Скільки лити масло в 129 двигун

Двигун 1,6 л 106л.с. 21129


В даній статті поговоримо про мотор 21129, який прийшов на зміну «пріоровскій» 21126 мотору, поговоримо про його відмінності від попередника, болячки. Даний мотор встановлюється на гранти, Калинах, Пріора. Веста так само отримає даний мотор, причому вже з першої партії. 129 мотор – це той же 127, але з іншого прошивкою, щоб відповідати нормам токсичності Євро-5, тим самим отримати можливість реалізації Вест в Європі.

Мотор «21129»

Початок виробництва даних двигунів почалося в 2013 році і ведеться по наші дні. Основна начинка залишилася від 21126 мотора: той же чавунний рядний 4 циліндровий блок, з тим же об’ємом один тисяча п’ятсот дев’яносто шість см. Куб, з тими ж 16 клапанами і ходом поршня 75,6мм. Змінилися тільки видаються характеристики за рахунок нового ресивера із змінною геометрією:

Технічні характеристики

Потужність мотора 21129 (127) – 106л.с. (21126 – 98л.с.)

Крутний момент 21129 (127) – 150Н.м (21126 – 145 Н. м) на 4000 оборотах.

Змішана витрата палива – 7-10 л на 100 км. Більш докладно про витрату палива

Рекомендоване паливо – АІ 95

Вага мотора – 115 кг.

Вище на таблиці представлений моментний і мощностной графік мотора 1,6 л 21129 та його порівняння з мотором 21179 1,8л.

Олія

Масло в даному двигуні застосовується така сама 21126: синтетика, напівсинтетика

5W-30
5W-40
10W-40
15W40

Обсяг масляного картера

Цей момент буде корисний тим, хто збирається міняти масло в двигуні. З різною трансмісією, обсяг масла, що заливається в двигун так же різний.

ВАЗ 21129 + МКПП рено (литий картер) = 4,4 л

ваз 21129 + робот (штампований кратер) = 3,2л

Ресурс двигуна становить 200 км. Але на практиці, потрібно стежити за станом роликом, помпи і ременя ГРМ, оскільки при заклинювання окремих елементів клапана зустрінуться з поршневий групою, і тоді тим і іншим прийде кінець. Крім того, під час удару цих елементів, нерідко зустрічається, що трохи гнеться колінвал. Їздити з таким коленвалом можна, але буде величезний витрата масла.

Особливості 21129 двигуна / відмінності

Головною особливістю 129 мотора є «інноваційна» для АвтоВАЗу установка впускного ресивера із змінною геометрією і обсягом камерою. За рахунок заслінки залежно від оборотів змінюється обсяг впускний камери. Як показує практика, заслінка спрацьовує на 3500 оборотах двигуна.

До того ж інженерам вдалося позбутися від ДМРВ – датчика масової витрати повітря. Разом з ним пішли і його болячки, який замучили власника 21126 мотора: нестабільний холостий хід, часом непомірний витрата, дорожнеча. Замість ДМРВ інженери встановили зв’язок з датчиків ДАТ і ДТВ (датчики атмосферного тиску і температури повітря). На цьому відмінності від 126 мотора закінчуються. Говорячи по факту, впускная система із змінною геометрією стара як світ і встановлюється у світових виробників мало не з 80-х років.

Відмінності 21129 від 21126 (Компонування навісного, перехід з ДМРВ на ДАТ + ДТВ, наявність впускного ресивера із змінною геометрією.

Відмінності 21129 від 21127 (Інша компоновка, інша прошивка)

Відчуття від двигуна

Мотор став краще їхати з низьких оборотів, і не втрачати полку моменту на верхах, як це було на 126 моторі. За фактом, зміни в динаміці не значні, що і говорять технічні характеристики, але відчутні.

На даний момент 129 мотор йде в парі з механічною коробкою передач або ж з вітчизняний роботом (АМТ).

Тюнінг двигуна 21129

Тюнінг двигуна 21129 нічим не відрізняється від 126 мотора.

Легкий тюнінг : прошивка Євро-2 або ж Євро-2 + установка вихлопу 4-2-1

Середній тюнінг : Вихлоп 4-2-1 + Вали + прошивка (бажано прошити онлайн)

Глибокий : включає доопрацювання голови, заміни клапанів, штовхачів і т.д. Всі технічні характеристики Вести.

Скільки масла в двигуні Лади Веста

Для вибору автомобільного масла не потрібно професійного досвіду – досить мінімальних теоретичних знань, який є в інструкції по експлуатації. Щоб не помилитися у виборі, досить знати параметри в’язкості, допуску, ступінь якості, види моторних масел, а також їх кращих виробників. Також треба обов’язково знати про обсяг масла, що заливається, інакше недолив або перелив може привести до порушень в роботі двигуна. В цей статті на прикладі популярного автомобіля Lada Vesta розглянемо докладно, як правильно вибрати моторне масло.

періодичність заміни

Компанія АвтоВАЗ рекомендує заливати масло в двигун «Вести» кожні 10 тисяч кілометрів. На думку автоекспертів, це цілком оптимальний показник з урахуванням суворих кліматичних умов в Росії. У європейському регіоні вимоги зовсім інші, і можуть відрізнятися в кращу сторону. Під впливом негативних кліматичних факторів рідина швидко приходить в непридатність, в результаті чого масло втрачає свої корисні властивості, і вже не здатне охолоджувати компоненти мотори, і тим самим запобігати їх від перегріву. Якщо машина піддається екстремальним навантаженням – наприклад, пересувається по легкому бездоріжжю, в тому числі курних дорогах, або перевозить важкий вантаж і пересувається з великою швидкістю, це також негативно позначається на терміні дії масла, а разом з тим впливає і на надійність силової установки. У таких випадках регламент заміни масла буде доцільно скоротити ще більше – аж до 7-5 тисяч кілометрів. По крайней мере, це захистить двигун від передчасного зносу компонентів, з огляду на швидкої втрати маслом своїх корисних властивостей.

Як зрозуміти, що масло прийшло в непридатність

Є кілька причин, за якими можна визначити поганий стан масла. Так, для початку слід перевірити кількість масла. Це можна зробити за допомогою мірного щупа, який розташований в оливозаливно∂ горловини. Щуп треба витягнути з отвору, і подивитися на відбиток масла. Якщо його колір забарвлений в темно-коричневий (спочатку був прозорим), то це однозначно говорить про сліди механічного зносу. До того ж, є й інші фактори – наприклад, запах – якщо рідина запахла горілим, це також вказує на проблеми, викликані затокою неякісного масла, і наслідками несприятливих погодних і дорожніх умов. Ситуація ускладнюється ще й тим, що масло може містити осад у вигляді металевих частинок. В такому випадку масло доведеться терміново замінити, інакше можна зіткнутися з незворотними наслідками,

Коли потрібна перевірка масла

Звичайно автолюбителі воліють чекати регламенту заміни, і тільки потім перевіряти масло – коли вже пізно. Перевіряти стан витратних матеріалів бажано заздалегідь, адже це дозволить уникнути проблем з мотором. Отже, перевірити масло необхідно при виявленні таких ознак:

  1. Недостатня потужність двигуна
  2. Мотор не здатний розвивати високі обороти
  3. Високий витрата палива
  4. Надмірна витрата масла
  5. Коробка передач перемикається з запізнюваннями
  6. Шуми і вібрації

заводське масло

На заводі в двигун Lada Vesta заливають напівсинтетичне масло з параметрами 5W-40, від відомих російських компаній «Роснефть» і «Лукойл». Користувачі стверджують, що такі масла не мають гідною якістю. Їх корисні властивості швидко приходять в непридатність, і в зв’язку з цим потрібна частіша заміна витратних матеріалів.

Як вибрати масло для Lada Vesta

Досвідчені автомобілісти радять заливати в двигун Lada Vesta тільки імпортний продукт. Так, серед визнаних брендів з хорошою репутацією можна виділити Мобіл, Кастрол, Шелл, Kixx, Elf і імениті масла. Отже, назвемо кілька оптимальних варіантів:

  • Мобіл 5W-30
  • Motul Specific DEXO S2
  • Shell Helix HX8 5W-30

скільки заливати

Моторна гамма Lada Vesta складається з двох силових установок, яким потрібна різна кількість масла – в залежності від робочого об’єму ДВС і типу коробки передач. Наприклад, базовий 1,6-літровий двигун потужністю 106 кінських сил споживає 4,4 літра олії з механічною коробкою, або 3,2 літра – з роботизованою КПП. Для флагманського 1,8-літрового 122-сильного ДВС потрібно 4,4 літра моторного масла.

Види моторних масел

На сьогоднішній день на ринку існує три види масел, розглянемо їх докладніше.

  • Синтетичне – краще моторне масло на сьогоднішній день. Має високі показники плинності і стійкості до низьких температур. Його можна сміливо рекомендувати для Lada Vesta, як і для інших сучасних машин, в тому числі преміум-класу. Lada Vesta – найсучасніший автомобіль АвтоВАЗу, який споживає тільки якісні витратні матеріали.
  • Мінеральне – найдоступніший моторне масло. У нього надто густа консистенція, що унеможливлює його застосування в морозних умовах. Воно підійде хіба що для теплого клімату. До того ж, його доведеться міняти набагато частіше, ніж синтетичне масло.
  • Напівсинтетичне – суміш синтетичного і мінерального масел. Оптимальний варіант для Lada Vesta з точки зору вартості і сукупності корисних властивостей. Однозначно краще й сучасніше мінерального масла.

висновок

На завершення статті можна зробити висновок про кращому вигляді моторного масла для Lada Vesta. Звичайно, це синтетичний продукт. Що стосується напівсинтетики, його краще використовувати при великому пробігу, або при нестачі коштів на дороге синтетичне масло.

Відео по заміні масла

Двигун ВАЗ 21129 1,6л

Створювався двигун 21129 спеціально для Лада Веста і X-Ray. Основними вимогами розробки були:

  • адаптація під коробку АМТ виробника АвтоВАЗ і механічну АКПП фірми Рено;
  • підвищити екологічні норми до Євро-5;
  • збільшити потужність і експлуатаційний ресурс.

З усіх існуючих на той момент моторів виробника частково цим умовам задовольняв варіант 21127. Він гне клапана, але має безліч переваг, які перекривають цей недолік, тому він і став базовою моделлю для тюнінгу, а кількість доробок стало мінімальним.

Характеристики мотора 21129

З одного боку мотор 21127, що послужив базовою версією для створення 21129, в свою чергу є тюнингованной модифікацією 21126, тому більшість вузлів в двигуні залишилося колишнім для зниження собівартості виробництва. З іншої точки зору, виробником враховані мінуси апгрейда його дочірнього підприємства в ДВС 21128, тому кінцева схема двигуна має вигляд:

  • діаметр циліндра і хід поршня залишилися класичними для передньопривідних моторів – 82 мм і 75,6 мм, відповідно;
  • схема газорозподільного механізму двигунів залишилася незмінною – DOHC з двома верхніми розподільчими;
  • головка блоку циліндрів, шатунно-поршнева група і блок циліндрів не зазнали змін;
  • зберігся повністю впускний тракт з інтегрованим ресивером, датчиками ДАТ і ДТВ замість ДМРВ;
  • навісне обладнання змінилося частково – нові подушки, генератор і випускний колектор;
  • поліпшена система охолодження двигуна, впорскування палива.

Найважливішою особливістю 21129 стала нова версія прошивки контролерів ЕСУД – М86. В результаті знизився витрата бензину, збільшився крутний момент і потужність до 148 Нм і 106 л. с., відповідно. Тобто, модернізація не торкнулася обсяги камер згоряння 1,6 л.

Повний опис параметрів мотора приводиться в інструкції, а основні технічні характеристики 21129 містяться в цій таблиці:

Виробник АвтоВАЗ
Марка ДВС 21129
роки виробництва 2015 – …
Об `єм Тисяча п’ятсот дев’яносто-сім см 3 (1,6 л)
потужність 78 кВт (106 л. С.)
момент крутний 148 Нм (на 5800 об / хв)
вага 110 кг
Ступінь стиснення 10,5
живлення інжектор
Тип мотора рядний
впорскування розподілений з електронним управлінням
запалювання котушка для кожної свічки
число циліндрів 4
Місцезнаходження першого циліндра ТВЕ
Число клапанів на кожному циліндрі 4
матеріал ГБЦ сплав алюмінієвий
Впускний колектор об’єднаний з ресивером, полімерний, вбудована заслінка, датчики ДТВ і ДАТ
Випускний колектор каталізатор
Шток 2 шт., Мітки на шківах зміщені на 2 градуси
Матеріал блоку циліндрів чавун
Діаметр циліндра 82 мм
поршні полегшені, виробник Federal Mogul
колінвал від 11183
Хід поршня 75,6 мм
пальне АІ-95
нормативи екології Євро-5
Витрати палива траса – 5,3 л / 100 км

змішаний цикл 6,6 л / 100 км

місто – 9 л / 100 км

витрата масла максимум 0,1 л / 1000 км
Яке масло лити в двигун по в’язкості 5W-30 і 10W-40
Яке масло краще для двигуна по виробнику Liqui Moly, Лукойл, Роснефть, Mannol, Mobil
Масло для 21129 за складом синтетика, напівсинтетика
Обсяг масла моторного 3,5 л
температура робоча 95 °
ресурс мотора заявлений 200000 км

реальний 300000 км

Регулювання клапанів гидрокомпенсатори
Система охолодження примусова, антифриз
кількість ОЖ 7,8 л
помпа з металевою крильчаткою
Свічки на 21129 BCPR6ES від NGK або вітчизняні АУ17ДВРМ
Зазор між електродами свічки 1,1 мм
Ремінь ГРМ Gates, ширина 22 мм, ресурс 200000 км пробігу
Порядок роботи циліндрів 1-3-4-2
Повітряний фільтр Nitto, Knecht, Fram, WIX, Hengst
Масляний фільтр номер за каталогом 90915-10001

заміна 90915-10003, зі зворотним клапаном

маховик збільшений розмір демпфера
Болти кріплення маховика коробка МТ – М10х1,25 мм, довжина 26 мм, проточка 11 мм

коробка АТ – М10х1,25 мм, довжина 26 мм без проточки

Маслозйомні ковпачки код 90913-02090 впускні світлі

код 90913-02088 випускні темні

компресія від 13 бар, різниця в сусідніх циліндрах максимум 1 бар
обороти ХХ 800 – 850 хв -1
Зусилля затягування різьбових з’єднань свічка – 31 – 39 Нм

маховик – 62 – 87 Нм

болт зчеплення – 19 – 30 Нм

Кришка підшипника – 68 – 84 Нм (корінної) і 43 – 53 (шатунний)

головка циліндрів – три стадії 20 Нм, 69 – 85 Нм + 90 ° + 90 °

Розробниками рекомендовано комплектувати мотором 21129 машини заводу з роботизованою КПП GFL12, механічною коробкою ВАЗ GFL11 і МКПП Рено GFL13.

особливості конструкції

Спочатку двигун 21129 зберіг конструкцію базової версії 21127:

  • «Високий» сірого кольору блок циліндрів, який перейшов від 11183, поверхні гільз оброблені методом хонингования;
  • ГБЦ від модифікації 21124;
  • газорозподільний механізм з фазованим уприскуванням з гідрокомпенсаціей теплового зазору клапанів;
  • полегшена поршнева група фірми Federal Mogul;
  • кліноременний привід распредвалов ГРМ з округленим зубом від компанії Gates з 200000 км ресурсом пробігу;
  • колінчастий вал з кривошипним довгим радіусом від ДВС 11183;
  • паливна рампа зі среднепроізводітельнимі форсунками виробника Бош або Сіменс;
  • індивідуальні котушки запалювання свічок без високовольтного пучка проводів;
  • збільшений діаметр демпфера на маховику;
  • вбудований в випускний тракт каталітичний нейтралізатор – катколлектор.

Таким чином, форсировка ДВС виробником не передбачена в принципі. Потужність і крутний момент залишилися колишніми, витрата масла в межах 100 г / 1000 км пробігу. Створений конструкторами АвтоВАЗ мануал містить покрокові операції, завдяки яким капітальний ремонт можна виконати своїми руками.

Плюси і мінуси

Перевагами движка 21129 є:

  • економну витрату ОЖ, моторного масла і пального;
  • відповідність стандартам Євро-5;
  • вдосконалене навісне обладнання;
  • капремонт власними силами;
  • заявлений ресурс 200000 км пробігу;
  • відсутність періодичних регулювань клапанних теплових зазорів.

Щоб забезпечити зазначений ресурс мотора, керівництво рекомендує використовувати тільки якісну мастило надійних виробників. Мінусами конструкції силового приводу є:

  • дороге обслуговування через необхідність високоякісного масла в ГИДРОТОЛКАТЕЛЬ;
  • високий бюджет капремонту в зв’язку із застосуванням ШПГ і комплекту ременя ГРМ іноземних компаній;
  • небезпека при обриві ремінного приводу ГРМ отримати вигин клапанів.

Ступінь стиснення знизилася на 0,5 одиниць, що, начебто, дозволяє зменшити октанове число палива. На практиці якість вітчизняного бензину незадовільний, фахівці не рекомендують експериментувати для сумнівною економії експлуатаційного бюджету.

У яких авто використовувався?

Спочатку характеристики двигуна вище, ніж у попередніх версій, тому встановлюється мотор 21129 на сучасні моделі АвтоВАЗ:

  • Лада Веста – п’ятидверний універсал чотиридверний седан;
  • Лада X-Ray – п’ятидверний хетчбек;
  • Лада Ларгус – компактний вантажний фургон, п’ятидверний універсал.

Компактне і інтуїтивно зрозуміле пристрій ДВС не доставляє проблем при обслуговуванні та капремонту.

техобслуговування

Обслуговувати двигун 21129 необхідно в наступному порядку для забезпечення ресурсу мінімум 200 тисяч км пробігу:

  • після 10- 15 тисяч км пробігу необхідно подбати про заміну мастила мотора і фільтра;
  • кожні 20 тисяч необхідно ревізувати катколлектор, свічки, ремінь генератора, батарею живлення і вентиляцію картера;
  • через 40 – 45 тисяч приходять в непридатність ОЖ і елементи однойменної системи, повітряні та паливні фільтри, кришка бака;
  • по проходженні 90 – 100 тисяч слід перевірити цілісність ГРМ приводу, при обриві якого поршень зімне шток клапана;
  • згідно із заявленим виробником ресурсу, заміна ременя відбувається після відкатки 180 – 200 тисяч км.

Стендові випробування вибірково взятих движків 21129 показують, що реальна потужність на оберти 5800 хв -1 на 5 л. с. більше.

Несправності: причини, усунення

Незважаючи на те, що 16 клапанний двигун 21129 з регульованими потоками воздухозабора і гідрокомпенсаторами клапанних зазорів вважають його дуже надійним силовим приводом, несправності все ж трапляються:

Витрата бензину збільшився 1) засмічений каталізатор

3) засмітився воздухофильтр

1) прочищення випускної системи

3) зміна картриджа

Запалювання калильного типу

(Робота після виключення)

1) перегрів

2) нагар на поверхнях клапанів і камер згоряння

1) ремонт системи охолодження, дозалівка ОЖ

2) промивка системи

Індикація аварійного тиску 1) знос маслонасоса або корінних вкладишів

4) рівень масла недостатній

1) заміна расходников

2) установка нового датчика

4) додавання масла

зниження тяги 1) поломка ДПКВ

3) збій прошивки СУД

5) збій регулювання ГРМ

1) заміна датчика положення коленвала

4) заміна комплекту або диска

5) регулювання фаз, заміна ременя

У двигуна 21129 вкрай рідко порушуються режими оборотів ХХ завдяки дублюють система регулювання.

Тюнінг

Завдяки типової конструкції мотор 21129 має потенціал 150 к.с. найбільш популярна модернізація ДВС наступними способами:

  • тюнінг блоку і ГБЦ – розточування циліндрів до 88 мм максимум, шліфування каналів головки, установка легких поршнів;
  • тюнінг впускного тракту – заслінка 54 мм замість штатної, фільтр з нульовим повітряним опором;
  • тюнінг випускного тракту – павук на виході;
  • модернізація ГРМ – модифікація 8.9 розподільних валів Стольників з обов’язковою регулюванням фаз.

Турбіруют мотори ваз роторними компресорами, нагнітачами або механічними турбінами. Однак інерційний механічний наддув вже є всередині штатного ресивера, тому даний варіант економічно невигідний.

Таким чином, в двигуні 21129 досягнутий стандарт Євро-5 без збільшення потужності і особливих конструкційних змін базового варіанту 21127. Використано блок управління М 86 наступної версії прошивки. Клапани не захищені від вигину поршнями, загальна оцінка користувачами на рівні +4.

Скільки масла в двигуні автомобіля?

Для безперебійної роботи ДВС важлива якісна система мастила, основним елементом якої є моторне масло. Саме про те, скільки і коли його потрібно заливати в двигун, ми і поговоримо в цій статті.

Як визначити обсяг масла в двигуні?

Для визначення рівня мастильного матеріалу в ДВС існує спеціальний щуп. Щоб з його допомогою дізнатися рівень масла для початку потрібно загнати авто на рівну площадку і дочекатися поки охолоне мотор. Після чого витягти щуп, прибрати з нього залишки мастильних матеріалів і повернути на місце. Дістати щуп повторно. Рівень моторної рідини повинен бути між мінімальною і максимальною позначкою.

Якщо мастила в ДВС менше, ніж повинно бути, але термін її заміни ще не прийшов, можна просто долити пару сотень грам точно такого ж масла, як ви заливали до цього в двигун.

Відмітки мінімального і максимального рівня масла на щупі

Скільки масла потрібно для заміни в двигуні?

Занадто високий або низький рівень моторного масла є причиною багатьох несправностей. Саме тому важливо точно знати, скільки конкретно літрів заливати в двигун. Визначити потрібний обсяг мастильних матеріалів можна одним з декількох способів:

  • Найбільш простий спосіб – це вивчити інструкцію по експлуатації, яка додається до вашого автомобіля. Якщо у вас немає цього документа, знайти його можна на офіційному порталі виробника. Шукані цифри будуть вказані в розділі «Система змащення». При цьому для заливки нового мастильного матеріалу з заміною фільтра і без нього значення будуть різні. Також в цьому розділі буде вказано тип рекомендованого масла і його в’язкість.
  • Якщо знайти документ для вашого авто не вдалося, потрібну характеристику можна дізнатися на спеціалізованих сайтах з підбору масла. Тут в спеціальних графах потрібно вказати марку і модель авто, рік випуску і тип двигуна. Онлайн-сервіс запропонує вам не тільки різноманітність мастил від різних виробників, але і найбільш зручну фасовку (при якій у вас залишиться невеликий запас матеріалу).

Важливо враховувати, що обсяг мастила, зазначений в технічній літературі – повний. Тобто, він є максимальним для абсолютно порожнього ДВС. Без розбирання ДВС в ньому може залишатися до 500 мл «відпрацювання», тому заливати потрібно трохи менше масла, ніж вказано в документації.

Контролювати рівень мастила при заливці можна за допомогою щупа або за показаннями електронних датчиків, встановлених в агрегаті.

Розташування контрольного щупа і отвори для затоки масла в двигуні Honda CR-V 2013

Як часто рекомендується міняти масло?

На більшості автомобілів міняти мастило потрібно кожні 7 – 15 тис. Км пробігу (в залежності від марки авто). Але цей період може варіюватися в залежності від декількох факторів:

  • манери водіння;
  • умов експлуатації;
  • якості і типу палива.

Не варто забувати, що найбільш згубно на характеристики мастильних матеріалів впливають надвисокі температури, тому намагайтеся уникати будь-яких програвав.

Перевіряти рівень масла бажано кожні 2-3 тис. Км і доливати його в міру необхідності.

Регламентований інтервал заміни від автовиробників

Марка автомобіля Інтервал заміни масла, км
Дизельний двигун Бензиновий двигун
BMW 10 000 12 000
Volvo 7 500-10 000 15 000
Mazda 5 000 10 000
Mercedes 15 000 15 000
Nissan 10 000 15 000
Opel 7 500 15 000
Peugeot, Citroen 10 000 15 000
Renault 7 500 10 000
Land Rover 10 000-20 000 10 000-20 000
Toyota 10 000 10 000
Fiat 7 500-15 000 15 000
Volkswagen, Audi, Seat, Skoda 15 000 15 000
Kia 15 000 15 000
LADA 14 500-15 500 14 500-15 500
Ford 10 000-15 000 10 000-15 000

Окремо хочеться сказати про автомобілістів, які змушені щодня «штовхатися» в пробках. Пробіг у таких машин часто маленький, а ось сумарний робочий час може бути досить великим. У цьому випадку період заміни мастила слід вважати дещо інакше.

Наприклад, 15 000 км пробігу при швидкості 50 км / ч еквіваленти 300 ч. Приймемо ці 300 годин за інтервал, через який слід міняти масло. Якщо ви щодня витрачаєте 4 години дорогу з роботи і на роботу на авто, при цьому проїжджаєте від сили 70-100 км, для надійної роботи мотора міняти мастило належить кожні 2,5 місяці.

Чому масло потрібно міняти?

У двигуні внутрішнього згоряння мастило виконує відразу кілька функцій:

  • знижує тертя між рухомими і нерухомими елементами агрегату, а також створює тонку плівку між ними, що перешкоджає їх передчасного зносу;
  • відводить тепло, яке виробляється в процесі роботи мотора (в деяких моделях авто передбачені спеціальні маслоохолоджувачі);
  • за рахунок спеціальних присадок захищає деталі силового агрегату від негативного впливу температурних перепадів, а також запобігає корозії;
  • при заміні масла дозволяє видалити з двигуна (не розбираючи його) металевий пил та інші продукти зносу, що труться одна об одну елементів.

Коли масло «старіє» (в ньому накопичуються продукти згоряння, виробляються присадки і т.п.), воно починає гірше справлятися зі своїми «обов’язками». Це призводить до збільшення тертя між елементами вузла і погіршення тепловідвідних якостей. Крім того, таке накопичення може забити маслоканали.

Міняти масло потрібно разом з масляним фільтром, інакше бруд з фільтруючого елемента потрапить в нову моторну рідина.

Масляний нагар при несвоєчасній заміні мастила в моторі

Низький і високий рівень масла в двигуні

Недостатня кількість мастильного матеріалу в силовому агрегаті призводить до масляного «голодування»:

  • збільшується нагрів двигуна;
  • починається «сухе» тертя між рухомими і нерухомими елементами;
  • збільшується знос деталей і вузлів.

Після цього в певний момент ДВС заклинить або зруйнується один з його елементів.

При різкому зниженні обсягу моторної рідини, на приладовій панелі включиться відповідна лампочка. При незначній витоку (150-250 мл) індикатор зазвичай не спрацьовує.

Ознаки низького рівня мастила в двигуні внутрішнього згоряння:

  • високий рівень шуму при роботі мотора;
  • поява сторонніх звуків;
  • збільшення робочої температури ДВС;
  • збільшення періодів спрацьовування системи охолодження.

Не менш неприємний для мотора і перелив мастильних матеріалів . В таких умовах двигуну стає важче працювати, підвищуються навантаження на маслонасосів, коленвалу стає складніше обертатися, погіршується динаміка розгону, робота педалі газу стає менш чіткою, збільшується витрата палива, а сальники і прокладки можуть давати текти.

Якщо немає можливості злити рідину через зливну пробку на піддоні картера, можна спробувати витягти зайву мастило через заливну горловину за допомогою спеціального (або медичного) шприца.

На завершення варто зазначити, що будь-який ДВС вимагає стільки мастила, щоб її рівень (в холодному стані авто, що стоїть на рівній поверхні) строго відображався між відмітками “min” і “max” на щупі. Якщо обсяг моторної рідини опускається нижче «золотої середини», рекомендуємо його долити. Незначне підвищення середнього рівня допустимо, але заливати масло до максимальної позначки все ж не бажано.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Не працює підсвічування годин ваз 2107

Чи не працює підсвічування годин ваз 2107 Годинники ВАЗ 2107: усунення несправностей…

Розбирання збірка паливного насоса

Розбирання збірка паливного насоса Розбирання збірка паливного насоса Перед складанням паливного насоса…

Витрата бензину лада веста механіка

Витрата бензину лада веста механіка Витрата палива Лада Веста на 3-ох модифікаціях…

Робочий тиск масла в двигуні камаз

Робочий тиск масла в двигуні камаз Клуб власників і любителів автомобілів КАМАЗ…

Перевірка датчика рівня палива

Перевірка датчика рівня палива Перевірка датчика рівня палива Про кількість що залишився…

Економітель палива fuelfree розлучення або правда відгуки

Економітель палива fuelfree розлучення або правда відгуки Економітель палива FuelFree (Фуел Фрі)…

Раскоксовка поршневих кілець без заміни масла

Раскоксовка поршневих кілець без заміни масла Лада 2114 «Salavat Motorsport»> бортжурнал> Засіб…

Скільки масла заливати в двигун оки

Скільки масла заливати в двигун оки Заміна масла в двигуні ока Автомобіль…

Економітель палива fuelfree відгуки фахівців

Економітель палива fuelfree відгуки фахівців Економітель палива FuelFree (Фуел Фрі) Не так…

Скільки масла в двигуні ваз 21099 карбюратор

Скільки масла в двигуні ваз 21099 карбюратор Заміна масла в двигуні ВАЗ…