Електропідсилювач керма являє собою вузол, що використовується для забезпечення більш комфортного керування автомобілем. Не так давно ЕУРом стали комплектуватися автомобілі вітчизняного виробництва, зокрема, в даній статті поговоримо про ладах Калинах. Які можуть трапитися несправності ЕУР Калина і які є способи усунення неполадок? Відповіді на ці та інші запитання шукайте нижче.

Чому електропідсилювач керма на Ладі Калині не працює, відключається і відмовляється працювати, за якими ознаками рульове колесо з ЕУРом стукає, підклинює, закушує або пищить? Щоб зробити ремонт системи своїми руками, потрібно знати, як здійснюється діагностика і які причини передують поломки. Найчастіше вихід з ладу підсилювача обумовлений поломкою самого вузла і підсилювач відмовляє. Неполадки такого плану усуваються шляхом ретельної перевірки системи для виявлення точної несправності.

Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодження

  • Як показує практика, найчастіше непрацездатність електропідсилювача (відмова) пов’язана з поломкою контролера швидкості.
  • наслідки:
  • кермо клинить,
  • заїдає
  • стає тугий,
  • та інші

Оскільки датчик контролера швидкості забезпечує активацію і відключення ЕУР при різних режимах руху. Підсилювач на Калині працює в тому випадку, якщо авто пересувається на невеликій швидкості. Коли швидкість починає збільшуватися, підсилювач автоматично відключається, що дозволяє забезпечити більш безпечне управління машиною при їзді на високих оборотах.

Отже, коротко про причини непрацездатності ЕУР:

  1. Вийшов з ладу контролер швидкості або на блок управління не надходить або пропадає сигнал від нього. В даному випадку причина може критися як в поломці датчика, так і в пошкодженні проводки або поганому контакті контролера з бортовою мережею.
  2. В електромережі транспортного засобу знизилося напругу. Причини можуть бути різними, починаючи від сів акумулятор і непрацездатного генератора і закінчуючи використанням в машині електрообладнання невідповідною потужності.
  3. Перевищено допустиму кількість обертів колінчастого вала.
  4. Некоректна робота або вихід з ладу керуючого модуля. Залежно від причини, блок управління може підлягати ремонту, потрібно робити більш детальну діагностику.

Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодження

діагностика

Для перевірки підсилювача в авто потрібно демонтувати пластмасову накладку на рульовій колонці, для цього відкрутіть болти, що фіксують її знизу.

Потім вам потрібно буде дістатися до 8-контактного штекера, його терморегулятори наступна:

  • контакт блакитного кольору підключається до замку запалювання, це харчування 12 вольт;
  • контакт червоно-коричневого кольору – це кабель підключення до тахометра;
  • сірий контакт йде на контролер швидкості авто;
  • біло-рожевий дріт – контрольний індикатор підсилювача;
  • чорно-жовтий контакт – це діагностична лінія;
  • Наступного контакт порожній, провід до нього не підключений;
  • контакт коричневого кольору – це маса;
  • порожній.

Більш точні результати дозволить отримати перевірка підсилювача за допомогою сканера. Але оскільки таке обладнання зазвичай можна знайти тільки на СТО, можна спробувати перевірити роботу системи скріпкою.

Для перевірки потрібно зробити наступне:

  1. Спочатку відключається запалювання.
  2. Потім, використовуючи скріпку, необхідно замкнути контакти під номерами 6 і 7 цього штекера, при цьому сам штекер демонтувати не обов’язково.
  3. Далі, запалювання потрібно включити.
  4. Виконавши ці дії, індикатор поломки ЕУР, розташований в приладовій панелі, почне блимати, за кількістю моргань можна визначити поломку системи (автор відео – Гоша Вахромеев).

Як по миганню значків індикатора зрозуміти, де шукати причину:

  • один довгий сигнал і один короткий – електропідсилювач справний;
  • один довгий і два коротких – немає сигналу оборотів мотора;
  • один довгий і три коротких – вийшов з ладу або відсутній харчування контролера моменту;
  • один довгий і чотири короткі мигання – проблеми в роботі електродвигуна ЕУР;
  • один довгий і п’ять коротких – вийшов з ладу контролер положення рульового вала;
  • один довгий і шість коротких – вийшов з ладу контролер положення ротора мотора;
  • один довгий і сім коротких – неполадки в роботі електромережі – напруга або занадто висока, або дуже низький;
  • один довгий і вісім коротких – вийшов з ладу керуючий модуль електропідсилювача;
  • один довгий і дев’ять коротких – поломка контролера швидкості.

Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодження

коди помилок

  • с1044 – невірна послідовність датчика положення ротора (ДПР)
  • c1621 – не вірно напруга 5V
  • с1622 – відмова ланцюга сигналу швидкості
  • c1011 – ланцюг сигналу оборотів двигуна автомобіля, відсутність сигналу – сигнал з датчика хола (або штатного тахометра через обмежувач напруги) розділити на 4 і подати на вхід тахометра,
  • c1022 – помилка, напруга основного виведення датчика моменту – можливо, що кришка вала перетерла ізоляцію і середньої, зелений провід замикає на масу

Ремкомплект

Не буває, альтернативний варіант взяти на розбиранні, ціна нового більше 20 тис рублів

Демонтаж і розбір електропідсилювача

Перед тим, як зняти підсилювач, потрібно демонтувати всі підрульові перемикачі. Зніміть накладку рульової рейки і демонтуйте пристрої, не забувши відключити роз’єми від харчування.

Як прибрати ЕУР своїми руками:

  1. Знявши перемикачі, потрібно буде провести демонтаж нижньої поперечки приладової панелі. Для цього вам необхідно натиснути на кріплення, за допомогою яких фіксується роз’єм з проводами, а потім відключити проводку від керуючого модуля. Коли ці дії будуть виконані, можна буде відключити роз’єм від вимикачів.
  2. Кронштейн системи закріплений за допомогою гайок, вам потрібно буде їх відкрутити гайковим ключем.
  3. Після цього рульову рейку потрібно буде акуратно опустити вниз. Щоб зробити це, вам потрібно буде знайти болт, що кріпить кардан до валу підсилювача. Даний болт необхідно викрутити, але при відкручування потрібно буде зафіксувати гайку, це дозволить запобігти її проворачивание. Коли болт буде витягнуто, кріплення треба буде розтиснути, після чого проміжний вал акуратно демонтується. На даному етапі рекомендуємо зазначити положення вала і шестерень, для цього можна використовувати маркер. Цей крок дуже важливий, оскільки його виконання дозволить запобігти можливим проблемам з установкою в подальшому. У тому випадку, якщо мітки на валах не відповідатимуть, це може призвести до її несправності в роботі підсилювача. При демонтажі будьте обережні і не зашкодить проводку, оскільки це також призведе до непрацездатності ЕУР. 
  4. Коли вузол буде демонтований, його треба буде розібрати і замінити вийшли з ладу елементи. Подальший монтаж проводиться в зворотному порядку (автор відео – Мурзик Білий).

Як підтягнути рульову рейку з електропідсилювачем?

Поява стуку в роботі ЕУР пов’язано з необхідністю підтягти рульову рейку.

Як зробити це правильно:

  1. Для початку потрібно відключити АКБ, для цього від’єднайте від нього клеми. Викриття кріплення акумулятора, для цього потрібно відкрутити ще дві гайки, розташований по краях. Після цього батарея витягується і забирається в сторону.
  2. Потім потрібно підняти пластикову підставку, під нею розміщено ще чотири гвинта, вони також викручуються.
  3. Зробивши це, необхідно відсунути цю підставку вперед, поки майданчик не від’єднається від подушки фіксатора корпусу повітряного фільтра. Після цього накладку можна буде зрушити назад, це дозволить забезпечити більш вільний доступ до самої рейці.
  4. На наступному етапі необхідно буде підлізти рукою під рейку. Прямо під нею, як показано на фото, розташований прогумований ковпачок, його потрібно буде демонтувати, це дозволить забезпечити доступ ключа до регулювальної гайки.
  5. Для виконання робіт по регулюванню вам буде потрібно спеціальний ключ для підтягування рейки, без нього здійснити процедура регулювання не вийде. Використовуючи цей ключ, необхідно підлізти під рейку автомобіля, щоб встановити інструмент в необхідний отвір.
  6. При регулюванні будьте обережні, щоб не перетягнути рейку. Якщо її підтяжка буде дуже сильною, то при русі на поворотах рейку буде закушувати, а це, в свою чергу, може відбитися на безпеці пересування. Кут регулювання завжди різний, він залежить від того, як сильно гайка розбовталася, але зазвичай при виконанні таких робіт гайка підтягується приблизно на 30 градусів. Це повинно бути досить для того, щоб все стало правильно. Після того, як регулювання буде закінчена, необхідно буде перевірити правильність виконання даного завдання. Тобто вам треба буде переконатися в тому, що рульове колесо повертається нормально в будь-яке положення до упору і стуку при цьому немає. Якщо стук залишився, то регулювання триває.

Фотогалерея «Регулювання рульової рейки»

Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодженняПосуньте підставку і від’єднайте її. Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодженняУ цьому місці під рейкою розташована регулювальна шайба. Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодженняРегулювання проводиться спеціальним ключем. Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодженняМісце розташування регулювальної гайки.

Як можна змастити і відрегулювати ЕУР?

Як і чим змастити підсилювач?

Як мастила може використовуватися «Літол», процедура виконується так:

  1. Для початку необхідно зняти пластиковий кожух, для цього викрутити болти, які його кріплять. Для відкручування використовуйте викрутку з хрестовим наконечником. Також бажано демонтувати і нижню поперечину приладової панелі, розташовану під рульовим колесом.
  2. Далі, викрутити два болти, які фіксують сам підсилювач, для цього вам буде потрібно гайковий ключ на 13. Після цього колонку можна відпустити вниз.
  3. Викриття ще один болт, після чого можна зайнятися безпосередньо мастилом.
  4. Спочатку рульове колесо провертається вліво до упору. Мастильна речовина заливається в 10-кубовий шприц, яким потрібно бризнути в отвір. Потрібно виплеснути все 10 кубів.
  5. Потім рульове колесо провертається вправо до упору – шприц знову прямує в отвір, виприсківает вся мастило.
  6. Після цього кермо слід провернути в середнє положення і знову перейдуть мастилом в отвір.
  7. Далі, рульове колесо необхідно покриття в різні боки до упору по кілька разів. Операція по мастила повторюється ще раз.
  8. Потім здійснюється складання все складових елементів в зворотній послідовності.

Схема підключення електропідсилювача керма зі значками

Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодження

Артикул

  • Стандартний Електропідсилювач керма ВАЗ 1118 (Калина), Гранта, Datsun On-Do (Mi-Do), Пріора 11186-3450008-02, 1117-3450008-02
  • Виробник: Автоелектроніка р Калуга, Росія
  • Ціна 20500 рублів
  • Вага 10 кг

Причини поломки електропідсилювача керма на лада Калина

Вперше російський автопром встановив електропідсилювач керма на Калині. На перших етапах він працював вкрай нестабільно, аж до повного відключення.

Пізніше недоліки намагалися усунути, але ЕУР залишився слабкою ланкою і періодично виходить з ладу, про що свідчить знак оклику на панелі.

Про це свідчить почуття важкого керма, і повертати однією рукою, ставати складно.

Зверніть увагу

Принцип роботи електропідсилювача полягає в зменшенні зусилля, яке потрібно прикласти, при повороті керма.

Блок управління електропідсилювачем керма “Калина” за допомогою датчиків розраховує роботу електродвигуна при поточній швидкості і обертального моменту.

Тим самим даючи сигнал про те зусилля, з яким потрібно допомогти водієві при повороті. Адже він працює не постійно і потребує регулювання, яку здійснює блок.

причини відключення

Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодження

Основна причина криється в електропідсилювач керма. При запаленні відбувається самодіагностика системи і якщо механізм її не проходить, включається сигнал, який сигналізує про несправності. Колір сигналу говорить про ступінь небезпеки.

Загорівся червоний колір, потрібно терміново виправляти неполадку. При жовтому кольорі, експлуатація транспортного засобу можлива, але варто вжити заходів безпеки.

Причин, за якими не працює електропідсилювач керма на Калині, може бути кілька:

  • несправність датчика швидкості;
  • несправність датчика крутного моменту;
  • швидкість перевищує 60 км / год;
  • частота обертів двигуна менше 400 в хвилину;
  • збій в блоці управління;
  • погано припаяні контакти;
  • недостатня напруга.

програмне відключення

  1. Відключається електропідсилювач керма на Калині після 60км / год. Тому врахуйте цей момент, він заданий в системному блоці і не є поломкою. Елекроусілітель керма “Пріора” відключається при швидкості 110 км / ч.
  2. Так само ЕУР не працює на низьких оборотах двигуна. При значенні менше 400 оборотів в хвилину, він не активний.

Вона потрібна, щоб на великій швидкості дати інформативність керма і зменшити зношуваність механізму.

несправності електропідсилювача

Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодженняУ разі, коли неможливо відразу ж перевірити причину виходу з ладу електропідсилювача керма на Калині, Потрібно витягнути запобіжник з блоку. Це потрібно для запобігання раптового включення механізму, що призводить до аварійних ситуацій.

Прямим показником несправності датчика швидкості в електропідсилювач керма Калини, є непрацюючий спідометр, а так же спалахує знак оклику на приладовій панелі. Не працювати він може з кількох причин. Перевірте зовнішній вигляд датчика, якщо він покрився брудом, просто почистіть. Подивіться, чи не Намагнітити чи металева стружка, і теж видаліть її.

Якщо це не допомогло, то, ймовірно датчик вийшов з ладу. Такі датчики зараз коштують недорого і можна знайти в багатьох магазинах з автозапчастинами. Все те ж робимо для датчика крутного моменту. Але де знаходиться датчик швидкості? Зазвичай він знаходиться в корпусі коробки передач, дивіться на фото зліва.

Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодженняЩе однією причиною несправності електропідсилювача керма Калини, служить генератор. Для роботи блоку управління потрібно напруга 13.6 В, якщо у Вас менше, поміняйте на ньому регулятор напруги (шоколадку).

Так само контакти могли просто від’єднатися через неякісну припайки. Ви можете або розібрати і припаяти контакти або віддати в сервіс.

Якщо справа в блоці управління, самостійно вирішити цю проблему складно, в сервісі його або пропаяв, або доведеться купити новий.

діагностичний сканер

Щоб не ворожити про причини несправності електропідсилювач керма, можна підключитися до діагностичного порту. Є два варіанти, або купити сканер з монітором, або через кабель підключитися до ноутбука, скачавши на пристрій попередньо софт.

Другий варіант дешевше і краще, так як дає повну інформацію про Ваш автомобіль. Коди помилок можна знайти в інтернеті.

Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодженняСлабкою ланкою електропідсилювача керма на Калині, є блок запобіжників, якщо щось не працює, варто перевірити їх. Щоб дістатися до них, Вам потрібно відкрити приладову панель, зліва від керма. Для цього потягніть за верхню частину на себе і засувка відкриється.

Перевірте, чи працює запобіжник, якщо відмовив, замініть його. Перевіряється дуже просто, дивіться цілісність нитки всередині запобіжника. Так само допоможе зміна 50 амп реле на 30 амп.

підсумок

У більш нових версіях Калини ставлять електропідсилювач від Hyundai, що позитивно позначилося на його надійності. Однак залишилися тисячі машин з вітчизняної версією, яка дає збої і ламається час від часу.

Тепер Вам буде простіше зробити ремонт електропідсилювача керма на Калині своїми руками. Головне пам’ятати, що не будь-яке відключення підсилювача є поломкою.

І Ви зможете самі знайти проблему і усунути її, а де-то доведеться їхати в сервіс.

Ознаки несправності електропідсилювача керма

Сьогодні, електропідсилювач керма можна зустріти в базовій комплектації більшості автомобілів. Причиною такої високої популярності є його підвищена керованість автомобілем, на відміну від гідропідсилювача.

Однак є і зворотна сторона медалі. Як і всі механізми, електропідсилювач може виходити з ладу. І для того, щоб знати, як чинити його, необхідно зрозуміти причину поломки і вчасно реагувати на “симптоми”.

Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодження

причини поломок

Всі автовласники знають, що при виникають якісь проблеми в електропідсилювач керма, на приладовій панелі загоряється жовта лампочка. Вона попереджає власника авто про те, що механізм необхідно перевірити. Перш за все, потрібно відключити запобіжник, щоб підсилювач не спрацьовував на високих швидкостях. Автомобілем, при цьому, керувати можна.

Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодження

Щоб самостійно полагодити даний механізм, потрібно знати про основні симптоми і неполадки. Нижче, будуть наведені основні ознаки несправності електропідсилювача, ігнорувати які не рекомендується:

  • У мережі поступово зменшується напруга і ставати меншою, ніж нормальна позначки;
  • датчик, який визначає швидкість не подає сигналу;
  • двигун збільшив частоту оборотів.

Згідно відгуками автомобілістів, часті ситуації, коли причиною виходу підсилювача з ладу може бути несправність датчика швидкості.

Якщо ви бажаєте продовжити термін служби електропідсилювача, то необхідно чітко експлуатувати його.

Намагатися не виробляти зайве навантаження на кермо, перешкоджати потрапляю вологи, оберігати механізм від високих температур, зайвий раз не торкатися до контактів на роз’ємах.

Електропідсилювач керма, поломки і несправності

Електропідсилювач дозволяє знизити ті фізичні зусилля, які водій прикладає для обертання рульового колеса.

У «маси» ЕУР став потрапляти в середині дев’яностих, до цього для рульового посилення застосовувалася технологія гідравлічного посилення.

На габаритних моделях її використовують до сих пір, так як електропідсилювач все ж не такий потужний. В цілому, на цьому недоліки електричної системи перед Гуром закінчуються.

Якщо говорити про плюси, ЕУР набагато легше і компактніше, майже не впливає на рсход палива, дозволяє змінювати режим рульового посилення. У більшості випадків ЕУР працює без запуску двигуна, з включеним запалюванням.

Нарешті, поломка Гура – набагато серйозніша проблема, оскільки швидше за все пов’язана з течею з шлангів.

Якщо немає, то розбиратися все одно доведеться довго, у Гура набагато більше додаткових елементів конструкції, ніж у його електромеханічного аналога.

Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодження

електропідсилювача керма

Однак рульової електропідсилювач встановлюється на серійних автомобілях вже не перший десяток років, і очевидно, що і у нього за цей час траплялися «осічки».

Як відзначають фахівці з ремонту електричних і електронних систем автомобіля, основні неполадки в роботі ЕУРа пов’язані з перегорілим запобіжником. Дуже часто електричний підсилювач керма ламається через перегорання мотора. Як правило, це відбувається через контакт з вологою.

Якщо у вас немає спеціальних навичок, краще ці проблеми вирішувати в автосервісі. Однак не менш часто на станцію технічного обслуговування звертаються з відмовою датчиків обертання рульового вала.

Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодження

Іноді лампочка несправності електропідсилювача загоряється після заміни акумуляторної батареї, наприклад, у Volkswagen Golf. Власникам не варто панікувати, адже в більшості випадків цю недугу можна вилікувати, проїхавши на машині метрів п’ятдесят.

Водії Nissan Micra нерідко стикаються з несправностями, пов’язаними з електронним блоком або мотором, який встановлений прямо на рульовому валу, через що навіть несильні удари в бічні колеса можуть вивести механізм з ладу. Ремонт або заміна ЕУР – не найдешевше задоволення.

Тоді як ціна цієї послуги для російських автомобілів ще більш-менш прийнятна (10 тис. Рублів для Lada Kalina), то власникам недорогих японських або німецьким іномарок це обійдеться не дешевше 50 тисяч рублів.

Електропідсилювач керма Лада Калина

Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодження

Електропідсилювач керма в Лада Калина покликаний забезпечувати підвищений комфорт під час керування. Сам автомобіль на вітчизняному ринку присутній недавно, проте встиг обзавестися вагомою популярністю. Машина досить практична і зручна, що дозволяє їй мати широку армію шанувальників. Вартість моделі невисока, що забезпечує вигідне позиціонування на ринку на тлі суперників в класі. В даній статті поговоримо на тему несправності і способи усунення їх.

З чого складається підсилювач керма Калини?

Цей вузол є самостійним пристроєм, що входять в рульовий механізм Лада Калина. Він дозволяє водієві обертати кермо без особливих зусиль, а також забезпечує м’якість і плавність роботи рухомих частин рульової системи.

Конструктивно даний механізм можна віднести до складних вузлів. Електропідсилювач керма має наступні деталі:

  • електромотор;
  • блок редуктора;
  • модуль управління;
  • датчики, які відстежують момент, швидкість і число оборотів, що здійснюються колінчастим валом.

Бортовий контролер Лада Калина безперервно відстежує функціонування даного підсилювача і управляє його роботою, але трапляються несправності і способи усунення їх дуже цікавлять багатьох власників авто. Включення механізму відбувається при оборотах мотора від 400 об / хв.

Коли швидкісний показник перевищить 60 км на годину, то електричний підсилювач перестає функціонувати. Це зроблено на догоду безпеки, адже на великих швидкостях у водія має бути присутня впевнена зворотний зв’язок на кермі, чого «легке» рульове колесо забезпечити не в змозі.

З ростом швидкості спостерігається поступове зниження величини зусилля в механізмі.

Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодження

Несправності ЕУР і їх діагностика

Незважаючи на простоту конструкції розглядуваного нами вузла, при виникненні потреби в ремонті здійснити його складно, різні бувають несправності і способи усунення часто складні.

Важливим «обтяжуючою» обставиною є не саме вдале місце розташування механізму. Виробник розмістив цей модуль безпосередньо під радіатором контуру опалення салону LADA Kalina.

Експлуатація в холодну пору надає на електропідсилювач керма температурний вплив. Згодом цей фактор викликає несправності в підсилювачі. Це явище для Лада Калина дуже часте.

важливо

При відмові вузла водій відразу відчуває ускладнення управління автомобілем на малих швидкостях.

Найпоширеніші чинники, що призводять до несправностей електричного підсилювача можна згрупувати за наступними напрямками:

  • датчик швидкості «не озивається» і не посилає сигнали в ЕБУ;
  • бортова мережа «страждає» низькою напругою;
  • максимум оборотів перевищив допустиму межу;
  • став непридатним керуючий модуль.

Окреслені несправності і способи усунення обговоримо далі. Під час включення запалювання ЕБУ самостійно виконує діагностику системи підсилювача на предмет можливих збоїв і несправностей.

Якщо від якогось із датчиків відсутній сигнал, то бортовий контролер автоматично ідентифікує даний сенсор, як несправний, про що на табло передньої панелі салону відразу загоряється відповідна лампа.

Цей індикатор має вигляд керма зі знаком оклику і підсвічується помаранчевим кольором.

Інструкція, що додається заводом до автомобіля LADA Kalina, передбачає невідкладний ремонт при виявленні факту появи несправності в механізмі електричного посилення рульового вузла, особливо, коли відключається підсилювач. У такій ситуації водієві слід на малій швидкості направлятися в сервіс.

Практика показує, що дане розвиток подій не завжди має місце. Який загорівся на приборке помаранчевий символ може не припускати потреба в ремонтних процедурах. Він свідчить про присутність неполадки в одному зі структурних компонентів системи. Іноді збої можуть виникнути в живильної ланцюга або якийсь із датчиків вийшов з ладу.

Дані ситуації ніяким чином не впливають на функціонал вузла, і контроль управління залишається активним.

Якщо рульове колесо після підсвічування зазначеного символу втратило чутливість, то несправність такого роду вважається досить небезпечною, оскільки відбувається створення перешкод нормальному функціонуванню механізму в цілому, також погано, коли підсилювач відключається.

Порада

Такі проблеми досить часто виникають і дійсно вимагають невідкладного втручання. Ігнорування цієї стану справ може бути пов’язане з сумними наслідками для автомобіля LADA Kalina.

З метою оперативного реагування на виниклу проблему швидко витягаємо запобіжник, що розташувався в блоці панелі ліворуч від рульового колеса. Дана міра дозволяє виключити заподіяння подальшої шкоди системі електричного посилення, оскільки повністю деактивує його.

До місця ремонту можна направлятися, однак буде потрібно прикладати до керма більше зусилля, адже підсилювач тепер не функціонує.

Про кваліфікованої заміни електричного підсилювача

Якщо виникає потреба в заміні механізму, коли не працює ЕУР, то рекомендуємо звернутися до досвідчених майстрів. Коли автомобіль перебуває на гарантійному забезпеченні, то найбільш раціональної мірою буде звернення до дилерської мережі з метою усунення виниклої проблеми.

Бувають ситуації, які не дозволяють вдатися до вказаних двома методами усунення з’явилася несправності підсилювача. Тоді єдиним рішенням буде власноручний заміна що стало непридатним механізму.

Відразу обмовимося, що процес заміни, якщо не працює ЕУР характеризується достатньою складністю. Для його успішного проведення буде потрібно досвід і володіння спеціальним інструментом. Некваліфіковані дії по заміні здатні погіршити масштаб поломки, що спричинить істотну витрату коштів на більш дорогий ремонт в умовах сервісу.

Перед безпосередньою процедурою заміни рекомендуємо ретельно вивчити весь перелік особливостей і дій, якщо не працює ЕУР. Тут потрібно вникнути в схему підключення вузла, що дозволить уникнути пошкодження електричних компонентів механізму.

Для вилучення підсилювача необхідна часткова розбирання передньої панелі Лада Калина. Після цього сам пристрій потрібно відключити від всього переліку підвідних проводів. Іноді власники ремонтують електропідсилювач керма, уникаючи потреби в заміні на новий вузол. Як правило, після комплексу відновлювальних робіт штатні пристрої працюють не гірше за своїх нових аналогів.

Поширеною несправністю є виникнення стуку, який чітко доноситься до водія з-під панелі або відключається підсилювач.

Таке явище може супроводжуватися характерним скрипом, що виникають під час здійснення обертальних дій з рульовим колесом LADA Kalina. Зазвичай дана ситуація вирішується за допомогою застосування спеціальної мастила.

Зверніть увагу

Якщо таку поведінку не приносить очікуваного результату, то буде потрібно більш детальне діагностування механізму посилення.

Щоб встановити електропідсилювач керма в посадочне місце Лада Калина знадобиться запастися уважністю і терпінням. Всі кабельні роз’єми повинні бути щільно посаджені, а сам пристрій впевнено закріплено. Тільки після цього можна переходити до зворотного збірці раніше демонтованих компонентів передньої панелі.

Рульова рейка з ЕУР: що ламається і як їх ремонтують

Вивчивши самим досконалим чином всі недоліки гідравлічних підсилювачів рульового управління , конструктори з часом прийшли до висновку, що дешевше і надійніше буде віддати «кермо влади» електричних систем. Переваг чимало: це і відсутність робочої рідини і трубок зі шлангами, і менша маса всієї системи … До того ж за допомогою системи електронного управління можна змусити кермо обертатися самостійно, як, наприклад, в системі з автоматичною парковкою. Але у кожної медалі є зворотний бік: з часом виявився не менший, а то і більший обсяг проблем, ніж в гідравлічних системах. Про ці проблеми, а також про способи їх усунення ми сьогодні і поговоримо.

Перед тим, як почати розмову про типах електропідсилювач і їх характерні проблеми, скажімо пару слів про алгоритм їх роботи. Відразу після пуску двигуна виконується самодіагностика системи – підтверджується її працездатність. У нейтральному положенні електромотор не працює: вся система знаходиться в очікуванні активних дій.

Як тільки ви почали обертати кермо, сигнал від датчика кута повороту і крутного моменту надходить в ЕБУ, а той в свою чергу дає команду електромотору, який полегшує вам життя.

Причому характер роботи електропідсилювача буде різним у залежності від швидкості автомобіля: таким чином досягається прогресивність роботи ЕУР.

Пройшовши поворот і потроху знімаючи зусилля з керма, система поверне колеса в нейтральне положення.

Ремонт електропідсилювача керма на калині.  Ознаки поломки і лагодження

Рейки з ГУР: як влаштовані і якими бувають По суті своїй всі рейкові кермові механізми з гідропідсилювачем однакові. Однак при більш детальному вивченні можна виділити деякі нюанси. Наприклад, насічка зубів на штоку …

Напевно власники передньопривідних автомобілів з поперечним розташуванням двигуна помічали, як автомобіль при активному старті трохи відводить убік. Обумовлено це різною довжиною приводних валів з правого та лівого боків.

Так ось, моделі з електропідсилювачем можуть ще й трохи підрулювати колеса, компенсуючи тим самим відведення.

В цілому зусилля на кермовому колесі повністю під контролем ЕУРа – а тому саме на його совісті та «порожнеча керма» і «штучність зусилля», про яку так часто говорять і на яку нарікають численні журналісти.

Якими бувають електропідсилювач

Ці системи поділяють насамперед за місцем установки силового блоку (електромотора): на рульовій колонці (майже під кермом) або на рульовій рейці.

У першому випадку рульовий механізм буде самим звичайним, наприклад, як в «вісімці»  або Nissan Micra, а в другому в конструкцію інтегрований електромотор або привід.

Сьогодні на практиці ми розглянемо більш цікавий варіант з підсилювачем на рейці.

На самому рульовому механізмі електромотор може бути встановлений по-різному – або окремо, або як частина корпусу цього рульового механізму. Розрізняють також і тип приводу штока рейки: додаткової шестерень або рухомим з’єднанням гвинт-гайка.

важливо

В останньому випадку електромотор може передавати обертання через ремінну передачу, або привід може бути прямим (як в рейках Lexus GS).

Для розуміння, коли ж і на скільки потрібно “допомагати” водієві обертати кермо, система використовує дані з декількох датчиків – це датчик крутного моменту на валу шестерні рульового механізму, датчик положення рульового колеса, датчик частоти обертання колінчастого вала і датчики швидкості обертання коліс. Єдиним датчиком, який відноситься безпосередньо до системи ЕУР, є датчик крутного моменту.

Детальніше про пристрій

Тепер розглянемо три різні варіанти конструкції: кермові рейки з додатковою шестернею, рейки з паралельним приводом і рейки з прямим приводом. Кожна з них має свої плюси і мінуси – зараз ми позначимо, які.

Рейки з додатковою шестернею мають в своєму складі електромотор, який через червячную передачу обертає шестерню, дуже схожу на ту, що ми обертаємо через рульовий вал.

На самій рейці же в цьому випадку є дві насічки зубів. У цій конструкції все непогано – ось тільки втрати на тертя високі: все-таки це черв’ячна передача.

При цій конструкції електромотор часто має свій власний корпус.

Рейки з паралельним приводом – так називають механізм, в якому обертання від електромотора через ремінь передається на гайку, або, якщо сказати точніше, на пару «гвинт-гайка».

Гвинтом тут виступає шток з нарізаною різьбою з одного боку та рискою зубів з іншого.

Між гайкою і гвинтом закладені кульки, через які передається обертання – вони ж виступають в ролі підшипника. Працює це так: коли ви починаєте обертання рульового колеса, приходить в дію електромотор, що обертає гайку в ту чи іншу сторону, допомагаючи вам повертати кермо.

Рейки з прямим приводом – третій варіант, в якому корпус рульової рейки частково є корпусом електромотора, а шток рейки проходить всередині нього. Обертання від електромотора передається через уже відому нам пару «гвинт-гайка».

Отже, це основні типи конструкцій. Спілкування з майстром сервісу дозволило нам з’ясувати ще одну важливу особливість: є принципова різниця між японськими і європейськими рейками.

Японці блок управління електропідсилювачем «ховають» подалі від самого рульового механізму – в результаті до електромотора тягнеться довгий шлейф проводів для управління, зв’язку та діагностики.

Європейці ж блок управління монтують поруч з електромотором або прямо на ньому.

Який з підходів вірний, сказати важко.

Порада

У випадку з «японцями», щоб зняти всю систему, необхідно витягнути кілька метрів проводки і знайти сам блок управління – але блок в такому випадку знаходиться в безпеці.

З європейської ж рейкою не буде проблем в плані демонтажу: від’єднав два-три роз’єми, викрутив пару болтів кріплення – і все. Однак блок управління в такій схемі схильний до різних впливів ззовні.

первинна діагностика

Первинна діагностика надійшов в сервісну зону автомобіля будується на даних, отриманих від господаря автомобіля: наприклад, стукіт постійний або тільки при обертанні, закусиваніе керма, нерівномірне зусилля на кермовому колесі або його відсутність.

Грунтуючись на цьому, рейку демонтують і підключають до спеціального стенду (у нас це MSG MS561) і зчитують помилки. За допомогою стенду імітують роботу двигуна на різних режимах і більш детально вивчають роботу рульового механізму.

Робиться це, щоб локалізувати несправність і зрозуміти, криється проблема в «залізі» або в електриці.

Один по одному про проблеми

Спочатку поговоримо про механічної частини системи. Тут все так само, як і з іншими рейками: практично будь-яка проблема пов’язана з розривом пиляків рейки і попаданням всередину неї води і бруду. Вода – це неминуча корозія, а бруд – надмірний знос поверхонь тертя.

Знос бічній втулки – мабуть, найменш шкідливе, що може трапитися з штоком рейки. Вимивання мастильного матеріалу з пари гвинт-гайка може привести до закушування в парі або навіть заклинювання рульового механізму в одному положенні.

У механізмах з паралельним приводом потрапляння вологи на ремінь призводить до різкого зростання його зносу і, в кінцевому підсумку, розриву. Різко зросла зусилля на кермі – ось що відчуває водій в такому випадку.

  • Рідко, але буває так, що з-за вологи підшипник електромотора піддається корозії – тоді ви почуєте шалений завивання останнього при роботі.

Знос в зубчастому зачепленні вала-шестерні і штока рейки – теж потенційна причина розриву пильовика. Але тут хвороба можна спробувати вилікувати, підібгавши упор штока.

Справляючись у майстри про вплив води на електромотор, якщо привід прямий, ми дізналися, що особливих проблем з самим мотором бути не може – добротна ізоляція проводів робить свою справу.

Розібравшись з механікою, переходимо до «джерела сили» – електричної частини. Потенційних проблем тут не так багато, але майже всі вони пов’язані з солідними витратами.

Наприклад, якщо електронний блок управління системою встановлений на рейки, то він часто ніяк не захищений, тому що прилетів звідкись камінчик може розбити кришку блоку. І навіть якщо ви помітите це відразу ж (що малоймовірно), блок все одно доведеться відправити під заміну.

При цьому, кажучи «блок», ми маємо на увазі всю рейку, тому як блоки окремо не поставляють, і на даний момент здійснюються тільки скромні спроби ремонту цього елемента. Але всі спроби розбиваються об неприступну стіну відсутності софта для програмування процесорів ЕБУ.

Вихід з ладу датчика крутного моменту – ще одна малоприємна ситуація на дорозі. В цьому випадку ЕУР «не розуміє», з якою частотою і зусиллям допомагати вам обертати кермо і в який бік.

Повністю підсилювач не відключиться, так як він «візьме» дані датчика швидкості і кута повороту рульового колеса, але на щитку почне світитися індикатор несправності ЕУР. Більш того, може статися так, що обертати кермо вам буде необхідно вправо, а електромотор буде «крутити» його вліво.

Зверніть увагу

Сами датчики могут быть аналоговыми или цифровыми, потому и проблемы у них соответствующие. Аналоговые «страдают» износом: проявляется это в различном усилии на руле или уводе механизма от центрального положения.

Цифровые, впрочем, также страдают от износа, но только не самого датчика, а шлейфа, который может банально перетереться.

Лечим рейку

Механические проблемы со штоком рейки не лечатся никак. Коррозия, чрезмерный износ резьбы или зубьев отправят вас за покупкой нового штока – ни шлифовка, ни какая-либо иная обработка здесь не предусмотрены.

Если же со штоком все в порядке, а причиной стука стал износ боковой втулки или увеличенный зазор в зубчатом зацеплении, то втулку можно без проблем заменить, а зазор отрегулировать, подтянув упор штока (так же, как и в случае с гидравлическими усилителями).

Власне, якихось інших рішень проблем по «залізу» просто немає.

Наше основне увагу сьогодні буде сконцентровано виключно на сучасній конструкції рульових механізмів для легкових автомобілів – рейкових. А встановлений в чималому їх частці гідравлічний підсилювач наскільки …

А ось з електрикою, як уже говорилося вище, куди не глянь – усюди одні розлади. Якщо зчитуються помилки пов’язані з неправильним використанням, то їх можна спробувати видалити – але якщо це поломки …
Тоді рішення нехитрих, але дороги.

Судіть самі: найменша тріщина в кришці блоку – це в більшості випадків заміна всієї рульової рейки. Корозія підшипника електромотора означає два шляхи вирішення проблеми: заміна електромотора з блоком управління або знову-таки заміна всієї рейки в зборі.

До речі, заміна в зборі – це вердикт будь-якого офіційного дилера: завод-виробник зазвичай просто не закладає можливості ремонту та відновлення рульового механізму з ЕУР.

А якщо привід прямий, і всередину потрапила вода, то що тоді буде з електродвигуном? На щастя, нічого: його промиють бензином, висушать і знову відправлять на службу. Відносно цього елемента ЕУР майстер взагалі помітив, що ще жодного разу не зустрічав проблем, пов’язаних з виходом з ладу мотора системи.

важливо

Поломка датчика крутного моменту лікується заміною датчика. Єдиною втіхою для конструкції з аналоговим датчиком може бути можливість невеликого коректування (± 1 °) ЕУРа. Але якщо гніздо датчика розбите значно, то коригування вже не допоможе.

Однією з найпоширеніших причин виходу з ладу датчика є пошкодження пильовика, який встановлений над ним.

Він від постійної вологи починає гнити і в кінці кінців руйнується, відправляючи датчик під заміну – якщо така можливість є. Якщо її немає, то … Ви, напевно, вже здогадалися: заміна рейки в зборі.

Але найприкріше, що може трапитися, так це банальна поломка роз’єму на рейці, адже в цьому випадку теж нічого, крім заміни рейки в зборі, вже не допоможе.

Якщо вам пощастило, і рейку відремонтували

По завершенні робіт рейку збирають і встановлюють на автомобіль.

Після установки необхідно провести ініціалізацію або адаптацію ЕУР. Дія це вкрай важливе, оскільки дозволяє «навчити» рейку бачити все датчики і крайні положення.

Якщо цього не зробити, то електромотор буде крутити «до переможного», в результаті чого в кінці ходу шток з неабиякою силою вдариться в упор.

Після ж виконання адаптації система за 5 градусів до крайнього положення різко знизить зусилля, оберігши шток від удару.

До речі, є ще один невеликий плюс, пов’язаний з адаптацією і самим принципом роботи електричного підсилювача. Якщо пам’ятаєте, в системах з гідропідсилювачем не можна тривалий час утримувати кермо в крайньому положенні – це загрожує перевантаженням і поломкою насоса. А ось з правильно адаптованим ЕУР в будь-якому положенні все буде добре.

На завершення

Незважаючи на гадану простоту системи електропідсилювача рульового управління і фактичну відсутність необхідності його обслуговувати, варто пам’ятати, що це як і раніше одна з найважливіших систем автомобіля.

Адже ЕУР допомагає контролювати напрямок руху – інакше кажучи, робить пересування підвладним вашої волі.

Використовуючи показники датчиків коліс, двигуна, рульового колеса, ЕУР вимагає до себе подвоєного уваги – тому за найменшої дивацтв в його роботі не чекайте «повстання машин», а вирушайте на діагностику.

Електропідсилювач керма Лада Калина

Електропідсилювач керма Калина істотно спрощує хід автомобіля і робить його експлуатацію приємним. Лада Калина не так давно з’явилася на сучасному автомобільному ринку, але вже отримала широку популярність і набула величезної популярності серед населення.

Обумовлений цей факт практичністю цієї машини і її зручністю. До того ж вартість подібної марки вигідно виділяє її на тлі інших автомобілів. Такого ефекту вдалося досягти завдяки наявності безлічі додаткових деталей, що входять в конструкцію машини, які не тільки спрощують використання машини, але і роблять цей процес більш комфортним.

Складові частини електропідсилювача керма Лада Калина та його робота

Електропідсилювач керма на Калину є спеціальний пристрій, що підключається до систем рульового колеса і забезпечує його плавну і м’яку роботу. Подібне рішення дозволяє обертати кермо без прикладання особливих зусиль.

Сама конструкція ЕУР досить проста і складається всього з декількох частин:

  • електродвигун;
  • редуктор;
  • блок керування;
  • датчик моменту;
  • датчик швидкості;
  • датчик частоти обертання коленвала.

ЕУР є досить простою системою. Але навіть така його конструкція дозволяє пристрою отримувати всю необхідну інформацію, щоб забезпечувати рух машини.

Контроль за роботою приладу здійснюється безпосередньо бортовим комп’ютером, який входить в заводську комплектацію Лада Калина.

Електропідсилювач керма включається при досягненні частоти обертання, рівній 400 об / хв, а відключається при перевищенні 60 км / год.

Порада

Подібні рамки забезпечують найкращі характеристики і дозволяють управляти автомобілем в той самий проміжок, який є найбільш складним. До того ж такі показники визначені виробником виходячи з міркувань безпеки, оскільки робота ЕУР на високих швидкостях пов’язана з певним ризиком.

Як було сказано вище, підключення приладу робить кермо вкрай чутливим, що може стати великою проблемою на високій швидкості. Саме тому при перевищенні показника 60 км / год підсилювач відключається системою, роблячи її більш статичною і безпечною.

Характеристика несправностей ЕУР і необхідність подальшої діагностики

Конструкція ЕУР досить проста, що забезпечує його досить нескладний ремонт. Але його розташування вибрано виробником не надто вдало. Модуль електропідсилювача закріплений безпосередньо під радіатором пічки.

Тому в процесі експлуатації пристрою, особливо в зимовий період, на нього періодично виявляється температурний вплив. Що є однією з причин його виходу з ладу.

На жаль, такий розвиток подій спостерігається досить часто.

Відмова в роботі ЕУР пов’язаний з виникненням деяких труднощів в управлінні автомобілем і появою певних неполадок. У більшості випадків відповідальними за несправності є наступні фактори:

  • відсутність сигналу датчика швидкості;
  • низька напруга в мережі живлення автомобіля;
  • перевищено максимальне значення оборотів системи;
  • несправний блок управління.

Всі ці фактори призводять до виходу пристрою з ладу. Діагностика аналогічного стану проводиться автомобілем самостійно в результаті запуску системи і включення бортового комп’ютера, який перевіряє справність усіх систем. При відсутності сигналу від будь-якого елементу комп’ютер автоматично вважає його несправним, про що виводить відповідну інформацію на приладову панель.

Якщо не працює електропідсилювач керма, то на екрані загоряється спеціальна лампочка оранжевого кольору, що має форму рульового колеса зі знаком оклику. Інструкція виробника говорить, що відмова ЕУР передбачає невідкладний ремонт. Для чого водій повинен на низькій швидкості рухатися до СТО для проведення відповідних дій. На практиці ж справа йде трохи інакше.

У більшості випадків, коли LED на приладовій панелі аж ніяк не має на увазі ремонт. Вона показує наявність будь-якої неполадки в вузлах ЕУР. Це можуть бути як несправності в ланцюгах харчування, які має на увазі схема підключення пристрою, так і вихід з ладу одного з датчиків. При цьому абсолютно ніякого впливу на контроль за управлінням автомобіля подібний факт не робить.

Справжньою проблемою є такі неполадки, які впливають на чутливість рульового колеса і перешкоджають його нормальній роботі.

Дані проблеми виникають досить часто і вимагають негайного реагування, оскільки їх ігнорування може призвести до сумних наслідків.

Для швидкої нейтралізації такої проблеми слід винести запобіжник, який знаходиться з лівого боку від рульового колеса.

Цей крок дозволить без перешкод дістатися до місця ремонту, хоча управління автомобілем і стане трохи важче.

Несправний ЕУР НЕ буде впливати на рульове колесо і заважати в управлінні машиною.

Необхідність заміни електропідсилювача керма і важливість кваліфікованого підходу

Заміна електропідсилювача керма повинна проводитися лише досвідченими майстрами, а якщо гарантійний термін на Лада Калина ще не закінчився, то найкращим рішенням буде звернутися в дилерську мережу для вирішення проблеми.

Якщо ж гарантія минула, а зібрати додаткові матеріальні кошти на кваліфікований ремонт пристрою складно, то виходом з ситуації, що склалася є установка електропідсилювача керма своїми руками.

Слід взяти до уваги, що процедура ця достатньо складна. Тому без певної підготовки і наявності технічних навичок проводити її не варто.

Результатом некваліфікованих дій може стати не тільки повна відмова системи, але і більш складний і дорогий ремонт. Тому установка ЕУР повинна бути проведена лише після вивчення всіх деталей і особливостей мереж автомобіля.

У подібній ситуації схема підключення пристрою стане незамінним помічником і дозволить виконати необхідні дії чіткіше.

Зверніть увагу

Щоб витягти несправний електропідсилювач, необхідно частково розібрати панель, розташовану під рульовим колесом, і від’єднати всі дроти, що йдуть до пристрою. Установка електропідсилювача керма нового зразка може і не знадобитися, оскільки досить велика ймовірність того, що після проведення деяких профілактичних заходів старий прилад буде працювати не гірше нового.

Однією з найбільш поширених проблем аналогічного типу є стук в електропідсилювач керма, що супроводжується скрипом при повороті самого колеса. У подібній ситуації мастило ЕУР здатна вирішити проблему. Якщо ж цей крок не допоміг, то пристрій вимагає більш детальної діагностики або повної заміни.

Установка ЕУР передбачає певну уважність. Всі проводи повинні бути приєднані, сам пристрій встановлено на належне йому місце, а підрульові панель зібрана назад.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…