Більшості водіїв відома ситуація, коли в системі охолодження раптом з’являється текти, а замінити патрубок, підтягнути хомути або відремонтувати радіатор неможливо.

У такій ситуації герметики для системи охолодження допоможуть своїм ходом дістатися до місця ремонту.

Прочитавши статтю, ви навчитеся застосовувати і вибирати герметики, дізнаєтеся відгуки про них і наслідки неправильно використання.

Історія появи герметиків

До появи герметиків промислового виготовлення, автолюбителям доводилося самостійно шукати способи екстреної герметизації системи охолодження.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиківВибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиківГірчичний порошок рекомендується використовувати тільки в самих крайніх випадках Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиківВибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиківВибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиківВибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиківГорчицу треба їсти, а не використовувати її в радіатор. Для радіатора є спеціалізовані засоби

Кому першому прийшла в голову ідея засипати в пробитий радіатор гірчицю, невідомо.

Цей метод виявився досить дієвим і дозволяв долити води в систему охолодження і продовжувати рух своїм ходом до місця проведення ремонту. Гірчиця виручала водіїв обмеженого контингенту радянських військ в республіці Афганістан, адже після її засипки в радіатор системи охолодження і наповнення системи, автомобіль легко проїжджав 300 – 500 кілометрів.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

У систему охолодження залили гірчицю, щоб доїхати до місця ремонту. В результаті під заміну потрапили ще й обидва радіатора. На фото радіатор охолодження двигуна, у якого з усіх сот залишилися не забитими тільки дві.

Згодом хімічна промисловість освоїла випуск різних речовин, застосування яких дозволяло усунути витік системи охолодження і дістатися до місця проведення ремонту. Ці речовини назвали герметиками системи охолодження автомобільних двигунів.

Для чого застосовують герметики?

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Два лідера в середовищі автохімії: ABRO і Hi-Gear, саме цих виробників рекомендує більшість Ліфановодов

Будь-герметик погіршує роботу системи охолодження, тому його застосовують тільки в крайньому випадку, щоб доїхати до місця ремонту або будинку. На місці протікання він створює пломбу, яка знижує пропускну спроможність ділянки. В інших частинах системи охолодження він створює гелеобразний наліт в нижній частині труб, шлангів та радіатора.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Такий гидотою забиваються радіатор і шланги системи охолодження, після застосування герметиків

Сильне погіршення роботи каналів радіатора

Ще одне місце, де герметик сильно знижує ефективність роботи – канали радіатора.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Радітор, в якому була текти, її усунули за допомогою герметика.

І радіатор забився брудом, яка закупорила його канали. Двигун став перегріватися. Радіатор можна почистити і запаяти, але в системі охолодження тепер дуже багато бруду.

Але через діри в радіатор потрапила бруд, і тепер весь цей бруд у всій системі охолодження двигуна

У каналах встановлені текстолітові або пластикові спіралі-завіхрітелі, які покращують теплопередачу від охолоджуючої рідини (ОЖ) до поверхні радіатора.

Герметик осідає на поверхні завихрителей, знижуючи пропускну здатність каналу і силу вихрового ефекту.

Тому герметик не застосовуються як засіб профілактики або ремонту, а виключно як аварійний спосіб запобігання течі, після якого доведеться ретельно промивати систему охолодження і міняти ОЖ.

види герметиків

Існує два основних види герметиків:

Порошкові герметики діють аналогічно гірчиці. Вбираючи в себе охолоджуючу рідину, вони розбухають і, зачіпаючи за край протікання, утворюють там затор, який запобігає витоку ОЖ. Ефективні, якщо діаметр, довжина або ширина протікання не перевищують 1,5 мм. Для ремонту більших протікання ці герметики марні.

Полімерні герметики тверднуть при контакті з киснем. Після того як герметик вилили в радіатор, він змішується з ОЖ, потім потрапляє в протікання і під дією кисню твердне. Цей тип герметиків ефективний, якщо діаметр, довжина або ширина протікання не перевищує 1 мм.

Плюси і мінуси використання герметиків

Плюси використання герметиків очевидні – можливість доїхати до місця ремонту і зберегти двигун від перегріву.

Адже не завжди можна викликати евакуатор. Тому в якості екстреної заходи при невеликих протечках, хороші герметики дуже ефективні.

Відео-приклад як працює герметик системи охолодження Liqui Moly

Правда, після їх застосування доведеться повністю промивати всю систему охолодження, але це в десятки разів простіше і дешевше заміни головки блоку циліндрів і ґрунтовного ремонту двигуна, який доведеться робити після перегріву мотора.

Мінуси використання герметика в тому, що з їх допомогою можна усунути лише зовсім маленькі пошкодження, та й пробіг автомобіля до повноцінного ремонту не повинен бути більше 100 кілометрів. Адже будь-який герметик змінює роботу системи охолодження. Погіршується проходження ОЖ через радіатор, знижується ефективність теплопередачі, підвищується температура двигуна.

Відео про промивку радіатора, після використання герметика

Відгуки про використання герметиків

В інтернеті можна зустріти різні відгуки про використання герметиків. Умовно їх можна поділити на дві частини:

Короткі відгуки описують лише враження водія або власника автомобіля про використання того чи іншого герметика без опису пошкоджень, порядку застосування засобу та іншої важливої ​​інформації.

Тому негативні короткі відгуки нерідко викликані не поганими властивостями герметика, а неправильним застосуванням.

Зверніть увагу

З іншого боку позитивні відгуки теж мало чим можуть допомогти, адже автор не описує пошкодження системи охолодження, тип ОЖ, марку герметика і порядок застосування.

Докладні відгуки, які найчастіше зустрічаються на форумах автомобілістів, детально описують пошкодження системи охолодження і різні заходи по відновленню працездатності мотора, в тому числі і використання герметиків. У таких відгуках автовласники описують:

  • де саме пошкоджена система охолодження; якого типу пошкодження;
  • який саме герметик дав кращий результат;
  • як вони його застосовували;
  • що було після такої герметизації системи.

Такі відгуки допомагають вирішити, чи варто ризикувати і застосовувати герметик, або краще витратити гроші на евакуатор, зате уникнути промивки системи охолодження, а то і ремонту / заміни мотора.

Почав йти Тосол, залив гірчицю, катаюся другий рік. Мінус один, грубка холодити стала гірше, доведеться міняти радіатор опалення – Олексій, автолюбитель

Займаюся ремонтом автомобільних радіаторів. Поки люди ллють гірчицю і герметики системи охолодження, я без роботи не залишуся !!! – Пане Валерію, майстер по ремонту автомобільних радіаторів.

Залив герметик, хапнув горя. Взимку в гаражі довелося самому знімати і чистити радіатор шланги і радіатор опалення салону, радіатор системи охолодження довелося замінити, так як він весь теж забився. Але найбільше промучался з радіатором АКПП, він маленький і його треба ретельно чистити, інакше перегріву коробки не уникнути. – Пане Олександре, автолюбитель

Як їх правильно застосовувати?

  1. Найчастіше герметики заливають / засипають в радіатор прогрітого до робочої температури автомобіля.
  2. Після чого заводять двигун і дають попрацювати 5 – 10 хвилин.
  3. Частина герметиків затягує місце протікання в процесі роботи двигуна, інша частина полимеризуется лише після зупинки мотора.

Через те, що кожен виробник герметика випускає в продукт з різними властивостями і добавками, неможливо зробити докладний і універсальне опис застосування цих засобів.

Існує особливий вид герметиків, який додають тільки в дистильовану воду, тому що тосол і антифриз блокують дію компонентів, що входять до його складу . Тому уважно читайте інструкцію, яка написана на упаковці з герметиком. Дотримання інструкції допоможе в повній мірі реалізувати потенціал герметика.

Як і де купити герметик

Герметик системи охолодження LIQUI MOLY Kuhlerdichter L1997

Найбільш популярні герметики HI-Gear GOLD і LIQUI MOLY Kuhlerdichter L1997 обійдуться в 300 – 400 рублів за банку. Існують і більш дешеві герметики, вартістю від 100 до 300 рублів.

Перед покупкою відвідайте автомагазин і запишіть назви і ціну всіх герметиків, які виставлені в продаж. Потім зберіть про них відгуки в інтернеті. Орієнтуйтеся на повні відгуки. Порівняйте їх вартість в магазині і середню ціну в інтернеті.

Якщо герметик в магазині коштує на 20 і більше відсотків дешевше, ніж в інтернеті, не беріть його. Швидше за все, це підробка.

Герметик для антифризу який краще. Огляд відповідних герметиків для системи охолодження двигуна

Колеги, всім привіт! У період підготовки до зимового сезону саме час перевірити-замінити охолоджуючу рідину в системі охолодження! Самі знаєте, що до вибору тосола або антифризу варто підходити ретельно, щоб не мати проблем з запуском двигуна в мороз або навпаки, не переживати про його перегрів. Про нормальну роботу «грубки» в салоні я взагалі мовчу.

Герметики системи охолодження – учасники тесту

Але мова зараз не про це. Хочу торкнутися теми герметичності вузлів і стиків, так сам недавно брав участь в серії експериментів, організованих групою інтернет-видань.

Я, зокрема, досліджував герметизирующую здатність декількох рідких герметиків, спеціально розроблених для системи охолодження. Якщо хто не знає, коротко розкажу про принцип дії таких препаратів.

важливо

Працюють рідкі герметики наступним чином: препарат заливають на холодному двигуні в горловину радіатора, потім запускають мотор, і через кілька хвилин в тому місці, де виявлена ​​тріщина-дірка-поріз, текти зупиняється (або повинна зупинитися).

Ясна річ, що при цьому потрібно стежити за рівнем охолоджуючої рідини в бачку, і, якщо він знижується, то, в крайньому випадку, слід своєчасно додавати в ємність воду.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Тестування герметиків проводилося на таких соединителях шлангів, в яких свердлили контрольні отвори

Якщо говорити конкретніше про самому тесті, то я відповідав за перевірку чотирьох герметиків, які були закуплені в столичних автомагазинах. Це російські Fill Inn (100 р.) І Lavr (220 р.), Японський KYK (230 р.) І німецький Liqui Moly (320 р.). Методика оцінки будувалася таким чином, щоб умови випробувань були максимально наближені до реальних умов застосування герметиків.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Циркуляцію в контурі забезпечувала камазовськую помпа

Роль тосола-антифризу виконувала звичайна підігріта водопровідна вода, з температурою під 40-50 градусів. Контур охолодження двигуна імітувався за допомогою двох шлангів, відра і камазовской помпи, яка ганяла по цьому контуру воду. Перевірку герметизації контрольного отвори проводили на заздалегідь продірявлений металевому соединителе шлангів, який вставляли в контур.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Один з етапів тесту – діра в соединителе законопачені зсередини герметиком

Процес контролю будувався таким чином: включали помпу, створюючи тиск в контурі і циркуляцію води, яка починала бити з контрольного отвору, зробленого в соединителе шлангів.

Після цього у відро виливався герметик і починався відлік часу до моменту, поки текти не зупиниться. Операція повторювалася кілька разів, при цьому з кожним новим заходом діаметр контрольного отвори збільшували, використовуючи свердла діаметром від 1 до 5 мм.

Ну, а як ще дізнатися, який з «хімікатів» найефективніший?

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Переможець тесту – німецький герметик Liqui Moly

Який же результат? Скажу відразу: діру діаметром в 5 мм не зміг «залатати» жоден із зразків. Як, втім, і текти з 4-міліметрової пробоїни. А ось отвір в 3 мм з усіма пов’язаними з неї рідиною зміг закрити лише німецький Liqui Moly, причому за 7 хвилин. Це кращий результат в випробуваннях, проведених мною по зазначеній вище методиці.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

На другому місці – герметик Lavr

Далі йде вітчизняний Lavr, зумів усунути текти в дірі діаметром не більше 2 мм, при цьому витратив і більше времені.Еще гірше виявився результат у Fill Inn, також російського виробництва – препарат зумів запобігти подальшій появі струменя, закупоривши максимальну для своїх можливостей дірочку в 1 , 6 мм.

Всім доброго дня!

Якось по осені став помічати, що рівень в бачку трохи падає, ближче до початку зими став в салон проникати характерний запах гарячого антифризу, а коли були перші заморозки, то і візуально видно було випаровування антифризу в верхньому куті радіатора. Чіткого пробою видно не було, також як і струменя, тобто просто сопливий і випаровувався. Думав уже купити радіатор новий, але вирішив все-таки покурити темки про герметики.

У ній на першому місці опинився герметик пр-ва Росія BBF Super
, але як я зрозумів лише завдяки ціні і напевно піар журналу)).

І я його дійсно знайшов на прилавках магазина в моєму місті і ціна його не перевищувала 100 руб. (Думаю відмінно підійде власникам великовантажних автомобілів, тому що

ємність бутля розрахована на великий літраж системи охолодження), але вирішив все-таки віддати переваги Німеччини Liqui moly Kuhlerdichter
.

Порівняльна таблиця

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиківВибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиківВибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

результат

Підсумок: Всю процедуру робив приблизно півтора місяці тому, запис роблю спецом пізніше, щоб результат був напевно визначено і розповісти все по-чесному. З тих пір в цьому кутку випаровування припинилися і запах теж пропав, але мікроскопічна волога все одно залишилася там, тобто

неідеально сухо, не знаю чому і внизу радіатора теж є мокрі стільники. Тоді до заливки герметика пішло 800 гр. антифризу за 5-7 міс., вже не згадаю, зараз рівень стоїть на місці. Тому на даний момент я даною процедурою залишився задоволений, тому що

покупка і заміна радіатора відклалася як мінімум до теплих днів.

Отже, зі свого досвіду, в разі хв. витоків можу радити даний герметик до використання, але не забудьте, що заливати його потрібно чітко за інструкцією і в разі невдалого заклеювання вдруге не заливати, а усувати текти повною заміною несправного вузла.

Однією з найбільш потрібних речей у вашому багажнику повинен стати герметик системи охолодження. Цей засіб допоможе вам не тільки при монтажі радіаторів опалення, а й в ремонті, розбираючи батареї на окремі секції і усуваючи в них текти. Засіб може бути також корисно при необхідності загерметизувати стики і накладення.

Незважаючи на те, що ринок балує автовласника багатою різноманітністю баночок з різними спеціалізаціями, дійсно важливо, щоб обраний вами герметик для радіатора автомобіля відповідав такими характеристиками:

  • Термостійкість до нагрівання;
  • Стійкість до механічного впливу;
  • вологостійкість;
  • Стійкість до різких температурних змін.

Необхідність всіх інших властивостей тільки на ваш розсуд.

На які види поділяються рідкі та порошкові герметики?

Щоб вибрати, який герметик для системи охолодження краще підійде саме для вас, варто звернути увагу на те, що вони в цілому діляться на різновиди за своїм складом. Давайте розберемо кожен вид докладніше:

Дані герметики можна визначити по їх відмінною еластичності. Вони відмінно взаємодіють з металом, абсолютно стійкі до корозії і не поятся високих градусів.

Крім того, вони на справді довгий стік виконують свою роботу, не бояться агресивного середовища і пошкоджень.

Що примітно, зазвичай ціна на герметик для радіатора автомобіля поліуретанового типу не велика, хоча і не є найменшою на ринку.

Ці герметики, якраз, куди дешевше попередніх. Вони по-справжньому універсальні і потім широко поширені. Силіконові кошти зазвичай відрізняються вкрай високою стійкістю і міцністю, плинністю текстури, що дозволяє перейматися в найнедоступніші ділянки, а також якісної еластичністю.

Коли постає питання конкретно про те, як усунути текти радіатора охолодження автомобіля, згадують саме про ці полімерні герметики. Вони дуже рідкі, але маючи контакт із повітрям починають застигати. Саме такі згустки, заливаючись в отвір, закривають його.

Інструкція по застосуванню герметика

Звичайно, перед тим, як вибирати, який герметик для радіатора автомобіля краще, варто зовсім навчитися ним користуватися. Перш за все, на необхідність в даному засобі вкаже датчик температури на приладовій панелі. Крім того, ви може помітити калюжу антифризу. Ваші перші дії: глушите мотор і чекайте охолодження радіаторного відсіку. Уже після приступайте до його огляду.

ПОДИВИТИСЬ ВІДЕО

Що продовжує витікати антифриз вимагає установки спеціальної ємності під його збір. Після варто продовжити роботу безпосередньо з радіатором. Ваш порошковий або рідкий герметик

варто швидко помістити в радіатор, звертаючи увагу на несправні місця. Далі важливо завести двигун на пару хвилин, щоб переглянути, тече рідина знову.

Не забудьте, що двигун необхідно вимкнути перед перевіркою!

Чому важливо знайти хороший засіб – проблеми

Ваш герметик для системи охолодження двигуна просто зобов’язаний бути якісним і перевіреним, щоб уникнути досить серйозних проблем. А проблеми можуть виникнути такі:

  • Забивання тонких трубок радіатора, результатом чого стане перевантаження двигуна.
  • Засмічення радіатора грубки і подальша зупинка опалення салону.
  • Поломка помпи.
  • Зупинка термостата системи охолодження.

Повинно бути досить очевидним, що неперевірені засоби можуть нашкодити вашому авто.

Усунення герметика – правильна промивка радіатора

Ще одним важливим процесом є промивка радіатора від залишків герметика. Робиться вона наступним чином:

  • Попередньо остудіть двигун;
  • Обов’язково злийте весь антифриз з системи;
  • Залийте засіб для промивання, вибране вами, в саму систему;
  • Злийте засіб і прогрійте двигун. Залиште його вхолосту на півгодини.
  • Ретельно промийте систему після охолодження двигуна, заливши в неї дистильовану або просто відфільтровану теплу воду. Поставте двигун на наступні десять-п’ятнадцять хвилин на прогрів вхолосту, після чого злийте воду. Якщо це буде потрібно, процедуру можна повторити.
  • Можете заливати новий антифриз.

ПОДИВИТИСЬ ВІДЕО

Якщо інструкції до вашого засобу є інші, варто скористатися саме ними, щоб уникнути проблем і неполадок.

Рейтинг: який з герметиків кращий за відгуками автолюбителів?

Щоб знайти оптимальний герметик радіатора автомобіля, ми закупили одні з найпопулярніших на думки автолюбителів засобів, роботу яких перевірили в однакових умовах. Сподіваємося, що рейтинг, який у нас вийшов, допоможе вам з вибором:

Герметик радіатора «BBF Супер»

Эмульсия, работающая оперативно и качественно, практически не оставляя отложений после закрытия дыр. Данный герметик радиатора BBF оставляет после вскрытия достаточно аккуратные грибки пробок. А его качество даже выше, чем его же цена.

Цена: 60 руб.

Герметик радиаторов Liqui Moly

Это средство является одним из самых популярных среди автолюбителей за счет самого эффективного действия. Оно содержит в своем составе металл, благодаря чему является также несомненным лидером по скорости закрытия дар и подтеков. Оставляет отложения, но не сильно. На втором месте герметик системы охлаждения Liqui Moly исключительно из-за высокой стоимости.

Цена: 220 руб.

Герметик радиаторов K-Seal

Ця емульсія коричневого кольору, що може викликати деякі складності. Вона практично не залишає ніяких залишків, крім того є досить довговічною. Її робота не така швидка, як у попередніх варіантів, до того ж вартість по-справжньому велика.

Ціна: 450 руб.

Склад для ремонту радіаторів Hi-Gear Stop Leak

Ще одне досить популярний засіб, що має високу ефективність навіть в дійсно чималих дірках. Ефект надає досить довго, доведеться чекати і періодично доливати, однак роботу свою виконує якісно і надовго.

Ціна: 210 руб.

Герметик радіаторів Gunk Radiator Sealer Super

Досить густий коричневого кольору герметик для системи охолодження, що виконує свою роботу швидко і надійно. Його проблема в тому, що після процесу він залишає багато залишків, що абсолютно неприйнятно для старих або брудних радіаторів.

Ціна: 180 руб.

Герметик радіаторів Abro Sl-624

Рідка емульсія білого кольору, дійсно швидкодіюча і порівняно недорога. Однак має важливі мінуси: досить великі отвори і серйозні поломки «залікувати» не здатна, крім того залишила після себе багато залишків.

Ціна: 100 руб.

ПОДИВИТИСЬ ВІДЕО

Тест герметиків для ліквідації течі в системі охолодження – Спільнота «Автокосметічка (детейлінг, тести, поради)» на DRIVE2

Колеги, всім привіт! У період підготовки до зимового сезону саме час перевірити-замінити охолоджуючу рідину в системі охолодження! Самі знаєте, що до вибору тосола або антифризу варто підходити ретельно, щоб не мати проблем з запуском двигуна в мороз або навпаки, не переживати про його перегрів. Про нормальну роботу «грубки» в салоні я взагалі мовчу.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Герметики системи охолодження – учасники тесту

Але мова зараз не про це. Хочу торкнутися теми герметичності вузлів і стиків, так сам недавно брав участь в серії експериментів, організованих групою інтернет-видань.

Я, зокрема, досліджував герметизирующую здатність декількох рідких герметиків, спеціально розроблених для системи охолодження. Якщо хто не знає, коротко розкажу про принцип дії таких препаратів.

важливо

Працюють рідкі герметики наступним чином: препарат заливають на холодному двигуні в горловину радіатора, потім запускають мотор, і через кілька хвилин в тому місці, де виявлена ​​тріщина-дірка-поріз, текти зупиняється (або повинна зупинитися).

Ясна річ, що при цьому потрібно стежити за рівнем охолоджуючої рідини в бачку, і, якщо він знижується, то, в крайньому випадку, слід своєчасно додавати в ємність воду.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Тестування герметиків проводилося на таких соединителях шлангів, в яких свердлили контрольні отвори

Якщо говорити конкретніше про самому тесті, то я відповідав за перевірку чотирьох герметиків, які були закуплені в столичних автомагазинах. Це російські Fill Inn (100 р.) І Lavr (220 р.), Японський KYK (230 р.) І німецький Liqui Moly (320 р.). Методика оцінки будувалася таким чином, щоб умови випробувань були максимально наближені до реальних умов застосування герметиків.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Циркуляцію в контурі забезпечувала камазовськую помпа

Роль тосола-антифризу виконувала звичайна підігріта водопровідна вода, з температурою під 40-50 градусів. Контур охолодження двигуна імітувався за допомогою двох шлангів, відра і камазовской помпи, яка ганяла по цьому контуру воду. Перевірку герметизації контрольного отвори проводили на заздалегідь продірявлений металевому соединителе шлангів, який вставляли в контур.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Один з етапів тесту – діра в соединителе законопачені зсередини герметиком

Процес контролю будувався таким чином: включали помпу, створюючи тиск в контурі і циркуляцію води, яка починала бити з контрольного отвору, зробленого в соединителе шлангів.

Після цього у відро виливався герметик і починався відлік часу до моменту, поки текти не зупиниться. Операція повторювалася кілька разів, при цьому з кожним новим заходом діаметр контрольного отвори збільшували, використовуючи свердла діаметром від 1 до 5 мм.

Ну, а як ще дізнатися, який з «хімікатів» найефективніший?

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Переможець тесту – німецький герметик Liqui Moly

Який же результат? Скажу відразу: діру діаметром в 5 мм не зміг «залатати» жоден із зразків. Як, втім, і текти з 4-міліметрової пробоїни. А ось отвір в 3 мм з усіма пов’язаними з неї рідиною зміг закрити лише німецький Liqui Moly, причому за 7 хвилин. Це кращий результат в випробуваннях, проведених мною по зазначеній вище методиці.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

На другому місці – герметик Lavr

Далі йде вітчизняний Lavr, зумів усунути текти в дірі діаметром не більше 2 мм, при цьому витратив і більше времені.Еще гірше виявився результат у Fill Inn, також російського виробництва – препарат зумів запобігти подальшій появі струменя, закупоривши максимальну для своїх можливостей дірочку в 1 , 6 мм.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Третє місце зайняв герметик Fill Inn

Аутсайдером став японський герметик KYK, якому вдалося закласти лише отвір в 1 мм. Втім, на більше, судячи з інструкції на упаковці, він і не розрахований.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Японський герметик KYK зміг закрити контрольне отвір діаметром всього 1 мм

Ось, власне, і все, що я хотів довести до спільноти. Якщо хто мав подібний досвід і знає, що є ще крутіше серед радіаторних герметиків, пишіть в коментах. Удачі на дорогах!

Топ 6 герметиків для радіатора автомобіля: який краще, рейтинг, відгуки

Тріщини на стінах контуру охолодження двигуна призводять до втрати антифризу, а як наслідок до проблем з роботою мотора.

Якщо неможливо негайне механічне усунення несправності (хомути, пайка, повна заміна), допоможе герметик для радіатора. Виробників присадок і самих складів на сьогоднішній день багато.

Як вибрати герметик для радіатора автомобіля і який з них краще, розглянемо в статті.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Застосування герметиків і їх типи

На місці дефекту герметик для радіатора утворює захисний шар, який закупорює отвір. При цьому зменшується діаметр пропускної здатності шланга. Крім того, утворюється осад на інших елементах системи охолодження двигуна. Тому після застосування герметика, потрібно промивання всього контуру охолодження і зміна антифризу.

Ремонтні присадки для герметизації не виправляють серйозних пошкоджень радіатора. Вони застосовуються як тимчасовий засіб відновлення циркуляції тосола і усунення дрібних тріщин труб.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Залежно від консистенції є два різновиди герметиків для усунення течі:

  • Порошкові: DoneDeal 6855, GUNK, ABRO 404, Kerry Kr-130 20G, Астрохім АС-179. Випускаються у вигляді сипучої суміші. Частинки складу під впливом вологи розбухають. Вони осідають на поверхні трубки радіатора і утворюють в місці тріщини наліт, який герметизує ділянку.
  • Рідкі герметики: ABRO SL-624-RU, HI-GEAR, StepUp, LIQUI MOLY, MANNOL Radiato Leak-Stop. Рідкі склади полимеризуются на повітрі. Вони утворюють гелеобразную плівку, яка запаює пошкодження. Щоб вивести герметик з агрегатів системи охолодження, потрібно злити антифриз.

За хімічним складом герметики діляться на:

  • Силіконові. Це кисень матеріали для усунення течі в автомобілі, мають високу надійність зчеплення і найбільш рідкої структурою. Містять добавки у вигляді зважених в розчині частинок пластика. Активуються за рахунок дії вологи і утворюють гнучкий шов.
  • Поліуретанові герметики для радіатора. Містять поліуретанові полімери, які відносяться до конструкційних матеріалів. Це дозволяє витримувати значні механічні навантаження і перепади температур. Мають високий ступінь адгезії.

Радимо подивитися огляд:

Рейтинг герметиків для радіатора

Жорстких вітчизняних і світових стандартів, регламентів, технічних і ресурсних випробувань властивостей герметиків для радіаторів не існує.

Для зіставлення робочих характеристик ремонтних присадок, зазвичай використовують техконтрольний ділянку труби, в якому виконані отвори різного діаметру від 0,2 до 1 мм. Ця ділянка фіксується на макеті між радіатором і водяним контуром.

Після прогону рідини з кожної з присадок робляться заміри швидкості закупорювання дефекту, маси відкладень нальоту і стану агрегатів після зливу антифризу.

Зіставлення результатів показало:

BBF

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Полімерна емульсія російського виробництва Вартість від 70 руб. за флакон 325 мл. Традиційний спосіб використання. Заливати в отвір радіатора при вимкненому двигуні. Потім дати мотору попрацювати на холостому ходу 10 хв. В ході випробувань контрольні отвори запаяв відповідно до розміру поступово від 0,2 до 1 мм. В результаті вимірів створив акуратні спайки в місцях протікання.

На запаювання самого маленького отвору пішло 20 сек., Найбільшого трохи більше 2-х хв. Показав найменшу масу нальоту після виміру нашарувань. Хороші показники для невеликого бюджету. Висока ефективність і найнижче негативний вплив на радіатор.

Liqui Moly Kuhler Dichter

Німецький герметик. Його можна застосовувати в агрегатах з алюмінієвими елементами. Його ціна: від 300 руб. за балон 250 мл. Заливається в розширювальний бачок при працюючому моторі автомобіля. Сумісний з будь-якими незамерзаючими складами

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Швидкість зчеплення на пошкодженні пропорційна розміру від 32 сек. до 2 хв. При вимірі відкладень на елементах стендового апарату показав середнє значення.

Вартість цілком виправдана робочими властивостями і якістю. Найвища швидкість утворення герметичного шва.

K-Seal

Американський склад, який рідко можна зустріти в продажу. Присадка для радіатора містить дробленую мідь у вигляді пудри. Коштує такий герметик від 650 руб. за 300 мл.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Порівняно швидко утворив захисну пробку на дрібних отворах: діаметр 0,2 мм закупорив за 35 сек. Для щілини в 1 мм знадобилося більше 6 хв. Після зливу тосола наліт на поверхні елементів не перевищив середнє значення.

Невиправдано висока ціна в порівнянні з ефективністю.

Hi-Gear Radiator Stop Leak

Герметик для радіатора американського виробництва. Неагресивний для елементів з міді, алюмінію, пластику.

Hi Gear 9037 заливається в порожню систему контуру охолодження тільки з водою.

Вартість його від 350 руб. Випускається в обсязі 325 і 440 мл.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Одновременно создал герметичную защиту всех скважин, независимо от размера. На это ушло чуть меньше 2-х мин. Но шов оказался неустойчивым на более крупных трещинах. Стабильную спайку образовал только через 10 мин. Замер массы осадочных наслоений на стендовом агрегате выявил высокие показатели отложений.

Прочная, но изначально нестабильная герметизация. Может закупорить сливную горловину.

Gunk Radiator Sealer Super

Гелеобразный полимерный состав также американского изготовителя. Герметик для применения в системах радиатора из латуни, алюминия и композитных материалов. Используется со всеми видами антифриз. Добавляется в радиатор при работающем моторе автомобиля. Его цена: от 400 руб. за 440 мл.

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

На стендових випробуваннях продемонстрував середні показники швидкості зчеплення на пошкодженнях. Для отвори діаметром 0,2 мм витрачено понад 2-х хв., Діаметр 1 мм затягнувся за 3,5 хв. Заміри виявили високі значення осадових відкладень. Слід з обережністю застосовувати в автомобілях з великим пробігом.

Герметик для радіатора Gunk містить компоненти, які можуть надати шкоду здоров’ю при попаданні на слизові оболонки.

Fill inn

Молодий бренд вітчизняного виробника. Виробник позиціонує свою продукцію, як спеціально розроблену для Росії і країн СНД на основі зарубіжних компонентів. Коштує такий склад від 60 руб. за 350 мл. Спосіб використання – класичний (при вимкненому моторі).

Вибираємо герметик для системи охолодження двигуна.  Огляд популярних герметиків

Для герметичного зчеплення отворів до 0,8 мм знадобилося 10 хв. Щілина діаметром 1 мм так і не закрилася через 20 хв. Заміри виявили найбільшу вагу нальоту після випробувань.

Основною перевагою цього герметика для системи охолодження двигуна є вартість.

Після 10 годинної навантаження і циркуляції рідин всіх герметиків в стендовій контурі жодне отвору не протекло.

Відгуки

Виходячи з відгуків найбільш затребуваними є: BBF, Liqui Moly, Gunk.

Liqui Moly Kuhler Dichter. «З власного досвіду, в разі невеликих протікань, можу радити даний герметик. Заливався взимку – потік антифриз. Місце витоку не виявлялося. Зараз катаюсь вже 3 міс. рівень рідини не змінився »- Євген, автолюбитель.

«З протечками справляється швидко. Але це тільки щоб доїхати до автомайстерні »- Марк, автомеханік.

https://www.youtube.com/watch?v=12SUFpY_lAQ

Рекомендуємо подивитися відео-огляд:

Gunk Radiator Sealer Super. «Цілком непогано працює і канали майже не засмічує. Правда, є тонкий наліт від нього на стінках. Пробіг з герметиком майже 300 км до сих пір ніяких натяків на текти в Дастера »- Микола, автолюбитель.

«Виявив падіння рівня рідини в розширювальному бачку. На роботі взяв у колеги gunk. Залив за інструкцією в ГАЗ 3110. Поки на ходу, вже 400 км. Тосол на місці »- Денис, автолюбитель.

BBF. «Купив випадково – порадувала ціна. Перед Новим роком почав втрачати тосол. Залив перший раз в Ниву. Начебто все в порядку, текти перестав. Сподіваюся до весни дотягнути »- Валерій, автолюбитель.

На закінчення

Хороший герметик для радиатора автомобиля не обязательно должен быть дорогой. Но он служит только временным средством для устранения неисправностей. Для полноценного ремонта следует обратиться в автосервис. Если у вас есть опыт применения герметизирующих присадок, делитесь в комментариях и социальных сетях.

Герметики: борьба с текучкой

Наблюдать, как работают герметики, очень любопытно. На глазах мощная струя постепенно превращается в прерывистую струйку, а потом и вовсе исчезает.Наблюдать, как работают герметики, очень любопытно. На глазах мощная струя постепенно превращается в прерывистую струйку, а потом и вовсе исчезает.

Радіатори системи охолодження і обігрівача салону іноді течуть. Виправдання тому є: великі перепади температур сприяють розвитку термоусталостних процесів в тонкостінних трубках. Підсумок – поява мікротріщин, через які починає сочитися рідина. Надійніше всього замінити дефектну деталь. Але якщо до сервісу далеко, а їхати треба?

Старий-престарий рецепт – возити з собою упаковку сухої гірчиці. Її порошок, для якого створено антифриз, здатний на час зменшити або навіть ліквідувати невеликі течі.

Однак після необхідно ретельно промити систему охолодження, адже гірчиця може забити не тільки мікротріщини, а й самі канали для охолодження, трубки радіатора і особливо – грубки! На щастя, сьогодні є препарати сучасніше – їх і оцінимо.

Ми взяли шість різних складів.

Порада

Цікаво, що стандартних методик для перевірки герметиків системи охолодження нам знайти не вдалося – їх просто немає! Не біда, створимо свою, зарулевскіх! Оскільки головне завдання герметиків – закрити течі з мікроотворів, то в трубопровід між термостатом і радіатором врізали контрольний елемент, а саме порожнисту сталеву трубку з чотирма каліброваними отворами – 0,3; 0,5; 0,8 і 1,0 мм. Спочатку оцінимо для кожного герметика час, протягом якого він «закриє пробоїну».

Ресурсні випробування відкладемо до кращих часів, обмежившись десятком мотогодин для кожного складу. Якщо текти не може бути поновлено, ставимо залік. Крім того, оцінимо вплив герметиків на елементи системи охолодження: осідає чи препарат на стінках, чи змінюється гідравлічний опір і т. П. 

Всі шість учасників із завданням впоралися, але дуже по-різному.

Якщо BBF і Liqui Moly закривали отвори по черзі – по діаметру, то, наприклад, Gunk довго «думав»: навіть найменше отвір затягнулося тільки через 2 хвилини 34 секунди.

Зате потім майже одночасно закрилися всі три залишилися: їх час від 3 хвилин 34 секунд до 4 хвилин 5 секунд. Причому, першою чомусь припинилася текти з найбільшою дірки – 1,0 мм!

Багатофункціональний герметик тривалої дії K-Seal порівняно швидко і надійно задраїв тільки три менших отвори. Четверте закупорюють дуже довго – 6 хвилин 20 секунд. Ще цікавіше повівся Hi-Gear.

Всі отвори закрилися з рекордною швидкістю – через 1 хвилину 58 секунд! Але через три хвилини … раптом знову відкрилися великі дірки – 0,7 і 1,0 мм.

Остаточно текти припинилася тільки через 10 хвилин, і за цей час ми два рази доливали антифриз в бачок.

Fillinn так і не закрив міліметровий отвір. Через 20 хвилин після початку випробувань нам набридло переливати з пустого в порожнє, і ми вимкнули мотор. Дірки меншого діаметра затягнулися, але теж на свій лад: найдовше текло з отвору 0,5 мм – більше 10 хвилин. Причому 0,7-міліметрові до цього моменту вже давно закрилися.

А який довгограючий ефект герметиків? П’ять з них (препарат Fillinn за згаданими вище причин в тривалих випробуваннях участі не брав) чесно відстояли 10 стендових мотогодин. Якихось змін у тепловому режимі двигунів ми не побачили. Пічки гріли, краники відкривалися і закривалися, термостати працювали штатно.

Розтин, проливання і зважування контрольних елементів – радіаторів, кранів і термостатів – чудес не виявили. Маса їх зросла, гідравлічне опір збільшилася після застосування всіх складів. Більше за інших – після Fillinn, Hi-Gear і Gunk. Загалом, цього слід було очікувати, судячи з початкового стану препаратів. Але навіть з такими відкладеннями системи охолодження залишилися працездатні.

Ще кумедні моменти. При зливі антифризу проблеми створив лише склад Hi-Gear. Він настільки добре залікував всі отвори, що, відвернувши зливну пробку, звичної струменя ми так і не дочекалися.

Зверніть увагу

Довелося колупати викруткою. Відкладення спостерігалися також на крильчатці помпи і в каналах блоку.

А після зливу тосола з герметиком Liqui Moly дно посудини прикрасили кольоровими блискітками – ніби мішура з новорічної ялинки обсипалася.

Отже, чи можна розраховувати на герметики системи охолодження? Ті, що ми перевірили, довели свою працездатність. Навіть Fillinn, що не впорався з отвором в 1 мм, стійко залікував діри меншого діаметру. А адже міліметр – це дуже багато, зазвичай мікротріщини значно менше.

Але не забувайте: ці склади мають чисто аварійне призначення. Використовувати їх для профілактики не варто – толку ніякого, крім зайвих відкладень. І при першій слушній нагоді радимо поміняти дефектні деталі на нові.

Герметики

5-6 місце. Герметик системи охолодження Fillinn

Заявлений виробник: ТОВ «Дельфін кемікалс», Росія , на замовлення і під контролем PRIDE USA

Орієнтовна ціна: 60 руб.

Біла емульсія. Схоже – полімерна. Легко розбовтується, починає діяти відразу після потрапляння в бачок. Чи не зуміла залікувати отвір в 1 мм, з іншими впоралася, але не швидко. Рівень залишкових відкладень завеликий.

+ Порівняно дешевий склад.

– При серйозних пошкодженнях може не врятувати.

5-6 місце. Герметик системи охолодження Gunk Radiator Sealer Super

Заявлений виробник: США

Орієнтовна ціна: 160 руб.

Густа коричнева емульсія працює ефективно і порівняно швидко; отвори різних діаметрів закрилися майже одночасно. Але відкладень після нього залишилося забагато. На старих і брудних радіаторах це може бути небезпечно.

+ Працює швидко і ефективно.

– Порівняно високий рівень залишкових відкладень.

4 місце. Склад для ремонту радіаторів і системи охолодження Hi-Gear Stop Leak (Gold Formula)

Заявлений виробник: США

Орієнтовна ціна: 190 руб.

Синьо-зелена волокниста субстанція після розмішування лікувала отвори дивно – течі то припинялися, то починалися знову. Повне закриття отворів настало вже після того, як з розширювального бачка пішов антифриз: довелося доливати. У підсумку «залягти» навіть зливний отвір!

+ Висока ефективність, формує пробки навіть у великих отворах.

– Працює досить повільно і стрибкоподібно. Порівняно високий рівень залишкових відкладень.

3 місце. Герметик системи охолодження K-Seal

Заявлений виробник: США

Орієнтовна ціна: 430 руб.

Густа коричнева емульсія заявлена ​​як «довгограюча», яка не потребує подальшої заміни деталей. Містить мідну пудру, яка формує міцні пробки. Працює досить ефективно, але заліковування великих отворів проходить нешвидко. Зате відкладень зовсім небагато.

+ Малий рівень залишкових забруднень.

– Найдорожчий препарат в нашій вибірці.

2 місце. Герметик системи охолодження Liqui Moly

Заявлений виробник: Німеччина

Орієнтовна ціна: 200 руб.

Металовмісних препарат. Осад після зливання сяяв блискітками всіх кольорів. Явний лідер за швидкістю забивання отворів, причому, течі, припинившись, більше не поновлювалися. Рівень залишкових відкладень середній.

+ Найкраща ефективність роботи.

– Ціна.

1 місце. Герметик радіатора « BBF Супер »

Заявлений виробник: Росія

Орієнтовна ціна: 55 руб.

Біла емульсія працює класично – послідовно і порівняно швидко закриває отвори від меншого до більшого. Залишкових відкладень зовсім небагато. Після розтину на місці отворів видно акуратні грибки полімерних пробок. І при цьому – найдешевший складу серед випробуваних!

+ Найкраще поєднання ціна / якість. Найнижчий рівень відкладень.

– Не виявлено.

Підсумкова таблиця (відкривається в повний розмір по кліку):

Михайло Колодочкин і Олександр Шабанов кандидат технічних наук, доцент кафедри ДВС Санкт Петербурзького політехнічного університету

Граматика: боротьба з плинністю

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…