Багато водіїв стикаються з такою проблемою і не завжди знають її причини. Плавають обороти на холостому ходу – стрілка тахометра смикається, показуючи то низькі то високі обороти, а силова установка синхронно завиває.

Якщо ви спостерігаєте таку поведінку двигуна, то, швидше за все, виникає інтерес, з якої причини це сталося і як боротися з несправністю.

Сучасні автомобілі мають досить складний пристрій, тому за усуненням несправності краще звернутися в сервіс, а ось про причини ми детально розповімо.

Чому плавають обороти на холостому ходу

Пропонуємо перелік можливих проблем, щоб автовласник мав можливість визначитися в якому напрямку шукати несправність і самостійно виявити проблемний вузол. Такі знання необхідні не стільки для самостійної лагодження транспортного засобу, скільки для розуміння суті. В такому випадку в сервісі буде менше шансів нав’язати водієві непотрібні послуги.

Найчастіші причини можна умовно розділити на прості і складні. Перші діагностуються досить швидко і виправляються без особливих витрат і труднощів. До них відносяться:

  • зайве повітря у впускний системі (подсасиваніе), він з’являється при поганому з’єднанні, тріщинах в трубопроводі і так далі;
  • забруднення форсунок, а також їх зношування;
  • несправність проводів;
  • зазори або нагар на свічках запалювання і інші їх дефекти;
  • недостатній тиск палива, цей стає наслідком несправності бензонасоса, забруднення фільтрів;
  • погане паливо, присутність води в бензині, як правило, зміна заправної станції вирішує проблему повністю;
  • зниження компресії в циліндрах, ця проблема більш серйозна і вимагає негайної лагодження. Щоб не посилювати ситуацію;
  • відсутність герметичності в системі вентиляції картерних газів. Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Є й більш складні причини, які не завжди вдається діагностувати на око і з першого разу. До них слід віднести:

  • некоректна робота електронного блоку управління;
  • несправності датчиків положення дросельної заслінки, регулятора холостого ходу, абсолютного тиску та температури повітря на впуску;
  • забруднення датчика масової витрати повітря або його повний вихід з ладу;
  • проблеми з датчиком положення коленвала або розподільного вала;
  • котушка запалювання не в порядку;
  • фази газорозподілу порушені;
  • за умови механічного приводу, дросельна заслінка може заїдати;
  • несправні регулятор тиску палива, гідрокомпенсатри або датчики концентрації кисню.

Все перераховане вище гарантовано призведе до частої зміни обертів двигуна. В цілому, автовласник з впевненими навичками автомеханіка впорається з проблемами самостійно, як це зробити читайте далі. Всім іншим настійно радимо звернутися до фахівця, якщо у вас плавають обороти на холостому ходу.

Скачки обертів мотора: як виправити

Тепер давайте поговоримо про те, що може зробити підкований в автомеханіка власник транспортного засобу.

підсмоктування повітря Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Як ми вже згадували вище, це явище спостерігається за умови поганої герметизації. Її то і потрібно перевірити в першу чергу. Можна знімати окремо кожен шланг магістралі подачі повітря до впускного колектора і продувати його. Щоб спростити завдання можна обробити шланги WD-40. На місці випаровування складу буде тріщина. Шланг краще замінити.

Регулятор холостого ходу Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Стан цього приладу вимірюється мультиметром. Необхідно зняти показання опору, якщо вони в межах від 40 до 80 Ом, то його потрібно замінити.

Клапан вентиляції картера Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Він має властивості забруднюватися згодом і впливати на число оборотів двигуна. Щоб прочистити клапан, необхідно розібрати масляний картер і витягти його. Промивання в гасі позбавить від масляного шламу. Після процедури необхідно просушити запчастина і встановити назад.

заміна ДМРВ Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Датчик масової витрати повітря дуже делікатний і в разі поломки ремонту не підлягає. Його можна тільки замінити.

Дросельна заслінка Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Цей випадок характерний для механічного приводу заслінки. Якщо вона заїдає, то для того щоб виправити ситуацію її потрібно витягти і промити, а потім встановити назад, виставивши правильне положення. Є варіант промивання без демонтажу. Для очищення використовується спеціальний аерозоль, який можна знайти в будь-якому магазині автозапчастин.

Регулювання холостого ходу двигуна

Це варто робити тільки в тому випадку, якщо ви точно впевнені в своїх силах. Співробітникам автосервісів нерідко доводиться виправляти результат дій недосвідченого наладчика. Процес виконується за допомогою викрутки, їй регулюються гвинти кількості і якості оборотів.

Електромагнітний клапан карбюратора Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Якщо ця частина установки несправна, то двигун може працювати тільки на підсосі повітря. Ремонту не підлягає, тільки заміна.

Жиклер холостого ходу Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Водії з великим стажем можуть сказати, що чистка цієї деталі дуже трудомісткий процес. Затвердження давно втратило свою актуальність, сьогодні не потрібно витягувати жиклер для того, щоб привести його в порядок. У нього вливається спеціальне засіб для чищення та залишається на кілька хвилин. Потім рідина зливається, а залишки бруду видуваються напором повітря.

Обробка лопатей ТНВД від корозії Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Ця процедура також виконується спеціальним миючим складом. Його просто розпорошують на горловину паливного бака перед його заправкою. Інших дій не потрібно.

Тепер ви знаєте чому плавають обороти на холостому ходу і як можна виправити ситуацію. Але хочемо повторити ще раз, при виникненні такого явища, не затягуйте і обов’язково зверніться в СТО.

Це дозволить вирішити проблему на ранній стадії і не погіршити ситуацію, воно може спричинити значне збільшення вартості ремонту. Якщо залишилися питання, пишіть їх в коментарях.

Діліться статтею і залишайтеся з нами.

Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Чому на холостому ходу плавають обороти двигуна: можливі причини і способи вирішення проблеми:

Проблеми з автомобілем можуть бути у всіх, навіть найнадійніші і дорогі машини ламаються або працюють не зовсім правильно. Часто водії не розуміють, чому плавають обороти на холостому ходу. Тим часом є певні причини, чому це трапляється. Давайте розберемося, чому це відбувається і що взагалі потрібно робити в такій ситуації.

Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Режим холостого ходу

При холостому ході двигун сприймає мінімальні навантаження, бензин витрачається дуже економно. Холостий хід необхідний для:

  1. Підтримки роботи двигуна при русі на нейтральній передачі. Іноді бувають ситуації, коли двигун взагалі не можна глушити (при посадженому акумуляторі, несправному стартере).
  2. Здійснення мастила основних елементів системи. Масляний насос буде працювати тільки при робочому двигуні.
  3. Прогріву мотора взимку.

Багато водіїв, в силу нерозуміння роботи інжектора, намагаються дізнатися, чому плавають обороти на холостому ходу. Насправді це нормально, якщо мотор запускається на холодну.

Спочатку “мізки” автомобіля в режимі холостого ходу підтримують підвищені обороти (близько 2000 об. / Хв.) Для швидкого розігріву двигуна.

Коли температура досягає робочого значення, то обороти спадають до звичних 800-900 об. / Хв.

Зверніть увагу

В результаті водієві може здатися, що на холостому ходу обороти плавають. Чому це відбувається? Виробники в першу чергу дбають про екологічну безпеку навколишнього середовища.

І коли двигун холодний, то каталітичний нейтралізатор, який знижує концентрацію токсичних компонентів у вихлопі, не працює.

Тому система за рахунок підвищених оборотів намагається якомога швидше його нагріти і ввести в робочий режим. Потім обороти знижуються.

Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Та й взагалі, при підвищених обертах мотор нагрівається швидше, отже, і масло набуває потрібну плинність набагато швидше.

Тепер ви розумієте, чому плавають обороти на холостому ходу з інжектором, проте в даному випадку мова йде про ситуацію, коли швидкість обертання колінчастого вала спала з 2000 до 800-900 об. / Хв. Саме така ситуація є нормальною.

Якщо ж стрілка тахометра “стрибає” в інтервалі 500-1500 об. / Хв., То це свідчить в першу чергу про поломку регулятора холостого ходу. Але інших причин також достатньо.

Подібна проблема може виявитися серйозною, а може зважитися навіть сама собою. Зазвичай при високій швидкості руху ця проблема малопомітна, але при їзді в місті плавання оборотів змушує водія сильно нервувати.

При цьому навіть короткочасна стоянка на світлофорі може стати причиною зупинки двигуна. Якщо в моторі використовується карбюраторних система харчування, то для вирішення цієї проблеми можна просто активувати підсмоктування, перекривши повітряну заслінку, але це тимчасове рішення.

На жаль, з інжектором це не пройде. Це одне з небагатьох переваг, яким володіє карбюратор.

Чому плавають обороти на холостому ходу?

Деякі причини ми вже назвали, однак це далеко не все. Електронний блок управління (ЕБУ) збирає дані з багатьох датчиків в системі автомобіля, обробляє їх відповідно до певного алгоритму, подає сигнал на виконавчі пристрої. Отже, один з датчиків або виконавчих пристроїв може працювати неправильно при плаваючих оборотах. Необхідно перевірити:

  1. Датчик швидкості.
  2. Регулятор холостого ходу.
  3. Датчик положення колінчастого вала.
  4. Датчик положення заслінки дроселя.
  5. Датчик контролю витрати повітря.

Причин, чому плавають обороти на холостому ходу, може бути кілька:

  1. Якщо мова йде про карбюраторном двигуні, то там може бути несправним клапан холостого ходу, що подає необхідну кількість бензину в камери згоряння.
  2. Засмічення повітряного фільтра або нагар на електродах свічок.
  3. Знос прокладки між блоком двигуна і впускним колектором.
  4. Пробій в котушці запалювання або обмотці.
  5. Руйнування низько- або високовольтних проводів, які підходять до котушки запалювання.

Фізичне руйнування будь-якого елементу паливної системи також може стати причиною плаваючих оборотів мотора. Тому шукати проблему необхідно не тільки в електронних системах. Найчастіше для визначення несправності доводиться всебічно діагностувати автомобіль.

стабілізація обертів

Почати варто з малого. Як варіант, для початку потрібно перевірити цілісність проводів, стан повітряного фільтра і електродів свічок. У деяких водіїв, які самостійно міняли фільтри, причина полягала в захлебиванія мотора через незнятої етикетки на фільтрі. Тому спершу потрібно перевірити ті елементи, до яких можна дотягнутися без втручання майстра на СТО.

Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Якщо все нормально і все одно незрозуміло, чому плавають обороти на холостому ходу в ВАЗ або інших марках автомобілів, то потрібно перевірити, чи немає підсосу повітря під впускним колектором.

Фахівці рекомендують перевірити це наступним чином: нанести очищувач для карбюратора на місце стику колектора і силової установки. Якщо підсмоктування повітря має місце, то мотор повинен Засмиканого.

Якщо це станеться, то потрапляння зайвого повітря в камери є. Буде потрібно заміна прокладки.

Електромагнітний клапан на карбюраторних силових установках

На карбюраторних двигунах причиною може стати електромагнітний клапан. Якщо він виходить з ладу, то обороти на тахометрі будуть плавати, але також буде чітко чути передчасна детонація палива в камерах згоряння. Для перевірки клапана на нього підключений до джерела живлення від акумулятора. При цьому повинен бути чутний клац. Якщо цього клацання немає, значить, він неробочий і вимагає заміни.

клапан ЄДР

Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

На багатьох автомобілях з інжекторної системою харчування є клапани рециркуляції вихлопних газів. Їх основне завдання – повернення частини вихлопних газів назад в камеру згоряння, що нібито сприяє зниженню викидів шкідливих речовин в навколишнє середовище. Ці клапани часто забиваються нагаром і перестають працювати, в результаті чого в камери згоряння надходить повітряно-паливна суміш разом з вихлопом в абсолютно непередбачуваною пропорції. Це призводить до плавання оборотів і появи на приладовій панелі помилки “Чек”. Клапан рециркуляції вихлопних газів (клапан ЄДР) досить легко дістається, очищається і повертається. Після цього двигун працює рівно і без помилок.

У Росії знайшли інший спосіб боротьби з цією проблемою: клапан просто глушиться сталевою пластиною, в результаті чого вихлопні гази не мають проходу в камери згоряння двигуна. Туди надходить тільки повітряно-паливна суміш. Так, кількість викидів в атмосферу збільшується, але це мало кого хвилює.

Регулятор холостого ходу

Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

У багатьох водіїв, які не розуміють, чому плавають обороти холостого ходу на “Калині”, найчастіше виходить з ладу регулятор холостого ходу. В результаті система неправильно визначає співвідношення повітря / паливо для подачі в двигун. Перевіряють регулятор за допомогою мультиметра. Цей прилад потрібно перевести в режим вимірювання опору і далі:

  1. Включити запалювання.
  2. Від’єднати колодку PXX.
  3. Провести замір опору на контактах В-С, С-Д. Показання на мультиметри повинні бути в діапазоні 40-80 Ом.
  4. Якщо заміряти опір на контактах В-С, А-Д, то прилад покаже нескінченне опір.

Якщо свідчення будуть відрізнятися від нормальних, то це говорить про несправності регулятора. В даному випадку його просто замінюють і налаштовують (калібрують) заново. Це можуть зробити на СТО досвідчені майстри. Власнику автомобіля без досвіду ремонту навряд чи вдасться самостійно дані операції.

Проблема з форсунками або бензонасосом

Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Кожен з цих елементів паливної системи може працювати неправильно, через що можуть спостерігатися нестабільні обороти. Наприклад, якщо бензонасос буде качати паливо з перебоями, то двигун може недоотримувати необхідний обсяг бензину або солярки, що призведе до скачок стрілки на тахометрі.

Те ж саме стосується і форсунок – вони можуть забиватися і впорскувати паливо неправильно. Тобто в одну камеру згоряння може потрапляти більше палива, в іншу – менше. Це порушує стабільність роботи силової установки, і в такій ситуації обороти просто не можуть бути стабільними. Тому найчастіше потрібна комплексна діагностика автомобіля.

висновок

Тепер ви розумієте, чому плавають обороти на холостому ходу. Дизель або бензин використовується для роботи двигуна – це неважливо. На жаль, мало хто з водіїв зможе самостійно визначити і тим більше усунути цю проблему. Швидше за все, знадобиться комплексна діагностика на СТО.

Чому плавають обороти на холостому ходу? 4 причини і 8 решній

Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Іноді автомобілісти зустрічаються з проблемою – плавають обороти на холостому ходу без видимих ​​змін в роботі систем. Виявляється коливання стрілки тахометра від 500 до 1 500 (об / хв), а амплітуда може варіюватися: при запуску холодного двигуна і після тривалого руху автомобіля. Причина криється в наступному – від простого засмічення свічок запалювання, неточних показників датчиків і забивання фільтруючих елементів (повітряної та масляної системи) до зносу поршневої групи.

Режим холостого ходу двигуна

Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Які обороти двигуна повинні бути на холостому ходу (ХХ)? Середні показники для більшості автомобілів знаходяться в діапазоні – 700 – 900 об / хв. У режимі холостого ходу ДВС не відчуває істотних навантажень, а витрата палива – мінімальний.

При налаштованому ХХ – двигун отримує мінімальні навантаження, а паливо витратиться економно.

Відрегульований холостий хід необхідний: при прогріванні двигуна, просте в пробках на нейтральній передачі і роботі грубки опалення без пересування транспортного засобу.

Примусове підвищення оборотів, при запуску холодного двигуна дає свій плюс – мастило ДВС набуває необхідну плинність при швидкому нагріванні. При поломці регулятора ХХ можна скористатися педаллю газу, але краще пройти комплексну діагностику і усунути причину плавання оборотів на холостому ходу.

Виникають ситуації, коли двигун просто не можна глушити через поломки стартера, генератора або при сів акумуляторі.

При русі по трасі стрибання оборотів непомітно, а в міському режимі доставляє чимало турбот і зайвих нервів.

Ознаки нестабільної роботи двигуна на холостому ходу

Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Неустойчивая работа двигателя на холостом ходу возникает при ряде неисправностей. Причина может скрываться в электронном блоке управления. ЭБУ анализирует сигналы, поступающие с датчиков. При изменении подачи сигнала на исполнительное устройство может измениться диапазон холостого хода. Следует проверить настройку датчиков:

  • холостого хода;
  • отклика дроссельной заслонки;
  • массового расхода топлива и воздуха;
  • клапана рециркуляции отработанных газов.

О том, как проверить и почистить датчик холостого хода, вы сможете узнать из подробного материала нашего специалиста.

Помимо наладки электронных систем проверяют автомобиль на физические поломки. По свечам накала можно проверить качество горючей смеси.

При обеднённой горючей смеси выполняют повторную настройку ХХ. Забитый жиклер приводит к «переобогащению» смеси, что отразится снижением оборотов двигателя на нейтральной передаче.

Свечи зажигания имеют свой ресурс в 50 — 100 тыс. километров и нуждаются в периодической очистке от масляного нагара.

При стирании и выгорании изоляции магнитного клапана — доехать до ближайшей станции ТО можно на вытянутом «подсосе» (двигателя с карбюратором).

Для карбюраторного типа автомобиля нужно периодически проверять расположение поплавков и осуществлять регулировку уровня топлива. Потёки масла на блоке цилиндров свидетельствуют о нарушении герметичности соединения или прогаре прокладки под головкой блока.

Основные причины нестабильной работы двигателя на холостом ходу

Головні моменти, чому плавають обороти на холостому ходу: зношеність поршневий групи, системи випуску EGR, корозії лопатей турбіни або збій системи запалювання.

Однією з найпоширеніших причин є забивання клапана системи EGR. Система EGR відповідає за виведення відпрацьованих газів.

важливо

Особливістю її роботи є повернення частини вихлопу в камеру згоряння від колектора випуску системи циркуляції.

Технологія EGR дозволяє знизити шкоду навколишньому середовищу від вихлопу і виконувати повне згоряння палива. Поломку усувають заміною клапана або його очищенням (продувкою).

Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Для дизельного варіанту ДВС характерне утворення корозії на насосі або рухомих лопатях турбіни. Елементи «заїдають» і перестають виконувати свою функцію. Варіант захисту – активна мастило металевих деталей.

Приватна практика довела ефективність додавання моторного масла (100 – 200 грам) в паливний бак для мастила лопатей насоса.

Знос поршня і кілець призводить до втрати ступеня стиснення в ДВС. Компресія безпосередньо пов’язана і з герметичністю головки блоку циліндрів. Знос прокладки призводить до протруюванню повітряно-масляної маси, які візуально визначаються по патьоки на блоці двигуна. Цей характерний показник супроводжується перебоями в запуску і роботі ДВС, зміни стабільних оборотів холостого ходу.

Зруйнована прокладка під головкою блоку може призвести до катастрофічних наслідків для двигуна – вступу охолоджувальної рідини всередину картера, забруднення масла і гідроудару (при зміні геометрії блоку за рахунок перегріву).

Причина плаваючих оборотів може критися в роботі свічок запалювання. Свічки запалювання розраховані на певний ресурс, потребують періодичної перевірки та очищення від нагару. Термін служби залежить від якості виробництва свічок запалювання і використовуваного матеріалу для виготовлення електрода.

Свічки з нікелевим покриттям елемента недовговічні. При пробігу близько 10 тисяч кілометрів порушується режим роботи – виникає «блукаюча іскра» (призводить до нестабільного моменту запалювання палива в камері згоряння).

Супроводжується скрутним запуском ДВС і впливає на плавність холостих обертів.

Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Крім свічок, проводять огляд бронепровода – на цілісність, а котушку запалювання – на замикання обмотки.

Якість паливної суміші можна визначити візуально за кольором і станом свічок: сліди перегріву і зашлакованості говорять про неякісне паливо.

Стабілізація роботи двигуна на холостому ходу

Регулювання і стабілізацію обертів холостого ходу двигуна виконують наступними шляхами:

  1. Очищають клапан від відкладень (на масляному картері). Знадобиться демонтаж картера і подальша промивка чистять речовинами від масляних відкладень, пилових і механічних скупчень шламу. Деталі очищають, промивають у гасі і висушують. Встановлюють клапан і збирають систему.
  2. Вентиляція картерних газів (ВКГ). При згорянні палива і масла – в двигуні створюється тиск газів, яке циклічно скидається клапанами через патрубки складної геометрії. Обслуговування і прочищення системи ВКГ – нормалізує обертів, знизить споживання палива і позбавить від перевитрати масла.
  3. Важлива перевірка магістралей подачі повітря. Доведеться перевірити циліндри на герметичність, продути компресором шланги і оглянути колектор. «Підсос» повітря може відбуватися через тріщини, які можна виявити, обробивши трубопроводи WD-40. Після випаровування рідини залишаються візуально помітні місця протруєння. Пошкоджені шланги не підлягають запайке (тільки заміна на нові).
  4. Дросельна заслінка промивається від відкладень масляного типу. Після демонтажу можна провести перенастроювання положення. Знімаються шланги, откручиваются болти кріплення, а заслінку оглядають на предмет зносу, обприскують аерозолем і зчищають відкладення щіткою. Промивши площині, регулюють положення (робочі зазори) заслінки і збирають систему.
  5. Витрата повітря контролюється датчиками ДМРВ. Принцип роботи заснований на зчитуванні показань термоанемометра. Датчики масової витрати ремонту не підлягають (тільки заміна).
  6. Скачки обертів ХХ спостерігаються при поломці електромагнітного клапана в карбюраторної системі подачі палива. Проводиться повна заміна. До найближчого СТО доїхати можна на витягнутій заслінці «підсосу».
  7. Жиклери ХХ ст карбюраторі очищаються спеціальними засобами (аерозолями) без виймання з конструкції. Обробивши жиклер добавкою, продувають канали компресором від залишків механічних частинок.
  8. Очистити сліди корозії на лопатях ТНВД можна XADO VeryLube або засобом іншого виробника. Композицію розпилюють в горловину порожнього паливного бака (перед повною заправкою). Речовина осідає і вступає в реакцію на лопатях насоса, відбувається хімічний процес корозійної нейтралізації. У приватній практиці зустрічається «метод підливи моторного масла» – додають близько 150 мл в бак з дизельним паливом. Металеві поверхні лопатей покриються захисною плівкою, захистивши їх від появи передчасних корозійних плям.

висновок

Пам’ятайте, для вирішення проблем з перебойной роботою двигуна необхідно пройти повну ретельну діагностику на СТО і не забувати регулярно виконувати технічне обслуговування – міняти масло і фільтруючі елементи.

Потрібно стежити за станом свічок запалювання, регулюванням і зносом клапанів.

Налагоджена робота всіх технологічних систем – гарантія безперебійної роботи двигуна і усунення проблем з плаваючими оборотами холостого ходу

Чому плавають обороти двигуна?

Ті, що скачуть обороти двигуна проблема часта, але причини того, що плавають обороти, можуть бути абсолютно різні.

Не секрет, що двигун є одним з найскладніших пристроїв в автомобілі. Складність полягає не стільки в конструкції, скільки в кількості взаємозв’язків мотора з іншими елементами автомобіля, неполадки в яких згубно позначаться на роботі серця вашого авто.

Симптоми, що обороти плавають

Розпізнати нестабільну, скачуть роботу, а саме плаваючих оборотів движка можна без особливих проблем.

Найбільш гостро це проявляється на холостих обертах, які, при наявності проблеми, змушують стрілку тахометра проявляти чудеса акробатики. Коли стрілка тахометра скаче з 300 оборотів до 1300, потім падає до 500 і назад – це ненормально. І все це без вашої участі.

Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Якщо раптом на вашій моделі авто відсутній тахометр, або бортовий комп’ютер, на проблему вам вкаже звук працюючого двигуна, який на холостих буде то стає голосніше (передаючи в салон відчутну вібрацію), то стихати, як би повертаючись в норму. До того ж, ви відчуєте просадки в русі, коли почнете набирати швидкість. Особливо на високих передачах. Ще проблема може проявитися при включенні грубки, або охолодження в салоні – двигун відгукнеться на це гучним незадоволеним гулом.

Якщо це ваш випадок, то сумнівів немає – для вашого мотора настав кризовий період, і він потребує ремонту. Але що саме потрібно ремонтувати або міняти? Тут не обійтися без серйозної діагностики.

З чого почати?

Строго кажучи, можливість зустрічі з проблемою скачуть оборотів зростає у власників інжекторних моторів. Це пов’язано з досить складною електронною системою управління (ЕСКД), яка регулює роботу двигуна такого типу.

Контроль здійснюється за допомогою численних датчиків, які передають зібрану інформацію до органів автомобіля. Як говоритися, чим складніше система, тим більше можливих неполадок в ній можна виявити. Взагалі, нестійкість обертів (несильний) іноді має місце бути на непрогрітому двигуні, але коли плавають обороти на вже прогрітому двигуні, це вже, так би мовити, моветон.

Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Незважаючи на велику кількість можливих винуватців, можна виділити основні, через які плавають обороти на холодному двигуні:

  • Часто винуватцем неполадок виявляється регулятор холостого ходу, який одержує інформацію від вищезгаданого ЕСУД. Отримавши неправильну інформацію, РХХ не в змозі правильно відрегулювати обороти двигуна на холостому ходу і підібрати необхідний для такого режиму тип паливної суміші. Говорячи по простому, двигун не розуміє, що він зараз працює на холостому ходу і починає викидати нехарактерні для такого ходу фортели. Так що РХХ – це перше, що буде перевірено при діагностиці на автосервісі.
  • Ще один датчик, що відноситься до найбільш неслухняним – це датчик витрати повітря. Ефект схожий з порушенням роботи РХХ – блок управління мотора (ЕБУ) отримує недостовірну інформацію про витрату повітря, що негативно вплине на склад повітряно-паливної суміші.
  • Проблеми дроселя, або його заслінки. Як правило, мають місце забруднення і механічні несправності. Наприклад, неповне відкриття заслінки, або пошкодження дроселя.

Інші можливі неполадки

На жаль, вищеописані неполадки (в основному пов’язані з неправильною роботою блоку управління двигуном) навряд чи вийде вирішити самостійно. Зрештою, не у всіх є необхідні знання та апаратура. Але дещо ви зможете діагностувати і, по можливості, вилікувати винуватця, через якого обороти плавають, самостійно.

Хоча, наявність власного діагностичного апарату і вміння правильно зчитувати з нього інформацію ще нікому не принесло шкоди. Тільки користь і економію.

засмічені інжектори

Вони також є можливою причиною нестабільних оборотів і неполадки в моторі.

Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Подаючи суміш упереміш із струменем чистого палива, інжектор мимоволі погіршує роботу силового агрегату і, до того ж, неслабо збільшує витрату палива.

Визначити забився розпилювач ви зможете проявивши трохи слюсарного майстерності. Для цього потрібно витягти інжекторних рампу, яка знаходиться в блоці циліндрів.

Придивившись, ви побачите форсункові розпилювачі, які повинні бути всі також підключені до паливної системи.

Заведіть мотор і дайте стартеру зробити пару оборотів. Ви відразу помітите винуватця «торжества» по нерівному розпорошення. Хоч більшість методів очищення форсунок і має на увазі похід в автосервіс, прочистити їх сольвентом (або іншим складом для чищення інжекторів) цілком можливо і без сторонньої допомоги. Навіть не знімаючи їх з двигуна.

свічки

Технології виготовлення свічок запалювання змінювалися і удосконалювалися разом з розвитком всієї автопромисловості. Зараз є свічки з різною зносостійкість. Наприклад, свічки з іридієвим електродами ви зможете експлуатувати до 70000 км. Однак багато віддають перевагу дешевшим нікелеві свічки.

Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Фахівці рекомендують підганяти заміну свічок такого типу під ваш графік заміни масла. Слухають, на жаль, не всі, ловлячи з часом блукаючу іскру, яка перешкоджає нормальному займання суміші. Як наслідок – проблеми згоряння палива і невпевнений хід машини з плаваючими оборотами.

Висновок – обов’язково дивіться на матеріал виготовлення обраних вами свічок і своєчасно робите їх заміну. Цього вистачить, щоб виключити свічки запалювання зі списку винуватців проблемного ходу авто.

Несправність в системі подачі палива

Тут має місце не тільки несправність паливного насоса безпосередньо, хоча він дійсно схильний до зносу і, з часом, не зможе постійно підтримувати необхідний тиск.

Найчастіше причини виявляються більш прозаїчні. Наприклад, обороти плавають через неправильну установку фільтра палива.

Так-так, хтось дійсно не завжди дивиться на стрілочки, які вказують на єдиний варіант правильного підключення.

Такий фільтр буде працювати неправильно (якщо взагалі буде працювати). Не менш важливо підібрати фільтр САМЕ під свою модель і модифікацію двигуна. Особливо це стосується американців (Chrysler, Ford американської збірки і т.п.), підібрати фільтр для яких можна тільки і виключно по VIN коду.

Хоча бували випадки, що і фільтр, підібраний по вину, доводилося фіксувати пластиковими стяжками. Все це може привести до неправильного тиску всередині системи подачі палива і, як наслідок, скачуть оборотам.

витік рідин

Ситуація, коли будь-яка робоча рідина починає витікати з резервуара, призведе до недостатнього її кількості в самому двигуні і, відповідно, до ускладнення його нормальної роботи. Навіть недостатнє охолодження двигуна, через тріснуте бачка з антифризом, вже неодмінно позначиться на загальній роботі вашого мотора. Але найнебезпечніше – це протікання масла.

Скачуть обороти на холостому ходу?  Діагностуємо і вирішуємо проблему

Адекватного автовласника як мінімум насторожить, що йому доводиться заливати по літру масла кожні три дні.

Спонсором такої ситуації є, як правило, задерев’янілими прокладка двигуна, починаюча під тиском пропускати масло назовні. Залитий маслом мотор видно неозброєним поглядом.

Головне не прогавити момент – повірте, двигун, без необхідної кількості змащувальних матеріалів, протримається недовго.

Барахлить клапан вентиляції картера

Той самий, який відповідає за виведення відпрацьованих газів і їх подальше допалювання в складі паливної суміші і як наслідок отримуємо плаваючі обороти. Якщо ви власник уживаного авто з солідним пробігом, то ви цілком можете зіткнутися з такою проблемою. Природний знос поршневої групи – нічого не поробиш.

Взагалі, вся система ВКГ є досить складною в своєму пристрої та «на око» визначити проблему навряд чи вийде. Але є один нескладний у виконанні спосіб. Для початку заведіть мотор.

Порада

Потім акуратно відкрутіть кришку з отвору, куди заливаєте масло. Спробуйте злегка піднімати і опускати її над маслопріемним отвором і прислухайтеся.

Якщо гучність роботи движка змінюється пропорційно руху кришки у вашій руці, значить проблема виявлена.

На завершення

Як бачите, однозначно відповісти на питання – чому плавають обороти двигуна? – не вийде. Причин безліч. Якщо раптом описані вище методи самостійної діагностики не допомогли, значить доведеться звернеться на сервіс. Проблеми з ЕБУ занадто багатогранні і заплутані, щоб розібратися в них без апаратури.

Пам’ятайте, проблеми з оборотами двигуна варто вирішувати якнайшвидше, адже вони можуть з часом повністю вивести з ладу силовий агрегат, а ціни на перегородку мотора починаються від 18 тисяч рублів. І це ще оптимістична ціна.

Відео експерта

Стрибають обертів двигуна на холостому ходу

Головна »Двигуни» Стрибають обертів двигуна на холостому ходу

Якщо стрибають обороти на ходу, ваш двигун потребує технічного лікуванні. Розберемося в причини чому скаче стрілка тахометра у мотора. Розглянемо варіанти збоїв в роботі силових агрегатів з інжектором і карбюратором. А також дизельних моторів.

Як ми знаємо перед початком руху мотор необхідно прогріти. При цьому з поступовим прогріванням движка, стрілка тахометра знаходиться на позначці приблизно 2,5 тис. Обертів / хв.

З прогріванням, обороти двигуна знижуються. Вони повинні знаходитися на позначці 750-800 об / хв. Якщо обороти двигуна почали скакати, можна стверджувати, що «залізне серце» вашого автомобіля потребує невідкладної технічної допомоги. Перебої супроводжуються гулом з поступовим наростанням і наступним зниженням рівня шуму.

Проблеми роботи інжекторного двигуна

Саме автомобілі, де встановлений інжектор, найчастіше схильні до цього захворювання: стрибків оборотів на холостому ходу. Причини такої дивної поведінки можуть бути різними, але найбільш часто зустрічаються вважаються:

  1. Попадання повітряних мас в циліндри в великій кількості.
  2. Вихід з ладу регулятора холостого ходу.
  3. Проблеми клапана вентиляції масляного картера.
  4. Причиною можуть стати несправності, пов’язані з датчиком масової витрати повітря картера.
  5. Часто заклинює дросельну заслінку. Її хід стає нерегульований.

Причини нестабільної роботи карбюраторних моторів

Існує безліч причин, за якими відбувається збій роботи карбюраторних двигунів. Але найбільш поширеними можна вважати:

  1. Збилася регулювання холостого ходу.
  2. Вийшов з ладу електромагнітний клапан.
  3. Жиклер забитий продуктами згоряння.

Це не повний перелік проблем. Але, саме з цих причин, найчастіше стрибають обороти на холостому ходу.

Про проблеми дизельних двигунів

Дизеля також схильні до цієї хвороби. Найчастіше обертів на холостому ходу вередують, якщо на крильчатці паливного насоса (ТНВД) утворилася іржа. Цей процес викликає волога, яка присутня в паливі (солярці). Саме вона є причиною утворення корозії.

Як нормалізувати роботу агрегатів на холостому ходу, що для цього необхідно

Для відновлення статусу «кво» необхідно виконати наступні дії:

  • нормалізувати підсос повітря в циліндрах силового агрегату;
  • перевірити РХХ. При необхідності провести заміну;
  • провести очистку вентиляційного клапана;
  • якщо є підозри, що термоанемометр «вередує» провести діагностику. За результатами перевірки, можливо, знадобиться його заміна;
  • очистити і відновити нормальну роботу дросельної заслінки;
  • налаштувати неодружених режимів силового агрегату;
  • при необхідності замінити електромагнітний клапан карбюратора;
  • для стабільної роботи потрібно очистити жиклери.

На дизелях слід видалити іржу з крильчатки паливного насоса.

Електронний блок управління

Повітря, що надходить в надлишку в циліндри, фіксується ЕБУ, який сигналізує про проблеми: порушений баланс повітря і пального. Виникли проблеми створення горючої суміші. Якщо палива надходить більше, то пропорційно збільшуються обороти. Щоб ліквідувати підвищені обороти (зменшити надходження палива) потрібно знизити обороти інакше поштовхи триватимуть.

Проблеми РХХ.

Вихід з ладу РХХ пов’язаний з втратою цілісності електричного дроту. Винуватцем цих неприємностей по праву вважається неякісне паливо.

  • Датчик масової витрати палива.

Вихід з ладу цього елемента обумовлений плівкою утворилася відпрацьованими маслами в надмірній кількості. Ще одна причинна, чому паливний датчик виходить з ладу – це проблеми з контролюючим елементом повітряних мас в циліндрах (термоанемометра). На ЕБУ надходять спотворені дані.

Вона може заклинити. Причина: відпрацьоване масло заважає нормальній роботі. Або сталася поломка приводного механізму. Найчастіше саме цей дефект властивий для карбюраторів.

Стрибають обороти, який процес нормалізації

Якщо скачуть обороти, слід перевірити магістраль по якій надходить повітря, її цілісність. Для цього необхідно зняти трубки і кожну ретельно продути.

Цю процедуру легко виконати, використовуючи насос або компресор. Як додатковий засіб перевірки можна взяти розчин WD 40 і подивитися, на якій ділянці швидше випаровується рідина.

Якщо виявлена ​​проблема, слід провести заміну дефектного шланга на новий зразок.

При проблемах з регулятором виконується діагностика. Для перевірки задіють прилад: мультиметр (з’ясовуємо свідчення опору). Якщо датчик показує 40-80 Ом – це сигнал до заміни вийшов з ладу регулятора.

Безпека понад усе

При проведенні робіт по відновленню стабільних показань силового агрегату на холостих обертах необхідно дотримуватися техніки безпеки. Роботи виконувати в провітрюваному приміщенні. Не допускається розпалювання вогню і куріння під час перевірки роботи движка.

Необхідно використовувати засоби індивідуального захисту. Працювати в спецодязі. Використовувати рукавички і захисні окуляри, щоб уникнути попадання палива в очі.

А також

Більшу частину відновного процесу і перевірку роботи силового агрегату можна виконати своїми силами. Вам не буде потрібно складного інструменту і спеціально обладнаного приміщення. Частина робіт можна виконати на відкритому повітрі або в своєму гаражі. Головне, дотримуватися ТБ проведення робіт і використовувати індивідуальні засоби захисту.

Зверніть увагу

Якщо у вас немає такої можливості своїми силами впоратися з примхами силового агрегату або проблема виникла під час руху автомобіля, зверніться до найближчого сервісного центру або на станцію технічної допомоги.

Майстри з’ясують, чому стрибають обороти, проведуть комплекс відновлювальних заходів.

Природно, що вибір за вами. У першому випадку ви економите свої гроші. У другому випадку отримуєте якісне обслуговування на професійному рівні. Вирішувати вам.

На закінчення

Своєчасне усунення стрибків силового агрегату на холостих обертах позбавить вас від більш серйозних проблем, пов’язаних з ремонтом двигуна. З іншого боку, хочеться комфортної їзди, а не скачок по дорозі!

Проголосуйте, чи сподобалася вам стаття?

Чому на холостих скачуть обороти двигуна

Плаваючі обертів холостого ходу є досить поширеною несправністю на різних автомобілях. Обороти скачуть на бензинових авто і на дизельних агрегатах, а також на двигунах з ГБО. Відзначимо, що плавають обороти на газу або на бензині на холостих досить часто через сторонньої некоректної прошивки ЕБУ.

Рекомендуємо також прочитати статтю про те, що таке паливні карти і чіп-тюнінг. З цієї статті ви дізнаєтеся про різні режими роботи ДВС під управлінням контролера, доробках штатної прошивки блоку управління двигуном, різниці між чіп-тюнінгом і установкою окремого тюнінг-боксу і т.д.

Так чи інакше, під час їзди зазначена проблема здатна доставити масу незручностей, так як водій змушений постійно подгазовивать для того, щоб двигун не заглох в самий невідповідний момент. Далі ми розглянемо, чому скачуть обороти двигуна на холостому ходу, а також як визначити причину несправності для подальшого усунення.

Нестійкі обороти холостого ходу: симптоми і причини

У нормі обороти ХХ на різних моторах можуть коливатися в діапазоні від 700 до 900 об / хв.

Потрібно враховувати, що відразу після запуску холодного ДВС блок управління підвищує обороти холостого ходу, змушуючи двигун працювати в так званому «режимі прогріву». Даний режим штатний, тобто не є несправністю.

Після досягнення певної температури і незначного нагрівання мотора «прогревочние» обороти падають, двигун починає працювати в звичайному режимі ХХ.

Якщо скачуть обороти двигуна на холостому ходу, тоді дана несправність виглядає подібно легкому натисканні і відпускання педалі газу, причому сам водій не натискає на акселератор. Іншими словами, холості оберти можуть бути занадто високими або нормальними, потім починають падати до такої позначки, коли двигун майже глухне. Після цього мотор знову «підхоплює», стрілка на тахометрі знову піднімається і скачки в вигляді підвищення і зниження оборотів повторюються.

Зазвичай несправність проявляється кілька хвилин, частіше на холодному двигуні, після чого зникає до наступного запуску. Також можливий варіант, коли поломка присутній постійно і незалежно від ступеня прогріву двигуна, тобто обороти плавають постійно після відпускання педалі газу і переходу ДВС в режим роботи на ХХ.

Причин для такого нестабільного холостого ходу буває багато. Серед них можна виділити кілька основних. Перш за все, необхідно враховувати тип встановленого двигуна і його систему харчування: карбюратор, інжектор, дизельний мотор.

Рекомендуємо також почитати статтю про те, що таке інжекторний двигун. З цієї статті ви дізнаєтеся про особливості, пристрій і принципи роботи інжекторного вприскування.

На моторах з карбюратором більшість проблем вирішується шляхом чистки і налаштування зазначеного дозуючого пристрою.

  • Холостий хід двигуна на карбюраторі необхідно регулювати, так як настройки мають властивість збиватися під час активної експлуатації ТЗ.
  • Також слід звернути увагу на те, щоб в карбюраторі не відбувалося значного збідніння паливно-повітряної суміші.
  • На окрему увагу заслуговує електромагнітний клапан карбюратора. Характерною ознакою його поломки є відмова двигуна працювати на холостих обертах без підсосу.
  • Необхідно також виключити можливість підсмоктування повітря в карбюратор, що також може сильно збіднювати суміш. В результаті мотор троїть, обороти скачуть, двигун починає глухнути.

Під час маніпуляцій з карбюратором слід перевіряти ступінь забрудненості жиклерів, прочищати канали холостого ходу, оцінити рівень палива в камері поплавця і т.д.

Кінцевою метою є нормальна подача повітря і палива в карбюратор, в результаті чого склад суміші буде оптимальним для режиму ХХ.

В процесі експлуатації жиклери карбюратора вимагають періодичної очистки, паралельно з цим потрібно перевірити стан повітряного фільтра і замінити сильно забруднене елемент.

важливо

Тепер кілька причин, за якими обороти скачуть на инжекторном двигуні. Як відомо, сучасні авто з таким двигуном припускають оснащення електронним уприскуванням палива під керуванням ЕСУД. Така система управління конструктивно має безліч датчиків, завдяки яким визначається склад паливної суміші на різних режимах роботи ДВС.

Цілком очевидно, що вихід з ладу або помилкові дані від будь-якого датчика можуть призводити до плаваючих оборотів на холостому ходу. Іншими словами, електронний блок управління (ЕБУ) не отримує достовірної інформації або отримує дані з перебоями, в результаті чого обороти скачуть на холостих.

У списку можливих несправностей слід виділити:

  • Запалювання і неполадки в даній системі. Необхідно перевіряти високовольтні дроти, свічки запалювання та інші елементи.
  • Впуск. Несправності в впуску можуть бути пов’язані з датчиком ДМРВ, забрудненим фільтром, підсмоктуванням повітря.
  • Регулятор холостого ходу. Вихід з ладу або збої в роботі даного пристрою закономірно призводять до нестійким оборотам двигуна на ХХ.
  • Система рециркуляції відпрацьованих газів ЄДР. Проблеми з EGR викликають порушення в складі паливно-повітряної суміші, що також впливає на стабільність обертів ДВС.

Якщо обороти скачуть на холостому ходу, тоді перевірки слід починати з РХХ. Місцем розташування регулятора зазвичай є область поряд з датчиком положення дросельної заслінки ДПДЗ.

Перевіряти вказаний пристрій можна за допомогою його заміни на завідомо справний або ж за допомогою мультиметра. Для перевірки мультиметром слід дізнатися робочий опір, після чого виміряти опір регулятора тестером.

Відхилення від норми вкажуть на можливу поломку регулятора холостого ходу.

У тому випадку, якщо діагностика регулятора показує його працездатність, тоді слід продовжити перевірку. Наступним елементом є датчик масової витрати повітря ДМРВ.

Для перевірки слід відключити роз’єм живлення від ДМРВ, після чого потрібно запустити силовий агрегат. У режимі холостого ходу обороти можуть піднятися до позначки близько 1200-1500 об / хв.

Стійка робота ДВС з відключеним датчиком масової витрати повітря і поліпшена динаміка розгону при їзді вкаже на те, що обороти можуть плавати через неполадки ДМРВ.

Що стосується клапана EGR, дане рішення дозволяє повернути назад у впуск частина відпрацьованих газів. Це зроблено для поліпшення екологічних показників ДВЗ. Іншими словами, клапан відкриває і потім перекриває канал для подачі вихлопу назад в двигун. Вихід з ладу або «залипання» клапана призводить до того, що відпрацьовані гази з надлишком потрапляють під впуск, впливаючи на склад суміші, обороти ХХ і інші режими роботи мотора. Для нормального функціонування клапан ЄДР потрібно періодично очищати, особливо його сідло.

Дизельний двигун конструктивно відрізняється від бензинового тим, що в його пристрої присутній ТНВД.

Порада

З цієї причини плаваючі обороти на холостому ходу можуть виникати як в результаті неполадок, властивих бензиновим аналогам, так і в результаті проблем з насосом високого тиску.

Наприклад, корозія або механічний знос рухомих елементів усередині насоса. Заїдання та інші збої призводять до того, що холості оберти на дизелі скачуть.

Що в підсумку

Як видно, в списку основних систем і механізмів, які потрібно перевіряти в разі плавання оборотів на ХХ, знаходяться:

Кожна із зазначених систем вимагає детальної діагностики. Також необхідно враховувати, що сильно забруднені інжекторні форсунки або обрив в ланцюзі їх харчування може бути причиною плаваючих оборотів, втрати потужності, троение двигуна, димності вихлопу і т.д.

З цієї причини інжектор необхідно своєчасно чистити від забруднень (кожні 30-40 тис. Пройдених км.) Шляхом промивання або видалення відкладень в ультразвукової ванні. Також слід приділяти увагу продуктивності паливного насоса і тому тиску, який він створює в паливній рампі. Забруднення сіточки бензонасоса є частою причиною нестійкої роботи двигуна, що скачуть оборотів і інших несправностей.

Наостанок додамо, що в окремих випадках троение двигуна і збої в його роботі на неодружених і під навантаженням супроводжується тим, що на приладовій панелі загоряється «чек».

Відзначимо, що фіксування помилки і запис несправності в пам’ять ЕБУ може полегшити пошуки несправності.

Для визначення виходу з ладу або збоїв в роботі того чи іншого датчика буде досить підключити спеціальний сканер в діагностичний роз’єм автомобіля для зчитування кодів помилок і подальшої їх розшифровки.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…