Заїзд в гараж заднім ходом – один з найкрасивіших маневрів. Освоюючи його, водії знаходять відповіді на складні запитання.

Наприклад, який інтервал до кордону гаража необхідно витримувати, щоб гарантовано заїхати в нього? Або: як визначити момент, коли вже можна викручувати кермо? І кожного новачка цікавить, якою має бути послідовність дій, яка забезпечить успіх при виконанні цього маневру.

Найвигідніша позиція для заїжджати в гараж заднім ходом – коли його автомобіль знаходиться паралельно передній стіні гаража або уздовж ряду паркувальних місць.

Зверніть увагу

Дистанція від лінії задніх коліс до кута гаража становить не менше двох метрів, і інтервал між машиною і гаражем – такий же. Можна подумки накреслити на асфальті між кутом паркувального місця і найближчим колесом автомобіля квадрат.

Колесо автомобіля буде знаходитися в одному кутку уявного квадрата, кут гаража – у протилежному.

Необхідно знайти головний орієнтир – ближній кут гаража або паркувального місця.

Для чого це потрібно? Саме цей орієнтир вказує на те, що автомобіль зайняв потрібне положення, і водій бачить кут місця, який він зараз об’їде.

Габарити гаража або паркувального місця в більшості випадків одні і ті ж, тому водієві потрібно «розібратися» з їх ближнім кутом. Якщо орієнтир знайдений, можна крутити кермо і включати задню передачу.

В машинах різних моделей розташування орієнтира за склом може варіюватися: відсуватися далі від стійки або перебувати точно біля неї.

Залишається нагадувати собі, що інтервал до гаража повинен складати близько двох метрів, дистанція від заднього колеса до кута гаража – також два метри. І автомобіль повинен стояти паралельно передній стіні гаража.

Учимся въезжать в гараж задним ходом. Стань мастером парковки

В якому б місці заднього правого скла ні виявився кут гаража, його обов’язково потрібно побачити. Тільки після цього можна виконувати маневр. Це гарантує безпеку.

Отже, водій виявив орієнтир. Вивернувши кермо в сторону гаража, можна рухатися назад. Машина описує дугу, кут гаража поступово зникає за стійкою. Але це не означає втрату контролю над ним. Його вже видно в правому дзеркалі.

Важливо

Трохи пізніше в лівому дзеркалі з’явиться і інший кут. Продовжуючи повільно рухатися назад, водій починає контролювати відстань від корпусу автомобіля до правої і лівої межі, щоб поставити машину точно посередині місця.

Коли відстань до кордонів гаража стає однаковою, машину зупиняють, колеса вирівнюють. Одночасно стежать за майданчиком перед гаражем або стоянковим місцем, щоб розуміти, наскільки рівно рухається автомобіль.

Якщо машина стоїть під деяким кутом до центральної осі гаража, потрібно зупинитися, вивернути кермо в потрібну сторону і спокійно виправити траєкторію руху.

Потім можна продовжувати рух, контролюючи дистанцію до задньої стіни гаража або до автомобіля, що стоїть ззаду.

Під час виконання маневру «заїзд в гараж заднім ходом» можна зупинятися стільки раз, скільки необхідно. Звичайно, новачкові не хочеться зайвий раз зупинятися. Він хоче крутити кермо в русі, як це роблять досвідчені водії.

Але машина встигає проїхати деяку відстань, перш ніж почне повертати. Траєкторія може виявитися не зовсім тою, на яку він розраховує.

Краще не поспішати, а все робити спокійно і розмірено, щоб потім не довелося переробляти.

Що повинен тренувати початківець водій?

Якщо цей складний маневр розкласти на складові, його виконання виявляється досить простим. Відпрацьовувати потрібно всі деталі:

  1. Інтервал до передньої стіни гаража або лінії парковки. Тут, як і скрізь, потрібен окомір і практика.
  2. Виявлення кута гаража в задньому бічному склі. Новачкові важко відразу зупинити машину так, щоб орієнтир тут же опинився в потрібному місці. Він постійно норовить вислизнути. Щоб поставити його «на місце», слід просунутися трохи вперед або назад.
  3. Вивертання керма в сторону гаража. Це краще робити перед включенням задньої передачі і початком руху назад, щоб машина відразу почала рухатися по траєкторії заїзду.
  4. Включення задньої передачі і рух назад. На цьому етапі потрібно діяти спокійно і витримано, щоб не пропустити появу правого і лівого кута в дзеркалах, інакше машина буде рухатися безконтрольно.
  5. Виявлення кутів гаража в дзеркалах заднього виду і контроль інтервалів між стінами гаража і автомобілем. Тут водієві потрібні увага і окомір.
  6. Вирівнювання коліс і заклад автомобіля всередину гаража. Заключний етап заїзду в гараж заднім ходом не означає, що його можна проводити «на швидку руку». Важливо проявити спокій, стриманість, щоб успішно закінчити маневр. Поспіх може привести до того, що в обмеженому просторі гаража або стоянкового місця машина зачепить стіну або сусідній автомобіль.
  7. Вимкнення двигуна і включення гальма стоянки. Ці дії потрібно відпрацювати до автоматизму, щоб пізніше не сумніватися, що вони були зроблені правильно.

В реальній обстановці бічний інтервал може бути менше або більше двох метрів. Якщо так сталося, завчені рухи не дадуть потрібного результату, і автомобіль почне наближатися до лівого або правого кута гаража.

Ніколи не буде ідеального положення, з якого з закритими очима можна в’їхати на своє місце. Завжди потрібно дивитися, розраховувати і порівнювати.

Доведеться енергійно працювати кермом, повертати голову в різні боки, щоб правильно оцінювати ситуацію.

Порада

Заїжджаючи в гараж або на паркувальне місце, машину слід направляти ближче до кута, який є першим орієнтиром. Водієві може здаватися, що це небезпечно і краще тримати більшу відстань.

Але на практиці машина, рухаючись всередину гаража, виявиться не поруч з ближньої стіною або межею, а трохи далі до центру майданчика, де вже можна коректувати траєкторію за допомогою керма. Якщо водій думає, що велика відстань до кута досить комфортно для того, щоб можна було заїхати на місце, то автомобіль може виявитися набагато далі від ближньої стіни.

Бачачи ближній кут і контролюючи траєкторію руху вздовж нього, водій прокладає потрібну траєкторію, і автомобіль виявляється в правильному місці. Це – гарантія виконання маневру.

Кращий шлях навчитися паркуванні заднім ходом – не шукати ідеальне положення, а вчитися контролювати рух машини щодо орієнтирів. Якщо змінюється початкове положення, відстань до орієнтиру, інтервал до гаража, то незмінними повинні залишатися мінімальний інтервал і мінімальна дистанція, які не дадуть автомобілю зачепити правий або лівий кут гаража.

Вправи на автодромі

На сьогоднішній день на автодромі виконується п’ять завдань. Екзаменаційні вправи називаються так:

  • “Розворот”.
  • “Естакада на автодромі”.
  • “Змійка”.
  • “Паралельна парковка”.
  • “В’їзд заднім ходом”.

Принцип виконання елементів практичного іспиту на автодромі може в деяких моментах відрізнятися від того, чого навчав інструктор.

Всі нюанси залежать від розстановки фігур на майданчику, габаритів автомобіля, особливостей управління та іншого.

Однак, якщо ви в цілому правильно виконуєте всі елементи і врахували вказівки вашого викладача, то, швидше за все, ваша здача іспиту буде успішною з першого разу.

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

“Естакада”

Первісне положення для виконання на автодромі – автомобіль зупинений у смуги “Старт”. На першій передачі доїжджаєте до першої стоп-лінії, натискаєте на зчеплення і зупиняєтеся.

Не забираючи ноги з педалей зчеплення і гальма, автомобіль ставите на ручник. Після цього гальмо відпускаєте і натискаєте газ. Одночасно потрібно стежити за оборотами по тахометрі.

Як тільки вони виросли до двох тисяч, педаль газу фіксується, а зчеплення акуратно відпускається.

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

Потім обороти знижуються до однієї тисячі. Зчеплення фіксується. Відпускається ручник. Одночасно вичавлюєте газ знову до двох тисяч обертів. Повільно відпускаєте зчеплення. Потім доїжджаєте на автомобілі до другої стоп-лінії, як і раніше утримуючи дві тисячі обертів. Повністю виключаєте зчеплення, передача при цьому нейтральна. Автомобіль ставиться на

“Гараж”

Вправа гараж або в’їзд в бокс починається від лінії старт. На першій передачі автомобіль рухається до першого прапорця. Він символізує стінку будівлі. Переднє праве колесо має перебувати відразу за відміткою, але не нарівні.

Далі повертаєте рульове колесо вліво і продовжуєте рухатися. Зупиняєтеся, коли в лівому бічному дзеркалі побачите два прапорці, що позначають початок і кінець гаража. Тепер кермо необхідно повертати вправо.

Це потрібно для того, щоб передні колеса транспортного засобу стали прямо.

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

Вичавлюєте зчеплення, заднім ходом починаєте рух. Стежити за правильністю траєкторії автомобіля зручно по дзеркалу заднього виду, або можна повернутися назад. Зупиняти автомобіль необхідно після того, як перші прапорці (що символізують початок гаража) виявляться попереду переднього крила. Транспортний засіб перекладається на нейтральну передачу і ставиться на ручник.

“Змійка”

Вправа “Змійка” вимагає уважності і акуратності. Первісна позиція – у лінії старту. Рух починається на першій передачі. При виконанні цього елементу доведеться орієнтуватися за відмітками на майданчику, колесам і дзеркалам автомобіля.

Кермо обертає вправо до тих пір, поки ліве колесо транспортного кошти не перетне уявну лінію, на якій стоять прапорці. Після цього рульове колесо відразу починаєте обертати в протилежний зміст, щоб автомобіль став паралельний виставленим оцінкам.

Відразу після того, як ліве дзеркало стало нарівні з прапорцем, який символізує початок нового повороту, потрібно починати повертати

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

Чи продовжуєте рух до тих пір, поки праве переднє колесо не перетне уявну пряму лінію між прапорцями, що знаходяться на початку повороту наліво. Потім траєкторія вирівнюється. Після досягнення правим дзеркалом лінії наступної позначки, кермо повертаєте вправо.

За допомогою таких поворотів долаєте відстань, що залишилася між прапорцями, поступово наближаючись до фінішної лінії. Автомобіль слід зупинити перед стоп-лінією. Важіль встановлюємо на нейтральне положення, транспортний засіб – на гальмо стоянки.

Вправа “Змійка” вважається виконаним.

“Розворот”

Цей елемент вважається найпростішим в практичному іспиті на автодромі. Майданчик для виконання вправи обмежена. Довжина дорівнює трьом корпусам автомобіля плюс один метр. Ширина – два корпуси. Початкове положення – під’їжджаєте до лінії старту.

Зупиняєтеся. Час простою не повинно перевищувати тридцять секунд. Починаєте рух. Переднім правим колесом автомобіля слід опинитися якомога ближче до краю майданчика.

Ваш транспортний засіб повинен зупинитися передніми колесами приблизно посередині кордону.

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

Потім викручуєте кермо максимально вліво. Так ви змінюєте напрямок коліс. Починаєте рух до протилежної кордоні. Зупиняєтеся. Тепер викручуєте кермо до упору вправо.

Рухаєтеся заднім ходом до тих пір, поки перед вашим транспортним засобом не утворюється необхідне вільний простір для завершення виконання елемента. Виконаним вважається вправу після того, як ви під’їхали до лінії фінішу.

Варто відзначити, що немає необхідності їхати до смуги завершення під прямим кутом. Важливіше не перетнути цю межу.

“Паралельна парковка”

Вправа “Парковка” на автодромі починається, як і інші, від стартової лінії. На першій передачі проїжджаєте вперед і зупиняєтеся так, щоб лівий передній прапорець опинився позаду заднього правого колеса автомобіля. Зупиняєтеся. Далі вичавлюєте зчеплення і їдете заднім ходом, при цьому кермо повертаєте на один оборот вправо.

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

Рух триває до тих пір, поки заднє ліве колесо транспортного кошти не перетне уявну лінію між переднім і заднім лівими прапорцями. Зупиняєтеся. Викручуєте кермо до максимуму вліво.

Починаєте знову рух заднім ходом. Припиняєте його після того, як автомобіль став рівно між конусами. Тепер виключаєте зчеплення, важіль коробки передач пересувається в нейтральне положення.

Автомобіль ставиться на гальмо стоянки.

Як правильно виконати вправу «Заїзд в гараж заднім ходом»

Правильне виконання більшості вправ, які повинен практично безпомилково здати кожен майбутній автовласник, викликає чимало труднощів і помилок, особливо на початковому етапі.

Деякі учні автошкіл не можуть здати іспит в ГИБДД, виконуючи «Заїзд в гараж заднім ходом», незважаючи навіть на те, що майданчик є більш вигідним і просторим місцем, ніж звичайний напівтемний бокс.

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

Крім того, навіть у деяких водіїв зі стажем на автомобілі можна помітити дрібні подряпини і незначні пошкодження кузова, які викликані неправильним паркуванням заднім ходом.

Уникнути подібних ситуацій можна тільки «раз і назавжди» навчившись здійснювати заїзд в гараж задом. Розглянемо найбільш часто зустрічаються помилки і штрафні бали, передбачені за неакуратну або неправильну парковку.

Однак, для того щоб безпомилково і швидко здати іспит в автошколі, крім теоретичних знань, людина повинна володіти відпрацьованою технікою.

Об’єкт проведення вправи

Для тренувань і складання іспиту практично завжди використовується спеціально обладнаний майданчик на автодромі, яка імітує звичайний гараж. Складність цієї вправи – в’їзд в гараж заднім ходом.

На водія лягає відповідальність за збереження чужого майна, адже заїхати в бокс або стандартне паркувальне місце необхідно таким чином, щоб авто не торкнулося жодної бічної стіни і, що важливо, не вдарилося задньою частиною кузова об задню стіну передбачуваного огорожі.

Зазвичай розмір площадки ширшим і довшим машини на один метр, а смуга, призначена для виконання цієї вправи, становить дві довжини транспортного засобу. Невеликий розмір паркувального місця і чималі габарити навчального авто просто не дозволять заїхати в імпровізований бокс передом. Зважаючи на це вправа доводиться виконувати тільки за допомогою заїзду заднім ходом.

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

Головне завдання вправи

За допомогою такого прийому інструктора школи водіння вчать всіх майбутніх автолюбителів правильно здійснювати паркування заднім ходом в гараж і заїзд на автостоянку між двома сусідніми припаркованими автомобілями.

Навик заїзду задом допоможе водієві великого мегаполісу, адже в умовах економії простору стоянкові місця робляться максимально вузькими, коли паркуватися передом просто не виходить.

Виконуючи на іспиті цю вправу, випускник автошколи демонструє свої здібності інспектору ДАІ, показуючи, як він може, не завдаючи шкоди власній машині, заїжджати в гараж заднім ходом.

Поетапне виконання заїзду

Насправді парковка в бокс заднім ходом – це не найскладніше завдання, яке належить навчитися виконувати кожному, хто хоче регулярно користуватися автомобілем і одночасно продовжувати термін його служби, не порушуючи цілісності конструкції.

Отже, заїжджаючи заднім ходом, необхідно:

  • плавно підвести машину до стартової лінії ( «Старт»);
  • в’їхати в імітаційний бокс, не зачепивши огородження;
  • зупинитися.

Покрокова інструкція

Щоб парковка заднім ходом в гараж була здана безпомилково, слід більш детально зупинитися на кожному етапі вправи.

Під’їжджати до лінії «Старт» і зупинятися слід плавно і акуратно, щоб передній бампер не перетинав початкову межу. Пригальмувавши, необхідно відразу ж включити «нейтралці». До речі, відсутність перемикання на нейтральну передачу подарує водієві додатковий штрафний бал.

Далі курсанту потрібно рушити з місця і почати повільно рухатися до «воріт».

Зверніть увагу

Здійснювати в’їзд в бокс необхідно виключно правим боком машини, максимально близько притискаючись до першої вішці, яка служить правій стінкою імітаційного гаража.

Нехтуючи цією порадою, водій позбавляє себе можливості правильно завершити вправу, так як для парковки просто не вистачить вільного місця.

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

Коли авто порівнялося з вказаною вішкою дзеркалом правого крила, водій повинен розгорнути в ліву сторону до межі рульовий пристрій.

Зображення, що рухається в ліву сторону авто необхідно контролювати постійним триманням керма, не дозволяючи йому перевернутися в праву сторону.

В цей же час слід стежити за зображенням в правому дзеркалі, в ньому повинна з’явитися вішка, що позначає початок однієї зі стінок боксу. Перешкоджає огорожа повинна розташовуватися в 10-15 сантиметрах від кузова машини.

У той момент, коли всі дії будуть доконаним, машину необхідно призупинити, щоб поставити колеса в природне рівне становище. Потім слід включити задній хід і рухатися прямо, паралельно встановленими фішках.

Щоб рівно поставити машину в передбачуваний бокс, потрібно озирнутися назад і подивитися в заднє скло, для більшої зручності потрібно покласти праву руку на підголівник сусіднього пасажирського сидіння. Головне завдання – стежити за заїздом машини в бокс. У той момент, коли поруч із задніми дверима з правого боку здасться чергова віха – необхідно буде знову зупинитися.

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркуванняЩоб машина заїхала рівно в гараж, можна повернутися назад і проконтролювати рух через заднє скло

Щоб вправа була правильно виконано, водієві необхідно викрутити рульове пристрій до межі в праву сторону і продовжити рух.

Тепер потрібно уважно стежити за зображенням заднього дзеркала, так як не можна пропустити найважливіший момент – коли зрівняється відстань між крайніми віхами і кузовом авто, кермо потрібно максимально швидко вирівняти і поставити колеса рівно, причому пригальмовувати і зменшувати швидкість не можна.

Парковка заднім ходом в гараж буде завершена після того, як передня частина кузова машини остаточно перетне захисну лінію, що позначає початок стінок боксу. Щоб правильно закінчити виконання вправи, потрібно зупинитися, включити «нейтралці» і поставити автомобіль на «ручник».

Правильне і поетапне виконання цієї вправи залежить тільки від уважності водія, який повинен зосередитися і вести машину максимально плавно, без ривків. Спокійне рух автомобіля, виконане за вищеописаною інструкції, гарантує успішну здачу іспиту.

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

типові помилки

Незважаючи на те що вправа по заїзду в гараж виконувалося всіма існуючими автовласниками, є ряд типових помилок, які роблять недосвідчені водії:

  • порушені або збиті вішки, що позначають початок і кінець стін імітаційного гаража;
  • неповний заїзд машини в бокс.

Перша помилка найчастіше відбувається через те, що водій занадто близько під’їхав правою стороною машини до віхи або передчасно вирівняв рульовий пристрій. Друге невірне дію трапляється через перебір з в’їздом.

Передбачені ГИБДД штрафні бали

За неправильний в’їзд в гараж заднім ходом водій може отримати від інспектора 22 штрафних бали.

За 5 додаткових балів буде нараховано за збиту вішку / пересічену горизонтальну риску або фінішну лінію.

За 3 бали – за заглухлий силовий агрегат, відсутність включеної «нейтралці» з працюючим мотором, неодноразове включення задньої передачі і не включений в кінці руху ручне гальмо.

Щоденна парковка: особливості

Трапляється таке, що після успішного складання іспиту інструкторові ГИБДД і отримання прав, не кожен водій може відразу ж сісти за кермо і правильно виконати всі вивчені руху, на відпрацювання дій в реальних умовах знадобитися чимало часу.

Наприклад, необхідно зробити заїзд в гараж заднім ходом. Водій повинен в такій ситуації під’їхати дзеркалом правого боку до стінки боксу настільки близько, наскільки це дозволяє простір. Далі слід вивернути рульове пристрій в лівий бік і подивитися в праве дзеркало, в якому на відстані всього 15 см від правого боку машини повинна з’явитися стіна.

Далі необхідно включити задній хід і почати плавно пересуватися вглиб боксу. Якщо права задня двері зрівняється з воротами (початком гаража), потрібно викрутити кермо в правий бік і продовжити рух.

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

В автомобілі, який зайняв правильне паралельне положення щодо стін, слід вирівняти колеса, потім доїхати до кінця гаража, включити нейтральну передачу і поставити машину на ручне гальмо.

Єдина відмінність звичайного гаража від майданчика автодрому – це наявність додаткових перешкод, зокрема, ящика з інструментами, шин або інших деталей. Власник авто повинен під час руху заднім ходом уважно стежити за всім, щоб ненароком не зіткнутися з ними і не пошкодити цілісність лакофарбового покриття або покришки автомобіля.

висновок

Вправа «В’їзд в гараж заднім ходом» повинен здати кожен, хто хоче щодня користуватися своїм автомобілем і не боятися паркувати машину на будь-який автостоянці. Після кількох тренувань водій зможе акуратно і швидко заїжджати в гараж, який володіє невеликими габаритами. Варто пам’ятати лише про те, що успішний заїзд в бокс багато в чому залежить від правильно зайнятої позиції.

Заїзд в бокс заднім ходом – покрокова інструкція по проходженню вправи з відео

18.03.2018

Для того щоб водій-початківець був на 100% готовий до будь-яких життєвих ситуацій, він повинен вміти управляти своєю машиною досконало.

Одним з найбільш складних маневрів для будь-яких автомобілістів є парковка заднім ходом, адже при подібному русі у вас немає великого огляду, та й контролювати хід машини непросто. Але особливо складно припаркуватися в вузький гараж або бокс заднім ходом, що не пом’явши машину.

Для відпрацювання даного навику і існує вправа «Заїзд в бокс». Покрокову інструкцію його проходження розповімо нижче.

суть вправи

Суть вправи полягає в тому, щоб ви могли впевнено рухатися заднім ходом в обмеженому просторі і нормально маневрували . Це стане в нагоді не тільки для того, щоб заїхати в гараж, а й для парковки. Звичайно, задом паркуватися не так-то просто, зате виїхати ви зможете набагато швидше.

Габарити гаража

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

Вправа проводять на спеціальному майданчику, але ніякого гаража або боксу на ній немає. Для створення «гаража» використовують конуси або покажчики, які ставлять на відстані приблизно 2,8-3 метри один від одного в ширину і 5,5 м в довжину (габарити стандартного гаража) . Щоб отримати оптимальний розмір гаража, зазвичай просто додають по 1 метру до ширині та довжині машини, на якій проводиться вправу. До речі, для подібного вправи підійдуть автомобілі, які мають габарити не коротше базового ТЗ (4,4 м). Якщо машина менше, то і розміри гаража скорочуються пропорційно, щоб водій компактного авто не отримав перевагу при виконанні вправи. Крім самого гаража, розмічають також і лінію, по якій потрібно буде рухатися.

Основні стадії вправи

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

Для того, щоб успішно здати дану вправу, вам необхідно пройти наступні етапи:

  1. Зупинитися на лінії старту.
  2. Проїхати деяку відстань по прямій (іноді цей етап відсутній).
  3. Акуратно в’їхати в гараж заднім ходом так, щоб весь кузов автомобіля був у гаражі.
  4. Виконати зупинку.
  5. Виконати виїзд з гаража, після чого або перетнути лінію старту, або розвернутися в протилежному напрямку, виконуючи вказівки інструктора.

Як правильно пройти – покрокова інструкція

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

На перший погляд здається, що нічого складного в схемі проведення даної вправи немає. Однак, з огляду на малий простір для маневру, виконати в’їзд буде не так просто.

Щоб вам вдалося успішно виконати даний маневр, варто їхати строго по цій інструкції:

  1. Зупиніться на лінії старту.
  2. Рухайтеся вперед в зазначеному напрямку.
  3. Під’їжджайте до гаражу таким чином, щоб дзеркало, яке знаходиться ближче до гаражу, було максимально близько до першої «стінці» гаража ». Таким чином ви зможете істотно збільшити простір для маневру.
  4. Як тільки «стінка» гаража виявиться приблизно по центру авто (між передніми і задніми дверима), вам необхідно зупинити машину.
  5. Після зупинки вам необхідно до упору вивернути кермо в сторону від гаража.
  6. Тепер вам потрібно знову рухатися вперед, тобто в сторону, протилежну від гаража. При цьому необхідно утримувати кермо в попередньому положенні. Під час виконання повороту вам треба постійно дивитися в дзеркало заднього виду, яке раніше було ближче до «стінці». Як тільки ви побачите в ньому протилежну «стінку» гаража, слід зупинитися. Будьте обережні, адже часто при даній вправі простір для руху вперед обмежена!
  7. Увімкніть передачу заднього ходу.
  8. Після початку руху назад необхідно постійно дивитися все в той же дзеркало заднього виду, стежачи за «стінкою» гаража ». Якщо до неї залишається не більше десятка сантиметрів, то потрібно зупинитися.
  9. Не вимикаючи передачу заднього ходу, вирівняйте рульове колесо, щоб машина рухалася по прямій.
  10. Тепер вам потрібно в’їхати в гараж. Для цього оберніться і повільно рухайтеся всередину гаража, постійно стежачи за автомобілем. Після того, як задні колеса опиняться на лінії «воріт» гаража, треба повернути кермо в бік, з якої ви рухалися.
  11. Починайте плавно рухатися назад. Ви повинні стежити за тим, як автомобіль «вирівнюється», тобто стає паралельно «стін» гаража. Після того як кузов прийняв паралельне положення, вам потрібно знову виконати зупинку і вирівняти рульове колесо.
  12. Тепер залишилося продовжити рух назад, поки машина повністю не виявиться в гаражі.
  13. Зупиніться в гаражі.
  14. Після цього вам потрібно буде покинути гараж. Це робиться звичним способом, тобто, переднім ходом, тому проблем подібний маневр не викличе.

Зазвичай ніяких обмежень по часу для виконання вправи немає, але іноді вони присутні – як правило, лише для більш досвідчених водіїв, тому як новачкові вимушена оперативність буде серйозно заважати! У вас буде час на те, щоб зупинятися, правильно викручувати кермо і спостерігати за тим, що відбувається, тому не потрібно поспішати! Дійте впевнено і плавно, не робіть різких рухів, щоб двигун не заглох чи ви не врізалися в конуси.

Штрафи і помилки

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркуванняПри проходженні вправи намагайтеся обходитися без серйозних помилок, інакше перездачі не уникнути

Для коректного проходження даної вправи ви повинні уникнути серйозних помилок.

До таких належать:

  • Не можна довше 30 секунд після отримання команди на старт залишатися на місці;
  • Розмічального обладнання можна збити не більше двох разів;
  • Не можна заїжджати за лінію, яка встановлена ​​розмічальним обладнанням, тобто виїжджати за межі ділянки, де виконується вправа;
  • Неперетинання контрольної лінії автомобілем тоді, коли це необхідно для успішного пригоди вправи;
  • Відхилення від передбаченого напрямку руху;
  • Не можна допустити зупинку двигуна більше 2 разів.

Вправа Гараж на автодромі покроково 2019: заїзд заднім ходом

Навчитися водити автомобіль з нуля – справа непроста. Наприклад, багатьом не вдається вправу – в’їзд або заїзд в гараж заднім ходом. Доводиться перездавати, платити зайві гроші.

Багато курсанти автомобільних шкіл, після навчання не здають іспити, не виконавши покладені маневри на автомашині. Сьогодні в статті детально розповідається, як правильно підготуватися для самостійного водіння автотранспортного засобу.

Вправа гараж в автошколі

Випускники навчальних автомобільних шкіл багато годин проводять на спеціальній території, призначеної для навчання. Вони називають автодромі. На них майбутні водії тренуються, як заїжджати в гараж, виконувати інші складні маневри. Загалом, на майданчику майбутні шофера вчаться майстерності водіння автомобіля.

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

Навчаючись в автошколі, слухачі отримують теоретичні знання. Практиці безаварійно згодом їздити по автодорогах, навчаються за допомогою інструктора з водіння. День за днем ​​протягом тривалих тренувань слухачі курсів набувають навички, що дозволяють успішно скласти іспити співробітникам ГИБДД і отримати заповітні права.

Одне з складних вправ

Заїхати на автомобілі в особистий гараж, правильно виїжджати з гаража, складне завдання для деяких колишніх автолюбителів, не кажучи про новачків.

Те, що це відповідає істині, кажуть відколи, подряпини на зовнішніх фрагментах кузовів автомобілів. Трапляється, коли парковка автомашини проведена з помилками.

Виправити зовнішні незначні пошкодження фарбування кузова – коштує грошей, якщо роботу доручити фахівцям автомобільних майстерень.

Особливі труднощі для молодих водіїв представляє операція заїзду в гараж заднім ходом. Чи зможе правильно здійснити маневр водій зі стажем, молодий шофер, навчившись мистецтву заїзду на автодромі.

Спеціальне вправу заїхати в гараж на автодромі, виробляє у курсантів школи практичні навички. На автодромі виділена спеціальна площадка, обставлена ​​спеціальними знаками, що імітують ворота, стіни гаража по периметру.

Якщо слухач курсів збиває хот одні знак, то починає все спочатку. Тренування закінчується після того, як вдасться бездоганно виконати вправу.

Якщо конкурсант в’їхати в імітаційний гараж передом автомобіля, з горем навпіл, ще зможе, то навчитися робити заїзд заднім ходом, проблематично.

важливо

Тут необхідна швидка реакція, відмінний зір і особиста інтуїтивна оцінка просторового виміру. Тобто відчувати нутром, яку відстань відділяє задній бампер авто від стінки гаража.

Тренуватися необхідно багато часу, щоб навчитися справі.

Правила гаража

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

За розміром автодром імітованого гараж, має стандартні метричні параметри. Довжина імітаційного гаража довше автомобіля на 1 метра. Мало місця для необдуманого маневру. Ненароком легко врізатися в протилежну заїзду стіну.

Щоб не сталося курйозного випадку, необхідно вивчити правила в’їзду і виїзду в гаражне приміщення:

  • в’їжджати рекомендується на першій швидкості, малому газу;
  • візуально визначати відстань від бампера автомобіля до стіни;
  • боковим зором стежити за напрямком руху автомашини, щоб її дверима не зачепити верстати, інші розташовані в гаражі сторонні об’єкти.

Навчившись всього цього, можна сміливо виїжджати з гаража заднім ходом. Щоб бездоганно здійснити такий маневр, необхідно рухатися заднім ходом і одночасно оглядати в дзеркало заднього виду позаавтомобільное простір.

Застосовувана на автодромі покрокова інструкція, від вправи до вправи вчить майбутнього шофера, як ловчої виїхати їх середини двох авто, не зачепивши жодного та іншого. Майстерно виїхати зі складної паркувальної ситуації надасть методичну допомогу численне відео в мережі інтернет.

Методично відшліфоване вправи з’явиться підмогою в акуратній постановці автомобіля на тимчасову стоянку в великих містах. У мегаполісах паркуватися у вузьких місцях, де автомобілі впритул, складно навіть професіоналу.

Безаварійно втиснутися між автомобілями зможе підготовлений водій. Слухачі водійських курсів зобов’язані поетапно вивчати і практично опановувати мистецтво парковки. Не тільки, як заїхати в гараж, але і як виїхати з нього, не пошкодивши автомобіль ударом об стіну, косяки в’їзних воріт.

Покрокова інструкція

Для успішного навчання майбутніх водіїв розроблено вправу гараж автодром покроково.

Пропонується зручна схема тренувань, яка веде до хорошому засвоєнню теоретичного матеріалу та практики засвоєння. Виконання вправи підлягають в комплексній послідовності.

Тренінг розбитий на кілька основних етапів 2019, на ділі вправу гараж автодром покроково раціональною послідовністю.

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

Слід детально зупинитися на головних етапах:

  • Просте вправу заїзд автомобіля в гараж, починається зі стартової лінії. Перед нею курсант плавно зупиняє автомобіль так, щоб передній бампер не перетнув стартову рису. В автомашини, важіль перемикання швидкостей встановлюють в нейтральне положення. Стежать, щоб авто не покотилося назад, оскільки в’їзд в гараж піднято над горизонтальною лінією під’їзної колії до гаражного будовою.
  • Потім слід плавно рушити з місця і направити авто до воріт гаражного будівлі. Слід притискатися правим боком автомобіля до віхи, що імітує стіну. Якщо знехтувати рекомендацією, то в подальшому не залишиться для водія простору, що завершити маневр і вдало припаркуватися.
  • Автомобіль, який опинився поруч з правим імітаційним знаком, слід направити поворотом керма в протилежну сторону до появи чергового імітаційного знака, але вже з лівого боку. Водій зобов’язаний побачити в правому дзеркалі. Автомобіль необхідно зупинити на відстані 15 сантиметрів від перешкоди. Після виконання завдання вивертають передні колеса і ставлять в нормальне положення.

Нормальний в’їзд автомашини в гараж заднім ходом завершити, коли передок кузова перетне огороджувальну рису. Заїхавши на умовну гаражний автостоянку, важіль КПП встановлюють в нейтральне положення, затягують ручне гальмо до упору.

Гараж на практиці

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

Засвоївши правила заїзду в гаражний об’єкт, необхідно набуті навички застосувати на міських тимчасових стоянках, розташованих на вулицях біля великих торгових центрів, музеїв, державних установ, офісних будівель.

Виїжджаючи за кордоном, не залишайте автомобіль, де попало. Ви не встигне відрити дверьку, а поліцейський тут як тут. Платіть штраф, звичайно, не в російських рублях, а в євро або доларах США.

Відео інструкція виконання гаража

Вправа «В’їзд в бокс» або як заїхати в гараж на автодромі

Виконання практичних вправ на автодромі – завдання не з легких. Подібну фразу можна часто почути від водіїв, чесно відучилися в автошколі. Далеко не кожному вдається швидко оволодіти навичками грамотного і безпечного водіння. Розглянемо алгоритм дій при виконанні одного з найскладніших вправ або як заїхати в гараж на автодромі.

суть вправи

Правильно діяти по команді «В’їзд в бокс» відразу виходить тільки у окремих громадян, явно мають певний досвід водіння. Особливо складно з виконанням такого вправи представницям прекрасної статі.

Суть цього практичного вправи проста – заднім ходом потрібно в’їхати в уявний гараж (бокс). «Уявний» тому, що насправді в’їжджати доведеться на абсолютно плоску площадку, розмір якої обмежений спеціальними флагштоками.

Уявний гараж розташований під прямим кутом до напрямку руху, а розміри по довжині і ширині всього лише приблизно на метр більше довжини і ширини автомобіля.

Порада

Загалом, умови завдання максимально наближені до реальних умов водійського буття, коли паркуватися доводиться в досить обмежених умовах.

Крім того, майданчик для маневрів перед уявними «воротами» становить всього лише дві довжини навчального автомобіля. Так що, правильно заїхати в гараж на автодромі з першої спроби, швидше за все, не вийде.

Вчимося в'їжджати в гараж заднім ходом. Стань майстром паркування

Як правильно заїхати в гараж

Перш за все, потрібно виключити хаотичність і непродуманість дій в управлінні автомобілем. Для правильного виконання потрібно чітко уявляти послідовність маневрів. Ще краще замалювати схему руху на папері і тримати її в своїй голові. Інструктори в автошколах чітко визначають етапи виконання вправи:

  • Неквапливо під’їхати до кордону «старт».
  • Зупинитися.
  • Заїхати в бокс.
  • Зупинитися.

Покрокова інструкція заїзду в бокс

  • Під’їхавши до стартової лінії – зупинитися, зачекати подальшої команди інструктора.
  • Продовжити рух, максимально наблизившись правим дзеркалом до ближнього краю боксу.
  • Зупинитися, викрутити кермо до упору вліво і продовжити рух.
  • Їхати, поки ближній край боксу не з’явиться в дзеркалі заднього виду. Зупинитися.
  • Вирівняти кермо, включити задню передачу і почати заїзд задом автомобіля.
  • Порівнявшись задніх правих дверима з «воротами» боксу – зупинитися.
  • Продовжити рух, контролюючи відстань від стін до машини.
  • Викрутити кермо до упору вправо і постаратися вирівняти автомобіль.
  • Після того, як машина встане паралельно стінам, можна зупинитися.
  • Продовжити рух назад до задньої стіни до повного в’їзду в бокс.

інші моменти

Потрібно розуміти, що виконувати дану вправу під час іспиту доведеться в присутності інспектора ДАІ і поставитися до тренувань з усією серйозністю, уважно прислухаючись до порад інструктора. Справа в тому, що навіть при правильному виконанні вправи в цілому, за окремі недоліки починаючому водієві можуть бути нараховані штрафні бали.

Так, наприклад, при перетині будь-якій горизонтальній лінії або торканні флагштока екзаменованих особі присуджується п’ять балів.

Не зміг включити задню швидкість, забув включити «нейтралці» після зупинки з працюючим двигуном або не поставив машину на «ручник» після остаточної зупинки – три бали.

Найбільш прикрим є покарання за заглохнувшій двигун в розмірі одного штрафного бала.

Схема заїзду в гараж заднім ходом

У цій статті ми розглянемо один із способів виконання екзаменаційного вправи Заїзд заднім ходом в бокс (гараж). Порядок виконання вправи заїзд заднім ходом в бокс (гараж) 1. Починаємо вправу від лінії СТАРТ, рухаємося паралельно лінії стійок АВ по можливості ближче до неї.

Мал. 2 Коли стійка А порівняється з першою третиною вікна (на іншому автомобілі орієнтиром може бути дзеркало), зупиняємося (як і на вправі «Парковка», при досягненні певної вправності, на проміжних етапах виконання можна не зупинятися). 2.

Повертаємо кермо в крайнє ліве положення, рухаємося з малою швидкістю, не перетинаючи лінію конусів EF, зупиняємося. Мал. 3 3. Дивимося в бічні дзеркала заднього виду, визначаємо, з якого боку відстань від бічної лінії автомобіля до перших стійок більше.

В сторону більшої відстані необхідно буде повернути колеса. Мал.

Заїзд заднім ходом в бокс (гараж) на автодромі

Відстань справа більше, значить повертаємо кермо вправо, починаємо рух назад, коли L1 дорівнюватиме L2, зупиняємося. Мал. 9 Робимо колеса прямо, рухаємося назад, поки заднє колесо не виявиться на лінії стійок АВ, зупиняємося. Мал.

10 Дивимося в дзеркала, визначаємо, з якого боку відстань від боковин автомобіля до останніх стійок С і D, більше в ту сторону і повертаємо колеса, в нашому випадку вправо. Рухаємося назад, поки автомобіль не виявиться паралельно лінії стійок АС, Рис. 11 робимо колеса прямо, закінчуємо вправу.

З іншого боку, вправа Заїзд заднім ходом в бокс (гараж) виконується аналогічно.Еслі бачите, що ні вписується в бокс, можна повернутися до конуса EF і повторити заїзд.

Заїзд в гараж заднім ходом (в’їзд в бокс)

Суть цього практичного вправи проста – заднім ходом потрібно в’їхати в уявний гараж (бокс). «Уявний» тому, що насправді в’їжджати доведеться на абсолютно плоску площадку, розмір якої обмежений спеціальними флагштоками.

Уявний гараж розташований під прямим кутом до напрямку руху, а розміри по довжині і ширині всього лише приблизно на метр більше довжини і ширини автомобіля. Загалом, умови завдання максимально наближені до реальних умов водійського буття, коли паркуватися доводиться в досить обмежених умовах.

Крім того, майданчик для маневрів перед уявними «воротами» становить всього лише дві довжини навчального автомобіля. Так що, правильно заїхати в гараж на автодромі з першої спроби, швидше за все, не вийде.

Вчимося в’їжджати в гараж заднім ходом. стань майстром паркування

Щоб найбільш вдало поставити автомобіль, для подальшого руху заднім ходом, тримаємося правіше.

Правою передніми дверима, доїжджаємо до другого стовпчика боксу і активно, до упору повертаємо кермо.

Рухаємося повільно, дивимося в праве бокове дзеркало, коли побачимо правий стовпчик боксу, так щоб він був приблизно посередині дзеркала, зупиняємося, активно повертаємо кермо в положення «прямо».

З цього положення рухаємося заднім ходом. Орієнтуємося правим, бічним дзеркалом, попередньо налаштувавши його нижче. Тут важливо контролювати відстань від правого боку автомобіля до стовпчика. Якщо відстань невелика, то рухаємося прямо. Повертати кермо в такому випадку, необхідно доїхавши до конуса заднім правим крилом.

Якщо з якихось причин, бачимо, що відстань велика, то повертати кермо необхідно раніше.

Заїзд в бокс заднім ходом: покрокова інструкція

Увага Приблизно ось така ось картина осягала кожного, хто ходив в автошколу і набував досвіду. Звичайно, були і ті, хто «екстерном» все здавав, не з’являючись жодного разу на заняттях. Правда зараз державних шкіл на порядок менше, та й оснащення також змінилася. Стаціонарні гаражні масиви мають як правило стандартні габарити, які на 1 метр довшою і ширшою автомобіля.

Вправа «в’їзд в бокс»

Важливо Схема заїзду в гараж заднім ходом Як правильно заїхати в гараж Перш за все, потрібно виключити хаотичність і непродуманість дій в управлінні автомобілем. Для правильного виконання потрібно чітко уявляти послідовність маневрів. Ще краще замалювати схему руху на папері і тримати її в своїй голові. Інструктори в автошколах чітко визначають етапи виконання вправи:

  • Неквапливо під’їхати до кордону «старт».
  • Зупинитися.
  • Заїхати в бокс.
  • Зупинитися.

Зрозуміло, в’їхати заднім ходом в бокс потрібно, не торкаючись жодної з трьох його «стін».

4.4 парковка типу «гараж»

  • 1 Суть вправи
  • 2 Як правильно заїхати в гараж
  • 3 Покрокова інструкція заїзду в бокс
  • 4 Відео: Як заїхати в гараж на автодромі
  • 5 Інші моменти

Виконання практичних вправ на автодромі – завдання не з легких. Подібну фразу можна часто почути від водіїв, чесно відучилися в автошколі. Далеко не кожному вдається швидко оволодіти навичками грамотного і безпечного водіння.

Розглянемо алгоритм дій при виконанні одного з найскладніших вправ або як заїхати в гараж на автодромі. Суть вправи Правильно діяти по команді «В’їзд в бокс» відразу виходить тільки у окремих громадян, явно мають певний досвід водіння.

Особливо складно з виконанням такого вправи представницям прекрасної статі.

Вправа «в’їзд в бокс» або як заїхати в гараж на автодромі

У нашому випадку відстань від правої стійки В більше, стійку А в лівому дзеркалі ми зовсім не бачимо. 4. Повертаємо кермо в крайнє праве положення, повільно рухаємося назад, коли відстані від бічних ліній автомобіля до перших стійок справа і зліва будуть однакові, зупиняємося. Мал. 5 Якщо початкова позиція, показана на рис.

2 була вдалою, то лінія стійок АС (і BD) буде паралельна лінії кузова. Робимо колеса прямо, рухаємося назад, поки передній габарит автомобіля не перетне лінію стійок АВ, зупиняємося (допоміжний орієнтир – стійка G на рівні кромки вікна). Поставити на нейтральну передачу і на ручник. Мал. 6 Якщо початкова позиція виявилася, наприклад, такий, Рис.

7 то при русі в сторону конусів EF, автомобіль виявиться в такому положенні: Рис.

Зверніть увагу

Справа в тому, що навіть при правильному виконанні вправи в цілому, за окремі недоліки починаючому водієві можуть бути нараховані штрафні бали.

Так, наприклад, при перетині будь-якій горизонтальній лінії або торканні флагштока екзаменованих особі присуджується п’ять балів.

Не зміг включити задню швидкість, забув включити «нейтралці» після зупинки з працюючим двигуном або не поставив машину на «ручник» після остаточної зупинки – три бали.

Найбільш прикрим є покарання за заглохнувшій двигун в розмірі одного штрафного бала. Потрібно розуміти, на практичних іспитах з управління автомобілем дрібниць не буває, і будь-яка недбалість у виконанні заїзду в гараж на автодромі може привести до подальшої Переекзаменування.

Звичайно, самобуди мають іншу квадратуру, яка може бути ширшим і довшим. Але на практиці в автошколах використовують стандартну і широко поширену конструкцію стандартних розмірів.

Погодьтеся, що практикуватися на майданчику з мінімальними розмірами краще, більше шишок наб’єш і більше досвіду придбаєш, а якщо будуть відколи на авто, то їх легко можна прибрати.

Теоретично все виглядає так: водій простягає трохи далі гаража, зупиняється, включає задній хід, поступово вивертаючи кермо, заїжджаємо в гараж. Схематично виглядає все досить просто, але ось на практиці починається маса проблем. алгоритм заїзду

  • Для початку молодий водій повинен оцінити габарити свого тимчасового або постійного автомобіля. Це для того щоб в умовах обмеженого простору можна було б розрахувати розворот або поворот. Дуже важливий момент.

Схема заїзду в гараж заднім ходом на автодромі

  • Насамперед на механіці ставимо нейтралці, заводимо машину, знімаємо з ручника;
  • Вичавлюємо зчеплення, включаємо першу передачу і поворотник в необхідну нам сторону;
  • Упевнившись в безпеці руху, починаємо плавно рушати;
  • Простягнувши метрів 10 далі нашого гаража, зупиняємося, натискаємо на гальмо і вичавлюємо зчеплення, щоб не стихнути, ставимо на ручник;
  • Вийшовши з машини за допомогою ключів відкриваємо стулки гаража, за допомогою черевиків або вертикальних запорів підпираємо їх щоб вітер не зачинив їх і не пошкодили тим самим машину під час паркування;
  • Сідаємо в авто, знімаємо з ручника, включаємо задню передачу;
  • Дивимося в бічні дзеркала і одночасно починаємо вивертати кермо в сторону заїзду, рушаємо;
  • Дивимося як вимальовується контур воріт. Коригуємо поворот керма, поступово випрямляє його.

Зупинитися.

  • Вирівняти кермо, включити задню передачу і почати заїзд задом автомобіля.
  • Порівнявшись задніх правих дверима з «воротами» боксу – зупинитися.
  • Продовжити рух, контролюючи відстань від стін до машини.
  • Викрутити кермо до упору вправо і постаратися вирівняти автомобіль.
  • Після того, як машина встане паралельно стінам, можна зупинитися.
  • Продовжити рух назад до задньої стіни до повного в’їзду в бокс.
Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Що робити, якщо тече люк в машині? Список корисних порад

Вічна проблема – підтікання люка! Люк, не рідний, чи не механічний /…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…