Типовою ознакою появи цієї помилки є несвоєчасне включення вентилятора охолодження.

Вентилятор може включитися і постійно працювати, може хаотично включатися і вимикатися, може не включитися навіть тоді, коли тосол кипить і виливається через кришку розширювального бачка.

У нашому випадку клієнт звернувся зі скаргою, що вентилятор включається занадто пізно або взагалі не включається. Або включається – але вимикається через пару секунд роботи.

Тестер показав наявність коду несправності P0118 . Ми завели двигун і стали спостерігати за його температурою на екрані ДСТ. Температура майже не змінювалася, поки ми не поворухнули проводку в районі датчика температури ОЖ. При ворушіння проводки температура різко піднялася і включився вентилятор.

Ми оглянули роз’єм датчика і побачили, що він без фіксатора, з порваним ущільнювачем і зламаний посередині. Через це волога і бруд потрапляли в роз’єм – що і призвело до погіршення якості контакту роз’єму і датчика і його неправильним показаннями.

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити

У подібних випадках єдино вірне рішення – міняти роз’єм і чистити контакти датчика надфілем. Відрізаємо старий роз’єм.

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити

Беремо новий роз’єм, зачищаємо дроти і з’єднуємо їх електромонтажної скруткой.

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити

Не забуваємо одягнути на дроти термоусадочні трубки.

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити

Термоусадку нагріваємо і садовить, дроти акуратно скручуємо

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити

і обмотуємо ізоляційною стрічкою, починаючи від роз’єму в сторону проводки автомобіля.

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити

Не забуваємо капнути по краплі моторного масла в контакти. Постарайтеся, щоб масло не потрапило на гумовий ущільнювач роз’єму – вони не дружать між собою.

Приєднуємо роз’єм до датчика. Підключаємо сканер, ворушимо проводку – переконуємося, що на показники температури це тепер ніяк не впливає. Ставимо на місце корпус повітряного фільтра, приєднуємо ДМРВ, заводимо машину, чекаємо …

Коли температура двигуна досягає від 101 до 105 градусів (в залежності від блоку управління і його прошивки) – вентилятор включається, працює близько хвилини – і вимикається. Все так і повинно бути – система охолодження справна!

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити

До речі! Якщо у вас ось такий повітрозабірник старого зразка – скористайтеся нагодою і викиньте його подалі! В іншому випадку, при проїзді через навіть не дуже глибоку калюжу мотор засмокче замість повітря воду. У кращому випадку – ви зіпсуєте ДМРВ. У гіршому випадку – зіпсуєте ДМРВ і гідроудар рознесе мотор на частини.

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити

Датчик температури охолоджуючої рідини: ознаки несправності, перевірка і ремонт:

Автомобілі оснащені величезною кількістю різних датчиків, контролюючих основні параметри роботи двигуна та інших систем. Приклад такого корисного пристрою – елемент, який показує температуру володіє рідини. Нерідко ці деталі можуть давати невірні показники. І в сьогоднішній статті ми розглянемо ознаки несправності датчика температури охолоджуючої рідини.

завдання ДТОЖ

ДТОЖ – це спеціальний пристрій, що дозволяє підтримати стабільну роботу двигуна внутрішнього згоряння. За рахунок цього елемента автомобіль швидше прогрівається, працює досить ефективно і не перегрівається. Розміри датчика невеликі.

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправитиОднак функції, які він виконує, дуже значимі. ДТОЖ може впливати не тільки на роботу силового агрегату, але і на загальний стан автомобіля. Якщо елемент видає некоректні свідчення, це може спричинити за собою не тільки неправильну роботу двигуна, а й більш серйозні наслідки.

Де встановлено ДТОЖ

Сучасні автолюбителі не знають, де знаходиться датчик температури охолоджуючої рідини. Його можна знайти в випускний магістралі головки блоку циліндрів. На корпусі датчика є різьблення, і він просто вкручується в відповідний отвір.

Залежно від особливостей конструкції автомобіля, року випуску, ДТОЖ також може знаходитися біля корпусу термостата або прямо в ньому. Цей елемент встановлюється таким чином, щоб він був в прямому контакті з антифризом, тосолом і іншими варіантами ОЖ.

Пристрій і принцип дії елемента

Предком сучасних датчиків температури ОЖ вважаються термореле, якими оснащували деякі види ДВС автомобілів. Так, термореле було встановлено в системах упорскування типу К-джетроник. Коли контакти термореле знаходяться у відкритому положенні, мотор прогрівається. Коли контакт замкнеться, це означає, що двигун вже прогрілося до своїх оптимальних робочих температур.

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправитиЗараз в основі ДТОЖ лежить спеціальний елемент – це термистор. Що це таке? Деталь являє собою резистор, опір якого може змінюватися в залежності від температур. Датчик контролює температуру ОЖ постійно. Як матеріали для виробництва термисторов застосовують оксид кобальту, а також нікелю. Особливість цих речовин в тому, що при зростанні температури зростає кількість вільних електронів. А за рахунок цього падає опір.

Найчастіше термістори, що знаходяться в ДТОЖ, відрізняються негативним температурним коефіцієнтом. Максимальні показники опору термистор має тоді, коли мотор холодний. На ДТОЖ подають напругу близько 5 В.

Потім, у міру прогріву силового агрегату, опір падає. ЕБУ постійно отримує сигнал датчика температури охолоджуючої рідини і стежить за змінами напруги. За цим коливанням розраховує температуру ОЖ.

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправитиНа двигунах «Рено» інженери можуть встановлювати датчик температури охолоджуючої рідини, що має позитивний коефіцієнт. Він має такий же пристрій, але опір на ньому не знижується, а, навпаки, підвищується.

На що впливає ДТОЖ

За рахунок сигналів, які посилає цей невеликий елемент, ЕБУ формує керуючі команди на величезну кількість виконавчих пристроїв.

Так, якщо на блок приходить інформація про те, що температура ОЖ холодна, то система перераховує час вприскування палива в циліндри в бік збільшення. За рахунок цього підвищується стабільність роботи мотора в режимі холостого ходу.

Зверніть увагу

Але в процесі прогріву температура двигуна підвищується, а отже, ЕБУ почне збіднювати паливну суміш. Якщо ж спостерігаються ознаки несправності датчика температури охолоджуючої рідини, то ЕБУ може отримувати помилкову інформацію і суміш буде надмірно багатої.

Крім того, що через це істотно підвищується витрата палива, також посилено забруднюється атмосфера. Свічки швидко покриваються чорним сухим нагаром і можуть вийти з ладу.

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправитиДвигун може зупинитися, якщо кількість оборотів в момент його запуску буде недостатнім. Позбутися від цього допоможе спливає команда від ЕБУ на підвищення оборотів, щоб двигун не заглох.

Для підтримки керованості в процесі запуску клапан рециркуляції повинен бути в закритому стані. І так до тих пір, поки система не вийде в режим робочих температур. Якщо є ознаки несправності датчика температури охолоджуючої рідини, то в результаті двигун буде працювати нестабільно, обороти будуть плавати.

Є ризик зупинки мотора. Від того, чи нормально функціонує ДТОЖ, залежить і кут запалювання. Система регулює даний параметр за певними регламентам. Це дозволить зменшити шкідливі викиди до того, як мотор нагріється до робочих температур.

Від запалювання також залежить рівень споживання палива, потужність і тяга двигуна.

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправитиВугільний фільтр, який уловлює пари палива, буде продуватися лише після повного прогріву силового агрегату. Муфта гідротрансформатора в автоматичній коробці передач не блокується до тих пір, поки двигун не буде повністю прогрітий. Це зроблено, щоб зберегти оптимальну керованість.

Датчик також забезпечує запуск вентилятора охолоджувальної системи автомобіля. За рахунок додаткового охолодження вентилятором рідина охолоне значно швидше. В окремих автомобілях для того, щоб запустити примусове охолодження, використовується окремий датчик. Але там, де його немає, його завдання виконує ДТОЖ.

Як зрозуміти, що ДТОЖ несправний?

Давайте розглянемо ознаки несправності датчика температури охолоджуючої рідини. Здебільшого це надійні пристрої, які виходять з ладу вкрай рідко. Конструкція елемента гранично проста, але іноді елемент починає давати збої.

Найчастіше несправності датчика пов’язані з порушенням його показань. Найперша ознака – це вентилятор, який не включається. Але вентилятор – НЕ основоположний симптом.

Про вихід з ладу ДТОЖ скаже зрослий витрата палива, підвищені обороти на холостому ходу, детонаційні звуки при роботі мотора, поганий запуск на гарячу і перегрів.

З перегрівом варто бути уважним – він може привести до сумних наслідків. У старих моделях автомобілів є стрілочний контролер.

Коли стрілка зайшла за небезпечну зону, машину потрібно зупинити і шукати причину перегріву. Це може бути несправність датчика температури охолоджуючої рідини інжектора.

У більш сучасних автомобілях про перегрів повідомить бортовий комп’ютер. З’явиться відповідне діагностичне повідомлення.

Причини виходу з ладу

За рахунок простої конструкції поломки ДТОЖ – це велика рідкість. Причин несправності датчика температури охолоджуючої рідини багато. Поганий антифриз або тосол ведуть до руйнування поверхні датчика, також нерідко чутливий елемент може покритися осадом у вигляді кристалів. Змінюється температурний вплив і показники.

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправитиТакож одна з причин – неякісний датчик. На сучасному ринку автозапчастин пропонується багато контрафактної продукції. Ці елементи навіть будучи новими не відповідають заявленим параметрам. Навіть найменші пошкодження приведуть до виходу пристрою з ладу. Ознаки несправності датчика температури охолоджуючої рідини можуть виникнути через витоки антифризу, через які змінюються я показники. Рідина йде через різьбу – зносилася прокладка. Існує фактор порушень в електропроводці автомобіля. Тут причин може бути кілька – це і скачки напруги, і корозія контактів.

Про заміну датчика

Чи не кожен власник автомобіля знає, як поміняти датчик температури охолоджуючої рідини. Але ж насправді це проста операція. Необхідно дістатися до датчика, потім демонтувати його, слив попередньо охолоджуючу рідину з двигуна. Елемент просто закручений отвір з різьбленням. Заміна виконується в зворотному порядку.

самостійна діагностика

Якщо є хоча б один із симптомів, варто перевірити ДТОЖ на справність. Давайте подивимося, як це можна зробити. Але перш ніж зняти датчик, краще ще раз переконатися, що причина саме в ньому. Перевірити ДТОЖ можна в домашніх умовах. Існує кілька ефективних способів.

Опускаємо датчик у воду

Ось як перевірити справність датчика температури охолоджуючої рідини шляхом поміщення елемента в воду. Спочатку потрібно приготувати точний термометр і опустити його в ємність, заповнену холодною рідиною. Добре для цих цілей підійде звичайний чайник. Термометр найкраще для цих цілей електронний.

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправитиДалі до датчика підключають мультиметр, налаштований на вимірювання опору. Після цього ДТОЖ опускають в чайник і проводять заміри. Цифри краще зафіксувати на аркуші паперу або будь-яким іншим чином. Далі чайник нагрівають на плиті до температур в 15, 20, 25 градусів. Обов’язково потрібно фіксувати на папері в цей момент показання мультиметра. Далі результати порівнюють з еталонними. При невідповідності параметрів можна констатувати несправність елемента.

Перевірка без термометра

Це ще один спосіб як визначити несправність ДТОЖ. Особливість в тому, що при кипінні води температура дорівнює 100 градусам. За основу беруть цю температуру і в ній вимірюють опір.

Коли вода почне кипіти, опір має становити близько 176,7 Ом. Якщо додати похибки, то мультиметр може показувати близько 190-210 Ом.

Якщо показання не відповідають цим, то треба з’ясувати, де знаходиться датчик температури охолоджуючої рідини на конкретному автомобілі. Його потрібно просто замінити його новим.

висновок

Отже, ми з’ясували, як визначити несправність датчика температури охолоджуючої рідини. Даний елемент відіграє важливу роль в роботі двигуна автомобіля. При його несправності можливі різні неполадки, аж до перегріву ДВС.

TechDoc

для підготовки Натисніть тут

ОПИС

У датчик температури охолоджуючої рідини вбудований термістор, опір якого змінюється відповідно до зміни температури охолоджуючої жідкості.Конструкція датчика і спосіб його підключення до ECM такі ж, як і у датчика температури повітря на впуску.

ВКАЗІВКА: При реєстрації будь-якого з кодів DTC P0115, P0117 і P0118 блок ЄСМ переходить в аварійний режим роботи. Під час роботи в аварійному режимі ЄСМ візьме до уваги значення температури охолоджуючої рідини, що дорівнює 80 ° C (176 ° F). Аварійний режим роботи триває до тих пір, поки не буде виявлено нормальний стан.

№ DTC Наступний крок Умова виявлення DTC несправний ділянку
P0115 Крок 1 Обрив або коротке замикання в ланцюзі датчика температури охолоджуючої рідини протягом 0,5 с (логіка діагностування за 1 поїздку)
  1. Обрив або коротке замикання в ланцюзі датчика температури охолоджуючої рідини
  1. Датчик температури охолоджуючої рідини
P0117 крок 4 Коротке замикання в ланцюзі датчика температури охолоджуючої рідини протягом 0,5 с (логіка діагностування за 1 поїздку)
  1. Коротке замикання в ланцюзі датчика температури охолоджуючої рідини
  1. Датчик температури охолоджуючої рідини
P0118 крок 2 Обрив в ланцюзі датчика температури охолоджуючої рідини протягом 0,5 с (логіка діагностування за 1 поїздку)
  1. Обрив в ланцюзі датчика температури охолоджуючої рідини
  1. Датчик температури охолоджуючої рідини

ВКАЗІВКА: При реєстрації одного з даних кодів DTC перевірте температуру охолоджуючої рідини, увійшовши в наступні меню портативного діагностичного приладу: Powertrain / Engine and ECT / Data List / Coolant Temp.

Видима температура несправність
-40 ° C (-40 ° F) обрив ланцюга
Не менш 140 ° C (284 ° F) Коротке замикання

схема з’єднань

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправитиВКАЗІВКА: За допомогою портативного діагностичного приладу вважайте дані фіксованого набору параметрів. Одночасно із записом в пам’ять коду DTC ECM зберігає параметри стану автомобіля та умов їзди як дані фіксованого набору параметрів. При пошуку несправностей фіксовані параметри дозволяють визначити, чи рухався автомобіль в момент виникнення несправності чи ні, чи був прогрітий двигун, яким було співвідношення повітря-паливо (збідненим або збагаченим) та ін.

1.СНІМІТЕ Показання ПОРТАТИВНОГО ДІАГНОСТИЧНОГО ПРИЛАДУ (ТЕМПЕРАТУРА ОХОЛОДЖУЮЧОЇ рідини)
  1. Підключіть портативний діагностичний прилад до DLC3.
  1. Увімкніть запалювання (IG) і включіть портативний діагностичний прилад.
  1. Виберіть з наступного елементи меню: Powertrain / Engine and ECT / Data List / Coolant Temp.
  1. Вважайте значення, відображене на діагностичному приладі.

    Номінальне значення / Номінальний режим: Від 80 ° C до 100 ° C (176-212 ° F) при прогрітому двигуні.

    результат:

    результат Наступний крок
    Видима температура: -40 ° C (-40 ° F) А
    Видима температура: 140 ° C (284 ° F) або більш B
    Видима температура становить 80-100 ° C (176-212 ° F) C

    ВКАЗІВКА:

    1. При наявності обриву в даному колі портативний діагностичний прилад вказує температуру -40 ° C (-40 ° F).
    1. При наявності короткого замикання в цьому ланцюзі портативний діагностичний прилад вказує температуру 140 ° C (284 ° F).
А
2.СНІМІТЕ Показання ПОРТАТИВНОГО ДІАГНОСТИЧНОГО ПРИЛАДУ (ПЕРЕВІРТЕ, НІ ЧИ обриву У джгут проводів)
Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити
  1. Переконайтеся в надійності під’єднання датчика температури охолоджуючої рідини.
  1. Від’єднайте роз’єм датчика температури охолоджуючої рідини двигуна.
  1. З’єднайте контакти 1 і 2 роз’єми датчика температури охолоджуючої рідини з боку джгута проводів.
  1. Підключіть портативний діагностичний прилад до DLC3.
  1. Увімкніть запалювання (IG) і включіть портативний діагностичний прилад.
  1. Виберіть з наступного елементи меню: Powertrain / Engine and ECT / Data List / Coolant Temp.
  1. Вважайте значення, відображене на діагностичному приладі.

    Номінальне значення / Номінальний режим: Не менш 140 ° C (284 ° F).

  1. Підключіть роз’єм датчика температури охолоджуючої рідини.
NG
OK
ЗАМІНІТЬ датчик температури ОХОЛОДЖУЮЧОЇ рідини (Натисніть тут)  
3.Перевірте ДЖГУТ проводів і РОЗ’ЄМ (датчик температури ОХОЛОДЖУЮЧОЇ рідини – ECM)
Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити
  1. Від’єднайте роз’єм датчика температури охолоджуючої рідини двигуна.
  1. Виміряйте опір у відповідності зі значеннями, наведеними в таблиці нижче.

    Номінальний опір:

    Контакти для підключення діагностичного приладу режим задані умови
    B3-2 – B31-97 (THW) завжди Менше 1 Ом
    B3-1 – B31-96 (ETHW) завжди Менше 1 Ом
  1. Підключіть роз’єм датчика температури охолоджуючої рідини.
NG
Відремонтують або замінять ДЖГУТ ПРОВОДІВ АБО РОЗ’ЄМ (датчик температури ОХОЛОДЖУЮЧОЇ рідини – ECM)
OK
ЗАМІНІТЬ ECM (Натисніть тут)  
4.СНІМІТЕ Показання ПОРТАТИВНОГО ДІАГНОСТИЧНОГО ПРИЛАДУ (ПЕРЕВІРТЕ, НІ ЧИ короткого замикання В джгута проводів)
Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити
  1. Від’єднайте роз’єм датчика температури охолоджуючої рідини двигуна.
  1. Підключіть портативний діагностичний прилад до DLC3.
  1. Увімкніть запалювання (IG) і включіть портативний діагностичний прилад.
  1. Виберіть з наступного елементи меню: Powertrain / Engine and ECT / Data List / Coolant Temp.
  1. Вважайте значення, відображене на діагностичному приладі.

    Номінальне значення / Номінальний режим: -40 ° C (-40 ° F)

  1. Підключіть роз’єм датчика температури охолоджуючої рідини.
NG
OK
ЗАМІНІТЬ датчик температури ОХОЛОДЖУЮЧОЇ рідини (Натисніть тут)  
5.ПРОВЕРЬТЕ ДЖГУТ проводів і РОЗ’ЄМ (датчик температури ОХОЛОДЖУЮЧОЇ рідини – ECM)
Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити
  1. Від’єднайте роз’єм датчика температури охолоджуючої рідини двигуна.
  1. Виміряйте опір у відповідності зі значеннями, наведеними в таблиці нижче.

    Номінальний опір:

    Контакти для підключення діагностичного приладу режим задані умови
    B3-2 або B31-97 (THW) – маса завжди 10 кОм або більше
  1. Підключіть роз’єм датчика температури охолоджуючої рідини.
NG
Відремонтують або замінять ДЖГУТ ПРОВОДІВ АБО РОЗ’ЄМ (датчик температури ОХОЛОДЖУЮЧОЇ рідини – ECM)
OK
ЗАМІНІТЬ ECM (Натисніть тут)  

© TOYOTA-COROLLA.RU, 2009-2019

Як усунути 4 помилку на БК Лада Калина: горить чек, фото

Згідно сервісного мануала, помилка номер 4 в блоці управління сигналізує про несправності датчика температури охолоджуючої рідини.  За повідомленнями учасників нашої спільноти і на думку автомобілістів, дана помилка досить поширена, і з’являється часто на Ладі Калині. Варто розібратися, чому вискакують помилки і як усунути несправність.

Причини виникнення 4 помилки

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити

Загорілася помилка 4 на екрані бортового комп’ютера ( відзначена червоною стрілкою )

Причин, за якими вискакує помилка 4 в ЕБУ кілька. Розглянемо, всі можливі варіанти:

  1. Вийшов з ладу датчик температури охолоджуючої рідини.
    Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправитиВ процесі заміни та ремонту датчика ОЖ на Калині
  2. Обрив ланцюга з датчиком.
    Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправитиПеревірка проводки і подачі напруги на датчик
  3. Випадкова помилка в системі блоку управління внаслідок удару або інших чинників.
  4. Втрата контакту на датчику через утворення нальоту.Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити

Всі ці причини досить легко усуваються і не є приводом для серйозного занепокоєння.

Як подивитися помилки на бортовому комп’ютері?

На відео показаний «режим самодіагностики» автомобіля Лада Калина, при якому можна дізнатися чи є помилки:

методи усунення

Для того, щоб усунути причину виникнення помилки 4 в ЕБУ Калини варто виконати наступне операції:

  1. Перевірити датчик на працездатність. Якщо він «помер», то слід замінити його.
  2. Перевірити, чи є контакт, і чи немає нальоту. Почистити посадочне місце і замінити датчик.
  3. Перевірити бортову ланцюг і переконатися, що є контакт в ній.
  4. А ось випадкову помилку лікувати доведеться тільки прошивкою ЕБУ і скиданням всіх помилок. Для цього рекомендується звернутися в автосервіс.

Таким чином, вирішити проблему можна самому, але як показує практика, це не завжди виходить. Помилка 4 досить часто вискакує в холодну пору року, коли автомобіль довго стоїть на свіжому повітрі, а не в гаражі.

висновки

Знайти і усунути причину виникнення 4 помилки на Ладі Калині виявилося досить легко. Хоч розшифровки коди помилок і вимагає спеціальних знань, але необхідну інформацію можна знайти в даній статті.

Код несправності ВАЗ Р0118

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити

Код несправності, контролера автомобіля ВАЗ МР7, РВ 118, високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини, заноситься в оперативну пам’ять контролера, якщо протягом 0,2 секунди при працюючому двигуні напруга датчика, що надходить на контролер, відповідає +135 градусів. У цьому випадку на панелі приладів загоряється лампа «Check engine» і контролер розраховує температуру двигуна виходячи з його часу роботи. При наявність в пам’яті цього коду несправності не поспішайте міняти датчик. Для початку необхідно перевірити ланцюг датчика і справність контролера.

Код несправності ВАЗ Р0118 перевірка

Це можна зробити за наявності мультиметра, бортового комп’ютера або приладу для зчитування кодів несправностей. Перед початком перевірки необхідно перевірить надійність з’єднання штекера до датчика і цілісність проводів.

Для перевірки необхідно від’єднати колодку контактів від датчика, Включити запалювання, і перевірити наявність коду несправності РО117 низький рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини. Поява цього коду свідчить про справність ланцюга і контролера і потрібна заміна датчика.

Якщо код не з’являється, значить, провід 17 Про замкнутий на масу або на дроти 7 З і 53 ЗП, що з’єднують датчик з висновком 26 контролера. Так само може бути несправний контролер.

Якщо немає в наявність діагностичного приладу для зчитування кодів помилок з оперативної пам’яті контролера, і автомобіль не обладнаний бортовим комп’ютером, необхідно перевірити справність датчика.

Для цього нагріваємо його, для цього підійде будь-яка нагрівається ємність з водою, і перевіряємо опір між його висновками. Опір повинен відповідати температурі зазначеної в таблиці. Досить перевірити показання відповідні холодного і прогрітому двигуну.

У разі невідповідності температури і опору, датчик замінюють на справний.

Якщо код несправності не постійний, тобто періодично пропадає, необхідно перевірити надійність під’єднання гнізда датчика і перевірити ланцюг маси датчиків, дроти 7 З і 53 ЗП.

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити

admin 13/09/2011 Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити«Якщо Ви помітили помилку в тексті, будь ласка, перейдіть місце мишкою і натисніть CTRL + ENTER» “Якщо стаття була Вам корисна, поділіться посиланням на неї в соцмережах”

P0113: відмова датчика температури всмоктуваного повітря в двигун. Помилка датчика IAT (код p0113) – причини і усунення

Помилки P0113 говорить про відмову датчика температури всмоктуваного повітря . Тобто фіксується високий рівень сигналу датчика IAT (він же датчик температури повітря, що поступає в двигун). На деяких моторах це окремий датчик, але в основному, не що інше як ДАТ (датчик абсолютного тиску) або ДМРВ з датчиком тиску всередині.

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити

Код P0113: каже що датчик температури всмоктуваного повітря видає високий рівень сигналу (Intake Air Temperature Sensor High).

Датчик температури всмоктуваного повітря встановлюється в повітряному патрубку і являє собою термістор.

Опір такого датчика змінюється в залежності від температури, а блок управління, з огляду на таку поведінку і відповідний сигнал – здійснює коригування ширини імпульсу, що подається на форсунки, що в результаті впливає на кількість палива, що подається, а також змінює кут випередження запалювання і здійснює управління холостим ходом. Особливо важливі свідчення датчика IAT при запуску двигуна, оскільки разом з датчиком ОЖ їх взаємне опір дає точну інформацію для визначення часу уприскування (дозволяє уникнути проблем при запуску двигуна на гарячу). Саме тому, коли з’являється проблема з датчиком температури впускного повітря і він перестає пропорційно змінювати свій опір, вискакує помилка P0113 – Intake Air Temperature Sensor High, яку можна визначити діагностикою.

Коли вискакує помилка p0113

Даний код помилки (DTC P0113) формується в блоці ECM, якщо фактична температура, нижче мінімальної (в цьому випадку напруга вхідного сигналу стає вище максимального порога), зберігається протягом 1,5 хв.

Після занесення в пам’ять на приладовій панелі спалахує контрольна лампа індикації, а відключиться, може, лише через 4 послідовних циклу запалювання, в яких діагностика не виявила несправність.

Але архів кодів несправностей очиститься тільки після 40 циклів роботи без виявленої помилки.

Тому якщо ви зробили скидання коду р0113 сканером або методом зняття клеми з АКБ, а проблему не усунули, то незабаром сигнальна лампочка знову буде муляти око, а двигун автомобіля, як і раніше, буде працювати з перебоями (зокрема будуть стрибати обороти ).

Причини появи коду P0113

Методів вирішення даної проблеми небагато і всі вони полягають в ланцюзі датчика або ж самому датчику впускного повітря:

  1. Пропав контакт в роз’ємі харчування;
  2. Обрив проводу датчика IAT;
  3. Забруднення олійними відкладеннями;
  4. Вихід з ладу датчик температури всмоктуваного повітря.

Високий рівень сигналу датчика температури охолоджуючої рідини?  Знаємо як виправити

Як виправити помилку по температурі повітря, що поступає

Найчастіше коли автовласники знявши показання Автосканер, на табло якого відображається код p0113, отримавши розшифровку, відразу ж шукають місце знаходження цього датчик і поспішають міняти на новий.

Хоча так робити не завжди буває розумним, адже 100% впевненості, що помилка р0113 піде після заміни датчика тиску повітря або ДМРВ, немає ніякої.

Тому часто так і трапляється, що поміняв, а помилка не йде – що робити?

Поради як усунути P0113 високий рівень сигналу датчика надходить повітря досить прості:

важливо

Для початку потрібно перевірити опір датчика IAT при різній температурі повітря. Це можна здійснити за допомогою фена або резервуара з теплою водою і мультиметра.

Хоча для кожної моделі датчика числове співвідношення різний воно повинно завжди пропорційно зміняться.

Тому навіть якщо у вас і не буде під рукою таблиці з технічними характеристиками датчика (° С / кОм) важливо щоб опір щодо температури змінювалося пропорційно.

Наступним кроком є перевірити контакти в роз’ємі і саму проводку датчика надходить повітря в двигун (можливо окислення або обрив).

Також усунути помилку p0113 може допомогти банальна чистка карбклінером чутливого елемента , оскільки картерів гази могли сильно «засрать» його масляним відкладенням.

І лише в тому випадку якщо всі наведені вище дії не допомогли усунути проблему, слід замінити датчик повітря , який, як правило, вмонтований в витратомір або ж являє собою датчик тиску стоїть на впускному колекторі.

Тому якщо на вашому автомобілі будь то ВАЗ, Ford, Audi або Субару вискочила помилка P0113, то перш за все варто прислухатися до рекомендацій і почати з перевірки ДАТ і чищення датчика, оскільки на деякі моделі авто ціна таки досить кусюча.

  • Іван Матієшин

Підпишись на наш канал в Яндекс.Дзене

Ще більше корисних порад в зручному форматі

Підписатися

Чи не знайшли відповідь на своє питання?

Запитуйте в коментарях. Відповімо обов’язково!

Відповідають фахівці ваза

  • Відповідають фахівці ваза
  • На запитання читачів по системі уприскування відповідають заступник начальника відділу випробувань і доведення двигунів Євген БАЙБОРІН, начальник бюро доведення паливної апаратури розподіленого уприскування Григорій СЕРГЄЄВ і інженер-випробувач відділу випробувань і доведення автомобілів Євген Ларін.
  • Опублікуйте, будь ласка, коди несправностей системи упорскування «Дженерал моторс».
  • 12 – справність системи діагностики;
  • 13 – низький рівень сигналу (в тому числі обрив ланцюга) датчика кисню;
  • 14 – високий рівень сигналу (наприклад, коротке замикання) датчика температури охолоджуючої рідини;
  • 15 – низький рівень сигналу (або обрив ланцюга) датчика температури охолоджуючої рідини;
  • 16 – підвищена напруга бортової мережі;
  • 17 – знижена напруга бортової мережі;
  • 19 – помилка синхронізації – невірний сигнал датчика положення коленвала;
  • 21 – високий рівень сигналу (коротке замикання) датчика положення дросельної заслінки;
  • 22 – низький рівень сигналу (обрив ланцюга) датчика положення дросельної заслінки;
  • 23 – високий рівень сигналу датчика температури надходить у двигун (забортного) повітря;
  • 24 – відсутність сигналу швидкості автомобіля;
  • 25 – високий рівень сигналу (коротке замикання) датчика температури повітря;
  • 26 – низький рівень сигналу (обрив ланцюга) датчика температури повітря;
  • 27 – високий рівень сигналу (коротке замикання) потенціометра СО;
  • 28 – низький рівень сигналу (обрив ланцюга) потенціометра СО;
  • 33 – високий рівень сигналу (коротке замикання) датчика масової витрати повітря;
  • 34 – низький рівень сигналу (обрив ланцюга) датчика масової витрати повітря;
  • 35 — ошибка в регулировании оборотов холостого хода;
  • 38 — высокий уровень сигнала (короткое замыкание) датчика кислорода;
  • 41 — неверный сигнал датчика фаз;
  • 42 — неисправность цепи управления электронным зажиганием;
  • 43 — неверный сигнал от датчика детонации;
  • 44 — отсутствие сигнала от датчика кислорода при обеднении смеси;
  • 45 — отсутствие сигнала от датчика кислорода при обогащении смеси;
  • 51 — ошибка в программируемом запоминающем устройстве (ПЗУ);
  • 52 — ошибка в оперативном запоминающем устройстве (ОЗУ);
  • 53 — сбой в питании системы иммобилизатора;
  • 54 — ошибка сигнала октан-коррекции;
  • 55 — ошибка в электронном блоке управления (ЭБУ);
  • 61 — ошибка связи с иммобилизатором.

На швидкості 90-120 км / ч іноді відчуваються ривки; буває, після пуску гарячого двигуна обороти холостого ходу підвищуються до 2000 об / хв. Як їх зменшити (у деяких машин холостий хід – 1000-1200 об / хв)?

Такого ради, на жаль, дати не можемо.

Погодьтеся, навряд чи пересічному користувачеві прийде в голову розкривати персональний комп’ютер, щоб «покрутити» або «відрегулювати» його. При виникненні проблем звертаються до фахівця. Так і з уприскуванням палива.

Адже те, що просто називають «уприскуванням» або «інжектором» – це електронна система управління двигуном (ЕСКД).

Порада

Тут за витратою палива, що впорскується і своєчасним появою іскри на свічках стежить електронний блок – по суті, комп’ютер.

Автомобіль з карбюратором доживає свого віку. Разом з ним кане в минуле підхід, заснований на сміливому втручанні кожного мало-мальськи тямить в «залозках». У карбюраторі механік може змінити рівень палива в камері поплавця, замінити жиклери, викруткою підкрутити гвинти якості і кількості.

Більшість збоїв системи упорскування пов’язано з електронікою – блоком управління (комп’ютером) або різними датчиками. Тут вже викруткою не обійдешся.

Можна лише нарікати на якість наших виробів, складання або недостатню надійність систем.

Але відхилення будь-якого рівня (від неможливості пустити двигун до підвищених оборотів холостого ходу) тут може усунути тільки кваліфікований фахівець – і неодмінно за допомогою діагностичної апаратури.

З кожним питанням по упорскуванню, подібно заданим вище, потрібно розбиратися індивідуально. Навіть знання кодів несправностей не гарантує власнику автомобіля самостійного їх усунення.

Чи можна на VAZ 21093 з уприскуванням демонтувати нейтралізатор і встановити СО-потенціометр, виключивши лямбда-зонд? Нейтралізатор – нижча точка під автомобілем і зачіпає за будь-яку купину.

Якщо ви відмовляєтеся від нейтралізатора не через відсутність неетильованого бензину, а з якоїсь іншої причини, то замість нього можна вставити відповідний відрізок труби, а датчик кисню (лямбда-зонд) залишити. Це не порушить працездатності системи, якщо, звичайно, як і раніше продовжувати використовувати неетилований бензин.

Зверніть увагу

До речі, навряд чи є сенс відмовлятися від нейтралізатора, який спільно з системою впорскування забезпечує виконання норм токсичності Євро I або Євро II. Адже з 1 січня 2000 року в Росії для виробників автомобілів введені норми Євро I.

 Правда, тимчасово дозволено виробляти машини, які не відповідають цим нормам. У будь-який момент Дума може змінити цю ситуацію і прийняти рішення, яке зобов’язує обладнати нейтралізаторами автомобілі, випущені раніше зазначеного терміну.

Тоді доведеться витрачати гроші на його придбання.

Нарешті, якщо ви все-таки зважилися зробити подібний крок назад, вам слід замінити контролер (їх сумісність з компонентами уприскування приведена в ЗР, 2000, № 3, с. 134). Крім того, будуть потрібні новий джгут проводів і сам СО-потенціометр.

Контролер, розрахований на взаємодію з датчиком кисню, не вдасться обдурити ніякими хитрощами (в тому числі і різними резисторами).

Можливо, при відключенні лямбда-зонда двигун буде працювати, але лише в аварійному режимі управління.

При цьому вас чекають проблеми з токсичністю відпрацьованих газів, оборотами холостого ходу і холодним пуском, не кажучи вже про витрату палива, динаміці і максимальній швидкості.

Помилки датчика температури охолоджуючої рідини

Працюючий мотор нагріває всі елементи конструкції рухової системи. Температура може доходити до 2500 градусів. Зрозуміло, що в ході тривалої експлуатації, такий перегрів не зможе витримати жоден, навіть дуже твердий, матеріал. Це неминуче призвело б до раннього зносу і виходу з ладу всіх пов’язаних систем і деталей.

Для предотвращения этого, автомобиль снабдили охлаждающей системой, для нейтрализации больших температур и  создания оптимальных режимов работы всех составляющих. Измерение температуры происходит с помощью датчика температуры охлаждающей жидкости. Рассмотрим какие ошибки выдает датчик и способы их устранения.

Датчик указателя температуры ОЖ, как элемент системы охлаждения

Охлаждающая система – совокупность и слаженное взаимодействие устройств, которые подводят охлаждающую жидкость к накаленным участкам, и отводят излишки теплоты наружу. Она постоянно поддерживает оптимальный тепловой режим деталей, регулируя через блок управления показатели, при разных условиях работы мотора.

Відхилення неприпустимі і в сторону надмірного охолодження. В таких умовах паливна суміш, взаємодіючи з холодними стінками, конденсується на них і стікає в картер, забруднюючи і розріджуючи масло. Низька температура стає причиною збільшення густоти масла, скрутній її подачі в циліндр, що знову ж таки, негативно позначається на роботі мотора.

Датчик температури охолоджуючої рідини (ДТОЖ) – це інформаційна, сигнальна частина такої системи. З його допомогою здійснюється передача даних в ЕБУ про зміни температури в процесі теплообміну. Там визначаються робочі параметри двигуна і приймаються рішення щодо його регулювання.

За що відповідає датчик ож?

  1. Виставлення кута запалювання. Правильна його регулювання забезпечує максимальне згоряння палива, а значить зменшення його витрат. Підвищення ККД двигуна і потужних його характеристик.
  2. Коригується складу паливної суміші, за рахунок зміни положення заслінки і забезпечення доступу більшого (або меншого) об’єму повітря в суміш. Завдяки цьому стабілізуються обороти в різних режимах роботи, зменшується токсичність вихлопних газів.
  3. Підтримується зворотний зв’язок з датчиком кисню, необхідна для регуляції пропорцій суміші для двигуна. Поки не буде змін температури холодоагенту, ЕБУ не сприйме сигналу кисневого датчика, не збагатить суміш в режимі холостого ходу, що призведе до нестабільної роботи мотора. Тобтоздійснювати контроль підвищення оборотів в цьому режимі.
  4. Здійснюється контроль обертальних характеристик колінчастого вала, продування пристрої уловлювання відпрацьованих парів газу, блокування трансформатора АКПП при перегріванні.
  5. В автомобілях, де відсутня датчик примусового охолодження, датчик температури ОЖ виконує функцію включення вентилятора.

Що являє собою ДТОЖ

Сучасні датчики – це термістори, з напівпровідником, з легкістю що змінюються опором, при коливаннях температури. Підвищення t тягне за собою збільшення кількості вільних електронів в матеріалі напівпровідника, що і є причиною падіння опору. Тобто

володіє назад – пропорційною залежністю, з негативним коефіцієнтом. Початкове опір відповідає напрузі 5В. У міру нагрівання двигуна, опір падає до 0, і навпаки, в холодному стані мотора, воно максимальне.

Відхилення від цього параметра фіксує ЕБУ.

Напівпровідниковий резистор поміщений в металевий корпус, з високою теплопровідністю. Там знаходиться, також, різьбове кріплення і електричний роз’єм, для з’єднання з бортовим комп’ютером.

важливо

Прилад мініатюрний, вмонтований у вихідну магістраль блоку циліндрів, а точніше, його головки. Просто вкручується в отвір, спеціально відведений для нього. У різних моделях автомобілів, він може перебувати в термостаті або поруч з ним. Головне, щоб був контакт з охолоджуючими рідинами.

Щоб отримувати максимально правдиву інформацію про температурах, монтують на виході радіатора додатковий датчик.

Некоректна робота ДТОЖ. Орієнтири для водія

Простота пристрою приладу, гарантує його довгий експлуатаційний термін. Але іноді він дає збої. Якщо датчик поламався, його треба міняти. Це видаткова деталь, ремонту не підлягає.

     Однак переважна більшість випадків несправності пов’язано з цілісністю електричного кола. Обриви, відходи контактів, іржа і забруднення – ось основні провокатори розмикання ланцюга.

Якраз ці неполадки кожен автолюбитель здатний сам визначити і усунути.

Пристрій не ламається одномоментно, незадовго до «загибелі» він подає сигнали лиха, які водій повинен вміти розпізнавати. Серед них:

  • Не включається вентилятор. Це, звичайно не основний симптом, проте, найперший тривожний дзвіночок;
  • Збільшений витрата бензину;
  • Занадто високі обороти в холостому режимі;
  • Характерні звуки детонації двигуна;
  • Утруднений запуск;
  • Підвищене нагрівання мотора, аж до абсолютного перегріву;
  • Повідомлення бортового комп’ютера про помилку.

Серед безлічі причин поломки приладу, виділимо найважливіші:

  • Погана якість охолоджуючої рідини. Призводить до покриття поверхні чутливого елемента кристалічним осадом, а також, руйнує поверхню датчика;
  • Витік і зниження рівня антифризу. Причиною стає зношена прокладка. Розгерметизація корпусу;
  • Неякісний, контрафактний, прилад;
  • Порушення цілісності електричного кола. Це цілий комплекс причин – корозія, нерівна подача струму (скачки напруги), обриви, погана пайка пинов, неправильне під’єднання контактів, короткі замикання, втрата напруги, що накопичився нагар на проводах;
  • Забруднення.

Самостійна діагностика несправностей ДТОЖ

При перших підозрах на неполадки, необхідно перевірити датчик.

Звичайно, ніхто не скасовує ваших візитів в спеціалізовані сервісні центри. Там вам проведуть якісне тестування професійним сканером, точно визначать факт і причини поломки. Правильно усунуть їх.

Та ще, самі знайдуть для вашого автомобіля відповідну модель приладу і професійно замінять його, з дотриманням всіх рекомендацій виробника. Ліпота!

Однак, з метою економії, потрібно навчитися перевіряти справність датчика ОЖ самостійно. Тим більше, більшу частину проблем кожен водій в стані вирішити сам.

  1. Тестування термометром . Приготуємо чайник (будь-яку металеву ємність), електронний термометр, ручку і папір (будете записувати свідчення і розраховувати коефіцієнт), мультиметр.

Демонтуйте датчик, слив антифриз до відмітки, коли утилізувати прилад занурений в нього. Підключаємо до нього мультиметр, для вимірювання опору. Поки вода холодна, зробіть перший завмер і запишіть показання на папері. Увімкніть конфорку під чайником, нагрійте воду. Зніміть показання мультиметра при температурах: 25, 30, 35, 40, 45.

Результати потрібно порівняти з еталонними величинами, записаними в технічній карті автомобіля. Коли під рукою немає карти, необхідно обчислити коефіцієнт, розділивши кожен показник опору на відповідне значення температури. У разі, коли датчик працює справно, ви кожен раз отримаєте одне і те ж число.

Якщо отримані коефіцієнти сильно відрізняються один від одного – датчик зламався.

  1. Без термометра. Якщо під рукою не виявилося термометр – теж не біда. Замір робите при холодній воді і коли вона остаточно закипить. Тоді його температура буде 100 градусів, значення опору повинно лежати в діапазоні 190 – 210 ОМ.

Заміна ДТОЖ і скидання помилки

  1. Заміна ДТОЖ – нескладна процедура. Потрібно почала демонтувати її, попередньо злив рідина і від’єднавши від акумулятора. Очистити посадочне місце від забруднень. Потім вкрутити на його місце новий прилад. Долити відсутній антифриз (краще теж новий) і з’єднати клему акумулятора.
  2. Видалити код з пам’яті ЕБУ.Для цього:
  • – натиснути і утримувати кнопку скидання пробігу;
  • – повернути ключ запалювання;
  • – висвічуються всі позиції на РКІ;
  • – натиснути на будь-яку кнопку, щоб з’явилася версія програми бортового комп’ютера;

– наступне натискання на кнопку виведе на екран всі зафіксовані і збережені коди неполадок. Серед них знайдіть №4.

Це і є помилка датчика температури ОЖ;

– скидання здійснюється трьохсекундних натисканням кнопки скидання пробігу;

– коли датчик замінений, повторіть всю процедуру заново, щоб перевірити наявність (або відсутність) помилки.

Отже, стало зрозуміло, що уважне ставлення до автомобіля – запорука довгого його служіння. Не застосовуйте пальне та інші витратні матеріали, в тому числі і охолоджуючу рідину, низької якості. Вчасно проводите чистку та заміну деталей, регулярно перевіряйте їх справність. Навчіться розпізнавати симптоми їх порушеною роботи.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…