Вм’ятини на автомобілі – проблема, що виникає навіть у самих обережних водіїв. Вона входить в число найпоширеніших причин, за якими авто вирушає на ремонт. Пошкодження на корпусі транспортного засобу виникають з вини:

  • зіткнення з різними об’єктами;
  • аварій;
  • спроб злому або актів вандалізму.

Випрямляння вм’ятин на машині без фарбування в автосервісі – дорога задача. Але виконати її можна і без допомоги фахівців за більш короткий період. Для цього необхідно знати систему усунення вм’ятин на автомобілі, і розташовувати необхідними інструментами.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Огляд кузова перед ремонтом

Перед тим, як починати кузовний ремонт, необхідно визначити, де і в якому обсязі знаходяться вм’ятини. Огляд рекомендується здійснювати в денний час доби, або при яскравому світлі. В іншому випадку можна випадково не помітити дрібних вм’ятин. Розмірами дефекту визначається, наскільки підходить технологія відновлення корпусу без фарбування.

Перш, ніж приступати до усунення пошкоджень, потрібно впевнитися в тому, що лакофарбове покриття кузова не має тріщин. При наявності подряпин або відколів випрямлення без фарбування не здійснюється.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Імовірність виникнення подібної проблеми у автомобілів, випущених за останні двадцять років, мінімальний. Це пов’язано з використанням фарби, до складу якої входять полімерні компоненти.

Завдяки їх наявності при виникненні пошкоджень фарба не тріскається, а розтягується разом з металевою поверхнею, на яку вона була нанесена. Якщо ж авто відноситься до старшого покоління, усунути пошкодження без фарбування не вийде.

Для вирішення проблеми можна застосувати рихтування класичного типу, або виконати перефарбовування невеликих деталей.

Механічне усунення зсередини

Цей спосіб вирівнювання вм’ятин кузова без фарбування зазвичай застосовується в рамках автосервісу так як вимагає певних навичок. Механічне усунення пошкоджень зсередини автомобіля зводить ризик виникнення пошкоджень ЛКП до мінімуму і фарбування в такому випадку не потрібно.

Механічний метод відновлення поверхні зсередини здійснюється із застосуванням важелів.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Видавлювання здійснюється за рахунок силового впливу на конкретну зону. Щоб випрямити вм’ятину, інструмент вводиться під корпус авто через найближчим технічний отвір. Після цього з його допомогою виконується тиск на внутрішню поверхню, поки не пролунає клацання. Він – показник того, що завдання виконане.

Видалення методом PDR

Цей спосіб видалення вм’ятини без фарбування своїми руками знаходиться в списку найбільш складних, і в більшості випадків використовується на території автосервісу.

Застосування методу PDR самостійно супроводжується труднощами, вирішити які зможе тільки професіонал. Система використовується, якщо потрібно усунути більш складні пошкодження.

Витягування здійснюють від впливу сили на ділянки кузова зсередини.

Додатково будуть потрібні з’їм внутрішньої обшивки і демонтаж деяких комплектуючих. Вм’ятини усуваються за допомогою набору гаків. Ці інструменти існують різних форм, довжини і кутів вигину.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Завдання здійснюється поетапно:

  • робоча поверхня очищається (якщо потрібно, знімаємо заважають деталі);
  • знижується напруга на метал в зонах ушкоджень;
  • пошкоджена поверхня нагрівається за допомогою будівельного фена до температури не менше 40 градусів за Цельсієм і витягує деякі місця без необхідності додатково випрямлення;
  • вм’ятина простукується по краях;
  • за допомогою здійснення тиску на внутрішню поверхню забезпечується вирівнювання вм’ятини на автомобілі без фарбування.

Людина, що здійснює роботи, повинен дотримуватися обережності, і володіти спеціальними навичками.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Зовнішнє вирівнювання спеціальним обладнанням

Зовнішнє виправлення вм’ятин без фарбування рекомендується в тих випадках, якщо виконати це завдання зсередини не представляється можливим через певні причини. Усунення дефектів по пошкодженій ділянці здійснюється за допомогою:

  • клейових аплікаторів;
  • клею;
  • вакуумної присоски;
  • фторопластових відбійників;
  • міні-ліфтера.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Клейові аплікатори необхідно закріпити в зонах пошкодження і не чіпати їх протягом висихання. Міні-ліфтер дозволяє витягнути вм’ятину, впливаючи на центральну точку. Завершальний етап – видалення клею. В результаті фарбування місця пошкодження не потрібно.

Як аналог можна використовувати інші інструменти. Цей метод виконується схожим чином, але в центр ушкодження кріпиться пістон, за допомогою якого вона витягується. Принцип також простий, як і попередній спосіб.

Якщо необхідне устаткування відсутнє, в домашніх умовах можна використовувати присосок і термоклей. Насадки повинні відповідати за габаритами вм’ятині. Вони закріплюються на поверхні. Витягування відбувається за аналогією з професійними інструментами.

виправлення магнітом

Виправлення вм’ятин на автомобілі без необхідності фарбування за допомогою магніту – один з найпростіших способів відновлення поверхні деталей.

Для витягування використовується магніт, який можна купити в магазині автозапчастин. Він має достатню силу, щоб випрямити вм’ятини невеликих розмірів. Даним методом усуваються неглибокі вм’ятини.

Якщо ж дефекти більш серйозні, скористайтеся іншим методом.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Вирівнювання пошкодження магнітом на автомобілі виконується в три етапи:

  • між магнітом і ушкодженою поверхнею кладеться серветка для захисту лакофарбового покриття;
  • магніт притягується до країв вм’ятини і поступово відтягується;
  • інструмент необхідно рухати по колу пошкодження, поки не буде досягнута його центральна частина.

Використання фена нагрів-охолодження

Цей спосіб відновлення поверхні виконується за допомогою будівельного фена. При впливі інструменту забезпечується нагрівання та охолодження металевих комплектуючих, що дозволяє прибрати пошкодження без фарбування. Здійснюючи роботу будівельним феном, додатково необхідно використання:

  • рукавичок;
  • респіратора;
  • поліролі.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Електричний інструмент створює різницю між загальною температурою і температурою робочої поверхні. Цим способом забезпечується випрямлення металу без фарбування. Підігрів вм’ятини виконується за допомогою плавних кругових рухів феном по периметру пошкодження.

Після цього поверхню охолоджується стисненим повітрям. Якщо пошкодження має середні розміри, то нагрів потрібно виконувати поетапно в різних зонах. Коли завдання буде виконано, місце виправленої вм’ятини обробляється поліролью. Процес не вимагає фарбування місця відновлення, багато часу і витрат.

Вирівнювання за допомогою аплікатора

Цей спосіб використовується, якщо рихтування зсередини неможлива. Спочатку поверхню ремонту обезжиривается. Потім на краю пошкодження прикріплюються клейові аплікатори округлої і квадратної форми. Після цього міні-ліфтером виконується витягування вм’ятин без подальшого фарбування місця відновлення.

Замість міні-ліфтера можна використовувати пластикову скобу з центральним гвинтом.

Необхідно діяти обережно, інакше витяжка може зробити поверхню опуклою. Даний метод не вимагає спеціальних навичок роботи з дорогим обладнанням. Вирівнювання здійснюється за короткий період з використанням pops a dent набору. Ці набори включають комплекс необхідних інструментів для швидкої роботи своїми руками.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

вистукування

Рихтування без фарбування використовується, якщо пошкодження має розміри вище середнього. Для здійснення завдання застосовуються прогумовані киянки і гачки, які мають різні форми.

За допомогою киянок внутрішня поверхня простукується, завдяки чому пошкодження виправляти простіше. При Видалення вм’ятин рихтування завдають не сильні, але часті удари.

На завершальному етапі поверхню полірують.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Особливості відновлення вм’ятин

Виправлення вм’ятин без фарбування можлива тільки після повноцінної очищення і висушування поверхні так як слід переконатися, що на поверхні немає пошкоджень лакофарбового покриття. Якщо виконувати роботу на брудній поверхні є ризик припуститися помилки.

Щоб знизити можливість нанесення шкоди лакофарбового покриття автомобіля, вирівнювання деталей рекомендується робити при яскравому освітленні. Не забувайте врахувати особливості металу, перш ніж виконувати конкретний спосіб витягування вм’ятин без фарбування.

Ремонт вм’ятин без фарбування своїми руками

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Видалення вм’ятин без фарбування, або краще не варто цього робити?

Ремонт вм’ятин на автомобілі без фарбування своїми руками

  • Ремонт вм’ятин на автомобілі без фарбування своїми руками
  • Огляд кузова перед ремонтом
  • типи вм’ятин
  • Коли самостійний ремонт неможливий
  • Способи рихтування своїми руками
  • За допомогою магніту
  • ричаговими
  • За допомогою аплікатора
  • термічний
  • Чому дані технології настільки популярні

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

У цій статті буде описаний процес їх усунення різними способами.

Огляд кузова перед ремонтом

Насамперед потрібно зробити огляд всього кузова, робиться це тільки при денному освітленні, так як це дає можливість оглянути його без спотворення світла ламп. Потім потрібно переконатися в цілісності лакофарбового покриття. Якщо все-таки є тріщини або здуття, то варто їх правильним чином зачистити, а вже після приступати до вирівнювання вм’ятин.

типи вм’ятин

За типом вм’ятини діляться на 3 групи:

  • прості – невеликі вм’ятини глибиною до 5 мм, в більшості випадків вони без подряпин;
  • складної форми – подряпини та вм’ятини досить глибокі, від 5 до 10 мм, пошкодження дуже великі;
  • з отворами – найчастіше такі подряпини були отримані в результаті ударів об колючі і ріжучі предмети, їх характерні риси проявляються в рваному металі.

Коли самостійний ремонт неможливий

У деяких випадках провести ремонт вм’ятин самостійно неможливо:

  • вм’ятини дуже об’ємні і глибокі;
  • деформована частина кузова з великими надривами (рвані).

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Способи рихтування своїми руками

Багато автолюбителів не можуть собі дозволити зробити ремонт в спеціалізованому сервісному центрі, так як ця процедура може виявитися досить дорогою.

У зв’язку з цим виникає питання: як видалити вм’ятину своїми руками.

Існує перелік основних способів видалення вм’ятин без фарбування, і всі вони досить прості, так як виробляються своїми силами і не вимагають залучення дорогої апаратури.

За допомогою магніту

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

  1. Насамперед потрібно очистити поверхню звичайною ганчіркою.
  2. Далі кріпимо магніт до кузова.
  3. Потім за допомогою ручки, яка йде від магніту, починаємо витяжку вм’ятини.
  4. Слідкуйте за тим, щоб тільки прибрати вм’ятину, а не перетягнути її.

ричаговими

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

  1. Робочу поверхню слід очистити.
  2. Потім за допомогою будівельного фена деталь розігрівають до 40-50 ° С.
  3. Краї вигинів потрібно простукати і натиснути на поверхню, тим самим вирівнюючи вм’ятину.

Технологія вирівнювання досить складна. Майстер підбирає потрібний йому важіль або гак, тиском і постукуванням вирівнює поверхню.

За допомогою аплікатора

  1. Насамперед потрібно знежирити саму вм’ятину і насухо протерти. На оброблюваної поверхні не повинно залишитися ні пилинки.
  2. Розплавляємо клей і якомога швидше наносимо його на насадку. Притискаємо до вм’ятині, трохи прокручуючи і вдавлюючи її на півоберта.
  3. Через 2-3 хвилини крізь вушко насадки потрібно протягнути держак.
  4. Потім потрібно накрутити вентиль на різьбу.
  5. Повільно випрямляє вм’ятину, поки вона не зрівняти з рівнем металу.
  6. Після цього слід залишити все в даному положенні на 5-7 хвилин.
  7. Відгвинчуємо вентиль, знімаючи дугу.
  8. Щоб відокремити насадку, нагріваємо пластик за допомогою будівельного фена, при цьому прокручуємо її на всі боки.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

термічний

Суть цього методу полягає в тому, що від величезного перепаду температур метал починає вирівнюватися. Щоб здійснити цей метод у вас повинні бути:

  • будівельний фен;
  • стиснене повітря.

Алгоритм робіт виглядає наступним чином:

  1. Після того як нагрівається зона вм’ятини, її охолоджують за допомогою стиснутого повітря.
  2. Якщо зона ураження велика, то її нагрівають в декількох місцях.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Чому дані технології настільки популярні

Всі перераховані вище технології мають велику популярність з кількох причин:

  • бюджетний ремонт;
  • витрати за часом мінімальні;
  • не вимагають від людини спеціальних навичок.

Як бачимо, є чимало способів виправлення і вирівнювання різних вм’ятин в домашніх умовах. Сподіваємося, що дана інформація буде вам корисна в разі ремонту авто.

Ремонт вм’ятин без фарбування на автомобілі

Вм’ятини на автомобілі відомі, мабуть, кожному автомобілісту. Здавалося б, що тут серйозного, адже можна просто відігнати авто на СТО і довірити все фахівцям. Але слід врахувати і той факт, що машину доведеться залишити на кілька днів і заплатити не маленькі гроші. Тому є сенс навчитися усувати такі дефекти самостійно.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

типи вм’ятин

Для початку слід визначитися із самою вм’ятиною. Прийнято розрізняти такі пошкодження наступних типів:

  • глибокі – вм’ятини глибиною від 10 мм, іноді більше. Як правило, таке пошкодження не має чіткої овальної форми. В такому випадку усунути вм’ятину своїми силами неможливо;
  • неглибокі – прогин металу не більше 5 міліметрів, лакофарбове покриття не пошкоджено. Такі дефекти можна усунути самостійно.

Саме про таких вм’ятини і піде далі мова. Усунути подібні пошкодження можна в домашніх умовах.

діагностика кузова

Перед тим як приступити до самого ремонту автомобіля, потрібно ретельно оглянути кузов авто. Робити це краще при хорошому світлі – так все ушкодження будуть

Зверніть увагу, що, якщо на поверхні автомобіля буде виявлена ​​не одна вм’ятина, починати ремонтні роботи слід з найбільш дрібного пошкодження, поступово переходячи до найбільшого.

Також перед початком витягування слід переконатися в хорошому стані лакофарбового покриття. Якщо сильно пошкоджена фарба, виконати рихтування без фарбування не вийде. В такому випадку дефект доведеться видаляти традиційним способом рихтування авто.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

способи рихтування

Прибрати механічне пошкодження на кузові авто можна декількома способами:

  • за допомогою набору з важелів;
  • магнітом;
  • аппликаторами;
  • нагріванням з подальшим охолодженням.

Кожен з цих методів має як свої переваги, так і недоліки.

Зверніть увагу, що виконати такі роботи самостійно неможливо, якщо:

  • масштаб деформації великий;
  • автомобіль дуже старий;
  • ушкодження знаходяться в області порога;
  • сильно пошкоджений ЛКС.

У таких випадках слід звернутися до компетентних фахівців.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Рихтування за допомогою магніту

За допомогою цього методу прибрати вм’ятину з авто найлегше. Зверніть увагу, що перед тим, як почати ремонт, під магніт потрібно підкласти м’який матеріал. Це потрібно для того, щоб в процесі вирівнювання поверхню автомобіля не подряпати.

Магніт потрібно направляти від краю вм’ятини до центру. В цей же час потрібно тягнути магніт на себе. Якщо вм’ятини на машині неглибокі, то таким чином можна легко зробити ремонт без фарбування.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Метод з важелями

Метод виправлення поверхні авто без фарбування за допомогою важелів застосовується частіше. Але слід зазначити, що цей процес набагато складніше. Тому перш ніж отрихтовать свій автомобіль, краще потренуватися на інших поверхнях.

Для початку потрібно придбати набір спеціальний важелів. В середньому в ньому близько 40 штук. Виглядає він приблизно так:

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Для початку ремонту потрібно забезпечити вільний доступ до місця пошкодження. Для цього всі сторонні елементи (обшивку, дзеркала, фари, ручки) потрібно акуратно демонтувати.

Усунення вм’ятини проводиться тільки з внутрішньої сторони ТС. Для цього треба підібрати гак оптимальної довжини і акуратно натискати на місце поглиблення, поступово вирівнювання метал.

Таку технологію без фарбування можна застосовувати і в тому випадку, якщо раніше вже застосовувалася класична рихтування. Протипоказано використання методу з гаками, якщо поверхня автомобіля раніше шпаклювати. У такому випадку цей шар просто відвалиться.

Вирівнювання за допомогою аплікатора

Метод аплікатора використовується в тому випадку, якщо виконати рихтування з внутрішньої сторони неможливо.

Перед тим як почати ремонт, поверхня машини потрібно ретельно знежирити. Далі на поверхню клеєм (по краях вм’ятини) кріпляться округлі або квадратні аплікатори. Центральна частина пошкодження вирівнюється за допомогою міні-ліфтера або скоби з центральним гвинтом. Робити це потрібно дуже акуратно, так як можна запросто «перетягнути» вм’ятину.

Слід зазначити, що цей метод витягування не вимагає великих матеріальних витрат і спеціальних навичок. Зробити це самостійно нескладно.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Нагрівання-охолодження

Для такого методу правки в домашніх умовах без фарбування потрібно мати:

  • будівельний фен;
  • стиснене повітря;
  • засоби особистого захисту (рукавички, респіратор);
  • поліроль.

Суть такого ремонту поверхні ТЗ без фарбування в тому, що через різницю температур метал випрямляється. Виправлення проводиться за таким алгоритмом:

  • плавними рухами по радіусу нагрівається вм’ятина;
  • за допомогою стиснутого повітря вм’ятина охолоджується.

Якщо пошкодження середнього розміру, нагрів слід проводити в декількох місцях. Після закінчення процесу оброблене місце потрібно обробити полиролем. Закласти таким чином вм’ятину самостійно вельми просто і недорого.

Зняття переднього і заднього бампера на Лада Гранта

висновок

Рихтування кузова своїми руками не вимагає великих витрат і спеціальних навичок. За допомогою перерахованих вище методів можна видалити навіть глибокі вм’ятини. Головне – робити виправлення своїми руками тільки в тому випадку, якщо ви впевнені в позитивному результаті. В іншому випадку краще звернутися до фахівців.

Три способи видалення вм’ятин без фарбування своїми руками

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Для початку, необхідно оглянути пошкодження ремонт вм’ятин без фарбування не можна здійснювати якщо:

  • пошкоджено лакофарбове покриття;
  • деформація має складну форму з глибокими, різкими зламами;
  • деформований ділянку вже був пофарбований, і фарбування виробляли неякісно;
  • автомобіль експлуатується понад 15 років і на ЛКП видно мікротріщини і сліди корозії.

У всіх інших випадках можна зробити виправлення вм’ятин своїми руками.

  • клей
  • вакуум
  • технологія PDR

клей

Витягування вм’ятин проводиться за допомогою спеціального набору Pops-a-Dent.

У нього входить спеціальне пластикове коромисло. Воно має широкі ніжки з м’якої полімерної губкою на кінцях, щоб запобігти пошкодженню поверхні. Кілька насадок різної площі, саме їх підошви приклеюються до дефекту і виробляють випрямляння вм’ятин. Термопістолет і кілька стрижнів з силіконовим термоклеем.

  • За допомогою цього пристрою прибрати вм’ятину своїми руками досить просто: Дефект знежирюємо і витираємо насухо. На поверхні не повинно залишитися пилу.
  • Розплавлений клей швидко наносимо на чисту насадку і притискаємо до деформованої поверхні, як би вкручуючи її вправо-вліво на чверть обороту.

УВАГА! Клей обов’язково повинен виступити через технологічні отвори в підошві насадки, це додасть кріпленню додаткову міцність.

  • Час охолодження 2-3 хвилини.
  • Протягуємо держак насадки в отвір.
  • Накручуємо на різьбу баранчик і починаємо повільне випрямлення вм’ятини до рівня навколишнього металу кузова.
  • Ми залишаємо на 5-7 хвилин в такому положенні.
  • Відкручуємо баранчик і знімаємо дугу.
  • Пластик нагріваємо будівельним феном на найменшій температурі.
  • Відокремлюємо насадку, злегка прокручуючи її вправо, вліво.

Однак якщо ви водите акуратно і вм’ятини – це нетипове пошкодження для вашого автомобіля, купувати весь набір абсолютно зайве. Досить придбати клейовий пістолет, який може стати в нагоді в господарстві. Дугу можна легко виготовити своїми руками з дерева, а в якості насадки використовувати звичайний гвинт з широким капелюшком. Витягування вм’ятин буде відбуватися дещо інакше:

  • клей наноситься безпосередньо на дефект;
  • до розплавленої масі прикладається капелюшок болта;
  • Вичікують хвилина, півтори, щоб пластик злегка схопився;
  • новий шар наноситься поверх капелюшки і старого клею так щоб шари склеїлися.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Подальший процес видалення вм’ятин на машині буде відбуватися аналогічно описаному раніше.

вакуум

Видалення вм’ятин без фарбування вакуумним методом по процесу аналогічно клейовий технології. Однак має перед нею одна незаперечна перевага. Після того як ремонт завершиться, не потрібно видаляти клей, ризикуючи пошкодити лакофарбове покриття або повторно деформувати поверхню.

Видалення середнього розміру вм’ятини на машині, проводиться за допомогою вакуумної присоски. Різні моделі мають різну площу підошви. Ідеальним варіантом вважається випадок, коли підошва присоски злегка бракує до кордону дефекту.

Зверніть увагу

Підготовчий процес обмежується тільки очищенням робочої поверхні. В встановленої присоску створюється вакуум за допомогою електричного або ручного насоса. Після досягнення щільного та надійного прилягання, шланг від’єднується і можна починати випрямляння вм’ятин.

Після того як поверхня прийняла первинний вигляд, відкривається спеціальний вентиль і присоска легко знімається з кузова автомобіля.

технологія PDR

Цей процес найбільш складний для виконання своїми руками. Для нього буде потрібно набір, досить дорогих, спеціальних інструментів – важелів.

Рихтування без фарбування своїми руками.  Все від і до

Такий ремонт вм’ятин без фарбування застосовується при великих і складних пошкодженнях. Процес полягає у впливі на вм’ятину на автомобілі з внутрішньої сторони поверхні кузова. При необхідності знімається внутрішня обшивка і демонтуються деталі, які заважають доступу.

Гаки, що використовуються для видалення вм’ятин на машині, мають різну форму і довжину. Їх робочі частини, які безпосередньо впливають на метал, загнуті під різним кутом.

  • Перед тим як виправити вм’ятину, робочу поверхню очищають.
  • У місцях вигину пошкодження знімають напругу металу.
  • Деталь нагрівають будівельним феном до 40-50 ° С.
  • Краї вигину несильно простукують через пластикову прокладку (вибивання).
  • Вирівнювання вм’ятин виробляють, натискаючи на поверхню металу з внутрішньої сторони.

Найбільш відповідний за формою важіль вводять в технологічний отвір, прокручуючи рукоять, що тиснуть рухом впливають на поверхню. Виправлення вм’ятин за допомогою гаків вимагає певних навичок і акуратності. У професійних наборах є спеціальні клини з полімерів, які підкладають під метал гака, щоб не деформувати елементи автомобіля.

Рихтування вм’ятин без фарбування – як вибрати кращий спосіб?

Переважна більшість автовласників колись стикалися з такою проблемою, як освіта вм’ятин на кузові на улюбленій машині. Найнеприємніше в цій ситуації – необхідність їздити на СТО для того, щоб прибрати навіть дрібні вм’ятини. Така процедура досить дорога, тому можете спробувати все виправити самостійно, причому фарбування буде не потрібна.

Технологія рихтування вм’ятин без фарбування

Раніше все вм’ятини рихтувати з подальшою перефарбою. Та навіть зараз майстри на СТО працюють тільки так.

Але вже давно відомі більш економні і щадні методи відновлення стану кузова, при цьому в рамках цих методів лакофарбове покриття залізних елементів залишається абсолютно цілісним. Але для того, щоб виконати таку процедуру, необхідно мати спеціальні інструменти.

Вони зовні схожі на гачки, важелі і ключки різної форми, розмірів і довжини. Якщо ввести їх в технічні отвори кузова і докласти зусиль до внутрішній площині, то можна надати металу колишню форму.

Така технологія рихтування вм’ятин без подальшого фарбування дуже ефективна при видаленні пошкоджень на деталях, до яких звичайними інструментами дістатися занадто важко. Такий спосіб можна застосовувати, наприклад, для відновлення вихідного стану дверних стійок або кузова. Можна також використовувати і вакуумні витяжки, але тільки в разі зовсім невеликий вм’ятини. Таку витяжку потрібно накласти на пошкодження, в потім за допомогою створення перепаду тиску надати металу колишню форму.

Звичайно, це тільки мала частина інструментарію, який застосовується для видалення вм’ятин. Якщо розглянути всі техніки в сукупності, то назва їм – Paintless Dent Repair , тобто «видалення ушкоджень без фарбування».

Рихтування вм’ятин без фарбування стала можливою тільки після того, як автовиробники перейшли на лакофарбові покриття з полімерної основою. Фарбувальний шар став більш гнучким і міцним, при цьому він залишиться цілим навіть в тих випадках, якщо кузов сильно пошкоджений.

Іншим поштовхом до поширення такої техніки відновлення стану кузова став перехід автовиробників на більш тонкі і міцні метали. Тому популярність такого методу відновлення зростає.

Способи підтяжки вм’ятин, в залежності від глибини, розмірів, локації вм’ятин, товщини металу, стану фарба, діляться на внутрішні і зовнішні.

важливо

Говорячи іншими словами, перед відновленням потрібно візуально оглянути пошкодження і зробити його оцінку. Після цього можна вибирати спосіб ремонту, але тільки в тому випадку, якщо він можливий.

Застосовувати способи з ряду PDR неможливо або дуже важко в таких випадках:

  • Якщо пошкодився лакофарбовий шар;
  • Кузов дуже сильно деформований;
  • Машині більше 15 років;
  • Якість фарбувального слова низька;
  • До цього моменту кузов ремонтувався любителями.

Пам’ятайте, що дуже важливими є глибина вм’ятини, а також її місце розташування. Якщо глибина деформації металу невелика, то можна легко виправити дефект діаметром навіть в 15 – 20 см. А, наприклад, вм’ятина діаметром в монету може бути така глибока, що вправити її без подальшого фарбування просто неможливо. Головна ознака цього – відсутня фарба в найбільш найглибшій точці вм’ятини. Відрихтувати вм’ятину без подальшого фарбування неможливо, якщо пошкоджені:

  1. Дверні пороги машини, але якщо дефект пологий і не має гострих заломів, то виправити його таким способом можна;
  2. Кромки елементів багажника, дверей і капота, так як вони часто проклеєні і проварені, тобто лізти всередину інструментами можна, дефект можна виправити тільки в невеликому ступені;
  3. Стійки даху, якщо є гострі заломи;
  4. Повреждения панели, образовавшиеся после нажатия, непрямого удара или же из-за перекашивания кузова.

Какие инструменты нужны для рихтовки вмятин

Существует профессиональный инструмент, с помощью которого можно произвести беспокрасочное удаление вмятин на кузове авто. Именуется он клюшками или крючками. Такой механизм используется для рихтовки вмятин с внутренней стороны, поэтому его вообще видно не будет. Для такой работы Вам потребуется специальная лампа, которая поможет Вам увидеть все внутри. С помощью крючка можно приподнять вмятину, немного надавить и выровнять дефект. Но Вам придется запастись терпением. На повреждение небольшого размера придется потратить примерно 20 секунд, а вот на большую вмятину придется потратить больше времени.

Якщо неможливо вирівняти вм’ятину ключками, то застосовують клейову систему. В рамках цієї системи на вм’ятину наклеюється спеціальна кліпса. За допомогою спеціального інструменту кліпса піднімається разом з металом.

За допомогою молотка і пластикового олівця опуклі частини металу потрібно забити, при цьому шар фарби залишиться цілим. Всю роботу потрібно виконати ретельно і акуратно. Якщо допустити хоча б одну помилку, то шар фарби може растрескаться, який потім доведеться відновлювати.

Якщо професійного механізму немає під рукою, Вам будуть потрібні:

  • побутової або промисловий фен;
  • балончик стиснутого повітря або присоска.
  • Такі інструменти потрібні для вирівнювання невеликих дефектів за допомогою нагрівання. Якщо вм’ятина глибока, то Вам буде потрібно більше інструментів:
  • флуоресцентна лампа для виділення вм’ятини і контролю роботи;
  • ключки або важелі з гачками;
  • набір пістонів або присосок різних розмірів;
  • спеціальний клей;
  • засіб для знежирення металу;
  • місток-скоба або мініліфтер для того, щоб зняти приклеєні пістони;
  • спирт для видалення клею;
  • гумовий молоток;
  • м’який полімерний фторопластовий олівець;
  • полірувальна рідина для обробки виправленої поверхні.

Способи рихтування вм’ятин без фарбування

  1. Способи відновлення кузова можна розділити на два види:
  2. рихтування вм’ятин за допомогою нагрівання;
  3. відновлення поверхні технікою PDR.

Ці методи можна використовувати як окремо один від одного, так і комбінувати. Обидві технології базуються на схильність металу до «запам’ятовування» свого первозданного вигляду. Автовиробник завжди намагається піти на зустріч покупцеві в цьому питанні: кузов виготовлений з гнучкого, еластичного металу, який підлягає відновленню навіть після отримання глибоких пошкоджень. Завдяки цьому можна своїми руками вирівняти вм’ятини на кузові.

В рамках першого методу вм’ятини видаляються за допомогою послідовного нагрівання та охолодження пошкодженої поверхні. У другому випадку потрібно використовувати спеціальний інструмент, яким потрібно впливати на вм’ятину з внутрішньої і зовнішньої сторони. Другий спосіб вимагає більше часу і сил.

Щоб визначити, який спосіб і які інструменти потрібно використовувати, оцініть ступінь пошкодження машини. Якщо деформація незначна, то ділянку потрібно нагріти за допомогою фена таким чином, щоб температура металу зросла. Далі вм’ятину потрібно обробити стисненим повітрям. Після цього метал охолоне і прийме первісну форму.

Процес рихтування на цьому закінчиться. Замість стисненого повітря можна використовувати присосок.

У разі складної і глибокої вм’ятини необхідно застосовувати технологію PDR. Працювати потрібно так:

  • Використовуючи спеціальну лампу, в точності визначте місце пошкодження і його властивості;
  • Далі зсередини забезпечте собі доступ до ділянки (можливо, для цього доведеться демонтувати деякі елементи авто);
  • Виберіть потрібний інструментарій.

Від того, який вид ушкодження, його відновлення потрібно проробляти або круговими рухами, або натисканням. Те, на скільки якісно виконана робота, можна оцінити по світловим відблисків. Якщо дістатися до пошкодження з внутрішнього боку неможливо, то доведеться використовувати або пістони, або присоски. Розмір пістона безпосередньо залежить від розміру вм’ятини. На пістон потрібно нанести трохи клею, встановити прилад по центру вм’ятини і почекати 10 – 15 хвилин. Після цього потрібно використовувати місток-скоба (він же мініліфтер). Помістіть пістон в спеціальний паз на пристрої і затягніть його гайкою на поверхні мініліфтера, щоб зробити конструкцію більш жорсткою.

Далі плавно натисніть на ручки інструменту. Так метал буде витягуватися, в пістон почне «відстрілювати». Вм’ятина зникне, а залишки клею потрібно буде прибрати спеціальним розчином на основі спирту. Вийде невелика опуклість, осадити яку можна буде за допомогою молотка і фторопластового олівця.

Коли Ви все зробите, то все одно невелика вм’ятина залишиться. Для її усунення використовуйте пістон меншого діаметру. Витягати метал потрібно до тих пір, поки вм’ятина повністю не зникне. Для контролю використовуйте лампу, яку потрібно встановити під потрібним кутом. Останній етап – полірування ділянки.

Після цього можна вважати, що ремонт закінчений.

Відрихтувати вм’ятину самостійно можна так само якісно, ​​як і в майстерні. Але пам’ятайте найголовніше – самостійне відновлення металу вимагає уваги і максимальної концентрації. Для того, щоб відновити вм’ятину самостійно, будьте максимально обережними і не поспішайте.

Нюанси рихтування кузова автомобіля своїми руками в умовах гаража

Пошкодити кузов автомобіля дуже легко, оскільки виготовлений він з досить тонкого металу. Подряпину може залишити навіть гілка куща, а вже при зіткненні з більш солідним перешкодою і, тим більше, іншим авто, наслідки бувають куди гірше.

Для усунення одержані вм’ятин необхідне проведення рихтувальних робіт. Не завжди є можливість звернутися в автомайстерню, тому рихтувати кузов доводиться іноді і в домашніх умовах.

Рихтування автомобіля своїми руками буде вдалою, якщо в точності слідувати зарекомендували себе технології і користуватися спеціальним інструментом. Про це давайте й поговоримо докладніше …

Варіанти рихтування автомобіля в домашніх умовах

Є кілька варіантів виконання рихтувальних робіт. Спосіб рихтування залежить від характеру вм’ятин. Якщо вм’ятина велика і полога, то має сенс використовувати спеціальну присоску для ручного виправлення. Якщо за площею вм’ятини є ще і загини металу або маленькі, але глибокі ями, то не без рихтувального молотка не обійтися.

Глибокі вм’ятини з сильним розтягуванням металу зажадають не тільки робіт по виправленню, але ще і вилучення надлишків. В окремих випадках доведеться видалити розтягнувся ділянку металу і за допомогою зварювального апарату встановити латку.

Вистукування виконується за допомогою спеціального рихтувального молотка: для цього необхідно зняти елемент, на якому присутній пошкодження.

При неможливості демонтажу вм’ятина видавлюється спеціальної ложкою. Її можна використовувати, якщо є можливість підібратися до угнутості через обшивку.

Порада

Якщо ж такої можливості немає, доведеться просвердлити отвори в кузові і підбиратися через них спеціальним інструментом.

Рихтування автомобіля своїми руками ведеться за наступним принципом. Якщо вм’ятина має велику площу, вистукувати або витягати починають від самої її межі. Якщо площа невелика, то вистукують від центру нанесення удару.

Іноді перед вистукуванням доводиться розігріти метал до красна. І тільки тоді проводити рихтування. Для стягування металу потрібно пальник або паяльна лампа. Після розігріву опуклості, її кордони обкладають мокрою ганчіркою, і метал стягується за рахунок перепаду температур.

А чи є доцільним самостійна рихтування кузова?

Перш ніж приступати до кузовного ремонту, слід задуматися над тим, чи вигідно це. Можна витратитися на інструменти, шпаклівку, фарбу і лак, а можна відвезти автомобіль в майстерню і забрати в повністю готовому вигляді.

Правда, не завжди вдається знайти майстерню, в якій якісно і швидко відновлять пошкоджений кузов, а в своєму гаражі буде ремонтуватися тільки ваша машина.

Однак якщо щось піде не так, то в такому випадку можна пред’явити претензії лише до самого себе.

Якщо є бажання вчитися і пізнавати на практиці ази рихтування, щоб потім заробляти цим, то можна братися за роботу і самому. Не варто даремно витрачати свій час, беручись за рихтування чисто з спортивного інтересу.

Корисно також почитати: Огляд основних способів рихтування кузова автомобіля

інструментарій рихтувальника

Якщо зібрати всі інструменти, які використовуються при рихтування кузова автомобіля, то арсенал навряд чи поміститься в гараж. Найбільше місця займають гідравлічний стенд для відновлення геометрії кузова. Крім цього, існує величезна кількість самих різних пристосувань, що дозволяють вирівнювати зім’ятий метал.

Крім традиційних методів рихтування, на практиці використовуються десятки способів, придуманих вітчизняними і зарубіжними «кулібіних». Кожен майстер обов’язково привносить в це ремесло свою лепту. Однак результат один – отримання цілої на вигляд деталі.

На замітку

Неважливо, як працювати, важливий підсумок. Можна нагрівати метал до красна, обливати його водою, приварювати шайби і чи приклеювати пістони, за які потім тягнути. Невеликі вм’ятини без пошкодження ЛКП взагалі можна виправити без будь-яких наслідків (PDR-технологія).

Зверніть увагу

Майстри, які володіють рихтуванням без фарбування, – це еліта кузовного ремонту. Щоб стати таким майстром, необхідно мати дуже розвинене просторове мислення і чутливі руки. Спеціальними інструментами, схожими на ключки і гачки, рихтувальник впливає на вм’ятину зсередини і міліметр за міліметром виправляє її. При цьому у майстри практично немає права на помилку!

Грубу рихтування спочатку виправляють за допомогою рук. Так-так, саме руки є одним з основних інструментів рихтувальника. Різні пристосування беруть вже тоді, коли метал більше не піддається рукам.

Однак руки є у кожного (правда, і ростуть вони у всіх, так би мовити, по-різному).

Відповідно, перед тим, як віддавати машину з невеликою вм’ятиною в ремонт, варто спробувати самостійно вирівняти вм’ятину.

Наприклад, якщо на двері з’явилася рівномірне і не дуже глибоке поглиблення, то можна видавити її своїми силами. Для цього доведеться зняти обшивку дверей, щоб отримати доступ до вм’ятині зі зворотного боку.

Кузовні деталі сучасних автомобілів робляться іноді з настільки тонкого металу, що рихтувати його можна взагалі без інструменту. Проста вм’ятина видавлюється долонею. Тиснути треба на вершину вм’ятини (якщо дивитися з лицьового боку, то це буде дно).

На замітку

Буває, нескладна на вид вм’ятина не піддається виправленню руками. Просто не вистачає сил, щоб її видавити або вона розташована в незручному для впливу місці. В такому випадку можна прогріти вм’ятину зсередини термофеном, але не перестаратися, щоб не здулася фарба. Не варто допускати нагрів фарби понад 100-110 ° С.

Більш значні вм’ятини з пошкодженням ЛКП після виправлення доведеться фарбувати. Для зручності в деталях можна висвердлювати отвори, щоб тягнути вм’ятину гачками. Для зручності користуються пристосуванням, яке називається зворотний молоток. При бажанні його можна виготовити самостійно з шпильки і болванки.

У складних випадках при рихтування може знадобитися зварювання. З її допомогою привариваются шайби з лицьового боку, за які потім потрібно тягнути або смикати зворотним молотком. При виправленні вм’ятин таким способом є можливість контролювати кожен зрушення металу.

Корисно також почитати: Що корисно знати про рихтування кузова автомобіля

Після рихтування – шпаклівка

Отрихтовать деталь часто не виглядає, як нова. Її поверхня горбиста – наслідки роботи молотком і іншими інструментами. Щоб отримати гладку поверхню, на деталь накладається автомобільна шпаклівка. Після затвердіння вона перетворюється в міцний моноліт і відмінно тримається на металі.

Чим менше накладається шпаклівки, тим якісніше була виконана рихтування. Деякі майстри, щоб менше працювати, вважають за краще класти велику кількість шпатлевочной суміші. Це не зовсім правильно, адже тоді витрачається набагато більше дорогого матеріалу, причому за рахунок клієнта.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…