Скільки лити ацетону на 10 літрів бензину

Додавання ацетону в бензин: наслідки, відгуки

Водії і майстри знають багато різних народних способів поліпшення ефективно роботи двигунів або їх очищення. Часто можна чути рекомендації про додавання ацетону в бензин, наслідком чого має стати очищення камер згоряння від утвореного в процесі роботи мотора нагару. Варто визнати, що очищати циліндри від нашарувань необхідно, але чи дійсно допомагає ацетон? Більш того, багато водіїв стверджують, що наслідком додавання ацетону в бензин стане підвищення екологічних показників і зниження витрати палива до паспортних значень.

У магазинах продаються спеціальні присадки в пальне від відомих виробників, які покликані знизити витрату бензину і очистити нутрощі мотора. Але за відгуками ацетон в бензині також є ефективним засобом. Давайте спробуємо розібратися, чи зможе він замінити присадки, і чи є взагалі сенс заливати технічний ацетон в бак? Чи не зашкодить така суміш сучасного двигуна автомобіля?

Чи є сенс?

Останнім часом актуальним є питання про додавання ацетону в бензин, результати і наслідки цього експерименту досить складно вгадати, так як вони будуть залежати від різних параметрів: якість палива, стилю їзди, двигуна автомобіля. Більшість технічних консультантів і фахівців з питань ремонту, обслуговування та експлуатації машин проти додавання будь-яких присадок в паливний бак. Винятком є ​​ті препарати, які перераховані самим заводом-виробником, проте ацетон ніколи до цього списку не входить. Тому, якщо слідувати строгій інструкції, то заважати ацетон в баку з бензином можна.

Нагар в двигуні

Але як же нагар, що утворюється в циліндрах двигуна? В добре відрегульована моторі зі справною системою запалювання, охолодження і живлення нагар утворюватися не повинен. Вірніше, він утворюється, проте в той же час і вигорає. І якщо всі зазначені системи в нормі, то рівновага між утворенням нагару і його вигоранням не порушується. Але зустрічаються і проблемні мотори. Справа в тому, що для вигоряння нагару потрібні високі температури, тому іноді навіть на справних моторах він може утворюватися при певних умовах. На машинах, які в основному використовуються в місті і їздять на коротких передачах, двигун може банально не встигати прогріватися. Це особливо актуально для зими, коли за вікном мінусова температура. В результаті двигун недостатньо прогрівається для вигоряння утворився нальоту в камерах, і нагар накопичується.

Якщо наявні несправності усувати вчасно, а машину експлуатувати не тільки в межах міста, але і за його межами (розвивати високу швидкість обертання коленвала), то нагар не повинен докучати. На цьому і наполягають фахівці – спочатку потрібно полагодити машину, і тоді не буде потрібно додавання ацетону в бензин. Наслідки цієї суміші, як уже було сказано вище, передбачити складно. Адже при розробці двигуна виробники, швидше за все, не враховували, що в паливний бак може потрапити щось крім бензину (або дизеля, якщо використовується дизельна силова установка), в тому числі і ацетон. Справа в тому, що при розробці моторів і всіх систем автомобіля (сальників, пиляків і т. Д.) Їх перевіряють на стійкість до бензину, але не до розчинника.

сильний розчинник

Ацетон – це досить сильний розчинник, який зможе (це абсолютно точно) розчинити відкладення в циліндрах двигуна, але також зможе зіпсувати неметалеві топлівопроводи і ущільнювачі.

Також невідомо, як саме ацетон може подіяти на моторне масло, а їх контакту уникнути ніяк не вдасться. Хоча в теорії масло не повинно потрапляти в камери згоряння, воно все одно в невеликій кількості туди проникає, а на деяких машинах – у великому. Особливо сильний контакт масла і ацетону може бути в момент запуску холодного двигуна, коли є труднощі з випаровуванням бензину, який подається в циліндри. З урахуванням того, що випаровується бензин (або дизельне паливо) може конденсуватися і стикатися холодними стінками циліндрів, то це може погіршити якість мастила верхньої зони роботи поршневих кілець. У теорії це позначиться на довговічності, але як саме буде на практиці, ніхто сказати точно не зможе.

екологічність

Сучасні (і навіть не зовсім сучасні) двигуни виробники розробляють з урахуванням необхідних норм до екології. В результаті впроваджуються нові системи типу EGR (система рециркуляції вихлопних газів), завдяки яким з вихлопної труби виходять менш шкідливі гази. До того ж, в залежності від режиму роботи мотора в вихлопних газах завжди є продукти неповного згоряння палива. Якщо мова йде про бензин або солярці, то це ненасичені вуглеводні, але складно сказати, які продукти в вихлопі будуть присутні при неповному згорянні ацетону і бензину. Наслідком, як мінімум, буде підвищений забруднення навколишнього середовища. Звичайно, це мало кого хвилює, але тим не менше.

Також варто враховувати, що в машинах встановлені спеціальні датчики, які аналізують вихлопні гази, і якщо їх зміст не відповідає нормі, то «мізки» можуть активувати режим зниженої потужності. Звичайно, не у всіх автомобілях реалізовані подібні системи. На автомобілях з системами EGR, якщо датчик визначає наявність додаткових домішок у вихлопних газах, то на приладовій панелі загоряється лампочка «Перевірте двигун». Присутність ацетону в бензобаку в теорії викличе зміна складу вихлопних газів. І хоча нічого страшного в цьому немає, до цього варто бути готовими. Лампочку спокійно можна загасити шляхом від’єднання клем акумулятора. У будь-якому випадку, перш ніж лити ацетон в бензин, наслідки потрібно спробувати вгадати.

Коли ацетон допомагає?

Незважаючи на всі недоліки, які перераховані вище, в інтернеті повнісінько відгуків і думок власників автомобілів, яким експерименти з ацетоном допомогли позбутися від нагару в моторі. Вони стверджують, що після додавання ацетону в бензин результати і наслідки не змусили себе довго чекати, і двигун дійсно став працювати краще: тяга посилилася, мотор став більш чуйним на педаль газу, витрата бензину скоротився. Вірити чи не вірити подібним відгуками і думок – особиста справа кожного, але до них варто прислухатися.

Негативні наслідки від ацетону

Не всі власники відгукуються позитивно про ідею додавати в бензобак ацетон. Якщо подивитися відгуки в інтернеті від водіїв, то можна знайти безліч підтверджень того, що наслідки ацетону в бензині будуть поганими. У деяких після додавання цього розчинника машина проїхала 100 кілометрів, після чого заглохла. У інших автомобіль сильно смикається, а двигун захлинається. Після розтину двигуна виявляються повністю забиті форсунки. Справа в тому, що ацетон може очистити паливний бак і розчинити в ньому відкладення. Ці відкладення згодом залишаться в форсунках, через що паливно-повітряна суміш не зможе надходити в камери згоряння двигуна. В результаті мотор просто затихне. Це і трапляється з багатьма автомобілями.

Звичайно, багато водіїв хочуть знати, можна додавати ацетон в бензин або не можна. Досвідчений механік не стане рекомендувати це робити, як і досвідчений лікар не порекомендує лікувати серйозне захворювання народними засобами. Тільки професійна діагностика та усунення несправності дозволить повернути мотору його колишню міць. Додавання ацетону в паливний бак можна порівняти з лікуванням хронічного хворого не ліками, а якимись ліками, ефективність яких ніким не доведена.

Переваги використання цієї добавки

Незважаючи на описані вище недоліки, варто визнати, що наслідки ацетону в баку з бензином можуть бути і позитивними. Справа в тому, що концентрація кисню в цьому розчиннику досить висока, отже, в паливній суміші також буде більше, і це добре. Завдяки великому вмісту кисню бензин буде краще перемішуватися перед підпалом за рахунок високої летючості ацетону і швидше згоряти. У теорії це дозволить домогтися економії і підвищити крутний момент, так як дана добавка при нагріванні в циліндрах розширюється сильніше. До речі, в високооктановому бензині ацетон в пропорції також присутній. Права, ця пропорція дуже мала.

Відзначимо, що якщо все датчики автомобіля нормально працюють (температура вихлопу і лямбда-зонд), то «мізки» зможуть легко пристосуватися до нового палива з великим вмістом кисню в складі. Часто водії додають ацетон влітку. Однак на автомобільних форумах ходять чутки про те, що взимку мотор краще заводиться, якщо додати трохи ацетону в паливний бак. Можливо, це правда, але варто пам’ятати, що при -20 градусах дана добавка замерзає.

детонаційна стійкість

Додаткова перевага паливної суміші з ацетоном в складі – це детонаційна стійкість. Відомо, що бензин самозаймається при температурі 257 градусів (без присадок), а межа самозаймання ацетону – 465 градусів. Отже, його присутність в суміші підвищує детонаційну стійкість палива, і це знижує ймовірність, що воно загориться раніше, ніж свічка створить іскру. За відгуками наслідком ацетону в бензині є зникнення явища детонації двигуна (коли паливо запалюється завчасно).

висновок конденсату

Другий позитивний момент – змішування з водою. Якщо в баку машини залишається конденсат (а він з плином років там обов’язково збирається), то ацетон його повністю виводить. Звичайно, є й дорожчі засоби, але вони не більш ефективні. Також з ацетоном можна їздити кожен день, не ставлячи автомобіль на СТО для чищення.

Що стосується ефективності змішування, то тут проблем не виникає. Дана добавка добре змішується з паливом через схожою щільності. Відомо, що щільність бензину становить 0.75 г / см3, ацетону – 0.78 г / см3.

застосування

За відгуками, наслідки ацетону в бензині можуть бути позитивними, якщо лити на 1 літр бензину близько 50 мл даної добавки. Тобто на 50 літрів (повний бак) доводиться заливати близько 250-300 мл ацетону. При цьому потрібно купувати чистий продукт без будь-яких добавок. Його ціна становить в середньому 70 рублів за 0.5 літра.

На закінчення

Тепер ви знаєте, чи додають в бензин ацетон. Звичайно, додають, але у кожного водія є свій позитивний або негативний досвід подібних експериментів. У деяких машина після даної добавки дійсно оживає і їде впевненіше, у інших забиваються форсунки, у третіх розчиняється фільтруючий елемент. Швидше за все, ефективність роботи ацетону залежить від різних автомобілів і навіть умов їзди, матеріалів, з якими контактує добавка і навіть від наявності сажі в паливному баку. Якщо вона є, то існує ризик закупорити її форсунки.

Так що потрібно кілька разів добре подумати перед тим, як заливати в бак сторонні рідини. Можливо, вони виявляться хорошим «ліками» для машини, але при цьому є великий ризик нашкодити паливній системі і двигуну в цілому.

ГАЗ 31 V8 / MacF / 4link / EPS> бортжурнал> Додавання Ацетона в бензин. Тести, заміри та висновки.

Судячи з опитування з минулого записи багато хто використовував ацетон в якості добавки в бензин. Більшість різниці не помітив.

Трохи повторюся для тих хто не читав минулого записи.
Даною темою зацікавився трохи більше року тому, коли на Д2 прочитав подібну запис з різними розрахунками і формулами, і природно купою відгуків. За цей час не раз зустрічав подібні статті, але жодного разу не бачив реальних цифр з вимірів і тестів.

Ацетон ллю в бак в пропорціях 100гр на 10 літрів бензину. На Королле їжджу кожен день, заливаю в бак 92 і 95 в залежності від заправки, так як на тій що біля будинку є тільки 92.
У Волгу ллю 95, зрідка 98, ще рідше 92. Ацетона додаю по різному від 100 до 500гр. на 10л.

Після подібної записи в БЖ Королли надходило пару питань з цього приводу в особистих повідомленнях. Сама думка перевірити що до чого була давно, і ось сьогодні закинувши все вирішив перевірити що ж насправді відбувається при додаванні ацетону в бензин.

Отже, полетіли))
Літав не один, з нагоди приїхав ще один друг ацетонщік, удвох як то кажуть веселіше.
Для початку купив 20 літрів 98 бензину і 2 літри Ацетона. Будемо заважати ракетне паливо!

Прилади для тестів / вимірів.
– Діагностичний сканер Autoboss V-30,
– Бортові комп’ютери Multitronics,
– Вимірювач розгону / потужності G-tech fanatic Pro,
– Широкосмуговий датчик кисню АЕМ,
– Датчик температури вихлопу – ЧайнаДефі.

Тест 1 – Toyota Corolla, 110 к.с.
Так як їжджу майже завжди на ній з ацетоном то вчора постарався осушити бак і з ранку залив 12 літрів АИ92. З упевненістю скажу що після АІ95 + ацетон машина їде тупіше, відчувається це в основному в міському режимі при швидкості 60-80 км / год., Тобто з ацетоном просто їде легше і плавніше. Витрата палива трохи менше звичайного на півлітра на 100 км.

Тест 1 – Замір 1.
За допомогою діагностичного сканера дивимося коригування по паливу на ХХ і при 3000 об / хв. (Чим ближче до нуля тим краще). Спостереження відбувалися стоячи на місці.

Далі ці ж параметри спостерігаємо при їзді «газ в підлогу» і звичайної спокійній їзді.

Після за допомогою БК Мультітроникс заміряємо розгін до 100 км / ч. І так 4 рази. Майданчик завжди одна і та ж, спосіб розгону однаковий. Розгін до 100 км / год – 11.7 сек.

Тест 1 – Замір 2.
Заливаємо в бак 5 літрів суміші АІ98 + 500гр. ацетону. Так як з заводу немає зворотної магістралі і в трубці подачі ще якийсь час залишається старе паливо починаємо кататися туди сюди в різних режимах протягом хвилин 20 для перемішування палива і прогону його по магістралі.
Їдемо замірятися повторно.

Дивимося коригування стоячи на місці. На ХХ йде невелике пере збагачення, при 3000об / хв. різниці практично немає. Спостереження відбувалися протягом хвилини для більшої достовірності.

На ходу різниці по коректувань так само немає.
Заміряємо повторно розгін до 100 км / ч. Знову 11.7 сек і один раз вдалося поліпшити час до 11.6 сек. Ракета)) Протягом року робив подібні виміри при різному паливі, цифри завжди одні й ті ж +/- 0,5 сек. в залежності від старту і погодних умов.

Тест 2 – Відро 31029, 285 к.с.
За рік накатав близько 5000 км., Їжджу як доведеться, навесні майже весь березень використовував машину кожен день, в решту часу їжджу мало, але в основному машина стоїть в гаражі на постійних доробках. Ліл ацетон в різних пропорціях, але різниці ніколи не відчував. У міському режимі рідко вдається їздити 60-80, продавити газ в підлогу свята справа, тому адекватно оцінити чи є прихід не можу. Витрата палива тут заміряти навіть смішно, бензин летить як з відра, тому порівняння тут не доречно.

Пару тижнів машина простояла в гаражі, після останніх поїздок в баку залишалося близько 10 літрів Аі95 розведеного ацетоном у співвідношенні 1000гр. / 20л.
Навчання ЕБУ відсутнє так як машина стояла з відключеною масою, тому довгострокові коригування після минулих поїздок були відсутні.

Знаючи минулі результати розгону і свідчення суміші / коригувань повторні тести проводити не стали і відразу заливаємо 15 літрів АІ98 і 1500гр. ацетону. Зворотній магістраль присутня, значить основна частина палива прогін по трубках ще на прогріванні.
Датчики кисню без підігріву, починають працювати після прогріву до 350-400 градусів. Їдемо прогрівати і дивимося коригування по БК.

На холостих і в спокійному режимі їзди суміш 14.5 – 15.5. Різниці до і після додавання «ракетного палива» немає. У режимі «газ в підлогу» особливого пере збагачення теж немає.

Одним з основних параметрів яке мене цікавило і який дуже впливає на життя мотора була температура вихлопних газів (EGT).
Скільки раніше не гвалтував двигун (і машину зокрема), температура ніколи не піднімалася вище 700 градусів, для міста 400-500 градусів норма. Нагадаю що гранично допустима температура для вихлопних газів 800 градусів, що для атмосферного, що для турбового мотора.

Починаємо навалювати. В результаті різниці по температурі не помічено, все так же як і раніше, більше 700 не лізе, в міському режимі все ті ж цифри.

Різниці по розгінної динаміці немає, швидше не поїхала ((

На цьому тести закінчуємо і їдемо просто поввалівать. Заїхали кілька разів з Акордом (200 к.с. + різні доробки), Відро відлітає навіть пробуксовав на старті.

До слова кажучи, він теж додає для профілактики 25гр. ацетону на 10 літрів АІ98.

Підводячи підсумки:
– Різниці в розгінної динаміці автомобіля НІ. Всі «їде краще» чисто суб’єктивне поняття.
– По коректувань палива помічено лише невелике пере збагачення на ХХ стоячи на місці, в інших випадках різниці НІ.
– Температура вихлопних газів в тому ж діапазоні що і раніше, різниці НІ.

Після використання ацетону розкривати двигун не доводилося, все ті кому я радив лити ацетон особливих поліпшень / погіршень не помітили. За свідченнями приладів шкоди для здоров’я двигуна немає.

Тому лити або не лити це ваш вибір. Якщо на душі стане легше то 100% ефект є))

До нових зустрічей товариші!

Mir413> Blog> Міфи і помилки про ацетон в бензині

Цього разу розберемо черговий міф автовласників – ацетон в бензин це диво чудове! Раніше я намагався не помічати цих «захоплених» людей розуміючи, що чим би дитя не тішилося – аби собі не зашкодило. Все це мені нагадувало історію з азотом в шинах. Теоретично ацетон в малих кількостях двигуну не зашкодить, але потрібно розуміти що і користі від нього не буде.
А тепер до основних плюсів приписуються ацетону і почнемо ми напевно з самого основного – це підвищення октанового числа, тому що у ацетону ОЧ в районі 108 пунктів і виходить ніби як це найдешевша і безпечна добавка до палива яка вас може виручити якщо ви в дрімучому лісі заправилися ослячої сечею. Для початку давайте розберемося, а скільки ж ацетону можна налити в бак. У мережі гуляє багато думок і навіть не зрозумій звідки взялися формули розрахунку необхідної кількості, але радує те що інстинкт самозбереження все ж переважає в судженнях експериментаторів і рідко хто ллє більше півлітра на бак бензину, ті хто ллє літр вже славляться бузумцамі і сміливцями і все з радістю спостерігають за їхньою долею. Я ж, як зазвичай, підійшов до справи з наукової точки зору, керуючись нормативною документацією – читай ГОСТом EN 13132-2012. Ми всі прекрасно знаємо, що згідно з цим документом загальний вміст органічно зв’язаного кисню в паливі обмежена 2,7%, мас. Розрахунок, згідно цього ж документа, проводиться наступним чином

Молекулярна маса ацетону 58,08, далі нехитрим розрахунком отримуємо що максимально допустима концентрація ацетону може становити 9,801% мас або 9,29% об. Разом заправляючи повний бак в 60 літрів ви маєте право налити туди 5,57 літра ацетону і 54,43 бензину, тобто в 10 разів більше ніж зараз ллє громадськість. І ось тут починається найцікавіше – якщо ви дійсно вирішите залити 5 літрів найчистішого ацетону в бак то октанове число наприклад 92-ого підвищиться до 94,9. (Для тих хто зважитися на самостійний перерахунок нагадую що множити потрібно на мольну частку, а не на масову або об’ємну) Якщо ж лити як і всі по півлітра, то ОЧ підніметься лише на 0,3 пункту, тобто не заслуговує жодної уваги. З 95-м і 98-м історія ще сумніше, 5,5 літра зроблять з 95-ого – 97,4-й, а з 98-ого – 99,8-й. Ніби як прихід є,
Тепер провокаційне запитання – чи багато хто любителі ацетону возять з собою п’ятилітровий бутель ацетону?

Підемо далі, навіть якщо ми будемо заливати по 5,5 літра в бак то ціна такого палива само собою значно виросте. Так при ціні
92-ого 40,6 руб. / Л.
95-ого 44,4 руб. / Л.
98-ого 47,7 руб. / Л.
Ацетон ГОСТ 2768-84 ціна за 1 літр 120 руб. (ціна в роздріб літрової пляшки).
92-й перетворений в 95-й обійдеться вам в 47,98 руб. / Л., Що дорожче нормального 98-ого на АЗС. Думаю нерозумно сперечатися що якщо ви не в дрімучому лісі, то лити в бак ацетон дуже недалекоглядний крок.
Далі адепти даної релігії починають пісню про збільшення потужності і економічність на даному паливі. Не питання, розберемо і це помилка.
Вища теплотворна здатність ацетону 29 000 кДж / кг (розумію що правильніше брати нижчу, але я її банально не знайшов, для порівняння і ця піде, джерело тут тинс ). У бензину даний показник становить 47 300 кДж / кг, тобто при згорянні ацетону виділитися в 1,6 раз менше енергії. Це банально довідкові величини і сумніву не підлягають. Як наслідок ні про яку надбавку в потужності і відповідно економії і мови бути не може. Це ж підтвердили забавні хлопці з «Руйнівники міфів / легенд». Відео довге і не тільки про ацетоні в бензині, але результат передбачуваний. (Для тих кому цікавий тільки ацетон дивитися з 7:50)

Далі залишилася ще одна дурість, міцно вкорінена в головах автовласників – ацетон виганяє воду з бака, ніби як в його присутності вона розчиняється в бензині. До речі, як цей міф так і все інше відноситься і до спирту, йому теж приписують багато чудодійні властивості.
Почнемо з того що воді в вашому баку взятися нізвідки, окрім як ви самі її туди заллєте з неякісним бензином, а якщо так станеться, то там її буде ні літр і ні два і ніякі розчинники, спирти і кетони в даному випадку вам не допоможуть. А ось те що у вас там щось може конденсуватися з повітря потрапив в бак при заправці автомобіля, так це думки виникають від нерозуміння фізики процесу. Бензин дуже летюча з’єднання, не в приклад тієї ж воді. Відкривши бак пари бензину починають інтенсивно виходить з бака перешкоджаючи потраплянню повітря і вологи, починаючи заправлятися ви тільки прискорюєте цей процес витісняючи газову фазу. Для того щоб волога з повітря випала у вас в баку ви повинні досягти точки роси, а при такому насиченні вуглеводнями це практично не реально.
Ну да відволікся. Для того щоб довести що ніяким ацетоном ви вологу не виженуть, я провів деякі випробування / досліди. За якість запису прошу вибачити, однорукий телефонний оператор з мене поки так собі, перший досвід так сказати.
Є 200 мл бензину АІ-95, додаємо 1 мл води (просто якщо менше, то її погано видно) і 20 мл ацетону (ті самі максимально можливі 9%), а потім перемішуємо і сподіваємося що вода піде, слідом доливаємо ще 60 мл ( всього 28,6%) і далі сподіваємося …

Знайти ацетон у вільному продажу виявилося не так легко, раніше я завжди брав його в будівельних магазинах у відділі фарб в якості розчинника, зараз його заборонили продавати, виявляється наркоші використовують його в своїх справах. Але приватникам це все побоку, на ринку знайшов дві різні пляшки, ніби все по ГОСТу, концентрація ацетону повинна бути не нижче 99%, а вищий сорт, як на всіх пляшках вказано і того 99,75%. В результаті налив з однією з пляшок кілька в бензин я побачив в колбі «молоко». Утворилася емульсія води в бензині, з тієї води що була в ацетоні. Пізніше вода стала відокремлюватися від бензину і суміш розшарувалася.

Це я до того що навіть якщо ви заженете воду в ацетон, то бензин розділить цю суміш, до речі цей метод поділу – екстракцією, частенько застосовують в промисловості, але не щодо ацетону.
Любителям ацетону це привід задуматися, ви намагаєтеся позбутися від води додаючи ацетон, а за фактом додаєте воду туди де її до цього не було.
На тому думаю все, згадайте ще легенди – пишіть.
Просити репоста не в моєму стилі, але все ж давайте разом боротися з «вітряними млинами» (невіглаством).

Ацетон в бензин

У гонитві за підвищенням потужності автомобіля, їх власники вдаються до різноманітних засобів, зокрема, додають в бензин сторонні речовини. Одним з найбільш відомих є варіант додати ацетон в бензин, адже теоретично це дає економію палива, збільшення октанового числа і підвищення екологічності вихлопу. Щоб не нашкодити двигуну, слід розглянути, чи дійсно ацетон можна лити в паливо і до чого це може привести.

Чи варто додавати ацетон в бензин

Додаючи ацетон в бак, водії, перш за все, довіряють інформації від сторонніх джерел. Переважно це статті в журналах та інтернеті, відгуки знайомих і друзів. Мета доливання речовини у кожного своя, переважно це:

  • підвищення ефективності двигуна, як мінімум до конвеєрного стану;
  • промивка форсунок і циліндрів від забруднень;
  • підвищення октанового числа бензину;
  • поліпшення екологічних показників.

Переслідуючи перераховані цілі, автомобілісти часто ризикують машиною і використовують неперевірені методи поліпшення палива, серед яких і ацетон. Передбачити результат експерименту складно, адже на нього впливає ряд факторів:

  • якість самого палива;
  • технічний стан авто;
  • стиль їзди;
  • тип двигуна;
  • конструктивне виконання силового агрегату.

Популярний ацетон – по суті присадка, що поліпшує якість палива, але фахівці з ремонту автомобілів скептично ставляться до використання добавок. Виняток можна зробити тільки для тих присадок, які рекомендує автовиробник, ацетон в їх число зазвичай не входить.

Незважаючи на відсутність офіційного схвалення, хоч з боку компаній-виробників, хоч кваліфікованих майстрів, ацетон продовжує використовуватися для затоки в бензин. Можна знайти відгуки про приголомшливе прирості характеристик, хоча часто зустрічаються і думки щодо шкоди ацетону для автомобілів.

Важливо розібратися, чи дійсно хімічна речовина може поліпшити якість бензину і машини в цілому, або це тільки міф, який поширений серед водіїв.

Міф 1 підвищення ефективності згоряння палива

Одним з частих доводів додавання ацетону є підвищення ефективності згоряння палива. Тобто, заявляється, що бензин вигорає якісніше і дає на 10% -40% більше потужності з розчинником. Підставою для цього міфу є здатність ацетону до зменшення натягу паливних молекул, завдяки якій вони охочіше розпадаються.

Спростування цього міфу досить просте – в сучасних моторах паливо згорає майже повністю, за умови, що з паливною системою і камерами згоряння немає ніяких проблем. Щоб підвищити ефективність згоряння навіть на мінімально заявлений показник в 10%, необхідно спалити пальне на 10% краще, а це неможливо навіть фізично.

Таким чином, ацетон не може збільшити вироблення енергії від палива, особливо з урахуванням невеликих кількостей, в яких він додається в бензин. Правда якщо вже і розбиратися, який ацетон додавати туди, слід використовувати тільки найчистіший – вищої якості, це мінімізує негативні наслідки.

Міф 2 очищається двигун, і розчиняються продукти горіння

Експлуатація двигуна призводить до його поступового забруднення, що впливає на стабільність роботи. Застосування ацетону для очищення двигуна від нагару засноване на його якостях розчинника, але слід врахувати, що ацетон – це полярний реагент, бензин же неполярний і змішатися вони не можуть.

Масло і бензин – це неполярні речовини, які змішуються в моторі і при застосуванні хороших рідин вдасться уникнути небезпечних для силового агрегату відкладень. Якщо ж останні все ж з’явилися, за допомогою ацетону від них позбутися не вийде саме через полярність речовин. Втім, для двигунів, випущених до 1995 року, ацетон може спрацювати, але тільки в теорії і з непередбачуваними наслідками.

У паливній системі, по якій протікає бензин, також є гумові та пластикові елементи у вигляді всіляких патрубків, прокладок і ущільнювачів. Неполярні розчинники не можуть їм зашкодити за рахунок хорошого опору, ацетон само швидко роз’їсть їх, що призведе до сильних протікання.

Тому замість ацетону слід використовувати якісне паливо, а також своєчасно обслуговувати мотор. Експерти ж радять періодично виводити автомобіль на трасу і піддавати його стабільним навантажень. Завдяки високим температурам в двигуні вигорятимуть все відкладення, що заявляють і виробники.

Міф 3 додавання ацетону здатне підвищити октанове число

Чи не найчастішою причиною додавання чистого ацетону в бензин є збільшення октанового числа. Цей міф правдивий, але вимагає великої кількості ацетону, який коштує досить дорого. Багато автомобілістів заливають в бак по 0,5-1 літру розчинника, чого вкрай мало для збільшення ОЧ.

Ацетону в бензин можна додавати 9,8% від загальної кількості палива, що при баку в 60 літрів перетворюється в 5,5 літра розчинника. В цьому випадку октанове число дійсно виростає на 2-3 пункту і з 92-го бензину вийде 95-й. Правда це вийде зовсім не економічно, адже літр ацетону коштує 120 рублів, і при змішуванні з паливом в вищеописаних пропорціях 92-й бензин буде коштувати як 98-й.

Це означає, що краще спочатку заправити машину бензином зі збільшеним октановим числом і не ризикувати цілісністю паливної системи, додаючи ацетон. Якщо ж доливати ацетон в невеликих кількостях – близько 0,5-1 літра, то приріст октанового числа складе всього 0,3 пункту, а це не дасть абсолютно ніякого ефекту, тільки збільшивши витрата.

Міф 4 ацетон в бензині збільшує потужність авто

Цей міф побудований на тому, що ацетон при згорянні виділяє енергії більше, ніж бензин і тому автомобіль починає їхати набагато швидше, ніж до змішування рідин. Щоб спростувати цю теорію, досить розглянути теплотворну здатність (виділення енергії при згорянні) ацетону – вона знаходиться на рівні 29 тис. КДж / кг.

У бензину цей показник дорівнює 47 300 кДж, і скільки б розчинника не було додано в бензобак, автомобіль швидше не поїде, навпаки, можливе погіршення динаміки.

Міф 5 ацетон прибирає детонацію в ДВС

Зв’язок ацетону в бензобаку і відсутність детонації (запалення бензину до подачі іскри зі свічки), пояснюється досить просто. Бензин запалюється при 257 градусах, ацетон ж – при 465 градусах, це означає, що самозаймання суміші стає менш імовірним. Але знову ж таки, ефект буде помітний лише при доливе великої кількості розчинника, що зробить заправку дорогою.

На ці гроші краще перевірити двигун на СТО і усунути несправності, або почати заливати якісний бензин. Це не тільки заощадить гроші, але і дозволить уникнути великих поломок, в тому числі і через дії ацетону.

Ацетон витісняє вологу з палива

Багато водіїв додають в бензин ацетон для проведення чистки паливопроводу і відділення від палива води. У самому бензині води просто не може бути, адже вона не утворюється в нафтопродукт ні на стадії переробки, ні під час зберігання, ні при заправці. Навіть якщо на вулиці волого і йде дощ, пари бензину, що вириваються з бака при його відкритті, виштовхують вологу єдиним потоком.

При заправці ефект тільки посилюється, що виключає проникнення води всередину. Насправді ацетон сам складається з води, а бензин розділить цю суміш на частини, вода в подальшому буде рухатися по паливопроводу окремо і призведе до істотної поломки агрегату. Таким чином, намагаючись вигнати неіснуючу воду з бензину і паливопроводу, водій за фактом додасть її в бак, і вся боротьба піде крахом.

Скільки можна додавати

Багато, які бажають використовувати ацетон з бензином в якості експерименту, не знають, які пропорції слід дотримуватися. Інструкцій і рекомендацій щодо цього не існує, адже офіційно це не добавка, а всього лише високоактивний розчинник.

З огляду на це, водії діють на свій страх і ризик, пробуючи різні дозування. Як вже говорилося раніше, максимально допустимою концентрацією ацетону в бензині буде 9,8% від кількості палива. При меншому співвідношенні ефекту не буде в принципі, при більшому – ацетон може сильно нашкодити двигуну, паливній системі і зламати авто.

Можливі наслідки, чого варто побоюватися

З огляду на досвід використання суміші ацетону і бензину, вже вироблена практика негативних наслідків. Є кілька шляхів розвитку ситуації:

  • збільшаться видатки на паливо – з огляду на меншу виділення енергії, автомобіль почне спалювати більше суміші, а при високій вартості ацетону кожен затоку бака буде дорогим;
  • з’являться помилки в двигуні – бортові комп’ютери, обробні сигнали з усього автомобіля, налаштовані на роботу з певними пропорціями повітря і бензину. При надходженні ацетону паливна система почне працювати некоректно і на приладовій панелі з’явиться повідомлення про помилку;
  • зруйнується паливна система – сальники, кільця, прокладки, трубки та інші елементи зроблені з синтетичних матеріалів. Розчинник руйнує їх структуру і в перспективі призведе до найсильнішої несправності.

Тобто, враховуючи невелику користь від ацетону, є ризик отримати дуже серйозні наслідки, аж до виходу автомобіля з ладу.

екологічність

Сучасні двигуни виконуються з урахуванням світових і локальних екологічних норм, з метою знизити рівень поганих викидів. І якщо суміш бензину і масла цілком передбачувана і вивчена, то з додаванням ацетону вихлоп стає більш отруйним. З огляду на, що в машинах є спеціальні датчики, які відстежують склад вихлопних газів, для виявлення парів ацетону ними може бути включений режим зниженої потужності. Наслідок такий, що машина стане більше шкодити навколишньому середовищу, а також стане гірше їхати.

Переваги використання цієї добавки

Ацетон як присадка до бензину, має безліч спірних моментів, які можуть призвести до суттєвих поломок. Але все ж переваги теж є:

  1. Підвищується детонаційна стійкість палива за рахунок підвищеної кордону самозаймання розчинника.
  2. Збільшується октанове число бензину при нормальному обсязі доливання.

На цьому переваги ацетону в бензобаку закінчуються, і інші фактори негативно впливають на двигун, особливо інжектор, і паливну систему. Тому не варто використовувати ацетон в поєднанні з бензином, краще регулярно перевіряти машину на СТО, заправляти її якісним паливом і періодично давати їй навантаження на трасі. Тоді машина буде працювати коректно, а деталі не піддадуться ризику руйнування під впливом хімії.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Не працює підсвічування годин ваз 2107

Чи не працює підсвічування годин ваз 2107 Годинники ВАЗ 2107: усунення несправностей…

Розбирання збірка паливного насоса

Розбирання збірка паливного насоса Розбирання збірка паливного насоса Перед складанням паливного насоса…

Витрата бензину лада веста механіка

Витрата бензину лада веста механіка Витрата палива Лада Веста на 3-ох модифікаціях…

Робочий тиск масла в двигуні камаз

Робочий тиск масла в двигуні камаз Клуб власників і любителів автомобілів КАМАЗ…

Перевірка датчика рівня палива

Перевірка датчика рівня палива Перевірка датчика рівня палива Про кількість що залишився…

Економітель палива fuelfree розлучення або правда відгуки

Економітель палива fuelfree розлучення або правда відгуки Економітель палива FuelFree (Фуел Фрі)…

Раскоксовка поршневих кілець без заміни масла

Раскоксовка поршневих кілець без заміни масла Лада 2114 «Salavat Motorsport»> бортжурнал> Засіб…

Скільки масла заливати в двигун оки

Скільки масла заливати в двигун оки Заміна масла в двигуні ока Автомобіль…

Економітель палива fuelfree відгуки фахівців

Економітель палива fuelfree відгуки фахівців Економітель палива FuelFree (Фуел Фрі) Не так…

Скільки масла в двигуні ваз 21099 карбюратор

Скільки масла в двигуні ваз 21099 карбюратор Заміна масла в двигуні ВАЗ…