Все про промивку фільтр сажі дизельного двигунаЯк правило, на такий засіб, як очищувач фільтр сажі, автомобілісти звертають увагу вже після того, як система боротьби з твердими частинками приходить в непридатність. Дізнаємося, як і коли потрібно використовувати цей засіб, а також коротко розглянемо кілька популярних очищувачів сажових фільтрів.

Як працює фільтр сажі?

Дизельне паливо, за рахунок більш важких і структурно розгалужених фракцій вуглеводнів, згоряє з утворенням дрібнодисперсних частинок сажі. Ці сажові частки завдають шкоди навколишньому середовищу і людині.

Тому, починаючи зі стандарту ЄВРО-3, допустиме в вихлопах кількість часток саж дизельних моторів строго регламентується.

Причому з переходом на новий стандарт масова частка в відпрацьованих газах сажі все жорсткіше обмежується.

Зверніть увагу

Для боротьби з твердими частинками в вихлопних газах і був розроблений фільтр сажі. Фільтр сажі є пористий циліндр або куб, що складається з поздовжніх каналів (сот) діаметром 2-4 мм.

Архітектура прохідних каналів продумана таким чином, щоб летять сажові частки за рахунок свій маси та інерції затримувалися в тілі фільтра, а вихлопні гази безперешкодно проходили далі.

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигуна

Коли в фільтр сажі накопичується певна кількість сажі, утруднюється прохід вихлопних газів. Це вловлюють датчики тиску і дають сигнал на початок запису фільтра.

Для здійснення цієї операції форсунки починають вводити в циліндри рясне кількість дизельного палива, набагато більше, ніж потрібно для стехіометричного співвідношення.

Це паливо і догорає в фільтр сажі, перепалюючи тверді вуглеводні і розщеплюючи їх на вуглекислий газ і воду.

У деяких випадках, через збої в роботі алгоритму запису або з інших причин (несправність системи харчування, знос циліндро-поршневої групи, погана якість палива), фільтр сажі надмірно забивається твердими частинками або забруднювачами іншої природи. І природне очищення вже не здатна повністю звільнити стільники від накопиченого баласту.

Якщо не вжити своєчасних заходів по відновленню фільтр сажі, його доведеться видаляти або замінювати на новий. А це дорого. Один із способів боротьби з ранніми засмічення фільтру сажі – використання очищувачів фільтр сажі.

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигуна

Випадки, коли потрібно промивати фільтр сажі

Багато автомобілістів відносять фільтр сажі до складного, дорогого і в цілому непотрібного пристрою в конструкції авто. Дійсно, що вийшов з ладу фільтр сажі – головний біль при будь-якому розкладі. Міняти – дорого. Видаляти – не завжди легко через необхідність вносити зміни в систему випуску і програму ЕБУ, що також обійдеться в пристойну суму.

Тому нижче ми підібрали кілька несправностей і їх ознак, при яких використання очищувачів сажових фільтрів буде актуальним і допоможе продовжити термін служби цієї непростої системи.

  1. Надмірно часте спрацьовування механізму самоочищення. Інтервали між пропалювання у різних авто можуть значно відрізнятися. Зазвичай усереднені пробіги (або напрацювання в мотогодинах) прописані в інструкції по експлуатації авто. Якщо пробіг між черговими пропалювання зменшився в два і більше разів, і намітилася тенденція на скорочення цих інтервалів – пора бити тривогу. Як мінімум, варто оглянути торцеву поверхню фільтр сажі через датчик тиску або лямбда-зонд (в залежності від конструкції фільтра). Видно сажові рясні освіти по краях фільтра? Перед тим, як піти шляхом більш складних діагностичних або ремонтних операцій, спробуйте вирішити проблему за допомогою очищувача фільтр сажі.
  2. Помилка на приладовій панелі. Все залежить від розшифровки помилки. Якщо проблема з датчиком тиску або лямбда-зондом – очищувач навряд чи допоможе. Але якщо помилка вказує на критичну засміченість фільтру – можна спробувати виправити ситуацію за допомогою очищувача.

Побічно на проблеми з фільтром сажі вказує збільшився витрата палива і знижена потужність ДВС.

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигуна

Засоби для промивання сажових фільтрів

Відомі три принципово різняться методики очищення сажових фільтрів:

  • через присадки в паливо;
  • з використанням пінного очищувача, який заливається в корпус фільтра без його демонтажу;
  • механічне очищення або промивання з фізичним витяганням тіла фільтр сажі з корпусу.

Останній спосіб практикується рідко. З одного боку, цей метод дозволяє досягти найкращого результату. Пряма промивка фільтр сажі збільшує шанси на успіх. Але сам спосіб трудомісткий.

І, як показала практика, більш ніж в половині випадків не призводить до дійсно гарного результату. Справа тут тільки в одному: автомобілісти, які не бажають розкомплектовувати оригінальну систему випуску, чіпляються за цей метод як за останню соломинку.

Однак убитий фільтр сажі з критичним засміченням сот або механічними пошкодженнями відновленню не підлягає.

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигуна

Коротко розглянемо засоби для промивання сажових фільтрів.

  1. Склади від Liqui Moly. Виробник з Німеччини пропонує відразу кілька засобів. Розглянемо лише два, які зустрічаються частіше інших. Перше і найпоширеніше – DPF Cleaner . Випускається в тарі 5 літрів. Зазвичай використовується після демонтажу корпусу фільтра, методом прямої промивки. Скло пористе підставу заливається засобом і залишається на кілька годин для розчинення і розм’якшення відкладень. Після фільтр промивається водою і висушується. Друге і також часто використовується – Pro-Line Diesel Partikelfilter Reiniger. Заливається в корпус фільтра без його демонтажу. Важлива умова: використовувати його можна тільки на охолодженому фільтрі, температура якого не перевищує 40 ° C. Після заливки піни потрібно дати настоятися засобу 15 хвилин і запустити двигун. Під час активації наступного запису фільтр повинен очиститися.
  2. Wynn’s Diesel Particulate Filter Regenerator . Добавка в паливо. Продається в пластикових пляшках об’ємом 0,5 літра. Заливається в паливний бак з пропорції 1 флакон на як мінімум 40 літрів солярки. Засіб працює як профілактика: знімає легкі сажові відкладення, які залишаються при регенерації, і запобігає утворенню непрожігаемих пробок. Виробник рекомендує застосовувати склад через кожні 3000 км пробігу.

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигуна

  1. Verylube «Захист фільтр сажі» . Засіб з сімейства автохімії Verylube. Являє собою добавку в паливо. Один флакон (250 мл) необхідно залити в бак, в якому повинно бути від 40 до 60 літрів палива. Також відноситься до профілактичних засобів.

Пам’ятайте, що простіше уникнути проблем з фільтром сажі, ніж потім їх усувати. Особливо це стосується Росії, де якостей палива не завжди відповідає вимогам стандартів автовиробника. І одним із засобів, що допоможе в цьому питанні, може стати очищувач фільтр сажі.

Промивання фільтр сажі дизельного двигуна: ціна процедури на СТО

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигуна

Причина в тому, що в його склад входять продукти перегонки нафти, які в процесі роботи в повному обсязі згоряють через більш низьких робочих температур.

Результатом роботи двигуна стає утворення сажі – крихітних часток розміром до 1 мікрометра, які не видно неозброєним оком. Однак, з якими автовиробники ведуть безперервну боротьбу.

Для того, щоб сажа не забруднює повітря виробники передбачили на дизельних двигунах спеціальний елемент – фільтр сажі, основною функцією якого є уловлювання частинок сажі. В рамках міжнародних стандартів його використання є обов’язковим для всіх дизельних двигунів.

Чому забруднюються сажові фільтри?

Виробники більшості автомобілів характеризують цю деталь як вузол, який не потребує заміни в процесі всього терміну експлуатації авто. Сажа, осідаючи в каналах фільтру, поступово наповнює його. Як тільки різниця в тиску на вході і виході елемента, досягає критичної позначки, автоматично включається програма прогорання сажі і очищення фільтра.

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигуна

  1. Вкрай низька якість палива. Потрапляють в нього присадки надають утворюється сажі відкладенням смолистую структуру, тому навіть включення режиму очищення не допомагає видалити такі відкладення з каналів елемента.
  2. Особливості експлуатації елемента в міському середовищі. Для того щоб механізм очищення фільтра був запущений вчасно, необхідний певний швидкісний режим. Зокрема робота двигуна на підвищених обертах протягом певного періоду часу. Такі умови легко досяжні при русі автомобіля по трасі, проте в міських пробках очищення просто не буде запущена і вузол продовжить безконтрольно забрудняться. Зазвичай в результаті відповідний для очищення момент буває упущений і надалі очистити фільтр від сажі неможливо без промивки.

Промивання фільтр сажі дизельного двигуна: ціна несвоєчасної очистки пристрою

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигуна

  • Якщо фільтр сильно забруднений і промивка виявляється неефективною, мова йде про його заміну.
  • Однак, даний елемент можна назвати дорогим, а заміна в разі несвоєчасної очистки буде вимагатися часто.
  • Саме тому оптимальним варіантом все ж залишається своєчасна промивка фільтр сажі дизельного двигуна, ціна даної процедури в рази нижче заміни і покупки нового агрегату.

З чого складається вартість промивки фільтр сажі?

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигуна

  1. Капітальний і найбільш ефективний варіант передбачає зняття фільтра з автомобіля для його промивання. Цей спосіб найбільш ефективний, так як в цьому випадку фільтр повністю занурюється в спеціальну рідину для промивання. Крім того, таким чином фахівець, що виробляє промивку, може візуально контролювати ступінь очищення.
  2. Профілактична промивка без зняття фільтра з авто за допомогою спеціального зонда. В цьому випадку промивання буде не настільки інтенсивним і, відповідно, не настільки ефективним, тому для ґрунтовного очищення такий спосіб не підійде, але для профілактики цілком ефективний.
  3. Третій спосіб теж не передбачає зняття фільтра і є своєрідним експрес-варіантом. Для найбільш оперативної промивання сьогодні продається рідина в спеціальних аерозольних балонах. Однак, ефективність такого методу буде ще нижче, ніж у другого.

Таким чином, для досягнення оптимального ефекту найкращим варіантом є промивка елемента зі зняттям його з автомобіля, хоч такий варіант і обійдеться трохи дорожче.

Варто відзначити, що промивка фільтр сажі вимагає професіоналізму від фахівця її виконує. У разі некоректних дій з очищення ситуація може тільки посилиться і двигун швидше вийде з ладу. Саме тому краще все ж довіряти таку роботу професіоналам, не намагаючись очистити вузол самостійно.

Промивання фільтр сажі: купити правильний засіб для очищення фільтруючого пристрою допоможуть на СТО

Інший важливий момент, що робить істотний вплив, на ціну робіт з очищення елемента – вибір спеціального складу для їх проведення. Залежно від типу виконуваних робіт використовують два види коштів:

  1. Все про промивку фільтр сажі дизельного двигунаНа основі нафтопродуктів. Такий засіб вважається максимально ефективним, оскільки практично повністю видаляє осів на стінках фільтра сажу. Для досягнення максимального ефекту знятий елемент занурюють до складу цілком і відмочують протягом декількох годин. Зазначений виробником період дії обов’язково потрібно дотримуватися – якщо вийняти вузол з розчину раніше, то видалити всю сажу не вдасться. Очевидним недоліком таких складів є висока пожежонебезпека, тому використовувати засіб в тому випадку, якщо фільтр не демонтується з автомобіля, не можна.
  2. Лужні розчини, на відміну від вищеназваних засобів, не становлять загрози займання. Тому коли в сервісах проводиться промивка фільтр сажі, купити пропонують саме їх, так як безпосередньо на авто можна використовувати тільки такі рідини. Дані кошти впливають менш інтенсивно, тому ефект буде істотно гірше, ніж в першому випадку. Незважаючи на менш агресивний склад, луг, яка в нього входить, все ж представляє певну загрозу для платинового внутрішнього покриття елемента. При тривалому впливі вона здатна завдати йому досить серйозні пошкодження. Щоб цього уникнути на другому етапі очищення таким засіб застосовують спеціальні ополіскувачі. Їх завданням є видалення лугу зі стінок фільтра.

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигуна

У разі очищення лужним складом його буде потрібно близько літра. Однак, при розрахунку вартості такого способу необхідно також враховувати ціну ополіскувача.

Використовувати будь-які інші засоби для промивання, а також просто очищати його водою не можна. По-перше, в цьому випадку ефективність очищення, як правило, зводиться до нуля, а, по-друге, пошкоджене в результаті таких дій платинове внутрішнє покриття швидко приводить в непридатність фільтр і загрожує виходом з ладу двигуна.

З цієї ж причини рекомендується використовувати тільки склади для промивання відомих виробників – за вибором конкретного кошти краще проконсультуватися з фахівцями автосервісу.

В умовах нашої країни рекомендована періодичність перевірки стану фільтр сажі визначається як «при кожному плановому технічному обслуговуванні двигуна». У цьому випадку вдасться підтримувати його оптимальну очисну здатність і уникнути додаткових витрат. При необхідності інтервал перевірки і промивання елемента може бути зменшений.

Промивання фільтр сажі дизельного двигуна своїми руками

З розвитком двигунів внутрішнього згоряння, упор ведеться безпосередньо на захист навколишнього середовища від забруднення, шляхом зниження викиду шкідливих речовин, що містяться у вихлопних газах автомобілів. Такий результат досягається наявністю спеціальних фільтрів і каталізаторів, які перебувають у вихлопній системі.

В автомобілях, які оснащуються дизельними двигунами, передбачений каталізатор і фільтр сажа. Під час згоряння дизельного палива, у вихлопній системі крім шкідливих відпрацьованих газів утворюються тверді вуглецеві частинки у вигляді сажі, які уловлюються спеціальним елементом, що фільтрує.

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигуна

Сажеві фільтри для дизельних двигунів складаються з корпусу, широкосмугового лямбда-датчика, датчика тиску перед фільтром, датчика тиску після фільтра і датчика диференціального тиску. Усередині корпусу, перебуває сам фільтруючий елемент, що виготовляється з карбіду кремнію, який має осередкову структуру з каналів малого перетину.

Така конструкція фільтра призначена для уловлювання великих і малих частинок сажі, які згодом накопичуються і перешкоджають проходженню вихлопних газів, в результаті чого відбувається существенноесніженіе потужності двигуна, втрата динаміки і тягових характеристик. В такому випадку в фільтрі передбачені два режими роботи: фільтрація і регенерація.

У режимі фільтрації відбувається затримка частинок сажі на стінках фільтруючого елемента. Коли елемент досить забруднене, необхідна його очищення від скопилася сажі, для цього передбачений режим регенерації. Розрізняють два режими регенерації: пасивну та активну.

Під час пасивної регенерації, очищення фільтр сажі відбувається за рахунок температури відпрацьованих газів, яка досягає 600 градусів при роботі мотора на високих навантаженнях і змушує згоряти сажові частки, перетворюючи їх на вуглекислий газ, який виходить разом з вихлопом. А з додаванням в паливо спеціальних присадок, пасивна регенерація можлива при температурах 450-500 градусів.

Але так як часта їзда по місту не завжди може забезпечити достатнє навантаження, для цього застосовується активна регенерація – датчик диференціального тиску, порівнюючи показники з датчиків тиску до і після фільтра, посилає сигнал на електронний блок управління, який запускає цей процес.

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигуна

Активна регенерація являє собою примусове підвищення температури відпрацьованих газів кожні 400-500 км одним із таких способів:

  • пізній впорскування палива;
  • додатковий впорскування палива на такті випуску;
  • електричний нагрівач перед фільтром сажі;
  • впорскування порції палива перед фільтром сажі;
  • нагрів відпрацьованих газів за допомогою мікрохвиль.

Завдяки цьому, фільтруючий елемент очищається і готовий до подальшої експлуатації.

В даний час, дизельні автомобілі оснащуються фільтром сажі, з системою введення присадок в паливо. Поруч з паливним баком розташовується бачок з присадкою, рівень якого контролюється датчиком. Зазвичай присадки вистачає на весь термін служби одного фільтр сажі.

Подача присадки здійснюється в паливний бак, за допомогою електричного насоса, при кожній заправці. Кількість дозування контролюється електронним блоком управління, на підставі показань датчика рівня палива.

У присадці містяться елементи, які входять в з’єднання з сажею, відкладаючись на стінках фільтра, що дозволяє затримувати її ще більше, навіть найменші частинки. А оксид церію присадки, віддає свій кисень сажі, що поліпшує її згоряння, тим самим збільшуючи ступінь очищення всього фільтра. У такій системі також передбачена пасивна та активна регенерація.

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигуна

Мінусом цієї системи є те, що міститься в присадці оксид церію, віддавши свій кисень, осідає на стінках фільтра, з часом забруднюючи його.

Так як процес регенерації не може повністю спалити всі відкладення, з часом він стане і зовсім марним, тому кожні 80-140 тис. Км необхідна його заміна.

Така робота не з дешевих, проте, є спосіб збільшення терміну експлуатації – це промити свій фільтр сажі.

Існує два основних способи як промити фільтр сажа: без зняття його з автомобіля, або зі зняттям. Другий спосіб забезпечує більш якісну очистку, ніж перший.

Для промивання використовується спеціальна промивна рідина. У першому способі перед самою процедурою, автомобіль заздалегідь прогрівається, потім йому потрібно дати охолонути, щоб температура каталізатора була близько 40 градусів, для ефективної дії промивання.

Після цього, з фільтра відкручується датчик тиску до фільтруючого елемента, потім за допомогою пульверизатора впорскується промивка, щоб напрямок подачі відповідало напрямку руху відпрацьованих газів.

Для такого чищення знадобитися мінімум 1 літр рідини, яку після кожного розпилення залишають в фільтрі на 15 хвилин, щоб дати сажі откіснуть. Розпилення слід здійснювати короткою чергою, з обертанням пульверизатора, щоб очищающий склад захопив більше поверхні фільтра.

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигуна

Так як в промиванні міститися речовини здатні до займання під час роботи двигуна, використовується промивка-нейтралізатор близько 500мл, яка подається тим же способом з такими ж інтервалами розпилення через отвір датчика на фільтр сажі, щоб нейтралізувати і змити залишки промивної рідини.

Після промивання, датчик вкручується назад, автомобіль заводять і прогрівають до своєї робочої температури. Потім доцільно включити режим регенерації фільтра, експлуатуючи двигун під навантаженням або запустити його вручну, за допомогою спеціального програмного забезпечення.

Другий спосіб передбачає зняття фільтр сажі з автомобіля, а рекомендований обсяг промивної рідини становить 5 літрів. Для початку, від фільтра від’єднуються всі датчики і відпускаються хомути під вхідної та вихідної трубі. Після зняття, отвори датчиків повинні бути герметично закриті заглушками, або якщо це робиться в домашніх умовах, то можна використовувати пробки.

Потім фільтр сажа повністю заповнюється промиванням через що входить в корпус трубу, по напрямку руху відпрацьованих газів. Фільтр залишають откісать на 40 хвилин, періодично його, струшуючи, і так повторюючи промивку поки вся рідина не закінчиться.

По закінченню роботи промивається фільтр очищається від промивного складу або спеціальним нейтралізатором, або великою кількістю води, потім добре висушується, встановлюється в порядку, зворотному зняттю, автомобіль прогрівається, і запускається режим регенерації вручну або експлуатуючи двигун під навантаженням.

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигуна

Чи не кожен водій має у себе набір інструментів, такий як пістолет-розпилювач, спеціальний кабель, і обладнання з програмним забезпеченням для синхронізації з електронним блоком управління автомобіля.

Тому в продажу стали доступними спеціальні аерозольні балончики об’ємом на 400мл, містять пінний очисник, завдяки яким можлива промивка фільтр сажі дизельного двигуна своїми руками, без потреби його зняття з автомобіля.

Спочатку відкручується датчик тиску до фільтра, і попередньо струснувши балончик, очищувач розпорошується прямо в отвір датчика короткими чергами з витримкою невеликих проміжків. Для зручності розпилення, в комплекті з балончиком йде спеціальний зонд, який полегшує розпилення.

Зонд бажано обертати по колу, рухати вперед і назад, змінюючи кути розпилення, щоб промивка захопила більше площі фільтруючого елемента.

Проробивши цю процедуру потрібно залишити фільтр откісать приблизно 30 хвилин.

Такий спосіб ще хороший тим, що під час откісанія фільтра, піна очищувача набуває рідкий стан і самонейтралізіруется, тим самим, виключаючи використання промивання-нейтралізатора.

Давши промиванні постояти півгодини, датчик вкручується назад на своє місце. Перед пуском двигуна, необхідно попередньо залити в паливний бак присадку, рекомендовану при використанні даного балончика, відповідно до дозуванням, яка там також буде вказуватися.

Варто завжди пам’ятати, що як би там не було, промивка старого фільтра лише ненадовго збільшує його термін служби, і незабаром його все одно доведеться поміняти на новий.

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигуна

Є ще метод, коли замінюється сам фільтруючий елемент. В даному випадку корпус розрізається, з нього витягують старий фільтруючий елемент, на його місце встановлюється новий, а корпус заварюється. Проблема методу полягає в тому, що не на кожен автомобіль можна придбати відповідний фільтруючий елемент.

Такий метод дешевше, ніж поміняти фільтр цілком, але дорожче його промивання, проте забезпечить термін служби такої ж, як і при заміні фільтра разом з корпусом.

Промивання і заміна фільтр сажі дуже відповідальна робота, що вимагає хороших знань, вправності, наявності спеціальних інструментів і обладнання.

Тому надійніше всього буде звернутися за допомогою на станцію технічного обслуговування автомобілів і довірити таку процедуру висококваліфікованим працівникам.

І все ж найкраще буде поміняти фільтр сажі цілком, щоб не допускати можливих ускладнень після промивання старого.

Важливо ще крім фільтр сажі, стежити за станом каталізатора, який встановлюється перед фільтром, тому що знос фільтра, прямо пропорційний зносу каталізатора. Навіть при новому фільтрі, забруднене каталізатор може значно знизити термін служби фільтра.

У підсумку, коли вони обидва забруднені, можливий вихід з ладу двигуна. А це вже інша робота, і інші, не малі витрати для водія. Тому розробники рекомендують разом з заміною фільтр сажі, доцільно буде замінити і каталізатор.

Кожен водій повинен мати на увазі, що термін служби фільтра та каталізатора безпосередньо залежить і від якості палива, на якому працює його автомобіль, і найголовніше – несправність краще попередити. Тому потрібно заправлятися тільки на перевірених автозаправних станціях.

важливо

Проводити час від часу діагностику автомобіля, на наявність помилок і несправностей, а також стежити за станом його елементів. Вчасно їх замінювати на нові, і використовувати тільки якісних виробників.

Засоби для промивання фільтр сажі дизельного мотора

Суміші для промивання фільтр сажі дизельного мотора легко знайти в автомагазинах. Самостійно почистити вказаний елемент можна дотримуючись деяких правил, викладених в статті.

Коли виконується промивка, які є способи?

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигунаФільтр сажі дизельного мотора

Чистка фільтр сажі необхідна якщо у дизельного авто спостерігаються такі симптоми:

  • приладова панель видає помилки по фільтром сажі;
  • пропадає тяга;
  • плавають холості оберти;
  • зростає витрата палива.

До погіршення стану фільтрувальних елементів DPF призводять такі чинники:

  1. Недостатній прогрів вказаного пристрою через часті коротких поїздок по місту. Для забезпечення автоматичної регенерації потрібно щоб авто тривалий час їхало по трасі, тоді датчик температури сажі фільтруючого агрегату визначає потрібну температуру.
  2. Несправний мотор. Порушення в роботі силового агрегату також впливають на процес регенерації.
  3. Чи не закрита або недостатньо затиснута пробка паливного бака веде до відсутності регенераційної процесу.
  4. Використання палива сумнівної якості. В такому пальному вміст сірки перевищує допустимі норми, це призводить до збільшення утворення сажі і погіршення роботи силового агрегату, що тягне до забивання елементу фільтрації.

У зазначених ситуаціях відбувається неповне згоряння сажі, її залишок накопичується, забиваючи фільтруючий елемент. Як наслідок виникає необхідність замінити або промити фільтруючий пристрій. Другий варіант значно дешевше, ніж перший.

Частка зазначеного елемента фільтрування буває двох видів:

  1. Пасивна. Має на увазі дожигание незгорілих частинок палива посередництвом забезпечення всередині фільтруючого елемента температури до 6000С. Можливо також здійснення регенерації за допомогою спеціальних добавок, що вводяться до палива. Добавки дозволяють догоряти залишкам сажі при більш низькій температурі.
  2. Активна. Проводиться якщо трубка фільтра забита, автомобіль неможливо завести. Має на увазі прожиг фільтруючого пристрою за допомогою контролера управління силового агрегату. Перед цим до палива додатково додають присадки, до складу яких входить церій.

Крім чищення фільтра необхідно виконати процедуру його промивання. Промити фільтруючий елемент можна двома способами:

  • не знімаючи фільтр;
  • знявши елемент фільтрації.

Перед очищенням зазначеного елемента самостійно враховуйте: застосування непризначених для цих цілей рідин призведе до повної поломки пристрою.

Рекомендуємо подивитися відео про використання суміші для промивання фільтр сажі дизельного двигуна:

спосіб перший

Спочатку придбаємо засіб для промивки фільтр сажі дизельного двигуна. Для якісного проведення очищення від забруднень на один фільтром сажі доведеться витратити до 5 літрів суміші для промивання.

Діють зазначені суміші таким чином: за певний час хімічний склад промивної суміші може розчинити певну кількість смол, на яких тримається утворився нагар.

Тому потрібно ознайомитися з вимогами виробника рідини для очищення і витримати зазначений час.

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигунаЗабите фільтруючий пристрій

Почистити фільтр сажі можна таким чином:

  • зніміть пристрій з автомобіля;
  • залийте в нього суміш для очищення;
  • почекайте вказане виробником суміші час (приблизно 8 годин), щоб смоли розщепилися;
  • злийте суміш з агрегату;
  • змийте струменем чистої води відокремилась сажу;
  • висушіть фільтруючий пристрій;
  • встановіть агрегат на колишнє місце.

Здійснювати зазначені маніпуляції можна застосовуючи спеціальні суміші для очищення, що надає вплив на смоли, а також легко змиваються водою. Використання інших речовин може призвести до пошкодження тендітного шару всередині пристрою для фільтрації.

другий спосіб

Все про промивку фільтр сажі дизельного двигунаПромивання фільтруючого агрегату безпосередньо на автомобілі

Цей метод дозволяє почистити фільтр, не знімаючи його з авто. При зазначеному способі виробниками засобів для очищення врахована можливість займання складу промивної рідини. Тому для промивання використовуються розчини, що мають водно-лужну основу. Застосовуються вони в парі з змиває сумішшю, здатної нейтралізувати луг після закінчення процесу очищення.

Для зазначеної процедури використовуються:

  • набір рідин;
  • пістолет;
  • розпилювач;
  • зонди.

Всі ці елементи продаються в автомагазині або на ринку. Дозволяють провести очищення елемента фільтрації на будь-якої моделі дизельних авто, оснащених фільтром сажі фільтрувальним пристроєм.

Чистка виконується поетапним дозуванням надходить очищувача через отвір для датчика вимірювання тиску і температури. Перед початком процедури автомобіль прогрівають, після чого дають фільтруючого пристрою охолонути до температури 400С.

Це оптимальний температурний показник для ефективної роботи лужної суміші.

Щоб промити пристрій фільтрації знадобиться пістолет-розпилювач, його потрібно підключити до зонду, який буде вводитися в отвір датчика. Очищаючу речовина розпилюють всередину фільтра, потім витримують до 10 сек. і знову розпилюють з перервами. Зазначену процедуру повторюють кілька разів.

Для збільшення ефективності очищення зондом необхідно виконувати обертальні рухи навколо його осі. Потім використовується речовина для промивання, другий зонд і процедура повторюється аналогічно з витримкою тимчасового інтервалу.

Результатом зазначених маніпуляцій стане рівномірний розподіл сажі по поверхні матриці, її з більшою ефективністю можна буде допалити.

Після закінчення очисних робіт датчик встановлюється на колишнє місце, запускається двигун машини і автомобіль експлуатується 20 хв на середніх і високих оборотах, потім запускається регенерація або ця процедура починається в автоматичному режимі.

Регенерація фільтр сажі – відповіді на питання

Квітень 16, 2016Февраль 16, 2019

Такий пристрій, як фільтр сажі, є у всіх дизельних авто, що випускаються з 2011 року (а також на ряді моделей, випущених після 2000 року – тоді він ще не був обов’язковим елементом, але вже використовувався деякими виробниками автомобілів) на територіях країн, що входять в СОТ (стандарт «Євро-5», прийнятий Митним союзом).

Новий сажі фільтрСажевий фільтр після відпрацювання

Головне завдання такого елемента – максимально очистити вихлопні гази від шкідливих для навколишнього середовища домішок.

Використання сажових фільтрів дозволило скоротити вміст частинок сажі у вихлопі дизельних автомобілів практично на 100% – якщо точніше, на 99,9%.

Для чого потрібен і як працює фільтр сажа автомобіля

На поточний момент в автомобілях застосовується два типи очисників сажі:

Фільтр сажі DPF (абревіатура від слів Diesel Particulate Filte) для дизельного авто вловлює частинки сажі розміром до 1 мкм, які утворюються в результаті згоряння палива. Такий фільтр відрізняється простотою пристрою, але при цьому вимагає регулярних дій з очищення (регенерації).

Фільтр типу FAP (скорочення французького виразу Filtre A Particules) являє собою більш складний пристрій, що не вимагає регулярного втручання. Регенерація (очищення) відбувається тут в автоматичному режимі.

Місцезнаходження фільтр сажі (див. Рис. 1) – в системі випуску відпрацьованих газів, за каталітичним нейтралізатором. У деяких випадках він також може бути об’єднаний з нейтралізатором, і тоді його місце розташування – прямо за випускним колектором.

Порада

Це місце, де відпрацьовані гази мають найвищу температуру. У такому варіанті пристрій називається «фільтр сажі з каталітичним покриттям».

Середній ресурс сажових фільтрів розрахований на пробіг в 150 тис. Км. Але це європейський стандарт. На російському паливі, за відгуками власників і працівників автосервісів, цей показник знижується майже втричі.

У момент, коли бортовий комп’ютер видасть помилку, яка говорить про те, що фільтр сажі засмітився, автовласникові необхідно буде прийняти одне з таких рішень:

  1. Повна заміна фільтр сажі . Дуже дорогий захід. Звичайно, ціна дуже залежить від марки і моделі авто, але в будь-якому випадку, ця дія значно дорожче всіх нижчеперелічених пунктів. Наприклад, на BMW заміна фільтр сажі обійдеться приблизно в 1500 євро.
  2. Фізичне видалення фільтр сажі. Процедура теж не з дешевих, і має ряд недоліків. Недостатньо просто взяти і вирізати фільтр, замінивши ділянкою труби. На дані, що надходять з датчиків сажових фільтрів, зав’язаний ряд процедур бортового комп’ютера, а це значить, що необхідно буде замінити його прошивку. Заміна прошивки не завжди відбувається гладко, в ряді випадків виникають помилки (помилкові спрацьовування індикації, інші проблеми з бортовим комп’ютером).
  3. Обман датчика фільтр сажі. Полягає в установці окремого приладу, який емулює нормальну роботу датчиків (підробляє сигнали) або програмне видалення фільтр сажі з системи електронного блоку управління. Ця процедура не звільняє власника авто від очищення самого фільтра. Однак, значно подовжує термін його роботи або дозволяє безпроблемно видалити фільтр сажі з найменшими помилками в роботі бортового комп’ютера.
  4. Регенерація. Найбільш правильна процедура, адже видалення фільтра збільшує викиди шкідливих речовин в атмосферу, незважаючи на те, що навіть без цього елемента європейські автомобілі успішно проходять технічний огляд по російським нормам. При цьому вартість регенерації фільтрів залишається прийнятною в порівнянні з тим же видаленням або заміною, хоча і вимагають періодичного повтору.

ВІДЕО ІНСТРУКЦІЯ

Види регенерації – способи очищення

По суті фільтр сажа являє собою ємність, заповнену речовиною з пористою структурою (найчастіше використовується кераміка). При проходженні вихлопних газів через ці «стільники» сажа і гар осідають на порах наповнювача.

Згодом пори закупорюються і проходження вихлопних газів ускладнюється, що призводить до збільшення витрати палива і зниження потужності двигуна, підвищується ризик виникнення різних неполадок.

Для відновлення властивостей фільтра проводиться процедура регенерації, яка може бути двох типів:

  1. Активний. Очищення пір відбувається за рахунок підвищення температури всередині фільтра до 600-1000 градусів Цельсія. При такій температурі сажа повністю згоряє.
  2. Пасивний. Тут видалення сажі відбувається також за рахунок її згоряння, але протікає горіння при температурі близько 350 ° С (це нормальна температура відпрацьованих газів дизеля). Для окислення сажі потрібен спеціальний каталізатор, знижує температуру реакції – наприклад, платина в фільтрах компанії Volkswagen (ті самі сажові фільтри з каталітичним покриттям, які згадувалися раніше).

Активна регенерація вимагає виконання спеціальних процедур з боку автовласника, а пасивна відбувається без будь-якої участі водія авто.

Якщо регенерація не має потрібного ефекту, то завжди можна просто промити фільтр. Промивання фільтр сажі виконується після його зняття з автомобіля. Агрегат поміщають в спеціальний хімічний склад на деякий час, а потім пропускають цей же склад через фільтр під тиском.

Як запустити регенерацію фільтру сажі

Підвищити температуру всередині фільтр сажі для повного згоряння сажі можна одним з таких способів (активна регенерація):

  1. Введення в паливну суміш спеціальних присадок (найчастіше на основі церію), які при проходженні разом з вихлопними газами продовжують горіти. При цьому зняття самого вузла автомобіля не потрібно. Недоліком даного методу є його низька ефективність – спосіб може дати позитивний ефект лише при початковому етапі забруднення (не більше 2000 – 3000 кілометрів з моменту спрацьовування індикатора помилки на панелі бортового комп’ютера).
  2. Запуск особливої ​​процедури роботи двигуна через блок електронного управління авто. В цьому випадку знижується подача повітря, паливо впорскується на такті випуску (тобто потрапляє несгоревшим в систему відведення вихлопних газів). В окремих моделях автомобілів застосовуються оригінальні технології, наприклад, додатково вводиться присадка, або знижується відтік згорілих газів і т.п.

  Як поміняти фільтр салону автомобіля

Якщо регенерація не допомагає – необхідний ремонт фільтр сажі .

Його знімуть, розберуть і почистять вручну або повністю замінять в майстерні. Звичайно, це можна зробити і своїми руками, але краще довіритися фахівцям.

Запускається процедура регенерації найчастіше без участі користувача:

  1. Спрацьовує датчик підвищення рівня сажі в фільтрі.
  2. У процесі руху блок управління самостійно підвищить обороти, знизить приплив повітря і прочистить фільтр сажі.

Але, якщо спроби прочищення не увінчаються успіхом, або рівень сажі буде критичним, то блок управління відмовиться від спроб очищення і висвітить помилку.

В цьому випадку можна буде спробувати запустити процедуру самостійно через сервісне меню електронного блоку управління (економічної безпеки) і слідувати вказівкам системи (якщо не підтримується автоматичний режим управління оборотами).

Все залежить від моделі автомобіля і прошивки економічної безпеки. В окремих випадках може знадобитися знання сервісних кодів або підключення зовнішніх пристроїв діагностики.

Яка рідина допоможе для регенерації фільтр сажі дизельного авто

Якщо ви не стали володарем авто з фільтром сажі з каталітичним покриттям або вбудованої автоматичної процедурою регенерації, то завжди можна вдатися до використання спецпрісадок.

Спробувати відновити фільтр сажі можна, наприклад, за допомогою універсальних засобів:

  1. Каталізатори регенерації від компанії ARDINA – Diesel Particulate Filter Regeneration Aid (заливаються в бак з паливом як присадка).
  2. Liqui Moly Pro-Line Diesel Partikelfilter Reiniger – очищувач, який вимагає примусового уприскування, після застосування його необхідно нейтралізувати іншим розчином (Pro-Line Diesel Partikelfilter Spulung).
  3. Liqui Moly Diesel Partikelfilter Schutz – ще одна присадка, яка виступає каталізатором.

ВІДЕО ОПІСАНІЕЕслі в автомобілі використовується оригінальна присадка (для автоматичної подачі зі спеціального бака в режимі регенерації фільтр сажі), то замовляти її варто у офіційних дилерів.

Спроба чистки фільтр сажі. Luffe DPF cleaning fluid. – logbook Volkswagen Passat Variant 2008 on DRIVE2

Добрий день, друзі дізелеводи!

Коли я придбав собі цей автомобіль, радості не було меж, комфортний потужний, швидкий. Відразу ж поліз на простори інтернету для вивчення всіх проблем і болячок як самого автомобіля, так і його агрегатів. Однією з проблем був фільтр сажі (DPF), який має властивість засмітяться на пробігах, близьких до 200 тис. Км.

Спочатку я просто їздив з це інформацією і особливого значення не надавав. Так, з нету я дізнався про регенерації і прожиге, режимах регенерації цієї приблуди і як це негативно впливає на двигун. Потім я звернув увагу на те, що у мене при міському режимі їзди початку часто включатися ця сама регенерація фільтра DPF.

Проявляло себе це так, при досягненні температури ОЖ 50 гр. при зупинці автомобіля тахометр показував 1000 об / хв. Глушити автомобіль при цьому не рекомендується, тому, що процес регенерації почався і його переривати не можна.

Потрібно в ідеалі виїхати за місто і проїхати 15 – 20 км з оборотами 2500 – 3000 об / хв, поки при зупинці машини обороти не впадуть до покладених 800 об / хв. Якщо регенерація наздоганяла в місті і немає можливості виїхати на вільну ділянку дороги, а доводиться штовхатися по пробках, то починає рости рівень масла (!).

Це відбувається по тому, що при регенерації ЕБУ двигуна дає команду системі уприскування палива на додатковий впорскування невеликої порції палива при такті випуску ОГ, паливо запалюється і підвищує температуру фільтра PDF, тверді частинки сажі при цьому вигоряють.

Паливо при цьому згоряє не повністю, а частково стікає по стінках циліндра і потрапляє в масло. Це відбувається до тих пір, поки датчик тиску до і після фільтра не сигналізує про прочищення фільтра. Така процедура у мене відбувається кожні 200 км їзди по місту. Ставити новий фільтр нереально дорого, 110 тис. Руб.

В один прекрасний день, також начитавшись інформації з нету, вирішив зробити таку процедуру: чистка фільтра DPF спец. розчином Luffe. Замовив в Москві каністру очищувача Luffe DPF cleaning fluid Ultra (благо ціна у нього не космічна, 6 000 руб), загнав машину до одного в автосервіс з проханням зняти фільтр сажі.

Зверніть увагу

Коли привезли цей розчин, я забрав фільтр і почав процедуру згідно з інструкцією: зняв всі датчики, забив Чепик всі отвори, і залив очисник, тримав як по інструкції 2 ч, періодично струшуючи.

Через зазначений час злив очищувач, промив фільтр водою і продув стисненим воздухом.Собрал, встановив, через шнурок активував регенерацію і …

… І чарівництва не відбулося, різниці ніякої до і після я не помітив, хоча за логікою повинна була незначно додатися потужність. Поїздивши деякий час знову включилася регенерація і все стало як раніше, кожні 200 км виїжджаю за місто для запису DPF. Тепер в планах вирізати цей фільтр разом з клапаном EGR і зробити чіп тюнінг.

Висновок такий, друзі, забитий фільтр сажа дизеля якщо і можна реанімувати, то тільки не цим засобом. Сподіваюся мій досвід буде комусь корисний.

Price tag: 10 000 ₽ Mileage: 165400 km

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…