Система вентиляції та опалення ваз 2109

Пристрій грубки ВАЗ-21099

Ні про яку комфортабельності під час поїздок на автомобілі ВАЗ-21099 не було б і мови, якби салон цього седана НЕ комплектувався системою опалення. Причому забезпечення комфортної температури в салоні можна вважати другорядним завданням, а основний – обігрів стекол (лобового і бічних передніх дверей) для забезпечення оглядовості в умовах знижених температур.

На ВАЗ-21099 використовується класична для всіх авто система опалення, в якій нагрів повітря здійснюється за допомогою додаткового радіатора системи охолодження, що встановлюється в салоні під панеллю приладів. Завдяки такому місцю розташування вдається забезпечити обігрів кількох зон – обдув на лобові і бічні стекла, під ноги і безпосередньо в сам салон.


Для забезпечення ефективності роботи грубки необхідно, щоб рух потоку було самовільним (за рахунок перепаду температури), а примусовим. І для цього система обігріву додатково комплектується вентилятором з електроприводом.

Конструкція обігрівача ВАЗ-21099

А далі все просто: створюваний потік проходить через соти радіатора, де відбувається теплообмін, в результаті тепло віддається повітрю, який потім дме в необхідні зони по воздуховодам.

Конструкція печі ВАЗ-21099 включає в себе кілька основних складових елементів:

  • корпус печі з пластика;
  • радіатор системи обігріву (підключений до системи охолодження);
  • вентилятор з електроприводом;
  • повітроводи;
  • механізм управління обігрівачем.

На цьому авто застосовувалися опалювачі двох модифікацій (старого і нового зразка), які дещо відрізнялися по влаштуванню, але складові частини у них повністю ідентичні.

Корпус, радіатор, заслінки

Завдяки корпусу забезпечується необхідну перенаправлення обігріву, оскільки створюване моторчиком вентилятора рух відразу ж подається в нього, а не розсіюється. Сам корпус печі ВАЗ 2109 складається з двох половин, що з’єднуються між собою спеціальними скобами. Для зменшення втрат потоку між його половинами укладається ущільнювач. Всередині обох половин зроблені перегородки, які і забезпечують правильний напрямок.

Також всередині цього корпусу зроблена ніша, в яку встановлюється радіатор. Спочатку радіатор виготовлявся з латуні, зараз же він практично завжди робиться з алюмінію. Пристрій радіатора грубки 2109 ідентично основному (складається з двох бачків, трубок, по яких циркулює охолоджуюча рідина, і пластин, формують стільники), але значно менше в розмірах.

Відео: Погано ГРІЄ Піч в ВАЗ 2108, 2109, 21099, 2110, 2111, 2112, 2113, 2114, 2115

Обдув повітря здійснюється за рахунок заслінок печі, також встановлюються всередині корпусу. Ці елементи – рухливі, і завдяки їм вдається перекривати одні й відкривати інші повітроводи. Всього їх три – основна (управління обігрівачем), воздуховода, що здійснює перенаправлення між зоною ніг і подачею в салон, і заслінка подачі потоку на лобове скло.

Додаткові заслінки встановлені на бічних і центральних дефлекторах. Виходить, що за замовчуванням повітря з корпусу постійно дме на дефлектори і зроблено це для того, щоб потік завжди мав вихід. Завдяки наявним заслінкам можна забезпечити одночасну подачу гарячого повітря відразу в кілька зон (салон і лобове скло або ж лобове скло і зона ніг).

Основна ж заслінка грубки забезпечує подачу повітряного потоку на радіатор або ж в обхід нього. Робиться це все тому, що обігрівач також грає роль системи примусової вентиляції салону. Це дозволяє в літній час забезпечити подачу прохолодного повітря. І для цього необхідно лише перенаправити рух в обхід теплообмінника, а на сам радіатор припинить подачу розігрітій ОЖ. Для відключення теплообмінника від системи охолодження застосовується краник грубки, який знаходиться на що подає патрубку перед радіатором.

вентилятор

Повітряний потік створюється вентилятором типу «біляче колесо», що приводиться в дію від електродвигуна. Ці два елементи укладені в свій окремий корпус, який встановлюється зверху на корпус обігрівача. Причому конструктивно зроблено так, щоб забезпечити максимально простий доступ до електродвигуна, оскільки він вважається одним з найслабших складових системи.

Конструктивно передбачено три режими роботи вентилятора. Це дозволяє підібрати оптимальні умови подачі повітря (холодного чи гарячого).

механізм управління

Відео: Корисні поради для авто. Чому не працює грубка ВАЗ.

Для управління піччю і перенаправлення руху повітря і відкриття-закриття крана подачі охолоджуючої рідини застосовується механізм управління, виведений на центральну консоль. Являє собою механізм три повзунки і перемикач режиму роботи вентилятора.

Нижній повзунок є основним, оскільки їм здійснюється зміна режиму системи (обігрів або вентиляція). Їм управляється відразу два елементи – основна заслінка і кран. При перекладі цього повзуна в режим «вентиляція» одночасно закривається кран і заслінка, що забезпечує рух повітря в обхід теплообмінника. І все з точністю до навпаки – при перекладі його в режим «обігрів».

Двома іншими повзунами управляються дві інші заслінки – подачі на лобове скло і в зону ніг. Наприклад, при зведенні їх до центру (лівий повзунок у крайнє ліве положення, а правий – вліво), повітропровід зони ніг буде закритий, а ведучий на лобове скло – відкритий. При розведенні ж цих повзунків по краях, гаряче повітря дме в ноги (причому також буде перекрито подача його на центральні дефлектори).

З’єднання повзунком з заслінками і краном здійснюється тросами. Причому до основного повзунку підходить відразу два троси, оскільки він одночасно відкриває-закриває заслінку і кран.

Опалювачі старого і нового зразка

Наостанок зазначимо, що на ВАЗ-21099 різних років випуску застосовувалися опалювачі з певними конструктивними особливостями, які стосувалися кута положення радіатора і місця розташування основної заслінки.

У печах, так званого старого зразка (на авто до 1998 року), радіатор встановлювався майже вертикально, а основна заслінка розташовувалася під теплообмінником. Між задньою стінкою корпусу і радіатором була перегородка, яка формувала канал, що забезпечує подачу повітря вниз корпусу.

При відкритій заслінці повітряний потік рухався через радіатор, де він нагрівався і подавався до воздуховодам. В режимі вентиляції основна заслінка закривала теплообмінник, формуючи собою разом з передньою стінкою корпусу ще один канал, по якому потік надходив відразу на повітроводи.

У печах нового зразка (на авто з 1998 року виробництва) кут положення радіатора був значно менше, ніж на старих опалювачі, що, як вважається, забезпечує велику площу контакту потоку повітря для теплообміну.

Також змінилося становище основної заслінки і її форма (вона стала дугоподібної). Вона стала розташовуватися над радіатором. У закритому положенні (режим вентиляції) заслінка забезпечує рух повітря по найкоротшому шляху до воздуховодам.
У режимі обігріву вона перекривала канал подачі холодного повітря на повітроводи і направляла потік вниз корпусу, звідки він надходив на теплообмінник.

Яке пристрій грубки ВАЗ-2109 з низькою і високою панеллю

Систему опалення салону вазовской «дев’ятки» можна назвати традиційною. Комфортна температура забезпечується завдяки теплому повітрю, підігрівається радіатором обігрівача. Прямує він в салон через систему повітропроводів. По суті, тут все досить просто. Однак нерідко власники «дев’яток» відчувають проблеми з даним вузлом авто. Особливо неприємно, коли вони виникають в холодну пору року. Найчастіше ці проблеми можна усунути своїми руками. Але перед тим як приступати до ремонту, слід знати не тільки можливі причини, а й розуміти, що і де знаходиться.

Пристрій грубки автомобіля ВАЗ-2109

Як вже говорилося вище, конструкція система обігріву «дев’ятки» досить проста. Давайте розглянемо її трохи детальніше. Зокрема, сама піч складається з 2-х кожухів. Виготовлені вони з пластмаси і з’єднані між собою спеціальними скобами. В якості ущільнювача конструктори вирішили використовувати джгут – він закладається у відповідні пази кожухів. У верхній частині обігрівача знаходиться вентилятор, який відповідає за примусову подачу нагрітого повітря в салон автомобіля. Кріпиться він за допомогою 2 гвинтів. Слід зазначити, що вентилятор в разі потреби можна зняти або поставити на місце, підібравшись до нього з боку моторного відсіку. Дане рішення є досить зручним.

До кожухам вентилятора кріпиться електричний двигун. Установка 2-х спіралей резистора дозволять вибирати одну з трьох можливих швидкостей обертання. Слід зазначити один момент. За вибір бажаної швидкості відповідає додатковий резистор.

Знаходиться він з лівого боку кожуха печі, і кріпиться за допомогою 1 гвинта. Знайти його при необхідності буде нескладно.

У кожухах грубки встановлено радіатор, тут, власне, і відбувається підігрів повітря, що подається потім в салон. Знаходиться він з правого боку. До кожуха радіатор прикріплений за допомогою 3-х гвинтів, а в якості ущільнювача конструктори вибрали пенополиуретановую прокладку. Складається нагрівач з:

  • охолоджуючих пластин;
  • трубок;
  • 2-х пластмасових бачків.

Також досить простий є і конструкція краника отопітеля. Він складається з корпусу і 2-х пар патрубків. Гумовими шлангами до системи охолодження під’єднується краник грубки. Як бачимо, нічого особливо складного тут дійсно немає. За циркуляцію рідини в системі охолодження відповідає насос. На магістралі, що підводить в корпусі крана розташовується клапан. У ньому є отвір, що пропускає рідину, що охолоджує. Управляти підігрівом повітря можна за допомогою відповідної рукоятки. Забезпечується це завдяки з’єднанню через тягу її важеля з клапаном. Принцип дії тут наступний. Після повороту важеля наявне в клапані отвір відкриває магістраль. Після цього рідина по звільненому від перешкоди шляху починає надходити в радіатор.

Безпосередньо грубкою можна управляти, змінюючи положення 3-х рукояток. Їх важелі встановлені на осях пластмасового кронштейна, а той, у свою чергу, прикріплений за допомогою 4-х гвинтів до приладової панелі. Давайте розглянемо, як працює дана система. Рукояткою, що відповідає за управління підігрівом можна впливати на важіль грана. Як вже говорилося, здійснюється це через тягу. Також цією ручкою регулюється і положення заслінки, шляхом впливу на важіль її приводу.

Щоб запустити процес подачі в салон теплого повітря, потрібно виконати одну просту маніпуляцію. Просто пересуньте рукоятку в крайнє праве положення. Після цього повністю відкриються кран і заслінка, і рідина спрямується в радіатор. Вентилятор, в свою чергу, буде примусово подавати вже нагріте повітря в салон автомобіля – правда, тут доведеться трохи почекати. Перш ніж ви відчуєте тепло, радіатор ще повинен нагріти рідину до потрібної температури.

Якщо перемістити рукоятку в середнє положення, то заслінка і кран займуть «полупозіціі». Відповідно, через радіатор буде проходити не весь обсяг рідини, а лише її частина. Іншими словами, ви регулюєте необхідний на даний момент рівень прогріву. Для того щоб подача теплого повітря в салон повністю припинилася, просто пересуньте рукоятку в крайнє ліве положення. Це призведе до повного перекриття заслінки і краника. Якщо запустити вентилятор, то він буде подавати в салон авто вже не теплий, а холодне повітря.

Верхня ліва рукоятка відповідає за надходження повітря в зону ніг. За допомогою тяги вона з’єднується з важелем заслінки. Принцип дії тут також дуже простий. Перемістивши рукоятку вліво, тим самим ви відкриваєте заслінку обігріву ніг. При цьому повітря з кожухів буде направлений в вікна. Слід зазначити, в зону ніг пасажирів, що сидять на задньому сидінні, тепле повітря буде подаватися по воздухопроводу внутрішньої вентиляції. Рукоятка, що відповідає за обдув повітрям лобового скла за допомогою тяги з’єднана з важелем приводу відповідної заслінки. Як і в попередньому випадку, змінюючи її положення, ви відкриваєте або, навпаки, закриваєте, шлях повітрю до лобового скла.

У печі, встановленої на ВАЗ-2109, 2 центральних і 2 бічних (ліве і праве сопла). Вони потрібні для того, щоб забезпечити обдув теплим повітрям пасажирів і стекол передніх дверей. На корпусі кожного сопла є заслінка з ущільнювачем, виготовленим з пінополіуретану. Її положення можна змінювати, переміщаючи в ту чи іншу сторону відповідний важіль. Це дозволяє, в свою чергу, регулювати інтенсивність повітряного потоку. Це ще не все. Можна також змінювати і напрям потоку повітря – робиться це за допомогою важеля, що змушує зайняти потрібне вам положення сопло і лопатки.

Тепер давайте розглянемо деякі цифри. Якщо система опалення працює нормально, то, як стверджує виробник, грубка «дев’ятки», що працює «на максимумі», повинна забезпечити в салоні температуру плюс 20 градусів при такому ж показнику, але зі знаком «мінус» за бортом. Конструктори, по всій видимості, дуже добре засвоїли прислів’я, яка говорить про необхідність тримати голову в холоді, а ноги в теплі. Робота грубки «дев’ятки» повністю їй відповідає. У режимі максимального обігріву температура в зоні ніг повинна бути не менше плюс 25 при тих же мінус 20 за бортом.

Конструкція ВАЗ-2109 також передбачає відсмоктування з салону повітря. Для цього в автомобілі є витяжна вентиляція. Конструктори встановили її в задній частині «дев’ятки – позаду кузовних отворів для бічних стекол. Крім цього, відсмоктування повітря з салону також здійснюється і завдяки розрідженню, яке виникає у дефлекторів, коли автомобіль знаходиться в русі. В даному випадку віджимаються гумові клапани, що запобігають потраплянню в салон повітря зовні при бічному вітрі, і випускають його в зворотному напрямку.

Слід зазначити, що грубка на “дев’ятках” досить примхлива, та й деякі прорахунки конструкторів тут теж присутні. Наприклад, на ВАЗ-2109 з високою панеллю між корпусом печі та заслінкою завжди присутній щілину. Це наслідок одного зі згаданих вище конструкторських прорахунків. Позбутися від неї за допомогою ущільнювачів неможливо. Також щілину не виходить усунути підтягуванням заслінки. Вся справа в тому, що переміщає її важіль є тільки лише з одного боку. Виходить, що він тягне заслінку на злам, і через це і утворюється щілина. При цьому «дев’ятки» з низькою панеллю такої проблеми не мають.

Ваз 2109: опалення салону і докладний опис всіх складових системи

Система вентиляції та опалення ВАЗ 2109

Як відомо, на ВАЗ 2109 опалення салону забезпечується повітрям, що підігрівається радіатором. На ВАЗ 2109 опалення та вентиляція салону взаємопов’язані і представляють якусь особливу систему.
У даній статті ми розглянемо загальні принципи роботи системи опалення та вентиляції Ваз 2109.

Система опалення

Як правило, опалювальна система автомобіля ВАЗ 2109 складається з декількох основних елементів і вузлів, проведених нижче.

обігрівач

Ваз 2109 система опалення салону

Сам обігрівач або грубка – головна ланка в системі опалення. Кріпиться він 4-ма гайками в салоні автомобіля під панеллю приладів до болтів.
На грубці встановлені бувають повітроводи, які фіксуються до панелі приладів знизу. У їх конструкції обов’язкові ущільнювальні прокладки.

З чого складається грубка

Обігрівач системи ВАЗ 2109 складається з:

  • 2-ух пластмасових кожухів, що з’єднуються між собою скобами (скоби кріплення з’єднуються по периметру);
  • Спеціального джгута, що закладається в пази для ущільнення;
  • Електровентилятору, який примусово подає повітря в салон і кріпиться гвинтами поверх грубки;

Примітка. Моторчик встановлений на грубці так, щоб його демонтаж був зручний і не викликав ніяких складнощів.

  • Радіатора підігріву, який встановлений в кожухах отопітеля;
  • краника;
  • Насоса системи охолодження, який здійснює циркуляцію рідини через радіатор;
  • Рукоятками грубки, які дозволяють здійснювати управління обігрівачем.

Управління рукоятками грубки

Домогтися найбільш комфортних умов в салоні можна, якщо переміщати ручки управління піччю і регулюючи положення сопел наступним способом:

  • Верхня права ручка регулює подачу повітря до ніг водія і переднього пасажира (якщо положення крайнє ліве – подача максимальна, якщо ручка в крайньому положенні праворуч – подача перекрита).

  • Ліва верхня ручка регулює подачу повітря на лобове скло.
  • Нижня ручка регулює температуру повітря, що надходить в салон (крайнє ліве положення – холодне повітря, крайнє праве положення – гарячий).
  • Лівою кнопкою-оберталками, видною на фото вище, підключається вентилятор печі. Він дозволить збільшити подачу повітря.
    Кнопка має 4 положення: 0 – вимкненому стані, 1 – початкова швидкість, 2 – середня швидкість, 3 – максимальна швидкість.

Якщо температура повітря на вулиці мінус 20 градусів Цельсія, грубка починає забезпечувати максимальний режим обігріву автоматично.
Показники в даному випадку такі:

  • +20 градусів Цельсія забезпечується в салоні транспортного засобу;
  • +25 градусів Цельсія забезпечується в зоні ніг пасажира і водія.

радіатор

Радіатор обігрівача «дев’ятки»

Це одна з найважливіших деталей системи опалення автомобіля. На жаль, радіатор в ВАЗ 2109 в перебігу проходження певної кількості часу починає протікати.
Сліди тосола на пасажирському килимку або під килимком – симптом протікання радіатора опалювача. У цьому випадку на Ваз 21093 опалення салону буде стовідсотково порушено і доведеться замінити радіатор.

види радіаторів

Для ВАЗ 2109 існує кілька основних видів радіатора.
Найпопулярнішими вважаються:

  • Алюмінієвий оригінальний;
  • Алюмінієвий неоригінальний;
  • Мідний.

З усієї цієї трійці найдорожчим є мідний радіатор, який можна і запаяти в разі чого і який в значній мірі надійніше інших.
Алюмінієві радіатори менш надійні, зате дешевше. Оригінальний коштує приблизно близько 700 російських рублів, в той час, як неоригінальний можна і за 400 рублів купити.
Конструкція обох видів алюмінієвих радіаторів різна:

  • Пластини в оригінальному радіаторі розташовані набагато щільніше, ніж у неоригінальних варіанті.
  • Площа теплообміну в неоригінальні радіаторі менше, ніж в оригінальному.
  • Конструкція алюмінієвого оригінального радіатора набагато міцніше.
  • На оригінальному радіаторі повітря починає теплішати вже при температурі ОЖ в 60 градусів, а в неоригінальні тільки при 90 градусах і вище.
  • Усередині радіаторів оригінальних є спеціальні завіхрітелі ОЖ, виконані у вигляді спіральних стрічок. Вони значно підвищують ефективність роботи, адже ОЖ не “пролітає» крізь радіатор, а повільно циркулює, ефективніше віддаючи тепло.

заміна радіатора

Потрібна в тому випадку, якщо старий уже не функціонує досить ефективно.
Проводиться заміна наступним способом:

  • Відкручується передня панель.
  • Радіатор демонтується і виводиться акуратно зі свого місця.
  • Встановлюється новий.

Примітка. Майстри-самоучки рекомендують знімати радіатор знизу панелі приладів, де нижня полиця і заважає це зробити. Ця полку відпилюється, а після установки нового радіатора кріпиться на саморезах, і в подальшому її зняття буде легкою справою.

витяжна вентиляція

На ВАЗ 2109 система опалення салону примітна витяжною вентиляцією, що забезпечує відсмоктування повітря з салону. Знаходиться ця вентиляція на ВАЗ 2109 ззаду.
Крім забезпечення відсмоктування повітря, витяжна вентиляція здійснюється також через розрядження, яке виникає у дефлекторів при русі транспортного засобу.

клапана

Витяжна вентиляція на деяких версіях ВАЗ 2109 наділена штатно клапанами, які служать для збільшення кількості свіжого проточного повітря в салоні.
У сиру же погоду ці самі клапана допомагають знизити запотівання скла. В основному, моделі ВАЗ 2109 цими клапанами не наділені, і більшість власників самостійно встановлюють їх на свої автомобілі.
Що потрібно зробити для того щоб встановити клапана:

  • Досить зробити технологічні отвори в кузові.
  • Зняти задній бампер.
  • Розмаїття посадочні місця для клапанів.
  • Вставити клапана.

Особливості експлуатації печі і її доопрацювання

Ваз 2109 обігрів салону

Власники автомобіля ВАЗ 2109 часто бувають стурбовані тим, що з часом грубка починає погано гріти. Не варто говорити про те, що їхати в такому автомобілі вже буде некомфортно.
У таких випадках тільки модернізація грубки здатна вирішити проблему.

способи доопрацювання

Способів модернізації грубки безліч. Нижче наведено кілька з них.

Важіль управління заслінкою

  • Можна просто підтягти трос управління заслінкою грубки, щоб проблему вирішити. Робиться 1-2 витка троса, що знаходиться на важелі управління заслінкою (сам важіль розміщений на корпусі печі, біля педалі газу).

Примітка. Стики повітропроводів і краю заслінки обігрівача обклеєні бувають поролоном, який до кінця не стискається.
У зв’язку з цим і утворюється зазор в декілька міліметрів, а заслінка до кінця не закривається. Вищеописаний спосіб допоможе налаштувати важіль належним чином.

  • Дістатися до важеля управління можна і іншим способом. З боку водія є місце і потрібно спробувати дотягнутися рукою і підтягнути важіль, обов’язково при включеному вентиляторі обігрівача.
    У процесі регулювання ліве вухо буде перебувати в районі сопла воздуховода і таким чином, можна буде почути, як змінюється звук вихідного повітря.

краник отопітеля

Причиною неефективної роботи системи опалення може стати і неповне відкриття краника грубки. Така проблема, до речі кажучи, зустрічається практично у всіх передньопривідних автомобілів сімейства Ваз.

  • Рішенням проблеми може стати натяжка троса управління клапаном і подальша доведення важеля управління до максимально відкритого положення.

Примітка. У цьому випадку можливо, що клапан тепер буде не до кінця закриватися. Але проблема не в цьому, а в тому, що після регулювання важеля, заслінка може втратити герметичність і почати підтікати (видно на фото).
В такому випадку можна порадити обмотку місця протікання тканиною, яка була просякнута в герметике і фіксування всього цього холодним зварюванням.

Місце течі краника отопітеля

повітроводи

Причиною неякісного функціонування системи опалення може стати негерметичність повітропроводів. Те повітря, яке нагнітається вентилятором обігрівача, частково йде в щілини, а потік повітря, тим самим слабшає і остигає.

  • Рішенням може стати повна герметизація і проклейка сполук, які розташовані в місцях проходження повітря від грубки до виходу.

повітряні пробки

Ваз 2109 система обігріву салону

Крім того, причиною поганої роботи печі можуть стати повітряні пробки, що утворюються в радіаторі опалення.

  • Рішенням стане зупинка автомобіля передньою частиною на будь-якої височини. Потім слід відкрити повністю краник отопітеля і кілька разів натиснути на педаль акселератора.

Вище були наведені деякі способи усунення проблем з системою опалення і вентиляції Ваз 2109. Інструкція і поради, дані експертами – це шанс своїми руками «вилікувати» свій автомобіль, тим самим непогано економлячи на ремонті.
Як відомо, ціна техпроцедур в СТО не низька і якщо регулярно їх проводити, сімейний бюджет помітно збідніє. Рекомендується в процесі самостійних робіт користуватися фото і відео – матеріалами.

Обігрівач ВАЗ-2109: схема, пристрій конструкції, розташування основних функціональних елементів і принцип роботи

Багато автовласників, стикаючись з проблемами системи опалення, відразу звертаються в автосервіс, а є і такі хто вважають за краще вирішити проблему самостійно. Але для цього необхідно знати, як працює обігрівач і розташування його основних елементів.

Як виглядає схема і пристрій грубки ВАЗ-2109 зсередини ви дізнаєтеся з нашої статті.

Внутрішній устрій і принцип роботи

Система опалення, встановлена ​​на ВАЗ-2109, має свої відмінності і особливості щодо інших автомобілів лінійки АвтоВАЗу.

Обігрівач складається з пари пластмасових кожухів (праворуч і ліворуч), які з’єднані між собою по всьому периметру дужками-фіксаторами. У пази кожухів закладають особливий джгутик, щоб його добре ущільнити. Вентилятор подає повітряний потік у внутрішній простір машини. Піч ВАЗ-2109 сконструйована так, щоб вентилятор можна було досить просто самостійно дістати з боку рухового відсіку.

Електромотор виду 45.37230 кріплять до кожуха, на його валу розташовується вентилятор. Щоб отримати його потрібну частоту обертання, було передбачено додатковий опір. Його прикріпили зліва в отвір кожуха обігрівача за допомогою гвинта.

Радіатор опалювальної системи

У корпус печі вмонтований радіатор підігрівання повітряних потоків, які потім дмуть в салон. Трьома гвинтами цей елемент системи прикручують до правого кожуха і ущільнюють пенополиуретановой прокладкою.

Конструкція радіатора являє собою сукупність:

  • 2 ряди трубок.
  • 2 ряди охолоджуючих пластинок.
  • 2 пластикових бака.

Має дві пари патрубків, він приєднаний до охолоджуючої системі гумовими трубами, там за допомогою насоса забезпечується циркуляція ОЖ. У кожусі крана на осі магістралі, що підводить варто пластинчастий клапан, який має отвір, воно пропускає охлаждайку. Важіль клапана з’єднується тягою з важелем рукоятки, яка також управляє процесом нагрівання повітряних потоків. Якщо повернути цей важіль, то отвір в клапані відкриє магістраль для надходження ОЖ в радіатор.

Щоб забезпечити рівномірне опалення салону автомобіля, в грубці є два центральних сопла, а також ліве і праве, до яких підведені повітроводи.

витяжна вентиляція

У машині встановлена ​​витяжна вентиляція, яка здійснює циркуляцію повітря з салону на вулицю. Вона розташовується ззаду від прорізів кузова для бічних стекол.

Також повітря проходить назовні крізь дефлектори при русі автомобіля. Процес вентиляції проводиться за рахунок розрідження, яке виникає у дефлекторів при русі. Відсмоктування повітря проводиться з задньої частини салону під облицюванням дефлектора, для цього віджимаються гумові клапана і через отвір дефлектора повітряний потік йде на вулицю.

Клапани з гуми потрібні для того щоб перешкоджати проникненню вуличного повітря в салон автомобіля.

Електрична складова грубки

Нижче представлена ​​схема живлення включення вентилятора. Щоб він заробив, потрібен датчик температури, який стоїть в радіаторі. Коли ОЖ досягає певної температури, датчик подає сигнал і вентилятор включається автоматично.

  1. Монтажний блок.
  2. Запалювання.
  3. Додатковий опір (резистор).
  4. Мотор.
  5. Кнопка, що управляє мотором.

А – до висновку зі знаком плюс “30” генератора.

На деяких автомобілях встановлено ще старий монтажний блок, в такому випадку вентилятор включається через реле.

Елементи опалювальної системи

Схема печі наочно показує розташування його основних функціональних елементів. Треба відзначити, що пристрій грубки на моделях ВАЗ-2108, 2109 і 21099 однакове. Багато автовласників знають про те, що в цих моделях обігрівач не доопрацьований до кінця. В результаті салон належним чином не обігрівається, тому приймається рішення про доопрацювання грубки своїми руками. Якраз-таки в цьому випадку важливо знати пристрій обігрівача, щоб нічого не наплутати.

Конструкція печі автомобіля ВАЗ-2109 будь то висока панель або низька абсолютно ідентична. Тому представлена ​​інформація стане в нагоді власникам цієї моделі з будь-якої приладової консоллю.

Знаючи основні моменти і що де розташовується, вже можна спробувати самостійно розібратися з проблемами, що виникають і починають з’явилися несправності, заощадивши при цьому кошти і час на поїздках по СТО.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Не працює підсвічування годин ваз 2107

Чи не працює підсвічування годин ваз 2107 Годинники ВАЗ 2107: усунення несправностей…

Розбирання збірка паливного насоса

Розбирання збірка паливного насоса Розбирання збірка паливного насоса Перед складанням паливного насоса…

Витрата бензину лада веста механіка

Витрата бензину лада веста механіка Витрата палива Лада Веста на 3-ох модифікаціях…

Робочий тиск масла в двигуні камаз

Робочий тиск масла в двигуні камаз Клуб власників і любителів автомобілів КАМАЗ…

Перевірка датчика рівня палива

Перевірка датчика рівня палива Перевірка датчика рівня палива Про кількість що залишився…

Економітель палива fuelfree розлучення або правда відгуки

Економітель палива fuelfree розлучення або правда відгуки Економітель палива FuelFree (Фуел Фрі)…

Раскоксовка поршневих кілець без заміни масла

Раскоксовка поршневих кілець без заміни масла Лада 2114 «Salavat Motorsport»> бортжурнал> Засіб…

Скільки масла заливати в двигун оки

Скільки масла заливати в двигун оки Заміна масла в двигуні ока Автомобіль…

Економітель палива fuelfree відгуки фахівців

Економітель палива fuelfree відгуки фахівців Економітель палива FuelFree (Фуел Фрі) Не так…

Скільки масла в двигуні ваз 21099 карбюратор

Скільки масла в двигуні ваз 21099 карбюратор Заміна масла в двигуні ВАЗ…