У переважній більшості випадків автолюбителі стикаються з проблемою догляду рідини з розширювального бачка, а причин цього знайти не так уже й просто. Рівень рідини падає, але дуже часто немає ні патьоків, ні крапель під машиною. Як боротися з цією проблемою?

Система охолодження автомобіля

Система охолодження відіграє важливу роль при роботі двигуна. Щоденне використання автомобіля і інтенсивні навантаження призводять до нагрівання двигуна і всього підкапотного простору, особливо в літню пору.

Охолоджуюча рідина, проходячи через складні вузли силового агрегату, підтримує температуру двигуна на прийнятному рівні (80-100 oC), не дозволяючи перегріватися.

Зверніть увагу

Важливо пам’ятати, що система охолодження повністю герметична і рівень охолоджувальної рідини не повинен змінюватися з моменту затоки і до її заміни.

В якості охолоджуючої рідини використовується антифриз, т. Е. Рідина, що важливо в зимову пору року. Цю рідину часто називають і тосолом. Антифриз – міжнародна назва охолоджуючої рідини автомобіля. Тосол теж антифриз, тільки вітчизняного виробництва.

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Повітря в системі відсутній, тому важливо дотримуватися герметичність всіх з’єднань

Під час роботи двигуна рідина постійно циркулює по системі в кругової послідовності, проходячи через вузли агрегату.

При нагріванні двигуна молекули рідини розширюються і збільшується її обсяг в системі. Для того щоб уникнути розриву елементів в системі охолодження, передбачений розширювальний бачок.

Весь надлишок рідини при нагріванні, відправляється в бак, а при охолодженні повертається назад в систему.

Куди може йти охолоджуюча рідина з розширювального бака

Постійне зменшення рідини в розширювальному бачку – серйозний сигнал для водія. Повна перевірка всієї охолоджувальної системи і виявлення течі – найперший етап діагностики.

Все не так погано, якщо це просто текти. Набагато серйозніше, коли рідина йде, але ні краплі, ні патьоків ніде немає.

В цьому випадку можуть виникнути серйозні неполадки з двигуном, усунення яких обійдеться автовласникові дуже дорого.

Текти в системі

Іде антифриз з різних причин. Перше що потрібно розглянути – це текти в самій системі. Протікати можуть:

  • радіатор двигуна;
  • радіатор пічки;
  • з’єднувальні шланги;
  • помпа і термостат;
  • кришка розширювального бачка або сам бачок.

Усунути патьоки можна своїми руками, в гаражних умовах. Якщо немає можливості цим зайнятися або недостатньо досвіду, то краще довірити роботи професіоналам і віддати автомобіль в автосервіс.

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Антифриз тече – пора уважно дослідити систему охолодження автомобіля

протікає радіатор

Визначити текти радіатора можна візуальним оглядом. Якщо спостерігаються патьоки на корпусі радіатора і краплі під ним, негайно потрібно знайти джерело закінчення. Необхідно вивчити місця з’єднання патрубків, адже якщо ослабли хомути кріплення, то витікати рідина може саме в сполучних частинах.

Заводські хомути, завдяки яким патрубок тримається на радіаторі, не мають нарізного натягу, тому їх необхідно замінити. Якщо таких хомутів немає, то можна придбати звичайний хомут під викрутку і гарненько його затягнути.

Текти самого радіатора може утворитися в результаті механічного пошкодження або зносу. Тимчасово вирішити проблему можливо лише пайкою. Варто зауважити, що запаяний радіатор прослужить не дуже довго і може знову потекти в будь-який час, тому рекомендується здійснити заміну.

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Протікати радіатор може в області пластика і решітки радіатора. У будь-якому випадку рекомендується замінити на новий

Тече радіатор печі

Дану несправність виявити можна не відразу, так як обігрівач знаходиться в салоні. Початковими ознаками патьоку радіатора можуть бути:

  • солодкуватий запах антифризу в салоні;
  • запотівання лобового скла з маслянистим нальотом;
  • краплі на килимовому покритті під «торпедою».

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Піч розташовується в салоні і практично ідентична на всіх автомобілях

Якщо є дані ознаки, то потрібно забезпечити доступ до опалювачі, знявши пластикову декоративну захист і оглянувши деталь на наявність пошкоджень. Приймаємо рішення: ремонт або заміна.

Текти сполучних шлангів і патрубків

Знос шлангів відбувається через деформацію матеріалу при перепаді температур. При нагріванні шланги розширюються, а при охолодженні звужуються. Згодом на шлангах з’являються тріщини, нехай навіть і незначні. Ігнорування цього дефекту може привести до розриву шланга і іншим сумних наслідків. Однозначне рішення – заміна дірявих шлангів.

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Практично вся система охолодження складається з гумових з’єднувальних шлангів. Важливо здійснювати постійний контроль та усувати несправності своєчасно

Несправність помпи або термостата

Призначення цих двох механізмів дуже важливе: помпа підкачує рідину, а термостат регулює її подачу по всій системі.

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Насос в система охолодження призначений для примусової циркуляції рідини по системі двигуна

За рахунок відцентрової сили рідина, що охолоджує відкидається до зовнішніх стінок насоса. Створене тиск виштовхує рідину в канал головки блоку циліндрів і вона потрапляє до патрубків випускних клапанів, що дозволяє охолоджувати в першу чергу самі нагріті деталі двигуна.

При роботі помпи важлива її герметизація та ущільнення, що створюється сальником. Якраз при пошкодженні сальника рідина починає протікати і рівень антифризу в системі падає. Окремі деталі помпи замінити неможливо, тому помпу змінюють в зборі.

Помпа працює в парі з термостатом і багато в чому дані механізми залежать один від одного.

Після проходження рідини через головку циліндра рідина йде до термостата, який призначений для регулювання її рівня і підтримки оптимального температурного режиму в системі.

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Термостат розподіляє в системі охолодження потоки охолоджуючої рідини за допомогою клапана

Як правило, антифриз може витікати з-під термостата. Гумова прокладка, що знаходиться на термостаті, схильна до частого руйнування через хімічного складу рідини і високих температур. Вирішити проблему можна заміною прокладки. Якщо справа в самому термостаті, то міняємо і його, так як ремонту він непридатний.

Несправна кришка розширювального бачка і сам бачок

Кришка розширювального бачка – важливий елемент системи охолодження.

Завдяки клапану, встановленому в кришці, тиск, що створюється при нагріванні і розширенні рідини в системі, постійно стабілізується шляхом виведення повітря.

Дуже часто цей клапан забивається або руйнується, що є причиною потрапляння повітря в систему. В результаті цього з’являються повітряні пробки, через які рідина і виштовхується через несправний клапан кришки.

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Важливо стежити за справністю кришки, так як при пошкодженні клапана, вбудованого в кришку, може відбуватися і викид рідини з бачка

У деяких автомобілях на розширювальних бачках встановлені два патрубки (рециркуляція). При низькому рівні охолоджуючої рідини або при високих оборотах двигуна, антифриз ллється з цих патрубків і б’є прямо на кришку бачка, рідина виливається назовні через клапан.

Якщо не виявлено підтікання з-під кришки бачка, то слід оглянути сам бачок на наявність пошкоджень і тріщин, а також місця з’єднання бачка з гумовими шлангами подачі та відведення охолоджуючої рідини.

В цілому ж, причин викиду антифризу з бачка може бути безліч, адже вся система охолодження взаємопов’язана, і несправність одного механізму може викликати ряд інших проблем.

Чому йде рідина, якщо ніде не протікає

Догляд рідини з системи може бути прихованим. Далеко не відразу вдається визначити причину, так як патьоків ніде не видно.

Йти антифриз може навіть через мікротріщину, що утворилася на одному з вузлів системи, оскільки випливає склад просто випаровується при нагрітому двигуні і слідів патьоку не вдається виявити.

Найгірше, якщо охолоджуюча рідина йде в картер і змішується з маслом, а це веде до скорочення терміну служби підшипників коленвала і распредвала, навіть і при найменшому попаданні.

Визначити потрапляння антифризу в масло можна, досить дістати масляний щуп з остиглого двигуна і на ньому будуть видні крапельки води, а саме масло буде дуже темним. Антифриз може просочуватися навіть через пошкоджену або погано притиснуту прокладку головки блоку.

Охолоджуюча рідина може йти і через негерметичну перемичку прокладки блоку, потрапляючи в циліндр. У цьому випадку варто звернути увагу на колір вихлопу – він буде сизуватим або білим.

Не виключено булькання вихлопних газів в розширювальному бачку. В інших випадках визначити витік охолоджуючої рідини досить непросто, найкраще звернутися в сервісний центр з обслуговування автомобілів.

У домашніх умовах можна здійснити діагностику системи на наявність течі за допомогою опресування. Метод досить ефективний і простий.

Суть опресування полягає в нагнітанні тиску в систему за допомогою звичайного насоса, що дозволяє виявити витік у всіх точках системи, де утворилася негерметичність.

Обпресуванням можливо виявити витік з прокладання колектора, так як звичайним оглядом побачити текти неможливо – охолоджуюча рідина, при працюючому двигуні швидко випаровується.

Опресовування системи охолодження автомобіля

Опресовування системи здійснюють як в автотехцентру, так і в гаражних умовах. У автотехцентру вартість роботи варіюється від 500 до 1 тис. Рублів. Опресовування своїми руками у себе в гаражі задоволена проста, але необхідно виготовити пробку горловини, через яку буде надходити повітря в систему. Для виготовлення горловини потрібно:

  • шинний вентиль;
  • непотрібна пробка радіатора;
  • дриль.

Вентиль, або в простолюдді піпка, вирізається з старої камери обов’язково по контуру гуртка з дотриманням діаметра штатної прокладки радіаторної пробки. У пробці радіатора висвердлюється отвір, рівне діаметру піпка.

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Після висвердлювання отвору необхідно його обробити круглим напилком для видалення металевих задирок

Навернувши виготовлену пробку на горловину, приєднуємо насос до вентиля і подаємо два хитавиця в систему, притиснувши пробку розширювального бачка долонею. І також можлива подача повітря і через розширювальний бачок.

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Нагнетённое тиск на манометрі не повинно перевищувати 1 кг на квадратний сантиметр, щоб уникнути пошкодження радіаторів

Опресовування (тиск в системі) тримається близько 2 хвилин, після чого здійснюється огляд всіх можливих точок системи охолодження на предмет витоку.

Не рекомендується використовувати неперевірені герметики і іншу хімію, яку потрібно додати в охолоджуючу рідину, щоб усунути патьоки, так як можна завдати непоправної шкоди всій системі охолодження, а це вже зовсім інші питання і великі гроші.

Відео: пошук течі охолоджуючої рідини в системі охолодження за допомогою опресування

Причин догляду охолоджуючої рідини з системи досить багато, тому швидко вирішити проблему вдається рідко. Важливо приділяти увагу всім деталям і механізмам, адже несправність будь-якої частини системи призводить до порушення функціонування охолодження силового агрегату в цілому, що може привести до різних проблем.

  • Віктор Бандо
  • Роздрукувати

Куди йде антифриз з розширювального бачка?

Привіт, шановні гості та постійні читачі блогу .  У статті ми розберемося, куди йде антифриз з розширювального бачка легкового автомобіля.

Питання актуальне, адже дорогах країни в більшості пересуваються автомобілі, вік яких переступив рубіж в 10 і більше років.

Мають ряд проблемних місць в експлуатації і часто водії скаржаться, що не можуть визначити, куди йде антифриз.

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

На перший погляд проблема не варта виїденого яйця і не потрібно приділяти стільки уваги. Так міркують багато водіїв поки не зіткнутися з витоком антифризу в двигуні автомобіля.

Добре якщо візуально можна визначити проблемне місце. Невідомість стомлює, змушує водія нервувати і не здогадуватися. В кінці статті можна знайти відео , як визначити місце витоку антифризу.

Навіщо в автомобілі використовується антифриз?

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Будь-мотор в процесі роботи відчуває серйозні навантаження і його температура значно підвищується. Отримане в результаті згоряння тепло частково передається на двигун.

Щоб уникнути перегріву силової установки і виходу її з ладу фахівці запропонували використовувати антифриз. Він з’явився не відразу, спочатку в старих моделях машин використовували звичайну дистильовану воду і тосол.

Антифриз застосовується на всіх нових автомобілях. Довів ефективність в процесі використання. Чи не замерзає при низьких температурах, захищає від корозійних процесів окремі елементи двигуна і відводить надлишкову кількість тепла від двигуна.

Антифриз є сумішшю очищеної води, етиленгліколю та гліцерину. Для посилення властивостей і продовження терміну використання виробники використовують фірмові добавки. Запобігають утворенню піни, захищають від корозії і підвищують стійкість до перепадів температури.

У продажу знаходяться антифризи, що відрізняються за кольором. Ця особливість недосвідчених водіїв вводить в оману. Багато хто впевнений, що для певної марки машини підходить єдиний колір. Насправді немає різниці в кольорі антифризу. Можна заливати будь і спокійно їздити далі.

Треба звертати увагу на колір антифризу в розширювальному бачку. Якщо він червоний краще використовувати червоний. Змішування антифризу різного кольору не рекомендується. Це погіршує експлуатаційні якості, призводить до появи осаду.

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Однозначної відповіді на питання дати неможливо. Є підводні камені і течії, що стосуються особливостей експлуатації автомобіля. Необхідно встановити причини витоку антифризу і потім вжити заходів щодо усунення несправності.

Постійно контролювати рівень антифризу в розширювальному бачку необов’язково. Спеціальні датчики в режимі реального часу відстежують рівень рідини. При зниженні рівня комп’ютерна система машини видасть інформаційне повідомлення у вигляді світиться на панелі приладів піктограмі.

Рекомендується оновлювати антифриз не рідше одного разу на 2 роки. Якщо часто спрацьовує система попередження зниження рівня охолоджуючої рідини необхідно шукати витоку. Навіть після тривалого використання автомобіля доливати антифриз потрібно тільки лише в дуже малих кількостях.

Причини зниження рівня антифризу в розширювальному бачку:

Нещільно закрита кришка розширювального бачка

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Часта причина витоку охолоджуючої рідини. Трапляється через неуважність та необачність водія. Чи не закручена кришка розширювального бачка не дотримується тиск прибуває охолоджуючої рідини. Антифриз сочитися через нещільне з’єднання.

Активно убуває охолоджуюча рідина в процесі роботи двигуна. У зимовий час догляд антифризу через кришку розширювального бачка можна помітити по появі білого димку в районі решітки радіатора.

Випаровується антифриз перетворюється в білувату серпанок. Для усунення несправності щільно затискається кришка.

Пошкодження розширювального бачка

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Часто «горе-майстри» або самі водії при необережному поводженні з інструментом під час ремонтних робіт ушкоджують бачок. Якщо пошкодження вище рівня антифризу, помітити його буде складно.

Проблеми починаються потім, коли автомобіль починають активно використовувати. Рівень рідини збільшується і через пошкодження антифриз випливає назовні. Рівень падає і доводитися доливати до рекомендованої позначки.

Візуальний огляд на працюючому прогрітому моторі швидко виявляє місце витоку. Виконується заміна бачка, так як його ремонт неможливий. Після ремонту через певний інтервал часу проблема дає про себе знати знову.

Пошкодження шлангів, трубок і місць з’єднання їх з радіатором

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Шланги і трубки системи охолодження двигуна піддаються впливу агресивних середовищ. Перепади температури, масла, гальмівна рідина і інші хімічні речовини.

Потрапляючи на гумові елементи шлангів і трубок, через деякий час викликають їх пошкодження. Непомітні на перший погляд, і візуально знайти складно на початковій стадії.

Через пошкодження шлангів і трубок починає сочитися антифриз. Кожен день розміри втрат збільшуються. Через деякий час водій з подивом виявить, що необхідно знову доливати охолоджуючу рідину.

Для усунення несправності змінюють пошкоджені шланги і трубки. Це не займе багато часу і можна впоратися без сторонньої допомоги.

Надмірна кількість антифризу

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Розширювальний бачок має на поверхні позначку, по яку потрібно заливати антифриз. Складає рівно половину загальної ємності бачка.

Зроблено спеціально, щоб не допустити переливу охолоджуючої рідини і створення надлишкового тиску. Підвищення тиску антифризу призводить до пошкодження бачка. Він лопне і зажадає заміни.

Виробники передбачили спеціальне переливний отвір. Коли кількість антифризу в бачку ставати критично великим він починає через переливний отвір витікати. Для недопущення подібних випадків заливають антифриз до відмітки.

пошкодження радіатора

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Радіатор знаходиться в передній частині автомобіля і застосовується для охолодження антифризу, що циркулює в системі охолодження двигуна. Під час руху машини радіатор приймає на себе із зустрічними потоками повітря невеликі за розміром камені, пил і дрібні частинки бруду.

Часто летять камені і дрібна щебінка можуть пошкодити поверхню радіатора і порушити його цілісність. Через пошкодження починає йти антифриз. Рівень може знижуватися швидко і все залежить від ступеня і розмірів пошкодження.

двигун

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Один з найнеприємніших видів витоку антифризу-поява його в камері згоряння двигуна. Визначається по білому диму, що йде з вихлопної труби. У повітрі в районі вихлопної труби з’являтися солодкуватий запах. Це перша ознака згоряння антифризу разом з паливом.

Ще однією ознакою потрапляння антифризу в двигун є поява білого нальоту на масляному щупі. Самостійно виконати ремонт автомобіля проблематично без використання спеціального обладнання.

Для оперативного виявлення догляду антифризу з бачка треба частіше заглядати під капот автомобіля. Це допоможе швидше реагувати на несправності і виконати ремонтні роботи з мінімальними матеріальними витратами. Дефіцит антифризу негативним чином позначається на охолодженні двигуна.

Чому антифриз йде з розширювального бачка і як це виправити?

Добрий день. Сьогодні розповім чому антифриз йде з розширювального бачка. У статті розглянуті всі можливі причини втрати антифризу і методи їх виправлення.

Традиційно для нашого сайту стаття містить велику кількість фото та відео матеріалів і буде корисна широкому колу автовласників.

 Як влаштована система охолодження сучасного автомобіля?

Для наочності пропоную подивитися ось це відео:

Як видно, в процесі роботи не передбачається витрачання антифризу (на відміну від масла в ДВС). Відповідно, при повністю справній системі охолодження, ви будете тільки міняти антифриз за регламентом (зазвичай раз в 3-5 років) і нікуди з розширювального бачка він не піде.

Чому антифриз йде з розширювального бачка?

Антифриз з системи охолодження може йти тільки двома шляхами – течею і випаровуванням.

Течі в системі охолодження

Це найпоширеніші несправності системи охолодження. Діагностуються візуально, по намокання бруду і по краплях антифризу під машиною. Виглядає це візуально ось так:

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

течі патрубків

Виглядає це ось так:

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Ремонт – тільки заміна! Справа в тому, що гумові патрубки пластичні, вони в процесі роботи змінюються в розмірах і згинаються. Тому, додавання герметика або гірчиці не вирішить проблему течі, навіть тимчасово.

Помічено, що розсихаються і тріскаються патрубки для автомобілів російського виробництва! якщо є можливість купуйте від іномарок і подрезайте в розмір або переходите на силікон! Патрубки з силікону служать довше ніж машина! Але коштують в 3-4 рази дорожче.

течі радіаторів

Виглядає текти радіатора ось так:

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Причина – пошкодження радіаторів охолодження дорожніми каменями і корозія! Так колеги, радіатори схильні до корозії, особливо це стосується алюмінієвих виробів.

Справа в тому що антифриз має термін служби від 3 до 5 років, після цього наявних в ньому інгібітора корозії припиняють дії і антифриз починають буквально жерти алюміній. для того щоб уникати хімічної корозії Необхідно своєчасно міняти антифриз, але про це у нас на сайті є окрема стаття.

  • Ремонт течі радіаторів можливий двома способами – пайкою і герметиком.
  • З пайкою радіаторів все просто: якщо пошкоджений бачок або горловина і радіатор мідний або латунний, то його паяють оловом, за допомогою потужного паяльника і як флюс використовують кислоту.
  • Виглядає запаяний радіатор ось так:

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Якщо радіатор алюмінієвий, або якщо пайка неможлива, застосовують герметики.

Ось невелике відео з оглядом роботи цих самих герметиків:

Є і народний метод – в горловину радіатора слід кинути 4-5 столових ложок порошкової гірчиці на кожні 10 л охолоджуючої рідини. Гірчиця працює нітрохи не гірше ніж дорогі герметики.

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Після використання герметиків, обов’язково, через 2-3 дня міняємо весь антифриз, незважаючи на рекламні заяви виробників.

Справа в тому, що ігнорування цього правила, призводить до того, що герметик під дією кисню з повітря забиває радіатори.

Текти помпи (насоса)

Водяний насос або помпа – це єдиний механічний елемент у всій системі охолодження. Привід помпи, як правило, здійснюється від ременя ГРМ або від приводного ременя. Природно, як і будь-який механічний пристрій, помпа має певний термін служби і на більшості автомобілів помпу змінюють разом з ременем ГРМ, тобто при пробігу 50000-100000 км.

Природно, іноді трапляються позапланові відмови помпи. Проявляється це у вигляді люфту і течі, ось невелике відео з прикладом відмови помпи:

Рішення тільки одне – заміна помпи на нову, ніякі пайки герметики тут не допоможуть.

Пробій прокладки головки блоку циліндрів або тріщини ГБЦ

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

Це досить поширена несправність, особливо на старих автомобілях і автомобілях зазнали перегріву. В середньому, прокладка головки блоку циліндрів служить 150000 км або 7-10 років.

При пробої прокладки ГБЦ охолоджуюча рідина з розширювального бачка буде йти дуже швидко, іноді в бачку буде відбуватися виділення газів і вихлюпування рідини, а вихлоп, придбає специфічний білий колір. У нас є окрема стаття про ознаки пробою прокладки ГБЦ і повторюватися не будемо.

 Випаровування води з антифризу

Список причин, куди і чому йде антифриз з розширювального бачка?  Читай, запам'ятовуй, дій

В системі охолодження двигуна є один важливий елемент – пробка розширювального бачка. Вона потрібна для того щоб підтримувати в системі надлишковий тиск.

Т. е. Сама по собі система охолодження герметична, а перепускний клапан спрацьовує при тиску близько 2 кг на сантиметр. Зроблено це для того щоб уникнути закипання при локальному перегрів і виключити випаровування води з антифризу.

Багато автовласників, щоб прибрати течі, виламують клапан з пробки, а у багатьох він не працює через несправність.

Після того як клапан перестає функціонувати, система охолодження починає працювати на атмосферному тиску. Відповідно, на «гарячих» двигунах, антифриз буквально кипить, а на звичайних двигунах, з робочою температурою близько 95 градусів, відбувається активне випаровування води з антифризу.

Якщо у вас йде антифриз з системи, але не виявлено витоків і прокладка ГБЦ ціла, необхідно долити дистильовану воду до рівня і замінити кришку розширювального бачка.

 висновок

У сьогоднішній статті ми розібрали всі основні причини чому антифриз йде з розширювального бачка. Якщо ви хочете доповнити статтю, або якщо у вас залишилися питання пишіть коментарі.

 З повагою, адміністратор https://life-with-cars.ru

Куди йде антифриз якщо ніде не протікає

26 Лют

Чи стикалися ви з таким незрозумілим явищем, куди йде антифриз якщо ніде не протікає, тому як якщо так, то, як раз цієї теми і буде присвячений наш сьогоднішній пост. І не важливо який у вас автомобіль Хендай санта фе або інший, всі вони використовують рідину під назвою антифриз в зимову пору року.

  • Для того щоб плідно відповісти на це питання давайте визначимося, що взагалі таке антифриз – це не замерзає рідина, якщо перекласти дослівно з англійської анти мороз, призначена для охолодження систем автомобіля і не замерзає при низьких температурах.
  • З чого складається антифриз – з двухатомного спирту етиленгліколю (приблизно на 65 відсотків) і води (близько 35 відсотків), а так само додають в його склад і антикорозійних присадок.

Так само нашим автовласникам антифриз ще відомий під назвою тосол, але справа в тому, що тосол проводився за часів СРСР і був призначений для автомобілів Жигулі. Так само можна додати, що тосол є самим низькопробним антифризом, тому й коштує він часто набагато дешевше.

Так що тосол і антифриз це один тип рідин застосовуються для охолодження автомобіля при низьких зимових і негативних температурах.

Куди йде антифриз з розширювального бачка

Ну, так куди йде охолоджуюча рідина з розширювального бачка давайте з’ясовувати. Як правило, досвідчені автовласники називають кілька причин цього явища:

  • Зменшення обсягу охолоджуючої рідини в бачку пов’язано зі зниженням температури навколишнього середовища автомобіля. Адже ні для кого не секрет що при холоді рідини стискаються, іноді це може бути причиною зменшення обсягу антифризу в бачку вашого автомобіля, тобто це питання можна перефразувати і навіть поставити точніше – куди йде антифриз взимку, в загальному першу причину вказали
  • Випаровування води – це друга причина, при роботі двигуна, вода, що міститься в антифризі від високих температур плавно але впевнено піддається випаровуванню, все як у киплячому чайнику ті ж процеси, і іноді досягає такого рівня випаровування що це позначається на рівні всього антифризу – тут просто доливаємо свіжий антифриз в систему охолодження нашої машини
  • Тріщина бачка – тут все просто, десь тріснув бочок з охолоджувальною рідиною, і вона просто витекла або випарувалася через щілину, варто добре оглянути бачок на предмет пошкодження і жирних плям, так як тріщина може бути не явна і відразу її і не розгледиш. Тобто куди йде антифриз з розширювального бачка, думаю тепер зрозуміло – випаровується або капає на землю через тріщину. До речі якщо тріщини не видно, а бачок жирний, підкладіть під бочок з незамерзайкой шматок звичайного картону на всю ніч, а вранці подивіться, накапала і на нього антифризні рідина чи ні, ось вам і буде відповідь, протікає бачок чи ні
  • Прорвався або лопнув шланг – все як і з бачком, перевіряємо шланги які відходять від бачка з залитим антифризів на предмет розгерметизації або пошкоджень, при потребі замінюємо на нові
  • Ще одна причина втрати рівня антифризу в автомобілі може бути поломка радіатора опалення. Як правило при такій поломки часто мокне килимок з боку пасажири, запотівання лобового скла
  • Ну і найсумніша причина, куди йде антифриз, якщо не протікає ніде це потрапляння антифризу в масло. Перевірити це досить легко, зазвичай починає при цьому з вихлопної системи автомобіля йти яскраво виражений білий дим, і змінюється запах згорає бензину або дизельного палива, а якщо при цьому перевірити масляний щуп автомобіля, то на ньому ви побачите розлучення від антифризу
  • Так же дополнительно можно удостоверится что антифриз уже точно попадает в двигатель это выкрутить свечи и хорошенько на них посмотреть если они белые или с беловатым налетом то тогда да 100% антифриз смешивается с маслом автомобиля. Тут потребуется ремонт от очень квалифицированного мастера.

Рекомендации и советы

  1. Чтоб как говорится не укачать свой двигатель и не перегреть его всегда сотрите на панели приборов на температурный режим работы двигателя, проверяйте под капотом уровень антифриза в бачке, вовремя его доливайте не ездите на минимальном уровне охлаждающей жидкости, лейте между отметкой минимум и максимум которая указана на самом расширительном бочке с жидкостью антифриз.
  2. Так де добавлю что не лейте незамерзайку какую попало, лейте только тот антифриз который указан по техническим параметрам заводом изготовителем именно для вашего автомобиля.
  3. А так же не змішуйте різні види охолоджуючої рідини, так як може бути, що вони не сумісні за хімічним складом і може статися неждана і небажана хімічна реакція, яка накоїть делов з вашим мотором.
  4. Якщо у вас є якісь рекомендації і побажання або поради діліться ними з нашими читачами в коментарях під цією статтею, ну а наш пост під назвою, куди йде антифриз якщо ніде не протікає, підійшов до кінця.

Іде антифриз з розширювального бачка – причини і способи їх усунення

Головна »Поради по ремонту» Іде антифриз з розширювального бачка – причини і способи їх усунення

Дуже часто автомобілісти стикаються з проблемою зниження рівня антифризу в розширювальному бачку автомобіля без явних на те причин.

Якщо проблема спостерігається тільки в зимовий період року, то приводу для хвилювань немає, так як це обумовлено нормальними фізичними процесами при сильному зниженні температури, коли обсяг різних рідин йде природним шляхом.

У такій ситуації потрібно просто контролювати рівень антифризу і своєчасно доливати його в бачок.

Якщо йде антифриз з розширювального бачка влітку, і при цьому ніде немає явних патьоків, тобто зовні система знаходиться в порядку – це тривожна ознака, який може привести до серйозних проблем.

Експлуатувати такий автомобіль категорично протипоказано. Кожен пройдений кілометр наближає автовласника до капітальних ремонтних заходів.

Тому якщо самостійно виявити проблему не вдається, не варто затягувати з відвідуванням СТО.

Явні проблеми, куди йде антифриз і варіанти їх усунення

Явні причини не носять прихованих небезпек, і визначити їх зможе практично кожен водій. Але при першому виявленні витоку, який би характер вона не носила явний або прихований важливо швидко визначити її причину. Найчастіше рівень антифризу в розширювальному бачку Пежо може йти з огляду на наступні проблем:

  • Розгерметизація радіатора силового агрегату. Дану поломку визначить навіть недосвідчений автомобіліст адже все, що для цього потрібно – просто оглянути його на предмет витоку антифризу і заглянути під днище машини. Якщо радіатор протікає, то в залежності від використовуваної охолоджувальної рідини на землі або підлозі гаража будуть спостерігатися краплі або навіть невеликі калюжі з червоним, синім або зеленим відтінком. У такій ситуації можна спробувати підібрати патрубки або запаяти пробоїну радіатора.
  • Витік в радіаторі грубки. Проблема схожа з радіатором двигуна, але витік спостерігається в опалювальній системі салону автомобіля. Дану поломку набагато складніше діагностувати самостійно, так як явних крапель під днищем транспортного засобу не буде, а антифриз буде накопичуватися в салоні машини. Але причини виявити можна за специфічним запахом антифризу, який спостерігається тільки всередині авто. При цьому якщо спостерігається запотівання на стеклах в суху погоду, то 100% потрібна заміна або відновлення радіатора опалювача. Запах антифризу злегка солодкуватий.
  • Сильний знос шлангів. В автомобілі немає нічого вічного і в процесі експлуатації Пежо шланги опалювальної системи піддаються постійному зносу через зміну температури антифризу. Через постійне розширення і звуження патрубків вони з часом перестають витримувати тиск антифризу і розриваються. У такій ситуації ремонт обумовлений повною заміною зношених шлангів.
  • Пошкодження або знос патрубків. Ситуація повністю схожа з зносом шлангів, але патрубки ламаються рідше, оскільки виготовлені з металу або композитних матеріалів. Але іноді спостерігаються механічні пошкодження, які можливо усунути або повною заміною, або паянням металевих трубок.
  • Поломка термостата або помпи. Дані механізми покликані перекачувати антифриз за основним та другорядного колі системи охолодження. У Пежо такі деталі виготовляються з металу (алюмінію) або пластика і з часом можуть протікати. Ремонту ні помпа, ні термостат не підлягають і тому усунення поломки можливо тільки повною заміною вийшла з ладу деталі,
  • Так само йти антифриз може через пробку розширювального бачка, при пошкодженні гумки, яка утримує тиск охолоджувальної рідини в системі, але випаровування ці достатньо не інтенсивні.
  • Через прокладку корпусу термостата так само може йти антифриз, стікаючи по КПП на захист картера.

Це явно проявляють себе причини, куди йде антифриз, і вони перевіряються відразу після виявлення зниження рівня тосола в розширювальної ємності автомобіля.

Але часто оглянувши транспортний засіб на витік антифризу в системі охолодження, водій нічого не виявляє. А охолоджуюча рідина продовжує йти.

У такій ситуації має бути більш серйозний ремонт або навіть поїздка на станцію техобслуговування.

Як визначити приховані поломки системи охолодження?

Автолюбитель перевірив кожен шланг і патрубок охолоджуючої системи Пежо, але як і раніше йде антифриз з розширювального бачка – ситуація стає набагато серйозніше. Це обумовлено тим, що крім явних витоків існують приховані, які визначити простим візуальним оглядом не вийде.

Силовий агрегат машини – це не монолітна конструкція. Він складається з окремих блоків і вузлів, які розділені прокладкою ущільнювача, що витримує високі температури.

У блоці двигуна, як і в його голівці, облаштовані спеціальні канали – по яких циркулює антифриз, знижуючи температуру металевих поверхонь, тим самим, стабілізуючи температурні показники двигуна автомобіля в районі 90 – 100 ⁰C вище нуля.

Антифриз, рухаючись по канавках, протікає і через ущільнювальну прокладку.

важливо

При шлюбі прокладки або якщо вона була в повному обсязі затягнута, відбувається порушення герметичності каналів, і охолоджуюча рідина може йти в робочі циліндри силового агрегату.

Простіше кажучи, антифриз йде в камеру згоряння і вже через неї потрапляє в трубу відведення відпрацьованих газів, при цьому кількість рідини в розширювальної ємкості буде постійно знижуватися. Дані проблеми зазвичай супроводжуються характерними ознаками:

  • освіту білого інтенсивного диму з труби відпрацьованих газів, який нагадує туман;
  • безпричинний зростання рівня масла в силовому агрегаті;
  • при перевірці масла можуть спостерігатися вкраплення тосола;
  • спостерігається постійне зменшення рівня тосола в розширювальному бачку.

У такій ситуації причиною того куди йде антифриз є прокладка, яка підлягає обов’язковій заміні. Адже при попаданні охолоджуючої рідини в масло, відбуваються серйозні поломки двигуна, що супроводжуються дорогим капітальним ремонтом з огляду на те, що:

  • моторне масло перетвориться в густу суміш, закупорюють всі охолоджуючі канали, що призведе до перегріву силового агрегату;
  • масло перестає нормально обволікати робочі циліндри, що призводить до моментального зносу кілець;
  • незрозуміла субстанція забиває канали на колінчастому валу, що призводить до додаткового зносу основних вузлів і агрегатів двигуна.

Це є основною причиною зменшення рівня антифризу, який крім двигуна може потрапляти і в інші вузли і агрегати транспортного засобу, що мають прокладки, що примикають до блоку мотора. Якщо йде антифриз з розширювального бачка в першу чергу виконується опресовування охолоджувальної системи і заміна основних прокладок, що піддаються сильному зносу.

Як боротися з попаданням антифризу в силовий агрегат машини?

Найскладнішим у виявленні та ремонті є прихована причина, того куди йде антифриз . У більшості випадків ремонт пов’язаний із заміною прокладки на силовому агрегаті.

При цьому затягувати з ремонтом строго протипоказано і, незважаючи на всю позірну складність майбутньої процедури – її можна виконати самостійно в умовах гаражного боксу, для чого провести наступні дії:

  1. Купується відповідна двигуну нова прокладка. Важливо підібрати прокладку для конкретної марки автомобіля інакше всі роботи не приведуть до бажаного результату.
  2. Демонтується кришка головки блоку, яка кріпиться в залежності від конструктивних особливостей авто 8 або 12 болтами. Зазвичай перед цим необхідно від’єднати або зняти встановлені зверху вузли, патрубки, фільтри і дроти, які заважають розбиранні.
  3. Потім відкручується безпосередньо головка блоку, що не завжди вдається легко, так як болти затягнуті з великим зусиллям. Якщо виявиться, що болти були незатянутой, то і причина попадання антифризу в мотор криється в цьому. Часто після підтяжки кріплення проблема з витоком антифризу пропадає.
  4. Якщо ж болти виявилися затягнутими, то без зняття головки не обійтися. Дуже важливо розуміти, що навіть якщо на прокладці не буде виявлено явних дефектів використовувати її повторно не можна, так як вона одноразова і змінюється при кожній розбиранні двигуна автомобіля.
  5. Коли прокладка буде замінена виконується збірка в зворотній послідовності. Важливо правильно затягувати болти на голівці блоку. Процедура повинна виконуватися в шаховому порядку з використанням манометра для контролю зусилля, що додається.

У більшості випадків при прихованій витоку антифризу після заміни прокладки блоку головки проблема зникає. Розглянуті причини, є найпоширенішими, хоча не виключена можливість того, що лопнув сам блок. Але дана проблема зустрічається вкрай рідко, та й то на старих автомобілях, які не проходили планових технічних оглядів.

Профілактика – найкраща боротьба з витоком антифризу

Для попередження проблеми витоку існує кілька простих заходів які обумовлені регулярним контролем рівня масла і тосола. Також проводячи профілактику важливо перевіряти всі стики, патрубки і кріплення охолоджувальної системи автомобіля.

Використовувати для системи охолодження потрібно рідини, рекомендовані заводом виробником. Часто різні марки антифризу можуть бути несумісними.

Подібна проблема може спостерігатися при додаванні в охолоджуючу рідину води. Тому контроль консистенції охолоджуючої рідини відіграє не останню роль.

Щоб не помилитися з вибором антифризу доцільно ознайомитися з інструкцією до мотору авто.

У разі якщо виявити місце витоку самостійно не виходить, краще не піддавати двигун невиправданим ризикам і негайно вирушати в автосервіс.

Думати, що банального додавання антифризу в розширювальний бачок досить – нерозумно.

Наслідки, пов’язані з проблемами охолоджувальної системи силового агрегату, можуть бути самими непередбачувані і закінчуватися капітальним ремонтом транспортного засобу.

Проголосуйте, чи сподобалася вам стаття?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…