Всім привіт. Я думаю, назва статті говорить сама за себе – «етапи фарбування автомобіля своїми руками, покроковий алгоритм» тому прийнятого у нас на сайті короткого анонсу статті не буде …. Відразу до тіла ….

Перший етап фарбування – вибір фарби

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

Якщо автомобіль фарбуватися частково то вибір не варто, беремо ту фарбу якої пофарбований інший кузов, якщо ж автомобіль фарбуватися повністю то ви можете змінити колір і тип фарби, в іншому про те як вибрати фарбу для автомобіля у нас на сайті є окрема стаття.

Другий етап – миття та оцінка пошкоджень

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

На цьому етапі оглядаємо повністю чистий автомобіль, оцінюємо поразки корозією елементів кузова, приймаємо рішення про необхідність зварювальних робіт.

Третій етап – розбирання

На цьому етапі прибираємо всі вузли і агрегати, які завадять нам при фарбуванні автомобіля. Наприклад, при фарбуванні крила, необхідно зняти локер, повторювач повороту, фару, іноді молдинги.

При повній забарвленні автомобіля необхідно зняти ручки, скла, замки дверей, бризковики і підкрилки, молдинги, антени, фари і тому подібні елементи. Розбирання – кожен раз здійснюється індивідуально, і що саме знімають, залежить від того фарбується весь кузов або тільки його частина.

Четвертий етап – зварювання і рихтування (якщо це необхідно)

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

На цьому етапі, за допомогою болгарки, вирізаються всі пошкоджені кузовні панелі, або частини кузовних панелей (наприклад, арки). Відразу після зварювання, зварювальні шви, обтачиваются за допомогою шліфувального диска на болгарку, і обробляються шовним герметиком.

Якщо кузовні елементи мають пошкодження від ударів, іноді, їм може знадобитися рихтування (це дозволить підвищити якість ремонту і скоротити витрату матеріалів в подальшому).

Зворотний бік панелі після зварювання і рихтування обробляється мовілем, бітумною мастикою, або Антигравий. Ці покриття наноситься відповідно до інструкції по застосуванню, в деяких випадках покриття наносяться на ґрунтовку, наприклад антигравій.

П’ятий етап – шпаклювання та матованіе

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

  • На цьому етапі за допомогою автомобільних шпаклівок, іноді за допомогою епоксидної смоли зі склотканиною, виводиться початкова форма автомобіля.
  • Зазвичай, відновлювати форму кузова, починають з епоксидкой зі склотканиною (іноді цей етап пропускають, особливо якщо пошкодження незначні), потім стеклотканевой шпаклівкою, потім м’якою шпаклівкою іноді згодом рідкої шпаклівкою.
  • Перед кожним нанесенням шпаклівки проводиться сушка поверхні, матованіе наждачним папером, знежирення, втім, про нанесення шпаклівки у нас є окрема стаття.

Шпаклювання вважається закінченим, коли поверхня шпаклівки повторює початкові форми автомобіля і оброблена наждаковим папером з номером 240-360. При затірки шпаклівки між шарами я зазвичай закінчую на наждачним папері з номером 120.

На цьому ж етапі здійснюється матованіе поверхонь підлягають фарбуванню. Ми зазвичай Мату, з водою, за допомогою наждачного паперу з номером 180-240 (під грунт цього достатньо).

Шостий етап – перший обклеювання

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

Справа в тому, що під час фарбування і грунтування, дуже багато матеріалу летить повз, відповідно при попаданні цього матеріалу на частини кузова, або елементи обробки, які не потребують фарбування, вони пошкоджуються. Щоб цього не відбувалося, застосовують обклеювання. Тобто за допомогою плівок, газет, і малярного скотча вкривається все те, що не треба фарбувати.

При обклеюванні під грунт я віддаю перевагу плівку, так як клеїтися вона швидше і легше.

Сьомий етап – грунтування

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

Про вибір типу грунту і його кольору у нас на сайті є окрема стаття.

На цьому етапі на все фарбується наноситися грунт. Грунт наноситися на заздалегідь підготовлену поверхню.

Підготовленою поверхнею я називаю стару фарбу, голий метал кузова, або шпаклівку, яка не має глянцю і матована наждачним папером з номером 240-360. При нанесенні на глянцеву поверхню грунт триматися не буде і відвалитися при першій мийці.

Безпосередньо перед нанесенням грунту необхідно знежирити поверхню за допомогою змивки силікону, або бензину (про це у нас теж є окрема стаття).

Грунт наноситися відповідно до інструкції конкретного виробника з фарбопульта з соплом 1.4-1.6 мм.

Після нанесення грунт сушиться до повного висихання.

Восьмий етап – підготовка під фарбу

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

На цьому етапі наносимо мат на грунт, послідовно обробляючи його наждачним папером з номерами 240-480 (під акрил), і 240-800 (під металік). Матовать краще з водою, так як збільшується швидкість роботи, зменшується витрата наждачного паперу і знижується кількість пилу в повітрі.

Дев’ятий етап – повторне обклеювання

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

На цьому етапі замінюємо старі плівки на стеклах і елементах, кузова не потребують фарбування. Справа в тому, що при нанесенні фарби, плівки неминуче будуть колихатися і з них відлетить раніше налетіла на них грунтовка , як ви розумієте, за законом підлості вона пластівцями ляже на свіжу, ще не висохлу фарбу і зіпсує покриття.

Перед фарбуванням плівки з грунтом краще переклеїти! Особисто я, вважаю за краще на забарвлення обклеювати автомобіль газетами або шпалерами (вони не так тріпоче як плівка і з них не летить засохла фарба)

Десятий етап – забарвлення

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

На цьому етапі на підготовлений грунт і обклеєний автомобіль наноситися фарба. Безпосередньо перед фарбуванням необхідно знежирити поверхню за допомогою змивки силікону.

Фарба наноситися відповідно до рекомендацій виробника за допомогою фарбопульта з соплом 1.2-1.3 мм. Зазвичай фарба наноситися в 3-4 шари. Якщо в якості фарби використовується акрилова емаль, зазвичай, на цьому забарвлення закінчується і до 12 етапу (сушка). Хоча акрилову емаль теж можна нанести під лак.

Одинадцятий етап – лакування

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

Після висихання базової емалі, у випадку з металликом, необхідно видалити пил з поверхні. Робиться це за допомогою липкої серветки т.зв. антистатичний.

Перед лакуванням поверхню металіка НЕ ​​знежирюють, так як смивка силікону його змиє! Тому лакування починають через 20-30 хвилин після нанесення останнього шару металіка.

Лак наноситься відповідно до інструкції виробника, зазвичай при лакуванні застосовується краскопульт з діаметром сопла 1.4-1.5 мм

Лак наноситься в 2-3 шари в залежності від виробника і умов забарвлення.

Дванадцятий етап – сушка

Після нанесення останнього шару лаку або фарби (у випадку з акрилом) необхідна сушка. Час повного висихання для акрилових емалей в звичайних умовах становить 24 години. При підвищеній температурі або при застосуванні надшвидких отвердителей час сушки скорочується до 2-6 годин.

За цей час фарба висихає повністю, але не «встає» тобто не набирає остаточну міцність. Повна полімеризація лаку / фарби зазвичай займає 1-2 тижні.

Тринадцятий етап – складання

Після висихання фарби розклеюємо автомобіль і встановлюємо на місце всі зняті раніше елементи (фари, скла, повторювачі, молдинги і т.п.). При складанні важлива акуратність, так як свіжа фарба дуже легко дряпається.

Чотирнадцятий етап – полірування і усунення недоліків

Найчастіше якщо ви фарбували перший раз на фарбі залишаються перепили, патьоки, нерастекшаяся шагрень, всі ці неприємності прибираються поліруванням. Полірування можна здійснювати не раніше ніж через 2 тижні після фарбування автомобіля.

У разі якщо на фарбі є патьоки вони вишкуріваются за описаною тут технології.

Технологія полірування наступна – за допомогою наждачного паперу з водою автомобіль шкури послідовно номерами 800-1000-1200-1500 і полірується за допомогою полірувального кола і полірувальної машинки трьома номерами пасти. Процес це не швидкий, і у нас на сайті про це є окрема стаття – полірування.

Зверніть увагу

На цьому фарбування закінчена. Якщо у вас залишилися питання про етапи фарбування автомобіля, або про те як здійснюється конкретний етап фарбування задавайте їх через коментарі.

З повагою, адміністратор http://life-with-cars.ru

5 способів ремонту сколів лакофарбового покриття автомобіля

Кузов автомобіля – деталь, яка потребує догляду і дбайливого ставлення. Неакуратна їзда, низька якість доріг та інші фактори часто виступають причинами дефектів на лакофарбовому покритті автомобіля.

Поява невеликих сколів на лакофарбовому покритті вимагає ремонту, тому що псує вигляд машини і стає причиною подальших ушкоджень.

З цього водіям буває потрібна інформація про те, як прибрати відколи на кузові автомобіля.

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

Причини появи і наслідки відколів

Жоден автовласник не застрахований від пошкодження лакофарбового покриття. Крім неакуратної їзди відколи на автомобілі з’являються з наступних причин:

  • несприятливі погодні умови – град, перепади температури;
  • дорога, посипана щебенем;
  • комахи, що врізаються в машину на повній швидкості;
  • неакуратність оточуючих, фізичні ушкодження;
  • неправильна мийка автомобіля.

Автовласник не помічає утворення дрібних сколів фарби. Тільки уважне обстеження кузова після поїздки і очищення авто від бруду допомагає знайти можливі дефекти. При їх виявленні бажано відремонтувати кузов якомога швидше. Залишати незначні пошкодження без уваги чревате наслідками.

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

Мікропошкодження порушують цілісність лакофарбового покриття і стають причиною для його подальшої корозії, а збільшення площі дефекту зробить ремонт дорогим. При очікуванні ситуація посилиться вже початком іржавіння кузова. Пошкоджена фарба не зможе перешкоджати окисленню металу. В цьому випадку кузову машини потрібно тривалий і витратний професійний ремонт.

Види відколів і пристрій лакофарбового покриття

Лакофарбове покриття автомобіля складається з грунту, фарби і прозорого лаку, службовця додатковим захистом. Деякі фарби вже мають в своєму складі лак, тому не вимагають нанесення додаткового захисту. За глибиною відколи на машині діляться на пошкодження:

  • лаку;
  • лаку і фарби;
  • лаку, фарби і грунту.

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

За типом дефекти лакофарбового покриття діляться на:

  • сліди полірування;
  • «Павутинки» – незначні пошкодження верхнього шару;
  • відмітини від води – малі, але видимі дефекти на шарі лаку;
  • окремі невеликі подряпини;
  • глибокі подряпини;

Ремонт потрібно при виникненні пошкоджень кожного шару, а не тільки подряпин, дійшли до грунту. Дрібні відколи закрити значно легше.

Як прибрати відколи на кузові автомобілі

Перед тим, як приступити безпосередньо до ремонту, необхідно знайти всі відколи на кузові і оцінити збиток. Для цього слід ретельно оглянути автомобіль, особливо в районі переднього бампера, передніх фар і радіатора.

Щоб правильно відреставрувати авто, слід оцінити загальний стан, визначити, пошкоджений грунт. Якщо пошкодження не надто серйозні, має сенс приступати до ремонту своїми руками за допомогою спеціалізованих засобів. Існують наступні способи відновлення ЛКП:

  • відновлення лаку за допомогою поліролі;
  • відновлення фарби за допомогою пензлика;
  • використання аерозольного балончика;
  • ремонт сколів лакофарбового покриття автомобіля із застосуванням лаку.

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

Перед початком нанесення покриттів потрібно ретельно очистити поверхню від корозії. Місце пошкодження слід відмити від бруду. За допомогою шліфувального паперу для згладжування поверхні створіть основу для нанесення покриття.

Категорично забороняється використовувати перетворювач іржі. При його застосуванні на місці корозії проявиться пляма навіть після фарбування.

Далі відбувається нанесення основного реставрують покриття. Є різні способи нанесення, тому розглянемо їх більш детально нижче.

Останнім етапом є шліфування та полірування поверхні. Шліфування проводиться за допомогою паперу P2000 з використанням жорсткої основи, а полірування – за допомогою полірувальної пасти і серветки. Для оцінки отриманого результату найзручніше використовувати воду і стежити за тим, щоб вона рівномірно розтікалася по поверхні.

Поліроль, Антіцарапін, полірувальні пасти

Цей спосіб реставрації застосовується, щоб прибрати дрібні відколи на машині. Неглибокі ушкодження покриваються спеціальною пастою, Антіцарапін, після сушки. Це допомагає зупинити подальшу корозію і зробити відколи менш помітними. Основними перевагами виступають простота виконання і надійність покриття. Серед мінусів можна відзначити тривалість роботи.

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

Деякі автовласники вважають за краще періодично обробляти поліролью весь кузов. Це дозволяє на ранніх етапах позбутися малопомітних дефектів, запобігти подальшій корозію і оновити зовнішній вигляд машини, надавши їй блиску як після фарбування.

Покриття відколів полировальной пастою буде помітно, якщо:

  • при пошкодженнях великої площі відтінок змінюється на матовий;
  • при подряпинах великої глибини покриття не дасть ефективного результату.

олівці

Цей спосіб відноситься до реставрації умовно. Олівці найчастіше використовуються як тимчасове усунення сколів. Це найпростіший спосіб ремонту сколів на кузові автомобіля своїми руками. Продаються три типи реставраційних олівців:

  • воскової;
  • гель коректор;
  • фарбувальний олівець.

Восковий олівець – застосовується для видалення сколів будь-якої глибини. По виду і способу нанесення він нагадує губну помаду. У складі речовин таких олівців є інгібітор корозії, тому він є надійною, але недовговічною захистом. Для тимчасового ремонту замажте олівцем поверхню, не очищаючи її від корозії.

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

Гель коректор – можливість обійтися без поліролі для реставрації лакофарбового покриття. Рідина в такому олівці має велику в’язкість і довго застигає. Після реставрації дефекту таким олівцем поверхню візуально не відрізняється від інших ділянок.

Барвний олівець – флакон з фарбою, готової до застосування. Він добре підходить, щоб замазати невеликі відколи на машині або легке ушкодження. Особливо чутливий до корозії. Після використання поверхню рекомендується покривати лаком і полірувати.

аерозольні балончики

Оптимальний засіб для усунення великих за площею відколів. Проводиться після шліфування і очищення місця пошкодження від старого шару ЛКП. При правильному підборі кольору підфарбовані місця не відрізняються від решти кузова.

Фарба з балончика тримається довше, ніж з олівця завдяки рівномірному нанесенню. Додаткова перевага – це можливість зафарбовувати важкодоступні місця.

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

Крім фарби в балончиках є автогрунтовка, необхідна для фарбування дрібних, але глибоких відколів. Також існує акрилова фарба, яка не потребує нанесення лакового покриття.

Ремонт сколів із застосуванням лаку

Лак – верхній захисний шар покриття. При серйозних пошкодженнях розтину поліролью недостатньо. Після локального ремонту відколу потрібно нанесення лаку.

Покриття поверхні лаком здійснюється після повного засихання фарби. Лак наноситься в кілька тонких шарів до того, як поверхня пошкодженого місця буде трохи виступати за рівень зовнішньої частини ЛКП. Після цього нерівність виправляють, вирівнюючи поверхню за допомогою шліфування.

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

Якщо скол дістався до металу і став причиною корозії

Запущені дефекти стають причиною корозії. Якщо пошкодження дісталося до металу, потрібно терміновий ремонт відколу на кузові автомобіля.

Щоб видалити таке вада, слід зачистити поверхню навколо нього крупнозернистою наждачним папером. Для того, щоб фарба краще лягла, кордони реставрується зони повинні бути пологими. Після очищення поверхні слід обробити її грунтовкою і почекати засихання шару.

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

Бажано закрити скол фарбою, що має в складі лак, так як при покритті їм поверх фарбувального шару місце усунення дефекту буде помітно.

Інструменти для усунення сколів

Для усунення дефектів на кузові в автомагазинах продаються спеціальні набори. Вони включають в себе ґрунтовку, фарбу і лак, а також пензлика для нанесення покриттів. Набір для ремонту сколів на кузові має великим асортиментом кольорів і дозволяє закласти практично будь-які дефекти і подряпини.

При виявленні незначних пошкоджень на кузові машини не варто залишати їх без уваги. Акуратне поводження з машиною, а також своєчасно проведений ремонт дозволить зберегти лакофарбове покриття машини в справному стані більше 10 років.

Повторне фарбування автомобіля – точкова фарбування

Пошкодження лакофарбового покриття автомобіля неминуче в процесі експлуатації автомобіля, незалежно від його віку.

Особливо небезпечна їзда по грунтових дорогах на високих швидкостях, оскільки в цьому випадку атака камінчиками бампера, крил та інших частин кузова тільки посилюється.

Точкова фарбування автомобіля – це те, з чим неминуче стикаються всі автовласники, коли виявляють невеликі дефекти лакофарбового покриття і відколи.

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктахточкова фарбування бампера

Якщо не відреагувати на що з’явився дефект своєчасно, його площа може значно збільшитися, а при пересуванні в дощову і холодну пору року пошкоджену ділянку стане жертвою корозії, яка буде розвиватися прискореними темпами.

Тому часткова фарбування елемента автомобіля повинна бути виконана своєчасно. Довірити це можна механікам СТО або ж провести процедуру фарбування самостійно, це зовсім нескладно і не потребує великих матеріальних витрат.

Особливості технології точкового фарбування

Якщо автовласник не має практичного досвіду фарбування частин кузова – не потрібно впадати в паніку. Необхідно трохи потренуватися на старих частинах кузова і дізнатися деякі тонкощі проведення цієї процедури.

Особливості проведення фарбування будуть залежати від багатьох факторів – форма деталі, яку необхідно ремонтувати, виду і глибини дефекту і його розташування. У більшості випадків виконувати фарбування необхідно після демонтажу деталі, тому попередньо потрібно ознайомитися зі схемою зняття деталі.

Якщо дефект знаходиться у важкодоступному місці (невелике заглиблення) додатково полірувати таке місце не знадобиться, а це ще один плюс проведення такого виду ремонту. Коли дефект утворився на центральній частині деталі кузова, потрібно бути готовим до того, що необхідно буде повністю відполірувати відремонтовану деталь.

Так що часу і сил на таку роботу у автовласника може піти набагато більше. Точкова забарвлення кузова автомобіля своїми руками – процедура нескладна і виконати її якісно можна навіть без досвіду.

Існує кілька способів ремонту ЛКП автомобіля:

Ретуш деталей (Використовується в тих випадках, якщо глибина подряпини або площа дефекту невелика. Для виконання робіт буде потрібно спеціальний олівець, колір якого повинен бути ідентичним кольором лакофарбового покриття авто. Ретуш дуже проста і не потребує багато часу і спеціальних навичок). Проводиться вона в кілька етапів:

  1. Ретельне очищення і знежирення поверхні, яка підлягає обробці.
  2. Нанесення першого шару фарби за допомогою пензлика, яка йде в комплекті із засобом.
  3. Нанесення другого шару фарби після повного висихання попереднього. Якщо необхідно – наноситься третій шар.

Локальне повторне фарбування (Проводиться в тих випадках, коли дефект істотний. Частина корпусу автомобіля перед проведенням фарбування повинна бути ретельно підготовлена, для роботи використовуються спеціальні інструменти – компресор і краскопульт, в деяких випадках балончик фарби).

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктахкузов автомобіля

Етапи процедури:

  1. Підготовка деталі кузова.
  2. Шпаклювання дефекту.
  3. Нанесення грунтовки на пошкоджену ділянку.
  4. Фарбування і покриття лаком деталі.

Точкова фарбування автомобіля своїми руками – важливі моменти

У майстрів, які займаються локальним ремонтом регулярно, виробляють деякі прийоми і секрети, які роблять весь процес більш технологічним і правильним. Ось деякі з них:

  • В процесі шпатлювання необхідно використовувати спеціально підібрані до типу пошкодження кузова кошти. Неглибокі подряпини можна покрити рідким засобом, для глибоких краще використовувати скловолоконний матеріал.
  • Обов’язково наносити шпаклівку спеціальним гумовим шпателем в певному напрямку – спочатку поперек подряпини, потім уздовж неї і вирівнювати пошкодження повністю.
  • Колір грунтовки повинен бути максимально наближений до кольору лакофарбового покриття, оскільки це сильно впливає на тон емалі.
  • Виконувати точкову фарбування необхідно в 3 шари, кожному необхідно дати час на висихання (мінімум 5-10 хвилин).
  • Якщо фарба наноситься своїми руками, потрібно підбирати таку емаль, яка володіє певною в’язкістю. Перший шар зазвичай виконується густою фарбою, наступні – рідшою.

Дотримуючись цих нескладних правил можна грамотно виконати дрібний ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.

Етапи точкової фарбування транспортного засобу

За допомогою точкового ремонту можна швидко усунути всі незначні пошкодження кузова і вберегти його від корозійних процесів. Робота проходить у кілька етапів, яким необхідно неухильно дотримуватися.

Етап 1 – підготовка машини

Автомобіль необхідно ретельно вимити з використанням спеціальних автошампунів і м’якої губки. Очищати від бруду потрібно весь кузов, не обмежуючись тільки тією частиною, де буде проводитися точкова фарбування авто.

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктахпідготовка машини до фарбування

Приміщення, в якому доведеться працювати також необхідно очистити і обдути всі кути від скопилася пилу. В іншому випадку пил може осідати на пофарбовані частини кузова, тим самим викликаючи появу нових дефектів.

Підготовчі роботи починаються з рихтування автомобіля і випрямлення всіх дефектів і вм’ятин, якщо такі є. Приступати до зачистки можна тільки після того, як поверхня стала ідеально рівною.

На цьому ж етапі необхідно підібрати тон фарби, яка буде використовуватися в процесі або ж придбати спеціальний олівець для фарбування автомобіля. Тон фарби повинен ідеально збігатися з уже наявними лакофарбовим покриттям автомобіля, інакше буде помітно, що проводилися відновлювальні роботи.

Краще скористатися допомогою фахівців, які підберуть необхідний відтінок фарби.

Етап 2 – зачистка підготовленій поверхні

Оброблену зону необхідно знежирити. Внаслідок цього з поверхні кузова усуваються всі скупчилися порошинки і залишки технічного масла, які можуть стати причиною появи нових дефектів після фарбування.

Потім проводиться зачистка, фарбування дрібних деталей не буде виконана якісно, ​​якщо не приділити належної уваги цьому етапу. В процесі зачистки знімається невеликий шар емалі, завдяки чому з-під нього віддаляється вся накопичена раніше іржа і волога.

Проводять зачистку за допомогою наждачного паперу різної зернистості або використовуючи спеціальну машинку. Деякі автовласники користуються звичайної електродрилем, попередньо встановивши на неї необхідні насадки.

Після завершення обробки необхідно знову знежирити поверхню і видалити всю накопичилася на ній пил. Якщо буде проводитися локальне фарбування елементів кузова автомобіля – процес зачистки може зайняти багато часу.

У деяких випадках знадобиться зачистити поверхню кузова практично до металу, проводити її потрібно дуже ретельно, адже від цього залежить якість подальшого фарбування.

Етап 3 – шпаклівка

Завдяки нанесенню шпаклівки можна замаскувати невеликі вм’ятини і повністю вирівняти деталь перед її фарбуванням. До вибору шпаклівки та її нанесення потрібно поставитися відповідально.

Обов’язково потрібно вивчити хімічний склад представленого асортименту і дізнатися, чи були додані в обрану шпаклівку спеціальні матеріали, які додатково підсилюють міцність обробленої поверхні.

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктахшпаклівка

Шар повинен бути рівномірним, домогтися цього можна, використовуючи спеціальний шпатель. Для неглибоких подряпин краще застосовувати шпаклівку в рідкому вигляді, ідеальною товщиною шару цього матеріалу після нанесення вважається 2 мм (потрібно пам’ятати, що після висихання цей матеріал трохи уседает).

Перший шар шпаклівки необхідно наносити поперек подряпини або пошкодження і дочекатися повного його висихання. Потім уздовж подряпини можна наносити наступний шар до тих пір, поки поверхня не стане рівною.

Етап 4 – грунтовка

В процесі грунтування можна заповнити всі пори і невеликі подряпини, які з’явилися після попередніх дій. Вибір грунту дуже важливий, оскільки від нього залежить те, як ляже фарба і який відтінок лакофарбового покриття можна буде отримати в результаті.

Грунтовку необхідно наносити в 2-3 шари і обов’язково чекати їх повного висихання. У деяких випадках можна провести ґрунтовку, використовуючи спеціальний аерозольний балончик. Після завершення грунтовки поверхню кузова необхідно знову ретельно обробити дрібнозернистою шкіркою.

Тільки після цього можна приступати до знежирення поверхні і видалення з неї частинок пилу. Знежиренням не потрібно захоплюватися і наносити занадто багато засоби, оскільки високий шанс розм’якшити шари грунтовки, нанесеної раніше і все зусилля по обробці будуть марні.

Етап 5 – нанесення фарби

Фарбування своїми руками необхідно здійснювати в декілька етапів і обов’язково необхідно чекати висихання попереднього шару. Можна скористатися фарбопультом, якщо має бути фарбувати деталь кузова великого розміру.

Всі частини корпусу, зміст яких не повинен фарбування необхідно закрити за допомогою малярного скотча, поліетилену або використавши старі газети. Наносити фарбу потрібно дуже акуратно, уникаючи патьоків і строго слідувати інструкції.

важливо

У ній вказані деякі особливості нанесення емалі, як її правильно розвести і при якому температурному режимі необхідно сушити забарвлену деталь.

Незначні дефекти можна зафарбувати за допомогою спеціального олівця. Вони бувають декількох видів:

  • Полімерні олівці-маркери.
  • Олівці-крейда, які використовуються в тому випадку, якщо пошкоджений шар грунтовки або фарби.

Очищати подряпину перед зафарбовуванням необхідно за описаною вище технологією. Наносити засіб можна тільки після знежирення подряпини і в кілька шарів (якщо це необхідно), щоб вирівняти шар лакофарбового покриття.

https://www.youtube.com/watch?v=CRwCNra0WTc

Кожен новий шар фарби накладають з невеликим запасом, щоб перехід вийшов більш плавним і місце не виділялося.

Етап 6 – заключна полірування

Точкова фарбування також вимагає застосування лаку, що володіє здатністю швидко сохнути і добре піддаватися поліровці. Незалежно від того, яким способом відновлювалося лакофарбове покриття, по завершенні фарбування деталь необхідно відполірувати.

Проводити завершальну шліфування й полірування можна тільки після того, як деталь була ретельно висушена як мінімум протягом 2 днів.

Якщо фарбування було виконано правильно, ділянку, який валиться ремонту буде абсолютно непомітний, а така фарбування значно подовжить термін експлуатації лакофарбового покриття машини.

Хочеш знати про фарбування автомобіля все? Читай ще корисні статті:

Правильний ремонт пошкодженого лакофарбового покриття автомобіля – Фарбування автомобіля своїми руками

Кузов – найбільш вразлива частина автомобіля. Дефекти лакофарбового покриття виникають не тільки в результаті ДТП, а й в силу простої, навіть дуже акуратною експлуатації транспорту.

Механічні пошкодження, зміни температурних умов, погодні явища, наслідки промислових відходів – все це відбивається, в першу чергу, на зовнішній вигляд машини.

Більше половини всіх експлуатованих автомобілів мають подряпини, відколи, невеликі деформації і тріщини, причинами яких могли стати, наприклад, відскочив під час руху камені або будівельний розчин ремонтованих доріг.

Локальний ремонт покриття

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

По-друге, олівець Fix it Pro завжди «під рукою», а це значить, що своєчасно обробивши пошкоджені місця кузова, можна запобігти корозії металу. І, по-третє, ціна гелевого олівця для видалення подряпин набагато нижче, ніж вартість лакофарбових робіт. Так навіщо ж платити більше, якщо результат нічим не відрізняється? Тим більше що купити оригінальний маркер Fix it Pro, можна не виходячи з дому, скориставшись зручною формою замовлення на цьому ресурсі.

Можна виділити два види ремонту кузова: локальний і комплексний кузовний ремонт. Найчастіше практикується перший вид.

Локальний ремонт покриття застосовується в тих випадках, коли необхідно провести фарбування певної ділянки кузова, на якому з’явилися незначні дефекти.

Комплексний ремонт застосуємо, якщо на кузові є значні пошкодження, що займають велику площу. Під локальним ремонтом лакофарбового покриття розуміється ряд робіт:

  • Видалення, ремонт і фарбування подряпин
  • Ремонт різного роду деформацій (вм’ятин) без фарбування
  • Ремонт і фарбування відколів

Ремонт невеликих ушкоджень рекомендується проводити як мінімум один раз на рік. Причиною цього вважається швидке прогресування процесів руйнування: протягом одного лише року невеликий дефект може значно збільшитися в розмірах (до десяти разів). Зауважте, що маленька пляма розмірів 1 мм – це не трагедія, а через рік – це ділянка іржі розміром в 10 см. Це вже велика проблема.

Тому чим раніше взятися за ремонт з’явився дефекту, тим меншу поверхню доведеться відновлювати. До того ж це економія не тільки часу і сил, але і використовуваних матеріалів.

Локальний ремонт лакофарбового покриття проводиться з максимальним збереженням заводської лакофарбової обробки. Такий вид робіт здійснюється без порушень кузовний заводської збірки автомобіля, так як він не вимагає демонтажу офарблюваних елементів кузова.

Дрібні подряпини можна усунути поліруванням поверхні. Якщо ж дефекти мають більш важкий характер, без комплексного ремонту не обійтися.

Технологія локального ремонту лакофарбового покриття автомобіля постійно розвивається, набуваючи все нові нюанси і особливості. Якщо техніка фарбування авто в цілому щодо незмінна, то локальне фарбування – це зовсім інша річ.

Вона визначається виходячи з поточного стану покриття машини. На перший погляд здається, зовсім нескладно «залатати» кузов, але насправді це комплексний процес.

Бажано, щоб такі роботи проводив фахівець, оскільки необхідно здійснити якісне фарбування без видимих ​​ознак виробленого локального ремонту.

Порада

Технологія локальної фарбування полягає не тільки в наборі певних знань, а й в правильному підборі матеріалів, а також наявності практичного досвіду. Процедура проходить в два етапи: нанесення базового покриття і напилення лаку. Правильне накладення бази – дуже важливий елемент кузовного ремонту. Якість цього шару багато в чому залежить від майстерності і досвіду автомаляра.

Склад наноситься декількома шарами з обов’язковою сушінням кожного з них. Основна складність, з якою стикається майстер – це нерівне нанесення фарби, прояв так званого ефекту яблучного.

Проблема полягає в нерівномірному накладення фарби на поверхню. І при нанесенні другого шару на неякісний перший можлива зміна відтінку.

У підсумку на лакофарбовому покритті автомобіля проявляються плями або смуги іншого тону.

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

Щоб такого не сталося, необхідно перед початком робіт відрегулювати краскопульт, подачу повітря і фарби.

При розпилюванні останнього шару необхідно збільшити подачу повітря і нанести шар лакофарбового матеріалу методом напила, уважно стежачи за рівністю утворюється покриття.

Потім можна приступити до лакування поверхні. Необхідно нанести два шари лаку з обов’язковою сушінням між ними.

Її можна проводити інфрачервоними лампами, що значно скорочує час роботи. Оптимально підібраний температурний режим і дистанція до пофарбованої поверхні дозволяють провести якісну сушку будь-яких типів лакофарбових покриттів, в тому числі і матеріалів на водній основі. Сьогодні вже неможливо уявити собі кузовний ремонт без спеціального обладнання.

Спеціалізовані майстерні оснащені різними сучасними інструментами, які дозволяють максимально швидко, а головне, якісно провести локальний ремонт лакофарбового покриття. Подібне обладнання вже не рідкість. Людина, яка вирішила самостійно провести фарбування автомобіля, може придбати його в будь-якому спеціалізованому магазині.

Одним з таких інструментів є споттер – автомат точкового зварювання. Такий зварювальний апарат застосовується при рихтування елементів кузова, важкодоступних з внутрішньої сторони. Проведення кузовних ремонтних робіт за допомогою споттера полягає в приварювання кріплення, за який в подальшому витягується застряглий метал.

Крім того, він може точково прогрівати металеву поверхню машини, дозволяючи тим самим відновлювати вихідну жорсткість і форму елемента, який ремонтується. Сучасне обладнання скорочує терміни робіт, забезпечуючи хорошим результатом покриття, якому знову повертається первинний зовнішній вигляд, при наявності, звичайно, вмілого користувача.

Локальний ремонт лакофарбового покриття автомобіля має ряд переваг:

  • Економія часу та коштів
  • Максимальне збереження первісного покриття
  • Відсутність кордонів ремонтованої ділянки
  • Відсутність демонтажу елементів кузова

Локальний ремонт сколів

Ремонт лакофарбового покриття автомобіля своїми руками.  Про все по пунктах

Відколи – це вразливі місця, через які без будь-яких перешкод проникає волога, хімічні компоненти обробки дорожнього покриття (будівельні суміші, склади, роз’їдають лід в зимовий період і т.п.). Все це сприяє швидкому розвитку корозії металевого кузова автомобіля. Якщо ви постійно відкладаєте з ремонтом, то вищезгадані руйнівні процеси в кінцевому підсумку приведуть до утворення іржі. Лакофарбове покриття автомобіля поступово почне руйнуватися, тріскатися і відшаровуватися.

Причиною відколів на поверхні кузова стають дрібні камені і пісок, що вилітають з-під коліс йдуть повз автомобілів і з тріском врізаються в лакофарбове покриття кузова вашої машини.

В зависимости от скорости движения, сколы могут быть различными по глубине и размерам.

Таким образом, ремонт сколов лакокрасочного покрытия должен проводиться как можно быстрее, чтобы избежать коррозии и ржавчины.

Первым специалистом, который проводит внешний осмотр автомобиля, становится менеджер. Он оценивает степень повреждений лакокрасочного покрытия и устанавливает перечень необходимых восстановительных ремонтных работ. Затем переходим к выбору подходящего оттенка краски.

В специализированных автосервисах для этого есть отдельный человек – колорист. Используя комплект специальных инструментов, он с точностью подберет необходимый тон лакокрасочного покрытия кузова.

Здесь еще раз обратим ваше внимание на то, что желательно подбирать материалы (шпатлевку, эмали) одного производителя.

Обратите внимание

Приступаємо до очищення поверхні від пошкоджених і відшарувалися шарів емалі. Якщо скол досить старий і глибокий, поверхня зачищається до металу. Іноді доводиться застосовувати перетворювачі іржі. Шліфування проводиться великими наждаковими паперами по сухій поверхні. Шпатлювання, незважаючи на уявну простоту, є досить трудомістким процесом.

Його можна навіть визначити як базовий етап кузовного ремонту автомобіля. Часто для усунення дефекту доводиться наносити кілька шарів шпаклівки. Але не забудьте: нанесення кожного наступного шару проводиться на добре висушений попередній. Після закінчення шпатлювання приступаємо до шліфування просушеного кузова. Завершальний етап – нанесення емалі.

Технологія локального ремонту лакофарбового покриття автомобіля передбачає нанесення декількох шарів фарби. Робота виконується з обов’язковою сушінням кожного нанесеного шару емалі.

Завершується локальний ремонт просушуванням шару лаку і поліруванням пофарбованої ділянки.

Всі компоненти підбираються так, щоб після закінчення роботи на місці відколу утворилася міцна багатошарова структура, нерозрізненої на загальному тлі покриття кузова.

Локальний ремонт подряпин

Подряпини по праву вважаються одними з найпоширеніших дефектів кузова.

Незважаючи на те, що це начебто несерйозне пошкодження ніяк не відбивається на технічних характеристиках автомобіля, воно може привести до неприємного наслідку – появи іржі. Не варто відкладати ремонт на невизначений термін.

Послуга локальної фарбування і ремонту подряпин широко поширена серед автосервісів, практично кожен з них може запропонувати вам свою допомогу в цьому питанні.

Ремонт проводиться тільки на місці утворення ушкодження, не зачіпаючи залишився ділянку покриття. Тому видалення подряпин методом локального ремонту – дуже ефективна і економічна процедура.

важливо

Якщо дефект займає значну частину елемента кузова, то допустимо фарбування всієї деталі. Незалежно від того, якої складності пошкодження, в роботі повинні використовуватися тільки якісні матеріали.

Виділяють кілька видів подряпин, в залежності від тяжкості ушкодження лакофарбового покриття:

  • Незначні подряпини, які не торкнулися базового шару фарби
  • Невеликі подряпини, зачепили лакофарбовий шар
  • Глибокі подряпини, проникаючі вглиб аж до металу
  • Застарілі подряпини, з нальотом іржі і корозії

З технічної точки зору, локальний ремонт подряпин і відколів дуже схожий. Дрібні подряпини можна видалити поліруванням. При глибоких пошкодженнях доведеться виконати всі етапи локального ремонту, починаючи з шліфування.

Природно, що ремонтні роботи по усуненню подряпин з лакофарбового покриття вимагають певної майстерності і досвіду автомаляра.

Якщо ви не впевнені в своїх силах або погано володієте технікою обробки поверхні або нанесення фарби, краще довірити цю справу майстрам.

Локальний ремонт вм’ятин кузова

Деформація кузова теж є одним з поширених дефектів, що порушують цілісність лакофарбового покриття автомобіля.

Якщо на кузові є вм’ятина, необхідно звернутися в автосервіс, де фахівці проведуть ряд ремонтних робіт по ліквідації пошкодження.

Щоб уникнути розтріскування лакофарбового шару, застосовується метод випрямлення кузова без подальшого фарбування. За допомогою спеціального комплекту інструментів, майстер швидко впорається з цим завданням.

Локальний ремонт лакофарбового покриття – це якісна процедура відновлення кузова автомобіля і ліквідації дефектів із застосуванням професійного обладнання. Використання професійних матеріалів – обов’язкова умова якісного ремонту. За допомогою сучасних технологій час проведення локального ремонту зводиться до декількох годин.

Якщо ви хочете уникнути зайвої витрати часу, краще довірити цю справу фахівцям. Незначний за площею ремонт, насправді, є комплексним процесом, проведення якого практично неможливо без досвіду і навичок малярного справи.

Як своїми руками провести локальний ремонт пошкодження лакофарбового покриття

Багато автолюбителів стикалися з проблемою пошкодження лакофарбового шару кузова автомобіля.

Оскільки цей вид ушкоджень є одним з найбільш поширених, важливо відпрацювати технологію його усунення до автоматизму. Залежно від того, наскільки швидко і якісно майстер буде справлятися з такими ушкодженнями, буде залежати загальний успіх.

Бувають випадки, що в прагненні виконати роботу швидко, майстри допускають прикрі помилки: в деяких місцях не дотерлі, щось не долили і в підсумку виникає шлюб, який призводить до рекламації. Крім того, на якість виконання роботи впливає і досвід, який в новачків відсутня. Більшість не до кінця знайома з усіма особливостями технології усунення пошкоджень.

Однак бувають випадки, що навіть досвідчені майстри допускають непередбачені помилки. Тому для всіх, хто хоче навчитися своїми руками усувати пошкодження лакофарбового шару, цей матеріал. У ньому буде описана технологія, яка допоможе впоратися з проблемами такого характеру.

Для роботи використовуватимуться матеріали компанії 4CR. У нашому випадку ми будемо відновлювати від легкого ушкодження кузовний елемент. Його усунення не потребують виконання відновлення форми деталі.

Нам знадобиться провести шпатлювання ділянки, оскільки це дозволить виконати необхідне вирівнювання на мікрорівні.

До пошкоджень такого роду відносяться подряпини, а також потертості, порушення лакофарбового покриття внаслідок контакту з реактивними речовинами і т.д.

Порада

Перше, що знадобиться зробити, це підготувати ділянку до ремонту, щоб згодом не забруднити машину. Для цього знадобиться провести його локалізацію. Кузовні панелі, які прилягають до ділянки ремонту, потрібно закрити статичної плівкою. По краях її потрібно прикріпити скотчем.

Після потрібно знежирити поверхню, щоб різного роду забруднення не заважали під час ошкуривания і шпаклівки. Для видалення неорганічних речовин необхідно використовувати водно-спиртової очищувач.

Далі слід виконати шліфування. Для цього знадобиться скористатися шліфувальною машинкою і кругом Р180. Під час цього процесу доведеться трохи вийти за ділянку ремонту.

Це дозволить максимально згладити всі нерівності і підготувати поверхню до легкого шпатлювання. Виходити за ділянку ремонту слід в даному випадку на невелику відстань, на 2-3 см.

Цей запас нам потрібен, щоб виконати максимально плавний перехід з зони ремонту на необроблюваних поверхню. Потрібно, що він був якомога більш плавний.

Після шліфування поверхню слід обдути.

Далі знадобиться виконати шліфування матеріалом на поролоновою основі, в стрічці, з градацією Р180. Потім знову потрібно обдути ремонтується ділянка.

Можливий варіант з нанесенням нової шпаклівки на неотслоівшуюся стару, за умови, якщо вона добре тримається і не вступає в контакт з знежирювачем. Провівши перед цим сольвент тест, можна покласти новий шар.

Головне, щоб старе лакофарбове покриття не було покрито новою шпаклівкою. Сумнівними прийнято вважати все покриття, які лежать під старою шпаклівкою.

Зверніть увагу

Старе покриття ми зносимо до підкладки. В процесі використовуємо Р180. Якщо при ремонті буде використовуватися, як в нашому випадку, спеціальний матеріал – шпаклівка для пластику, ділянку ремонт слід обов’язково расшліфовать до підкладки. Потім його потрібно обдути і знежирити. На цьому етапі можна не використовувати водно-спиртової очищувач.

Перед застосуванням шпаклівку в банку потрібно добре перемішати. Важливо, щоб по консистенції матеріал став однорідним.

Для роботи знадобиться невелика кількість матеріалу, яке слід перемішати з затверджувачем.

Не потрібно перемішувати шпаклівку обертальними, тільки виконуючи процес стинають рухами, оскільки в неї в такому випадку потрапляє повітря, який відразу буде проявлятися на поверхні.

Шпаклівку наносити слід акуратно. Далі її потрібно підсушити.

Виконуючи обробки шпаклівки і готуючи поверхню під нанесення грунту, необхідно використовувати абразив, з показником градації Р280 і м’якою підкладкою.

За розчищений ділянка ремонту грунт не повинен виходити, оскільки він покриє глянець, чого не можна допускати. Допустима градація для шліфування під грунт знаходиться в межах Р220-320. Абразиви з градацією вище не рекомендується застосовувати.

Після потрібно поверхню обдути. Усунути дрібні дефекти можна, використовуючи ручну підкладку.

Далі знадобиться нанести наповнювач. Для того, щоб його підготувати, потрібно використовувати мірні ємності. Далі поверхню слід знежирити, після чого липкими серветками видаляємо пил. Якість створюваної поверхні залежить багато в чому від того, наскільки добре і правильно вона буде підготовлена.

важливо

Наносимо наповнювач на заматувати ділянку. Процес виконується в два шари: один легкий, другий – щільніше. Перед виконанням зачистки грунту, слід затонувати ділянку ремонту. Для цього використовуємо аналог сухий проявлення.

Під лак потрібно зачистити поверхню абразивом Р500. Але на чорній фарбі можна застосовувати Р400 з м’якою підкладкою. У місцях, де машинкою неможливо обробити поверхню, потрібно пройтися вручну м’яким абразивом на поролоновою основі з градацією Р500. Цей етап є обов’язковим, оскільки бампер має складну конфігурацію. Після цього поверхню знову потрібно обдути.

З одного боку потрібно обробити бампер до кінця.

З іншого, щоб створити найкращі умови для переходу по лаку і щоб полірування була найбільш ефективною, обробку слід виконувати до номерного знака, використовуючи поролонову губку, яка є аналогом абразиву Р1500 по сухому.

Якщо використовувати по сухому грубіший абразив, можна зірвати кордону. По мокрому можна використовувати абразив Р2000. Потім поверхню знадобиться знежирити. Також обов’язково потрібно протерти поверхню липкими серветками.

Базу слід наносити в два шари, щоб повністю перекрити пошкодження. З одного боку слід обробити поверхню до колісної арки, щоб ремонтне вплив було найменш помітно.

Наступний етап – підготовка лаку. Лак слід наносити методом «мокрий по мокрому» в три прийоми. Це допоможе створити оптимальний перехід, непомітний для стороннього спостерігача. Кожен з шарів слід наносити в нахлест до попереднього, це дозволяє згладити перехід по лаку.

Перед нанесенням третього шару в лак потрібно додати спеціальну добавку, яка забезпечить максимально плавний перехід. Після закінчення процесу нанесення лаку потрібно дати час поверхні підсохнути.

Далі переходимо до полірування. Для усунення дрібних дефектів використовуємо полірувальні квіти з невеликою кількістю води. В процесі краще використовувати питну воду з мінімальною кількістю солей.

Порада

Після, використовуючи жорсткий полировальник, потрібно всю поверхню відполірувати пастою. Важливо звернути увагу, що приступати до полірування потрібно не відразу. Після сушіння повинно пройти не менше 6 годин.

Після закінчення полірування поверхню потрібно добре протерти серветкою.

Лак, який не має верхнього керамічного шару, що утворюється після сушки, прозорий для парів води. Найдрібніший кришталик солі з плином часу буде вбирати вологу і збільшуватися в об’ємі, що буде викликати механічні пошкодження лакофарбового шару.

Після лак отшелушіваеться чітко по контуру мітки, що призводить до подальшого руйнування шару. Тому дуже важливо давати достатньо часу для сушіння, щоб сформувався верхній керамічний шар. Не можна допускати також такої помилки, як миття ремонтної дільниці відразу після полірування водою.

Також господар вчинив би неправильно, якби відразу після миття вигнав автомобіль на відкриту стоянку. В результаті, довелося б перефарбовувати всю деталь. Важливо чітко притримувати технології. У разі, якщо всі процеси будуть виконані правильно, результат буде просто прекрасним.

На цьому процес усунення пошкодження лакофарбового покриття можна вважати повністю завершеним.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…