Хрестовина кардана в класичних автомобілях ВАЗ є хрестоподібний шарнір, що фіксує обертові осі трансмісії.

На ВАЗ 2107 встановлено дві хрестовини: одна в центральній частині, а інша в місці з’єднання карданного валу з редуктором. Замінити ці деталі на відносно новому автомобілі досить просто.

Однак з часом хрестовини іржавіють, і процедура їх демонтажу стає для недосвідченого водія справжніми тортурами.

Призначення хрестовин кардана ВАЗ 2107

Необхідність використання хрестовин кардана (КК) в конструкції автомобіля обумовлена ​​змінами становища валів відносно один одного під час руху. Якби осі цих валів постійно перебували на одній прямій, то хрестовини були б не потрібні. Однак при русі відстань між осями змінюється як у вертикальній, так і в горизонтальній площинах.

Карданне з’єднання бере участь в передачі крутного моменту від КПП до ведучих мостів. Завдяки КК забезпечується гнучке з’єднання двигуна ВАЗ 2107 з провідним заднім мостом.

Конструкцією кардана передбачені також шарніри, проміжні опори і сполучні пристрої.

Зверніть увагу

Але саме хрестовини відповідають за передачу крутного моменту при постійно мінливих кутах між валами під час руху.

ВАЗ 2107 є заднеприводним автомобілем, і його конструкція передбачає особливу роль для кардана. Він передає всю роботу двигуна тільки на задні колеса. Тому на «сімці» кардан розташовується під днищем і в салоні посередині піднятий підлогу.

Пристрій хрестовини кардана

КК є шарнір, що забезпечує співвісність всіх обертових елементів, і складається з:

  • чашок;
  • голчастих підшипників;
  • стопорних кілець;
  • ущільнюючих манжет.

Кожна КК має чотири чашки, які є виступаючими елементами вузла. Всі їх необхідно періодично перевіряти на обертання, яке повинно бути плавним і рівним. Для перевірки наявності мастила чашки легко знімаються.

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатисяХрестовина кардана має досить простий пристрій: 1 – хрестовина; 2 – сальник пластмасовий; 3 – сальник гумовий; 4 – голчастий підшипник; 5 – фіксатор; 6 – чашка; 7 – стопорне кільце

Підшипники призначені для руху хрестовини в різних площинах. Голчасті елементи, розташовані в чашках, фіксуються за допомогою стопорних кілець і запобігають зміщення підшипників під час обертання. Розмір кілець залежить від діаметра осьового зазору.

Підбирають їх за допомогою четирёхлепесткового щупа, яким вимірюють відстань від чашки до краю канавки – це і буде діаметр обмежувального кільця. Залежно від розмірів хрестовин на ВАЗ 2107 встановлюються кільця товщиною 1.50, 1.52, 1.56, 1.59 або 1.62 мм.

Вибір хрестовини кардана для ВАЗ 2107

Сталося мені раз посперечатися з механіком. Він стверджував, що хрестовини не повинні мати маслянки, так як вона надає зайве отвір для потрапляння бруду. Шарнір швидко забивається і виходить з ладу.

Я ж наполягав на тому, що без маслянки не буде можливості змащувати хрестовину – було дещо образливо, так як до цього в гаражі у діда знайшов майже новий гвинтовий шприц для змащування. «А навіщо, якщо у кожної деталей є свій ресурс, – відповідав мій опонент – скінчиться мастило, міняй деталь, тим більше що коштує вона недорого.

Краще зверни увагу на сальники (кільця ущільнювачів). Якщо вони зсохнуть, нова мастило не врятує ». Дійсно, так воно і є.

При покупці нових хрестовин для ВАЗ 2107 слід керуватися наступними моментами.

  1. КК не повинні коштувати надто дорого, так як міняти їх доводиться досить часто.
  2. У комплекті з КК обов’язково повинні бути запасні стопорні кільця. У продажу можна зустріти комплекти без кілець, що складаються лише з самої хрестовини і гумового сальника.
  3. Для ВАЗ 2107 випускаються хрестовини старого і нового зразка. На вилки карданів старого зразка нові посилені хрестовини встановлювати не рекомендується – це знизить жорсткість шарнірів. Сучасними вилками карданного валу обладнані «сімки», випущені після 1990 року. На такі автомобілі можна сміливо ставити посилені КК з додатковими ребрами жорсткості на чашках, збільшеною кількістю голок підшипника (на одну більше, ніж в звичайному шарнірі) і поліпшеними характеристиками сальників.

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатисяПосилені хрестовини можна встановлювати на ВАЗ 2107, випущені після 1990 року

З виробників хрестовин найкращим чином зарекомендували себе такі фірми:

  • GKN (Німеччина); Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатисяХрестовини виробництва GKN вважаються найбільш надійними
  • ТОВ «ВолгаАвтоПром»; Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатисяХрестовини виробництва ТОВ «ВолгаАвтоПром» мають хорошу якість при низькій ціні
  • ВАТ АВТОВАЗ. Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатисяАВТОВАЗ встановлює на свої автомобілі хрестовини власного виробництва

Ознаки несправності хрестовин ВАЗ 2107

Несправності хрестовин зазвичай пов’язані з зносом ущільнювальних манжет і попаданням всередину підшипників бруду, яка, володіючи абразивними властивостями, починає руйнувати метал. Проявляється це наступним чином.

  • на швидкості близько 90 км / ч відчуваються характерні удари знизу;
  • при включенні задньої швидкості з’являється вібрація;
  • при розгойдуванні карданного валу з боку в бік виявляється люфт.

Горазда простіше ідентифікувати несправність хрестовин на знятому кардані. Якщо підшипники зруйновані, то шарнір буде погано обертатися в одній з площин, з’являться звуки, що нагадують хрест або шурхіт.

Клацання при рушанні

Першою ознакою несправного карданного шарніра є дзвінкі клацання при включенні першої швидкості на початку руху.

При появі таких звуків, що нагадують каструльний дзвін, рекомендується покрутити руками частини кардана в різні боки, утримуючи при цьому шарніри. Якщо виявиться великий люфт, хрестовини потрібно замінити.

Примітно, що іноді клацання можуть з’являтися лише при різкому старті з місця, а при плавному початку руху їх може і не бути.

вібрація

Часто при несправних хрестовинах під час руху заднім ходом з’являється вібрація. Іноді вона не зникає і після заміни хрестовин, але починає проявлятися на середній швидкості. Більш того, вібрація може стати ще сильніше, ніж до заміни КК. Такі ситуації є наслідком недотримання співвісності елементів кардана при його складанні.

Іноді вібрація зберігається навіть після грамотно виконаної роботи. Причиною цього зазвичай є використання при заміні КК неякісних виробів. Фахівці радять перед установкою нових хрестовин простукать чашки з усіх боків металевою трубкою. Це дозволить зрушити заїв стопорні кільця, і вібрація зникне.

Заміна хрестовин кардана ВАЗ 2107

Несправні хрестовини відновленню не підлягають. Теоретично карданний шарнір вважається дуже надійною деталлю з ресурсом більше 500 тис. Км.

Насправді ж навіть найякісніша хрестовина вимагає заміни через 50-70 тис. Км. Причиною цього є погані дороги, інтенсивна експлуатація автомобіля і т. П.

Для заміни КК ВАЗ 2107 будуть потрібні наступні інструменти і матеріали.

  • набір гайкових ключів;
  • молоток і прокладка з м’якого металу;
  • проставка трохи меншого розміру, ніж діаметр вушок хрестовини; Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатисяПроставка повинна бути розміром трохи менше, ніж діаметр вушка
  • круглогубці або плоскогубці; Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатисяКруглогубці будуть потрібні для зняття стопорних кілець з хрестовин
  • знімач для підшипників;
  • гостре зубило;
  • щітка по металу;
  • солідол.

Демонтаж кардана ВАЗ 2107

Перед заміною КК необхідно демонтувати карданну передачу. Робиться це в такий спосіб.

  1. Якщо автомобіль експлуатувався досить довго, гайки кріплення кардана заливаються складом WD-40 або гасом. Після цього вони легко відкручуються.
  2. Гострим зубилом або іншим інструментом ставляться мітки на фланцях кардана і моста. Це необхідно для забезпечення взаємної співвісності при подальшому монтажі кардана.
  3. Гайковим або накидним ключем на 13 (бажано зігнутим, щоб не пошкодити різьблення гайок) откручиваются гайки кріплення кардана. Якщо болти почнуть прокручуватися, слід зафіксувати їх за допомогою викрутки. Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатисяГайки легко відвернуться, якщо карданні болти зафіксувати викруткою
  4. Знімається кріплення підвісного підшипника.
  5. Кардан витягується.

Зняття хрестовини кардана ВАЗ 2107

Чашки і підшипники можна зняти з затиснутого в лещатах карданного валу за допомогою спеціального знімача. Однак це пристосування не дуже зручно і застосовується вкрай рідко. Зазвичай використовують стандартний набір інструментів. Демонтаж хрестовини здійснюється в наступному порядку.

  1. Круглогубцами або пассатижами з чотирьох сторін хрестовини знімаються стопорні кільця. Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатисяДля зняття стопорних кілець використовуються пасатижі або круглогубці
  2. З вушок вибиваються чашки з підшипниками. Зазвичай одна з чашок після зняття стопорних кілець вилітає сама. Решта три чашки вибиваються через проставлення. Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатисяЗ хрестовини кардана необхідно зняти чашки з підшипниками

Перед установкою нових КК вушка, вилка і канавки для стопорних кілець очищаються від бруду та іржі щіткою по металу. Сама установка проводиться таким чином.

  1. С новых крестовин снимаются две любые стоящие напротив друг друга чашки.
  2. Крестовина заводится в проушины конца кардана.
  3. Чашки с подшипниками обильно смазываются солидолом или смазкой «G’ Energy» и устанавливаются на место.
  4. С помощью молотка и мягкой металлической прокладки чашки вколачиваются до появления канавки для стопорного кольца.Чашки новой крестовины вколачиваются до появления канавки для стопорного кольца
  5. Две другие чашки снимаются, вдеваются в проушины и собираются заново.
  6. Подшипники вколачиваются до фиксации стопорных колец.
  7. Вбиваются оставшиеся стопорные кольца.Новая крестовина при монтаже должна быть обильно смазана

Установка кардана

При установке кардана с новыми крестовинами на место необходимо:

  • смазать все соединения солидолом;
  • следить, чтобы на смазку не попал песок или грязь;
  • перевірити стан сальників хрестовини і при необхідності замінити їх;
  • встановлювати деталі у відповідності зі зробленими при демонтажі мітками;
  • спочатку вставити у фланець шлицевую частина, а потім закрутити болти кардана.

Відео: заміна хрестовини кардана ВАЗ 2107

Таким чином, для заміни хрестовини кардана потрібно лише бажання автовласника зробити це самостійно і стандартний набір слюсарних інструментів. Ретельне дотримання інструкцій фахівців дозволить зробити роботу якісно і уникнути можливих помилок.

Особливості заміни хрестовини карданного валу ВАЗ-2107: 3 важливих ради з вибору деталі

У століття передових технологій стає дедалі більше автомобілів мають передній привід, де не використовується карданний вал з шарнірами.

Проте багато фірм продовжують робити задньопривідні авто, використовуючи давню класичну схему приводу на ведучі колеса. Поряд з «Мерседесами» і «БМВ» продовжують традицію і наші ВАЗи.

Тому автовласників цікавить, як проводиться заміна хрестовини карданного валу ВАЗ-2107 самостійно.

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися

пристрій вузла

Перш, ніж приступити до самостійного демонтажу, потрібно хоча б у загальних рисах розуміти пристрій всього вузла, тоді і ремонт можна зробити за всіма правилами. Пристрій карданного валу:

  1. Передня частина (коротка). За допомогою еластичної муфти, яка пом’якшує ривки і удари при перемиканні передач, з’єднується з первинним валом коробки передач (КПП).
  2. Задня частина – довша. З’єднана вона з редуктором заднього моста за допомогою фланця.

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися

На вічне питання, скільки ж хрестовин на цьому автомобілі, є цілком ясну відповідь: дві.

Конструктивно все виконано саме так через те, що КПП і редуктор заднього моста розташовані не в одній осі, тобто зміщені відносно один одного. З цього абсолютно ясно, що карданний вал не може бути цілісним, оскільки конструктивно це виконати неможливо.

Конструкцією ще передбачено і підвісний пристрій – додаткова опора, що складається з гумової подушки, укладеної в сталеву обойму, і підшипника в центрі конструкції.

Такакороткий пристрій цього вузла.

Основні несправності

Будь-вузол або механізм рано чи пізно зношується і вимагає повної або часткової заміни (ремонту). Найбільш часті несправності карданного валу:

  • знос підшипника підвісного пристрою;
  • знос гумової подушки;
  • знос хрестовин.

Остання несправність буває з різних причин. Найбільш ймовірні з них:

  1. Агресивна манера їзди.
  2. Погана якість хрестовин.
  3. Незадовільний обслуговування хрестовин, яке полягає у своєчасній мастилі, якщо вона передбачена конструкцією. Якщо ж вони не обслуговуються, то виходять з ладу раніше через дефіцит мастила.
  4. Погані дороги.
  5. Постійна їзда по глибоких калюжах.

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися

Сигналом до заміни цих деталей служить підвищений шум під час руху, вібрація і сторонні звуки, які виходять з-під автомобіля.

вибір запчастини

Для того, щоб ремонтувати цей вузол рідше, потрібно купувати запчастини гарної якості. Від правильного вибору хрестовини, залежить, як часто потрібно буде виробляти її заміну. Вибір хрестовини:

  1. Бажано покупку робити в спеціалізованих магазинах і ринках, де є сертифікати якості і торговці дорожать своєю репутацією. У випадкових же продавців, які торгують на стихійних ринках від випадку до випадку, краще нічого і ніколи не купувати. Крім того, нормальна торгова точка дає гарантію, яка дозволяє протягом 14 днів повернути товар, якщо з ним щось не так.
  2. Запасна частина повинна бути від відомого, перевіреного роками бренду, а не якогось сумнівної якості.
  3. Хрестовину слід купувати забезпечену прес-маслянки (тавотніцей), через яку завжди можна оновити мастило в підшипниках за допомогою нагнітача ( «шприца») – як ручного, так і електричного. Така деталь прослужить довше.

І ще один дієвий спосіб перевірки. Вийняту з упаковки хрестовину треба покласти на шматок скла – скляний прилавок цілком підійде, або на той же дзеркало бокового виду (зняте, зрозуміло).

Тримаючи пальцями протилежні осі хрестовини, потрібно спробувати похитати їх на цій поверхні. Далі так само потрібно вчинити і з іншими осями. Потім провернути деталь і ту ж операцію проробити знову.

В процесі перевірки не повинно бути стукотів об поверхню скла, що буде свідчити про відсутність деформацій деталі.

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися

Слід купити відразу дві деталі, тому як після заміни однієї дуже скоро піде заміна іншою. Багато хто відразу ж змінюють і підшипник підвісного пристрою, щоб незабаром не займатися повторенням пройденого, тобто все розбирати, втрачаючи час і власні нерви.

Підготовка до роботи

Без потрібного інструменту не обійтися в будь-якій роботі. Слід підготувати:

  1. Ключ № 13. Краще з головкою і тріскачкою, щоб відкрутити підвісний пристрій, а для фланцевого з’єднання найкраще підійде накидний ключ або ріжковий.
  2. Молоток – краще бронзовий або з міді.
  3. Викрутку з плоским лезом.
  4. Плоскогубці.
  5. Спеціальний знімач, якщо, звичайно, він є. Купувати спеціально чи ні – справа кожного автовласника. Можна використовувати вибивач.
  6. Засіб типу WD-40. За відсутністю такого можна використовувати і гас, наприклад, укупі з маслянки (медичним шприцом) і пензликом.

І, звичайно ж, роботи краще проводити на підйомнику, естакаді або оглядовій канаві – так буде і зручніше і безпечніше.

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися

Якщо роботи ведуться на перших двох спорудах, то потрібно зафіксувати колеса, підклавши під них колодки, що виключить небажане катання автомобіля вперед або назад. Потрібно завжди пам’ятати про техніку безпеки перш, ніж зняти хрестовину з кардана ВАЗ-2107 або проводити будь-які інші роботи під автомобілем.

Демонтаж зношених деталей

  • Заміна таких не представляє особливих складнощів, і зовсім не обов’язково гнати свою «сімку» на СТО, щоб зробити таку просту операцію.
  • Заміна хрестовин на ВАЗ-2107 неможлива без демонтажу карданного валу.
  • Для цього не потрібна ні спеціальна підготовка, ні великі навички або спеціальні інструменти – все дуже просто робиться і в гаражних умовах. Порядок роботи:
  1. Відкрутити кріплення підвісного пристрою – 2 болта за допомогою ключа № 13. Перед відкручуванням бажано обробити нарізні сполучення WD-40 або гасом, а вже через дві хвилини – відкручувати. Це полегшить процес розбирання, та й збереже різьбу на болтах і гайках.
  2. Відкрутити болти з гайками (4 пари) фланцевого з’єднання, застосувавши спочатку засіб для відмочування іржі. Тут краще використовувати накидний ключ через малі зазорів між фланцем і гайкою (болтом).
  3. Та сторона, що входить в муфту, знімається просто – досить потягнути на себе вже открученной кардан – там шлицевое з’єднання без будь-якого іншого виду кріплення.
  4. Вже знятий карданний вал потрібно очистити від бруду і пилу – в чистоті працювати і краще, і правильніше. До того ж бруд може потрапити в підшипники, що явно не поліпшить їх експлуатаційні якості.
  5. Слід переконатися в цілісності муфти і робочому стані шліців – було б неправильним поміняти хрестовину на ВАЗ-2107, не переконавшись у справності вузла в цілому. Це робиться візуальним оглядом та попередньою перевіркою з’єднання маточини муфти зі шліцьовій частиною вала. Похитавши в різні боки карданний вал, потрібно переконатися у відсутності занадто великого люфту.
  6. Перед заміною слід зробити мітки на карданном з’єднанні. Це потрібно для того, щоб уникнути дисбалансу після заміни деталей – вал ретельно балансується наварювання пластин на заводі-виробнику, а зміна положення змусить знову перебирати з’єднання, що, звичайно, не входить в плани автовласника.
  7. Перед тим, як замінити хрестовину на ВАЗ-2107, треба зняти стопорні кільця, які фіксують підшипники-ковпачки – їх чотири. На кожній шийці хрестовини є кільцева проточка, в яку замикається стопорне кільце.Їх найкраще знімати за допомогою спеціальних щипців з загостреними кінцями, які треба вставити в отвори стопорного кільця – їх два в кожному стопорі. Якщо стопор знімається погано, то потрібно застосувати ще й тонку викрутку з плоским лезом.

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися

Такий інструмент може бути як універсальним (працюючим як на стиск, так і на разжим), так і однобічної дії. Втім, багато умільці примудряються це робити простий викруткою або шилом, що небажано з міркувань техніки безпеки.

Після того, як всі кільця прибрані, можна знімати хрестовину на ВАЗ-2107. Робиться це так:

  1. Тримаючи однією рукою за карданний шарнір, потрібно вибивати молотком ковпачок хрестовини, завдаючи легкі удари по ньому. Потрібно бити до тих пір, поки такої не опуститься до того положення, що вийде з карданного з’єднання повністю.
  2. Перевернувши карданний вал, потрібно наносити тепер легкі удари по його корпусу максимально близько до хрестовини, що дозволить демонтувати і інший, протилежний ковпачок.
  3. Таким чином, шарнір роз’єднаному, і залишилося, збивши останні два ковпачка, вийняти хрестовину. Для цього потрібно двома пальцями, тримаючи хрестовину з валом у висячому положенні, наносити легкі удари по ньому, спочатку вибивши один ковпачок. Після зняття хрестовини залишився ковпачок вибивається вибиванням.

Це цікаво: Тюнінг Хонди Акорд з фотоЗаміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися

Установка нових елементів

Тепер, коли шарнір розібраний, можна приступити до установки нової деталі. Для цього потрібно вийняти нову хрестовину з упаковки і акуратно зняти з неї ковпачки, та так, щоб не розсипалися її голчасті підшипники. далі:

  1. Перевірити наявність змащення в підшипниках.
  2. Нову деталь потрібно завести в шарнір і надіти перший ковпачок на одну з осей (шийок). Акуратно запресувати його на місце, притримуючи двома пальцями іншої руки за дві осі, розташовані під кутом в 90 ° щодо ковпачка. Потім заклацнути стопорне кільце в канавку на осі. Для цієї мети краще використовувати нові кільця – вони додаються до нової деталі.
  3. Перевернувши кардан на 180 ° вставити другий ковпачок, трохи піднявши його і висунувши трохи з першого ковпачка. За допомогою вибивання (можна при відсутності такої застосувати головку торцевого ключа відповідного розміру) підшипник ставиться на місце і стопориться кільцем.
  4. Тепер можна поставити фланець (відповідну частину) на місце і встановити третій підшипник, діючи точно так же, як і в попередніх випадках, не забуваючи про встановлення стопорного кільця. Для того, щоб правильно встановити черговий підшипник, потрібно підперти чимось, наприклад, тієї ж головкою ковпачок, розташований навпроти.
  5. Останнім ставиться підшипник з прес-маслянки. Тут потрібно бути особливо обережними, щоб не пошкодити маслянку при запресовуванні. Перш за все потрібно відкрутити її саму для виходу з підшипника зайвої мастила через отвір. Маслянка відкручується будь-яким наявним ключем № 7 або 8. Якщо стопорне кільце встає не до кінця, слід осадити підшипник, попередньо підставивши з протилежного боку все ту ж головку, забиваючи його за допомогою такої ж оснащення. Ввернути прес-маслянку на своє місце.
  1. Всі ці операції потрібно повторити з другої хрестовиною – відмінностей як таких в цьому немає.
  2. Установка карданного валу виробляється в порядку, зворотному демонтажу. Для цього потрібно зробити:
  • шлицевую частина вставити на своє місце, притримуючи плечем карданний вал (буде краще, якщо це допоможе зробити хтось інший);
  • прикрутити підвісний пристрій на своє штатне місце;
  • приєднати фланець до редуктора.

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися

Тепер потрібно перевірити машину в ходу на відсутність вібрацій і шумів під нею.

висновок

Потрібно пам’ятати, що робота, зроблена правильно, а також якісні запчастини допоможуть автовласникові надовго забути про це вузлі. І не варто забувати про своєчасну мастилі підшипників через прес-маслянку – тоді наступний ремонт доведеться робити нескоро.

Звичайно, взятися за цю роботу самому або довірити її слюсарям СТО – справа кожного власника автомобіля. Але, беручи до уваги, що господарі ВАЗів (особливо «класики»), як правило, люди небагаті, є резон зробити цю роботу самому, заощадивши таким чином пристойну суму.

Удачі на дорогах і безаварійної їзди!

Зняття карданного валу ВАЗ 2107 і заміна хрестовини (Відео)

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатисяУ задньопривідних автомобілях, до яких відноситься ВАЗівська “класика”, крутний момент від коробки до редуктора заднього моста передається за допомогою карданного валу. Конструкція останнього відрізняється простотою і надійністю. Однак, як всі вузли автомобіля, кардан ВАЗ 2107 вимагає контролю стану і періодичного обслуговування. Необхідність в ремонті кардана виникає в таких випадках:

  • зруйнувалася (зносилася) хрестовина;
  • порушена центрування вала;
  • вийшов з ладу підвісний підшипник;
  • зруйнувалася еластична муфта.

Для ремонту карданного валу його необхідно зняти з машини. Це можна зробити навіть без оглядової ями і підйомника, просто піднявши домкратом передню частину автомобіля. Але даний спосіб незручний і не цілком безпечний. Тому краще проводити роботи в гаражних умовах, де є автопідйомник або оглядова яма.

Конструкція карданного валу ВАЗ 2107

Карданний вал ВАЗ 2107 складається з пари основних частин, з’єднаних за допомогою хрестовини. До передньої частини кардана прикріплена еластична муфта з гуми, що забезпечує з’єднання кардана з КПП.

Гума муфти забезпечує гасіння ударних навантажень, а шлицевое з’єднання дозволяє карданного валу зміщуватися вперед-назад при зміні кута нахилу його частин або коливань двигуна і коробки при їзді по купинах і ямам.

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися

  1. Болт кріплення еластичної муфти до фланця
  2. Фланець вторинного вала коробки передач
  3. Гумовий елемент еластичної муфти
  4. Центруюча втулка фланця
  5. Вкладиш еластичної муфти
  6. Болт кріплення еластичної муфти
  7. Фланець переднього карданного валу
  8. обойма сальника
  9. сальник
  10. Вторинний вал коробки передач
  11. Грязеотражатель
  12. Гайка кріплення фланця
  13. Ущільнювач центрує кільця
  14. Передній карданний вал
  15. Центруюче кільце
  16. стопорне кільце
  17. проміжна опора
  18. пробка
  19. гумова втулка
  20. Дистанційна втулка
  21. Задній карданний вал
  22. Фланцева вилка карданного шарніра
  23. еластична муфта
  24. кронштейн безпеки
  25. Балансировочная пластина
  26. Поперечина проміжної опори
  27. стопорне кільце
  28. Вилка переднього карданного валу
  29. стопорне кільце
  30. голчастий підшипник
  31. сальник
  32. обойма сальника
  33. Вилка карданного шарніра
  34. хрестовина
  35. Гайка кріплення вилки
  36. Кронштейн проміжної опори
  37. пружна подушка
  38. Корпус підшипника
  39. підшипник
  40. Грязеотрожатель

Основні частини кардана виконані з порожнистими труби, що мінімізує його вага. Менша маса (значить, і інерційність) зменшує навантаження на двигун і деталі трансмісії автомобіля.

Щоб уникнути вібрації при обертанні кардана, його деталі балансуються в заводських умовах за допомогою спеціального обладнання. Для забезпечення балансування на зовнішню поверхню кардана кріплять важки необхідної ваги.

Несправності карданної передачі ВАЗ 2107

Визначити, що карданний вал ВАЗ 2107 несправний, можна за такими ознаками:

  • Стук після включення зчеплення. Причина стукоту може критися в погано затягнутому кріпленні карданної передачі, зношених шліцах або пошкодженні еластичної муфти, що вийшли з ладу підшипниках хрестовин.
  • Скрегіт при русі автомобіля. Цей звук виникає при сильному зносі підшипників шарнірів кардана (хрестовин).
  • Вібрація кардана при русі. Це явище виникає при механічному пошкодженні карданного валу або налипання бруду на кардан, що порушує його центрування. Також вібрації виникають при значному зносі веденого вала КПП, підвісних підшипників, хрестовин кардана, фланця провідної шестерні редуктора заднього моста, незатянутой кріпленні карданної передачі.
  • Стук при різкому розгоні або гальмуванні двигуном. Причина його криється в зносі хрестовин карданного валу.

Перевірити стан карданної передачі можна, встановивши машину на підйомник або оглядову яму. Деталі передачі не повинні люфтіть при “погойдуванні” кардана в різні боки.

Для усунення несправностей необхідна заміна хрестовини карданного валу ВАЗ 2107, муфти, інших пошкоджених деталей.

Пристрій хрестовини ВАЗ 2107

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися

Що необхідно для заміни хрестовини ВАЗ 2107

Перш за все слід необхідна нова хрестовина на ВАЗ 2107. Робота по її заміні досить трудомістка, тому не варто економити на цій деталі.

Оригінальні запчастини, виконані з високоміцної сталі, що пройшла термообробку, забезпечують пробіг до півмільйона кілометрів без заміни хрестовини.

Одночасно з хрестовиною змінюються і стопорні кільця, тому ці деталі часто йдуть в комплекті.

Для заміни деталі знадобляться:

  • набір комбінованих ключів;
  • молоток;
  • пасатижі;
  • знімач для заміни підшипника;
  • щітка по металу для очищення бруду та іржі.

Заміну хрестовини починають з демонтажу карданного валу.

Зняття кардана ВАЗ 2107

Знімати кардан краще на підйомнику або оглядовій ямі. В останньому випадку необхідно зафіксувати колесо автомобіля черевиками і зафіксувати ручником, щоб машина не покотилася з місця. Лише після цього можна приступати до демонтажу.

Роботи виконуються в наступній послідовності:

  • відкрутити болти, що з’єднують кардан з фланцем редуктора;Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися
  • відкрутити гайки кріплення підвісного підшипника до днища машини;Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися
  • акуратно, використовуючи дерев’яний молоток, вибити кардан з шліцов еластичної муфти.Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися

[Tip] Рада: перед зняттям кардана необхідно відзначити його положення щодо фланця заднього моста і еластичною муфти. Також необхідно позначити взаємне розташування половинок кардана. Це дозволить спростити складання і зберегти балансування вузла. В іншому випадку можливе виникнення вібрації при русі машини. [/ Tip]

Стукати по деталях кардана необхідно дерев’яним молотком або використовувати звичайний молоток і дерев’яну проставку. В іншому випадку можлива деформація труб кардана.

Заміна хрестовини ВАЗ 2107

Для полегшення розбирання карданної передачі слід попередньо очистити деталі металевої щіткою і обробити місця сполучення гасом або WD-40.

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися

Перед демонтажем хрестовини її слід обстучать молотком через дерев’яну прокладку і обробити WD-40.

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися

Установка деталі починається з демонтажу її чаш, які послідовно встановлюють в посадочні місця на качанах кардана, одночасно надівши на хрестовину.

Метал чаш хрестовини дуже твердий, але крихкий. Тому забивати їх у посадкові місця слід дуже акуратно. Після того, як чаша зайняла своє місце, її необхідно зафіксувати стопорним кільцем.

[Tip] Увага: стопорні кільця можуть поставлятися різної товщини. Якщо товщина кільця не підходить до ширини посадкового паза, необхідно придбати кільця потрібної товщини і встановити їх. Інакше кільця вилетять зі своїх місць під час експлуатації машини і карданна передача вийде з ладу.

Коли чашки хрестовини встановлені і зафіксовані стопорними кільцями, можна приступати до установки вузла на місце. Але перед цим необхідно перевірити стан еластичної муфти і підвісного підшипника, що не довелося незабаром повернутися до занадто багато роботи по зняттю і установці карданного валу.

[/ Tip]

Установка кардана проводиться в послідовності, зворотній зняттю. Шлицевой вузол повинен з’єднуватися без зусиль, перед складанням необхідно змастити його.

Заміна хрестовин карданного валу на ВАЗ 2107

Хрестовина є деталь, яка встановлюється в конструкції карданного валу. Дана деталь здійснює передачу крутного моменту від КПП до заднього мосту автомобіля ВАЗ 2107. Передача крутного моменту здійснюється за допомогою карданного валу, який оснащений двома такими виробами.

Одна хрестовина на «сімці» знаходиться в центральній частині днища автомобіля, а друга розташовується в місці приєднання вала до редуктору.Как і всі деталі автомобіля, вона з часом виходить з ладу, що вимагає проведення її заміни.

Пристрій не підлягає ремонту, тому з’ясуємо, що являє собою заміна хрестовини ВАЗ 2107.

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися

особливості вироби

Хрестовина є деталь хрестоподібної форми. На чотирьох кінцях вироби розташовуються голчасті підшипники, завдяки яким пристрій має можливість повертатися при обертанні кардана.

Хрестовина або хрестоподібний шарнір з’єднує між собою дві вилки вала. Ці вилки фіксуються на протилежних кінцях ізделія.Конструкція в зборі являє собою своєрідний шарнір.

важливо

Рух цього шарніра забезпечується за допомогою голчастих підшипників, які знаходяться на чотирьох кінцях вироби. Для фіксації вилок кардана використовуються стопорні кільця. Завдяки цій деталі забезпечується гнучке з’єднання двигуна автомобіля з мостом.

За допомогою такого гнучкого з’єднання забезпечується рухливість з’єднаних деталей і передача крутного моменту на задній міст автомобіля.

Причини несправності вироби

З’ясувати несправність хрестовини на ВАЗ 2107 не представляє особливих складнощів.

Коли з’являються сторонні шуми з-під днища автомобіля або стуки при рушанні з місця, значить, настав час заїхати на оглядову яму, і провести діагностику.

Справитися з діагностикою можуть навіть новачки, тому немає особливої необхідності їхати на СТО.
Для проведення діагностики та виявлення причин поломки розглянутої деталі на ВАЗ 2107, необхідно зробити наведене нижче:

  • Встановити авто на оглядову яму або естакаду, зафіксувати його, і включити нейтраль.
  • Спуститися вниз і взятися однією рукою за фланець редуктора, а другий за карданний вал.
  • При спробах повернути вал і фланець в протилежні сторони необхідно прислухатися, якщо є при цьому люфт, то це говорить про необхідність заміни хрестовини.
  • Також перевіряємо передню хрестовину. Для цього ворушимо середню частину кардана відносно передньої (зі шліцами).
  • Если хотя бы в одном из шарниров будет присутствовать ощутимый люфт – необходимо снимать кардан и менять износившиеся детали.

Если при движении авто, или во время диагностики кардана был замечен скрип(хруст) хотя бы одной крестовины, это говорит о том, что в ней нет смазки, и идет ускоренный износ подшипников. Если в ней установлена тавотница – нужно незамедлительно ее прошприцевать. Если тавотницы нет- лучшим вариантом будет замена этой крестовины.

Опытные мастера определяют неисправность данной детали на слух после включения первой скорости. Что представляет собой замена шарниров карданного вала ВАЗ 2107, выясним далее.

Особенности замены изделия

Прежде чем выполнять работы по замене крестовины, необходимо обязательно поставить метки, по которым можно будет установить карданный вал в том же положении.

Якщо цього не зробити спочатку робіт, то після установки порушиться центрування вироби.

Це негативно позначиться на експлуатації авто, з’явиться вібрація при русі (можливо на певних швидкостях), що в підсумку призведе до підвищеного зносу диференціала і КПП.

Важливо знати! Разом із заміною розглянутих шарнірів рекомендується одночасно перевірити стан, і при необхідності поміняти підвісний підшипник.

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися

Для заміни розглянутих деталей на “сімці”, необхідно зробити наведене нижче:

  • Для початку слід демонтувати карданний вал. Як це зробити, можна дізнатися в матеріалі про заміну кардана на ВАЗ-2107. Кріпиться він в трьох точках: спереду – до фланця КПП, ззаду – до фланця диференціала, а також в центральній точці днища, де розташовується підвісний підшипник.
  • Після того, як вал буде демонтований, його можна витягти з-під машини і приступати до ремонтних робіт на верстаті. 
    Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися
  • Щоб поміняти хрестовину на ВАЗ 2107, необхідно демонтувати старе пристрій. Для демонтажу старих виробів потрібно скористатися спеціальними оправками або головками з молотком. Спочатку слід скористатися щипцями, якими підчіплюються і забираються всі чотири стопорних кільця. При цьому важливо не забути зробити позначки розташування вилок один до одного.
  • Тепер можна приступати до демонтажу хрестоподібного шарніра. Для цього, під кардан потрібно підкласти брусок, щоб він виявився у висячому положенні в області розташування демонтується вироби.
  • Головку відповідного діаметру слід розташувати на верхній частині чашки, після чого виробляти по ній удари молотком. На фото показаний даний процес. 
    Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися
  • Після того, як виріб буде вибито з однієї вилки, аналогічним чином потрібно здійснити її вибивання з другої частини кардана.
  • Щоб вибити виріб із решти вилки, потрібно вал розташувати так, як показано на фото нижче. Для цього знизу потрібно підкласти шматок труби діаметром більше, ніж діаметр підшипників хрестовини. Саме в цю трубу і буде вибиватися протилежний підшипник вироби.
  • Аналогічним чином здійснюється зняття другого шарніра на ВАЗ 2107. Міняти пристрою рекомендується одночасно, щоб не довелося здійснювати роботи повторно через 1-2 місяці, коли друге виріб дасть збій.
    Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися
  • Після демонтажу старих виробів, можна приступити до установки нових. Для цього потрібно зняти чашки з пристроїв, після чого встановити хрестовину спочатку в одну вику кардана, а потім і в другу.
  • Після розташування вироби в першій вилці, буде потрібно встановити чашки на свої місця (при необхідності додавши мастила “Литол-24”). Щоб чашки “сіли” на свої місця, слід скористатися молоточком і прокладками з гуми або дерева. Забивати чашки потрібно до того моменту, поки не буде видно канавки під установку стопорних кілець.
  • Аналогічно слід виконати дії з другою частиною шарніра. Як тільки деталь буде встановлена, потрібно змонтувати стопорні кільця.
  • Як тільки вал буде зібраний, його можна встановити назад на автомобіль.

  Який редуктор краще поставити на ВАЗ-2107

Щоб замінити хрестовину на ВАЗ 2107, необхідно запастися терпінням. Адже карданний вал знаходиться постійно під негативним впливом навколишнього середовища, тому якщо і виникають проблеми з заміною шарніра, то тільки на етапі демонтажу. Якщо в ході демонтажу кардана або хрестовин виникнуть проблеми, то завжди можна скористатися гасом або балончиком WD-40.

При покупці нових виробів не слід економити, так як в більшості випадків дешеві пристрої можуть не відправити навіть 20 тисяч км пробігу, в той час як ресурс якісного шарніра повинен становити близько 50 тисяч км. Після заміни обов’язково перевірте, чи зник шум і вібрація при русі авто.

Заміна хрестовини карданного валу

Будь-які проблеми з автомобілем стають причиною для нервів – особливо коли мова йде про таку важливу деталь, як карданний вал. Навіть найменша неполадка в його роботі ставить під загрозу не тільки автомобільні системи, але і безпеку водія під час їзди. Тому при перших ознаках поломки слід звертатися до фахівців.

Карданний вал і його хрестовина – чому вони так важливі

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися

Кардан є дві порожні труби, з’єднані за допомогою хрестовини. Хрестовина – це серце карданного валу, тому що саме вона відповідає за передачу обертання. По суті, це – шарнір у вигляді хреста, який здійснює рух за рахунок підшипників. Крім своїх основних функцій, вона допомагає автомобілю зберігати баланс на нерівній дорозі і гасить опір кардана.

Карданний вал в цілому і хрестовина зокрема – це серце трансмісії. Ці пристрої забезпечують плавний і рівний хід транспортного засобу, чутливе управління і комфортну їзду.

Їх вихід з ладу загрожує багатьма неприємностями: ослаблення кріплення, люфт між двома валами і збільшення навантаження на хрестовину можуть привести до обриву вала і, як наслідок, до аварійної ситуації.

Як не допустити цього і вчасно помітити проблему?

Ознаки поломки хрестовини кардана

Досвідченому водієві, добре знає свою машину, зазвичай не складає труднощів помітити навіть сама незначна зміна в роботі автомобіля, однак проблеми, пов’язані з карданом, найчастіше стають помітними, коли вже надто пізно.

Фахівці відзначають, що найлегше визначити поломку хрестовини можна по звуку. Сам водій не завжди може його почути, тому перевіряти автомобіль краще разом з помічником, що знаходяться поза салону.

Про що ж повинні повідомити такі звуки:

  • Удари і стуки при включенні коробки передач явно вказують на те, що хрестовина несправна. Її нездатність утримувати вал створює перекіс – люфт, який і є причиною різких ударів.
  • Скрип при русі або прискоренні може бути наслідком деформації підшипника хрестовини. Якщо не провести термінову заміну, далі шарнір буде тільки руйнуватися.
  • Вібрація ходової частини може бути проявом багатьох несправностей, але найчастіша – це знос підшипників хрестовини.

Важливо! Навіть ця скромна інформація є приводом для звернення в автомайстерню для більш ретельного і детального огляду кардана. Самі ви можете провести візуальний огляд. Звертайте увагу на зовнішню деформацію запчастини і перевірте, чи немає витоку масла.

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися

  • Хрестовина – досить міцна деталь, але навіть вона схильна до зносу. Особливо це помітно на вантажних автомобілях. Механічні удари і неакуратно їзда значно знижують експлуатаційний ресурс шарніра.
  • Неправильна установка і балансування. Найчастіше від цього страждають вживані автомобілі, чиї господарі самостійно проводили ремонт кардана. При монтажі хрестовини важлива точність і надійність кріплення, інакше виникнуть вібрації, здатні зруйнувати деталь.

Важливо! Варто відзначити, що непрофесійна установка або заміна хрестовини може привести до більш великим несправностей всієї системи трансмісії, тому не потрібно покладатися на свої сили або доручати цю роботу людям без належного досвіду і необхідних інструментів. Не створюйте собі зайвих проблем – звертайтеся в спеціалізовані центри по ремонту.

Визначити ступінь поломки шарніра і ймовірність успішного ремонту можна, лише знявши і розібравши хрестовину. Зазвичай ця процедура проводиться на демонтованому кардані.

Заміна хрестовини карданного валу на ваз 2107. Навіть це буде ламатися

На жаль, не всі автовласники слідують цим правилам. Існує безліч прикладів невдалих спроб кустарного ремонту хрестовини, які привели лише до більш швидкого руйнування карданного валу, проблемам при їзді і аварійних ситуацій.

Будь-яке механічне вплив, особливо на вже пошкоджений шарнір, зменшує його здатність переносити навантаження, навіть якщо в результаті цих дій відновиться його зовнішній вигляд.

Якщо ремонт і можливий, він повинен проводитися навченим персоналом.

Важливо! Незалежно від того, відремонтували деталь або замінили на нову, після установки її і кардана необхідно провести балансування. Зробити її якісно самостійно практично неможливо. Саме тому навіть найкращі і дорогі шарніри, встановлені в гаражі, можуть вийти з ладу через кілька місяців їзди.

Якщо після всіх діагностичних процедур стало зрозуміло, що без нової деталі автомобіль довго не проїздить, пора подумати над питанням вибору шарніра на заміну. На що потрібно звертати увагу?

  • Виробник. Віддавати перевагу краще всього відомим назв. Серед найпопулярніших і якісних – GWB, GKN, HD Parts.
  • Багато про що може сказати зовнішній вигляд деталі. Якщо видно сліди грубої механічної обробки, задирки та інші дефекти, то перед вами виріб низької якості.
  • Вибір хрестовини здійснюється за формою і розміром склянок підшипників – вони повинні відповідати щільній посадці.

Важливо! Проблеми з дешевими хрестовинами можуть початися вже на етапі їх установки, тому не можемо рекомендувати вам вибирати деталь по її ціні. Пам’ятайте, що від міцності і надійності шарніра кардана залежать не тільки його довговічність, але і їздові якості автомобіля і навіть ваша безпека.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

You May Also Like

Діагностика гбо 4 покоління своїми руками. Коли немає сенсу платити сто

Цены на бензин постоянно растут и облагаются новыми акцизами. Но без автомобиля…

Який краще gps-маяк для авто? Огляд моделей і погляд з боку

Защита своего транспортного средства – одна из основных задач автовладельца. При этом…

Що означає знак ш на машині? Просто про просте

https://www.znak.com/2017-04-07/znak_shipy_i_novye_pravila_dorozhnogo_dvizheniya_chto_nuzhno_znat 2017.04.07 Яромир Романов / Znak.com З 4 квітня в Росії діють…

Позначення на приладовій панелі автомобіля. Що означають значки?

У міру розвитку автомобільної промисловості кількість індикаторів на приладовій панелі стрімко збільшувалася.…

Як зареєструвати саморобний причіп? В Україні.

Реєстрація саморобних транспортних засобів Саморобні ПРИЦЕПИ Отже, з якоїсь незрозумілої причини Ви…

Як правильно паркуватися між машинами? Розписуємо в деталях

Як паркуватися переднім ходом між автомобілями Ось і настав щасливий день –…

Що робити, якщо потіє фара – причини і способи усунення проблеми

Утворення конденсату всередині фар досить поширена проблема, з якою стикаються власники автомобілів.…

Чи можна буксирувати на автоматі іншу машину? Як це зробити без наслідків

Багато автолюбителів чули про особливості принципу роботи АКПП і тому закономірно ставлять…

Що робити, якщо машину заблокували і перекрили у дворі? Все вирішується

Що робити, якщо у дворі заблокували машину, куди звертатися? Багато автомобілістів стикаються…

Що робити, якщо тече рульова рейка? Терміново усуваємо

На СТО, що спеціалізуються на ремонті вузлів рульового управління, власників автомобілів змушують…