполучень, а також еластичних ущільнень, манжет, сальників та інших деталей. В цьому випадку вали при наявності можливості можуть бути відшліфовані в рамках встановлених допусків. В разі відсутності такої можливості вал змінюється на новий.

Ремонтних і відновлювальних робіт, які застосовуються до підшипників, як таких не існує. Підшипники завжди змінюються на нові. Обсяг робіт по заміні підшипника або ремонту валу безпосередньо залежить від його розташування і призначення в АКПП. У більшості випадків заміна підшипників вимагає перебирання коробки.

Додатково про ремонт АКПП дивись тут ….

Інформаційний лист «Про діагностику шуму підшипника первинного вала» для LADA

 12 січень 2018 LadaOnline 29 916      Ознаки несправності підшипника первинного вала.  Вивчи цей список

В ході експлуатації автомобілів LADA може з’явитися виття або гул коробки передач. Інформаційний лист №11-14 містить рекомендації по діагностиці шуму підшипника первинного вала КП автомобілів LADA. У ньому показаний алгоритм, за яким можна поетапно виділити шуми із загального шуму автомобіля в різних режимах.

№ п / преже роботи автомобіляДействія водітеляРезультатВивод

1
  • Автомобіль стоїть;
  • передача в КП – N;
  • а) двигун і КП не “прогріті»
  • б) двигун і КП «прогріті»
Кілька разів Вимкнути – включити зчеплення з різним темпом (плавно, в середньому темпі, різко з кидком педалі зчеплення) Характер і рівень шуму залежать як від темпу включення зчеплення, так і від температури двигуна і КП, характер шуму – дробовий стукіт . Шум КП викликаний (спровокований) крутильними коливаннями колінчастого вала двигуна. Чи не є дефектом КП і не може прийматися для рекламації КП.
2
2.1
Автомобіль стоїть;
передача в КП – N
Плавно натиснути на педаль зчеплення і підвести її приблизно до середини (по величині ходу педалі) Відзначається зміна рівня шуму в процесі зміни ходу педалі зчеплення, характер шуму – «вереск» або «шелест» Шум муфти виключення зчеплення
2.2
  1. Автомобіль стоїть;
  2. передача в КП – N;
  3. а) двигун і КП не “прогріті»
  4. б) двигун і КП «прогріті»
Кілька разів Вимкнути – включити зчеплення з різним темпом (плавно, в середньому темпі, різко з кидком педалі зчеплення) Характер і рівень шуму залежать від температури двигуна і КП і не залежать від темпу включення зчеплення, характер шуму – «вереск» або «шелест» Шум муфти виключення зчеплення
3
3.1
  • Автомобіль стоїть;
  • передача в КП – N;
  • а) двигун і КП не “прогріті»
  • б) двигун і КП «прогріті»
Кілька разів Вимкнути – включити зчеплення з різним темпом (плавно, в середньому темпі, різко з кидком педалі зчеплення) Характер і рівень шуму не залежать від темпу включення зчеплення і від температури двигуна і КП і не залежать від, характер шуму – «гул» або «виття» Шум підшипника первинного вала
3.2 автомобіль рухається Рух автомобіля на різних передачах, дросель відкритий частково для меншою шумності двигуна Характер шуму – «гул», аналогічний п2.2, його рівень змінюється при зміні передачі в КП, при збільшенні швидкості руху рівень шуму зростає Шум підшипника первинного вала
  1. До речі, в деяких випадках причини виття і гулу коробки передач можуть лежати на поверхні, і позбутися від нього можна за допомогою простої доробки троса зчеплення.
  2. Нагадаємо, у АвтоВАЗу також є методика виявлення причин вібрацій, ривків при рушанні автомобіля LADA.
  3. Ключові слова: коробка передач лада веста | коробка передач lada xray | коробка передач лада калина | коробка передач лада гранта | коробка передач лада пріора | коробка передач лада Ларгус | коробка передач нива | шумоізоляція лада веста | шумоізоляція лада гранта | шумоізоляція лада пріора | шумоізоляція лада калина | шумоізоляція lada xray | шумоізоляція лада Ларгус | шумоізоляція нива | універсальна стаття | припис АвтоВАЗу

0 3

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl + Enter ..

Схожі матеріали

  • Дрібний стукіт МКПП на непрогрітому автомобілі
  • Що робити якщо шумить грубка на Лада Пріора
  • Звідки виття коробки передач Лада Гранта, Калина 2 (МКПП-2181-III)

Вихід з ладу підшипника колінчастого вала

Головна »Статті» Вихід з ладу підшипника колінчастого вала

Підшипник колінчастого вала – важлива деталь в двигуні, він несе досить велике навантаження. На багатьох автомобілях встановлюється однорядний кульковий підшипник к / в, який зношується з часом, але у нього досить великий ресурс – часто він не змінюється навіть під час проведення капітального ремонту.

Якщо опорний підшипник коленвала (ПК) не шумить, при повному розбиранні ДВС його рекомендується міняти для того, щоб уникнути позапланових робіт і додаткових витрат. Якщо він буде несправний, з мотором і коробкою передач виникнуть різні проблеми, а в деяких випадках потрібно і серйозний ремонт.

Причини виходу з ладу підшипника коленвала

Стандартний коленвальний підшипник в автомобільному двигуні – закритого типу, з заводу в його кульковий механізм набивається мастило (типу литол). Найчастіше ПК передчасно виходить з ладу:

  • через нестачу мастила;
  • низької якості виготовлення деталі;
  • некваліфікованої установки (з перекосом, з «недобівкой» до кінця).

Несправний ПК в першу чергу починає шуміти, в кінцевому підсумку він може і розвалитися.

Ознаки несправного підшипника к / в

Підшипник розташований в хвостовику клонували, через нього до / в з’єднується з первинним валом КПП. Розчути, як шумить ПК, вдається не завжди, так як він невеликих розмірів, знаходиться за маховиком і зчепленням, закритий картером маховика (КПП). Але визначити несправність деталі можна і за іншими ознаками:

  • при вижимі педалі зчеплення з’являється шурхіт;
  • погано включається перша передача, іноді її вдається включити тільки через іншу швидкість.

Також може при збільшенні оборотів з’явитися нерітмічний стукіт, але поставити точний діагноз можна, лише діставшись до самої деталі. Якщо кульки у підшипника розвалилися, в хвостовику клонували залишається тільки обойма, і знімати її в цьому випадку непросто.

Заміна підшипника к / в

ПК можна замінити без демонтажу двигуна, знявши коробку передач, зчеплення і маховик. Зазвичай для випрессовкі підшипника з хвостовика к / вала використовуються спеціальні знімачі, вони бувають різними в залежності від моделі ДВС. Якщо кульки розвалилися, діставати обойму підшипника з тіла клонували буде проблематично, але є один вірний спосіб, для цього потрібно:

  • взяти гартоване зубило та молоток;
  • накрити обойму шматком матерії (щоб осколки металу при ударі не відлетіли в око або в руку):
  • різким ударом молотка по зубилу розрубати обойму.

Метал обойми підшипника міцний, але крихкий, від сильного удару він кришиться на шматки. Тут важливо не промахнутися по хвостовику клонували, інакше можна пошкодити вал. І найгірше, якщо ПК «просаджені» – посадочне місце в хвостовику згодом розбивається, і тоді до / вал доводиться міняти.

Заміна підшипника первинного вала

Заміна підшипника первинного вала коробки перемикання передач може знадобитися всього кілька разів за весь час експлуатації автомобілі. Як і сама КПП, це досить надійна деталь. Проте, знати, як вона влаштована, де знаходиться і як проводиться заміна кожному водієві все ж потрібно.

Де розташована ця деталь?

Короткий первинний вал з провідною шестернею між картером і коробкою перемикання передач спирається на два підшипники, один з яких і буде розглянуто в цій статті.

На деяких машинах в коробці передач такий підшипник додатково виступає в ролі сальника і бере на себе навантаження спільно вижимним підшипником. Щоб зробити заміну підшипника вала доводиться в обов’язковому порядку знімати коробку передач.

Як зрозуміти, що прийшов в непридатність підшипник первинного валу КПП?

Коробка передач – надійний вузол машини. Автомобіль, швидше за все, переживе кілька поломок двигуна, ремонт ходової, перш ніж йому будуть потрібні роботи з коробкою. Є кілька досить очевидних ознак, що у вашій коробці став непридатним підшипник.

Ви чуєте нехарактерний для нормальної роботи шум ( «свист», «виття») з КПП, причому він лунає при роботі двигуна на нейтральних оборотах? Це ознака того, що потрібно замінити підшипник.

Якщо з КПП доносяться постукування під час руху авто і стукіт доноситься при включенні будь-якій швидкості – швидке всього, справа в підшипнику. Стук – очевидна ознака руйнування підшипника.

Також вважайте, що настала пора знімати КПП, коли при зміні передач перемикання починають даватися з трудом, «клин». Через зламаний або переклинило підшипника первинного вала в будь-якому випадку перестає працювати зчеплення.

Треба розуміти, що ігнорувати проблему не можна ні в якому разі. З зношеним підшипником можна проїздити досить багато кілометрів, але це може привести до виходу з ладу інших деталей КПП, поломки зчеплення, поломки кошика коробки. Тоді доведеться купувати всі ці вузли і витратити на ремонт набагато більшу суму, набагато перевищує вартість одного підшипника.

Заміна підшипника КПП

Спочатку щоб провести заміну знімають КПП. Далі буде потрібно повна або часткова розбирання коробки. Щоб зняти кошик коробки потрібно попередньо відключити мінусовий дріт електричної системи автомобіля, від’єднати датчик спідометра. У будь-якому випадку доведеться від’єднати прийомну трубу ( «штани») системи випуску відпрацьованих газів. Далі майстер виробляє описані нижче операції.

Коробка добре очищається від бруду, її корпус перевіряється на наявність дефектів. Підшипник на валу закріплений додатковими стопорними кільцями. Майстер акуратно, за допомогою плоскої викрутки піддягає і розтискає кільця.

Серед переліку спеціального інструменту автомайстерень є і пінцет для зняття стопорних кілець. Далі необхідно підчепити підшипник викруткою, при цьому вал зсувається вперед.

Порада

Між підшипником і коробкою вставляється тонка монтіровочка і механік приступає до операції зняття підшипника первинного вала КПП. Підшипник запресований, і його необхідно вибити – точними, акуратними і, в той же час, сильними ударами. Вал при цьому обов’язково провертається.

Вся ця операція проводиться майстром за допомогою підручного і може зайняти досить багато часу, зазвичай до 30 хвилин. Також в майстерні можуть використовувати спеціальний знімач для таких випадків.

Перед заміною старого підшипника первинного вала його необхідно ретельно підготувати. Підготовка полягає в ретельної мастилі. Для запресовування підшипника можна використовувати відповідного діаметру трубу або спеціальні пристосування.

Робочий заганяє деталь на належне місце також точними, рівномірними і акуратними ударами.

Після того як майстер переконається, що підшипник сіл на місце як слід (прокручування вала при цьому повинні бути легкими і плавними) коробка збирається в зворотному порядку і встановлюється назад на автомобіль.

Підшипник не завжди потрібно міняти, часом його можна просто гарненько змастити. КПП – вузол автомобіля, який працює постійно. Тобто мазка на підшипнику «згоряє» досить інтенсивно. Причиною «зникнення» мастила, на думку багатьох автовласників є також синтетичне масло, що заливається в КПП – саме воно «роз’їдає» і «вимиває» мастило з підшипника.

Поспішати з покупкою цієї деталі не варто (як і з покупкою будь-яких деталей). Ціна її невисока, вазовськие підшипники коштують близько 300-500 рублів (можна знайти дешевше за оголошеннями) і саме тому покупка може представляти складність.

Дешеві деталі нинішні торговці і виробники вважають за краще продавати «ремкомплект». Найголовніше – це те, що згадувалося на початку статті – ознакою повного руйнування підшипника є тільки заклинювання і стукіт.

Зверніть увагу

Якщо ж лунає «свист», то з великою ймовірністю вам буде досить просто змастити деталь.

Коли в майстерні вибили підшипник з валу – перевірте його на предмет наявності мастила. Для змащення найкраще застосовувати звичайне гарне моторне масло, наприклад, літол – перевірений і надійний варіант.

Змащують старий (і новий) підшипник шприцеванием, акуратно вводячи масло в робочі зони, або зануренням в литол, розігрітий на водяній бані.

Мастило за першим способом відбувається довше, але результат від цього якісніше.

Як знайти хорошого майстра, щоб провести ці роботи на належному рівні якості?

Як ви самі могли переконатися, прочитавши текст вище, заміна підшипника первинного вала КПП операція вельми трудомістка, а оплачується за загальноприйнятими нормами і ставками, на які орієнтуються майстерні, зовсім не щедро.

Поетом, скажімо прямо, на СТО такі роботи робити «не люблять». Вони або нав’язують клієнтові додаткові послуги, або завищують ціну в два рази. У багатьох майстерень цієї послуги немає взагалі, вона відноситься до категорії «ремонт КПП» і можна заплатити за заміну одного підшипника як за повну перегородку коробки. Звичайно, заплатити майстрам за таку неприємну роботу все одно треба.

Якщо справа стосується провінції, то на сьогоднішній день вартість роботи близько 3 тисяч рублів (літо 2017 року) – 1 тисяча «зняти КПП», 1 тисяча поставити назад, 1 тисяча за підшипник. У столиці вартість може скласти 4500-5000. У цих межах і необхідно орієнтуватися. Якщо з вас запросили близько 10000 рублів – значить, вам пропонують оплатити повний перебір коробки.

Знайти гарне СТО вам може допомогти сайт сервіс агрегаторів Uremont.com. Там є можливість через інтернет вийти на прямий контакт з майстрами і вибрати кращу майстерню.

Ознаки несправності підшипника

Існує досить велика кількість різних факторів, які впливають на тривалість експлуатаційного терміну служби підшипників.

Прискорити знос підшипника може неправильна збірка і регулювання вироби на заводі, неякісна мастило, а також погане дорожнє покриття або ж, наприклад, робота на граничних температурах. Вихід з ладу підшипника може спричинити за собою, як мінімум, виникнення неприємних шумів і гулу.

Більш серйозна проблема, яка випливає з його зносу, це поломка інших деталей у відповідному вузлі механізму. Так, наприклад, несправний підшипник маточини колеса може спричинити за собою його заклинювання в дорозі прямо під час руху. Зрозуміло, що це може призвести до найсумніших наслідків.

важливо

Щоб уникнути цього, варто звернути пильну увагу на наступні ознаки несправності підшипника :

характеристика симптому Причина виникнення
Машина видає сухий хрускіт при русі Як правило, даний звук позначає перша ознака поломки підшипника. За рахунок розбитої обойми сферичні елементи розосереджені в деталі нерівномірно, що дозволяє їм вільно перекочуватися.
Кермо і кузов автомобіля вібрують Вібрація виникає через високий ступінь зносу підшипника маточини, так як обойма вже приведена сферичними елементами в непридатність. Даний дефект може спричинити за собою заклинювання вузла.
Тяга автомобіля в певну сторону Цей ефект схожий з тим, що з’являється при неправильно налаштованому розвалі-сходженні машини. Власне, за рахунок стопора в вузлах автомобіль може тягнути в певну сторону.

Само собою, при виникненні подібних симптомів слід перевірити справність даного вузла самостійно або пригнати транспортний засіб на станцію технічного обслуговування.

Звичайно, можна скористатися послугами «гаражного сервісу», але найчастіше саме такі майстри виконують неякісну заміну підшипників. Не варто звертати увагу на те, що вказаний ресурсний термін ступичні підшипників заявлений до 1000000 кілометрів.

Це лише максимально допустиму межу експлуатації, який можливий в тому випадку, якщо дотримувалося своєчасне обслуговування, їздити тільки по якісному дорожньому полотну і не експлуатувати машину в суворих кліматичних умовах.

Само собою, остання умова для неосяжної Росії практично неможливо, адже машини у нас активно використовуються і в зимову холоднечу, і в літню спеку, і в осінню вогкість.

знос підшипника

Багато автолюбителів говорять про те, що машину з несправним підшипником можна акуратно використовувати ще не один рік.

Автомайстра ж, своєю чергою, навпаки заявляють про критичну важливість заміни підшипника відразу ж при виявленні ознак в ньому наявності одного з перерахованих вище дефектів. З точки зору безпеки життя, думка майстрів, безумовно, є пріоритетним і до нього варто прислухатися.

Однак, в той же час не варто забувати, що головною метою багатьох недобросовісних співробітників автоцентрів є видобування з нерозторопних і недосвідчених автовласників якомога більшої кількості грошей.

Порада

Власне, з цієї причини ми і наводимо перелік факторів, завдяки яким автовласники зможуть самостійно визначити знос підшипника і його потрібно замінити. Всього прийнято виділяти 5 наступних рівнів зносу:

  1. Виникнення гулу під час повороту навантаженого автомобіля. Подібний шум сам по собі вже є першим тривожним дзвіночком, але не настільки категоричний.
  2. Поява гулу під час повороту автомобіля без вантажів. Цей ступінь доставляє ще більший дискомфорт для водія, але як і раніше не особливо категорична.
  3. Стабільний гул при їзді завантаженого автомобіля. У такому випадку було б добре пройти діагностику транспортного засобу.
  4. Стабільний гул при їзді машини без вантажу, який наростає під час поворотів в одну сторону і трохи вщухає при поворотах в іншу. Подібні симптоми дуже важливо усунути найближчим часом, так як це може привести до наступного.
  5. Гул перетворюється в хрест. Машина періодично йде в бік. Такий ефект виникає через розбитого сепаратора, в якому ролики кочення потрапили в одну сторону, а уламки корпусу в іншу, через що підшипник більше не справляється з навантаженнями і не утримує колесо.

Насправді, ступичний підшипник є досить-таки надійним виробом, і для того, щоб привести його в повну непридатність, доведеться дуже сильно постаратися. Проте, знос підшипника є актуальною проблемою для багатьох водіїв.

Так в чому ж причина таких частих поломок? В першу чергу, це може бути великий пробіг транспортного засобу, адже з часом будь-які вузли приходять в непридатність. З даного чинника випливає ще одна причина – розгерметизація гумових ущільнювачів деталей.

Крім того, на знос підшипника також впливають агресивна їзда і неакуратне водіння машини і низький рівень кваліфікації співробітників сервісних служб, адже вони можуть або перетягнути підшипник при установці або виконати його неправильну запрессовку, за рахунок чого він буде неправильно розташовуватися при пересуванні Вашої автомашини.

Перевірка підшипників

Перевірка підшипників є однією з обов’язкових процедур як при плановому технічному обслуговуванні автомобіля, так і при щомісячному самостійному контролі.

У звичайному стані важливо перевіряти цілісність цих виробів і наявність необхідного в них рівня мастильного речовини, наприклад, літолу. Якщо підшипники з закритими типами корпусів оснащуються необхідною кількістю мастила на заводі, то такі ж вироби вже з відкритим корпусом вимагають підтримки кількості мастила на заданому рівні.

При цьому важливо застосовувати рекомендовану заводом мастило. Виконується перевірка підшипників в гаражних умовах з використанням спеціального підйомника або домкратів. Власне, сама процедура нескладна, але вимагає наявності партнера і дотримання обережності при її самостійному виконанні.

Складається вона, як правило, з наступних етапів:

  • Спочатку машину заганяють на рівну бетонну або асфальтовану площадку.
  • Потім руками потрібно перевірити наявність люфту в колесах по вертикальній осі. Щоб здійснити цей процес, треба вхопитися за верх колеса і розгойдувати його вперед-назад. При виявленні характерного люфту цілком можна бути впевненим в зносі підшипника.
  • Для того, щоб переконатися в цьому, «хрустке» колесо піднімають на домкраті і обертають. Відповідно, що доноситься звідти хрест буде позначати несправність підшипника маточини.

Крім того, передньопривідні автомобілі можна підняти на підйомнику, і запустивши двигун, розігнати машину до 4000 оборотів. Після цього автомобіль глушать і помічник прислухається до доносячи хрускоту і спостерігає за появою вібрації.

Так чи інакше, беручи до уваги зазначені ознаки несправності підшипника і з огляду на всі перераховані ступеня зносу, автовласник сам буде в змозі оцінити необхідність і доцільність заміни даного виробу. При цьому потрібно також проявляти підвищену увагу і при виборі нового підшипника на заміну.

Віддавати перевагу краще більш дорогим, але високоякісним екземплярів. В деякій мірі це допоможе Вам зберегти вузли Вашого автотранспорту в надійності протягом більш тривалого часу.

Підшипник первинного валу КПП – Автофор: підшипники, сальники, гумові вироби

Неможливо уявити сучасний автомобіль без коробки передач, що дозволяє змінювати в двигуні крутний момент для максимально ефективного використання наявного в ньому запасу потужності.

Механічна коробка передач змінює крутний момент за допомогою ступенів або безпосередньо передач. Будь-яка передача складається з двох шестерень, взаємодіючих між собою і мають певне передавальне число.

Передавальне число визначається співвідношенням кількості зубів, розташованих на основний і відомою шестерні.

Підшипник первинного валу КПП

Ведучий або первинний вал є найважливішим елементом коробки передач. Він являє собою нерозбірний блок шестерень, частково розміщених на валу, а частково впрессована в нього. Підшипник первинного валу КПП грає істотну роль в роботі всього механізму, який передає від диска зчеплення крутний момент на:

  •  ведений вал в КПП з двома валами;
  •  проміжний вал в КПП з трьома валами.

Підшипник первинного валу КПП – дуже важлива деталь

Підшипник первинного валу КПП є єдино знімною деталлю механізму, що забезпечує одночасно його опору і дозволяє валу вільно обертатися по осі.

У коробці передач саме підшипник є найслабшим місцем, оскільки на нього випадає основне навантаження. Знос підшипника викликає поломку механічною КПП в автомобілі. З цієї причини економити на неякісних підшипниках не варто.

Найкраще придбати оригінальні підшипники від безпосереднього виробника, які пропонує магазин «Автофор».

Опора первинного вала підтримується за рахунок застосування голчастих підшипників. Вони досить тонкі й довгі, що дозволяє розподіляти наявну навантаження на велику площу деталі, не втрачаючи загальної стійкості до неї.

Ознаки поломки підшипника

Чи може автолюбитель самостійно визначити, що підшипник первинного валу КПП зруйнований або став непридатним? Так, якщо знати основні ознаки, характерні для даного процесу. На першій стадії зносу підшипника сторонній шум при незначних або високих оборотах.

В подальшому шум стає сильнішою, а до нього додаються стуки і тріск. Ігнорування цих ознак призведе до того, що підшипник заклинить і полетить коробка передач, можливо, разом зі зчепленням.

Заміна всієї коробки обійдеться автолюбителю значно дорожче в порівнянні з заміною підшипника.

Замовте підшипник первинно вала КПП на сайті www.avtofor.ru

Не треба відкладати питання, якщо підшипник первинного валу КПП вийде з ладу. Знайдіть необхідну вам деталь на сайті avtofor.ru або приходьте в спеціалізований магазин підшипників «Автофор». Ми пропонуємо тільки оригінальні деталі, якість яких підтверджено їх безпосередніми виробниками.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…