Знос елементів підвіски зазвичай характеризується появою стукоту в передній частині авто при їзді по дрібних нерівностях. Недосвідченому автомобілісту складно визначити за звуком, яка деталь «підпилий» і вимагає заміни.

Але ви можете самі діагностувати несправність, якщо розберетеся, як перевірити кульову опору. Адже саме її поломка призводить до відриву колеса і неминучою аварії.

Знос інших елементів – ущільнювачів стабілізатора, сайлентблоков і підшипників не настільки критичний і дозволяє ще якийсь час експлуатувати автомобіль.

Ознаки несправності кульових опор.  Це потрібно пам'ятати

Роль опори в підвісці і наслідки поломки

Деталь являє собою кульовий палець з різьбленням на кінці, укладений всередину металевого корпусу.

Щоб він міг обертатися, між кулею і корпусом встановлена ​​втулка, що виготовляється з твердих видів пластику (як правило, фторопласту).

Палець прикручується гайкою до поворотного кулака маточини колеса, а сама деталь кріпиться болтами до важеля підвіски. Щоб всередину шарніра не потрапляла бруд, він захищений з відкритою боку гумовим або силіконовим пилюжником.

Зверніть увагу

Примітка: в деяких моделях авто кульові опори складають єдине ціле з важелями і змінюються теж разом.

Завдання елемента – забезпечити шарнірне кріплення маточини до важеля, щоб вона могла повертатися . Тобто, опора несе навантаження від ваги машини, ударів з боку колеса і вплив сили тертя при повороті.

Тепер стає зрозуміло, чим загрожує несправність цієї важливої ​​деталі. В першу чергу стирається пластмасова втулка, чому куля починає хитатися всередині корпусу.

Якщо не вжити заходів, то на сильному вибої кульової палець вискакує з корпусу, а колесо відривається разом з маточиною.

Ознаки несправності кульових опор.  Це потрібно пам'ятати

Симптоми і причини зносу елементів

Під час їзди зношена кульова опора проявляє себе в такий спосіб:

  • долаючи дрібні вибоїни на середньої або великої швидкості, ви почуєте глухе постукування, що йде від передньої підвіски;
  • при середньому знос стукіт може віддаватися на рульовому колесі;
  • в сильно зношених опорах куля починає підклинювати, чому при повороті керма виникає скрип.

Якщо ви виявили один з цих ознак, слід звернутися на станцію технічного обслуговування для діагностики або перевірити працездатність деталей самостійно і без підйомника.

Термін служби кульових опор на автомобілях російського, китайського і корейського виробництва лежить в межах 20-50 тис. Км. Більш якісні деталі європейських і японських іномарок здатні прослужити до 150 тис. Км пробігу.

На ці інтервали необхідно орієнтуватися при пошуку несправності .

Всупереч поширеним твердженням, поведінка машини зі зношеними шарнірами при русі по рівній дорозі мало змінюється. Відхилення від прямої лінії та бічна потертість гуми настільки мала, що недосвідчений водій не помітить змін, хіба що кульова розбовтається остаточно. Явна ознака – це виразний стукіт.

Ознаки несправності кульових опор.  Це потрібно пам'ятати

  1. Швидка їзда по поганих дорогах. Від постійних ударних навантажень і вібрації пластмасові втулки елементів розбиваються і кульовий палець починає хитатися.
  2. Тріщини і прориви пиляків. Через них дорожня бруд потрапляє між труться деталями – кулею і пластиковою втулкою. Остання поступається по твердості металу, тому стирається швидше.
  3. Постійний перевантаження автомобіля, що змушує відчувати опори підвищене навантаження.

Порівняно пильовики – одна з основних причин передчасного виходу з ладу кульових. Ви максимально продовжите їм термін служби, якщо вчасно помітите дефекти захисних чохлів і поміняєте їх.

Самостійна діагностика опор

Способи перевірки цих елементів розрізняються залежно від конструкції підвіски. На більшості сучасних машин вона буває 2 різновидів:

  1. Одноважільний (типу Макферсон). Зверху колесо і маточина тримається на стійці, а знизу спирається на важіль, де встановлена ​​кульова.
  2. Багатоважільна. Тут поворотний кулак прикріплений до двох важелів – верхньому і нижньому. Відповідно, шарнірів теж два з кожного боку.
  • У зарубіжних автомобілях середньої і вищої цінової категорії підвіска встановлюється не тільки спереду, але і ззаду, замість нерозрізний балки.
  • Спочатку варто розібратися, як визначити несправність верхньої кульової опори многоричажной підвіски, оскільки виявити її простіше.
  • Порядок дій такий:
  1. Виберіть рівну площадку, поставте на неї машину і загальмуєте «ручником».
  2. На місце водія посадите помічника. За вашій команді він повинен натиснути на педаль гальма. Мета – виключити при діагностиці люфт підшипника, якщо він є.
  3. Візьміться руками за верхню частину колеса з обох сторін і сильними поштовхами розгойдуйте його перпендикулярно напрямку руху машини (від себе – до себе).

Ознаки несправності кульових опор.  Це потрібно пам'ятатиПри несправному верхньому шарнірі ви відразу відчуєте люфт, після чого можете приступати до заміни елемента . Якщо вам бракує сил на розкачку колеса, то скористайтеся іншим способом: підніміть його домкратом і хитається за нижню і верхню частину. Ця ж методика дозволяє виявити люфт нижньої опори в підвісці типу Макферсон за умови, що вона пристойно зношена.

Кращий спосіб перевірити працездатність нижньої кульової опори на будь-який підвісці – визначити величину люфту. Розгойдування колеса нічого не покаже, тому що шарнір навіть в підвішеному стані знаходиться під навантаженням. Для роботи вам буде потрібно монтування та оглядовий канава, послуги помічника тут не потрібні.

Алгоритм наступний:

  1. Поставте машину на оглядову яму і загальмуєте.
  2. Підніміть перевіряється сторону домкратом.
  3. Акуратно, щоб не порвати пильовик, закладіть монтировку між вушком поворотного кулака і важелем.
  4. Покачайте монтировку вгору-вниз, розвантажуючи шарнір і змушуючи кульової палець рухатися в тому ж напрямку. Якщо люфт у втулці присутній, ви відразу його помітите.
  5. Повторіть дію на колесі з іншого боку.

Ознаки несправності кульових опор.  Це потрібно пам'ятати

Перебуваючи в оглядовій канаві, уважно вивчіть стан пиляків. Порвана гума і виступила з тріщин мастило послужить непрямим свідченням несправності кульових опор.

За допомогою описаного методу ви виявите найменший люфт в шарнірі. Звідси виникає проблема, адже деяка величина просвіту між пластиком і металом закладена в деталь із заводу. Орієнтуйтеся на амплітуду руху 3 мм, якщо люфт помітно більше, то кульову краще поміняти.

Заміна деталі в підвісці Макферсон не представляє великої складності . Потрібно купити знімач для видавлювання кульових пальців, і приготувати звичайний набір ключів. Піднявши авто домкратом, зніміть колесо, відкрутіть гайку кріплення кульової і видавіть палець з поворотного кулака знімачем.

Від важеля елемент відкручується без проблем. У підвісці знадобиться відкрутити нижнє кріплення амортизатора і стабілізатор поперечної стійкості, а під важіль підкласти колодку, щоб не дати розпрямитися пружині.

Подальші дії виконуйте в тому ж порядку, що і з одноважельною версією підвіски.

Самостійна діагностика кульової опори і ходової частини

Ознаки несправності кульових опор.  Це потрібно пам'ятати

Кульова опора – одне з найбільш вразливих місць автомобільної підвіски, а наслідки виходу з ладу цієї деталі можуть бути плачевними. У своїй сьогоднішній статті я спробую розповісти вам про те, як самостійно діагностувати несправності кульової опори автомобіля за характерними симптомами.

Перш ніж починати діагностику кульової опори , слід демонтувати колесо.

Після необхідно відкрутити знизу різьбову пробку, потім за допомогою глибиноміра перевірити відстань – якщо воно буде більше ніж 11,8 мм, ця опора підлягає обов’язковій заміні.

Якщо ж цього не зробити, то при будь-якому сильному ударі верхній корпус шарніра може лопнути по тріщинах, після чого куля повністю вилетить.

Ознаки несправності кульових опор.  Це потрібно пам'ятати

Сама тендітна частина кульової – кінець важеля кульової опори, найчастіше саме тут виникають тріщини, які згодом призводять до великих неприємностей.

Поява тріщин може статися також і біля вушок під сайлентблоки, або в середній частині опори. Своєчасне виявлення цих тріщин – це ваш шанс уникнути аварійної ситуації, серйозних проблем і капітального ремонту.

Іноді тріщину можна побачити по характерною жовтою смужці іржі, яка просякнута тонким шаром підсохлої бруду.

Діагностувати несправність можна за допомогою одного старого способу. Для цього необхідно намочити важіль соляркою, потім насухо витерти його і приліпити шар рідкої глини.

Через кілька днів огляньте висохлу глину – проникла в щілини солярка, обов’язково проявиться на глині. У цьому методі головне скрупульозність, від цього залежить успіх діагностики.

Тріщини, так чи інакше, приведуть до поломки важеля, в результаті ви отримаєте те ж саме, що і при вирваною кульової.

Ознаки несправності кульових опор.  Це потрібно пам'ятати

У разі якщо важіль лопне біля сайлентблока – колесо почне погано тримати дорогу, найменший поштовх під час гальмування, або просто при наїзді на перешкоду, буде відхилятися в різні боки. Як ви розумієте, особливо небезпечна така несправність на високих швидкостях. Через це можна легко вилетіти на зустрічну смугу руху, що буде далі, я думаю пояснювати не обов’язково …

Нерідко з ладу виходить поперечна балка – основа передньої підвіски, яка виконує також роль підтримки двигуна автомобіля і об’єднує собою лонжерони з бризговиками.

Виявивши тріщину, що не встигла розійтися на кілька міліметрів, потрібно без зайвих зволікань відігнати машину на СТО, інакше болти з гайками можуть просто вилетіти зі старої нижньої полиці лонжерона, після чого двигун взагалі може нахилитися.

Ось нижнього важеля в результаті опуститься, а колесо отримає негативний розвал, в цьому випадку, як ви розумієте, вам теж не уникнути неприємностей!

Ознаки несправності кульових опор.  Це потрібно пам'ятати

Нерідко поперечна балка здатна ламатися по центру, після цього розламані навпіл балка під тиском двигуна і призведе до розгойдування і деформації, і можливу поломку лонжеронів. Разом з цим руйнуються і інші деталі двигуна і кузова.

Висока швидкість може викликати поломку балки біля кріпильних болтів осі нижнього важеля, що в свою чергу загрожує небезпекою виривання нижнім важелем болта, який стягує кульову опору , це може статися, наприклад, після поштовху або попадання колеса в яму. Після такої поломки автомобіль відхилиться в сторону, при цьому водій може втратити над ним управління, так як утримати його в цей момент буде дуже складно.

Ремонт поперечної балки зазвичай проводиться за допомогою зварювання, при цьому результат безпосередньо залежить від професіоналізму зварника, так що постарайтеся підшукати «тлумачного».

Якщо зварювальник все зробить правильно, то балка може ще послужити і матиме не меншу міцність, однак для цього повинні бути відновлені всі її креслярські розміри.

У разі неякісної роботи, після ремонту виникнуть проблеми з геометрією передньої підвіски.

Ознаки несправності кульових опор.  Це потрібно пам'ятати

Звичайно ж, не варто забувати і про такі деталі як: пружини, стабілізатор поперечної стійкості, і ін., Які також можуть вийти з ладу.

Визначити неякісну пружину можна за характерною просідання машини, а вийшов з ладу стабілізатор по відверто великим крену на поворотах.

Що стосується амортизаторів, то вони вже через 15-20 тисяч км пробігу по «нашим» дорогах, перестають функціонувати і виконувати свою роботу, як правило, вже не здатні забезпечити навіть мінімального комфорту.

І це далеко не весь перелік всіх «симптомів», які вказують на серйозні «захворювання» кульової опори, а також наслідків цієї несправності. Рекомендую також час від часу проводити повну діагностику всіх елементів автомобільної підвіски.

Як свідчить золоте правило: “попередити хворобу, в нашому випадку несправність, легше, ніж потім лікувати її».

Якщо ви не будете лінуватися, і регулярно будете стежити за станом всіх перерахованих вище деталей, ви зможете не тільки заощадити свої гроші а й час, а також зможете уникнути плачевних наслідків.

пристрій підвіски автомобіля

Як перевірити кульову опору? Діагностика несправності кульових опор

Ознаки несправності кульових опор.  Це потрібно пам'ятати

Кульова опора або кульовий шарнір – без перебільшення, геніальний винахід, який протягом багатьох років використовується в автомобілебудуванні і не тільки. Кульові є на різних типах підвіски: це і Макферсон і многоричажка, як на передньому так і на задньому приводі.

Кульова опора дозволяє ступиці колеса повертатися в горизонтальній площині. Не будь кульових, швидше за все, поворот керма був би неможливий. До появи цих шарнірів їх роль виконували шкворневі шарніри або просто шкворни, які вимагали періодичної мастила, були важкі і недосконалі, до того ж дозволяли повертати колеса тільки по одній осі.

Ознаки несправності кульових опор.  Це потрібно пам'ятати

Конструктивно кульова опора являє собою кулю, до якого кріпиться конусоподібний “палець” з різьбленням. Куля розташовується в гнізді, яке забезпечує можливість руху кульової опори і в той же час надійно утримують її. Інша, різьбова частина шарніра кріпиться до важеля маточини.

Несправність кульової проявляється у вигляді появи хрускоту, глухого стуку, а також люфту в з’єднанні шарніра. Іноді “мертва” кульова опора має такі ж ознаки, як і несправний ШРУС, тому переді тим як купити і замінити необхідно точно знати, що саме у вас вийшло з ладу.

Більш важкі випадки, закінчуються повним руйнуванням шарніра і призводять до того, що під час руху колесо повністю відвалюється. Наслідки в даному випадку можуть бути найрізноманітніші, залежно від швидкості та дорожньої обстановки …

Загалом з ремонтом затягувати ні в якому разі не можна і при перших ознаках необхідно вживати кардинальних заходів.

Призводить до несправності кульових опор погана дорога, а також відсутність мастила. Друге найчастіше відбувається після пошкодження пильовика кульової опори. Їзда по рівних дорогах без горбів і ям – запорука справності будь ходової, проте в наших реаліях це навряд чи можливо. У цій статті я розповім, як перевірити кульові опори, щоб зрозуміти чи необхідна заміна кульових опор.

Способи перевірки кульових опор

Як перевірити кульову опору без підйомника?

Перевірка кульової опори, як правило, проводиться на ямі, естакаді або підйомнику, однак якщо нічого з перерахованого немає, можна спробувати зробити діагностику, так би мовити, в польових умовах.

Для цього можна використовувати домкрат або обійтися візуальним оглядом.

Ваше завдання виявити пошкодження пильовика (тріщини, розриви, або повна його відсутність) або будь-яке інше відхилення від норми, яке могло б свідчити про поломку шарніра.

Більш ретельна перевірка

Ознаки несправності кульових опор.  Це потрібно пам'ятати

Перед тим як перевірити стан кульової опори даними способом необхідно все ж розжитися чимось. Так вам буде потрібно монтування, оглядова яма або альтернативний варіант.

Вивішуємо колесо, після чого виробляємо розкачку в різних площинах, таким чином, щоб виявити люфт. Якщо нічого не виявили, беремо монтировку і встановлюємо її в отвір між важелем і маточиною.

Після цього намагаємося як би взяти на розрив це з’єднання, люфту, а також стуку при цьому бути не повинно.

Перевірка кульової опори зі зняттям

Найбільш складний і трудомісткий спосіб перевірки кульової передбачає її демонтаж. Для цього доведеться частково розібрати маточинний вузол, після чого випрессовать опору і зробити детальний огляд кульової. До речі, не тільки люфт – ознака несправної опори, легке проворачивание шарніра навколо осі також вважається відхиленням від норми і ознакою зносу.

Що робити якщо кульова несправна?

Якщо кульова “померла”, не поспішайте її викидати, її ціна нерідко досить висока, особливо на автомобілі “бізнес-” і “преміум-класу”. Тому не дивно, що ці елементи навчилися реставрувати і відновлювати.

У разі неможливості реставрації, вам не уникнути повної заміни вузла.

Процедура не складна і досить часто виконується в умовах гаража, тому не поспішайте шукати відповідне СТО і переплачувати за те, що можна спробувати зробити самостійно.

На цьому буду закінчувати, сподіваюся, ви отримали вичерпну відповідь на питання, що таке кульова опора і для чого вона потрібна. Крім того, тепер ви знаєте як перевірити кульову опору різними способами, а також виявити її несправність.

Діліться цією статтею, якщо, звичайно, вона вам сподобалася, зі своїми друзями в соціальних мережах, таким чином ви внесете свій внесок в розвиток нашого проекту.

Ми цінуємо кожен репост і вдячні кожному з вас! Нехай хороші люди читають хороші статті!

Як перевірити кульову опору відео

Причини зносу кульових опор. Фактори, що впливають на знос | Ричагі.бай

Ознаки несправності кульових опор.  Це потрібно пам'ятати

В процесі експлуатації, при проїзді автомобіля по нерівностях дорожнього полотна, при входженні в поворот, при розгоні і гальмуванні, кульові опори підвіски і рульового управління (кульові опори важелів підвіски, кульові шарніри рульових наконечників, рульових тяг і рульових трапецій, плаваючих сайлентблоков, кульові шарніри стійок стабілізатора) відчувають значні динамічні навантаження.

Якщо при виготовленні або відновленні кульової опори, сполучення кульовий палець-полімерний вкладиш або полімерний вкладиш-корпус кульової опори (див.

»Пристрій кульової опори») виконані з недостатньою точністю (азіатське масове виробництво або кустарно-гаражне відновлення кульових) і мають зазори понад допустимих тех.

документацією заводу-виготовлювача, полімерний вкладиш (як найслабша деталь кульового шарніра) швидко зношується.

При русі по нерівностях покриття дороги в кульових опорах (кульових шарнірах) підвіски і рульового управління з’являються клацання, спершу не гучні, ледь помітні.

Що відбувається всередині кульової?

Все просто, якщо уявити, що всередині кульової опори сидить маленький молотобоєць.

Кульовий палець – молот, корпус кульової опори – ковадло, полімерний вкладиш – той самий нещасний шматок пластмаси по якому б’є молот, сила удару – маса автомобіля помножена на швидкість, з якою колесо зустрілося з ямкою або вибоїни, а висота замаху молота – розмір зазору між кульовим пальцем і полімерним вкладишем плюс зазор між вкладишем і корпусом кульової опори.

Когда зазоры в изготовленной или восстановленной шаровой опоре отсутствуют — удара не будет, но шаровая опора станет подклинивать и может спровоцировать обрыв сферы шарового пальца.

Важно

Если зазоры в шаровой опоре превышают допустимое заводом-изготовителем значение — полимерный вкладыш изнашивается быстрее положенного и замена шаровой опоры не за горами.

И только тогда, когда посадки шарового пальца во вкладыше и вкладыша в корпусе шаровой опоры оптимальны (соответствуют требованиям автопроизводителя), шаровая опора не заклинит и не износится раньше срока.
Разумеется на ресурс шаровых опор восстанавливаемых рычагов подвески влияет и качество материала полимерного вкладыша.

Разумно ли «не париться по пустякам»?

Якщо на перші клацання в кульових опорах (кульових опорах важелів підвіски, кульових шарнірах рульових наконечників, кульових шарнірах рульових трапецій і тяг, стійок стабілізатора) не звернути вчасно уваги, знос кульової опори прогресує. Згодом звук переростає в різке металеві стукіт.

Тепер уже кульовий палець, «з’ївши» полімерний вкладиш, молотить по металу корпусу кульової опори, розгинаючи розвальцювання заглушки або прогризаючи отвір у верхній частині корпусу кульової опори. В один прекрасний день сфера кульового пальця проб’є-таки собі дорогу та й вискочить з корпусу кульової опори.

Чули вислів: «вирвало шарову опору»?

Інші причини зносу кульової опори

Досить часто прискорений знос кульової опори є наслідком пошкодження захисного пильовика кульової опори. Будучи виготовленим з дешевою низькосортної гуми, захисний пильовик кульової опори можна легко пошкодити при некваліфікованої установці кульової опори (важеля підвіски, рульового наконечника і рульової тяги і т.п.).

Часом в новій кульовій опорі незрозумілого виробництва захисний пильовик нещільно прилягає до шийки кульового пальця або недостатньо герметично сидить в канавці корпусу кульової опори. Через зазори і пошкодження пильовика всередину кульової опори потрапляють вода, бруд, пісок, вимивається захисне мастило.

Сфера кульового пальця іржавіє і провокує інтенсивний знос полімерного вкладиша і відповідно кульової опори.
Ознаки несправності кульових опор.  Це потрібно пам'ятати
Причому захисний пильовик кульової опори не обов’язково був пошкоджений «невідомими зловмисниками». Заводське китайсько-турецьке якість гуми, використовуваної при виробництві захисних пильовиків кульових опор не витримує випробувань нашими дорогами.

Найчастіше від ультрафіолету сонячних променів, озону повітря, морозу і спеки, автомобільних масел і дорожньої хімії, захисні пильовики кульових опор тріскаються і в тріщини знову ж потрапляють бруд, вода, сіль, дорожні реагенти …, кульовий палець іржавіє і починає їсти полімерний вкладиш.

Кульова опора (кульова важеля підвіски, рульової наконечник, рульова тяга, плаваючий сайлентблок) інтенсивно зношується і виходить з ладу.

Ну і звичайно – Стиль водіння!

Який росіянин не любить швидкої їзди? Хіба нормальний мужик затисне пару-трійку баксів на ремонт підвіски заради отримання адреналіну ??? Більше швидкість – менше ям (а заодно і деталей в підвісці). Таких приказок і приповідок безліч. Навряд чи я помилюся стверджуючи, що кожен відчув їх на собі.

І чим частіше водій прислухається з голосу серця, а не розуму – тим частіше він ремонтує підвіску і рульове управління. І тим розумніше користуватися послугою по відновленню кульових опор , адже добре відновлена кульова опора ходить не гірше оригінальної запчастини, а коштує в рази менше.

І фірмова повна гарантія – тому порука.
Скориставшись послугами “Ричагі.бай” – Ви отримуєте Повну Гарантію . І на відновлені важелі підвіски, і на роботу по їх установці-зняттю. Тобто, відновивши кульову опору або виготовивши поліуретановий сайлентблок зі зняттям і установкою у нас, при настанні гарантійного випадку Вам не потрібно додатково оплачувати з’їм і установку деталі. Повертайтеся прямо на машині, ми все виправимо за свій рахунок. Аналіз і оперативне усунення помилок – одна з основних ліній стратегії Rychagi.by.

на сторінку «Відновлення кульових» =>

Як перевірити кульову на ваз 2114, для чого потрібна, конструкція, ознаки несправності

За сто з гаком років, що минули з моменту появи перших автомобілів, в їх конструкцію було внесено тисячі змін. У прагненні до досконалості, розробники відкидали одні технічні рішення і замінювали їх іншими.Ознаки несправності кульових опор.  Це потрібно пам'ятати

Поступово, крок за кроком, сформувався сучасний автомобіль, що складається з безлічі вузлів і агрегатів, надійність пристрою яких перевірена роками. Одним з таких вузлів є кульова опора.

Ця деталь прижилася в конструкції шасі багатьох машин. Технологічно проста і надійна, вона забезпечує автомобільному колесу високу ступінь рухливості. Її справність однаково важлива для роботи і підвіски, і рульового управління.

Що таке кульова опора в машині

  • Пристрій кульової опори легко зрозуміти, якщо подивитися на розміщений для наочності малюнок:
  • Ознаки несправності кульових опор.  Це потрібно пам'ятати
  • У найбільш часто зустрічається варіанті виконання кульова опора складається з наступних важливих для її роботи частин:
  1. Корпус  кульової опори. Він виконується з не надто дорогого металу, що володіє достатньою міцністю і в’язкістю.
  2. Вставка  з матеріалу, що володіє високою міцністю, здатного витримувати як ударні навантаження і стійко протистоїть стиранню.
  3. Яблуко  кульової опори. Саме ця деталь приймає на себе основні навантаження.
  4. Стопорне кільце , що фіксує яблуко і міцну вставку всередині корпусу.
  5. Конічної форми наконечник , через який опора з’єднується з поворотною цапфою колеса. Він виготовляється заодно з яблуком.
  6. Пильник , що забезпечує захист важливих компонентів вузла від попадання пилу і бруду. Всередину пильовика поміщається тугоплавка мастило.
  7. Різьбова частина конічного наконечника , завдяки якій опора і поворотна цапфа надійно з’єднуються.
  8. Фланець  з отворами під болти. Він виготовлений заодно з корпусом і служить для фіксації всього вузла на важелі підвіски.

В результаті виходить рухливий в трьох площинах шарнір. Він не вимагає обслуговування в процесі експлуатації, на відміну від застосовувалися раніше елементів шкворневої підвіски, які було необхідно регулярно змащувати.

Відео – що таке кульова опора і для чого вона потрібна:

Виробники кріплять такий вузол до важеля за допомогою спеціальних заклепок. Технологія ремонту передбачає їх висвердлювання, щоб нову деталь можна було встановити на болти.

Особливості окремих конструкцій

Як вже було сказано вище, це лише найпоширеніший варіант виконання кульової опори. Але можуть бути і, що називається, варіанти.

  • розбірна кульова опора.
  • кульова опора, виготовлена ​​заодно з важелем.
  1. Для всіх варіантів виконання застосовується однакова методика виявлення несправності.
  2. Відео – як працює кульова опора при русі автомобіля:

Важливо: не дивлячись на свою простоту і надійність, кульова опора має обмежений термін служби. Чим гірше якість покриття доріг, на яких експлуатується автомобіль, тим більше шансів, що деталь завчасно вийде з ладу. Вихід цього важливого вузла з ладу може стати причиною серйозної аварії. Слід виявляти несправність на ранній стадії її появи.

Ознаки несправності кульової опори

Основними ознаками несправності кульової опори прийнято вважати:

  • характерний стукіт, що з’являється при проходженні поворотів. У деяких випадках може навіть виникати відчутне биття рульового колеса;
  • бічне биття колеса, що приводить до зносу протектора. В цьому випадку шина зношується нерівномірно, як би жмутами;
  • порушення параметрів розвалу і сходження. Це призводить до рівномірного одностороннього зносу протектора;
  • зростання зусилля на рульовому колесі;
  • клацання в підвісці і відведення машини в сторону при гальмуванні.
  • Але проблема в тому, що аналогічні симптоми з’являються при несправності і інших деталей підвіски.
  • Відео – перевірка кульової опори на Матізе:

Перш ніж приступати до ремонту, слід переконатися в необхідності заміни саме кульової опори. Це допоможе зберегти чимало часу і коштів.

Що потрібно для самостійної перевірки

У ситуаціях, коли спеціалізований сервісний центр з якихось причин недоступний, бажано знати, як можна самостійно перевірити кульові опори на своєму автомобілі.

Для цього знадобиться наступне:

  • підйомник або оглядова яма. На худий кінець можна обійтися і без них, але це серйозно ускладнить проведення обстеження;
  • домкрат. Він необхідний в тому випадку, коли немає можливості скористатися підйомником;
  • монтування. Плоский кінець такого інструменту повинен легко входити в простір між поворотною цапфою і кульовою опорою;
  • надійний підпір. Його розмір повинен бути таким, щоб підпір легко встановлювався в простір між нижньою точкою корпусу опори і підлогою;
  • комплект гайкових ключів. Їх тип і розмір приймається з урахуванням варіанту виконання вузла;
  • знімач кульових опор. Його тип залежить від моделі автомобіля.

В інтернеті можна знайти інформацію з прямими вказівками на те, якого розміру повинні бути гайкові ключі і типи знімачів. Іноді така інформація вводить людей в оману. Розмір і характер кріплення може відрізнятися навіть для деталей, які встановлюються на автомобілі однієї моделі. Все залежить від конкретного виробника запасної частини.

Обережно!  Виробляти роботи, якщо автомобіль стоїть на м’якому грунті, марно і небезпечно. Діагностика проводиться на твердому покритті.

Як перевірити кульову опору самостійно

На сьогоднішній день найбільшого поширення набула підвіска системи Мак-Ферсона. Кульові опори розташовуються тільки в нижній її частині. Такий варіант ми і візьмемо для розгляду.

Для автомобілів, оснащених підвіскою на двох поперечних важелях, слід застосовувати той же алгоритм пошуку несправності, з тією лише різницею, що доведеться перевіряти не тільки нижні, а й верхні кульові опори.

Послідовність дій

Перевірка кульових опор проводиться в такій послідовності:

1. Попередньо виконується візуальний огляд вузла. Пошкодження пильовика говорить про те, що деталь, швидше за все, доведеться замінити. Заради економії можна спробувати обійтися заміною пильовика.

Але такий ремонт не завжди дає бажаний результат. Потрапила всередину шарніра пил згубна для його конструкції.

Якщо зовнішніх ознак пошкоджень не виявлено, слід перейти до наступного пункту діагностики.

2. За допомогою підйомника або домкрата автомобіль піднімають і розміщують під корпусом опори приготований заздалегідь упор. Найкраще використовувати регульовану по висоті підставку-триногу. Після цього машину трохи опускають вниз, створюючи навантаження на кульову опору. Колесо при цьому має перебувати в повітрі і вільно обертатися.

3. Взявшись за верхній і нижній краї колеса, його похитують у вертикальній площині. Найкраще, якщо при цьому хтось буде обережно і плавно повертати кермо. Вироблення може дати знати про себе лише при певному положенні колеса.

Виявивши люфт, не поспішайте з висновками. Він може бути викликаний виходом з ладу або слабкою затягуванням підшипника, пошкодженням сайлентблоков важеля або іншими причинами. Це лише привід для того щоб перейти до наступного етапу перевірки.

4. Після встановлення плоский кінець монтування в щілину між поворотною цапфою і важелем, тиснемо на рукоять і спостерігаємо за деталями кульової опори. Якщо вузол справний, ніякого люфту бути не повинно. Клацання або постукування при натисканні, що передаються на рукоять монтування, також сигналізують про несправності.

Відео – як перевірити кульову опору і кермові наконечники:

остаточний діагноз

Щоб остаточно переконатися в тому, що деталь вийшла з ладу, доведеться розібрати підвіску, від’єднавши кульову опору від поворотної цапфи.

Це робиться в такий спосіб:

  • машина встановлюється на підйомник або домкрат і піднімається;
  • знімається колесо, щоб забезпечити вільний доступ до вузла;
  • відвертається гайка, що кріпить опору до цапфи. З цим можуть виникнути певні труднощі. Якщо на наконечнику немає захоплення під ключ, він може провертатися разом з гайкою. Доводиться вставляти монтировку між важелем і цапфою і, створюючи тиск, утримувати наконечник від обертання;
  • за допомогою спеціального знімача конус витягується з посадкового місця на цапфі.

Увага!  Не варто намагатися витягувати посадковий конус за допомогою молотка. Результатом подібного ремонту може стати пошкодження справної деталі.

Після того як опора витягнута, її стан перевіряють, взявшись за конічний наконечник і поворухнувши його з боку в бік. Шарнір може обертатися вільно, але при відсутності люфту це не привід вважати вузол вийшов з ладу.

Відео – як перевірити підвіску самому:

Особливо це стосується елементів, виготовлених заодно з важелем. Але якщо є навіть незначний люфт, вузол необхідно замінити або, у випадку з розбірними кульовими опорами, відремонтувати.

Навчившись визначати несправність кульових опор, автовласник убезпечить себе від можливих поломок в дорозі, і зможе перейти до освоєння наступного етапу робіт – заміну вийшли з ладу деталей.

Порада

Аналізуючи причини стуку в передній підвісці, можна сказати, що вони можуть можуть виникати через несправність різних деталей і все їх потрібно буде перевіряти.

Відео – заміна кульової опори на Форд Фокус 2:

Кульові опори ознаки зносу

Кожен водій автомобіля повинен знати ознаки зносу кульових опор. Швидке виявлення несправності цієї деталі, може врятувати вас від серйозної аварії. При русі несправна опора може обірватися, колесо різко вивертається назовні.

І через зсув центру ваги, керувати автомобілем практично неможливо. Добре якщо ця неприємність трапитися на невеликій швидкості.

Автомобіль можна хоч якось контролювати, це означає, що вийде зупинитися або з’їхати на узбіччя. Але на великій швидкості, десь на трасі, машину контролювати неможливо.

За того що одне колесо вивернуло, автомобіль може сильно занести або винести на зустрічну смугу. Результат може бути фатальним. При обриві опори гарантовано пошкоджується крило. Така поломка, дуже небезпечна.

Але, якщо проводити діагностику автомобіля в терміни, які вказані в тих паспорті. Таку поломку можна уникнути.

Причини поломки кульової опори

Існує кілька причин, за якими кульові опори стають несправними. Термін експлуатації кульових від 30 до 120 тисяч кілометрів. Експлуатація залежить від моделі автомобіля і від її використання. Негативно позначається на кульові різкий перепад температур. Причина знаходиться в пильовику опори. Він виготовлений з гуми або каучуку.

Як відомо, при різкій зміні температури, гума деформуються. Згодом матеріал стає твердим. І в пильовику утворюються тріщини. У них потрапляє волога і бруд. Через це термін експлуатації значно зменшується. Але також негативно позначається погані дороги і неакуратно їзда. Адже в момент попадання на скачки, навантаження від удару доводиться на опори.

Результат цього механічна поломка кульової опори.

Після всіх вище перерахованих причин палець деталі постійно сточується. У підсумку він починає вільно бовтається. Деталь не може щільно прилягати, тому, що зазор занадто великий. Через це, при русі автомобіля, палець може просто вилетіти з гнізда. Але найчастіше ця проблема виникає через велике навантаження.

Перерахуємо кілька причин несправності деталі:

  • Велике навантаження при їзді по поганих дорогах.
  • Великий термін експлуатації деталі, понад 120 тисяч пройдених кілометрів.
  • Поломка самого пильовика.
  • Брак масла для змащення. Слід змащувати внутрішню частину деталі.

Ознаки несправності кульової опори

Зазвичай обрив кульовий опори не відбувається різко. Раптова поломка відбувається через неякісно виготовленої деталі. Перша причина – це гучний стукіт в підвісці, коли машина проїжджає скачки або ями. Зазвичай звук чути з передньої частини автомобіля.

Причина цього сточеними палець кульової опори або недолік змазує рідини. Але стукіт може і не бути ознакою поломки. Якщо в морозний день, при початку руху чути не великий стук, а потім він пропадає не варто хвилюватися.

Це відбувається, через те, що деталь замерзла, і починає розігріватися. Але також несправність, можна визначити по плавності управління. Якщо машина виляє при русі, причина цього знос опори. Колесо нещільно зафіксовано, через це відбувається виляння.

Зверніть увагу

Якщо ви відчули, що машина при русі поводиться не так як зазвичай, потрібно відразу ж зупинитися і провести огляд опор.

Ознаки несправності кульової опори

Передня підвіска Лада Веста, як і на більшості легкових автомобілів, виконана у вигляді конструкції типу «Макферсон». Підвіска незалежна, з амортизаторами двосторонньої дії, гвинтовими пружинами, стабілізатором поперечної стійкості і поперечними важелями. Наконечники рульових тяг призводять колеса в рух за допомогою електричного підсилювача керма і рейкової передачі.

На поперечних важелях ближче до коліс розташовуються одні з найважливіших елементів підвіски – кульові опори. Саме вони приймають найбільше навантаження при русі автомобіля, тому дуже важливо своєчасно виявити ознаки несправності кульової опори, і виконати заміну відповідних деталей.

У цій статті мова піде про те, як визначити несправність кульової опори, а також будуть розглядатися ознаки поломки кульової опори.

Пристрій кульової опори

Кульова опора – досить просте в розумінні пристрій, до складу якого входить 5 основних частин:

  • корпус
  • Металевий стрижень ( «палець») з різьбленням і гайкою
  • полімерний вкладиш
  • гумовий пильовик
  • Скоби для фіксації пильовика

Металевий стрижень зафіксований в корпусі і вільно обертається в будь-якому напрямку. Між корпусом і стрижнем знаходиться полімерний вкладиш – при несправності він виходить з ладу першим. Щоб полімерний вкладиш служив довго, поверх корпусу і осі стрижня закріплюється гумовий пильовик. Пильник надійно захищає внутрішню частину деталі і фіксується спеціальними скобами.

На іншій стороні металевого стержня знаходиться різьблення, яка вставляється в отвір на поворотному кулаці. Корпус кульової опори кріпиться до нижнього важеля підвіски. Таким чином, вертикальні і горизонтальні навантаження з боку поворотного кулака передаються на важіль підвіски.

Поломка кульової опори. симптоми

Як дізнатися несправність кульової опори? Для цього потрібна діагностика кульових опор ВАЗ – перевірка, яку потрібно повторювати не рідше, ніж раз на рік, оскільки поломка цього вузла може призвести до найсумніших і незворотнім наслідком.

Щоб виконати таку дію, як діагностика кульової опори, досить проїхати кілька кілометрів на автомобілі і уважно послухати звук ходової частини на предмет наявності стукотів. Якщо елементи підвіски несправні, стукіт буде лунати з боку ніг водія або переднього пасажира.

Але, важливо розуміти, що лунає з боку передньої підвіски звук може вказувати на поломку не тільки кульової, а й інших елементів ходової частини автомобіля. Тому, після виявлення стуку необхідно вивчити підвіску з оглядової ями або на підйомнику.

Ось і вся відповідь на питання про те, як перевірити справність кульової опори.

Причини несправності кульової опори Лада Веста

Ми вже засвоїли, як визначити поломку кульової опори. Щоб результат такої перевірки був відмінним навіть після великого пробігу, необхідно знати причини, що призводять до несправності кульових опор ВАЗ. Перелічимо основні з них:

  • Їзда по розбитим дорогам з великою швидкістю, а також їзда по бездоріжжю. Лада Веста призначена для їзди по дорогах загального користування, тому не варто випробовувати її позашляхові властивості.
  • Агресивний стиль водіння. При різких маневрах знос кульових опор та інших елементів підвіски значно зростає. Особливо якщо ці маневри поєднуються з їздою по бездоріжжю.
  • Несвоєчасна заміна інших деталей підвіски. При виході з ладу інших елементів ходової частини, навантаження на кульові опори зростає.

Чим менше ви приділяєте увагу перерахованим вище нюансам, тим швидше ви побачите перші ознаки несправності кульових опор, тому намагайтеся берегти ходову частину вашого авто.

Заміна кульових опор Лада Веста своїми руками

Якщо ознаки поломки кульових опор все-таки виявилися, необхідно негайно виконати заміну – ця запчастина не підлягає ремонту. Для того щоб виконати заміну, вам знадобляться молоток, борідок, накидний ключ на 13, головка на 13. Демонтаж виконується в наступній послідовності:

  • Встановити автомобіль на підйомник.
  • Зняти колесо і повернути кермо в зручне положення.
  • Викрутити гайку зі стрижня.
  • Висвердлити головки заклепок кульової опори свердлом на 15 мм. Якщо не вдається висвердлити на місці, то необхідно весь важіль.
  • Вибити заклепки бородком, акуратно ударяючи по ньому молотком.

Збірка: встановіть нову деталь на місце кріплення і затягніть болти і гайки, що входять в комплект запчастини. Враховуйте моменти затяжки, зазначені в технічній документації.

Поради:

  • Замінюйте кульових опор тільки парою.
  • Після заміни обов’язково виконайте регулювання розвал-сходження.

(1 оцінок)
Завантаження …

А якщо … несправна кульова опора – автоцентр.ua

Кульова опора – один з основних елементів підвіски, який прийшов на зміну шкворневої конструкції. У деяких моделях при її критичному зносі можуть виникнути серйозні проблеми.

Кульова опора – один з основних елементів підвіски, який прийшов на зміну шкворневої конструкції. У деяких моделях при її критичному зносі можуть виникнути серйозні проблеми.

Кульова опора – вузол, що з’єднує маточину керованого колеса і важіль підвіски. Її завдання – забезпечувати можливість повороту маточини при збереженні положення колеса в горизонтальній площині при вертикальному його переміщенні. Конструкція опори досить проста.

Це конусоподібний палець зі сферичним або грибоподібних наконечником, здатний обертатися і одночасно розгойдуватися на невеликі кути в корпусі опори. Корпус кріпиться до важеля болтами або запресовується в нього. В останньому випадку кульова, як правило, змінюється разом з важелем підвіски.

В сучасних вузлах найчастіше використовується нерозбірна конструкція, в якій після установки пальця корпус завальцовивается. Між пальцем і корпусом поміщаються пластикові або інші вкладиші, що працюють як підшипник ковзання і забезпечують невелике зусилля обертання.

Для старих моделей вітчизняних машин в запасні частини поставляються і розбірні кульові опори, люфти в яких усуваються підтяжкою кришки.

причини поломок

Кульові опори в процесі експлуатації зазнають серйозні навантаження, так як в залежності від місця установки і конструкції підвіски вони можуть нести на собі значну частину маси автомобіля і витримують систематичні удари при проїзді нерівностей.

Основною причиною порушення нормальної роботи кульової опори є знос поверхонь тертя, що приводить до збільшення зазору між корпусом і пальцем. В результаті цього палець не тільки обертається, але і починає переміщатися поступально (по-простому – «бовтатися» в корпусі). При надмірному зносі кульової ударні навантаження здатні привести до виривання пальця з корпусу.

Як наслідок – опора не утримує колесо, і автомобіль «падає» на асфальт. Збільшення зазору відбувається з наступних причин:

природний знос + старіння матеріалів;
їзда з великою швидкістю по нерівних дорогах (збільшення динамічних навантажень);
розрив захисного чохла (пильовика), в результаті чого в зазор між пальцем і корпусом потрапляють вода і бруд, посилюючи корозію і абразивний знос;
відсутність мастила в шарнірі (якщо вона передбачена).
Ознаки зносу кульових опор

Стук при проїзді нерівностей з невеликою швидкістю.
Збільшення зусилля на кермовому колесі, скрип в передній частині машини при повороті керма.
Автомобіль нестійкий рухається по прямій через виляння передніх коліс.
Нерівномірний знос шин.

діагностика

На жаль, стенди для перевірки вузлів підвіски не завжди дозволяють визначити стан кульових опор. Оцінити його можна старими, «дідівськими» способами – на слух і на дотик. При перевірці на слух помічник розгойдує машину, а «доктор» прислухається, що стукає.

Другий спосіб трохи складніше. Щоб уникнути помилки в діагнозі, утримуючи до упору педалі гальма (щоб виключити люфт підшипників) колесо похитують руками, взявшись за нього у верхній і нижній точках. Якщо люфт відчувається – зазор в опорі є, і її краще замінити.

Щоб визначити величину зносу, доведеться використовувати більш точні інструменти і пристосування.

важливо

У класичних моделях «АвтоВАЗу» в корпусі нижньої опори є спеціальне контрольне отвір. Для перевірки її стану через цей отвір штангенциркулем (точніше, глибиноміром) під навантаженням вимірюється відстань між зовнішньою поверхнею корпусу опори і торцем кульового пальця (див. Рис.): Для ВАЗів – не більше 11,8 мм (для «рідних» опор).

Люфт у верхній кульовий опорі змиритися спеціальним пристосуванням з індикатором. Він не повинен перевищувати 0,8 мм.

Нарешті, якщо під руками немає зовсім ніяких інструментів і приладів, можна покласти долоню на корпус опори таким чином, щоб торкатися одночасно і корпусу, і пальця, і попросити помічника покачати колесо. Якщо люфт є – він зазвичай відчувається.

способи ремонтам

Найбільш часто кульова опора міняється на нову, проте її заміна разом з важелем у багатьох іномарок – досить недешеве задоволення. Ціна тільки одного важеля може стартувати від 500 грн.

, А на автомобілях зі складними підвіска їх буває до п’яти з одного боку! Вартість роботи теж досить висока: 150-200 грн. для нижнього важеля і 250-300 – для верхнього. Тому затребувані послуги реставраторів, які ремонтують навіть ті опори, які змінюються в зборі з важелем.

Реставрація коштує набагато дешевше, ніж нова деталь, що особливо помітно для опор, що поставляються з важелями в зборі. Для відновлення використовуються різні технології. Найпростіша – переробка опори в розбірну, заміна пластикових вкладишів і полірування пальця.

Складніша – корпус під тиском заповнюється рідким полімером, який застигає в зазорах. Опори, запресовані в важелі, випрессовивают і замінюють неоригінальними.

Однак така економія може стати причиною аварії, тому в інтересах безпеки краще все ж використовувати нові вузли.

зберігаємо ресурс

Термін служби кульової опори залежить від багатьох факторів і може коливатися від 15-20 до 100-120 тис. Км.

Навіть маленька тріщина в пильовику призводить до потрапляння піску, бруду і води в шарнір, а це різко скорочує термін служби кульової.

Щоб не допустити передчасного виходу опори з ладу, перш за все стежте за станом гумового захисного чохла. Зручніше робити це на підйомнику або естакаді.

Порада

Контрольні отвори в нижніх опорах «Жигулів» можна використовувати для поповнення запасу мастила в шарнірі. Для цього замість контрольної пробки в корпус слід ввернути прес-маслянку (див.

 фото), потім при ТО шприцом накачувати в шарнір мастило (ШРБ, Литол). Якщо кульова НЕ нова – до «розбухання» пильовика.

Продовжити термін служби опори можна також своєчасної заміною пошкоджених пиляків і акуратній їздою по нерівних дорогах.

Олександр Ландарь Фото фірм-виробників і з архіву редакції

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…