Клапанний механізм з механічними штовхачами має просту конструкцію, невисоку вартість, його працездатність не в такій значній мірі залежить від якості моторного масла, як в двигунах з гідрокомпенсаторами.

Але у цієї системи є один великий недолік – в процесі експлуатації змінюються теплові зазори (ТЗ), і їх доводиться налаштовувати. Порядок і таблиця регулювання клапанів ВАЗ-2107 існують для того, щоб правильно виставити ТЗ, а виконавець операції міг запам’ятати порядок дій.

Якщо клапана відрегулювати невірно, двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ) почне працювати з перебоями, з’явиться стукіт, загубиться потужність, і ймовірно, в результаті може знадобитися більш серйозний ремонт.

Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу

Для чого потрібна регулювання клапанів

У будь-якому автомобільному двигуні відкриття клапанів необхідно для наповнення циліндрів паливо-повітряної сумішшю, а після їх герметичного закриття в камерах відбувається згорання, відбувається робочий цикл. Якщо не виставити ТЗ, зробити їх менше покладеної норми або зовсім прибрати, герметичності не буде, відповідно, не закриються повністю клапана, паливна суміш не згорить до кінця.

При збільшених зазорах в клапанному механізмі з’являється стукіт, відбувається інтенсивний знос деталей. Регулювання клапанів (РК) для кожної моделі автомобіля проводиться з періодичністю, зазначеної в технічних умовах заводом-виробником, все станції техобслуговування, автослюсарі і власники автомобілів рекомендацій намагаються дотримуватися.

Регулювання клапанів на автомобілі ВАЗ-2107 (карбюратор)

На авто ВАЗ-класика встановлюються однотипні двигуни, які мають практично однакову конструкцію, розрізняються лише об’ємами циліндрів (різні діаметри поршнів і гільз, хід поршня). Також на «Класики» може встановлюватися карбюраторних або інжекторний паливна система, але ТЗ регулюються однаково. Для регулювання зазорів тут будуть потрібні:

  • ріжкові ключі розмірами 17 і 13;
  • спеціальний широкий щуп 0,15 мм.

Для ВАЗ-2107 існує ще один метод РК, де застосовується рейка для регулювання і індикатор, щуп тут вже не потрібно, або його можна використовувати в якості контрольного інструменту.

Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу

Клапана на ДВС регулюються в певній послідовності, для цього на колінчастому і розподільному валах спочатку виставляються мітки, потім колінвал кожен раз провертається на 180º за годинниковою стрілкою. Розглянемо докладніше, як виконати подібну роботу самостійно, не загубивши ніяких важливих моментів.

Налаштування клапанів на «Класики» своїми руками

Щоб відрегулювати клапана на задньопривідний машині ВАЗ з карбюраторним двигуном, готуємо інструмент, відкриваємо капот. Роботу слід проводити на холодному двигуні, розмір щупа для регулювання – 0,15 мм. Виконуємо наступні послідовні дії:

  • ставимо коробку передач на нейтраль;
  • відвертаємо 3 гайки верхньої кришки повітряного фільтра (10-й ключ);Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу
  • демонтуємо кришку і фільтруючий елемент;Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу
  • відвертаємо 4 гайки, які кріплять повітряного фільтра (ключ на 8), знімаємо шланг картерних газів, прибираємо корпус в сторону;Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу
  • від’єднуємо від карбюратора трос підсосу і тягу акселератора від клапанної кришки;Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу
  • відвертаємо шість болтів кріплення кришки;Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу
  • отримавши доступ до клапанів, приступаємо до регулювання. Беремо ключ на 38 (спеціальний для храповика), насаджує його на гайку шківа коленвала, повертаємо до / вал до сполучення міток на р / валу;Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу
  • просовуємо щуп між кулачком р / в і рокером (коромислом), вимірюємо зазор. Щуп повинен входити з невеликим зусиллям (натягом), якщо він не проходить, або зазор дуже великий, необхідно провести регулювання;Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу
  • в цьому положенні міток регулюються клапана №8 і №6, відлік ведеться від радіатора двигуна;
  • зайвий зазор визначається рукою рухом вгору / вниз при встановленому щупі, якщо ТЗ вище норми, рокер буде «люфтіть». При зазорі менше, ніж передбачалося щуп вставити не вийде;
  • для регулювання ключем на 17 послаблюємо нижню контргайку, зміною положення гайки під 13-й ключ виставляємо потрібний зазор;Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу
  • відрегулювати клапан при встановленому щупі, утримуючи 13-м ключем, затягуємо контргайку. Тут є один невеликий нюанс: зазвичай при затягуванні контрящім гайки зазор трохи зменшується ( «підтягується»), тому при регулюванні щуп між рокером і розподілвалом повинен ходити трохи вільніше. Втім, до цього можна легко пристосуватися, все стає зрозуміло в процесі роботи;
  • повертаємо колінвал на 180 градусів, мітка распредвала повинна зміститися на 90º, в цьому положенні виробляємо РК під номерами 7 і 4;
  • ще раз провертає колінчастий вал, тут вже верхньої мітки видно не буде, тому орієнтуємося по нижній позначці, яка знаходяться на шківі к / вала;
  • в цьому положенні налаштовуємо клапана 1 і 3;
  • ще раз зробимо поворот коленвалом 180º (на распредвали мітка буде зміщена на 90 градусів від верхнього положення, але вже в іншу сторону), налаштовуємо зазори кл. №5 і №2.

Повністю зробивши РК, закриваємо клапанну кришку, запускаємо мотор, перевіряємо роботу двигуна.

Особливості настройки клапанних зазорів на вазовской «Класики» інжектор

Двигуни ВАЗ-класика з інжекторної паливною системою випускалися як з гідроштовхачами, так і з механічним приводом.

Схема регулювання на ВАЗ-2107 інжектор абсолютно нічим не відрізняється від стандартної настройки клапанів на карбюраторному моторі, є тільки деякі конструктивні відмінності (інший корпус повітряного фільтра, немає карбюратора, змінений шків колінчастого вала (з зубами для зчитування імпульсів)).

Таблиця регулювання клапанів

  • Пам’ятати напам’ять, в якому порядку потрібно робити РК, може не кожен, тому для «забудькуватих» складаються спеціальні таблиці регулювання, за якими можна легко зрозуміти, при якому положенні коленвала потрібно регулювати той чи інший клапан.
  • Також існують таблиці залежності рекомендованого зазору від температури навколишнього середовища, в них ще можуть зазначатися значення для РК за допомогою індикатора.

Якщо подивитися на таблицю, з неї можна зрозуміти, що оптимальне значення 0,15 мм дійсно при температурі навколишнього повітря + 20ºC.

Якщо ви вирішили відрегулювати клапана взимку на вулиці при нулі градусів, то в цьому випадку необхідно виставляти зазор 0,135 мм, а якщо при + 30º – 0,158 мм.

Виставлення зазорів в клапанах за допомогою індикатора

Порядок РК при користуванні індикатором в цілому не відрізняється від послідовності дій при регулюванні за допомогою щупа, але застосовується інший інструмент.

Для настройки клапанного механізму в цьому випадку знадобиться рейка (планка) і сам індикатор, пристосування комплектом продається в спеціалізованих автомагазинах.

Зверніть увагу

При великому бажанні планку для установки індикатора можна виготовити самостійно, в інтернеті знайти необхідний креслення не становить проблем.

При виставленні зазорів за допомогою індикатора виходить більш точна настройка, так як щуп не здатний вловити всі нерівності кулачків распредвала, вироблення на рокерів. Порядок дій РК з використанням спеціального пристосування тут наступний:

  • так само як і при регулюванні за допомогою щупа, встановлюємо нейтральну передачу, відкриваємо капот, знімаємо клапанну кришку;
  • поєднуємо мітки распредвала для настройки 8-го і 6-го клапана;
  • на шпильках лівого боку ліжку розподільного вала кріпимо індикаторну планку;
  • якщо ми регулюємо шостий клапан, індикатор за допомогою утримувача закріплюємо зверху відповідного (6-го) рокера;
  • за допомогою ключа або рукою піднімаємо і опускаємо рокер, помічаємо по індикатору, на скільки поділок відхиляється стрілка.

Тут є сенс звернутися до таблиці, де наводяться дані по індикаторним налаштувань, так як при регулюванні щупом ТЗ вимірюється в міліметрах, а індикатором – в розподілах.

Наприклад, для стандартного значення 0,15 мм відповідає індикаторний показник 52, це означає, що стрілка при належному зазорі відхиляється на п’ятдесят дві поділки.

Якщо ТЗ більше норми, його потрібно зменшити, розглянемо, як це відбувається:

  • допустимо, замість покладених 52 індикатор показав значення 72 ( «зайві» 20 ступенів);
  • ставимо стрілку на «нуль», розслаблюємо контргайку, ключем на 13 повертаємо регулювальний болтик в сторону зменшення зазору, спостерігаємо за індикатором;
  • при повороті ключа індикаторна стрілка починає відхилятися проти годинникової стрілки, необхідно, щоб вона «пройшла» 20 поділок (так як 72-52 = 20);
  • добившись потрібного свідчення на стрілочному приладі, притримуючи ключиком на 13, «сімнадцятим» ключем затягуємо контргайку;
  • відрегулювати так обидва клапана (8 і 6), повертаємо до / вал, регулюємо кл. №4 і 7, потім далі повторюємо всі операції, які були описані раніше для карбюраторного ДВС.

Після регулювання встановлюємо клапанну кришку, запускаємо мотор, дивимося, як він працює, слухаємо, чи немає сторонніх звуків.

Несправності клапанного механізму

Нерідко виникає ситуація, коли навіть після регулювання продовжують стукати клапана, причому, стукіт буває досить сильним і неприємним. Основні причини стороннього шуму в цьому випадку:

  • зношені кулачки распредвала;
  • вироблення на рокерів;
  • люфт розподільного вала в ліжку (алюмінієвому корпусі);
  • знос штовхачів.

Для визначення дефекту деталей необхідно знімати р / вал, робити візуальний огляд. Зношеність опор розподільного з’ясовується за допомогою мікрометра, кожна з опорних шийок має свій певний розмір.

Регулювання клапанних зазорів на задньопривідних автомобілях ВАЗ зазвичай виконують через кожні 20-25 тис. Кілометрів пробігу, також при появі стуку або підозрі, що клапана «затиснуті».

Якщо зазори менше норми, двигун працює нерівномірно, особливо на холостих обертах, втрачається динаміка розгону, з’являються провали.

Порядок регулювання клапанів ВАЗ 2107 інжектор і карбюратор своїми руками, таблиця теплових зазорів, інструкції з фото і відео

Клапан – це елемент двигуна, що входить в систему газорозподільного механізму (ГРМ) і керуючий подачею робочої суміші в циліндр, а також видаленням відпрацьованих газів. Від правильності роботи системи ГРМ залежить дуже багато чого: потужність двигуна, економічність, екологічність та інші параметри. У цій статті мова піде про регулюванні клапанів двигуна ВАЗ 2107.

Призначення клапанів в двигуні

При своїй роботі двигун споживає повітря і паливо, а виділяє вихлопні гази. Клапани служать для того, щоб в циліндр надходила топливовоздушная суміш (через впускний клапан) і віддалялися вихлопні гази (через випускний клапан). Чергування циклів впуску та випуску називається робочим циклом двигуна. Він складається з чотирьох тактів.

  1. Впуск. Відкрито впускний клапан. Поршень рухається вниз і за рахунок розрядження, створюваного в циліндрі, захоплює за собою топливовоздушную суміш, яка надходить через відкритий впускний клапан.
  2. Стиснення. Обидва клапана закриті. Поршень рухається вгору (до свічки запалювання) і стискає топливовоздушную суміш.
  3. Робочий хід. Обидва клапана закриті. Свічка запалювання дає іскру, яка підпалює топливовоздушную суміш. Під час згоряння паливоповітряної суміші утворюється багато газу, який штовхає поршень вниз.
  4. Випуск. Відкрито випускний клапан. Поршень рухається вгору і виштовхує з циліндра відпрацьовані гази через відкритий випускний клапан. Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесуРобочий цикл двигуна складається з чотирьох тактів, за час яких робоча суміш надходить, стискається і згорає, потім видаляються відпрацьовані гази

Відео: принцип роботи двигуна і призначення клапанів

Сенс регулювання клапанів

Відкриттям клапана управляє кулачок розподільного вала. При роботі двигуна клапан нагрівається і подовжується, що може привести до його неповного закриття. Для компенсації цього подовження існує зазор між клапаном і кулачком розподільного валу . Сенс регулювання клапанів зводиться до виставлення необхідної величини цього зазору.

Ознаки неправильного регулювання клапанів

Ознаками неправильного регулювання клапанів є:

  1. Сторонній металевий стукіт з-під клапанної кришки.
  2. Зниження потужності двигуна.
  3. Запах чистого бензину в вихлопних газах.

Регулювання клапанів на автомобілях ВАЗ 2107 обов’язкове після ремонту газорозподільного механізму, а також після пробігу в 10-15 тисяч кілометрів.

Відео: принцип роботи газорозподільного механізму

Регулювання клапанів на ВАЗ 2107

Регулювання клапанів на ВАЗ 2107 не відрізняється складністю. Проте вам будуть необхідні деякі запчастини і матеріали, а також детальна інструкція.

Необхідні інструменти та матеріали

Перш ніж приступити до регулювання клапанів, необхідно обзавестися наступними інструментами і матеріалами:

  1. Набір щупів для регулювання зазорів (або мікрометр і рейка). Це основний інструмент в роботі. Він повинен бути хорошої якості, не варто купувати щупи сумнівного виробника.
  2. Набір комбінованих ключів середнього розміру (10-19 мм).
  3. Прокладка клапанної кришки. Прокладку краще вибирати хорошого виробника: Corteco або Elring.
  4. Чистий ганчір’я або паперові рушники. Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесуНабір щупів є основним інструментом для регулювання клапанних зазорів

Інструкція по регулюванню клапанів

Регулювання клапанів проводиться на двигуні температурою не більше 20 oC.

На гарячому двигуні неможливо провести якісну регулювання клапанів – це пов’язано з розширенням металу при нагріванні.

Для визначення температури двигуна покладіть долоню на клапанну кришку – вона не повинна відчувати тепло, від металу клапанної кришки повинна виходити прохолода. Робота виконується в наступному порядку.

  1. Зняти повітряний фільтр разом з корпусом, потім відкрутити 8 гайок, що кріплять клапанну кришку до блоку двигуна. Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесуГайки кріплення клапанної кришки розташовані по її периметру
  2. Знявши клапанну кришку, бачимо зірку розподільного вала і коромисла клапанів. Перед регулюванням клапанів необхідно встановити четвертий циліндр двигуна в верхню мертву точку (ВМТ). Для цього провертає колінчастий вал за годинниковою стрілкою до тих пір, поки мітка на зірці розподільного вала не співпаде зі спеціальним відливом під клапанною кришкою, а мітка на шківі колінчастого вала – зі спеціальною міткою на блоці двигуна. Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесуДля регулювання клапанів двигун необхідно встановити в положення, в якому спеціальні регулювальні мітки збігаються один з одним
  3. Після виставлення четвертого циліндра в ВМТ беремо в руки щуп і перевіряємо зазор між кулачком розподільного валу і коромислом клапана на кулачках №6 і 8. Номери кулачків вважаються усе своєю чергою від зірки. Тепловий зазор клапанів на ВАЗ 2107 має дорівнювати 0,15 мм. Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесуЗазор на шостому та восьмому кулачках має дорівнювати 0,15 мм
  4. Якщо зазор відрізняється від стандартного, то його необхідно відрегулювати. Для цього потрібно послабити нижню контрящім гайку, а верхній гайкою виставити необхідний просвіт. Після цього перевірити щупом правильність регулювання. Щуп повинен входити туго, але без заїдань. Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесуРегулювання зазору проводиться верхньої гайкою при ослабленому контрящім кріпленні
  5. Провернути колінчастий вал на 180 градусів і провести регулювання клапанів № 4 і 7.
  6. Знову провернути колінчастий вал на половину обороту і відрегулювати тепловий зазор на клапанах № 1 і 3.
  7. І ще раз провернути колінвал на 180 градусів і відрегулювати тепловий зазор на клапанах № 5 і 2.

Таблиця: порядок регулювання клапанів на двигунах ВАЗ

Маслозйомні ковпачки

Регулюючи клапани, цілком можливо, ви і не здогадувалися, що знаходилися поруч з ще одним дуже важливим елементом газорозподільного механізму – маслос’емного ковпачками.

Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесуМаслос’емниє ковпачки розташовані на стеблах клапанів газорозподільного механізму

Призначення маслос’емних ковпачків

Під час роботи двигуна розподільний вал, коромисла, пружини клапанів і верхня частина клапана працює в масляному тумані. Масло осідає на всіх деталях і механізмах, розташованих під клапанною кришкою. Природно, воно потрапляє і на верхню частину клапанів, званих стеблами.

Під дією сили гравітації масло буде прагнути стекти в камеру згоряння. Як відомо, його там бути не повинно. Маслос’емниє ковпачки призначені для запобігання стікання масла по стеблу клапана в камеру згоряння двигуна.

Несправності двигуна, пов’язані із зносом ковпачків

Єдине призначення маслос’емного ковпачка – запобігання стікання масла в камеру згоряння двигуна . З плином часу гума цього елемента втрачає свої функції і руйнується під дією агресивного середовища. Це призводить до проникнення масла в топливовоздушную суміш, де воно успішно згорає.

У справного двигуна витрата масла повинен бути близько 0,2 – 0,3 літра на 10 тисяч кілометрів пробігу. При зношених маслос’емних ковпачках він може досягати одного літра на тисячу кілометрів.

Масло, згораючи в циліндрах:

  • засмічує і руйнує каталітичні нейтралізатори і сажеві фільтри (пристрої, що знижують вміст шкідливих речовин у вихлопних газах), які самі по собі дуже недешеві;
  • викликає перегрів і передчасний вихід з ладу випускних клапанів двигуна;
  • сильно підвищує димність вихлопу;
  • підвищує ризик масляного голодування двигуна від нестачі масла.

Ресурс маслос’емних ковпачків на вітчизняних автомобілях коливається біля позначки в 80 тисяч кілометрів пробігу. Цей параметр дуже сильно залежить від якості самих ковпачків і використовуваного масла.

Які комплектуючі краще використовувати

На сьогоднішній момент найбільшу довіру у автолюбителів і механіків викликає продукція таких відомих марок, як Corteco і Elring – ці бренди зарекомендували себе з найкращого боку в сфері виробництва прокладок, сальників, ущільнень, маслос’емних ковпачків.

На ринку присутні вироби і вітчизняних виробників. Їх якість дуже сильно різниться, але тим не менш не дотягує до якості продукції компаній-лідерів.

Як міняти маслос’емниє ковпачки

Тема заміни маслос’емних ковпачків обширна і гідна окремої статті. Коротенько це робиться так.

  1. Зняти клапанну кришку.
  2. Зняти зірку розподільного вала. Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесуДля зняття зірки розподільного вала необхідно відкрутити утримує її болт зі стопорною шайбою
  3. Зняти розподільний вал з своїх ліжок. Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесуДля зняття розподільного вала потрібно відкрутити болти кріплення корпуса його підшипників
  4. Підперти клапани олов’яним прутком через свічковий колодязь. Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесуЩоб клапана не опускалися, їх потрібно підперти олов’яним прутком
  5. Рассухаріть клапан.Сжав пружину клапана, з проточки потрібно витягнути сухарі
  6. Замінити маслос’емного колпачок.Старий маслос’емного ковпачок знімається за допомогою двох викруток

Відео: заміна маслос’емних ковпачків на «класиці»

клапанна кришка

Клапанна кришка захищає газорозподільний механізм від зовнішніх впливів, а також запобігає протікання масла. Прокладка клапанної кришки призначена для ущільнення стику кришки з головкою блоку циліндрів. Вона являє собою смужку гуми, за формою точно повторює контури клапанної кришки.

Заміна прокладки клапанної кришки

При наявності протікання масла з-під клапанної кришки прокладку слід замінити. Для цього необхідно зняти клапанну кришку (як це зробити, ви вже знаєте з розділу про регулювання клапанів) і прокладку. Нова прокладка укладається без будь-яких спеціальних інструментів і пристосувань.

Прокладка клапанної кришки укладається на поверхню головки блоку циліндрів вручну, без будь-яких інструментів

Місце установки необхідно ретельно відчистити від залишків старої прокладки і слідів герметика. Нову прокладку укладаємо на місце і встановлюємо клапанну кришку на двигун.

Порядок затягування клапанної кришки

Після установки клапанної кришки на двигун її необхідно закріпити гайками до голівки блоку циліндрів. Для запобігання перекосу, зміщення і пошкодження прокладки існує спеціальний порядок затягування гайок. Суть цього процесу – затягуємо кріплення від центру до країв.

  1. Затягуємо центральну гайку.
  2. Затягуємо другу центральну гайку.
  3. Затягуємо крайні гайки з одного боку кришки.
  4. Затягуємо крайні гайки з протилежного боку кришки.
  5. Затягуємо гайку на виступі клапанної кришкі.Гайкі клапанної кришки необхідно затягувати в певному порядку, щоб уникнути перекосу і деформації прокладки

Дотримуючись порядок затягування гайок, ви гарантовано уникаєте наступних проблем з витоком масла з-під клапанної кришки.

Відео: установка прокладки клапанної кришки ВАЗ 2101-07

Регулювання клапанів на ВАЗ 2107 не представляє особливої ​​складності, не вимагає спеціальних знань (крім цієї статті) або спеціального інструменту. Її під силу здійснити автомеханіка-любителю у власному гаражі. Не бійтеся робити свою машину самі, у вас обов’язково вийде.

Як регулювати клапана ВАЗ 2107

Щуп для регулювання клапанів ВАЗ 2107

Відстань між рокером і штоком на холодному двигуні має точно дорівнювати 0.15 мм. Для перевірки і налаштування можна використовувати або комплект універсальних щупів, або більш зручний спеціальний щуп.

Варто ще раз підкреслити особливо, що зазор 0.15 мм виставляється на холодному двигуні. Якщо роботи виконуються «на гарячу» то необхідний врахувати коефіцієнт теплового розширення і виставляти зазори 0.20 мм.

Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу
Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу

Також нам потрібні два комбінованих ключа
– на 13 – для головки регулювального болта

– на 17 – для контрагайкі

Мітки регулювання клапанів 2107

Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу

Повертати колінвал можна в такий спосіб. Поставити коробку на 5 швидкість. На домкраті підняти одне з передніх коліс і повертати його до тих пір, поки мітки не займуть положення, що відповідає ВМТ. Таким же чином можна провертати коленвал для регулювання наступних пар клапанів.

Розташування циліндрів ВАЗ 2107

Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу

Зверніть увагу на нумерацію циліндрів – відлік починається від радіатора автомобіля, як показано на фото. Відповідно, циліндру 1 відповідають клапана 1 і 2, циліндру 2 – клапана 3 і 4, і так далі.

Схема регулювання клапанів ВАЗ 2107 по таблиці

Кожен клапан налаштовується при певному положенні коленвала.
Починаємо регулювання з клапанів 6 і 8 в положенні ВМТ і далі – по таблиці.
Для повертання клонували нам буде потрібно ключ на 38 і шматок металевої труби.

Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу

Порядок регулювання клапанів ваз 2107

Отже, колінвал у нас знаходиться в положенні ВМТ по мітках (див вище).
Тепер вставте щуп між кулачком розподільного валу і важелем клапана (рокером). Дуже важливо, щоб щуп входив в зазор «з натягом». Якщо щуп бовтається або не входить – необхідно провести регулювання.

1) Послабити контра гайку (на 17).
2) Повернути регулювальний болт (ключ на 13).
3) Затягнути Контра гайку.
4) Ще раз перевірити зазор щупом (повинен входити «з натягом»)

5) Якщо зазор занадто великий або занадто вузький – ще раз послаблюємо контрагайку, повертаємо регулювальний болт і контр.

Повторюємо вищеописані кроки, поки не доб’ємося правильного зазору в 0,15 мм.

Регулювання клапанів на Ваз 2107 по мікрометра

Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу

Рейка має спеціальні гайки, що дозволяють прикручувати її на шпильки кріплення распредвала. Це дозволяє послідовно встановлювати її над кожною з пар клапанів. Необхідно добре затягувати гайки кріплення рейки, щоб вона не хиталася під час проведення замірів. Після цього треба закріпити мікрометр (індикатор) на рейці так, щоб він упирався в край рокера, що натискають регульований клапан.

Щоб перевірити зазор, треба підняти кулачок рокера спеціальним захопленням або пальцем і проконтролювати по стрілці приладу величину вільного ходу. Якщо він не дорівнює 0,52 мм, то його слід виставити так само, як при регулюванні за допомогою щупа.

Даний спосіб регулювання більш точний і надійний. Щуп, проходячи між рокером і розподілвалом, ігнорує можливий зазор, що з’являється в результаті вироблення на деталях.

Мікрометр визначає дійсну величину вільного ходу рокера, крім цього, орієнтуватися за показаннями індикатора простіше і надійніше, ніж по вільному ходу щупа. Це дозволяє відрегулювати зазори в клапанному механізмі максимально точно.

Особливості регулювання 2107 інжектор

  • По-перше, на інжекторної моделі немає бігунка, тому кут повороту можна виставляти тільки по распредвали (так само, як і для карбюраторної моделі)
  • По-друге, тут немає необхідності знімати Корус повітряного фільтра для отримання доступу до кришки ГБЦ (на відміну від карбюраторною моделі)
  • По-третє, для повороту коленвала на інжекторної моделі не вийде використовувати ключ на 38. Можна задомкратіть заднє колесо, поставити коробку на вищу передачу і змінювати кут клонували, прокручуючи заднє колесо.

Всі деталі клапанного механізму

Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу

Відео – Регулювання клапанів на ВАЗ 2107

 

Порядок регулювання клапанів ваз 2107 інжектор своїми руками + відео

Власники автомобілів ВАЗ 2107 знають, що ці машини випускаються як в карбюраторному, так і в инжекторном виконанні.

І якщо з обслуговуванням карбюраторних машин все більш-менш зрозуміло, то з інжектором на «сімці» до сих пір виникають питання.

Наприклад, чи можна відрегулювати клапана на цій машині своїми руками? І якщо можна, то як зробити регулювання правильно? На ці питання ми і постараємося відповісти в цій статті.

Короткий екскурс в історію

Автомобіль ВАЗ 2107 був інжекторним не завжди. Спочатку ці машини комплектувалися звичайними карбюраторами. А системою примусового уприскування палива машину почали комплектувати тільки в 2006 році.

Причина проста: автовиробник намагався підігнати свої машини під стандарт, нині відомий як «Євро 2», а для цього потрібно змінити ряд характеристик машини.

Головне достоїнство заміни карбюраторної системи на систему електронну полягало в тому, що в инжекторном варіанті не було необхідності в тонкій настройці уприскування. Тобто ніякого «плавання» на холостих обертах у інжекторних автомобілів не було.

Але були і недоліки. Наприклад, підвищені вимоги до палива. Каталізатор у інжекторних «сімок» знаходився прямо під днищем, а значить, дорожній просвіт ставав менше. Ремонт таких машин був складніше, оскільки дістатися до деяких деталей було важко.

Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу

Система клапанів інжекторного автомобіля ВАЗ 2107

Взагалі, настройка клапанів на ВАЗ 2107 повинна проводитися через кожні 20 тис. Кілометрів в ході планового техобслуговування. Але іноді робити це доводиться раніше. Причини викладені нижче:

  • З’явилися сторонні шуми в двигуні (зазвичай це дуже швидкі, не дуже гучні клацання).
  • Спостерігається підвищена витрата палива при повній відсутності видимих ​​витоків.
  • Крім того, своєчасна регулювання дозволяє запобігти передчасному зносу деталей двигуна.

необхідні інструменти

  • Комплект комбінованих ключів на 38, 17, 13 і 10.
  • Щуп для вимірювання зазорів (товщина не менше 0.15 мм).

Схема і порядок дій

  1. Перш за все, необхідно заглушити двигун автомобіля і дати йому як слід охолонути.
  2. Ключем на 10 відкручується 8 гайок на кришці головки блоку циліндрів, потім кришка знімається. В результаті стануть видні регулювальні гвинти клапанів.
  3. Перед регулюванням гвинтів слід встановити колінчастий вал в певне положення. Вал можна повернути ключем на 38. Повертати його слід до тих пір, поки мітка на його шестерні приводу не співпаде з міткою на блоці циліндрів.
    Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесуМітка на шестерні валу повинна збігатися з міткою на блоці циліндрів
  4. Також слід звернути увагу на ланцюг колінчастого вала. Якщо цей ланцюг сильно ослабла, її потрібно підтягнути.
  5. Поруч з випускним патрубком є ​​гайка плунжерного натяжителя. Її слід послабити ключем на 13.
    Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесуГайка плунжерного натяжителя послаблюється ключем на 13
  6. Після цього ключем на 38 треба повернути колінчастий вал до упору. Як тільки обертати вал стане неможливо, треба міцно затягнути гайку натяжителя. Як тільки колінчастий вал виставлений в це положення, це означає, що поршень в 4 циліндрі вийшов в верхню мертву точку.
  7. У цьому положенні можна відрегулювати впускний і випускний клапан на 4 циліндрі (тобто кулачки 7 і 8).
  8. Регулювання здійснюється після перевірки клапанного зазору щупом на 0.15 мм. Якщо щуп входить в зазор з невеликим зусиллям, але при цьому рухається там вільно, це значить, що регулювати даний клапан не треба. Якщо щуп бовтається вільно або, навпаки, не входить, необхідно ключем на 17 послабити гайку на клапані, а потім за допомогою ключа на 13 трохи повернути регулювальний болт, тим самим виставивши необхідний зазор. Після вторинної перевірки щупом гайка на 17 затягується.
    Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесуГайка на клапані послаблюється ключем на 17
  9. У вищевказаному положенні колінчастого вала також перевіряється і регулюється випускний клапан на 2 циліндрі (кулачок 4) і впускний на 3 циліндрі (кулачок 6).
  10. Як тільки всі перераховані вище клапана перевірені і відрегульовані, можна переходити до інших. Для цього ключем на 38 треба повернути колінчастий вал на 60 градусів.
  11. У вищевказаному положенні потрібно перевірити (і в разі потреби відрегулювати) впускний і випускний клапани на 1 циліндрі, впускний на 2 і випускний на 3.

Після того як всі клапана відрегульовані, слід ключем на 38 повернути колінчастий вал на 3-4 повних оберти і зробити контрольний замір всіх зазорів за допомогою щупа. Якщо порушення зазорів немає, можна закривати кришку блоку циліндрів і пробувати завести мотор автомобіля.

Регулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу

Контрольна перевірка зазору клапанів за допомогою щупа

Відео: як відрегулювати клапана на інжекторі ВАЗ 2107 своїми руками

можливі помилки

Якщо регулювання зроблена правильно, сторонні клацання в моторі повинні зникнути. Якщо цього не відбулося, значить, щось зроблено не так.
Найпоширеніша помилка – порушення послідовності регулювання циліндрів, якщо робота проівзодітся своїми руками.

Виставляти зазор на клапанах інжектора потрібно тільки в вищевказаному порядку і ніяк інакше, не треба порушувати схему. Якщо почати не з того циліндра, це може повністю порушити роботу всієї системи газорозподілу, в результаті чого сторонній шум в двигуні нікуди не зникне. І більш того, він може стати голосніше.

важливо

Виправити цю помилку можна тільки одним способом: виставити 4 циліндр в верхню мертву точку відповідно до міткою і налаштувати все заново.

Відрегулювати клапана на ВАЗ 2107 – завдання не таке складне, як здається на перший погляд. Головне – дотримуватися правильну послідовність циліндрів, наведену вище. Крім того, не слід дуже старатися, затягуючи болти на кришці блоку циліндрів, так як різьблення там легко можна зірвати.

  • Олексій Степанов
  • Роздрукувати

Регулювання клапанів ВАЗ 2107 інжектор своїми руками

Працездатність всіх систем автомобіля залежить від злагодженого функціонування елементів між собою. Це стосується як нових машин, так і йдуть моделей «класики» вітчизняного автопрому.

Автовласників такого транспорту часто цікавить порядок регулювання клапанів ВАЗ-2107. Це важливо знати, тому що при обертанні коленвала відбувається почергове їх відкриття / закриття за єдиним алгоритмом.

Важливість точної настройки

Необхідно враховувати, що регулювання клапанів ВАЗ 2107 інжектор своїми руками доступна всім автолюбителям навіть в гаражних умовах при наявності мінімального набору інструментів. Нерідко операцію проводять на гарячому двигуні, хоча краще здійснювати це «на холодну». У результаті вийдуть більш точні свідчення.

Важливо знати, що настройка клапанів ВАЗ 2107 (інжектор) зажадає придбати два типи щупів: 0,15 мм – для контролю холодного движка і 0,20 мм для моніторингу гарячого мотора.

У продажу є різні за габаритами щупи. Краще використовувати широкі, так як ними комфортніше користуватися, а найчастіше їх продають парами. В результаті грамотної настройки і регулювання вдасться домогтися наступних результатів:

  • фази газорозподілу будуть спрацьовувати найбільш точно;
  • робочі циліндри стануть наповнюватися в повній мірі паливо-повітряної сумішшю;
  • суміш стане згоряти в максимально повному обсязі;
  • обеспечится якісний продув спустошених циліндрів.

Правильно встановлений зазор клапанів ВАЗ 2107 (інжектор) дасть на виході більш чисту роботу ДВС, підуть можливі стуки з підкапотного простору, істотно підвищиться експлуатаційний ресурс автомобіля.

Даний фактор є наслідком відсутності удару кулачка розподільного вала про рокер (важіль приводу) або вісь клапана.

Таким образам дані деталі будуть здатні прослужити значно довше, якщо чітко забезпечити регулювальні зазори.

Однак, зниження зазорів вважається більш проблематичним для роботи двигуна. При такій позиції підвищується шанс прогорання клапана, адже він не встигає встановитися в сідло головки блоку.

Крізь щілини направляється агресивний вихлопної газ з камери згоряння. Його температура під час фази вибуху досягає 2000С, що призводить до пропалювання крайок випускного клапана.

Також негативний вплив піддаються сальники клапанів внаслідок перегріву, що супроводжується підвищенням витрати масла і забрудненням продуктами згоряння.

  Як правильно помити двигун самомуРегулювання клапанів на ваз 2107 інжектор.  Покрокова інструкція всього процесу

Важливість регулювання очевидна для працездатності і збільшення ресурсу авто. Контроль необхідно здійснювати в залежності від ступеня експлуатації через 10-15 тис. Км пробігу.

попередня підготовка

Перш ніж зайнятися регулюванням і настроюванням, варто здійснити натяжку ланцюга до прийнятного рівня, якщо вона прослаблена. Для цього під капотом є відповідне пристосування.

Після зняття кришки клапанів потрібно проконтролювати і виставити мітки в правильні позиції. Нижня ризику на шківі коленвала і невеликий приплив на кришці попереду блоку циліндрів, а також зверху западина на зірочці розподільного валу і прилив на ліжку распредвала.

регулювальні операції

Актуальна схема регулювання клапанів ВАЗ 2107 складається з таких комбінацій:

  • шостий-восьмий;
  • четвертий-сьомий;
  • перший-третій;
  • п’ятий-другий.

Весь відлік стартує від зірочки коленвала. Коли перша пара буде відрегульована, то провертає колінчастий вал на півоберта (180 градусів). Це дозволить перевести потрібні поршні в крайнє верхнє положення одного з робітників тактів.

Далі розберемо, як регулювати клапана на ВАЗ 2107 (інжектор). Для цього встановлюємо колінвал в стартову позицію відповідно до мітками. Вони дозволять перевести четвертий циліндр в верхню мертву точку. В такому випадку бігунок розподільника виявиться навпаки контакту. Дана позиція дозволяє відрегулювати такі клапани:

  • на 7-му та 8-му кулачку – випускний і впускний клапан на 4-му циліндрі;
  • 4-й кулачок – випускний на 2-м;
  • 6-й кулачок – випускний на 3-м.

Контролюємо зазор, вводячи щуп в простір близько Ракером. Оптимальним вважається прохід з незначним зусиллям спочатку, а далі легше входить. Така позиція не потребує перебудови.

Якщо ж мірильний інструмент заходить вільно або не може протиснутися, то потрібно використовувати ключі. Расконтрагаіваем утримує гайку ключем на 17, потім використовуємо ріжок на 13 для стягування або ослаблення зазору. Законтрагаіваем ріжком на 17. Перевіряємо повторно, і далі таким чином поступаємо в кожному випадку.

  Як самому замінити поршневі кільця в двигуні

Прокручуємо колінвал на 60 градусів так, щоб бігунок став проти контакту першого циліндра. У новій позиції здійснюється регулювання наступних клапанів:

  • впускний 1-го циліндра і випускний 1-го;
  • на 2-му циліндрі впускний;
  • на 3-му циліндрі випускний.

Виміряємо візит аналогічної методикою, як в попередньому становищі. Після того як всі зазори відрегульовані, ключем на 38 за гайку обертаємо колінвал на кілька (3-4 мінімум) оборотів. Тепер варто провести контрольні заміри на всіх клапанах в первісної послідовності.

Домігшись оптимальних положень, закриваємо головку кришкою (пеналом) і заводимо мотор. При правильному виконанні роботи можливий цокіт розбалансування повинен повністю зникнути. Якщо ж стукали звук чується повторно, то слід провести діагностику більш ретельно, розширивши пошуки неполадок.

Регулювання клапанів ваз 2107 інжектор своїми руками (фото і відео)

Регулювання клапанів двигуна ВАЗ 2107 інжектор своїми руками – процедура досить складна в частині точності її виконання. Зазвичай її виконують за регламентом – через кожні 15-20 тис. Км. пробігу. Але якщо в процесі експлуатації автомобіля ВАЗ 2107 з’являється характерний регулярний цокіт в моторному відсіку – значить, клапана вимагають позапланової регулювання.

Крім усунення підвищеного шуму в двигуні ВАЗ 2107 інжектор, відрегулювати потрібно ще й для запобігання передчасного зносу деталей двигуна. Для виконання цієї роботи знадобиться наступний інструмент:

  • ключі
    • на 10;
    • 13/17 – 2 шт .;
    • на 38 для клонували;
  • Спеціальний щуп товщиною 0,15 мм;

У самій процедурі регулювання клапанів на двигуні ВАЗ 2107 інжектор нічого складного немає. Головне, що необхідно пам’ятати – всі роботи потрібно виконувати на повністю охолодженому моторі. В першу чергу, за допомогою ключа на 10 необхідно відкрутити 8 гайок і зняти кришку головки блоку.

Тим самим ми отримаємо доступ до регулювальним гвинтів клапанів. Перш ніж приступити до регулювання, потрібна певна настройка положення колінчастого вала. Виконується вона за допомогою ключа на 38, шляхом провертання колінчастого вала до поєднання міток на зірочці і на голівці блоку.

При цьому необхідно також перевірити натяг ланцюга і в разі її ослаблення – підтягнути.

Порада

Регулювання натягу ланцюга ВАЗ 2107 своїми руками – завдання гранично проста. Послабивши гайку плунжерного натяжителя, що знаходиться під випускним патрубком, ключем на 38 провертає коленвал до появи максимального опору. Утримуючи його від довільного обертання, ключем на 13 фіксуємо гайку натяжителя.

Такий стан клонували ВАЗ 2107 інжектор відповідає положенню четвертого циліндра у верхній мертвій точці. При цьому бігунок розподільника буде направлений в сторону контакту, відповідного 4 циліндра. У такому положенні регулюються наступних клапанів:

  • Впускний і випускний на четвертому (сьомий і восьмий кулачки);
  • Випускний на другому (четвертий кулачок);
  • Впускний на третьому (шостий кулачок) циліндрі;

В першу чергу, за допомогою щупа або спеціального приладу перевіряємо зазор. Якщо щуп входить з незначним зусиллям і далі вільно рухається – зазор нормальний і в регулюванні не потребує.

В іншому випадку необхідно за допомогою ключа на 17 відпустити фіксуючу гайку, після чого ключем на 13 повертається регулювальний болт і виставляється потрібний зазор. Повторно перевіривши правильність регулювання клапанів щупом, фіксують положення регулювального болта, утримуючи його від зсуву і одночасно фіксуючи гайкою.

Перевіривши і відрегулювати все клапана, відповідні встановленим положенням, змінюють порядок циліндрів шляхом провертання коленвала на 60 градусів. При цьому бігунок розподільника повинен бути спрямований в бік контакту першого циліндра. У такому положенні потрібно відрегулювати зазори залишилися клапанів:

  • Впускний і випускний першого;
  • Впускний другого;
  • Випускний третього циліндрів.

Порядок регулювання зазорів клапанів повністю аналогічний описаному раніше. Після того, як ви відрегулювали всі клапана, рекомендується 1-2 рази провернути колінвал ключем на 38 і виконати контрольну перевірку.

Якщо все нормально, можна сміливо встановлювати на місце кришку головки, кришку розподільника, і заводити двигун вашого ВАЗ 2107. Якщо робота виконана якісно – цокіт повинен зникнути. Якщо ж цього не відбулося, значить, є і інша проблема.

Можна спробувати діагностувати і усунути її своїми руками, або ж звернутися за допомогою до кваліфікованих фахівців.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…